Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.155 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm ik merk toch werkelijk verschil in de DSG als mijn vrouw gereden heeft. Gelukkig is het na een km of 50 weer terug naar mijn style. Ach het zal wel tussen de oren zitten dan.

@Airco verhaal: Dat heb ik ook nooit begrepen. Waarom zet je uberhaubt die airco uit? Ik zou niet eens weten hoe hij uit moet. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tylen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:08:
Hmm ik merk toch werkelijk verschil in de DSG als mijn vrouw gereden heeft. Gelukkig is het na een km of 50 weer terug naar mijn style. Ach het zal wel tussen de oren zitten dan.

@Airco verhaal: Dat heb ik ook nooit begrepen. Waarom zet je uberhaubt die airco uit? Ik zou niet eens weten hoe hij uit moet. :P
Kan je sowieso het beste een paar minuten voordat je aan komt uit zetten, voorkomt schimmel :)

En in de winter heb ik hem ook uit staan (tenzij ik moet ontwasemen).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37
Scrtz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:14:
[...]

DSG rijdt heerlijk maar wat ik zo gaar vind is dat de instellingen bij diesels het zelfde lijken te zijn als voor benzinemotoren. Als je eens flink doortrapt dan houdt de DSG de versnelling tot hoog in de toeren aan terwijl de motor daar allang al zijn vermogen verloren heeft en veel beter door kan schakelen voor max koppel/kracht. Dit maakt de Sportmodus al helemaal tot een nutteloze extra, je zou het eerder S van Slower kunnen noemen.
Dat zit volledig tussen je oren. (of er is iets grondig mis met de DSG waar je mee reed.)
Als je volgas geeft houdt die zijn versnelling aan en schakelt pas op als de kracht die de wielen op de grond neerzetten in die versnelling aan die snelheid lager wordt dan dat de krachten op de wielen in de volgende versnelling. Dit punt ligt in recente TDI's een tussen de 4100-4500rpm afhankelijk van versnelling waarin je zit. Ik ben nog geen DSG tegengekomen die onnodig doortrekt tot (ver) over de 4500rpm in een TDI.

Idealiter wil de DSG opschakelen wanneer het vermogen in die versnelling op dat toerental hetzelfde is als het vermogen vlak na het opschakelen in de volgende versnelling bij een, logischerwijs lager, toerental.
Op een dyno uitdraai kan je dit mooi zien. Neem even de volgende TDI waar de onderste grafiek het vermogen is. Stel dat je bij het schakelen van 3e naar 4e versnelling bij 4200rpm terugvalt naar 3200rpm. Dan is dat het ideale moment voor maximum acceleratie want vanaf dan geeft 4e versnelling meer vermogen dan 3e. (vermogen @3200rpm = vermogen @4200rpm)
Afbeeldingslocatie: https://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/11/leon-5f-2.0-tdi-150pk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Klima staat in principe altijd op AUTO, tenzij ik de ramen of het dak open heb.

Lekker die pomp meelaten draaien, kan die ook niet vast gaan zitten. En 5 minuten ofzo voor aankomst inderdaad klima uit en zelf acclimatiseren. Volgende keer dat ik de auto start gaat die klima gewoon weer aan.

#GeldGenoeg #V6ZuiptDeMoeder #BenTochAlFailliet

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb in al die jaren nog nooit schimmel in de airco gehad. Staat altijd aan hier. Als de auto een beurt nodig heeft word het wel eens schoongemaakt. (Dat zal vast schimmel zijn, lol). Maar dat hoort erbij. Ik ga toch niet elke 5 minuten voor aankomst dat uit knopje zoeken en indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:34
Famous schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:04:
[...]

Zal ook wel lekker ruiken als je hem nooit aan hebt staan :D
Geen last van, want ik start hem een paar keer per maand.

Sterker nog, mijn A1 heeft zo weinig gelopen, hij ruikt nog naar nieuw. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:16
GioStyle schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:40:
[...]

Geen last van, want ik start hem een paar keer per maand.

Sterker nog, mijn A1 heeft zo weinig gelopen, hij ruikt nog naar nieuw. :>
Je weet dat je auto er is om in te rijden he? Of wacht je tot het een oldtimer wordt en in waarde gaat stijgen? :P
AndRo555 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:25:
[...]

Dat zit volledig tussen je oren. (of er is iets grondig mis met de DSG waar je mee reed.)
Als je volgas geeft houdt die zijn versnelling aan en schakelt pas op als de kracht die de wielen op de grond neerzetten in die versnelling aan die snelheid lager wordt dan dat de krachten op de wielen in de volgende versnelling. Dit punt ligt in recente TDI's een tussen de 4100-4500rpm afhankelijk van versnelling waarin je zit. Ik ben nog geen DSG tegengekomen die onnodig doortrekt tot (ver) over de 4500rpm in een TDI.

Idealiter wil de DSG opschakelen wanneer het vermogen in die versnelling op dat toerental hetzelfde is als het vermogen vlak na het opschakelen in de volgende versnelling bij een, logischerwijs lager, toerental.
Op een dyno uitdraai kan je dit mooi zien. Neem even de volgende TDI waar de onderste grafiek het vermogen is. Stel dat je bij het schakelen van 3e naar 4e versnelling bij 4200rpm terugvalt naar 3200rpm. Dan is dat het ideale moment voor maximum acceleratie want vanaf dan geeft 4e versnelling meer vermogen dan 3e. (vermogen @3200rpm = vermogen @4200rpm)
[afbeelding]
Het betreft een Passat 1.6 tdi dsg, rij er niet zovaak in maar als ik dat ding eens flink doortrek met kickdown of in sportstand zet dan merk je op het laatst dat er meer herrie dan vermogen is en zou die al beter opgeschakeld kunnen zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Scrtz op 21-06-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Tylen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:08:

Voor het laatste beetje vermogen om een Porsche aan stront te rijden :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-10 08:55
Laat mijn airco altijd op auto stand staan, nooit last gehad van rare luchtjes.

Juist belangrijk om je airco regelmatig te gebruiken omdat je pomp smering moet blijven krijgen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 19:26
Rainesh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:23:
Laat mijn airco altijd op auto stand staan, nooit last gehad van rare luchtjes.

Juist belangrijk om je airco regelmatig te gebruiken omdat je pomp smering moet blijven krijgen
Correct me if I'm wrong maar om dat vastzitten te voorkomen draait er sinds een bepaald jaartal altijd iets mee van de aircopomp bij VW? Ik bedoel; ook als ie 'uit' staat :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bokkow schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Correct me if I'm wrong maar om dat vastzitten te voorkomen draait er sinds een bepaald jaartal altijd iets mee van de aircopomp bij VW? Ik bedoel; ook als ie 'uit' staat :)
Dat zou heel goed kunnen. Heb het ooit zo meegekregen, maar niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Niet alleen bij VW maar overal wel. Durf alleen niet zeker te zeggen of er betere smering is of dat die ook blijft lopen.

Als ik de airco niet aan heb gehad ruik ik het direct als ik hem aanzet.
Nou rijd ik niet elke dag met mijn auto dus lijkt het misschien erger. Maar 2 weken (lees: paar kleine ritjes) geen airco aan en de eerste 2/3 minuten bij gebruik ruik je dat wel, daarna is het weg.

Als je maanden je airco uit hebt kan ik snappen dat de geur er helemaal in zit..
Normaal gesproken "probeer" ik hem ook op auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
Ik heb regelmatig de airco niet aan staan en ik merk eigenlijk geen verschil met die paar keer dat ik 'm wel aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Golf 4 deed dat toch in ieder geval. Je had auto en eco stand. In de ecostand draaide de pomp nog steeds.

5 juli gaat de tig eindelijk onder het mes :D gelijk versterkte koppeling erin. Mss op het einde van de vakantie toch maar chippie zetten. Het kriebelt :9

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 12:15
Hmm, volgens mij doet het start/stop systeem het niet meer van m'n auto, iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Nou gebruik ik het vrijwel nooit, maar het is wel raar dat het ineens niet meer werkt
Auto start verder altijd goed, dus lijkt me niet dat het aan de accu ligt
Verder is de auto mooi op bedrijfstemperatuur, vlakke weg etc, dus dat kan het probleem ook niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Zover de nieuwsberichten komt de nieuwe Polo GTI met manuele 6 bak of 7 traps DSG. Die laatste kan de DQ200 zijn, die die uit de fabriek gecombineerd wordt met motoren met max 250Nm (1.0/1.2/1.4TSi, 1.4/1.6TDI). En zat ook in de vorige Polo GTI
Of het is de nieuwe(re) natte 7 traps (DQ380/DQ500) die in de facelift Golf die kan meer (380Nm/600Nm) aan dan dan de 2.0TSI levert. (in de GTI)

Argumenten voor de zwaardere DSG is dat die combinatie motor en versnellingsbak al in de Golf zit en dus (iets) minder R&D nodig is voor de Polo GTI.
Argumenten voor de lichtere DSG (DQ200) is dat dat een bak is die al in dat chassis (MQB A0) gebruikt wordt en je dus buiten de manuele bak maar 1 automaat hebt en dat is die DSG.

Om het echt zeker te weten zullen we toch moeten wachten tot VW meer info geeft, of dat nu koppel waardes of echt de typenummers van de bak is.
Net de prijslijst en opties van de nieuwe polo bekeken, specifiek de GTI dan. Paar dingen vallen mij op.
http://nieuws.volkswagen....cificaties-20juni2017.pdf
Apart, als ik in de specificaties van de prijslijst kijk staat daar 6-DSG bij de GTI.
Dat zou betekenen dat het de 6 traps is die meer koppel aan kan. (droge?)
was de 6DSG ook niet geschikt voor vier wiel aandrijving ? Mogelijk een Polo R?

De GTI heeft ook een XDS sperdifferentieel
Is dat dezelfde die een optie was bij de Golf GTI ?
High end geluidsssyteem, Beats by Dr. Dre :'(
;(

Het Advance pakket is niet mogelijk op de GTI. Geen panorama dak ? ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 22-06-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FabianGTI schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:59:
Hmm, volgens mij doet het start/stop systeem het niet meer van m'n auto, iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Nou gebruik ik het vrijwel nooit, maar het is wel raar dat het ineens niet meer werkt
Auto start verder altijd goed, dus lijkt me niet dat het aan de accu ligt
Verder is de auto mooi op bedrijfstemperatuur, vlakke weg etc, dus dat kan het probleem ook niet zijn
Start stop moet aan verschrikkelijk veel voorwaarden voldoen:
De versnellingshendel staat in de neutraalstand.
Het koppelingspedaal is niet ingetrapt.
De bestuurder heeft de veiligheidsgordel omgegespt.
Het bestuurdersportier is gesloten.
De motorkap is gesloten.
De wagen staat stil.
De motor is op bedrijfstemperatuur.
De ladingstoestand van de accu is voldoende.
De wagen staat niet op een helling.
Het motortoerental is lager dan 1200 1/min.
De temperatuur van de accu is niet te laag of te hoog.
De druk in het remsysteem is voldoende.
Het verschil tussen de buitentemperatuur en de ingestelde interieurtemperatuur
is niet te groot
.
De rijsnelheid sinds de laatste keer dat de motor werd afgezet was hoger dan
3 km/h.
De voorwielen zijn niet te sterk gedraaid (het stuurwiel is minder dan 3/4 omwenteling
gedraaid).
.......

Ik vermoed dat met deze temperaturen de airco te hard moet werken en dat gaat niet zonder draaiende motor.
Of het wordt snel een bakoven in de wagen :D probeer eens je airco uit te schakelen of de binnentemperatuur hoger te zetten :+
Viper® schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:11:
[...]

[...]

;(

Denk dat elke wagen een XDS heeft, is gewoon een optie op je esp/abs die je makkelijk kan inschakelen zelf.
Is gewoon een electronische benadering van een sperdiff.
De R heeft wel een mechanische.

[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 22-06-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 12:15
azz_kikr schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:17:
[...]
probeer eens je airco uit te schakelen of de binnentemperatuur hoger te zetten :+
Oh hell no, dan maar geen start/stop, een koele auto is me wel wat meer dierbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

De motorkap is gesloten.
De wagen staat stil.
is niet te groot
.
3 km/h.
De voorwielen zijn niet te sterk gedraaid (het stuurwiel is minder dan 3/4 omwenteling
gedraaid).
.......

Ik vermoed dat met deze temperaturen de airco te hard moet werken en dat gaat niet zonder draaiende motor.
Of het wordt snel een bakoven in de wagen :D probeer eens je airco uit te schakelen of de binnentemperatuur hoger te zetten :+

[...]

Denk dat elke wagen een XDS heeft, is gewoon een optie op je esp/abs die je makkelijk kan inschakelen zelf.
Is gewoon een electronische benadering van een sperdiff.
De R heeft wel een mechanische.
GTI performance heeft ook mechanisch sper. XDS is gewoon softwarematig inderdaad, heb ik ook aan laten zetten op mijn Golf 6, verschil merk je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-10 13:37
Even een old-skool vraagje, weer eens over RNS ipv Discover ;)

Als ik een RNS 315 met bluetooth in mn Golf 6 plaats, kan ik dan gewoon de aux-in onder de armsteun blijven gebruiken ... of moet ik dan die aan de voorkant van de RNS gebruiken (hoop het niet, want dat is natuurlijk lelijker! :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgende week vrijdag lever ik de passat weer in. Heb er 9 maanden in gereden maar heb ontslag genomen om voor mijzelf te gaan beginnen. De passat was een voorloop auto dus kan ik inleveren zonder gezeur. De nieuwe auto ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
[...]

Net de prijslijst en opties van de nieuwe polo bekeken, specifiek de GTI dan. Paar dingen vallen mij op.
Apart, als ik in de specificaties van de prijslijst kijk staat daar 6-DSG bij de GTI.
De 6 traps DSG heeft natte koppelingen en kan relatief veel aan. Vanaf de fabriek komen ze met 380 en zelfs 400Nm motoren en de aftermarket stuurt er meer dan 500Nm door met wat software tuning aan de bak.

Een vierwiel aangedreven Polo R lijkt mij (zeer) onwaarschijnlijk aangezien die een torsie as als achterophanging heeft. Dat kan niet in combinatie met vier wiel aandrijving, daarvoor heb je een andere setup nodig en dat gaan ze denk ik niet doen als dat enkel voor de Polo R gebruikt zou worden.
Bij de Golf is dat geen probleem want daar zijn twee achter ophanging constructies ontworpen vanaf de start. Een simpele torsie as voor de kleine motoren en een multilink setup voor de 4motion varianten, de zwaardere motoren en de sportievere versies (GTI, R, GTD,...).

Overigens blijf ik het vreemd vinden dan de NL prijslijst een DSG6 vermeldt terwijl de persberichten een 7 traps DSG vermelden. Overigens is de DSG6 niet zo verwonderlijk want er zijn markten waar de instap facelift Golf GTI met een DSG6 geleverd wordt en niet enkel de zwaardere GTI met DSG7.
[...]

De motorkap is gesloten.
De wagen staat stil.
is niet te groot
.
3 km/h.
gedraaid).
.......
Om daar nog iets aan toe te voegen. Bij de downsize motoren die relatief hard leunen op hun turbo voor de prestaties is het ook belangrijk dat die turbo niet te hard heeft moeten werken vlak voor dat start stop zich activeert. Je oliepomp draait immers niet meer als de motor stil ligt, maar de turbine kant van de turbo kan nog vrij heet zijn. Indien dit te warm is kan dat nare effecten op je olie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
AndRo555 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:36:
[...]

[...]

Om daar nog iets aan toe te voegen. Bij de downsize motoren die relatief hard leunen op hun turbo voor de prestaties is het ook belangrijk dat die turbo niet te hard heeft moeten werken vlak voor dat start stop zich activeert. Je oliepomp draait immers niet meer als de motor stil ligt, maar de turbine kant van de turbo kan nog vrij heet zijn. Indien dit te warm is kan dat nare effecten op je olie hebben.
Hmmm interessante suggestie maar volgens mij loopt de koeling nog even door na het stoppen van de motor, dat zal met start stop ook wel voldoende lang doorlopen om zo'n interval te overbruggen?

Voor degene die geinteresseerd is achter het effect op de olie bij een turbo motor direct uitschakelen na aankomst (met name wanneer er geen koeling automatisch door blijft lopen) zou dit filmpje kunnen kijken met meer advies gerelateerd aan turbo motoren: YouTube: 5 Things You Should Never Do In A Turbocharged Vehicle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is daar geen beveiliging voor ingebouwd dan? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die met een TSI rondrijdt zich daar netjes aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vele merken hebben een 2e eletrische waterpomp zitten die de turbo koelt. Vw denk ik niet :D
Enkel hun 1.8T en/of hun 2.0 uit mkv gti had dit denk ik. Te lang geleden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
azz_kikr schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
Vele merken hebben een 2e eletrische waterpomp zitten die de turbo koelt. Vw denk ik niet :D
Ik lees dan weer veel verhalen op fora dat de 1.4 (althans zoals de mijne is als twincharger) ook een separate pomp heeft die nog even doorloopt. Eerlijkheidshalve heb ik nog niet een officiele bron kunnen vinden al werd er wel verwezen naar onderhouds manual.

Enfin..

Zojuist een afspraak gemaakt bij HBT om mijn inlaattraject koolstof-aanslag vrij te maken! Dat mag dan ook wel een keer na 140-150K KM.. Ik geloof niet zo in die middeltjes en ben er eigenlijk dan maar bang mee dat er geklonterde stukken verderop in de motor voor meer schade kunnen zorgen.

Afspraak staat voor 13 oktober (!) zo druk heeft hij het en dat is dan nog een doordeweekse dag, weekenden zijn vol tot november. Klonk als een geschikte kerel, ben benieuwd hoe het verloopt. Daarna plan ik een kuurtje bij VAG Techniek in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:40
Nog even een vraagje: ik ga dinsdag mijn nieuwe Touran halen. Die heeft de Discover Media (radio/GPS/...) met AppConnect. Android Auto heb ik alvast gesideload op de GSM.

Heeft het zin om alsnog een GSMhouder voor in de auto te kopen? Of is dat niet nodig omdat je de meeste (alle?) zaken wel via AppConnect kan regelen?

Als een GSM houder nog nuttig is, welke dan? Er zijn er nogal wat te vinden, en het is moeilijk in te schatten welke deftig zijn en welke om de haverklap naar beneden zullen vallen, ....
GSM's zijn (momenteel) een Samsung S5 Neo, een Samsung A3 en een 1+X. Het zal dus wellicht een generieke houder moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Als Android Auto draait kan je weinig met je telefoon doen, dus eigenlijk heb je geen houder nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
bokkow schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Ik lees dan weer veel verhalen op fora dat de 1.4 (althans zoals de mijne is als twincharger) ook een separate pomp heeft die nog even doorloopt. Eerlijkheidshalve heb ik nog niet een officiele bron kunnen vinden al werd er wel verwezen naar onderhouds manual.

Enfin..

Zojuist een afspraak gemaakt bij HBT om mijn inlaattraject koolstof-aanslag vrij te maken! Dat mag dan ook wel een keer na 140-150K KM.. Ik geloof niet zo in die middeltjes en ben er eigenlijk dan maar bang mee dat er geklonterde stukken verderop in de motor voor meer schade kunnen zorgen.

Afspraak staat voor 13 oktober (!) zo druk heeft hij het en dat is dan nog een doordeweekse dag, weekenden zijn vol tot november. Klonk als een geschikte kerel, ben benieuwd hoe het verloopt. Daarna plan ik een kuurtje bij VAG Techniek in :)
Gewoon bij hans sloot doen, daar heb ik ook mijn inlaat traject met zon goedje laten schoonmaken en werkte prima! Wil je nog wachten tot oktober voor een kuurtje? jezus wat een engele geduld heb jij na een rondje in de mijne O-) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:06
azz_kikr schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
De EA211 motoren hebben een bijkomende elektrische pomp (V188), die tot 8 minuten na het contact wordt uitgezet kan blijven nadraaien. Deze pomp bedient het laadluchtcircuit en de turbo. Deze pomp wordt gemoduleerd in tijd maar draait altijd aan vol debiet. Pomp draait minstens 10 seconden elke 120 seconden en voorts volgens motorlast en temperatuur (te lezen in SSP 511).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Darkvisje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Gewoon bij hans sloot doen, daar heb ik ook mijn inlaat traject met zon goedje laten schoonmaken en werkte prima! Wil je nog wachten tot oktober voor een kuurtje? jezus wat een engele geduld heb jij na een rondje in de mijne O-) :P
Haha ja ik snap dat dat nog lang duurt, maar denk wel dat het het beste is.. jouwe heeft minder KM op de teller he, mijne heeft voor zover ik weet nooit een chemische behandeling gehad en met zoveel KM zal er voldoende aangekoekt zijn om niet allemaal los te komen met een chemische oplossing. En ik las toch ook wel wat nare ervaringen met chemisch reinigen dus ja, dan maar nog even wachten :D

160PK is genoeg man, 220PK is overdreven haha ;) tot oktober zal ik er maar zo over denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
bokkow schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Hmmm interessante suggestie maar volgens mij loopt de koeling nog even door na het stoppen van de motor, dat zal met start stop ook wel voldoende lang doorlopen om zo'n interval te overbruggen?
Zoals al vermeld zijn er meer en meer motoren met een elektrische waterpomp en watergekoelde turbo's. Echter kan ik mij inbeelden dat zelfs met een watergekoelde turbo en veel start stop gebruik dat nog enige invloed kan hebben. Zeker me relatief lange olie ververs intervallen van tegenwoordig. Allemaal afwegingen die gemaakt worden bij het design van dergelijke systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bokkow schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Haha ja ik snap dat dat nog lang duurt, maar denk wel dat het het beste is.. jouwe heeft minder KM op de teller he, mijne heeft voor zover ik weet nooit een chemische behandeling gehad en met zoveel KM zal er voldoende aangekoekt zijn om niet allemaal los te komen met een chemische oplossing. En ik las toch ook wel wat nare ervaringen met chemisch reinigen dus ja, dan maar nog even wachten :D

160PK is genoeg man, 220PK is overdreven haha ;) tot oktober zal ik er maar zo over denken!
Ik durf te wedden dat je blok na reiniging veel rapper aan gaat voelen. Chemisch reinigen is prima, maar dan liefst vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 16:13
[...]

[...]

;(

Onderdelen van het Advance pakket staan verderop los voor de GTI. Pano dak staat er bij, eveneens als de led verlichting. Denk dat er al onderdelen van het Advance pakket std op de GTI zitten, of misschien zijn ze voor de GTI net even anders, dat ze daarom los worden genoemd. :)

Zal zo eens optellen waar ik op uit kom als ik mijn wensenlijst aanvink lol. :Y

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ongeveer 38mille kom ik op uit, wel rijkelijk aangekleed:

- Metallic lak
- 18' velgen
- Executive pakket incl volledig virtueel display
- Pano dak
- Getint glas
- Beats audio
- Alcantara/leder interieur i.p.v. Jacky
- Alarm
- Led verlichting
- Parkeersensoren + display
- Keyless entry
- Side assist
- Spiegelpakket
- Winterpakket
- Draadloos opladen
......

Netto met een beetje onderhandelen zal het wel rond de 36.5 uitkomen. Best prijzig voor een Polo, wel goed aangekleed gebakje met potentie. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Vissa66 op 22-06-2017 21:24 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zojuist mijn VCDS aan de auto van mij broer gehangen (2017) maar kan niets aanpassen.

Misschien toch maar nieuwe overwegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:15
Vissa66 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:10:
Ongeveer 38mille kom ik op uit, wel rijkelijk aangekleed:

- Metallic lak
- 18' velgen
- Executive pakket incl volledig virtueel display
- Pano dak
- Getint glas
- Beats audio
- Alcantara/leder interieur i.p.v. Jacky
- Alarm
- Led verlichting
- Parkeersensoren + display
- Keyless entry
- Side assist
- Spiegelpakket
- Winterpakket
- Draadloos opladen
......

Netto met een beetje onderhandelen zal het wel rond de 36.5 uitkomen. Best prijzig voor een Polo, wel goed aangekleed gebakje met potentie. :)
18 Inch op een Polo? Dat zal lekker comfortabel rijden :+ .
En 38k voor een Polo had ik ook nooit gedaan maar ieder zijn meug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:41:
Zojuist mijn VCDS aan de auto van mij broer gehangen (2017) maar kan niets aanpassen.

Béétje overdreven hoor, de 2017 auto van je broer weer inruilen op een nieuwe omdat jouw VCDS kabeltje 't er niet op doet >:) 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Ik had de Golf GTI leuk aangekleed, zat ik over de 50k ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ach, dat rijd prima hoor. Beetje sportief mag zo'n bak best aanvoelen :D En hij kleeft er door aan de weg _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:41:

Golf 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Zal denk ik reuze meevallen. Zeker als je een '16 Type R gewend bent, dan kan eigenlijk alles alleen maar comfortabeler worden haha! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:28
Voertuig (van de vrouw): VW Golf Cabrio 1.2 TSI 105pk.
Probleem: loopt op 3 cylinders na onweersbui gisteren.
Dealer Heron A'dam-Noord: vandaag geen tijd om uit te lezen, 2 zieken en werkplaats chef op vakantie.
ANWB wegenwacht op de motor: systeem uitgelezen, bougiekabel cylinder 3 provisorisch hersteld. Advies om alle kabels te vervangen.
Dealer Heron: die kabels moeten we bestellen. Gaat wel centjes kosten, 4 bougiekabels en bobinekabel +/- € 200,- Als het meezit kunnen we maandag om 11.00 wel even kijken.

Wat een service van VW. Mijn opa was 50 jaar lid van de ANWB, ga proberen dit aantal jaren lidmaatschap te evenaren.
Zouden die kabels, vast bij maanlicht gesmeed door lieftallige elfjes en prinsesjes uit dezelfde fabriek komen als de peperdure speakerkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij de 1.2tsi zou je ze makkelijk zelf kunnen vervangen. Helemaal niet moeilijk. En de 1.2tsi heeft een TPI gehad waar gereviseerde bougiekabels gemonteerd moesten worden. Was bij de A1 van mijn vrouw ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
TPI? Terugroepactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ja Golf 7(.5?), nieuwe e-golf.

Wel apart geen geluid en geen schakel moment.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:11:
[...]

En geen kofferbak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Valt best mee, je kan nog aardig wat kwijt achterin hoor. Al heb ik wel een sub onder de vloer zitten, geen idee of dat normaal gesproken een vrije ruimte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:56:
Valt best mee, je kan nog aardig wat kwijt achterin hoor. Al heb ik wel een sub onder de vloer zitten, geen idee of dat normaal gesproken een vrije ruimte is.
De ruimte waar de "SUB" bij de Golf ligt is normaliter inderdaad leeg óf er ligt een reserwiel te "niksen". Bij de E-Golf én de GTE liggen daar de batterijtjes (paar herlaadbare penlites, ofzo) om de motor aan te kunnen drijven :P

Bij m'n Dieseltje ligt daar een subwoofer van DynAudio, een paraplu én een inklapbaar boodschappenkratje....Tijdens de wintersport vul ik alle ruimte rond dat ding verder op met vanalles en nog wat zodat ik de rest van de kofferbak kan vullen met Ski-Schoenen en (Ski) kledig voor 4 personen als 't moet. Ski's kunnen gewoon 't dak op...

Die subwoofer is overigens ook vrij makkelijk los te koppelen middels één stekker, maar..... Dan heb ik liever dat er bagage van één persoon minder in mijn auto meegaat :*)

Ik snap overigens nog steeds niet waarom VAG geen plekje onder de motorkap kan reserveren voor de berg aan afzonderlijke laadkabels welke je (nog?) altijd nodig hebt om überhaupt te kunnen laden, dat moet ook middels een automatisch haspelsysteem achter het VW / Audi logo kunnen lijkt me. Die troep moet je nu nog altijd in de beperkte kofferbak weg zien te moffelen terwijl er onder de motorkap genoeg vrije ruimte is..... :>

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 23-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Technisch Product Informatie

Gewoon hameren op coulance en er op wijzen dat er een TPI voor is. Er is ook een revisie bobine ervoor.
Famous schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:11:
[...]

Ja alleen met de originele kabel met laatste softwareversie kun je de nieuwe E-Golf doen.
Labels komen anders niet overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:11:
[...]

Ik snap overigens nog steeds niet waarom VAG geen plekje onder de motorkap kan reserveren voor de berg aan afzonderlijke laadkabels welke je (nog?) altijd nodig hebt om überhaupt te kunnen laden, dat moet ook middels een automatisch haspelsysteem achter het VW / Audi logo kunnen lijkt me. Die troep moet je nu nog altijd in de beperkte kofferbak weg zien te moffelen terwijl er onder de motorkap genoeg vrije ruimte is..... :>
Je wilt geen 3.6kW over een opgerolde kabel heen sturen, dat zorgt voor een inductief veld wat een heeeeele hoop shit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:39
Miljaar, ik heb gisteren de Arteon eens opgezocht. Dat kan hier wel eens de volgende leasebak worden, hallo zeg. De snuit vind ik wel minder geslaagd, lijkt wat op de Renault Talisman snuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
Paul.H schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:21:
[...]

Je wilt geen 3.6kW over een opgerolde kabel heen sturen, dat zorgt voor een inductief veld wat een heeeeele hoop shit oplevert.
Zo moeilijk is het niet om een beveiliging in te bouwen zodat er alleen geladen kan worden als de haspel helemaal uitgerold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:08:
[...]
Technisch Product Informatie
Gewoon hameren op coulance en er op wijzen dat er een TPI voor is. Er is ook een revisie bobine ervoor.
Dank voor je bericht.
Bouwjaar van het koetsje is +/- 08/2012.
Kan ik deze Technische Product Informatie op internet terugvinden? Grappig dat je ook de bobine noemt, zowel de meneer van de VW dealer aan de telefoon als de wegenwacht noemden dit onderdeel.

Zowel de vrouw als ik zijn waar nodig goed in hameren. ;) Ga komend weekend nog even googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zijn er nog meer mensen die hier gebruik van Car Net maken en een schedule hebben ingesteld? Ik heb ingesteld dat de auto moet koelen rond 18u op werkdagen, maar alleen als ik op m'n werk ben.

Daarnet ging de auto koelen terwijl ik niet aangesloten ben op een laadpaal en ook niet op m'n werk was, dat is niet helemaal wat ik wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
Afgelopen donderdag mijn auto in ontvangst genomen! Ben er erg blij mee! Alvast een preview pic.. leuke foto's volgen snel!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/157no02.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door SjoerdGTI op 24-06-2017 01:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjoerdGTI
tiguan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:28:
Zijn er nog meer mensen die hier gebruik van Car Net maken en een schedule hebben ingesteld? Ik heb ingesteld dat de auto moet koelen rond 18u op werkdagen, maar alleen als ik op m'n werk ben.

Daarnet ging de auto koelen terwijl ik niet aangesloten ben op een laadpaal en ook niet op m'n werk was, dat is niet helemaal wat ik wil.
Sinds donderdag mijn e-golf opgehaald.. Ik vind de app wel erg traag! Zal van de week even testen met opladen op het werk en (wanneer ik de oplaadpaal heb) thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjoerdGTI schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:52:
[...]

Sinds donderdag mijn e-golf opgehaald.. Ik vind de app wel erg traag! Zal van de week even testen met opladen op het werk en (wanneer ik de oplaadpaal heb) thuis.
Wanneer had jij hem besteld @SjoerdGTI ? Ik eind april. Hoop dat hij er snel is |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 07:10

Tijntje

Hello?!

Zijn er meer mensen die Spotify gebruiken via de Bluetooth geconnecteerd?

Ik zelf krijg op mijn Discover Media Pro geen covers te zien omdat Spotify te grote afbeeldingen mee stuurt.
Nu heb ik een idea aangemaakt bij Spotify om een resize options in te bouwen.

Mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen hier de link: https://community.spotify...reamed-over/idi-p/1721673

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

SjoerdGTI schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:47:
Afgelopen donderdag mijn auto in ontvangst genomen! Ben er erg blij mee! Alvast een preview pic.. leuke foto's volgen snel!

[afbeelding]
Veel veilige en schadevrije kilometers gewenst! d:)b

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 06:33:
[...]

Wanneer had jij hem besteld @SjoerdGTI ? Ik eind april. Hoop dat hij er snel is |:( |:(
Heel erg...... ik heb hem op 18 juni besteld.... Gelukkig snel leverbaar omdat het een voorraad model was :$

Hoop inderdaad voor je dat die snel geleverd wordt. Verwachting van levering was voor mij in eerste instantie oktober/november... Door zelf goed te zoeken op de VW site stond er 1 bij Maas auto met alle gewenste opties (en extra) in de juiste kleur. Na aangeven bij DutchLease kon de auto super snel geleverd worden.

Het is zeker het wachten waard!

[ Voor 13% gewijzigd door SjoerdGTI op 25-06-2017 01:46 . Reden: Datum aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Zoals beloofd (want beloofd is beloofd) nog wat foto's. Helaas met wat slecht weer genomen, en met een beetje haast...

Ondertussen wel de eerste 250 km gereden.. en wat een fijne auto!

Enige waar ik nog niet achter kom hoe het werkt of zitten de opties er wel echt op?
- Warmtepomp
- Geluidsimulator

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2a8ng55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/13zqyip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2m5b7o3.jpg

<3 B-)

[ Voor 4% gewijzigd door SjoerdGTI op 25-06-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stelletje grapjassen bij VW. Mag je gratis updaten van je navigatie dus ik wilde de navigatie op de 8 GB sd kaart zetten, vol. Past het net niet. Omdat ik op de Mac gebruik moet ik wel met Fat32 gebruiken maar ik zal de kaart straks eens anders formatteren als NTFS of fatEx en dan zien of ik het wel red en mijn navigatie deze wel leest. Maar dan nog is het echt balen want je hebt een SD CDA kaart nodig en waar kan je die krijgen? Het gaat mij niet om een kaart van € 60 want dan heb je wel 32 GB ipv van maar 8 GB. Het is gewoon slecht geregeld van VW.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:08

mb1

itsalex schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:24:
Stelletje grapjassen bij VW. Mag je gratis updaten van je navigatie dus ik wilde de navigatie op de 8 GB sd kaart zetten, vol. Past het net niet. Omdat ik op de Mac gebruik moet ik wel met Fat32 gebruiken maar ik zal de kaart straks eens anders formatteren als NTFS of fatEx en dan zien of ik het wel red en mijn navigatie deze wel leest. Maar dan nog is het echt balen want je hebt een SD CDA kaart nodig en waar kan je die krijgen? Het gaat mij niet om een kaart van € 60 want dan heb je wel 32 GB ipv van maar 8 GB. Het is gewoon slecht geregeld van VW.
Dat stelletje grapjassen bij VW heeft het voor elkaar weten te krijgen om de 8GB kaart geheel gevuld te krijgen!
Allen moet je even een paar bladzijden teruglezen om te lezen dat je de kaart met kleinere kluster size moet formarteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
SjoerdGTI schreef op zondag 25 juni 2017 @ 01:39:
Enige waar ik nog niet achter kom hoe het werkt of zitten de opties er wel echt op?
- Warmtepomp
De warmtepomp optie maakt dat je efficiënter warmte creëert in je interieur. Grote verschil is dat het bereik in de winter een stuk minder beïnvloed wordt door de verwarming die aan staat.

Technisch gezien is het hetzelfde als de airco, enkel koelt die de lucht binnen af en warmt die de lucht buiten op. Bij een 'warmtepomp' is het omgekeerd. (~een airco is ook gewoon een warmte pomp alleen in de andere richting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
AndRo555 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:12:
[...]

De warmtepomp optie maakt dat je efficiënter warmte creëert in je interieur. Grote verschil is dat het bereik in de winter een stuk minder beïnvloed wordt door de verwarming die aan staat.

Technisch gezien is het hetzelfde als de airco, enkel koelt die de lucht binnen af en warmt die de lucht buiten op. Bij een 'warmtepomp' is het omgekeerd. (~een airco is ook gewoon een warmte pomp alleen in de andere richting)
Klopt inderdaad :-) Alleen hoe zet ik die aan of hoe kan controleren dat die erin zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
SjoerdGTI schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Klopt inderdaad :-) Alleen hoe zet ik die aan of hoe kan controleren dat die erin zit 8)7
De verwarming aanzetten? ;)

Als je ze echt fysiek wil zien zitten zul je ze ergens onder de motorkap aan de achterkant moeten gaan zoeken. (gok ik). Misschien dat er ook ergens een aparte radiator zichtbaar is aan de voorkant voor de waterpomp. Moet je even googlen als je daar meer info over zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
mb1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Dat stelletje grapjassen bij VW heeft het voor elkaar weten te krijgen om de 8GB kaart geheel gevuld te krijgen!
Allen moet je even een paar bladzijden teruglezen om te lezen dat je de kaart met kleinere kluster size moet formarteren....
En de volgende update mag ik de kaart gaan dubbelvouwen zodat ik dan dubbele schijfruimte heb, of de trucjes uitvoeren zoals vroeger met floppys om van 1,44 MB naar 2,0 MB te gaan 8)7.

Lever dan gewoon "kosteloos" een 32 GB kaart, althans of een 16 GB kaart dan is het probleem opgelost.

Ik zal die stappen wel doorlopen maar dit is gewoon pleisterwerk om hun fouten op te lossen. Ik was al bezig om het aan te kaarten bij de dealer en die hadden ook geen oplossing behalve dan een nieuwe SD kaart. Wel een auto leveren van € 30.000 maar een SD kaart van € 50 kan er dan niet vanaf terwijl die inkoop niet eens meer dan € 6 denk ik kosten.

En mijn radio icontjes dan? Die kan ik dan maar vergeten? Daar is zeker geen ruimte meer voor.

Ik moet ook zeggen dat mijn navi steeds trager aan het worden is, ik weet niet hoe andere mensen het ervaren maar voordat iets ingevoerd is, vroeger met mijn RNS510 was het 1 sec voordat ik kon invoeren en nu met de Media Discover ruim 3 minuten en maar wachten en wachten en wachten. Ga dan geen typevaut maken want dan kan je nog een keer gaan wachten en wachten en wachten. Mijn RNS510 met 5 jaar ervaring deed het stukken beter dan dit ding met 4 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
itsalex schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:06:
[...]

En de volgende update mag ik de kaart gaan dubbelvouwen zodat ik dan dubbele schijfruimte heb, of de trucjes uitvoeren zoals vroeger met floppys om van 1,44 MB naar 2,0 MB te gaan 8)7.

Lever dan gewoon "kosteloos" een 32 GB kaart, althans of een 16 GB kaart dan is het probleem opgelost.

Ik zal die stappen wel doorlopen maar dit is gewoon pleisterwerk om hun fouten op te lossen. Ik was al bezig om het aan te kaarten bij de dealer en die hadden ook geen oplossing behalve dan een nieuwe SD kaart. Wel een auto leveren van € 30.000 maar een SD kaart van € 50 kan er dan niet vanaf terwijl die inkoop niet eens meer dan € 6 denk ik kosten.

En mijn radio icontjes dan? Die kan ik dan maar vergeten? Daar is zeker geen ruimte meer voor.

Ik moet ook zeggen dat mijn navi steeds trager aan het worden is, ik weet niet hoe andere mensen het ervaren maar voordat iets ingevoerd is, vroeger met mijn RNS510 was het 1 sec voordat ik kon invoeren en nu met de Media Discover ruim 3 minuten en maar wachten en wachten en wachten. Ga dan geen typevaut maken want dan kan je nog een keer gaan wachten en wachten en wachten. Mijn RNS510 met 5 jaar ervaring deed het stukken beter dan dit ding met 4 jaar ervaring.
Ik weet niet welke RNS510 jij had maar ik word hier soms echt ramgek van dat ding. Opstarten is traag, navigatie is traag, voordat bluetooth hem pakt is traag.
Is allemaal wat sneller geworden met de laatste updates maar mijn ervaring met een Discover Pro zijn echt aanzienlijk beter. Zelfs neppe RNS510 werken een stuk sneller.

Als het eenmaal loopt is het goed maar het opstarten of typen bij nav is echt een irritatiepuntje soms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor wat betreft het updaten van de kaarten: Ik heb daar met m'n Macbook altijd gezeur mee gehad en doe die updates nu eigenlijk altijd vanop een Windows machientje mét 7Zip waarbij de USB stick exFat geformatteerd is. M'n Macbook maakt "stiekem" altijd wat extra bestandjes aan waar de "Discover Pro" in m'n auto niet goed mee over weg kan.

Muziek staat op een pricewatch: Kingston SDX10V/128GB FAT geformateerd kaartje en ook dat ding geeft rare issues als ik 't ding in m'n Macbook gestoken heb gehad en er dus weer van die extra verborgen bestandjes op staan welke OSX schijnbaar persé wil hebben. Die radio logo's staan op een tweede 4GB kaartje bij me, maar die worden daar alleen vandaan gelezen als ik ze toevoeg aan een zender, daarna zitten ze in 't toestel en kan dat kaartje er dus weer uit (weet ook niet of de Discover Media dat kaartje daar continue voor nodig heeft maar da's zo getest door 't kaartje te verwijderen en de radio te rebooten).

Traagheid van 't systeem heb ik eigenlijk nooit last van maar de Pro leest dan ook alles vanaf de interne SSD Misschien dat 't helpt als je dat Discover Media systeem een keer reboot/reset door de powerknop een seconde of 10 ingedrukt te houden? Als dat niet werkt dan zou ik de firmware van dat apparaat eens laten bijwerken / opnieuw laten installeren bij de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Famous schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Ik weet niet welke RNS510 jij had maar ik word hier soms echt ramgek van dat ding. Opstarten is traag, navigatie is traag, voordat bluetooth hem pakt is traag.
Is allemaal wat sneller geworden met de laatste updates maar mijn ervaring met een Discover Pro zijn echt aanzienlijk beter. Zelfs neppe RNS510 werken een stuk sneller.

Als het eenmaal loopt is het goed maar het opstarten of typen bij nav is echt een irritatiepuntje soms :+
Ik had de B-versie nog origineel uit de fabriek toen 2007/2008. Nooit stuk gegaan en deed het als een trein. 5 jaar zonder enige problemen gebruikt. Ik zou maar eens van je RNS510 de HDD controleren en deze kan je vervangen voor een SSD. Dan heb je geen 32 GB maar dan kan je upgraden maar vergeet niet de goede indeling in te stellen en dan heb je meer opslagruimte maar zoals ik nog wist was het heel langzaam om gegevens over te kopieren naar die schijf toe. Dat was echt drama.

Nou die Discover Media gen1 die ik heb, dat ding begint mij echt te vervelen maar ja ik doe maar even niets want ik ga straks toch over naar een Golf GTE misschien of een andere VW/Audi/BMW. Beetje twijfel want ik vind de touch erg fijn want dat geklooi met die knoppen zoals bij Audi, wat een ramp. Ook zie ik dat gebeuren bij mijn pa zijn BMW met i-drive. Daar ben je één uur bezig met invoer van een adres. Dan nog het in/uitzoomen, wat een drama, althans daar erger ik mij echt aan want dat werkt voor geen meter en bij VW hebben ze dat veel beter voor elkaar. Ook VW kan je gewoon updaten en BMW mag je wel dokken maar dan vergeten ze ook nog dat ze een nieuwe kaart moeten leveren en niet één van 1 jaar geleden zoals laatst met de BMW uit 2011 die we hadden geupdate geloof ik 1 jaar geleden en ze hadden niet eens de nieuwe A5 erop staan bij Amsterdam 8)7 maar een deel van de N201 stond er wel (ja letterlijk een deel want de rest reed je door het weiland dus ergens wel hulde aan VW dat het "gratis" beschikbaar stellen en via SD kaartjes).

De automaat van de VAG groep vind ik ook persoonlijk veel fijner rijden dan van BMW maar misschien kwam dat ook doordat ik in een e-tron reed. Het schakelen vind ik persoonlijk veel beter maar de kracht van BMW qua motor (1.6 136 PK twinturbo t.o.v. 1.4 TSI 150 PK turbo) veel meer in huis hebben. Bij de Audi e-tron had ik echt het gevoel dat ik helemaal niet zo snel ging en als ik dat bij de BMW 116 doe, dan voel je zoveel power uit de motor komen, ik heb zelfs een BMW 520 tot 90 kmh kunnen bijhouden.

Het is gewoon erg lastig qua auto want BMW is wat kleiner (Golf/A3 tov 1-serie) en ik vind dat je echt moet oppassen met regen met een BMW door de achterwielaandrijving (ben diverse keren al bijna gaan driften in de regen) en met de voorwielaandrijving voel ik mij veel zekerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
@SjoerdGTI Gefeliciteerd! Je weet niet of je de warmtepomp hebt? Ik zou ook niet weten hoe je daar achter moet komen, maar ik weet wel dat vooral voor in de winter erg prettig kan zijn ivm actieradius. Ik heb 'm iig wel er op genomen.

De geluidssimulator, daarvoor zit er een knopje links naast de versnellingspook. Als het goed is staat ie altijd aan, je kan 'm alleen per rit uitzetten. Ik moet zeggen, het is een waardeloze toevoeging want mensen horen me nog steeds niet aankomen. Ze hadden 'm best wat harder mogen zetten in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 15-10 17:31
Net een 7.5 Golf variant besteld.

Nu zit er in die Golf 7.5 een 8.2 inch ding in. Zit daar nu al standard Android auto op? Op het net vind je maar bitter weinig over die radio's. :|

[ Voor 72% gewijzigd door Luke-san op 25-06-2017 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Luke-san

Ik heb echt geen flauw idee wat je nu eigenlijk in die post getypt hebt...... :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
max schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:42:
@Luke-san

Ik heb echt geen flauw idee wat je nu eigenlijk in die post getypt hebt...... :D
Zal m ff aanpassen. Iets teveel tekst ingetypt en dat op een zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@Luke-san Bedoel je nu het 9,2" Discover Pro systeem? Die heeft Android Auto normaal.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
MK1998NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:51:
@Luke-san Bedoel je nu het 9,2" Discover Pro systeem? Die heeft Android Auto normaal.
Is een demo wagen dus heb niet de juiste bestelbon met de correcte data.

Blijkt om deze te gaan 'Navigatiesysteem -Discover Media 8'

Zou eigenlijk graag Waze op het ding willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Luke-san schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Is een demo wagen dus heb niet de juiste bestelbon met de correcte data.

Blijkt om deze te gaan 'Navigatiesysteem -Discover Media 8'

Zou eigenlijk graag Waze op het ding willen hebben.
Ah dit systeem dus:
Afbeeldingslocatie: https://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/radionav-start/Discover-Media-ab-2017/imageStage/Discover_Media.jpg
Ja, die heeft Android Auto. Zie:
http://volkswagen-carnet....b/open/vw-cat-app-connect
Dat systeem heeft namelijk Car-Net:
Car-Net “App-Connect” includes the MirrorLink™, CarPlay™ and Android Auto™ technologies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
MK1998NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Ah dit systeem dus:
[afbeelding]
Ja, die heeft Android Auto. Zie:
http://volkswagen-carnet....b/open/vw-cat-app-connect
Dat systeem heeft namelijk Car-Net:

[...]
Aha, car-net. Zag ik al ergens staan maar was dus naar de conventionele namen op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Galois is er nog wat meer bekend over je auto? Ben benieuwd of het inmiddels beter voor je afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 13:47

Galois

1811 - 1832

RodeStabilo schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:23:
@Galois is er nog wat meer bekend over je auto? Ben benieuwd of het inmiddels beter voor je afgelopen is.
Dank voor je interesse.

De auto is inmiddels twee weken terug en rijdt goed.

Was nog een heel gezeik. Op een vrijdag, na bijna een maand geen auto gehad te hebben, belde ik de garagehouder op en kreeg te horen dat er nog steeds geen oplossing was. Ik belde 'm overigens elke dag op.
Ik had inmiddels met de Bovag gebeld en twee bevriende advocaten gesproken voor advies. Ik kreeg van één van die advocaten het advies om zelf met een oplossing te komen, waar ik tevreden mee zou zijn. Daar zou hij het waarschijnlijk niet mee zijn, maar dan kan hij altijd nog met een tegenvoorstel komen. Allebei blij zal niet meer gebeuren.

Ik zei dus tegen 'm toen ik te horen kreeg dat er nog steeds geen oplossing was: "Jammer. Spijtig te horen, maar dan kom ik 'm vanmiddag ophalen en ik wil mijn geld terug." Ik had al 2900 euro betaald voor het repareren van de distributieketting en het (m.i.) oliedrukprobleem dat daaruit volgde (terwijl de offerte 2400 euro was).

Daar ging hij natuurlijk niet mee akkoord, maar ik bleef heel standvastig: "Dat gaat zeker wel gebeuren. Zet maar klaar. De auto is al een maand bij je, het is overduidelijk dat jullie dit probleem niet kunnen oplossen." Hij gaf aan dat ze zeker wel wat gedaan hadden, de distributieketting was wel gerepareerd. Mijn reactie was in de richting van 'dat zal wel, maar ik kwam hier niet met een probleem met de distributieketting, ik kwam hier met een probleem dat de auto het niet deed en de vraag of jullie dat konden verhelpen. Ik kreeg een diagnose van jullie, waar ik overigens 130 ex BTW voor betaald heb. Dat deze kennelijk niet klopt omdat jullie dit niet kunnen inschatten, kan ik weer niet inschatten.'

Een heel gezeur heen en weer. Ik speelde open kaart dat ik met advocaten gesproken had en de Bovag gebeld had. Dat maakte overigens wel indruk, want hij kreeg echt een probleemoplossende houding met spoed.

De afspraak die we toen maakten was dat ik 'm tot maandag de tijd zou geven en dan een oplossing wilde. Zo niet, dat ik maandag mijn geld op kwam halen en als hij niet mee zou werken, dan desnoods via rechtsbijstand. Ook zei ik tegen 'm dat ik al 2900 euro betaald had en dat het niet mogelijk was dat hij elke week er een x bedrag bovenop zou gooien. Hij heeft ook een ondernemersrisico en als zijn diagnose verkeerd is, kan deze niet voor de volle 100% bij mij neergelegd worden.

Overigens kwam hij nog met een tegenvoorstel dat hij de auto van mij wilde overnemen voor 5500 euro. Dit terwijl de consumentenprijs van deze auto op autotrader en zo op 9-10k staat (de prijs die IK betaal). Dat terwijl ik al 2900 euro betaald had. Kortom: de auto zoals hij bij 'm binnen kwam was volgens heb 2500 euro waard? Uiteraard niet... Voor 7500 was ik akkoord gegaan. Wilde hij niet.

Die maandag belde hij op dat de hele motor uit elkaar gehaald was en dat het revisiebedrijf klemmetjes waar de kleppen mee vastzitten, niet goed had vastgezet en dus 2 kleppen waren losgeraakt (heb er foto's van gezien, heeft hij mij gemaild).

Dit hebben ze gerepareerd, al met al een goede afwikkeling. Vriendelijk tegen elkaar gebleven. Op woensdag kreeg ik de auto terug en hij doet het nu al twee weken prima.

Lang getwijfeld of ik 'm zou moeten inruilen of niet. Maar helaas krijg ik voor mijn auto max 6000 euro inruil. terwijl als ik een soortgelijke auto zou willen kopen, ik wel 9000 euro moet neerleggen. Behoorlijke winstmarges. Bij VW legde ze mij uit dat ik particulier vast wel meer zou krijgen, maar dat een garage de auto moet nalopen, keuren, beurtje, schoonmaak, papierwerk, neemt ruimte in voor x aantal weken, enz.

Dus ik heb de meest uitgebreide ANWB pechhulp service genomen :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Galois mooie grapjas is het. Eerst je voor 2900 een reparatie laten uitvoeren om je daarna met laag bedrag je auto wil overnemen. 7500 was ook al schappelijk want per saldo had het je maar 5000 opgeleverd na reparatie.

Maar fijn dat je het een beetje redelijk heb kunnen afronden.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 26-06-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:06:
[...]

ik heb geen enkel probleem met mijn discover media, prima navigatie.
radioicoontjes zet je er eenmalig op, die houdt ie vast.

overigens: als je hier al moeite mee heb, wees dan maar blij dat je geen 308 hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 11:45

Franko P.

Hit it.

Iemand die net als ik ook problemen heeft of had met Android auto?
Heb een Golf 7 variant uit Januari van dit jaar.

Als ik mijn S7 wil verbinden met usb om Android auto te starten gaat er iets mis.
De auto herkent de telefoon gelijk, als ik dan vervolgens kies voor Android auto gaat deze verbinden om even later de melding te geven dat ik de telefoon moet ontgrendelen (wat de telefoon is).
De telefoon op zijn beurt vraagt wat ik met mijn usb verbinding wil doen, deze staat op MTP. Heb via ontwikkelaarsopties in Android de usb foutopsporing aan staan zoals ik hier en daar ook lees op internet.

Helaas geen verbinding, ook met een andere S7 geprobeerd en hetzelfde probleem.
Mirrorlink wil ook niet werken.

Volgens diverse fora zou het een software probleem van VW moeten zijn, alleen krijg ik nergens gevonden wat er dan mis zou kunnen zijn.

EDIT:
Ondertussen met 3 verschillende Android telefoons geprobeerd, alle 3 ook met een andere Android versie, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Franko P. op 26-06-2017 18:09 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Laatste tijd merk ik dat mijn stuur een beetje ‘kraakt’ bij ver doorsturen. Het is duidelijk bij het stuur ergens en klinkt alsof je 2 stukken plastic tegen elkaar houdt, heel lichtjes ook maar qua geluid. Zie echter van buiten niets dat elkaar raakt ofzo..
Franko P. schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:06:
Iemand die net als ik ook problemen heeft of had met Android auto?
Heb een Golf 7 variant uit Januari van dit jaar.

Als ik mijn S7 wil verbinden met usb om Android auto te starten gaat er iets mis.
De auto herkent de telefoon gelijk, als ik dan vervolgens kies voor Android auto gaat deze verbinden om even later de melding te geven dat ik de telefoon moet ontgrendelen (wat de telefoon is).
De telefoon op zijn beurt vraagt wat ik met mijn usb verbinding wil doen, deze staat op MTP. Heb via ontwikkelaarsopties in Android de usb foutopsporing aan staan zoals ik hier en daar ook lees op internet.

Helaas geen verbinding, ook met een andere S7 geprobeerd en hetzelfde probleem.
Mirrorlink wil ook niet werken.

Volgens diverse fora zou het een software probleem van VW moeten zijn, alleen krijg ik nergens gevonden wat er dan mis zou kunnen zijn.

EDIT:
Ondertussen met 3 verschillende Android telefoons geprobeerd, alle 3 ook met een andere Android versie, dus daar kan het niet aan liggen.
Software update al geprobeerd van navigatiesysteem?

[ Voor 68% gewijzigd door Scrtz op 26-06-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Scrtz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:20:

Als je de laatste kaart software bedoelt, ja die heb ik gedownload.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Franko P. schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:36:
[...]

Als je de laatste kaart software bedoelt, ja die heb ik gedownload.
Nee bedoel de firmware, dno hoe dat precies zit maar wellicht kan dat ook geupdate worden? Anders even langs dealer rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:20:
Laatste tijd merk ik dat mijn stuur een beetje ‘kraakt’ bij ver doorsturen. Het is duidelijk bij het stuur ergens en klinkt alsof je 2 stukken plastic tegen elkaar houdt, heel lichtjes ook maar qua geluid. Zie echter van buiten niets dat elkaar raakt ofzo..

[...]

Als je stuur helemaal tot op einde draait of middenin al ergens? Sleepring waarschijnlijk. Vel meer zit er niet in :D

Of gewoon de kappen van het stuurhuis dat tegen het stuur aan sleept ergens?

Bij de oudere vws is het vaak waar de de stuurkolom door de wand gaat. Die rubber dat daar zat. Maar zou jij geen last van mogen hebben.

Veel geluk met zoeken, dat zijn van die dingen waar je je aan begint te storen en waar je lang kan achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Als je stuur helemaal tot op einde draait of middenin al ergens? Sleepring waarschijnlijk. Vel meer zit er niet in :D

Of gewoon de kappen van het stuurhuis dat tegen het stuur aan sleept ergens?

Bij de oudere vws is het vaak waar de de stuurkolom door de wand gaat. Die rubber dat daar zat. Maar zou jij geen last van mogen hebben.

Veel geluk met zoeken, dat zijn van die dingen waar je je aan begint te storen en waar je lang kan achter zoeken.
Echt op het einde ergens ja. Haha ja idd, al paar keer wat liggen timmeren op het stuur kijken of dat baat, misschien komt het ook wel door de warmte geen idee. Het viel me ook nu pas, normaal volume van auto vrij hard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
@Scrtz ik had precies het zelfde met mij ibiza en het was met warm weer meer als met koud. Enige wat je kan doen is je stuur kappen ff loshalen en rondje rijden. Kijken of het dan minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:51:
@Scrtz ik had precies het zelfde met mij ibiza en het was met warm weer meer als met koud. Enige wat je kan doen is je stuur kappen ff loshalen en rondje rijden. Kijken of het dan minder is.
Ja van de week eens naar kijken, kun je die makkelijk loshalen? Zal ook wel zo'n klik systeem zijn wss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Scrtz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:37:
[...]

Nee bedoel de firmware, dno hoe dat precies zit maar wellicht kan dat ook geupdate worden? Anders even langs dealer rijden
Firmware zelf kan je alleen via de dealer doen voor zover ik weet inderdaad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Scrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:03:
[...]

Ja van de week eens naar kijken, kun je die makkelijk loshalen? Zal ook wel zo'n klik systeem zijn wss
bij mijn scirocco en ibiza wel inderdaad als ik het goed heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Gunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:05:
[...]

Firmware zelf kan je alleen via de dealer doen voor zover ik weet inderdaad.
Heb de dealer gebeld ondertussen. Ze nemen dit probleempje mee bij de eerste onderhoudsbeurt. Over 2 weken weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Voor de mensen die thuis zijn in VCDS, is het mogelijk om de TJA (Traffic Jam Assist) te unlocken middels software als mijn Tiguan wel al de TLA heeft? (Traffic Lane Assist) Of missen er ook fysiek sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:22:
Voor de mensen die thuis zijn in VCDS, is het mogelijk om de TJA (Traffic Jam Assist) te inlokken middels software als mijn Tiguan wel al de TLA heeft? (Traffic Lane Assist) Of missen er ook fysiek sensoren?
Heb je ook ACC? Coding voor TJA is nog niet bekend, ook niet bij de A3 8V. Maar zover ik weet heb je ook ACC voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Heb je ook ACC? Coding voor TJA is nog niet bekend, ook niet bij de A3 8V. Maar zover ik weet heb je ook ACC voor nodig.
Ja, ik heb ook ACC. (Diegene tot 210km/h)

Wat is wijsheid? Ik kan het er voor 400 euro nog bijbestellen en dat lijkt me echt wel een top optie.
Ik dacht eigenlijk dat ik het al had tot iemand mij erop wees dat ik TLA had en geen TJA :+

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 28-06-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Wat is wijsheid? Ik kan het er voor 400 euro nog bijbestellen en dat lijkt me echt eel een top optie.
Ik dacht eigenlijk dat ik het al had tot iemand mij erop wees dat ik TLA had en geen TJA :+
Tesla niks voor jou? :> <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Wat is wijsheid? Ik kan het er voor 400 euro nog bijbestellen en dat lijkt me echt eel een top optie.
Erbij nemen, het kan niet achteraf erbij....dus doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Jij rijdt geen >60k per jaar merk ik ;)

Thanks @Rainesh , ik ga bellen!

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 28-06-2017 05:34 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.