Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:03:
[...]

Ja van de week eens naar kijken, kun je die makkelijk loshalen? Zal ook wel zo'n klik systeem zijn wss
Ja, stuur op laagste stand zetten en helemaal uittrekken. Dan onder je tellers, aan dat plastiekje met dat stukje leer eraan gewoon aan trekken. Recht achteruit

Bovenste deel los klikken met een trim remover tool voor niet te beschadigen. Omhoog scharnieren. Als die helemaal open is, kan je hem recht achteruit hem er uit trekken.
Dan je stuur helelaal links en rechts draaien. Dan zie je wel die 2 torx zitten voor de onderste kap. Die losdraaien en dan nog eentje aan de onderkant. En kap zit ook los.
Met beetje prielen om over je contact slot te krijgen en alles is eraf.
Stuur kan gewoon blijven zitten.

Enige waar je moet opletten. Met dat stukje dat stukje onder je teller, als je het eraf trekt, dat je erop let dat die clips er niet afvallen. Soms durven die in je dashboard springen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig gisteren net mijn Model 3 bestelling geannuleerd.

Zit stiekem toch te kijken naar de nieuwe polo GTI.
bijna 40k voor een polo though :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Toevallig gisteren net mijn Model 3 bestelling geannuleerd.

Zit stiekem toch te kijken naar de nieuwe polo GTI.
bijna 40k voor een polo though :+
http://www.bocars.eu/aanbod.php?id=MDX-P5BPYUD4 voor dat geld :p :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja voor 40k kun je veel moois kopen.

Ik ga hem zakelijk aanschaffen, icm met bijtelling over de nieuwwaarde is een tweedehansje met catalogusprijs van 50k+ niet ideaal.
Of het moet een youngtimer zijn.

Voordeel van de nieuwe polo is MQB platform icm luxe en veel opties.
De 2.0 motor die er in ligt is ongetwijfeld te chippen tot 250/300 pk.
de vraag is even welke dsg er in ligt en of deze niet stuk gaat.

Of wachten op de nieuwe Golf, maar dat gaat nog wel ff duren :/
http://www.autoweek.nl/ni...acelift-duwt-8-naar-2019/

Huidige Golf GTI met 245pk/DSG en de 'gangbare' opties zit al snel rond de 54k.
al snel 15k meer dan de polo.

Nadeel van de Golf is ook dat deze zover ik weet diefstal gevoeliger is dan de polo. Misschien omdat niemand een ramkraak met een polo doet >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 28-06-2017 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:

Nadeel van de Golf is ook dat deze zover ik weet diefstal gevoeliger is dan de polo. Misschien omdat niemand een ramkraak met een polo doet >:)
300 kilo minder -> minder massa om te rammen. Mss is de tig daarvoor interessanter. En in een polo passen geen 5 roemenen met buit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Is er hier iemand die een huidige generatie Passat rijdt met elektrisch verstelbare stoelen? In het instructieboekje staat dat er een comfort instap- en uitstapfunctie op hoort te zitten die de bestuurdersstoel in een makkelijk in te stappen positie brengt bij het openen van de portier. Dit gebeurt bij mijn Passat echter niet. De stoel blijft in de geheugenpositie staan die op dat moment geconfigureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 21-10 13:16
rickjehh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:56:
Is er hier iemand die een huidige generatie Passat rijdt met elektrisch verstelbare stoelen? In het instructieboekje staat dat er een comfort instap- en uitstapfunctie op hoort te zitten die de bestuurdersstoel in een makkelijk in te stappen positie brengt bij het openen van de portier. Dit gebeurt bij mijn Passat echter niet. De stoel blijft in de geheugenpositie staan die op dat moment geconfigureerd is.
Rij vaker in een Passat uit 2016 die dit heeft maar ook nog nooit een aanpassing van de stoelen gemerkt bij het uitstappen ofzo. Moet je dit miss niet ergens aanzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Volgens mij moet je dan ergoComfort als optie hebben (of hoe die ook heet..).
Dan kan je je stoel op veel verschillende mogelijkheden aanpassen. Was een beste optie dacht ik.

Hierbij zit dan ook dat de stoel naar achteren gaat wanneer de deur open gaat zodat je, als jezelf al aangeeft, makkelijk in en uit kan stappen.
Het is dus een optie.

Edit: Zie het net bij de Waalgroep:

Bestuurdersstoel inclusief massagefunctie, ergonomisch gevormd en 14- voudig instelbaar (ErgoActive)
- bestuurderstoel met comfort- in en uitstap functie
- instellingsmogelijkheid in lengte, hoogte en rugleuning, zitdiepte,
bestuurdersstoel inclusief memory
- buitenspiegels elektrisch inklapbaar, verwarmbaar, omgevingsverlichting in
spiegel, aan bestuurderszijde automatisch dimbaar inclusief memory
- lendesteunen voor elektrisch instelbaar inlcusief massagefunctie op bestuurderstoet

€935 exclusief BTW, €1.131,- inclusief BTW.

[ Voor 25% gewijzigd door Famous op 28-06-2017 12:59 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Volgens mij moet je dan ergoComfort als optie hebben (of hoe die ook heet..).
Dan kan je je stoel op veel verschillende mogelijkheden aanpassen. Was een beste optie dacht ik.

Hierbij zit dan ook dat de stoel naar achteren gaat wanneer de deur open gaat zodat je, als jezelf al aangeeft, makkelijk in en uit kan stappen.
Het is dus een optie.
Sorry voor de verwarring, op die optie doelde ik ook. Ik heb die optie voor elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie en daar zou ook die instapfunctie op moeten zitten. In het boekje staat echter ook niets vermeld over het aan- of uitzetten hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Rij vaker in een Passat uit 2016 die dit heeft maar ook nog nooit een aanpassing van de stoelen gemerkt bij het uitstappen ofzo. Moet je dit miss niet ergens aanzetten ofzo?
Ik weet van Skoda (superb) dat dit per sleutel is ingesteld. Wellicht bij een Passat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
RodeStabilo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Ik weet van Skoda (superb) dat dit per sleutel is ingesteld. Wellicht bij een Passat ook zo.
Maar dat is denk ik de stand waar de eigenaar van die sleutel hem heeft ingesteld, niet dat de stoel naar achteren gaat bij het openen van de deur (lijkt mij).

@rickjehh Rij anders eens langs een dealer? Die kan het zo zien of je het moet hebben of niet.
Aan het kenteken als het een NLse auto is, anders op VIN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Maar dat is denk ik de stand waar de eigenaar van die sleutel hem heeft ingesteld, niet dat de stoel naar achteren gaat bij het openen van de deur (lijkt mij).

@rickjehh Rij anders eens langs een dealer? Die kan het zo zien of je het moet hebben of niet.
Aan het kenteken als het een NLse auto is, anders op VIN nummer.
Ik weet dat ik het moet hebben omdat ik de optie besteld heb (het hierbij ook vernoemd staat in de Volkswagen configurator), het in de prijslijst vermeld staat en in het instructieboekje. Maar ik dacht misschien is er hier iemand die ook een Passat rijdt en het me kan vertellen :) Heb inmiddels ook de dealer gebeld en die gaat het ook uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
Je kan best veel instellingen aan een sleutel koppelen, ook of bijvoorbeeld Lane Assist aan of uit staat. Wellicht ook of de stoel naar achter gaat bij instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Voordat ik m'n huidige auto kocht heb ik uitvoerig gestudeerd op de nieuwe superb en dit is bij me blijven hangen. Dit zegt de handleiding erover;
Bij elke vergrendeling van de wagen worden de bestuurdersstoel- en buiten-
spiegelinstellingen opgeslagen en aan de sleutel toegewezen, waarmee de wa-
gen wordt vergrendeld.

Bij het hierna weer ontgrendelen van de wagen met dezelfde sleutel en het
openen van het bestuurdersportier worden de bestuurdersstoel en de buiten-
spiegels in de voor deze sleutel opgeslagen stand gezet.
Maak daarvan wat je wil :P
Aangezien de stoel elektrisch is denk ik zelf van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
rickjehh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Ik weet dat ik het moet hebben omdat ik de optie besteld heb (het hierbij ook vernoemd staat in de Volkswagen configurator), het in de prijslijst vermeld staat en in het instructieboekje. Maar ik dacht misschien is er hier iemand die ook een Passat rijdt en het me kan vertellen :) Heb inmiddels ook de dealer gebeld en die gaat het ook uitzoeken.
Duidelijk!
Misschien niet gecodeerd dan? Lijkt mij dat het dat af-fabriek direct moet werken.

Als het in het boekje staat betekend het niet dat je het automatisch hebt lijkt mij? Ik weet het niet zeker hoor, maar lijkt mij sterk dat ze 25 verschillende boekjes maken voor uitvoeringen en opties :+
Of het moet een los boekje zijn, dan is het een ander verhaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Duidelijk!
Misschien niet gecodeerd dan? Lijkt mij dat het dat af-fabriek direct moet werken.

Als het in het boekje staat betekend het niet dat je het automatisch hebt lijkt mij? Ik weet het niet zeker hoor, maar lijkt mij sterk dat ze 25 verschillende boekjes maken voor uitvoeringen en opties :+
Of het moet een los boekje zijn, dan is het een ander verhaal 8)7
Klopt, ik heb dat wel vaker meegemaakt dat er dingen in het boekje staan die uiteindelijk niet blijken te werken. :) Maar in dit geval wordt het ook bij de optie zelf in de configurator en in de prijslijst benoemd dus lijkt het me er wel op te moeten zitten. Even wachten of de dealer uitsluitsel kan geven hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het boekje geeft instructie over alle mogelijke opties, niet afhankelijk van wat er af-fabriek geleverd is. Logisch toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
RodeStabilo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:37:
Het boekje geeft instructie over alle mogelijke opties, niet afhankelijk van wat er af-fabriek geleverd is. Logisch toch? :)
Ok, laat ik het dan anders zeggen: ik heb vaker meegemaakt dat opties die ik wel besteld had en op een bepaalde manier zouden moeten werken dit toch niet deden. Bijvoorbeeld in mijn Peugeot 308 waar in stond dat de spiegelstand samen met de stoelinstellingen zouden worden opgeslagen maar wat niet zo bleek te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Je noemt een Peugeot 308. Had je daar meer van verwacht dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ja, daar staat ook in dat bij achteruitrijden de spiegel naar beneden klapt, maar dat lukt met de beste wil van de wereld niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Misschien moet je dat met de hand doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Shanquish schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:15:
ja, daar staat ook in dat bij achteruitrijden de spiegel naar beneden klapt, maar dat lukt met de beste wil van de wereld niet :+
Bij Volkswagen moet je ook de selectie knop op de rechterspiegel laten staan. Anders doet die ook niks.
Voor je zetel achteruit te laten gaan bij instappen, kan je in VCD's inschakelen. (Moet je wel zetels met geheugen voor hebben)
VCD's opstarten - > memory seats (denk block 36 of daar toch in de buurt) -> Adaptation -> Kanaal 60 -> Als die op 0 staat doet die het niet, op 1 zetten en saven. Dan doet die het wel.

Gaat op elke wagen vanaf MK5 met geheugenstoelen, mijn tiggy doet/deed ook. (afgezet, ik heb het nog niet nodig, is vooral handig voor heel kleine of heel grote mensen, denk ik^^)

Sleutel onthoud enkel de positie van de zetel. Heeft niet echt iets te maken met die easy entry

ff @Famous taggen dat die het ook leest ^^

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 28-06-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Bij Volkswagen moet je ook de selectie knop op de rechterspiegel laten staan. Anders doet die ook niks.

[...]

Voor je zetel achteruit te laten gaan bij instappen, kan je in VCD's inschakelen. (Moet je wel zetels met geheugen voor hebben)
VCD's opstarten - > memory seats (denk block 36 of daar toch in de buurt) -> Adaptation -> Kanaal 60 -> Als die op 0 staat doet die het niet, op 1 zetten en saven. Dan doet die het wel.

Gaat op elke wagen vanaf MK5 met geheugenstoelen, mijn tiggy doet/deed ook. (afgezet, ik heb het nog niet nodig, is vooral handig voor heel kleine of heel grote mensen, denk ik^^)

Sleutel onthoud enkel de positie van de zetel. Heeft niet echt iets te maken met die easy entry

ff @Famous taggen dat die het ook leest ^^
Maar zou toch te gek voor woorden zijn als je de optie hebt (en dus voor betaald) dat je het nog moet activeren met VCDS. Zou mooi terug gaan naar de dealer en die regelt het maar.
Maar leuk om te weten dat je het dus ook kan instellen :Y

Snap sowieso niet waarom je het zou willen maar dat ben ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:50:
[...]

Maar zou toch te gek voor woorden zijn als je de optie hebt (en dus voor betaald) dat je het nog moet activeren met VCDS. Zou mooi terug gaan naar de dealer en die regelt het maar.
Maar leuk om te weten dat je het dus ook kan instellen :Y

Snap sowieso niet waarom je het zou willen maar dat ben ik 8)7
Laat ik vooropstellen dat ik ook geen idee heb of ik het prettig vind of niet, maar als er staat dat het zo hoort te werken dan verwacht ik ook dat het zo werkt ;-) Dus ik ben benieuwd waar de dealer mee komt. Het zou inderdaad erg vreemd zijn dat een optie waar Volkswagen in alle boekjes, prijslijsten en configurators mee adverteert, nog handmatig geactiveerd moet worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:15
Net een kleine domper geincasseerd :P
Mijn auto is al in productie volgens PON en daardoor niet meer te wijzigen.
Ik heb dus helaas geen TJA voor die schamele 400 euro.
Hoe zeker is het dat we dit niet middels VCDS aan de praat krijgen?
Het lijkt me immers ivm Traffic Lane Assist dat allee sensoren er gewoon al moeten zijn.
Zeker omdat de optie 400 euro betreft lijkt me dit technisch geen echte sensoren extra te bevatten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-10 08:55
Doet kantelen van rechter zijspiegelglas het niet bij jou? Rij dan binnenkort even langs :)
rickjehh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Laat ik vooropstellen dat ik ook geen idee heb of ik het prettig vind of niet, maar als er staat dat het zo hoort te werken dan verwacht ik ook dat het zo werkt ;-) Dus ik ben benieuwd waar de dealer mee komt. Het zou inderdaad erg vreemd zijn dat een optie waar Volkswagen in alle boekjes, prijslijsten en configurators mee adverteert, nog handmatig geactiveerd moet worden. :X
Staat personalisatie menu aan in je Discover? Daarin zou je een aantal dingen in kunnen stellen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:42
GeeMoney schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:58:
Het lijkt me immers ivm Traffic Lane Assist dat allee sensoren er gewoon al moeten zijn.
Zeker omdat de optie 400 euro betreft lijkt me dit technisch geen echte sensoren extra te bevatten?.
Heb je side assist? Zo nee, dan gaat het niet werken. TJA werkt samen met de radar van de side assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
rumu schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Heb je side assist? Zo nee, dan gaat het niet werken. TJA werkt samen met de radar van de side assist.
Welke optie is dat?
Ik heb Traffice Lane Assist in ieder geval en ACC.
Dit zegt het boekje:

File assistent (Traffic Jam assist) inlcusief ongeval assistent (Emergency Assist) 79D € 358 433 º º
- Ongeval assisten (Emergency Assist)
- Herkent, binnen de grenzen van het systeem, inactiviteit van bestuurder (niet sturen, remmen of accelereren)
- Auto is in staat zichzelf in de rijstrook te houden en is instaat zichzelf tot stilstand te brengen
- File assistent (Traffic Jam assist)
- Houdt de auto in de rijstrook en regelt automatisch het gaspedaal en de rem
.. let op: alleen i.c.m. DSG motorren
.. let op: alleen i.c.m. spiegelpakket

Aan de laatste 2 voorwaarden, voldoe ik.
Ook heb ik voetgangersdetectie en dat lijkt de "Emergency Assist" te zijn die ze noemen al heet het iets anders in het boekje een pagina terug namelijk: "City Emergency Braking en Front Assist" .

[ Voor 60% gewijzigd door GeeMoney op 29-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Staat personalisatie menu aan in je Discover? Daarin zou je een aantal dingen in kunnen stellen.
Is dit een menu dat standaard aan staat of geactiveerd moet worden? Ik heb mijn auto pas twee weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 23:38
GeeMoney schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:58:
Ik heb hetzelfde een keer gehad met het wijzigen van een kleur. Kon toen ook niet meer. Toen gedreigd dat ik de auto helemaal niet meer zou nemen. Nam de dealer de auto zelf af en een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Robehr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb hetzelfde een keer gehad met het wijzigen van een kleur. Kon toen ook niet meer. Toen gedreigd dat ik de auto helemaal niet meer zou nemen. Nam de dealer de auto zelf af en een nieuwe besteld.
Ik weet niet om wat voor bedrag dat ging maar in principe als ik de voorwaarden lees is annuleren van de bestelling niet meer mogelijk. En de auto die ze dan zelf moeten nemen is nu wel 52k ik kan me voorstellen dat dat ook niet lekker uitpakt voor ze.

En ach, ik kan er mee leven maar voor 400 euro was het een leuke optie geweest. (waarvan ik dacht dat ik hem al had :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rickjehh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Is dit een menu dat standaard aan staat of geactiveerd moet worden? Ik heb mijn auto pas twee weken :)
Zou als het goed is standaard aan moeten staan. Kan ook geactiveerd worden indien niet aan. Maar blader even door al je menu's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Doet kantelen van rechter zijspiegelglas het niet bij jou? Rij dan binnenkort even langs :)
In mijn auto doet ie het uiteraard wel. :)
dit ging om een 308 waarbij het volgens het boekje allemaal moet kunnen maar de spiegel gewoon dienst weigert, ondanks onderstaande netjes uit te voeren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ycwlkOI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

rickjehh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Had niet gezien dat je je de optie genomen had op je wagen. Dacht dat je hem wou inschakelen.
Gewoon bij dealer van je oren gaan maken. Je hebt er voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
Je moet de eerste keer instellen in welke stand dat de spiegel moet staan. (zie instructieboekje om dit in te stellen) Wanner je dan achteruitrijdt en de 'spiegel-instelling-knop' in de R hebt staan dan draait de spiegel naar de stand die je hebt ingesteld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
SjoerdGTI schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Je moet de eerste keer instellen in welke stand dat de spiegel moet staan. (zie instructieboekje om dit in te stellen) Wanner je dan achteruitrijdt en de 'spiegel-instelling-knop' in de R hebt staan dan draait de spiegel naar de stand die je hebt ingesteld :-)
en dat doet ie dan juist niet :)

maargoed, dit is franse zooi, geen mooie VAG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
azz_kikr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Had niet gezien dat je je de optie genomen had op je wagen. Dacht dat je hem wou inschakelen.
Gewoon bij dealer van je oren gaan maken. Je hebt er voor betaald
Inmiddels contact gehad met de dealer en dit zou af-fabriek moeten werken. Dit is nu niet het geval dus even langs om ernaar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:40
Meen me te herinneren dat die optie bij VW (alleszins op Touran en Tiguan) niet werkt in combinatie met lederen zetelbekleding. Geen idee waarom, maar dacht dat ergens te hebben gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10 21:44
De update voor Discover Media gen. 2 (MIB2) is nu ook te downloaden.
http://www.navigation.com...age=VW_Europe_Media_MIB2&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kwakkel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:27:
Meen me te herinneren dat die optie bij VW (alleszins op Touran en Tiguan) niet werkt in combinatie met lederen zetelbekleding. Geen idee waarom, maar dacht dat ergens te hebben gelezen.
Mijn tiguan kan het toch. Wel zelf gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bedankt! daar was ik op aan het wachten :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10 21:44
Ik ook :). Bijna klaar met downloaden... Dan eens even kijken of het allemaal wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tinustilburg schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:51:
Ik ook :). Bijna klaar met downloaden... Dan eens even kijken of het allemaal wil lukken.
Wellicht een tip; ik bewaar altijd de vorige update. Het is wel eens voorgekomen dat ie niet helemaal lekker bleek.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
@Rainesh weet je of dit ook kan met mijn scirocco uit 2010, dat spiegel draaien in zijn achteruit?
Kheb al wat dingetjes geprobeerd maar lijkt er niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:09:
@Rainesh weet je of dit ook kan met mijn scirocco uit 2010, dat spiegel draaien in zijn achteruit?
Soms kun je dit wel aan laten zetten. Mijn golf 6 highline doet het ook niet. Berichten op internet zeggen dat je daarvoor elektrisch verstelbare stoelen moet hebben die profielen opslaat, dus ook van je spiegels oid blijkbaar.

Helaas ben ik toen ik bij vagtechniek was vergeten te vragen of ze dat aan konden zetten/mogelijk was met VCDS op mijn auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Scrtz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Soms kun je dit wel aan laten zetten. Mijn golf 6 highline doet het ook niet. Berichten op internet zeggen dat je daarvoor elektrisch verstelbare stoelen moet hebben die profielen opslaat, dus ook van je spiegels oid blijkbaar.

Helaas ben ik toen ik bij vagtechniek was vergeten te vragen of ze dat aan konden zetten/mogelijk was met VCDS op mijn auto :(
kheb/had geen highline en ook nog geen elektrische stoelen. (heb wel een mooie leren set gezien voor 850 euro :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:25:
[...]

kheb/had geen highline en ook nog geen elektrische stoelen. (heb wel een mooie leren set gezien voor 850 euro :P)
Wat voor Scirocco heb je dan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
scirocco 160pk dsg maar alleen met de standaard opties (geen rns/regen en zichtpakket/panorama dak/ etc)
zijn nog paar dingen op mijn wishlist (zwarte hemelbekleding (300,-), leren bekleding (850,-) dak en spiegels zwart wrappen (ongeveer 100 euro denk ik) en wellicht nog een r-pakket

Dus nog genoeg todo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Ik ben eergisteren mijn nieuwe Touran gaan ophalen. Dat is dan jaar 2017? Alleen kent de site die nog niet.
Heeft alles wat *nu* van de band rolt, gelijk de laatste kaartupdate? Of kan er toch nog een update beschikbaar zijn?
azz_kikr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:48:
[...]

Mijn tiguan kan het toch. Wel zelf gecodeerd.
Dan was het misschien enkel Touran. Of kan het toch, maar doen ze het om een of andere reden niet standaard }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Kwakkel op 29-06-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
De Ford Ka gaat de deur uit i.v.m. aflopen van m'n stage. Na de zomervakantie maar eens op zoek naar een Golf 4. Heeft geen haast want studenten ov. Dus kan dan wellicht ook kijken naar een V5. >:)

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Darkvisje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:09:
Als je lichtpakket hebt, dan doet ie het al standaard. Ik heb het ook paar keer geprobeerd, maar wilt niet altijd werken.
Kwakkel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Ik ben eergisteren mijn nieuwe Touran gaan ophalen. Dat is dan jaar 2017? Alleen kent de site die nog niet.
Heeft alles wat *nu* van de band rolt, gelijk de laatste kaartupdate? Of kan er toch nog een update beschikbaar zijn?

[...]

Dan was het misschien enkel Touran. Of kan het toch, maar doen ze het om een of andere reden niet standaard }:O
Kans is groot dat je het moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
@Rainesh helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Volgens mij moet je ook licht & zicht pakket II hebben, pakket I is namelijk standaard bij een highline maar het werkt bij mijn auto iig ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:55:
Volgens mij moet je ook licht & zicht pakket II hebben, pakket I is namelijk standaard bij een highline maar het werkt bij mijn auto iig ook niet.
Beifahrerspiegelabsenkung ist ab Comfortline serienmäßig.

Bestellt man die günstigste Austattung Trendline -> keine Beifahrerspiegelabsenkung.
Bestellt man die Ausstattung Trendline und dazu das Spiegelpaket -> Beifahrerspiegelabsenkung ist ein Teil des Spiegelpakets!

Das Spiegelpaket beinhaltet:
- 2 Leuchten im Fußraum vorn
- Außenspiegel elektrisch anklappbar, mit Umfeldbeleuchtung und Beifahrerspiegelabsenkung
- Fahrlichtschaltung automatisch, mit Tagfahrlicht, "Leaving home"-Funktion und manueller "Coming home"-Funktion
- Innenspiegel automatisch abblendend
- Regensensor
Bestellt man die Ausstattung Trendline und dazu den Park Pilot oder Park Assist -> Beifahrerspiegelabsenkung ist ein Teil des Park Pilot und Park Assist!
Sondermodell Team basiert auf Comfortline, zusätzlich Park Assist serienmäßig -> Beifahrerspiegelabsenkung serienmäßig
Sondermodell Style basiert auf Trendline -> keine Beifahrerspiegelabsenkung
Sondermodell Match basiert auf Trendline, aber Park Pilot serienmäßig -> Beifahrerspiegelabsenkung serienmäßig
Sondermodell Move basiert auf Trendline-> keine Beifahrerspiegelabsenkung

Hat man keine Beifahrerspiegelabsenkung, benötigt man einen neuen Fensterhebermotor(Steuergerät ist integriert) an der Beifahrertür!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Beifahrerspiegelabsenkung ist ab Comfortline serienmäßig.

Bestellt man die günstigste Austattung Trendline -> keine Beifahrerspiegelabsenkung.
Bestellt man die Ausstattung Trendline und dazu das Spiegelpaket -> Beifahrerspiegelabsenkung ist ein Teil des Spiegelpakets!

Das Spiegelpaket beinhaltet:
- 2 Leuchten im Fußraum vorn
- Außenspiegel elektrisch anklappbar, mit Umfeldbeleuchtung und Beifahrerspiegelabsenkung
- Fahrlichtschaltung automatisch, mit Tagfahrlicht, "Leaving home"-Funktion und manueller "Coming home"-Funktion
- Innenspiegel automatisch abblendend
- Regensensor
Bestellt man die Ausstattung Trendline und dazu den Park Pilot oder Park Assist -> Beifahrerspiegelabsenkung ist ein Teil des Park Pilot und Park Assist!
Sondermodell Team basiert auf Comfortline, zusätzlich Park Assist serienmäßig -> Beifahrerspiegelabsenkung serienmäßig
Sondermodell Style basiert auf Trendline -> keine Beifahrerspiegelabsenkung
Sondermodell Match basiert auf Trendline, aber Park Pilot serienmäßig -> Beifahrerspiegelabsenkung serienmäßig
Sondermodell Move basiert auf Trendline-> keine Beifahrerspiegelabsenkung

Hat man keine Beifahrerspiegelabsenkung, benötigt man einen neuen Fensterhebermotor(Steuergerät ist integriert) an der Beifahrertür!
translate:
Passagiers-zijspiegel neerlaten standaard ab Comfortline.

Bestelt u de goedkoopste faciliteiten Trendline -> geen passagier drawdown.
Als u de apparatuur Trendline plus de spiegel pakket bestellen -> drawdown passagier maakt deel uit van de spiegel pakket!

De spiegel bestaat uit:
- 2 lichten in de voetruimte
- buitenspiegels elektrisch inklapbaar met omgevingslicht en drawdown passagier
- Fahrlichtschaltung automatisch met dagrijverlichting, "Leaving home" en handleiding "thuiskomen" -functie
- binnenspiegel automatisch verduisterend
- regensensor
Als u de Trendline en naar het park piloot of park bestellen Assist -> drawdown passagier maakt deel uit van de Park Pilot en Park Assist!
Speciale Model Team Park Assist is gebaseerd op Comfortline, naast standaard -> passagiers-zijspiegel verlagen standaard
Speciaal model stijl, gebaseerd op de Trendline -> geen van de passagiers drawdown
Speciaal model op basis van Trendline, maar Park Pilot standaard -> passagiers-zijspiegel verlagen standaard
Verplaats speciaal model gebaseerd op Trendline-> geen van de passagiers drawdown

Als men geen passagiers-zijspiegel verlagen, moet je een nieuw venster motor (regeling is) om het passagiersportier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dat is sowieso voor Duitse pakketten die weer afwijken van Nederlandse pakketten. Standaard hoef je je spiegel toch ook niet in te stellen ofzo, die moet direct naar beneden gaan als je auto in achteruit zet? Want ik heb ook al eens geprobeerd de spiegelpositie op te slaan terwijl die in de achteruit stond en spiegelknop op R maar mocht allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Ik zou ook graag homecoming etc wel willen maar gaat volgens mij zoveel werk opleveren dat het het niet waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:05
Hi all!

Ik ben aan het orienteren om een golf 7 te kopen (1.4 122pk of een 1.4 140pk).

Nu wil ik deze natuurlijk laten chippen (stage 2) bij vagtechniek.

Iemand ervaring met de 122pk te laten chippen en of er nu echt veel verschil is tussen de 122pk en de 140pk?

122pk gechipt -> 170pk 290nm
140pk gechipt -> 185pk 320nm

Het verschil is op papier in ieder geval minimaal en scheelt toch wel wat geld om een 122pk te kopen of een 140pk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
potag schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:08:
Hi all!

Ik ben aan het orienteren om een golf 7 te kopen (1.4 122pk of een 1.4 140pk).

Nu wil ik deze natuurlijk laten chippen (stage 2) bij vagtechniek.

Iemand ervaring met de 122pk te laten chippen en of er nu echt veel verschil is tussen de 122pk en de 140pk?

122pk gechipt -> 170pk 290nm
140pk gechipt -> 185pk 320nm

Het verschil is op papier in ieder geval minimaal en scheelt toch wel wat geld om een 122pk te kopen of een 140pk!
140pk is ander blok en heeft cilinderuitschakeling, maar dit kan je ook laten uitzetten door vagtechniek eventueel. Volgens mij biedt die 140pk ook gewoon meer chippotentie terwijl dat ook een 1.4 TSI is. Maar incl DSG voelt zo'n 140pk blok al meer dan snel genoeg aan imo.
Kijk btw ook even bij JD en Vagtechniek op de fb pagina's, daar zie je veel praktijkervaringen over het chippen van die blokken, op de website staat maar een (minimale) richtlijn wat behaald kan worden om teleurstelling tegen te houden. Afaik haalt die 140pk het gros van de tijd de 200pk wel namelijk.
Darkvisje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:08:
Ik zou ook graag homecoming etc wel willen maar gaat volgens mij zoveel werk opleveren dat het het niet waard is..
Ja moet je een nieuwe voorruit voor hebben icm die licht/regensensor, is al snel een erg duur grapje.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 29-06-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
140pk gaat inderdaad naar 200pk/330nm. De 1.4 140pk is een erg fijn blok en niet te vergelijken met de 122pk.

Laatst wel coming home geactiveerd op een Golf 7 en Polo 6C zonder lichtsensor. Dus iedere keer wel ff grootlicht geven bij uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Denk dat spiegel draaien in achteruit op elke wagen gaat. Heb er in ieder geval nog geen gehad waar het niet op ging. Electrische zetels met geheugen zijn totaal niet nodig. Enige wat ze dan doen is, dat je spiegel instellingen ook gekoppeld zijn aan de positie van de zetels.
Gaat volgens mij zelfs op niet highlines ook hoor.

Het enige wat wel moet, is de selectie knop voor de spiegels moet op R staan. (En ingeschakeld met vcds ofc)

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 29-06-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:38:
140pk gaat inderdaad naar 200pk/330nm. De 1.4 140pk is een erg fijn blok en niet te vergelijken met de 122pk.

Laatst wel coming home geactiveerd op een Golf 7 en Polo 6C zonder lichtsensor. Dus iedere keer wel ff grootlicht geven bij uitstappen.
Is dit echt een ander blok? Het is en blijft allebei een 1.4 TSI, niet alleen maar softwarematig verder afgeknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
potag schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:47:
[...]

Is dit echt een ander blok? Het is en blijft allebei een 1.4 TSI, niet alleen maar softwarematig verder afgeknepen?
Ja want zoals @Scrtz al zei, de nieuwe 1.4t heeft ook cylinder uitschakeling. De 1.4 is zelfs laatst vervangen door een 1.5t met bijna dezelfde specs op slagvolume na.

[ Voor 12% gewijzigd door Rainesh op 29-06-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

potag schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:47:
[...]

Grotere turbo. Variable kleppen op inlaat en uitlaatpoorten. Mq250 bak erin ipv van mq200 ( niet zeker van die laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:53:
[...]

[...]

Kans is groot dat je het moet updaten.
Thanks, nog even wachten tot jaar 2017 beschikbaar is dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kwakkel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Thanks, nog even wachten tot jaar 2017 beschikbaar is dan!
Zal waarschijnlijk al beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Pff, de laadkabel die bij m'n auto zit is te kort om een stopcontact binnen m'n huis te bereiken. Op het label dat er bij zit staat dat je 'm niet in een stekkerdoos mag steken. Zou dat echt zo'n probleem zijn? Ik heb zo'n kabel haspel van karwei die 3200W aankan, dat zou toch geen probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:05:
[...]

Zal waarschijnlijk al beschikbaar zijn
Niet op de site helaas:
http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light
Daar kan ik wel 'Touran' aanduiden, maar niet '2017' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37
azz_kikr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Grotere turbo. Variable kleppen op inlaat en uitlaatpoorten. Mq250 bak erin ipv van mq200 ( niet zeker van die laatste)
Dit inderdaad. De manuele bak is inderdaad verschillend.

1.4TSI 140pk (al dan niet ACT):
- Iets grotere turbo (=> iets meer lag)
- MQ250 6 bak
- Variabele kleppen timing op inlaat en uitlaat
- 10:1 compressie
- 250Nm koppel vanaf 1500rpm
- cilinderuitschakeling (ACT).

1.4TSI 122pk:
- MQ200 6 bak
- Variabele kleppen timing op de inlaat
- 10.5:1 compressie
- 200Nm koppel vanaf 1400rpm.

Uiteindelijk zit er niet veel in tussen de twee. 140pk is wat krachtiger en potentieel zuiniger met de cilinderuitschakeling (ACT). Of die 18pk en 50Nm echt de meerprijs waard is...

Paar maanden geleden nog een 1.4TSI 125pk 6 bak (EURO 6 versie van de 122pk) als huurwagen gehad en die 1.4TSI was best ok in een Golf. Deed 6.6l/100km (1 op 15) zonder speciaal moeite te doen.
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Ja want zoals @Scrtz al zei, de nieuwe 1.4t heeft ook cylinder uitschakeling. De 1.4 is zelfs laatst vervangen door een 1.5t met bijna dezelfde specs op slagvolume na.
1.5TSI heeft wel een hele hoop nieuwe specs:

- Miller cycle: een expansie verhouding van 12.5:1. Vergelijkbaar met de laatste 2.0TFSI ultra 190pk bij Audi.
- Turbo met variable geometrie. Zat tot nu toe alleen op diesels. (en een Porsche motor)
- Nieuwe cilinder wand coating
- Hogere benzine rail druk

[ Voor 23% gewijzigd door AndRo555 op 29-06-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
@potag wil gaan voor een dsg variant 1.4 122pk variant of de 140/150pk variant.

Prijs verschil is ongeveer 3,5k met verder de zelfde opties. Aangezien hij toch wil chippe twijfelt hij wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
Yep precies zoals Darkvisje hierboven zegt 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:40:
Denk dat spiegel draaien in achteruit op elke wagen gaat. Heb er in ieder geval nog geen gehad waar het niet op ging. Electrische zetels met geheugen zijn totaal niet nodig. Enige wat ze dan doen is, dat je spiegel instellingen ook gekoppeld zijn aan de positie van de zetels.
Gaat volgens mij zelfs op niet highlines ook hoor.

Het enige wat wel moet, is de selectie knop voor de spiegels moet op R staan. (En ingeschakeld met vcds ofc)
Heb bij aanschaf van R veel zitten zoeken hoe ik het aan kon krijgen. Van alles nagekeken, op fora gekeken en weet ik het allemaal..
Wist dat het kon want had de filmpjes gezien maar geen idee hoe in te stellen.

Bleek *piiieeepp* die kut knop omzetten naar R (spiegelstellen) het enige te zijn :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:38:

Zou me weinig uitmaken als dat zou moeten nu heb ik het sws niet 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-10 13:29

Orac

Ik mis je papa.

tiguan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:06:
Pff, de laadkabel die bij m'n auto zit is te kort om een stopcontact binnen m'n huis te bereiken. Op het label dat er bij zit staat dat je 'm niet in een stekkerdoos mag steken. Zou dat echt zo'n probleem zijn? Ik heb zo'n kabel haspel van karwei die 3200W aankan, dat zou toch geen probleem moeten zijn?
Zal officieel misschien niet mogen, maar zolang je de haspel helemaal uitrolt kan er weinig mis gaan. Wel even controleren of 3200 W voldoende is. Een normale groep kan maximaal tot 230 V * 16 A = 3680 W. Anders een verlengkabel kopen / op maat maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Orac op 30-06-2017 01:14 . Reden: fout in zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:09:
@potag wil gaan voor een dsg variant 1.4 122pk variant of de 140/150pk variant.

Prijs verschil is ongeveer 3,5k met verder de zelfde opties. Aangezien hij toch wil chippe twijfelt hij wat te doen :)
Zou persoonlijk gewoon gaan voor wat je net tegen komt, kom je een mooie 1.4 140pk tegen heb je geluk, is het net een 122pk met precies alle opties die jij wilt tja dan maar die 122pk. Zeker met chip zijn ze allebij toch meer dan snel genoeg.

En tja het is al moeilijk genoeg om voor een leuke golf te vinden met alles wat je hartje begeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Om even terug te komen op Mac en SD kaartjes..
Zojuist de kaart leeggemaakt van de vorige eigenaar en er één nummer op gezet. Dit kreeg ik er allemaal bij :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dAc2Zcjxv8VmFDi73zrTVJ8S/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:35:
Om even terug te komen op Mac en SD kaartjes..
Zojuist de kaart leeggemaakt van de vorige eigenaar en er één nummer op gezet. Dit kreeg ik er allemaal bij :+

[afbeelding]
Klopt, zijn Mac default files en folders.
Open eeen prompt ga naar je sd kaart (cd /Volumes/Stick bijv.) en doe :
find ./ -name "*._*" -exec ls -la {} \;

Dan komt er een lijst met die "gekke" files.
Vervolgens vervang je dan "ls -la" voor "rm -rf"
find ./ -name "*._*" -exec rm -rf {} \;

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 29-06-2017 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickjehh
Ik ben vanavond nog wat dieper in het instructieboek gedoken en het is me inmiddels gelukt om twee bestuurdersprofielen te maken, die afzonderlijk te koppelen aan een autosleutel en daarbij ook de stoel- en spiegelstand op te slaan :) nu gaat bij het openen van de portier de stoel automatisch in de stand van het profiel dat is gekoppeld aan de sleutel.

Geen idee of ze hiermee de comfort in- en uitstapfunctie bedoelen maar ik doe het ermee! Bedankt voor de tips iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
rickjehh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:38:
Ik ben vanavond nog wat dieper in het instructieboek gedoken en het is me inmiddels gelukt om twee bestuurdersprofielen te maken, die afzonderlijk te koppelen aan een autosleutel en daarbij ook de stoel- en spiegelstand op te slaan :) nu gaat bij het openen van de portier de stoel automatisch in de stand van het profiel dat is gekoppeld aan de sleutel.

Geen idee of ze hiermee de comfort in- en uitstapfunctie bedoelen maar ik doe het ermee! Bedankt voor de tips iig :)
Gaat de stoel eigenlijk ook naar voren of naar achter? Dat niet dacht ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Klopt, zijn Mac default files en folders.
Open eeen prompt ga naar je sd kaart (cd /Volumes/Stick bijv.) en doe :
find ./ -name "*._*" -exec ls -la {} \;

Dan komt er een lijst met die "gekke" files.
Vervolgens vervang je dan "ls -la" voor "rm -rf"
find ./ -name "*._*" -exec rm -rf {} \;
Gek, ik stapte gisteren na mijn ritje weer in de auto en opeens had ik alle nummers welke ik juist verwijderd had terug.
Het nummer welke ik erop had gezet was weg 8)7

SD is niet uit de RNS geweest dat maakt het zo gek. Zal hem vanavond weer eens aan de PC hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
Scrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:16:
[...]

Stel dat ik stoelgeheugen 1 heb ingesteld voor mezelf en ik koppel mijn berijdersprofiel aan een sleutel, dan onthoudt hij dat mijn berijdersprofiel is gekoppeld aan die sleutel en zal de stoel ook weer in positie 1 gaan als ik de portier open. Dus hij gaat ook naar voren of naar achteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
rickjehh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Stel dat ik stoelgeheugen 1 heb ingesteld voor mezelf en ik koppel mijn berijdersprofiel aan een sleutel, dan onthoudt hij dat mijn berijdersprofiel is gekoppeld aan die sleutel en zal de stoel ook weer in positie 1 gaan als ik de portier open. Dus hij gaat ook naar voren of naar achteren :)
Helemaal top, ik kan niet wachten tot mijn Tiguan er is en dat ik deze kan instellen :)
Mijn vrouw is 1.60m en ik ben zelf 1.90m :P .
Ik moet het boekje nog lezen natuurlijk maar is het zo dat ik alles in kan stellen hoe ik het wil en dan op een knoppencombo druk en hij het opslaat? Of moet je eerst iets activeren voordat je aan de gang kan gaan met instellen en dan iets drukt om op te slaan?

Als het het eerste betreft dan kan ik mooi eerst even een goed stuk rijden (steeds kleine wijzigingen doorvoeren) en dan in 1 klap mijn keuze definitief vast leggen.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 30-06-2017 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Helemaal top, ik kan niet wachten tot mijn Tiguan er is en dat ik deze kan instellen :)
Ik moet het boekje nog lezen natuurlijk maar is het zo dat ik alles in kan stellen hoe ik het wil en dan op een knoppencombo druk en hij het opslaat? Of moet je eerst iets activeren voordat je aan de gang kan gaan met instellen en dan iets drukt om op te slaan?

Als het het eerste betreft dan kan ik mooi eerst even een goed stuk rijden (steeds kleine wijzigingen doorvoeren) en dan in 1 klap mijn keuze definitief vast leggen.
Haha, dat probleem heb ik zelf ook (1.83m vs 1.65m) dus een persoonlijke sleutel voor zowel mijn vrouw als voor mij is ideaal. De stoelpositie en de buitenspiegels kun je (als je de elektrische stoelen optie hebt gekozen) helemaal elektrisch verstellen en vervolgens met een paar knopcombinaties opslaan. Dit staat ook duidelijk beschreven in het instructieboekje en zal zich vanzelf wijzen :)

Daarnaast kan je dit dus ook nog eens koppelen aan de berijdersprofielen en deze weer koppelen aan een specifieke sleutel. Stoel- en spiegelinstellingen worden vervolgens elke keer opgeslagen in het profiel van de sleutel waarmee je de auto op slot doet. Je kunt ook andere radiozenders, aircoinstellingen en nog veel meer zaken koppelen aan berijdersprofielen. Ik moet het nog uitzoeken maar volgens mij kan je zelfs een andere mobiele telefoon koppelen. Gaat best ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
rickjehh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Haha, dat probleem heb ik zelf ook (1.83m vs 1.65m) dus een persoonlijke sleutel voor zowel mijn vrouw als voor mij is ideaal. De stoelpositie en de buitenspiegels kun je (als je de elektrische stoelen optie hebt gekozen) helemaal elektrisch verstellen en vervolgens met een paar knopcombinaties opslaan. Dit staat ook duidelijk beschreven in het instructieboekje en zal zich vanzelf wijzen :)

Daarnaast kan je dit dus ook nog eens koppelen aan de berijdersprofielen en deze weer koppelen aan een specifieke sleutel. Stoel- en spiegelinstellingen worden vervolgens elke keer opgeslagen in het profiel van de sleutel waarmee je de auto op slot doet. Je kunt ook andere radiozenders, aircoinstellingen en nog veel meer zaken koppelen aan berijdersprofielen. Ik moet het nog uitzoeken maar volgens mij kan je zelfs een andere mobiele telefoon koppelen. Gaat best ver :)
Potverdikkeme wat handig :*) .
Als het me tegen de tijd dat ik hem heb, niet lukt dan hoor je het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:16:
[...]

Gaat helemaal naar achter bij openen van de deur dacht ik of uitschakelen van het contact (te lang geleden). Bij starten van de wagen gaat die terug naar de gewenste positie. Hier wel memory seat maar worden niet gebruikt, toch maar 1 positie nodig :'(

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 30-06-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 19:26
Famous schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:43:
[...]

Heb bij aanschaf van R veel zitten zoeken hoe ik het aan kon krijgen. Van alles nagekeken, op fora gekeken en weet ik het allemaal..
Wist dat het kon want had de filmpjes gezien maar geen idee hoe in te stellen.

Bleek *piiieeepp* die kut knop omzetten naar R (spiegelstellen) het enige te zijn :+ :+
Kwam dit verder nog tegen op een ander forum:
Bij een VI zonder elektrisch inklapbare spiegels werkt het ook.
Het is echter wel een DSG.
Spiegel op R
DSG op R
gewenste stand instellen met spiegelverstelling.
DSG weer in neutraal zetten.
De volgende keer is deze stand in het geheugen onthouden tenminste als de spiegel in stand R staat voordat je de DSG in R zet.
Dus het licht en zicht pakket met deze stappen zou voldoende zijn? Dalijk maar ns even gaan proberen dan, mijne is Highline Plus (wat dat Plus dan ook moge betekenen) met licht en zicht pakket :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:10:
[...]

:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I3cC3QcEEQXigXQD867BijyY/full.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:10::
[...]

Mijn vrouw is 1.60m en ik ben zelf 1.90m
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gv7zPOB.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door SadisticPanda op 30-06-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
bokkow schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:34:
[...]

Kwam dit verder nog tegen op een ander forum:

[...]

Dus het licht en zicht pakket met deze stappen zou voldoende zijn? Dalijk maar ns even gaan proberen dan, mijne is Highline Plus (wat dat Plus dan ook moge betekenen) met licht en zicht pakket :)
Zag dat het met een polar fis+ ook kan 🤔 Zonder het pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Darkvisje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Gaat op lowline ook, die mirror dip volgens mij. Geen lichtpakket nodig. Wel VCD's ofc want op Lowline mag je zeker zijn dat het uitgeschakeld is :/

Heb het ingeschakeld op GOLF die enkel basisopties had. Compleet kaal. Op polo, faalde het wel for some reason.

Maar na crash laptop ben ik meeste oude logs kwijt dus ik kan niet vergelijken -_-

[ Voor 13% gewijzigd door SadisticPanda op 30-06-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Gaat op lowline ook, die mirror dip volgens mij. Geen lichtpakket nodig. Wel VCD's ofc want op Lowline mag je zeker zijn dat het uitgeschakeld is :/

Heb het ingeschakeld op GOLF die enkel basisopties had. Compleet kaal. Op polo, faalde het wel for some reason.

Maar na crash laptop ben ik meeste oude logs kwijt dus ik kan niet vergelijken -_-
Ik heb het tot nu toe niet werkend gekregen op een low line golf 6. Ik zal de volgende keer even proberen en kijken waar het verschil zit met een "af fabriek" golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 19:26
Darkvisje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Ok tof! Nog een reden voor je om die zo snel mogelijk te kopen haha ;)

Zojuist geprobeerd zoals de beschrijving die ik gevonden had maar het werkt niet.. Of ik doe iets verkeerd of het is niet aanwezig op de mijne. Misschien valt het wel aan te zetten met VCDS? Sowieso ook nog wel een paar dingetjes die ik anders zou willen maar eens iemand zoeken in de buurt van Den Bosch :)

@Darkvisje , die veren zitten inmiddels op de gasveren van de achterklep, bedankt voor de tip, blij mee!

[ Voor 8% gewijzigd door bokkow op 01-07-2017 12:16 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 19:28
Rainesh schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:46:
[...]

Ik heb het tot nu toe niet werkend gekregen op een low line golf 6. Ik zal de volgende keer even proberen en kijken waar het verschil zit met een "af fabriek" golf.
Op mijn golf 6 comfort line hebben we het inderdaad ook niet aan de praat gekregen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 17:31
Franko P. schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:06:
Iemand die net als ik ook problemen heeft of had met Android auto?
Heb een Golf 7 variant uit Januari van dit jaar.

....
Volgens diverse fora zou het een software probleem van VW moeten zijn, alleen krijg ik nergens gevonden wat er dan mis zou kunnen zijn.

EDIT:
Ondertussen met 3 verschillende Android telefoons geprobeerd, alle 3 ook met een andere Android versie, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Golf Variant net opgehaald. Android Auto en die mirrorlink werkt perfect in samenwerking met mijn Samsung S6 op Android 7.0
Wat ik wel merk is dat ik via BT streaming geen album art heb. Spotify, tunein radio etc allemaal getest. Dacht dat het aan de S6 lag maar heb met een Oneplus One net getest en lukt dus ook niet. Volgens mij lukte dit met een MIB in een Octavia wel ongeveer 2 jaar geleden.
Iemand een idee'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Gebruik je echt AA of mirrorlink? Met AA krijg je namelijk gewoon spotify app op je display van de auto te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous

Heb je vcds scan van je wagen? Met name voor module 44-steering assistance? Zou je die es willen posten? Benieuw of er zelfde controller inzit als in andere golf/polos. En met name welke stuurcurve erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Vraag, ik ben nog opzoek naar wat spulletje, welke ik natuurlijk makkelijk op internet kan vinden maar misschien hebben jullie goede ervaringen(met bepaalde website/merk):

- reclame loze kenteken plaathouder
- Krik
- 2 as-steunen
- momentsleutel

Ik ben niet opzoek naar hele dure oplossingen. Het is vooral om mijn zomer/winter banden te wisselen ne mijn rem klauwen een kleurtje tegeven etc.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De krik en de assteunen zou ik bij hbm of datona vandaan halen, laatste heeft regelmatig aanbiedingen. De nomentsleutel is regelmatig voor weinig bij de Aldi of Lidl in de aanbiedingen, zitten 3 doppen bij voor de verschillende wielmoeren, ideaal.

Kentekenplaathouder zou ik bij een lokale autoonderdelenzaak scoren. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Kheb nu inderdaad bij hbm wel wat leuke dingetjes gevonde! thanks @Joopieboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:01:
Kheb nu inderdaad bij hbm wel wat leuke dingetjes gevonde! thanks @Joopieboy
Net te laat ook, bij Datona hadden ze 21% korting op alles, liep tot afgelopen vrijdag :D
azz_kikr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:04:
@Famous

Heb je vcds scan van je wagen? Met name voor module 44-steering assistance? Zou je die es willen posten? Benieuw of er zelfde controller inzit als in andere golf/polos. En met name welke stuurcurve erop staat.
Dat is gewoon die auto scan ding? :9
Of kan je ergens anders ook nog een rapport krijgen?

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.