Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.148 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Datona heeft zo vaak aanbiedingen, kan goed zijn dat er morgen weer iets is. Als ik een kortingscode krijg zal ik wel reageren hier. :Y

Edit: ik heb nog een geldige code staan voor over een week of 2:
code:
1
2
3
4
5
Het is vandaag feest, want ik ben jarig. En wie jarig is trakteert. Ik trakteer niet alleen op taart, maar ook op korting. Als vaste klant ontvangt u van mij 15% korting op alles.

» Gebruik hiervoor de kortingscode: STEFAN28 (jaja, mijn leeftijd) ;)

De code is alleen geldig op 14 en 15 juli 2015.

[ Voor 62% gewijzigd door Joopieboy op 03-07-2017 12:50 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Net te laat ook, bij Datona hadden ze 21% korting op alles, liep tot afgelopen vrijdag :D

[...]

Dat is gewoon die auto scan ding? :9
Of kan je ergens anders ook nog een rapport krijgen?
Autoscan is goed ja. Dan enkel het stukje van je steering assistant dat me intresseert (module 44). Dank je alvast.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:38

Rick-Jan

always connected

Mijn ouders zijn aan het kijken naar een andere auto, en ze hebben 2 VW Golf auto's op het oog bij een bevriende garage, waar ze graag willen kijken. Het gaat om de volgende auto's:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Grootste verschillen zijn de kilometerstand en het vermogen. Als ik naar de opties kijk verschilt daar ook nog iets in. Welke lijkt jullie beter zo op de advertentie afgaand? En ga je het verschil in vermogen merken?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:25:
Mijn ouders zijn aan het kijken naar een andere auto, en ze hebben 2 VW Golf auto's op het oog bij een bevriende garage, waar ze graag willen kijken. Het gaat om de volgende auto's:

Grootste verschillen zijn de kilometerstand en het vermogen. Als ik naar de opties kijk verschilt daar ook nog iets in. Welke lijkt jullie beter zo op de advertentie afgaand? En ga je het verschil in vermogen merken?
Of het een goede koop is durf ik niet te zeggen maar qua uitvoering en opties neig ik naar de 140pk versie.
Ik zou wel even navragen of de distributiesnaar vervangen is aangezien hij op +- 130k kilometers staat. (Zelfde geldt voor degene met minder kilometers, ook daar zit de distributiesnaar eraan te komen, of is net vervangen)

De 140pk beschikt over de RNS510 en dat is voor die Golf type het mooiste systeem beschikbaar en met wat rommelen krijg je daar ook gewoon nog recente kaart updates op.

Verschil in vermogen merk je alleen als je in beide gaat rijden direct achter elkaar.
Het kan wel zijn dat 1 van de motoren wat meer bekende kwaaltjes heeft maar google is your friend.
Overigens ook altijd proefrijden welke je ook kiest. Een keer fors remmen op een afgesloten/niet druk terrein met handen los zou ik zeker doen om te kijken of hij trekt.
Goed luisteren of de motor netjes loopt, boekjes controleren en mocht dat er niet bij zitten probeer even bovag garantie af te spreken/verlengen.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 03-07-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

***members only***

***members only***

Zijn ze ook niet een beetje aan de prijs?
Ik zie ook al nette Golf 5 GTI's voorbij komen voor ±9.000 euro.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Zijn ze ook niet een beetje aan de prijs?
Ik zie ook al nette Golf 5 GTI's voorbij komen voor ±9.000 euro.
* GeeMoney proest.
Een "nette" Golf5 GTI ?
Ik zie ze alleen maar afgetrapt worden door jonge honden met petjes :+ .

Ik ben wel met je eens dat ze stevig aan de prijs zijn. 7 tot 7.5k was mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Inderdaad tikkeltje hoog. Zeker omdat je moet bijbetalen voor extra garantie (500€ voor 3 maanden garantie) 8)7

Auch. Trouwens goede vraag is om te vragen of de ketting al vervangen is, met die kilometer standen kom je aardig in de buurt. (zeker met die 140).

Btw de RNS510 ziet er goed uit maar bleh. Veeeeel te sloom imho

Ik zou de 122 nemen. Mooier kleur, mistlichtjes, 30000km minder, jammer van het onbreken van mfd maar dat kan je makkelijk zelf ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:51:
[...]

* GeeMoney proest.
Een "nette" Golf5 GTI ?
Ik zie ze alleen maar afgetrapt worden door jonge honden met petjes :+ .

Ik ben wel met je eens dat ze stevig aan de prijs zijn. 7 tot 7.5k was mooier.
Ik ken wel meerdere die heel netjes zijn.
Niet dat die te koop staan :+

Weet nog wel een mooie Pirelli ED30 die voor leuk prijsje weg mag :)

Zal inderdaad goed kijken naar het onderhoud en geen overhaaste beslissing nemen.
Goed kijken en proefrijden, zou ook bij meerdere gaan kijken Golfjes staan er immers genoeg te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:38

Rick-Jan

always connected

Bedankt voor de reacties, eigenaar van de garage is een goede bekende, er gaat sowieso wat van de prijs af. Distributie gaan we navragen. Meningen over welke van de 2 zijn verdeeld dus :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:00
Zit er niet standaard een ketting in die 1.4 TSI motoren? Die hoeft toch niet te worden vervangen?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Malfunctions schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:29:
Zit er niet standaard een ketting in die 1.4 TSI motoren? Die hoeft toch niet te worden vervangen?
Een Golf met een ketting?
Naar mijn weten gewoon een riem, maar ik ben dan ook geen monteur :) .
(een eerste google levert ook riemen op, geen kettingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:00
GeeMoney schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Een Golf met een ketting?
Naar mijn weten gewoon een riem, maar ik ben dan ook geen monteur :) .
(een eerste google levert ook riemen op, geen kettingen)
Ik heb toevallig vorige week bij 2 golf varianten gekeken en een A3, wel allemaal 2009, maar daarvan werd me verzekerd dat er een ketting in lag. Waren ook allemaal (dezelfde) 1.4 TSI motoren, vandaar mijn bovenstaande aanname.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
@Malfunctions & @GeeMoney Van wat ik begrepen heb is zit er op de 1.4 TSI pas sinds 2013 een riem. Voorheen zat er een ketting op maar daar waren nogal wat problemen mee waardoor VW dat blok heeft gewijzigd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Malfunctions schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Ik heb toevallig vorige week bij 2 golf varianten gekeken en een A3, wel allemaal 2009, maar daarvan werd me verzekerd dat er een ketting in lag. Waren ook allemaal (dezelfde) 1.4 TSI motoren, vandaar mijn bovenstaande aanname.
Die aanname is ook goed :Y

@Rick-Jan Heb beide thuis even bekeken en zou toch echt voor de 140PK versie gaan.
Meer opties wat gewoon een stuk meer comfort is zoals bijvoorbeeld elektrische ramen achter..

Hij ziet er op de foto's ook netjes en compleet uit en die ander vind ikzelf tegen vallen.

Beide drie eigenaren wat verder prima is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Address 44: Steering Assist Labels: None
Control Module Part Number: 5N0 909 144 J
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl. 250 3001
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
Bedoel je dit @Azz-Kikr ?

Krijg wel opeens een melding dat ik geen licensed ding heb dus niet alles kan.. :/
Misschien keer vergeten internet uit te zetten..

[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 03-07-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 17:31
tiguan schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:40:
Gebruik je echt AA of mirrorlink? Met AA krijg je namelijk gewoon spotify app op je display van de auto te zien.
Ik kan beide gebruiken, maar ik zou eigenlijk liever gewoon muziek via BT streamen. Heeft er nu echt niemand dit systeem in de auto om even te testen of bij hem/haar die album-art op het scherm komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Luke-san schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:03:
[...]

Ik kan beide gebruiken, maar ik zou eigenlijk liever gewoon muziek via BT streamen. Heeft er nu echt niemand dit systeem in de auto om even te testen of bij hem/haar die album-art op het scherm komt?
Vraag @SjoerdGTI even :)
Als je tenminste doelt op de nieuwe radio van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 13:16

***members only***

***members only***

Voor die prijzen heb je al bijna een golf 6 comfortline. Persoonlijk zou ik naar een Golf 6 kijken ipv een van de latere modellen golf 5. Liever het nieuwere model dat ook langer waarde vasthoudt dan veel te veel geld neertellen voor een auto die al sinds 2004 op de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Voor die prijzen heb je al bijna een golf 6 comfortline. Persoonlijk zou ik naar een Golf 6 kijken ipv een van de latere modellen golf 5. Liever het nieuwere model dat ook langer waarde vasthoudt dan veel te veel geld neertellen voor een auto die al sinds 2004 op de markt was.
Ligt eraan hoeveel korting die krijgt.
Als je 20% moet bijleggen (minimaal denk ik) is het toch nog veel in verhouding.
Hetzelfde kan je dan zeggen over een 6 en 7, die beginnen tegenwoordig ook al bij 14k denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:23:
[...]

Ligt eraan hoeveel korting die krijgt.
Als je 20% moet bijleggen (minimaal denk ik) is het toch nog veel in verhouding.
Hetzelfde kan je dan zeggen over een 6 en 7, die beginnen tegenwoordig ook al bij 14k denk ik.
beetje fatsoenlijke highline golf 6 zit rond 10-12k, fatsoenlijke golf 7 op 15k+. Heb je een redelijk volle highline maar geen xenon/led oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:29:
[...]

beetje fatsoenlijke highline golf 6 zit rond 10-12k, fatsoenlijke golf 7 op 15k+. Heb je een redelijk volle highline maar geen xenon/led oid.
Zeer Zuinige Volkswagen Golf 1.4TSI (160PK) Highline Orgi Nl
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

Onder de 10k, wat opties erop.
Een Golf 7 1.2 kan je wel vinden voor 14k en een dieseltje wel voor 12k denk ik zelfs.

Zijn gewoon aardig gezakt want beetje pingelen kan altijd nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:06
Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Vraag @SjoerdGTI even :)
Als je tenminste doelt op de nieuwe radio van VW.
Ik heb 'm ook. Ik zal ff kijken als ik een keer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:40:
[...]

Zeer Zuinige Volkswagen Golf 1.4TSI (160PK) Highline Orgi Nl
Ad

Onder de 10k, wat opties erop.
Een Golf 7 1.2 kan je wel vinden voor 14k en een dieseltje wel voor 12k denk ik zelfs.

Zijn gewoon aardig gezakt want beetje pingelen kan altijd nog wel.
Ik heb nog geen mooie 7 gevonden voor onder 15k hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Diesels zijn er zat:
Volkswagen Golf 7 1.6 TDI Bluemotion Ecc Navi PDC 200x VW-Au
A

1.2 BM ook gezien onder de 15k, alleen geen idee welke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:19
Zat te kijken naar e-up nou mooie auto's klein en compact en 160 km bereik. En niet duur voor 100% elektrisch . Leuk als 2 de auto erbij voor de vrouw of de man als je 100% electric wil rijden. Zit er aan te denken als 2de auto dan voor me vrouw. Kan kinderen mee weg brengen en naar het werk. Wat vinden jillie ervan ?

Ook voor huur maatschappijen

[ Voor 6% gewijzigd door Raoul.TLS op 03-07-2017 20:49 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Ik moest even terug zoeken waar de vraag nu weer over ging. Dus voor de compleetheid even hieronder geplakt:
Luke-san schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:18:
[...]
Mijn Golf Variant net opgehaald. Android Auto en die mirrorlink werkt perfect in samenwerking met mijn Samsung S6 op Android 7.0
Wat ik wel merk is dat ik via BT streaming geen album art heb. Spotify, tunein radio etc allemaal getest. Dacht dat het aan de S6 lag maar heb met een Oneplus One net getest en lukt dus ook niet. Volgens mij lukte dit met een MIB in een Octavia wel ongeveer 2 jaar geleden.
Iemand een idee'tje?
Ik rijd nu tijdelijk een VW Golf 7 Variant Highline met Discover Media. Ik rijd dagelijks met Spotify over de bluetooth verbinding (Samsung S7edge) en heb eigenlijk nooit Album Art gezien op het display.

Dus ik ben even gaan zoeken en op de site van VW staat een aparte pagina over de media systemen:
http://www.volkswagen.nl/navigatie. Wanneer je hier Discover Media selecteert en vervolgens de betreffende auto krijg je precies te zien wat deze wel en niet kan. Hier staat bij mij aangegeven dat deze geen JPG ondersteuning heeft. Dat zou misschien het ding kunnen zijn waardoor je geen Album Art te zien krijgt? Eerlijk. echt weten doe ik het ook niet. Maar ik heb het in ieder geval nooit gezien.

De plaatjes die je bij de Radio zenders ziet staan op het apparaat opgeslagen vermoed ik, daar je hier deze logo's kan downloaden (en dus op je radio zetten??)
In ieder geval lijkt dat dus los te staan van het Spotify Album Art 'issue'.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Bedoel je dit @Azz-Kikr ?

Krijg wel opeens een melding dat ik geen licensed ding heb dus niet alles kan.. :/
Misschien keer vergeten internet uit te zetten..
Ok, dank je @Famousse :P

Dan kan het kloppen. Er werd gezegd dat de stuurcurve van een Golf R het meest comfortable was om mee te rijden op de middel grote/zware vw reeks. (dus golf, sci, A3, ibiza). Had al paar keer de vraag gekregen maar kon nergens met zekerheid de juiste waarden vinden. 250/251 it is :)

Voor de zwaardere wagens zoals passat, tiguan, en die wagens is die van passat R/Q3 RS interessanter. Ben ik volledig akkoord mee. Boterzacht om te parkeren. Lekker hard op de autostrade (kan je zelfs zonder handjes rijden) (Ik heb op de tig de curve van die Q3 RS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb 't net ff getest. Ik krijg geen cover art te zien via bluetooth van Spotify*. Zelfs de titels van de nummers lopen achter. Daarom vind ik AA veel beter, dan zie je wel alles. Maar dan moet je 'm met een kabeltje aansluiten.

*Er zijn wel een paar standaard plaatjes die hij gebruikt bij bepaalde nummers, maar dat is natuurlijk niet wat je bedoelt.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 04-07-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 19:26
azz_kikr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:45:
[...]

Ok, dank je @Famousse :P

Dan kan het kloppen. Er werd gezegd dat de stuurcurve van een Golf R het meest comfortable was om mee te rijden op de middel grote/zware vw reeks. (dus golf, sci, A3, ibiza). Had al paar keer de vraag gekregen maar kon nergens met zekerheid de juiste waarden vinden. 250/251 it is :)

Voor de zwaardere wagens zoals passat, tiguan, en die wagens is die van passat R/Q3 RS interessanter. Ben ik volledig akkoord mee. Boterzacht om te parkeren. Lekker hard op de autostrade (kan je zelfs zonder handjes rijden) (Ik heb op de tig de curve van die Q3 RS)
Oh, hier heb ik ook wel oor naar, dus de stuurcurve is aan te passen voor de Scirocco? Ik vind het soms net te licht op het moment.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

tiguan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:49:
Heb 't net ff getest. Ik krijg geen cover art te zien via bluetooth van Spotify*. Zelfs de titels van de nummers lopen achter. Daarom vind ik AA veel beter, dan zie je wel alles. Maar dan moet je 'm met een kabeltje aansluiten.

*Er zijn wel een paar standaard plaatjes die hij gebruikt bij bepaalde nummers, maar dat is natuurlijk niet wat je bedoelt.
Nee ik ook niet, Discover Media. Ach ja ik vind het al fijn dat hij automatisch verbind en als ik dan op media ram hij ook automatisch de Spotify app opstart.

Irritant dingetje is dat onze Golf met dat spiegelpakket is uitgerust, en dus ook bij achteruit rijden de spiegel omlaag doet. Alleen doet hij dat vaker niet dan wel, redelijk vervelend eigenlijk :P.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bokkow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Oh, hier heb ik ook wel oor naar, dus de stuurcurve is aan te passen voor de Scirocco? Ik vind het soms net te licht op het moment.
Stuurcurves zijn aan te passen voor (bijna) elke wagen.

VCP/Odis nodig. MK7 platform kan via vcds.

Als je scan hebt van module 44, kan ik je met zekerheid wat en hoe :)

Golf/Sci/Passat/Tiguan/A4/A3/...... geen probleem. Polo's zou ik niet direct weten wat beste curve is. Zijn toch heel wat lichter dan golf terug. En ik weet niemand met A1 RS1 voor te kijken welke stuurcurve daar in zit.

Stuurcurves hebben gewoon nummer. Geen omschrijving. Is zelf uitvogelen welke curve bij welk wagen hoort.

[ Voor 31% gewijzigd door SadisticPanda op 04-07-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
azz_kikr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Stuurcurves zijn aan te passen voor (bijna) elke wagen.

VCP/Odis nodig. MK7 platform kan via vcds.

Als je scan hebt van module 44, kan ik je met zekerheid wat en hoe :)

Golf/Sci/Passat/Tiguan/A4/A3/...... geen probleem. Polo's zou ik niet direct weten wat beste curve is. Zijn toch heel wat lichter dan golf terug. En ik weet niemand met A1 RS1 voor te kijken welke stuurcurve daar in zit.

Stuurcurves hebben gewoon nummer. Geen omschrijving. Is zelf uitvogelen welke curve bij welk wagen hoort.
Ok! Ik ben blij te weten van de mogelijkheid. Ik schrijf m voor nu op het lijstje voor het moment dat ik meer aanpassingen wil laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 23:26
Ik heb de Discover Pro (Gen2) met een de versie ECE1 2017 (is dit de versie van de kaart?). Nu is de laatste versie op de navigation.com website 'Mei 2017' met het bestand P161_....

Kan ik makkelijk de versie van de geinstalleerde software vergelijken met de versie van het downloadbare bestand vergelijken om te zien welke nieuwer is?

Het lukt me nl niet om de software te installeren, vandaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Wat is Duitsland toch heerlijk <3

edit: nu kan je mooi horen dat de radio automatisch harder gaat, in de auto merk je het amper.

[ Voor 36% gewijzigd door Famous op 04-07-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Hier is het momenteel iets minder vlot. Vervangwagen is een opel corsa 1.2 met 70 paardjes :+

Wel vette valvoline stickers erop.

Bwoaaaaaaaaap 8) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:35:
Hier is het momenteel iets minder vlot. Vervangwagen is een opel corsa 1.2 met 70 paardjes :+

Bwoaaaaaaaaap 8) _O-
Wel een stuk lichter :D
Moet zeggen dat ik Opels altijd wel fijn vind rijden qua koppeling.

Wat is er met de tig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous

Eindelijk binnen voor de rammelende druklager / fucked up vliegwiel.

Heb er nog gewoon mee gereden hoor. Maar nu kon ik hem paar dagen missen. Eventueel is er ook nog altijd de X3

Komt gelijk versterkte koppeling in :p Ligt toch open en hebben we dat toch al.

Ja, is wennen dat opel karretje. Blijf wel altijd met top van schoen achter het dashboard hangen. In ieder geval toch vlotter dan vorige vervangwagen Polo 1.9SDI :+)

-----------

Daarstraks wat op het nieuws zitten lezen, lijkt wel of Europa de jacht heeft ingezet op mensen met leeggeslagen roetfilters. Haha, als ze daar gaan naar kijken, gaan heel veel mensen niet zo blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bwoaaaaaaaaap 8) _O-
offtopic:
Even off-topic, maar is dat het laatste nieuwe model (Corsa E)? In België worden die om een of andere reden nog met 69pk 1.2 8)7 Terwijl al 15 jaar een 75pk, 10 jaar een 80pk en 5 jaar een 86pk versie bestaat van dat blok |:(
azz_kikr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:03:
Daarstraks wat op het nieuws zitten lezen, lijkt wel of Europa de jacht heeft ingezet op mensen met leeggeslagen roetfilters. Haha, als ze daar gaan naar kijken, gaan heel veel mensen niet zo blij mee zijn
Voornamelijk België als ik het lees, aangezien de normen verouderd zijn komen ze zonder roetfilter nogsteeds door de apk.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:42
Famous schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:15:

edit: nu kan je mooi horen dat de radio automatisch harder gaat, in de auto merk je het amper.

[video]
Dat blok klinkt heerlijk. Maar zo vroeg als jij op het gas gaat bocht uit, dat hoef je niet te proberen met een achterwielaandrijver. Neem aan dat je je daar bewust van bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
Digitair schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:26:
Ik heb de Discover Pro (Gen2) met een de versie ECE1 2017 (is dit de versie van de kaart?). Nu is de laatste versie op de navigation.com website 'Mei 2017' met het bestand P161_....

Kan ik makkelijk de versie van de geinstalleerde software vergelijken met de versie van het downloadbare bestand vergelijken om te zien welke nieuwer is?

Het lukt me nl niet om de software te installeren, vandaar.
Ja je kunt het makkelijk vergelijken met elkaar.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bwoaaaaaaaaap 8) _O-
Ik had laatst van de schadehersteller een smart4 met 71 pktjes 3 cilinder mee.
leuk geluidje ook, brrrrrrrrrr

was wel even wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Viper® schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:27:
[...]

Ik had laatst van de schadehersteller een smart4 met 71 pktjes 3 cilinder mee.
leuk geluidje ook, brrrrrrrrrr

was wel even wennen
Bij mijn werk heeft iemand zo'n nieuwe BMW X1 3 cilinder, komt er dus zo'n mini SUV langsgereden met zo'n supergaar 3 cilinder geluid, dat is echt geen combinatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bij de smart ligt hij ook nog eens achterin met achterwiel aandrijving 8)

Sportcar >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kuusj98 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:35:
[...]

Irritant dingetje is dat onze Golf met dat spiegelpakket is uitgerust, en dus ook bij achteruit rijden de spiegel omlaag doet. Alleen doet hij dat vaker niet dan wel, redelijk vervelend eigenlijk :P.
staat het knopje van het instellen van je spiegel dan toevallig op verwarmen?
dan doet de spiegel idd niks, hij moet daarvoor op 'R' staan.

als dat nog eens in VCDS aangepast kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Shanquish schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:43:
[...]

staat het knopje van het instellen van je spiegel dan toevallig op verwarmen?
dan doet de spiegel idd niks, hij moet daarvoor op 'R' staan.

als dat nog eens in VCDS aangepast kan worden :)
Wauw.. dat wist ik dus niet. Ik begreep er al geen zak van had de spiegel in het begin wel een paar keer zien bewegen maar de laatste tijd al niet meer.
Die van mij staat altijd op verwarmen eigenlijk omdat wanneer ik 's ochtends in stap er altijd wel dauw op zit. Goeie tip dus.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Scrtz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Bij mijn werk heeft iemand zo'n nieuwe BMW X1 3 cilinder, komt er dus zo'n mini SUV langsgereden met zo'n supergaar 3 cilinder geluid, dat is echt geen combinatie..
Mijn buurman heeft zo'n BMW 2 serie met drie cilinders. Op een of andere manier als hij 's ochtends weg rijdt krijg ik altijd zin in koffie. :9

Overigens ook een reden waarom ik niet de nieuwe Golf 7.5 met 1.0 heb besteld maar met het nieuw 1.5 blok.. Die laatste heeft namelijk gewoon 4 cilinders. Ik vertik het om met 3 stuks rond te gaan rijden.

Nog een maandje wachten.. :D

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:28:
[...]

offtopic:
Even off-topic, maar is dat het laatste nieuwe model (Corsa E)? In België worden die om een of andere reden nog met 69pk 1.2 8)7 Terwijl al 15 jaar een 75pk, 10 jaar een 80pk en 5 jaar een 86pk versie bestaat van dat blok |:(

[...]

Voornamelijk België als ik het lees, aangezien de normen verouderd zijn komen ze zonder roetfilter nogsteeds door de apk.
In België heb je over het algemeen iets meer keuze aan uitvoeringen dus ja die racing 1.2 ligt er hier nog altijd in. :D

Momenteel is er totaal geen controle, ze meten enkel de uitstoot maar blijkbaar liggen deze waarden nog zo hoog, dat je zonder roetfilter er ook doorgeraakte.
Daar zou binnenkort mss wel verandering in komen.
In nederland ook trouwens, vanaf 2018 ergens, moeten ze een visuele check doen of de roetfilter er nog op zit of niet bewerkt is. Enkel visueel, dus als je hem deftig openslijpt en toelast, merken ze er niks van.
Dat APK een lachertje is, dat weten we allemaal al langer als vandaag.

Wel balen voor de mensen die de roetfilter vervangen hebben door een stuk buis.
Hier zouden ze effectief meten, maar Belgie kennede, zal dat wel nog wat aanslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Wauw.. dat wist ik dus niet. Ik begreep er al geen zak van had de spiegel in het begin wel een paar keer zien bewegen maar de laatste tijd al niet meer.
Die van mij staat altijd op verwarmen eigenlijk omdat wanneer ik 's ochtends in stap er altijd wel dauw op zit. Goeie tip dus.
bij mij ook 99 van de 100 keer, vaak zet ik 'm alleen in de R tijdens een parkeeractie als ie strak langs een stoep moet staan oid.
heb meer dan genoeg aan de parkeersensoren V&A +camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:01:
[...]

bij mij ook 99 van de 100 keer, vaak zet ik 'm alleen in de R tijdens een parkeeractie als ie strak langs een stoep moet staan oid.
Ik doe het nog lekker ouderwets :P. Verbaas me ook altijd over mijn geweldige inschattingsvermogen, altijd bang dat ik veel te dicht op iets sta en bij uitstappen erachter komen dat je nog ruim een meter over hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Ik doe het nog lekker ouderwets :P. Verbaas me ook altijd over mijn geweldige inschattingsvermogen, altijd bang dat ik veel te dicht op iets sta en bij uitstappen erachter komen dat je nog ruim een meter over hebt..
Je hebt kei hoogtechnologische oplossing voor dat probleem.......

Trek-haak :D

Achteraan heb ik weinig problemen met inschatten. Zeker niet op modellen zonder koffer. De bora was altijd op goed geluk, zag je niks van achteraan).
Ik heb het lastiger vooraan in te schatten. Daarvan was de oude mercedes wel handig met die ster daarvanvoor op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
Rainesh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Ja je kunt het makkelijk vergelijken met elkaar.
Dat is mooi :)
En waar/wat moet ik dan met elkaar vergelijken? Ik zie in die zip niet direct een nr staan wat overeenkomt met de versie gegevens die ik in het display in de auto zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
In de mappen vind je een bestand genaamd "metainfo2.txt" vergelijk data daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
Is er hier iemand die voor een normale prijs aan RNS315 kaarten kan komen (v9 is de meest recente)?

Vind het helemaal niet erg om te betalen voor software, maar de prijs die VW hanteert voor uberhaupt al relatief achterlopende kaarten is niet normaal....
Zie ze op marktplaats etc vanaf 50 euro worden aangeboden, vind dat nog steeds behoorlijk aan de prijs als je kijkt wat je krijgt en vergelijkt met bijv een TomTom oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Oei, dat is niet legaal en dat mag niet ;)

Ahum :p

@Het Vosje wat is jou defintie van normaal?

denk dat het halve volkswagen forum al rondrijdt met die kaarten:p

[ Voor 58% gewijzigd door SadisticPanda op 05-07-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
Rainesh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:27:
In de mappen vind je een bestand genaamd "metainfo2.txt" vergelijk data daarin.
Die had ik idd al bekeken maar kon het niet direct terugvinden. Nog een keertje nakijken.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Shanquish schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Als je parkeersensoren en camera hebt is die spiegel inderdaad niet echt extra handig of zo, alleen hebben wij geen sensoren en geen camera, dus dan is het wel een aardige boot om strak langs een stoeprand te fileparkeren :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
rumu schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:12:
[...]

Dat blok klinkt heerlijk. Maar zo vroeg als jij op het gas gaat bocht uit, dat hoef je niet te proberen met een achterwielaandrijver. Neem aan dat je je daar bewust van bent :P
Kan in principe nog eerder op het gas zelfs alleen kijk altijd eerst goed of er niet iemand lomp komt aanrijden :+
En heb er zelfs nog oude banden onder, tijd dat ze opraken en PSS eronder kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:15:

[video]
Je kunt dat instellen he hoeveel harder je Radio automatisch gaat. :P Heb nu geen oordopjes, straks eens luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
azz_kikr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:47:
Oei, dat is niet legaal en dat mag niet ;)

Ahum :p

@Het Vosje wat is jou defintie van normaal?

denk dat het halve volkswagen forum al rondrijdt met die kaarten:p
Ah ja, daar heb je ook eigenlijk wel weer gelijk in (hoewel ik die prijzen van VW ook illegaal vind :+ ), hoort niet op tweakers :9

€100 voor een kaart die op het moment van levering al achter loopt, voor dat geld heb je een tomtom met lifetime maps. Vind het lifetime maps idee bij aanschaf best reëel, en zo niet zeker niet meer dan die €50 waarvoor je ze op marktplaats kan vinden IMO.

Hoe denk jij er dan over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het Vosje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Ah ja, daar heb je ook eigenlijk wel weer gelijk in (hoewel ik die prijzen van VW ook illegaal vind :+ ), hoort niet op tweakers :9

€100 voor een kaart die op het moment van levering al achter loopt, voor dat geld heb je een tomtom met lifetime maps. Vind het lifetime maps idee bij aanschaf best reëel, en zo niet zeker niet meer dan die €50 waarvoor je ze op marktplaats kan vinden IMO.

Ja die discussie is al vaker gevoerd, meningen verschillen er over maar ik ben het volledig met je eens hoor. Je koopt een navigatiesysteem voor zo'n 1000 tot 2000 euro in een auto en moet dan ook nog jaarlijks 99 euro betalen (voorheen was het zelfs 199 euro). Vanaf de Discovery generatie is het gelukkig gratis en kun je het zelf doen in een paar minuutjes tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Maar een TomTom wil je dan weer niet aan je ruit hebben hangen als je een ingebouwd systeem heb, tenminste ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Bij de laatste versies van de wagens krijg je in ieder geval bij de Pro/Columbus versies lifttime updates.
(Met een disclaimertje natuurlijk) maar geen jaarlijkse kosten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:12:
[...]

99 euro vind ik inderdaad best aan de hoge kant, moest vw nu 50euro rekenen. Daar zou ik mee kunnen leven....alhoewel....dan zou ik ze waarschijnlijk nog zelf kopieren _O-
Scrtz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Ja die discussie is al vaker gevoerd, meningen verschillen er over maar ik ben het volledig met je eens hoor. Je koopt een navigatiesysteem voor zo'n 1000 tot 2000 euro in een auto en moet dan ook nog jaarlijks 99 euro betalen (voorheen was het zelfs 199 euro). Vanaf de Discovery generatie is het gelukkig gratis en kun je het zelf doen in een paar minuutjes tijd.
Ja, 199 euro was helemaal te gek 8)7 . Zeker als je weet dat je voor 100 euro mee ofso zo een android HU kan kopen waar je 20 navigatie softwares kan instelleren met lifetilme updates. Okay, dat is geen OEM maar dan nog. Al geluk dat ze daar van afgestapt zijn.

Langs andere kant, wel keurig van vw dat ze radio van meer dan 10 jaar nog updates geven. Bij veel (aftermarket) merken, zou het al lang gedaan geweest zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Android en lifetime updates gaan ook niet bepaald samen, iig in de telefoon wereld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tiguan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:38:
Android en lifetime updates gaan ook niet bepaald samen, iig in de telefoon wereld dan.
Hoezo de meeste mensen doen maar 2 jaar met een telefoon, en als je hem langer wilt gebruiken gewoon een custom rom erop? :)

Geloof dat Nokia nu met de nieuwe toestellen wel iets meer ondersteuning gaat bieden en meer aan updates gaat doen trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Joopieboy Eerst zien dan geloven ;) Custom ROM's , ja ok, maar ik had het over ondersteuning vanuit de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tiguan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:00:
@Joopieboy Eerst zien dan geloven ;) Custom ROM's , ja ok, maar ik had het over ondersteuning vanuit de fabrikant.
Eerste stap hebben ze iig al gezet. :P
https://www.apparata.nl/n...van-android-updates-23579

Maar ik denk niet dat je hoge verwachtingen moet schepen van veel fabrikanten. Zelfde met Volkswagen, voor veel zaken en 'problemen' kun je ook beter naar specialisten gaan of oplossingen gebruiken zoals andere mensen al hebben uitgevonden. Zo zie ik dat met telefoons ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

tiguan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:38:
Heb het over de gps software op android. Android zelf laat ik buiten beschouwing. Heeft ook minder belang. Nieuwe gps software op iets oudere android werkt even goed.

[ Voor 13% gewijzigd door SadisticPanda op 06-07-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Nog iemand deze ontvangen?
Sorry van de slechte kwaliteit, even snel geschoten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64xhB8h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@bokkow

Niets gehad, heb je toevallig scan van je wagen? Ben benieuwd welke ABS module er bij jou in zit.

Heb je zelf kenteken en chassisnummer weggelaten? Raar dat ze dat anders open laten.

Anders nieuws: Miss Tiggy is terug yaaaaaaaaay. 3 dagen werk.
Het vliegwiel was beginnen happen in de behuizing. Nieuwe koppeling en vliegwiel en alles erin. Alles terug monteren. Zaakje onder druk zetten. Rammel kraak rammel kraak. Niet goed :D
Boeltje 2e maal open smijten om te zien dat de koppelingsplaat losgekomen is van de as waar die op staat. Sachs kwaliteit :X Gewoon spontaan alles afgebroken, losgekomen. Versterkt noemen ze dat dan :D Gelukkig niet tijdens belasting of tijdens rijden dus geen schade of brokken intern.

Garage contant opgenomen met producent/leverancier. En volledige kit terug bezorgd van andere batch. Nogmaal DMF, koppeling en alles voor zekerheid mee vervangen. Zaakje terug ineen en nu geen problemen.

Geen Euro meer moeten betalen dan de offerte (dealer ging kosten verhalen bij leverancier)

azz_kikr is heel tevreden, Miss Tiggy rijd weer zonder veel lawaai. De koppeling is nu wel heeel licht tov vroeger :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bokkow schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:31:
Nog iemand deze ontvangen?
Sorry van de slechte kwaliteit, even snel geschoten
[afbeelding]
Misschien makkelijk om het type VW incl. Model Year te vermelden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Misschien makkelijk om het type VW incl. Model Year te vermelden?
Scirrocco ‘10 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heb meer intresse in die ABS pomp. Ik denk niet dat ze alleen in de Scirrocco gebruikt wordt. Veel kans is dat meerdere types en de Seat/Audi/Skode reeks ook prijs hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:04:
Heb meer intresse in die ABS pomp. Ik denk niet dat ze alleen in de Scirrocco gebruikt wordt. Veel kans is dat meerdere types en de Seat/Audi/Skode reeks ook prijs hebben
Hoe komt VW aan zijn gegevens, is meer mijn vraag :+
Of hij moet bij de dealer gekauft zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Ook al koop jij een "import" dan nog weet de RDW dat je met een VW rijd .... En weet PON dat vervolgens ook, net zoals nog véél meer bedrijven/instanties dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Ook al koop jij een "import" dan nog weet de RDW dat je met een VW rijd .... En weet PON dat vervolgens ook, net zoals nog véél meer bedrijven/instanties dat weten.
Lijkt mij apart als een importeur gegevens kan in zien wie welke auto van ze rijdt met de NAW gegevens.
Ik rij al enige tijd VW maar heb nooit iets ontvangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Lijkt mij apart als een importeur gegevens kan in zien wie welke auto van ze rijdt met de NAW gegevens.
Ik rij al enige tijd VW maar heb nooit iets ontvangen O-)
Dan wacht de éérste APK maar eens af. Je gaat daarna aanbiedingen krijgen vanuit allerlei partijen, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Dan wacht de éérste APK maar eens af. Je gaat daarna aanbiedingen krijgen vanuit allerlei partijen, waarschijnlijk.
Ik heb auto’s gehad die APK nodig hadden, nooit geen post gehad.
Met de R moet ik nog 1,25 jaar wachten tot die APK moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Heeft PON van jou ook :)

Hier ook gewoon hoor, voertuig is ingeschreven bij DIV/RDW. Dieteren/Pon krijgt de gegevens van DIV (of betaald ervoor) en heeft jouw gegevens gewoon.

Heb ook zou mijn brief gehad van Dieteren ivm roettoestanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 20-10 00:05
Volgens mij gaat het hierom
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2016/RCRIT-16V913-6522.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:59:
[...]

Heeft PON van jou ook :)

Hier ook gewoon hoor, voertuig is ingeschreven bij DIV/RDW. Dieteren/Pon krijgt de gegevens van DIV (of betaald ervoor) en heeft jouw gegevens gewoon.

Heb ook zou mijn brief gehad van Dieteren ivm roettoestanden :)
Gek dan, hier nooit een brief ontvangen en op het werk ook niet volgens mij.
Misschien ben ik niet interessant genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:14:
[...]

Gek dan, hier nooit een brief ontvangen en op het werk ook niet volgens mij.
Misschien ben ik niet interessant genoeg :D
Dat is al zeker, >:)
Het is niet dat je alle lappen brieven krijgt hoor. In de 15jaar dat ik vw rijdt, heb ik nog maar 1 brief gehad hoor. En dat was die van het dieselschandaal. Voor de rest laten ze je gewoon met rust. (Al krijg ik sinds ik de tiguan heb, ook nu regelmatig uitnodigingen en reclame voor vw evenementen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Bingo! Golf MKV '08.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:05
Morgen waarschijnlijk een Golf 7 1.4 TSI (140pk, dsg) kopen! De auto is full option, zit alleen geen navigatie op dus die moet ik nog wel zien te fixen -.-

Iemand verder nog tips en tricks voor deze auto of goede sites voor leuke parts.

Ik zal morgen even laten zien welke het is geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
potag schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:41:
Morgen waarschijnlijk een Golf 7 1.4 TSI (140pk, dsg) kopen! De auto is full option, zit alleen geen navigatie op dus die moet ik nog wel zien te fixen -.-

Iemand verder nog tips en tricks voor deze auto of goede sites voor leuke parts.

Full option maar geen navigatie :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dan is het toch geen full option :?

Volgens mij wordt het ook nog een hele tour om er OEM navigatie in te krijgen, alhoewel sommige hier ware kunstenaars zijn met dat soort dingen :+

Aftermarket moet uiteraard geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is dat OEM juist het grote probleem. Wordt gejat waar je bij staat.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 13:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GeeMoney schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Full option maar geen navigatie :? .
Hij heeft ook vast geen spatlappen, dus full options is een beetje een loze kreet.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Hij heeft ook vast geen spatlappen, dus full options is een beetje een loze kreet.
Onder full options verstaan we meestal:
"Alle pakketten uit het boekje zitten erop."
Navigatie zit al bijna in het basis model dus dat is wel heel erg afwijkend van "full option" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
"Full options maar alleen geen.." :+

Altijd mooie uitspraken. Beste kan je gewoon naar de nieuwprijs kijken, dan zie je de verschillen wel :D
Mijn R is ook full option, heeft alleen geen schalensitze, klein verschil in aanschaf

[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 07-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh

Congrats!! Autopar kan een originele navi inbouwen voor je.

En voor alle extra vcds opties kunnen wij je ook helpen. Zo gepiept en heb je gelijk een vollere Golf :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 07-07-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Rainesh schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Congrats!! Autopar kan een originele navi inbouwen voor je.
Kijk zo kan het ook, ipv gelijk haten over 1 zin maar goed.

Ik heb hem ook al gezien zeer nette auto! Met voor jullie dan veel opties! Kan nog mooier worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:52
Nieuwe Golf is hier ook besteld.

- 1.6 TDI 115 pk dsg
- Comfort line
- Travel Pack (Navi, elec spiegels, camera)
- Comfort Pack (regen sensor, elec climate, parkeer sensors, coming/leaving home)
- 5 deurs
- Atlantic Blue Metallic

Ben benieuwd!
Keuze was tussen de Golf en een vrij kale V40. De Golf heeft meer te bieden al vind ik de V40 wel mooier.

Momenteel rij ik met een kale Polo (2015) dus ga er sowieso op vooruit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mss is die gejat geweest en heeft de verkoper er geen kosten aan gedaan en gewoon basis model erin?
Post anders de advertentie eens, kunnen we kijkje nemen :D

@Li1quid congrats. Goeie keuze. Volvo is nogal saai..... als je saai wilt, neem dan een passat eerder :D

Pics!!!!?

Net op mijn wagen Rvc geinstalleerd. Fucking heet in de zon en wat een ontzettend kutwerkje. Veel kutten met vanalles en nog wat om die kabel deftig naar voor te krijgen. Veel klikpanelen waar ik totaal geen fan van ben...bah. Blij dat die werkt na coden viia vcds.
Moet wel snelste bestelling ooit zijn uit verre china. Verleden week donderdag avond besteld, vanmorgen de postbode al met pakje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:52
azz_kikr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:05:
Mss is die gejat geweest en heeft de verkoper er geen kosten aan gedaan en gewoon basis model erin?
Post anders de advertentie eens, kunnen we kijkje nemen :D

@Li1quid congrats. Goeie keuze. Volvo is nogal saai..... als je saai wilt, neem dan een passat eerder :D
Goh, ik vind het exterieur van de V40 sportiever (en standaard 2L). Binnenin is de Golf wel frisser en ruimer.

Pics volgen wanneer de wagen geleverd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:12

mb1

Gewoon je mobiel met Google Maps in combinatie met Filtmeister gebruiken!
Ik heb een VII met navi, maar gebruik hem bijna nooit.....
Ik navigeer altijd op bovenstaande manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

mb1 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Gewoon je mobiel met Google Maps in combinatie met Filtmeister gebruiken!
Ik heb een VII met navi, maar gebruik hem bijna nooit.....
Ik navigeer altijd op bovenstaande manier.
Flitsmeister ja, Google Maps.. Nee :) Kan wel mijn telefoon in mijn GTD precies in het middenconsole leggen zodat ik het redelijk kan zien, maar ingebouwde navigatie is prima en vooral de aanwijzers tussen je toeren en km teller is ideaal

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
[...]

Het werkt bij mij wel via BT. Volgens mij wel alleen de album-art vanuit spotify. Bluetooth werkt voor mij ook beter dan via AA. Wat wil je precies weten? Dan test ik het vanmiddag even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Sorry, had de afgelopen anderhalve dag niet echt tijd om te reageren maarrrr:

@azz_kikr ; nope, heb geen readout, had zelf kenteken en chassisnummer weggehaald inderdaad. Mocht je daar iets aan hebben om uit te zoeken welke ABS pomp ik heb dan wil ik je best een DM sturen ;)

@wimmel_1 ; sorry dacht dat de meeste die actief zijn hier dat inmiddels wisten, was wel lomp van me inderdaad. Scirocco MY2009 1.4TSI twincharger

@Famous ; ze komen via het RDW aan mn gegevens, staat aan de achterzijde van de brief. Vind het zelf geen probleem overigens.

Ik hoop dat deze software update verder geen nadelige gevolgen heeft, heb het niet zo op die software updates vanuit VW met als ervaring die updates aan de DSG software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:02:
Volgens mij is dat OEM juist het grote probleem. Wordt gejat waar je bij staat.
in zijn geval, dus de VII niet.
de discovery serie zijn in elk geval niet zulk soort verhalen van bekend, niets is veilig uiteraard want zag van de week een filmpje van een Peug 207 waarvan de achterlichten werden gejat... 8)7
Pagina: 1 ... 51 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.