Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.145 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@bokkow nah, niet nodig. Kan het toch niet achterhalen adh van het chassisnummer. Ik vond het gewoon vreemd dat het nummer ontbrak. Voor zelfde geld kom je ergens in een garage, krijg je tik op je kop en wordt je wakker zonder auto en je broek op je enkels :D

@Shanquish bij golf 7 is de module in het dashboard enkel een scherm. Het eigenlijke hart zit in het handschoenkastje ergens. Kost meer werk om dit volledig uit te breken (niet onmogelijk).
Bij de vorige versies kost het 1 minuut voor de radio volledig uit te bouwen. Dat is grootste nadeel. Grootste voordeel, het gaat zo makkelijk dat ze vaak geen schade achterlaten aan het dashboard. (Heb kameraad gehad met MB, hebben ze radio verwijderd met koevoet).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-10 22:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Veel klanten van mij waren dus afgelopen zaterdag via Audiclub meeting bij Carboncleanmaster geweest........verhalen klonken goed, maar ik ben er nog heel sceptisch over.

Tom van HBT is zowat de benchmark voor dit soort cleaning dingen. En dan komt er nu een gast met zn busje en wat vloeistof dingen etc je motorblok schoonmaken :\ Tja ik weet niet het.
Heb afgelopen maandag dus via Carbon Clean Master mijn Golf 7 GTD laten doen en.. Hij rijdt echt rustiger en stiller qua motor trillen en geluid, trekt naar mijn idee sneller op maar ben ook van 6,7 / 100 naar 5.7 / 100 gegaan dus iets zuiniger (Kan nog beter maar ja.. Ik ga geen 120 overal rijden ;) ) Geen spijt van dus en voor 85 euro.. Geen geld :)

Wel nog een vraag, hij zei dat ik een oil catch can zou moeten installeren eigenlijk omdat er vrij veel olie rook door mijn motor zou gaan, slangetje eraf gehad en komt veel donkere rook uit en met een doekje in de slang zag ik wel olie erop. Iemand ervaring mee op een GTD? Voor zover ik het lees is het meer iets voor GTI's?

Foto van waar de slang in is gegaan en daar doorheen gaat dus die dikke rook met olie (Carter)

Carbon Clean Master

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 08-07-2017 12:07 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35
Golf GTE's zijn precies niet meer zoveel waard op de 2e hands markt hier in België:

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/320753356?asrc=st|as
68k km, 2014, 12.000 euro. 8)7

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/312719971?asrc=st|as
25k km, 2015, 20.500 euro. (wel wat rijkelijker uitgerust dan die hierboven.)

De catalogusprijs van een (kale) nieuwe is/was +-39.000, en ik vermoed niet dat daar heel veel korting is afgegaan gezien de vraag naar die wagens in 2014/2015 in NL.

[ Voor 46% gewijzigd door AndRo555 op 08-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

AndRo555 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:18:
Golf GTE's zijn precies niet meer zoveel waard op de 2e hands markt hier in België:

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/320753356?asrc=st|as
68k km, 2014, 12.000 euro. 8)7

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/312719971?asrc=st|as
25k km, 2015, 20.500 euro. (wel wat rijkelijker uitgerust dan die hierboven.)

De catalogusprijs van een (kale) nieuwe is/was +-39.000, en ik vermoed niet dat daar heel veel korting is afgegaan gezien de vraag naar die wagens in 2014/2015 in NL.
Hoeveel BPM zou daar nog bijkomen als je hem zou importeren?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Golf GTE gekocht uit 2015. Dat scheelde door de import al € 4.000 tot € 5.000 op de catalogusprijs. De auto heeft geen 6k km gereden dus vandaar dat dus niet meer eraf is gegaan.
De auto is letterlijk afgeladen qua opties met zelfs klasse 3 alarm, keyless starten, automatisch inparkeren, lane assist, dodehoek sensor voor en achter, open dak, lichtpakket, etc.
Ik ga dus van 1.2 tsi naar 1.4 tsi ofwel van 105 pk naar 204 pk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 11:41
itsalex schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:00:
Ik heb een Golf GTE gekocht uit 2015. Dat scheelde door de import al € 4.000 tot € 5.000 op de catalogusprijs. De auto heeft geen 6k km gereden dus vandaar dat dus niet meer eraf is gegaan.
De auto is letterlijk afgeladen qua opties met zelfs klasse 3 alarm, keyless starten, automatisch inparkeren, lane assist, dodehoek sensor voor en achter, open dak, lichtpakket, etc.
dode hoek sensor voor + achter?
Tags NL schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Heb afgelopen maandag dus via Carbon Clean Master mijn Golf 7 GTD laten doen en.. Hij rijdt echt rustiger en stiller qua motor trillen en geluid, trekt naar mijn idee sneller op maar ben ook van 6,7 / 100 naar 5.7 / 100 gegaan dus iets zuiniger (Kan nog beter maar ja.. Ik ga geen 120 overal rijden ;) ) Geen spijt van dus en voor 85 euro.. Geen geld :)

Wel nog een vraag, hij zei dat ik een oil catch can zou moeten installeren eigenlijk omdat er vrij veel olie rook door mijn motor zou gaan, slangetje eraf gehad en komt veel donkere rook uit en met een doekje in de slang zag ik wel olie erop. Iemand ervaring mee op een GTD? Voor zover ik het lees is het meer iets voor GTI's?

Foto van waar de slang in is gegaan en daar doorheen gaat dus die dikke rook met olie (Carter)

[afbeelding]
Je zou een motor flush kunnen doen, waarschijnlijk is je motorolie behoorlijk vervuild. 1 a 2 flesjes Forte Motor Flush erin, 50min stationair draaien met tussenpozen naar 2k rpm en dan aftappen. Stroomt net water eruit. Maar inderdaad...een catchcan is wel iets voor de oudere GTI's, met name 5 en 6.

[ Voor 52% gewijzigd door Rainesh op 08-07-2017 16:07 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

itsalex schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:00:
Geen 6000km gelopen? Veel plezier met de btw te betalen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:08:
[...]

De auto wordt zakelijk gekocht dus geen last van. Ook nog 7% bijtelling.

@Rainesh de dodehoeksensor zit in de achterruitkijkspiegel dus ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
itsalex schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:46:
[...]

De auto wordt zakelijk gekocht dus geen last van. Ook nog 7% bijtelling.

@Rainesh de dodehoeksensor zit in de achterruitkijkspiegel dus ook voor.
:o dat is nieuw voor mij....heb je een foto ervan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:48
Vandaag toch de Golf7 1.4 TSI 140pk highline gekocht.

Hieronder fototje voor de nieuwsgierige onder ons ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19748746_10212694475250681_3505540855936732056_n.jpg?oh=36262c86f3e439cd80f6fc2edeeff9e7&oe=5A045211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 09:02
potag schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:07:
Vandaag toch de Golf7 1.4 TSI 140pk highline gekocht.

Hieronder fototje voor de nieuwsgierige onder ons ;)

[afbeelding]
Sjiek bakkie hoor, wat voor opties heeft ie verder nu allemaal dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:48
Alles behalve navigatie en achteruitrijd camera. Dus wel parkassist adaptive cruise control, full lederen bekleding, pdc voor achter, keyless entry, xenon, lane assist, originele 18 inch velgjes, stoelverwarming, comfort pakket, winter pakket, licht pakket. Zullen best wat dingen hierboven "standaard" zijn maar ben nog niet een echte mk7 kenner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
azz_kikr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als je wagen in het buitenland koopt, als die jonger als 6maand is en/of minder dan 6000Km, dan moet je in nederland BTW betalen op de ingevoerde wagen omdat die door de overheid bekeken wordt als "nieuw". Komt er nog es 21% ofso bij

Is het minder dan 3000km en/of 3 maand, krijg je boven op die btw ook nog es BPM, wordt importwagen weer heel wat duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
azz_kikr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:11:
[...]

Als je wagen in het buitenland koopt, als die jonger als 6maand is en/of minder dan 6000Km, dan moet je in nederland BTW betalen op de ingevoerde wagen omdat die door de overheid bekeken wordt als "nieuw". Komt er nog es 21% ofso bij

Is het minder dan 3000km en/of 3 maand, krijg je boven op die btw ook nog es BPM, wordt importwagen weer heel wat duurder :)
Ja, die regels heb ik ook gelezen, maar daar moet je je niet zo bang door laten maken. Mijn A1 had 2167km op de teller. Gewoon geïmporteerd, hoefde alleen 2/3e van BPM af te dragen, omdat ie 10 maanden oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

No idea. Bpm bestaat hier niet. BTW wel; en dat is prijs. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Als je de btw in Nederland/Belgie moet betalen, betekent het wel dat je je btw in Duitsland kan terugvorderen. Dan valt het ook reuze mee. Verschil van 19% naar 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
potag schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:01:
Alles behalve navigatie en achteruitrijd camera. Dus wel parkassist adaptive cruise control, full lederen bekleding, pdc voor achter, keyless entry, xenon, lane assist, originele 18 inch velgjes, stoelverwarming, comfort pakket, winter pakket, licht pakket. Zullen best wat dingen hierboven "standaard" zijn maar ben nog niet een echte mk7 kenner ;)
Proficiat!

Led achterlichten zijn simpel te retrofitten. Hoeft niet gecodeerd te worden.

Als je lane assist hebt, dan kun je ook Grootlichtassist en verkeersbordenherkenning erbij coderen, mocht jr dat niet hebben. GLA herken je makkelijk door je schakelaar op auto te zetten en je richtingaanwijzer hendel 1x naar voren toe te drukken. Dan zie je een dimlicht symbooltje met een A in je tellerbak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

potag schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:01:
Heel mooie auto vooral de kleur, maar wat ik dan niet snap is dat er echt alles op zit behalve navigatie, wat was de eerste eigenaar aan het denken toen hij deze auto bestelde?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Slasher schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:53:
[...]

Heel mooie auto vooral de kleur, maar wat ik dan niet snap is dat er echt alles op zit behalve navigatie, wat was de eerste eigenaar aan het denken toen hij deze auto bestelde?
Mss was het een vertegenwoordiger voor Garmin of Tomtom? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Ja dat kan ik ook echt niet begrijpen zoiets haha, wss iemand die geen fan is van ingebouwde navi..

@potag wel de xenon met led DRL hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GioStyle schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:14:
[...]

Ja, die regels heb ik ook gelezen, maar daar moet je je niet zo bang door laten maken. Mijn A1 had 2167km op de teller. Gewoon geïmporteerd, hoefde alleen 2/3e van BPM af te dragen, omdat ie 10 maanden oud was.
De grens is 2000km, dus daar zat je net boven ;) Onder de 2000km moet je volledige BPM betalen, tenzij de auto ouder is dan een jaar ;)
[...]
Misschien was het een ouder persoon wat altijd in de buurt rijdt? Of iemand die altijd dezelfde route rijdt en de weg overal kent? Iemand die het een dure optie vind om een keer per jaar te gebruiken en liever een los systeem of zijn telefoon gebruikt? Misschien was het geld op na het aanvinken van alle andere opties? Genoeg redenen te bedenken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35
[...]

Er zijn wel een aantal scenario's waar je niet echt nut hebt aan navigatie. Als tweede auto die enkel voor woon-werk en occasioneel naar de supermarkt gaat is het niet echt zo nuttig.

Onlangs nog een huur Golf Variant gehad zonder navi, maar voor de rest wel goed uitgerust (Highline, ACC, massagestoelen, standverwarming,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-10 22:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:02:

Je zou een motor flush kunnen doen, waarschijnlijk is je motorolie behoorlijk vervuild. 1 a 2 flesjes Forte Motor Flush erin, 50min stationair draaien met tussenpozen naar 2k rpm en dan aftappen. Stroomt net water eruit. Maar inderdaad...een catchcan is wel iets voor de oudere GTI's, met name 5 en 6.
Die kende ik niet, misschien laat ik dat bij mijn volgende beurt wel controleren bij mijn garage (Is over een paar duizend km) Thanks!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
@potag nette wagen maat! @Scrtz ja is met led 😉. En beter de 140pk dan de 122pk versie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik ga zelf een Scirocco kopen na mijn vakantie, maar heb een vraagje. Kan het stuur van een 2008-2009 model vervangen worden voor een nieuwer 2010-2011 model stuur?? Ik vind die 2008 sturen er ouderwets uit zien :P .

Overigens wel leuk dat er hier meerdere Scirocco eigenaren zijn :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:09
Ik ben me aan het oriënteren op een Golf 7 1.4 TSI DSG. Ik rij nu een 1.2 TSI Golf 6 handbak. Ik heb alleen geen ervaringen met de nieuwere DSG's. Ik heb dit weekend een Audi A3 Sline bj 2004 ter beschikking met DSG. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van het schakelen. Blijft voor mijn gevoel toch lang in de toeren hangen, voordat die doorschakelt. Mijn vraag is dan ook of dit het geval is bij een nieuwere auto met DSG? De Audi schakelt bij de 1800/1900 toeren, maar daarvoor schakelt die eigenlijk nooit naar een andere versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:53:
Ik ben me aan het oriënteren op een Golf 7 1.4 TSI DSG. Ik rij nu een 1.2 TSI Golf 6 handbak. Ik heb alleen geen ervaringen met de nieuwere DSG's. Ik heb dit weekend een Audi A3 Sline bj 2004 ter beschikking met DSG. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van het schakelen. Blijft voor mijn gevoel toch lang in de toeren hangen, voordat die doorschakelt. Mijn vraag is dan ook of dit het geval is bij een nieuwere auto met DSG? De Audi schakelt bij de 1800/1900 toeren, maar daarvoor schakelt die eigenlijk nooit naar een andere versnelling.
Gewoon proefrijden. De nieuwere DSG's schakelen wel fijn. Zou wel even navragen of koppelingspakket vervangen is, want 2e koppeling slijt veel sneller. Er is een gemodificeerde koppelingspakket voor uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
pwillemske schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:26:
Ik ga zelf een Scirocco kopen na mijn vakantie, maar heb een vraagje. Kan het stuur van een 2008-2009 model vervangen worden voor een nieuwer 2010-2011 model stuur?? Ik vind die 2008 sturen er ouderwets uit zien :P .

Dat kan zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pwillemske schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:26:

MF-stuur of zonder knoppen?

Houd er rekening mee dat niet alle knoppen gaan werken bij een swap van mk5 mfSW naar mk6 sommige knoppen niet werken (ik denk aan rechterkant menu links en back). Of heb zit er geen Multifunctioneel stuur in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik weet nog niet welke scirocco het gaat worden, ik rijd regelmatig in de 2011 tiguan (1e model) met mf stuur maar vind die knoppen een leuke toeovoeging maar meer ook niet. Dus zit het er niet op, helaas dan maar niet.

Het verhoogt de keuze in een scirocco in ieder geval een stuk meer, zeker in de prijsklasse waar ik aan het kijken ben...

Bedankt voor de reacties!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pwillemske schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:46:
Ik weet nog niet welke scirocco het gaat worden, ik rijd regelmatig in de 2011 tiguan (1e model) met mf stuur maar vind die knoppen een leuke toeovoeging maar meer ook niet. Dus zit het er niet op, helaas dan maar niet.

Het verhoogt de keuze in een scirocco in ieder geval een stuk meer, zeker in de prijsklasse waar ik aan het kijken ben...

Bedankt voor de reacties!
Als je wil een non MF stuurt wilt upgraden van een mk5 naar mk6, stuur dan maar PM. Dat heb ik nog compleet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38
Sinds ik mijn auto heb, heb ik eigenlijk al een ergernis.
In de proefrit kwam dit al naar voren. Tot ongeveer 115 km/ uur is er niets aan de hand.
Daarna begint de auto te trillen, een trilling die eigenlijk in de hele auto te voelen is.

Dit uiteraard toen aangegeven en dat zou worden opgelost.
In eerste instantie bleek de bandenspanning te laag te zijn. Probleem niet echt verholpen.
Daarna heeft men de banden gebalanceerd, het trillen was echt een heel stuk minder.
Dit aangegeven en hier waren ze niet tevreden mee (dat het nog niet helemaal weg was) dus nog een keer terug. Daarna heeft zelf de hoofdchef in de auto gereden en deze gaf aan geen trilling meer te voelen. In de proefrit erna had ik nog steeds niet het idee dat het echt echt helemaal weg was, maar nog steeds kon ik het voelen. (Of moet ik zelf niet zo zeuren, ook omdat ik nu al drie keer terug ben geweest en men aangaf dat het nu toch echt verholpen zou zijn)

Echter nu na een half jaar ongeveer, lijkt het toch echt weer terug te keren. Nu moet ik zeggen dat voornamelijk spits rij, dus 100 - 110 is dan het normale tempo. Maar als ik nu wel eens richting 130 tot 140 rij, merk ik het trillen wederom. Het lijkt alleen niet elke keer even heftig.

Nu heb ik twee verschillende merken manden, voor continentaal en achter het B-merk van continentaal.
Voordat we deze discussie gaan beginnen, ik ben mij bewust dat dit mindere banden zijn). Als vervangen van de banden mijn probleem zouden oplossen zou ik dat meteen doen. Alleen als dat de problemen niet oplost is het toch weer jammer, want de banden zijn nog niet op op dit moment.

Heeft iemand enig idee in welke hoek dit probleem te zoeken? Zit dit in de banden? Of kunnen er wellicht ook nog andere dingen zijn waar ik aan moet denken. Auto heeft ongeveer 10k geleden een 90k beurt bij de dealer gehad, waarbij geen gekke dingen naar boven komen. Zou het wellicht dan toch in de banden zitten? Vreemd blijft ook echt, dat bij 100 - 110 km/u geen trilling op te merken is. Tenminste ik zelf voel het dan iig niet! (alleen heel lichtjes in de pook? maar dat lijkt normaal?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan altijd in de banden zitten natuurlijk, maar met redelijk verse banden ongeacht dat merk zou je het niet moeten hebben. Je kan het wel eenvoudig proberen of het van voor of achter komt trouwens, hoofd in de hoofdsteun is achter, stuur is voor.

Maar kan ook een kromme velg zijn, of stel velgen zonder centreerring die niet helemaal lekker gemonteerd/aangedraaid is, of een aandrijfas die krom is... Kan allemaal. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Laat ze er bij de garage is 4 andere velgeb met banden opgooien. Hebben vast wel een setje liggen. Weet je het meteen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb nieuwe all-season banden op mijn (ja, geen VW, maakt geen bal uit in dit geval) Picanto van een fatsoenlijk merk (weet naam even niet), en die dingen maken op bepaalde snelheden ook echt een takkenherrie. Het hok trilt dan ook een klein beetje. Zou dus heel goed kunnen dat het gewoon je banden zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
kuusj98 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:46:
Ik heb nieuwe all-season banden op mijn (ja, geen VW, maakt geen bal uit in dit geval) Picanto van een fatsoenlijk merk (weet naam even niet), en die dingen maken op bepaalde snelheden ook echt een takkenherrie. Het hok trilt dan ook een klein beetje. Zou dus heel goed kunnen dat het gewoon je banden zijn.
All season is sowieso kut :D

Zou inderdaad eens een ander setje velgen proberen met 4 gelijken banden.
Kijken wat het dan doet.

Controleer ook je bandenspanning en vraag of ze hem nog een keer willen balanceren. Als hrt goed gedaan is zijn ze met 15 min klaar.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heb je geen set wintervelgen of kan je die van niemand es lenen? Ook andere bandenboer es bezoeken kan helpen.
Trillingen kan veel zijn hoor, kromme velg, slechte banden, kromme remschijf, rotte draagarmrubbers, . .

Is het zachtjes trillen of rammelt je gehele wagen uit elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 20:38
Allereerst bedankt voor de reacties. Kan ik iig verder gaan zoeken.
Joopieboy schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:23:
Kan altijd in de banden zitten natuurlijk, maar met redelijk verse banden ongeacht dat merk zou je het niet moeten hebben. Je kan het wel eenvoudig proberen of het van voor of achter komt trouwens, hoofd in de hoofdsteun is achter, stuur is voor.

Maar kan ook een kromme velg zijn, of stel velgen zonder centreerring die niet helemaal lekker gemonteerd/aangedraaid is, of een aandrijfas die krom is... Kan allemaal. :)
Trucje wilde ik gisteren proberen, maar zelfs met 140 was het gisteren opeens weer bijna niet voelbaar. Echt zo vreemd? Vandaag nogmaals proberen.
Darkvisje schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:
Laat ze er bij de garage is 4 andere velgeb met banden opgooien. Hebben vast wel een setje liggen. Weet je het meteen!
Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, wellicht dat ik dat binnenkort eens ga navragen of dat mogelijk is.
Zou inderdaad wel het makkelijkste zijn! Ik heb zelf inderdaad geen winterbanden of even een andere set om het zo te proberen.
azz_kikr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:15:
Heb je geen set wintervelgen of kan je die van niemand es lenen? Ook andere bandenboer es bezoeken kan helpen.
Trillingen kan veel zijn hoor, kromme velg, slechte banden, kromme remschijf, rotte draagarmrubbers, . .

Is het zachtjes trillen of rammelt je gehele wagen uit elkaar?
Normaal begint het met zachtjes trillen, maar zo vanaf 130, 140 begint de trilling toch echt heel goed voelbaar te worden en lijkt inderdaad de hele auto flink te trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:26
Untouchablezz20 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:53:
Bij mijn DSG7 + 1.4TSI in een Scirocco vond ik juist dat deze standaard veel te snel overschakelde bij 1700RPM, heb dit na het vervangen van de koppeling (omdat inderdaad de tweede koppeling sneller sleet mogelijk mede hierdoor) dan ook laten aanpassen naar schakelen bij 2200RPM. Rijdt een stuk prettiger en in verbruik merk ik eigenlijk geen verschil. Dus ik denk dat het vooral een kwestie van voorkeur is en je er pas echt iets van kunt zeggen na een proefrit, ik geloof gerust dat een DSG uit 2004 niet een op een te vergelijken is met een uit 2017 ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ooit de DSG software laten aanpassen bij JD volgens mij.
Verder rijd ik eigenlijk altijd met de schakelflippers, op die manier heb je nog wat invloed op schakel momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Bij mijn DSG7 + 1.4TSI in een Scirocco vond ik juist dat deze standaard veel te snel overschakelde bij 1700RPM, heb dit na het vervangen van de koppeling (omdat inderdaad de tweede koppeling sneller sleet mogelijk mede hierdoor) dan ook laten aanpassen naar schakelen bij 2200RPM. Rijdt een stuk prettiger en in verbruik merk ik eigenlijk geen verschil. Dus ik denk dat het vooral een kwestie van voorkeur is en je er pas echt iets van kunt zeggen na een proefrit, ik geloof gerust dat een DSG uit 2004 niet een op een te vergelijken is met een uit 2017 ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hl2cgtorVeaWxaJsca3UcAuP/full.jpg

Hier ook aangepast maar gaat aan de hand van hoeveel % gas ik geef.
Als ik normaal rij is het rond de 2500/2600 toeren dat hij schakelt en bij rustig rijden 2200. Dat rijdt ercht zoveel beter dan stock..
Werd gek van het schakelen onder de 2000. Heb ook geconfigureerd dat hij niet meer gelijk terugschakelt als je iets meer gas geef, wat een verademing is de DSG dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:44
Famous schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]

[afbeelding]

Als ik normaal rij is het rond de 2500/2600 toeren dat hij schakelt en bij rustig rijden 2200. Dat rijdt ercht zoveel beter dan stock..
Werd gek van het schakelen onder de 2000. Heb ook geconfigureerd dat hij niet meer gelijk terugschakelt als je iets meer gas geef, wat een verademing is de DSG dan :D
Dat lijkt me ook wel een verademing. Ik heb een Golf 7 1.6 TDI DSG van de zaak maar dat onnodige terugschakelen, daar blijf ik me aan ergeren. Je moet echt je best doen om de auto niet te laten terugschakelen wanneer je bijvoorbeeld iemand inhaalt op de snelweg.
Nu zet ik meestal de pook op manueel zodat de bak in de 7e versnelling blijft staan als ik op de snelweg rijd. Waarna ik hem dan weer vergeet in D te zetten zodat ik de auto onbedoeld in de toerenbegrenzer jaag als ik ergens heb stilgestaan en weer optrek :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:26
Famous schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]

[afbeelding]

Hmmm, weet niet of ie bij mij bij gemiddeld rijden nog iets langer wacht met schakelen eigenlijk maar ik vind schakelen bij 2200RPM al een verademing ten opzichte van die belachelijke stock momenten.

Heb dan weer wel dat ie terugschakelt bij accelereren op de snelweg maar dan trap ik m ook best wel in eigenlijk. Dan schakelt ie rap twee versnellingen terug (5e) en zit in het prettige gebied van 3800-4000RPM en trekt harder dan tussen 3000-3500RPM (6e). Een auto inhalen en een daarmee dus een beetje accelereren blijft de bak wel in 7e versnelling eigenlijk. Afijn, leuk plaatje maar ik vind de DSG software zo echt top :)

@tinustilburg ; mocht je je er echt helemaal kapot aan ergeren en nog een behoorlijke tijd aan deze auto vast zit dan kun je bij de meeste gerenomeerde tuners gratis terugkomen om te wisselen van DSG-tune naar stock en weer terug nadat ie bij de dealer is geweest voor een beurt oid. Wil je nergens toe aanzetten maarrrrr waar een wil is...

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb voor zaterdag een afspraak gemaakt bij CarTronic om cruisecontrol en een multifunctioneel stuurwiel in te laten bouwen in mijn Golf 7. Zou wel erg fijn zijn als ik straks weer cruisecontrol heb, vooral met de vakantie in het vooruitzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ah, kreeg gisteren een bericht voor een recall voor mijn golf7

zelf noemen ze het 'kwaliteitsverbeteringen' voor de brandstoftoevoer en parkeerrem, beide zijn software updates.
weet iemand of er online meer info hierover te vinden is? enige dat ik kan vinden is een update uit 2014 maar mijn auto is van half 2015 waarbij dit reeds is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Golf7 uit de leasepool van mijn werk. Nou kan ik tegenwoordig de golfjes wel van de Passats onderscheiden maar ik krijg de indruk dat elke Golf7 andere koplampjes / achterlampjes heeft.

Ik heb van die ledjes. Dan zie je weer streepjes. Soms gewone gloeilampjes. Zie op volkswagen.nl ook dat er 46 uitvoeringen van zijn. :P

Zit daar nog een beetje logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Timo002 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:44:
Ik heb voor zaterdag een afspraak gemaakt bij CarTronic om cruisecontrol en een multifunctioneel stuurwiel in te laten bouwen in mijn Golf 7. Zou wel erg fijn zijn als ik straks weer cruisecontrol heb, vooral met de vakantie in het vooruitzicht!
Nice. Ik wil bij hen inklapbare spiegels laten monteren op de golf 6. Helaas niks in de buurt van Limburg die dit kan doen, en volgens mij is cartronic nogal goed aangeschreven.

Heb je ze gebeld of via WhatsApp een afspraak gemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-07-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:53:
[...]
Nice. Ik wil bij hen inklapbare spiegels laten monteren op de golf 6. Helaas niks in de buurt van Limburg die dit kan doen, en volgens mij is cartronic nogal goed aangeschreven.

Ik heb ze gebeld, ook om ze even aan te horen. Precies om wat jij zegt, niemand die dit kan, ik moet er ook 2 uur voor rijden. Zelfs de VW dealer durft het niet aan om cruisecontrol in te bouwen, ja, voor € 1.500,- kunnen ze dat (misschien), maar dan nog geen garanties dat het werkt. Wou wel graag even horen wat ze daar over te zeggen hadden.

Ik maak er met het gezin een mooi dagje Den Haag van met gratis parkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:33:
Ik heb sinds kort een Golf7 uit de leasepool van mijn werk. Nou kan ik tegenwoordig de golfjes wel van de Passats onderscheiden maar ik krijg de indruk dat elke Golf7 andere koplampjes / achterlampjes heeft.

Ik heb van die ledjes. Dan zie je weer streepjes. Soms gewone gloeilampjes. Zie op volkswagen.nl ook dat er 46 uitvoeringen van zijn. :P

Zit daar nog een beetje logica in?
De LED streepjes (C model) onderaan zijn de GTE's en e-Golf.
Dan heb je de normale halogeen lampen, normale simpele koplampen.
En natuurlijk de led/xenon koplampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:20:
[...]

De LED streepjes (C model) onderaan zijn de GTE's en e-Golf.
Dan heb je de normale halogeen lampen, normale simpele koplampen.
En natuurlijk de led/xenon koplampen :)
Vier varianten dus. Achterlampen zijn er ook in allerlei soorten en maten. Zal mijn best gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Vier varianten dus. Achterlampen zijn er ook in allerlei soorten en maten. Zal mijn best gaan doen :P
En verschillen in DRL, er zijn golfjes met xenon maar met halogeen DRL en de golfjes met het U profiel in de koplamp met led dagrijverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Timo002 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb ze gebeld, ook om ze even aan te horen. Precies om wat jij zegt, niemand die dit kan, ik moet er ook 2 uur voor rijden. Zelfs de VW dealer durft het niet aan om cruisecontrol in te bouwen, ja, voor € 1.500,- kunnen ze dat (misschien), maar dan nog geen garanties dat het werkt. Wou wel graag even horen wat ze daar over te zeggen hadden.

Ik maak er met het gezin een mooi dagje Den Haag van met gratis parkeren ;)
Knappe dealer. Als 10 boutjes ofso loszetten en aandraaien al te ingewikkeld is :D
Stuur en cruisecontrol zijn 1 van de makkelijkste retrofits die er zijn :D mss willen ze het niet doen omdat het maar half uurtje werk is :P verdient die zelf niet genoeg aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pittie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:50:
Allereerst bedankt voor de reacties. Kan ik iig verder gaan zoeken.

[...]

Trucje wilde ik gisteren proberen, maar zelfs met 140 was het gisteren opeens weer bijna niet voelbaar. Echt zo vreemd? Vandaag nogmaals proberen.

[...]

Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, wellicht dat ik dat binnenkort eens ga navragen of dat mogelijk is.
Zou inderdaad wel het makkelijkste zijn! Ik heb zelf inderdaad geen winterbanden of even een andere set om het zo te proberen.

[...]

Normaal begint het met zachtjes trillen, maar zo vanaf 130, 140 begint de trilling toch echt heel goed voelbaar te worden en lijkt inderdaad de hele auto flink te trillen.
Ik weet niet wáár je het precies ervaart maar er zijn een aantal wegen in NL welke die ervaring standaard oproepen, de A2 tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch is bijvoorbeeld zo'n weg. Betreffende weg is een jaar of twee geleden van een nieuwe slijt/top laag voorzien en toen die laag er goed en wel warm op gedraaid was is er een hele zware onweersbui op terecht gekomen waardoor 't verse asfalt daar te snel afgekoeld is. Gevolg is dus een geribbeld asfalt.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Nu mag je door voor de Golf 6.

Led in de bumper onderin: Golf R
Led in de koplampen met xenon: vaak GTI
Xenon lampen
Halogeen lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Vaktechniek in Nuen kan dit prima voor je doen. Is stuk dichterbij voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Rainesh schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Bedankt! Ga hen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 16:27
Pfff.. gisteren gebeld door PON. Verwachte leverdatum is wederom met een maand verschoven. Nu in plaats van half augustus wachten tot half september. (waar het voorheen begon met half juni) wat een ellende ondertussen.

"Vanwege drukte in de fabriek en vakantieperiode.." Bah..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:47:
Pfff.. gisteren gebeld door PON. Verwachte leverdatum is wederom met een maand verschoven. Nu in plaats van half augustus wachten tot half september. (waar het voorheen begon met half juni) wat een ellende ondertussen.

"Vanwege drukte in de fabriek en vakantieperiode.." Bah..
Ik heb in 2010 destijds ruim 9 maanden op m'n Scirocco "Highline +" moeten wachten omdat ze in Portugal een tekort hadden aan carroseriën met een gat in 't dak. Bestelt medio Januari en pas geleverd op 5 November nadat 'ie een week eerder al geleverd had mogen worden maar 't kenteken in getrokken werd vanwege een cijfer-letter combinatie welke niet gewenst was. (28-NSB-1).

http://www.nu.nl/binnenla...ert-met-nsb-kenteken.html

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-07-2017 14:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 00:05
[...]

Vagtechniek in Nuenen :)
azz_kikr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Knappe dealer. Als 10 boutjes ofso loszetten en aandraaien al te ingewikkeld is :D
Stuur en cruisecontrol zijn 1 van de makkelijkste retrofits die er zijn :D mss willen ze het niet doen omdat het maar half uurtje werk is :P verdient die zelf niet genoeg aan :D
Is vooral onkunde in mijn golf 4 Diesel wilde ze een constructie aan de gaskabel maken voor de cruisecontroll en zou ook 1500 euro moeten kosten :'( :'( :'(

[ Voor 55% gewijzigd door pacificocean op 12-07-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@wimmel_1 pfff bizar. Ben nu zelf al sinds november 2016 bezig met VW/PON voor een Golf 7 Variant. Had hem eigenlijk al in januari besteld maar toen kreeg ik de order terug met de opmerking:
'Er komt een facelift aan en deze wordt niet meer gemaakt'
Toen dacht ik nog 'Nou top.. een facelift is altijd beter.. nieuwe snufjes erin enzo'
Uiteindelijk nog een aantal keer wat mis gegaan waardoor ik tot 3x toe mijn offerte heb terug gekregen (waarvan deze al 2x besteld was en de fabriek uiteindelijk aan gaf dat de betreffende combinatie met opties niet mogelijk was)
Nu hadden ze voor augustus een tijdslot gereserveerd aan de productiebaan.. maar alsnog wordt er weer geschoven met als commentaar dus 'vakantie'. Erg jammer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 16:07

Ryber

'Raaiber'

Toch blij dat ik uiteindelijk voor een voorraadmodelletje ben gegaan en alweer een maandje rondkar in een nieuwe e-Golf :).

Ik heb er geen idee van, maar hoe zit het met de vrije voorraad van meeste modellen? In mijn geval heeft het erg veel gescheeld, geschatte levertijd van een 'custom' e-Golf zaten toentertijd (2 maanden geleden) op eind oktober.

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Ryber schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:09:
Toch blij dat ik uiteindelijk voor een voorraadmodelletje ben gegaan en alweer een maandje rondkar in een nieuwe e-Golf :).

Ik heb er geen idee van, maar hoe zit het met de vrije voorraad van meeste modellen? In mijn geval heeft het erg veel gescheeld, geschatte levertijd van een 'custom' e-Golf zaten toentertijd (2 maanden geleden) op eind oktober.
Meeste modellen met een paar pakketten gaan al snel richting 4-6 maanden.
Mijn Tiguan is nu 3 maanden onderweg en geschat is dat ik hem half september uiterlijk rijd. (5 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 16:07

Ryber

'Raaiber'

GeeMoney schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Meeste modellen met een paar pakketten gaan al snel richting 4-6 maanden.
Mijn Tiguan is nu 3 maanden onderweg en geschat is dat ik hem half september uiterlijk rijd. (5 maanden)
Dit is mits je eentje zelf samenstelt. Toch?

Ik heb uiteindelijk eentje kunnen kiezen die (volgens mij?) de garage in bestelling voor eigen voorraad had staan. Uiteindelijk had ik hem 2 weken na het kiezen al :).

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ryber schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Dit is mits je eentje zelf samenstelt. Toch?

Ik heb uiteindelijk eentje kunnen kiezen die (volgens mij?) de garage in bestelling voor eigen voorraad had staan. Uiteindelijk had ik hem 2 weken na het kiezen al :).
Precies, als je er zelf eentje samenstelt ja :) .
Als de dealer hem op voorraad heeft/in backorder is het een kwestie van enkele weken. (kenteken aanvragen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
[...]

Heb hen zojuist gebeld, maar geven aan dat ze dat niet doen? Tevens cartronic gebeld, en die geven aan dat ze de spiegels van een golf 6 niet meer geleverd krijgen, en dit dus ook niet kunnen doen. Zit niet echt mee, haha

[ Voor 23% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-07-2017 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Heb hen zojuist gebeld, maar geven aan dat ze dat niet doen? Tevens cartronic gebeld, en die geven aan dat ze de spiegels van een golf 6 niet meer geleverd krijgen, en dit dus ook niet kunnen doen. Zit niet echt mee, haha
Dan een willekeurige garage laten plaatsen? 2e handse set spiegels kopen, monteren en dan door een van ons laten inleren. Kappen en glas kunnen overgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Bmw... pfff :+

:D

[ Voor 55% gewijzigd door Famous op 13-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

voor 60pk meer en 500 kilo lichter bijna, heb je het er nog knap lastig tegen een dieseltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:49:
[...]

voor 60pk meer en 500 kilo lichter bijna, heb je het er nog knap lastig tegen een dieseltje :+
Haha, ja onderschatte onze beamert even, dacht een standaard 535, bleek die stage 1 te hebben (en een bak meer aan Nm dus).
De 'persoon' die reed vloog er daarna wel redelijk hard voorbij ondanks dat die later op het gas ging :+

500 kilo klopt helaas niet, het verschil is maar 190 kilo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:55:
[...]

Haha, ja onderschatte onze beamert even, dacht een standaard 535, bleek die stage 1 te hebben (en een bak meer aan Nm dus).
De 'persoon' die reed vloog er daarna wel redelijk hard voorbij ondanks dat die later op het gas ging :+

En jij zit al op Stage3 en hij nog maar op 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
azz_kikr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:50:
[...]
Ja, super goedkoop is het nu nog niet! Cruisecontrol € 449,- + € 50,- voor multifunctioneel stuurwiel (+ rit van 400km). Maar stuk wel stukken voordeliger.

CarTronic gaf aan dat het vooral onkunde was van dealers en ze het liever helemaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Timo002 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Ja, super goedkoop is het nu nog niet! Cruisecontrol € 449,- + € 50,- voor multifunctioneel stuurwiel (+ rit van 400km). Maar stuk wel stukken voordeliger.

CarTronic gaf aan dat het vooral onkunde was van dealers en ze het liever helemaal niet doen.
Achja, je krijgt er wel veel voor terug en buiten CC is een multifunctioneel stuur gewoon super + dat het ook een stuk completer uitziet mocht je de auto ooit gaan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

cc is wel fijn maar om er nou 500+ euro aan uit te geven en nog eens uren voor onderweg te zijn :{

Ik heb in 2012 destijds niet goed opgelet met de optiecodes en uiteindelijk een redelijk compleet aangeklede polo gti gehaald maar zonder multifunctioneel stuurwiel :+
baalde ik in het begin wel van, maar je went er snel genoeg aan. plus dat het stuurwiel zo zonder knopjes er best mooi uitziet.

[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 13-07-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Achja, je krijgt er wel veel voor terug en buiten CC is een multifunctioneel stuur gewoon super + dat het ook een stuk completer uitziet mocht je de auto ooit gaan verkopen.
De linkerkant toch, de rechterkant is nogal meh meh. Weinig gebruikt. Ziet er wel direct stuk meer premium uit, dat wel
[...]

449 inclusief aankoop stuur/airbag/ onderdelen en werkuren? Dat is inderdaad geen geld of is dat zonder stukken?
Anders zou ik het zelf doen, wil ik je zelf online je handje vasthouden, is niks aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Viper® Het is me dat geld wel waard. Ik rij eigenlijk maar heel weinig auto, maar ik zette eerder bijna over de cruiscontrol aan (eerdere veel oudere auto had het wel). En dat mis ik nu echt verschrikkelijk, laatst naar Disneyland Parijs geweest, maar ik werd helemaal gek van het kijken op de tellen, kijken naar de weg, kijken op de teller, kijken naar de weg, etc, etc. Ik heb schijnbaar niet zo'n stabiele voet en ik vind het irritant als ik telkens te hard of te zacht rij.
azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
449 inclusief aankoop stuur/airbag/ onderdelen en werkuren? Dat is inderdaad geen geld of is dat zonder stukken?
Anders zou ik het zelf doen, wil ik je zelf online je handje vasthouden, is niks aan :D
Ik laat het doen, waag me er niet aan. Maar stuur / airbag hoeft toch niet vervangen te worden?
Voor multifunctioneel stuurwiel wordt toch alleen het plastic vervangen waar de kopjes in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Timo002 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:20:
@Viper® Het is me dat geld wel waard. Ik rij eigenlijk maar heel weinig auto, maar ik zette eerder bijna over de cruiscontrol aan (eerdere veel oudere auto had het wel). En dat mis ik nu echt verschrikkelijk, laatst naar Disneyland Parijs geweest, maar ik werd helemaal gek van het kijken op de tellen, kijken naar de weg, kijken op de teller, kijken naar de weg, etc, etc. Ik heb schijnbaar niet zo'n stabiele voet en ik vind het irritant als ik telkens te hard of te zacht rij.

[...]

Ik laat het doen, waag me er niet aan. Maar stuur / airbag hoeft toch niet vervangen te worden?
Voor multifunctioneel stuurwiel wordt toch alleen het plastic vervangen waar de kopjes in zitten?
Bij een mk6 in ieder geval niet. Daar is het kijken welke sleepring je hebt, en de airbag van base stuur past enkel op base en gti. Het normale MF stuur heeft andere airbag. :) Heel wat klooien.

of je moet een 7 hebben? Daar is het wel mogelijk dacht ik, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb nog nooit een MK7 gezien zonder MFSW/CC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Bij een mk6 in ieder geval niet. Daar is het kijken welke sleepring je hebt, en de airbag van base stuur past enkel op base en gti. Het normale MF stuur heeft andere airbag. :) Heel wat klooien.

of je moet een 7 hebben? Daar is het wel mogelijk dacht ik, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb nog nooit een MK7 gezien zonder MFSW/CC :D
Ja, MK7, zonder MFSW/CC

Ik heb het ook niet bedacht! Import uit Duitsland, en Duitsers maken geen grappen! Ooh nee, die waren van dat andere merk... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Timo002 op 13-07-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:50:
[...]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311636706
Alsjeblieft, geen MFSW en geen CC :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wie bestelt zoiets? :D Dat is toch gewoon raar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Hollanders bestellen dat. Die willen graag een nieuwe auto, maar het mag niets kosten, dan krijg je dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Valt me nog mee dat het een 1.2TSI 105pk is, vaak is het de 85pk :X

Eerste eigenaar was een fleetowner, dus dat kan vanalles zijn: verhuurbedrijf, schadebedrijf, leenauto, pool auto... oftewel geen auto van één persoon specifiek. Het is dus echt een auto om van A naar B te komen waarbij enkel het noodzakelijke er op zit (airco, navigatie, reservewiel, elektrisch bedienbare ramen). That's it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:19:
Hollanders bestellen dat. Die willen graag een nieuwe auto, maar het mag niets kosten, dan krijg je dat. :+
Net als de dikste BMW met een FM radio erin (dus op de plaats van de kachel zit een 1-regel display met een FM bar). In plaats van de i-drive heb je een muntvakje (dat krijg je dan weer wel).

Dat is echt heel erg zielig.

Even on-topic:
Wat is het verwarrend al die namen van VW Connected Car en VW On-Car. Daar wordt mijn Golf GTE mee uitgerust en ik heb nog het VW Espresso apparaat (niemand had ervan gehoord maar ik vond het echt geweldig en zeker met mijn nieuwe auto moest dat er wel meteen in) meteen mee besteld, kan je in de file ook meteen verse espresso zetten :*) . De lane assist houdt de auto wel binnen de lijntjes en de adaptief CC houdt keurig de afstand in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
@itsalex Ik dacht even dat je een grapje maakte, maar hoe cool is dat :D

Lane Assist is niet zo geweldig als ik had verwacht. Je moet toch echt je handen aan het stuur houden elke 15 seconden ofzo. Bovendien stuurt ie in sommige gevallen niet lekker uit zichzelf, auto zwalkt ook bij rechte weg.

Soms hou ik het stuur kennelijk zo stil vast dat Lane Assist begint te piepen dat ik het stuur niet vast heb :P

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 13-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:29:
Valt me nog mee dat het een 1.2TSI 105pk is, vaak is het de 85pk :X

Eerste eigenaar was een fleetowner, dus dat kan vanalles zijn: verhuurbedrijf, schadebedrijf, leenauto, pool auto... oftewel geen auto van één persoon specifiek. Het is dus echt een auto om van A naar B te komen waarbij enkel het noodzakelijke er op zit (airco, navigatie, reservewiel, elektrisch bedienbare ramen). That's it :D
Cruisecontrol is imho wel echt een belangrijke eis. Zelfs slingerraampjes voor zou ik eerder kiezen, als ik maar CC kan krijgen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@tiguan nee het is echt geen geintje maar het is gewoon cool. Betreffende de lane assist, het werkt aardig maar ik reed met een Audi A3 e-tron met lane assist en je kan niet even lekker dicht langs de randjes rijden want dan voel je echt de stuurcorrectie maar ik denk dat het wennen is.

Ik had bij mijn Golf 6 het VW broodrooster gekregen :*) . Dan had je in je brood het VW logo. Mijn vriendin toen wilde die graag hebben, nou echt lachen en zeker op zondag, je brood moest wel goed liggen met het VW logo en de hageltjes moesten ook goed worden gelegd om het VW logo nog te zien. Iedereen die hier met lunch kwam, gaf ik dan een geroosterde boterham met een VW logo. Dan zag je die mensen kijken, dat was echt soms hilarisch.

De VW Curryworsten zijn echt geweldig en heerlijk.
En als ik kinderen heb, dan wil ik een VW GTI babystoel met het VW ruitje erin.

De accessoires van VW zijn zo geweldig en leuk en eerlijk, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Cruisecontrol is imho wel echt een belangrijke eis. Zelfs slingerraampjes voor zou ik eerder kiezen, als ik maar CC kan krijgen :+
Oooooooooooh nee. Ik had op bora slingerraampjes,......nooit meer. Verschrikkelijk als je aan de rechterzijde iemand tegen kwam en praatje wilde maken. Moet je helemaal scheef in de auto gaan liggen en bijhorende krampen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Oooooooooooh nee. Ik had op bora slingerraampjes,......nooit meer. Verschrikkelijk als je aan de rechterzijde iemand tegen kwam en praatje wilde maken. Moet je helemaal scheef in de auto gaan liggen en bijhorende krampen :D
Dan stap ik altijd eventjes uit en ga ik op de auto leunen.

Geen CruiseControl zou ik echt niet meer willen rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:51

CeesKees

I rest my Kees

Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Dan stap ik altijd eventjes uit en ga ik op de auto leunen.

Geen CruiseControl zou ik echt niet meer willen rijden :D
Ik wil ook niet meer zonder cruise control, maar welke debiel het heeft verzonnen om de cruise control niet meer uit te laten gaan na intrappen van de koppeling...

Als ik nu terugschakel omdat ik een stoplicht op rood zie staan, dan gaat de auto toeren maken... 8)7

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

CeesKees schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Ik wil ook niet meer zonder cruise control, maar welke debiel het heeft verzonnen om de cruise control niet meer uit te laten gaan na intrappen van de koppeling...

Als ik nu terugschakel omdat ik een stoplicht op rood zie staan, dan gaat de auto toeren maken... 8)7
Bij welke auto is dat? Normaal zit er een schakelaar achter de koppeling die de cruise control uitschakelt. Misschien is die schakelaar defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

@MK1998NL Is het niet zo dat CC wel "uitgeschakeld" is tijdens koppeling indrukken, maar dat die automatisch verder gaat, als je koppeling terug laat opkomen? Hij gaat dan terug de vooraf ingestelde ingestelde snelheid. Bij terugschakelen is de kans dan groot dan die gaat gas bijgeven, ja :) Bij mk6 bleef die uitgeschakeld. Feitelijk is de werking zelfde, enkel bij MK6 is het "manuele Resume" en bij MK7 "auto-RES":)

Nieuwe rijden he, als jij wilt vertragen, moet je op je rem drukken. Niet terugschakelen ^^ je remt (met het rempedaal) in de zelfde versnelling, tot de toeren te laag worden. Dan druk je koppeling in. Dan werkt de cruisecontrol van een GOLF zoals het moet. Rijschool 101 tegenwoordig.

PS blij dat het op een MK6 wel nog werkt zoals ik wil (koppeling induwen is CC uit, Res duwen is niet echt veel werk)

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 13-07-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CC uit met koppeling intrappen zit er al heel lang niet meer in. In 2012 reed ik mijn laatste handbak (A4 avant) en die deed dat toen ook al niet meer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Famous schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:55:
[...]

Wel super sportief van de BMW rijder. Altijd tof om een complimentje te krijgen toch. 8)

Welke installatie heb jij trouwens er in liggen? Klinkt best goed namelijk (ook de muzieksmaak is top) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 13-07-2017 12:35 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:27:
[...]

@MK1998NL Is het niet zo dat CC wel "uitgeschakeld" is tijdens koppeling indrukken, maar dat die automatisch verder gaat, als je koppeling terug laat opkomen? Hij gaat dan terug de vooraf ingestelde ingestelde snelheid. Bij terugschakelen is de kans dan groot dan die gaat gas bijgeven, ja :) Bij mk6 bleef die uitgeschakeld. Feitelijk is de werking zelfde, enkel bij MK6 is het "manuele Resume" en bij MK7 "auto-RES":)

Nieuwe rijden he, als jij wilt vertragen, moet je op je rem drukken. Niet terugschakelen ^^ je remt (met het rempedaal) in de zelfde versnelling, tot de toeren te laag worden. Dan druk je koppeling in. Dan werkt de cruisecontrol van een GOLF zoals het moet. Rijschool 101 tegenwoordig.

PS blij dat het op een MK6 wel nog werkt zoals ik wil (koppeling induwen is CC uit, Res duwen is niet echt veel werk)
Oh dan loop ik al weer achter blijkbaar :P Als ik met cruise control rij (wat niet al te vaak is, heb zelf geen CC :+ ) blijft de CC uitgeschakeld na het intrappen van de koppeling, en moet ik handmatig op Resume duwen om het weer te activeren. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik zou mijzelf kapot rijden op die manier :X Dat vind ik een erg rare functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Tylen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:30:
CC uit met koppeling intrappen zit er al heel lang niet meer in. In 2012 reed ik mijn laatste handbak (A4 avant) en die deed dat toen ook al niet meer.
Een koppeling? Wat is dat? Kopen mensen nog handgeschakelde auto's?

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2017 13:02 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Ik zou mijzelf kapot rijden op die manier :X Dat vind ik een erg rare functie.
Gewoon een keer rem indrukken en CC is sowieso uit. Ze hebben dat gedaan zodat je met CC aan gewoon kunt schakelen bij een handbak, ik mis dat soms wel eens in mijn golf 6 hoor, die had dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:51

CeesKees

I rest my Kees

Scrtz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Gewoon een keer rem indrukken en CC is sowieso uit. Ze hebben dat gedaan zodat je met CC aan gewoon kunt schakelen bij een handbak, ik mis dat soms wel eens in mijn golf 6 hoor, die had dat nog niet.
Ja. Maar ik wil niet remmen, ik wil terugschakelen.

Ik wil gewoon dat als ik schakel dat de cc uit gaat, zodat ik de auto op de motor kan laten afremmen.
Nu kan dat ook wel, maar moet ik eerst of op de rem trappen, of het schakelaartje even omhalen. Een handeling te veel als je het mij vraagt.

(en ik begrijp dat dit systeem zo is omdat het makkelijker te programmeren is want handbak =/= automaat in dit systeem)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

CeesKees schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Ja. Maar ik wil niet remmen, ik wil terugschakelen.

Ik wil gewoon dat als ik schakel dat de cc uit gaat, zodat ik de auto op de motor kan laten afremmen.
Nu kan dat ook wel, maar moet ik eerst of op de rem trappen, of het schakelaartje even omhalen. Een handeling te veel als je het mij vraagt.

(en ik begrijp dat dit systeem zo is omdat het makkelijker te programmeren is want handbak =/= automaat in dit systeem)
Je hebt niet te kiezen. Dat is het nieuwe systeem, dus wen er maar aan. Als je met een golf 7 geeft, kan ik wel kijken voor de eeprom te hacken :D
Zijn nog dingen die ik liever zoals vroeger had (electronische handrem is poep, locatie van sommige onderdelen had ik liever op andere plaatsen gezien)
Gamebuster schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Een koppeling? Wat is dat? Kopen mensen nog handgeschakelde auto's?
Enkel mensen die kunnen rijden, ....carry on :D

[ Voor 63% gewijzigd door SadisticPanda op 13-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Scrtz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Ja maar koppeling indrukken gaat veel soepeler. Op de rem rammen subtiel is veel lastiger en niet altijd even comfortabel.

Pagina: 1 ... 52 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.