Nou, Duitsers dan ook, want die van mij komt zo uit Duitsland, zonder CC en MFSW. Heb dan wel stoelverwarming.....GioStyle schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:19:
Hollanders bestellen dat. Die willen graag een nieuwe auto, maar het mag niets kosten, dan krijg je dat.
Of het zijn lease-rijders. Zie zo nu en dan ook nog steeds A4 en A6 met halogeen koplampen rondrijden... Zo zonde
, maar ja ergens moet een streep worden getrokken.
Over CC en debielen gesproken, reed een keer in Clio van een collega, daarbij zat de aan/uit knop van de CC tussen de voorstoelen verstopt. Hoe is men daar nou op gekomen? Hoewel de uitvinder van de CC een blinde was, kan ik me niet voorstellen dat dat de meest logische plek is.
Meestal zitten die op of rond stuurwiel. CC wil je eigenlijk ook alleen in combi met automaat.

Over CC en debielen gesproken, reed een keer in Clio van een collega, daarbij zat de aan/uit knop van de CC tussen de voorstoelen verstopt. Hoe is men daar nou op gekomen? Hoewel de uitvinder van de CC een blinde was, kan ik me niet voorstellen dat dat de meest logische plek is.
Dat is alleen de knop om te switchen tussen CC en Speed Limiter. Die zet je 1x goed en dan kom je er nooit meer aan...Logi schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:38:
Of het zijn lease-rijders. Zie zo nu en dan ook nog steeds A4 en A6 met halogeen koplampen rondrijden... Zo zonde, maar ja ergens moet een streep worden getrokken.
Over CC en debielen gesproken, reed een keer in Clio van een collega, daarbij zat de aan/uit knop van de CC tussen de voorstoelen verstopt. Hoe is men daar nou op gekomen? Hoewel de uitvinder van de CC een blinde was, kan ik me niet voorstellen dat dat de meest logische plek is.Meestal zitten die op of rond stuurwiel. CC wil je eigenlijk ook alleen in combi met automaat.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Een complimentje is altijd leuk inderdaadDonJunior schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:35:
[...]
Wel super sportief van de BMW rijder. Altijd tof om een complimentje te krijgen toch.![]()
Welke installatie heb jij trouwens er in liggen? Klinkt best goed namelijk (ook de muzieksmaak is top)

Het is gewoon standaard DynAudio installatie van VW, kan je wel vertellen dat het in het echt een stuk beter klinkt
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Kijk dan ben ik blij dat ik die optie ook heb aangevinkt bij mijn recent bestelde Golf 7.5Famous schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:04:
[...]
Een complimentje is altijd leuk inderdaad
Het is gewoon standaard DynAudio installatie van VW, kan je wel vertellen dat het in het echt een stuk beter klinkt
*sowieso
Over dat verhaal met die CC. Mijn vorige auto was een Megane Estate en die had ook CC. Als je daar de rem in trapt stopt de CC zoals het hoort.. maar dat voelt schokkerig en abrupt. Dus ontdekt dat de CC ook uit gaat bij het indrukken van de koppeling. Vet handig.. tik je rustig je koppeling aan en stopt de CC zonder dat meteen je remlichten oplichten.
Na een aantal jaar raak je aan die manier van rijden gewend. Nu rijdt ik dus een VW Golf 7 variant met CC en de eerste keer dat die CC terug oppakt na het loslaten van de koppeling schiet je hart toch wel in je keel hoor. "What the f*ck!". Aan komend bij een verkeerslicht.. koppeling in (met in het achterhoofd, CC gaat uit), tussengas en tegelijkertijd terug schakelen.. koppeling op en.. WHAAAA IK GA DOOD WTF!!
Vol in de ankers uit schrik.. Nee handig is anders inderdaad.
Na een aantal jaar raak je aan die manier van rijden gewend. Nu rijdt ik dus een VW Golf 7 variant met CC en de eerste keer dat die CC terug oppakt na het loslaten van de koppeling schiet je hart toch wel in je keel hoor. "What the f*ck!". Aan komend bij een verkeerslicht.. koppeling in (met in het achterhoofd, CC gaat uit), tussengas en tegelijkertijd terug schakelen.. koppeling op en.. WHAAAA IK GA DOOD WTF!!
*sowieso
Ben ik nou de enige die t niet zo heulll slim vind om 142 te rijden waar je (denk ik) 50 mag?
Verder wel tof filmpje, leuk dat die andere gast t ook zo tof vond
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Is een hendeltje van je af duwen voordat je gaat schakelen teveel moeite? Sowieso in de stad rijden met veel verkeerslichten heeft cruise control weinig toegevoegde waarde.
Idd, nooit meer een handbak hier. En heb nu een nieuwe bak met ACC. Dat is toch ook wel iets wat voortaan overal op moet. Wat een heerlijke optie.Gamebuster schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:
[...]
Een koppeling? Wat is dat? Kopen mensen nog handgeschakelde auto's?
Daarom hebben alle F1 auto's ook allemaal een koppelingspedaal...... carry onazz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:13:
[...]
Enkel mensen die kunnen rijden, ....carry on

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hebben ze ook. Wel Geen pedaal, handmatige koppelinghendel op het stuur....derpTylen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:25:
[...]
[...]
Daarom hebben alle F1 auto's ook allemaal een koppelingspedaal...... carry on
goeie poging toch...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dat is alleen om weg te rijden. Daarna is het flipperen.
ACC heeft wel teogevoegde waarde in de stad, en dat zit zowat standaard over het recente gamma van VW met uitzondering van het basisgamma.GioStyle schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:54:
Is een hendeltje van je af duwen voordat je gaat schakelen teveel moeite? Sowieso in de stad rijden met veel verkeerslichten heeft cruise control weinig toegevoegde waarde.
[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 13-07-2017 16:39 ]
Bij de benzine varianten is het helemaal uitkijken, die zijn echt ongelooflijk rap voor hun gewicht.Famous schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:55:
[...]
Haha, ja onderschatte onze beamert even, dacht een standaard 535, bleek die stage 1 te hebben (en een bak meer aan Nm dus).
De 'persoon' die reed vloog er daarna wel redelijk hard voorbij ondanks dat die later op het gas ging
500 kilo klopt helaas niet, het verschil is maar 190 kilo
Ik kan mijn collega zijn gekietelde M550D net hebben, 430pk en bijna 900nm dat kreng lol.
M3P 24'
Verwijderd
Jezus je moet je rijbewijs wel hebben maar het niveau is wel erg laag hoor.Gamebuster schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:
[...]
Een koppeling? Wat is dat? Kopen mensen nog handgeschakelde auto's?
Wat rij jij dan?Vissa66 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:24:
[...]
Bij de benzine varianten is het helemaal uitkijken, die zijn echt ongelooflijk rap voor hun gewicht.
Ik kan mijn collega zijn gekietelde M550D net hebben, 430pk en bijna 900nm dat kreng lol.
Kan je onze Nederlandse vriend in zijn 335i ook bijhouden?
Ik ben een golf 7 1.4 TSI tegengekomen. Wat vinden jullie? En wat vinden jullie van de prijs?
Volkswagen Golf 1.4 TSI 126 PK BUSINESS EDITION R (bj 2016)
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad
Ad
[ Voor 50% gewijzigd door Untouchablezz20 op 13-07-2017 19:03 ]
Als het zeik nat is pak ik hem welFamous schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:48:
[...]
Wat rij jij dan?
Kan je onze Nederlandse vriend in zijn 335i ook bijhouden?![]()
[video]
offtopic bmw praat
Doet me overigens denken aan hele oude gumball filmpjes van ant and pete.
Die hadden volgens mij een gechippede bmw 335D? waarmee ze in 2004 toen mee reden.
mooi tegen al die Ferrari's en lambo's enzo
Ahhhh die van Marco!Famous schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:48:
[...]
Wat rij jij dan?
Kan je onze Nederlandse vriend in zijn 335i ook bijhouden?![]()
[video]
Ik rij een Type R FK2, licht gekieteld op 385pk/525nm.
[ Voor 12% gewijzigd door Vissa66 op 13-07-2017 19:06 ]
M3P 24'
Nice!Vissa66 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:04:
[...]
Ahhhh die van Marco!Al sinds zijn scooter tijdperk bezig met absurde creaties.
Ik rij een Type R FK2, licht gekieteld op 385pk/525nm.Het gewichtsverschil met zijn 550D is in dit geval wel 500kg. Vanaf 0 is het geen beginnen aan overigens met mijn FWD.
Moet zeggen dat ik BMW wel erg veel grip vind hebben.
Voor ik de R kocht bij twee 335i gaan kijken. Eentje had 440PK lag echt als een blok op de weg!
Totaal niet verwacht maar was er echt onder de indruk van.

0-120 vind ik wel leuke sprintjes met de 4motion en launch control
Tussengas? Really?DonJunior schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:21:
Over dat verhaal met die CC. Mijn vorige auto was een Megane Estate en die had ook CC. Als je daar de rem in trapt stopt de CC zoals het hoort.. maar dat voelt schokkerig en abrupt. Dus ontdekt dat de CC ook uit gaat bij het indrukken van de koppeling. Vet handig.. tik je rustig je koppeling aan en stopt de CC zonder dat meteen je remlichten oplichten.
Je weet dat de bakken tegenwoordig gesynchroniseerd zijn hè? Ook daar nog niet aan gewend?
Hij komt van een Franse auto, die hebben net de lantaarntjes aan de voorkant vervangen door gloeipitjes.Harrie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:20:
[...]
Tussengas? Really?
Je weet dat de bakken tegenwoordig gesynchroniseerd zijn hè? Ook daar nog niet aan gewend?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ja, dat is teveel moeite. Er zit gewoon (wat mij betreft) geen logica achter. Als ik mijn koppeling intrap dan wil ik iets wijzigen aan mijn snelheid (harder of zachter) anders zou ik namelijk niet gaan schakelen. Als ik iets wil wijzigen aan mijn snelheid, dan kan de cc best uit. Die zet ik wel weer aan zodra ik mijn nieuwe gewenste snelheid heb bereikt.GioStyle schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:54:
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Prijs kan ik slecht beoordelen maar de uitvoeren lijkt me meer dan prima.Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:59:
Ik ben een golf 7 1.4 TSI tegengekomen. Wat vinden jullie? En wat vinden jullie van de prijs?
Ad
Enige wat ik jammer vindt zijn de stoelen en kleur bekleding maar je kan niet alles hebben
Automaat, weinig kilometers, velgen, navi, multifunctioneel stuurwiel, getinte ramen, Cruise Control, stoelverwarming. Prima hoor.
Edit: volgens autoweek vragen ze exact de gemiddelde prijs. Ik zou er dus zeker nog wat van af halen. Zeker als je zelf niets inruilt.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 13-07-2017 21:10 ]
Zou wel voor een Pro gaan maar dat ben ik
Als je wil versnellen of vertragen,dan duw je je gas of je rem in. Zo simpel is het.CeesKees schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:01:
[...]
Ja, dat is teveel moeite. Er zit gewoon (wat mij betreft) geen logica achter. Als ik mijn koppeling intrap dan wil ik iets wijzigen aan mijn snelheid (harder of zachter) anders zou ik namelijk niet gaan schakelen. Als ik iets wil wijzigen aan mijn snelheid, dan kan de cc best uit. Die zet ik wel weer aan zodra ik mijn nieuwe gewenste snelheid heb bereikt.
Schakelen doe je enkel om de motor binnen zijn optimale bereik van toeren te houden
//Daarnet gespot...oud beestje

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 14-07-2017 15:14 ]
Ik zie bij vagtechniek op fb een bekende blauwe scirocco :-)
Vervelend maar beter de buurman dan op een parkeerplaats zonder briefje..Pittie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:09:
[afbeelding]
En helaas ook het voorscherm.
[afbeelding]
Iets met een overbuurman en de auto niet op de handrem zetten. Dus zijn auto rolde zo boem tegen de mijne aan.
Die staat in Echt hè? Recent nog langs gereden, volgens mij die zien staan. Zag er netjes uitUntouchablezz20 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:59:
Ad
Idd, dat heb ik gehad...Famous schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:28:
[...]
Vervelend maar beter de buurman dan op een parkeerplaats zonder briefje..

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dat is inderdaad ook weer helemaal waar.Famous schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:28:
[...]
Vervelend maar beter de buurman dan op een parkeerplaats zonder briefje..
Merkte wel, bij de eerste keer starten dat het stuurslot erop geschoten was en er kwam er een ESC error naar voren Deze bleef 30 seconden staan en verdween daarna weer (en is ook niet meer terug gekomen).
Verder tijdens het rijden niets meer gemerkt.
Denk meer dat het voor de veiligheid is geweest. Net een botsing gehad dus alarmbellen.Pittie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:30:
[...]
Dat is inderdaad ook weer helemaal waar.
Merkte wel, bij de eerste keer starten dat het stuurslot erop geschoten was en er kwam er een ESC error naar voren Deze bleef 30 seconden staan en verdween daarna weer (en is ook niet meer terug gekomen).
Verder tijdens het rijden niets meer gemerkt.
Zelfde als je de accu los hebt gehad dat veel brandt, na paar meter rijden en sturen is alles weer uit.
Met het rollen van een auto, welke stil stond, lijkt mij de klap niet hard. Zou er niet teveel zorgen om maken.
Alles wel goed opgelost met de buurman?
Nog een vraagje voor de experten: kan in de VW Touran de ACC eenvoudig worden omgezet naar een gewone CC? Mijn vrouw heeft er (voorlopig) een bloedhekel aan dat de wagen automatisch remt. Ik vind het lekker makkelijk (enfin, hij zou wat subtieler mogen afremmen, maar goed; en soms kan hij ook afremmen voor een wagen op een andere rijstrook, maar daar valt ook nog wel mee te leven). Maar in het 'rijhulpsystemen'-menu kan je (A)CC alvast niet uitschakelen.
Ik vermoed dus dat het OF niet kan OF enkel met VCDS te doen is. En in het laatste geval is het dus ook niet te doen, want om nu elke keer die settings te wijzigen als ik of mijn vrouw rijdt ...
Ik vermoed dus dat het OF niet kan OF enkel met VCDS te doen is. En in het laatste geval is het dus ook niet te doen, want om nu elke keer die settings te wijzigen als ik of mijn vrouw rijdt ...
In mijn Golf 7.5 kan ik kiezen tussen CC of ACC. Dit kan ik instellen via de "mode" knop op het stuur. Als je wilt kan ik er vanmiddag een foto van maken?Kwakkel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:12:
Nog een vraagje voor de experten: kan in de VW Touran de ACC eenvoudig worden omgezet naar een gewone CC? Mijn vrouw heeft er (voorlopig) een bloedhekel aan dat de wagen automatisch remt. Ik vind het lekker makkelijk (enfin, hij zou wat subtieler mogen afremmen, maar goed; en soms kan hij ook afremmen voor een wagen op een andere rijstrook, maar daar valt ook nog wel mee te leven). Maar in het 'rijhulpsystemen'-menu kan je (A)CC alvast niet uitschakelen.
Grtz
@SjoerdGTI : thanks, mag zeker! Dan vergelijk ik even
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom de dealers zo moeilijk doen over offertes in België? Ik wil gewoon weten wat een standaard onderhoud, compleet volgens het boekje, van 210.000 km kost voor een Golf 6 1.6 TDI. Kan/wil geen enkele dealer zeggen zonder chassis nummer, met de uitleg dat ze anders niet weten welke filters al vervangen zijn?
Euh? Ik hoop dat alle filters van de vorige onderhouden vervangen zijn volgens het boekje, ding is elke keer op onderhoud geweest bij een officiële dealer, op wat slaat dat? Ik begrijp er niks van

Je geeft het zelf al aan: "ik hoop dat..." Net zo goed als dat jij het niet weet, weten zij het zonder het chassisnummer ook niet zeker. En dan kunnen ze wel een prijs roepen, maar geen idee of het klopt. Wellicht heeft de vorige eigenaar het een of ander niet vervangen, of toch tussendoor extra vervangen (door extra slijtage of schade) en klopt het niet meer met het boekje. Ook kan de vorige eigenaar afwijken van het boekje qua onderdelen.
Zelf heb ik voor mn A3 vorige week besloten het interieurfilter even te laten zitten omdat ik ws de auto begin volgend jaar inwissel. Volgens boekje kon hij nu worden vervangen (of na 2 jaar) maar ik sla het over.
Waarom wil je eigenlijk die prijs weten zonder aan te geven welke auto het om gaat? Prijs vergelijken?
Zelf heb ik voor mn A3 vorige week besloten het interieurfilter even te laten zitten omdat ik ws de auto begin volgend jaar inwissel. Volgens boekje kon hij nu worden vervangen (of na 2 jaar) maar ik sla het over.
Waarom wil je eigenlijk die prijs weten zonder aan te geven welke auto het om gaat? Prijs vergelijken?
www.youtube.com/DerOllie
@DerOllie Ik ben eerste eigenaar, auto is elk onderhoud stipt bij een officiële dealer geweest. Als ik hen dat vertel, mogen zij er toch vanuit gaan dat de auto perfect is onderhouden zoals voorgeschreven? Dan kan het toch niet moeilijk zijn om gewoon te zeggen: "als alles in orde is qua vorige onderhouden, kost dit onderhoud je € XXX zonder onvoorziene kosten zoals remmen, blablabla".
Ik wil inderdaad een prijs weten om te vergelijken tussen de dealers in de buurt. Ik weet niet hoe hun computersysteem werkt, maar het is mogelijk dat een offerte op chassis nr door alle dealers gezien wordt en daar heb ik geen zin in om een eerlijk vergelijk te kunnen maken. Op deze manier komt het mij over alsof vorige onderhouden willekeurig gedaan zijn en ze nu eens moeten kijken wat er nog exact gedaan moet worden.
Ik wil inderdaad een prijs weten om te vergelijken tussen de dealers in de buurt. Ik weet niet hoe hun computersysteem werkt, maar het is mogelijk dat een offerte op chassis nr door alle dealers gezien wordt en daar heb ik geen zin in om een eerlijk vergelijk te kunnen maken. Op deze manier komt het mij over alsof vorige onderhouden willekeurig gedaan zijn en ze nu eens moeten kijken wat er nog exact gedaan moet worden.
Ok dan snap ik je, en zou ik op zich ook je verwachtingen hebben. Denk dat ze dan dondersgoed doorhebben dat je aan het vergelijken bent, en ze voorzichtig zijn wat ze je doorgeven. Zeker bij dealers die de auto niet kennen, zullen, ondanks dat jij aangeeft dat het allemaal volgens boekje is gegaan, zich op de ruimte houden en alleen een exacte prijs willen geven op basis van de auto.
Denk dat je verwachting qua onderhouds offertes klopt, een offerte bij de een wordt ook gezien door de ander. Je kan natuurlijk eerlijk zijn dat je aan het kijken bent welke dealer je het gunt, en op die manier ze de kans geeft een under-cut te doen...
Denk dat je verwachting qua onderhouds offertes klopt, een offerte bij de een wordt ook gezien door de ander. Je kan natuurlijk eerlijk zijn dat je aan het kijken bent welke dealer je het gunt, en op die manier ze de kans geeft een under-cut te doen...
www.youtube.com/DerOllie
210.000 km bij de 1.6 tdi zal waarschijnlijk het duurste onderhoud zijn... 210.000 is in elk geval een nieuwe distributieriem (en waterpomp als je daarvoor kiest), en in mijn geval ook schijven plus blokken vooraan, plus de gewone filters, LL olie, ... Met ook nog beginnend sleet op DSG koppelingen was voor mij de rekening snel gemaakt.Rafael schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:40:
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom de dealers zo moeilijk doen over offertes in België? Ik wil gewoon weten wat een standaard onderhoud, compleet volgens het boekje, van 210.000 km kost voor een Golf 6 1.6 TDI. Kan/wil geen enkele dealer zeggen zonder chassis nummer, met de uitleg dat ze anders niet weten welke filters al vervangen zijn?Euh? Ik hoop dat alle filters van de vorige onderhouden vervangen zijn volgens het boekje, ding is elke keer op onderhoud geweest bij een officiële dealer, op wat slaat dat? Ik begrijp er niks van
Distributieriem met waterpomp bij een officiële dealer is € 1400 dacht ik (had ik een offerte voor); gewoon overige onderhoud was doorgaans 250 à 400 euro per onderhoudsbeuurt (elke 30.000 km, voor mij zowat per 12 à 15 maand). Voorste schijven met remblokken kost ong. € 400 dacht ik, DSG koppelingsset + vliegwiel durf ik helemaal geen bedrag voor noemen...
Daarom hebben mijn ouders hun Golf 5 GTI ook weggedaan vorig jaar:C-sharp schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:29:
[...]
210.000 km bij de 1.6 tdi zal waarschijnlijk het duurste onderhoud zijn... 210.000 is in elk geval een nieuwe distributieriem (en waterpomp als je daarvoor kiest), en in mijn geval ook schijven plus blokken vooraan, plus de gewone filters, LL olie, ... Met ook nog beginnend sleet op DSG koppelingen was voor mij de rekening snel gemaakt.
Distributieriem met waterpomp bij een officiële dealer is € 1400 dacht ik (had ik een offerte voor); gewoon overige onderhoud was doorgaans 250 à 400 euro per onderhoudsbeuurt (elke 30.000 km, voor mij zowat per 12 à 15 maand). Voorste schijven met remblokken kost ong. € 400 dacht ik, DSG koppelingsset + vliegwiel durf ik helemaal geen bedrag voor noemen...
Remmen + schijven vóór en achter, distributie, derde remlicht (800,-), nieuwe banden vóór en achter, O2 sensors. Tja, de helft van wat de auto waard is aan onderhoud betalen is BS. Oja, voordat ik het belangrijkste vergeet: het olieverbruik begon de spuigaten uit te lopen. Revisie zit je op een paar 1000 euro.
De nieuwe eigenaar heeft hem nog steeds, dus er zal verder wel niet veel mis mee zijn gegaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Goedemorgen. Ik heb even een vraag aan jullie allen.
Vanwege gezinsuitbreiding begint m'n Rio (2013) toch wat krap te worden. Daarom ben ik op zoek naar een andere auto.
Nu heb ik oa. een Golf 7 en Passat B8, beide variant, op m'n lijst staan. Ik vroeg mij af of jullie wat advies hebben.
Waar moet ik op letten bij deze modellen, welke onderdelen moeten bij welke km stand vervangen worden etc. Kwam via google alleen maar terecht bij onderhoud afspraken, maar nergens wanneer deze vervangen moeten worden.
Passat: https://www.autotrack.nl/...olkswagen/passat/31514127
Golf: https://www.autotrack.nl/.../volkswagen/golf/34731471
Ik denk ook dat ik hem wil laten chippen bij JD en wat opties aan laten zetten via VCDS. Zag daar toch al een paar leuke dingen tussen staan.
Mijn dank is groot.
Vanwege gezinsuitbreiding begint m'n Rio (2013) toch wat krap te worden. Daarom ben ik op zoek naar een andere auto.
Nu heb ik oa. een Golf 7 en Passat B8, beide variant, op m'n lijst staan. Ik vroeg mij af of jullie wat advies hebben.
Waar moet ik op letten bij deze modellen, welke onderdelen moeten bij welke km stand vervangen worden etc. Kwam via google alleen maar terecht bij onderhoud afspraken, maar nergens wanneer deze vervangen moeten worden.
Passat: https://www.autotrack.nl/...olkswagen/passat/31514127
Golf: https://www.autotrack.nl/.../volkswagen/golf/34731471
Ik denk ook dat ik hem wil laten chippen bij JD en wat opties aan laten zetten via VCDS. Zag daar toch al een paar leuke dingen tussen staan.
Mijn dank is groot.
Omdat ze adh van je chassisnummer alles weten wat ze moeten weten.Rafael schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:40:
Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom de dealers zo moeilijk doen over offertes in België? Ik wil gewoon weten wat een standaard onderhoud, compleet volgens het boekje, van 210.000 km kost voor een Golf 6 1.6 TDI. Kan/wil geen enkele dealer zeggen zonder chassis nummer, met de uitleg dat ze anders niet weten welke filters al vervangen zijn?Euh? Ik hoop dat alle filters van de vorige onderhouden vervangen zijn volgens het boekje, ding is elke keer op onderhoud geweest bij een officiële dealer, op wat slaat dat? Ik begrijp er niks van
Als jij daar toekomt met wat kost het onderhoud en ze zeggen je een prijs, en blijft dat er dan zaken opzitten die extra kosten met zicht te weeg brengen;...dan ga je ook klagen.
Met je Chassisnummer kunnen ze gewoon zonder veel zever weten of er DSG op zit, 4motion, exacte productiedatum, type blok wat erin (prijs voor onderdelen scheelt soms per blok). Je zal immers niet de eerste zijn die compleet verkeerde info doorgeeft.
Ik snap niet waarom je moeilijk doet over je chassisnummer door te sturen....
Altijd waterpomp meenemen als je riem vervangt, vaak gaan die dingen lekken als de spanning es veranderd. Een waterpomp is nu niet de kost.C-sharp schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:29:
[...]
210.000 km bij de 1.6 tdi zal waarschijnlijk het duurste onderhoud zijn... 210.000 is in elk geval een nieuwe distributieriem (en waterpomp als je daarvoor kiest), en in mijn geval ook schijven plus blokken vooraan, plus de gewone filters, LL olie, ... Met ook nog beginnend sleet op DSG koppelingen was voor mij de rekening snel gemaakt.
Btw wie gaat er nu bij officiele dealer...
Andere
Prijzen bij vagtechniek:
Distributieriem 1.6 TDI Commonrail (alle modellen) € 589,-
Koppelingskit met 2-massavliegwiel 1.9 TDI Golf4 platform & 2.0 TDI Golf5 platform 6-bak € 1099, (1.6 zal dan ook wel zoiets zijn)
Inspectiebeurt longlife 4-cilinder € 179,-
Prijzen bij Vagspecialist (belgië) (heel cheap voor "grote werken"
Distributieriem 1.6 TDI Commonrail (Golf6, Passat 3C-3AA, A3 8P) € 499,-
Koppelingskit met 2-massavliegwiel 1.9 TDI Golf4 platform & 2.0 TDI Golf5 platform 6-bak 860 € inc. BTW
Klein onderhoud VW Passat 1.6/2.0 TDi na 2009 159 € inc. BTW
Groot onderhoud VW Passat 1.6/2.0 TDi na 2009 219 € inc. BTW
Hier dan de foto's (eindelijk):Kwakkel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:20:
@SjoerdGTI : thanks, mag zeker! Dan vergelijk ik even
Knop op het stuur:

Bevestiging in het scherm:
ACC aan

ACC uit

Edit: Sorry voor de scheve foto's

[ Voor 4% gewijzigd door SjoerdGTI op 18-07-2017 15:10 . Reden: excuus geplaatst voor de foto's ]
Snelheidsbegrenzer is niet hetzelfde als gewone cruise control 
Het enige wat de snelheidsbegrenzer doet, is dat je auto niet harder gaat rijden dan een vooraf ingestelde snelheid. Hoeveel gas je ook geeft. Je moet dus gewoon je poot op het pedaal houden.
Het enige wat de snelheidsbegrenzer doet, is dat je auto niet harder gaat rijden dan een vooraf ingestelde snelheid. Hoeveel gas je ook geeft. Je moet dus gewoon je poot op het pedaal houden.
[ Voor 62% gewijzigd door tiguan op 18-07-2017 15:20 ]
Zover ik weet kun je ACC niet zomaar omzetten naar CC. Er moet een en ander gecodeerd worden.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Met ACC uit heb je toch standaard CC of heb je dan helemaal niets?Rainesh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:23:
Zover ik weet kun je ACC niet zomaar omzetten naar CC. Er moet een en ander gecodeerd worden.
Ah check...tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:13:
Snelheidsbegrenzer is niet hetzelfde als gewone cruise control

Sorry!
afgelopen week een maand gereden in mijn nieuwe e-golf en dacht: laat ik mijn bevindingen even delen:
Eerste gedachten:
Wat een heerlijke auto! Ziet er leuk uit (behalve de velgen), Rijdt lekker rustig, en toch ook redelijk vlot!
Welke auto heb ik:
e-golf 7.5 bouwjaar 2017.
Opties:
De auto rijdt heerlijk rustig. In het begin wel even zoeken welk van de vier recuperatie standen het lekkerst rijdt. en ben er eigenlijk nog steeds niet achter (wat dan ook het zuinigst is) maar meestal in de 2e stand.
Ik ben ontzettend blij met de volledige assistentie pakket inclusief active light assist en de keyless entry. Echt een verademing :-)
Minpunt:
Wanneer ik de auto start staat altijd de geluidsimulator aan (die je toch niet hoort), staat altijd de 'normal' modus aan -> heb liever ECO... Dus altijd weer de knopjes indrukken en uitzetten! Wat super vervelend is. Ik zou verwachten aan de hand van mijn sleutel dat die dit zo instelt...
De eerste 500km, aardig vlot gereden met de auto waardoor ik een gemiddelde verbruik van 14 Kwh heb... Nu ik er wat meer op let rijdt ik gemiddeld 11 Kwh. Opladen van (bijna) leeg naar vol neemt gemiddeld 4,5 uur in beslag. voor mij is dat prima.
Al met al.. een auto die ik zeker kan aanraden mits je niet teveel km maakt. Met "normaal" rijden redt ik ongeveer 210 km range. rijdt ik lekker 100 op de snelweg of geplakt achter een vrachtwagen met ACC aan dan redt ik makkelijk de 280km range. ben ik actief aan het rijden zit ik toch wel rond de 190 km range ;-)
Wil je meer weten? Let me know!
Eerste gedachten:
Wat een heerlijke auto! Ziet er leuk uit (behalve de velgen), Rijdt lekker rustig, en toch ook redelijk vlot!
Welke auto heb ik:
e-golf 7.5 bouwjaar 2017.
Opties:
- Bekleding, leder 'Vienna'
- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (echt een optie om aan te raden)l
- Telefoonvoorbereiding Comfort
- Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) (echt een optie om aan te raden)
- Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd (Gewoon leuk ;-))
- LED koplampverlichting Plus (echt een optie om aan te raden)
- Metallic of pareleffect lak
- Spiegelpakket Buitenspiegels elektrisch inklapbaar met omgevingsverlichting Rechter buitenspiegel draait naar stoeprand bij achteruit rijden
- Ambiente pakket Ledverlichting in de voetruimte vóór Deurgrepen en deurarmsteunen verlicht Instaplijsten in edelstaal Lichtlijsten in de decorlijsten van de voorportieren 2 LED leeslampjes voor en 2 achter
- Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED Plus verlichting inclusief dynamische grootlichtassistent 'Active Light Assist Lane Assist Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent File assistent (Traffic Jam Assistent) inclusief ongeval assistent (Emergency Assist) Buitenspiegels elektrisch inklapbaar met omgevingsverlichting (echt een optie om aan te raden)
- Winterpakket Ruitenwisservloeistofmeter Verwarmbare voorstoelen Verwarmbare ruitensproeiers Koplampsproeiers
- Achteruitrijcamera
- Digitale radio-ontvangst DAB+
- Geluidsimulator (Wat een onzin, geen toegevoegde waarde)
- Warmtepomp voor rijkwijdte optimalisatie
- Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend
- Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
De auto rijdt heerlijk rustig. In het begin wel even zoeken welk van de vier recuperatie standen het lekkerst rijdt. en ben er eigenlijk nog steeds niet achter (wat dan ook het zuinigst is) maar meestal in de 2e stand.
Ik ben ontzettend blij met de volledige assistentie pakket inclusief active light assist en de keyless entry. Echt een verademing :-)
Minpunt:
Wanneer ik de auto start staat altijd de geluidsimulator aan (die je toch niet hoort), staat altijd de 'normal' modus aan -> heb liever ECO... Dus altijd weer de knopjes indrukken en uitzetten! Wat super vervelend is. Ik zou verwachten aan de hand van mijn sleutel dat die dit zo instelt...
De eerste 500km, aardig vlot gereden met de auto waardoor ik een gemiddelde verbruik van 14 Kwh heb... Nu ik er wat meer op let rijdt ik gemiddeld 11 Kwh. Opladen van (bijna) leeg naar vol neemt gemiddeld 4,5 uur in beslag. voor mij is dat prima.
Al met al.. een auto die ik zeker kan aanraden mits je niet teveel km maakt. Met "normaal" rijden redt ik ongeveer 210 km range. rijdt ik lekker 100 op de snelweg of geplakt achter een vrachtwagen met ACC aan dan redt ik makkelijk de 280km range. ben ik actief aan het rijden zit ik toch wel rond de 190 km range ;-)
Wil je meer weten? Let me know!
Een hoop fouten in alle modules als je het gewoon uitschakeld. Ik denk dat CC zonder ACC zelfs tegenwoordig niet meer mag verkocht worden?GeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:33:
[...]
Met ACC uit heb je toch standaard CC of heb je dan helemaal niets?
Geen idee of het waar is maar als je wagen in eco modus zet, reageert die minder bruusk tov sport.(van horen zeggen)Kwakkel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:12:
other nieuws..
nieuwe handrem knop

@SjoerdGTI : thanks, maar zoals tiguan schreef, is dat inderdaad de snelheidsbegrenzer. Die knop heb ik inderdaad ook 
@azz_kikr : ook bedankt, daar zal ik eens naar kijken. Al weet ik niet of ik een 'eco' stand heb (en standaard rijd ik gewoon in 'D', 'S' durf ik wel eens opzetten aan het stoplicht
)
@azz_kikr : ook bedankt, daar zal ik eens naar kijken. Al weet ik niet of ik een 'eco' stand heb (en standaard rijd ik gewoon in 'D', 'S' durf ik wel eens opzetten aan het stoplicht
@kwakkel, ik denk dat ze het drivers profiel bedoelen welke je op je radio kan kiezen....denk ik niets met je versnellingsbak te maken
Ik bedoel eigenlijk het "uitzetten" van ACC door middel van die knop op het stuur, niet in VCDS.azz_kikr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:55:
[...]
Een hoop fouten in alle modules als je het gewoon uitschakeld. Ik denk dat CC zonder ACC zelfs tegenwoordig niet meer mag verkocht worden?
[...]
Als je die knop op het stuur indrukt krijg je toch gewoon CC of heb je dan helemaal niets?
Niets volgens mij.GeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:10:
[...]
Ik bedoel eigenlijk het "uitzetten" van ACC door middel van die knop op het stuur, niet in VCDS.
Als je die knop op het stuur indrukt krijg je toch gewoon CC of heb je dan helemaal niets?
Het is idd of ACC of snelheidsbegrenzer, of niks.
Het is een simpele bluemotion versie uit 2010, echt niets geks of vreemds aan, zelfs met de foute-software nog in. Net als jij niet snapt waarom ik mijn chassis nummer niet naar alle garages wil sturen, snap ik niet waarom ik geen ruwe basisprijs kan krijgen voor een standaard onderhoud. Er rijden miljoenen golfjes als deze rond, het is gewoon onbegrijpelijk dat er geen standaard-richtprijs voor dit type gegeven kan worden, want een detail prijs tot op de euro hoef ik niet.azz_kikr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:05:
Omdat ze adh van je chassisnummer alles weten wat ze moeten weten.
Als jij daar toekomt met wat kost het onderhoud en ze zeggen je een prijs, en blijft dat er dan zaken opzitten die extra kosten met zicht te weeg brengen;...dan ga je ook klagen.
Met je Chassisnummer kunnen ze gewoon zonder veel zever weten of er DSG op zit, 4motion, exacte productiedatum, type blok wat erin (prijs voor onderdelen scheelt soms per blok). Je zal immers niet de eerste zijn die compleet verkeerde info doorgeeft.
Ik snap niet waarom je moeilijk doet over je chassisnummer door te sturen....
Afhankelijk van de meerprijs van de dealer t.o.v. o.a. VAG techniek, wil ik de afweging maken wat me het beste uit komt. Maar dat is lastig als je geen prijzen los krijgt bij dealers. Raar dat VAG techniek / VAG specialist wel gewoon een prijs kan geven, toch?
Dan heb je helemaal niets.GeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:33:
[...]
Met ACC uit heb je toch standaard CC of heb je dan helemaal niets?
@SjoerdGTI
Nice!
Hoe werkt coming home nu bij jou? Nog steeds 1x grootlicht geven?
Coming home werkt op de e-Golf hetzelfde als op gewone Golfjes
Goede vraag! Nog niet eens getest... wel gewijzigd van 5 naar 10 seconden. Geen idee of dit automatisch gaat als ik hem op slot doe.Rainesh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:05:
[...]
Dan heb je helemaal niets.
@SjoerdGTI
Nice!
Ging mij name om omdat hij een FL heeft en VW nu ook CH als optie neerzet.tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:11:
Coming home werkt op de e-Golf hetzelfde als op gewone Golfjes
Ff een doek ofzo op je sensor leggen en dan je auto uit doen, uitstappen en dan op slot doen.SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:22:
[...]
Goede vraag! Nog niet eens getest... wel gewijzigd van 5 naar 10 seconden. Geen idee of dit automatisch gaat als ik hem op slot doe.
[ Voor 41% gewijzigd door Rainesh op 18-07-2017 17:24 ]
Facelift
Soms veranderen ze wat functies bij een facelift.
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 18-07-2017 17:31 ]
Ah, ja die heb ik ook. CH/LH, tezamen met de lichtsensor, zit standaard op de e-Golf.
[ Voor 64% gewijzigd door tiguan op 18-07-2017 17:43 ]
Mooi, want voor de facelift moest je voor CH steeds 1x grootlicht geven om het te activeren.tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:37:
Ah, ja die heb ik ook. CH/LH, tezamen met de lichtsensor, zit standaard op de e-Golf.
Ja dat moet nog steeds. Daarom zei ik ook, het is hetzelfde gebleven.
Mijn Golf6(2010) en Audi a3(2013)en Seat Leon(2016) hadden het allemaal vol automatisch.tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:06:
Ja dat moet nog steeds. Daarom zei ik ook, het is hetzelfde gebleven.
Wat is dat voor waardeloze optie als je eerst weer een hendel moet aantikken of op een knop moet rammen?
Mijn nieuwe Tiguan heeft het dus alleen als ik die hendel aantik? Dan ga ik zeker klagen
Dat is standaard bij golf 6 en 7 hoor, Seat weet ik niet, maar dan heeft iemand het via VCDS aangezetGeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:24:
[...]
Mijn Golf6(2010) en Audi a3(2013)en Seat Leon(2016) hadden het allemaal vol automatisch.
Wat is dat voor waardeloze optie als je eerst weer een hendel moet aantikken of op een knop moet rammen?
Mijn nieuwe Tiguan heeft het dus alleen als ik die hendel aantik? Dan ga ik zeker klagen
@GeeMoney I know, ik had 't op m'n Golf 5 en 6 ook gewoon volautomatisch. Maar ik mis 't niet echt hoor.
Het is wel raar, in het boekje van de Tiguan staat het ook alsof het vol automatisch is. (Wat ik dus ook gewend ben) ik heb nog nooit een hendel hoeven overhalen. Sinds wanneer is dat dan?tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:33:
@GeeMoney I know, ik had 't op m'n Golf 5 en 6 ook gewoon volautomatisch. Maar ik mis 't niet echt hoor.
Knop moet wel op 'AUTO' staan he, wil CH/LH werken
www.google.nl
Golf 7 is coming home niet automatisch. Geloof het of niet maar het is echt zo. Bij m'n vorige wagen, Octavia III, wel. Vandaar dat ik me zo verbaasde dat het op een mk7 niet zo waaScrtz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:29:
[...]
Dat is standaard bij golf 6 en 7 hoor, Seat weet ik niet, maar dan heeft iemand het via VCDS aangezet
[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 18-07-2017 20:53 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Alleen bij VW is het niet vol automatisch, Seat/Skoda en Audi wel. Bij de Golf 5 wel...6, 7, passat, Tiguan etc niet meer. Is wel met vcds aan te passen naar vol automatisch. Hoef je geen grootlicht meer te geven.
Dat gaan ze niet aanpassen.....zul je door iemand met vcds laten doen.GeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:24:
[...]
Mijn Golf6(2010) en Audi a3(2013)en Seat Leon(2016) hadden het allemaal vol automatisch.
[ Voor 59% gewijzigd door Rainesh op 18-07-2017 22:03 ]
Wat gek joh, daar kan ik echt met mijn pet niet bij.Rainesh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:58:
Alleen bij VW is het niet vol automatisch, Seat/Skoda en Audi wel. Bij de Golf 5 wel...6, 7, passat, Tiguan etc niet meer. Is wel met vcds aan te passen naar vol automatisch. Hoef je geen grootlicht meer te geven.
[...]
Dat gaan ze niet aanpassen.....zul je door iemand met vcds laten doen.
Wij maken toch een afspraak dus komt goed maar wel heel raar dat zelfs Seat het heeft maar VW standaard niet..
Ja ik reageerde op iemand maar zo bedoelde ik het dus, dat het standaard was dat het niet automatisch op lichtsensor gaat bij VWGunner schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:52:
[...]
Golf 7 is coming home niet automatisch. Geloof het of niet maar het is echt zo. Bij m'n vorige wagen, Octavia III, wel. Vandaar dat ik me zo verbaasde dat het op een mk7 niet zo waa
Even het boekje erbij gepakt en zo word het verkocht:
Verlichting blijft korte tijd aan bij vergrendeling auto (Coming Home) en verlichting gaat alvast aan bij ontgrendeling auto (Leaving Home)
Verlichting blijft korte tijd aan bij vergrendeling auto (Coming Home) en verlichting gaat alvast aan bij ontgrendeling auto (Leaving Home)
Wat zijn de ervaringen hier over de stoelen in de Golf? In de Highline versie zitten standaard sportstoelen maar je hebt nog de optie om te kiezen voor een ergonomische bestuurdersstoel. Mijn vraag is of dit het waard is ja/nee (de dealer heeft alleen een auto staan met de standaard sportstoelen).
Standaard tekst, maar helaas is werking in werkelijkheid anders...GeeMoney schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:16:
Even het boekje erbij gepakt en zo word het verkocht:
Sportstoelen van de highline zitten zeker al goed ja, maar persoonlijke voorkeur he en hoeveel waarde hecht je aan die stoelen + hoelang/hoeveel/hoevaak moet je er in zitten weegt uiteraard ook mee.Onedayflyer682 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:54:
Wat zijn de ervaringen hier over de stoelen in de Golf? In de Highline versie zitten standaard sportstoelen maar je hebt nog de optie om te kiezen voor een ergonomische bestuurdersstoel. Mijn vraag is of dit het waard is ja/nee (de dealer heeft alleen een auto staan met de standaard sportstoelen).
Ja inderdaad, en deze discussie is ook al voor de 3e keer in 1 jaar langsgekomen haha.Rainesh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:29:
[...]
Standaard tekst, maar helaas is werking in werkelijkheid anders...
Passat ook niet meer? Verrast me eigenlijk wel.Rainesh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:58:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Kan je eens een link sturen van de stoelen of evt een foto posten?Onedayflyer682 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:54:
Ik heb zelf ook een highline met lederen stoelen en zitten heerlijk.

Ben het boekje eens ingedoken voor de kantelstand van de spiegels bij parkeren/reverse. Als ik het boekje goed begrijp moet ik contact aan, handrem aan, schakelbak in stand N of R, daarna de passagierszijde aanpassen. Daarna zou hij bij het achteruit rijden naar die stand moeten gaan. Of zo.
Edit: Blijkbaar hoeft dit niet ingesteld te worden, maar moet de spiegel ook in standje R en zou het automatisch moeten werken. Vanmiddag maar eens testen, normaal zet ik hem standaard op de verwarmingsfunctie.
Edit: Blijkbaar hoeft dit niet ingesteld te worden, maar moet de spiegel ook in standje R en zou het automatisch moeten werken. Vanmiddag maar eens testen, normaal zet ik hem standaard op de verwarmingsfunctie.
[ Voor 24% gewijzigd door Zebby op 19-07-2017 12:41 ]
Nieuwe werkgever, nieuwe auto.
Natuurlijk had ik voor een nieuwe auto kunnen gaan en zit er nog ruimte zat in mijn lease budget maar ik pak toch nog even een paar jaar 7%. Nog een weekje wachten dan staat hij voor de deur.Golf GTE
Carbon Steel Grey metallic
Executive Plus pakket
Spiegelpakket
Panoramadak
18 inch velgen
65% getint glas achter
Vaste trekhaak
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vlot..SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:52:
afgelopen week een maand gereden in mijn nieuwe e-golf en dacht: laat ik mijn bevindingen even delen:
Eerste gedachten:

Viel bijna in slaap toen ik 0-100 test deed

@Famous Heb je ook in de FL gereden? Die is een stuk vlotter dan de eerste e-Golf.
Ja in die van @SjoerdGTI.tiguan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:33:
@Famous Heb je ook in de FL gereden? Die is een stuk vlotter dan de eerste e-Golf.
De vorige heb ik niet in gereden, wil ik graag zo houden
Vlotter misschien niet als jouw Golf, maar wel stillerFamous schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:47:
[...]
Ja in die van @SjoerdGTI.
De vorige heb ik niet in gereden, wil ik graag zo houden
Spiegel moet op R staan, dan in reverse en dan werkt het. Als het beetje naar beneden toe gaat, dan gewoon met het knopje bijstellen.Zebby schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:35:
Ben het boekje eens ingedoken voor de kantelstand van de spiegels bij parkeren/reverse. Als ik het boekje goed begrijp moet ik contact aan, handrem aan, schakelbak in stand N of R, daarna de passagierszijde aanpassen. Daarna zou hij bij het achteruit rijden naar die stand moeten gaan. Of zo.
Ik zat er laatst ook 1 op te douwen op de A27Famous schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Vlot..![]()
Mijn rijbereik helemaal volgeladen is wel weer groterGeeMoney schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:48:
[...]
Vlotter misschien niet als jouw Golf, maar wel stiller.
En 0 beleving, echt apart zonder geluid.Tylen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:37:
[...]
Ik zat er laatst ook 1 op te douwen op de A27Schoot ook niet op.
Eerste keer erin rijden drukte ik ook op de start knop, zet ik hem uit.. bleek al aan te staan
De '17 e-golf heeft 9,1sec nodig en de '14 tot '16 maar liefst 10,4 seconden.
Dat valt mij inderdaad ook wel wat tegen.
Maar het is natuurlijk een kleine extra elektra motor en geen primaire.
Dat valt mij inderdaad ook wel wat tegen.
Maar het is natuurlijk een kleine extra elektra motor en geen primaire.
Dat heb ik al voor met een (kleine) benzineFamous schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:16:
[...]
Eerste keer erin rijden drukte ik ook op de start knop, zet ik hem uit.. bleek al aan te staan
Ow die draait al..
Dat is volgens mij het grote probleem bij (volledig) elektrische wagens. Ze rijden mss wel okay maar ze zijn zo ongeloof saai om zelf me te rijden. 0.0 beleving.
Dan is het leuker nog rondblazen in een SDI polo met 70 pk. (Inclusief zwarte wolken)
Lijkt me hybride toch leuker
Voor jou zijn (bijna) alle auto “traag”Famous schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Vlot..![]()

Misschien een vraagje voor de experts. Ik heb momenteel in mijn Scirocco (2010) een RCD310. Dus helaas heb ik geen bluetooth in de auto. Nu wil ik deze gaan vervangen voor een RNS310 (RNS510 kan ook, maar Navigatie heb ik niet perse nodig).
Is zo'n RNS310 unit dan genoeg om ook bluetooth te krijgen? of moet je dan ook nog bluetooth 9w3 module installeren in de auto?
Zo ja zou je dan ook voor een RNS510 kunnen gaan die (misschien?) wel bluetooth heeft? Of heb je in beide gevallen een die BT module nodig?
Is zo'n RNS310 unit dan genoeg om ook bluetooth te krijgen? of moet je dan ook nog bluetooth 9w3 module installeren in de auto?
Zo ja zou je dan ook voor een RNS510 kunnen gaan die (misschien?) wel bluetooth heeft? Of heb je in beide gevallen een die BT module nodig?
Enkel de RNS315 heeft ingebouwde bluetooth (nuja toch de meeste). Voor de RNS310 en RNS510 heb je aparte module nodig.Senaxx schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:49:
Misschien een vraagje voor de experts. Ik heb momenteel in mijn Scirocco (2010) een RCD310. Dus helaas heb ik geen bluetooth in de auto. Nu wil ik deze gaan vervangen voor een RNS310 (RNS510 kan ook, maar Navigatie heb ik niet perse nodig).
Enige wat je nog apart moet kopen is een VW microfoon (2-3 tientje) en een Fakra GPS antenne (1-1.5 tientjes, kon je gewoon onder je dashboard monteren, hoeft niet in het zicht)
Alle RNS-en hebben navigatie
~100€ voor de module(9w2, 9w7 is ~300++€
Let wel op. Installatie is poepsimpel, je heb wel iemand met VCDS nodig voor de modules te activeren.
Ps je hebt module 9W7 nodig of 9W2 ( geen phonebook). De 9w3 wil je niet (wel phonebook maar geen A2DP, dus geen music streamen)
[ Voor 22% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2017 23:13 ]
Inderdaad nog steeds 1x groot licht geven... ik zou toch verwachten dat die het automatisch moet doen... hetzelfde vind ik ook met op slot zetten van de auto. Met keyless verwacht ik bij weg lopen van de auto een automatische vergrendeling...Rainesh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:05:
[...]
Dan heb je helemaal niets.
@SjoerdGTI
Nice!
Toch maar snel bij iemand langs met vcds...
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de (e)golf opschrif op de achterklep?
Flos-of vis draad of haardroger.SjoerdGTI schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:13:
[...]
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de (e)golf opschrif op de achterklep?
Dan wat spul om de resterende lijm te verwijderen, nailpolish remover ofso
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2017 23:17 ]
Door slamming heet dat, dat kan aangezet worden...vind ik persoonlijk rete irritant want als iemand nog even in de auto zit en gooit je deur dicht, dan gaat het op slot + alarm aan.SjoerdGTI schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:13:
[...]
Inderdaad nog steeds 1x groot licht geven... ik zou toch verwachten dat die het automatisch moet doen... hetzelfde vind ik ook met op slot zetten van de auto. Met keyless verwacht ik bij weg lopen van de auto een automatische vergrendeling...
Toch maar snel bij iemand langs met vcds...
Thanksazz_kikr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:00:
[...]
Enkel de RNS315 heeft ingebouwde bluetooth (nuja toch de meeste). Voor de RNS310 en RNS510 heb je aparte module nodig.
Enige wat je nog apart moet kopen is een VW microfoon (2-3 tientje) en een Fakra GPS antenne (1-1.5 tientjes, kon je gewoon onder je dashboard monteren, hoeft niet in het zicht)
Alle RNS-en hebben navigatieAls je geen navigatie nodig hebt, kan je even goed microfoon en BT module kopen voor die RCD310, die ondersteund ook BT.
~100€ voor de module(9w2, 9w7 is ~300++€), ~300-350€ voor een RNS315 (heb je navigatie, BT, muziek op SD,...)
Let wel op. Installatie is poepsimpel, je heb wel iemand met VCDS nodig voor de modules te activeren.
Ps je hebt module 9W7 nodig of 9W2 ( geen phonebook). De 9w3 wil je niet (wel phonebook maar geen A2DP, dus geen music streamen)

Let op dat je niet bij alle RNS315 je bluetooth kunt activeren, dus koop eentje waar het al aan staat.Senaxx schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:28:
[...]
ThanksRNS315 gaat het dan worden
Ik zag inderdaad dat die GPS module installeren niet zo moeilijk is, alleen die microfoon als je die bovenin in het midden wilt hebben ben je nog wel even bezig om alles los te krijgen en deze netjes via de rechter A pillar wil laten lopen.
Hm thanks... en hoe kan je dat onderscheid maken? Is dat nog van een specifieke serie af te zien? of een bouwjaar?Rainesh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:31:
[...]
Let op dat je niet bij alle RNS315 je bluetooth kunt activeren, dus koop eentje waar het al aan staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 19-07-2017 23:32 ]
Dit topic is gesloten.