Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.961 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:46:
[...]

Is wel op octaan 98 en zie mensen met een 1.4 dit niet zo snel tanken.
Sowieso vertrouw ik die hele 1.4 lijn nog niet :N
De 1.4 tsi uit de polo gti was bij mij gechipt tot 214 pk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Bij mijn 1.4 is alles al vervangen wat er vervangen moest worden om er voor te zorgen dat ik de bekende problemen iniedergeval niet meer zou hebben. wel 1700 euro lichter :P

Mijn 1.4 heeft nu 160pk ik hoop toch wel op de 210/220 uit te komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 19:47
Famous schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:07:
[...]

Daarom zette ik ook een echte R neer, willen geen neppe zooi natuurlijk!
Zou persoonlijk de velgen ook niet nemen, vind ze op een Golf ook helemaal niet mooi.

Een kale auto is vaak aanzienlijk minder mooi dan de 'snelle' variant.
Maar als ik dan de volgende vergelijking maak:

Scirocco standaard pre-facelift <> Scirocco standaard facelift
Scirocco R pre-facelift <> Scirocco R facelift

Vind ik ze allebei minder geworden :/

Maar dat vind ik ook grotendeels tussen Golf GTI/GTD/R MK6 <> Golf GTI/GTD/R MK7 en daar zal ik er misschien een aantal tegen het zere been stoten maar ik vind het allemaal wat minder, tja, agressief(?) en dan met name de gril.

En @Scrtz / @Famous R-line ben ik het met Famous eens; dat schaar ik onder dezelfde categorie als badge-tuning; wel het uiterlijk maar niet het vermogen. Liever andersom :)
Famous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:46:
[...]
Is wel op octaan 98 en zie mensen met een 1.4 dit niet zo snel tanken.
Sowieso vertrouw ik die hele 1.4 lijn nog niet :N
@Darkvisje en ik zijn dan misschien uitzonderingen op die 98 regel :+
Ik vertrouw de 1.4 ook niet maar vind het wel lekker rijden, ben daarbij hyperalert op vreemde geluidjes, waardes of andere verschijnselen. Binnenkort zal die 1.4 wel uitgefaseerd zijn met de nieuwe 1.5, dan hoef je het ook niet meer te gaan vertrouwen haha

@Shanquish Zo! Daar word je even flink misselijk van als ze alle 4 de velgen te grazen hebben genomen, ik heb zo wel eens een heel weekend in mn maag gezeten met schade door de garage op vrijdag en of ze dat wel netjes zouden gaan oplossen... Was het een dealer?

@Darkvisje "onze" 1.4 is gelijk aan die in de Polo GTI (2010-2014) en Audi A1 TFSI (tot 2015) van destijds enkel OEM software was anders; Polo - 180PK en A1 - 185PK verassend genoeg hadden beide niet veel meer koppel met 250NM tov 240NM. Dussss... met een beetje geluk valt daar hetzelfde uit te trekken met een stage 1 tune en behoort 215PK/320NM tot de mogelijkheden.

Mijn Scirocco was door de eerste eigenaar al getuned bij JD (enkel op de motor), daar kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yxUlLC6l.png

Ik vraag me nu ook af of de eerste eigenaar misschien ook al de OEM downpipe heeft leeg laten kloppen :/ is daar een simpele manier voor om er achter te komen zonder daadwerkelijk te demonteren?

De eerste eigenaar heeft m maar een jaar gehad, daarna heeft de tweede eigenaar die tune laten verwijderen en op basis van recalls de ketting en kettingspanner preventief laten vervangen en ook iets aan de DSG bak preventief laten doen (naast correct onderhoud). En na 5 jaar verkocht met 90K op de teller via een handelaar aan ons. Inmiddels zijn we 43000 verder en zijn we op de dag van vandaag aan het overwegen om een grondige tune toe te passen :)

Sorry voor het lange verhaal en dat ik iedereen en zn moeder in deze post betrek haha

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bokkow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:48:
[...]

@Shanquish Zo! Daar word je even flink misselijk van als ze alle 4 de velgen te grazen hebben genomen, ik heb zo wel eens een heel weekend in mn maag gezeten met schade door de garage op vrijdag en of ze dat wel netjes zouden gaan oplossen... Was het een dealer?
yup, merkdealer hier in de regio.
ik heb 'm net weer opgehaald, en alle 4 de velgen zijn netjes opgeknapt en gespoten. staat er weer glimmend bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
@Rainesh Als ik nou een OEM kabel wil kopen van Rosstech.. Welke moet ik dan hebben?
Of zit er geen verschil in behalve dat de een draadloos kan werken?

@bokkow Vind een 7 GTI toch wel mooier dan een 6 GTI, mede omdat er ook weer running lights op kunnen :D
Moet wel in de kleur wit of rood zijn zodat het zwart mooi uitkomt in bijv. de bumper :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:39:
@Rainesh Als ik nou een OEM kabel wil kopen van Rosstech.. Welke moet ik dan hebben?

@bokkow Vind een 7 GTI toch wel mooier dan een 6 GTI, mede omdat er ook weer running lights op kunnen :D
Moet wel in de kleur wit of rood zijn zodat het zwart mooi uitkomt in bijv. de bumper :Y
Geen verschil wifi vs kabel. Ik verkies kabel. Heb het niet echt voor wifi.

Btw wel op letten, je hebt prof versies en enthousiast versies. De profs zijn onbeperkt. Bij de enthousiast versie zit er limiet op aantal VIN (3 of 10 dacht ik)die je kan coden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik bedenk me net dat ik niet vermeld had dat de motor en dsg beide afgesteld waren bij de verkoop.
Nieuwe eigenaar zal hem wel best snel gevonden hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:09:
[...]

Geen verschil wifi vs kabel. Ik verkies kabel. Heb het niet echt voor wifi.

Btw wel op letten, je hebt prof versies en enthousiast versies. De profs zijn onbeperkt. Bij de enthousiast versie zit er limiet op aantal VIN (3 of 10 dacht ik)die je kan coden.
Ja wordt sowieso een pro maar die bekabelde heet ook V2.. :+
€380 excl. btw vind ik goed meevallen, dacht dat het 600+ was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous zou kunnen, dacht dat ze iets meer naar het noorden van de 400 euro zonder btw waren voor de volledige versie.450 of zo. Dus 380 is wel mooie prijs.

Geen idee. Ik heb de mijne 2ehands gekocht voor 150 euro
Brengt het totaal op 3 kabels. Een oude chinese van de bora, een russische clone die perfect werkt met updates, en een legit kabel, geen verschil met de russische kabel, enkel dat je support krijgt bij rosstech :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ja, nou via de reseller pagina van Rosstech kwam ik bij een Nederlands bedrijf uit welke hem aanbied voor 379 excl.

Heb zelf ook een imitatiekabel maar origineel is wel zo prettig. Zag ik wel weer met een "nieuwe" A3 welke ik dus niet alles mee kon doen.

Misschien wilt mijn vader ook wel mee doen met aanschaf of hem sowieso kopen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
Famous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:39:
Draadloze versie is de nieuwe Hexnet versie. Die ondersteund ook de nieuwe A4/5Q en facelift A3. Ook veeeel sneller dan de oude. De nieuwe bekabelde versie is ook bijgewerkt en praktisch de bekabelde versie geworden van de draadloze.

Het oude originele systeem is er niet meer oftewel V1.

Ik zou gewoon voor bekabelde V2 gaan, zorg wel dat je een licentie neemt voor 10 VIN's en dan gelijk upgrade naar unlimited anders heb je er niks aan als je meerdere auto's gaat doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-09 01:33
Sinds kort eigenaar van een fantastische Volkswagen Golf IV uit 1999. https://scontent.xx.fbcdn...2e3effb330534&oe=599885C3

Rijdt als een zonnetje, en heeft maar 128.000 kilometer op de teller, perfecte 1e auto voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:40:
[...]

Draadloze versie is de nieuwe Hexnet versie. Die ondersteund ook de nieuwe A4/5Q en facelift A3. Ook veeeel sneller dan de oude. De nieuwe bekabelde versie is ook bijgewerkt en praktisch de bekabelde versie geworden van de draadloze.

Het oude originele systeem is er niet meer oftewel V1.

Ik zou gewoon voor bekabelde V2 gaan, zorg wel dat je een licentie neemt voor 10 VIN's en dan gelijk upgrade naar unlimited anders heb je er niks aan als je meerdere auto's gaat doen.
Sneller als in autoscan?
Of de bytes laden?

Wordt dan wel direct een unlimited, geen gekut met VIN aantallen.

@Oimatewtf__ lekker knal kleurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Ja vond ik dus ook. Had hem toch liever in het zwart gehad, hoef je hem niet zo vaak te poetsen en vlekken vallen minder op. :P Maar goed, gezien de deal die ik kreeg en de fantastische staat van de auto zelf ging ik niet kutterig doen over het kleurtje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:57:
[...]

Sneller als in autoscan?
Of de bytes laden?

Wordt dan wel direct een unlimited, geen gekut met VIN aantallen.
Beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:31
Oimatewtf__ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:59:
[...]

Ja vond ik dus ook. Had hem toch liever in het zwart gehad, hoef je hem niet zo vaak te poetsen en vlekken vallen minder op. :P Maar goed, gezien de deal die ik kreeg en de fantastische staat van de auto zelf ging ik niet kutterig doen over het kleurtje. 8)
Zwart is echt juist een van de ergste kleuren, je ziet er alles op. Idemdito voor wit eigenlijk. Beste kleur schijnt zilver oid te zijn als het gaat om 'weinig' zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:49:
[...]

Zwart is echt juist een van de ergste kleuren, je ziet er alles op. Idemdito voor wit eigenlijk. Beste kleur schijnt zilver oid te zijn als het gaat om 'weinig' zien
Wit is vaak wel de beste kleur voor een Volkswagen, dan maar meer poetsen :+

Zou gisteren mijn mattenset krijgen maar geen pakket helaas.. Net een mail van PostNL dat die vandaag komt, ben erg benieuwd of de R opvalt op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Op zwart zie je alles, incl. de swirls van wasstraten etc. op wit zie je dat dan weer een stuk minder.
op zilver (als in grijs) zie je het minste, vandaar ook dat een lieveling in de lease is.

Destijds mijn R-line expres in het wit besteld, omdat daarmee het pakket het mooiste uit kwam.
ben 'm alleen nog maar in het zwart en grijs tegengekomen, maar nog niet in het wit.

Binnenkort de auto maar eens flink poetsen, in de 2 jaar dat ik 'm nu heb heeft ie nog geen wax gezien en ik heb nog wel een mooie pot Fusso coat ervoor aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
[...]

Oh damn. Had verwacht dat het op zwart juist minder opviel haha. Weer wat geleerd vandaag.
Shanquish schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:31:

Binnenkort de auto maar eens flink poetsen, in de 2 jaar dat ik 'm nu heb heeft ie nog geen wax gezien en ik heb nog wel een mooie pot Fusso coat ervoor aangeschaft :P
Ik zit er ook aan te denken om de auto eens flink te poetsen en in de wax te zetten. Heb jij misschien een aanbeveling voor een goeie wax?

[ Voor 36% gewijzigd door Oimatewtf__ op 20-04-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:35

CeesKees

I rest my Kees

Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:48:

Ik zit er ook aan te denken om de auto eens flink te poetsen en in de wax te zetten. Heb jij misschien een aanbeveling voor een goeie wax?
Kijk hier eens:
Het grote auto detailing topic
[...]

Exact.
En tegelijkertijd ziet het er niet uit.
Grappig is dat.

[ Voor 35% gewijzigd door CeesKees op 20-04-2017 11:03 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Ik kan in ieder geval weer vooruit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
JD is wel erg kort door de bocht: Ik stuur een mail met wat vragen over wat nog te doen (zie mijn eerdere berichten) . en dit is de reactie:

"Advies is om gewoon de Stage1 te doen met DSG tuning.
Met vriendelijke groet, With kind regards, Mit freundlichen Grussen,
"

Mijn reactie:

Oke maar wat moet ik dan nog vervangen? downpipe en gfb dv+? of is alleen een gfb dv+ nog voldoende en aan te raden ?
De kosten zijn nog steeds 950,- voor de dsg + stage 1?

Ik hoor het graag!

[ Voor 25% gewijzigd door Darkvisje op 20-04-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JD krijgt ook tientallen mail per dag waarvan 75% misschien nooit komt.

GFB zou ik sowieso vervangen, downpipe enkel als je verder wilt dan 1.

Mijn vraag zou eerder zijn wat er bij DSG tuning zit. Als dit enkel max koppel verhogen is vind ik 950,- best duur met stage 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@Darkvisje Op de site bij de 1.4 Twincharger staat dit onderaan de pagina vermeld als je tabje stage 2 boven de rollerbankuitdraaien aanklikt :

"Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de wagen tevens van een compleet milltek uitlaatsysteem, inclusief grotere downpipe, 200cells sportkat, milltek middendemper en milltek einddemper"

Lijkt me duidelijk. Destijds moest dit dan van tevoren door jezelf geregeld zijn, zoals destijds ook door mij, nu bieden ze het kennelijk zelf aan. Ze vermelden bij stage 2 dat die prijs van 799 euro excl.. deze noodzakelijke mechanische aanpassingen is. Als je de aanpassingen bij hen laat doen bieden ze het JD Powerpack aan voor in totaal 2899 euro voor alle noodzakelijke soft- en hardwareaanpassingen voor stage 2 (230PK/345NM), het is me niet duidelijk of daar dan standaard ook de, neem ik aan, noodzakelijke DSG tuning bij zit om het extra vermogen te verwerken. Nogmaals, je gaat het bij die stage niet redden met de originele kat op originele positie en met een 'leeggeklopte' downpipe, dan wordt de turbo veel te heet.

Alternatief is dan stage 1 inderdaad zoals ie voorstelt (210PK/300NM), feitelijk geen mechanische aanpassingen noodzakelijk, maar daar kan je dan inderdaad mogelijk nog wat extra PK's vermogensvoordeel halen als je de OEM downpipe leegklopt en die GFB DV+ monteert (naast aanpassingen zoals bij het inlaatsysteem zoals je die al hebt). Kosten stage 1 zijn 599 euro los van wat je dus zelf nog wil aanpassen, maar dit is dus niet nodig, en de vraag of het überhaupt nut heeft. Op een gegeven moment is de grens van de overige niet aangepaste hardware (turbo, kat, etc.) bereikt en kan je ook niet meer vermogen genereren uit de stage 1 tuning zonder die aanpassingen die in dat Powerpack voor stage 2 worden aangeboden.

Daar bovenop komen dan nog de kosten voor je stage 1 DSG tuning, volgens de site is dat 350 euro. Samen kom je dan idd op die 949 euro uit voor stage 1 incl. DSG tuning.

Gezien het grote prijsverschil tussen stage 1 en 2 (waar je dan wel leuke goodies zoals die Milltek uitlaat voor krijgt), en de m.i. geringe vermogenswinst van 20PK en 45NM tussen beiden, zou ik lekker voor stage 1 gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Weemism op 20-04-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Daarnet is kameraad hier geweest en heeft een grappig dingetje in zijn wagen liggen. OBDeleven of zoiets.
Bluetooth dingetje waar je gewoon lekker mee kan longcoden en basic settings enzo kan doen met je telefoon. Veel vcds dingen kan je ook doen, op voorwaarde dat je de juiste codes kent natuurlijk.

Stomme eraan, er zitten ook noob tweaks in zoals needle sweep aanzetten, of die knipperlichten aanpassen, die one-click dingen vereisen soort van creditsysteem. Als je codes weet, kan je gewoon gratis doen.

Het is geen vervanger van vcds maar denk wel dat ik er eentje ga aanschaffen ook, gewoon voor in de wagen te leggen, heb ik altijd iets beschikbaar. Voor die 50euro kan je niet sukkelen imho.

(Als iemand bluetooth alternatief weet, hoor ik het ook graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:17
Google eens naar ELM327...als dat is wat je bedoelt heb je voor nog geen 10€ en een smartphone app hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Het Vosje ja, die ken ik. Maar die kunnen enkel lezen en fouten lezen volgens mij.Bij die obdeleven kan je ook long coding en basic settings zoals bij vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Thnx @Weemism/@Famous dan is dat me nu helemaal duidelijk. De orginele email van jd was, om je vragen over dsg te beantwoorden: De motor tuning naar 210pk kost € 599 incl btw.
De bak tuning kost € 500 incl btw, echter samen met de motortuning betaal je € 350 incl btw.
(in de bak worden dan de D en S toerentallen/schakelmappen etc aangepast, inclusief koppelbegrenzer/koppeldruk etc).

Ik heb zelf geen fatsoenlijke krik en jacks om mn downpipe zelf leeg te halen dus dan ga ik nog opzoek naar iemand die dit samen met mij wil doen op een weekendje( kom uit omgeving breda, als iemand suggesties heeft) en dan de dv gfb aanschaffen en op naar jd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:38:
@Het Vosje ja, die ken ik. Maar die kunnen enkel lezen en fouten lezen volgens mij.Bij die obdeleven kan je ook long coding en basic settings zoals bij vcds
klopt, die heb ik ook nog ergens liggen, erg leuk met Torque (pro) en volgens mij kun je ook foutcodes wissen (correct me if i'm wrong)

die OBDeleven lijkt me wel leuk om wat mee te prutsen, daarvoor vind ik een Ross-tech kabel aanschaffen net wat te prijzig voor, dan app ik Rainesh wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Je hebt OBDeleven en zo ook nog Carista, die werkt ook met iPhone. Ervaringen heb ik er zelf niet mee. Carista kun je ook koppelen aan een random ELM327 die bluetooth heeft voor Android en/of wifi voor Apple producten.
Shanquish schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:37:
[...]

klopt, die heb ik ook nog ergens liggen, erg leuk met Torque (pro) en volgens mij kun je ook foutcodes wissen (correct me if i'm wrong)

die OBDeleven lijkt me wel leuk om wat mee te prutsen, daarvoor vind ik een Ross-tech kabel aanschaffen net wat te prijzig voor, dan app ik Rainesh wel :P
Als @Rainesh nou eens wat meer naar het zuiden zou verhuizen :P

[ Voor 52% gewijzigd door Scrtz op 21-04-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:17
Hmm, dus het is met een ELM327 helemaal niet mogelijk om ook maar de simpelste dingen te coden/schrijven?

Naja, dan is t voor die 4 euro (onderweg vanuit HK, Ebay) een leuk speeltje om mee uit te lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:18
@Rainesh @Scrtz @Famous had iemand van jullie nou de mogelijkheid om wat dingen aan te passen via ODBII? Ik wil eigenlijk kijken wat voor features mijn auto hidden heeft op dit moment en kijken wat ik aan/uit kan zetten. (bijv. gordel).

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:14:
@Rainesh @Scrtz @Famous had iemand van jullie nou de mogelijkheid om wat dingen aan te passen via ODBII? Ik wil eigenlijk kijken wat voor features mijn auto hidden heeft op dit moment en kijken wat ik aan/uit kan zetten. (bijv. gordel).
Rainesh kan het, Famous ook dacht ik.

Je kan iig alvast hier kijken: http://www.gerritspeek.nl...passingen_vw-polo-6r.html
Het Vosje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:06:
Hmm, dus het is met een ELM327 helemaal niet mogelijk om ook maar de simpelste dingen te coden/schrijven?

Naja, dan is t voor die 4 euro (onderweg vanuit HK, Ebay) een leuk speeltje om mee uit te lezen :D
Met Carista wel, maar moeten wel bepaalde eisen zijn aan die ELM327 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:22:
[...]

Rainesh kan het, Famous ook dacht ik.

Je kan iig alvast hier kijken: http://www.gerritspeek.nl...passingen_vw-polo-6r.html

[...]

Met Carista wel, maar moeten wel bepaalde eisen zijn aan die ELM327 module.
Thanks! Handige items, wat ik ongeveer wil uit die lijst is:
- Auto-lock (bij 15km/u)
- Auto-unlock (bij verwijderen sleutel uit contact)
- Multi-function display vrijschakelen (verwacht ik dat er meer info zichtbaar wordt?)
- Gordel melding (piep uitschakelen)

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 06:46:
Thnx @Weemism/@Famous dan is dat me nu helemaal duidelijk. De orginele email van jd was, om je vragen over dsg te beantwoorden: De motor tuning naar 210pk kost € 599 incl btw.
De bak tuning kost € 500 incl btw, echter samen met de motortuning betaal je € 350 incl btw.
(in de bak worden dan de D en S toerentallen/schakelmappen etc aangepast, inclusief koppelbegrenzer/koppeldruk etc).

Ik heb zelf geen fatsoenlijke krik en jacks om mn downpipe zelf leeg te halen dus dan ga ik nog opzoek naar iemand die dit samen met mij wil doen op een weekendje( kom uit omgeving breda, als iemand suggesties heeft) en dan de dv gfb aanschaffen en op naar jd 😉
Ja ik blijf het veel geld vinden.. Ik had mijn complete DSG getuned voor €300,-. Hier was alles aangepast en is hij aardig lang mee bezig geweest. Als ik nog geen stage 2 had dan kwam het volgens mij op €800 dacht ik samen.
Maar aan de andere kant is het verschil ook niet MEGA groot maar een stage 1 + dsg tuning is wel een groot verschil ten opzichte van standaard.
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:14:
Het kunnen is geen probleem, eerder waar je zelf woonachtig bent :+
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:31:
[...]

Thanks! Handige items, wat ik ongeveer wil uit die lijst is:
- Auto-lock (bij 15km/u)
- Auto-unlock (bij verwijderen sleutel uit contact)
- Multi-function display vrijschakelen (verwacht ik dat er meer info zichtbaar wordt?)
- Gordel melding (piep uitschakelen)
Comfort knipperlicht?
Comming/leaving home?

Beste kan je ook gewoon even Google'n (of hoe schrijf je dat?) op je auto en wat dieper het web in duiken.
Zo kan je nog wel eens achter leuke functies komen welke niet op gerritspeek staan. Of even kijken bij Mypolo forum, zie je mijn oude polo ook nog :o

Al is Speek wel een klein heldje, actief op het Audi forum ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:49:
[...]

Ja ik blijf het veel geld vinden.. Ik had mijn complete DSG getuned voor €300,-. Hier was alles aangepast en is hij aardig lang mee bezig geweest. Als ik nog geen stage 2 had dan kwam het volgens mij op €800 dacht ik samen.
Maar aan de andere kant is het verschil ook niet MEGA groot maar een stage 1 + dsg tuning is wel een groot verschil ten opzichte van standaard.
300 of 350? waar ben jij geweest dan ? Ik wil gewoon dat er kwaliteit geleverd word als ik dan 150 euro meer kwijt ben, dan is dat zo.. Ik heb niet voor niks net zoveel geld in die motor gestopt om alles up-to-date te brengen. Dan weet ik wel waar ik mijn vakantie geld heen breng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Famous schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:49:
[...]

[...]

Het kunnen is geen probleem, eerder waar je zelf woonachtig bent :+
[...]

Comfort knipperlicht?
Comming/leaving home?

Beste kan je ook gewoon even Google'n (of hoe schrijf je dat?) op je auto en wat dieper het web in duiken.
Zo kan je nog wel eens achter leuke functies komen welke niet op gerritspeek staan. Of even kijken bij Mypolo forum, zie je mijn oude polo ook nog :o

Al is Speek wel een klein heldje, actief op het Audi forum ook dacht ik.
Ik had inderdaad ook nog meer leuke opties gezien bij de Carista tool. Maar had jij een tool ervoor? En tijd :P

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:52:
[...]

300 of 350? waar ben jij geweest dan ? Ik wil gewoon dat er kwaliteit geleverd word als ik dan 150 euro meer kwijt ben, dan is dat zo.. Ik heb niet voor niks net zoveel geld in die motor gestopt om alles up-to-date te brengen. Dan weet ik wel waar ik mijn vakantie geld heen breng :)
DSG tuning lost kost natuurlijk €500+ bij JD waar ik het gewoon naar eigenwijs heb voor €300,-.
En 150 euro op de totaalprijs heb ik het wel over stage 2 tuning :)

Het verhaal dat je kwaliteit wil snap ik en daar voldoet JD prima aan :Y
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:54:
[...]

Ik had inderdaad ook nog meer leuke opties gezien bij de Carista tool. Maar had jij een tool ervoor? En tijd :P
Ik heb een VCDS (imitatie).
Originele moet ik nog even aanschaffen of bij mijn pa neerleggen :+

Edit:

Mijn Polo met zomerbanden, lekker hoog op de poten die BM's 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xx85z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 21-04-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Famous schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:56:
[...]

DSG tuning lost kost natuurlijk €500+ bij JD waar ik het gewoon naar eigenwijs heb voor €300,-.
En 150 euro op de totaalprijs heb ik het wel over stage 2 tuning :)

Het verhaal dat je kwaliteit wil snap ik en daar voldoet JD prima aan :Y

[...]

Ik heb een VCDS (imitatie).
Originele moet ik nog even aanschaffen of bij mijn pa neerleggen :+

Edit:

Mijn Polo met zomerbanden, lekker hoog op de poten die BM's 8)7

[afbeelding]
Nice haha!

Kan je met z'n VCDS dit soort items aanpassen? Ik ben niet thuis in deze apparaten vandaar de vragen haha.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:01:
[...]

Nice haha!

Kan je met z'n VCDS dit soort items aanpassen? Ik ben niet thuis in deze apparaten vandaar de vragen haha.
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Ah top, moet ik maar eens kijken om aan te schaffen of te laten doen.

AdGuard Home

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:14
In de regio Twente ben ik ook beschikbaar voor allerlei aanpassingen met VCDS :) Ben eigenaar van een originele (HEX+USB CAN) kabel & software, waar ik de afgelopen jaren samen met mijn broertje veel plezier van hebben.

Beide begonnen wij met een Golf IV (110pk & 140pk) en nu een G6 (DSG, 140pk) in het bezit. Erg handig als je dan die 'kleine' dingetjes kan aanpassen!

Enfin, mocht je hier in de buurt zijn en iets aangepast willen hebben dat in dit lijstje staat, neem dan eens contact op :)

Ik vraag geen vergoeding verder, maar houd wel van red-bull ;)

P.S. Er is natuurlijk meer mogelijk dan alleen deze wijzigingen, denk aan metingen verrichten, inleren etc. Vanwege het tijdsaspect zullen we dit dan in goed overleg moeten doen, ik sta altijd open voor een voorstel!

[ Voor 18% gewijzigd door _BladE2k_ op 21-04-2017 11:12 ]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
_BladE2k_ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:07:
In de regio Twente ben ik ook beschikbaar voor allerlei aanpassingen met VCDS :) Ben eigenaar van een originele (HEX+USB CAN) kabel & software, waar ik de afgelopen jaren samen met mijn broertje veel plezier van hebben.

Beide begonnen wij met een Golf IV (110pk & 140pk) en nu een G6 (DSG, 140pk) in het bezit. Erg handig als je dan die 'kleine' dingetjes kan aanpassen!

Enfin, mocht je hier in de buurt zijn en iets aangepast willen hebben dat in dit lijstje staat, neem dan eens contact op :)

Ik vraag geen vergoeding verder, maar houd wel van red-bull ;)

P.S. Er is natuurlijk meer mogelijk dan alleen deze wijzigingen, denk aan metingen verrichten, inleren etc. Vanwege het tijdsaspect zullen we dit dan in goed overleg moeten doen, ik sta altijd open voor een voorstel!
Nice! Echter ligt het ook niet echt in de buurt haha. Ik woon in de omgeving Amstelveen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
is het met vcds mogelijk om bij de nieuwe golf het uitschakelen van de motor bij een stoplicht uit te zetten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
pitchdown schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:41:
is het met vcds mogelijk om bij de nieuwe golf het uitschakelen van de motor bij een stoplicht uit te zetten/
Ja.

Misschien moeten we eens een lijst maken van mensen die in het bezit zijn van VCDS/vagcom + regio en die bereid zijn voor andere tweakers het een en ander aan te passen? Zou handig zijn in de startpost lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:42:
[...]

Ja.

Misschien moeten we eens een lijst maken van mensen die in het bezit zijn van VCDS/vagcom + regio en die bereid zijn voor andere tweakers het een en ander aan te passen? Zou handig zijn in de startpost lijkt mij.
Lijkt me goed idee inderdaad! volgens mij kan de hele post wel een update gebruiken! Lijstje met wie wat voor auto rijd en wat al heeft gedaan? zodat mensen om ervaringen kunnen vragen ?

Kreeg nog een reactie van jd:
Nee, je hoeft verder niks aan te passen. De GFB DV+ kan zeker geen kwaad maar een downpipe is niet nodig.
Kosten inderdaad €950,=

[ Voor 11% gewijzigd door Darkvisje op 21-04-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Geïnteresseerden kunnen zich via DM bij mij melden met wat je hebt, wat je kan en welke regio je actief bent, evt vergoeding en overige informatie die je belangrijk acht

Ik zal het vervolgens doorgeven aan @RomeoJ om te laten toevoegen aan de startpost. Misschien ook handig om toe te voegen in het Audi, Skoda en Seat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:58:
Geïnteresseerden kunnen zich via DM bij mij melden met wat je hebt, wat je kan en welke regio je actief bent, evt vergoeding en overige informatie die je belangrijk acht

Ik zal het vervolgens doorgeven aan @RomeoJ om te laten toevoegen aan de startpost. Misschien ook handig om toe te voegen in het Audi, Skoda en Seat topic.
Kan je net zo goed mede-auteur worden, je bent toch student die niets te doen heeft.

Ik heb in elk geval zin in bier, dat kan je wel vast vermelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:00:
[...]

Kan je net zo goed mede-auteur worden, je bent toch student die niets te doen heeft.

Ik heb in elk geval zin in bier, dat kan je wel vast vermelden..
Haha kan ook, ik heb het tot juli nog druk met 6 dagen werken in de week, niet zo he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Goed idee, even een vcds gedeelte. Ik kan wel de codings /lijstjes doorgeven wat er mogelijk is.

Ik zit in regio Den Haag en doe dit ook deels beroepsmatig :) ben al na 7jaar de tel kwijt hoeveel auto's ik gedaan heb haha.
pitchdown schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:41:
Ja is mogelijk en nog veel meer
bardi-1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:21:
[...]

Nice! Echter ligt het ook niet echt in de buurt haha. Ik woon in de omgeving Amstelveen.
Ik zit in Den Haag / Voorburg...je bent welkom :)

[ Voor 49% gewijzigd door Rainesh op 21-04-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik heb ook vcds, veel zuidelijker tho. Tegen Brussel.
Ik beschik ook over Elsawin dus als er iemand electrische schemas of dingen moet weten, mag je ook altijd vragen.

Geen zin in bier, ik ben Belg dus bier genoeg :D

Vcds deeltje lijkt me handig, ook al zijn het vaak dezelfde dingen die mensen vragen. (Needlesweep, rainclose, coming/leaving, deuren , drl,..

Rns updaten ook eventueel maar kuch kuch :+

Offtopic. Ganse hoop repair kabels besteld van op ali. Jezus, die originele kabels kosten geld van volkswagen. 4-10euro voor kabeltje van 60cm. Nu heb ik ganse bundel voor zelfde geld.
Nog wat zaakjes retrofitten op "Miss Tiggy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:34:
Goed idee, even een vcds gedeelte. Ik kan wel de codings /lijstjes doorgeven wat er mogelijk is.
Heel goed, maar misschien beter dan even te verifiëren wat al reeds hier aanwezig is. Voor vrijwel alle VAG auto's staan de mogelijke customizations op gerritspeek is mijn ervaring, maar als je meer hebt, dan verneem ik dat ook graag, zeker als het gaat om de VW serie ;)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gerritspeek is leuk, maar lang niet volledig en up to date. Als begin is het goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:35:
Gerritspeek is leuk, maar lang niet volledig en up to date. Als begin is het goed te gebruiken.
Dat beweer ik ook niet en ik ben ook zeker voorstander van iets dat beter/vollediger is dan wat daar al reeds staat. Waar mogelijk ben ik ook zeker bereid hier mijn aandeel in te brengen :)

Wat stel je voor? een website/portal/wiki-achtig iets waar deze info op verwerkt kan worden?

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Gewoon excelletje of google docje ofso met ondereen alle mogelijkheden eventueel met commentaar. Worksheetje voor de universele dingen, en aparte worksheet voor de merkgebonden dingen.

Hoeft niet te ingewikkeld zijn, sommige dingen hangen puur af van welke revisie van apparaat je hebt. Kan je pas zien als dieneffectief aan de kabel hangt. Ik denk bv aan de veelgevraagde needle sweep. Je kan 2 golfjes hebben, ene kan het, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:02:
Gewoon excelletje of google docje ofso met ondereen alle mogelijkheden eventueel met commentaar. Worksheetje voor de universele dingen, en aparte worksheet voor de merkgebonden dingen.

Hoeft niet te ingewikkeld zijn, sommige dingen hangen puur af van welke revisie van apparaat je hebt. Kan je pas zien als dieneffectief aan de kabel hangt. Ik denk bv aan de veelevraagde needle sweep. Je kan 2 golfjes hebben, ene kan het, andere niet.
Nee klopt, maar buiten een indicatie lijstje lijkt het me het beste als je dit afstemt met betreffende persoon die het voor je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Meer hoeft het niet zijn, indicatie lijstje. Van wat de meeste dingen zijn die eventueel mogelijk zijn. Kunnen ze kiezen, en dan valt het te kijken welke dingen die werken en welke dingen niet.

Mensen kiezen graag opties uit een lijstje :)

Gewoon eigenlijk een lange opsomming van wat allemaal mogelijk is, met beetje uitleg bij wat het is, is imho al meer dan voldoende. De vcds codes /locaties hoeven er daarom niet bij imho ( mag wel natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
Heb ook VCDS. Woon alleen een stuk uit de buurt :).

Vandeweek eens kijken of ik een spiegel met camera te pakken kan krijgen. Wilde eigenlijk grootlichtassistent/lane assist en verkeersbordherkenning. Maar dan moet ik de vooruit ook wisselen.

Dan maar alleen grootlichtassistent. Spiegel monteren, kabeltje naar de bcu en coding aanpassen. Dat kan nooit meer als 2 uur werk zijn ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb alvast een opzetje gemaakt voor het VCDS topic:
VCDS topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Gents zijn er trouwens hier ook mensen op insta met hun vw? @_glennnn voor de mensen die het leuk vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Darkvisje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:18:
Gents zijn er trouwens hier ook mensen op insta met hun vw? @_glennnn voor de mensen die het leuk vinden!
Ben ik en mijn wagen veel te saai voor
Mss als van de zomer de audi half afgewerkt kan worden

Realtime zeker? _O- _O- oOo

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17931813_1891229904487112_2381813868214091776_n.jpg
Ps ...je volume knop van je radio staat niet goed :p

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 21-04-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:50:
[...]

Ben ik en mijn wagen veel te saai voor
Mss als van de zomer de audi half afgewerkt kan worden

Realtime zeker? _O- _O- oOo

[afbeelding]
Ps ...je volume knop van je radio staat niet goed :p
Het is dat de middelste knop goed staat..
De inkeping precies in het midden, omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Hahahaha 😉 Thanks anyway @azz_kikr

Nee geen realtime staat nu uit. Morgen gaat hij weer verder met installeren 😉

[ Voor 50% gewijzigd door Darkvisje op 21-04-2017 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Darkvisje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:13:
Hahahaha 😉 Thanks anyway @azz_kikr

Nee geen realtime staat nu uit. Morgen gaat hij weer verder met installeren 😉
Kaartupdate of softwareupdate?

Ik heb laatste ook softwareupdate gedaan, navigatie aangezet > laten updaten en vervolgens auto op slot gedaan en lekker warm binnen gaan zitten. 45 min later was ie klaar en heb ik hem uitgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:17:
[...]

Ik heb laatste ook softwareupdate gedaan, navigatie aangezet > laten updaten en vervolgens auto op slot gedaan en lekker warm binnen gaan zitten. 45 min later was ie klaar en heb ik hem uitgezet
Kaartupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben eigenlijk klaar met die VW Connected. Het werkt gewoon niet de laatste tijd. Wat een rampding.

Ik krijg meldingen pas 5/10 minuten later, mijn parkeeractie wordt 5 min later pas afgemeld. Drama met dat ding. ik krijg ook meldingen dat er ritten zijn gemaakt met mijn auto terwijl deze al 10 min geparkeerd staat. GPS werkt wel goed maar de rest echt niet.
Toevoeging: het blijkt dat de VW app gewoon maar uit zijn eigen mijn auto om 18:10 heeft afgemeld terwijl ik tot 18:45 bij een klant in Amsterdam was. Ik hoop dat ik geen boete krijg, en zo ja dan krijg VW deze.
Ritten worden met moeite ingeladen.

Let op de tekst vanuit de app:

Remmen
U remt gecontroleerd en laat uw auto regelmatig uitrollen. Dit merkt u direct in het brandstofverbruik, dit is niet alleen goed voor uw portemonnee maar ook voor het milieu.

Optrekken
Beheerst optrekken gaat u goed af en u schakelt tijdig.

Hoe haal je de score 97 in de Thinkblue? Nou we hebben het gehaald in Zwitserland. Niet remmen, veel toeren maken (gewoon doortrekken tot 6000 toeren), hard bochten induiken en als je moet remmen, vol in de remmen gaan en weinig schakelen (veel toeren maken om van 1 naar 3 te gaan en dan doorschakelen naar 6 op de snelweg). Nou kom op dat is toch geen zuinig rijden of ligt dat aan mij? Verbruik gehad van 13,7km/l op 11,75 km. Remmen 5 van de 5 en optrekken 5 van de 5.
Zelfs score van 84 gehaald met een verbruik van 8km/l op 7,82km.
Op de Griesalp hebben nog een score van 72 gehaald omhoog met 28% percentage.

Ook het inloggen is heel traag geworden maar ook de parkeeractie starten.
De ritten zijn heel vaag en worden niet op basis van GPS gedaan want er worden letterlijk lijnen over de kaart getrokken.

Ook de vergrendeling van deuren worden pas 5 minuten later doorgegeven waardoor je gaat twijfelen of dat je deuren zijn opengeweest en deze melding komt dan 10 min later. Goed voor je gevoel of er niet ingebroken wordt. Nee daarom ben ik er klaar mee.

Ik ga maandag erover klagen en als het mij echt gaat vervelen, ga ik mijn geld terug eisen. Dit werkt echt niet.

Er staat ook nog een datum tot wanneer mijn Volkswagen geldig is; 16-03-2019 hmmm en dan? € 100 per maand/kwartaal/jaar gaan betalen voor deze "geweldige" app/service???

[ Voor 8% gewijzigd door itsalex op 22-04-2017 00:14 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
itsalex schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:01:
Ik ben eigenlijk klaar met die VW Connected. Het werkt gewoon niet de laatste tijd. Wat een rampding.

Ik krijg meldingen pas 5/10 minuten later, mijn parkeeractie wordt 5 min later pas afgemeld. Drama met dat ding. ik krijg ook meldingen dat er ritten zijn gemaakt met mijn auto terwijl deze al 10 min geparkeerd staat. GPS werkt wel goed maar de rest echt niet.
Ritten worden met moeite ingeladen.

Let op de tekst vanuit de app:

Remmen
U remt gecontroleerd en laat uw auto regelmatig uitrollen. Dit merkt u direct in het brandstofverbruik, dit is niet alleen goed voor uw portemonnee maar ook voor het milieu.

Optrekken
Beheerst optrekken gaat u goed af en u schakelt tijdig.

Hoe haal je de score 97 in de Thinkblue? Nou we hebben het gehaald in Zwitserland. Niet remmen, veel toeren maken (gewoon doortrekken tot 6000 toeren), hard bochten induiken en als je moet remmen, vol in de remmen gaan en weinig schakelen (veel toeren maken om van 1 naar 3 te gaan en dan doorschakelen naar 6 op de snelweg). Nou kom op dat is toch geen zuinig rijden of ligt dat aan mij? Verbruik gehad van 13,7km/l op 11,75 km. Remmen 5 van de 5 en optrekken 5 van de 5.
Zelfs score van 84 gehaald met een verbruik van 8km/l op 7,82km.
Op de Griesalp hebben nog een score van 72 gehaald omhoog met 28% percentage.

Ook het inloggen is heel traag geworden maar ook de parkeeractie starten.
De ritten zijn heel vaag en worden niet op basis van GPS gedaan want er worden letterlijk lijnen over de kaart getrokken.

Ook de vergrendeling van deuren worden pas 5 minuten later doorgegeven waardoor je gaat twijfelen of dat je deuren zijn opengeweest en deze melding komt dan 10 min later. Goed voor je gevoel of er niet ingebroken wordt. Nee daarom ben ik er klaar mee.

Ik ga maandag erover klagen en als het mij echt gaat vervelen, ga ik mijn geld terug eisen. Dit werkt echt niet.
Laatste paar weken merk ik ook dat het retetraag is idd, wordt tijd dat ze hun serverpark eens gaan uitbreiden ofzo. In het begin was het bij mij wel gewoon lekker snel. Vd week kreeg ik bijv ook een half uur later nadat ik al een rit van 1.5 uur had gedaan de melding dat er ritten zijn gemaakt met de auto, dan denk je dus serieus dat je auto zojuist geklauwd is en van de parkeerplaats is afgereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@itsalex dat laatste zei ik direct al.
Ik snap sowieso niet dat mensen het kopen waar het niet duidelijk is wat er naar 3 jaar gebeurt.

Denk dat ze bij VW dealer weinig kunnen doen aan een slome app, die zullen hoogstens zeggen het spijt ons. Zou daarom dan ook direct zeggen dat je je geld terug wilt, dat je zo de meeste kans hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous

Droogweer, tijd. Remklauwtijd!

Achterste as is net gedaan. Even drogen, wieltjes monteren en kan ik aan de voorste as beginnen.
Voorlopige vaststellingen:
- die wantjes zijn niks waard, echte mannen gebruiken die toch niet..
- eerste laag dacht ik, wat een kliederboel. Maar vanaf laag 2 komt het ineens wonderbaarlijk goed.
- verf dekt enorm. Heb een kwart gebruikt voor achteras en ik denk dat ik met gans het potje makkelijk 2 wagens kan doen. Zitten nu 2.5 lagen op. Meer dan genoeg.
- staalborsteltje is wel nogal....licht. Heb model van mezelf gebruikt, iets steviger.
- ben ik blij dat het geen spuitbus was, afplakken is niet te doen en voor demonteren had ik geen zin
- de stofkappen achteraan zijn vlijmscherp
- 2uur wachten voor banden monteren ga ik nu wel niet doen. Dan is het donker :D

Ik had het niet verwacht maar ik ben tot hier toe heel erg tevreden van de foliatec kit. Zelfs de kleur bevalt me.

Straks fototjes posten. Voorlopig hopen dat het droog blijft....

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 22-04-2017 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@Scrtz In het begin was het echt direct maar het is nu echt niet leuk meer. Na meer dan één uur!!!! na parkeren krijg ik een melding dat er ritten met mijn auto zijn gemaakt en de afstand naar mijn auto begint te op te lopen. Nou dan krijg je echt letterlijk een hartstilstand want dan denk je dat je auto is gejat. De handrem staat erop en deuren zijn wel vergrendeld dus dan zou het geen probleem zijn. Nee ik moet eerlijk zeggen; het geeft geen rustig gevoel, eerder vervelend gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:22:
@Famous

Droogweer, tijd. Remklauwtijd!

Achterste as is net gedaan. Even drogen, wieltjes monteren en kan ik aan de voorste as beginnen.
Voorlopige vaststellingen:
- die wantjes zijn niks waard, echte mannen gebruiken die toch niet..
- eerste laag dacht ik, wat een kliederboel. Maar vanaf laag 2 komt het ineens wonderbaarlijk goed.
- verf dekt enorm. Heb een kwart gebruikt voor achteras en ik denk dat ik met gans het potje makkelijk 2 wagens kan doen. Zitten nu 2.5 lagen op. Meer dan genoeg.
- staalborsteltje is wel nogal....licht. Heb model van mezelf gebruikt, iets steviger.
- ben ik blij dat het geen spuitbus was, afplakken is niet te doen en voor demonteren had ik geen zin
- de stofkappen achteraan zijn vlijmscherp
- 2uur wachten voor banden monteren ga ik nu wel niet doen. Dan is het donker :D

Ik had het niet verwacht maar ik ben tot hier toe heel erg tevreden van de foliatec kit. Zelfs de kleur bevalt me.

Straks fototjes posten. Voorlopig hopen dat het droog blijft....
Waar blijven de foto's dan? :*)
Vond het hier ook schrikken met de eerste laag maar laag voor laag werd het steeds beter!

Vanmiddag even een stukje wezen rijden in Duitsland. Was net de grens over en kwam direct al een Mercedes AMG GT tegen waar ik zo'n 60KM mee gespeeld heb. Wat een geluid produceert dat ding zeg! Boven mijn eigen geluid en muziek hoorde ik hem nog brullen, geweldig. :D Helaas was mijn tank bijna leeg dus maar de afslag gepakt en rustig naar huis gereden.

Althans dat was de bedoeling.. Een Volvo S40 T5 kwam mij opeens opdrukken dus die maar even 'zoek' gereden waar we ook een BMW Alpina B3 inhaalde die ook vol het gas in trapte. Heb hierna nog 30km 100 gereden in Duitsland om bij de benzinepomp te komen voor Aral 102 terwijl rijbereik al tijdje 0 KM was. Doe ik nooit gezien ik hem met een kwart altijd weer vol gooi, was even spannend :'(

Zelfs na de 30km zo'n 100km/u gereden te hebben was het rijbereik nog 'maar' 340km toen hij afgetankt was :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Famous

Bouw een blackvue 2ch in...kunnen we ook genieten van je sprintjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
itsalex schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:09:
@Scrtz In het begin was het echt direct maar het is nu echt niet leuk meer. Na meer dan één uur!!!! na parkeren krijg ik een melding dat er ritten met mijn auto zijn gemaakt en de afstand naar mijn auto begint te op te lopen. Nou dan krijg je echt letterlijk een hartstilstand want dan denk je dat je auto is gejat. De handrem staat erop en deuren zijn wel vergrendeld dus dan zou het geen probleem zijn. Nee ik moet eerlijk zeggen; het geeft geen rustig gevoel, eerder vervelend gevoel.
Ja idd, het is echt debiel, net weer een rit van een uur gedaan en een half uur later komt ineens die melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:17:
[...]

Een softwareupdate duurt toch niet zo lang? heb die ook wel eens losgelaten op m'n oude RNS maar langer als een paar minuten duurde dat niet volgens mij. Laatste versie die ik erop had gezet was SW0351...

Kaartupdate wel, moest voor het werk naar CP bostalsee en pas bij aankomst was ie klaar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:50:
[...]

Waar blijven de foto's dan? :*)
Vond het hier ook schrikken met de eerste laag maar laag voor laag werd het steeds beter!
Before: achteraan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AKNKGn7.jpg

After: achteraan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Twk3Z0x.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8RvNZJ.jpg

Vooraan: after
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/poNNliz.jpg

Als iemand nog wil doen, heb nog halve pot over :D
Ben heel tevreden met het resultaat. Dat koper kleur is perfect imho. Niet the schreeuwend zoals rood, properder dan veroest ook. Staat classy op zwarte wagen. azz_kikr is O+

Morgen es met velgen, niet dat het superopvalt, zijn 16ers omwille dat ik regelmatig door slechte stukken weiland/veld moet en geen zin om weer stukken uit velgen te rijden O-)

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 22-04-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Waarmee heb je de remschijf zwart gemaakt? Bij mij begint dat achter ook te roesten, zat er aan te denken om met Hammerite weer aluminumkleurig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Ha, remklauwen verven... ik heb ze net anthraciet gemaakt. het waren GTI remklauwen.. dat gekke rood hoeft van mij niet, ik heb immers geen GTI.

Het staat wel gek, voor grote 312mm schijven, achter 230m... ach ja, FWD :-)

ontluchten was wel een rotklusje, na 3 pogingen weer een firm rempedaal

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GioStyle schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:30:
Waarmee heb je de remschijf zwart gemaakt? Bij mij begint dat achter ook te roesten, zat er aan te denken om met Hammerite weer aluminumkleurig te maken.
Hittebestendige hammerite clone :D
iichel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:30:
Ha, remklauwen verven... ik heb ze net anthraciet gemaakt. het waren GTI remklauwen.. dat gekke rood hoeft van mij niet, ik heb immers geen GTI.

Het staat wel gek, voor grote 312mm schijven, achter 230m... ach ja, FWD :-)

ontluchten was wel een rotklusje, na 3 pogingen weer een firm rempedaal
Ben van zelfde mening, was aan het twijfelen tussen antractiet of dit. Het is geen gti en wil ik er ook niet van maken.
Hier is het trouwens 312/286, niet zo veel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

In het echt is/lijkt het iets donkerder, de schijf is wel belachelijk groot :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pKHCKGH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:04:
Daarnet is kameraad hier geweest en heeft een grappig dingetje in zijn wagen liggen. OBDeleven of zoiets.
Bluetooth dingetje waar je gewoon lekker mee kan longcoden en basic settings enzo kan doen met je telefoon. Veel vcds dingen kan je ook doen, op voorwaarde dat je de juiste codes kent natuurlijk.

Stomme eraan, er zitten ook noob tweaks in zoals needle sweep aanzetten, of die knipperlichten aanpassen, die one-click dingen vereisen soort van creditsysteem. Als je codes weet, kan je gewoon gratis doen.

Het is geen vervanger van vcds maar denk wel dat ik er eentje ga aanschaffen ook, gewoon voor in de wagen te leggen, heb ik altijd iets beschikbaar. Voor die 50euro kan je niet sukkelen imho.

(Als iemand bluetooth alternatief weet, hoor ik het ook graag)
Ik heb nog een dongle liggen die ik niet gebruik. Stuur maar pb als je interesse hebt ;)

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ter referentie, voor degenen die een soortgelijke bandenmaat hebben (235/35 ZR19) op hun Scirocco/Golf-achtigen, welke bandenspanning hanteren jullie voor en achter?

Reden waarom ik het vraag is een kleine discussie met m'n bandenboer die een aanzienlijke hogere druk adviseerde dan de druk die volgens de sticker aan de binnenkant van de tankdop wordt aangegeven. Advies VW voor deze bandenmaat met weinig belading tussen de 2,7 en 2,9 als ik me niet vergis, bandenman adviseerde echter een druk tussen de 3 en 4 bar of zelfs nog meer, specifiek vanwege de breedte van de banden.

Zelf heb ik voorkeur voor niet al te hard aangezien de wagen al behoorlijk hard is afgeveerd en dat het comfort niet ten goede komt, maar begrijp natuurlijk wel dat hardere banden minder slijten en potentieel meer grip hebben (afhankelijk van hoe het loopvlak bij een specifieke druk maximaal het asfalt raakt, en niet vooral de wangen bij een te lage, of het middeldeel van het loopvlak bij een te hoge druk).

Hoe kijken jullie hier tegenaan, advies VW of advies van de bandenman volgen? Voor wat het waard is, banden zijn van het type Dunlop Sport Maxx RT2 235/35 ZR19 (91Y) XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Wat staat er op Dunlop site? 3-4 bar is extreem....een slecht wegdek en je band knalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De bandenboer ziet je natuurlijk weer graag snel terugkomen voor nieuwe banden. Ik zou dat advies zeker niet zomaar klakkeloos overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Staat dat niet op de banden zelf?? Op de wang staat als het goed is de maximale druk, iets er onder en je zit goed :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

iichel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:41:
In het echt is/lijkt het iets donkerder, de schijf is wel belachelijk groot :p

[afbeelding]
Welke wagen?
Is dat geen standaard 310? Nuja, standaard zouden ze denk ik niet geperforeerd zijn.
Je mag hier trouwens geen geperforeerde schijven steken als ze er origineel niet op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

dat is een VW Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:48:
[...]

Een softwareupdate duurt toch niet zo lang? heb die ook wel eens losgelaten op m'n oude RNS maar langer als een paar minuten duurde dat niet volgens mij. Laatste versie die ik erop had gezet was SW0351...

Kaartupdate wel, moest voor het werk naar CP bostalsee en pas bij aankomst was ie klaar..
De sw update duurde bij mij toch echt zo'n 45 min, kaart update op rns310 is juist zo gedaan, minuutje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Rainesh schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:28:
Wat staat er op Dunlop site? 3-4 bar is extreem....een slecht wegdek en je band knalt
Zo snel knalt je band echt niet. Die kan echt wel 4 bar aan. Neemt niet weg dat het mij extreem veel lijkt voor een autoband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:29:
[...]

De sw update duurde bij mij toch echt zo'n 45 min, kaart update op rns310 is juist zo gedaan, minuutje werk.
JA, omdat op een RNS310 het gewoon kwestie is van kaartje versteken of andere cd insteken.
Bij de 315 wordt het naar het interne geheugen van de radio gekopieerd en voor de ene of andere reden is dat pokketraag.
Update van firmware was wel maar 5 minuutjes ofso.
pacificocean schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:44:
[...]

Zo snel knalt je band echt niet. Die kan echt wel 4 bar aan. Neemt niet weg dat het mij extreem veel lijkt voor een autoband.
Met 4 kilo op je banden stuiter je gewoon over het wegdek. Omdat ik eens lekkende band had, thuis 3.5 erop gezet om tot aan de bandenboer te geraken. Kan je garanderen, in het begin, gaat die wagen alle kanten op als je beetje snelheid maakt.

Denk niet dat er veel banden zijn waar je voor normaal gebruik meer dan 2.9-3.0 moet opzetten bij een wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
azz_kikr schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:52:

[...]

Met 4 kilo op je banden stuiter je gewoon over het wegdek. Omdat ik eens lekkende band had, thuis 3.5 erop gezet om tot aan de bandenboer te geraken. Kan je garanderen, in het begin, gaat die wagen alle kanten op als je beetje snelheid maakt.

Denk niet dat er veel banden zijn waar je voor normaal gebruik meer dan 2.9-3.0 moet opzetten bij een wagen
Inderdaad, maar de band is niet geknalt.

[ Voor 21% gewijzigd door pacificocean op 23-04-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank voor jullie antwoorden m.b.t. de bandendruk, bevestiging van wat ik al dacht en tot dusver ook als maximale druk hanteerde gelukkig.

@pwillemske Ik kan momenteel even niet op de banden kijken wat daarop als max. pressure staat vermeld, en gek genoeg kan ik die met verschillende zoekacties op internet ook nergens als specificatie terugvinden, maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Voor zover je er iets aan hebt; mijn banden zijn dan wel R18, ik hou ze altijd op 2.5 bar, controleer een keer per maand.

Had eigenlijk nog wel een vraagje voor degene die hier ook een dashcam heeft, via welke zijde hebben jullie stroomkabel weggewerkt? Bijrijder of bestuurderszijde? Ik wil dat het liefste over bestsuurderszijde direct fusebox in maar vraag me af of dat nog iets uitmaakt voor radio ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bokkow schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:46:
Voor zover je er iets aan hebt; mijn banden zijn dan wel R18, ik hou ze altijd op 2.5 bar, controleer een keer per maand.

Had eigenlijk nog wel een vraagje voor degene die hier ook een dashcam heeft, via welke zijde hebben jullie stroomkabel weggewerkt? Bijrijder of bestuurderszijde? Ik wil dat het liefste over bestsuurderszijde direct fusebox in maar vraag me af of dat nog iets uitmaakt voor radio ontvangst?
Passagier zijde hier. Dashcam hangt rechts van de spiegel en die rechter lijst was er al eens afgeweest voor de microfoon te plaatsen. Achter handschoenkastje, achter radio, hoppa in de fusebox. En nog 5 meter kabel over ofso. Geen storing op radio ook al loopt kabel letterlijk tegen de radio.

Viofo a119 dashcam btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
Zet mijn banden altijd op 2,8 - 3,0 bar. Voorgeschreven bandendruk is 2,8.

Alles voor een ekstra kilometer bereik 👍😉

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
Thanks @azz_kikr neem het mee in overweging. Off-topic: Ik denk dat ik nu trouwens toch ook ga voor een Viofo A119(S) na mn goedkope knockoff A118C gheghe

Vandaag nog wel een grappig plaatje kunnen schieten, altijd leuk andere Scirocco's tegen te komen, helaas wel wat donkere omgeving, kon het niet rechttrekken zonder scherpte te verliezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Awqx0eql.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bokkow op 23-04-2017 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Bij mij om de hoek staat ook een Scirocco R in het wit, gaaf dingetje en die kerel blaast er ook flink mee altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Wie heeft trouwens ook last van de bug in de navigatie map voor de Discover Media met de kaart van november 2016, als je navigeert over de snelweg van Duitsland en je pakt de snelweg welke binnenkomt bij Venlo de A74? Mijn navigatie geeft 1 uur extra reistijd aan als je vanuit buitenland komt naar Nederland en volgens mij is het ook vanuit Nederland naar Duitsland toe.

Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.