Vraagje: de Discover Media (op Touran en Tiguan) heeft 1 slot voor SD kaart. Maar, de GPS heeft gegevens ook op een SD kaart. Mag ik er vanuit gaan dat de kaartgegevens voor de GPS in een ander slot thuishoort? Of offer je meteen je 1 slot op voor de GPS?
Discover media voor tiguan heeft 2 SD slots.Kwakkel schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:12:
Vraagje: de Discover Media (op Touran en Tiguan) heeft 1 slot voor SD kaart. Maar, de GPS heeft gegevens ook op een SD kaart. Mag ik er vanuit gaan dat de kaartgegevens voor de GPS in een ander slot thuishoort? Of offer je meteen je 1 slot op voor de GPS?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@azz_kikr : inderdaad - in de meeste omschrijvingen zie ik meestal 1 SD kaart staan. Wellicht omdat de 2de dan gebruikt zal worden voor de GPS.
Bij de Discover Pro zullen de GPS kaarten dan op de HD staan, waardoor je 2 slotjes ter beschikking hebt.
Thanks!
Bij de Discover Pro zullen de GPS kaarten dan op de HD staan, waardoor je 2 slotjes ter beschikking hebt.
Thanks!
@Kwakkel
Trouwens ze hebben allemaal 2 slots denk ik. Zelfs de Golf enzo. Gewoon 1 slot vrij voor media. Zit in Handschoenkastje.(zijn 2 modules: scherm + rest).
Bij de Tiguan/scirocco enzo zit alles in de radio zelf. Zelfde zoals bij een RNS/RCD
Trouwens ze hebben allemaal 2 slots denk ik. Zelfs de Golf enzo. Gewoon 1 slot vrij voor media. Zit in Handschoenkastje.(zijn 2 modules: scherm + rest).
Bij de Tiguan/scirocco enzo zit alles in de radio zelf. Zelfde zoals bij een RNS/RCD
Klopt, in de Golf heb je de 2 SD slots in het handschoenkastje, een is bezet door de navigatiekaarten, ander is standaard vrij.azz_kikr schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:54:
@Kwakkel
Ik heb destijds niet eens naar Polar Fis gekeken eerlijk gezegd, ik wou iets wat beter werkte dan een OEM module en deze kwam als een van de eerste hits naar voren en kon ik voor een leuk prijsje op de kop tikken. Zit er nu 10 maanden in en werkt perfect voor mij! Zou het zo aanradenDarkvisje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:48:
@bokkow Waarom heb je de fiscon genomen en niet de polar fis? whats the difference? ik ben ook aan het kijken voor zoiets namelijk
Enige wat niet werkt maar wat misschien meer met de combinatie iPhone te maken heeft is het overdragen van telefoonboek naar de radio. Maar ja, daar maal ik niet om want of ik nu het radio display aanraak of mn iPhone ernaast / schreeuw naar Siri, is mij om het even.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
@bokkow en als je nu naar de polar fis kijkt wat denk je dan dat beter/netter werkt/is.
Banden en velgen ligger er onder. Sneakpeak:
Banden en velgen ligger er onder. Sneakpeak:

Strak! Ben benieuwd naar de vervolgfoto's! Zou je misschien ook eens een geluidsfragment op willen nemen van compressor surge met jouw nieuwe luchtfilterbox?
Ik zal vanavond eens vergelijken tussen Fiscon en Polar Fis
Ik zal vanavond eens vergelijken tussen Fiscon en Polar Fis
Ik zou niet weten hoe ik dat fatsoenlijk moet opnemen. ik kan x met raam openrijden maar dan hoor meer wind dan de compressor surge. Ik vind het niet echt een groot verschil met de normale.. Misschien dat als hij gechipt is dat het dan anders is
Netjes!
Leuke velgen ook om stoepranden mee te schuren
Leuke velgen ook om stoepranden mee te schuren
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
@Famous
Goed nieuws, heb al de nodige spulletjes binnen voor de remklauwen en remschijven te doen.
Slecht nieuws, spulltjes voor mijn dashcam te hardwiren zijn ook net binnen.
Zien wat voor weer het is dit weekend, bij goed weer verven, bij minder goed weer....hardwiring.
Goed nieuws, heb al de nodige spulletjes binnen voor de remklauwen en remschijven te doen.
Zien wat voor weer het is dit weekend, bij goed weer verven, bij minder goed weer....hardwiring.
DM gedaan, maar nog niets vernomen.MK1998NL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:41:
[...]
Dat is een systeem wat veel lijkt op de Composition-serie. Deze is niet uitgebracht in Europa en komt uit Azië meen ik.
DaMarcus had er ooit een besteld, misschien kan je hem een DM doen.
Iemand anders misschien die wat meer kan vertellen over de RCD650XL of eervaringen ermee heeft???
Zou graag meer horen erover
Daar zullen we het maar niet over hebbenazz_kikr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:26:
Mk kent zijn VW's, is inderdaad een sirocco.
Ik heb nog eens gekeken, volgens mij is het een RCD330G met een andere naamdangerpaki schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:40:
[...]
DM gedaan, maar nog niets vernomen.
Iemand anders misschien die wat meer kan vertellen over de RCD650XL of eervaringen ermee heeft???
Zou graag meer horen erover
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
RCD650XL is de naam die slechts 1 winkel hanteert voor een RCD330GMK1998NL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:36:
[...]
Ik heb nog eens gekeken, volgens mij is het een RCD330G met een andere naam
"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Been there, done that, got the t-shirt sticker
En tevreden, rijdt een stuk rustiger en dat extra vermogen is ook leuk
Wat doet dat CD-tje?
Staat originele ecu waarden opazz_kikr schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:51:
Wat doet dat CD-tje?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Aaah, mijn bora had die gewoon op chip ook staan. Had vier banken waarvan de originele waarde gewoon op 1 bank stond als reserve. Moest je dan switchen met vagcom / vcds. Best wel handig
Tuurlijk, moest ECU er eerst uit want origine ondersteund dit niet echt
@Het Vosje
Van wat naar wat ben je gegaan? (vermogen)
Netjes, ben erg benieuwd naar het eindresultaatazz_kikr schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:00:
@Famous
Weet je al wat je gaat doen?
Op aanraden van @Rainesh vanochtend naar Apeldoorn geweest. Even dubbele remlichten laten instellen en automatisch naar binnen klappende zijspiegel
Gaan er mensen van hier nog naar Cars (GTI) and Coffee 21 mei?
Edit foto:

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 15-04-2017 15:25 ]
@Famous
Het is dashcam geworden, het heeft geregend. kakweer
Geen verfweer.
Kabel langs de rechterkant getrokken, langs A-stijl, door het dashboard en met zekeringetje in de zekeringkast gemonteerd onder het stuur. Blijft mijn dashboard kabeltjes vrij
Straks es ritje maken en hopen dat het ding wat deftig opneemt.
Het is dashcam geworden, het heeft geregend. kakweer
Kabel langs de rechterkant getrokken, langs A-stijl, door het dashboard en met zekeringetje in de zekeringkast gemonteerd onder het stuur. Blijft mijn dashboard kabeltjes vrij
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 15-04-2017 16:13 ]
@azz_kikr hahaha je gaat hem eerst helemaal monteren voor je hem test? Houden van een risicotje 😉
Ik heb hem via het hemel rechts naar achteren getrokken. In de kofferbak zit hij daar in de 12V aansluiting, kwam goed uit qua kabellengte!azz_kikr schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:13:
@Famous
Het is dashcam geworden, het heeft geregend. kakweerGeen verfweer.
Kabel langs de rechterkant getrokken, langs A-stijl, door het dashboard en met zekeringetje in de zekeringkast gemonteerd onder het stuur. Blijft mijn dashboard kabeltjes vrijStraks es ritje maken en hopen dat het ding wat deftig opneemt.
@Darkvisje Ik heb ook alleen getest of die aanging en toen direct ingebouwd
Eerst getest natuurlijk met alle kabels los. Geen zin om alles te monteren, en dan terug moeten afbreenDarkvisje schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:23:
@azz_kikr hahaha je gaat hem eerst helemaal monteren voor je hem test? Houden van een risicotje 😉
Ja, dat wel...genoeg meters draad op die kabel. Lang genoeg om 2 keer auto rond te gaanFamous schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:38:
[...]
Ik heb hem via het hemel rechts naar achteren getrokken. In de kofferbak zit hij daar in de 12V aansluiting, kwam goed uit qua kabellengte!
@Darkvisje Ik heb ook alleen getest of die aanging en toen direct ingebouwd
Ik zit ook te kijken naar een dashcam, zit te denken aan blackvue 650S 2ch. Zit alleen even met mijn binnenspiegel, mijn grootlicht assist zit erin. Dus even kijken waar ik het precies ga plaatsen.
Ben maar gewoon een saaie woon-werk rijder die ruim over de 40k per jaar gaat, dus niks speciaals. Stage 1 105pk/250nm naar 140pk/310nm met de 1.6tdi.azz_kikr schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:59:
[...]
Aaah, mijn bora had die gewoon op chip ook staan. Had vier banken waarvan de originele waarde gewoon op 1 bank stond als reserve. Moest je dan switchen met vagcom / vcds. Best wel handig
Tuurlijk, moest ECU er eerst uit want origine ondersteund dit niet echt
@Het Vosje
Van wat naar wat ben je gegaan? (vermogen)
Ging me vooral om dat het nu rustiger rijdt, minder problemen/meer vermogen met lage toeren...je kan wat meer schakellui rijden. Dat ie merkbaar meer power heeft is natuurlijk ook leuk
(en op de cruise control lijkt ie bij gelijke snelheden ook wel zuiniger dan voorheen, een bonus)
Zijn nette waarden hoor. Ik durf wedden dat er op de weg terug naar huis, er iemand wasmet dikke smile op zijn gezichtHet Vosje schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:05:
[...]
Ben maar gewoon een saaie woon-werk rijder die ruim over de 40k per jaar gaat, dus niks speciaals. Stage 1 105pk/250nm naar 140pk/310nm met de 1.6tdi.
Ging me vooral om dat het nu rustiger rijdt, minder problemen/meer vermogen met lage toeren...je kan wat meer schakellui rijden. Dat ie merkbaar meer power heeft is natuurlijk ook leuk![]()
(en op de cruise control lijkt ie bij gelijke snelheden ook wel zuiniger dan voorheen, een bonus)
Die "standaard" programmas bij goeie tuners zijn meer dan goed genoeg. Die stage 2 is zijn geld niet waard voor die paar pks extra en een rollenbank printje.
Ben ik het niet mee eens, vaak lezen ze wat waardes uit of het goed is maar nooit afgesteld op de auto. Laat nou net elke auto anders zijn of elk persoon andere wensen.azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:20:
[...]
Zijn nette waarden hoor. Ik durf wedden dat er op de weg terug naar huis, er iemand wasmet dikke smile op zijn gezicht
Die "standaard" programmas bij goeie tuners zijn meer dan goed genoeg. Die stage 2 is zijn geld niet waard voor die paar pks extra en een rollenbank printje.
Stage 2 vergt wel wat meer dus ligt ook net aan je budget wat je ervoor over hebt maar persoonlijk zou ik hiervoor altijd kiezen
Heb laatst eens gekeken naar zo'n inbouw China ding, gewoon om er eens mee te spelen, maar je vind eigenlijk amper (lees: geen) reviews van die dingen waar ook wat beeldmateriaal bij zit.Rainesh schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:34:
Ik zit ook te kijken naar een dashcam, zit te denken aan blackvue 650S 2ch. Zit alleen even met mijn binnenspiegel, mijn grootlicht assist zit erin. Dus even kijken waar ik het precies ga plaatsen.
Dit idee, dus... en dat is dus gewoon een "El-Cheapo" China (Alibaba) ding (Misschien eens een keer een "Sample" laten overkomen voor de Gratis, als ze daar in mee willen gaan. Minimaal 500 van die dingen ineens bestellen is wel een beetje overkill om alleen maar een review te kunnen doen
Die BlackVue dingen zijn waarschijnlijk een heel stuk beter qua beeldmateriaal en bouwkwaliteit maar bij een Golf VII eigenlijk amper netjes en volledig uit 't zicht weg te werken.
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 16-04-2017 12:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hm maar is het grote voordeel van Stage 2 niet vooral dat er meer vervangen wordt buiten een chip tuning? Oftewel bij Stage 1 gaan ze je huidige onderdelen zwaar belasten, bij Stage 2 worden deze belastende onderdelen vervangen voor verbeterde onderdelen = langer plezier van je auto?Famous schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:29:
[...]
Ben ik het niet mee eens, vaak lezen ze wat waardes uit of het goed is maar nooit afgesteld op de auto. Laat nou net elke auto anders zijn of elk persoon andere wensen.
Stage 2 vergt wel wat meer dus ligt ook net aan je budget wat je ervoor over hebt maar persoonlijk zou ik hiervoor altijd kiezen
Ik kan ernaast zitten hoor, maar ik heb zelf een hele tijd geleden gekeken naar een ''chip'' tuning voor mijn Audi (1.8T) en volgens mij was dit een groot verschil tussen Stage 1 en 2? Stel het klopt wat ik denk (again: ik kan ernaast zitten) dan zou ik ook voor de Stage 2 gegaan zijn..
Ziptuning werkt ook met rollerbanken. Leef je maar uitFamous schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:29:
[...]
Ben ik het niet mee eens, vaak lezen ze wat waardes uit of het goed is maar nooit afgesteld op de auto. Laat nou net elke auto anders zijn of elk persoon andere wensen.
Nah, ik vind het de meerprijs niet waard voor een standaard wagen. Bij Vag is de 430ish euro gewoon een heel keurige prijs; de 580+ voor "stage 2" vind ik zijn geld niet waard, zeker niet als je de opgegeven waardes die men extra behaalt voor die 1.6. Voor jouw GTI liggen de zaken anders, maar dit is "maar" een 1.6TDI.
En dat de blokken verschillend zijn, daarin heb je gelijk. Kan gewoon dat jij met Stage 2, gewoon voorbij getuft wordt door een stage 1...moet je beetje geluk in hebben.
Toen mijn volledig std tig op de bank voor de grap, had die ook gewoon 155pk ipv van de opgegeven 136pk. Daar staat je kameraad dan met zelfde blok en 139pk in zijn golfje

Hangt er vanaf welk bedrijf je gaat. Bij de normale goede tuner, is stage 2 meestal met kleine hardware aanpassingen zoals inlaat/uitlaat mods (luchtfilter enzo). Bij vagtechniek is stage 2, wat stage 1 is met andere tuners. Staar je niet blind op de benamingen. Een stage 2 bij APEC, is wat meer dan een stage 2 bij VAGtechniekLopendeVogel schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:01:
[...]
Hm maar is het grote voordeel van Stage 2 niet vooral dat er meer vervangen wordt buiten een chip tuning? Oftewel bij Stage 1 gaan ze je huidige onderdelen zwaar belasten, bij Stage 2 worden deze belastende onderdelen vervangen voor verbeterde onderdelen = langer plezier van je auto?
Ik kan ernaast zitten hoor, maar ik heb zelf een hele tijd geleden gekeken naar een ''chip'' tuning voor mijn Audi (1.8T) en volgens mij was dit een groot verschil tussen Stage 1 en 2? Stel het klopt wat ik denk (again: ik kan ernaast zitten) dan zou ik ook voor de Stage 2 gegaan zijn..
Vanaf stage 3, begint het pas echt leuk te worden, motormods
[ Voor 32% gewijzigd door SadisticPanda op 16-04-2017 12:15 ]
Mijn GTI?? Wil je mijn R niet beledigen...azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:08:
[...]
Ziptuning werkt ook met rollerbanken. Leef je maar uit![]()
Nah, ik vind het de meerprijs niet waard voor een standaard wagen. Bij Vag is de 430ish euro gewoon een heel keurige prijs; de 580+ voor "stage 2" vind ik zijn geld niet waard, zeker niet als je de opgegeven waardes die men extra behaalt voor die 1.6. Voor jouw GTI liggen de zaken anders, maar dit is "maar" een 1.6TDI.
En dat de blokken verschillend zijn, daarin heb je gelijk. Kan gewoon dat jij met Stage 2, gewoon voorbij getuft wordt door een stage 1...moet je beetje geluk in hebben.
Toen mijn volledig std tig op de bank voor de grap, had die ook gewoon 155pk ipv van de opgegeven 136pk. Daar staat je kameraad dan met zelfde blok en 139pk in zijn golfje
[...]
Hangt er vanaf welk bedrijf je gaat. Bij de normale goede tuner, is stage 2 meestal met kleine hardware aanpassingen zoals inlaat/uitlaat mods (luchtfilter enzo). Bij vagtechniek is stage 2, wat stage 1 is met andere tuners. Staar je niet blind op de benamingen. Een stage 2 bij APEC, is wat meer dan een stage 2 bij VAGtechniek
Vanaf stage 3, begint het pas echt leuk te worden, motormods( maar kan duur oplopen )
Bij 1.6 diesels is stage 1 inderdaad wel prima zat, ik zit er juist om te denken om naar stage 3 te gaan
Bij stage 2 vervang je eigenlijk alleen je intake en downpipe (of die klop je leeg). De belasting wordt juist meer op de overige delen.LopendeVogel schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:01:
[...]
Hm maar is het grote voordeel van Stage 2 niet vooral dat er meer vervangen wordt buiten een chip tuning? Oftewel bij Stage 1 gaan ze je huidige onderdelen zwaar belasten, bij Stage 2 worden deze belastende onderdelen vervangen voor verbeterde onderdelen = langer plezier van je auto?
Stage drie komt er een HPFP bij en bij stage 4 wordt het pas echt leuk.
Bij elke stage komt er wel redelijk wat geld bij kijken.
Stage 2 betaal je voor intake 300+ komt eventueel nog downpipe bij..
Stage 3 betaal je voor HPFP 700+
En hier komt het tunen dan nog bij maar een hobby mag geld kosten natuurlijk
Hmmm....
Die nieuwe "R" toch maar eens een keer proefrijden. Dat Akra spul eronder klinkt bést
Die nieuwe "R" toch maar eens een keer proefrijden. Dat Akra spul eronder klinkt bést
R herkent de telefoon niet. Wordt altijd vervangen door "are". GTI zit tenminste in het standaard woordenboekFamous schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:25:
[...]
Mijn GTI?? Wil je mijn R niet beledigen...
Bij 1.6 diesels is stage 1 inderdaad wel prima zat, ik zit er juist om te denken om naar stage 3 te gaan
Die stages zijn vaak de factor waarin de prijzen durven gaan omhoog gaan
Wat blijf ik me toch gruuuuuuuuwelijk storen aan die GTI velgen.wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:28:
Hmmm....
[video]
Die nieuwe "R" toch maar eens een keer proefrijden. Dat Akra spul eronder klinkt bést![]()
Echt extreem lelijk!
Nieuwe Feature op De Tig.
Dashboard werkt zonder contact

Voor testfilmpje moet je maar kijken in dashcam topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50927739
@wimmel_1
Die cameras die je meld die je zo mooi kan inbouwen zijn redelijk kut van beeld. Zijn betere cameras te koop voor minder geld.

Voor testfilmpje moet je maar kijken in dashcam topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50927739
@wimmel_1
Die cameras die je meld die je zo mooi kan inbouwen zijn redelijk kut van beeld. Zijn betere cameras te koop voor minder geld.
@Darkvisje zou jij zo'n set overwegen wanneer je je auto gaat laten tunen? Dat is een beetje mijn plan, met een set bougies die goed staan aangeschreven en andere inlet.
Edit:
Zag net een nieuwe Golf 7 rijden in Vught, eerlijkheidshalve vind ik die nieuwe standaard LED achterverlichting een beetje goedkoop aan doen.. Vind dat bij de eerste Golf 7's een stuk mooier op de een of andere manier.
Hij had wel die golvende knipperlicht effecten ingesteld zoals je dat bij sommige Audi's ziet, dat kon met de voorgaande MK7 LED verlichting geloof ik niet.
Edit:
Zag net een nieuwe Golf 7 rijden in Vught, eerlijkheidshalve vind ik die nieuwe standaard LED achterverlichting een beetje goedkoop aan doen.. Vind dat bij de eerste Golf 7's een stuk mooier op de een of andere manier.
Hij had wel die golvende knipperlicht effecten ingesteld zoals je dat bij sommige Audi's ziet, dat kon met de voorgaande MK7 LED verlichting geloof ik niet.
[ Voor 59% gewijzigd door bokkow op 16-04-2017 13:27 ]
Ik vrees met grote vrezen dat je daar wel eens héél erg veel gelijk in kunt gaan hebben vandaar dat ik eens ga proberen of ze zo'n ding als "productsample" willen opsturen. Er staan nergens onafhankelijk reviews van dat spul (ik kan ze in ieder geval niet vinden) en om Alibaba en z'n 40 rovers nou zomaar op de blauwe (spleet)ogen te gaan vertrouwen..... Nâhazz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:52:
Nieuwe Feature op De Tig.
[afbeelding]
@wimmel_1

Dat spul van BlackVue komt eigenlijk overal wel als "beste aanschaf" naar voren maar dat mag gezien de prijs ook wel. Het is alleen jammer dat 't wat minder goed onzichtbaar in de auto weg te werken is (al zal dat waarschijnlijk ook wel lukken door het ding te openen en de componenten in de spiegelbevestiging kap weg te werken).
Lekker stukje achergrondmuziek in je auto, overigens.....

@bokkow : Je kunt de originele RAW LED's van een Golf 7 ook "Dynamisch" maken middels een aftermarket (non OEM) stukje electronica wat je tussen de achterlichtunit's en de stekers zet. Hoef je ook niets voor te coderen middels VCDS of andere tooling.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 16-04-2017 15:27 ]
Het is china spul, voordeel is ....heel goedkoop. Gewoon kopen die hap. Maakt het extra spannendwimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:09:
[...]
Ik vrees met grote vrezen dat je daar wel eens héél erg veel gelijk in kunt gaan hebben vandaar dat ik eens ga proberen of ze zo'n ding als "productsample" willen opsturen. Er staan nergens ongahfankelijk reviews van dat spul (ik kan ze in ieder geval niet vinden) en om Alibaba en z'n 40 rovers nou zomaar op d'r blauwe (spleetogen) te gaan vertrouwen..... Nâh
Dat spul van BlackVue komt eigenlijk overal wel als "beste aanschaf" naar voren maar dat mag gezien de prijs ook wel. Het is alleen jammer dat 't wat minder goed onzichtbaar in de auto weg te werken is (al zal dat waarschijnlijk ook wel lukken door het ding te openen en de componenten in de spiegelbevestiging kap weg te werken).
Ik had er wel es reviewtje tegengekomen ( een of andere rus, daar vind je veel van dashcams, zeker van die chinese) en vond de kwaliteit maar zus en zo.
Kies ik toch eerder voor goed beeld.
Dat discreet valt best mee hoor, ik had ook gedacht van bleh, maar van buitenaf valt het niet zodanig op als je er niet echt op let. (Zwart achter ruit, en net komende van die sticker waar je spiegel op zit)
Die blackvue's zijn inderdaad degelijke cams maar eigenlijk zijn ze gewoon chinese cams in een sjieker behuizing en premium prijs en support.
@azz_kikr : Ik denk dat als je alle originele OEM VW onderdelen welke in China gemaakt worden er uit moet gaan halen dat je A: een behoorlijke klus hebt én B: Je auto daarna niet veel meer zal doen 
Je kunt daar tegenwoordig ALLES laten (na?)maken conform de eisen welke je er zélf aan stelt tegen een fractie van de loonkosten hier. Bosch/Lucas/.... zullen dat beslist ook wel weten
Je kunt daar tegenwoordig ALLES laten (na?)maken conform de eisen welke je er zélf aan stelt tegen een fractie van de loonkosten hier. Bosch/Lucas/.... zullen dat beslist ook wel weten
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 16-04-2017 14:43 ]
@wimmel_1
Hihi ik weet het, je moet maar voor de grap es kijken op aliexpress hoeveel vag onderdelen je er kan kopen van electronica
Hihi ik weet het, je moet maar voor de grap es kijken op aliexpress hoeveel vag onderdelen je er kan kopen van electronica
Yep, alleen gaan de kosten bij een 1.4 ook nog in een adapter zitten, toch? Die adapter alleen vragen ze al 100,- voor... Misschien alleen die adapter kopen en bobines + bougies ergens anders (tips?)Famous schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:08:
@bokkow veels te duur.
Ik had laatst de rode bobines inclusief 4 bougies voor 140 euro dacht ik
@wimmel_1 Thanks weer wat geleerd. Over de rest van jouw post; toevallig heb ik twee weken terug een A118C besteld via Gearbest. 1/10e prijs van een Backvue en misschien niet zo fancy in functies maar gezien het verschil in prijs wel de moeite waard te proberen vond ik. Daarnaast lijkt die A118C ook beter weg te werken te zijn. Ik verwacht m over een week of 4 binnen.
[ Voor 31% gewijzigd door bokkow op 16-04-2017 15:22 ]
Wat je met die "duur" aangeboden modules in principe doet is het buitenste lampdeel van de LED's vertragen. Het deel in de binnenste lamp-unit gaat éérst branden en daarna het buitenste deel pas. Aan componenten zit er misschien voor €2,- aan onderdelen in (simpele weerstand / capacitor oftewel een "Torretje"bokkow schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:17:
[...]
Yep, alleen gaan de kosten bij een 1.4 ook nog in een adapter zitten, toch? Die adapter alleen vragen ze al 100,- voor... Misschien alleen die adapter kopen en bobines + bougies ergens anders (tips?)
@wimmel_1 Thanks weer wat geleerd. Over de rest van jouw post; toevallig heb ik twee weken terug een A118C besteld via Gearbest. 1/10e prijs van een Backvue en misschien niet zo fancy in functies maar gezien het verschil in prijs wel de moeite waard te proberen vond ik. Daarnaast lijkt die A118C ook beter weg te werken te zijn. Ik verwacht m over een week of 4 binnen.
@bokkow ik heb nog niet gekeken naar ander bougies. Zitten namelijk net nieuwe in. ik heb zojuist wel deze mail gestuurd naar jd.
Beste JD,
Ik heb 2 maanden geleden bij hans sloot een hele motor revisie laten doen bij 60k op de teller. Mijn scirocco heeft nu nieuwe ketting/nokkenasversteller/ geleiders etc. Naast dat zit er nu ook een forge intake op.
Ik wil graag nog steeds chip+dsg tuning laten doen. Alleen twijfel ik nu nog tussen stage 1/2.
Wat zou ik nog moeten doen voor stage 2? Gfb dv+ en de downpipe leeg laten halen of een custom? En gaat het verschil groot zijn? Of zeggen jullie met deze auto kun je beter dit zo laten en gewoon voor stage 1 gaan.
Ik hoor het graag wat de mogelijkheden zijn en de kosten zodat ik binnenkort een afspraak kan maken!
Bedankt!
Beste JD,
Ik heb 2 maanden geleden bij hans sloot een hele motor revisie laten doen bij 60k op de teller. Mijn scirocco heeft nu nieuwe ketting/nokkenasversteller/ geleiders etc. Naast dat zit er nu ook een forge intake op.
Ik wil graag nog steeds chip+dsg tuning laten doen. Alleen twijfel ik nu nog tussen stage 1/2.
Wat zou ik nog moeten doen voor stage 2? Gfb dv+ en de downpipe leeg laten halen of een custom? En gaat het verschil groot zijn? Of zeggen jullie met deze auto kun je beter dit zo laten en gewoon voor stage 1 gaan.
Ik hoor het graag wat de mogelijkheden zijn en de kosten zodat ik binnenkort een afspraak kan maken!
Bedankt!
@Darkvisje Ik weet niet precies wat je met het 'leeghalen' van de downpipe bedoelt, maar ik neem aan dat je het over de katalysator hebt? Dan zijn twee verschillende dingen natuurlijk, in je downpipe zit verder niets.
Hij zal je net als mij waarschijnlijk adviseren je originele downpipe bij een uitlaatspecialist te laten vervangen door een 3" exemplaar (destijds deden zij dat nog niet zelf, hij gaf daarvoor in de plaats een advies waar je dat het beste kan doen, tenzij ze het nu wel zelf doen), en de katalysator te vervangen door een sportkatalysator (zodat je wagen ook gewoon door de APK komt) die verderop dan nu het geval is in het uitlaatsysteem wordt geplaatst.
Dit vermindert de tegendruk achter de turbo zodat hij meer ruimte heeft voor het tunen. Daarnaast niet vergeten ook je standaard luchtfilter vooraf te vervangen door een geölied katoenen exemplaar met een lagere luchtweerstand. In mijn geval had ie die zelf op voorraad, destijds van K&N.
Let ook op dat je voor je erheen gaat je tank is gevuld met euro 98 (of beter als je van plan bent die voortaan te gaan tanken). Ik was dat vergeten, uiteindelijk ter plekke bij de Euro 95 een paar liter ethanol moeten bijvullen om het octaangehalte omhoog te krijgen. Het tunen moet namelijk plaatsvinden met een hoog octaangehalte om het maximale uit de tuning te halen (en moet je daarna dus ook blijven tanken voor de beste prestaties).
Wat stage 1 en 2 is lijkt een beetje arbitrair, en wat anderen al opmerkten wordt het door elkaar heen gebruikt. Mijn aanpassingen noemden ze bij JD destijds stage 1. Let hier dus op als je tuners met elkaar gaat vergelijken.
Hij zal je net als mij waarschijnlijk adviseren je originele downpipe bij een uitlaatspecialist te laten vervangen door een 3" exemplaar (destijds deden zij dat nog niet zelf, hij gaf daarvoor in de plaats een advies waar je dat het beste kan doen, tenzij ze het nu wel zelf doen), en de katalysator te vervangen door een sportkatalysator (zodat je wagen ook gewoon door de APK komt) die verderop dan nu het geval is in het uitlaatsysteem wordt geplaatst.
Dit vermindert de tegendruk achter de turbo zodat hij meer ruimte heeft voor het tunen. Daarnaast niet vergeten ook je standaard luchtfilter vooraf te vervangen door een geölied katoenen exemplaar met een lagere luchtweerstand. In mijn geval had ie die zelf op voorraad, destijds van K&N.
Let ook op dat je voor je erheen gaat je tank is gevuld met euro 98 (of beter als je van plan bent die voortaan te gaan tanken). Ik was dat vergeten, uiteindelijk ter plekke bij de Euro 95 een paar liter ethanol moeten bijvullen om het octaangehalte omhoog te krijgen. Het tunen moet namelijk plaatsvinden met een hoog octaangehalte om het maximale uit de tuning te halen (en moet je daarna dus ook blijven tanken voor de beste prestaties).
Wat stage 1 en 2 is lijkt een beetje arbitrair, en wat anderen al opmerkten wordt het door elkaar heen gebruikt. Mijn aanpassingen noemden ze bij JD destijds stage 1. Let hier dus op als je tuners met elkaar gaat vergelijken.
@Weemism your wrong! De downpipe heeft ook een verdichting die je er uit kan tikke waardoor hij ook meer ruimte heeft. Volgens mij had ik dit van @Famous. Daarnaast tank ik zolang ik mijn auto heb al 98. Daarnaast als je goed had gelezen in de mail. Heb ik al een forge intake. Toch bedankt voor je tips!
Nou nou, geen uitroeptekens nodig hoor... Nieuw voor me dan, maar als jij het zegt. Voor zover ik weet is het gewoon de diameter van de originele downpipe die kleiner is en dient te worden vervangen door een met een grote maat.Darkvisje schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:59:
@Weemism your wrong! De downpipe heeft ook een verdichting die je er uit kan tikke waardoor hij ook meer ruimte heeft. Volgens mij had ik dit van @Famous. Daarnaast tank ik zolang ik mijn auto heb al 98. Daarnaast als je goed had gelezen in de mail. Heb ik al een forge intake. Toch bedankt voor je tips!
Wacht het antwoord van JD dan maar af. Nog één laatste tip, als je je kat laat vervangen en verplaatsen zal deze meer tijd nodig hebben om op te warmen. Bij mij zorgde dit ervoor dat bij de APK (nb. bij VAG Techniek in Nuenen) de viergasmeting in eerste instantie niet werd gehaald omdat ze uitgingen van de standaard opwarmtijd en dus werking en emissiereductie.
Geef dus aan dat de motor langer dan normaal moet draaien om de nieuwe kat op temperatuur te laten komen zodat de meting ook goed wordt uitgevoerd en niet te vroeg.
Zijn mijn ervaringen iig. Succes ermee verder.
@Darkvisje Door de APK komen is geen enkel probleem met die aanpassingen, enige is dus dat je dat van die verplaatste katalysator wel even vooraf moet aangeven dus zodat men het vooraf weet voordat de viergasmeting wordt verricht.
Euhm, ik heb het niet over "dure" modules als je naar mn post verwees? Ik heb het enkel over een adapter zodat R8 coils in mijn 1.4 motor passen en een goedkopere dashcam dan de veel besproken Blackvue.wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:44:
[...]
Wat je met die "duur" aangeboden modules in principe doet is het buitenste lampdeel van de LED's vertragen. Het deel in de binnenste lamp-unit gaat éérst branden en daarna het buitenste deel pas. Aan componenten zit er misschien voor €2,- aan onderdelen in (simpele weerstand / capacitor oftewel een "Torretje").
Interessant hoor dat die dynamische knipperlichten ook mogelijk zijn met oudere MK7 modellen, maar verder niet voor mij interessant haha.
@Darkvisje, ok geen andere bougies maar dan nog zou je de coils kunnen vervangen natuurlijk, zou je dat overwegen? Voordeel zou moeten zijn dat ontstekingsmoment nauwkeuriger te bepalen is en de vonk sterker is (correct me if I'm wrong). Dus voor een tune sessie zie ik zelf dit als meest optimale voorbereiding:
-Andere inlet met ander type luchtfilter
-3" Downpipe
-Sportkat
-R8 bobines met adapter
-NGK BKR7EIX bougies
-RON98 of beter (tank ik sinds ruime tijd)
(-Walnootstraal-behandeling om koolstof aanslag te verwijderen, optioneel)
Mis ik iets? Kun je nog verder gaan voor stage 1/1.5? Ik wil niet eens het maximale maar zou graag 200PK/300NM willen aantikken en vooral het merkbare deel tussen 3000 en 4000 rpm vloeiender laten verlopen. Tot 3000RPM trekt het lekker en na 4000RPM ook weer maar daar tussen is het iets minder.
Vraagje: heeft er iemand een adresje waar je makkelijk en goedkoop aan vag dingen kan geraken op basis van de originele nummers? Ik had vroeger adresje waar ik makkelijk en goedkoop kan bestellen...nu niet meer.
Het gaat om de knopjes boven de versnellingspook. Heb slecht weer retrofit gevonden die ik voor prikje kan doen als ik die knopjes kan vinden.
Het gaat om de knopjes boven de versnellingspook. Heb slecht weer retrofit gevonden die ik voor prikje kan doen als ik die knopjes kan vinden.
@azz_kikr kijk even in mijn vorige posts, 2 paginas terug denk ik. Waar mijn orginele oem gloss spullen vandaan komen. Is allemaal uit duitsland en binnen 2 dagen in je brievenbus.
@bokkow als ik zo de jd facebook pagina kijk zie ik ze nooit iets zeggen over de bobines etc. Ik ga wellicht nog voor een downpipe+racekat en ik zou in je lijstje de gfb dv+ ook zetten. Deze word wel heel vaak genoemt. Omdat je orginele divertervalve vaak sneuvelt na tuning.
@bokkow als ik zo de jd facebook pagina kijk zie ik ze nooit iets zeggen over de bobines etc. Ik ga wellicht nog voor een downpipe+racekat en ik zou in je lijstje de gfb dv+ ook zetten. Deze word wel heel vaak genoemt. Omdat je orginele divertervalve vaak sneuvelt na tuning.
Ooo ja, dat klopt dat hoor je vaker, zet ik die er ook bij. En wat denk jij (of anderen) van walnootstraalbehandeling vóór een tune? Wel 250,- extra ongeveer

Kheb de mijne al laten reinigen bij mn motor revisie. Inlaat reiniging dan teminste
Dank je, zoiets zocht ik inderdaad. Eerst wel nog ff ebay afschuimen, die originele prijzen voor een knopje zijn.....indrukwekkend ~50€ voor 1 knopjeDarkvisje schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:56:
@azz_kikr kijk even in mijn vorige posts, 2 paginas terug denk ik. Waar mijn orginele oem gloss spullen vandaan komen. Is allemaal uit duitsland en binnen 2 dagen in je brievenbus.
DV+ zou ik sowieso monteren, dit kan je makkelijk zelf en kost €115,-. Niet nodig voor stage 1 of 2, wel stukje zekerheid, ook als je standaard rijdt.Darkvisje schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:53:
@bokkow ik heb nog niet gekeken naar ander bougies. Zitten namelijk net nieuwe in. ik heb zojuist wel deze mail gestuurd naar jd.
Beste JD,
Bedankt!
Als je al een forge intake hebt en je tankt 98 lekker die downpipe leegkloppen en voor stage 2 gaan!
Wat die zegt klopt wel, naast de vernauwing in de OEM downpipe zit er ook een soort cement in welke redelijk wat tegenhoudt. Dit kan je makkelijk eruit 'kloppen'. Hieronder een foto hoe hij leeg is, normaal gesproken zit hier dus een dik blok in:Weemism schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:33:
@Darkvisje Ik weet niet precies wat je met het 'leeghalen' van de downpipe bedoelt, maar ik neem aan dat je het over de katalysator hebt? Dan zijn twee verschillende dingen natuurlijk, in je downpipe zit verder niets.

Je kan ook gewoon een downpipe nemen zonder eerste kat, kom je gewoon door de APK heen
Zou voor PFR7S8EG bougies gaan (althans deze worden altijd aangeraden bij een 2.0).bokkow schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:39:
[...]
Euhm, ik heb het niet over "dure" modules als je naar mn post verwees? Ik heb het enkel over een adapter zodat R8 coils in mijn 1.4 motor passen en een goedkopere dashcam dan de veel besproken Blackvue.
Interessant hoor dat die dynamische knipperlichten ook mogelijk zijn met oudere MK7 modellen, maar verder niet voor mij interessant haha.
@Darkvisje, ok geen andere bougies maar dan nog zou je de coils kunnen vervangen natuurlijk, zou je dat overwegen? Voordeel zou moeten zijn dat ontstekingsmoment nauwkeuriger te bepalen is en de vonk sterker is (correct me if I'm wrong). Dus voor een tune sessie zie ik zelf dit als meest optimale voorbereiding:
-Andere inlet met ander type luchtfilter
-3" Downpipe
-Sportkat
-R8 bobines met adapter
-NGK BKR7EIX bougies
-RON98 of beter (tank ik sinds ruime tijd)
(-Walnootstraal-behandeling om koolstof aanslag te verwijderen, optioneel)
Mis ik iets? Kun je nog verder gaan voor stage 1/1.5? Ik wil niet eens het maximale maar zou graag 200PK/300NM willen aantikken en vooral het merkbare deel tussen 3000 en 4000 rpm vloeiender laten verlopen. Tot 3000RPM trekt het lekker en na 4000RPM ook weer maar daar tussen is het iets minder.
Met dit kan je prima voor stage 2 gaan, niet stage 1
Gewoon laten doen bij Tom van HBT (let op, heeft mega wachtrij) de blokken zijn echt extreem vies.bokkow schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:01:
Ooo ja, dat klopt dat hoor je vaker, zet ik die er ook bij. En wat denk jij (of anderen) van walnootstraalbehandeling vóór een tune? Wel 250,- extra ongeveer
Zeker als je gaat tunen brengt dit echt wel een verschil met zich mee.
Ohja, en iedereen fijne pasen nog
@Famous thanks voor de tips! Daar kan ik wel wat mee. Vond trouwens nog een verduidelijkend plaatje van een OEM 1.4 TSI downpipe die net was leeggeklopt:

Ik ga voor mezelf een kostenplaatje schetsen om dit allemaal uit te voeren. Misschien doe ik het wel zoveel mogelijk in stappen om het niet in één keer een klapper te laten zijn en dan begin ik wel met die DV+ en opschonen van het blok bij HBT. Staat nu 133K op de teller en ik geloof niet dat het inlaattraject eerder is schoongemaakt..
Zijn er bepaalde shops waar jullie dergelijke spullen graag kopen (DV+ BFG, air intake, etc)?
En uiteraard eveneens iedereen een fijn Pasen gewenst!

Ik ga voor mezelf een kostenplaatje schetsen om dit allemaal uit te voeren. Misschien doe ik het wel zoveel mogelijk in stappen om het niet in één keer een klapper te laten zijn en dan begin ik wel met die DV+ en opschonen van het blok bij HBT. Staat nu 133K op de teller en ik geloof niet dat het inlaattraject eerder is schoongemaakt..
Zijn er bepaalde shops waar jullie dergelijke spullen graag kopen (DV+ BFG, air intake, etc)?
Goedemiddag allemaal
Vraagje, heeft er iemand van jullie ervaring met de RCD650XL van Autopar.nl? Als ik het zo lees is het een Aziatisch model, maar op internet is er vrij weinig over te vinden. Ik ben benieuwd of deze goed werkt in NL qua FM radio enz. Taal is niet te wijzigen naar Nederlands las ik op hun site, wat wel een voordeel is, is dat hij met Apple CarPlay werkt.
Tevens vraag ik me af of je hier de Volkswagen bluetooth premium module voor moet hebben, of dat BT gewoon ingebouwd zit in deze radio.
Mocht iemand van jullie meer info of ervaringen hebben dan hoor ik het graag!
Zie hier de link: http://www.autopar.nl/vw-...play-bluetooth-multimedia
Vraagje, heeft er iemand van jullie ervaring met de RCD650XL van Autopar.nl? Als ik het zo lees is het een Aziatisch model, maar op internet is er vrij weinig over te vinden. Ik ben benieuwd of deze goed werkt in NL qua FM radio enz. Taal is niet te wijzigen naar Nederlands las ik op hun site, wat wel een voordeel is, is dat hij met Apple CarPlay werkt.
Tevens vraag ik me af of je hier de Volkswagen bluetooth premium module voor moet hebben, of dat BT gewoon ingebouwd zit in deze radio.
Mocht iemand van jullie meer info of ervaringen hebben dan hoor ik het graag!
@bokkow @Famous ik zou het graag zelf doen maar heb geen fatsoenlijke krick en steunen 🙁. Ik wacht nog even de reactie van jd voor ik beslis.
Wat betreft de gfb heb ik al wat rond gevraagd @bokkow :
Beste,
Als ik bij GFB ga kijken, zie ik de VW Scirocco MK3 1.4 TSI staan, is dat uw auto?
Als dit klopt zou u de GFB T9351 moeten hebben:
https://www.fineline-impo...004-on-p20352-217532.html
Deze is bij ons op voorraad en zou met enkele dagen bij u kunnen zijn.
En ofc jullie ook fijne pasen!
Beste,
Als ik bij GFB ga kijken, zie ik de VW Scirocco MK3 1.4 TSI staan, is dat uw auto?
Dat is het inderdaad!bokkow schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:54:
@Famous thanks voor de tips! Daar kan ik wel wat mee. Vond trouwens nog een verduidelijkend plaatje van een OEM 1.4 TSI downpipe die net was leeggeklopt:
[afbeelding]
Ik koop mijn air intakes altijd hier, van GTI forum krijg je korting en altijd wat luchtverfrissers
https://www.24tuned.nl
DV+ kan hier:
http://www.gmb-tuning.nl/...20002665&aid=9455&lang=nl
Die past dacht ik ook in een 1.4.
Zit bluetooth bij in als ik het zo lees maar volgens mij is dat gewoon een 330G. Bespaar wat en koop hem hier:daankemp schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:56:
Goedemiddag allemaal![]()
Mocht iemand van jullie meer info of ervaringen hebben dan hoor ik het graag!![]()
https://nl.aliexpress.com...041829&SearchText=rcd330g
Edit:
-ondersteuning Bluetooth, USB, Cd-wisselaar, Aux, Sd-kaart, OPS, Camera (Alleen AV Camera).
-Raido geïntegreerde BLUETOOTH handsfee module + geïntegreerde microfoon binnen voorpaneel.
-installeren camera nodig Code door VCDS (Gelieve ons krijgen hoe code het)
Radio Bluetooth Functie Ondersteuning:
1. Show Telefoon Boek.
2. Oproep Telefoonnummer Op de Radio
3. Voeg Favoriete Telefoon Nummer
4. Show recente contacten
5. Play Bluetooth muziek-A2DP
[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 17-04-2017 14:22 ]
Hmmm dank! Maar het lijkt heel erg op een officieel VW systeem als ik de interface zo eens zie. Kan iemand dat bevestigen?Famous schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:19:
[...]
Zit bluetooth bij in als ik het zo lees maar volgens mij is dat gewoon een 330G. Bespaar wat en koop hem hier:
https://nl.aliexpress.com...041829&SearchText=rcd330g
De RCD330G is het officieel systeemdaankemp schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:21:
[...]
Hmmm dank! Maar het lijkt heel erg op een officieel VW systeem als ik de interface zo eens zie. Kan iemand dat bevestigen?
Aah duidelijk, als ik daar op zoek krijg ik idd wat meer informatie. Dank! :-) Lijkt een beetje op de systemen uit de huidige VW's, alleen mooi dat je die RCD330G ook in kan bouwen op bijv de Polo 6R.
Het is nog best wel een klusje die DV+ te plaatsen op de 1.4 twincharger.Darkvisje schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:13:
@bokkow @Famous ik zou het graag zelf doen maar heb geen fatsoenlijke krick en steunen 🙁. Ik wacht nog even de reactie van jd voor ik beslis.
Beste,
En twee posts later is er een heel verhaal met ervaringen en een mogelijke reden om R8 bobines te gebruiken.
Al verschillende pagina's/fora doorgenomen en onder de achterbank zou nog een pomp zitten die naar de filter vooraan pompt, die hoor ik draaien dan.azz_kikr schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:35:
[...]
Geen idee wat er draait. Zou niet je pomp mogen zijn, of je auto heeft nog pompverstuivers. Al die CR blokken zouden dat niet mogen doen.
Soit, iemand ervaring met een kapotte haaienvin gps antenne (zo eentje) i.c.m. een RNS310? GPS vindt niet altijd positie, bij "ontvangen satellieten" staat er dan ook gewoon 0. Wist niet dat zo'n antenne stuk kon gaan? Kost blijkbaar nieuw ongeveer € 100 (ongeplaatst)?
Edit: blijkbaar regelmatig/veel voorkomend..
[ Voor 3% gewijzigd door Rafael op 17-04-2017 19:44 . Reden: Toevoeging ]
Mwah je moet een ronde tork hebben volgens mij dan is het wel te doen. Ik ga het binnenkort denk ik wel proberen..bokkow schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:26:
[...]
Het is nog best wel een klusje die DV+ te plaatsen op de 1.4 twincharger.
En twee posts later is er een heel verhaal met ervaringen en een mogelijke reden om R8 bobines te gebruiken.
Dan weet ik het ook niet voor die pompRafael schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:59:
[...]
Al verschillende pagina's/fora doorgenomen en onder de achterbank zou nog een pomp zitten die naar de filter vooraan pompt, die hoor ik draaien dan.
Soit, iemand ervaring met een kapotte haaienvin gps antenne (zo eentje) i.c.m. een RNS310? GPS vindt niet altijd positie, bij "ontvangen satellieten" staat er dan ook gewoon 0. Wist niet dat zo'n antenne stuk kon gaan? Kost blijkbaar nieuw € 110 (ongeplaatst)?
Voor je GPS,
ja kost wel wat, en als je ze zelf vervangt, moet je opletten dat je je dakbekleding niet knikt.
Of je koopt een antenne met fakra connector voor 10-15€, en je plakt die ergens onder je dashboard (op radio zelf ofso).
Bij VW van een collega ook gedaan. 5 - 10 minuten werk voor radio eruit te nemen. Gps ontvanger tussen een luchtkanaal gestoken en werkt perfect. Van 0 sats naar 10-11 voor 15€.
Die origine antennes durven vaak vocht binnen te laten na een tijdje en dan gaan ze stuk.
Maar weer twee optische upgrades/toevoegingen gekocht bij onze Aziatische vrienden.
Begin ook te twijfel voor een mattenset.. hoe bevallen ze @bardi-1 ?
Perfecto, ben erg tevreden over de kwaliteit en het trekt mooi door in m'n stoelen.Famous schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:27:
Maar weer twee optische upgrades/toevoegingen gekocht bij onze Aziatische vrienden.
Meteen even vraagje; ik zie dat er vaak wordt gesproken over het leeghalen van de downpipe, wat zijn de voordelen en/ of nadelen hiervan? Misschien wil ik dit ook (laten) doen.
@Famous wat heb je gehaald? Heb ook wel interesse in die vloermatten.
Daarnet nog even paar fotos geschoten:

Besteldbardi-1 schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:43:
[...]
Perfecto, ben erg tevreden over de kwaliteit en het trekt mooi door in m'n stoelen.
Meteen even vraagje; ik zie dat er vaak wordt gesproken over het leeghalen van de downpipe, wat zijn de voordelen en/ of nadelen hiervan? Misschien wil ik dit ook (laten) doen.
Als je je downpipe leeg klopt is er minder tegendruk wat gepaard gaat met meervermogen. Weet niet of je de auto wel of niet wil laten tunen maar het helpt zeker mee, zonder tuning ook!
Het geluid wat het apparaat produceert wordt tevens ietjes harder!
Deurslot ding met R logo erop, je niet het niet maar toch leukDarkvisje schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:51:
En een R logo ding voor op de auto:

En nu dan de matten, bij winparts krijg je gratis verzending op de matten: vwdasoriginal
Foto's zien er leuk uit
Edit: wel even luxe kentekenplaten bestellen

Nice, hopen dat jij ze ook mooi vind!Famous schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:58:
[...]
BesteldHad gratis verzending met kortingscode dus dan moet het maar he..
![]()
Als je je downpipe leeg klopt is er minder tegendruk wat gepaard gaat met meervermogen. Weet niet of je de auto wel of niet wil laten tunen maar het helpt zeker mee, zonder tuning ook!
Het geluid wat het apparaat produceert wordt tevens ietjes harder!
Hij is al bij JD geweest en gekieteld dus vandaar mijn interesse
Ja anders stuur ik ze gewoon terugbardi-1 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:05:
[...]
Nice, hopen dat jij ze ook mooi vind!
Hij is al bij JD geweest en gekieteld dus vandaar mijn interesse
Tank je ook octaan 98/102?
Met stage 1 is het een gokje hoe die erop gaat rijden, bij mijn oude GTI had ik een perfecte lijn en zeer goed vermogen maar kan mij ook voorstellen dat er wat kronkels in kunnen komen.
Ik tank wel altijd octaan 102 en dat zou ook hiermee te maken hebben gaf JD aan.
Staat erg goed @Darkvisje ! Hele vette set
Netjes gevuld en lekker breed!
Nope, op dit moment gewoon 95. Scheelt vs 98 ongeveer 9 tot 11 pk. 102 nog nooit erin gehad.Famous schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:08:
[...]
Ja anders stuur ik ze gewoon terug![]()
Tank je ook octaan 98/102?
Met stage 1 is het een gokje hoe die erop gaat rijden, bij mijn oude GTI had ik een perfecte lijn en zeer goed vermogen maar kan mij ook voorstellen dat er wat kronkels in kunnen komen.
Ik tank wel altijd octaan 102 en dat zou ook hiermee te maken hebben gaf JD aan.
Iemand nog tips voor het schoonmaken van Alcantara bekleding? Ik had een klein vlekje en dacht dat het wel kon met de stoomreiniger maar nu zie je dus precies die lijnen die ik heb getrokken met de kop van de stoomreiniger. Kun je dit nog een beetje eruit masseren met warm water of zeep oid? Ga het vanavond proberen iig
Had ook eerst moeten googlen voor ik begon..
https://forum.carclean.co...maken-en-bijhouden.16795/Scrtz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:12:
Iemand nog tips voor het schoonmaken van Alcantara bekleding? Ik had een klein vlekje en dacht dat het wel kon met de stoomreiniger maar nu zie je dus precies die lijnen die ik heb getrokken met de kop van de stoomreiniger. Kun je dit nog een beetje eruit masseren met warm water of zeep oid? Ga het vanavond proberen iig
Ik was al stiekem lid van de "Tweakers VW Club" met mijn VW Jetta (2005).
Maar die gaat het veld ruimen.
Er komt (zeer) binnenkort een VW Polo 1.2 TSI Comfortline (2017) Een witte.
Ik lees dus lekker mee!
Maar die gaat het veld ruimen.
Er komt (zeer) binnenkort een VW Polo 1.2 TSI Comfortline (2017) Een witte.
Ik lees dus lekker mee!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Thanks Rainesh, vnv eens kijken of het weg gaat maar denk het wel. Het is verder geen vuil ofzo.
Stoomreiniger werkte voor de stofdelen echter wel heel erg goed en snel
Mooie auto :-)Darkvisje schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ben zelf bezig met mijn rijbewijs hoop er ook ooit een sirocco aan te kunnen schaffen.. xD
Graper heeft een leuke, ik zoek de link even opTjardaR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:43:
[...]
Mooie auto :-)
ben zelf bezig met mijn rijbewijs hoop er ook ooit een sirocco aan te kunnen schaffen.. xD
Edit: http://www.graperautomoti...io/volkswagen-scirocco-r/
Of als je op je budget meet letten een met minder opties en peekaa:
http://www.graperautomoti...scirocco-r-line-2-0-tfsi/
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 18-04-2017 19:50 ]
Ben benieuwd al vind ik de sirocco wel een van de mooiere serie's van volkswagen alleen jammer dat de productie was gestoptFamous schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:49:
[...]
Graper heeft een leuke, ik zoek de link even op
Edit: http://www.graperautomoti...io/volkswagen-scirocco-r/
Of als je op je budget meet letten een met minder opties en peekaa:
http://www.graperautomoti...scirocco-r-line-2-0-tfsi/
edit:
ik heb ze gezien alleen erg duur voor mij
Persoonlijk vind ik dit meer in mijn budget xD
http://ww3.autoscout24.nl/classified/302640045?asrc=st|as
[ Voor 21% gewijzigd door TjardaR op 18-04-2017 19:55 ]
Vind het facelift model wel chique hoor, zeker met die extra tellers.TjardaR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:51:
[...]
Ben benieuwd al vind ik de sirocco wel een van de mooiere serie's van volkswagen alleen jammer dat de productie was gestopt
edit:
ik heb ze gezien alleen erg duur voor mij
Persoonlijk vind ik dit meer in mijn budget xD
http://3ww.autoscout24.nl/classified/302640045?asrc=st|as
Hij heeft alleen de kleur niet mee..
Edit: Je link werkt niet
Hij werkt idd niet jammerFamous schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:55:
[...]
Vind het facelift model wel chique hoor, zeker met die extra tellers.

maar dat model is inderdaad echt wel nice

link fixed..
http://auto.autoscout24.n...cco-Benzine-Wit-310219037
Nee hoor, importeur PON heeft in al hun wijsheid besloten dit model voor de NL markt te schrappen. In bijv. Dld bleef ie nog gewoon leverbaar, vorig jaar is daar zelfs de nieuwe generatie geïntroduceerd.TjardaR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:51:
[...]
Ben benieuwd al vind ik de sirocco wel een van de mooiere serie's van volkswagen alleen jammer dat de productie was gestopt
Je zou dus kunnen kiezen te importeren, op termijn was ik dat zelf ook van plan voor het nieuwe model.

Het is nu niet dat importeren zo veel werk is. 
Goedkoper in Duitsland, aanhangwagentje huren voor 25 a 40 € euro. Volle tank en hoppa. Papierwerk is 2 keer niks. (Of gewoon transit platen maar bleh)
Goedkoper in Duitsland, aanhangwagentje huren voor 25 a 40 € euro. Volle tank en hoppa. Papierwerk is 2 keer niks. (Of gewoon transit platen maar bleh)
Ik vind persoonlijk de voorbumper niet zo mooi als de r versie van 2008/2014. De achterbumper daar in tegen weer wel.
De extra tellers vind ik dan weer niks. Lekker op het mfd laten zien. Daar in tegen vind ik de nieuwe radios/navs wel weer mooier haha.
De extra tellers vind ik dan weer niks. Lekker op het mfd laten zien. Daar in tegen vind ik de nieuwe radios/navs wel weer mooier haha.
Grappig, ik vond de facelift minder geslaagd en om best wat redenen:Famous schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:55:
[...]
Vind het facelift model wel chique hoor, zeker met die extra tellers.
-Tellers zijn leuk maar nemen best wat zicht weg
-De smoel is vooral op de non-R minder, tja, agressief(?) geworden en meer standaard Golf geworden.
-De nieuwe R velgen spreken minder dan de Talladega's op jouw eigen auto bijvoorbeeld
-Het LED lijntje bij de koplampen voegen weinig toe en maken het wat druk.
-Neppe luchtsleuven aan weerszijde van de achterbumper; "meh" (vind ik sowieso bij niet functionele maar functioneel-lijkende details overigens)
Enige wat ik wel tof vind zijn de LED achterlichten.
Ach jaaaa ieder het zijne, en het zal ook geen straf zijn haha
@bokkow we zijn het dus redelijk met elkaar eens haha
Daarom zette ik ook een echte R neer, willen geen neppe zooi natuurlijk!bokkow schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:42:
[...]
Grappig, ik vond de facelift minder geslaagd en om best wat redenen:
-Tellers zijn leuk maar nemen best wat zicht weg
-De smoel is vooral op de non-R minder, tja, agressief(?) geworden en meer standaard Golf geworden.
-De nieuwe R velgen spreken minder dan de Talladega's op jouw eigen auto bijvoorbeeld
-Het LED lijntje bij de koplampen voegen weinig toe en maken het wat druk.
-Neppe luchtsleuven aan weerszijde van de achterbumper; "meh" (vind ik sowieso bij niet functionele maar functioneel-lijkende details overigens)
Enige wat ik wel tof vind zijn de LED achterlichten.
Ach jaaaa ieder het zijne, en het zal ook geen straf zijn haha
Zou persoonlijk de velgen ook niet nemen, vind ze op een Golf ook helemaal niet mooi.
Een kale auto is vaak aanzienlijk minder mooi dan de 'snelle' variant.
Scheelt dat je daar tegenwoordig R-line enzo voor hebtFamous schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:07:
[...]
Daarom zette ik ook een echte R neer, willen geen neppe zooi natuurlijk!
Zou persoonlijk de velgen ook niet nemen, vind ze op een Golf ook helemaal niet mooi.
Een kale auto is vaak aanzienlijk minder mooi dan de 'snelle' variant.
En dan kleine mini remmen eronder of een kleine auspuff en nog geen vermogenScrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:43:
[...]
Scheelt dat je daar tegenwoordig R-line enzo voor hebt

Zo'n 1.4 tsi chippen naar 200 pk vind ik genoeg vermogen hahaFamous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:57:
[...]
En dan kleine mini remmen eronder of een kleine auspuff en nog geen vermogen![]()
Ik spaar nog even door^^
Is wel op octaan 98 en zie mensen met een 1.4 dit niet zo snel tanken.Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:07:
[...]
Zo'n 1.4 tsi chippen naar 200 pk vind ik genoeg vermogen haha
Ik spaar nog even door^^
Sowieso vertrouw ik die hele 1.4 lijn nog niet

Ja das waar haha. Ach mijn pa is monteur, als er wat mee is wens ik hem altijd veel succes ermeeFamous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:46:
[...]
Is wel op octaan 98 en zie mensen met een 1.4 dit niet zo snel tanken.
Sowieso vertrouw ik die hele 1.4 lijn nog niet
Maar ik wil eigenlijk nog eens met een 1.0/1.2 tsi DSG rijden, heb het idee dat de 'ervaring' met DSG veel 'sneller' lijkt dan met handbak, of ik ben gewoon een luie schakelaar, dat kan ook.
Nieuwe leds zijn overigens binnen en gemonteerd. Zijn een stukje minder fel dan de vorige en perfect helder wit. Ook met het minder felle ben ik wel tevreden, die andere vond ik eigelijk té schreeuwerig, dit lijkt in mijn ogen vrij OEM.

[ Voor 39% gewijzigd door Scrtz op 19-04-2017 10:54 ]
gelukkig zijn de bumpersets van een R en een R-line nogal verschillend van elkaar.Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:43:
[...]
Scheelt dat je daar tegenwoordig R-line enzo voor hebt
ja maar ja, wie betaalt die onderdelen?Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:52:
[...]
Ja das waar haha. Ach mijn pa is monteur, als er wat mee is wens ik hem altijd veel succes ermee

afgelopen dinsdag m'n golf bij de garage ingeleverd, ze hadden bij de bandenwissel alle 4! de velgen beschadigt, gelukkig wordt het netjes opgelost.
dus nu een leen polo, rijd nog best rap met een 1.0 benzine maar kan toch niet wachten tot de golf weer terug is
Haha ja das waar, ik zou ook nog altijd een GTI willen hebben, maar moet vooralsnog even wachten.Shanquish schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:15:
[...]
gelukkig zijn de bumpersets van een R en een R-line nogal verschillend van elkaar.
[...]
ja maar ja, wie betaalt die onderdelen?
afgelopen dinsdag m'n golf bij de garage ingeleverd, ze hadden bij de bandenwissel alle 4! de velgen beschadigt, uiteindelijk wordt het netjes opgelost, gelukkig.
dus nu een leen polo, rijd nog best rap met een 1.0 benzine maar kan toch niet wachten tot de golf weer terug is
Onderdelen zelf idd maar evt met korting bij mijn bijbaantje en ik hoef iig geen manuren te betalen, de grootste kostenpost nog normaal gesproken
Dit topic is gesloten.