Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.233 views

Onderwerpen

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:51
itsalex schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:25:
Wie heeft trouwens ook last van de bug in de navigatie map voor de Discover Media met de kaart van november 2016, als je navigeert over de snelweg van Duitsland en je pakt de snelweg welke binnenkomt bij Venlo de A74? Mijn navigatie geeft 1 uur extra reistijd aan als je vanuit buitenland komt naar Nederland en volgens mij is het ook vanuit Nederland naar Duitsland toe.
Waarom update je niet? Is gratis he, miss is de bug dan wel weg

Welke auto had je ook alweer en woon je in de omgeving Noord Limburg eig?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10 19:12
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:44:
[...]

Nov 2016 is de laatste versie voor de Discover serie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:10:
[...]

Nov 2016 is de laatste versie voor de Discover serie.
Ah ja elk half jaar, excuses. Mijn rekenskills zijn nog niet wakker op de maandagochtend

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:44:
[...]

Dat is de laatste update en ik rij in een Golf 7.
Ik was benieuwd of andere mensen ook last hebben van deze bug.

Ik had namelijk een rit van Amstelveen naar Basel en bij de rit over de NL A74 naar Basel deed ik één uur langer volgens het systeem terwijl toen ik voorbij de grens van Nederland/Duitsland was de reistijd één uur korter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Rainesh schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:28:
@Famous

Bouw een blackvue 2ch in...kunnen we ook genieten van je sprintjes :D
Ik heb een Mini 0805 erin zitten. Normaal gesproken altijd erin maar nu hing die net aan de computer om het filmpje van een recente aanhouding over te zetten (stonden mij op te wachten bij parkeerplaats). Had een doelgroep auto en met mijn verleden was de kans groot dat het vaker gebeurde 8)7

Wel een foto gemaakt omdat ik niet wist of het een GT of GTS was.. Weet het nog steeds niet :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wtiHRE3.jpg
azz_kikr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:14:
[...]

Before: achteraan
[afbeelding]

After: achteraan
[afbeelding]
[afbeelding]

Vooraan: after
[afbeelding]

Als iemand nog wil doen, heb nog halve pot over :D
Ben heel tevreden met het resultaat. Dat koper kleur is perfect imho. Niet the schreeuwend zoals rood, properder dan veroest ook. Staat classy op zwarte wagen. azz_kikr is O+

Morgen es met velgen, niet dat het superopvalt, zijn 16ers omwille dat ik regelmatig door slechte stukken weiland/veld moet en geen zin om weer stukken uit velgen te rijden O-)
Nice! Tevreden mee zelf?
Zit er een soort metallic glans overheen? Nu nog foto met velg 8)
Weemism schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:18:
Ter referentie, voor degenen die een soortgelijke bandenmaat hebben (235/35 ZR19) op hun Scirocco/Golf-achtigen, welke bandenspanning hanteren jullie voor en achter?

Reden waarom ik het vraag is een kleine discussie met m'n bandenboer die een aanzienlijke hogere druk adviseerde dan de druk die volgens de sticker aan de binnenkant van de tankdop wordt aangegeven. Advies VW voor deze bandenmaat met weinig belading tussen de 2,7 en 2,9 als ik me niet vergis, bandenman adviseerde echter een druk tussen de 3 en 4 bar of zelfs nog meer, specifiek vanwege de breedte van de banden.
Ik heb gewoon 2.7 bar in de banden, zelfde maat.
Vier bar vind ik wel heel veel, denk dat je weinig grip zult hebben :+

Minder is meer grip en iets hoger verbruik
Meer is minder grip en iets lager verbruik

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
itsalex schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:23:
[...]

Dat is de laatste update en ik rij in een Golf 7.
Ik was benieuwd of andere mensen ook last hebben van deze bug.

Ik had namelijk een rit van Amstelveen naar Basel en bij de rit over de NL A74 naar Basel deed ik één uur langer volgens het systeem terwijl toen ik voorbij de grens van Nederland/Duitsland was de reistijd één uur korter.
Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet, ik kom ook niet dagelijks in die hoek, vorige week wel via Venlo naar Italie gereden maar dat was al carpoolend met een Auris.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Iemand tip hoe je knoppen die soms blijven vastzitten? De autohold button blijft soms hangen als hij ingedrukt wordt.
Normaal zou je brakecleaner of wd40 gebruiken, maar das is meer voor onder de wagen. De plastiek kan hier niet zo goed tegen vrees ik.

Iemand idee met wat ik het best zou kunnen reinigen?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:02
Famous schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:42:
[...]

Ik heb een Mini 0805 erin zitten. Normaal gesproken altijd erin maar nu hing die net aan de computer om het filmpje van een recente aanhouding over te zetten (stonden mij op te wachten bij parkeerplaats). Had een doelgroep auto en met mijn verleden was de kans groot dat het vaker gebeurde 8)7
...
Ok, met een niet-bijtelings-gunstige en niet 13 in een dozijn maar zowaar toffe auto zit je voortaan in een doelgroep, top, ik zou het gooien op etnisch profileren :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Famous
azz_kikr schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:49:
Iemand tip hoe je knoppen die soms blijven vastzitten? De autohold button blijft soms hangen als hij ingedrukt wordt.
Normaal zou je brakecleaner of wd40 gebruiken, maar das is meer voor onder de wagen. De plastiek kan hier niet zo goed tegen vrees ik.

Iemand idee met wat ik het best zou kunnen reinigen?
Beetje lucht ertussen? Compressor er zachtjes op of van die bussen met lucht die je kan kopen?
bokkow schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:44:
[...]

Ok, met een niet-bijtelings-gunstige en niet 13 in een dozijn maar zowaar toffe auto zit je voortaan in een doelgroep, top, ik zou het gooien op etnisch profileren :+
Ja, tja.. ze begon eerst met 'plofkraken' en 'drugs' maar ze zegt ook op het einde dat ze de doelgroep allochtonen bedoelt, staat ook op film :9 Legde het wel beetje in de mond maar dat terzijde

Heb de matten inmiddels al binnen maar twijfel wel.. de grijze lijn om de mat had ik al en de R vind ik denk ik te veel afwijken. Het is een stuk lichter en reflecteert zowat. Nog maar eens goed over denken of ik ze wel houd.
Zeker op de foto lijkt het bijna wit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kz79swN.jpg

• Famous
bokkow schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:41:
Thanks @azz_kikr neem het mee in overweging. Off-topic: Ik denk dat ik nu trouwens toch ook ga voor een Viofo A119(S) na mn goedkope knockoff A118C gheghe

Vandaag nog wel een grappig plaatje kunnen schieten, altijd leuk andere Scirocco's tegen te komen, helaas wel wat donkere omgeving, kon het niet rechttrekken zonder scherpte te verliezen:

[afbeelding]
Zo te zien heeft hij wel parkeersensoren achter :+ :+

• bokkow
Haha ja lastig te zien maar ik maakte effectief zoveel mogelijk gebruik van dat hoek parkeervlak, zodat iedere kans op een openzwaaiende deur zo minimaal mogelijk blijft. Staat daarom iets schuiner en verder van de muur, scherp gezien ;)

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
bokkow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:09:
Haha ja lastig te zien maar ik maakte effectief zoveel mogelijk gebruik van dat hoek parkeervlak, zodat iedere kans op een openzwaaiende deur zo minimaal mogelijk blijft. Staat daarom iets schuiner en verder van de muur, scherp gezien ;)
Standaard staan die scirocco's zo hoog op hun wielen he, en ik vind trouwens ook die wielen onder de blauwe scirocco niet echt geweldig.

Ik heb net nog even ook contact gehad met vagtechniek (ze zitten voor mij toch een stuk dichterbij dan jd) en eigenlijk kom ik op dezelfde waardes bij vagtechniek als JD. prijs is nagenoeg het zelfde 975 euro (dsg + stage2) 315/320nm met 210/220 pk.

Zijn exacte mail:
Vanwege de DSG bak ben je sowieso begrenst op 320nm, je zal dus af moeten wegen wat het je waard is om qua pk's wel hoog uit te komen. Downpipe leeghalen kan en is zeker beter voor de motor, dit gaat echter geen schokkende verschillen opleveren qua pk's. Bedenk ook dat je zonder katalysator niet door de APK komt.

Ik heb ze gebelt daarna, wacht tijd is 1,5 week en op zaterdagen 6 weken ongeveer. Ik ga sws op een zaterdag. Maar denk wel dat ik naar vagtechniek gaat om dat het mij zo'n 4 uur reistijd verschil maakt.

Ik vermoed dat het eerste weekend juni word :) :9

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10 02:29
Laatst bij de GTI (Golf 5) het middenstuk van de voorlip (wat een apart stuk is) kapot gereden bij het afrijden van een helling.

Het gaat om dit stuk 1K0 807 110 9B9 als ik het goed heb (Klopt dit?).

Voor zover ik kon zien staat deze met name met klemmen en een enkele schroeven vast. Heeft iemand ervaring om deze te vervangen? Kan dat gewoon zonder de rest van de bumper eraf te halen? Dus gewoon auto omhoog krikken en de ouder eronderuit en nieuwe eronder.

Gaat dus om de satijnzwarte lip in het midden helemaal onderin op de onderstaande foto (niet mijn auto overigens)
Afbeeldingslocatie: https://a.d-cd.net/cff6d2cs-960.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 25-04-2017 10:12 ]

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:28

Mimiix

Professioneel Prutser

Ja ik weet het, china spullen in je auto is een slecht idee. Echter kwam ik op alieexpres dit setje tegen voor reparatie van mijn sloten(polo 6n). voor die 4 euro, ach ja kan nooit kwaad.

spul kwam binnen en mijn vaste monteur schrok van de prijs. Kwaliteit is prima, tot aan de VW onderdeel nummers aan toe :+

oude slot bleek erg kapot te zijn, zo was het staafje afgebroken:

Slot_stuk

Daarna alles er weer opgezet en paste allemaal prima.

slot_gemaakt

Slot zit nu weer opzijn plek en ben benieuwd hoelang hij het blijft doen _/-\o_

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• bokkow
Darkvisje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:58:
[...]

Standaard staan die scirocco's zo hoog op hun wielen he, en ik vind trouwens ook die wielen onder de blauwe scirocco niet echt geweldig.

Ik heb net nog even ook contact gehad met vagtechniek (ze zitten voor mij toch een stuk dichterbij dan jd) en eigenlijk kom ik op dezelfde waardes bij vagtechniek als JD. prijs is nagenoeg het zelfde 975 euro (dsg + stage2) 315/320nm met 210/220 pk.

Zijn exacte mail:
Vanwege de DSG bak ben je sowieso begrenst op 320nm, je zal dus af moeten wegen wat het je waard is om qua pk's wel hoog uit te komen. Downpipe leeghalen kan en is zeker beter voor de motor, dit gaat echter geen schokkende verschillen opleveren qua pk's. Bedenk ook dat je zonder katalysator niet door de APK komt.

Ik heb ze gebelt daarna, wacht tijd is 1,5 week en op zaterdagen 6 weken ongeveer. Ik ga sws op een zaterdag. Maar denk wel dat ik naar vagtechniek gaat om dat het mij zo'n 4 uur reistijd verschil maakt.

Ik vermoed dat het eerste weekend juni word :) :9
Eens, ik vind die zwarte velgen ook niet mooi, te druk en te donker op blauw. Heb verder het idee dat zijn auto hoger op zijn wielen staat dan de mijne, maar zover ik weet is mijn opstelling nog standaard. De mijne slaagt wel voor de MCM schoen-test :+

Prima mailtje vanuit VAG Techniek, ik ga daar ook naartoe met min of meer dezelfde operatie (DSG tune hebben ze al toegepast en tevreden over), ik verwacht wel wat later in het jaar pas, er moet eerst nog een vakantie van af gheghe. Ik ga dan voor stage 2 maar ik wil eigenlijk vooral stage 1 waardes (200PK/300NM) mooi afgerond en niet tot het uiterste gedwongen denk ik dan. Als je er ook nog een longlife beurt aan vast plakt zou je over het geheel nog iets van korting kunnen krijgen denk ik, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Ben er wel erg benieuwd naar als ze dat bij de jouwe gaan doen, zou je het heel erg vinden als ik dan een kijkje kom nemen bij het tunen?

• Darkvisje
bokkow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:40:
[...]

Eens, ik vind die zwarte velgen ook niet mooi, te druk en te donker op blauw. Heb verder het idee dat zijn auto hoger op zijn wielen staat dan de mijne, maar zover ik weet is mijn opstelling nog standaard. De mijne slaagt wel voor de MCM schoen-test :+

Prima mailtje vanuit VAG Techniek, ik ga daar ook naartoe met min of meer dezelfde operatie (DSG tune hebben ze al toegepast en tevreden over), ik verwacht wel wat later in het jaar pas, er moet eerst nog een vakantie van af gheghe. Ik ga dan voor stage 2 maar ik wil eigenlijk vooral stage 1 waardes (200PK/300NM) mooi afgerond en niet tot het uiterste gedwongen denk ik dan. Als je er ook nog een longlife beurt aan vast plakt zou je over het geheel nog iets van korting kunnen krijgen denk ik, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Ben er wel erg benieuwd naar als ze dat bij de jouwe gaan doen, zou je het heel erg vinden als ik dan een kijkje kom nemen bij het tunen?
Zeker niet! keep you posted! Ik heb al in januari een hele grote beurt gedaan dus dat hoeft niet voor mij. Ik ga nog wel even de GFB DV+ zelf doen. Daarna maak ik een afspraak!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

D3nnisd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:39:
Ja ik weet het, china spullen in je auto is een slecht idee. Echter kwam ik op alieexpres dit setje tegen voor reparatie van mijn sloten(polo 6n). voor die 4 euro, ach ja kan nooit kwaad.

spul kwam binnen en mijn vaste monteur schrok van de prijs. Kwaliteit is prima, tot aan de VW onderdeel nummers aan toe :+

oude slot bleek erg kapot te zijn, zo was het staafje afgebroken:

[afbeelding]

Daarna alles er weer opgezet en paste allemaal prima.

[afbeelding]

Slot zit nu weer opzijn plek en ben benieuwd hoelang hij het blijft doen _/-\o_
Zie regelmatig mensen vag onderdelen bestellen op aliexpress. Volgens mij zijn dat gewoon echte vw delen. Kwaliteit is in ieder geval niet te onderscheiden, en veel kans op dat vw ze tegenwoordig toch gewoon in china laat maken.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:37:
[...]

Zie regelmatig mensen vag onderdelen bestellen op aliexpress. Volgens mij zijn dat gewoon echte vw delen. Kwaliteit is in ieder geval niet te onderscheiden, en veel kans op dat vw ze tegenwoordig toch gewoon in china laat maken.
Dat zal inderdaad kloppen, maar dat iets allebei in China wordt geproduceerd betekent natuurlijk niet dat het allemaal dezelfde kwaliteit is. Ik denk dat de kwaliteitseisen van de officiele OEM producten die VW in China laat produceren waarschijnlijk anders zijn dan die die bij AliExpress worden aangeboden. Ik denk ook niet dat VW AliExpress als officieel verkoopkanaal voor hun OEM producten erkent dus moet het ofwel imitatie zijn, of er verdwijnt af en toe een palletje uit de inventaris bij hun OEM producent :+ (waardoor de kwaliteit met de 'echte' OEM producten dan overigens inderdaad dezelfde is).

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Weemism schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:59:
[...]

Dat zal inderdaad kloppen, maar dat iets allebei in China wordt geproduceerd betekent natuurlijk niet dat het allemaal dezelfde kwaliteit is. Ik denk dat de kwaliteitseisen van de officiele OEM producten die VW in China laat produceren waarschijnlijk anders zijn dan die die bij AliExpress worden aangeboden. Ik denk ook niet dat VW AliExpress als officieel verkoopkanaal voor hun OEM producten erkent dus moet het ofwel imitatie zijn, of er verdwijnt af en toe een palletje uit de inventaris bij hun OEM producent :+ (waardoor de kwaliteit met de 'echte' OEM producten dan overigens inderdaad dezelfde is).
Aliexpress is geen shop maar een soort van ebay. Dus kan wel dat het fabrieken zijn of dealers van vw die erop zitten. En het is en blijft china natuurlijk :D

Nu de dingen die ik bestel, zijn vaak kleine dingen. Kabels, knopjes, schakelaar, stuurhendeltjes, zulke zaken. Kan op zich weinig mis mee zijn. Een airbag module of sleepcontroller heb ik nog niet gedurfd.

Al lees ik vaak verhalen van mensen die zo parking set kopen daar en lijkt volledig plug en play en te werken.
Maar voor dure onderdelen komt het er niet altijd aan uit, krijg je nog douane op je nek en zit je vaak aan idem prijs. Grote/dure stukken koop ik wel in het oostblok :p

• Famous
Jeej, wasstraat waar ik altijd heen ga heeft een 'super schuimer' geïnstalleerd _/-\o_
Even een praatje gemaakt met de eigenaar, 1 van de 4 wasboxen heeft het nu en hij gaat morgen verder met de andere. Tevens heeft hij nu ook het warme water over gezet van elektrisch naar gas en dat was goed te merken, warmer dan eerst en het bleef goed warm!
Had ook nog in de planning om een warm water kraan los erbij te installeren, goed bezig die man! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o7GyERw.jpg

• bokkow
Is dat toevallig een franchise? Ben wel op zoek naar zoiets in omgeving DB, Qwash is niet alles als je die krasborstel niet wil gebruiken..

• Famous
bokkow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:21:
Is dat toevallig een franchise? Ben wel op zoek naar zoiets in omgeving DB, Qwash is niet alles als je die krasborstel niet wil gebruiken..
Nee, is geen franchise, moet zeggen dat hij hiervoor ook al erg goed was.
Dit maakt het echter wel een stuk beter! :*)

Een wasstraat of borstel moet je inderdaad niet gebruiken, als je ergens krassen van krijgt.. ;w

• Scrtz
Neem je al je spullen mee naar zo'n wasbox ofzo dan Famous of hoe doe je dat?

Ik spuit in zo'n wasbox wel eens snel mijn auto af met schuim, water, wax etc maar die wasborstels daar gebruik ik ook niet.

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:37:
Neem je al je spullen mee naar zo'n wasbox ofzo dan Famous of hoe doe je dat?

Ik spuit in zo'n wasbox wel eens snel mijn auto af met schuim, water, wax etc maar die wasborstels daar gebruik ik ook niet.
Ja, meestal twee emmers als ik hem ga wassen.
Een emmer voor de velgen met sop en velgenborstel, een emmer met shampoo en washmit voor de rest. Vooraf spray ik de velgen in met velgenreiniger en de voorkant met insectenverwijderaar.

Super schuimer
Wassen
Spoelen
Handwassen
Spoelen
Afdrogen met doek
Thuis banden spul
(en zo nu en dan de ramen)

Maar als die al zo goed als schoon is is het:

Super schuimer
Wassen
Spoelen
Drogen

Als ik hem echt netjes wil hebben gaat hij naar mijn broer en die doet dan kleien polijsten en waxen erbij.

• itsalex
  • Niet online
Vandaag was echt de limiet bereikt met VW Connected App.
Ik loop net weg van mijn auto en keurig de parkeeractie aangemeld via de App. Één minuut later; afgemeld; Het leuke van het systeem in Amstelveen is dat je dus niet opnieuw kan aanmelden aangezien er een parkeeractie is geweest en dan moet je één dag wachten. Nou ik was laaiend. Terwijl ik boven bij mijn klant was, kon ik weer naar beneden, auto verzetten naar een parkeerplaats waar je niet hoefde te betalen (was mijn geluk was want was het in het centrum, kon ik nog € 16 ergens gaan betalen (vergunningsgebied) i.p.v. op een parkeermeter voor maximaal € 4. Ook het aanmelden op andere praatpalen gaat dan ook niet. Dus ik kon ergens gratis parkeren.
Ik ga morgen de helpdesk bellen en heb al een afspraak met de dealer om het apparaat te disablen en alle parkeerboetes mocht ik naar VW sturen.
Dit was namelijk niet de eerste keer dat het was gebeurd en ik heb geluk dat ik ook nog mail krijg als de parkeeractie is gestopt want als je mist dan ben je de klos en kost je zo € 90.

Ze hadden nooit van deze problemen gehoord en ik was de eerste.

Als ik heel eerlijk ben, ik gebruik de VW App echt dagelijks en heel intensief. ik sta voor één kwartier bij mijn klant en rij weer weg en start weer een parkeeractie meteen daarna. Vaak is het zo dat ik soms wel 5-8 parkeeracties heb per dag en kennelijk werkt het dus gewoon niet.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
itsalex schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:01:
Vandaag was echt de limiet bereikt met VW Connected App.
Ik loop net weg van mijn auto en keurig de parkeeractie aangemeld via de App. Één minuut later; afgemeld; Het leuke van het systeem in Amstelveen is dat je dus niet opnieuw kan aanmelden aangezien er een parkeeractie is geweest en dan moet je één dag wachten. Nou ik was laaiend. Terwijl ik boven bij mijn klant was, kon ik weer naar beneden, auto verzetten naar een parkeerplaats waar je niet hoefde te betalen (was mijn geluk was want was het in het centrum, kon ik nog € 16 ergens gaan betalen (vergunningsgebied) i.p.v. op een parkeermeter voor maximaal € 4. Ook het aanmelden op andere praatpalen gaat dan ook niet. Dus ik kon ergens gratis parkeren.
Ik ga morgen de helpdesk bellen en heb al een afspraak met de dealer om het apparaat te disablen en alle parkeerboetes mocht ik naar VW sturen.
Dit was namelijk niet de eerste keer dat het was gebeurd en ik heb geluk dat ik ook nog mail krijg als de parkeeractie is gestopt want als je mist dan ben je de klos en kost je zo € 90.

Ze hadden nooit van deze problemen gehoord en ik was de eerste.

Als ik heel eerlijk ben, ik gebruik de VW App echt dagelijks en heel intensief. ik sta voor één kwartier bij mijn klant en rij weer weg en start weer een parkeeractie meteen daarna. Vaak is het zo dat ik soms wel 5-8 parkeeracties heb per dag en kennelijk werkt het dus gewoon niet.
Waarom gebruik je dan niet gewoon de app parkmobile?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Darkvisje
Hamza schreef op woensdag 26 april 2017 @ 02:21:
[...]

Eergisteren radar niet gezien? Moet je maar is terug kijken over parkmobile😂

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@Darkvisje @Verwijderd @itsalex

Ik gebruik zelf de app/abonnement van Stadsparkeren waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. In ieder geval nog nooit freezes of random parkeeracties met die app gehad zoals die kennelijk dus met de Connected App van VW en de Park Mobile app worden ervaren.

Enige minpunt is mogelijk dat Stadsparkeren niet in elke gemeente wordt ondersteund (zou je even op de site moeten checken), maar daar zelf eigenlijk nog geen problemen mee gehad ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 26-04-2017 07:11 ]

• itsalex
  • Niet online
Hamza schreef op woensdag 26 april 2017 @ 02:21:
[...]

Via VW app gaat het aanmelden goed met Parkmobile en de parkeeractie start dan goed. Maar het afmelden gaat automatisch vanuit VW en daar gaat het mis. Of ik via VW app of Parkmobile app maakt niets uit. Ik ga nu weer handmatig aanmelden.
VW adveert toch automatisch parkeren, met het gemak automatisch aan- en afmelden met parkeren.
Ik meld soms ook handmatig de parkeeractie af omdat VW app weer te langzaam was maar ik ga hierover ook over klagen omdat ik diverse keren te veel heb moeten betalen omdat de app weer te langzaam was met afmelden.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien te simpel gedacht, maar zou het kunnen dat dit met locatiegegevens werkt? En dat als je met je telefoon van je auto wegloopt, de app denkt dat je wegrijdt en dus de parkeeractie stopt?

Signatures zijn voor boomers.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maasluip schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:24:
Misschien te simpel gedacht, maar zou het kunnen dat dit met locatiegegevens werkt? En dat als je met je telefoon van je auto wegloopt, de app denkt dat je wegrijdt en dus de parkeeractie stopt?
Uiteraard werkt dit met locatiegegevens. Maar de vw app weet dat de auto stil/uit/op slot staat. Dus dan kan hij afmelden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Famous
Tylen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:34:
[...]

Uiteraard werkt dit met locatiegegevens. Maar de vw app weet dat de auto stil/uit/op slot staat. Dus dan kan hij afmelden.
Moet die dat wel pas doen als je ook wegrijdt :+

• Shanquish
  • Niet online
Darkvisje schreef op woensdag 26 april 2017 @ 06:58:
[...]

Eergisteren radar niet gezien? Moet je maar is terug kijken over parkmobile😂
Behoorlijk kansloos ook, daarom krijg ik altijd een SMSje met de afmeldtijd en de kosten, die moet ik meteen krijgen zodra ik me afmeld zoniet dan gaat er iets mis en blijft de parkeeractie doorlopen. (is mij overigens nog niet gebeurd)

ik gebruik overigens geen parkmobile, maar park-line.. maar dat is wel een dochter ervan.

• itsalex
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:24:
Dat is de bedoeling van het hele verhaal maar niet als je net geparkeerd staat en dan meteen afmelden want dan gaat het mis zoals bij mij.
Daarnaast ook de meldingen met je auto, "er zijn ritten gemaakt" terwijl je al 2 uur stilstaat 8)7 maar ook als op een terras zit en het aantal meters dat je van je auto vandaan bent loopt op, zorgt letterlijk voor een hartstilstand want je weet niet of je auto gejat of niet want zo betrouwbaar is dit systeem ook niet.

En daarnaast is dat Thinking Blue echt bagger. Wil je boven de 90 halen, ga remmen op de motor, veel toeren maken, hard door de bochten om zo weinig mogelijk te remmen, dat is totaal niet economisch rijden maar volgens VW dus wel. Ik haal gemiddeld 60/70 omdat ik toeren maak, weinig rem etc. Maar snel opschakelen en veel remmen zorgt echt niet ervoor dat je daardoor een hogere score haalt, juist lager.

• Famous
itsalex schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:54:
[...]
En daarnaast is dat Thinking Blue echt bagger. Wil je boven de 90 halen, ga remmen op de motor, veel toeren maken, hard door de bochten om zo weinig mogelijk te remmen, dat is totaal niet economisch rijden maar volgens VW dus wel. Ik haal gemiddeld 60/70 omdat ik toeren maak, weinig rem etc. Maar snel opschakelen en veel remmen zorgt echt niet ervoor dat je daardoor een hogere score haalt, juist lager.
Dit is toch ook wel logisch?

Als jij 50 rijdt in de derde versnelling is dit over het algemeen zuiniger dan in zijn tweede versnelling.
Veel remmen betekend ook veel optrekken, als iets onzuinig is, is dat het wel.

Een constante snelheid is ook zuiniger als: voor een bocht remmen en accelereren wanneer je eruit komt.
Je neemt de bocht misschien harder maar dit is wel zuiniger :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Famous op 26-04-2017 10:06 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-10 13:56
Zijn er mensen die de bekende olieverbruik problemen hebben, dit veroorzaakt door de olieschraapveer?
Wanneer ik onderstaand artikel lees zou 90% er last van moeten hebben.
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

Ik ben van plan een Passat aan te schaffen uit 2010 maar als dit waar is houdt dit mij wel tegen. :'(

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10 19:12
Yohost! schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:15:
Zijn er mensen die de bekende olieverbruik problemen hebben, dit veroorzaakt door de olieschraapveer?

Ik ben van plan een Passat aan te schaffen uit 2010 maar als dit waar is houdt dit mij wel tegen. :'(
Voornamelijk de A4/A5 en GTI's hebben hier last van. Vaak zijn de auto's die hier last van hebben al gereviseerd door de dealer.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

Wom

Yohost! schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:15:

Heb het met zowel een GTI (bj 2007) als een A5 (bj 2010) gehad. Bepaalde motorcodes van de 2.0 TFSI worden onder coulance gerepareerd, zoals bij mij ook gebeurd is. Sindsdien geen olievebruik meer. Daarvoor 1 liter op een tankbeurt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het zijn vooral de 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren die een hoog olieverbruik laten zien, naast een aantal TDI's. Ik zou bij specifiek deze motoren (dus onafhankelijk van welk VAG model ze in zitten) inderdaad kritisch vragen naar of ze zijn gereviseerd bij de dealer, of gewoon mijden.

Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld de 1.4 T(F)SI (122/125 PK) geen buitengewoon olieverbruik heeft, de 1.4 TSI Twincharger heeft vooral andere technische problemen met de betrouwbaarheid.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-10 13:56
Het gaat idd om een 2.0 TFSI ;(
Zal eens doorvragen over of er ook wat aan de moter gebeurd is.

Schandalig trouwens dat VW dit probleem niet erkend heeft maar dat terzijde.

• dangerpaki
Gewoon 5W40 ipv 5W30 olie erin gooien en je hebt een stuk minder last van. Smeert ook de motor beter. Wel gewoon jaarlijks of na 15000km vervangen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

dangerpaki schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:45:
Gewoon 5W40 ipv 5W30 olie erin gooien en je hebt een stuk minder last van. Smeert ook de motor beter. Wel gewoon jaarlijks of na 15000km vervangen.
Zorgt dat niet weer voor andere problemen? Ik neem aan dat als de oplossing zo simpel was VW dit wel had geadviseerd in plaats van al die motorrevisies en negatieve publiciteit omdat men het probleem niet wilden erkennen.

Olie gebruiken die niet binnen de voorgeschreven specs van de fabrikant valt gebruiken lijkt me doorgaans niet verstandig, of heb je bronnen dat dit inderdaad een veilige en duurzame oplossing is?

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53

iichel

Gazoooo

5w30 is ietsje beter voor het verbruik... ik denk dat daarom VW dat voorschrijft. zolang het voldoet aan al die specificaties (507.00 etc) zit je wel ok.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Famous
dangerpaki schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:45:
Dit is het inderdaad, gooi er 5W40 in en je hebt er geen last meer van.

Nu moet ik sowieso zeggen dat ook niet elk blok zuipt. Mijn GTI'tje moest ik wel eens bijvullen maar bij mijn R nog nooit hoeven doen (5.000KM).

• dangerpaki
Weemism schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:02:
[...]

Zorgt dat niet weer voor andere problemen? Ik neem aan dat als de oplossing zo simpel was VW dit wel had geadviseerd in plaats van al die motorrevisies en negatieve publiciteit omdat men het probleem niet wilden erkennen.

Olie gebruiken die niet binnen de voorgeschreven specs van de fabrikant valt gebruiken lijkt me doorgaans niet verstandig, of heb je bronnen dat dit inderdaad een veilige en duurzame oplossing is?
Voldoet gewoon aan de specificaties voor een GTI. Maar dan voor de standaard interval vervanging en niet de longlife. Gebruik het hier ook. Staat in je boekje achterin.
iichel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:05:
5w30 is ietsje beter voor het verbruik... ik denk dat daarom VW dat voorschrijft. zolang het voldoet aan al die specificaties (507.00 etc) zit je wel ok.
De 5W40 is juist beter voor het verbruik van olie.

Ik gebruik zelf Catrol EDGE 5W40 Turbo Diesel voor mijn GTI. Smeert net iets beter en zit een toevoeging om de kleppen wat beter te smeren. Maar vervang de olie en de filter dus jaarlijks of na 15000km. Want het is geen ling life olie.

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 26-04-2017 16:29 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

dangerpaki schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:28:
[...]

Voldoet gewoon aan de specificaties voor een GTI. Maar dan voor de standaard interval vervanging en niet de longlife. Gebruik het hier ook. Staat in je boekje achterin.
[...]
Duidelijk. Ik neem aan dat het in dit geval bij een GTI dus ook om dezelfde 2.0 TFSI gaat die ook in de Passat 2010 van de vraagsteller zit?

Misschien handiger als we het niet over het model wagen hebben zoals ik in een aantal reacties zie, en wat in de meeste gevallen niet zoveel zegt, maar over het type motor om verwarring te voorkomen over welke motoren het werkelijk betreft. De meeste TSI motoren zijn tenslotte in een veelvoud VAG modellen leverbaar geweest.

Niet om de wijsneus uit te hangen overigens hoor :+ .

• Famous
Is sowieso handiger.
Gewoon een Passat met CDL blok kopen :) :+

• dangerpaki
Weemism schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:50:
[...]

Duidelijk. Ik neem aan dat het in dit geval bij een GTI dus ook om dezelfde 2.0 TFSI gaat die ook in de Passat 2010 van de vraagsteller zit?

Misschien handiger als we het niet over het model wagen hebben zoals ik in een aantal reacties zie maar wat in de meeste gevallen niet zoveel zegt, maar over het type motor om verwarring te voorkomen over welke motoren het werkelijk betreft. De meeste TSI motoren zijn tenslotte in een veelvoud VAG modellen leverbaar geweest.

Niet om de wijsneus uit te hangen overigens hoor :+ .
Yup gaat om een 2.0 TFSI. Of dat dezelfde als de passat is weet ik niet. Ik gok van wel. BJ 2008 hier.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:52

mb1

Ik zag bij Lidl dat men voor het luttele bedrag van €5,99 olie verkoopt die zelfs aan de longlife specificaties van VW voldoet 504.00 en 507.00
http://www.lidl.nl/nl/176...ction=showDetail&id=35385
Wie durft dit in z'n auto te doen?

• Scrtz
mb1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:59:
Ik zag bij Lidl dat men voor het luttele bedrag van €5,99 olie verkoopt die zelfs aan de longlife specificaties van VW voldoet 504.00 en 507.00
http://www.lidl.nl/nl/176...ction=showDetail&id=35385
Wie durft dit in z'n auto te doen?
Ik niet ;)

Weet er iemand eigenlijk wanneer je een brandstoffilter moet vervangen bij een 1.2 tsi? Ik kan er niks over vinden in het serviceplan boekje, puur voor dieselmotoren. Hoeft het dan standaard niet bij een benzine?

• bokkow
Bij een beetje rondzoeken zie ik voor TSI motoren vaak 60K genoemd als onderdeel van een grote beurt maar niet specifiek los benoemd

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wat zijn de ervaringen hier met injector reinigers, gebruik je ze wel eens, en welke merken vind je zelf het meest effectief?

Ik begreep op het Audiforum dat injector reinigers, samen met motor flush voor een oliewissel, als de meest effectieve manieren worden ervaren om (delen van) de motor te reinigen. Andere reinigende 'dopes' zouden aanzienlijk minder effectief zijn.

Ik heb gisteren zelf 2 flesjes STP Benzine Injector Reiniger gekocht. Over STP op meerdere plekken positieve ervaringen gelezen namelijk, samen met een merk dat Justice Brothers (JB) heet maar moeilijk verkrijgbaar lijkt. Komen morgen aan als het goed is, maar was ook benieuwd naar jullie ervaringen en waar eventueel op te letten.

• Scrtz
bokkow schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 06:49:
Bij een beetje rondzoeken zie ik voor TSI motoren vaak 60K genoemd als onderdeel van een grote beurt maar niet specifiek los benoemd
Ja true, dat had ik ook gevonden. Brandstoffilter is dus geen km stand voor opgegeven, hoeft dus standaard niet vervangen te worden. Zit nu bijna op de 100k en dan doe ik de luchtfilter/interieurfilter/oliefilter+nieuwe olie.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:33
biobak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:59:
[...]

Ik ben bij de lokale VW dealer geweest. Die heeft de auto uitgelezen. De regelunit van de navigatie is kapot. Geen coulance, dus een schadepost van 3500 euro :( Help!
Garage belde net (daar waar ik mijn VW gekocht heb, geen VW dealer). M'n Discover Pro headunit is gerepareerd _/-\o_ . Precieze kosten weet ik nog niet, maar het zouden een paar honderd euro zijn. In elk geval beter dan VW spekken met een paar duizend euro.

• Darkvisje
Wat zou het kosten om een bumper set te laten spuiten ? (Achter bumper + side skirts + voor bumper) voor gedemonteerd en wel.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:08
bokkow schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 06:49:
Mijne gaat maandag voor een beurt naar de dealer, 60k beurt. Geoffreerd kreeg ik het volgende:
- Olie
- Oliefilter
- Interieur filter
- Remvloeistof (nog niet eerder gebeurd)
- Bougies (nog niet eerder gebeurd)

AdGuard Home

• Scrtz
bardi-1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:23:
[...]

Mijne gaat maandag voor een beurt naar de dealer, 60k beurt. Geoffreerd kreeg ik het volgende:
- Olie
- Oliefilter
- Interieur filter
- Remvloeistof (nog niet eerder gebeurd)
- Bougies (nog niet eerder gebeurd)
Ja dat is normaal idd. Moet de luchtfilter niet ook bij 60k? Bougies moeten iig om de 60k idd, bij mij hadden ze dat bij 50k echter al gedaan. Auto is tot 50-60k dealer onderhouden.
Darkvisje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:48:
Wat zou het kosten om een bumper set te laten spuiten ? (Achter bumper + side skirts + voor bumper) voor gedemonteerd en wel.
Zwart was ik al 450 euro kwijt voor alleen de voorbumper, reken dus zeker op zo'n 1500 euro afhankelijk waar en door wie je het laat doen. Wit zal minimaal tegen de 2000 euro gaan zitten, als het niet al meer is.

[ Voor 42% gewijzigd door Scrtz op 28-04-2017 14:31 ]

• crypt0rr
Scrtz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:27:
[...]

Ja dat is normaal idd. Moet de luchtfilter niet ook bij 60k? Bougies moeten iig om de 60k idd, bij mij hadden ze dat bij 50k echter al gedaan. Auto is tot 50-60k dealer onderhouden.
Mijne is ook dealer onderhouden, echter heb ik wel mijn eigen schema bepaald qua onderhoud.

Zal wel even vragen over het luchtfilter, als nodig is zullen ze het wel aangeven lijkt mij. Anders trek ik zelf de kap er even vanaf straks.

Zojuist is chinapost weer geweest: https://www.dropbox.com/s/pyf2twdkbbi0yx0/IMG_0143.JPG?dl=0

[ Voor 23% gewijzigd door crypt0rr op 28-04-2017 14:40 ]

AdGuard Home

• Darkvisje

Zwart was ik al 450 euro kwijt voor alleen de voorbumper, reken dus zeker op zo'n 1500 euro afhankelijk waar en door wie je het laat doen. Wit zal minimaal tegen de 2000 euro gaan zitten, als het niet al meer is.
blauw :) 450 voor heel de bumper incl bumper zelf? noooooit dat dit 1500 gaat kosten.

• Scrtz
Darkvisje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:49:
[...]

blauw :) 450 voor heel de bumper incl bumper zelf? noooooit dat dit 1500 gaat kosten.
Bedoelde zwart als in, zwart laten doen, niet als in een gegeven kleur :P

Ja een voorbumper is echt al duur om te laten spuiten, had opgave laten doen bij iemand en die zei al iets van 750 euro toen, zwart voor 450 oid kunnen laten doen. Als jij je voorbumper+achterbumper en sideskirts wil laten doen ben je echt wel richting die 1500 euro kwijt.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ventieldoppen met R opdruk? Ga je spontaan, 4km/u sneller door rijden, joh.

• crypt0rr
azz_kikr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:01:
[...]

Ventieldoppen met R opdruk? Ga je spontaan, 4km/u sneller door rijden, joh.
BAM! Maar zijn best netjes voor China spul, valt me niet tegen. Zal wel fotootje maken als ze erop zitten.

AdGuard Home

• Famous
:+

Heb ze ook al een tijdje erop zitten samen met R wielnaafdoppen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:33:
:+

Heb ze ook al een tijdje erop zitten samen met R wielnaafdoppen.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/31/68/a1/3168a172c7938b3fad61c6d58e3dde40.jpg

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Shanquish
  • Niet online
indien aluminium zou ik er wel even wat vet op doen, heb zo ooit eens 4 nieuwe ventielen kunnen laten monteren :X :(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shanquish schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:54:
indien aluminium zou ik er wel even wat vet op doen, heb zo ooit eens 4 nieuwe ventielen kunnen laten monteren :X :(
Mooi hé, metalen welke galvanisch op elkaar inwerken door oxidatie :P De simpelste manier van "lassen" it IS!!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:28

Mimiix

Professioneel Prutser

Shanquish schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:54:
Onlangs dit inderdaad ook gezien bij mijn lokale garage... En hij maar afvragen waarom zijn band leegliep.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:36
Vandaag even onze electrische Golf verwend. Gewassen, gekleid, compound erop, polijsten en in de was gezet :-)

Maar wat een kutlak is dat deep black, auto is 1,5 jaar oud en de lak zit vol met kleine krassen. Die moeten er echt met een machine uitgepoetst worden. Van <1 meter afstand ziet het er prima uit.

Morgen ook de winterbanden wisselen met de standaard velgen.

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/2ly3ipk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/w7ekr7.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als het dichter dan 1 meter goed is. Dan hoeft het er toch niet uit? Of bedoel je meer dan 1 meter?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Zou toch het meest logische zijn. Krasjes die je enkel op >1m ziet, zouden wel hele speciale krassen zijn.
En ja, dat heb je met zwart. Heel mooi, heel makkelijk krasjes. Moet je zilver nemen, heb je dat niet :D
(ik heb ook zwarte wagen, maar ik was hem niet, dan zie je het ook niet =D)

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 28-04-2017 23:06 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:05:
Zou toch het meest logische zijn. Krasjes die je enkel op >1m ziet, zouden wel hele speciale krassen zijn.
En ja, dat heb je met zwart. Heel mooi, heel makkelijk krasjes. Moet je zilver nemen, heb je dat niet :D
(ik heb ook zwarte wagen, maar ik was hem niet, dan zie je het ook niet =D)
Da's de rede dat ik een "witte" kleur heb. Daar zie je ook amper iets op tenzij je 't vuil weg poetst met je vingers :(

EN nou komt er hier dadelijk vast weer iemand melden dat WIT gewoon niet kán... op een auto. ;)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54
[...]

[...]

Bougies normaal max: 34.000km en dan heb ik het over de NGK platinum (de doorsnee betere bougie). Toevallig 2 weken geleden nog gedaan, ik had er 20.000 mee gereden. Bij de nieuwe stond ook wederom de 34.000km aangegeven.
Brandstof filter, tsja benzine is over het algemeen al schoon, zo vuil worden ze niet. Ik doe die 1x in de 2 jaar. Brandstof filter is 1 weg: vanaf je benzine tank naar voren toe, deze vind je dus ook halverwege onder je auto.
Olie-olie filter-bougies-lucht filter doe ik elk jaar (ondanks dat ik de 34.000 lang niet meer aantik elk jaar).

Ps ik heb een Audi A4 Avant 1.8T, mja op veel gebieden hetzelfde idee. Bougies is gewoon standaard rondom de 30.000 vervangen, VW, Audi, BMW maak niet uit.

@mb1
Voor voornamelijk oudere auto's hoor je de ouwe rotte in het vak zeggen: gewoon de goedkoopste pakken, duurder is onzin. Zolang de motorcodes erop staan moeten ze aan die eisen voldoen en moet het goed zijn.
Waar je wel mee moet opletten is goedkoop aangeboden dure merk olie :)
Stel de Castrol kost je normaal 70 euro voor 5 liter bij de gemiddelde zaak, en stel jij ziet hem voor 35 euro dan is er wel een reden voor zorgen.
https://www.autoevolution...red-in-russia-103504.html
Lees deze maar eens (wel interessant voor iedereen)
Wil je shell olie voor een cent? No problem
Castrol voor een cent? No problem.
Wat krijg je? Afval olie wat ergens misschien een beetje schoon gemaakt is en wat water aan toegevoegd is.
Meer informatie hierover is op google te vinden, dit is even de eerste beste link bovenaan :d

Zelf gebruik ik Kroon olie, gewoon voor het gevoel.. Wel iets prijziger dan de huismerken maar ik heb hier nooit klachten mee gehad. Ik kan gerust 5 liter bij de Lidl kopen en het erin doen tijdens/na het verversen van de olie-filter. Een maat van me koopt altijd een goedkoop huismerk bij een zaak bij hem in de buurt, nooit geen klachten gehad met verschillende Audi's, zelfs in een Megane RS ging dat zelfde huismerk.
Mja ik heb (nog) geen klachten met de Kroon olie dus daar hou ik het gewoon op, die paar tientjes per jaar lig ik niet wakker van.

Net als alle overige zaken als de bougies, filters en etc, dat kost je een paar tientjes (tot max 150 euro, incl de bougies en alle meuk) per jaar totaal. 0,0 reden lijkt mij om daarop te bezuinigen..

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Een éénmalig bumpje voor de zekerheid:
Weemism schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:26:
Wat zijn de ervaringen hier met injector reinigers, gebruik je ze wel eens, en welke merken vind je zelf het meest effectief?

Ik begreep op het Audiforum dat injector reinigers, samen met motor flush voor een oliewissel, als de meest effectieve manieren worden ervaren om (delen van) de motor te reinigen. Andere reinigende 'dopes' zouden aanzienlijk minder effectief zijn.

Ik heb gisteren zelf 2 flesjes STP Benzine Injector Reiniger gekocht. Over STP op meerdere plekken positieve ervaringen gelezen namelijk, samen met een merk dat Justice Brothers (JB) heet maar moeilijk verkrijgbaar lijkt. Komen morgen aan als het goed is, maar was ook benieuwd naar jullie ervaringen en waar eventueel op te letten.
Niemand dus die hier iets zinnigs over kan zeggen?

• mb1

mb1

LopendeVogel schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:25:

@mb1
Voor voornamelijk oudere auto's hoor je de ouwe rotte in het vak zeggen: gewoon de goedkoopste pakken, duurder is onzin. Zolang de motorcodes erop staan moeten ze aan die eisen voldoen en moet het goed zijn.
Waar je wel mee moet opletten is goedkoop aangeboden dure merk olie :)
Stel de Castrol kost je normaal 70 euro voor 5 liter bij de gemiddelde zaak, en stel jij ziet hem voor 35 euro dan is er wel een reden voor zorgen.
https://www.autoevolution...red-in-russia-103504.html
Lees deze maar eens (wel interessant voor iedereen)
Wil je shell olie voor een cent? No problem
Castrol voor een cent? No problem.
Wat krijg je? Afval olie wat ergens misschien een beetje schoon gemaakt is en wat water aan toegevoegd is.
Meer informatie hierover is op google te vinden, dit is even de eerste beste link bovenaan :d

Zelf gebruik ik Kroon olie, gewoon voor het gevoel.. Wel iets prijziger dan de huismerken maar ik heb hier nooit klachten mee gehad. Ik kan gerust 5 liter bij de Lidl kopen en het erin doen tijdens/na het verversen van de olie-filter. Een maat van me koopt altijd een goedkoop huismerk bij een zaak bij hem in de buurt, nooit geen klachten gehad met verschillende Audi's, zelfs in een Megane RS ging dat zelfde huismerk.
Mja ik heb (nog) geen klachten met de Kroon olie dus daar hou ik het gewoon op, die paar tientjes per jaar lig ik niet wakker van.

Net als alle overige zaken als de bougies, filters en etc, dat kost je een paar tientjes (tot max 150 euro, incl de bougies en alle meuk) per jaar totaal. 0,0 reden lijkt mij om daarop te bezuinigen..
Dat is ook precies waarom ik het vraag.
Voor mijn gevoel kan ik beter deze olie bij Lidl halen dan goedkoop bestellen via bijvoorbeeld EBay.
Ik weet dat qua levensmiddelen en schoonmaak artikelen heel veel A merk fabrikanten direct leveren aan Aldi/Lidl voor zeer lage prijzen, waarbij de kwaliteit die deze afnemers eisen goed/uitstekend moet zijn.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54
Weemism schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:35:
Een éénmalig bumpje voor de zekerheid:

[...]

Niemand dus die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Bij een oudere auto wordt het afgeraden, bijv flush middelen (wat ik ook gedaan heb de eerste week na aanschaf van mijn auto + grote beurt) kan er ook voor zorgen dat er troep los komt en in je blok blijft steken (sludge en etc zakt normaal, dat kan dankzij dit soort middelen weer lekker losweken en in je blok hangen). Meningen zijn totaal verschillend en garages doen het wel, op eigen risico.
Naar mijn weten is nog altijd de beste manier (als je het perse wilt laten doen):
1. olie verversen + nieuwe olie filter
2. reiniging dingetjes erin gooien, 30-60minuten stationaire laten draaien
3. opnieuw olie verversen + nieuwe olie filter.

Daarnaast, google staat vol met ''zinnige'' dingen hierover. De 1 raad het volledig af, de ander zegt: doen.
Garages zeggen: op eigen risico (logisch).
Ik zeg: niet doen als je geen goede reden hebt.
mb1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:06:
[...]

Dat is ook precies waarom ik het vraag.
Voor mijn gevoel kan ik beter deze olie bij Lidl halen dan goedkoop bestellen via bijvoorbeeld EBay.
Ik weet dat qua levensmiddelen en schoonmaak artikelen heel veel A merk fabrikanten direct leveren aan Aldi/Lidl voor zeer lage prijzen, waarbij de kwaliteit die deze afnemers eisen goed/uitstekend moet zijn.
Probleem van olie is, probeer maar te bewijzen dat je olie de schuld is van eventuele problemen.
Daarnaast heeft olie maar 2 functies: koelen en smeren.
Wat je ook kan doen is simpelweg kijken wat de olie prijs is, zit de lidl daar precies op of net eronder dan zal dat een reden hebben.

Als je bijvoorbeeld naar Kroon olie kijkt (beoordelingen en etc) dan zul je weinig tot niks negatiefs vinden. Bij goedkope olie zul je wel positieve als negatieve verhalen lezen.
Voor mij zou 1 negatief verhaal (gegrond of niet) al genoeg zijn in principe om daar niet op te besparen.

Stel je auto zuipt als een mallen olie, tsja dan kan je je afvragen of je wel elke maand een liter dure olie erin moet gooien. Zuipt je auto niet als een mallen olie dan zie ik totaal geen reden om de goedkoopste van de goedkoopste olie erin te gooien.
Olie is geen rib uit je lijf indien je auto geen olie slurpt (wat een reden zal hebben).

Wat is jou reden dat je naar de Lidl olie kijkt? Veel olie gebruik? (niet dat ik je op totaal andere dingen wil wijzen, ik wil alleen snappen waarom je daarop wilt besparen).

Ik kocht tot een x aantal jaren geleden altijd de olie van de Action voor mijn oude starlet, op advies van de monteur. Om 1 of andere reden begon die olie te slurpen, toen een duurder (wel huismerk) van een autozaak genomen en alle problemen waren weg. Kan toeval zijn, maar dan betaal ik liever 1x voor een iets duurdere olie dan dat ik elke maand olie bij kan gieten xd

Bij de Audi ga ik helemaal niet besparen op de olie en koop ik gewoon dat merk waar ik mij goed bij voel en de auto ook (in mijn geval: Kroon).

Dusss... geen reden om de goedkoopste van de goedkoopste olie te kopen? Dan ook niet doen (puur gevoelsmatig)..

• Famous
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:10:
[...]

Da's de rede dat ik een "witte" kleur heb. Daar zie je ook amper iets op tenzij je 't vuil weg poetst met je vingers :(

EN nou komt er hier dadelijk vast weer iemand melden dat WIT gewoon niet kán... op een auto. ;)
Moet je niet net als mij graag de grens over willen om daar lekker te fahren. Auto had 2 kleine plekjes op de motorkap bij aanschaf maar nu is het best erg geworden, zelfs de zijkanten van de bumpers zitten onder :+

Valt op wit lekker goed op die steenslag..

• daankemp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik ben op zoek naar velgen van een polo Blue GT. Iemand die mij daar aan kan helpen? Vind het zelf erg mooie velgen, maar kan ze op internet eigenlijk niet vinden.

• Shanquish
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:04:
[...]

Mooi hé, metalen welke galvanisch op elkaar inwerken door oxidatie :P De simpelste manier van "lassen" it IS!!
Ja het zat goed vast :( wist ik veel :+

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:39:
[...]

Moet je niet net als mij graag de grens over willen om daar lekker te fahren. Auto had 2 kleine plekjes op de motorkap bij aanschaf maar nu is het best erg geworden, zelfs de zijkanten van de bumpers zitten onder :+

Valt op wit lekker goed op die steenslag..
Op zwart ook hoor, iig als het door de lak heen is en je dus witte puntjes ziet..

• mb1

mb1

[b][message=51060465,noline]LopendeVogel schreef op zaterdag 29 april

Wat is jou reden dat je naar de Lidl olie kijkt? Veel olie gebruik? (niet dat ik je op totaal andere dingen wil wijzen, ik wil alleen snappen waarom je daarop wilt besparen).
Om dezelfde reden dat ik ook cola van de Lidl drink en Nespresso cupjes van de Lidl heb.
~90% van de smaak van het origineel (mijn persoonlijk oordeel) tegen ~1/3 van de prijs.
Voor deze genoemde zaken kan ik het zelf prima beoordelen, voor olie is dat wat lastiger!
Ik ben dan wellicht een rare, ik kan het best betalen want ik rij ook een bijna nieuwe golf VII
maar ik krijg bij olie van €17 tot €33 per liter altijd het gevoel vooral voor de gouden lettertjes op de verpakking en het merk te betalen.
Dit terwijl ik regelmatig over de vloer kom bij fabrikanten welke ook voor Aldi / Lidl ed. produceren en dus genoeg hoor en zie over de eisen die dergelijke fabrikanten krijgen opgelegd!
Voorbeeldje, fabrikant van vaatwas tabletten.
Deze kan geheel Europa beleveren.
Kom deze voor de tweede keer niet in de top drie van de belangrijkste (Duitse) testen dan levert zo'n fabrikant nooit meer een wordt het contract (clausule) per direct beëindigd.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mb1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:40:
[...]

Om dezelfde reden dat ik ook cola van de Lidl drink en Nespresso cupjes van de Lidl heb.
~90% van de smaak van het origineel (mijn persoonlijk oordeel) tegen ~1/3 van de prijs.
Voor deze genoemde zaken kan ik het zelf prima beoordelen, voor olie is dat wat lastiger!
Ik ben dan wellicht een rare, ik kan het best betalen want ik rij ook een bijna nieuwe golf VII
maar ik krijg bij olie van €17 tot €33 per liter altijd het gevoel vooral voor de gouden lettertjes op de verpakking en het merk te betalen.
Dit terwijl ik regelmatig over de vloer kom bij fabrikanten welke ook voor Aldi / Lidl ed. produceren en dus genoeg hoor en zie over de eisen die dergelijke fabrikanten krijgen opgelegd!
Voorbeeldje, fabrikant van vaatwas tabletten.
Deze kan geheel Europa beleveren.
Kom deze voor de tweede keer niet in de top drie van de belangrijkste (Duitse) testen dan levert zo'n fabrikant nooit meer een wordt het contract (clausule) per direct beëindigd.
En andere mensen (ik) proeven blind het verschil tussen zowat ieder redelijk bekend 'merk' cola, vinden huismerk koffie niet te zuipen en gooien Castrol Edge in de Golf omdat ik geen auto van momenteel 25K op het spel ga zetten voor 10 euro goedkopere olie :P

Zelfs de Kever krijgt A-merk olie van me, dat is wel 20-W50. Dat de helft er weer uit lekt, ach..
Met de nieuwe motor gaat er ook weer lekker iedere keer A-merk olie in, dat tientje of 2 per jaar merk ik niet echt in mijn budget.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Scrtz
Als je een beetje goed zoekt heb je voor zo'n max 40-50 euro gewoon 5 liter a-merk olie hoor.. hoeft echt niet zo duur te zijn.

En idd die paar tientjes besparen op een auto van duizenden euro's, en dan huilen als er ooit eens iets groot mis mee is.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

LopendeVogel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:26:
[...]

Bij een oudere auto wordt het afgeraden, bijv flush middelen (wat ik ook gedaan heb de eerste week na aanschaf van mijn auto + grote beurt) kan er ook voor zorgen dat er troep los komt en in je blok blijft steken (sludge en etc zakt normaal, dat kan dankzij dit soort middelen weer lekker losweken en in je blok hangen). Meningen zijn totaal verschillend en garages doen het wel, op eigen risico.
Naar mijn weten is nog altijd de beste manier (als je het perse wilt laten doen):
1. olie verversen + nieuwe olie filter
2. reiniging dingetjes erin gooien, 30-60minuten stationaire laten draaien
3. opnieuw olie verversen + nieuwe olie filter.

Daarnaast, google staat vol met ''zinnige'' dingen hierover. De 1 raad het volledig af, de ander zegt: doen.
Garages zeggen: op eigen risico (logisch).
Ik zeg: niet doen als je geen goede reden hebt.

[...]
De auto is uit 2012 en met 112K op de teller, dus in dit geval denk ik nog niet echt als oud te kwalificeren. Ik tank wel in ruim 50% van de gevallen zogenaamde Blue One 95 E10, wat een benzine'merk' is met minimaal 10% 'natte' ethanol. Ik heb wel eens begrepen dat brandstof met een hoog aandeel ethanol voor vervuiling van o.a. injectoren kan zorgen, en hoewel ik aanneem dat dit minder van toepassing is op moderne motororen leek het me dus geen kwaad te kunnen de injectoren zo nu en dan te reinigen met injectorreiniger zodat de motor wellicht weer wat vlotter aanvoelt en beter presteert (niet dat ik daar nu niet tevreden over ben overigens).

Verder is de auto in regulier onderhoud bij een VAG specialist die ook het VAG onderhoudsschema aanhoudt en alleen VAG OEM onderdelen gebruikt, olie(filter) verversen laat ik dus verder aan hen over in de gebruikelijke interval, hoewel ik me bewust ben dat frequenter wisselen van bijv. ook de bougies (nu elke 60K) zeker ook wenselijk is voor de beste prestaties.

Hoor wel als er iets niet klopt in m'n gedachtegang, iig dank voor je waarschuwing!

• mb1

mb1

kuusj98 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:05:
[...]

En andere mensen (ik) proeven blind het verschil tussen zowat ieder redelijk bekend 'merk' cola, vinden huismerk koffie niet te zuipen en gooien Castrol Edge in de Golf omdat ik geen auto van momenteel 25K op het spel ga zetten voor 10 euro goedkopere olie :P

Zelfs de Kever krijgt A-merk olie van me, dat is wel 20-W50. Dat de helft er weer uit lekt, ach..
Met de nieuwe motor gaat er ook weer lekker iedere keer A-merk olie in, dat tientje of 2 per jaar merk ik niet echt in mijn budget.
Ik zal jullie adviezen ter harte nemen en een litertje bij de dealer gaan halen.
Neemt niet weg dat ik denk dat 90% van de A merk kwaliteit voor wat betreft olie gebakken lucht is een dat slagen de "merken" dus blijkbaar goed in om dat te de consument tussen de oren te krijgen.
Ik ben het eens met je mening dat normale cola van de lidl /aldi niet lekker is, ik heb altijd de light en die vinden wij eigenlijk lekkerder dan de cocacola maar dat is persoonlijk.
De meeste huismerk koffie is idd niet erg lekker maar er zijn uitzonderingen als je het probeert!
Maar ik ga nu wel weer off topic.

• Famous
mb1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:45:
[...]

Ik zal jullie adviezen ter harte nemen en een litertje bij de dealer gaan halen.
Neemt niet weg dat ik denk dat 90% van de A merk kwaliteit voor wat betreft olie gebakken lucht is een dat slagen de "merken" dus blijkbaar goed in om dat te de consument tussen de oren te krijgen.
Ik ben het eens met je mening dat normale cola van de lidl /aldi niet lekker is, ik heb altijd de light en die vinden wij eigenlijk lekkerder dan de cocacola maar dat is persoonlijk.
De meeste huismerk koffie is idd niet erg lekker maar er zijn uitzonderingen als je het probeert!
Maar ik ga nu wel weer off topic.
Je hoeft het niet bij de dealer te halen, volgens mij als je op "olie" Google komen er twee of drie boven aan welke erg goedkoop zijn.

Ik vergelijk het wel eens met de inkoop welke mijn vader heeft en is dan soms maar iets duurder :+
Bij de dealer moet je natuurlijk wel de hoofdprijs betalen voor olie.

• Darkvisje
Nieuwste aanwinst: automatisch openen van mijn achterklep :
[Video: https://scontent.cdninstagram.com/t50.2886-16/18188814_1397031253689397_4390531812984619008_n.mp4]

Hopelijk doet de link het op deze manier :P

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Darkvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:50:
Nieuwste aanwinst: automatisch openen van mijn achterklep :
[video]

Hopelijk doet de link het op deze manier :P
Fabia dempers gestoken?
Werkt niet op een tiguan, koffer is te zwaar.

Maar waar een wil is, is een weg 8)

• Darkvisje
azz_kikr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Fabia dempers gestoken?
Werkt niet op een tiguan, koffer is te zwaar.

Maar waar een wil is, is een weg 8)
[video]
nope alleen 2 extra veren voor wat extra druk er tussen :) en de mijne gaat alleen niet automatisch dicht :P

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvisje op 01-05-2017 11:26 ]

• Scrtz
Darkvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:25:
[...]

nope alleen 2 extra veren voor wat extra druk er tussen :) en de mijne gaat alleen niet automatisch dicht :P
Kun je een HOWTO beschrijven hiervan? Wil dit ook wel bij mijn Golf doen :)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Omdat ik de Scirocco eens een keer goed heb laten wassen en het zonnetje gisteren zo mooi scheen eindelijk maar eens wat fatsoenlijke foto's gemaakt.

Scirocco 1.4 BMT 'Edition' met de volgende opties/mods:
  • RNS 315 met Dynaudio geluidssysteem
  • Panorama dak
  • Licht- en regensensor
  • Cherry red achterlichten
  • 19" Lugano velgen met Dunlop Sport Maxx RT2 banden (235/35/R19)
  • Stage 2 chip op maat getuned bij JD Engineering (122PK->160PK, 200NM->300NM)
  • K&N high flow air filter, 3" Downpipe en 200 cells sportkatalysator
  • RVS uitlaatsierstukken
  • Diverse aanpassingen aan VCDS waaronder needle sweep, rain close, etc.
De auto is uit januari 2012 (zelf een jaar later 2e hands gekocht) en heeft inmiddels 112K op de teller staan. Anders dan bij de Polo 6R die ik gedurende de 2 jaar ervoor had ben ik na 4 jaar nog lang niet op uitgekeken op de 'rocco. Voor een model dat in 2009 werd geïntroduceerd, en dus al 8 jaar meegaat, blijf ik het een geweldig mooie wagen vinden waar je de leeftijd, los van het ontbreken van LED verlichting, niet aan afziet.

Binnenkort gaat ie voor een 120K beurt en ben ik aan het overwegen 'm weer eens op de rollerbank te laten zetten bij VAG Techniek in Nuenen waar ie in onderhoud is. Ben benieuwd of alle PK's en NM's 100K na de tuning nog steeds aanwezig zijn. Verder heb ik, tegen m'n eigen verwachting in, buiten het reguliere onderhoud nog geen enkele technische of motorische problemen gehad, afkloppen maar.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2882/34378277825_a0192f050e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2814/33993612260_e993ba393c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2848/33993606980_291810f1ae_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2854/34219976052_e722af84dd_c.jpg

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Weemism schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:58:
Omdat ik de Scirocco eens een keer goed heb laten wassen en het zonnetje gisteren zo mooi scheen eindelijk maar eens wat fatsoenlijke foto's gemaakt.

• Panorama dak
  • Licht- en regensensor
  • RVS uitlaatsierstukken
De auto is uit januari 2012 (zelf een jaar later 2e hands gekocht) en heeft inmiddels 112K op de teller staan. Anders dan bij de Polo 6R die ik gedurende 2 jaar ervoor had ben ik na 4 jaar nog lang niet op uitgekeken op de 'rocco. Voor een model dat in 2009 werd geïntroduceerd, en dus al 8 jaar meegaat, blijf ik het een geweldig mooie wagen vinden waar je de leeftijd, los van het ontbreken van LED verlichting, niet aan afziet.

Binnenkort gaat ie voor een 120K beurt en ben ik aan het overwegen deze weer eens op de rollerbank te laten zetten bij VAG Techniek in Nuenen waar ie onderhoud is. Ben benieuwd of alle PK's en NM's 100K na de tuning nog steeds aanwezig zijn. Verder heb ik, tegen m'n eigen verwachting in, buiten het reguliere onderhoud nog geen enkele technische of motorische problemen gehad, afkloppen maar.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
<3

Mijn "droom auto" sinds ik ze zie rijden :D
Voorlopig kan ik ze toch niet betalen, maar drome mag :*)

• Famous
Darkvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Welke veren heb je gekocht?
Ik had het bij mijn GTI ook gedaan maar dan de complete set.

Ging een stuk zwaarder dicht en hier heb ik dus geen zin meer in..

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

http://www.che1.com/produ...-system/#panel-2400-0-0-8

Voor degenen die intresse hebben, staat ook op aliexpress :p

• Darkvisje
Scrtz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Kun je een HOWTO beschrijven hiervan? Wil dit ook wel bij mijn Golf doen :)
https://www.amazon.co.uk/...85721_37038051_TE_3p_dp_1

Deze 2 veren kopen, je stuts loskoppelen (1 ijzeren clipje bij bij de stuts) dopje eraf draaien, veer er tussen en klaar :)

• Scrtz
Darkvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Deze 2 veren kopen, je stuts loskoppelen (1 ijzeren clipje bij bij de stuts) dopje eraf draaien, veer er tussen en klaar :)
Hoe zit het met dicht klappen dan zoals @Famous al zei?

• Famous
Darkvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ja, dan zal het waarschijnlijk ook zwaarder gaan.
Volgens mij had ik onderstaande set toen voor 46 euro (exclusief). Aanslagblok was niet nodig en had het volgende dag in huis.

(V) 6Y0827550C = Gasdrukveer ( 2x ) SKODA
(V) 1K8827761D = Aanslagblok, verstelbaar. Bumper ( 2x ) VOLKSWAGEN
(V) WHT006580 = Kogelpen ( 2x ) SEAT

Denk eraan dat je waarschijnlijk zult moeten coderen dat je een automatische achterklep hebt, anders blijft die alsnog in het slot hangen.

• Darkvisje
Scrtz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Hoe zit het met dicht klappen dan zoals @Famous al zei?
Dichtduwen gaat alleen inderdaad iets zwaarder als normaal. Maar dat word met de dagen lichter omdat de veer zich gaat zetten :). ik vind het niet irritant zwaar, zelfs mijn vriendin kreeg hem gewoon 1 in keer x dicht..

[ Voor 13% gewijzigd door Darkvisje op 01-05-2017 15:12 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:36
Golf 7 staat helaas niet in de lijst :-(. Zou een set van een A3 hatchback passen? Voor het geld is het een leuke mod!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rene schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Golf 7 staat helaas niet in de lijst :-(. Zou een set van een A3 hatchback passen? Voor het geld is het een leuke mod!!
Had ik ook gemerkt. Op zich is er weinig verschil tussen een a3 en een golf imho. Mss eens berichtje sturen?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Weemism schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:58:

• Panorama dak
  • Licht- en regensensor
  • RVS uitlaatsierstukken
De auto is uit januari 2012 (zelf een jaar later 2e hands gekocht) en heeft inmiddels 112K op de teller staan. Anders dan bij de Polo 6R die ik gedurende de 2 jaar ervoor had ben ik na 4 jaar nog lang niet op uitgekeken op de 'rocco. Voor een model dat in 2009 werd geïntroduceerd, en dus al 8 jaar meegaat, blijf ik het een geweldig mooie wagen vinden waar je de leeftijd, los van het ontbreken van LED verlichting, niet aan afziet.

Binnenkort gaat ie voor een 120K beurt en ben ik aan het overwegen 'm weer eens op de rollerbank te laten zetten bij VAG Techniek in Nuenen waar ie in onderhoud is. Ben benieuwd of alle PK's en NM's 100K na de tuning nog steeds aanwezig zijn. Verder heb ik, tegen m'n eigen verwachting in, buiten het reguliere onderhoud nog geen enkele technische of motorische problemen gehad, afkloppen maar.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave auto! Ik heb zelf een witte BMT gehad uit 2010. Die auto kreeg toen veel bekijks. Mensen wisten niet wat het was.
Het verbrede GTI onderstel was heerlijk sportief en toch niet oncomfortabel over drempels. Verder lekker stil van binnen en goede stoelen.

Het enige nadeel was dat ik de balletjes van de hoedenplank af en toe kwijt was 8)7
Pagina: 1 ... 39 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.