Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nice! Ik zie de matten, wat vind je ervan?Famous schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:16:
Aliexpress was weer eens snel..
Volgende bestelling alweer geplaatst bij EBay, dat wordt enkel even knutselen
[afbeelding][afbeelding]
Die deurlock caps heb ik ook besteld, wacht er alleen al bijna een maand op.
Matten zijn goede kwaliteit.bardi-1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:18:
[...]
Nice! Ik zie de matten, wat vind je ervan?
Ik heb de order denk ik 1,5 week geleden geplaatst, kon het met Koningsdag al ophalen
Waarschijnlijk op de zelfde container als mijn spulbardi-1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:18:
[...]
Ik wil mijn repair kabels zodat ik mij Offroad en TPMS kan retrofitten -_-
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wanneer besteld dan?azz_kikr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Waarschijnlijk op de zelfde container als mijn spul
Ik wil mijn repair kabels zodat ik mij Offroad en TPMS kan retrofitten -_-
Ik 17 april om 19:40 en 28 april werd het al aangeboden door PostNL..
Gelijk ongeveer. De 18e ofso besteld. Sommige dingen komen toch al in de buurt. Andere dingen zitten nog in god weet ik veel welk order process ginderFamous schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 00:16:
[...]
Wanneer besteld dan?
Ik 17 april om 19:40 en 28 april werd het al aangeboden door PostNL..
Edit: excuses, eerste pakje is vandaag toegekomen. Direct het meest esssentiele. Een rol plakband (voor wiring looms mee in te pakken)
[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 02-05-2017 09:30 ]
Tracking kijk ik inderdaad ook nooit naar, PostNL kan het nog niet eens goed plannen altijd. Laat staan zo'n Chinees.azz_kikr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:33:
[...]
Gelijk ongeveer. De 18e ofso besteld. Sommige dingen komen toch al in de buurt. Andere dingen zitten nog in god weet ik veel welk order process ginderDie tracking is 1 grote grap ^^
Edit: excuses, eerste pakje is vandaag toegekomen. Direct het meest esssentiele. Een rol plakband (voor wiring looms mee in te pakken)
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk altijd wel mazzel heb met Aliexpress en de snelheid ervan maar koop enkel kleine accessoires. Rest komt van EBay.de
Ik ook hoor, mag beetje duurder zijn op ebay. Maar er zijn grenzen. Voor de repair (draadje van 60cm) vragen ze snel 11-15euro voor stom draadje. Dan is enkele weekjes wachten op zelfde kabel van 1.5 euro geen probleem. Gelukkig zijn de meeste dingen toch niet essentieel. Ik ben al content dat ze toekomen en dat ik geen invoerrechten moet betalen.Famous schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:45:
[...]
Tracking kijk ik inderdaad ook nooit naar, PostNL kan het nog niet eens goed plannen altijd. Laat staan zo'n Chinees.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk altijd wel mazzel heb met Aliexpress en de snelheid ervan maar koop enkel kleine accessoires. Rest komt van EBay.de
Zit er trouwens beetje over te twijfelen waar een rvc te kopen, goedkoper in china maar als je rechten moet betalen, wordt het ineens stukken duurder
Wat kost het op EBay of dealer dan?azz_kikr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Ik ook hoor, mag beetje duurder zijn op ebay. Maar er zijn grenzen. Voor de repair (draadje van 60cm) vragen ze snel 11-15euro voor stom draadje. Dan is enkele weekjes wachten op zelfde kabel van 1.5 euro geen probleem. Gelukkig zijn de meeste dingen toch niet essentieel. Ik ben al content dat ze toekomen en dat ik geen invoerrechten moet betalen.
Zit er trouwens beetje over te twijfelen waar een rvc te kopen, goedkoper in china maar als je rechten moet betalen, wordt het ineens stukken duurder
Als ze 50 kosten bij Ali ben je niet meer kwijt dan 125 lijkt mij.
350 ish op ebay.
De set zonder module is iets van 110 euro. Ik zou de control module makkelijk ergens anders kunnen scoren maar dan komen de kabels niet overeen. Moet die ook weer apart kopen en vragen ze ook snel 50 euro van.
Upgrade van lowline rvc naar hi line is duurder dan direct de highline te kopen
Nice!
https://www.dropbox.com/s/2qjf6yg2s7t1s8o/IMG_0008.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/1qhsihci716kccx/IMG_0010.JPG?dl=0
Gister onderhoud gehad, vandaag polijsten en interieur reiniging, hij kan er weer even tegen aan!
[ Voor 22% gewijzigd door crypt0rr op 02-05-2017 20:28 ]
Heb ze een berichtje gestuurd. Kreeg binnen een dag antwoord.azz_kikr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:33:
[...]
Had ik ook gemerkt. Op zich is er weinig verschil tussen een a3 en een golf imho. Mss eens berichtje sturen?
Ze willen een kit voor de golf7 maken als ze 50 pre-orders a 299 dollar hebben. Zal dus nog even moeten wachten.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verdorie, ik ga ze ook pm-en. De prijs die jij krijgt is 100dollar goedkoper dan op hun site.Rene schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:03:
[...]
Heb ze een berichtje gestuurd. Kreeg binnen een dag antwoord.
Ze willen een kit voor de golf7 maken als ze 50 pre-orders a 299 dollar hebben. Zal dus nog even moeten wachten.
De kit is wel beschikbaar voor mijn wagen
Enig idee hoe ik dit mogelijk kan verbeteren?
Zet die Polo op een trailer en hang die trailer achter een andere wagen .......??Remco Tr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:06:
Ik heb een. Polo 1.2 Blue Motion uit 2011. Mn gemiddelde verbruik per tank is 4.4/100km. Naar mijn idee haalde ik vroeger beter resultaten.
Hoe moet er op jouw vraag een antwoord gegeven kunnen worden? Voor 't zelfde geld rijdt je nú iedere dag een rondje over de Nord-Schleife met 180Km/h terwijl je in't verleden met 90Km/h constant kon rijden over je dagelijkse route
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Maar goed, kan veel zijn. Wat @wimmel_1 zegt, maar ook bandenspanning, roetfilter, onderhoud, jaargetijde. Misschien loopt er ergens wat aan? Mijn vorige auto, Fiat Punto 1.3 MJ, varieerde van 4,25 liter in de zomer tot 4,6 liter in de winter.
Signatures zijn voor boomers.
Als je een witte auto had was die nog zuiniger geweest is de zomer!Maasluip schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:59:
@Remco Tr Je denkt dat het vroeger beter was, maar gegevens heb je niet? Dat maakt het erg betrouwbaar natuurlijk.![]()
Maar goed, kan veel zijn. Wat @wimmel_1 zegt, maar ook bandenspanning, roetfilter, onderhoud, jaargetijde. Misschien loopt er ergens wat aan? Mijn vorige auto, Fiat Punto 1.3 MJ, varieerde van 4,25 liter in de zomer tot 4,6 liter in de winter.
inkoppertje
Hoeveel km staat er nu op? Banden versleten? Motor flush gedaan? EGR al keer laten reinigen of weg laten schrijven? Zoals anderen zeggen....veel te veel verschillende factoren.Remco Tr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:06:
Ik heb een. Polo 1.2 Blue Motion uit 2011. Mn gemiddelde verbruik per tank is 4.4/100km. Naar mijn idee haalde ik vroeger beter resultaten.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
@ReneRainesh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:32:
[...]
Hoeveel km staat er nu op? Banden versleten? Motor flush gedaan? EGR al keer laten reinigen of weg laten schrijven? Zoals anderen zeggen....veel te veel verschillende factoren.
Ik had laatst een klant die zelf een china rvc ding in zijn Etron had gebouwd. Werkte prima (beeld was alleen best slecht vond ik) tot hij een battery drain kreeg, geluid was stuk slechter geworden etc. Kwam door zn rvc. Het liefst een OEM onderdeel, zodat je weet dat het goed werkt.
Harde cijfers heb ik niet. Maar hij ging makelijker onder de 4l/100km.
-Rijstijl en route die ik rij is hetzelfde gem. 60km heen 60km terug(woon-werk)
-Heeft gewoon zn grote/kleine beurt gehad elk jaar
-Wel banden wissel gehad maar die zijn alleen maar zuiniger.
-tank laatste tijd alleen bij shell ook dat maakt geen verschil maar "lijkt" wel iets te helpen.
-bandenspanning is in orde
-banden zijn kort geleden uitgelijnd dit was ook nodig.
-staat 100k op
-en de kleur is zwart😜
[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 03-05-2017 10:28 ]
4.4L is helemaal niet slecht overigens, Maar als je wat harder door kan rijden verbruikt hij iets meer. Dat is iets wat ik gemerkt had met mijn 1.6Tdi. Reed eerst netjes 4.8L. Heb nu een nieuwe werkplek waar ik eigenlijk grote stukken file-loos kan doorrijden. Verbruik is nu 5.15L.Remco Tr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:23:
Hahah dit was te verwachten natuurlijk!!
-tank laatste tijd alleen bij shell ook dat maakt geen verschil maar "lijkt" wel iets te helpen.
-staat 100k op
-en de kleur is zwart😜
PSN & XBL: Denkoyugo
1:23 is toch best netjes?Remco Tr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:23:
Hahah dit was te verwachten natuurlijk!!
-staat 100k op
-en de kleur is zwart😜
Ik reed met mijn 1.2 BM Polo 1:18 en toen ik eens ver achter in Duitsland moest zijn haalde ik 920KM met erg zuinig rijden. Moet wel zeggen dat er ik 17" velgen onderhand met 225 sloffen
En je moet trouwens met tanken die nippel rechts in duwen voor de ontluchting, kan je zo 100/150km verder rijden op een tank
Zal dat toch slecht ingebouwd zitten, normaal zet je die 12v op je geschakelde stroom. Niet op je permanente stroom. En dan zal die wss zo een goedkoop ding gekocht hebben, welke je moet intappen op je achterlicht. De volledige versie hangt op je canbus en lijkt me sterk dat die voor slechter geluid ging zorgen.Rainesh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:35:
[...]
@Rene
Ik had laatst een klant die zelf een china rvc ding in zijn Etron had gebouwd. Werkte prima (beeld was alleen best slecht vond ik) tot hij een battery drain kreeg, geluid was stuk slechter geworden etc. Kwam door zn rvc. Het liefst een OEM onderdeel, zodat je weet dat het goed werkt.
Beetje ironisch komende van de kerel die een OEM side assist gekocht heeft, werkt ook zo goed
Mijn verbruik schommelt trouwens tussen de 5 en de 12 liter. Go diesel:p
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 03-05-2017 11:23 ]
Lol, so true. Ben er mee bezig...we komen er welazz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Beetje ironisch komende van de kerel die een OEM side assist gekocht heeft, werkt ook zo goed![]()
De rvc ging niet eens aan canbus want het hoefde niet gecodeerd te worden. Volgens mij zo een achteruit rij signaal ding, precies wat je zegt.
[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 03-05-2017 13:17 ]
azz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Mijn verbruik schommelt trouwens tussen de 5 en de 12 liter. Go diesel:p
Dat doe ik ook..
Even een update over dit probleem. Inmiddels in discussie met de dealer geweest maar die willen nog niet aan de revisie. Ik heb een officiële olieweging laten doen in maart en had een verbruik van 1:3500. Nu geven ze aan voor dit type motoren van bouwjaar 2010 dat een revisie pas gedaan word vanaf 1:2000.Rainesh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:24:
[...]
Dan zou ik zeer zeker naar de dealer toe gaan en zeggen dat je een olieweging wilt. Dan wegen ze de auto en na 1000km wegen ze de auto weer. Zo weten ze hoeveel olie er verbruikt is. Bij audi (1.8tfsi en 2.0tfsi) is onder de 5000km niet acceptabel. Je hebt garantie, gewoon gebruik van maken.
Ik weet niet zeker of dat stukje voor de 1.4 is maar wel voor de 1.8/2.0.
3,5 weken na de oliemeting en 3000KM moest er al weer een busje olie bij.......
Verder willen ze eigenlijk niets. Ik heb voorgesteld om de revisie alsnog te doen en dan eventueel de kosten 50/50 te verdelen. Ik heb eventueel nog naar andere Scirocco's diesel (om het probleem niet weer te krijgen) gekekeken maar die zijn er niet echt met weinig kilometers.
Ze hebben een tegemoetkoming van € 5 per bus olie in de garantieperiode. En ze gokken er volgensmij gewoon op dat hij in de garantieperiode alsnog 1:2000 gaat gebruiken zodat deze alsnog bij PON geclaimed kan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 03-05-2017 14:00 ]
Daar kwam ik dus een paar maanden geleden ook achter, sindsdien haal ik +/- 100KM meer uit een tank, er gaat natuurlijk ook meer inFamous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
[...]
En je moet trouwens met tanken die nippel rechts in duwen voor de ontluchting, kan je zo 100/150km verder rijden op een tank
Dat is wel stevigScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:43:
Ik zit op 1:12,7 sinds ik mijn golf 6 1.2 tsi heb, en dat met een stevige rechtervoet. Mag eigenlijk nog niet eens zo hard klagen.
Ik zit nu op 5,04 liter / 100 km (1:19,87) met m'n 1.6 TDI over 17000 km gerekend
Heb dan wel benzine heFabianGTI schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:58:
[...]
Dat is wel stevig![]()
Ik zit nu op 5,04 liter / 100 km (1:19,87) met m'n 1.6 TDI over 17000 km gerekend
Zou hem maar eens na laten kijken als ik jou was, dit is niet echt gezond namelijkScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:43:
Ik zit op 1:12,7 sinds ik mijn golf 6 1.2 tsi heb, en dat met een stevige rechtervoet. Mag eigenlijk nog nieteens zo hard klagen.
Waar zit dat nippeltje ik kon niks vinden.Famous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
[...]
1:23 is toch best netjes?
Ik reed met mijn 1.2 BM Polo 1:18 en toen ik eens ver achter in Duitsland moest zijn haalde ik 920KM met erg zuinig rijden. Moet wel zeggen dat er ik 17" velgen onderhand met 225 sloffen![]()
J0YR1D3R schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Zou hem maar eens na laten kijken als ik jou was, dit is niet echt gezond namelijk1:12,5 heb ik gehaald over 1 tank, een retourtje Essen met in Duitsland eigenlijk alleen v-max. Wanneer dit je gemiddelde is in NL dan is er waarschijnlijk iets mis met de auto.
Is niks mis met de auto, krijgt zijn onderhoud op tijd en gebruikt nog geen druppel olie. Het is puur mijn zware rechtervoet en het gros van de km's die ik maak zijn binnendoor, erg veel optrekken en afremmen dus, en als ik optrek dan doe ik dat vrij sportief en dat komen de gemiddels ook niet ten goede.J0YR1D3R schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Zou hem maar eens na laten kijken als ik jou was, dit is niet echt gezond namelijk1:12,5 heb ik gehaald over 1 tank, een retourtje Essen met in Duitsland eigenlijk alleen v-max. Wanneer dit je gemiddelde is in NL dan is er waarschijnlijk iets mis met de auto.
Ik hoorde iets vaneen glasplaat en het scherm mogelijk nog ietsje groter.
Ik heb er een ruime 93k mee gereden, veel binnendoor km's (elke dag door Leiden in de spits) dus ik weet ongeveer wel wat hij zou moeten verbruiken. 1:12,5 voor dit blok is gewoon ongezond onzuinigScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
[...]
Is niks mis met de auto, krijgt zijn onderhoud op tijd en gebruikt nog geen druppel olie. Het is puur mijn zware rechtervoet en het gros van de km's die ik maak zijn binnendoor, erg veel optrekken en afremmen dus, en als ik optrek dan doe ik dat vrij sportief en dat komen de gemiddels ook niet ten goede.
Klink als het systeem van de nieuwe Skoda Octavia? 9.2inch scherm, en soort glasplaat feel.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
Iemand ook de geruchten gehoord over een vernieuwde "Discover Pro" media entertainment systeem in de nieuwe Golf/Tiguan etc. ?
De vraag daarbij is wat jou rijstijl is, ik kan prima zuinig rijden met de auto, zo'n 1:20/25 met 80 in de 6 of 1:15/17 met 120/130 in de 6 maar ik rij meestal 100 waar je 80 mag en 150/160 waar je 120/130 mag en dan ga je dus al vrij snel richting de 1:12/13J0YR1D3R schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Ik heb er een ruime 93k mee gereden, veel binnendoor km's (elke dag door Leiden in de spits) dus ik weet ongeveer wel wat hij zou moeten verbruiken. 1:12,5 voor dit blok is gewoon ongezond onzuinig
Geruchten? Die is al op de markt, zit ook onder andere in nieuwe Skoda modellen.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
Iemand ook de geruchten gehoord over een vernieuwde "Discover Pro" media entertainment systeem in de nieuwe Golf/Tiguan etc. ?
Dat redde ik met mijn GTI ook goed, maar daar heb ik je al over gesprokenScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:43:
Ik zit op 1:12,7 sinds ik mijn golf 6 1.2 tsi heb, en dat met een stevige rechtervoet. Mag eigenlijk nog nieteens zo hard klagen.
Waar je de stang in stopt, achter de dop. Als je de stang dan naar rechts duwt dan voel je daar een nippeltje zitten. Als je iets harder drukt dan duw je hem in en dan ontlucht die.
Dat is voor het uitzetten van de diesel maar zo warm wordt het niet in Nederland, kan je gerust af tanken.
Is geen gerucht, is er gewoon alGeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
Benzine heeft het nippeltje ookFamous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:33:
[...]
Waar je de stang in stopt, achter de dop. Als je de stang dan naar rechts duwt dan voel je daar een nippeltje zitten. Als je iets harder drukt dan duw je hem in en dan ontlucht die.
Dat is voor het uitzetten van de diesel maar zo warm wordt het niet in Nederland, kan je gerust af tanken.
Thanks, dat zal hem zijn inderdaad.vinom schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Klink als het systeem van de nieuwe Skoda Octavia? 9.2inch scherm, en soort glasplaat feel.
Mijn dealer deed er geheimzinnig over
Dank je!
[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2017 15:41 ]
Heb hem bij mijn GTI of R nooit gevoelt, maar ook niet geprobeerd.bardi-1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:37:
[...]
Benzine heeft het nippeltje ookZal straks wel even foto maken dan hebben we een visueel beeld.
Diesel rijdt je ook meer voor het zuiniger rijden en dan is het leuk als je 100km meer rijdt op een tank dan iemand met dezelfde auto maar wel stuk groteren wielen hebt
Zal binnenkort eens kijken bij de R of die er zit, kan ik misschien eindelijk eens 500km halen op een tank
Bij mij zie je hem goed zitten, echt overduidelijk.Famous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:46:
[...]
Heb hem bij mijn GTI of R nooit gevoelt, maar ook niet geprobeerd.
Diesel rijdt je ook meer voor het zuiniger rijden en dan is het leuk als je 100km meer rijdt op een tank dan iemand met dezelfde auto maar wel stuk groteren wielen hebt![]()
Zal binnenkort eens kijken bij de R of die er zit, kan ik misschien eindelijk eens 500km halen op een tank
Haha, hoeveel rij je nu op een tankje? En hoeveel liter tank je dan.
Niet iedereen heeft een grote nippel... Als die de kantjes maar raaktbardi-1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Bij mij zie je hem goed zitten, echt overduidelijk.
Haha, hoeveel rij je nu op een tankje? En hoeveel liter tank je dan.
Ik rij er nu echt weinig mee dus nu is het weer enkel plezier ritjes zoals laatst in Duitsland. Denk dat ik dan gemiddeld 350/370km op een tank doe, inhoud is 55 liter.
Rij ik door dan is het 380/420km op een tank.
Als ik rij volgens de regels dan 450km per tank (Aral octaan 102).
Toen ik met die AMG aan het racen was een stuk stond het huidig verbruik op 1:2,8 toen we 250 rijden
Het systeem komt ook in de nieuwe Golf 7 Facelift, raar dat er dan geheimzinnig over wordt gedaan.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:40:
[...]
Thanks, dat zal hem zijn inderdaad.
Mijn dealer deed er geheimzinnig overik heb dan ook niet bij de andere merken gekeken als VW.
[...]
Dank je!
Mijn verbruik is volgens de VW app 1:13. Grootste nadeel is dat ik 90% binnendoor rij variabel tussen max 50/80 en dus erg veel stoplichten tegenkom. Mijn stage is ~15-20km rijden en mijn vriendin is ook ~15km rijden. Daarom is die waarde al snel laag. Stel ik zou bijvoorbeeld 50% snelweg rijden en cruisen op 120/130 in de 6 dan gaat je verbruik uiteraard al een heel stuk omlaag.
[ Voor 33% gewijzigd door Scrtz op 03-05-2017 15:58 ]
Mijne hangt dan wel 2 ton achter
Krijg er dan wel gratis paardjes bij:D
Mijne hangt achter de voorgangen en heeft al genoeg paardjesazz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:35:
[...]
Mijne hangt dan wel 2 ton achter
Krijg er dan wel gratis paardjes bij:D
In elk geval de EGR laten wegschrijven, veel gevallen gehoord waar die redelijk snel kapot liep na een update.Remco Tr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:31:
Is deze al bekent hier?
http://www.amt.nl/technie...pdate-wel-schoon-10154008
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 03-05-2017 16:53 ]
Is nog een feit ook...al 4 mensen gehad waarvan EGR na pakweg 1000 a 1500km stuk is gegaan. Waren allemaal een 1.2tdi bluemotionFamous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:52:
[...]
Mijne hangt achter de voorgangen en heeft al genoeg paardjes![]()
[...]
In elk geval de EGR laten wegschrijven, veel gevallen gehoord waar die redelijk snel kapot liep na een update.
Mijn zijn echte paardjes. :-) Als je die 2 dames achter je wagen legt, ga jij nergens heenFamous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:52:
[...]
Mijne hangt achter de voorgangen en heeft al genoeg paardjes![]()
[...]
2 echte pk > 300 erzatspaardjes
Redelijk zeker dat ze samen ook meer wegen als jou auto
Hmm, aan wat merk je of de EGR ermee op is gehouden?Rainesh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Is nog een feit ook...al 4 mensen gehad waarvan EGR na pakweg 1000 a 1500km stuk is gegaan. Waren allemaal een 1.2tdi bluemotion
Mijn polo 1.2 bluemotion was al geen racemonster maar na de update (zo'n 15k km geleden) merk ik vooral dat optrekken bij verkeerslicht rehelmatig beroerd gaat (hij zakt in toeren in plaats van te stijgen) en reageert eigenlijk pas als je het pedaal goed diep wegtrapt. Verbruik hou ik niet bij maar ik heb alijd ongeveer 700km op een tank kunnen rijden en dat lukt nog steeds, dus daar maak ik me verder niet druk om.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
EGR storing en storingslampje in dashboard...zie je ook gelijk bij uitlezen.Pixeltje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:54:
[...]
Hmm, aan wat merk je of de EGR ermee op is gehouden?
Mijn polo 1.2 bluemotion was al geen racemonster maar na de update (zo'n 15k km geleden) merk ik vooral dat optrekken bij verkeerslicht rehelmatig beroerd gaat (hij zakt in toeren in plaats van te stijgen) en reageert eigenlijk pas als je het pedaal goed diep wegtrapt. Verbruik hou ik niet bij maar ik heb alijd ongeveer 700km op een tank kunnen rijden en dat lukt nog steeds, dus daar maak ik me verder niet druk om.
700km op een tank? Is dat niet weinig voor een 1.2tdi?
Thanks. Nog geen probleem dus dan😉Rainesh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:02:
[...]
EGR storing en storingslampje in dashboard...zie je ook gelijk bij uitlezen.
Daar kan de polo niet zoveel aan doen hoor, probleem ligt bij de gebruiker..700km op een tank? Is dat niet weinig voor een 1.2tdi?
[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 03-05-2017 19:03 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Is die nippel voor die 5 liter extra? Of zit ik dan verkeerd?Famous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:55:
[...]
Niet iedereen heeft een grote nippel... Als die de kantjes maar raakt![]()
Ik rij er nu echt weinig mee dus nu is het weer enkel plezier ritjes zoals laatst in Duitsland. Denk dat ik dan gemiddeld 350/370km op een tank doe, inhoud is 55 liter.
Rij ik door dan is het 380/420km op een tank.
Als ik rij volgens de regels dan 450km per tank (Aral octaan 102).
Toen ik met die AMG aan het racen was een stuk stond het huidig verbruik op 1:2,8 toen we 250 rijden. Heb toen nog een stuk van 35km 100 op de cruise control gereden en toen ik hem volgetankt had, was rijbereik 340KM
![]()
Weet niet of de GTI 7 dat heeft. We redden in ieder geval een kilometer of 650-700 op een propvolle tank gewone Euro 95. Op de Autobahn 250km/h heb je natuurlijk in iedere auto (die dat red...) zo'n extreem verbruik
Dat vind ik toch redelijk dramatisch voor een 1.2 TSIScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:43:
Ik heb nu (ja, verraad..) een Kia Picanto uit 2012 met 1.0 VVT (70pk) als dagelijkse auto gekocht en haal met echt constant trappen ongeveer 1:9-1:10 gemiddeld. Als ik 'zoals ik' normaal rij doet hij 1:12. Mijn moeder haalt er 1:15 mee, ook niet echt geweldig.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
[ Voor 7% gewijzigd door crypt0rr op 03-05-2017 19:10 ]
Ik haal met mijn 1.2 TSI (140PK) met normaal rijden tussen de 1:18 a 1:20. Doorrijden kom ik ook makkelijk in de buurt van die 1:12.kuusj98 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:06:
[...]
Is die nippel voor die 5 liter extra? Of zit ik dan verkeerd?
Weet niet of de GTI 7 dat heeft. We redden in ieder geval een kilometer of 650-700 op een propvolle tank gewone Euro 95. Op de Autobahn 250km/h heb je natuurlijk in iedere auto (die dat red...) zo'n extreem verbruikIs wel grappig als je met 3/4de tank begint te accelereren en een 20km verder staat het metertje al goed onder de helft
[...]
Dat vind ik toch redelijk dramatisch voor een 1.2 TSIZelfs met een stevige rechtervoet.
Ik heb nu (ja, verraad..) een Kia Picanto uit 2012 met 1.0 VVT (70pk) als dagelijkse auto gekocht en haal met echt constant trappen ongeveer 1:9-1:10 gemiddeld. Als ik 'zoals ik' normaal rij doet hij 1:12. Mijn moeder haalt er 1:15 mee, ook niet echt geweldig.
Ja dus zo heel gek is het niet. Maar al die stoplicht binnenwegen en dan elke keer vrij sportief als eerste weg zijn levert ook al snel belabberde waardes op. Het hoogste constante stuk naar mijn vriendin bijv is 5 min 80 weg. Eigenlijk hetzelfde verhaal richting mijn stage, ook maar 10 min constant 80 kunnen rijden hooguit.bardi-1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:09:
[...]
Ik haal met mijn 1.2 TSI (140PK) met normaal rijden tussen de 1:18 a 1:20. Doorrijden kom ik ook makkelijk in de buurt van die 1:12.
Ja, al even met zitten spelen in Genève. Kwaliteit van het scherm is een stuk beter dan de 'oude' discover pro. Wel veel gevoeliger voor voor vinger afdrukken. Interface zelf is niet echt veel aan veranderd. Wel weer een stukje sneller.GeeMoney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
Het enige wat ik niet echt een vooruitgang vind is de capacitieve knoppen welke niet de feedback hebben als de vorige 'echte' knoppen. Een scrollwiel of volume draaiknop is ook wel een gemis. Al is dat laatste niet meer zo relevant met stuurwiel bediening.
Ja true, maar toch vind ik een paar fysieke knoppen soms handig, als je bijv even het volume heel snel omlaag wilt gooien is het makkelijker om een flinke draai aan een fysieke knop te kunnen geven dan dat je tig keer op je stuur moet gaan liggen klikken.AndRo555 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:47:
[...]
Ja, al even met zitten spelen in Genève. Kwaliteit van het scherm is een stuk beter dan de 'oude' discover pro. Wel veel gevoeliger voor voor vinger afdrukken. Interface zelf is niet echt veel aan veranderd. Wel weer een stukje sneller.
Het enige wat ik niet echt een vooruitgang vind is de capacitieve knoppen welke niet de feedback hebben als de vorige 'echte' knoppen. Een scrollwiel of volume draaiknop is ook wel een gemis. Al is dat laatste niet meer zo relevant met stuurwiel bediening.
Mijn bijdrage; toevallig had ik vandaag een huurauto mee, een Skoda Rapid station 1.2TSI (80PK), 33000KM op de teller en een gemiddeld verbruik van 1:13. Overigens: verassend veel auto voor de nieuwprijs, panaromadak van voor naar achter vond ik nog wel de gaafste feature. Uiteraard was ik wel blij aan het eind van de dag om in mijn vertrouwde eigen echte "rapid" te stappen met zwaar klinkende deuren hahaScrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Ja dus zo heel gek is het niet. Maar al die stoplicht binnenwegen en dan elke keer vrij sportief als eerste weg zijn levert ook al snel belabberde waardes op. Het hoogste constante stuk naar mijn vriendin bijv is 5 min 80 weg. Eigenlijk hetzelfde verhaal richting mijn stage, ook maar 10 min constant 80 kunnen rijden hooguit.
@bardi-1 Thanks voor de foto, zal straks eens kijken, als het een paar liter scheelt is dat misschien ook leuk meegenomen in landen waar benzine minder belast is naast natuurlijk meer KM's zonder tanken.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Dat is wat ik bedoel. Het is imho een achteruitgang, maar met stuurknoppen valt de impact er van wel mee.Scrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:58:
[...]
Ja true, maar toch vind ik een paar fysieke knoppen soms handig, als je bijv even het volume heel snel omlaag wilt gooien is het makkelijker om een flinke draai aan een fysieke knop te kunnen geven dan dat je tig keer op je stuur moet gaan liggen klikken.
Ja zeker waar hoor. Ik heb dat nieuwe systeem ook al gezien in de nieuwe Octavia en het is idd wel echt een vingerafdrukvanger, maar goed dat zie je toch amper als het scherm aanstaat. Dat hoogglans zwart wat ook in de golf 7 highlines etc zit vind ik ook zo vreselijk, je ziet daar alles op.AndRo555 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:14:
[...]
Dat is wat ik bedoel. Het is imho een achteruitgang, maar met stuurknoppen valt de impact er van wel mee.
Veel meer tevreden met mijn blok. En zou ik nog eerder een PD Blok nemen dan die 150pk blok. Zit echt niks achter. Wat een teleurstelling (zal waarschijnlijk wel zuiniger zijn)
Ik doe de slang (kop) eerst tegen dat nippeltje aan zodat die richting het tankgat klapt, en dan tanken. Als het rustig is bij de pomp kan ik zelfs het lucht eruit horen komen. Als ik die slang er normaal in hang zonder dat nippeltje dan is er geen lucht hoorbaar.bokkow schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Mijn bijdrage; toevallig had ik vandaag een huurauto mee, een Skoda Rapid station 1.2TSI (80PK), 33000KM op de teller en een gemiddeld verbruik van 1:13. Overigens: verassend veel auto voor de nieuwprijs, panaromadak van voor naar achter vond ik nog wel de gaafste feature. Uiteraard was ik wel blij aan het eind van de dag om in mijn vertrouwde eigen echte "rapid" te stappen met zwaar klinkende deuren haha
@bardi-1 Thanks voor de foto, zal straks eens kijken, als het een paar liter scheelt is dat misschien ook leuk meegenomen in landen waar benzine minder belast is naast natuurlijk meer KM's zonder tanken.
PD blok rijdt altijd veeeeel spannender dan een CR blokazz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:38:
Daarstraks eens met een audi gereden met zo een nieuwer 150 blok. Waauw dat moet wel het meest saaie blokje zijn dat ze ooit hebben uitgebracht bij vag. De 136/140pk versies zijn veel leuker om te rijden. Waarschijnlijk omdat ze voor het dieselgate dateren en toen nog lustig meer opgegeven pks hadden.
Veel meer tevreden met mijn blok. En zou ik nog eerder een PD Blok nemen dan die 150pk blok. Zit echt niks achter. Wat een teleurstelling (zal waarschijnlijk wel zuiniger zijn)
Maar ik was vooral onder indruk hoe sloom en boring het 150blok aanvoelt. Voelt mijn136blokje gewoon stukken lekkerder (ook cr). Mss dat het gechipt lekkerder voelt, maar zo...bleh. Lijkt niks achter te zitten.
[ Voor 60% gewijzigd door SadisticPanda op 03-05-2017 22:25 ]
Vreemd, ik had ook het 150pk blok op mijn Seat Leon ST zitten en deze voelde duidelijk beter aan als mijn vorige 140pk blok op mijn Audi A3 .azz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:18:
Inclusief tractorgeluid.die dingen gingen hard. De CR is welbeter geschikt voor dingen te trekken. Kracht komt wat gedoseerder. Met die pd was het niks, niks, niks, boom alles en snok
Maar ik was vooral onder indruk hoe sloom en boring het 150blok aanvoelt. Voelt mijn136blokje gewoon stukken lekkerder (ook cr). Mss dat het gechipt lekkerder voelt, maar zo...bleh. Lijkt niks achter te zitten.
Zodra hij boven de 1800 toeren kwam kreeg je echt een mooi kick dat vrij lang doorging.
Kick en cr gaat niet samenGeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:40:
[...]
Vreemd, ik had ook het 150pk blok op mijn Seat Leon ST zitten en deze voelde duidelijk beter aan als mijn vorige 140pk blok op mijn Audi A3 .
Zodra hij boven de 1800 toeren kwam kreeg je echt een mooi kick dat vrij lang doorging.
Ps je leon weegt hoop en al 1200kilo. De audi waar ik in zit weegt er minstens 200 meer. (Leeg)
Ik heb het vooral op de hernemening die uber triest. 0-100 zal allemaal wel okay zijn. Maar qua herneming en terug opnemen heeft de 150 het stukken moeilijker. Ik zal het anders omschrijven, de 150pk is niet traag, eerder slaperig. Merk je nog meer als je wat moet voortrekken.
Terugschakelen of vertragen en terug optrekken in zelfde versnelling....moet je wachten eer de 150paardjes wakker worder.
Nu was bij PD ook, maar dan had je wel echte kick
Het is een kwestie van je toerenbereik goed in de gaten houden denk ik en wellicht wat vaker terug schakelen. (als je hem rond de 1800rpm houdt zit je vol in het vermogensbereik)azz_kikr schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:59:
[...]
Kick en cr gaat niet samen
Ps je leon weegt hoop en al 1200kilo. De audi waar ik in zit weegt er minstens 200 meer. (Leeg)
Ik heb het vooral op de hernemening die uber triest. 0-100 zal allemaal wel okay zijn. Maar qua herneming en terug opnemen heeft de 150 het stukken moeilijker. Ik zal het anders omschrijven, de 150pk is niet traag, eerder slaperig. Merk je nog meer als je wat moet voortrekken.
Terugschakelen of vertragen en terug optrekken in zelfde versnelling....moet je wachten eer de 150paardjes wakker worder.
Nu was bij PD ook, maar dan had je wel echte kick
Seat woog 1360 kilo.
Ook is de CR techniek een stuk rustiger/stiller en vooral ook zuiniger. Dat zullen de redenen zijn dat dit gemeengoed geworden is.
Beste bak met gewicht, dat is bijna even veel als mijn R met 4motion (en DSG)GeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:20:
[...]
Het is een kwestie van je toerenbereik goed in de gaten houden denk ik en wellicht wat vaker terug schakelen. (als je hem rond de 1800rpm houdt zit je vol in het vermogensbereik)
Seat woog 1360 kilo.
Ook is de CR techniek een stuk rustiger/stiller en vooral ook zuiniger. Dat zullen de redenen zijn dat dit gemeengoed geworden is.
Tegenwoordig heeft elke auto toch wel stuurwielbediening?Scrtz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:58:
[...]
Ja true, maar toch vind ik een paar fysieke knoppen soms handig, als je bijv even het volume heel snel omlaag wilt gooien is het makkelijker om een flinke draai aan een fysieke knop te kunnen geven dan dat je tig keer op je stuur moet gaan liggen klikken.
ik heb de spraakknop omgezet naar een muteknop (super handig trouwens, gebruik het best veel). Geen fysieke knop nodig. Groot scherm, lekker filmpje aan
De Seat Leon ST (station) is dan ook een pak groter als je golfFamous schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:51:
[...]
Beste bak met gewicht, dat is bijna even veel als mijn R met 4motion (en DSG)![]()
[...]
Tegenwoordig heeft elke auto toch wel stuurwielbediening?
ik heb de spraakknop omgezet naar een muteknop (super handig trouwens, gebruik het best veel). Geen fysieke knop nodig. Groot scherm, lekker filmpje aan
Je hebt hem laten vrijschakelen? Ik had dit vroeger in mijn Golf6 ook en vond het zeker in de files nog wel eens handig om gewoon een serie te kijken.
Ik krijg straks de nieuwe Discover Pro 9.2Inch maar zal die dan ook moeten laten vrijschakelen als dat al mogelijk is?
PS. je kan er overigens een bekeuring voor krijgen, ik gebruikte het eigenlijk ook nooit rijdend maar zodra je 3km/u gaat springt hij al uit en dat vond ik zo irritant dat ik hem heb laten vrijschakelen toen.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 04-05-2017 10:18 ]
Zal gewoon prima kunnenGeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:18:
[...]
De Seat Leon ST (station) is dan ook een pak groter als je golf.
Je hebt hem laten vrijschakelen? Ik had dit vroeger in mijn Golf6 ook en vond het zeker in de files nog wel eens handig om gewoon een serie te kijken.
Ik krijg straks de nieuwe Discover Pro 9.2Inch maar zal die dan ook moeten laten vrijschakelen als dat al mogelijk is?
PS. je kan er overigens een bekeuring voor krijgen, ik gebruikte het eigenlijk ook nooit rijdend maar zodra je 3km/u gaat springt hij al uit en dat vond ik zo irritant dat ik hem heb laten vrijschakelen toen.
Ben met mijn vrouw samen paar dagen weg, had paar afleveringen Friends op een sd kaartje gekopieerd en vrouwlief heeft heel de weg lekker kunnen vermaken
Navi etc zit toch in mijn tellerbak, dus kon rustig door navigeren.
Het ST verhaal verklaard dan inderdaad het gewicht, dat wist ik nietGeeMoney schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:18:
[...]
De Seat Leon ST (station) is dan ook een pak groter als je golf.
Mijn GTI had ik wel VIM, bij de R lukte het niet op een of andere manier. Degene met de VCP zei dat ik de RNS moest updaten maar hij heeft de meest recente versie erop staan
Je kunt je RNS updaten met aangepaste firmware waar VIM al op vrijgeschakeld is.Famous schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:44:
[...]
Het ST verhaal verklaard dan inderdaad het gewicht, dat wist ik niet![]()
Mijn GTI had ik wel VIM, bij de R lukte het niet op een of andere manier. Degene met de VCP zei dat ik de RNS moest updaten maar hij heeft de meest recente versie erop staan
Ik denk persoonlijk dat ze een nieuwe module hebben geplaatst want het is echt sneller geworden want meldingen komen nu sneller aan maar ik heb al een keer mogen meemaken dat de actie pas na 10 minuten kwam dus we gaan het zien.
Nu denk ik dat mijn contactslot (geloof dat je het een S-slot noemt) stuk is, ook zo'n fijne typische VW kwaal (gehad in de Golf 5 en 6). Als ik de sleutel terugdraai een slag dan bleef mijn motor gewoon lopen.
Offtopic: De leenauto, Up met 60 pk is echt het voorbeeld van blue(nou ja zeg maar slow)motion. Dat weggedrag is ook niets anders want als je gaat slinger in een bocht dan voel je die kont gewoon slingeren naar buiten toe. Als ik dat doe met mijn Golf dan blijft mijn auto letterlijk plakken aan de weg en er gebeurd helemaal niets.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik betwijfel of het aan je GPS antenne lag hoor, aangezien het bij mij de laatste week ook weer een stuk sneller is, maar ik zal het ook in de gaten houden.itsalex schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:14:
Nou ja na een goed gesprek met de VW klantenservice en een afspraak met VW servicepunt, is er onder garantie een reparatie geweest waarbij een nieuwe GPS antenne is geplaatst. Ik mag het weer gaan testen voor VW en mocht ik weer problemen hebben, dan moet ik aan de bel gaan trekken.
Ik denk persoonlijk dat ze een nieuwe module hebben geplaatst want het is echt sneller geworden want meldingen komen nu sneller aan maar ik heb al een keer mogen meemaken dat de actie pas na 10 minuten kwam dus we gaan het zien.
Nu denk ik dat mijn contactslot (geloof dat je het een S-slot noemt) stuk is, ook zo'n fijne typische VW kwaal (gehad in de Golf 5 en 6). Als ik de sleutel terugdraai een slag dan bleef mijn motor gewoon lopen.
Offtopic: De leenauto, Up met 60 pk is echt het voorbeeld van blue(nou ja zeg maar slow)motion. Dat weggedrag is ook niets anders want als je gaat slinger in een bocht dan voel je die kont gewoon slingeren naar buiten toe. Als ik dat doe met mijn Golf dan blijft mijn auto letterlijk plakken aan de weg en er gebeurd helemaal niets.
Ik vind de 150 blok (toch de 340Nm variant) best goed rijden, trekt vanaf 1700-1800rpm vrij goed tot over de 3000rpm. Een spanned blok is het echt nooit (weinig diesels zijn dat). Overigens is het duw in de rug gevoel van die PD's ook maar iets dat tussen de oren zit, want de laatste generatie 2.0TDI's hebben al een stuk meer koppel dan dat die PD blokken ooit hadden.azz_kikr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:18:
Inclusief tractorgeluid.die dingen gingen hard. De CR is welbeter geschikt voor dingen te trekken. Kracht komt wat gedoseerder. Met die pd was het niks, niks, niks, boom alles en snok
Al moet ik wel toegeven dat er onder de 1700rpm vrij weinig te rapen valt met een manuele bak moet je dan wel even schakelen om er snel vaart in te krijgen. Op dat vlak is de twin turbo 1.6 van renault met slechts 120pk leuker om te rijden. Toch met een manuele bak.
Nou laat het nu maar echt gaan met die VW connected App.Scrtz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:37:
[...]
Ik betwijfel of het aan je GPS antenne lag hoor, aangezien het bij mij de laatste week ook weer een stuk sneller is, maar ik zal het ook in de gaten houden.
Sta ik geparkeerd en ik meld mij aan via Parkmobile. Dus ik loop naar mijn klant en sta ik boven, parkeeractie afgemeld (weer gelukkig door mijn mail "saved by the mail" zullen we maar zeggen). Dus de VW app meldt je gewoon af, zelfs als je ingelogd bent met Parkmobile en niets doet met VW App, nou dat is echt erg dit.
Rij ik weg, de parkeeractie wordt wederom pas 4 min later stopgezet. Dus we zijn terug bij af.
IK BEN ER KLAAR MEE. Meteen al gemeld bij VW klantenservice maar het was nogal druk, tja als je zo'n ongetest product op de markt gooit wel ja.
Nou ze hoeven niet meer te vragen of ik tevreden bent, ze mogen mij gaan betalen voor deze ongein, wanproduct van VW.
Ook nog mijn contactslot gesloopt (het elektronische gedeelte) want je kan gewoon de sleutel omdraaien (een slag terug) terwijl je rijdt en je motor blijft gewoon lopen. Ik vroeg mij namelijk al af waarom mijn auto al 5 keer afsloeg terwijl ik mijn voet van de koppeling af liet komen (ik dacht misschien dat ik aan een opfriscursus toe was), dus ik begon echt te twijfelen aan mijzelf, nou nee dus.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Afgelopen 2-3 weken merkte ik al af en toe een stotter bij hogere toeren, ik kan het niet zelf uitlezen maar ik vermoedde dat het om misfires ging en gezien er een beurt aan zat te komen waarbij de bougies ook vervangen moesten worden (40-45K KM geleden inmiddels weer) dacht ik dat nog af te wachten. Echter met een rondje rustig toeren kwamen er vandaag misfires alom bij ook lage toerentallen met als resultaat zelfs kort motor-management lampje knipperend voor 10 seconde.
Toch maar sneller actie ondernemen dus, en omdat bougies vervangen een relatief eenvoudige ingreep was om te zien of dat het probleem zou verhelpen maar meteen gekeken of ik wat specifieke exemplaren op de kop kon tikken in de buurt. Het zat allemaal mee want na wat zoeken en afwegen is de keuze gevallen op NGK BKR7EIX (2667) bougies (sorry @Famous
Materiaal is één maar dan nog plaatsen, het mist mij aan een fatsoenlijke gereedschapset dus ik heb geen bougiedop en geen momentsleutel. Nu zat er naast die materialenzaak een (slikt trots in) Kwikfit die toevallig nog anderhalf uur open zou zijn. Naar binnen gelopen en gevraagd of zij zich willen wagen aan niet-eigen materiaal plaatsen, met de kanttekening dat het op eigen risico was wilden ze dat wel en met een half uur was het gepiept. De mensen daar dragen VW verder een warm hart toe met een VI GTD van de monteur voor de deur en erg te spreken over de snelheid en correctheid, dat mag ook gezegd worden. De medewerker achter de balie gaf aan dat ze inderdaad aan vervanging toe waren en gaf opties (waar ik overigens zelf ook al aan zat te denken) wanneer dit niet heeft geholpen; bobines en aansluitende kabels, koolstofaanslag.
Daarna meteen even een half uurtje rondgereden op wisselende toerentallen en het probleem lijkt weg te zijn zowel bij doortrekken in toeren als tussen 2000/3000RPM, geen stotter en misschien een placebo effect maar hij lijkt in zn geheel wat soepeler te lopen ook idle. Het moet nog even blijken met wat meer kilometers maar ik heb er vertrouwen in dat mijn vermoeden correct is geweest en blij dat het ook dezelfde dag nog is vervangen met een beetje geluk.
Voor de geïnteresseerde, dit is er in gegaan:

En deze zijn er uit gekomen (NGK SIZFR6B8EG):
Ik zet het in mn agenda! Haha, ben benieuwd hoe het in zn geheel bevalt, ook het proces zelf natuurlijkDarkvisje schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:10:
3 juni gaat mn rocco naar vagtechniek voor de chip (bij hun genoemt stage2) en dsg tuning compleet! Heb er nu al zin in 😃!!!
Ik zie net je bericht hierboven! Zelfde als bij geweest. Alleen bij controle bleek bij mij ketting etc ook opgerekt te zijn. Ook bij mij hield hij in maar altijd met motor lampje.
Hoop dat het opgelost is zo!
Ik had ook nog even met vagtechniek contact gehad over de gfb dv+. Hun zeggen door dat mijn dsg7 begrenst is op uiteindelijk 320nm heeft dit geen nut en is het zonde van het geld. Zelfde geld voor downpipe.
Dus laat het hierbij. Alleeb luchtfilter + frisse motor en dan hope dan we 210/220pk halen en 320nm. En het betere schakelen is dan nog wel belangrijker denk ik!!
[ Voor 85% gewijzigd door Darkvisje op 06-05-2017 18:19 ]
Trouwens de software van de dsgbakken is niet locked. Kan je volgens mij gewoon dumpen na een tune. (Lijkt me dat dsg tune, vrij standaard flashes zijn, niet echt op maat tuning)
[ Voor 36% gewijzigd door SadisticPanda op 06-05-2017 18:59 ]
Als de nieuwe R een 7 traps automaat heeft (?) dan zal dit een ander type zijn dan de DSG7 die veel is gebruikt in VAG auto's met 1.4 TSI motoren, deze is namelijk vrij beperkt in koppel die het kan hebben (~325NM max). En zover ik weet van de nieuwe R Kan de DSG bak meer koppel hebben dan de handbak.
Ik vraag me af of schakelmomenten en reactietijden gelijk zijn af fabriek tussen een 'standaard' en R DSG bak.
Thanks!Darkvisje schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:15:
Je bent welkom @bokkow! Zal je even de tijd pb-en.
Ik zie net je bericht hierboven! Zelfde als bij geweest. Alleen bij controle bleek bij mij ketting etc ook opgerekt te zijn. Ook bij mij hield hij in maar altijd met motor lampje.
Hoop dat het opgelost is zo!
Ik had ook nog even met vagtechniek contact gehad over de gfb dv+. Hun zeggen door dat mijn dsg7 begrenst is op uiteindelijk 320nm heeft dit geen nut en is het zonde van het geld. Zelfde geld voor downpipe.
Dus laat het hierbij. Alleeb luchtfilter + frisse motor en dan hope dan we 210/220pk halen en 320nm. En het betere schakelen is dan nog wel belangrijker denk ik!!
Ik twijfel wel over die uitspraak over GFB DV+.. heeft an sich weinig met max koppel van de DSG te maken?
De DV moet het laten gaan van druk regelen zodat er geen druk terug de turbo/compressor in loopt. En zover ik begreep is het OEM exemplaar niet erg betrouwbaar.
Ik denk dat toch vervangen geen verkeerde keus is hoor! Misschien niet meteen met het chippen maar wel tijdig een keer. Druk terug de turbo in kan m sneller laten slijten/stuk maken
150pk en R gaat sowieso al een andere bak zijn, die van de 150pk is gemaakt voor 250Nm, de R doet veel meer.azz_kikr schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:42:
Zit er feitelijk verschil tussen de software de dsg bak van laten we zeggen een 150pk-tje en een R bijvoorbeeld? (Als ze alletwee beschikken over dsg7 bakken)
Ik vermoed wel dat ze die optimaliseren voor een bepaalde motor en dus karakteristieken zoals koppelverloop, transient gedrag (turbo op spoolen), BSFC (efficiëntie van enkel de motor bij bepaalde belasting/load),... Die zal die allemaal mee nemen om de ideale versnelling te kiezen. Bij een 1.0TSI kan het zijn dat die liever iets hoger in de toeren zit bij belasting X dan een 1.4TSI 150 bij belasting X.
Of dat dat echt 'software' gedrag is of gewoon een aantal parameters wijzigt zou ik niet weten.
Dit i.v.m. het sportonderstel en de 15mm verlaging.
Ligt beetje aan jezelf en waar je van houdt. Zou zeker een testrit doen met een golf met en zonder sportonderstel om te bepalen of je het wat vind.pitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:37:
Adviseerde iemand de business-r op de nieuwe golf variant?
Dit i.v.m. het sportonderstel en de 15mm verlaging.
Begrijp ik.Scrtz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:13:
[...]
Ligt beetje aan jezelf en waar je van houdt. Zou zeker een testrit doen met een golf met en zonder sportonderstel om te bepalen of je het wat vind.
Echter heb je vaak niet de mogelijk om bij een dealer even allebei achter elkaar uit te proberen.
Misschien dat iemand deze ervaring al heeft?
Ik heb in een golf 7 met en zonder gereden, maar nogmaals het blijft persoonlijk. Ik hou wel van sportief door bochtjes scheuren maar als je meer een cruiser bent kan ik me voorstellen dat je het meer vervelend vind dan wat anders. Elk hobbeltje en oneffenheid wordt gewoon doorgegeven waar een normaal onderstel dat stukken minder doet.pitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:56:
[...]
Begrijp ik.
Echter heb je vaak niet de mogelijk om bij een dealer even allebei achter elkaar uit te proberen.
Misschien dat iemand deze ervaring al heeft?
Kan ik het vergelijken met hoe een Seat Leon st rijdt (de r-line versie)Scrtz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:16:
[...]
Ik heb in een golf 7 met en zonder gereden, maar nogmaals het blijft persoonlijk. Ik hou wel van sportief door bochtjes scheuren maar als je meer een cruiser bent kan ik me voorstellen dat je het meer vervelend vind dan wat anders. Elk hobbeltje en oneffenheid wordt gewoon doorgegeven waar een normaal onderstel dat stukken minder doet.
De Leon heeft toch een sportiever onderstel?
De FR heeft een sportonderstel, in ieder geval mijne toen al wel. Ik heb altijd nog voor sportonderstellen gekozen(ook golf6 en audi a3). Zijn echt strakker en geven meer geboel maar inderdaad, kwestie van smaak.pitchdown schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:30:
[...]
Kan ik het vergelijken met hoe een Seat Leon st rijdt (de r-line versie)
De Leon heeft toch een sportiever onderstel?
Over tunings die ik lees, mijn Tiguan 150pk DSG7 Diesel staat in bestelling en heeft standaard 340Nm koppel. Deze wil ik denk ik ook gaan laten chippen om er zo'n 30pk bij te krijgen met nog wat koppel.
Is dat al mogelijk of raden jullie dat af? En na hoeveel km kan dat?
Kan gewoon prima, maar na 3k km's ofzo is ook geen probleem.GeeMoney schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:20:
[...]
De FR heeft een sportonderstel, in ieder geval mijne toen al wel. Ik heb altijd nog voor sportonderstellen gekozen(ook golf6 en audi a3). Zijn echt strakker en geven meer geboel maar inderdaad, kwestie van smaak.
Over tunings die ik lees, mijn Tiguan 150pk DSG7 Diesel staat in bestelling en heeft standaard 340Nm koppel. Deze wil ik denk ik ook gaan laten chippen om er zo'n 30pk bij te krijgen met nog wat koppel.
Is dat al mogelijk of raden jullie dat af? En na hoeveel km kan dat?
+30? Doe maar +40pk en +80nm koppel
https://www.facebook.com/...nl/posts/1395810547132223
Nice, en dat alleen met een stage1.Rainesh schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:51:
[...]
Kan gewoon prima, maar na 3k km's ofzo is ook geen probleem.
+30? Doe maar +40pk en +80nm koppel
https://www.facebook.com/...nl/posts/1395810547132223
Hoelang van te voren moet de afspraak gemaakt worden? (Hoelang zijn de wachtrijen
Toch gek gezien de meldingen van gestolen VW's een stuk minder zijn.
Zal een combinatie van factoren zijn.Famous schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:02:
Apart, ik ben in maart weer wat ouder geworden en dacht laat ik eens naar de auto premie kijken met een schadevrij jaar erbij, of dat nu wat scheelt een enkele jaar. Ik kan echter nergens een premie vinden waarvoor ik hem heb afgesloten, alles is een stuk hoger. Zijn ook nog een de basisprijzen zonder 0,- eigen risico, eigen garage keuze, inzittende, etc.
Toch gek gezien de meldingen van gestolen VW's een stuk minder zijn.
Je hebt volgens mij een VW met 200pk+ . Afhankelijk van je leeftijd en hoelang je je rijbewijs hebt ben je de eerste 7 jaar gewoon de sjaak.
In het motor topic komen zelfs mensen van boven de 30 niet lekker weg met een 1000cc verzekering omdat zij hun motor rijbewijs dan net 1 jaar oid hebben.
Dan is de Golf ook nog eens loei in trek bij onze oosterburen en ook navi's etc worden met broodjes gestolen al is dat met de laatste versies wat minder.
De goeden lijden weer onder de kwaden zullen we maar zeggen.
Niet te druk om maken en blij zijn dat je een dergelijke auto kán rijden
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 07-05-2017 23:02 ]
Valt mee, 25 jaar toen ik de Golf kocht met 6 schade vrije jaren.GeeMoney schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:58:
[...]
Zal een combinatie van factoren zijn.
Je hebt volgens mij een VW met 200pk+ . Afhankelijk van je leeftijd en hoelang je je rijbewijs hebt ben je de eerste 7 jaar gewoon de sjaak.
In het motor topic komen zelfs mensen van boven de 30 niet lekker weg met een 1000cc verzekering omdat zij hun motor rijbewijs dan net 1 jaar oid hebben.
Dan is de Golf ook nog eens loei in trek bij onze oosterburen en ook navi's etc worden met broodjes gestolen al is dat met de laatste versies wat minder.
De goeden lijden weer onder de kwaden zullen we maar zeggen.
Niet te druk om maken en blij zijn dat je een dergelijke auto kán rijden
Momenteel ben ik 26 met 7 schade vrije jaren waardoor de premie goedkoper zou moeten zijn in theorie.
Momenteel: €48,34 per maand, kies ik hetzelfde bij de zelfde verzekeraar kom ik op €74,99.
De goedkoopste via Independer is €55,- en hier heb ik de extra opties dus nog niet aangevinkt..
Nu maakt de prijs van de verzekering mij totaal niet uit, daar selecteer ik geen auto op. Ik was alleen benieuwd wat een ouder persoon (jaar) en een extra schade vrij jaar zou doen met de premie.
Dat het geen Opel Corsa B 1.2 is weet ik, maar duur vond ik de premie niet voor mijn auto, vandaar dat ik benieuwd was hoe de prijs zou "dalen" nu ik helemaal uit de risicogroep ben
Mompelt iets over rijbewijs kwijt raken
Ik kees overal dat dit een plug and play is in de Golf 5. Ik heb momenteel een F900bt van Pioneer erin. Geldt dat plug and play nog steeds? Heb ik nog een CanBus gateeay nodig ofzo?
Dit topic is gesloten.
![]()