Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 09:58
dangerpaki schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:26:
In navolging op mijn eerdere vragen over de RCD330G heb ik nog een vraag:

Ik kees overal dat dit een plug and play is in de Golf 5. Ik heb momenteel een F900bt van Pioneer erin. Geldt dat plug and play nog steeds? Heb ik nog een CanBus gateeay nodig ofzo?
Plug and play

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 12:11
En toen had ik toch wel een probleempje met mijn Golf 6...

Na wat weekjes de gelukkige eigenaar te zijn van een Golf 6 TDI bemerkte ik vorige week tijdens het rijden een tikje tussen de 1500 en 2000 rpm terwijl het blok koud was. Goed, radio uitgedaan en toch maar nog weer een stukje rijden. Wat blijkt? Zacht getik te horen van een klep. Echter, zodra de motor warm werd, begon het geluid ook af te nemen totdat het niet meer hoorbaar was op 90c.

Goed, dat gezegd hebbende gekeken wat de mogelijke problemen/oorzaken kunnen zijn. Vervolgens terecht gekomen op een potentiëel probleem met de injectoren. Testen dus:

Afbeeldingslocatie: http://nm-interactive.net/images/golf6_injector_grafiek.png

Het is dus precies zoals ik al vermoedde - Injector 3 die uit de pas loopt ten opzichte van de andere 3 (waarbij injector 2 erg hard probeert te compenseren). Deze week maar eens de injector vervangen & tegelijkertijd de dieselfilter controleren.

Verder nog advies t.a.v. dit issue? Nog iets anders controleren/vervangen? Ik had ook begrepen dat dit type injector zich nog niet laat reviseren (Bosch 0445110369/03L130277J)?

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 12:51
_BladE2k_ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:51:
En toen had ik toch wel een probleempje met mijn Golf 6...

Na wat weekjes de gelukkige eigenaar te zijn van een Golf 6 TDI bemerkte ik vorige week tijdens het rijden een tikje tussen de 1500 en 2000 rpm terwijl het blok koud was. Goed, radio uitgedaan en toch maar nog weer een stukje rijden. Wat blijkt? Zacht getik te horen van een klep. Echter, zodra de motor warm werd, begon het geluid ook af te nemen totdat het niet meer hoorbaar was op 90c.

Goed, dat gezegd hebbende gekeken wat de mogelijke problemen/oorzaken kunnen zijn. Vervolgens terecht gekomen op een potentiëel probleem met de injectoren. Testen dus:

[afbeelding]

Het is dus precies zoals ik al vermoedde - Injector 3 die uit de pas loopt ten opzichte van de andere 3 (waarbij injector 2 erg hard probeert te compenseren). Deze week maar eens de injector vervangen & tegelijkertijd de dieselfilter controleren.

Verder nog advies t.a.v. dit issue? Nog iets anders controleren/vervangen? Ik had ook begrepen dat dit type injector zich nog niet laat reviseren (Bosch 0445110369/03L130277J)?
Geen advies maar mooie troubleshoot, hoe heb je deze grafiek gemaakt? Kan zoiets met OBD11?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
bokkow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Geen advies maar mooie troubleshoot, hoe heb je deze grafiek gemaakt? Kan zoiets met OBD11?
Ik heb de injectoren (alle 4) gelogt met VCDS, tezamen met de olietemp, de snelheid (RPM) en snelheid KM/H. Hieruit komt vervolgens een textbestandje die ik met Excel heb omgezet naar iets leesbaars :). Gevolg is dus dat grafiekje.

Ik kan dus ook de data nog:
- In de tijd analyseren.
- Verhouden t.o.v. snelheid RPM of KM/H.
- Details bekijken van 'vreemde' stukken.
- 1 of meerdere injectoren seperaat beoordelen.
- Diverse wiskundige statistieken er op los laten.

Dus als je een logje hebt met die waarden dan is zoiets vrij eenvoudig te doen met Excel :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Weer eens wat kleine updates gemonteerd :)
Helaas pakketje van Ebay nog niet ontvangen waar ik juist op zit te wachten maar het begin is er :lol:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170508/cf2ef213ca9185b408df5f7d130ac3f4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170508/3aad8c8becde1f7c46f3a181b777da94.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170508/ff5b8a42955dfb1af559787e0b22cc7a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170508/0becb35acab19921991bda65939a1f02.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-10 20:12
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:42:
Weer eens wat kleine updates gemonteerd :)
Helaas pakketje van Ebay nog niet ontvangen waar ik juist op zit te wachten maar het begin is er :lol:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deurslot kapjes bevallen mij prima, ziet er 10x zo strak uit.

Toftof! Toch de matten gehouden :*)

[ Voor 4% gewijzigd door crypt0rr op 08-05-2017 20:18 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een update voor degene met de VW Connected App:
* De benzinemeter is eindelijk opgelost en werkt nu zoals het ook op het dashboard staat.
* Nu het parkeerprobleem, ze waren erg blij bij VW, zoals de dealer als VW zelf door mijn info en zijn het nu aan het oplossen. Als ik een boete krijg (en het ligt aan het feit van VW), dan mag ik het doorsturen maar het ging nu voor het eerst weer goed vandaag (dit was voorheen een probleem want als ik in Amstelveen één minuut stond en de app meldde mij af, dan kon ik niet meer parkeren dus het was even een risico maar het ging goed) nadat zaterdag weer drama was (als je handmatig met Parkmobile aan ging melden, dan meldde VW CA je af).
Nu nog mijn contactslot want ik kan de sleutel gewoon een kwartslag terugdraaien als ik rij, zonder dat mijn motor uitslaat. Het is echt heel raar maar ook moet ik daarmee oppassen omdat de auto niet meer afslaat, pas bij de stand als je de sleutel eruit trekt, gaat de motor uit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 12:51
_BladE2k_ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Ik heb de injectoren (alle 4) gelogt met VCDS, tezamen met de olietemp, de snelheid (RPM) en snelheid KM/H. Hieruit komt vervolgens een textbestandje die ik met Excel heb omgezet naar iets leesbaars :). Gevolg is dus dat grafiekje.

Ik kan dus ook de data nog:
- In de tijd analyseren.
- Verhouden t.o.v. snelheid RPM of KM/H.
- Details bekijken van 'vreemde' stukken.
- 1 of meerdere injectoren seperaat beoordelen.
- Diverse wiskundige statistieken er op los laten.

Dus als je een logje hebt met die waarden dan is zoiets vrij eenvoudig te doen met Excel :)
Ok, tof spul! Kunt er best wat mee inzichtelijk maken :) Het zal vast twintigduizend keer gezegd zijn maar wat heb je ook alweer precies nodig aan hardware om deze gegevens uit te lezen en logs te maken?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
bardi-1 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:18:
[...]

Deurslot kapjes bevallen mij prima, ziet er 10x zo strak uit.

Toftof! Toch de matten gehouden :*)
Gehouden inderdaad, moet zeggen dat het meer luiheid was zodat ik de OEM matten dan niet hoefde te stofzuigen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 20:29
bokkow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Ok, tof spul! Kunt er best wat mee inzichtelijk maken :) Het zal vast twintigduizend keer gezegd zijn maar wat heb je ook alweer precies nodig aan hardware om deze gegevens uit te lezen en logs te maken?
Veel dingen kan je ook gewoon loggen met een elm327 BT adapter en Torque (app). Kost je een paar euro en kan je ook een hoop mee, wel minder dan vcds.

Dingen die ik onder andere al tegen ben gekomen op TDI's met Torque:
Charge air cooler circuit temp
4 EGT waarden
Iets van de injectoren (weet ik niet meer exact)
EGR duty cycle
Allerhande normalere dingen (olie en water temps, boost/map, rpm, snelheid, ambient en intake/manifold temp,...)

[ Voor 23% gewijzigd door AndRo555 op 08-05-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
Dus ook geen CanBus gateway nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
bokkow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Je hebt in elk geval een tool nodig waarmee je de data kan uitlezen & opslaan. In mijn geval is dat VCDS + een laptopje waar het op draait. Kabel even aansluiten, logging starten en rijden maar ;)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Eerste onderdelen voor stage 3 aangeschaft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Repair wires zijn binnen. Schakelaars voor offroad functie zijn de post op gegaan. Net berichtje van ups gehad dat ze op komst zijn. Enkel bij omschrijving ups staat 9.0 kilo. Of het is een tikfoutje of der zit wat extra in de doos :D

Ps azz_kikr kan nu needlesweep op alleclusters aanzetten :P ( en sjoemelen met kilometerstanden maar sssssht :) )

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:47:
Repair wires zijn binnen. Schakelaars voor offroad functie zijn de post op gegaan. Net berichtje van ups gehad dat ze op komst zijn. Enkel bij omschrijving ups staat 9.0 kilo. Of het is een tikfoutje of der zit wat extra in de doos :D

Ps azz_kikr kan nu needlesweep op alleclusters aanzetten :P ( en sjoemelen met kilometerstanden maar sssssht :) )
Kilometerstanden worden ook bij gehouden door DSG bakken toch?
Hoe kan je de needleswipe aanzetten :o ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:47:

Denk dat eerste die bij je langsrijdt is @Scrtz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:12:
[...]

Kilometerstanden worden ook bij gehouden door DSG bakken toch?
Hoe kan je de needleswipe aanzetten :o ?
Verschillende plaatsen. ECU / dashboard / ABS ( denk ik... ). Maar uiteindelijk is die in je dashboard de meest belangrijke, die komt op het display :p Maar boeit me niet. Ga niet zitten kloten met kilometerstanden. Is handig als je dashboard wilt veranderen of upgraden.

Needlesweep zit op alle wagens. Maar het kanaal is locked. Enkele bit flippen in de eeprom en done. Dan kan je gewoon aanzetten in VCDS (of direct in eeprom).
Wegens gebrek aan juiste apparatuur, dashboard eruit bij mij. (en nee, ik ga het niet kopen). Nuja dashboard verwijderen is 5 minuten werk. (geen solderen ofso nodig) :D
Mijn kameraad kan het gewoon via OBD. (ik enkel tot 2011 via OBD, hij later)

Heb nu ook correcte weergaven van koelvloeistof, al is dat toch ff wennen.De meter staat nu zelden in het midden. (Bij temps tussel 70-110 geeft die op alle VAG dashboards, gewoon 90 aan, moet je maar es uitlezen met vcd's).

Ook dat vermoeidheidsding erop gezet (ben naam even kwijt), die koffietas, oude module geflasht met SW van nieuwere module en hupla :D

Oja, plakkende autohold knop is ook volledig gefixed. Wat oven reiniger er tussen gespoten (ontvetter) en gedaan met plakken.

Vandaag nog op 2 RNS315 de V9 maps gezet. Al enkele mensen hier op forum ook meegeholpen;Gaat lekker :o

Bezig weekje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:01:
[...]

Verschillende plaatsen. ECU / dashboard / ABS ( denk ik... ). Maar uiteindelijk is die in je dashboard de meest belangrijke, die komt op het display :p Maar boeit me niet. Ga niet zitten kloten met kilometerstanden. Is handig als je dashboard wilt veranderen of upgraden.

Heb nu ook correcte weergaven van koelvloeistof, al is dat toch ff wennen.De meter staat nu zelden in het midden. (Bij temps tussel 70-110 geeft die op alle VAG dashboards, gewoon 90 aan, moet je maar es uitlezen met vcd's).

Bezig weekje :*)
Ja, zal best op meerdere plekken bij gehouden worden en ermee kloten zou ik ook niet zomaar doen.
Vroeger was het nog simpel, gewoon tellers terug klikken of een boortje erop :D

De koelvloeistof temp maakt toch niet zoveel uit?
Ik kijk altijd naar olie temperatuur, KVS kan mij aan me reet roesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:07
Rainesh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:14:
[...]

Denk dat eerste die bij je langsrijdt is @Scrtz :p
Hahaha, jammer genoeg zou dat 200km enkele reis zijn voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
@azz_kikr Hoeveel moeite is het dan om een r teller in te bouwen ipv een normale met de zelfde km stand etc? of komen hier nog hele andere dingen bij kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Darkvisje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:32:
@azz_kikr Hoeveel moeite is het dan om een r teller in te bouwen ipv een normale met de zelfde km stand etc? of komen hier nog hele andere dingen bij kijken :)
Kilometerstand aanpassen en sleutels coderen plus extra vcdscoding. Gaat gewoon met vcds als je teller koopt met minder dan 100km. Als het gebruikte is, is het "meer" werk. Moet je de code eerst achterhalen. (Speciale tool voor nodig, degene die ik heb is oude versie en ondersteund de nieuwe autos niet meer).
Op half uurtje moet dat zeker lukken. Bij mij zijn het 2 vijsjes en enkele stekkers losmaken :D

Wil je echt de volledige tellers, of enkel de blauwe wijzers? Dat is minder werk en stukken goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
@azz_kikr Good question :P ik mis niks op de mfa maar aangezien ik een blauwe rocco heb en graag binnenkort ook een r-body kit wil gaan bestellen :P zoude blauwe wijzers ook wel tof zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Darkvisje

Tellers gebruikt gaan rond de 400euro plus. Enkel de wijzertjes zijn 30-50 euro. Kan je er gewoon aftrekken en andere in de plaats duwen. Om goed te zijn moet je de achterliggende leds ook vervangen (denk ik). Geen idee of dat standaard witte of rode zijn die achter die tellers zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:13:
@azz_kikr Good question :P ik mis niks op de mfa maar aangezien ik een blauwe rocco heb en graag binnenkort ook een r-body kit wil gaan bestellen :P zoude blauwe wijzers ook wel tof zijn :)
Waarom dan niet een R kopen :D

Een collega van een goede vriend had de goedkoopste Scirroco R gekocht welke te vinden was. Ik dacht dat wordt helemaal niets maar hij heeft echt nog 0,0 aan het ding gehad, wonderbaarlijk! Volgens mij had hij 15k eraan uit gegeven vorig jaar :o
Probleem is alleen dat hij vorige week twee velgen heeft krom gereden, caterpan en waarschijnlijk de DSG ;w :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Waarom dan niet een R kopen :D

Een collega van een goede vriend had de goedkoopste Scirroco R gekocht welke te vinden was. Ik dacht dat wordt helemaal niets maar hij heeft echt nog 0,0 aan het ding gehad, wonderbaarlijk! Volgens mij had hij 15k eraan uit gegeven vorig jaar :o
Probleem is alleen dat hij vorige week twee velgen heeft krom gereden, caterpan en waarschijnlijk de DSG ;w :F
Famous jij bent echt een slechte invloed voor de bankrekening en het milieu van het gros van de tweakers hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Famous jij bent echt een slechte invloed voor de bankrekening en het milieu van het gros van de tweakers hier :D
Ach nee, ik ben van mening dat ik het zonde geld vind om een 'slome' auto om te bouwen naar een R uiterlijk. Als je het niet volledig doet zie je het altijd nog aan de uitlaat en remmen, zeker dat laatste doen ze vaak niet.
Koop dan een normale auto en spaar voor een echte.

Iedereen zijn eigen ding natuurlijk, laten we dat voorop stellen!

En laten we maar niet over het milieu beginnen in Nederland waar ze in Amerika nog met de grote V8's rijden en de Ford F250 pick ups wat net stoomtreinen lijken als ze gaf geven.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Ik vind 220pk meer dan zat en vind een bumper pakket mooi. En het verschil tussen een r en de 160pk versie is ongeveer 10k euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Ach nee, ik ben van mening dat ik het zonde geld vind om een 'slome' auto om te bouwen naar een R uiterlijk. Als je het niet volledig doet zie je het altijd nog aan de uitlaat en remmen, zeker dat laatste doen ze vaak niet.
Koop dan een normale auto en spaar voor een echte.

Iedereen zijn eigen ding natuurlijk, laten we dat voorop stellen!

En laten we maar niet over het milieu beginnen in Nederland waar ze in Amerika nog met de grote V8's rijden en de Ford F250 pick ups wat net stoomtreinen lijken als ze gaf geven.. :+
Ik ben ook gewoon van OEM. R-line pakket prima maar als ik zo'n 'neppe' GTI/R zie rijden dan krijg ik daar echt rillingen van, niet mijn smaak.

Haha ja, dat is weer een ander onderwerp maar inderdaad. Wij moeten hier in ons kleine kikkerlandje krom liggen om een beetje 'auto' te rijden (die meer dan 800 kilo weegt..) en daar rijden ze allemaal 1 op 2 met v8 en 2-3 ton wegende kanonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Famous schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:55:
Eerste onderdelen voor stage 3 aangeschaft :o
LOBA HPFP ook besteld :*) <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Trouwens R is tegenwoordig ook maar gti-deluxe :p

Echte R blijft toch wel de R32, niks zo geil als een vr6 blok. Kan geen enkel 4 pittertje tegen op (maybe enkel een MB 190e) maar dat is het ook zo beetje :p

Aan de positieve kant: knopjes zijn binnen. 50 euro:p grappige is, de zelfde versie, maar ipv van het zwierend autootje dat er "esp off" staat, is 90 euro :D(gekke duitsers).

Plus nog wat extra spul: heb zelf montage kooi gescoord voor RVC module in te monteren (komt op maybe pile)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mUs1F7U.jpg
Knopjes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:50:
Trouwens R is tegenwoordig ook maar gti-deluxe :p

Echte R blijft toch wel de R32, niks zo geil als een vr6 blok. Kan geen enkel 4 pittertje tegen op (maybe enkel een MB 190e) maar dat is het ook zo beetje :p

Aan de positieve kant: knopjes zijn binnen. 50 euro:p grappige is, de zelfde versie, maar ipv van het zwierend autootje dat er "esp off" staat, is 90 euro :D(gekke duitsers).

Plus nog wat extra spul: heb zelf montage kooi gescoord voor RVC module in te monteren (komt op maybe pile)
[afbeelding]
Knopjes!!!!
Tja, een 2.5T was ook prima geweest als een RS3 :9

Binnenkort mag ik dan eindelijk voor stage 3, nog even knutselen wanneer alles binnen is en goaaan :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
De Volkswagen Polo is nu helemaal te zien: http://www.autoweek.nl/ni...-geeft-bijna-alles-prijs/

Wat vinden we er van? Ik ben benieuwd naar het interieur/dashboard. De buitenkant kan mij niet echt bekoren, het lijkt een beetje een slapper design dan de vorige generatie, ben wel benieuwd hoe die er uit gaat zien met R-line pakket bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:43:
De Volkswagen Polo is nu helemaal te zien: http://www.autoweek.nl/ni...-geeft-bijna-alles-prijs/

Wat vinden we er van? Ik ben benieuwd naar het interieur/dashboard. De buitenkant kan mij niet echt bekoren, het lijkt een beetje een slapper design dan de vorige generatie, ben wel benieuwd hoe die er uit gaat zien met R-line pakket bijv.
Dan ziet de nieuwe Ibiza er veel beter uit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Dan ziet de nieuwe Ibiza er veel beter uit... :|
Ja veel beter inderdaad, vind alleen het dashboard van de Ibiza wat minder, niet zo mijn smaak.

Ik was trouwens vorige week in Duitsland en zag daar 2 Golf 7 facelifts rijden, moet zeggen dat ik het er geeneens zo geweldig uit vond zien eigenlijk. Vind de normale 7 met xenon voor/led achter eigenlijk wat sportiever ogen.

[ Voor 30% gewijzigd door Scrtz op 11-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Even snel de foto's bekeken, lijkt wel een Passat meets Scirocco op het eerste oog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 09:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een vraagje, ik heb een Polo 6R 5 deurs waar ik jaarlijks zo'n 45K in rij. En na chippen en een goede radio (dankzij @Rainesh )ben ik hier zeer tevreden over.
Nu heb ik eigenlijk nog 1 aanpassing die ik wil doen. Ik heb een standaard stoel erin (wel met stoelverwarming) en die sloopt mijn rug eigenlijk door het gebrek aan lendesteun e.d. (zo eentje)

Ik heb in een modernere polo gereden (2012) en die had net wat andere stoelen, met een stuk betere lenedesteun en meer "kuip achtig" Deze geloof ik. En ik wilde eigenlijk ook naar het zelfde over. Is dit een kwestie van andere voorstoelen/achterbank ergens scoren en de stoelverwarming overzetten?

Of is er een manier om het schuim in de huidige stoel gewoon aan te passen? (en is dat goedkoper?)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Denko schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:32:
Even een vraagje, ik heb een Polo 6R 5 deurs waar ik jaarlijks zo'n 45K in rij. En na chippen en een goede radio (dankzij @Rainesh )ben ik hier zeer tevreden over.
Nu heb ik eigenlijk nog 1 aanpassing die ik wil doen. Ik heb een standaard stoel erin (wel met stoelverwarming) en die sloopt mijn rug eigenlijk door het gebrek aan lendesteun e.d. (zo eentje)

Ik heb in een modernere polo gereden (2012) en die had net wat andere stoelen, met een stuk betere lenedesteun en meer "kuip achtig" Deze geloof ik. En ik wilde eigenlijk ook naar het zelfde over. Is dit een kwestie van andere voorstoelen/achterbank ergens scoren en de stoelverwarming overzetten?

Of is er een manier om het schuim in de huidige stoel gewoon aan te passen? (en is dat goedkoper?)
Ik heb de 6R (2012) met sportstoelen (R-Line). Deze stoelen hebben geen aparte lende steun mogelijkheid. Als je specifiek een lende steun wilt hebben zou ik zoeken naar een set die dat heeft. Mijn vriendin heeft een Polo uit 2016 die aparte lende steun heeft, dat verschil is zeer merkbaar.

Foto: http://img87.xooimage.com/files/9/b/c/dsc00639-39168c2.jpg (via Google, not mine, mijne zijn wel hetzelfde)

Verder op je vraag; Ja, je zou ze om kunnen bouwen naar mijn weten.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
eigenlijk zou je dan de VW ergo active stoelen moeten hebben, die hebben een (verstelbare) lendensteun.
heb ze in mijn golf zitten, echt fantastische stoelen, maar ja.. die zullen wel niet zomaar "even" erin te zetten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ben toch wel blij dat ik die Sportstoelen in mijn golf 6 heb, lendensteun gebruik ik eigenlijk niet omdat die mij gaat irriteren na ritten van langer dan 30 minuten. Maar de stoelen zitten wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:27

Galois

1811 - 1832

Ai!

Gisteren ging mijn vrouw met de auto naar haar werk. Niets aan de hand, de auto geparkeerd en gaan werken. Toen ze naar huis ging, startte de auto niet meer. De startmotor deed het wel, maar de auto sloeg niet aan. Ook hoorde ik een raar rateltje bij de poging tot starten... Heel veel verstand van auto's heb ik niet, maar dit leek geen brandstofpomp of bougie-probleem. Ik dacht eerder aan de distributieketting...

De auto vanochtend naar de garage gesleept (er was er ééntje dichtbij gelukkig :)).

De eerste diagnose van de monteur was: "Oeh, dit lijkt de distributieketting. Ja, ik weet het eigenlijk wel zeker... Daar ben je mooi klaar mee."

Maar om het zeker te weten, moest hij de kap eraf halen en even de tijd voor nemen. Het zou nl ook kunnen dat de ketting er alleen maar af is, oid (al dacht hij van niet). Hij ging in ieder geval van het ergste uit...

Aan het eind van de middag word ik gebeld met een prijsopgave... Maar ik ben dus al voorbereid :(

Iemand ervaring mee? Aangezien de auto niets leek te mankeren voor het parkeren, lijkt het mij ook niet dat er veel gevolgschade is toch? Je hoort wel eens dat de ketting dan de motor stuk maakt oid... Maar deze lijkt kapot te zijn gegaan onder een lage belasting/druk/kracht/oid?

Aan hoeveel kosten moet ik denken? Ook hoor ik vaak dat 'het de moeite dan niet meer waard is'?

Het is een VW Golf Variant 1.2 1.4 TSI 122 pk uit januari 2009 (motorcode CAX, niet uit het lijstje van distributiekettingproblemen van de TSI's volgens mij).

De auto is trouwens 2dehands bij een dealer gekocht op 100 km van huis. Was toen 3 jaar oud. Daar nooit in onderhoud geweest. In mijn woonplaats nog wel enkele jaren bij de VW-dealer in onderhoud. Maar was erg onhandig (ver weg, geen leenauto en duurder dan de universeelgarage op loopafstand die ook nog goedkoper is). Kortom: de afgelopen paar jaar bij deze universeelgarage in onderhoud. Waar hij nu overigens niet staat (hij staat bij de dichtsbijzijnde, overigens ook universeelgarage, waar hij stuk is gegaan).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Galois schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:31:
Ai!

Gisteren ging mijn vrouw met de auto naar haar werk. Niets aan de hand, de auto geparkeerd en gaan werken. Toen ze naar huis ging, startte de auto niet meer. De startmotor deed het wel, maar de auto sloeg niet aan. Ook hoorde ik een raar rateltje bij de poging tot starten... Heel veel verstand van auto's heb ik niet, maar dit leek geen brandstofpomp of bougie-probleem. Ik dacht eerder aan de distributieketting...

De auto vanochtend naar de garage gesleept (er was er ééntje dichtbij gelukkig :)).

De eerste diagnose van de monteur was: "Oeh, dit lijkt de distributieketting. Ja, ik weet het eigenlijk wel zeker... Daar ben je mooi klaar mee."

Maar om het zeker te weten, moest hij de kap eraf halen en even de tijd voor nemen. Het zou nl ook kunnen dat de ketting er alleen maar af is, oid (al dacht hij van niet). Hij ging in ieder geval van het ergste uit...

Aan het eind van de middag word ik gebeld met een prijsopgave... Maar ik ben dus al voorbereid :(

Iemand ervaring mee? Aangezien de auto niets leek te mankeren voor het parkeren, lijkt het mij ook niet dat er veel gevolgschade is toch? Je hoort wel eens dat de ketting dan de motor stuk maakt oid... Maar deze lijkt kapot te zijn gegaan onder een lage belasting/druk/kracht/oid?

Aan hoeveel kosten moet ik denken? Ook hoor ik vaak dat 'het de moeite dan niet meer waard is'?

Het is een VW Golf Variant 1.2 TSI 122 pk uit januari 2009 (motorcode CAX, niet uit het lijstje van distributiekettingproblemen van de TSI's volgens mij).

De auto is trouwens 2dehands bij een dealer gekocht op 100 km van huis. Was toen 3 jaar oud. Daar nooit in onderhoud geweest. In mijn woonplaats nog wel enkele jaren bij de VW-dealer in onderhoud. Maar was erg onhandig (ver weg, geen leenauto en duurder dan de universeelgarage op loopafstand die ook nog goedkoper is). Kortom: de afgelopen paar jaar bij deze universeelgarage in onderhoud. Waar hij nu overigens niet staat (hij staat bij de dichtsbijzijnde, overigens ook universeelgarage, waar hij stuk is gegaan).
Ben benieuwd, maar zou niet meteen van het ergste uit gaan. Je bedoeld overigens een 1.4 TSI 122pk neem ik aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Scrtz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ben benieuwd, maar zou niet meteen van het ergste uit gaan. Je bedoeld overigens een 1.4 TSI 122pk neem ik aan. :)
1.4 idd... :)

Ik ben zeker heel benieuwd... maar de monteur klonk wel als van 'van het ergste uitgaan...' :(

Ik houd jullie op de hoogte en als er ondertussen mensen zijn met ervaringen hiermee... dan hoor ik die graag ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:40
Scrtz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:18:
Ben toch wel blij dat ik die Sportstoelen in mijn golf 6 heb, lendensteun gebruik ik eigenlijk niet omdat die mij gaat irriteren na ritten van langer dan 30 minuten. Maar de stoelen zitten wel heerlijk.
Jep, de sportstoelen zitten wel prima (volgens mij hebben we dezelfde stoelen)
Was in het begin wel even zoeken naar de juiste instelling

Al moet ik wel zeggen dat het nog steeds niet kan tippen aan de stoelen in m'n (vorige) BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:39:
[...]

1.4 idd... :)

Ik ben zeker heel benieuwd... maar de monteur klonk wel als van 'van het ergste uitgaan...' :(

Ik houd jullie op de hoogte en als er ondertussen mensen zijn met ervaringen hiermee... dan hoor ik die graag ;)
Wat is het laatste onderhoud geweest bij een VW-dealer? Voor zover ik weet zijn deze bekende problemen allemaal geinspecteerd tijdens reguliere onderhoudsbeurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RodeStabilo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:57:
[...]

Wat is het laatste onderhoud geweest bij een VW-dealer? Voor zover ik weet zijn deze bekende problemen allemaal geinspecteerd tijdens reguliere onderhoudsbeurten.
Even opzoeken...

Hij is gekocht in januari 2012 bij een VW-dealer (op 100 km van huis), incl. grote beurt (zo'n longlife beurt).

In januari 2013 bij de VW-dealer geweest voor APK (was niets).
In januari 2014 bij de VW-dealer geweest voor longlife beurt (met nog wat 'dingetjes' die advies ter vervanging kregen)
In januari 2015 bij de VW-dealer geweest voor APK.

In januari 2016 longlife beurt bij universeelgarage
In januari 2017 APK bij universeelgarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Denko schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:32:

@iichel zal dit misschien wel weten. Zijn 6R is half 6C en van alles nog wat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:52

iichel

Gazoooo

Dat zijn de stoelen van de Trendline (PON heeft de bluemotion via wat marketing ook als comfortline op de markt gezet maar das ook gewoon een trendline :P ).

Die zijn gewoon te vervangen door stoelen uit iedere andere 6R 5 deurs (Comfortline Highline GTI Cross R Line Blue GT).
Deelbare achterbank ook geen probleem. Alleen de stoelverwarming is verlijmd op de stoelkussens. Overzetten wordt lastig. Stoelen van een 6C (2e helft 2014 tot nu) passen ook. Moet je alleen wel het matje op de passagier stoel vervangen voor de detectie of er iemand zit ivm gordel waarschuwing.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 09:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

iichel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:50:
Dat zijn de stoelen van de Trendline (PON heeft de bluemotion via wat marketing ook als comfortline op de markt gezet maar das ook gewoon een trendline :P ).

Die zijn gewoon te vervangen door stoelen uit iedere andere 6R 5 deurs (Comfortline Highline GTI Cross R Line Blue GT).
Deelbare achterbank ook geen probleem. Alleen de stoelverwarming is verlijmd op de stoelkussens. Overzetten wordt lastig. Stoelen van een 6C (2e helft 2014 tot nu) passen ook. Moet je alleen wel het matje op de passagier stoel vervangen voor de detectie of er iemand zit ivm gordel waarschuwing.
Kijk, top, dat hoor ik graag! Zit er zelfs aan te denken alleen de bestuurdersstoel te vervangen aangezien alleen die zo erg is uitgeleefd (1e eigenaar was een tikje zwaarder dan ik)
Ziet er wellicht raar uit, maar dat zal mij een worst zijn. Bedankt gasten. Jammer dat het verlijmd is, dan maar een stoel zoeken waar het ook in zit

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:18:
Ik had deze in m'n golf6 zitten, zaten ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/i7t9cid8bhfv3lc/2013-06-21%2020.20.55.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Ik had deze in m'n golf6 zitten, zaten ook prima.

[afbeelding]
Ja dat zijn precies dezelfde die ik heb haha, de alcantara sportstoelen van de highline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:52

iichel

Gazoooo

Ik heb zelf het Polo 6R R-line interieur, dat zijn eigenlijk gewoon de highline stoelen met een ander stofje. Ze hebben een steun aan weerszijden van het zitvlak en de rug, hetzelfde idee als in de Golf van Shanquish.

Ik vind het zelf heerlijk, m'n vriendin vindt het verschrikkelijk en wil zo snel mogelijk de Trendline stoelen terug :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou... de garage is er flink mee bezig.
(VW Golf, distributieketting geknapt)

De monteur klonk vandaag iets hoopvoller: er is geen compressie in geen van de 4 cilinders, we moeten de kop eraf halen en hopen daar vanmiddag tijd voor te hebben. Dan moet de kop weg voor revisie en dat zal zeker een paar dagen duren. Aangezien het knappen van de ketting gebeurd is bij het starten van de motor (is dus niet mee gereden) hoopt hij (en ik :)) dat de schade meevalt...

Maar het zal in het meest positieve geval zeker 1000 euro zijn. Maandag hoor ik meer... Wel de auto een week kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Galois heb je de afgelopen tijd met starten niets raars gehoord qua ratel voor hij is geknapt? Volgens mij kondigt dit probleem zich wel aan met die ratel. Bij mij destijds wel in ieder geval, maar die is gewoon onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@J0YR1D3R die ratel zat er al in vanaf het eerste moment. Dat kwam omdat de ketting op spanning moest komen, werd ons verteld. Was normaal. Dat zal dan wel... Ratel is nooit erger geworden of zo.

Garantie? Auto is 8 jaar oud... vrees dat niemand daar verantwoordelijkheid voor zal nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wat is de reden geweest om dat te accepteren? Zeker wanneer het zo'n bekend probleem is zou ik zelf toch bij een andere dealer nogmaals navraag doen. In 2012 was de auto slechts 3 jaar oud. Ik heb bij mijn leaseauto destijds ook flink moeten leuren om het voor elkaar te krijgen, ik had geen zin in "ja meneer, u bent nalatig geweest" namelijk. Uiteindelijk bij een andere dealer wel goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Als de 'expert' zegt dat het 'normaal' is, dan geloof ik dat als 'leek'. Dat we niemand meer kunnen vertrouwen tegenwoordig en ik dus belazerd (?) word door de 'expert'. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Daarnaast tikken die blokken sowieso door de directe inspuiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Famous schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:53:
Daarnaast tikken die blokken sowieso door de directe inspuiting.
Mijn blok tikt inderdaad ook, zal vanmiddag eens een opname maken wel interessant om te horen. Echter hoor ik hem minder tikken na de longlife servicebeurt (incl. vervangen bougies).

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Mijn blok tikt inderdaad ook, zal vanmiddag eens een opname maken wel interessant om te horen. Echter hoor ik hem minder tikken na de longlife servicebeurt (incl. vervangen bougies).
Ja klopt heb ik ook hoor, is gewoon normaal voor die blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn golfje (Golf IV, bj 1999, 1.8 20v) begint last van een storinkje te krijgen: af en toe wil de sleutel niet gelezen worden, en gaat de startonderbreker (aka wegrijbblokkering) niet uit.
Dat is in het dashboard zichtbaar door een knipperend lampje met afbeelding van een sleuteltje.
Het lijkt niet aan de sleutel te liggen, met de reservesleutel heb ik hetzelfde probleem.
Het probleem zou dus in de leesspoel van het contactslot kunnen zitten, als ik dit hier lees. Uiteraard zal ik dit weekeinde de bekabeling daarvan eens bekijken, maar ondertussen vroeg ik me af wat het zou kosten om zo'n spoel te vervangen, en of dat een lastige klus is, of niet. Ik kan dat onderdeel alleen nergens vinden. Is dit iets wat je alleen bij de VW dealer kunt vinden ? Iemand ervaring hiermee ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
u_nix_we_all schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:50:
Mijn golfje (Golf IV, bj 1999, 1.8 20v) begint last van een storinkje te krijgen: af en toe wil de sleutel niet gelezen worden, en gaat de startonderbreker (aka wegrijbblokkering) niet uit.
Dat is in het dashboard zichtbaar door een knipperend lampje met afbeelding van een sleuteltje.
Het lijkt niet aan de sleutel te liggen, met de reservesleutel heb ik hetzelfde probleem.
Het probleem zou dus in de leesspoel van het contactslot kunnen zitten, als ik dit hier lees. Uiteraard zal ik dit weekeinde de bekabeling daarvan eens bekijken, maar ondertussen vroeg ik me af wat het zou kosten om zo'n spoel te vervangen, en of dat een lastige klus is, of niet. Ik kan dat onderdeel alleen nergens vinden. Is dit iets wat je alleen bij de VW dealer kunt vinden ? Iemand ervaring hiermee ?
Dat soort dingen begint altijd bij het uitlezen van de storingscodes ipv luk raak gokken wat het probleem is. Zie Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Dat soort dingen begint altijd bij het uitlezen van de storingscodes ipv luk raak gokken wat het probleem is. Zie Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Ik wil eerst eens proberen of ik het zelf eenvoudig op kan lossen, en aangezien ik geen ODB2 dongle of zelfs hele dure VCDS spullen heb, heb ik n.a.v. het gelinkte stukje de aanname gedaan dat mijn probleem vergelijkbaar is. Alle symptomen wijzen daar op. Bovendien geeft de foutcode die daar voorkomt nog steeds geen uitsluiting over de oorzaak van het zwakke signaal (sleutel, leesspoel, regelapparaat vd wegrijblokkering).
Dus het is niet helemaal lukraak gokken IMHO. Eerder een "educated guess".

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
u_nix_we_all schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Ik wil eerst eens proberen of ik het zelf eenvoudig op kan lossen, en aangezien ik geen ODB2 dongle of zelfs hele dure VCDS spullen heb, heb ik n.a.v. het gelinkte stukje de aanname gedaan dat mijn probleem vergelijkbaar is. Alle symptomen wijzen daar op. Bovendien geeft de foutcode die daar voorkomt nog steeds geen uitsluiting over de oorzaak van het zwakke signaal (sleutel, leesspoel, regelapparaat vd wegrijblokkering).
Dus het is niet helemaal lukraak gokken IMHO. Eerder een "educated guess".
OBD2 dongle kan al heel goedkoop hoor, en met alle respect, zonder kom je eigenlijk nergens meer tegenwoordig.

je hebt dus 2 keuzes:
1. je probeert het zelf, door een OBD2 dongle oid aan te schaffen
2. je gaat naar een bedrijf die het uitleest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gewoon naar een willekeurige garage gaan die het even uit kan lezen, daarna pas gaan vervangen etc. Misschien is oorzaak iets anders wat je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ben wel benieuwd welke mogelijke andere oorzaken dat jullie denken dat het uitlezen van storingen op gaat leveren ? Mijn glazen bol zegt namelijk dat ik ook alleen die storing #17 " Instrumentenpaneel - (01176) Sleutel - Signaal te zwak - Sporadisch voorkomende storing Sleutel met wegrijblokkering" (in de link van mijn eerste post) te zien ga krijgen. :p

[ Voor 20% gewijzigd door u_nix_we_all op 12-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Volgens mij kan een defect instrumenten paneel ook foutcodes geven die je niet verwacht. Uitlezen is en blijft actiepunt #1 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Goed nieuws gehad in twee minuten tijd! :*) :*) :*) :*)

Drukventiel van de RS4 is geleverd en de hoge drukpomp van LOBA is binnen bij leverancier, wordt verzonden.

Als het lukt dinsdag monteren en snel voor stage 3! oOo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Zo ik mag me ook weer een VW rijder noemen. Ik heb sinds vandaag een gloednieuwe e-Golf. Dat rijdt leuk!

e-Golf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:55:
Zo ik mag me ook weer een VW rijder noemen. Ik heb sinds vandaag een gloednieuwe e-Golf. Dat rijdt leuk!

[afbeelding]
Dan zou ik je nick wel veranderen :P

Overigens wel een mooie auto, vele extra's of heb je het simpel gehouden?

[ Voor 10% gewijzigd door pwillemske op 13-05-2017 07:08 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

[afbeelding]
Welkom bij de club! Daar ga je geen spijt van krijgen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

[afbeelding]
Ik vroeg me al af of die DRL nou doorliepen maar zo te zien is het dus chroom/glans :D

:D :D :D :D :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Wf7OJq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Ik vroeg me al af of die DRL nou doorliepen maar zo te zien is het dus chroom/glans :D

:D :D :D :D :D
[afbeelding]
Ja zonde is dat he.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
pwillemske schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:06:
[...]

Dan zou ik je nick wel veranderen :P

Overigens wel een mooie auto, vele extra's of heb je het simpel gehouden?
Ik heb er wel wat opties op gezet, al is de e-Golf al erg rijk uitgerust van zichzelf. Jammer genoeg heb je ook geen pakketten zoals bij de benzine/diesel uitvoeringen.
  • DynAudio pakket
  • Bestuurders assistentiepakket +
  • warmtepomp
  • getint glas achter
  • keyless entry
  • Active Info Display
  • Achterlichten 3D donkerrood
@Famous De DRL loopt niet door idd.

Zo ff Android Auto uitproberen, dat lijkt me echt gaaf om in de auto hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 13-05-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Lekker hoor @tiguan . Ben benieuwd hoeveel km je gaat halen in de praktijk. Las dat die facelift iig al stukken verbeterd is tov het eerste model e-golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
Als je 'm met een volle accu start, staat er 295km op de boordcomputer. Ik heb er nu pas 91km mee gereden, dus een goed beeld heb ik nog niet echt. Vooral omdat ik nogal gek ben op snel optrekken en dat kan goed met dat ding :) Maar over een week zal ik ff een evaluatie houden.

Met Car-Net kan je dat allemaal mooi bekijken, leuk systeem is dat. Ook de stoelen zijn een stuk verbeterd. De vorige e-Golf had geen kuipstoelen, deze gelukkig wel. Je kan alleen niet zo laag zitten als in een gewone Golf volgens mij, heb ik ergens gelezen. Ik heb zelf nog nooit in een gewone Golf 7 gezeten. Maar als ik het me goed herinner kon ik in de 5 en 6 wel lager zitten dan in deze.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 13-05-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tiguan schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:42:
Als je 'm met een volle accu start, staat er 295km op de boordcomputer. Ik heb er nu pas 91km mee gereden, dus een goed beeld heb ik nog niet echt. Vooral omdat ik nogal gek ben op snel optrekken en dat kan goed met dat ding :) Maar over een week zal ik ff een evaluatie houden.

Met Car-Net kan je dat allemaal mooi bekijken, leuk systeem is dat. Ook de stoelen zijn een stuk verbeterd. De vorige e-Golf had geen kuipstoelen, deze gelukkig wel. Je kan alleen niet zo laag zitten als in een gewone Golf volgens mij, heb ik ergens gelezen. Ik heb zelf nog nooit in een gewone Golf 7 gezeten. Maar als ik het me goed herinner kon ik in de 5 en 6 wel lager zitten dan in deze.
Heb je foto's van het interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Heb je foto's van het interieur?
Ik vroeg me al af waar de vraag bleef :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Ik vroeg me al af waar de vraag bleef :D ;)
Hahaha maat ik hou van foto's checken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
Bij deze;

e-golf intereur
e-golf intereur2

Wilde het eigenlijk vanuit Google Photos delen maar dat werkt hier niet :P

[ Voor 109% gewijzigd door tiguan op 13-05-2017 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
tiguan schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:11:
Bij deze;

[afbeelding]
[afbeelding]

Wilde het eigenlijk vanuit Google Photos delen maar dat werkt hier niet :P
Ziet er prima uit, maar je moet even je linkjes aanpassen.

Edit: Ik was te snel.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Interieurfoto's met LED :D Thanks to @Rainesh

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/40bvv4ln5nkkus1/IMG_0592.JPG?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ht8eemf4e1v8u4i/IMG_4070.JPG?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ks4kusjlha3447v/IMG_4652.JPG?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/uwoo723ic4c1rtm/IMG_8104.JPG?raw=1

Naast LED meteen nog wat aanpassingen gemaakt met VCDS.

[ Voor 13% gewijzigd door crypt0rr op 15-05-2017 09:42 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
tiguan schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:42:

Valt me wel op dat ze geen stoelverwarming ingebouwd hebben. Dat is hier standaard op alle e-golfs. Dat is in de winter toch wel ideaal als je wat wilt besparen op het warmteverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:31:
[...]

Valt me wel op dat ze geen stoelverwarming ingebouwd hebben. Dat is hier standaard op alle e-golfs. Dat is in de winter toch wel ideaal als je wat wilt besparen op het warmteverbruik.
Ja maarja haha jij woont in Noorwegen wij in NL waar er maar amper maanden zijn waar het echt 'koud' is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Scrtz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:33:
[...]

Ja maarja haha jij woont in Noorwegen wij in NL waar er maar amper maanden zijn waar het echt 'koud' is :P
Dat klopt inderdaad wat jij zegt. Maar met een EV kan je verbruik zo 25-50 procent stijgen vanwege de verwarming. Op korte ritten heb je dan de volgende keuze:

PTC element en warmtepomp (max 5kWh voor de PTC en ca. 1,5 kWh voor de warmtepomp. De warmtepomp neemt het vrij snel over van het PTC element maar de eerste 10 minuten heb je een aardig stroomverbruik.

ca. 0,1 kWh voor stoelverwarming, waarbij je met een kokende bips de auto uitkomt als je wilt ;)

Stoelverwarming is gewoon lekker, ook in Nederland, zeker met een electrische auto. Het is puur dat PON er geen moeite voor doet om een optie van en paar euro standaard beschikbaar te stellen (dan moet je er opeens de jackpot voor betalen).

@tiguan , heb jij die nieuwe dynamische LED achterlampen, die zien er echt cool uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
azz_kikr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:59:
Btw, als er hier nog mensen zijn met RNS315 en oude kaarten, die mogen me altijd pm-tje sturen :)
(geen nieuwposters of mensen zonder VA please)
Is een RNS310 ook goed? :p. Ik kan wel nieuwe kaarten gebruiken aangezien de mijne uit 2010 komen :X

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Rene ja die heb ik :)

Ik heb nooit stoelverwarming gehad, kan ook niet zeggen dat ik 't ooit gemist heb. Ik heb wel de warmtepomp er in zitten. Hij wordt redelijk snel opgewarmd, sneller dan een TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Hamza schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:27:
[...]

Is een RNS310 ook goed? :p. Ik kan wel nieuwe kaarten gebruiken aangezien de mijne uit 2010 komen :X
Ja en nee. Ik kan het wel voor rns310, maar dan ben ik mijn kaartje kwijt aangezien bij een 310 je de kaarten niet op het interne geheugen kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 06:33:
@Rene ja die heb ik :)

Ik heb nooit stoelverwarming gehad, kan ook niet zeggen dat ik 't ooit gemist heb. Ik heb wel de warmtepomp er in zitten. Hij wordt redelijk snel opgewarmd, sneller dan een TSI.
Is dat standaard @tiguan ?? Ik heb het niet gezien bij de opties namelijk.

Ik heb wel het winterpakket genomen. Ben stoelverwarming gewent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Ja en nee. Ik kan het wel voor rns310, maar dan ben ik mijn kaartje kwijt aangezien bij een 310 je de kaarten niet op het interne geheugen kan kopieren.
Ja en dan moet je nog een specifiek kaartje hebben etc, zitten best wel wat voorwaarden aan.

Ik had iig zo'n pre-installed SD kaartje via ebay voor 40-45 euro, scheelt een hoop moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Is dat standaard @tiguan ?? Ik heb het niet gezien bij de opties namelijk.

Ik heb wel het winterpakket genomen. Ben stoelverwarming gewent :)
Nee, dat zijn de achterlichten 3D donkerrood, daar zitten ook de dynamische knipperlichten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik ben wel benieuwd hoe de Golf 8 er dan uit komt te zien btw, je ziet die nieuwe Arteon en dan ook de nieuwe Polo, allemaal met dat voor mijn smaak 'lelijke' door de grille lopende motorkap. Ik hoop toch dat ze dat lekker overslaan bij de Golf maar ik ben er bang voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat kan op foto's toch wel anders overkomen dan in real-life hoor.
kijk, dat knapt lekker op zo.

protip, vervang bij dropbox links de dl=0 door raw=1, dan kun je ze in [IMG] tags zetten, kijkt een stuk makkelijker :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 15-05-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 26-10 19:51
nieuwe golf is in bestelling.
In sommige threads zag ik langskomen dat je de status van de bestelling kan inzien.
Hoe en waar is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:35:
In sommige threads zag ik langskomen dat je de status van de bestelling kan inzien.
Misschien een goede vraag om aan je verkoper te stellen. Voor zover ik weet is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55
pitchdown schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:35:
Volgens mij alleen maar gevoed door de verkoper.
Die kan zien wanneer de verwachte datum is dat hij "in productie" gaat, en gemiddeld na die datum is er x weken tot uitlevering ofzo.

Volgens mij kan je het bij de wat exclusievere modellen als bestel optie aanvinken. (Ik dacht BMW)
Dan kan je hem op de lopende banden volgen als het ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Nee, dat zijn de achterlichten 3D donkerrood, daar zitten ook de dynamische knipperlichten in.
Oooo oke. Die heb ik ook genomen gelukkig :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:04
GeeMoney schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Volgens mij alleen maar gevoed door de verkoper.
Die kan zien wanneer de verwachte datum is dat hij "in productie" gaat, en gemiddeld na die datum is er x weken tot uitlevering ofzo.

Volgens mij kan je het bij de wat exclusievere modellen als bestel optie aanvinken. (Ik dacht BMW)
Dan kan je hem op de lopende banden volgen als het ware.
Alleszins wel in België.

Als je een MyVolkswagen account aanmaakt, staat hij bij "Status van mijn order".

Nu weet ik niet of je een MyVolkswagen account kan aanmaken als je je eerste VW besteld hebt. Ik heb een account aangemaakt op basis van mijn huidige wagen, en toen stond er plots een bijkomend voertuig (mijn verwachte wagen). Jammer genoeg sinds de bestelling op eind januari 2017 geen verdere evolutie (CNG voertuig) :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zo te zien hebben we zo'n dienst niet in NL :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

tiguan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:06:
Zo te zien hebben we zo'n dienst niet in NL :(
D'Ieteren >>>>>>>>> PON

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Morgenavond beginnen om de de auto klaar te maken voor stage 3.
Twee weken erop, 31 mei, afspraak met de tuner :o

oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 15-05-2017 16:17 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.