Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.886 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Rainesh schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Filmpje is dan van een golf 6 en a1, maar geluidje is hetzelfde. Je kunt het programmeren dat je enkel bij sluiten 1x een piepje hoort. Soms codeer ik ook (op verzoek) dat je 2x een piepje hoort bij openen. Het is een subtiel piepje en geen scheepshorn geluid zoals MB :9

[video]

[video]

Wees ook blij dat je polo uberhaupt een alarm heeft. 9 van de 10 polo's die ik tegenkom hebben niet eens een alarm. :>
Dank voor je uitleg. Denk niet dat dit in dit geval zou helpen. Zo te horen gaat dat piepje af als je de auto opent of sluit. Volgens mij heeft de dief in dit geval gewoon het raam ingeslagen en is toen het alarm afgegaan, of heeft hij het alarm gedeactiveerd en is gestoord. Denk niet dat hij in de buurt was toen de auto werd afgesloten.

Enige wat ik maar niet begrijp is hoe het kan dat hij al begonnen was met het demonteren van de navigatie en toen heeft opgegeven terwijl het alarm direct afging toen ik mijn hand door het raam stak. Dat werkt de indruk dat hij om een of andere manier het alarm heeft omzeilt en er een andere reden was waarom hij het hazepad heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ik weet dat bij Polo's ook sleuteltransponder op afstand te kopiëren is/was. Een soort van frequentie-scanner pikt dan signalen op als je op je sleutel drukt. Deze onderbreekt het signaal en auto gaat niet op slot en dus ook geen actief alarm.

Deze gebruiken ze dan om de auto open te maken. Is bij een familielid van mij gebeurd, had auto geparkeerd en op slot gedaan. Komt terug, auto was dus niet op slot en spullen eruit. Geen enkele inbraakschade, zelfs navi zat er nog in.

Maar blijft klote dat het gebeurd is bij je.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Het truukje om het signaal te blokkeren ken ik maar is nu niet het geval. Controleer altijd handmatig of de deur daadwerkelijk op slot zit voor mijn eigen gemoedsrust. Auto was ook op slot toen ik hem aantrof.

Het is niet anders, gelukkig dat de verzekering alles vergoed en totaal niet moeilijk doet. Bekleding is door glas waar ze op zijn gaan zitten kapot. Dus dat is nieuw besteld. Deur moet ook opnieuw gespoten worden omdat er kleine putjes in zitten door vallend glas. Hopelijk leidt tot niet tot kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Zelf hebben wij een rns510 met navlock en ook zelf ingebouwd. Ik denk wel dat het helpt, omdat er meer moeite moet worden gedaan om hem eruit te halen. Er heel uit krijgen gaat denk ik niet lukken.. Als ze het wel proberen heb je een hoop schade.
cypress3d schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
Ik lees in dit topic al meerdere malen dat er bij mensen in hun auto hun navigatie systeem (RNS510) gestolen is... Nu heb ik zelf de RNS310 wat vast minder gevoelig zal zijn voor diefstal maar toch zet het mij wel aan het nadenken om toch iets te overwegen om aan te schaffen. Er is een Navilock zodat je hem kunt afsluiten maar ja als een dief zijn zinnen erop zet dat past hij vast wel wat meer geweld toe om het los te krijgen... Wie van jullie VW'rs heeft een "beveiliging" erop zitten? De Navilock is al te krijgen rond de 150 eur maar dan moet hij nog erin gebouwd worden... Een kerel als ik met totaal geen kennis van dat soort dingen kan ik dat zelf of moet hij dan ingebouwd worden? Dan zit je gauw aan nog een 150eur inbouwkosten....

Aan de andere kant als je een Navilock aanschaft dan zal de dief nooit kunnen zien dat ik GEEN RNS510 heb maar een veel simpelere RNS310... What to do zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik lees in dit topic al meerdere malen dat er bij mensen in hun auto hun navigatie systeem (RNS510) gestolen is... Nu heb ik zelf de RNS310 wat vast minder gevoelig zal zijn voor diefstal maar toch zet het mij wel aan het nadenken om toch iets te overwegen om aan te schaffen. Er is een Navilock zodat je hem kunt afsluiten maar ja als een dief zijn zinnen erop zet dat past hij vast wel wat meer geweld toe om het los te krijgen... Wie van jullie VW'rs heeft een "beveiliging" erop zitten? De Navilock is al te krijgen rond de 150 eur maar dan moet hij nog erin gebouwd worden... Een kerel als ik met totaal geen kennis van dat soort dingen kan ik dat zelf of moet hij dan ingebouwd worden? Dan zit je gauw aan nog een 150eur inbouwkosten....

Aan de andere kant als je een Navilock aanschaft dan zal de dief nooit kunnen zien dat ik GEEN RNS510 heb maar een veel simpelere RNS310... What to do zucht....
Ik heb een 310 gehad, woon zelf in Rotterdam en hij is er in de 2 jaar tijd dat ik er in heb gereden nooit iets mee gebeurd, maar ik snap je twijfel ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf6Variant/2013-06-12%2007.54.41.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf6Variant/2013-06-30%2015.24.52.jpg

Volgens mij hetzelfde type velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:29
Rainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:26:
Ik weet dat bij Polo's ook sleuteltransponder op afstand te kopiëren is/was. Een soort van frequentie-scanner pikt dan signalen op als je op je sleutel drukt. Deze onderbreekt het signaal en auto gaat niet op slot en dus ook geen actief alarm.

Deze gebruiken ze dan om de auto open te maken. Is bij een familielid van mij gebeurd, had auto geparkeerd en op slot gedaan. Komt terug, auto was dus niet op slot en spullen eruit. Geen enkele inbraakschade, zelfs navi zat er nog in.

Maar blijft klote dat het gebeurd is bij je.
Dat piepje wat je codeert, kan dat bij elke auto of moet de auto wel een alarm hebben? Oftewel, is dat piepje een piepje dat het alarm is geactiveerd dan wel gedeactiveerd, of is het gewoon een mogelijk geluidssignaal voor het feit dat een auto geopend dan wel gesloten is?

En indien dat laatste, kan dat dan ook bij een Skoda Octavia? :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29
shameete schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:08:
[...]

Ik heb een 310 gehad, woon zelf in Rotterdam en hij is er in de 2 jaar tijd dat ik er in heb gereden nooit iets mee gebeurd, maar ik snap je twijfel ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens mij hetzelfde type velg?
Wat grappig, idd dezelfde velg. Ze zaten erop toen ik hem kocht vorige week maandag. Zijn het standard velgen of niet?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Just_A_User schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Dat piepje wat je codeert, kan dat bij elke auto of moet de auto wel een alarm hebben? Oftewel, is dat piepje een piepje dat het alarm is geactiveerd dan wel gedeactiveerd, of is het gewoon een mogelijk geluidssignaal voor het feit dat een auto geopend dan wel gesloten is?

En indien dat laatste, kan dat dan ook bij een Skoda Octavia? :P
Kan ook bij een Octavia, mits je origineel af-fabriek alarm hebt. Wat ik meestal codeer is enkel een piepje bij het sluiten van de auto. Piepje bij opendoen vind ik beetje onzinnig, omdat je dan vaak naar de auto toe loopt :)

Stuur maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik lees in dit topic al meerdere malen dat er bij mensen in hun auto hun navigatie systeem (RNS510) gestolen is... Nu heb ik zelf de RNS310 wat vast minder gevoelig zal zijn voor diefstal maar toch zet het mij wel aan het nadenken om toch iets te overwegen om aan te schaffen.

[...]

shameete schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:08:
[...]

Same, ik heb een RNS 315, ingebouwd in een Scirocco die al ruim twee jaar altijd op straat geparkeerd staat in een niet al te beste buurt in Eindhoven, maar ook bij mij is ie er nooit uitgehaald.

Ik denk dat de 310/315 door z'n leeftijd en betrekkelijk kleine scherm niet bijzonder interessant meer is voor het dievengilde. Ik zou persoonlijk de moeite van een Navilock niet meer nemen, al was het maar dat je dan permanent ook met 4 lelijke uitsteeksels op je dash zit, en wat je zelf al zegt, ermee suggereert dat er iets duurders achter die plaat zit en ze je hele dash ervoor uit elkaar slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
cypress3d schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Wat grappig, idd dezelfde velg. Ze zaten erop toen ik hem kocht vorige week maandag. Zijn het standard velgen of niet?
Lijkt me niet, ik zie ze niet zo heel vaak onder een 6 (variant) dus dat zal een optie geweest zijn.

Ik weet dat het destijds een voorraadmodel is geweest, destijds bij de verkoop nagevraagd en ik kreeg toen het volgende staatje doorgemaild:

VW Golf Variant Highline (alcantara bekleding) 1.6 TDI 105pk
35% getint glas vanaf B stijl
Executive pakket (navigatie/alarm/telefoon)
Licht en zicht pakket is onderdeel van Highline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 11:24

Gmount

Ecorunner lid

Rainesh schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Het is verstandig om bij de TSI motoren iedere 30k (bij veel korte ritten, anders 50k) je inlaat te laten reinigen. Dit kan op verschillende plekken in NL, bijv JD in Lochem, Tuningparts in Zoetermeer, Vagcarservice Bergschenhoek. Het kost rond de 125 euro en je blok knapt er aardig van op. Ik laat de A1 van mijn vrouw ook iedere 30k reinigen :)

http://www.vagcarservice.nl/index.php/bg-cleaning
thnx voor de tip. De auto is vandaag bij de garage geweest en die hebben geconcludeerd dat de nokkenas niet goed afgesteld was nadat hij was vervangen bij een terugroepactie :( . Nieuwe afstelling lijkt geholpen te hebben, binnenkort eens een uitgebreidere rit maken.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
shameete schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Lijkt me niet, ik zie ze niet zo heel vaak onder een 6 (variant) dus dat zal een optie geweest zijn.

Ik weet dat het destijds een voorraadmodel is geweest, destijds bij de verkoop nagevraagd en ik kreeg toen het volgende staatje doorgemaild:

VW Golf Variant Highline (alcantara bekleding) 1.6 TDI 105pk
35% getint glas vanaf B stijl
Executive pakket (navigatie/alarm/telefoon)
Licht en zicht pakket is onderdeel van Highline
Het zijn 16" atlanta's, als het goed is zijn juist de velgen die ik eerst eronder had (weet de naam niet precies) de originele highline velgen, niet zeker of de atlanta's ook een mogelijkheid waren maar ze zien er bijna hetzelfde uit, de atlanta lijkt 'dubbel gedrukt'met een grijze achtertoon bij de spaken, staat wat stoerder dan de zover ik weet standaard 16" deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4015/4429288338_fc79d9f625.jpg

Mij lijkt zo'n navilock echt vreselijk, elke keer dat ding erop en eraf halen, ik vond die losse frontjes bij 1din radio's al kansloos als ik zag dat mensen die elke keer los haalden en terug zette. Maar idd zoals hierboven al werd gezegd, de rns310/315 zijn inmiddels al redelijk verouderd en wss stuk minder aantrekkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 19-05-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Omdat er in het Het grote Audi topic - Deel 5 om werdt gevraagd, maar een VW past er niet.. dus dan maar hier :P

Maar inmiddels alweer bijna een jaar oud en ruim 30K ervaring :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112505.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112528.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112817.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_113042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mooie bak hoor!, een klein vraagje, is dat uitlaatsierstuk af-fabriek of heb je dat zelf gemonteerd? Ik zie het namelijk niet terug op de VW site/configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
UItlaatsierstuk is volgens mij standaard bij bepaalde uitvoeringen. Bij de meest simpele uitvoeringen weer niet (ook niet bij Audi). Erg mooie wagen! Inderdaad jammer dat ze geen led achterlichten voor een Variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:20:
UItlaatsierstuk is volgens mij standaard bij bepaalde uitvoeringen. Bij de meest simpele uitvoeringen weer niet (ook niet bij Audi). Erg mooie wagen! Inderdaad jammer dat ze geen led achterlichten voor een Variant hebben.
Ik meende dat dit alleen zo was vanaf 1.4 tsi/2.0 tdi oftewel motoren met 2 uitlaten, maar kan het fout hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:11:
Mooie bak hoor!, een klein vraagje, is dat uitlaatsierstuk af-fabriek of heb je dat zelf gemonteerd? Ik zie het namelijk niet terug op de VW site/configurator
zelf gemonteerd, VW levert ze zelf ook als accesoire, maar daar betaal je dan (uit m'n hoofd) ruim 100 euro voor.
Skoda levert ze ook, zijn 100% hetzelfde en dan kosten ze 2 tientjes :+ deze zijn eigenlijk voor een Yeti :)

Normaliter geef ik er niet om, maar dan heb je een mooi R-line pakket erop zitten en dan heb je zo'n lullig ijzeren uitsteekseltje... dan liever mooi afgewerkt met chrome..

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 21-05-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
shameete schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:26:
[...]

zelf gemonteerd, VW levert ze zelf ook als accesoire, maar daar betaal je dan (uit m'n hoofd) ruim 100 euro voor.
Skoda levert ze ook, zijn 100% hetzelfde en dan kosten ze 2 tientjes :+ deze zijn eigenlijk voor een Yeti :)

Normaliter geef ik er niet om, maar dan heb je een mooi R-line pakket erop zitten en dan heb je zo'n lullig ijzeren uitsteekseltje... dan liever mooi afgewerkt met chrome..
Ah oke, ja had er ook al wat over gevonden, echter voor die yeti krijg je ze per 2 toch, die passen dus gewoon? Zag voor de nieuwere 1.2 tsi yeti's dat er een ovale versie is, maar dat lijkt me niet zo mooi op een golf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yup, ik heb er dus nog 1 liggen voor het geval deze niet meer zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Sowieso vind ik het wel apart dat de luxere volkswagen golfjes (lees 1.2 tsi, 1.6 tdi) bijvoorbeeld geen affabriek uitlaatsierstuk meekrijgen terwijl dit bij bijvoorbeeld Audi toch vrij normaal is, zelfs bij de a1 al.

Mag je imo toch wel verwachten bij een r-line/highline bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Audi is dan ook een hoger segment dan VW natuurlijk. :-) ik heb mij zelf niet meer bezig gehouden met nieuwe Golfjes maar de Golf V GTI en R32 hadden toch zeker wel uitlaat sierpijpjes?

Mijn Highline Golf IV had dat niet maar dat was een TDI en die kachelpijpen hadden ze liever verstopt. (TDI's met sportuitlaten waren compleet zwart van de roet!)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tazzman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 05:08:
Audi is dan ook een hoger segment dan VW natuurlijk. :-) ik heb mij zelf niet meer bezig gehouden met nieuwe Golfjes maar de Golf V GTI en R32 hadden toch zeker wel uitlaat sierpijpjes?

Mijn Highline Golf IV had dat niet maar dat was een TDI en die kachelpijpen hadden ze liever verstopt. (TDI's met sportuitlaten waren compleet zwart van de roet!)
Ja klopt, die dan weer wel idd, doelde vooral op het wat 'lagere segment' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik dacht dit is een mooie plek om dit te vragen :D. Mijn Golf VII uit 2014 heeft een interessant probleem. En komt willekeurig opzetten. Maar gebeurt meestal als ik file rij of als ik veel moet optrekken en remmen. Het geluid gaat weg als ik de climate control helemaal uit zet.

Geluid moet aan. :
YouTube: IMG 2194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
inbedrijf schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:55:
Ik dacht dit is een mooie plek om dit te vragen :D. Mijn Golf VII uit 2014 heeft een interessant probleem. En komt willekeurig opzetten. Maar gebeurt meestal als ik file rij of als ik veel moet optrekken en remmen. Het geluid gaat weg als ik de climate control helemaal uit zet.

Geluid moet aan. :
Miss je aircopomp oid eens laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Klinkt eerder als een elektrisch geluid/probleem. Climate control werkt nog wel gewoon goed?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wesleytjuh schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:22:
Klinkt eerder als een elektrisch geluid/probleem. Climate control werkt nog wel gewoon goed?
daar denk ik ook aan ja, weet niet van wanneer 2014 ie precies is maar je hebt 2 jaar garantie dus zou zeker even langs de dealer rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Na tijden zoeken voor een vervanger van mijn Uber app en veel gekwijl bij alle auto dealers ben ik sinds gister middag de gelukkige eigenaar van een Volkswagen Lamando 280TSI DSG Deluxe edition. Een hele mond vol.

Voor de mensen die denken: Hey! dit model ken ik niet... Het is een model gericht op de Chinese markt en een Antwoord op de Volkswagen Jetta CC gebouwd op het MQB platform.

Voor de mensen die hem willen zien, of hun chinees willen opkrikken klik dan hier

Actuele nieuw prijs : 28.583 Euro

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2qhVpAL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/huFa7Bd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zn6AETj.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door G4u op 23-05-2016 10:17 . Reden: meer info en plaatjes op formaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zit mijn Chinees even op te halen m.b.v. google translate.
Uitbreiding van de voorkant van de cross-dive

Twee chromen sierstrips geplaatst op de grille, en chromen lamp wenkbrauw als één entiteit; voorbumper met onderste grille, open voor het niveau van de gemeenschappelijke aan beide zijden van de gevolgen van natuurrampen.
Dus.

Maar dit lijkt mij meer een Jetta dan een Passat CC?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
inbedrijf schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:55:

Geluid moet aan. :
Klinkt als aansturing van je verwarmingsmotor (kachelweerstand?), dat zit namelijk achter je dashboardkastje. Misschien even je dashboardkastje demonteren (zit vast met paar schroefjes) en dan weer aanzetten, kijken hoe het klinkt.

Anders even uit laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Maasluip schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:31:
Ik zit mijn Chinees even op te halen m.b.v. google translate.

[...]

Dus.

Maar dit lijkt mij meer een Jetta dan een Passat CC?
Jetta CC om heel erg precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
Zijn precies exact de deuren, flanken voor en achter van de huidige Passat, dashboard(vorm) uit de Touran samen met de standaard elementen uit de VW groep (stuur, instrumenten cluster, navi, AC knoppen, versnellingspook,...)
Blijkbaar ook een wat kortere wielbasis dan de Passat, wat vrij vreemd is gezien de Chinese markt toch zo dol is op veel (been)ruimte achterin en dus een langere wielbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

AndRo555 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:30:
Zijn precies exact de deuren, flanken voor en achter van de huidige Passat, dashboard(vorm) uit de Touran samen met de standaard elementen uit de VW groep (stuur, instrumenten cluster, navi, AC knoppen, versnellingspook,...)
Blijkbaar ook een wat kortere wielbasis dan de Passat, wat vrij vreemd is gezien de Chinese markt toch zo dol is op veel (been)ruimte achterin en dus een langere wielbasis.
In China hebben ze 2 Volkswagens, 1 is import en de andere is Shanghai VW Group. Dit model komt van de Shanghai groep die ook de nieuwe audi A3 maakt.

Het is inderdaad een mix van elementen en modellen, maar in mijn opinie een smaakvolle dat geresulteerd heeft in een prachtig model.

Achterin is genoeg ruimte, ik ben 1.94 en zit comfortabel zonder de stoelen te raken met mijn knieen.

Mijn vrouw is 1.63 en mijn kids zijn 5 en 3 jaar oud. dus kwa ruimte geen gebrek.

Dimensions
Overall Length (mm) 4598
Overall Width (mm) 1826
Overall Height (mm) 1425
Wheelbase (mm) 2656

[ Voor 6% gewijzigd door G4u op 23-05-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt een beetje Audi-style: A3=A4=A5, nu Jetta=Passat.
En het lijkt net een Audi A4 met een VW bodykit.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/363/144/2/S3631442/slug/l/04-2017-audi-a4-fd-1.jpg

Dan heb je dus een Audi A3, Audi A3+ (Jetta), Audi A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik vind de china passat/jetta wel een mooi ding zeg. Hoe zit het met uitrustingsniveau? Heb je nog extra's erop?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
G4u schreef op maandag 23 mei 2016 @ 04:19:
Na tijden zoeken voor een vervanger van mijn Uber app en veel gekwijl bij alle auto dealers ben ik sinds gister middag de gelukkige eigenaar van een Volkswagen Lamando 280TSI DSG Deluxe edition. Een hele mond vol.
Mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Dank je wel, vind ik zelf ook. helaas nog even wachten tot die uit de fabriek komt. 4 Weken ongeveer.
Rainesh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:47:
Ik vind de china passat/jetta wel een mooi ding zeg. Hoe zit het met uitrustingsniveau? Heb je nog extra's erop?:)
Alle extra's en optionele extra's genomen, ik heb in princiepe alle optionele extra's voor niets er bij gekregen ter waarde van een kleine 5000 Euro

Lijst hieronder:

Exterior
Tires 225/50 R17
Automatic Adaptive Xenon Headlights with Washers
Front Fog Lamps
LED Daytime Running Lights
Power and Heated Exterior Mirrors
Power Folding Exterior Mirrors
Rain-sensing Windscreen Wipers
Power Sunroof
Dark fog LED rear lights

Interior
Intelligent Key, Keyless Entry
Stop/Go System
Adaptive Cruise Control
Ambient Lighting
Remote Key
Power Door Locks
One-touch, Anti-pinch Windows
Auto Anti-glare Interior Rearview Mirror
Multi-function and Leather Steering Wheel
Perforated Leather sport Seats
Electrical Front Seats with memory
Heated Front Seats
Dynaudio 10-speaker System
Radio/USB/AUX, CD Player, Blue-tooth Conectivity
Color Trip Computer
8" Central Touch Screen MIB Gen2 with Apple carplay
GPS
Dual-zone Auto Air Conditioner

Safety
Dual Front Airbags
Dual Front Side Airbags
Side Curtain Airbags
Knee Airbags
Front Row Seatbelt Pretensioners
ABS+EBD, BA, TCS, ESC, Auto Hold S
TPMS
Engine Anti-theft System
BLIS, Lane-Keep Assist, BOS
10 point Backup Radar
Rearview Camera
Auto Parking

[ Voor 7% gewijzigd door G4u op 23-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice!!! Lekker een volle auto! Zou wel iets grotere velgen nemen :)

Exporteren naar NL toe?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Maasluip schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:09:
Het lijkt een beetje Audi-style: A3=A4=A5, nu Jetta=Passat.
En het lijkt net een Audi A4 met een VW bodykit.
[afbeelding]

Dan heb je dus een Audi A3, Audi A3+ (Jetta), Audi A4.
Ik zou graag die Audi A4 hebben, maar onbetaalbaar voor mij, die kost hier rond de 70.000 Euro 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Rainesh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:19:
Nice!!! Lekker een volle auto! Zou wel iets grotere velgen nemen :)

Exporteren naar NL toe?:p
Persoonlijk mee eens, maar loont zicht hier in China niet. en helemaal als je aan het inparkeren van vrouwen denkt. ( no offense ) dan zijn mooie 18" of 19" heel snel naar de Kl**en

Exporteren nooit aan gedacht omdat ik in China woon. Maar wel een model dat aandacht vraagt in NL omdat mensen dit model niet kennen. veel bekijks dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nu een kleine 2 weken de Golf aan het inrijden en gisteren naar de garage geweest om hem te laten uitlijnen. Bleek dat het stuur er wat scheef in zat maar verder niets noemenswaardig. Vanochtend weer terug geweest om de banden te laten omwisselen omdat hij nog steeds wat naar rechts rijdt. Op de snelweg met een snelheid vanaf ongeveer 120km/u trekt hij na enkele seconden naar rechts als ik volledig mijn handen van het stuur neem. Iemand van de garage erin laten rijden en die vond het niet vervelend. Nu is de vraag is het normaal dat een auto naar rechts stuurt bij dat soort snelheden of moet hij gewoon netjes rechtuit blijven rijden. Ik heb uiteraard de rechterkant en linkerkant van de snelweg gehad maar hij trekt gewoon naar rechts.

Banden zijn dus uitgelijnd en verder is er niets vreemds te ontdekken. Kunnen jullie eens kijken wat jullie auto doet als je het stuur los laat en op de (snel)weg rijdt?

Ik ben geen kenner maar stoor me er wel aan, maar als het nou normaal blijkt te zijn leg ik me erbij neer. Maar zolang ik twijfel of ik het bij het rechte eind heb, blijf ik me hier hevig aan storen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik zou dit niet accepteren. hij hoort gewoon rechtuit te gaan. Tenminste dat doet onze golf wel. ;) (ook golf 6 maar geen variant)

[ Voor 13% gewijzigd door boers706 op 25-05-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Auto hoort rechtuit te rijden met een rechte stuur. Mits wegdek volledig vlak en recht is. Stuur scheef = niet goed :) laatst mijn a4, vier (!) keer opnieuw laten doen omdat ik er niet tevreden mee was. Nu rijdt het perfect en kan ik stuur loslaten en hij blijft rechtuit rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:40
Golf 7 variant, rijdt gewoon netjes rechtdoor. Stuur staat ook recht. Zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Polo hier, ken het probleem is nooit helemaal opgelost door de garage. Auto is daarna weer ingeleverd want lease.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mijn Scirocco had het ook best wel, ook eens laten uitlijnen, maar nooit echt opgelost.
Op de ene weg had ik er meer last van dan op een ander. Had (denk ik) uiteindelijk te maken met brede bandenmaat, en de mate van bandensporen in de weg; in een heftig met vrachtwagen-bereden weg had ik er meer last van dan op een strak nieuw asfalt (maar dat is logisch)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Ok... maar wat kan er aan de hand zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wegen zijn ook niet helemaal recht he, ze lopen af zodat het water weg kan, hou daar ook rekening mee. Maar op sommige stukken wegen gaat mijn auto wel gewoon helemaal vooruit, op sommigen ook een beetje naar rechts, dat is vrij normaal, maar dan moet het wel heel marginaal maar zijn en niet storend oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:05:
Golf 7 variant, rijdt gewoon netjes rechtdoor. Stuur staat ook recht. Zoals het hoort
dit dus.

uitzondering hierop vormt een niet compleet vlakke weg en/of spoorvorming, maar dan zul je merken dat de auto gaat zoeken en niet zozeer naar 1 kant trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

cypress3d schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:38:
Nu een kleine 2 weken de Golf aan het inrijden en gisteren naar de garage geweest om hem te laten uitlijnen. Bleek dat het stuur er wat scheef in zat maar verder niets noemenswaardig. Vanochtend weer terug geweest om de banden te laten omwisselen omdat hij nog steeds wat naar rechts rijdt. Op de snelweg met een snelheid vanaf ongeveer 120km/u trekt hij na enkele seconden naar rechts als ik volledig mijn handen van het stuur neem. Iemand van de garage erin laten rijden en die vond het niet vervelend. Nu is de vraag is het normaal dat een auto naar rechts stuurt bij dat soort snelheden of moet hij gewoon netjes rechtuit blijven rijden. Ik heb uiteraard de rechterkant en linkerkant van de snelweg gehad maar hij trekt gewoon naar rechts.

Banden zijn dus uitgelijnd en verder is er niets vreemds te ontdekken. Kunnen jullie eens kijken wat jullie auto doet als je het stuur los laat en op de (snel)weg rijdt?

Ik ben geen kenner maar stoor me er wel aan, maar als het nou normaal blijkt te zijn leg ik me erbij neer. Maar zolang ik twijfel of ik het bij het rechte eind heb, blijf ik me hier hevig aan storen....
Ik maak hieruit op dat je een fabriek af nieuwe auto hebt, die hoort perfect te zijn, als je stuur iets scheef staat dienen zij het stuurkolom te verwisselen en die netjes uitlijnen.

Dat een monteur het niet storend vind heb jij niets mee te doen, jij moet er elke dag in rijden en op deze manier word je ervaring wel een beetje ( mischien zelfs onbewust ) verpest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
G4u schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Ik maak hieruit op dat je een fabriek af nieuwe auto hebt, die hoort perfect te zijn, als je stuur iets scheef staat dienen zij het stuurkolom te verwisselen en die netjes uitlijnen.

Dat een monteur het niet storend vind heb jij niets mee te doen, jij moet er elke dag in rijden en op deze manier word je ervaring wel een beetje ( mischien zelfs onbewust ) verpest
Nee een occasion uit 2012, maandag laten uitlijnen bij Euromaster en daar kwam niets geks uit, behalve dat het stuur een klein beetje scheef erin zat. Daarna weer gaan rijden en hij trok nog steeds naar rechts.. Dus vanochtend naar de garage geweest en de banden laten wisselen van plek. Daarna reed de monteur een stuk op de snelweg met mij ernaast en hij constateerde niets vreemds.

Toen we van plek wisselde en ik ging rijden liet ik hem zien dat ik met mijn handen geheel van het stuur af de auto liet rijden en hij vond dat wel gevaarlijk en kwam met een verhaal van wat als je nou een klapband krijgt.... Ik hem toch laten zien wat ik bedoelde maar hij zei nog steeds dat dat niet erg was. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik dat ook met mijn vorige auto zo had.

Ben nu dus geweest om de banden uit te laten lijnen (garantie) en de banden laten wisselen en dan houdt het wel op volgens de monteur. Maar wat zou er nou aan de hand kunnen zijn want ik wil dit graag wel verder laten onderzoeken aangezien ik het wel vreemd vind dat een auto gewoon naar rechts rijdt na enkele seconden op een snelweg... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

G4u schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:25:
[...]

Exporteren nooit aan gedacht omdat ik in China woon. Maar wel een model dat aandacht vraagt in NL omdat mensen dit model niet kennen. veel bekijks dus
Ik vraag me toch wel af hoe het zit met de veiligheid van die China VW's. Gerenommeerde merken willen op de zgn 'emerging markets' nog wel eens een afwijkende veiligheidsethos erop nahouden dan we in Europa gewend zijn omdat de lokale markt om lage prijzen vraagt, en niet om veiligheid.

Same bij mijn Scirocco op 235/35 R19 inderdaad. Na de eerste set nieuwe banden uitgelijnd, maar terug moeten gaan omdat ook bij mij het stuur bij rechtdoor niet 100% recht stond. Opnieuw uitgelijnd, iets beter wel, maar nog steeds een kleine afwijking. Ik heb me er maar overheen gezet, gaat om een graad of 2. Ook elders wel gelezen dat brede banden lastiger uit te lijnen zijn. Zaak is natuurlijk wel dat bij het uitlijnen je stuur absoluut recht staat, daar gaat het nog wel eens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:39:
[...]

Ik vraag me toch wel af hoe het zit met de veiligheid van die China VW's. Gerenommeerde merken willen op de zgn 'emerging markets' nog wel eens een afwijkende veiligheidsethos erop nahouden dan we in Europa gewend zijn omdat de lokale markt om lage prijzen vraagt, en niet om veiligheid.

[...]

Same bij mijn Scirocco op 235/35 R19 inderdaad. Na de eerste set nieuwe banden uitgelijnd, maar terug moeten gaan omdat ook bij mij het stuur bij rechtdoor niet 100% recht stond. Opnieuw uitgelijnd, iets beter wel, maar nog steeds een kleine afwijking. Ik heb me er maar overheen gezet, gaat om een graad of 2. Ook elders wel gelezen dat brede banden lastiger uit te lijnen zijn. Zaak is natuurlijk wel dat bij het uitlijnen je stuur absoluut recht staat, daar gaat het nog wel eens mis.
Voel je dan niet echt alles met zulke grote velgen? Vraag me dat eigelijk wel af:P Maar cypres heeft 205/55/16 eronder liggen dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij
cypress3d schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Nee een occasion uit 2012, maandag laten uitlijnen bij Euromaster en daar kwam niets geks uit, behalve dat het stuur een klein beetje scheef erin zat. Daarna weer gaan rijden en hij trok nog steeds naar rechts.. Dus vanochtend naar de garage geweest en de banden laten wisselen van plek. Daarna reed de monteur een stuk op de snelweg met mij ernaast en hij constateerde niets vreemds.

Toen we van plek wisselde en ik ging rijden liet ik hem zien dat ik met mijn handen geheel van het stuur af de auto liet rijden en hij vond dat wel gevaarlijk en kwam met een verhaal van wat als je nou een klapband krijgt.... Ik hem toch laten zien wat ik bedoelde maar hij zei nog steeds dat dat niet erg was. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik dat ook met mijn vorige auto zo had.

Ben nu dus geweest om de banden uit te laten lijnen (garantie) en de banden laten wisselen en dan houdt het wel op volgens de monteur. Maar wat zou er nou aan de hand kunnen zijn want ik wil dit graag wel verder laten onderzoeken aangezien ik het wel vreemd vind dat een auto gewoon naar rechts rijdt na enkele seconden op een snelweg... :|
Misschien eens een ander bekend en goed bedrijf proberen? Weet niet of er een VAG specialist bij je in de buurt zit eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24

Mijn passat blijft kaarsrecht rijden na loslaten stuur. Dit op 235/45/17 banden. Mijn Mito had hier wel last van een na 3x uitlijnen bleek dat het stuur een graad teveel naar rechts stond ingesteld in de elektronische stuurbekrachtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Voel je dan niet echt alles met zulke grote velgen? Vraag me dat eigelijk wel af:P Maar cypres heeft 205/55/16 eronder liggen dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij
V.w.b. het probleem van cypress3d had ik de thread te vluchtig gelezen, ergens maakte iemand de opmerking over het problematischer zijn van uitlijnen van brede banden, dus dat beaamde ik eigenlijk alleen :P .

Voor wat betreft het formaat van mijn eigen velgen, deze zijn af fabriek geleverd, model Lugano 19", vergelijkbaar met het onderstaande plaatje (niet mijn foto). Auto is verder ook gewoon standaard hoewel ie wel wat lager op z'n pootjes lijkt te staan. Maar omdat ik 'm 2e hands heb gekocht weet ik niet of er ook een sportonderstel o.i.d. onder zit (voor zover dat überhaupt voor een Scirocco leverbaar was) en daardoor evt. een afwijkende ophanging/dempers heeft die beter voor grote velgen compenseren.

Lange inleiding voor m'n antwoord :) , maar komt er dus op neer dat ik er inderdaad geen last van heb dat ik alles zou voelen, zowel niet in m'n stuur als onder m'n bibs. Auto is wel duidelijk 'straffer' ten opzichte van een auto met banden met een hogere wang, maar de (sport)stoelen en demping maken veel goed volgens mij. Ik rij vooral snelweg, en daarop cruised het net zo lekker als met elke andere auto, minder prettig wordt het inderdaad op kasseien, of als je langdurig op een slechte weg moet rijden, maar die heb je NL niet zoveel, en zeker niet in Eindhoven waar ik doorgaans m'n stadskilometers maak.

Denk dat zeker voor Nederlandse wegen de angst dat platte banden/grote velgen niet comfortabel genoeg zouden zijn soms wat overdreven wordt. Ik heb vaker mensen in de auto die verrast zijn over het rijcomfort ondanks de lage rijhoogte en hoge velgdiameter. Daarnaast vind ik het zelf ook gewoon leuk om sportief te sturen, dus is ook een kwestie van wat je belangrijk vindt (en dus je tolerantie voor een wat lager comfort). Ook vind ik 19" bij sommige auto's optisch veel mooier, zeker ook bij een Scirocco, en ben bereid om ook daarvoor wat comfort in te leveren (zolang m'n rug het goed vindt :) ), ook al valt dat in de praktijk dus reuze mee.

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn73/prinsenweg/IMG_1984.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja daar zit zeker wat in, merk zelf al een heel verschil tussen de switch van 16" naar 17", vind 17" wel prima bij een golf VI, anders wordt het al snel pauper, maar bij een sportiever model als de Scirocco staan grote velgen zeker niet mis.

Heb je nog foto's van de Scirocco of had je die al eerder gepost in dit topic? (Staat me iets bij van een witte, maar die had andere velgen..) Kom namelijk dagelijks in Eindhoven, kan ik je auto eens spotten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:11:
Ja daar zit zeker wat in, merk zelf al een heel verschil tussen de switch van 16" naar 17", vind 17" wel prima bij een golf VI, anders wordt het al snel pauper, maar bij een sportiever model als de Scirocco staan grote velgen zeker niet mis.

Heb je nog foto's van de Scirocco of had je die al eerder gepost in dit topic? (Staat me iets bij van een witte, maar die had andere velgen..) Kom namelijk dagelijks in Eindhoven, kan ik je auto eens spotten :P
Niet de allerbeste foto, maar het geeft een idee:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/425/20183400896_9e36606b8b_c.jpg

Zwaai maar als je me een keer ziet, dan zwaai ik terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]

Zal ik doen haha! Zit bij de Fontys op school, rachelsmolen, tussen daar en station ben ik dus vaker te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:41:
[...]

Zal ik doen haha! Zit bij de Fontys op school, rachelsmolen, tussen daar en station ben ik dus vaker te vinden :P
Dat is redelijk in de buurt inderdaad, ik woon richting WCW, dus zelfde weg, maar dan aan de noordkant van de binnenring. Richting het centrum doe ik meestal op de fiets, dus met de auto kom doorgaans ook niet verder zuidelijk dan de kruising bij Rachelsmolen :), maar wie weet.

Maar we raken off topic haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Weemism schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:39:
[...]

[...]
Euro Ncap 5***** gewoon geslaagd. Ja ook chineze VW's worden door NCAP getest.

Daarbij is dit een auto van 30.000 Euro, niet 5000 euro waarbij ik de 0 sterren goed kan bekrijpen.

Ik heb bij aanschaf een paar belangrijke eisen gesteld, veiligheid, NCAP, europees merk en daarbij was het voor mij minder belangrijk waar die gebouwd werd. De Audi A3 word ook ik China geproduceerd (oa)

Anyway ik voel me wel veilig in de Lamando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
Scrtz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:11:

De wieldiameter zegt dan weer niet zo heel veel, op een polo oid zit er met 17 inch vaak maar een dun stukje band rond. Hier licht er 215/55/R17 onder en dat zijn serieuze stukken band dat er rond de velg zit. Het staat misschien niet zo mooi als 18 inch. Maar het rijdt echt heerlijk, ook over de slechtste stukken Belgische weg (zo wat alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AndRo555 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:03:
[...]

De wieldiameter zegt dan weer niet zo heel veel, op een polo oid zit er met 17 inch vaak maar een dun stukje band rond. Hier licht er 215/55/R17 onder en dat zijn serieuze stukken band dat er rond de velg zit. Het staat misschien niet zo mooi als 18 inch. Maar het rijdt echt heerlijk, ook over de slechtste stukken Belgische weg (zo wat alles).
Ja das waar, zeker op de belgische wegen, ik heb zelf 225/45/17 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Aardig druk maar toch wat tijd gevonden om aan de kever te werken.

Cabrio klep opgehaald
Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/IMG_9036.JPG

Body eraf
Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/IMG_8916.JPG

Nu alles aan het schoonmaken en ontvetten voor de lasser en straler.
Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/IMG_8985.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vet!!! Met een flesje APC van Meguiars of Poorboys heb je dit binnen no time schoon.

Welke kleur gaat ie gespoten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Dasty van de Action werkte prima :)

Kleur is erg lastig. Heb nog geen flauw idee. Slate Grey van een Porsche 356/912 vind ik erg gaaf maar misschien wat saai. Kever wordt verder qua stance en velgen hetzelfde als deze.

Afbeeldingslocatie: http://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2012/02/Picture-11.png

[ Voor 10% gewijzigd door JesseAMD op 27-05-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heel mooi kleurtje imo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Ik heb het met mijn Volkswagen Golf GTE, ik ga volgende week voor de 2e keer om het te laten fixen. Het hoort uiteraard niet, dat moeten ze gewoon fixen.

Mijn VW Golf GTE is de 1e nieuwe auto die ik bezit. Kennis van mij heeft exact dezelfde auto. We hebben beide allerlei kleine technische issues met het ding. Hij heeft parkeersensoren die vals alarm geven, ik heb dingen die scheef zitten, scheef sturen en andere kleine anti-OCD foutjes. Verder hebben we beiden al gehad dat de automaat gewoon hevig schokte tijdens het rijden (heeeel soms), wat je niet verwacht rond de 15K op de teller.

O.b.v. mijn huidige ervaringen met mijn auto zou ik ook echt niet opnieuw een Volkswagen halen. Waarschijnlijk heeft ieder merk problemen, maar ik had verwacht dat Volkswagen een "A" merk was dus verwacht ik gewoon niet dat een ruitenwisser scheef zit of een stuur scheef zit en dat je vervolgens meerdere keren langs een garage moet komen om het maar te fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 27-05-2016 15:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Hij heeft parkeersensoren die vals alarm geven.
is dat toevallig als er een Renault megane zich in de buurt bevind ?
ik heb dat ook wel eens, maar ik heb áltijd dat er dan een megane in directe buurt rijdt (voor achter of naast mij) idioot maar waar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toch maar uitlaatsierstuk besteld voor mijn golf 6 1.2 tsi, mocht iemand er nog een nodig hebben, ik krijg er 2 en doe er dus eentje weg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Tijdje geleden alweer eens gepost dat ik een Golf 6 op het oog had. Niet die maar uit eindelijk wel een 6 GTI Carbon Steel Grey gekocht, welke echt full options is (zelfs trekhaak..).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/asoBgLt.jpg

Gelijk natuurlijk een to do lijstje voor de auto gemaakt waarvan al een groot deel gedaan is:
- Katmod uitvoeren
- Eibach 25mm verlatingsveren, gezien DCC
- GTI front grill
- Automatische buitenspiegels via AB
- Automatische kofferklep via AB
- HF series Air intake
- Michelin Pilot Super Sport, viermaal
- Professioneel laten polijsten/poetsen
- Verscheidene VCDS aanpassingen
- 3" Milltek downpipe
- 2,75" Milltek catback resonated

Wat nog moet:
- DSG olie + filter verversen (4 juni)
- Go Fast Bits Diverter Valve+ (4 juni)
- Stage 2 tuning inclusief DSG stage 1
- Velgen opknappen of anderen

Na de verlagingsveren (zonder Milltek):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6IFpHkx.jpg

Erg content mee! Zeker met DCC in de sport stand ligt hij erg strak in bochten _/-\o_
Milltek houd zich lekker rustig totdat je het gas in trap, wauw :o Zeker in samenhang met de DSG ploffen klinkt het echt als pure porno..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Superbakkie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Thanks!
Welke sierstukken heb je besteld en hoeveel mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:12:
[...]

Thanks!
Welke sierstukken heb je besteld en hoeveel mm?
5L0 071 910 die origineel onder skoda yeti komen, passen ook op golfjes en scheelt heel wat in de prijs :P

zijn 66mm van binnen.

Doe maar meer foto's van je gti, evt filmpje van het geluid lijkt me ook niet verkeerd haha :)

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 30-05-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:56:
[...]

5L0 071 910 die origineel onder skoda yeti komen, passen ook op golfjes en scheelt heel wat in de prijs :P

zijn 66mm van binnen.

Doe maar meer foto's van je gti, evt filmpje van het geluid lijkt me ook niet verkeerd haha :)
Echte filmpjes heb ik nog niet. Het is allemaal redelijk recent al vliegen de 'upgrades' er wel doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1mjGDJ1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/saqRp4C.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160526/3f72416c76c74003c875a011e04d4e49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160526/8bf19ba1087db132d765c05c1055189d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160526/18ea9ffa5e6cb027bd4a9a292a0423aa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160527/12adb71b4c62be9711cdad1486f13e5a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160529/f8296d1dfe28dfc59d4729219ec61b3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160529/7cefb7703534e8ff9b0637370ad3fdba.jpg

Die laatste is helaas via WhatsApp verzonden en aardig gecomprimeerd. Zal binnenkort eens een nieuw filmpje maken.

Tegen een Volvo S40 T5 (stage 2chipped) tot de 200 km/u:

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 31-05-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Erg netjes! Automatische spiegels via AB, heb je toen andere deurmodules moeten plaatsen of via VCP/vcds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met het "spiegelpakket" krijg je die optie automatisch. De spiegelhuizen zijn dan elektrisch inklapbaar met het het verstelknopje óf gewoon via de AB tijdens het afsluiten / openen van de auto.

Je moet daarna ook nooit meer gaan proberen om ze met de hand even in of open te klappen...... Heeft mij bij m'n Scirocco destijds een motortje gekost nadat iemand zo grappig dacht te zijn m'n rechter spiegel handmatig open te moeten klappen.

@Famous: Welke gasveren zijn er onder jouw achterklep gezet om die klep dóór te kunnen drukken? Skoda Fabia / Octavia?

Kijk er overigens wel mee uit. Als je te dicht tegen een muur parkeert óf in een te lage parkeerkelder staat dan kan het je een lakreparatie op leveren :+

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 31-05-2016 10:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:04:
Met het "spiegelpakket" krijg je die optie automatisch. De spiegelhuizen zijn dan elektrisch inklapbaar met het het verstelknopje óf gewoon via de AB tijdens het afsluiten / openen van de auto.

Je moet daarna ook nooit meer gaan proberen om ze met de hand even in of open te klappen...... Heeft mij bij m'n Scirocco destijds een motortje gekost nadat iemand zo grappig dacht te zijn m'n rechter spiegel handmatig open te moeten klappen.
Bij een golf 6 klappen ze toch nooit automatisch in met AB? Ik dacht altijd dat je de deurmodules moest vervangen of met VCP moest programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Bij een golf 6 klappen ze toch nooit automatisch in met AB? Ik dacht altijd dat je de deurmodules moest vervangen of met VCP moest programmeren.
Was op m'n Scirocco MY11 gewoon een instelling in het boordmenu (waar ik ook niets voor had hoeven doen middels VCDS). Op m'n huidige Golf VII is dat overigens ook weer zo, dus ik ga er maar vanuit dat 't op de Golf VI ook gewoon in te stellen is in het setup gedeelte.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 31-05-2016 10:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Was op m'n Scirocco MY11 gewoon een instelling in het boordmenu (waar ik ook niets voor had hoeven doen middels VCDS). Op m'n huidige Golf VII is dat overigens ook weer zo, dus ik ga er maar vanuit dat 't op de Golf VI ook gewoon in te stellen is in het setup gedeelte.
Golf 7 klapt wel gewoon in, dat weet ik. Maar bij de Golf 6 zeker niet standaard. Net ff op internet gecheckt en moet inderdaad via VCP (ander systeem dan vcds) gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Zo uitlaatsierstuk is binnen en zit erop, 3 klemmetjes voor uit moeten breken, bovenste erin gelaten:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nlmD33t2X2CQHe0MHTW13kOW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UlkTx36WCrE9JaTGAW0DnIie/medium.jpg

Blijf het raar vinden dat dit zover ik weet ook geen optie was origineel, alleen voor de 1.4 tsi/2.0tdi met dubbele uitlaatpijpen, terwijl ik genoeg audi's zoals de a1 en a3 zie rondrijden die met 1 pijpje wel een uitlaatsierstuk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Van de week toch weer naar Euromaster geweest en daar de auto nog eens na laten kijken, de monteur heeft er zelfs een stukje in gereden op een weg voor hun bedrijf. Ik had nog gevraagd om een stukje snelweg te pakken aangezien je het dan echt merkt. Helaas heeft hij dat niet gedaan en vertelde me ook dat de auto gewoon recht reed op de weg (50km/u). Nog gevraagd over Fuse kogels, Rubbers, Schuin afgesleten banden maar niets is daar afwijkend aan. Maar feit blijft dat ik vind dat dat auto gewoon direct naar rechts rijdt als je op de snelweg 120km/u gaat rijden. Ik ben er nog mee naar de garage gegaan waar ik hem gekocht heb, en nog op de man af gevraagd of er toch ooit ergens een schade geweest zou zijn geweest maar hij vertelde me dat dat absoluut niet het geval was en dat je dat dan zeker terug zou zien en dat de auto niet door de APK heen zou komen dan.

Allemaal leuk en aardig deze uitkomsten... alleen is het nog niet duidelijk waarom die auto naar rechts rijd op de snelweg. Voelt gewoon niet goed alleen weet ik nu echt niet wat ik nog kan doen. Ja ik kan Century VW groningen vragen om ernaar te kijken maar wie zegt me dat dat gaat helpen behalve dat het weer een flinke duit centen zal kosten.... Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
cypress3d schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:56:
Van de week toch weer naar Euromaster geweest en daar de auto nog eens na laten kijken, de monteur heeft er zelfs een stukje in gereden op een weg voor hun bedrijf. Ik had nog gevraagd om een stukje snelweg te pakken aangezien je het dan echt merkt. Helaas heeft hij dat niet gedaan en vertelde me ook dat de auto gewoon recht reed op de weg (50km/u). Nog gevraagd over Fuse kogels, Rubbers, Schuin afgesleten banden maar niets is daar afwijkend aan. Maar feit blijft dat ik vind dat dat auto gewoon direct naar rechts rijdt als je op de snelweg 120km/u gaat rijden. Ik ben er nog mee naar de garage gegaan waar ik hem gekocht heb, en nog op de man af gevraagd of er toch ooit ergens een schade geweest zou zijn geweest maar hij vertelde me dat dat absoluut niet het geval was en dat je dat dan zeker terug zou zien en dat de auto niet door de APK heen zou komen dan.

Allemaal leuk en aardig deze uitkomsten... alleen is het nog niet duidelijk waarom die auto naar rechts rijd op de snelweg. Voelt gewoon niet goed alleen weet ik nu echt niet wat ik nog kan doen. Ja ik kan Century VW groningen vragen om ernaar te kijken maar wie zegt me dat dat gaat helpen behalve dat het weer een flinke duit centen zal kosten.... Wat zouden jullie doen?
Raar hoor dat ze het dan niet testen op de snelweg maar alleen met 50km/u. Maar als je zeker van je zaak bent dan zou ik toch een andere garage nog proberen, bijvoorbeeld inderdaad een officiële dealer. Als zij wel iets vinden zou je het eventueel nog kunnen (proberen) te verhalen bij de garage waar je de auto gekocht hebt.

Waar je nog naar zou kunnen kijken is of de spleten tussen alle carrosseriedelen bij het voorfront van je auto overal met dezelfde afstand op elkaar zitten, als dit ergens afwijkend is, dus bijvoorbeeld een bumper en spatbord wat dichter op elkaar zit dan de rest van de delen dan kan dit het gevolg zijn van een vroegere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
cypress3d schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:56:

Wat ik me dan af vraag.....waarom rij je niet zelf en rijd die monteur met je mee (of andersom)?

Ik zou me helemaal de pleuris eraan ergeren en het ding desnoods naar een onafhankelijke garage brengen met de opdracht "jij maak" en niet eerder weg gaan dan dat het gefixt was (en betaald natuurlijk).

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
max schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Wat ik me dan af vraag.....waarom rij je niet zelf en rijd die monteur met je mee (of andersom)?

Ik zou me helemaal de pleuris eraan ergeren en het ding desnoods naar een onafhankelijke garage brengen met de opdracht "jij maak" en niet eerder weg gaan dan dat het gefixt was (en betaald natuurlijk).
De keer met Euromaster is de monteur zelf even gaan rijden, maar vorige week ben ik samen met de verkoper een stuk gaan rijden. Ik heb hem toen laten zien wat ik bedoelde en toen hij achter het stuur zat vond hij het niet opvallen, wel vertelde hij me dat ik beter niet mijn handen van het stuur moest doen vanwege eventuele klapband.... Ik heb Century VW groningen gemaild met de vraag of zij kunnen kijken en wat het eventueel zou kosten. Nu maar weer.... afwachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Weemism schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]

Die van mij ziet er bijna het zelfde uit :9

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:25:
[...]

Die van mij ziet er bijna het zelfde uit :9
Geinig. welke uitvoering heb jij? Heb de mijne nu 2,5 jaar (bouwjaar 2012), maar ben er nog steeds blij mee, en ook dat ik destijds bij toeval deze uitvoering gevonden heb, hoewel ik me dat grotendeels pas achteraf realiseerde.

In eerste instantie had ik eigenlijk liever de 1.4 twincharger gehad met 160 PK, in plaats van de 122 PK CAXA die ik nu heb. Mooiere techniek, meer vermogen, maar las naderhand pas over de vele problemen met het twincharger TSI blok, samen met een hoog olieverbruik. Ondanks chip op maat tuning (naar 160 PK ironisch genoeg), heb ik tot dusver nog geen enkel motorisch probleem gehad, bij een tellerstand van inmiddels bijna 95.000 kilometer.

Andere opties die ik later pas ben gaan waarderen nadat ik meer andere Scirocco's had gezien zijn het panoramische dak, de 19" Lugano velgen, het nieuwere model leren MF stuur (eerste modellen werden met een lomper uitziend stuur geleverd), de pianolak in plaats van aluminiumkleurige interieur trim, het Dynaudio audiosysteem en de kleur, wit, voor mij de mooiste kleur voor een Scirocco v.w.b. contrast met de donkere exterieurdelen, en waarmee de vorm van carrosserie wat mij betreft het beste tot z'n recht komt.

Maar da's allemaal persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ik heb een 1.4tsi uit 2009, wel met een lomp stuur zoals je zegt. Chippen ben ik een beetje bang voor, 160 is zat 210 is wat te gek uit een 1400.

Qua olie ben ik tevreden, heb wel 5w40 turbo diesel erin zitten.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:41:
Ik heb een 1.4tsi uit 2009, wel met een lomp stuur zoals je zegt. Chippen ben ik een beetje bang voor, 160 is zat 210 is wat te gek uit een 1400.

Qua olie ben ik tevreden, heb wel 5w40 turbo diesel erin zitten.
160 PK is een mooi vermogen inderdaad. Voor mij is het altijd wel een balans tussen een vermogen dat enigszins sportief rijden mogelijk maakt en, heel Hollands, een acceptabel verbruik.

Ben zelf ook voorzichtig v.w.b. chippen. In mijn geval heb ik het laten doen bij JD Engineering waarvan ik, in ieder geval op basis van wat ik er op diverse fora over las, vertrouwen had dat het ook verantwoord zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Nee precies, rijd goed weg en vooral ook goed door. Jouw 122pk heeft alleen een beter turbo bereik maar op de langere baan zal de 160pk het beter doen ofcourse.(turbo spoeling). Heb mn dak hoogglans laten wrappen en wilde binnenkort zelf mn spiegels nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Weemism schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:15:
[...]

160 PK is een mooi vermogen inderdaad. Voor mij is het altijd wel een balans tussen een vermogen dat enigszins sportief rijden mogelijk maakt en, heel Hollands, een acceptabel verbruik.

Ben zelf ook voorzichtig v.w.b. chippen. In mijn geval heb ik het laten doen bij JD Engineering waarvan ik, in ieder geval op basis van wat ik er op diverse fora over las, vertrouwen had dat het ook verantwoord zou gebeuren.
JD is een van de beste VAG tuners van NL, wel wat duurder maar krijg je zeker kwaliteit voor terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Heb ik goede verhalen over gelezen, maar er werd van alle kanten afgeraden om een 160pk te chippen. Vandaar maar lekker stock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:44:
Heb ik goede verhalen over gelezen, maar er werd van alle kanten afgeraden om een 160pk te chippen. Vandaar maar lekker stock
De 160pk heeft kompressor problemen, dat is zwaktepunt van het blok. Maar het rijdt wel heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Kan je ergens kaart correcties doorgeven bij volkswagen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Deze wilde ik jullie niet onthouden, maar dikke week even mee gereden, wat een wagen en een kleur!
Porsche oranje Golf R! Lekker die 300 pk, zeker om mee te komen in verkeer. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20160525_110459.jpg

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
DerOllie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:17:
Deze wilde ik jullie niet onthouden, maar dikke week even mee gereden, wat een wagen en een kleur!
Porsche oranje Golf R! Lekker die 300 pk, zeker om mee te komen in verkeer. _/-\o_
[afbeelding]
De befaamde promotie Golf :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:04:

@Famous: Welke gasveren zijn er onder jouw achterklep gezet om die klep dóór te kunnen drukken? Skoda Fabia / Octavia?

Kijk er overigens wel mee uit. Als je te dicht tegen een muur parkeert óf in een te lage parkeerkelder staat dan kan het je een lakreparatie op leveren :+
Inderdaad van de Skoda Fabia ja. Met vijf minuten zat alles erin. Oppassen doe je vanzelf wel, wel op de "harde" manier erachter gekomen dat de klep iets lager staat als die open is :+

Vandaag even een DV+ gemonteerd samen met een DSG beurt. Je hoort hem wel wat harder afblazen. Einde van de maand een afspraak bij de tuner. Kom maar op met die 300+ pk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
en de zoektocht naar het probleem gaat verder! Vandaag hele dag bezig geweest met de auto zucht...

in de ochtend gelijk de auto nogmaals uit laten lijnen en zij kwamen met een idioot verschil met dat van Euromaster. Blijkt nu dat ze bij APK Schokker in Groningen werken met 3d techniek waarop kennelijk een verschil uitkwam dat heel anders was dan Euromaster. Dus ik vol goede moet de garage uit en de weg op, want hij zou nu toch echt retestrak recht op de weg moeten liggen... Ik reed de snelweg op en jahoor potverdorie hij trekt gewoon weer naar rechts zodra ik de 120km/u passeer. Dus ik na nog wat testen op andere wegen weer terug en toen hebben ze nogmaals de auto op de brug gehad en zijn ze verder gaan kijken. Iets wat er bij het uitlijnen al uitkwam was dat er een afwijking was in de "veerpoot" aan de rechterkant. deze week fors af tijdens de uitlijning. Na nog meer speuren en speuren zijn we erachter dat het in ieder geval aan de voorkant rechts iets moet zijn.

- Veerpoot rechts krom wijkt af in uitlijnen
- Wielnaaf
- Draagarm
- Bevestiging van de veerpoot
Iets van bovenstaande of meerdere daar moet het inzitten, dus gelijk mijn garage opgebeld en verteld dat ik as maandag de auto kom brengen en een leenauto mee wil. met dit lijstje mogen ze op onderzoek gaan en de boel repareren want dit begint toch echt wel heel frusterend te worden. Godzijdank heb ik 3 maand garantie want ik moet er niet aan denken als ik dat niet had gehad...

Uitlijn resultaat na uitlijnen bij Euromaster (1e keer uitlijnen dus)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hi09xt.jpg

Uitlijn resultaat na uitlijnen bij APK Schokker (2e keer uitlijnen)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/x45jc2.jpg

Van bovenstaande gegevens weet ik niet veel, wel zie ik dat zowel rechts als links nagenoeg gelijk zijn bij Ged. Toespoor v, maar wel er een afwijking zit rechts bij Camber voor.

Ze mogen de rekening van opnieuw uitlijnen mooi verhalen bij Euromaster, want hij is nu wel goed uitgelijnd. Ik verwacht en ga ervanuit dat mijn garage deze rekening ook zal vergoeden. Ik ben gewoon heel benieuwd wat het nou moet zijn.

Ze constateerden ook bij APK schokker dat er aan de rechtervoorkant toch iets van schade ooit geweest is, want er zat een afwijking in een ruimte tussen de koplampen en dat vergeleek hij met de koplamp aan de andere kant. Ik kon ook wel zien dat daar iets afweek, maar stel dat hij ooit een tik heeft gehad, ook al is het een lichte geweest, dan kan dat best zijn dat de auto pas bij hogere snelheid naar rechts rijdt en veel minder tot niet bij 70km/u

Ik ben wel blij dat ik in mezelf geloof en gewoon doorga, want er is toch kennelijk iets aan de hand. Nou maar hopen dat ze daar maandag achterkomen en dat het ASAP hersteld kan worden. Zodat ik eindelijk kan gaan genieten van de auto die in nog maar 3 weken in mijn bezit heb :-(

[ Voor 8% gewijzigd door cypress3d op 06-06-2016 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dont want to Burst your bubble maar het zou me niet verbazen als de linker voorkant van de autogewoonweg krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
GoldenSample schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:42:
Dont want to Burst your bubble maar het zou me niet verbazen als de linker voorkant van de autogewoonweg krom is.
Dan zou je dat toch moeten kunnen zien als hij op de brug staat en je er dicht op kunt kijken en of eronder kunt kijken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 18:01
cypress3d schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Dan zou je dat toch moeten kunnen zien als hij op de brug staat en je er dicht op kunt kijken en of eronder kunt kijken?!
ik zit even snel mee te lezen met dit verhaal en denk dat het ook nog aan een veerpootlager kan liggen, als de auto recht is en uitgelijnd kan dit nog voor rare dingen zorgen.
is vrij makkelijk te voelen, als je de veer vastpakt probeer hem een beetje te draaien, gaat dit aan de ene kant soepel loopt en de andere kant voel je vreemde schokjes kan die ruim zijn.
dit kan ook in dit verhaal voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ruzzel schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:12:
[...]

ik zit even snel mee te lezen met dit verhaal en denk dat het ook nog aan een veerpootlager kan liggen, als de auto recht is en uitgelijnd kan dit nog voor rare dingen zorgen.
is vrij makkelijk te voelen, als je de veer vastpakt probeer hem een beetje te draaien, gaat dit aan de ene kant soepel loopt en de andere kant voel je vreemde schokjes kan die ruim zijn.
dit kan ook in dit verhaal voorkomen
thanks! Ik noteer het en zal het erbij vernoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ga met GoldenSample en denk ook dat je een schadeauto hebt. Ga eens met een hele fijne kam die hele voorkant langs. Heb je historie van de auto?

Pagina: 1 ... 12 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.