Die komt er al aan, 2.0 tsi met 280pk en 4motionmax schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Motherf....![]()
Nu ben ik helemaal benieuwd naar wat ze met een eventuele nieuwe dikke benzine Passat gaan doen. 3C R36 was de laatste echt vette Passat. Die GTE met zijn 218pk 1.4 electrocrap of 240pk 2.0 biturbo diesel![]()
![]()
Laatste model Passat leent zich er mijnzins wel goed voor.
De Bi-Turbo is dan een betere versie..... Alleen ligt daar een 2.0 TDi in 't vooronderScrtz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:30:
[...]
Die komt er al aan, 2.0 tsi met 280pk en 4motion
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Diesel..... 
Die 2.0 tsi is wel nice....maar ik wil gewoon een dikke over de top station. Die Golf R heeft al 300pk....vermogen moet in een Passat toch wel hoger kunnen. Gewoon een geblazen 3.6 vr6 erin lepelen en knallen met dat ding.

Die 2.0 tsi is wel nice....maar ik wil gewoon een dikke over de top station. Die Golf R heeft al 300pk....vermogen moet in een Passat toch wel hoger kunnen. Gewoon een geblazen 3.6 vr6 erin lepelen en knallen met dat ding.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je hebt nog de 2.0 TSI. Die zal niet langzamer zijn dan de R36 en je kunt hem nog flink tunen.
Signatures zijn voor boomers.
Ah, je hebt zeker een zware veewagen om je paarden te vervoeren.
Dan kun je toch beter een 4x4 kopen...............
Dan kun je toch beter een 4x4 kopen...............
Nee, ik heb geen paarden, kinderen, honden en zelfs geen goudvis. Ik ben gewoon een sucker voor brute snelle stations.
Ja maar bij een RS4/RS6 ga je helemaal huilen als er stukken aan zijn. Als er geen 4 ringen op staan kan dat misschien nog een klein beetje meevallen.
Zijner hier ook tweakers die aan de wat oudere vw's of andere vag auto's sleutelen?
De luchtservo'tjes van mijn polo zijn lek. Het rubbertje/comdoompje/membraam/hoesje is lek. Simpel dingetje om te fixen maar kan ze online niet vinden. Iemand en idee waar te kopen? Lijkt me iets dat vaak stuk gaat.

Dit is het servotje zit normaal om het stangetje.
De luchtservo'tjes van mijn polo zijn lek. Het rubbertje/comdoompje/membraam/hoesje is lek. Simpel dingetje om te fixen maar kan ze online niet vinden. Iemand en idee waar te kopen? Lijkt me iets dat vaak stuk gaat.

Ik zou de dealer eens proberen.DopdeDouwer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:42:
Zijner hier ook tweakers die aan de wat oudere vw's of andere vag auto's sleutelen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd, bij de dealer kunnen ze dit soort dingen nog wel eens (op voorraad) hebben.
Elke andere toko of online handel zal je waarschijnlijk een nieuwe CV servo willen aansmeren. Ik heb even gezocht op het partno. dat op de servo staat, en die zijn welk redelijk leverbaar (in zijn geheel dus).
Elke andere toko of online handel zal je waarschijnlijk een nieuwe CV servo willen aansmeren. Ik heb even gezocht op het partno. dat op de servo staat, en die zijn welk redelijk leverbaar (in zijn geheel dus).
Het begint na 2 jaar toch steeds meer te kriebelen en noodzaak te worden: een andere GTI. Er zit groot onderhoud aan te komen voor de Golf 5 GTI uit 2008 die we nu hebben. Klein lijstje:
- Remblokken/schijven voor/achter
- Derde remlicht gaar (wonder boven wonder door APK mee gekomen)
- Nieuwe zomerbanden (Vredestein Giugiaro Ultrac Vorti) voor en eigenlijk ook achter
- Distributieriem moet vervangen worden
- Een of andere aircoklep is wéér kapot, toen we hem net hadden onder garantie (1100 euro) vervangen...
- EGR? sensor bij uitlaat veroorzaakt af en toe de VAG ziekte genaamd motormanagementlampje
- N.a.v. die EGR sensor en distributie zou het ook geen verkeerd idee zijn om het spruitstuk en alles uitlaat-gerelateerd te reiningen
Auto is uiteraard (ofja, zo zijn "wij") altijd onderhouden zoals het moet, voor zover dat al nodig was. Ze heeft vrijwel iedere week een uitgebreide non-wasstraat wasbeurt gehad. Het punt is dat er best wel veel vervangen moet worden, en dan komt toch het idee op (ook vanwege de leeftijd) om een GTI 7 te kopen. Geen nieuwe, want je schrijft 10.000 af binnen 3 jaar. Clubsport hebben we ook serieus over nagedacht, maar we gaan er toch niet mee op het circuit en opnieuw: afschrijving. Vanwege de wintervelgen is performance pack eigenlijk geen optie, omdat de remmen dan te groot zijn.
Nu begint de grote zoektocht weer, "eisen"
- Standaard ruitjesbekleding
- Getinte achterruiten
- Tornado Rot (rode kleur)
- 1, hoogstens 2 eigenaren
- <50K kilometer
- Liefst dealer-onderhouden
- Handgeschakeld, DSG is heel mooi, maar niet voor een knalbak
Toch wel jammer, ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb al in een hoop auto's gereden, en nog geen zo fijn als de GTI V
- Remblokken/schijven voor/achter
- Derde remlicht gaar (wonder boven wonder door APK mee gekomen)
- Nieuwe zomerbanden (Vredestein Giugiaro Ultrac Vorti) voor en eigenlijk ook achter
- Distributieriem moet vervangen worden
- Een of andere aircoklep is wéér kapot, toen we hem net hadden onder garantie (1100 euro) vervangen...
- EGR? sensor bij uitlaat veroorzaakt af en toe de VAG ziekte genaamd motormanagementlampje
- N.a.v. die EGR sensor en distributie zou het ook geen verkeerd idee zijn om het spruitstuk en alles uitlaat-gerelateerd te reiningen
Auto is uiteraard (ofja, zo zijn "wij") altijd onderhouden zoals het moet, voor zover dat al nodig was. Ze heeft vrijwel iedere week een uitgebreide non-wasstraat wasbeurt gehad. Het punt is dat er best wel veel vervangen moet worden, en dan komt toch het idee op (ook vanwege de leeftijd) om een GTI 7 te kopen. Geen nieuwe, want je schrijft 10.000 af binnen 3 jaar. Clubsport hebben we ook serieus over nagedacht, maar we gaan er toch niet mee op het circuit en opnieuw: afschrijving. Vanwege de wintervelgen is performance pack eigenlijk geen optie, omdat de remmen dan te groot zijn.
- Getinte achterruiten
- <50K kilometer
Toch wel jammer, ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb al in een hoop auto's gereden, en nog geen zo fijn als de GTI V
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Toch zou ik DSG heroverwegen. Heb zelf een MK5 GTI mét DSG gehad en daar erg veel fun aan beleefd. Mijn huidige A5 dankzij de positieve ervaring ook weer met DSG genomen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik zou voor een GTi VII zéker ook eens over de grens in Duitsland gaan kijken. Er zijn er daar veel meer op kenteken gezet en de eerste "batch" (eind 2012 / begin 2013) begint nou voor interessante prijzen op de tweedehands markt te komen met vaak leuke optiepakketten.
De DSG in de mk7 GTI is ook een stuk wijder gespreid in zijn verhoudingen dan de manuele bak. Je rijdt wat lagere toeren op de snelweg, maar op vlak van beleving zou het wat minder kunnen zijn.Wom schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:09:
Toch zou ik DSG heroverwegen. Heb zelf een MK5 GTI mét DSG gehad en daar erg veel fun aan beleefd. Mijn huidige A5 dankzij de positieve ervaring ook weer met DSG genomen
Voor mij zelf zou ik altijd een manuele GTI over de DSG nemen.
Clubsport kan je toch sowieso niet 2ehands krijgen? Zijn zover ik weet niet uitgeleverd.kuusj98 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:04:
- Getinte achterruiten
- <50K kilometer
Ik zou wel minimaal voor een performance gaan. Echt heel fijn zo'n elektronisch aangestuurd sperdiff met nat en koud weer. Krijg je tenminste dat vermogen echt goed weg.
Nee goed, maar zoals ik in die zin al schreef: "Clubsport hebben we ook serieus over nagedacht, maar we gaan er toch niet mee op het circuit en opnieuw: afschrijving.". Zo'n Clubsport is leuk, maar qua aanschaf 2x zo duur als een jaar of 2 oude GTI 7.KappeNou schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Clubsport kan je toch sowieso niet 2ehands krijgen? Zijn zover ik weet niet uitgeleverd.
Ik zou wel minimaal voor een performance gaan. Echt heel fijn zo'n elektronisch aangestuurd sperdiff met nat en koud weer. Krijg je tenminste dat vermogen echt goed weg.
Het budget is niet echt een probleem in de vorm van: "we kunnen alleen voor een afgetrapte goedkoopste GTI gaan." Een Clubsport is in principe ook binnen budget, maar dat is gewoon niet wat we willen als zijnde toch redelijk nuchtere semi-Hollanders.
Ik krijg mijn vader niet zo ver dat hij voor een performance wil gaan (ja, en toch een Clubsport overwegen...

De vorige auto heb ik toen gevonden, dus ik ben nu ook weer gaan zoeken. Een krap uurtje geleden de perfecte kandidaat gevonden voor een redelijke prijs. 30.000 KM, dealer onderhouden, 1 eigenaar, 1 jaar "Weltauto" garantie en met handbak. Offerte ingediend met inruil van huidige Golf. Vader is autoverkoper van beroep, dus die weet onderhand wel wat hij ervoor moet betalen of niet.
Ben stiekem benieuwd of zo'n nieuwe Golf sneller dan 260 op de teller loopt op de Autobahn, hij is sterker en lichter, moet haast wel...
Vader: "Importeren? Neewimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:52:
Ik zou voor een GTi VII zéker ook eens over de grens in Duitsland gaan kijken. Er zijn er daar veel meer op kenteken gezet en de eerste "batch" (eind 2012 / begin 2013) begint nou voor interessante prijzen op de tweedehands markt te komen met vaak leuke optiepakketten.
ik begrijp dan even niet waar de nieuwe clubsport vandaan komt... Totaal iets anders dan een 2ehands gti.
Als het budget er is waarom zou je dan naar een golfje kijken? liever een leuke 2e hands van 40k.
Het verklaart een hoop dat het voor je ouders is. Dat had ik niet mee gekregen.
Wat ik eerder aangaf die performance pack is wel meerwaarde als je het vermogen met nat weer op de weg wil krijgen.
Mijn ouwe moet ik ook wat nieuws aansmeren wat zuinig en maandelijks qua kosten leuk is. Helaas wil hij zoals de rest van NL een hogere instap... Ik zat zelf te denken aan een S3 sedan. Gaat denk ik een Q3 2.0T Quattro worden
Als het budget er is waarom zou je dan naar een golfje kijken? liever een leuke 2e hands van 40k.
Wat ik eerder aangaf die performance pack is wel meerwaarde als je het vermogen met nat weer op de weg wil krijgen.
Mijn ouwe moet ik ook wat nieuws aansmeren wat zuinig en maandelijks qua kosten leuk is. Helaas wil hij zoals de rest van NL een hogere instap... Ik zat zelf te denken aan een S3 sedan. Gaat denk ik een Q3 2.0T Quattro worden
Ik snap die discussie aangaande dat performance pack niet echt. Liever wél dan niet, juist vanwege de remmerij én het limited sper diff (uit de "R")!! Die paar PK meer, áf fabriek, kunnen me gestolen worden 
De discussie over wel/geen import: Zelfde laken een pak
De nieuwe clubsport komt vanuit de kant "omdat het kan", maar uiteindelijk is besloten dat niet te doen omdat je waarschijnlijk 20.000 euro op 3 jaar tijd afschrijft terwijl wij 10K km per jaar amper halen. Het is dan qua maandelijkse kosten niet te verantwoorden.KappeNou schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:04:
ik begrijp dan even niet waar de nieuwe clubsport vandaan komt... Totaal iets anders dan een 2ehands gti.
Er is m.i. een verschil tussen budget hebben voor een auto en de maandelijkse kosten (wegenbelasting, onderhoud!, verzekering, benzine) kunnen opbrengen. Van het eerste kan ik zeggen dat iets als een nieuwe RS3 ook nog in budget past, maar gezien het feit dat we ook nog 2 andere auto's hebben (en ik voorlopig het onderhoud/verzekering aan mijn eigen Kever niet 100% hoef te betalen, dus eigenlijk 3) is het maandelijks gewoon niet te verantwoorden een aardig deel van het salaris toe te wijzen aan puur auto's. Als we nu 1 auto hadden was het al een heel ander verhaal, maar pa moet zakelijk verplicht een demo rijden (meestal dan een Kia Rio door de week en pakt een Sportage in het weekend) en dat is eigenlijk een beetje het probleem.
We hebben trouwens al reactie gekregen, moeten zo'n 13K bijlappen voor die auto, an-sich niet heel erg slecht voor een auto die 5 jaar jonger is (+ 2 modellen jonger is) en 100.000KM minder heeft gelopen. Ik ga me nog eens wat inlezen, je moet natuurlijk onthouden dat als dit toch niet je-van-het is, we na een jaar altijd nog kunnen zeggen: verkopen die hap en paar mille bijleggen voor een DSG Performance. Ze zakken toch alletwee in waarde, dus veel zal zich dat niet ontlopen.
https://www.youtube.com/watch?v=QsjLXiMI9Yskuusj98 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:39:
[...]
Ben stiekem benieuwd of zo'n nieuwe Golf sneller dan 260 op de teller loopt op de Autobahn, hij is sterker en lichter, moet haast wel...
Die zal wel begrensd zijn op 250, dus veel sneller dan 260 zit er niet in. (en veel verder is dat met 220/230pk ook niet echt mogelijk)
De R heeft toch gewoon 4motion, maar dan geen sper? Wel die XDS+ die met de remmen wat speelt, maar zeker geen GTI PP sper.wimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:51:
Ik snap die discussie aangaande dat performance pack niet echt. Liever wél dan niet, juist vanwege de remmerij én het limited sper diff (uit de "R")!! Die paar PK meer, áf fabriek, kunnen me gestolen worden
Misschien ook eens kijken naar de Leon Cupra? Die zit zo wat in de buurt van de GTI op vlak van prijs en is wel wat beter uitgerust standaard.
[ Voor 10% gewijzigd door AndRo555 op 31-03-2016 20:25 ]
De "R" heeft ook een limited sper .... Is in combinatie met de 4-Motion érg fijn rijden, vooral in de sneeuw, maar de GTi heeft tóch m'n voorkeur (en dat zeg ik als GTD rijder atmAndRo555 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:22:
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=QsjLXiMI9Ys
Die zal wel begrensd zijn op 250, dus veel sneller dan 260 zit er niet in. (en veel verder is dat met 220/230pk ook niet echt mogelijk)
[...]
De R heeft toch gewoon 4motion, maar dan geen sper?
Die heeft enkel een haldex koppeling die het koppel kan verdelen over voor en achteras. Geen sper zoals in de Golf GTI PP die het koppel tussen links en rechts kan verdelen.wimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:25:
[...]
De "R" heeft ook een limited sper .... Is in combinatie met de 4-Motion érg fijn rijden, vooral in de sneeuw, maar de GTi heeft tóch m'n voorkeur (en dat zeg ik als GTD rijder atm).
Wel gebruikt die de remmen om een doorslippend wiel af te remmen en het koppel zo naar de andere kant te sturen, maar dat hebben de snelle TDI's ook.
Ik weet dat Seat ook VAG is, maar Volkswagen heeft toch onze voorkeur. Wel stond een Skoda Octavia RS op de shortlist, maar daar betaal je je ook groen en geel voor een beetje auto. We hebben van 2002 tot 2006 de RS gen 1 gehad, met 1.8 20V Turbo, die was ook geweldig...AndRo555 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:22:
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=QsjLXiMI9Ys
[...]
De R heeft toch gewoon 4motion, maar dan geen sper? Wel die XDS+ die met de remmen wat speelt, maar zeker geen GTI PP sper.
Misschien ook eens kijken naar de Leon Cupra? Die zit zo wat in de buurt van de GTI op vlak van prijs en is wel wat beter uitgerust standaard.
Maar goed, alles bij elkaar: voor de gemiddelde/sportieve doortrapper is dat PP nu niet echt een wereld van verschil als ik de specs naast elkaar leg. Als ik zo hard moet remmen dat ik die grotere remmen nodig heb rijd ik gewoon te hard, en brake fading duurt ook wel even. Ik kan me niet voorstellen dat de remmen en aandrijving er slechter op zijn geworden sinds de eerste TFSI aandrijving van de GTI V in 2004, zou wel erg gek zijn hahaAndRo555 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:28:
[...]
Die heeft enkel een haldex koppeling die het koppel kan verdelen over voor en achteras. Geen sper zoals in de Golf GTI PP die ook het koppel tussen links en rechts kan verdelen.
Wel gebruikt die de remmen om een doorslippend wiel af te remmen en het koppel zo naar de andere kant te sturen, maar dat hebben de snelle TDI's ook.
Brake fading ga je op de openbare weg inderdaad niet snel meemaken..... Tenzij je een rondje "Nordschleife" gaat ondernemen en daarbij gaat kijken wat er kán.
En já ... da's openbare (tol) weg.
Nordschleife gaan we zowat iedere 2 weken naartoe in het seizoen, daar zul je het inderdaad goed merken. Ik ben helaas bang dat het nog wel even duurt voordat m'n ouwe een rondje durft te wagen. Niet vanwege angst met rijden, maar een overdreven voorbeeld: "stel, ik krijg steenslag". Op dat gebied is het een mierenneukerwimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:34:
Brake fading ga je op de openbare weg inderdaad niet snel meemaken..... Tenzij je een rondje "Nordschleife" gaat ondernemen en daarbij gaat kijken wat er kán.
Voor de remmen alleen hoef je het niet te doen. Ik gok dat die sper wel wat leuker is om mee te rijden als het wat natter is. Met dergelijk koppel heb je snel wielspin als je van een rotonde komt in tweede.kuusj98 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:32:
Maar goed, alles bij elkaar: voor de gemiddelde/sportieve doortrapper is dat PP nu niet echt een wereld van verschil als ik de specs naast elkaar leg. Als ik zo hard moet remmen dat ik die grotere remmen nodig heb rijd ik gewoon te hard, en brake fading duurt ook wel even. Ik kan me niet voorstellen dat de remmen en aandrijving er slechter op zijn geworden sinds de eerste TFSI aandrijving van de GTI V in 2004, zou wel erg gek zijn haha
Dat klopt natuurlijk wel, maar is dat een paar mille extra waard?AndRo555 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:38:
[...]
Voor de remmen alleen hoef je het niet te doen. Ik gok dat die sper wel wat leuker is om mee te rijden als het wat natter is. Met dergelijk koppel heb je snel wielspin als je van een rotonde komt in tweede.
De hoofdverschillen in prestaties zijn eigenlijk als volgt:
- 220PK @ 4500RPM-------GTI 7
- 200PK @ 5100RPM-------GTI 5
- 350NM @ 1500RPM-------GTI 7
- 280NM @ 1800RPM-------GTI 5
Dat koppel is natuurlijk nog een reden meer om het ding met 50 in de 6 te knallen en je nergens zorgen over hoeven te maken
De GTI 5 heeft zover ik weet helemaal niks van differentieel-gerelateerde techniek en de 7 non-PP heeft een elektronisch sper, de 7 PP heeft een mechanisch sper.
[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 31-03-2016 20:55 ]
Misschien kijk je (óf je vader) dan toch beter naar een GTD.... Standaard 184PK/380Nm @ 1750RPM. 210PK/420 Nm is simpel een ABT update, verder is het aan de berijder wat er aan verbruik uit komt (ik rijd gemiddeld 1:20,5 met een ABT).
Enige is dat het zónde is om een diesel te gaan rijden bij ±10K Km's per jaar
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 31-03-2016 21:35 ]
De vraag is irriteer je aan wheelspin wanneer het nat en of koud is. Ik krijg mijn vermogen amper weg wanneer dit het geval is. Toen ging ik met de cupra 280 rijden en was het een wereld van verschil. Het kwam met bakken uit de hemel en die cupra voelde je constant het wiel met de meeste grip zoeken en gewoon lekker weg komen. Ik heb ongeveer zelfde pk's alleen meer koppel, maar bij mij zou alleen het traction control lampje gaan branden en niet vooruit komenkuusj98 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:32:
[...]
Maar goed, alles bij elkaar: voor de gemiddelde/sportieve doortrapper is dat PP nu niet echt een wereld van verschil als ik de specs naast elkaar leg. Als ik zo hard moet remmen dat ik die grotere remmen nodig heb rijd ik gewoon te hard, en brake fading duurt ook wel even. Ik kan me niet voorstellen dat de remmen en aandrijving er slechter op zijn geworden sinds de eerste TFSI aandrijving van de GTI V in 2004, zou wel erg gek zijn haha
Op de nordschleife nog nooit mee gemaakt, daar rem je niet op het aller laatste moment zoals op een normaal circuitwimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:34:
Ik bedoelde met dat koppel eigenlijk dat het nog schakellui-er zal rijden als dat het nu al doet, mocht je dat willen. Een GTD, meh, dat vind ik persoonlijk meer een leasebak...wimmel_1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:24:
Misschien kijk je (óf je vader) dan toch beter naar een GTD.... Standaard 184PK/380Nm @ 1750RPM. 210PK/420 Nm is simpel een ABT update, verder is het aan......
Wat ik trouwens echt nergens kan vinden is hoe het nu met die infotainment-systemen zit. Zijn er nu 2 of 3 beschikbare systemen? Ik heb echt met alle termen die in me opkwamen gezocht naar welk systeem stock is, maar kan er maar 2 vinden. Die met een kleiner scherm, en die met dat grote paneel. Echter, zowel het kleine als het grote hebben 4 knoppen aan iedere kant naast het scherm, en ik geloof dat onze kandidaat er maar 3 heeft. Een betere foto kan ik helaas niet krijgen:

Kan iemand me aan het type helpen?
http://webspecial.volkswa...de/de/radionav-start.html
Composition Colour dus in jouw foto.
[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 31-03-2016 22:02 ]
Hmm, nou ja, at least niet diefstal gevoeligAndRo555 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:01:
http://webspecial.volkswa...de/de/radionav-start.html
Wel de vooruitgang in de vorm van een aux en bluetooth, dat missen we nu toch wel heel erg.
Ik rijd ook wel eens met een tweewieler daar en kan de auto's daar dan als chicane gebruiken..... Geloof maar dat remmen dan HEILIG zijnKappeNou schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:51:
[...]
Op de nordschleife nog nooit mee gemaakt, daar rem je niet op het aller laatste moment zoals op een normaal circuitFading is in dat geval ook kwestie van andere blokken kopen die meer hitte aan kunnen.
Even voor de "gein"
YouTube: Guy Martin vs David Coulthard at Silverstone - Speed F1 Special
Ik zou die F1 wel eens willen zien tijdens de ManX race
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 31-03-2016 22:50 ]
Dealer heeft ze ook niet los.max schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:43:
Idd, bij de dealer kunnen ze dit soort dingen nog wel eens (op voorraad) hebben.
Heb er nu een gehaald op de sloop. Hoop dat het even uithoudt.
Dinsdag morgen gaan we "even" langs om die Mk7 GTI waar ik het van de week over had waarschijnlijk te kopen als er verder niks mis mee is. De verkoper was normaal aan de telefoon (wat tegenwoordig ook meer uitzondering dan regel is) wat natuurlijk wel een goed gevoel geeft. Auto heeft een Das Weltauto garantie, wat inhoud dat hij een beurt, 130 punten VW controle krijgt en 12 maanden garantie met pick-up and return met gratis vervangend vervoer.
We krijgen 10K voor de Mk5 GTI, wat een prima prijs is, we hebben hem 2 jaar geleden voor 14K gekocht. 10K is wel mits hij "daadwerkelijk in uitstekende conditie is" wat we hebben aangegeven. Dat is hij gewoon, dus ik voorzie daar geen problemen in, of hij moet 1 klein steenslagputje als kapotstuk zien. Ik ga met mijn vader mee (school: don't ask) als nuchtere adviseur, en rijd ineens heen en terug wat in totaal 500KM is t.b.v. mijn rijervaring. Wat ik me dan afvraag is hoe die verkoper in godsnaam nog winst in die Golf ziet, maar goed, het is een 100% van bumper tot bumper originele handgeschakelde auto met volledige dealer-onderhouden historie, dus dat zal het dan wel zijn...
Zijn er nog punten waar ik het ding echt op moet controleren bij de testrit? Ik heb wel wat sites nagelopen maar ik kom niet veel verder dan een niet werkend touchscreen onder de 8 graden. De turbo van de eerste serie's zouden wat zwak zijn, maar goed, de 1st gen TFSI had ook zo zijn grote problemen.
We krijgen 10K voor de Mk5 GTI, wat een prima prijs is, we hebben hem 2 jaar geleden voor 14K gekocht. 10K is wel mits hij "daadwerkelijk in uitstekende conditie is" wat we hebben aangegeven. Dat is hij gewoon, dus ik voorzie daar geen problemen in, of hij moet 1 klein steenslagputje als kapotstuk zien. Ik ga met mijn vader mee (school: don't ask) als nuchtere adviseur, en rijd ineens heen en terug wat in totaal 500KM is t.b.v. mijn rijervaring. Wat ik me dan afvraag is hoe die verkoper in godsnaam nog winst in die Golf ziet, maar goed, het is een 100% van bumper tot bumper originele handgeschakelde auto met volledige dealer-onderhouden historie, dus dat zal het dan wel zijn...
Zijn er nog punten waar ik het ding echt op moet controleren bij de testrit? Ik heb wel wat sites nagelopen maar ik kom niet veel verder dan een niet werkend touchscreen onder de 8 graden. De turbo van de eerste serie's zouden wat zwak zijn, maar goed, de 1st gen TFSI had ook zo zijn grote problemen.
Na 3 jaar even geen Golf gereden te hebben, ga ik waarschijnlijk toch weer een Golf rijden over een jaar. De keuze is gevallen op een E-Golf. Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring met de elektrische variant hebben. En dan ben ik vooral benieuwd naar de echte actieradius bijvoorbeeld.
Reden is, mijn baas wil geen fossiele brandstof meer vergoeden, maar wel elektra. Bovendien vind ik 15% bijtelling op een GTE wel heel erg gortig worden.
Reden is, mijn baas wil geen fossiele brandstof meer vergoeden, maar wel elektra. Bovendien vind ik 15% bijtelling op een GTE wel heel erg gortig worden.
Vandaag een proefrit gemaakt in een Volkswagen Passat Variant 1.6 TDi Executive uit 2012 en dat viel niets tegen. We hebben eerder al gereden in een Skoda Octavia Combi (2013) en een Golf Variant (2010). Wat mij opviel was dat de auto erg lekker reed en goed op de weg lag. We hebben een goed gesprek gehad met de verkoper en die kweekte ook vertrouwen in mij dus dat was erg prettig. Ik heb wel enkele vragen:
-De auto word aangeboden door een klein bedrijf (AutoEelde) de prijs voor deze Passat is erg interessant vinden wij maar ze zijn niet aangesloten bij de Bovag... Is dat een slecht teken of zijn er meer bedrijven die auto's verkopen zonder Bovag? Wij kunnen deze auto krijgen met een grote beurt en 3 maanden garantie voor ongeveer € 14.000.
- De auto heeft 159.000km gereden, nu is het een Diesel maar is dat een normale stand voor een auto in deze prijsklasse? En vooral kan je er nog vele jaren in rijden..
- De auto moet bij 210.000 de riem vervangen worden, en bij elke 30.000km een beurt. Kun je er dan vanuit gaan dat je in ieder geval de eerste paar jaar redelijk onderhoudsvrij kunt rijden? De auto is van 1e eigenaar...
We hebben afgesproken dat we er over na zouden denken en donderdag terugkomen. Er werd ons gelijk aangeboden om nog een rit te maken om te kijken of het gevoel dan nog steeds goed is. Ik vond dat de verkoper niet doordramde en oprecht met ons onderhandelde.
Goede deal is nu de vraag? Of is er meer...
-De auto word aangeboden door een klein bedrijf (AutoEelde) de prijs voor deze Passat is erg interessant vinden wij maar ze zijn niet aangesloten bij de Bovag... Is dat een slecht teken of zijn er meer bedrijven die auto's verkopen zonder Bovag? Wij kunnen deze auto krijgen met een grote beurt en 3 maanden garantie voor ongeveer € 14.000.
- De auto heeft 159.000km gereden, nu is het een Diesel maar is dat een normale stand voor een auto in deze prijsklasse? En vooral kan je er nog vele jaren in rijden..
- De auto moet bij 210.000 de riem vervangen worden, en bij elke 30.000km een beurt. Kun je er dan vanuit gaan dat je in ieder geval de eerste paar jaar redelijk onderhoudsvrij kunt rijden? De auto is van 1e eigenaar...
We hebben afgesproken dat we er over na zouden denken en donderdag terugkomen. Er werd ons gelijk aangeboden om nog een rit te maken om te kijken of het gevoel dan nog steeds goed is. Ik vond dat de verkoper niet doordramde en oprecht met ons onderhandelde.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Over die Passat weet ik niet zoveel om daar echt iets nuttig over te zeggen. Echter is er hier in huis een 1.6TDI golf met dezelfde motor die de 200.000km nadert, distributie is iets waar je rekening mee houden, net als schijven van voor, die net als de blokken tegen het eind van hun leven zijn. Dat is iets (indien nog niet gedaan) waar je wel rekening mee moet houden in de onderhoudskosten. Onderhoudsbeurten zijn niet goedkoop als je ze bij VW zelf laat doen, maar nu ook niet extreem duur (250-400 euro).
Verdere dingen om rekening mee te houden zijn de EGR-klep en DPF, beiden gaan waarschijnlijk ooit eens stuk gaan. Echter is dit vaak eerder een probleem bij auto's die vaak korte ritten doen en niet (lang genoeg) op temperatuur komen. Echter is dat waarschijnlijk geen probleem bij die wagen (40k+ km/jaar). Heel af en toe op zijn staart trappen (bij warme motor uiteraard) is zeker niet slecht daarvoor.
Het klinkt misschien als een probleemblok zoals ik het hier beschrijf, alleen is dat niet bepaald zo, het is een van de betere de VW op de markt heeft gezet.
Misschien nog handig om eens te zien: https://www.youtube.com/watch?v=CeEMc7QEAjo
Over de 1.6TDI: https://www.youtube.com/watch?v=IBzxIkgd7Wk
Indien de Skoda Octavia de laatste generatie (mk3) is, dan zou ik meer naar daar neigen gezien het (veel) nieuwere chassis. Indien niet maakt het niet uit, want onderhuids zijn de alledrie gerelateerd.
Verdere dingen om rekening mee te houden zijn de EGR-klep en DPF, beiden gaan waarschijnlijk ooit eens stuk gaan. Echter is dit vaak eerder een probleem bij auto's die vaak korte ritten doen en niet (lang genoeg) op temperatuur komen. Echter is dat waarschijnlijk geen probleem bij die wagen (40k+ km/jaar). Heel af en toe op zijn staart trappen (bij warme motor uiteraard) is zeker niet slecht daarvoor.
Het klinkt misschien als een probleemblok zoals ik het hier beschrijf, alleen is dat niet bepaald zo, het is een van de betere de VW op de markt heeft gezet.
Misschien nog handig om eens te zien: https://www.youtube.com/watch?v=CeEMc7QEAjo
Over de 1.6TDI: https://www.youtube.com/watch?v=IBzxIkgd7Wk
Indien de Skoda Octavia de laatste generatie (mk3) is, dan zou ik meer naar daar neigen gezien het (veel) nieuwere chassis. Indien niet maakt het niet uit, want onderhuids zijn de alledrie gerelateerd.
[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 25-04-2016 18:09 ]
Misschien goed om eerst dit aankoopadvies te lezen op Autoblog. Er zijn namelijk wel wat aandachtspunten, dus altijd goed om daar even extra op te letten als je voor je tweede proefrit gaat.cypress3d schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:59:
[...]
Ik denk niet dat je op mijn subjectieve mening zit te wachten, maar ik zou persoonlijk niet snel in zee gaan met een bedrijf dat niet bij Bovag is aangesloten. Het is ook een vrij jonge wagen, en dan ben ik toch geneigd me af te vragen waarom die bij zo'n bedrijf terecht is gekomen, en niet gewoon bij een dealer of Bovag garage.
Maar goed, je hebt een half jaar 3 maanden garantie schrijf je, als er echt mankementen zijn zal dat in de eerste 6 3 maanden doorgaans wel naar voren komen. Niettemin zou ik als ik jou was wel de kleine lettertjes in het garantiecontract goed lezen, zeker omdat er in dit geval geen brancheorganisatie achter staat waar de regeltjes bij geschillen uniform geregeld zijn.
Ach Bovag is toch ook maar gewoon een inkooporganisatie.
Bestaat het nog dat je een auto ANWB kunt laten keuren?
De laatste VW die ik heb laten keuren heb ik door een VW dealer laten doen. Ook vragen de auto uit te lezen. Er kunnen daar allerlei dure fratsen blijken zoals kleppen van de airco, dpf, defecten PDC etc.
Bestaat het nog dat je een auto ANWB kunt laten keuren?
De laatste VW die ik heb laten keuren heb ik door een VW dealer laten doen. Ook vragen de auto uit te lezen. Er kunnen daar allerlei dure fratsen blijken zoals kleppen van de airco, dpf, defecten PDC etc.
Heb je vragen beantwoord met het dik gedrukte, hopelijk kom je daar wat verder mee.cypress3d schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:59:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Volkswagen Passat Variant 1.6 TDi Executive uit 2012 en dat viel niets tegen. We hebben eerder al gereden in een Skoda Octavia Combi (2013) en een Golf Variant (2010). Wat mij opviel was dat de auto erg lekker reed en goed op de weg lag. We hebben een goed gesprek gehad met de verkoper en die kweekte ook vertrouwen in mij dus dat was erg prettig. Ik heb wel enkele vragen:
Het wil allemaal niet heel veel zeggen imo, gros van alle autobedrijven koopt een auto in en zet hem direct weer te koop, hoe minder moeite hoe meer winst. Of de prijs rechtvaardig is, is een kwestie van het rondzoeken op internet, zoek naar auto's met vergelijkbare kilometerstanden en ongeveer dezelfde opties en kijk wat daar de prijzen van zijn.
160/4=40.000 per jaar, wat meer dan omdat 2016 pas op de helft is, maar niks geks voor een diesel
Ligt er natuurlijk aan hoeveel je per jaar zelf gaat rijden en hoe snel je dus die 210.000 gaat aantikken. Wat je zou kunnen doen zoals Nokiaan al zegt is de auto uit laten lezen, scheelt wel dat je 3 maanden garantie hebt.
Wat ik persoonlijk altijd aanraadt is vraag iemand in je directe omgeving die verstand heeft van auto's, nog beter iemand die monteur oid is. Laat hem de auto inspecteren, mijn vader (ook monteur) neem ik altijd mee, die gaat zelfs onder de auto liggen als hij het niet vertrouwt.
Je kan via het rdw of de iKenteken app voor een paar euro meer informatie opvragen over de auto, zoals eigenaren en of de auto geleased is of particulier werd gereden.
Verder kun je als leek letten op:
de staat van de banden, genoeg profiel, geen scheurtjes in het rubber?, staat van de carrosserie, let hierbij goed op de tussenruimtes van de verschillende carrosserie delen zoals bijvoorbeeld de voorbumper en de spatborden, als je hier ernstige verschillen in ziet betekent dat vaak dat er eens schade meegereden is en verder wilt het interieur ook veel zeggen over de vorige bestuurder, is er veel beschadiging, krassen bij deuren, portieren, middenconsole etc, dan weet je eigenlijk ook wat voor type er in gereden heeft.
Uiteindelijk blijft het belangrijk wat je gevoel zegt, zo heb ik op 200km afstand bij een particulier gezin een golf 6 1.2 tsi gekocht een jaar geleden met 70.000 op de teller, het blijft altijd een risico.
Bedankt voor de reacties! Nog een vraag..
Een passat vs een golf variant en dan het diesel verbruik is de golf zuiniger of is een grotere auto als een Passat net zo zuinig?
Passat - 77ltr tank
Golf Variant - 55ltr tank
Je zou zeggen dat de passat een stuk duurder zou moeten zijn vanwege het gewicht?!
Een passat vs een golf variant en dan het diesel verbruik is de golf zuiniger of is een grotere auto als een Passat net zo zuinig?
Passat - 77ltr tank
Je zou zeggen dat de passat een stuk duurder zou moeten zijn vanwege het gewicht?!
Je zou op https://www.spritmonitor.de eens kunnen kijken naar de verschillen. De passat en de golf hebben dezelfde motorblokken, dus zal het gewicht zeker uitmaken, ook voor de wegenbelasting en verzekering.cypress3d schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:58:
Bedankt voor de reacties! Nog een vraag..
Passat - 77ltr tank
Vandaag de knoop doorgehakt! Een erg mooie golf VI variant uit 2012 (1.6tdi) gekocht met net geen 160.000 op de teller. Grote beurt, 3 mnd garantie in de kleur silver. Over twee weken ophalen dus aftellen maar. Foto volgt
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's (ook van het interieur).
Nice ben ook erg benieuwd naar foto's inderdaad! Welke opties heeft de auto allemaal?
Zoals jullie weten heb ik een redelijk nieuwe passat, nu staat er al sinds de laatste 2 maanden bijna 10K op de teller. En nu geeft de computer aan dat ik bij 15K de olie moet verversen.
Dit lijkt mij niet echt een normaal schema of is het normaal om iedere 15K de olie te verversen?
Dit lijkt mij niet echt een normaal schema of is het normaal om iedere 15K de olie te verversen?
Kijk eens in het boekje.....
😬Scrtz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:09:
Nice ben ook erg benieuwd naar foto's inderdaad! Welke opties heeft de auto allemaal?
Vw Golf 6 variant 1.6tdi 105pk bmt highline executive
Audio & telefonie: Aansluiting externe audio app., Bluetooth carkit, Radio/CD-speler (geïntegreerd)
Comfort & Interieur: 12 Volt aansluiting achterin, Airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Climate control, Cruise Control, Deelbare achterbank, Electr. ramen achter, Electr. ramen voor, Gekoeld dashboardkastje, Lederen stuurwiel, Middenarmleuning achterbank, Middenarmleuning voor, Navigatie (geïntegreerd), Radiobediening stuur, Ski-luik, Zelfdimmende binnenspiegel
Exterieur: 16 inch velgen, Achterruitwisser, Dakrails, Electr. verstelbare buitenspiegels, Lichtmetalen velgen, Regensensor, Trekhaak, Verwarmde buitenspiegels
Techniek: Startonderbreking, Stuurbekrachtiging, Traction Control
Veiligheid: ABS, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Alarmsysteem, ESP, Hoofdsteunen achter, Isofix aansluiting, Parkeersensoren, Zij-airbags voor
Verlichting: Automatisch inschakelende verlichting, Dagrijverlichting, Mistlicht voor
Overig: "Grote" navigatie, "Klapsleutels" met afstandbed, 3 Hoofdsteunen achterin, Afdekhoes bagageruimte, Alcantara interieur, Bandenspanningsensoren, Bekerhouder(s), Blanke dakrailing, Bluemotion Technology, Bochtenverlichting, Bumpers in kleur meegespoten, Chrome pakket, Drie 3 puntsgordels achter, ECC, Hoogte verstelbare koplampen, In hoogte verstelbare stoel, Klein leder pakket (stuur en pook), Knipperlichten in zijspiegels, Lendesteunverstelling, Licht en zicht pakket, Multifuctioneel stuurwiel, Geintegreerde navigatie, Nieuw model, Originele Nederlandse dealeronderhouden auto, Start-stop systeem, Verstelbaar stuurwiel.
Kortom een auto met veel leuke features
[ Voor 3% gewijzigd door cypress3d op 28-04-2016 23:31 ]
Heel netjes hoor, rijd heerlijk! Heb zelf ook een highline executive, alleen dan met kleine navigatie en geen parkeersensoren, maar verschil moet er zijn hecypress3d schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:28:
[...]
😬
Vw Golf 6 variant 1.6tdi 105pk bmt highline executive
Audio & telefonie: Aansluiting externe audio app., Bluetooth carkit, Radio/CD-speler (geïntegreerd)
Comfort & Interieur: 12 Volt aansluiting achterin, Airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Climate control, Cruise Control, Deelbare achterbank, Electr. ramen achter, Electr. ramen voor, Gekoeld dashboardkastje, Lederen stuurwiel, Middenarmleuning achterbank, Middenarmleuning voor, Navigatie (geïntegreerd), Radiobediening stuur, Ski-luik, Zelfdimmende binnenspiegel
Exterieur: 16 inch velgen, Achterruitwisser, Dakrails, Electr. verstelbare buitenspiegels, Lichtmetalen velgen, Regensensor, Trekhaak, Verwarmde buitenspiegels
Techniek: Startonderbreking, Stuurbekrachtiging, Traction Control
Veiligheid: ABS, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Alarmsysteem, ESP, Hoofdsteunen achter, Isofix aansluiting, Parkeersensoren, Zij-airbags voor
Verlichting: Automatisch inschakelende verlichting, Dagrijverlichting, Mistlicht voor
Overig: "Grote" navigatie, "Klapsleutels" met afstandbed, 3 Hoofdsteunen achterin, Afdekhoes bagageruimte, Alcantara interieur, Bandenspanningsensoren, Bekerhouder(s), Blanke dakrailing, Bluemotion Technology, Bochtenverlichting, Bumpers in kleur meegespoten, Chrome pakket, Drie 3 puntsgordels achter, ECC, Hoogte verstelbare koplampen, In hoogte verstelbare stoel, Klein leder pakket (stuur en pook), Knipperlichten in zijspiegels, Lendesteunverstelling, Licht en zicht pakket, Multifuctioneel stuurwiel, Geintegreerde navigatie, Nieuw model, Originele Nederlandse dealeronderhouden auto, Start-stop systeem, Verstelbaar stuurwiel.
Kortom een auto met veel leuke features
Mijn garagehouder beweerde dat het variabel oliewisselprogramma (Long Life olie en sensor die aangeeft wanneer de olie gaar is) pas na het eerste 15k onderhoud ingeschakeld kon worden. Heb dus ook een oliewissel op 15k laten uitvoeren; daarna overgeschakeld naar Long Life. Wel van het begin af deze olie gebruikt.knutsel smurf schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:14:
Zoals jullie weten heb ik een redelijk nieuwe passat, nu staat er al sinds de laatste 2 maanden bijna 10K op de teller. En nu geeft de computer aan dat ik bij 15K de olie moet verversen.
Nu vraagt de auto om de 30k een inspectie.
De variable oliepomp klep heeft de eerste 1000km op max druk gereden om het systeem te spoelen. Nu is de olie dus vuiler dan normaal dus moet de filter en olie gewisseld worden.knutsel smurf schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:14:
Is geheel normaal.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Over dik een week dus onze VW Golf Variant ophalen, en ondertussen al aan het kijken hoe ik het geluid in die auto beter kan krijgen. Nu zag ik op autopar.nl een Helix Subwoofer 300w die geplaatst word op de plek van je reservewiel. Nu ben ik totaal NIET van de house/trance muziek met dat gedreun maar echt een liefhebber van goede hoge- en lage tonen. We luisteren meer naar Singer songwriter/rock muziek. Ik hoef niet mijn auto uit te dreunen. Is dit een goede oplossing of kan het ook anders? Standaard klinkt de audio niet al te best...
Gewoon betere speakers in je deur zetten is ook een optie hecypress3d schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:11:
Over dik een week dus onze VW Golf Variant ophalen, en ondertussen al aan het kijken hoe ik het geluid in die auto beter kan krijgen. Nu zag ik op autopar.nl een Helix Subwoofer 300w die geplaatst word op de plek van je reservewiel. Nu ben ik totaal NIET van de house/trance muziek met dat gedreun maar echt een liefhebber van goede hoge- en lage tonen. We luisteren meer naar Singer songwriter/rock muziek. Ik hoef niet mijn auto uit te dreunen. Is dit een goede oplossing of kan het ook anders? Standaard klinkt de audio niet al te best...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat kan ook nog ja, ik zal me daar ook eens in verdiepen wat er mogelijk is.DennusB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:54:
[...]
Gewoon betere speakers in je deur zetten is ook een optie he(Eventueel met losse versterker)
Vaak helpt een andere versterker al een hele berg, omdat die factory-rommel gewoon niet goed genoeg je speakers aan kan sturencypress3d schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:00:
[...]
Dat kan ook nog ja, ik zal me daar ook eens in verdiepen wat er mogelijk is.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je hebt als het goed is de executive toch? Iig mijne heeft 8 boxen rondom, dat klinkt imo toch meer dan prima hoor.cypress3d schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:11:
Haha geen idee hoeveel speakers mijne heeft, dat ga ik nog ontdekken :-)Scrtz schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:57:
[...]
Je hebt als het goed is de executive toch? Iig mijne heeft 8 boxen rondom, dat klinkt imo toch meer dan prima hoor.
In mijn zoektocht naar een andere auto kwam ik een bora uit 2004 tegen. Nu ben ik er redelijk van gechameerd, maar hoe makkelijk pas een racefiets met het voorwiel eruit via de achterbak de auto in? Kunnen jullie mij helpen?
Heeft hier iemand al een nieuwe Passat/golf?/touran? met die Active Info Display? Dus de digitale klokken en navigatie scherm? Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen, lijkt me een leuke feature.
Bv leesbaarheid bij veel zonlicht, reactie snelheid van het scherm, weerstand/gebruik bij na erg koude nacht zijn dingen die me te binnen schieten...
Bv leesbaarheid bij veel zonlicht, reactie snelheid van het scherm, weerstand/gebruik bij na erg koude nacht zijn dingen die me te binnen schieten...
www.youtube.com/DerOllie
Gisteravond ging bij mijn Golf V uit 2005 het EPC lampje branden op het dashboard. Ik was al direct bang dat het die weer stevig geld zou gaan kosten, maar het vermoeden van de dealer was dat het enkel om de remschakelaar zou gaan. Gelukkig valt die qua kosten wel mee (60 euro, inclusief plaatsen en resetten van de meldingen). Nu maar hopen dat het lampje uit blijft.
Kijk eerst eens naar de zekeringen van je ABS/rembekrachtiging/remlichten. Als een van die zekeringen door is gaat EPC lampje ook branden omdat die denkt dat er iets mis is met het remsysteem.
Been there.
Been there.

Ok kort vraagje en voor jullie die hard VW fans een appeltje maar....
HOE kan je zien op je dash hoeveel KM je gereden hebt (over meerdere dagen dus niet "trip") zoals ik met mijn vorige auto kon? Zo kon ik makkelijk zien hoeveel km ik kon rijden op een tank dus zo'n 700km op 1 tank verdeeld over een week...
Nu kan ik alleen maar Trip gebruiken die meet alleen je dag afstand... kan me niet voorstellen dat een VW dit niet kan?
HOE kan je zien op je dash hoeveel KM je gereden hebt (over meerdere dagen dus niet "trip") zoals ik met mijn vorige auto kon? Zo kon ik makkelijk zien hoeveel km ik kon rijden op een tank dus zo'n 700km op 1 tank verdeeld over een week...
Nu kan ik alleen maar Trip gebruiken die meet alleen je dag afstand... kan me niet voorstellen dat een VW dit niet kan?
Trip meet de laatste tijd tussen reset en nu. Niet je dagafstand.
https://issuu.com/volkswa...eboekjegolfgolfgtigolfgtd
Pagina 22 van de handleiding.
Hier een Passat met 52000km op de klok met het AID, werkt erg prettig. Het is er wel een uit april 2015 en die heeft er nog een met een iets ander stuk glas/plastic er voor en was nog niet enkele graden verder gedraaid zoals de nieuwere modellen wel (blijkbaar).DerOllie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:07:
Heeft hier iemand al een nieuwe Passat/golf?/touran? met die Active Info Display? Dus de digitale klokken en navigatie scherm? Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen, lijkt me een leuke feature.
Leesbaarheid is prima, echt geen last van in bepaalde zon invallen, in het gelinkte filmpje lijkt dat vele malen erger dan het in het echt is.
Het scherm op zich is zeer leuk, vooral de navigatie tussen de tellers is echt de toegevoegde waarde, zowel op grotere kaart en iets kleinere tellers als kleinere kaart en grotere tellers is er eigenlijk geen nood niet meer aan het centrale scherm, tenzij je zelf even een groot overzicht wil. Kaarten zoomen in en uit naargelang de nood, op kruispunten en verkeerssituaties wat meer detail, op snelweg cruise met vele km's tot de volgende afrit doet die het weer met wat meer overzicht.
De tellers kunnen daarbij gewoon tellers zijn of tellers met andere tellers er in (verbruik, range, etc). Leuke gimmick, maar hier staat die al heel lang op dezelfde gemiddeld verbruik en range. Mocht ik echt willen klagen is dat er in de relatief grote schermoppervlak niet de mogelijkheid is om meerdere gegevens over de auto tegelijk te laten tonen. Als iemand die wel in de technische kant geïnteresseerd is, is dat wel jammer. Info zoals actueel verbruik, water temp, olie temp, turbodruk, EGR klep stand, AFR, DPF status,... hadden wel een leuke extra geweest.
Reactiesnelheid van het scherm is prima, de tellers laggen nooit. (nogal moeilijk in een 2.0TDI
In de kou doet die het gewoon goed zover er nog nooit echt heel koud is geweest, minimum ligt nog een stuk boven de -10 ergens in de alpen in de winter. Al denk ik dat VW dit wel getest heeft tot ver over de temperaturen die wij hier gewoon zijn.
Wel zit er nog altijd een bug in, die tijdens het onderhoud bij de dealer vorig jaar niet gefixed is geweest
Is het het waard? Aangezien het standaard was op deze wagen/configuratie (2.0TDI 150pk MT Highline Variant) is dat nogal moeilijk om er over te oordelen. Een achteruitrijcamera en goed geluid staat hoger op mijn lijstje, maar leer dan weer niet. Kans is wel groot dat het ook zal zitten op de volgende wagen.
Echter is het AID + Discover Media waarschijnlijk de leukere (en goedkopere?) optie dan enkel Discover Pro navigatie.
Video (in deze wagen
Overigens ter referentie voor (toekomstig) Passat rijders: (lease maatschappij gegevens)
1e onderhoud @30k km: 188 euro excl btw
4 winterbanden 215/55/R17: 909 eur excl btw
wisselen (+stockage) banden: 79 eur excl btw
April 2015 en nu al 520.000 km? 
AID is wel super
AID is wel super
[ Voor 26% gewijzigd door Maasluip op 10-05-2016 22:01 ]
Signatures zijn voor boomers.
Thx😀max schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:33:
Trip meet de laatste tijd tussen reset en nu. Niet je dagafstand.
Goeie ervaring dus. Ik zie het zitten in een Tiguan, en op de highline zit het daar standaard in, vond het wel mooi, maar ervaringen zijn belangrijker.AndRo555 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:39:
[...]
<<verhaal over AID>>
Video (in deze wagen): https://www.youtube.com/watch?v=EcYLxO2KH_E
Als dat jou eigen video is, die had ik dus ook al bekeken
[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 11-05-2016 10:32 ]
www.youtube.com/DerOllie
Wij hebben nu een maand een golf sportsvan (2015) 1.2 tsi met iets meer dan 30 K op de teller, maar nu blijkt dat de motor stottert. Dit is vooral aanwezig bij 2000 tot 2100 toeren (50 in 3de versnelling), maar is er altijd wel een klein beetje. De dealer heeft al een keer schoonmaakmiddel in de tank gegooid, maar dat hielp niet.
Op het internet kan ik hier eigenlijk niets over vinden, maar misschien dat iemand hier een idee heeft?
Op het internet kan ik hier eigenlijk niets over vinden, maar misschien dat iemand hier een idee heeft?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Misschien niet de bedoeling maar wellicht dat een goede chiptuner het probleem er uit kan programmeren.
Zie dat de golf 6 cabrio uit de configurator is verdwenen bij volkswagen.nl, nieuwe op komst? 
Net 17" originele porto velgen op de kop weten te tikken, dit weekend even erop draaien en dan zal ik foto's posten!
Net 17" originele porto velgen op de kop weten te tikken, dit weekend even erop draaien en dan zal ik foto's posten!
Heeft of rijd er iemand zakelijk een Caddy 1.6 tdi uit 2014?
Mijn vader heeft de 75pk versie en haalt hiermee 1 op 15... , best schadelijk voor een diesel.
Zeker op 100/110 km/u...
Wat zijn jullie ervaringen?
Ben ook benieuwd wat er na het onderhoud van de sjoemelsoftware gebeurd....
Mijn vader heeft de 75pk versie en haalt hiermee 1 op 15... , best schadelijk voor een diesel.
Zeker op 100/110 km/u...
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Waarschijnlijk niet. De minder verkopende modellen worden gewoonweg niet aangeboden. Polo GTI is in België niet te verkrijgen, net als de snellere benzine's op de Passat en de 1.0TSI in de Golf.Scrtz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:10:
Zie dat de golf 6 cabrio uit de configurator is verdwenen bij volkswagen.nl, nieuwe op komst?
Daarnaast is er nog altijd de Beetle cabrio, dus echt zonder zitten ze ook niet.
Met de 75pk variant moet je nogal eens trappen om vooruit te komen, en dat merk je. In een Golf 6 met dezelfde motor wordt er hier tegen de 5l/100km (1:20) gehaald en dat is met 90% snelweg verkeer aan 120km/u (paar stukjes 130). Neem daarbij een grotere luchtweerstand, kortere versnellingen en een pak meer gewicht en je verbruik keldert vrij snel. Met een top van 150km/u kan je al raden dat de luchtweerstand een grote stempel gaat drukken op het verbruik. Zeker bij snelweg snelheden ga je dat merken.Jestar076 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:35:
Zeker op 100/110 km/u...
Zijn collega met dezelfde motor maar dan BM(Bluemotion), haalt wel met gemak 1:20....AndRo555 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Met de 75pk variant moet je nogal eens trappen om vooruit te komen, en dat merk je. In een Golf 6 met dezelfde motor wordt er hier tegen de 5l/100km (1:20) gehaald en dat is met 90% snelweg verkeer aan 120km/u (paar stukjes 130). Neem daarbij een grotere luchtweerstand, kortere versnellingen en een pak meer gewicht en je verbruik keldert vrij snel. Met een top van 150km/u kan je al raden dat de luchtweerstand een grote stempel gaat drukken op het verbruik. Zeker bij snelweg snelheden ga je dat merken.
Nu moet er bij de caddy van mijn vader meer gebeuren dan een software update om van het gesjoemel af te zijn.
Daarna maar eens laten chiptunen naar 140pk+
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
dezelfde motor met zelfde aantal pk's want alleen bluemotion gaat je niet zoveel schelen, enigste wat BM doet is start-stop zover ik weet?Jestar076 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:28:
[...]
Zijn collega met dezelfde motor maar dan BM(Bluemotion), haalt wel met gemak 1:20....
Nu moet er bij de caddy van mijn vader meer gebeuren dan een software update om van het gesjoemel af te zijn.
Daarna maar eens laten chiptunen naar 140pk+
De 1.6 tdi is allemaal 1 pot nat geloof ik.Scrtz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:31:
[...]
dezelfde motor met zelfde aantal pk's want alleen bluemotion gaat je niet zoveel schelen, enigste wat BM doet is start-stop zover ik weet?
75-102pk
Ik twijfel nu alleen of hij de 2.0 versie heeft..
Misschien ook een andere bakverhoudingen/eindoverbrenging? Andere, zuinigere banden waarschijnlijk ook nog. Daarnaast is rijstijl een veel belangrijkere factor in verbruik naast welk soort verkeer (stad/file/snelweg), vergelijken tussen verschillende rijders zegt niet zo veel. Als je even doortrapt in Duitsland, dan moet je niet al te veel moeite doen om de 1.6TDI richting de 10l/100km (1:10) te krijgen over langere afstanden.Scrtz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:31:
[...]
dezelfde motor met zelfde aantal pk's want alleen bluemotion gaat je niet zoveel schelen, enigste wat BM doet is start-stop zover ik weet?
Is dat je eigen ervaring of 'van horen zeggen ' ?cypress3d schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:11:
Anders wellicht afwachten hoe het geluid bevalt ipv je nu al druk te maken
Precies, plus de executive versie heeft 8 speakers rondom, wat imo toch meer dan prima klinkt voor een standaard installatie.shameete schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:50:
[...]
Is dat je eigen ervaring of 'van horen zeggen ' ?
Anders wellicht afwachten hoe het geluid bevalt ipv je nu al druk te maken
In m'n Scirocco MY11 (Highline Pus) had ik de standaard 8 speakers. Destijds bewust NIET voor het "DynAudio" pakket gegaan omdat de standaard speakers ook voldeden en voor "standaard" speakers zelfs érg goed waren.Scrtz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:18:
[...]
Precies, plus de executive versie heeft 8 speakers rondom, wat imo toch meer dan prima klinkt voor een standaard installatie.
M'n huidige Golf MY15 (Highline) heb ik wél met het "DynAudio" pakket laten uitrusten. Het huidige "DynAudio" pakket van Volkswagen is iets uitgebreider (én veel beter) dan dat het destijds was.
Misschien dat je met de standaard installatie ooit het "Sub" gedeelte gaat missen (lijkt me niet als je Sing a Songwriter materiaal luistert) maar voor de rest is het standaard audiogebeuren van VW gewoon serieus goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 14-05-2016 17:53 ]
Ja precies, ik geniet er altijd heerlijk vanwimmel_1 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:44:
[...]
In m'n Scirocco MY11 (Highline Pus) had ik de standaard 8 speakers. Destijds bewust NIET voor het "DynAudio" pakket gegaan omdat de standaard speakers ook voldeden en voor "standaard" speakers zelfs érg goed waren.
M'n huidige Golf MY15 (Highline) heb ik wél met het "DynAudio" pakket laten uitrusten. Het huidige "DynAudio" pakket van Volkswagen is iets uitgebreider (én veel beter) dan dat het destijds was.
Misschien dat je met de standaard installatie ooit het "Sub" gedeelte gaat missen (lijkt me niet als je Sing a Songwriter materiaal luistert) maar voor de rest is het standaard audiogebeuren van VW gewoon serieus goed.
Het enige moment waarop ik écht een "SUB" miste was tijdens sommige stukken van de Dire Straits...... Private Investigations
Ik moet ook zeggen dat het me enorm meevalt hoe die speakers klinken die erin zitten. Viel me pas na een paar dagen op dat er gewoon 8 speakers inzitten... :-)
ik zag later pas dat ik een oude post quotecypress3d schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:58:
Ik moet ook zeggen dat het me enorm meevalt hoe die speakers klinken die erin zitten. Viel me pas na een paar dagen op dat er gewoon 8 speakers inzitten... :-)

in mijn golf7 zitten ook 8 speakers volgens de prijslijst, maar toch even kijken waar die zitten, want in eerste instantie tel ik er 6, in de A-stijl, voorportieren en achterportieren...
weet het wel zeker, daarnaast nog recuperatie van remenergie. ook was het aanvinken van opties op een nieuwe bluemotion beperkt om de uitstoot niet op te laten lopen, bij een BMT heb je daar weer geen last van.AndRo555 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:52:
[...]
Misschien ook een andere bakverhoudingen/eindoverbrenging? Andere, zuinigere banden waarschijnlijk ook nog. Daarnaast is rijstijl een veel belangrijkere factor in verbruik naast welk soort verkeer (stad/file/snelweg), vergelijken tussen verschillende rijders zegt niet zo veel. Als je even doortrapt in Duitsland, dan moet je niet al te veel moeite doen om de 1.6TDI richting de 10l/100km (1:10) te krijgen over langere afstanden.
overigens heeft mijn 1.6 TDI 110 PK
[ Voor 43% gewijzigd door Shanquish op 15-05-2016 09:00 ]
Ik had laatst een Opel Combi mee gehuurd van Sixt met denk ik iets van 90 pk diesel. Ik heb 107 km gereden op 7 liter dus 1 op 15. Netjes dus.Jestar076 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:35:
Zeker op 100/110 km/u...
Ik heb er 130 kmh meegereden en 100 kmh. Ook heb ik in de stad meegereden. Al met al top.
Even iets anders over die sjoemelsoftware of mijn motor. Mijn dealer geeft aan dat ze niets hebben gedaan maar ik twijfel. Ik weet niet de 1.2TSI er ook last van heeft of dat het defect is ergens. De motor loopt netjes, geen gestotter maar soms is de motor fel en soms heel tam. Er is door de dealer een bus schoonmaakzooi door de brandstofleidingen gegooid. Op zich prima maar sindsdien heb ik hoger verbruik, ok beter gezegd, ik mis ruim 50 tot 100 km op een tank. Ik rij in de stad ook minder zuinig (op de boordpc lijkt het of ik niet verder kom dan 8,5l/100km ofwel 1 op 11 terwijl ik daarvoor makkelijk 6,5l/100km) en met de snelweg waar 5,2l/100km te halen was haal ik met moeite 6,2l/100km. Dan praat ik over dezelfde stukken en rij nu ook meer op cruise. Ik heb wel weer 17 inch nieuw Michelin rubber eronder liggen maar ik merkte het al bij mijn winterbanden.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Het is verstandig om bij de TSI motoren iedere 30k (bij veel korte ritten, anders 50k) je inlaat te laten reinigen. Dit kan op verschillende plekken in NL, bijv JD in Lochem, Tuningparts in Zoetermeer, Vagcarservice Bergschenhoek. Het kost rond de 125 euro en je blok knapt er aardig van op. Ik laat de A1 van mijn vrouw ook iedere 30k reinigenGmount schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:18:
Wij hebben nu een maand een golf sportsvan (2015) 1.2 tsi met iets meer dan 30 K op de teller, maar nu blijkt dat de motor stottert. Dit is vooral aanwezig bij 2000 tot 2100 toeren (50 in 3de versnelling), maar is er altijd wel een klein beetje. De dealer heeft al een keer schoonmaakmiddel in de tank gegooid, maar dat hielp niet.
http://www.vagcarservice.nl/index.php/bg-cleaning
[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 15-05-2016 10:16 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Nieuwe velgen zitten er eindelijk op!

Staat toch stukken stoerder dan de standaard 16" highline velgen, rijdt ook nog eens stukken strakker in bochten

Staat toch stukken stoerder dan de standaard 16" highline velgen, rijdt ook nog eens stukken strakker in bochten
Ziet er netjes uit! Een mooie oem look. 17inch?
Thanks!, Ja klopt, originele porto 17", was optioneel bij de golf 6Rainesh schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:11:
Ziet er netjes uit! Een mooie oem look. 17inch?
Gisternacht moest ook ik er aan geloven en is er geprobeerd om het navigatiesysteem te stelen. Toen ik de auto aantrof was het raam ingeslagen, lag de sierlijst op de passagiersstoel maar zat de navigatie er nog in zonder zichtbare schade. Ook de sierlijst kan er zo weer op zonder dat er iets van het voorval te zien is.
Wat opvalt is dat ze dus in de auto zijn geweest en tijd hebben gehad om de sierlijst netjes te demonteren terwijl er alarm op zit. Wat ik vreemd vind is dat het raam is ingeslagen waarbij volgens mij het alarm toch moet zijn afgegaan. Het is niet bepaald subtiel gedaan, glas lag door de hele auto en het gat zat midden in het raam. Het alarm werkte prima toen ik mijn hand door het gat stak ging het direct af. Heb haast het vermoeden dat ze op een manier naar binnen zijn gegaan zonder schade en dat het alarm is pas later is afgegaan of dat er daarna "iets" is gebeurd waarna uit frustratie het raam is ingeslagen. Misschien dat het RNS systeem van een verkeerde "type" is en ze daarom zijn afgehaakt?
Iemand een idee hoe de modus operandi van zoiets eruit ziet? Het betreft een 2012 polo 6r.
Schadehersteller vertelde dat hij de afgelopen 2 maanden bijna dagelijks volkswagens met ingeslagen ramen tegen komt. 10 km verderop zijn er schijnbaar recentlijk in 1 nacht 30 tot 40 auto's opengebroken
Wat opvalt is dat ze dus in de auto zijn geweest en tijd hebben gehad om de sierlijst netjes te demonteren terwijl er alarm op zit. Wat ik vreemd vind is dat het raam is ingeslagen waarbij volgens mij het alarm toch moet zijn afgegaan. Het is niet bepaald subtiel gedaan, glas lag door de hele auto en het gat zat midden in het raam. Het alarm werkte prima toen ik mijn hand door het gat stak ging het direct af. Heb haast het vermoeden dat ze op een manier naar binnen zijn gegaan zonder schade en dat het alarm is pas later is afgegaan of dat er daarna "iets" is gebeurd waarna uit frustratie het raam is ingeslagen. Misschien dat het RNS systeem van een verkeerde "type" is en ze daarom zijn afgehaakt?
Iemand een idee hoe de modus operandi van zoiets eruit ziet? Het betreft een 2012 polo 6r.
Schadehersteller vertelde dat hij de afgelopen 2 maanden bijna dagelijks volkswagens met ingeslagen ramen tegen komt. 10 km verderop zijn er schijnbaar recentlijk in 1 nacht 30 tot 40 auto's opengebroken

Zuur man! Gelukkig hebben ze niks meegenomen!
Heb je geen alarmpiep? Want dat heeft wel een soort van "afschrikeffect" als ze horen dat je auto een alarm heeft. Als je een origineel alarm hebt, dan is het makkelijk te coderen met vcds.
Vooral bij de Audi's codeer ik dat, geeft ook een soort van veiliger gevoel als anderen horen dat jouw auto een alarm heeft.
Heb je geen alarmpiep? Want dat heeft wel een soort van "afschrikeffect" als ze horen dat je auto een alarm heeft. Als je een origineel alarm hebt, dan is het makkelijk te coderen met vcds.
Vooral bij de Audi's codeer ik dat, geeft ook een soort van veiliger gevoel als anderen horen dat jouw auto een alarm heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 17-05-2016 17:46 ]
Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van onze eerste Volkswagen (Golf Variant). Nu rijden we een kleine week erin en hij bevalt prima! Lekkere wegligging, en strak op de weg. Lekker veel ruimte en luxe genoeg aan boord. Volgende week ff naar de garage, want hij trekt wat naar rechts op de snelweg bij 120km/u wat me niet goed lijkt maar komt goed (uitlijnen van de banden). Erg tevreden in ieder geval :-)

Crosspostje omdat het kan 
Voor de 2e keer in een week het Groene Monster maar afgespoten, hij was niet groen meer maar geel.
En een paar foto's getrokken. Originele achterlichten een tijd terug ook maar weer erin geplaatst. Die volledig rode waren het toch niet.

Nog steeds te koop > PM
Betrap mezelf er wel op dat ik met een steeds grotere smile achter het stuur zit van die keukenmixert.
Voor de 2e keer in een week het Groene Monster maar afgespoten, hij was niet groen meer maar geel.
En een paar foto's getrokken. Originele achterlichten een tijd terug ook maar weer erin geplaatst. Die volledig rode waren het toch niet.

Nog steeds te koop > PM
Betrap mezelf er wel op dat ik met een steeds grotere smile achter het stuur zit van die keukenmixert.
Wat bedoel je met een alarmpiep?Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:45:
Zuur man! Gelukkig hebben ze niks meegenomen!
Het is inderdaad een origineel alarm.
Filmpje is dan van een golf 6 en a1, maar geluidje is hetzelfde. Je kunt het programmeren dat je enkel bij sluiten 1x een piepje hoort. Soms codeer ik ook (op verzoek) dat je 2x een piepje hoort bij openen. Het is een subtiel piepje en geen scheepshorn geluid zoals MBxos schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:23:
[...]
Wat bedoel je met een alarmpiep?
Het is inderdaad een origineel alarm.
Wees ook blij dat je polo uberhaupt een alarm heeft. 9 van de 10 polo's die ik tegenkom hebben niet eens een alarm.
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 18-05-2016 22:39 ]
Die "honk-on-lock" heb ik bij mijn passat ook aangezet idd. Al is het alleen maar zodat ik gewoon weg kan lopen en kan horen dat ie op slot gaat. Hoef ik niet te blijven kijken. 
Knopje drukken en geen "TOET!" = niet op slot.
Knopje drukken en geen "TOET!" = niet op slot.
Ik lees in dit topic al meerdere malen dat er bij mensen in hun auto hun navigatie systeem (RNS510) gestolen is... Nu heb ik zelf de RNS310 wat vast minder gevoelig zal zijn voor diefstal maar toch zet het mij wel aan het nadenken om toch iets te overwegen om aan te schaffen. Er is een Navilock zodat je hem kunt afsluiten maar ja als een dief zijn zinnen erop zet dat past hij vast wel wat meer geweld toe om het los te krijgen... Wie van jullie VW'rs heeft een "beveiliging" erop zitten? De Navilock is al te krijgen rond de 150 eur maar dan moet hij nog erin gebouwd worden... Een kerel als ik met totaal geen kennis van dat soort dingen kan ik dat zelf of moet hij dan ingebouwd worden? Dan zit je gauw aan nog een 150eur inbouwkosten....
Aan de andere kant als je een Navilock aanschaft dan zal de dief nooit kunnen zien dat ik GEEN RNS510 heb maar een veel simpelere RNS310... What to do zucht....
Aan de andere kant als je een Navilock aanschaft dan zal de dief nooit kunnen zien dat ik GEEN RNS510 heb maar een veel simpelere RNS310... What to do zucht....
Dit topic is gesloten.