Onder de rivieren
Heb de lichten van mijn wagen nu altijd aanstaan na aanleiding van enkele berichten in dit topic, bevalt prima. Echter de home coming optie lijkt alleen te werken als ik de verlichtingsknop op auto zet. Klopt dat?
Ja, dat klopt inderdaad.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Even over de ABT tuning, ik wil namelijk ook even kijken of het uitvoerbaar is om mijn VW te tunen, betreft een 2.0 TDI 150 pk (nieuw). Voorheen werd er vanuit de importeur ABT tuning aangeboden maar die samenwerking is een paar jaar gestopt zo ver ik begreep.wimmel_1 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:11:
[...]
M'n (af fabriek) ABT! gechipte Gof 7 GTD van September 2014 (Euro 6) hoeft niet terug volgens de VW site dus: Nee!!
Rijdt overigens nog bést zuinig, zo'n 2.0 Dieseltje met andere software (zolang je de paardjes maar laat galopperen en niet laat sprinten)
[afbeelding]
Hoeveel kostte de tuning aan jouw wagen bij ABT als ik vragen mag? Als ik de website er snel op nasla dan zie ik bedragen van 1500 - 2000 EUR voorbij komen voor standaard tuning, dat is wel erg duur. Ook als ik het goed lees dan wordt de fabrieksgarantie overgenomen als je wagen aan een aantal criteria voldoet.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik zou gewoon lekker bij een JD Engineering ofzo langs gaan. Kost je +/- 700 voor een stage1 tuning en
+40PK/100Nm.
Genoeg verhalen en ervaringen om de kwaliteit/ervaring/prijs van JD te staven.
+40PK/100Nm.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Of bij Vagtechniek of VVT voor €200 minder de zelfde waardes en koppel krommen krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2016 15:57 ]
Incl. Inbouw én volledig behoud van de fabrieksgarantie van 2 jaar / 100.000KM (deze wordt incl. mobiliteitsgarantie 100% overgenomen) ben je bij ABT een slordige 2500,- kwijt.RomeoJ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:29:
[...]
Even over de ABT tuning, ik wil namelijk ook even kijken of het uitvoerbaar is om mijn VW te tunen, betreft een 2.0 TDI 150 pk (nieuw). Voorheen werd er vanuit de importeur ABT tuning aangeboden maar die samenwerking is een paar jaar gestopt zo ver ik begreep.
Hoeveel kostte de tuning aan jouw wagen bij ABT als ik vragen mag? Als ik de website er snel op nasla dan zie ik bedragen van 1500 - 2000 EUR voorbij komen voor standaard tuning, dat is wel erg duur. Ook als ik het goed lees dan wordt de fabrieksgarantie overgenomen als je wagen aan een aantal criteria voldoet.
Lijkt best veel ten opzichte van bijvoorbeeld een JD en VAG Tuning welke ook gewoon een stukje software manipuleren (is 't ook wel, natuurlijk) maar....
Wat ABT feitelijk doet is het plaatsen van een extra, (her)programmeerbare, module welke de originele ECU aan gaat sturen (of voor de gek gaat houden, wat jij wil). Apparaatje vangt de signalen van alle sensoren op / af en manipuleert deze zodat de originele ECU beter z'n best gaat doen om de auto van de juiste brandstof/lucht verhouding te gaan voorzien. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met een DynoJet Power-Commander welke bij motorfietsen voor circuitgebruik vrij normaal is om te plaatsen. Voordeel is dat die module achteraf weer te verwijderen is en overgezet/afgesteld kan worden op een willekeurige andere Golf VII door er een andere "mapping" in te zetten (middels USB).
Bijkomend voordeel is dat de originele software op/in de ECU blijft draaien en dat je er bij een beurt door de officiële VW dealer niet bang voor hoeft te zijn dat er iets stuk gaat bij een (ongevraagde) ECU Flash. Flasht de dealer je ECU dan past de ABT module zich daar keurig zélf op aan.
Er zijn leaserijders genoeg welke een rekening van de lease maatschappij hebben gekregen nadat er motorschade geconstateerd werd én er andere software op de ECU bleek te draaien..... Dan wordt er écht niet meer verder gekeken of die schade veroorzaakt is door een verkeerde software parameter óf door ondeugdelijk materiaal (Golf VI Distributie, iemand? ).
Dus ja!!: ABT is duur, maar.....
Ik heb m'n Golf overigens zélf in Wolfsburg opgehaald (fabriekslevering) en ben er rechtstreeks mee naar Kempten gereden. De eerste 500KM heeft m'n auto dus volledig volgens de eigenlijke specs gewerkt
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit dus.max schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:40:
Ik zou gewoon lekker bij een JD Engineering ofzo langs gaan. Kost je +/- 700 voor een stage1 tuning en
+40PK/100Nm.
Zeer veel ervaring en een professionele werkwijze. Hier ga ik voor mijn volgende VAG - ondanks de grote reisafstand - ook langs.
Je gaat toch ook niet bezuinigen op je hartoperatie ?

Verwijderd
EFFIE het Golfje opvoeren, en dan even testen.
https://www.youtube.com/watch?v=MJ1blbfscRY
https://www.youtube.com/watch?v=MJ1blbfscRY
vervolgens komen er veel abt getunede auto's bij JD en Vagtechniek. Op de bank heeft abt vaak slechte waardes en koppel kromme. Hierdoor rijdt het niet fijn en is er in de praktijk niet zoveel winst. Op dit forum zijn er ook horror verhalen over te vinden.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:57:
[...]
Incl. Inbouw én volledig behoud van de fabrieksgarantie van 2 jaar / 100.000KM (deze wordt incl. mobiliteitsgarantie 100% overgenomen) ben je bij ABT een slordige 2500,- kwijt.
Lijkt best veel ten opzichte van bijvoorbeeld een JD en VAG Tuning welke ook gewoon een stukje software manipuleren (is 't ook wel, natuurlijk) maar....
Wat ABT feitelijk doet is het plaatsen van een extra, (her)programmeerbare, module welke de originele ECU aan gaat sturen (of voor de gek gaat houden, wat jij wil). Apparaatje vangt de signalen van alle sensoren op / af en manipuleert deze zodat de originele ECU beter z'n best gaat doen om de auto van de juiste brandstof/lucht verhouding te gaan voorzien. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met een DynoJet Power-Commander welke bij motorfietsen voor circuitgebruik vrij normaal is om te plaatsen. Voordeel is dat die module achteraf weer te verwijderen is en overgezet/afgesteld kan worden op een willekeurige andere Golf VII door er een andere "mapping" in te zetten (middels USB).
Bijkomend voordeel is dat de originele software op/in de ECU blijft draaien en dat je er bij een beurt door de officiële VW dealer niet bang voor hoeft te zijn dat er iets stuk gaat bij een (ongevraagde) ECU Flash. Flasht de dealer je ECU dan past de ABT module zich daar keurig zélf op aan.
Er zijn leaserijders genoeg welke een rekening van de lease maatschappij hebben gekregen nadat er motorschade geconstateerd werd én er andere software op de ECU bleek te draaien..... Dan wordt er écht niet meer verder gekeken of die schade veroorzaakt is door een verkeerde software parameter óf door ondeugdelijk materiaal (Golf VI Distributie, iemand? ).
Dus ja!!: ABT is duur, maar.....
Ik heb m'n Golf overigens zélf in Wolfsburg opgehaald (fabriekslevering) en ben er rechtstreeks mee naar Kempten gereden. De eerste 500KM heeft m'n auto dus volledig volgens de eigenlijke specs gewerkt
Bij de betere tuners kan je ook de software op zo'n kastje er tussen zetten. Zie hier:
http://chiptuning.vagtech...ning-methodes/ecm-tuning/
Nu gaat mijn auto er gelukkig binnenkort uit voor een nieuwe maar toch een vraag of iemand dit al eens gehad heeft.
Ik moet ongeveer iedere week de Coolant bijvullen. Nu ben ik naar de garage geweest 3 weken terug en dit gemeld en vervolgens hebben ze het systeem een hele avond onder druk gezet maar geen lek kunnen vinden.
Ik heb nu maar een 2L fles water inde auto gelegd voor het geval dat er even geen benzine pomp in de buurt is om het bij te vullen.
Iemand een idee hoe op te sporen waar het lek zou kunnen zitten?
Ik moet ongeveer iedere week de Coolant bijvullen. Nu ben ik naar de garage geweest 3 weken terug en dit gemeld en vervolgens hebben ze het systeem een hele avond onder druk gezet maar geen lek kunnen vinden.
Ik heb nu maar een 2L fles water inde auto gelegd voor het geval dat er even geen benzine pomp in de buurt is om het bij te vullen.
Met de huidige temperaturen (rond de 0 graden celcius) zou ik je sowieso willen afraden om gewoon water te gebruiken als middel om je koelsysteem bij te vullen, maar dat ter zijde. KVS en water mengen is überhaupt al NOT DONE.
Maar: Je auto verbruikt dus koelmiddel/vloeistof terwijl een druktest uitwijst dat er géén lekkage in het systeem aanwezig s als de motor NIET loopt? Misschien dat die persoon welke die test uitgevoerd heeft ook eens zo'n test wil uitvoeren als je motor op temperatuur is, de motor loopt, en de thermostaat dus het gehele systeem ópen zet ten behoeven van koeling?
Veel kans dat er dan wél een lekkage boven "water" komt. (Witte rook uit je uitlaat betekent niet automatisch dat er een nieuwe paus gekozen is).
Maar: Je auto verbruikt dus koelmiddel/vloeistof terwijl een druktest uitwijst dat er géén lekkage in het systeem aanwezig s als de motor NIET loopt? Misschien dat die persoon welke die test uitgevoerd heeft ook eens zo'n test wil uitvoeren als je motor op temperatuur is, de motor loopt, en de thermostaat dus het gehele systeem ópen zet ten behoeven van koeling?
Veel kans dat er dan wél een lekkage boven "water" komt. (Witte rook uit je uitlaat betekent niet automatisch dat er een nieuwe paus gekozen is).
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 14-02-2016 21:36 ]
Er is een reeks motoren geweest bij VW (Golf V, meen ik) waar de niveausensor in het expansievat (een bol die bestaat uit twee helften) fout kon komen te zitten omdat de bovenste helft waar de sensor in zit kon verdraaien ten opzichte van de onderkant. Hierdoor heeft de wagen dan, ten onrechte, het idee dat het niveau te laag is.knutsel smurf schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:07:
Nu gaat mijn auto er gelukkig binnenkort uit voor een nieuwe maar toch een vraag of iemand dit al eens gehad heeft.
Als er echt vloeistof verdwijnt (als je al meer dan 0,5 l hebt toegevoegd of zo sinds de laatste beurt) en je langs de buitenkant van de motor niets ziet (en er ook geen koelvloeistof in de olie zit) kan het een lek zijn in de koppakking die naar de cilinders lekt.
Mijn Golf VI 1.6 CR TDI verloor ook koelvloeistof, langs de EGR koeler. Die is toen onder garantie vervangen. Moeilijk te zien want tussen motor en brandscherm.
Is er iemand in omgeving Utrecht met zo'n VAG-COM kabel waar ik eens langs kan/mag rijden? Naast de needle sweep zou ik graag willen kijken welk effect een ingreep op de achteruitrijverlichting heeft. Bij het achteruit rijden vind ik dat er bijzonder weinig licht is..
Ik heb een VAG-COM kabel, maar mijn software werkt tot en met de Golf IV. Denk dus niet dat je er wat aan hebtEddos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:16:
Is er iemand in omgeving Utrecht met zo'n VAG-COM kabel waar ik eens langs kan/mag rijden? Naast de needle sweep zou ik graag willen kijken welk effect een ingreep op de achteruitrijverlichting heeft. Bij het achteruit rijden vind ik dat er bijzonder weinig licht is..
Ah, dank
. Ik weet ook niet of de ingreep veel zin heeft,maar ik zag het staan als wijzigbare optie. Hebben andere Golf 7 bezitters daar geen last van?
Ik denk dat die optie is dat je achterlichten branden wanneer je DRL's branden. Dat is namelijk standaard niet het geval.
Ik heb water bij voor het geval dat ik onthand kom te zitten, ik mix het niet als het niet hoeft, en tot nu toe was het nog niet nodig.wimmel_1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:31:
Met de huidige temperaturen (rond de 0 graden celcius) zou ik je sowieso willen afraden om gewoon water te gebruiken als middel om je koelsysteem bij te vullen, maar dat ter zijde. KVS en water mengen is überhaupt al NOT DONE.
Qua temperatuur moet ik wel melden dat ik in Ierland woon dus de temperaturen zijn niet gelijk aan Nederland. Hoewel de laatste paar dagen de temperatuur in de nacht rond de 3 graden is en overdag ongeveer 10.
Om het verhaal nog vreemder te maken ben ik je theorie eens gaan uitproberen. Ik kwam van de week thuis na een rit van 2 uur en dacht laat de motor eens lopen en kijk of ik iets kan vinden. Vervolgens de motor stationair laten draaien voor 45min op een plek waar het niet nat was.
Daarna de auto verplaatst en de grond was gewoon droog. Geen lekkage zou je dus zeggen.
Auto terug gezet en volgende ochtend vertrok ik naar het werk, en jawel een plasje koelmiddel op de grond, en het lampje ging ook direct branden.
Er is dus een lekkage in het systeem als de motor niet draait en het systeem dus koud is. De enige reden die ik kan bedenken dat dit niet ontdekt is of wordt in de garage is dat de temperatuur dus hoger is.
Hoewel de nieuwe auto over 2 weken komt wil ik niet een fortuin uitgeven aan koelmiddel. Maar hoe vind ik nu die lekkage?
Warm > koud > metaal krimpt. Doet mij denken aan een kop die krom is en er bij het afkoelen van het metaal speling ontstaat waardoor KVS weg kan lopen. Deze theorie kun je overigens los laten op alle onderdelen van je blok die onderhevig zijn aan koude/warmte wisseling en waar KVS door/langs loopt.knutsel smurf schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:01:
[...]
Ik heb water bij voor het geval dat ik onthand kom te zitten, ik mix het niet als het niet hoeft, en tot nu toe was het nog niet nodig.
Qua temperatuur moet ik wel melden dat ik in Ierland woon dus de temperaturen zijn niet gelijk aan Nederland. Hoewel de laatste paar dagen de temperatuur in de nacht rond de 3 graden is en overdag ongeveer 10.
Om het verhaal nog vreemder te maken ben ik je theorie eens gaan uitproberen. Ik kwam van de week thuis na een rit van 2 uur en dacht laat de motor eens lopen en kijk of ik iets kan vinden. Vervolgens de motor stationair laten draaien voor 45min op een plek waar het niet nat was.
Daarna de auto verplaatst en de grond was gewoon droog. Geen lekkage zou je dus zeggen.
Auto terug gezet en volgende ochtend vertrok ik naar het werk, en jawel een plasje koelmiddel op de grond, en het lampje ging ook direct branden.
Er is dus een lekkage in het systeem als de motor niet draait en het systeem dus koud is. De enige reden die ik kan bedenken dat dit niet ontdekt is of wordt in de garage is dat de temperatuur dus hoger is.
Hoewel de nieuwe auto over 2 weken komt wil ik niet een fortuin uitgeven aan koelmiddel. Maar hoe vind ik nu die lekkage?
Iemand toevallig ervaring met led verlichting in het interieur en kentekenverlichting bij een golf 6?
Jazeker, ik heb de ervaring dat mensen met led-kentekenplaatverplichting denken dat zo fel mogelijk hetzelfde is als een verbetering. Waarom zou er led van willen maken, terwijl de standaard kentekenplaatverlichting wél gegarandeerd goed werkt?Scrtz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:35:
Iemand toevallig ervaring met led verlichting in het interieur en kentekenverlichting bij een golf 6?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat felle vind ik ook verschrikkelijk, wil gewoon een mooi wit helder licht en dat het origineel lijkt, niet dat vieze felle wat je vaker ziet bij youknowwho's.Tomatoman schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:02:
[...]
Jazeker, ik heb de ervaring dat mensen met led-kentekenplaatverplichting denken dat zo fel mogelijk hetzelfde is als een verbetering. Waarom zou er led van willen maken, terwijl de standaard kentekenplaatverlichting wél gegarandeerd goed werkt?
Nee dat is deze:max schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:22:
Ik denk dat die optie is dat je achterlichten branden wanneer je DRL's branden. Dat is namelijk standaard niet het geval.
Dagrij-verlichting, achterlichten stadslicht toevoegen.
Ik bedoel deze:
Achteruitrij-lampen, lichtsterkte aanpassen.
[ Voor 6% gewijzigd door Eddos op 18-02-2016 19:47 ]
Ik zit in breda, weet niet of dat de moeite isEddos schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:16:
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Wat ik altijd doe bij het achteruit rijden in het donker en waar ik wat extra zicht nodig heb, is heel zachtjes het rempedaal indrukken zodat je niet remt maar wel de remlichten branden, dan zie je iig al stukken meer achter je.Eddos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:46:
[...]
Nee dat is deze:
Dagrij-verlichting, achterlichten stadslicht toevoegen.
Ik bedoel deze:
Achteruitrij-lampen, lichtsterkte aanpassen.
edit:
Ik heb overigens last van een storing in mijn alarm/vergrendelsysteem, de rode led bij mijn bestuurdersportier blijft eerst een paar sec knipperen en dan zo'n 30 sec branden totdat die weer overgaat op het rustig knipperen. Volgens het boek dus een storing.. zijn er toevallig bekende kwaaltjes mee of iets hoe ik het op zou kunnen lossen of iig op zou kunnen letten? Heb volgende week pas tijd om naar de garage te gaan en het uit te laten lezen vandaar.. Heb al geprobeerd de accu een uur los te halen om het alarm te resetten maar dit mocht ook niet baten
[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 19-02-2016 17:02 ]
Dank je, maar dat ligt mij even teveel uit de richting.Jestar076 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:30:
[...]
Ik zit in breda, weet niet of dat de moeite is
Misschien als ik er toevallig eens in de buurt ben, dan zal ik je PMen
Dan heb ik toch liever een wijziging in de settings, op het rempedaal drukken lijkt mij nou niet het meest geschikt voor extra licht. Wel goed gevonden.Scrtz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:04:
[...]
Wat ik altijd doe bij het achteruit rijden in het donker en waar ik wat extra zicht nodig heb, is heel zachtjes het rempedaal indrukken zodat je niet remt maar wel de remlichten branden, dan zie je iig al stukken meer achter je.
edit:
Ik heb overigens last van een storing in mijn alarm/vergrendelsysteem, de rode led bij mijn bestuurdersportier blijft eerst een paar sec knipperen en dan zo'n 30 sec branden totdat die weer overgaat op het rustig knipperen. Volgens het boek dus een storing.. zijn er toevallig bekende kwaaltjes mee of iets hoe ik het op zou kunnen lossen of iig op zou kunnen letten? Heb volgende week pas tijd om naar de garage te gaan en het uit te laten lezen vandaar.. Heb al geprobeerd de accu een uur los te halen om het alarm te resetten maar dit mocht ook niet baten
[ Voor 63% gewijzigd door Eddos op 19-02-2016 20:58 ]
Beste Tweakers,
Nu is afgelopen Dinsdag mijn auto kapot gegaan. De auto (Volkswagen Golf V 2007) staat nu bij de dealer in de garage om op een onderdeel te wachten. Dit is een instrumenten paneel die op backorder staat, dit kan dus een tijdje duren. Nu wil ik weten, zo'n paneel, gaat dat zo snel stuk? of moet dit nou z'n hele leven mee kunnen gaan? Het is een aardige dure grap, 600 euro voor het onderdeel en daar komen natuurlijk nog de overige kosten bij.
Nu is afgelopen Dinsdag mijn auto kapot gegaan. De auto (Volkswagen Golf V 2007) staat nu bij de dealer in de garage om op een onderdeel te wachten. Dit is een instrumenten paneel die op backorder staat, dit kan dus een tijdje duren. Nu wil ik weten, zo'n paneel, gaat dat zo snel stuk? of moet dit nou z'n hele leven mee kunnen gaan? Het is een aardige dure grap, 600 euro voor het onderdeel en daar komen natuurlijk nog de overige kosten bij.
Misschien kan je iets beter omschrijven wat er kapot is gegaan, 'een instrumentenpaneel' is een beetje vaag. Is er iets mechanisch kapot zoals (draai-)knoppen, de verlichting, een display, een wijzerplaat, de radio, etc. etc?
Bij mij is ooit een draaiknop van de airco kapot gegaan in m'n voormalige Polo 6R, en dat is typisch zo'n onderdeel dat inderdaad snel stuk gaat want = mechanisch. Die heb ik toen bij de dealer laten maken omdat dit nog onder garantie viel. Als er buiten de garantie iets kapot gaat zou ik adviseren ook altijd bij een onafhankelijke Volkswagenspecialist een prijsopgave te vragen in plaats van ermee naar de VW dealer te gaan, een VW dealer zal doorgaans veel hogere werkplaatstarieven en onderdeelprijzen hanteren.
Maar ik denk dat je je vraag stelt vanuit het perspectief van consumentenrecht, en er is inderdaad een regel dat je ook buiten een garantietermijn een bepaalde levensduur van een product mag verwachten, en dan recht hebt op een (gedeeltelijke) tegemoetkoming bij een defect. Heet conformiteitsbeginsel, maar persoonlijk denk ik niet dat je veel kans maakt met een auto van 9 jaar oud, en zeker niet bij VW. Je zou het eens bij je rechtsbijstandsverzekering kunnen navragen als je die hebt.
Bij mij is ooit een draaiknop van de airco kapot gegaan in m'n voormalige Polo 6R, en dat is typisch zo'n onderdeel dat inderdaad snel stuk gaat want = mechanisch. Die heb ik toen bij de dealer laten maken omdat dit nog onder garantie viel. Als er buiten de garantie iets kapot gaat zou ik adviseren ook altijd bij een onafhankelijke Volkswagenspecialist een prijsopgave te vragen in plaats van ermee naar de VW dealer te gaan, een VW dealer zal doorgaans veel hogere werkplaatstarieven en onderdeelprijzen hanteren.
Maar ik denk dat je je vraag stelt vanuit het perspectief van consumentenrecht, en er is inderdaad een regel dat je ook buiten een garantietermijn een bepaalde levensduur van een product mag verwachten, en dan recht hebt op een (gedeeltelijke) tegemoetkoming bij een defect. Heet conformiteitsbeginsel, maar persoonlijk denk ik niet dat je veel kans maakt met een auto van 9 jaar oud, en zeker niet bij VW. Je zou het eens bij je rechtsbijstandsverzekering kunnen navragen als je die hebt.
Vandaag mijn inlaat laten reinigen bij Celtemp in Ridderkerk.
was aardig witte rook wat er uit kwam en auto rijd beduidend beter!
Mocht iemand interesse hebben, ik heb een vagcom tot beschikking in Breda!
was aardig witte rook wat er uit kwam en auto rijd beduidend beter!
Mocht iemand interesse hebben, ik heb een vagcom tot beschikking in Breda!
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Ik heb deze ledjes gekocht en het maakt een enorm verschil. Nu kan ik zowaar zie wat er achter me zit. Ter vergelijking:Eddos schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:06:
Ah, dank. Ik weet ook niet of de ingreep veel zin heeft,maar ik zag het staan als wijzigbare optie. Hebben andere Golf 7 bezitters daar geen last van?

Origineel (waar ik dus weinig mee zag)

Bovenstaande lampjes
Moet eigenlijk nog een keer een foto in het donker maken, maar ik ben tevreden
Iemand ervaring met de VW Carstick? soort van dongle waarmee een simkaart in een USB slot in de auto te prikken is, waardoor de auto op die manier een WiFi hotspot maakt.
Collega heeft zoiets, maar alleen 3G. Zijn die dingen er ook als 4G?
Collega heeft zoiets, maar alleen 3G. Zijn die dingen er ook als 4G?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik heb jarenlang Golf gereden - mijn eerste auto was een Mk II, ik heb leren rijden in een Mk III en ik heb tussen 1999 en 2005 diverse Mk IV 's gerden als lease auto, met name een 150 pk TDI High Line met 6-bak.
Die hebben ze na 170.000 km echt uit mijn handen moeten trekken maar ik kreeg er wel een Passat voor terug.
Na jaren andere merken gereden te hebben (BMW, Toyota en Saab) zit ik toch heel erg hard te denken om mijn "droom auto" te kopen - een Golf R32.
(Nee ik heb geen mid-life crises maar nu kan ik die tenminste betalen
)
Mijn vraag is nu - is het slim om een Mk IV R32 te kopen (mijn voorkeur) of een Mk V R32?
Hier in NZ is de Mk IV R32 erg zeldzaam en daardoor is hij duurder dan een Mk V. De Mk V was hier erg populair en daar zijn er dan ook veel meer van op de markt dan de Mk IV.
Wat mij aantrekt in de Mk IV is de exclusievere "look" (Ik vind de MK IV te veel lijken op de GTI muv de uitlaten en de gril) en ik wil gewoon een ouderwetse handbak hebben. De MK V kan je hier echt alleen krijgen met de DSG.
Hebben jullie enig advies? Is de MK IV een miskoop?
Die hebben ze na 170.000 km echt uit mijn handen moeten trekken maar ik kreeg er wel een Passat voor terug.
Na jaren andere merken gereden te hebben (BMW, Toyota en Saab) zit ik toch heel erg hard te denken om mijn "droom auto" te kopen - een Golf R32.
(Nee ik heb geen mid-life crises maar nu kan ik die tenminste betalen
Mijn vraag is nu - is het slim om een Mk IV R32 te kopen (mijn voorkeur) of een Mk V R32?
Hier in NZ is de Mk IV R32 erg zeldzaam en daardoor is hij duurder dan een Mk V. De Mk V was hier erg populair en daar zijn er dan ook veel meer van op de markt dan de Mk IV.
Wat mij aantrekt in de Mk IV is de exclusievere "look" (Ik vind de MK IV te veel lijken op de GTI muv de uitlaten en de gril) en ik wil gewoon een ouderwetse handbak hebben. De MK V kan je hier echt alleen krijgen met de DSG.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Hier ook even een advies vraag:
Ik ga zaterdag een proefrit maken in een Volkwagen Polo 1.2 TDI Bluemotion. Komt uit april 2012 met net een ton op de teller. Wat zijn de punten waar ik op moet letten?
Ik weet dat de onderhoudsintervallen in principe om de 30k / 2 jaar liggen, dus daar ga ik sowieso goed naar kijken. Daarnaast heeft deze polo een distri riem die elke 210k vervangen moet worden, als ik het goed heb begrepen, dus dat zal wel snor zitten.
Iemand tips waar ik op moet letten bij dit type auto met deze leeftijd, of zal het bijna sowieso wel goed zitten?
Ik ga zaterdag een proefrit maken in een Volkwagen Polo 1.2 TDI Bluemotion. Komt uit april 2012 met net een ton op de teller. Wat zijn de punten waar ik op moet letten?
Ik weet dat de onderhoudsintervallen in principe om de 30k / 2 jaar liggen, dus daar ga ik sowieso goed naar kijken. Daarnaast heeft deze polo een distri riem die elke 210k vervangen moet worden, als ik het goed heb begrepen, dus dat zal wel snor zitten.
Iemand tips waar ik op moet letten bij dit type auto met deze leeftijd, of zal het bijna sowieso wel goed zitten?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Een collega van mij heeft laatst zo'n model gekocht en zei dat er veel polo's waren waar je de benzinepomp heel aanwezig hoorde, zou daar iig op letten.Hammetje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:31:
Hier ook even een advies vraag:
Tja het is een liefhebbers keuze en naar mijns inzien kun je dan niet echt een miskoop maken, ligt er natuurlijk ook aan wat je betaald voor een mk IV of mk V model. Als je de markt goed bekijkt kun je dit zelf het beste inschatten lijkt me.tazzman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 06:56:
Ik heb jarenlang Golf gereden - mijn eerste auto was een Mk II, ik heb leren rijden in een Mk III en ik heb tussen 1999 en 2005 diverse Mk IV 's gerden als lease auto, met name een 150 pk TDI High Line met 6-bak.
(Nee ik heb geen mid-life crises maar nu kan ik die tenminste betalen)
[ Voor 46% gewijzigd door Scrtz op 25-02-2016 11:49 ]
Mijn excuses, ik moest mijn post afbreken omdat ik snel van mijn veerboot moest springen 
De stelling is dus als ik een Mk IV R32 en een MK V R32 kan krijgen voor ronduit hetzelfde geld en met hetzelfde aantal kilometers, is de MK IV dan een slechte koop t.o.v. de MK V?
Ik weet dat het chasis van de MK V wel beter zou moeten zijn dan dat van de MK IV. Mijn MK IV 150pk TDI was niet bepaald een uitblinker in de lange S-bochten op de autobahn (ik deed Utrecht - Frankfurt en terug wekelijks, meestal via de A45).
Mijn voorkeur voor de MK IV is puur cosmetisch - zowel van buiten als van binnen. Maar is de MK V technisch zoveel beter dat het onverstandig zou zijn een MK IV te kopen als er geen financieel voordeel is? (=goedkoper?)
De stelling is dus als ik een Mk IV R32 en een MK V R32 kan krijgen voor ronduit hetzelfde geld en met hetzelfde aantal kilometers, is de MK IV dan een slechte koop t.o.v. de MK V?
Ik weet dat het chasis van de MK V wel beter zou moeten zijn dan dat van de MK IV. Mijn MK IV 150pk TDI was niet bepaald een uitblinker in de lange S-bochten op de autobahn (ik deed Utrecht - Frankfurt en terug wekelijks, meestal via de A45).
Mijn voorkeur voor de MK IV is puur cosmetisch - zowel van buiten als van binnen. Maar is de MK V technisch zoveel beter dat het onverstandig zou zijn een MK IV te kopen als er geen financieel voordeel is? (=goedkoper?)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Gisteren een proefrit gemaakt in een Volkswagen Polo (1.2 TDI Bluemotion) uit 2012. Jezus, wat reed dat lekker. Met de dealer goed gesprek gehad en er is een mooie prijs uit komen rollen. Zoals het er nu naar uitziet kan ik hem donderdag ophalen! Woehoe!
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Netjes, veel plezier ermee!Hammetje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:11:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Volkswagen Polo (1.2 TDI Bluemotion) uit 2012. Jezus, wat reed dat lekker. Met de dealer goed gesprek gehad en er is een mooie prijs uit komen rollen. Zoals het er nu naar uitziet kan ik hem donderdag ophalen! Woehoe!
Net eens snel gegoogled en ook in NL zijn die IV R32's ook nog flink aan de prijs inderdaad, maar het voordeel is natuurlijk wel dat de MK V het nieuwere model is, waarschijnlijk dus ook meer oplevert.tazzman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:46:
Mijn excuses, ik moest mijn post afbreken omdat ik snel van mijn veerboot moest springen
Laatst nog voor led kentekenverlichting gekeken want ik dacht dat ik c5w verlichting had, bleek het w5w te zijn, 2 setjes philips whitevision w5w gekocht en de kentekenverlichting en voetverlichting in de auto vervangen, iig geen gezeik met halogeen en oogt weer een stuk sportiever imo.
[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 29-02-2016 09:40 ]
Zal er eens over nadenkenKnul schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:04:
[...]
Ik heb deze ledjes gekocht en het maakt een enorm verschil. Nu kan ik zowaar zie wat er achter me zit. Ter vergelijking:
[afbeelding]
Origineel (waar ik dus weinig mee zag)
[afbeelding]
Bovenstaande lampjes
Moet eigenlijk nog een keer een foto in het donker maken, maar ik ben tevreden
Even héél kort door de bocht: Er IS maar één échte versie van de R32tazzman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:46:
De R32 is gebouwd ter ere van het 32 jarig bestaan van de VW Golf én omdat VW óók (toevallig) een 3.2L V6 in het schap had liggen. De Eerste golf (MK-I) zag in '72 het levenslicht..... de MK-IV was 32 jaar later, in 2004, het "huidige" model.
In Juli 2004 is de MK-V ook op de markt gebracht (met daarin later óók datzelfde 3.2L V6 blok) maar dat wordt nóóit meer een échte R32
Een R32 = EEN Golf MK-IV
M'n Dagelijkse "wheels" zijn overigens gemonteerd onder een 2014 Golf VII GTD "40'th Edition"
Verrassend frivole actie eigenlijk voor het doorgaans nogal saai-Duits-degelijke Volkswagen als je er zo eens over nadenkt.wimmel_1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:33:
De R32 is gebouwd ter ere van het 32 jarig bestaan van de VW Golf én omdat VW óók (toevallig) een 3.2L V6 in het schap had liggen.
Klopt, maar als je de geschiedenis achter het ontstaan van de Golf GTi kent dan is het eigenlijk niet eens zo'n hele vreemde actie geweest.Weemism schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:32:
[...]
Verrassend frivole actie eigenlijk voor het doorgaans nogal saai-Duits-degelijke Volkswagen als je er zo eens over nadenkt.
De GTi is een "achterkamertjes" projectje van een stel "hobbyisten" (engineers) in Wolfsburg geweest en is als "test" in productie genomen.... De "Hot Hatch was BORN to be alive....."
Afgelopen week een 2006 Polo gekocht. Helaas heb ik daarbij nu een probleem (vrijdag terug naar de garage).
Als het gevroren heeft en ik de motor start dan gaat het lampje van de motorkoeling branden:

Vervolgens rij ik een stukje, zet ik de motor uit en weer aan en dan is het probleem opgelost. Het is me al opgevallen dat men teveel koelvloeistof bijgevuld heeft (tot ver over max). Zoiets als:

Iemand een idee of mijn probleem hierdoor kan komen? Volgens de garage niet en kan dit ook geen kwaad.
Vanochtend heeft het niet gevroren en het probleem was er dan ook niet.
Als het gevroren heeft en ik de motor start dan gaat het lampje van de motorkoeling branden:

Vervolgens rij ik een stukje, zet ik de motor uit en weer aan en dan is het probleem opgelost. Het is me al opgevallen dat men teveel koelvloeistof bijgevuld heeft (tot ver over max). Zoiets als:

Iemand een idee of mijn probleem hierdoor kan komen? Volgens de garage niet en kan dit ook geen kwaad.
[ Voor 5% gewijzigd door marshallq op 02-03-2016 07:55 ]
Ik heb onlangs nog 1000km in een weekend met zo'n Polo gemaakt. Maar hoe kan je dat definieren als "Jezus, wat reed dat lekker." Wat voor een koekdoes moet je dan nu wel niet rijden?Hammetje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:11:
Hij heeft 55kW en kan opzich wel goed volgen in het verkeer, snelheidsboetes zal je niet snel hebben
De Polo 1.4TDI rijdt 40% beter, de motor past beter bij de VGT
Het teveel wordt eruit geblazen normaal. Ik zou even met een diagnose tester uitlezen wat de sensor koud zegt. Zou me niet verbazen als er een slecht contact is.marshallq schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:55:
Afgelopen week een 2006 Polo gekocht. Helaas heb ik daarbij nu een probleem (vrijdag terug naar de garage).
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2016 08:02 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nou nou.... Ik weet dat 'heerlijk rijden' multi-interpretabel is, maar om mijn oude 'koekdoes' nou een 'koekdoes' te noemen is niet zo lief he! Dat barrel heeft me overal gebracht!Chevy454 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:59:
[...]
Ik heb onlangs nog 1000km in een weekend met zo'n Polo gemaakt. Maar hoe kan je dat definieren als "Jezus, wat reed dat lekker." Wat voor een koekdoes moet je dan nu wel niet rijden?
Hij heeft 55kW en kan opzich wel goed volgen in het verkeer, snelheidsboetes zal je niet snel hebben
De Polo 1.4TDI rijdt 40% beter, de motor past beter bij de VGT
Ik reed in een Renault Twingo uit 1999 met 285k op de teller. Voor mij is de Polo dus een grote stap voorruit ;-).
Tja die min en max is er natuurlijk niet zonder reden, ik zou er dus wat uit halen en het dan nog eens proberen, als max niet meer overschreden wordt.marshallq schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mk4 was een stuk goedkoper en nu +- zelfde prijs. Je kon tussen de 8 a 10K eentje vinden. Toen der tijd waren de MK5's nog tussen de 15 en 20K.tazzman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:46:
Maar zoals hier meer is gezegd blijft de MK4 wel de echte R32. Persoonlijk vind ik de Mk4 ook nog het golf uiterlijk hebben.
Vergeet niet dat de 4motion vooral achter een heel ander onderstel heeft. De R32 ligt echt goed op de weg. De Mk5 natuurlijk weer een stuk beter.
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 02-03-2016 13:54 ]
Ja en daar gaat mijn vraag nu over - ik vind de Mk IV mooier, meer 'echt Golf' en de IV R32 is gewoon heel erg mooi. Zet een IV R32 en een V R32 naast elkaar en de VI is meer een GTI+ terwijl de IV R32 klaar staat om met z'n tanden het wegdek uit elkaar te scheuren.KappeNou schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Mk4 was een stuk goedkoper en nu +- zelfde prijs. Je kon tussen de 8 a 10K eentje vinden. Toen der tijd waren de MK5's nog tussen de 15 en 20K.
Maar zoals hier meer is gezegd blijft de MK4 wel de echte R32. Persoonlijk vind ik de Mk4 ook nog het golf uiterlijk hebben.
Vergeet niet dat de 4motion vooral achter een heel ander onderstel heeft. De R32 ligt echt goed op de weg. De Mk5 natuurlijk weer een stuk beter.
Volgens mij is de IV R32 ook als een bom ingeslagen toendertijd juist door de zwakke IV GTI - die in mijn ogen geen GTI badge waardig is. Eindelijk was er weer een echte "pocket rocket Gofl". Daarintegen is de V GTI wel een erg geslaagde auto, een echte waardige Golf GTI ... en dat is dan ook het probleem van de V R32 denk ik.
Dus daar zijn we het dan allemaal wel overeens.
Mijn vraag is meer - wat zijn de typische problemen van de IV R32 tov de V R32 en is de Mk V een betere keuze op gebied van techniek, onderhoud, rijgedrag, etc? Is een IV R32 een stuk duurder in onderhoud dan een V R32? En daarom de vraag, is de IV R32 een slechtere keuze tov een V R32? En hoe erg is die DSG bak tov een echte 6-bak?
Hier in NZ is een gebruikte Mk IV R32 echt duurder dan een Mk V R32. Er wordt dus meer gevraagd voor een Mk IV R32 die 3+ jaar ouder is en meer KM's heeft. Voornamelijk omdat de Mk IV hier echt zeldzaam was en ook in Japan nauweljiks verkocht is. De meeste Mk IV R32's hier komen uit de UK of zijn hier lokaal als nieuw verkocht.
De Mk V daarintegen is wel goed verkocht in Japan en aangezien NZ de dump is voor jonge gebruikte auto's uit Japan, is de Mk V R32 hier geen zeldzame verschijnen. (Sterker nog, de meeste Golfjes zijn hier GTI/R32 uitvoeringen). Ook is de Mk V in veel grotere aantallen lokaal verkocht.
Daarnaast zijn 99% van de Mk V R32's hier de DSG variant. Heel af en toe zie je een 6-bak te koop staan (nieuw verkocht in NZ, alle Japanese R32s zijn DSG) en daar wordt weer een forse hogere prijs voor gevraagd.
Mijn vraag is vooral gebaseerd op mijn eigen ervaringen met mijn Golf Mk IV's. Ik heb een bj 01 en een bj 2003 Golf TDI Highline gereden, respectievelijk de 130pk en 150pk en na ~125000 km begonnen beide Golfjes toch behoorlijke problemen te hebben. Behalve het meermaals breken van de ruit-armen in de deur (daarbij tot 3x het raam kapot laten vallen in de deur zelf.... ) en natuurlijk het constante kapotte achterlicht ("nee hoor, er is geen ontwerpfout

Heeft de Mk V ook dat soort problemen of is het daar allemaal een stuk beter? Betere betrouwbaarheid zou voor mij toch wel de reden zijn om voor een Mk V R32 te gaan, ondanks dat ik liever een Mk IV zou hebben ... want de R32 moet wel mijn normale "daily driver" kunnen zijn.
In NL zijn de MK4 en MK5's qua prijs een beetje op de zelfde hoogte. Maar de MK4 gaat zeker duurder en meer waard worden dan de MK5. Precies de reden welke jij omschrijft.tazzman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:39:
[...]
Ja en daar gaat mijn vraag nu over - ik vind de Mk IV mooier, meer 'echt Golf' en de IV R32 is gewoon heel erg mooi. Zet een IV R32 en een V R32 naast elkaar en de VI is meer een GTI+ terwijl de IV R32 klaar staat om met z'n tanden het wegdek uit elkaar te scheuren.
Volgens mij is de IV R32 ook als een bom ingeslagen toendertijd juist door de zwakke IV GTI - die in mijn ogen geen GTI badge waardig is. Eindelijk was er weer een echte "pocket rocket Gofl". Daarintegen is de V GTI wel een erg geslaagde auto, een echte waardige Golf GTI ... en dat is dan ook het probleem van de V R32 denk ik.
Dus daar zijn we het dan allemaal wel overeens.
Mijn vraag is meer - wat zijn de typische problemen van de IV R32 tov de V R32 en is de Mk V een betere keuze op gebied van techniek, onderhoud, rijgedrag, etc? Is een IV R32 een stuk duurder in onderhoud dan een V R32? En daarom de vraag, is de IV R32 een slechtere keuze tov een V R32? En hoe erg is die DSG bak tov een echte 6-bak?
Hier in NZ is een gebruikte Mk IV R32 echt duurder dan een Mk V R32. Er wordt dus meer gevraagd voor een Mk IV R32 die 3+ jaar ouder is en meer KM's heeft. Voornamelijk omdat de Mk IV hier echt zeldzaam was en ook in Japan nauweljiks verkocht is. De meeste Mk IV R32's hier komen uit de UK of zijn hier lokaal als nieuw verkocht.
De Mk V daarintegen is wel goed verkocht in Japan en aangezien NZ de dump is voor jonge gebruikte auto's uit Japan, is de Mk V R32 hier geen zeldzame verschijnen. (Sterker nog, de meeste Golfjes zijn hier GTI/R32 uitvoeringen). Ook is de Mk V in veel grotere aantallen lokaal verkocht.
Daarnaast zijn 99% van de Mk V R32's hier de DSG variant. Heel af en toe zie je een 6-bak te koop staan (nieuw verkocht in NZ, alle Japanese R32s zijn DSG) en daar wordt weer een forse hogere prijs voor gevraagd.
Mijn vraag is vooral gebaseerd op mijn eigen ervaringen met mijn Golf Mk IV's. Ik heb een bj 01 en een bj 2003 Golf TDI Highline gereden, respectievelijk de 130pk en 150pk en na ~125000 km begonnen beide Golfjes toch behoorlijke problemen te hebben. Behalve het meermaals breken van de ruit-armen in de deur (daarbij tot 3x het raam kapot laten vallen in de deur zelf.... ) en natuurlijk het constante kapotte achterlicht ("nee hoor, er is geen ontwerpfout) heb ik ook veel ABS sensor versleten, een airco die niet meer wilde tot aan een compleet motor management systeem dat besloot seppuku te plegen terwijl ik aan het rijden was. Dus voornamelijk electronische problemen. Ik denk dat dat voornamelijk kwam omdat de Mk IV de eerste generatie "high tech" Golfes was met veel meer electronica, t.o.v. van de Mk III.
Heeft de Mk V ook dat soort problemen of is het daar allemaal een stuk beter? Betere betrouwbaarheid zou voor mij toch wel de reden zijn om voor een Mk V R32 te gaan, ondanks dat ik liever een Mk IV zou hebben ... want de R32 moet wel mijn normale "daily driver" kunnen zijn.
Qua betrouwbaarheid zijn ze gemiddeld goed. De MK4 R32 is sowieso van de laatste bouwjaren, dus de kinderziektes zijn eruit. Natuurlijk zijn er altijd voorbeelden van MK4's welke veel problemen hebben.
Ik heb zelf 6 jaar en 100K Km met een 2003 170pk v5 gereden. Dit was volledig probleemloos, zelfs hier en daar een circuitje gepakt. Alleen onderhoudt zaken zoals olie, bougies en remmen waar ik wat aan moest doen.
Het 3.2 VR6 blok is een goed blok. Een stuk beter als zijn 2 kleppen per cil voorganger de 2.8/2.9 VR6 uit de MK3. Onderhouden moet ook niet heel duur zijn. Een b5 audi S4/RS4 is een stuk prijziger.
Paar dingen waar je op kan letten zijn de distributie ketting die laawaai maakt. Die heeft waarschijnlijk revisie nodig en de koppakking welke zwak kan zijn bij een oliekanaal in de hoek. Let erop dat het blok niet zweet.
DSG moet je wel onderhouden. om de +- 30K km olie laten spoelen. Als dit niet gedaan is en hij heeft wat rare probleempjes, dan vooral niet kopen.
Verder zijn de natte 6bak DSG's best ok. Ze kunnen zo'n 500Nm aan. Die richting ga je alleen op met een getunede 2.0tfsi. Die 330Nm van een R32 is niet heel spannend.
Voor het uiterlijk, oldskool rijden, waardevastheid zou ik zeker een MK4 nemen. (wel even de uitlaat flapper mod doen zodat hij klinkt als een MK5 R32
Mk5 voor het puur nieuwere technieken en rijden.
Nou daar is hij dan, naja bijna. Omdat de levering vanuit Dublin flink vertraagd was komt hij net te laat om op de laatste dag voor mijn vakantie afgeleverd te kunnen worden.
Dus toen ik afgelopen vrijdag even langs de garage ging om een lampje te laten fixen van de huidige passat kwam hij letterlijk net van de vrachtwagen af.

En ja het stuur zit aan de andere kant:)
Dus toen ik afgelopen vrijdag even langs de garage ging om een lampje te laten fixen van de huidige passat kwam hij letterlijk net van de vrachtwagen af.

Die kleur bekleding zie je niet vaak op de nieuwe Passat's.(iets van een 3% van de kopers kiest er voor vs 96%+ voor zwart)
Veel veilige km's!
Veel veilige km's!
Prachtige wagen zo
Veel veilige kilometers. Ben benieuwd wat de display op langere termijn doet
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Tja het is heel erg mooi, ik hou er persoonlijk ook wel van (bijna een golf 6 gekocht die het ook had) maar je ziet wel hoeveel je spijkerbroeken hebt aangehad helaas.AndRo555 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:09:
Die kleur bekleding zie je niet vaak op de nieuwe Passat's.(iets van een 3% van de kopers kiest er voor vs 96%+ voor zwart)
Veel veilige km's!
Verder prachtige auto hoor, vind de nieuwe passat echt een plaatje, zeker in die kleur!
Trouwens voor degene die hun halogeenlampen willen vernieuwen voor betere/wittere lampen:
http://www.powerbulbs.com/eu
20% korting nu met de code spring, zelf daar de osram H15 cool blue intense lampen besteld voor het vervangen van mijn drl/grootlicht lampen bij mijn golf 6.
Glitches doet het van het begin al! Weliswaar maar af en toe en telkens voor een fractie van een seconde, maar toch. (nog niet gefixed met een software update tijdens het onderhoud)Jasperlamers schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:42:
Prachtige wagen zoVeel veilige kilometers. Ben benieuwd wat de display op langere termijn doet
Gelukkig draag ik weinig spijkerbroeken 
Maar omdat een glazen dak net buiten het budget viel en ik toch een lichte auto wilde voor deze combinatie gekozen.
Maar omdat een glazen dak net buiten het budget viel en ik toch een lichte auto wilde voor deze combinatie gekozen.
Dan scheelt het idd, heel erg mooi hoor!knutsel smurf schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:15:
Gelukkig draag ik weinig spijkerbroeken
Nette bak hoor!
Dan zou ik toch maar eens rap terug gaan naar de dealer, want na het eerste onderhoudsmoment is dat display dus bij mij glitch vrij gemaakt.AndRo555 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:15:
[...]
Glitches doet het van het begin al! Weliswaar maar af en toe en telkens voor een fractie van een seconde, maar toch. (nog niet gefixed met een software update tijdens het onderhoud)
De dealer had wel een software update klaarstaan die heel cryptisch beschreef dat het een bugfix voor de aansturing van het 'display' inhield, maar kon me niet vertellen dat dit het glitch probleem verhielp. Nu een aantal maanden verder en heb de glitch dus niet meer teruggezien, want vond het wel vrij irritant worden eerlijk gezegd.
Dat is zogezegd verholpen geweest tijdens het eerste onderhoud. Al blijft het probleem wel bestaan. Dat is ondertussen ook al wel even geleden, dus kan het van voor de release van de bugfix zijn.RomeoJ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:40:
[...]
Dan zou ik toch maar eens rap terug gaan naar de dealer, want na het eerste onderhoudsmoment is dat display dus bij mij glitch vrij gemaakt.
De dealer had wel een software update klaarstaan die heel cryptisch beschreef dat het een bugfix voor de aansturing van het 'display' inhield, maar kon me niet vertellen dat dit het glitch probleem verhielp. Nu een aantal maanden verder en heb de glitch dus niet meer teruggezien, want vond het wel vrij irritant worden eerlijk gezegd.
Binnen een paar maanden mag die binnen voor zijn 60000km onderhoud, tot dan wacht ik nog wel af, want zo heel vaak wordt de navi tussen de tellers niet gebruikt.
Dan kunnen ze ineens ook de auto eens uitlezen, want ik vind dat de laatste tijd de start stop vaker niet dan wel werkt en dat de motor vaker dan vroeger zin heeft om 1000rpm idle te gaan draaien terwijl die gewoon warm is na een lange rit. Verbruik is ook nog altijd relatief hoog (winterbanden moeten er dringend af).
[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 14-03-2016 11:24 ]
Ik heb bij mn vw golf 5 een waarschuwingslampje branden dat er een lampje kapot zou zijn. Nu heb ik geen boordcomputer, dus kan niet zien welk lampje het is. En nu het gekke; ik kan geen kapot lampje ontdekken?
Ik rij sinds kort een Golf VII en ik vroeg me af of alle claxons klinken als een eend met een stevige verkoudheid? Het klonk een beetje zielig.
Iemand een geluidsopname liggen, zodat ik het kan vergelijken? Dealer zit niet echt om de hoek (nadeel van occassion).
Iemand een geluidsopname liggen, zodat ik het kan vergelijken? Dealer zit niet echt om de hoek (nadeel van occassion).
Hello fellow humans
slurpen die golf 7's nu zoveel olie of lijkt dat maar zo?
nieuwe auto. 5 maanden oud en bijna 20k op de teller. Nu al te laag oliepeil...
...
Is bij mijn Audi A3 ook het geval. In het begin zuipt de auto inderdaad aardig wat olie, daarna neemt het verbruik af. Ik merk dat ik nu gewoon van beurt tot beurt kan doen met de olie (wat voorheen niet het geval was).koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:21:
slurpen die golf 7's nu zoveel olie of lijkt dat maar zo?
| I've got permission to color outside the lines |
via lease maatschappij kreeg ik als reactie dat ik het kostenloos bij een VW dealer kan laten aanvullen. Alleen zijn die op vrijdagavond 21.00u niet meer open. Nu VW allemaal van die aparte codes toepast voor de te gebruiken olies wordt je ook niet veel wijzer. Uiteindelijk via Heutz (zuid limburg) de juiste olie op kunnen zoeken. Zelfs het onderhoudsboekje kende mijn motorblok niet eens. (boekje was van juli 2015 en die kende de 1.0 tsi 3-cil niet eens).BenJoep schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:27:
[...]
Is bij mijn Audi A3 ook het geval. In het begin zuipt de auto inderdaad aardig wat olie, daarna neemt het verbruik af. Ik merk dat ik nu gewoon van beurt tot beurt kan doen met de olie (wat voorheen niet het geval was).
Gelukkig mag ik het declareren maar wel apart. Overdag kan je wel gratis bijvullen maar gebeurt het daarbuiten moet je maar wachten tot de dealer weer open is?

...
Mijn Golf 6 zeurt over de kentekenplaat verlichting, maar die werkt wel gewoon. Misschien bij jou ook de kentekenplaatverlichting controleren?Ferra schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:09:
Ik heb bij mn vw golf 5 een waarschuwingslampje branden dat er een lampje kapot zou zijn. Nu heb ik geen boordcomputer, dus kan niet zien welk lampje het is. En nu het gekke; ik kan geen kapot lampje ontdekken?
Dat heb ik opgelost door bij de tweede beurt olie te vragen bij de garage (en telkens na gebruik bij de volgende beurt een nieuwe te vragen), die ligt bij mij altijd standaard achterin. Het lampje gaat inderdaad altijd branden als het niet uitkomt.koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:31:
[...]
via lease maatschappij kreeg ik als reactie dat ik het kostenloos bij een VW dealer kan laten aanvullen. Alleen zijn die op vrijdagavond 21.00u niet meer open. Nu VW allemaal van die aparte codes toepast voor de te gebruiken olies wordt je ook niet veel wijzer. Uiteindelijk via Heutz (zuid limburg) de juiste olie op kunnen zoeken. Zelfs het onderhoudsboekje kende mijn motorblok niet eens. (boekje was van juli 2015 en die kende de 1.0 tsi 3-cil niet eens).
Gelukkig mag ik het declareren maar wel apart. Overdag kan je wel gratis bijvullen maar gebeurt het daarbuiten moet je maar wachten tot de dealer weer open is?
| I've got permission to color outside the lines |
heb nu nog een literflesje achterin liggen. Vrijdagavond met spoed zeg maar even een flesje gehaald. en dag erna nog een voor het geval dat dit nog een keer voorkomt.BenJoep schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:38:
[...]
Dat heb ik opgelost door bij de tweede beurt olie te vragen bij de garage (en telkens na gebruik bij de volgende beurt een nieuwe te vragen), die ligt bij mij altijd standaard achterin. Het lampje gaat inderdaad altijd branden als het niet uitkomt.
Maar thnx voor de tip. Zal er de volgende keer aan denken. Auto moet toch om de 20k naar de dealer. En met de kilometers die ik nu dagelijks maar gaat dat redelijk rap. minimaal 200km per dag zakelijk. Met in de weekenden regelmatig een ritje naar zuid limburg
...
Achter werken ze prima, heel apartQuantor schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:35:
[...]
Mijn Golf 6 zeurt over de kentekenplaat verlichting, maar die werkt wel gewoon. Misschien bij jou ook de kentekenplaatverlichting controleren?
Heb je je remlicht bekeken? Is het lampje uit als je de achterklep open en dicht doet? Ik had in mijn golf 5 ook elke keer dat lampje branden terwijl ik geen kapotte lamp kon vinden. Bleek de bekabeling naar de achterklep te zijn: Rupie in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"Ferra schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:09:
Kentekenplaatverlichting, remlichten, achteruitrijd licht(en) richtingaanwijzers (al hoor je dat vaak ook wel doordat het relais/piepertje sneller klinkt bij het aangeven van richting), stadslichtjes, bochtverlichting.......
Vooral lampjes welke met een bepaalde functie pas moeten gaan branden zijn verdacht. Verklikkerlampje gaat pas aan als die functie gebruikt wordt en gaat pas uit als je het contact uit zet om vervolgens weer aan te gaan op het moment dat je die functie opnieuw gebruikt.
Het is sowieso een lampje aan de buitenkant van de auto, je interieur verlichting kun je volledig uitsluiten.
Aangaande die Golf VI met kentekenplaatverlichting "issues": Zitten er misschien lampjes in met een verkeerd vermogen (LED of gewoon andere "zwaardere" lampjes?) en is de boordcomputer hier nooit van de op hoogte gebracht middels VAGCOM/VCDS?
Aangaande dat olieverbruik: Wat mensen vaak vergeten is dat VW/VAG maar ééns per 30K Km's een beurt vereist voor d'r auto's terwijl de meeste fabrikanten dat om de 15K Km's vereisen (en daarbij het gehele blok van nieuwe olie voorzien en dus op "peil" brengen). Beter een kwart litertje bijvullen bij 20K dan een beurt bij 15K, toch? Ook kún je daarna gewoon vaak van beurt tot beurt rijden met een ingelopen blok.
Vooral lampjes welke met een bepaalde functie pas moeten gaan branden zijn verdacht. Verklikkerlampje gaat pas aan als die functie gebruikt wordt en gaat pas uit als je het contact uit zet om vervolgens weer aan te gaan op het moment dat je die functie opnieuw gebruikt.
Het is sowieso een lampje aan de buitenkant van de auto, je interieur verlichting kun je volledig uitsluiten.
Aangaande die Golf VI met kentekenplaatverlichting "issues": Zitten er misschien lampjes in met een verkeerd vermogen (LED of gewoon andere "zwaardere" lampjes?) en is de boordcomputer hier nooit van de op hoogte gebracht middels VAGCOM/VCDS?
Aangaande dat olieverbruik: Wat mensen vaak vergeten is dat VW/VAG maar ééns per 30K Km's een beurt vereist voor d'r auto's terwijl de meeste fabrikanten dat om de 15K Km's vereisen (en daarbij het gehele blok van nieuwe olie voorzien en dus op "peil" brengen). Beter een kwart litertje bijvullen bij 20K dan een beurt bij 15K, toch? Ook kún je daarna gewoon vaak van beurt tot beurt rijden met een ingelopen blok.
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 15-03-2016 22:01 ]
Zo gister avond de auto opgehaald bij de dealer in Kilkenny. En deze morgen toen ik de kleine naar de creche bracht ging gelijk het motor lampje branden.knutsel smurf schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:22:
Nou daar is hij dan, naja bijna. Omdat de levering vanuit Dublin flink vertraagd was komt hij net te laat om op de laatste dag voor mijn vakantie afgeleverd te kunnen worden.
Gelijk de dealer gebeld en die hebben vandaag aan het eind van de dag de computer uitgelezen en het blijkt dat er een fout in het uitlaat systeem zit. De fout hebben ze bij Volkswagen Ierland nog nooit eerder gehad dus rapport wordt morgen naar Duitsland verstuurd om uit te zoeken wat het is.
Verder vandaag 315Km gereden en de auto rijd echt super. De 190Pk motor is echt geweldig, veel power bij het inhalen van tractor's op de Ierse binnen wegen, kan hem aanraden aan iedereen!
Hopelijk vinden de Duitsers de oplossing voor het foutje
Bleek een remlicht te zijn na een dubbelcheck met mn vrouw die achter de auto ging staan toen ik ging remmen. Net even zelf vervangen, Aso-dealer (A-Point) vroeg er 40 euro voor :-).Rupie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:28:
[...]
Heb je je remlicht bekeken? Is het lampje uit als je de achterklep open en dicht doet? Ik had in mijn golf 5 ook elke keer dat lampje branden terwijl ik geen kapotte lamp kon vinden. Bleek de bekabeling naar de achterklep te zijn: Rupie in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"
Gisteren mijn Golf 6 Variant laten nakijken omdat ik nog 6 maanden garantie had na de aankoop.
Drie dingetjes gevonden waarvan ik me afvraag of dat onder de garantie valt:
- Ketting rateld (bekend VW euvel)
- Deksel bij carterontluchting is vochtig rond kitnaad.
- Deksel bij versnellingsbak lekt (is vochtig) rond de kitnaad.
Ik moest een afspraak maken bij een Bosch service center om te kijken of dit onder garantie valt. Ben dus net even langs geweest en volgens de medewerker is een vochtige kitnaad eigenlijk 'normaal'. Komt vaak voor en is niet zo'n probleem. Weet iemand hier meer van?
Drie dingetjes gevonden waarvan ik me afvraag of dat onder de garantie valt:
- Ketting rateld (bekend VW euvel)
- Deksel bij carterontluchting is vochtig rond kitnaad.
- Deksel bij versnellingsbak lekt (is vochtig) rond de kitnaad.
Ik moest een afspraak maken bij een Bosch service center om te kijken of dit onder garantie valt. Ben dus net even langs geweest en volgens de medewerker is een vochtige kitnaad eigenlijk 'normaal'. Komt vaak voor en is niet zo'n probleem. Weet iemand hier meer van?
[ Voor 12% gewijzigd door xantos op 16-03-2016 11:33 ]
Is inderdaad vrij normaal dat die naden wat "zweten". Er staat géén druk op die dingen en er zit amper vloeistof achter, die deksels zitten er meer om te voorkomen dat er stof in de systemen er achter komt.
Hier ook maar weer eens posten. Heb mijn vorige kever verkocht en wat anders opgehaald. Het is een orig. Nederlandse kever uit 1967 geworden. Een standaard model met ragtop! Eigenlijk de ultieme basis voor een Cal-look kever omdat dit bouwjaar erg populair is en zeker i.c.m. een ragtop.
Ding heeft 15 jaar in opslag gestaan en daarvoor in een weiland.
De bodem

De body

Thuis:

Nu volle bak aan het strippen. Wielkast die onder het tectyl zat kwam er goed uit.

Verder een erg harde auto. Alleen plekken bij de ramen eigenlijk. Ga hem compleet restaureren en weer een 2,2 liter blok opbouwen. Doel is 200pk. Daarnaast de achterzijde ombouwen naar IRS van een later model voor een betere wegligging. Porsche Fuchs velgen etc etc.
De bodem
De body
Thuis:
Nu volle bak aan het strippen. Wielkast die onder het tectyl zat kwam er goed uit.
Verder een erg harde auto. Alleen plekken bij de ramen eigenlijk. Ga hem compleet restaureren en weer een 2,2 liter blok opbouwen. Doel is 200pk. Daarnaast de achterzijde ombouwen naar IRS van een later model voor een betere wegligging. Porsche Fuchs velgen etc etc.
Weet iemand wat de laatste software versie is van de Discover Pro navigatie is uit een Passat van 2016?
Hierbij bedoel ik uiteraard de firmware en niet de navigatie.
Momenteel heb ik de volgende versie:
Onderdeelnummer apparaat: 3G0035043C
Hardware: H50
Software: 0343
Navigatiedatabase: V0395980QQN0134 ECE 2016
V03959800QN
0134
V03959800QN
0134
[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 21-03-2016 14:14 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Vorige week een nieuwe Passat Variant GTE besteld, verwachtte leverdatum: September 2016. Dat valt me wel tegen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Kan deze datum nog opschuiven (naar voren natuurlijk
)
Supermooi project, en nog in verrassend goede staat gezien de omstandigheden. Zou tof zijn als je hier af en toe wat updates dropt van de voortgang!JesseAMD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:23:
Hier ook maar weer eens posten. Heb mijn vorige kever verkocht en wat anders opgehaald. Het is een orig. Nederlandse kever uit 1967 geworden. Een standaard model met ragtop! Eigenlijk de ultieme basis voor een Cal-look kever omdat dit bouwjaar erg populair is en zeker i.c.m. een ragtop.
De bodem
[afbeelding]
De body
[afbeelding]
Thuis:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoewel ik een Ierse auto heb is de rest gelijk. Heb mijn auto nu net iets meer dan een week.Tijntje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:12:
Weet iemand wat de laatste software versie is van de Discover Pro navigatie is uit een Passat van 2016?
V03959800QN
0134
Even zuiver informatief:
Ik heb sinds de laatste kaart-update van "Here" wat problemen (locatie gebonden!!) met m'n Discover Pro in een Golf VII MY15.
Het kompas is bijvoorbeeld telkens op dezelfde locaties totaal "de weg kwijt" waarbij ik vervolgens bijvoorbeeld (volgens de Discover Pro Unit) iedere keer een weiland in rijd vanaf de A2 ter hoogte van Best
Zelfde effect treedt op meerdere locaties op, maar is wél consequent aan de locaties te verbinden.
Dus: Vanwaar de vraagstelling?
Ik heb sinds de laatste kaart-update van "Here" wat problemen (locatie gebonden!!) met m'n Discover Pro in een Golf VII MY15.
Het kompas is bijvoorbeeld telkens op dezelfde locaties totaal "de weg kwijt" waarbij ik vervolgens bijvoorbeeld (volgens de Discover Pro Unit) iedere keer een weiland in rijd vanaf de A2 ter hoogte van Best
Dus: Vanwaar de vraagstelling?
[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 23-03-2016 00:14 ]
JesseAMD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:23:
De bodem
[afbeelding]
De body
[afbeelding]
Thuis:
[afbeelding]
[afbeelding]
Cool!
Lijkt inderdaad een 67-er
Mooi project! Sterkte
| Security Management |
Ik als IT-er altijd zo'n enorme pesthekel aan als ik nergens kan na zoeken wat de laatste versie is en wat de release notes zijn.knutsel smurf schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:46:
[...]
Hoewel ik een Ierse auto heb is de rest gelijk. Heb mijn auto nu net iets meer dan een week.
Eigenlijk vind ik die Discover Pro, wat een radio/navigatie is van €3000, behoorlijk bedroevend
Ik heb geen problemen met de Discover Pro. Ik ben nog wel erg aan het twijfelen tussen Android auto en mirrorlink.
Ik vind het erg slecht dat er geen app is waarbij de agenda integratie is geregeld. Ik plan namelijk conference calls in de auto
Ik vind het erg slecht dat er geen app is waarbij de agenda integratie is geregeld. Ik plan namelijk conference calls in de auto
Heb jij wel gapless playback dan?knutsel smurf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:35:
Ik heb geen problemen met de Discover Pro. Ik ben nog wel erg aan het twijfelen tussen Android auto en mirrorlink.
Moet zeggen dat ik dat niet geprobeerd heb. Ik heb wel een hoop albums op een SD kaart gezet, maar daar boeit het me niet echt bij.
Belangrijker vind ik dat bijvoorbeeld agenda punten als een bericht in het scherm naar voren zouden komen als je Android Auto of mirror-link gebruikt.
Er is wel een VW app waar je taken in kan zetten maar dat is dus allemaal een beetje dubbel werk. Tenzij iemand een mirror-link app weet die dit kan?
Belangrijker vind ik dat bijvoorbeeld agenda punten als een bericht in het scherm naar voren zouden komen als je Android Auto of mirror-link gebruikt.
Er is wel een VW app waar je taken in kan zetten maar dat is dus allemaal een beetje dubbel werk. Tenzij iemand een mirror-link app weet die dit kan?
Afgelopen weekend mijn 2e VW opgehaald, de eerst was een polo uit 2000, toen een seat ibiza uit 2007 en nu deze:
Specs:
Rising blue Scirocco
1.4 160bhp
7-DSG
38000km
Verder helaas geen andere pakketten erop zitten.
Some pictures:

Nu opzoek naar een RNS510 + bluetooth module!
Specs:
Rising blue Scirocco
1.4 160bhp
7-DSG
38000km
Verder helaas geen andere pakketten erop zitten.
Some pictures:

Nu opzoek naar een RNS510 + bluetooth module!
Mooi ding! Coole kleur ook.
RNS510 is wel te vinden als je genoeg cash neer legt
RNS510 is wel te vinden als je genoeg cash neer legt
Als je zo leest hoef je daar alleen de goeie junk voor aan te spreken 
Maar mooie auto. Scirocco is qua model ondergewaardeerd (maar daar is VW zelf ook debet aan, beetje standaard Golf interieur inbouwen
)
Maar mooie auto. Scirocco is qua model ondergewaardeerd (maar daar is VW zelf ook debet aan, beetje standaard Golf interieur inbouwen

Signatures zijn voor boomers.
Lekker kleurtje, weinig kilometers en een tof model. Goede keuze hoor
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Thnx all! Klopt inderdaad! Een rns310 is minder gelieft bij de junks maar heeft als nadeel een kleiner scherm, als voordeel ingebouwde bluetooth en de prijs is stuk lager.Maasluip schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:19:
Als je zo leest hoef je daar alleen de goeie junk voor aan te spreken
Maar mooie auto. Scirocco is qua model ondergewaardeerd (maar daar is VW zelf ook debet aan, beetje standaard Golf interieur inbouwen)
[ Voor 3% gewijzigd door Darkvisje op 25-03-2016 10:42 ]
Nadeel is alleen de kaartupdates van 99 euro dan..Darkvisje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:41:
[...]
Thnx all! Klopt inderdaad! Een rns310 is minder gelieft bij de junks maar heeft als nadeel een kleiner scherm, als voordeel ingebouwde bluetooth en de prijs is stuk lager.
Misschien een idee om ook voor een stuur met stuurbediening te gaan kijken, is ook erg mooi met originele navi
Verder hele nette bak hoor, zal zeker netjes rijden!
Ik had er al 1 op de kop getikt, met flippers. Van een GTI 50 euro opleg met mijn stuur als inruil. Echter moet ik ook nog een gateway module hebben blijkbaar om de knoppen te kunnen gebruiken.Scrtz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:46:
[...]
Nadeel is alleen de kaartupdates van 99 euro dan..
Misschien een idee om ook voor een stuur met stuurbediening te gaan kijken, is ook erg mooi met originele navi
Verder hele nette bak hoor, zal zeker netjes rijden!
Ik heb stuurwiel bediening pas nodig als ik ook een goede radio heb.
Ah oke netjes, das waar idd haha!Darkvisje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Ik had er al 1 op de kop getikt, met flippers. Van een GTI 50 euro opleg met mijn stuur als inruil. Echter moet ik ook nog een gateway module hebben blijkbaar om de knoppen te kunnen gebruiken.
Ik heb stuurwiel bediening pas nodig als ik ook een goede radio heb.
Maak SD kaart nog uit qua snelheid of is elke gangbare SD kaart goed?knutsel smurf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:45:
Moet zeggen dat ik dat niet geprobeerd heb. Ik heb wel een hoop albums op een SD kaart gezet, maar daar boeit het me niet echt bij.
Hello fellow humans
Ik heb een oude 16gb sd kaart staat geen eens op welke klasse het is
Denk dat die navigatiesystemen toch niet zo snel zijn/lezen, zal niet zoveel uitmaken lijkt me.
Vanmiddag even bij Century Groningen wezen kijken naar de nieuwe VW Tiguan.
Mooie wagen, kleur blauw niet slecht, ik wil hem echter nog wel eens in het echt zien met het R-line pakket, dat maak het wel "af" denk ik. Desalniettemin leuk om nu al de Tiguan even te zien, even in de zitten, en te voelen. Staat geloof ik wel meer door het land heen, afgelopen week stond ie in Zwolle geloof ik...

Ohja, dit snoepje stond er ook nog
65 mille
Mooie wagen, kleur blauw niet slecht, ik wil hem echter nog wel eens in het echt zien met het R-line pakket, dat maak het wel "af" denk ik. Desalniettemin leuk om nu al de Tiguan even te zien, even in de zitten, en te voelen. Staat geloof ik wel meer door het land heen, afgelopen week stond ie in Zwolle geloof ik...

Ohja, dit snoepje stond er ook nog

www.youtube.com/DerOllie
Heel sjiek model geworden inderdaad, vind de nieuwe touareg daarintegen juist achteruit gegaan.
Zag trouwens net dat powerbulbs.com nu 25% korting op alles heeft, handig voor diegene die hun halogeenverlichting een upgrade willen geven
Zag trouwens net dat powerbulbs.com nu 25% korting op alles heeft, handig voor diegene die hun halogeenverlichting een upgrade willen geven
Leuke wagen!DerOllie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:12:
Vanmiddag even bij Century Groningen wezen kijken naar de nieuwe VW Tiguan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ohja, dit snoepje stond er ook nog65 mille
![]()
[afbeelding]
Blauw is een mooie kleur maar op de foto lijkt het wel richting paars te gaan
Welke opties miste je zoal om voor voor een R-line te gaan ?
Alles wat de R-line pakket met zich mee brengtnokiaan958GB schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:30:
[...]
Leuke wagen!
Blauw is een mooie kleur maar op de foto lijkt het wel richting paars te gaan
Welke opties miste je zoal om voor voor een R-line te gaan ?
Bumpers, velgen, spuitwerk (sideskirts worden dan ook meegespoten in kleur ipv kunststof zwart) maakt het allemaal meer af.
www.youtube.com/DerOllie
Motherf....DerOllie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:12:
Ohja, dit snoepje stond er ook nog65 mille
![]()
[afbeelding]
Nu ben ik helemaal benieuwd naar wat ze met een eventuele nieuwe dikke benzine Passat gaan doen. 3C R36 was de laatste echt vette Passat. Die GTE met zijn 218pk 1.4 electrocrap of 240pk 2.0 biturbo diesel

Laatste model Passat leent zich er mijnzins wel goed voor.
Dit topic is gesloten.