Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.870 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het zal ongetwijfeld een mooi effect geven, in ieder geval tijdelijk, maar als ik die pseudowetenschappelijke prietpraat in hun folder lees zoals 'Gebaseerd op een driedimensionale moleculaire omlijsting' en 'Dit is een glascoating met een zeer hoge dichtheid binnen het moleculaire stelsel...' haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I6lMJOJl.jpg

Kijk nou wat ik opeens voor m'n deur heb.

Ik ben ook een 1e klas idioot: Na de foto, Vergeten het klepje van de lader te sluiten tijdens het rijden terwijl het sneeuwde... Stroomgat vol sneeuw.

[ Voor 82% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2016 23:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:37

ricardo246

Life's what you make it!

Gamebuster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:49:
[afbeelding]

Kijk nou wat ik opeens voor m'n deur heb.

Ik ben ook een 1e klas idioot: Na de foto, Vergeten het klepje van de lader te sluiten tijdens het rijden terwijl het sneeuwde... Stroomgat vol sneeuw.
En dat terwijl je nog netjes een melding krijgt als je dat klepje vergeet te sluiten... 8)7

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Hallo allemaal,

We hebben vandaag een proefrit gemaakt in een Golf Variant 1.2 TSI uit 2011. We rijden momenteel een Peugeot 307 (235.000km) en zijn opzoek naar wat groters en wellicht beters. De proefrit beviel ons prima, en hij trok ook lekker op (Turbo) bij stilstaan en even een auto inhalen op de snelweg gaat ook duidelijk sneller dan nu met de 1.4 Peugeot. Enkele dingen die ons opvielen..

Bij wegrijden dikke pluim rook uit de uitlat maar die was weg op de snelweg. Verder reed hij lekker degelijk en zat ook goed. De kofferbak zag er ook lekker ruim uit dus al met al tevreden. Na de proefrit toch nog even in de onderhoudsboekjes gekeken en daar stond in dat de auto teruggeroepen was voor een probleem met de ketting/aanverwante onderdelen. Deze zijn volledig vervangen dus dat moet dan opgelost zijn lijkt mij. Maar op internet lees ik ook de bekende 1.4/1.2 TSI motor verhalen waar ik dan wel huiverig bij word.

Een auto van 13.000EUR+ is voor ons erg veel geld (wellicht voor velen). De auto met 77.000km op de teller die bij door de eerste eigenaar gebruikt is als lease auto is voor ons wellicht interessant. Maar een VW uit 2011 met maar zo weinig op de teller is dat wel zuivere koffie?

Misschien dat er hier mensen zijn met een soortgelijke auto en mij wat erover kunnen vertellen? Alvast hartelijk dank!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

1.4/1.2TSI motor verhalen = ketting/kettingspanner problemen en die zijn voor zover ik weet niet als terugroepactie geweest.

Er is wel een terugroepactie geweest m.b.t. de turbo die in noodloop kan schieten bij de 1.2/1.4TSI blokken.

Ketting/kettingspanner is een (de) bekende kwaal. Bij starten rammelen van de ketting duidt op opgerekte ketting. Die moet je dan laten vervangen.

Als je het kenteken op ovi.rdw.nl inklopt kun je btw ook de terugroepacties van een voertuig zien.

[ Voor 15% gewijzigd door max op 15-01-2016 20:31 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
max schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:20:
1.4/1.2TSI motor verhalen = ketting/kettingspanner problemen en die zijn voor zover ik weet niet als terugroepactie geweest.

Er is wel een terugroepactie geweest m.b.t. de turbo die in noodloop kan schieten bij de 1.2/1.4TSI blokken.

Ketting/kettingspanner is een (de) bekende kwaal. Bij starten rammelen van de ketting duidt op opgerekte ketting. Die moet je dan laten vervangen.

Als je het kenteken op ovi.rdw.nl inklopt kun je btw ook de terguroepacties van een voertuig zien.
Duidelijk maar laten vervangen... bij aankoop (met BOVAG) van deze auto (2ehands met 77.000km) lijkt me gewoon een garantie geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
cypress3d schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:05:
Hallo allemaal,

We hebben vandaag een proefrit gemaakt in een Golf Variant 1.2 TSI uit 2011. We rijden momenteel een Peugeot 307 (235.000km) en zijn opzoek naar wat groters en wellicht beters. De proefrit beviel ons prima, en hij trok ook lekker op (Turbo) bij stilstaan en even een auto inhalen op de snelweg gaat ook duidelijk sneller dan nu met de 1.4 Peugeot. Enkele dingen die ons opvielen..

Bij wegrijden dikke pluim rook uit de uitlat maar die was weg op de snelweg. Verder reed hij lekker degelijk en zat ook goed. De kofferbak zag er ook lekker ruim uit dus al met al tevreden. Na de proefrit toch nog even in de onderhoudsboekjes gekeken en daar stond in dat de auto teruggeroepen was voor een probleem met de ketting/aanverwante onderdelen. Deze zijn volledig vervangen dus dat moet dan opgelost zijn lijkt mij. Maar op internet lees ik ook de bekende 1.4/1.2 TSI motor verhalen waar ik dan wel huiverig bij word.

Een auto van 13.000EUR+ is voor ons erg veel geld (wellicht voor velen). De auto met 77.000km op de teller die bij door de eerste eigenaar gebruikt is als lease auto is voor ons wellicht interessant. Maar een VW uit 2011 met maar zo weinig op de teller is dat wel zuivere koffie?

Misschien dat er hier mensen zijn met een soortgelijke auto en mij wat erover kunnen vertellen? Alvast hartelijk dank!
Lage kilometers voor een lease auto kan.
Niet iedere lease rijder rijd 30k+per jaar, ik ken iemand met een auto van de zaak die er minder dan 15k per jaar mee rijd.

Vorig jaar met een maat naar een Opel wezen kijken met alles erop en eraan. Was ook een lease auto met zeer weinig kilometers.
Met een beetje moeite kwamen we erachter bij welk bedrijf de auto stond en dat hij daar als pool auto gebruikt werd voor bepaalde doeleinden.

Dus lage kilometers komen voor bij lease auto's, alleen niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ricardo246 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:30:
[...]

En dat terwijl je nog netjes een melding krijgt als je dat klepje vergeet te sluiten... 8)7
Niet gezien, maar het is ook een kerstboom dus je mist snel een lampje of melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:37

ricardo246

Life's what you make it!

Gamebuster schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Niet gezien, maar het is ook een kerstboom dus je mist snel een lampje of melding
De belangrijke meldingen komen met audio, een ping geluid.
Laadklepje open --> ping
Ruitenwisservloeistof leeg --> ping (met oranje driehoek in scherm achter stuur |:( )
Onder de 4°c temp --> ping
etc .....

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hallo allemaal,

Vandaag mijn "Golf Variant 1.2 TSI uit 2011" opgehaald, ook een ex-lease wagen. Dat van die terugroepactie is mij onbekend, ga ik eens navragen. Verder rijdt ie heerlijk. Rookte inderdaad flink toen hij koud was maar dat lijkt me geen probleem. Rijdt erg vlotjes ondanks de 1.2 motor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
xantos schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:36:
[...]

Vandaag mijn "Golf Variant 1.2 TSI uit 2011" opgehaald, ook een ex-lease wagen. Dat van die terugroepactie is mij onbekend, ga ik eens navragen. Verder rijdt ie heerlijk. Rookte inderdaad flink toen hij koud was maar dat lijkt me geen probleem. Rijdt erg vlotjes ondanks de 1.2 motor. :9
De terugroepactie is volgens mij gerelateerd aan de turbo/wastegate, hij kan teveel druk opbouwen wat voor een noodloop kan zorgen. Kleine aanpassing waar elke dealer vanaf zou moeten weten, gaat geloof ik een andere klep in ergens en een software update. Hij voelt na de update iets tammer aan maar is dat in de praktijk niet. De nieuwe ketting zou elke TSI uit dat jaar wel een keer moeten krijgen, de mijne was al bij 19k aan het ratelen en is uiteindelijk rond de 30k vervangen.

Overigens is mijn auto niet echt een voorbeeld auto voor de betrouwbaarheid die de Golf normaalgesproken heeft. Ik denk dat er wel voor een kleine 3-4000 euro aan onderhoud en kosten in zit voor de eerste 2 jaar. Lijkt mij niet normaal :X Gelukkig ben ik er nu vanaf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ricardo246 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:26:
[...]

De belangrijke meldingen komen met audio, een ping geluid.
Laadklepje open --> ping
Ruitenwisservloeistof leeg --> ping (met oranje driehoek in scherm achter stuur |:( )
Onder de 4°c temp --> ping
etc .....
Ik kan me niet herinneren dat-ie er stond, maar zoals ik al zei: Als je die auto minder dan 6 uur hebt gereden, zijn al die icoontjes en lampjes een beetje overweldigend. Mijn vorige auto had dat allemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 16-01-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30
Hallo allemaal,

Als het onderhoudsboekje gewoon klopt en netjes is ingevuld al die tijd zou ik me er niet zo'n zorgen om maken, maakt de ketting verder geen raar geluid en voelt de koppeling gewoon prima aan, dat zit dat allemaal wel snor. Eventueel zou je een VW dealer nog op kunnen bellen en met het chassisnr informatie vragen over de eventuele terugroepingen en wat ermee gedaan is.

Heb zelf bijna een jaar geleden een 1.2 tsi golf 6 highline gekocht die toen net geen 70k op de teller had, altijd netjes bij de dealer onderhouden en rijdt nu 10k later nog steeds als een zonnetje.

Heb hiervoor een peugeot 206 1.6 gehad en een golf v 1.4 en ervaar ook precies hetzelfde als jou, je kunt sportief genoeg optrekken als je er behoefte aan hebt, hebt vanaf 1550 toeren de max koppel al ter beschikking en ook inhalen op de snelweg is geen probleem, zelfs in de 6e versnelling trekt de auto nog lekker op.

Zelf rijd ik vrij sportief maar als je rustig rijdt dan kun je de 800-900km op een tank zeker halen, bij veel 80 en snelweg kilometers zou je als je heel hard je best doet misschien de 1000km nog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
J0YR1D3R schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:56:
[...]

De terugroepactie is volgens mij gerelateerd aan de turbo/wastegate, hij kan teveel druk opbouwen wat voor een noodloop kan zorgen. Kleine aanpassing waar elke dealer vanaf zou moeten weten, gaat geloof ik een andere klep in ergens en een software update. Hij voelt na de update iets tammer aan maar is dat in de praktijk niet. De nieuwe ketting zou elke TSI uit dat jaar wel een keer moeten krijgen, de mijne was al bij 19k aan het ratelen en is uiteindelijk rond de 30k vervangen.

Overigens is mijn auto niet echt een voorbeeld auto voor de betrouwbaarheid die de Golf normaalgesproken heeft. Ik denk dat er wel voor een kleine 3-4000 euro aan onderhoud en kosten in zit voor de eerste 2 jaar. Lijkt mij niet normaal :X Gelukkig ben ik er nu vanaf :Y)
Vanmorgen contact gehad met de VW dealer en deze info hadden ze voor me:

de motorcode is CBZ, terugroepactie 24V9 en 90G4

Via de rdw zie ik nergens iets over een terugroepactie... Maar via google kwam ik er wel achter dat gaat om een motor die een tik had... Dus de motor heeft er wel last van gehad maar de ketting is aangepast en de riemen/aansluitingen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
cypress3d schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Via de rdw zie ik nergens iets over een terugroepactie... Maar via google kwam ik er wel achter dat gaat om een motor die een tik had... Dus de motor heeft er wel last van gehad maar de ketting is aangepast en de riemen/aansluitingen aangepast.
Alleen maar goed toch, is dat alleen maar opgelost en aangepast, of schrikt het je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
[...]

Even een stomme vraag, waar vind ik de motorcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xantos schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Even een stomme vraag, waar vind ik de motorcode?
In de kofferbak bij de reservewiel uitsparing zit een sticker waar je onder andere de motorcode kunt vinden. Mocht je wat luier van aard zijn kun je ook je kenteken invullen op bijvoorbeeld www.hbase.nl, maar soms krijg je dan meer keuzes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Thx, dadelijk eens even kijken. ( edit: gevonden!! )

Even wat anders.. In de middenconsole zit een aux-in aansluiting niet de meest handige plek vind ik aangezien daar geen stroom voorhanden is. De autoradio beschikt wel over een bluetooth optie maar volgens mij is er geen bluetooth module aanwezig aangezien de software in het dashboard geen telefoon opties weergeeft. Is deze bluetooth functionaliteit nog los bij te bestellen?

Gebruikt iemand van jullie de aux-in? Net even getest werkt prima maar zoals gezegd redelijk onhandig qua bekabeling.

Dan nog even over de terugroepacties. Als ik op https://www.vw.com/owners-recalls/
mijn VIN nummer invul, zegt de site die ie niet correct is. Is er een NL variant die wel werkt of zou deze site ook voor Nederland moeten werken?

Ik heb ook motorcode CBZ maar in het service boekje vind ik niks terug over een terugroepactie. Wagen is van nov-2011 (1.2 tsi).

[ Voor 25% gewijzigd door xantos op 17-01-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Volgens mij kun je wel een bluetooth module los bestellen, hoort onder de bestuurderstoel dacht ik, zal alleen nog wel ingeleerd moeten worden denk ik.

Heb zelf geen aux in maar alleen zo'n kabeltje naar usb, die onder de armsteun zit, iig al handiger dan de aux in plaats inderdaad maar gebruik zelf altijd bluetooth.

Je zou een vw dealer op kunnen bellen voor terugroepacties, die kunnen dat nakijken op chassisnummer. 1.2 tsi is volgens mij altijd motorcode CBZ btw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In mijn onderhoudsboekje staat keurig een terugroepactie met code vermeld.

"vroeger" kon je bij de dealer ook (tegen betaling) terecht voor een overzicht van al het onderhoud sinds aflevering. Misschien dat dat nog bestaat en sommigen daarmee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
[...]

Net even gebeld met een dealer bij mij in de buurt (heb ook motorcode CBZ). Op basis van mijn chasisnummer vonden zij alleen terugroepactie 90G4. Deze is ook daadwerkelijk uitgevoerd op mijn wagen. Mankement was iets met instrumentenpaneel.

De eerste code die je geeft is dus blijkbaar niet perse voor iedere wagen van toepassing terwijl ik ook motorcode CBZ heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Scrtz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Alleen maar goed toch, is dat alleen maar opgelost en aangepast, of schrikt het je af?
Opzicht wel goed, maar schrikt me ook wel een beetje af. Maar ik denk dat ik toch niet voor deze motor ga, aangezien we toch voor een Diesel gaan (1.6 TDI) denk ik. Woon-werkverkeer zit op een 24.000km/pj ( en daar komen de ritjes naar opa en oma en de vakantie nog bij...) Al met al kan Diesel dan wel uit schat ik.

Dan de vraag moet ik voor een jonge Golf Variant (2011/2012) met een KM stand onder de 100.000km gaan of mag dat ook wel wat hoger zijn... keuzes keuzes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 13:21
cypress3d schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:24:
[...]

Opzicht wel goed, maar schrikt me ook wel een beetje af. Maar ik denk dat ik toch niet voor deze motor ga, aangezien we toch voor een Diesel gaan (1.6 TDI) denk ik. Woon-werkverkeer zit op een 24.000km/pj ( en daar komen de ritjes naar opa en oma en de vakantie nog bij...) Al met al kan Diesel dan wel uit schat ik.

Dan de vraag moet ik voor een jonge Golf Variant (2011/2012) met een KM stand onder de 100.000km gaan of mag dat ook wel wat hoger zijn... keuzes keuzes >:)
Ik rij zelf met de Variant 1.6 CR TDI (met DSG). Multiriem moet vervangen worden aan 210.000 km wat zowat € 800 kost; de voorste schijven zullen waarschijnlijk ongeveer rond die datum ook vervangen moeten worden, dat kost ong. € 400. Je kan volgens mij even goed een wagen met 100.000 km of 180.000 km kopen.

Mijn wagen heeft op dit ogenblik 175.000 km en heeft nog nooit grote kosten gehad (terugroepactie voor DSG was gratis, vervanging van EGR+roetfilter aan 90.000 km was ook gratis wegens productiefout). Het interieur (Highline) heeft zo goed als niet afgezien (bekleding ongeveer als nieuw met een nog altijd even goed zitcomfort, maar ik ben redelijk zorgzaam). De voorste tapijten gaan binnenkort toch vervangen worden; enige overige minpuntjes op dit ogenblik zijn de bussen voor de achterste torsiestang die knarsen (€ 100 om te vernieuwen) en het knipperlicht in een buitenspiegel waar een slecht contact in zit (€ 25 om te vernieuwen; andere kant is al eens vervangen wegens een tik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Weet nog niet of ik erg blij ben met het start/stop systeem in mijn wagen. Wellicht is het even wennen maar soms vind ik het erg irritant dat de motor uitgaat. Vooral omdat bij het starten ook de radio/muziek steeds weer even uitgaat.

Is er een default setting (afgezien van de knop) waarmee je deze feature voor altijd kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
xantos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:45:
Weet nog niet of ik erg blij ben met het start/stop systeem in mijn wagen. Wellicht is het even wennen maar soms vind ik het erg irritant dat de motor uitgaat. Vooral omdat bij het starten ook de radio/muziek steeds weer even uitgaat.

Is er een default setting (afgezien van de knop) waarmee je deze feature voor altijd kunt uitschakelen?
De koppeling ingedrukt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
boers706 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Altijd geleerd dat je dit zo min mogelijk moet doen ivm slijtage drukgroep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
xantos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Altijd geleerd dat je dit zo min mogelijk moet doen ivm slijtage drukgroep. :)
Dat lijkt me sterk.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Weet niet welk model je hebt maar bij mijn golf 6 1.2 tsi gaat de radio/muziek niet uit hoor als de motor weer start, dan klopt er toch iets niets bij jou vrees ik.

En hoezo zoek je een andere setting afgezien van de knop, dat is toch al de oplossing voor je dan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
C-sharp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Ik rij zelf met de Variant 1.6 CR TDI (met DSG). Multiriem moet vervangen worden aan 210.000 km wat zowat € 800 kost; de voorste schijven zullen waarschijnlijk ongeveer rond die datum ook vervangen moeten worden, dat kost ong. € 400. Je kan volgens mij even goed een wagen met 100.000 km of 180.000 km kopen.

Mijn wagen heeft op dit ogenblik 175.000 km en heeft nog nooit grote kosten gehad (terugroepactie voor DSG was gratis, vervanging van EGR+roetfilter aan 90.000 km was ook gratis wegens productiefout). Het interieur (Highline) heeft zo goed als niet afgezien (bekleding ongeveer als nieuw met een nog altijd even goed zitcomfort, maar ik ben redelijk zorgzaam). De voorste tapijten gaan binnenkort toch vervangen worden; enige overige minpuntjes op dit ogenblik zijn de bussen voor de achterste torsiestang die knarsen (€ 100 om te vernieuwen) en het knipperlicht in een buitenspiegel waar een slecht contact in zit (€ 25 om te vernieuwen; andere kant is al eens vervangen wegens een tik).
Van welk jaar is jouw Golf? Want bij mijn Golf 6 1.6TDI 2010 is er na 180.000km nog niet echt iets substantieel vervangen. Nog altijd originele DPF en EGR-klep.
Schijven van voor zijn hier ook aan vervanging toe, en zo te zien is dat een klusje dat zelf nog wel te doen is. Voor een derde van de kost nog wel de moeite.
Distributie zit er ook aan te komen. Die kan misschien nog wel wat langer mee dan 210.000km aangezien er vooral snelweg km's gereden worden. Echter heeft dat niet zo heel veel zin, want voor de 420.000km gaat die toch weg, waarschijnlijk ergens er voor.
Voor de rest is die heel zuinig met banden. eerste nieuwe zomerbanden set ligt er nu een half jaar op. De vorige hadden er meer als 100.000km opzitten na een aantal keer geroteerd geweest te zijn, de rest is met winterbanden gereden.

Dit probleem ook gehad op een 1.6TDI Golf 6. Na een tijd ging het ook gewoon weer weg. Ik vermoed dat de (originele) batterij ook het grootste deel van zijn bruikbaar leven er op heeft zitten. Zeker met de start stop wordt er altijd wel wat extra van de batterij gevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 21-01-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:34:
[...]

En hoezo zoek je een andere setting afgezien van de knop, dat is toch al de oplossing voor je dan :P?
Die knop is een soort van opt-out systeem per rit. Dus nee, niet echt een oplossing. :)
AndRo555 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Dit probleem ook gehad op een 1.6TDI Golf 6. Na een tijd ging het ook gewoon weer weg. Ik vermoed dat de (originele) batterij ook het grootste deel van zijn bruikbaar leven er op heeft zitten. Zeker met de start stop wordt er altijd wel wat extra van de batterij gevraagd.
Mmmmm.. da's een goeie. Wellicht een accu probleem dus.

[ Voor 42% gewijzigd door xantos op 21-01-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
AndRo555 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Van welk jaar is jouw Golf? Want bij mijn Golf 6 1.6TDI 2010 is er na 180.000km nog niet echt iets substantieel vervangen. Nog altijd originele DPF en EGR-klep.
...
Distributie zit er ook aan te komen. Die kan misschien nog wel wat langer mee dan 210.000km aangezien er vooral snelweg km's gereden worden.
...
Voor de rest is die heel zuinig met banden. eerste nieuwe zomerbanden set ligt er nu een half jaar op. De vorige hadden er meer als 100.000km opzitten na een aantal keer geroteerd geweest te zijn, de rest is met winterbanden gereden.
Mijn Golf Variant is van 05/2010. DPF+EGR zijn een geheel, het onderdeel kost ong. € 800 maar een ramp om te vervangen (zit geklemd tussen motor en brandschot). De mijne had een productiefout (om het te proberen in "Algemeen Nederlands": de verzegeling van de as van de EGR klep is om zeep gegaan, met als gevolg dat de koelvloeistof onder druk langs daar naar buiten werd geperst; motor draaide als een stoomtrein met turbo-fluit :) ). Toeval of niet, dit is net opgetreden na 2500 km te hebben gereden met een dakkoffer van 700 liter erop en met Luxemburgse V-Power en Franse Premium Gazole in de tank.

Distributie moet op of rond 210.000 km vervangen worden of geen mobiliteits-garantie meer (is een groot nadeel voor tweedehands-verkoop).

Twee van de vier zomerbanden (ik rij ong. 2 maand per jaar met winterslofjes) zijn nog steeds de originele Conti's in 205/55 R16. Sinds ik Michelins heb gekocht kan ik niet meer roteren, gezien de Conti's zo veel slechter zijn dan de Michelins dat ik ze niet meer op de vooras wil. Na de winter vervang ik de laatste twee Conti's ook door Michelins, ondanks ze nog meer dan genoeg profieldiepte hebben.

Huidige Michelins zijn Energy Saver+ maar ik ga nu voor de Premacy 3.

Batterij is net voor de winter ook vervangen. Start/stop systeem werkte nog maar enkele keren per rit. Startstroom was gezakt tot 200 A ipv 650 A. Nu een nieuwe Varta AGM, € 200 :)

[ Voor 4% gewijzigd door C-sharp op 21-01-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:29

Ik denk dat je dan toch moet gaan kijken of je dit via een vagcom kabeltje kan laten uitschakelen.

Ik vind het alleen wel vreemd dat de audio tijdelijk wordt uit gezet bij starfen. Als ik bij mijn golf start/stop in ga, dan heb ik hier geen last van. Misschien toch een ander probleem.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is een van de eerste dingen die ik doe als ik in mijn Golf 7 of de A3 van mijn vriendin stap; op de knop start/stop drukken. Bloed irritant (herken het radio probleem overigens niet). En ja, het is uit te schakelen middels VCDS, als in niet echt uit, maar meer omzeilen door de tresholds onrealistisch hoog of laag in te stellen. Moet het hier ook nog steeds een keer doen.

Zou het alleen mooier hebben gevonden als je die knop kon reversen. Dus indrukken voor wél start/stop.

/edit
boers706 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Succes met een DSG ;)

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 21-01-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
UltraSub schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:20:
Zou het alleen mooier hebben gevonden als je die knop kon reversen. Dus indrukken voor wél start/stop.
Waarschijnlijk komen ze zo niet aan lage verbruikscijfers op papier, want daarin is start-stop essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik weet het... maar jammer dat het geen optie onder water in VCDS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:37
In 'mijn' Golf 7 zit dat start-stop systeem ook, maar ik heb er absoluut geen last van.
(wel een benzine, misschien is dat anders qua ervaring).
Zet hem alleen s'ochtends uit op weg naar de snelweg, want dan moet de motor de binnentemperatuur nog ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 20:23

Volgens mij kun je met VCDS die optie wel uitschakelen... Die optie heb ik wel eens gezien in VCDS maar na even googelen zie ik dat die optie gereset wordt na een herstart

En als je een trekhaak hebt kun je een nepstekker insteken. Het schijnt dat met aanhangwagen het start-stop systeem wordt uitgeschakeld :)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Eddos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:52:
In 'mijn' Golf 7 zit dat start-stop systeem ook, maar ik heb er absoluut geen last van.
(wel een benzine, misschien is dat anders qua ervaring).
Zet hem alleen s'ochtends uit op weg naar de snelweg, want dan moet de motor de binnentemperatuur nog ophogen.
Als je motor te koud is doet de start/stop het sowieso niet, hoef je dus niet uit te zetten.

Snap niet waarom jullie start/stop zo irritant kunnen vinden, al helemaal niet als je dsg hebt, het irritantste vind ik nog dat ik de versnelling in de vrij moet zetten en de koppeling loslaten zodat het wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:10
Scrtz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Als je motor te koud is doet de start/stop het sowieso niet, hoef je dus niet uit te zetten.

Snap niet waarom jullie start/stop zo irritant kunnen vinden, al helemaal niet als je dsg hebt, het irritantste vind ik nog dat ik de versnelling in de vrij moet zetten en de koppeling loslaten zodat het wel werkt..
In de file zet ik het ook uit. Ondanks dat ik dsg heb. Hiervoor had ik een handbak en kwam de auto bijna nooit in zijn vrij. Dus deed start stop niet veel.

Van de week stond mijn Golf bij de dealer wegens een tank klep die niet meer open ging. Vrij lastig tanken. Ze hebben gelijk de coming home functie nagekeken en aangepast. De functie werd pas actief na een keer seinen. Nu gaan de lampen automatisch aan in het donker zodra ik de deur open doen. Vreemd dat dit niet zelf ia in te stellen in de bc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Scrtz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Dat dacht ik ook, maar hij sloeg laatst toch echt af. Verder heb ik er absoluut geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pannekoek81 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 07:53:
[...]

In de file zet ik het ook uit. Ondanks dat ik dsg heb. Hiervoor had ik een handbak en kwam de auto bijna nooit in zijn vrij. Dus deed start stop niet veel.

Van de week stond mijn Golf bij de dealer wegens een tank klep die niet meer open ging. Vrij lastig tanken. Ze hebben gelijk de coming home functie nagekeken en aangepast. De functie werd pas actief na een keer seinen. Nu gaan de lampen automatisch aan in het donker zodra ik de deur open doen. Vreemd dat dit niet zelf ia in te stellen in de bc.
Dat wil ik dus ook nog eens laten doen, heel vervelend dat seinen, kom alleen nooit bij de dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Scrtz schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:19:
[...]

Dat wil ik dus ook nog eens laten doen, heel vervelend dat seinen, kom alleen nooit bij de dealer :P
Er zijn ook wel tweakers die dit dmv vcds voor je kunnen doen. Ik had geen kabel meer dus aan de dealer gevraagd waarom je moet seinen en of dat niet automatisch kan. Hebben ze netjes voor me aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 20:23
De Golf 8, verkrijgbaar vanaf 2018. Ik vind m wel mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2015/07/2019-VW-Golf-GTI-Mk-VIII-interior-Rendering-.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-4.motor1.com/p/static/img/amp/0/50000/59000/59500/59504/s6_4728468/wcf-2017-volkswagen-golf-viii-render-2017-volkswagen-golf-viii-render.jpg

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nou, laten we het houden op een mogelijk conceptueel voorbeeld hoe de Golf 8 eruit zou kunnen zien...
Als de definitieve tekeningen er zouden zijn, zou dat veel breder in het nieuws komen.
We wachten gewoon verder even af ;)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als je kijkt naar de nieuwe passat en de supervan denk ik dat bovenstaand concept best wel eens in de buurt kan komen, maar inderdaad het blijven concepten die je overal ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
2018 lijkt mij optimistisch gezien de facelift van de Golf verschoven is naar Q1 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
[...]

Je maakt hier een foutje.

Coming home is wanneer je de auto op slot doet :)Leaving home is wanneer je je auto unlockt.
Het één keer moeten seinen met je licht ligt ook eraan welke module je hebt. In mijn vorige auto kon dit niet anders ondanks dat het correct was ingesteld in VCDS.

Zelf deze week de overstap gemaakt van een Polo BM 2010 naar een Golf GTI 2010, helemaal full options :9~
Gezien ik zelf een Vagcom heb gelijk wat dingen ingesteld, direct needle swipe aangezet _/-\o_ (iets wat bij de Polo niet kon). Het is enkel wel een import, morgen langs bij RDW :Y
Wel even wennen, het control panel bij de tellers waarbij het in de Polo via de Radio ging. Duurde even een half uur voor ik het door had 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de mensen met een Discover (Pro?) Systeem: Het beeldscherm is niet echt Utrra HD maar 480P .mp4 is er perfect op af te spelen met beeld (en met een aanpassing óók met beeld terwijl je aan het rijden bent).

Ben hier een uurtje of wat zónder resultaat bezig geweest om standaard .mp4 bestanden aan de praat te kunnen krijgen (normale DVD's worden "out of the box" gewoon afgespeeld). Geconverteerd op de MAC naar 480P/Highest Quality werken óók de .MP4 bestanden welke je via "JijBuis" kunt downloaden middels diverse browserpugins (extensie .m4v wordt gewoon gelezen door de VW software).

Een Discover Media zal dit waarschijnlijk ook wel kunnen :P 720P gaat het apparaat écht boven z'n pet.... dan wordt er niks gevonden aan afspeelbare bestanden.

@Famous: Needle Sweep is 't éérste wat ze bij VW gewoon standaard aan moeten zetten _O_

[YouTube: https://youtu.be/qFQ9GUOV9Vg]

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 31-01-2016 23:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bramv82 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:14:
De Golf 8, verkrijgbaar vanaf 2018. Ik vind m wel mooi :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat display :'( Nog groter kon zeker niet. Ook handig dat de verwarming etc. ook allemaal touchscreen is. Lekker op de tast zonder je ogen van de weg te halen te bedienen. :/

Verder inderdaad maar eens even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die foto's gaan al ruim een jaar rond op "Das Net" ..... Ik geloof persoonlijk niet dat ze de Golf in Wolfsburg zó op de weg gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wimmel_1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:45:
Die foto's gaan al ruim een jaar rond op "Das Net" ..... Ik geloof persoonlijk niet dat ze de Golf in Wolfsburg zó op de weg gaan zetten :P
In de Autoweek van afgelopen week staan andere en m.i. veel geloofwaardigere "foto's" van de Golf 8, hier hebben ze het o.a. over: (ik ga overigens geen foto's posten, i.v.m. auteursrechten)
- 50 kilo lichter
- Twee plug-in hybrides
- Bediening met gebaren
- "Motoren krijgen wat meer vermogen"
- Nieuw 3-cilinder (bah) blok met maximaal 110PK
- Nieuwe GTI komt in 3 smaken:
--- Classic met (werkelijke grote onzin van AW m.i.) "een voor dit segment inmiddels bescheiden 265 PK"
--- Performance met 300 PK
--- Clubsport met 326 PK
- Plug-ins:
--- 2 liter TFSI met 211 PK gecombineerd vermogen
--- 2 liter TFSI met 252 PK gecombineerd vermogen
- Digitale klokken (bah)
- File assistent tot 130 Km/h
- Release begin 2019 :O

Als echte Volkswagen fanaat kan ik zowel erg enthousiast als erg teleurgesteld worden. Dat ie bijvoorbeeld 50 kilo lichter is vind ik knap, maar ik denk dat ze zich met de nieuwe GTI opstelling echt in de voeten gaan schieten. Vraag me op de eerste plek wat er in godsnaam opeens bescheiden is aan 265 PK, ik vlieg met 200 PK namelijk ook nog rijkelijk langs 99/100 weggebruikers qua vermogen in een GTI 5.

Als tweede, 265 PK, dat is eventjes 35PK meer dan de 7 Performance die op 2 generaties en ongeveer 9 jaar 30 PK heeft gewonnen. Dat nu het "minste" model dan zo veel meer vermogen op een paar jaar tijd erbij krijgt is in mijn ogen een beetje raar. Buiten dat is het me al helemaal onduidelijk hoe je 326 PK op de voorwielen wil krijgen, dan kun je differentiëlen hebben tot je een ons weegt, dat gaat toch niet met wegrijden? Hoe duur moet die Clubsport dan wel niet worden in NL, waar de normale GTI 7 voor de gemiddelde Nederlander qua aanschaf, wegenbelasting en verzekering al niet te betalen is? Hoe duur moet de "minste" dan niet worden?

Plug-in hybride's ben ik niet echt een fan van, zeker sinds Mitsubishi met hun belasting-uitmelk Outlander PHEV kwam die nog geen 30KM elektrisch kan rijden, 50+K kost en 2 ton weegt, maar waar de gemiddelde leaserijder in Nederland toch in kan rijden omdat hij "zuinig" is en dus 7% bijtelling krijgt ;w 8)7. Je moet overigens wel je best doen om een 2 liter TFSI zo in vermogen te korten dat ie nog maar (geschat) zo'n 140 PK uitstoot en dan middels elektromotor nog wat erbij krijgt om voor de reclame toch wat leuks te hebben.

Digitale klokken heb ik laatst een keer in een BMW 7-serie gezien, echt verschrikkelijk lijkt me dat. Je moet toch gewoon snel kunnen zien hoe hard je rijd, en dat gaat in mijn ogen niet als je eerst tonnen met informatie van een digitaal display moet verwerken. Daarnaast lijkt het me lastig met de zon, maar goed, we zullen zien over 3 :'( :'( jaar...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat digitale display heeft de passat en menig audi model toch ook?

Ik vind het wel mooi hoor en niet veel anders dan analoge meters in die zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

shameete schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:36:
Dat digitale display heeft de passat en menig audi model toch ook?

Ik vind het wel mooi hoor en niet veel anders dan analoge meters in die zin.
Probleem met "digitale" display's is (IMHO) nog altijd het feit dat je niet weet waar het omgevingslicht vandaan komt. Als het zonlicht (bijvoorbeeld) maar een béétje een verkeerde invalshoek heeft op een digitaal scherm (LCD?) dan zie je er NIETS meer op.

Ik rijd ook met SS (SuperSport) motoren en daar is de toerenteller niet voor niets "analoog" uitgevoerd ook al wordt dat ding 100% digitaal aan gestuurd middels sensoren (een snelheidsmeter boeit eigenlijk niet op zo'n fiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Want een Lexus LFA heeft geen digitale RPM meter? Of is dat geen SS?

Neemt niet weg dat ik ook liever analoge meters zie, al is het alleen maar vanuit een esthetisch oogpunt.

[ Voor 5% gewijzigd door max op 31-01-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik post het hier maar eens, maar mijn Polo 9N (2009) heeft last van dat het bijrijdersraam spontaan open gaat en gaat dan vaak niet meer dicht. Dit komt voor heb ik het idee bij regenachtig weer. Toevallig iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en waar ik moet zoeken. Vorige week de raamschakelaar in de bijrijdersdeur al vervangen door een nieuwe, maar dit heeft niets uitgemaakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Toevallig water in kabelboom gekomen die vanuit de carrosserie de deur in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:58:
Want een Lexus LFA heeft geen digitale RPM meter? Of is dat geen SS?

Neemt niet weg dat ik ook liever analoge meters zie, al is het alleen maar vanuit een esthetisch oogpunt.
Grappig dat je een LFA noemt..... Het V10 blok in een LFA komt van Yamaha :P

En met "SS" doelde ik op motoren (lees:motorfietsen) van...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
max schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:07:
Toevallig water in kabelboom gekomen die vanuit de carrosserie de deur in gaat?
Zit ik wel aan te denken eigenlijk en moet ik nog goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

wimmel_1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:10:
[...]

Grappig dat je een LFA noemt..... Het V10 blok in een LFA komt van Yamaha :P

En met "SS" doelde ik op motoren (lees:motorfietsen) van...... O-)
.....motorfietsen van.....ik neem dan maar aan dat je Yamaha bedoelt?

Dus eigenlijk spreek je jezelf tegen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:16:
[...]

.....motorfietsen van.....ik neem dan maar aan dat je Yamaha bedoelt?

Dus eigenlijk spreek je jezelf tegen....?
Waar spreek ik mezelf tegen? Ik zeg dat ik met SuperSport motoren rijd (motorfietsen) en daar komt van jouw kant het antwoord overheen dat een LFA óók een digitale toerenteller heeft... Waarop ik zeg dat 't blok in zo'n LFA van Yamaha komt (omdat Toyota niks kón leveren, ook al reden ze in de F1 destijds).

Heb je wel eens ooit op een tweewieler gereden van Yamaha?

Als dit te ver off-topic gaat..... PM/DM mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kuusj98 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:15:
[...]

In de Autoweek van afgelopen week staan andere en m.i. veel geloofwaardigere "foto's" van de Golf 8, hier hebben ze het o.a. over: (ik ga overigens geen foto's posten, i.v.m. auteursrechten)
- 50 kilo lichter
Gewicht is DE ziekte van veel auto's de afgelopen 15 jaar. Helemaal top dus
- Twee plug-in hybrides
Ben benieuwd hoe 'geintegreerd' dit is in het ontwerp, vrees voor 'piggyback' oplossingen die idd het reslutaat hebben wat jij omschrijft.
- Bediening met gebaren
- "Motoren krijgen wat meer vermogen"
- Nieuw 3-cilinder (bah) blok met maximaal 110PK
Mwah, als de betrouwbaarheid eindelijk eens voor elkaar is vind ik het helemaal mooi. Voor de rest is er met knappe motorrubbers, balansassen/contragewichten op de krukas redelijk wat te doen. OK hij zal dan minder fel aan het gas hangen maar voor een A naar B voertuig hoeft dat 'm niet minder comfortabel te maken.
- Nieuwe GTI komt in 3 smaken:
--- Classic met (werkelijke grote onzin van AW m.i.) "een voor dit segment inmiddels bescheiden 265 PK"
--- Performance met 300 PK
--- Clubsport met 326 PK
- Plug-ins:
--- 2 liter TFSI met 211 PK gecombineerd vermogen
--- 2 liter TFSI met 252 PK gecombineerd vermogen
- Digitale klokken (bah)
- File assistent tot 130 Km/h
- Release begin 2019 :O

Buiten dat is het me al helemaal onduidelijk hoe je 326 PK op de voorwielen wil krijgen, dan kun je differentiëlen hebben tot je een ons weegt, dat gaat toch niet met wegrijden? Hoe duur moet die Clubsport dan wel niet worden in NL, waar de normale GTI 7 voor de gemiddelde Nederlander qua aanschaf, wegenbelasting en verzekering al niet te betalen is? Hoe duur moet de "minste" dan niet worden?
Tja de prijs is de vraag, overigens kan veel vermogen zeker wel als je naar de Focus RS kijkt, echter als we naar oa. Seat Leon Cupra's kijken is het wel de vraag hoe rigoureus VW aan het werk gaat om dit ook daadwerkelijk voor elkaar te boksen.
Digitale klokken heb ik laatst een keer in een BMW 7-serie gezien, echt verschrikkelijk lijkt me dat. Je moet toch gewoon snel kunnen zien hoe hard je rijd, en dat gaat in mijn ogen niet als je eerst tonnen met informatie van een digitaal display moet verwerken. Daarnaast lijkt het me lastig met de zon, maar goed, we zullen zien over 3 :'( :'( jaar...
Mwah, dat kan mee vallen, als het display voldoende helder kan, goed geconfigureerd/gepersonaliseerd kan worden is het alleen maar prima. Verder qua leesbaarheid kan het imho niet slechter dan blauw op zwart zoals oa. de Golf V imho.
Zou er toch even om denken, je zou niet de eerste zijn die een paar gebroken vingers van zijn drukgroep heeft.

Ook het 'laten schieten' of 'ruw' koppelen, wees niet verbaasd als je dan een veer hebt die uit je koppeling breekt en vervolgens tussen je koppeling en je drukgroep komt waardoor je niet meer koppelen kan.. Been there done that terwijl ik niet zo 'wild' doe qua koppelen

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 31-01-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kuusj98 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:15:
[...]

Als tweede, 265 PK, dat is eventjes 35PK meer dan de 7 Performance die op 2 generaties en ongeveer 9 jaar 30 PK heeft gewonnen. Dat nu het "minste" model dan zo veel meer vermogen op een paar jaar tijd erbij krijgt is in mijn ogen een beetje raar. Buiten dat is het me al helemaal onduidelijk hoe je 326 PK op de voorwielen wil krijgen,
Dan geef je hem toch standaard 4-motion? Dat heeft de huidige 2.0 TSI R ook.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Maasluip schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:01:
[...]

Dan geef je hem toch standaard 4-motion? Dat heeft de huidige 2.0 TSI R ook.
En wat geef je de R dan? Het is niet voor niks de R...
400 PK, 4-motion en wat blauwe accenten met een dik pijpje? Nou ja, of je daar veel mensen mee gaat winnen? Dan kun je toch ook netzogoed voor de GTI gaan dunkt me.

Een R wordt toch nooit meer een echte R zonder dikke VR6, maar goed, in dat opzicht lig ik misschien achter.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eh, ook 4-motion? Wat is het probleem? Een 1.6 heeft toch ook alleen maar meer vermogen dan een 1.4?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:23:

@Famous: Needle Sweep is 't éérste wat ze bij VW gewoon standaard aan moeten zetten _O_

[video]
:Y Snap ook niet dat dit standaard aanstaat.
Nu zal 90% er niets om geven maar die zal het ook niet boeien als het aanstaat.

Wil graag dat de spiegels automatisch inklappen maar dit lukt momenteel enkel nog handmatig (knopje bij bestuurder). Lees wel dat het met een Vagcom Pro kan, zal er binnenkort nog eens induiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:26:
[...]

:Y Snap ook niet dat dit standaard aanstaat.
Nu zal 90% er niets om geven maar die zal het ook niet boeien als het aanstaat.

Wil graag dat de spiegels automatisch inklappen maar dit lukt momenteel enkel nog handmatig (knopje bij bestuurder). Lees wel dat het met een Vagcom Pro kan, zal er binnenkort nog eens induiken :P
Die instelling zou je moeten hebben in het "Car" menu.

- Car menu (hard button op apparaat).
- Opties (softbutton op het scherm).
- Item : Ruitenwissers & Spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:27:
[...]

Die instelling zou je moeten hebben in het "Car" menu.

- Car menu (hard button op apparaat).
- Opties (softbutton op het scherm).
- Item : Ruitenwissers & Spiegels.
Maar is dit met een Pro?
Heb zelf een normale, versie 12.12 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat voor Golf is het? 6 of 7? Bij de 7 is het wel automatisch zonder dat te hoeven laten programmeren. Gewoon instellen via de infotainment.

Bij een 6 zal dat inderdaad standaard op handmatig staan via seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Friespeuk schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:24:
[...]

Wat voor Golf is het? 6 of 7? Bij de 7 is het wel automatisch zonder dat te hoeven laten programmeren. Gewoon instellen via de infotainment.

Bij een 6 zal dat inderdaad standaard op handmatig staan via seinen.
7. Variant highline. Voor het uitstappen keer seinen en dan pas werkte het. Kon wel in het menu de tijd instellen enzo. Maar niet wanneer het geactiveerd moet worden.

Lees meerdere verhalen dat rijders van de 7 dit hebben. Maar goed het werkt nu :)
Famous schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Maar is dit met een Pro?
Heb zelf een normale, versie 12.12 :D
Zoals aangegeven werkt ook bij de discover media.

[ Voor 16% gewijzigd door Pannekoek81 op 01-02-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:27:
[...]

7. Variant highline. Voor het uitstappen keer seinen en dan pas werkte het. Kon wel in het menu de tijd instellen enzo. Maar niet wanneer het geactiveerd moet worden.

Lees meerdere verhalen dat rijders van de 7 dit hebben. Maar goed het werkt nu :)
Was in verwarring omdat het bij m'n vorige auto wel automatisch was.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 12-04-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Friespeuk schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:29:
[...]

Hmmm ik begon eigenlijk bij het typen te twijfelen en heb het even in het boekje nagezocht. Het is inderdaad handmatig :X

Was in verwarring omdat het bij m'n vorige auto wel automatisch was.
Reed hiervoor een a3. Die deed het ook gewoon automatisch. Bij de Golf gingen alleen de lampjes onder de spiegel aan bij het uitstappen. Nu de lampen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Hoe reset ik trouwens het gemiddeld verbruik en totaal gereden afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

met de OK knop op je stuur of op de stengels

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
iichel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:06:
met de OK knop op je stuur of op de stengels
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

Keida

dr.

Iemand ooit eens meegemaakt dat een recirculatieknopje spontaan aangaat, bij uitzetten daarna opnieuw spontaan aangaat? Gaat om een VW Polo 2005. Airco werkt normaal.

Enige dat ik kan vinden is dat het de aircoklep zou kunnen zijn? Duur? :+ ?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Keida schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:36:
Iemand ooit eens meegemaakt dat een recirculatieknopje spontaan aangaat, bij uitzetten daarna opnieuw spontaan aangaat? Gaat om een VW Polo 2005. Airco werkt normaal.

Enige dat ik kan vinden is dat het de aircoklep zou kunnen zijn? Duur? :+ ?
Hoe vaak zijn de interieur/pollen filters de afgelopen jaren vervangen (of eventueel gereinigd) tijdens de reguliere beurten?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 03-02-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is dat niet by design? Als het heel erg warm binnen en buiten de auto is, zal de climate control in mijn Toyota Yaris eerst intern circuleren om de lucht te koelen. Dan schakelt het systeem zelf naar wens de interne circulatie in/uit. Bij kou doet hij dat nooit, voor zover ik dat gezien heb.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

Keida

dr.

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:59:
[...]

Hoe vaak zijn de interieur/pollen filters de afgelopen jaren vervangen (of eventueel gereinigd) tijdens de reguliere beurten?
Goede vraag. 2 van de 3 onderdelen van de Airco zijn vorig jaar vervangen, geen idee of het filter vervangen is. Daarvoor is de hele auto een keer gereinigd met ozon behandeling gezien rookverleden.
ajhaverkamp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:38:
Is dat niet by design? Als het heel erg warm binnen en buiten de auto is, zal de climate control in mijn Toyota Yaris eerst intern circuleren om de lucht te koelen. Dan schakelt het systeem zelf naar wens de interne circulatie in/uit. Bij kou doet hij dat nooit, voor zover ik dat gezien heb.
Nee dit is nieuw. En dan nog, dan zou je het ook uit moeten kunnen zetten. Dat kan 1 seconde, maar gaat daarna direct weer aan...

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Bij mij gaat de recirculatie automatisch aan als er vervuilde lucht is. Bijvoorbeeld als er een smerige diesel voor me rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 05-03 13:26
Simpele vraag misschien:

Wij hebben een golf variant uit 2011 met een MDI aansluiting (USB). icm met een RNS310 /315(weet niet zeker welke, degene met kaarten op SDcard).

Als ik een USB stick hierop aansluit wordt deze niet herkend, meerdere geprobeerd met zelfde resultaat. Allen FAT32 geformatteerd, met en zonder submappen. Wat doen we verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
Keida schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:36:
Mijn vorige Golf (Golf V uit 2005) schakelde automatisch op recirculatie als je in achteruit schakelde of de ruitenwissersproeier gebruikte. Misschien een vals contact daar?

De reden dat ik het aanhaal, is dat ik met die wagen een tijdje problemen had met de verlichting van het hele dashboard inclusief knoppenwinkel die soms na enkele seconden volledig uit ging, gewoon door een slecht contact in de aansluiting van de verlichting van de sigarenaansteker (connector niet helemaal vastgeklikt). Op internet vond ik toen eerst mensen die de hele CAN-BUS module lieten vervangen (€ 300 plus werkuren) waarbij de problemen nog niet voorbij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heeft er iemand ervaring met het updaten van de kaarten van een Discovery Media?
Ik heb hier de .zip gedownload en uitgepakt op een ander/extra SD-kaartje.
Verschillende SD-kaarten geprobeerd, uitpakken op verschillende kaartjes etc. maar om de een of andere reden wil de navigatie de andere kaart niet lezen.
Vergeet ik iets simpels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eddos schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:58:
Heeft er iemand ervaring met het updaten van de kaarten van een Discovery Media?
Verschillende SD-kaarten geprobeerd, uitpakken op verschillende kaartjes etc. maar om de een of andere reden wil de navigatie de andere kaart niet lezen.
Vergeet ik iets simpels?
Welke "packagemanager" gebruik je om het spul uit te pakken?

Eigen ervaring: 7ZIP en WINRAR pakken het spul nétjes uit en alles werkt zoals bedoeld, gebruik je iets anders (WINZIP o.i.d.) dan heb je de meest vreemde issues. NTFS/FAT32/FAT16 ...exFAT als FS maakt niet veel uit bij een update, al gebruik ik persoonlijk liefst exFAT.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Zoals aanbevolen op die website heb ik 7-Zip geprobeerd. Vannacht via dd een exacte kopie gemaakt van het standaard kaartje, pakt hij ook niet.
Zal die actie eens met nog wat andere kaartjes proberen.
Jij pakt de zip ook uit op een eigen/niet meegeleverde SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Heeft er al iemand een oproep gehad om zijn sjoemeldiesel te laten aanpassen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Eddos schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:23:
Zoals aanbevolen op die website heb ik 7-Zip geprobeerd. Vannacht via dd een exacte kopie gemaakt van het standaard kaartje, pakt hij ook niet.
Ik gebruik de meegeleverde sd kaart.

Downloaden. Uitpakken en kopiëren naar de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heb je de lock op de SD kaart zelf ontgrendeld en weer vergrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
De lock op mijn eigen kaart was ontgrendeld. Niet vergrendeld bij plaatsing in device.
Stap zo in de auto, kan dat nog weleens proberen.
[edit]
Vergrendeld of ontgrendeld; maakt allemaal niet uit..

[ Voor 18% gewijzigd door Eddos op 05-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Pannekoek81 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik de meegeleverde sd kaart.

Downloaden. Uitpakken en kopiëren naar de kaart.
Dat vind ik wat risicovol. Als het niet werkt heb ik geen bruikbare kaarten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Eddos schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:58:
Vergeet ik iets simpels?
Ja, je moet de originele SD kaart gebruiken, anders werkt het niet.
dus de bestaande inhoud verwijderen (evt. backupen op je pc)
en de inhoud van het 7z bestand op je sd kaart uitpakken, meer niet :)

zoe doe ik het, en dat gaat altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Eddos schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:04:
[...]

Dat vind ik wat risicovol. Als het niet werkt heb ik geen bruikbare kaarten meer.
Op die manier word het ook uitgelegd door vw. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een Discover Pro dus heb eigenijk niets van doen met SD kaartjes (kan ook updaten middels USB) maar waar ik in het begin tegen aan liep was een issue met m'n MacBook.... En de "packagemanager" welke door Apple wordt gebruikt.

Ik heb 't spul daarna in een VM onder Windows extracted met de standaard aanwezige packagemanager en met WinZIP maar toen miste er steeds iets (straatnamen ontbraken bijvoorbeeld). Met 7ZIP en WINRAR loopt 't wel gewoon goed.
Gwannoes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:44:
Heeft er al iemand een oproep gehad om zijn sjoemeldiesel te laten aanpassen?
M'n (af fabriek) ABT! gechipte Gof 7 GTD van September 2014 (Euro 6) hoeft niet terug volgens de VW site dus: Nee!!

Rijdt overigens nog bést zuinig, zo'n 2.0 Dieseltje met andere software (zolang je de paardjes maar laat galopperen en niet laat sprinten) :P

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/24lq4wj.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 05-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
shameete schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Ja, je moet de originele SD kaart gebruiken, anders werkt het niet.
dus de bestaande inhoud verwijderen (evt. backupen op je pc)
en de inhoud van het 7z bestand op je sd kaart uitpakken, meer niet :)

zoe doe ik het, en dat gaat altijd goed. :)
Ik zal het morgen even proberen dan. Als ik van tevoren een disk dump maak moet het ook te herstellen zijn..

Dank allen!
(edit)
Jullie hadden inderdaad gelijk, dezelfde handelingen op het originele kaartje werkt wel
Nieuwe kaarten staan erop!.

[ Voor 10% gewijzigd door Eddos op 06-02-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

wimmel_1 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:11:
[...]

M'n (af fabriek) ABT! gechipte Gof 7 GTD van September 2014 (Euro 6) hoeft niet terug volgens de VW site dus: Nee!!

Rijdt overigens nog bést zuinig, zo'n 2.0 Dieseltje met andere software (zolang je de paardjes maar laat galopperen en niet laat sprinten) :P

[afbeelding]
M'n "nieuwe" gechipte Passat 3c 2.0TDI is ook een stuk zuiniger dan m'n vorige passat 3bg 1.9TDI. Althans... De boordcomputer geeft aan dat ik soms wel 5.0l/100km haal. Todat ik een keer na het tanken even ging narekenen... Toen kwam ik er achter dat daar wel een 20-25% fout in zit :? .

Met mijn passat 3gb heb ik het nooit nagerekend. Kan het dus niet vergelijken :'(

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Gwannoes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:10:
[...]

M'n "nieuwe" gechipte Passat 3c 2.0TDI is ook een stuk zuiniger dan m'n vorige passat 3bg 1.9TDI. Althans... De boordcomputer geeft aan dat ik soms wel 5.0l/100km haal. Todat ik een keer na het tanken even ging narekenen... Toen kwam ik er achter dat daar wel een 20-25% fout in zit :? .
Leuke! Ga ik eens meten bij mijn Golf GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Gwannoes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:10:
[...]

Sjoemel software? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Golf van inbraken hier weer in VW's. Begin dit jaar een Golf 7 bij ons van de oprit gejat (sleutel binnen weg gehaald terwijl we thuis waren), paar maanden later 2x een VW verderop in de straat leeg gehaald. En gisternacht 4 VW's navi en airbags. Gvd, als ik er ooit zo een in mijn handen krijg.....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gamebuster schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Leuke! Ga ik eens meten bij mijn Golf GTE
Da's pas sjoemelen.... Jij hebt een extra grote startmotor in zo'n GTE :P

• Gamebuster
wimmel_1 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:33:
[...]

Da's pas sjoemelen.... Jij hebt een extra grote startmotor in zo'n GTE :P
100pk startmotor :P

• Gamebuster
UltraSub schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:56:
Golf van inbraken hier weer in VW's. Begin dit jaar een Golf 7 bij ons van de oprit gejat (sleutel binnen weg gehaald terwijl we thuis waren), paar maanden later 2x een VW verderop in de straat leeg gehaald. En gisternacht 4 VW's navi en airbags. Gvd, als ik er ooit zo een in mijn handen krijg.....
Waar woon je zo ongeveer?

Pagina: 1 ... 9 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.