Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.867 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
_eLMo_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:01:
Ik dacht dat de nieuwe Passat als "premium" in de markt gezet zou worden, maar hij wordt niet standaard met een prisma kentekenplaat / opgelegde letters geleverd. Tot zo ver premium :p

alsnog maar bijbestelt
Dit lijkt me sterk dealer-afhankelijk. Bij mijn Passat werden de luxe kentekenplaten er gewoon "gratis" bijgeleverd, ik had ook niets anders verwacht moet ik zeggen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
De passat (b8) heeft van de week zijn eerste onderhoud gehad bij 30k km. Geen idee wat het gekost heeft (gaat via de leasetoko), alleen zat er een lijst bij met alles wat gecontroleerd is.
Op zich niks vreemd tot ik merk dat ze de bandenspanning van het reservewiel gecontroleerd hebben en vastgesteld hebben op 8 bar. Dat terwijl er een volwaardig lichtmetalen wiel in ligt, dat met de hand lichtjes in te drukken is. 8)7
Ook is er eenof ander recall item gefxed, alleen is nergens te vinden wat dat juist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

AndRo555 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:03:
De passat (b8) heeft van de week zijn eerste onderhoud gehad bij 30k km. Geen idee wat het gekost heeft (gaat via de leasetoko), alleen zat er een lijst bij met alles wat gecontroleerd is.
Op zich niks vreemd tot ik merk dat ze de bandenspanning van het reservewiel gecontroleerd hebben en vastgesteld hebben op 8 bar. Dat terwijl er een volwaardig lichtmetalen wiel in ligt, dat met de hand lichtjes in te drukken is. 8)7
Ook is er eenof ander recall item gefxed, alleen is nergens te vinden wat dat juist is...
Is dit een diesel? In Ierland adviseren ze een service bij 15k km ipv 30k vind 15k voor een nieuwe diesel wel erg snel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
knutsel smurf schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:18:
[...]

Is dit een diesel? In Ierland adviseren ze een service bij 15k km ipv 30k vind 15k voor een nieuwe diesel wel erg snel namelijk.
Inderdaad een diesel. En 30k is het normale interval afaik. 15k is absurd dan sta ik elke drie maanden bij de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
Ben vandaag gebeld om een afspraak voor januari te maken. De Sportsvan is namelijk vandaag binnen gekomen.
De eerst mogelijke datum was op 5 januari om 14:30 (De rest van de tijden waren al ingevuld voor deze dag)
Dus maar proberen eerder vrij te krijgen bij mijn werk :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Ben benieuwd wanneer de Golf VIII zal uitkomen. De VII gaat al een redelijke tijd mee, over dik een jaar mag ik weer een nieuwe uitzoeken, zou mooi zijn als de Golf 8 Variant dan uit is. Lees er nog niet veel over.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Maximus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 06:23:
Ben benieuwd wanneer de Golf VIII zal uitkomen. De VII gaat al een redelijke tijd mee, over dik een jaar mag ik weer een nieuwe uitzoeken, zou mooi zijn als de Golf 8 Variant dan uit is. Lees er nog niet veel over.
Meestal 5 jaar, zou dus 2017-2018 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Ik rijd sinds augustus een Polo 1.0 Edition 70kW (MY2016), uitgerust met CarNet.

Probleem begon al met de activatie: ik kreeg het niet voor elkaar een WiFi-hotspot van mijn iPhone hiervoor te gebruiken. Verbinding opzetten gaat OK, maar zodra je een service aanroept (bijvoorbeeld Live Traffic) geeft ie aan: geen verbinding. Van alles geprobeerd en gereset maar niets werkt, terwijl het delen van de hotspot met MacBook wel werkt.

Probleem aangekaart bij VW Helpdesk, foto's gestuurd enzovoorts, maar nog geen resultaat (ruim maand verder zonder een oplossing). Vanmiddag bij de dealer geweest, en die krijgen het zelf ook niet voor elkaar. Dealer en helpdesk wijzen nu naar Volkswagen AG. Wellicht is er wat meer sjoemelsoftware :+.

CarNet werkt overigens wel via een normaal WiFi-netwerk, maar de gevoeligheid van de WiFi-antenne is zo slecht dat ik mijn auto in de woonkamer moet parkeren om bereik te hebben. En dat gaat niet met een bovenwoning. CarNet heb ik dus uiteindelijk wel geactiveerd en kan het ook gebruiken, zo lang ik maarin de buurt ben van een echt WiFi-netwerk.

Nu vroeg ik mij af: ben ik nu de enige, of zijn er lotgenoten? De dealer gaf aan: je bent wel een van de weinige die uberhaupt CarNet gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door BasilFX op 16-12-2015 19:42 ]

http://www.basilfx.net

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik maak van mijn Samsung S5 een hotspot en daarmee gebruik ik Car-net. Dat werkt voor mij uitstekend. Misschien kan ik je ergens mee helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door d8nser op 17-12-2015 11:56 ]

• AndRo555
Nokia 830, iPhone 6 en Oneplus One werken hier ook zonder problemen. Wel werkte het enkel met Mobile Vikings en Proximus, Lyca mobile werkte bv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

d8nser schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:53:
Ik maak van mijn Samsung S5 een hotspot en daarmee gebruik ik Car-net. Dat werkt voor mij uitstekend. Misschien kan ik je ergens mee helpen?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, o.a. een andere iPhone en iOS-versie. Overigens maakt mij de exacte oorzaak ook niet meer uit, want de dealer heeft met eigen hardware het probleem ook kunnen reproduceren (en dus erkennen).

Maar mocht je nog een tip hebben die niet zo voor de hand ligt, ik probeer het graag :-)
AndRo555 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:05:
Nokia 830, iPhone 6 en Oneplus One werken hier ook zonder problemen. Wel werkte het enkel met Mobile Vikings en Proximus, Lyca mobile werkte bv niet.
Ik heb Telfort als provider. Daar heb ik voor normaal internet geen problemen mee (geen blokkeringen o.i.d.). Lijkt mij overigens ook niet mogen om selectief CarNet te blokkeren, vanwege netneutraliteit. Andersom kan de auto overigens volgens mij ook niet weten wat voor een provider er gebruikt wordt, en op basis daarvan maar te blokkeren.

[ Voor 6% gewijzigd door BasilFX op 18-12-2015 12:57 ]

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ik heb er nooit verder achter zitten zoeken. De vaakst gebruikte combinatie (Nokia 830 op Proximus) werkt gewoon goed. Oneplus en Mobistar ook. Alleen lycamobile gaf dus problemen. Ik denk niet dat er selectief iets geblokkeerd wordt eerder toeval of iets anders dat in de weg ligt.
De Nokia 830 zijn BT werkt langs geen kanten met de Discover Pro btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Morgen het wurgcontract tekenen met lease maatschappij voor een Golf GTE :D Dan heb ik nog net last-minuten een 7% bijtelling karretje.

Ik heb de "parel zwart" (grijs ofzo) met 18" velgen en allerlei extra's met hele coole namen waarvan ik van de helft niet weet wat het eigenlijk precies is. Mij ging het vooral om de leren stoelen en het dakraam, want die standaard stoelen zijn echt afschuwelijk :P

Ik ben heel benieuwd, is wel echt het kleinste autootje waar ik ooit in heb gezeten. (Heb nu een 2001 Volvo S80). Toch heeft dat kleine karretje aanzienlijk meer power dan mijn huidige benzineboot. De draaicirkel is ook echt lachwekkend; Iets kleinere draaicirkel en hij kan om zijn as rondjes draaien. Dat is met mijn huidige boot echt dramatisch, waarbij ik soms zelfs even meerdere keren moet insteken in randstad parkeerplekken.

[ Voor 114% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2015 11:05 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik zou een Golf nou niet bepaald 'dat kleine karretje' noemen, ik denk dat het een heel stuk volwassener rijdt dan wat je van je S80 gewend bent. Wat noem je een Up! en soortgelijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:58:
Ik rijd ik met een Golf 7 TDi met het 184PK (GTD) blok wat door ABT! (met behoud van fabrieksgarantie!!) naar 210PK is getild en ik rijd volgens m'n boordcomputer "Over langere tijd" deze ronde met 5,0L/100Km. Ik zeg er bewust bij per ronde want die teller voor "langere tijd" reset naar "0" ná 9999 Km. Tankbeurten wijzen ongeveer hetzelfde verbruik uit, ik sta meestal iedere 900Km bij dat schelpenwinkeltje. (50L. Tank in een Golf 7, de handleiding klopt écht niet).

Nou zal een Passat beslist een paar Kg. meer mee te slepen hebben maar:

Vandaag had ik zowel op de heen als ook tijdens de terug reis (regio Eindhoven - regio Schiphol, ~125Km) een verbruik van 4,4L/100Km, maar de woensdag is altijd een (redelijk) rustige spits dag op de weg dus ook weinig tot geen last van files en ik reed continue de geldende limiet op CC.

Hoe dat rijd..... Zelfs met een handgeschakelde 6 bak kun je lekker schakellui rijden met zulke vermogens, de derde en vijfde versnelling gebuik ik alleen tijdens het terugschakelen :P Een DSG-7 bak kan het koppel ná een ABT! kuurtje niet goed aan bij dit blok!!

Als ik de PK's/Nm's echt "sportief" aan ga spreken dan denk ik dat Shell me ook wel persoonlijk gaat bedanken, overigens. Dus niet alleen middels extra gratis "airmiles".... :+

Overigens nog even iets heel anders: Ik rijd bijna nooit naar de randstad via Utrecht en kom dus ook zelden door die nieuwe tunnels bij Utrecht/Leidsche Rijn. Ik meen me alleen te herinneren dat de laatste keer dat ik daar reed m'n DAB+ tuner gewoon bleef werken in die tunnels... Vandaag viel DAB+ daar stil.

Zijn er hier mensen die daar dagelijks, óf in iedergeval vaker dan ik, rijden én ook DAB+ hebben en hetzelfde ervaren of ben ik abuis en er is daar nooit ontvangst geweest, óf mag ik terug naar de dealer voor een andere antenne? :+
Hoi Wimmel,

Hoe is de tuning bevallen voor je? Heb je eerst met het standaard vermogen gereden? En zou je er nu je (neem ik aan) een tijdje met de tuning rijdt dezelfde keuze maken als je opnieuw kon kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb hem al 2 maanden, maar ik wil mijn Golf GTE ook graag met jullie delen (cross post vanuit het Keuze leaseauto - Deel 3):
Golf GTE
Nieuwe Auto
Golf GTEGolf GTEGolf GTE
Golf GTE

Wat zit er op:
  • Executive Plus pakket
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
  • Bekleding, leder 'Vienna'
  • Bestuurderstoel, elektrisch verstelbaar
  • Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
  • Trekhaak
  • Car-Net e-Remote Online diensten
  • Spiegelpakket
  • Winterpakket
  • Zij-airbags achter
  • Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
  • Automatische afstandsregeling (Adaptive Cruise Control)
  • Grootlichtassistent (Light Assist)
  • Lane Assist met Dynamic Light Assist
Mijn eerste volkswagen, en erg tevreden met de auto tot nu toe. Gebruiks- / bedienings-gemak is top, heerlijke auto :9

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ricardo246 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:50:
Ik heb hem al 2 maanden, maar ik wil mijn Golf GTE ook graag met jullie delen (cross post vanuit het Keuze leaseauto - Deel 3):
Golf GTE
Nieuwe Auto
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Wat zit er op:
  • Executive Plus pakket
  • Trekhaak
  • Spiegelpakket
  • Winterpakket
  • Zij-airbags achter
Mijn eerste volkswagen, en erg tevreden met de auto tot nu toe. Gebruiks- / bedienings-gemak is top, heerlijke auto :9
Keurige auto hoor, eindelijk eens wat foto's weer ook in dit topic! Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n voorstander van de velgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Scrtz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:56:
[...]

Keurige auto hoor, eindelijk eens wat foto's weer ook in dit topic! Persoonlijk ben ik alleen niet zo'n voorstander van de velgen :P
Dit is wat ik over de velgen zei in het lease topic (je hebt gelijk hoor, dit zijn niet de mooiste velgen):

"Dan heb jij waarschijnlijk geen trekhaak (af-fabriek) en/of panorama dak.
Toen ik de auto bestelde waren de grotere velgen +500€, maar niet mogelijk in combo met de eerder genoemde opties (anders 14% ipv 7%).
Later bestellen en monteren was ernstig duur (+2000 (Dat was inclusief korting dealer)) wat zich vertaalde in ongeveer 40€ / maand." -O-
Het geld / budget is een keer op....

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Sinds september vorig jaar eigenaar van Scirocco 1.4tsi 160pk
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33w643n.jpg

Volgend jaar stage 1 laten kietelen.
blijft leuk om een ''exclusievere'' auto te rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jestar076 op 24-12-2015 09:42 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jestar076 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:40:
[afbeelding]

Blijft een hele gave bak. Jammer dat ie hier uit productie is...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jestar076
DennusB schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:42:
[...]

Blijft een hele gave bak. Jammer dat ie hier uit productie is...
zeker heel jammer, daarom ben ik er héééél zuinig op. O-)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

DennusB schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:42:
[...]

Blijft een hele gave bak. Jammer dat ie hier uit productie niet leverbaar is...
net als de Jetta en de CC ...

Of je moet ze uit Duitsland halen waar ze 'gewoon' leverbaar zijn

Strava

• Scrtz
[afbeelding]

Hoeveel pk heeft die nu? Blijft inderdaad een erg mooie auto, helaas heb ik alleen te graag 4 deuren :P

Miss leuk om nog wat foto's te plaatsen!
ricardo246 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:40:
[...]

Dit is wat ik over de velgen zei in het lease topic (je hebt gelijk hoor, dit zijn niet de mooiste velgen):

"Dan heb jij waarschijnlijk geen trekhaak (af-fabriek) en/of panorama dak.
Toen ik de auto bestelde waren de grotere velgen +500€, maar niet mogelijk in combo met de eerder genoemde opties (anders 14% ipv 7%).
Later bestellen en monteren was ernstig duur (+2000 (Dat was inclusief korting dealer)) wat zich vertaalde in ongeveer 40€ / maand." -O-
Het geld / budget is een keer op....
Dat is zeker waar, vind je een panorama dak zo'n toevoeging dan? Ik twijfel of ik niet voor de velgen zou kiezen dan haha :P

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Dat is zeker waar, vind je een panorama dak zo'n toevoeging dan? Ik twijfel of ik niet voor de velgen zou kiezen dan haha :P
Mijn overweging:
Trekhaak --> must ivm MTB('s) die vervoerd moet worden.
Dan blijft de keuze panorama dak en LM velgen over.
Ik heb voor de Lease Golf in veel andere auto's gereden, en iedere keer als ik een auto had met panorama dak, dan ervoer ik dit als een auto met gevoelsmatig veel meer licht en ruimte (en buitenlucht). Vooral het ruimtegevoel vind ik prettig. Samengevat is voor mij de binnenkant belangrijker, want daar zit ik dagelijks in en zie ik de velgen niet (hoogstens als ik naar de auto toe loop). Plus, dat de grotere velgen inboeten aan comfort. Zeker bij de GTE uitvoering ,+200 Kg aan accu's tov een GTI, gaat dat wel meespelen.
Maar goed, een ander vindt looks weer belangrijker, en zal dat dus op een andere manier uitleggen :)
Ieder zijn / haar ding.

• Scrtz
ricardo246 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:38:
[...]

Mijn overweging:
Trekhaak --> must ivm MTB('s) die vervoerd moet worden.
Dan blijft de keuze panorama dak en LM velgen over.
Ik heb voor de Lease Golf in veel andere auto's gereden, en iedere keer als ik een auto had met panorama dak, dan ervoer ik dit als een auto met gevoelsmatig veel meer licht en ruimte (en buitenlucht). Vooral het ruimtegevoel vind ik prettig. Samengevat is voor mij de binnenkant belangrijker, want daar zit ik dagelijks in en zie ik de velgen niet (hoogstens als ik naar de auto toe loop). Plus, dat de grotere velgen inboeten aan comfort. Zeker bij de GTE uitvoering ,+200 Kg aan accu's tov een GTI, gaat dat wel meespelen.
Maar goed, een ander vindt looks weer belangrijker, en zal dat dus op een andere manier uitleggen :)
Ieder zijn / haar ding.
Ja dat is zeker waar hoor, zelf nog nooit echt panorama dak ervaren, ofja rij wel eens in een prius wagon met panorama dak en kan me wel vinden in jou uitleg. Koop zelf 2e hands auto's dus heb nooit de vrije keus maar kies dan ook altijd opties boven velgen bijvoorbeeld, dus eigenlijk zou ik miss nog wel hetzelfde doen :P

Denk dat dat zwaardere gewicht wel juist lekker rijdt of vind je het tegenvallen?

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Scrtz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:41:
[...]

Ja dat is zeker waar hoor, zelf nog nooit echt panorama dak ervaren, ofja rij wel eens in een prius wagon met panorama dak en kan me wel vinden in jou uitleg. Koop zelf 2e hands auto's dus heb nooit de vrije keus maar kies dan ook altijd opties boven velgen bijvoorbeeld, dus eigenlijk zou ik miss nog wel hetzelfde doen :P

Denk dat dat zwaardere gewicht wel juist lekker rijdt of vind je het tegenvallen?
De auto ligt goed op de weg (laag zwaarte punt, stuurt goed), maar weet slecht overweg te gaan met 204pk en de Nm's op de voorwielen. Ik had verwacht dat minder wielspin opleverde (volgas bij een stoplicht is dus stilstaan). Ik hoop dat dit bij een (lichtere) GTI beter is, maar misschien kunnen kenners dit bevestigen of ontkrachten (nooit in gereden). ASR werkt mijns inziens niet optimaal in de GTE, mogelijk dat de batterijen (=gewicht) achterin dit veroorzaken.
Ben je in Hybrid mode met een lege accu dan valt het versnellen best tegen.
In GTE modus (alles maximaal, indien er een accu lading aanwezig is) is het juist fantastisch (kick in the back).
De 1.4T motor is niet enthousiast in de hogere toeren (in de 4K tot 6K rpm range weinig toegevoegde waarde).
Als de auto koud is en terug moet schakelen als hij volledig electrisch rijd vind ik de DSG bak ook niet super soepel..
Verders klasse bak hoor *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:34:
[...]

Hoi Wimmel,

Hoe is de tuning bevallen voor je? Heb je eerst met het standaard vermogen gereden? En zou je er nu je (neem ik aan) een tijdje met de tuning rijdt dezelfde keuze maken als je opnieuw kon kiezen?
Sorry voor de late reactie (kom nét terug vanuit het Zillertal (A) en heb me daar héél bewust even niet met fora bezig gehouden). Auto heb ik daar niet nodig gehad omdat we, in tegenstelling tot alle berichten overal, voldoende sneeuw hadden om onszelf goed te vermaken, we zijn alleen één dag even naar de Hintertuxer (gletscher) gereden.... Auto heeft op én neer iets meer dan 2000Km gereden afgelopen week en heeft daar 104,5L Diesel voor nodig gehad waarbij de cruisesnelheid ~135Km/h was, er zaten (uiteraard) ook pieken tussen van ver boven de 200Km/h (altijd leuk, een "kale" Golf zónder logo's op 17" LM met 225/45 Winterbanden.... En dan achter wat groter speelgoed gaan "drukken" :+ ).

Ik heb gedurende ongeveer een maand een GTD als vervangende auto gehad voordat ik de extra "Tuning" bij bestelde bij VW dus ik wist hoe het standaard blok reed, Met de extra ABT! PK's en Nm's rijdt de auto nóg soepeler en schakelluier. Auto is inmiddels 15 Maanden oud en heeft pas 36.000 Km's ervaring :o

Kort door de bocht: Ik zou het zó weer doen!!! :Y

Wel grapping overigens: Een behoorlijk aantal GTE's gezien onderweg, en ook in Oostenrijk reden er genoeg rond, maar....: Stuk voor stuk met NL kenteken.....Laadt mogelijkheden zijn daar, afhankelijk van het hotel, ook goed op orde voor die auto's, trouwens (stonden 2 NL GTE's én 2 NL GTD's bij het hotel waar we verbleven, die "stekker" Golfjes werden alleen bevooroordeeld met een parkeerplek direct bij de ingang. Ik moest 20 Mtr. extra lopen :o ).

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 26-12-2015 19:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Scrtz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:09:
[...]

Hoeveel pk heeft die nu? Blijft inderdaad een erg mooie auto, helaas heb ik alleen te graag 4 deuren :P

Miss leuk om nog wat foto's te plaatsen
160pk op het moment, zal binnenkort eens wat uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Jestar076 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:41:
[...]

160pk op het moment, zal binnenkort eens wat uploaden!
Ah oke, origineel een 122pk 1.4 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:56:
[...]

Waarschijnlijk niet. De 1.4TSi vanaf MY11 (Juli 2010) had 125PK. Het 1.4 TSi blok vanaf de introductie tot aan MY10 had 122PK (BMT) óf 160PK. Die 160PK versie was vanaf Juli 2010 niet meer te bestellen.

De Auto van Jestar076 is dus hoogstwaarschijnlijk een versie van vóór de MY11 update (meestal zichtbaar aan het rood verlichte tellerwerk, maar ook daar zijn afwijkingen op gemaakt doordat er oudere (voorraad) blokken in de MY11 gelegd zijn). Voorbumper komt voor zover ik op de foto zie sowieso al van een tuner (ABT!).

Die 160PK's komen bij die serie 1.4TSi blokken vanuit een kleinere turbo dan dat de BMT heeft maar óók door een extra compressor welke continue mee "pompt". De grotere turbo van de BMT past overigens ook op de NON BMT versie 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-12-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:56:
[...]

Nope:
[afbeelding]

Ik neem aan dat ie dus 160 pk twincharger heeft. Bij 160 pk op de 122 pk stock zou ie al stage 1 getuned zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
wimmel_1 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:30:
[...]

Waarschijnlijk niet. De 1.4TSi vanaf MY11 (Juli 2010) had 125PK. Het 1.4 TSi blok vanaf de introductie tot aan MY10 had 122PK (BMT) óf 160PK. Die 160PK versie was vanaf Juli 2010 niet meer te bestellen.

De Auto van Jestar076 is dus hoogstwaarschijnlijk een versie van vóór de MY11 update (meestal zichtbaar aan het rood verlichte tellerwerk, maar ook daar zijn afwijkingen op gemaakt doordat er oudere (voorraad) blokken in de MY11 gelegd zijn). Voorbumper komt voor zover ik op de foto zie sowieso al van een tuner (ABT!).

Die 160PK's komen bij die serie 1.4TSi blokken vanuit een kleinere turbo dan dat de BMT heeft maar óók door een extra compressor welke continue mee "pompt". De grotere turbo van de BMT past overigens ook op de NON BMT versie 8)
Je hebt het goed, standaard 160pk.
Er zit een R voorbumper op en een oettinger diffuser.

Ik heb een eind 2009 model dus ik heb "helaas" een rood dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:45:
[...]

Sorry voor de late reactie (kom nét terug vanuit het Zillertal (A) en heb me daar héél bewust even niet met fora bezig gehouden). Auto heb ik daar niet nodig gehad omdat we, in tegenstelling tot alle berichten overal, voldoende sneeuw hadden om onszelf goed te vermaken, we zijn alleen één dag even naar de Hintertuxer (gletscher) gereden.... Auto heeft op én neer iets meer dan 2000Km gereden afgelopen week en heeft daar 104,5L Diesel voor nodig gehad waarbij de cruisesnelheid ~135Km/h was, er zaten (uiteraard) ook pieken tussen van ver boven de 200Km/h (altijd leuk, een "kale" Golf zónder logo's op 17" LM met 225/45 Winterbanden.... En dan achter wat groter speelgoed gaan "drukken" :+ ).

Ik heb gedurende ongeveer een maand een GTD als vervangende auto gehad voordat ik de extra "Tuning" bij bestelde bij VW dus ik wist hoe het standaard blok reed, Met de extra ABT! PK's en Nm's rijdt de auto nóg soepeler en schakelluier. Auto is inmiddels 15 Maanden oud en heeft pas 36.000 Km's ervaring :o

Kort door de bocht: Ik zou het zó weer doen!!! :Y

Wel grapping overigens: Een behoorlijk aantal GTE's gezien onderweg, en ook in Oostenrijk reden er genoeg rond, maar....: Stuk voor stuk met NL kenteken.....Laadt mogelijkheden zijn daar, afhankelijk van het hotel, ook goed op orde voor die auto's, trouwens (stonden 2 NL GTE's én 2 NL GTD's bij het hotel waar we verbleven, die "stekker" Golfjes werden alleen bevooroordeeld met een parkeerplek direct bij de ingang. Ik moest 20 Mtr. extra lopen :o ).
Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Ik heb nog steeds geen brief ontvangen mbt m'n sjoemelsoftware, raar.. :9

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/v/t1.0-9/11110257_979986988708794_7664748421254222567_n.jpg?oh=ebdef865cc1f450fe4f81f9f7045159e&oe=570891C8&__gda__=1461616919_ee1fe33cc36c59baf5aa777efc4588cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maikel_rox schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:22:

[afbeelding]
wtf :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:08

[afbeelding]
What are those..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

heeft daar een heel dik persoon ingezeten?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ricardo246 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:50:
Golf GTE
Nieuwe Auto
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Wat zit er op:
  • Executive Plus pakket
  • Trekhaak
  • Spiegelpakket
  • Winterpakket
  • Zij-airbags achter
Welke kleur is dat? Ik heb er pas 1 besteld, mijne komt in Januari :D Ik heb alleen niet zelf de kleur kunnen kiezen (voorraadmodel) en zit nu met "deep black pearl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Gamebuster schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:30:
[...]

Welke kleur is dat? Ik heb er pas 1 besteld, mijne komt in Januari :D Ik heb alleen niet zelf de kleur kunnen kiezen (voorraadmodel) en zit nu met "deep black pearl"
De "instap" kleur zwart (geen metallic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ricardo246 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:16:
[...]

De "instap" kleur zwart (geen metallic).
Is er uberhaupt een mogelijkheid om 50km te halen op de batterij? Stel, Ik zet de lampen, verwarming en AC uit en ik rij enkel 80km/h; haal je dan 50km?

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 30-12-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Gamebuster schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:25:
[...]

Is er uberhaupt een mogelijkheid om 50km te halen op de batterij? Stel, Ik zet de lampen, verwarming en AC uit en ik rij enkel 80km/h; haal je dan 50km?
Ik heb 43~45Km als maximaal ervaren, dit was in de warme herfst die we hadden, Koelen kost minder dan verwarmen. Volledig opgeladen, bij een temperatuur die ongeveer 10°C is, kom ik op 33 Km als ik gewoon rij (vlot optrekken, 25% 50-80 Km/u wegen, de rest snelweg @ 130 Km/u).
In die situatie zegt de auto dat ik 8 Km meer kan rijden al ik de verwarming uitzet. Dit doe ik niet omdat je voorruit dan langzaam gaat beslaan (safety) en ik het niet lekker vind in de auto (ondanks de stoel verwarming)
50 Km kan volledig elektrisch, maar dan staat alles uit, is het warm weer, en heb je een hele zachte voet die het gas pedaal bedient. Het maakt ook veel uit of je veel stoplichten hebt (versnellen kost heel veel batterij, terwijl cruisen minder kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ricardo246 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:18:
[...]

Koelen kost minder dan verwarmen.

[...]
Nog zo'n voordeel van een verbrandingsmotor, verwarmen kost in tegenstelling tot elektrisch rijden helemaal niets extra! Ha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:34:
[...]

Productieweek bekend: week 52! Duurt lang! Overigens rijd de Golf 7 die ik nu rijd ook niet slecht, maar die heeft geen panorama dak :+
Vandaag al mijn nieuwe kenteken binnen gekregen! Veeel sneller dan verwacht dus. Week 52 was productieweek en met 3 weken verscheping zou ik ruim in 2016 zitten. Maar nu het kenteken dus binnen (tenaamstelling op 29-12) en dus 1% bijtelling (470 euro) minder :)

Waarschijnlijk week 2 of 3 aflevermoment van mijn mooie nieuwe passat *O*

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wellicht een stomme vraag, maar; kan ik ergens ontdekken of ik een rns310 of rns315 heb? Ik bel via deze nav/radio, pair via bluetooth en zie nergens een microfoontje. De dealer wist het me niet te vertellen. Iemand tips (behalve eruit halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ferra schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:14:
Wellicht een stomme vraag, maar; kan ik ergens ontdekken of ik een rns310 of rns315 heb? Ik bel via deze nav/radio, pair via bluetooth en zie nergens een microfoontje. De dealer wist het me niet te vertellen. Iemand tips (behalve eruit halen)?
heb in m'n golf 6 een RNS 310 gehad, zover ik weet zit de microfoon verwerkt in het paneeltje in het plafond waar ook de leeslampjes en je zonnebril in worden opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ferra schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:14:
Maak er eens een foto van, kijken of je dezelfde knoppen hebt als mijne.
Je kan ook proberen setup 10sec ingedrukt te houden, dan kan je namelijk je kaartgegevens en firmware zien, waarschijnlijk dat je er dan zo achter komt door kort te googlen.

Mocht je kaarten via de cd hebben heb je sowieso een rns310, de rns315 heeft standaard kaarten via de sd kaart als me niet vergis.

[ Voor 31% gewijzigd door Scrtz op 03-01-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De RNS 310 heeft geen interne HDD, de 315 wel. Bij de 315 laad je de kaarten(update) dus éénmalig op de HDD, en heb je je SD slot daarna vrij. Bij een 310 moet je altijd de SD kaart met de maps in het SD-slot laten zitten om te kunnen navigeren.

Ander verschil is dat de 315 de BT module standaard ingebouwd heeft, en beter compatible is met de iPhone.

De microfoon zit inderdaad als het goed is in de unit op het dakhemel verwerkt, zoals gezegd waar ook je interieurverlichting in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weemism schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:25:
De RNS 310 heeft geen interne HDD, de 315 wel. Bij de 315 laad je de kaarten(update) dus éénmalig op de HDD, en heb je je SD slot daarna vrij. Bij een 310 moet je altijd de SD kaart met de maps in het SD-slot laten zitten om te kunnen navigeren.

Ander verschil is dat de 315 de BT module standaard ingebouwd heeft, en beter compatible is met de iPhone.

De microfoon zit inderdaad als het goed is in de unit op het dakhemel verwerkt, zoals gezegd waar ook je interieurverlichting in zit.
Dan is het de 315. Ik heb ook de productcode gegoogled en daar kwamen een aantal 315 hits uit. Verder zit er geen sd-kaart in op dit moment, maar kan ik wel navigeren. Dit duidt op de 315 met een hd.

Bedankt allen!!

Nu nog op zoek naar een goedkope optie om de navi software te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Tijdje geleden de update voor €100,- gekocht via de officiële VW website... Normale prijs is €200,-

Edit: Hier dus. Voor minder dan 99 ga je niet vinden...

https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

[ Voor 41% gewijzigd door Blackouts op 03-01-2016 22:04 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Kentekenkaartje binnen gekregen van m'n GTE. Is mijn 1e auto waarop de 1e tenaamstelling en toelatingdatum in nederland allemaal op dezelfde datum liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:23:
Kentekenkaartje binnen gekregen van m'n GTE. Is mijn 1e auto waarop de 1e tenaamstelling en toelatingdatum in nederland allemaal op dezelfde datum liggen.
Waarom is dat zo bijzonder?

M'n nieuwe auto is het kenteken eind 2015 aangevraagd en ik word deze week de eerste tennaamgestelde. dat die dagen verschillen zal me weinig uitmaken zolang ik die extra BPM maar niet hoef te betalen. Toch weer 1200 euro weten te besparen en ik krijg nog een 2016 auto ook.

[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 04-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Friespeuk schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Waarom is dat zo bijzonder?

M'n nieuwe auto is het kenteken eind 2015 aangevraagd en ik word deze week de eerste tennaamgestelde. dat die dagen verschillen zal me weinig uitmaken zolang ik die extra BPM maar niet hoef te betalen. Toch weer 1200 euro weten te besparen en ik krijg nog een 2016 auto ook.
Voor mij is dat bijzonder omdat ik altijd 2e hands autos heb gehad en dit mijn 1e nieuwe auto is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Voor mij is dat bijzonder omdat ik altijd 2e hands autos heb gehad en dit mijn 1e nieuwe auto is :)
Kan dat nog een beetje uit zo'n GTE prive kopen? GTI zou dan goedkoper zijn geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Friespeuk schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:40:
[...]
Kan dat nog een beetje uit zo'n GTE prive kopen? GTI zou dan goedkoper zijn geweest denk ik.
Dat klopt, daarom rij ik 'm zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vandaag mijn Sportsvan opgehaald, maar ik ben helaas op een probleem gestuit bij mijn park assist.
Ik kan drukken wat ik wil op de knop maar geen reactie :(
Verder zou mijn spiegel rechts naar beneden moet draaien als ik achteruit rij, maar dat gebeurd ook niet. De optie staat wel aan in het menu.

De park assist optie komt ik overigens nergens tegen in het menu. Weet iemand waar dit moet staan?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
steven2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:41:
Verder zou mijn spiegel rechts naar beneden moet draaien als ik achteruit rij, maar dat gebeurd ook niet. De optie staat wel aan in het menu.
Staat je knop wel zo dat je rechter spiegel geselecteerd is? Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Staat je knop wel zo dat je rechter spiegel geselecteerd is? Anders werkt het niet.
:F Ga ik zo proberen. Waarschijnlijk is dat het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Gamebuster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Dat klopt, daarom rij ik 'm zakelijk
Volgens mij rijdt niemand zo'n ding privé, lijkt me ook niet echt aantrekkelijk, tenzij je zonnepanelen hebt en een flinke duit geld om de aanschafprijs te kunnen betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik ben naar de dealer geweest voor het probleem. Hij heeft de auto uitgelezen, maar geen fout kunnen vinden.
Ik kon de auto meenemen en op een andere dag (dinsdag) aanbieden voor een hele dag, maar ik heb voor dinsdag een afspraak bij de detailer voor een coating :(
Tevens wil ik de auto gereed hebben voordat de coating wordt aangebracht. Als er dan dingen losgehaald moeten worden, dan heb ik wel graag dat dit gebeurd voordat ik de coating erop laat brengen.
Verder ben ik ook van mening dat de opties nagekeken moeten worden op werking, voordat de auto wordt afgeleverd. Je betaald tenslotte ook kosten rijklaar maken. De auto is namelijk al een paar weken geleden van een nul beurt voorzien.

Nu de auto achtergelaten in de hoop dat het probleem deze week nog gefixed wordt. Gelukkig nog wel een leenauto meegekregen.

De rechterspiegel zou vastgevroren moeten zijn, want hij zou nu wel weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
steven2 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
Ik ben naar de dealer geweest voor het probleem. Hij heeft de auto uitgelezen, maar geen fout kunnen vinden.
Ik kon de auto meenemen en op een andere dag (dinsdag) aanbieden voor een hele dag, maar ik heb voor dinsdag een afspraak bij de detailer voor een coating :(
Tevens wil ik de auto gereed hebben voordat de coating wordt aangebracht. Als er dan dingen losgehaald moeten worden, dan heb ik wel graag dat dit gebeurd voordat ik de coating erop laat brengen.
Verder ben ik ook van mening dat de opties nagekeken moeten worden op werking, voordat de auto wordt afgeleverd. Je betaald tenslotte ook kosten rijklaar maken. De auto is namelijk al een paar weken geleden van een nul beurt voorzien.

Nu de auto achtergelaten in de hoop dat het probleem deze week nog gefixed wordt. Gelukkig nog wel een leenauto meegekregen.

De rechterspiegel zou vastgevroren moeten zijn, want hij zou nu wel weer werken.
toch geen waxyoil behandeling?
deze blijft maar een paar maanden zitten...

ik ga binnenkort voor de hobby detailen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Jestar076 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:05:
[...]

toch geen waxyoil behandeling?
deze blijft maar een paar maanden zitten...

ik ga binnenkort voor de hobby detailen... 8)
Nee, Modesta :)
Daarom wil ik namelijk eerst het probleem opgelost ivm misschien externe onderdelen die nu eerst misschien vervangen of los moeten.

Ik weet ook nog niet of de dealer alleen naar foutmeldingen heeft gekeken of ook naar of de programmering van de park assist daadwerkelijk in vagcom gezet is.

Had ik zelf maar een vagcom kabel dan had ik het zelf bekeken ;)

Overigens vind ik waxoyl niet echt een coating.

[ Voor 3% gewijzigd door steven2 op 06-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steven2
Ik ben net gebeld door mijn dealer Pouw Deventer. Het probleem is gevonden en opgelost. Er was een stekkertje los.
Ter compensatie van de overlast krijg ik morgen app connect in mijn auto :D
Aan het einde van de dag kan ik mijn auto weer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Vraagje aan de Golf GTE bezitters die het winterpakket hebben. Bij mij voelt bij het aanzetten van de stoelverwarming alleen het zitvlak warm aan. Klopt het dat er geen stoelverwarming in de rugleuning zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
funkylicious schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:08:
Vraagje aan de Golf GTE bezitters die het winterpakket hebben. Bij mij voelt bij het aanzetten van de stoelverwarming alleen het zitvlak warm aan. Klopt het dat er geen stoelverwarming in de rugleuning zit?
in de oude werkbus van mijn vader zat het alleen in de zitting.
misschien dat het bij de rest van de wagens ook alleen in de zitting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb géén GTE maar een GTD, in de optionele stoelen welke ik heb (elektrisch verstelbaar met pneumatische lendesteun en massage stand) wordt de rugleuning wel mee verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

funkylicious schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:08:
In mijn GTE met leer en de elektrische stoel zit het in zit en rugvlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:17:
[...]

Vandaag al mijn nieuwe kenteken binnen gekregen! Veeel sneller dan verwacht dus. Week 52 was productieweek en met 3 weken verscheping zou ik ruim in 2016 zitten. Maar nu het kenteken dus binnen (tenaamstelling op 29-12) en dus 1% bijtelling (470 euro) minder :)

Waarschijnlijk week 2 of 3 aflevermoment van mijn mooie nieuwe passat *O*
Afleverafspraak gemaakt, 19 januari mag ik mijn nieuwe passat in ontvangst nemen *O*

Best redelijk snel allemaal, via Leaseplan in dit geval, 1 november besteld, 29 december op kenteken, 19 januari levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[afbeelding]
Auto's die goed laag liggen heb ik altijd mooi gevonden, maar verlagen zoals jij hebt gedaan heb ik nooit begrepen. Waarom zo veel "hoger" rubber achter? Dan is je camber echt extreem en vind ik het niet meer zo geweldig uitzien, zowel de camber als het m.i. extreem hoge rubber. Ik ga die van mij denk ik ook verlagen, maar dan alleen met verlaagde spindels voor. Voorbeeld voor en na: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=786320 (alleen de eerste en tweede foto)

Ik heb overigens wel een erg vettig blok, eerst 2 jaar stilgestaan zonder een druppel olie te lekken, en in de afgelopen maanden een keer of 3 gestart en 10 minuten gelopen en het stuk karton wat eronder ligt heeft een vlek van ~10 cm diameter... Bang dat ik eerst eens het motortje moet laten nalopen voordat ik er in ga rijden. Moet ook nog nieuwe banden bestellen, en APK. Verzekeren is ook een leuk verhaal, het maakt niet uit hoe oud je bent (maar wel vanaf 18 jaar) maar je moet een primaire auto hebben. Mogelijke schadevrije jaren kan ik dus ook niet opbouwen. Overigens wel vandaag al precies 1 maand mijn rijbewijs, dus dat is het probleem niet meer.

En natuurlijk in zo veel mogelijk rondgereden, en dan merk je toch dat de luxe van een diesel tijdens rijles en een krachtige benzinemotor van de GTI geen goed doet voor andere auto's. Zo heb ik ondervonden dat de koppeling in de meeste Kia's geen aangrijpingspunt kennen, af en toe wel lastig maar wel leuk :). Waar ik mezelf toch enigszins voor wil prijzen is het feit dat ik de GTI kracht goed kan temmen, alhoewel het toch wel verleidelijk is om af en toe eens door te trekken. Heb nog geen pet op en rijd ook nog niet met gierende banden door de straat, dus maakt u zich geen zorgen 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Afleverafspraak gemaakt, 19 januari mag ik mijn nieuwe passat in ontvangst nemen *O*

Best redelijk snel allemaal, via Leaseplan in dit geval, 1 november besteld, 29 december op kenteken, 19 januari levering.
Ik woon in Ierland mijn passat op 10 november besteld en komt pas 2e week februari. Buiten dat hij voor 3 dagen op een boot moet is de levertijd een stuk langer zie ik. Of heb je een standaard model waarvan ze er gewoon een hoop hebben gepre-ordered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Ik vind het juist mooi, zo laag mogelijk. Ik neem aan dat iedereen wel in de gaten heeft dat de kever op airride staat. Het camber krijg je er gratis bij als je pendel assen hebt maar op rijstand is het camber een stuk minder. Heb achter een hoger profiel band laten zitten omdat ik die beefy cal-look altijd wel mooi vind. Dat is ook een beetje de rij-stand met de kever. Neusje iets naar beneden, kont wat in de lucht. Dit is ook wel de look die je gaat creëren als je met enkel dropped spindels gaat rijden.

Let wel op dat de meeste dropped spindels spoor verbredend zijn. Enkel die van CSP niet, maar die kosten gelijk ook een duit meer. Ik heb een 8 centimeter versmalde vooras onder de kever, dus bij mij maakt dat niet zo veel uit. Als je alleen dropped spindels monteert is het wel iets waar je op zou moeten letten. Namelijk ook grote kans dat je een andere maat banden moet monteren op je velgen voor, omdat ze met die paar centimeter verlaging aan gaan lopen.

Mbt het lekken: Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kan je zien waar die ergens lekt? Als het tussen het blok en de bak is, zou ik als ik jou was eens kijken naar de oliekeerring. Deze wil nog wel een verdrogen en gaan lekken. Opzig geen moeilijke klus als je een beetje kan sleutelen. Kwestie van het blok van de bak af trekken en de ring vervangen. Klinkt als heel wat, maar het stelt niets voor. Het blok heb je er zo af. 4 bouten los, benzineleiding en gaskabel los, wat electra los en thats it.. Olie keerring wip je er zo uit met een schroevendraaier en de nieuwe tik je er voorzichtig weer in met een rubber hamertje..

Mbt verzekeren: Kijk eens bij de KNMV (dacht dat dit de afkorting was). Dit is de nederlandse bond/vereniging voor motorrijders. Hier kan je je oldtimer ook verzekeren en doen niet moeilijk of je een primaire auto hebt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

maikel_rox schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:15:
[...]

Ik vind het juist mooi, zo laag mogelijk. Ik neem aan dat iedereen wel in de gaten heeft dat de kever op airride staat. Het camber krijg je er gratis bij als je pendel assen hebt maar op rijstand is het camber een stuk minder. Heb achter een hoger profiel band laten zitten omdat ik die beefy cal-look altijd wel mooi vind. Dat is ook een beetje de rij-stand met de kever. Neusje iets naar beneden, kont wat in de lucht. Dit is ook wel de look die je gaat creëren als je met enkel dropped spindels gaat rijden.

Let wel op dat de meeste dropped spindels spoor verbredend zijn. Enkel die van CSP niet, maar die kosten gelijk ook een duit meer. Ik heb een 8 centimeter versmalde vooras onder de kever, dus bij mij maakt dat niet zo veel uit. Als je alleen dropped spindels monteert is het wel iets waar je op zou moeten letten. Namelijk ook grote kans dat je een andere maat banden moet monteren op je velgen voor, omdat ze met die paar centimeter verlaging aan gaan lopen.

Mbt het lekken: Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kan je zien waar die ergens lekt? Als het tussen het blok en de bak is, zou ik als ik jou was eens kijken naar de oliekeerring. Deze wil nog wel een verdrogen en gaan lekken. Opzig geen moeilijke klus als je een beetje kan sleutelen. Kwestie van het blok van de bak af trekken en de ring vervangen. Klinkt als heel wat, maar het stelt niets voor. Het blok heb je er zo af. 4 bouten los, benzineleiding en gaskabel los, wat electra los en thats it.. Olie keerring wip je er zo uit met een schroevendraaier en de nieuwe tik je er voorzichtig weer in met een rubber hamertje..

Mbt verzekeren: Kijk eens bij de KNMV (dacht dat dit de afkorting was). Dit is de nederlandse bond/vereniging voor motorrijders. Hier kan je je oldtimer ook verzekeren en doen niet moeilijk of je een primaire auto hebt of niet..
Airride had ik wel verwacht ja :) Maar goed, het is ook niet echt lelijk, maar het is net iets té naar mijn wens, gelukkig is het jou auto en mag je ermee doen wat je zelf mooi en leuk vind! Voordat ik zelf ergens aan ga beginnen moet ik eerst eens alle uitgaven hebben gehad voordat hij weer legaal de weg op kan en mag. Bedenk me net dat 'ie nog moet worden uitgelijnd en dat de linker-voorrem het niet doet. Tevens het achteruitrijlicht, maar dat zal het makkelijkste zijn. Veel meer ervaring dan zo veel mogelijk proberen op te steken van internet en de basale dingen die mijn vader doet aan zijn auto's heb ik helaas niet. Begin wel al aardig wat eigen gereedschap te verzamelen, maar essentiële dingen als een momentsleutel zit nog niet in de collectie :'(.

Ben helaas maar een middelbare scholier die überhaupt al van geluk mag spreken dat hij een auto bezit, en ik ben bang dat (met het oog op de toekomst) er niet zo heel veel van mijn sowieso al niet supergrote budget naar de Kever zal vloeien qua leuke dingetje's. Ik ben wel een autoliefhebber dus qua onderhoud en poetsen e.d. zal het niet ontbreken, maar ik verwacht niet dat er binnen een jaar 1600cc koppen + cilinders in mijn F blokje zullen zitten. Zeker niet als de staat onbekend is. (Is overigens afaik de goedkoopste en slimste beslissing om wat meer power te krijgen, handig hier in Z-Limburg met 12% heuvels).

Verzekering heb ik even naar gekeken, maar er is naar mijn weten (en zoektochten op Google) geen manier om je oldtimer te verzekeren bij de motorclub. Sterker nog, ze nemen niks aan wat minder dat 5000 euro catalogus-waarde heeft en/of 25 jaar of ouder is. Sta ik lekker met m'n zeldzame Jeans die op ruim 3x zijn cataloguswaarde is getaxeerd :O Denk niet dat een Golf dat ooit zal bereiken, alhoewel mijn "droom" (een GTI Mk.1 of 2 16V) in originele staat ook zorgwekkend veel waard aan het worden is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
knutsel smurf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:28:
[...]

Ik woon in Ierland mijn passat op 10 november besteld en komt pas 2e week februari. Buiten dat hij voor 3 dagen op een boot moet is de levertijd een stuk langer zie ik. Of heb je een standaard model waarvan ze er gewoon een hoop hebben gepre-ordered?
Nee, ik heb hem helemaal zelf samengesteld, vooral gericht op creature comfort.
Een variant in Harvard blue Highline met St Tropez alcantara, met als opties:
  • Executive pakket
  • Panoramadak
  • Verwarmbare en warmtewerende voorruit
  • All-weather mattenset
  • Kofferbakinleg
  • Handbediende zonwering ruiten achter
  • Decorinleg 'Olive zijdeglans'
Nog een weekje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 12:57
knutsel smurf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:28:
[...]
Ik denk dat de dealers in Nederland wat voorrang hebben gekregen ivm de bijtelling tarieven die per 1 januari zijn verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Caddy van mijn vader onderhanden genomen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IzqP0F3.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EmMC1Vt.jpg?1

[ Voor 5% gewijzigd door Jestar076 op 11-01-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

sebasmeer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat de dealers in Nederland wat voorrang hebben gekregen ivm de bijtelling tarieven die per 1 januari zijn verhoogd.
Niet eerlijk :)

Nu zijn de paketten een beetje anders in Ierland maar heb overigens het volgende besteld:
  • Passat Estate Highline 2L TDI 190PK Harvard Blue
  • Technology pakket met:
  • Heated Leather Multifunctional Steering Wheel
    Parallel parking assistant
    Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
    Multi-function display/on-board computer "FPK" (freely programmable instrument cluster)
  • Business pakket met:
  • 17-inch 'London' alloy wheels
    Adaptive Cruise Control
    Top comfort seats in Alcantara/leather
    Heated front seats
    Electrically folding exterior mirrors
    Rear tinted windows
    "Discover Pro" navigation
    LED Headlights
    Light Assist
    Nappa leather trim incl. front comfort seats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mijn Golf GTE is er deze donderdag :D Heb er zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
knutsel smurf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Nu zijn de paketten een beetje anders in Ierland maar heb overigens het volgende besteld:
  • Passat Estate Highline 2L TDI 190PK Harvard Blue
  • Technology pakket met:
  • Heated Leather Multifunctional Steering Wheel
    Parallel parking assistant
    Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
    Multi-function display/on-board computer "FPK" (freely programmable instrument cluster)
  • Business pakket met:
  • 17-inch 'London' alloy wheels
    Adaptive Cruise Control
    Top comfort seats in Alcantara/leather
    Heated front seats
    Electrically folding exterior mirrors
    Rear tinted windows
    "Discover Pro" navigation
    LED Headlights
    Light Assist
    Nappa leather trim incl. front comfort seats
Mooie bak! Harvard Blue :)
Nog altijd geen spijt dat ik Harvard Blue heb genomen over het donkere bruin of het beige/lightgrijze genomen heb.

Manuele bak of DSG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Manueel, hoewel ik graag een automaat had gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Led verlichting is vet gaaf.

Geen mistlampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Mist lampen zitten hier al standaard op de trendline.

Overigens weten ieren niet wanneer ze nu wel of geen mist lampen aan mogen hebben dus heeft iedereen ze maar gewoon altijd aan :( Dus ik zou ook liever hebben dat ze deze dingen een optie maakte. Als de politie ervoor zou bekeuren is dat een goudmijn kunnen ze meer mee verdienen dan voor niet handsfree bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
knutsel smurf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:03:
Manueel, hoewel ik graag een automaat had gehad
Hier ook een manuele bak. Zeker geen spijt van.

In een omgeving niet zo heel ver van Ierland:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NivlfNa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oPxbthj.jpg
(klikbaar)

[ Voor 12% gewijzigd door AndRo555 op 11-01-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Dat Active Info Display is overigens in de tussentijd wel qua plaatsing gewijzigd gezien er klachten kwamen over lichtinval en reflectie.

Het scherm is 2 graden meer verticaal geplaatst, wat er op neer komt dat het scherm wat meer rechtop staat voor de bestuurder. Ook leek de binnenspiegel in de tussentijd een upgrade gehad te hebben waarbij ze de omlijsting bijna helemaal weg hebben gelaten, ten opzichte van de eerste versie met een zeer kleine plastic omlijsting.

Dat het Active Info Display wat rechter is geplaatst vond ik wel een vreemde modificatie, zeker gezien ik bij de eerste opzet helemaal geen last heb gehad van weerspiegeling of reflectie op het scherm. De binnenspiegel is wel mooier geworden. Ik heb overigens het eerste model (pre 2015).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dat wist ik zelfs niet. Ik heb er nooit last van gehad. Enkel in de foto's (zoals hierboven)en video's lijkt het alsof het vrij spiegelend is, maar in het echt is dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

AndRo555 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:26:
[...]

Hier ook een manuele bak. Zeker geen spijt van.

In een omgeving niet zo heel ver van Ierland:
[afbeelding]

[afbeelding]
(klikbaar)
Heb je ook de 190pk?
Zo ja hoeveel KM haal je op een volle tank en wat is je gemiddelde verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
knutsel smurf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:53:
[...]

....
Bijna dezelfde! Ik heb een 1.6TDI (bijtelling) automaat.

Niet eerlijk dat jullie nog Keyless Entry kunnen krijgen! Dat kan in NL niet meer, wel een start knopje, maar om de deuren open te maken moet je nog je sleutel uit de zak halen. Ik wilde graag de kessy.

Heb je trouwens standaard LED (reflectors) of LED Plus (projectors)?

[ Voor 47% gewijzigd door _eLMo_ op 12-01-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
knutsel smurf schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Heb je ook de 190pk?
Zo ja hoeveel KM haal je op een volle tank en wat is je gemiddelde verbruik?
Je valt wel in herhaling, hehe. 1000 a 1100km op een tank zonder de reserve aan te spreken. Als je een beetje moeite doet is 1300km ook wel haalbaar.
knutsel smurf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:22:
Zijn er hier ook mensen die een VW passat hebben met de 2L TDI 190PK variant?

Zo ja hoe rijd dat en wat is je verbruik bij gewoon 120/130 rijden?
AndRo555 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:57:
Geen 190pk maar een 150pk Variant hier. Met ACC op 124 zit ik rond de 5.1 a 5.2l/100km (~1:19.5) gemiddeld na een overwegend snelweg rit. Bij 130 zal dat net wat meer zijn.
Ik vermoed dat dat met de 190pk niet veel meer zal zijn. Het blijft grotendeels hetzelfde blok en in de cruise gebruik je die extra 40pk niet.
Lange termijn gemiddelde na 35k km ligt op 6.1l/100km. Maar daar zit wel wat stad en file tussen naast een hele hoop werk km's in Duitsland waar je verbruik op niets trekt.
Langs de andere kant kan je het rond de 4l/100km (1:25) krijgen door ACC op 90 a 100km/u te zetten zonder al te veel moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door AndRo555 op 12-01-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Vrijdag mijn 'nieuwe' wagen ophalen. Zijruiten en achterruit wil ik nog laten verduisteren. Verder ben ik er erg tevreden mee.. ;)

Ik twijfel nog of ik alle matten ga vervangen door rubbermatten. Is wel makkelijk schoon te houden en slijt waarschijnlijk een stuk minder. Hebben jullie hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XV4zs5G.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door xantos op 12-01-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik vind rubber matten heel fijn. Je auto krijgt er een iets minder luxe uitstraling van, maar zand en dergelijke is een kwestie van eruit halen en 1x een borstel erover heen. Nog niet gesproken over dingen zoals modder en sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

AndRo555 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:52:
[...]

Je valt wel in herhaling, hehe. 1000 a 1100km op een tank zonder de reserve aan te spreken. Als je een beetje moeite doet is 1300km ook wel haalbaar.
Sorry had even niet door dat je dezelfde persoon was :)
Het is toch nog steeds een 70L tank dan moet je toch makkelijk 1200 kunnen halen zo lang je maar een verbruik hebt van beneden de 6L per 100. En zoals je zelf zegt een gemiddelde van 5.2 kom ik uit op 1300 zonder heel erg je best te doen.
Nu rijd ik gewoon door wanneer mijn wijzertje in het rood komt omdat je dan nog steeds tussen de 100 en 130Km eruit kan halen en dat is altijd genoeg om of in mijn woonplaats of Dublin te tanken. Alleen als het lampje aan gaat wanneer ik net het huis of kantoor verlaat ga ik direct tanken.

Ik ga het wel zien in Februari maar als ik dus met mijn huidige auto 6.1 gemiddeld en doe met moeite dus 1100 op een volle tank haal. Moet ik toch een stuk verder komen met de nieuwe auto, ookal is het aantal PK's hoger.
Een auto die 9 jaar nieuwer is zou toch zuiniger moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Gisteren de auto naar cura di carozza gebracht voor een coating. Daar gaat Andre Kobes de auto voorzien van een Modesta BC05 coating 8) 8)

Hier zijn alvast wat foto's na het aanbrengen van de primer laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_1_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_2_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_3_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_4_klein.jpg

Mijn batches en de Pouw sticker laten verwijderen. Deze zaten op de achterbumper.

Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_5_klein.jpg

Met de losse letters kan je ook nieuwe woorden maken :+

Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_6_klein.jpg

Ook de velgen worden niet vergeten :P

Afbeeldingslocatie: http://www.familievergeer.nl/steven/sportsvan/coating_7_klein.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door steven2 op 13-01-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Welke behandeling krijgen de velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
nokiaan958GB schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:18:
Welke behandeling krijgen de velgen?
Als ik het goed heb zou daar BC-06 BC-05 voor gebruikt worden.

[ Voor 2% gewijzigd door steven2 op 14-01-2016 11:12 . Reden: Nagevraagd en het is BC-05 voor de velgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hoe halen ze die badges en letters eigenlijk eraf? Twijfel daar ook wel eens aan, aan de ene kant wel strak aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben juist haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Föne en visdraad. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
steven2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:15:
Gisteren de auto naar cura di carozza gebracht voor een coating. Daar gaat Andre Kobes de auto voorzien van een Modesta BC05 coating 8) 8)
Mag ik vragen hoeveel zoiets ongeveer kost? Ik zat erover te denken om op mijn nieuwe Passat ook een laag aan te laten brengen die de auto wat langer laat glanzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Ben ook benieuwd hoelang zo'n coating blijft zitten en wat nu precies de voordelen zijn (glans, niet meer poetsen)?

[ Voor 3% gewijzigd door xantos op 14-01-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
_eLMo_ schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Mag ik vragen hoeveel zoiets ongeveer kost? Ik zat erover te denken om op mijn nieuwe Passat ook een laag aan te laten brengen die de auto wat langer laat glanzen :)
Voor een nieuwe Passat is de behandeling 995 eur excl. Voor mijn Golf is het 895 eur excl.
Wil je ook nog de velgen gedaan hebben dan komt er nog 225 eur excl bij.
xantos schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:19:
Ben ook benieuwd hoelang zo'n coating blijft zitten en wat nu precies de voordelen zijn (glans, niet meer poetsen)?
De laag zou zo 5 tot 10 jaar moeten zitten. De voordelen zijn dat de auto mooier glanst, gemakkelijker schoonmaakt. De lak minder snel beschadigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
5 tot 10 jaar gaat de aangebrachte Modesta glascoating sowieso niet halen. Reken maximaal op 2 jaar, afhankelijk van hoeveel KM je per jaar rijdt.

Hoe kom je er trouwens bij dat een dergelijke coating 5 tot 10 jaar blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Chutney schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:30:
5 tot 10 jaar gaat de aangebrachte Modesta glascoating sowieso niet halen. Reken maximaal op 2 jaar, afhankelijk van hoeveel KM je per jaar rijdt.

Hoe kom je er trouwens bij dat een dergelijke coating 5 tot 10 jaar blijft zitten?
Met 1 laag ga je dat inderdaad niet redden.
Misschien met meerdere en vervolgens bij houden met iets zals Gyeon wet coat en of bath+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Chutney schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:30:

Ik heb dit van hier https://www.dropbox.com/s...sta.brochure2014.pdf?dl=0

Pagina: 1 ... 8 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.