R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat vergeet ik niet, ik liet 't alleen even (bewust) achterwege net zoals dat er in de aanleiding voor m'n reactie wat miste.BeefHazard schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:41:
Je vergeet voor het gemak dat meeste bedrijven - al helemaal van het formaat dat langs een snelweg zit - airconditioning en luchtbehandelingsinstallaties hebben die een huis niet heeft.
Maar: Het is dus niet mijn/de bedoeling dat er een discussie VW/Milieu hier gevoerd gaat worden. Dit topic zou over VW moeten gaan, dus als je géén VW rijd..... :W
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
https://www.google.nl/web...angs%20snelweg%20ongezond
Denk dat de meeste artikels ook wel voor zich spreken. Herinner me het oude huis van mijn ouders nog dat na poetsen van de ruiten dezelfde dag al grijs geslagen was van het verkeer daar dagelijks.

Denkt even hardop.Chaoss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:21:
VW heeft vorige maand nog 8% meer auto's verkocht dan de maand ervoor tot dusver heeft dit hele debacle blijkbaar weinig indruk gemaakt.
En ik geloof inderdaad ook niet dat het bij andere merken wel snor zit, alleen het verschil in opgegeven en praktijk verbruik lijkt me al reden genoeg om die merken ook aan een onderzoek te onderwerpen.
Maar goed de RDW heeft inmiddels een meetmethode ontwikkeld waarbij ze de uitstoot kunnen meten tijdens een praktijktest en vergelijken met een rollenbank test. Op dit moment lijken bovenstaande verhalen gewoon op een persoonlijke fete tegen het merk en zeker niet objectief.
Zouden mensen vanwege de rel met de foute tdi's de bestelde vw's annuleren? Dacht dat de meeste vw's op bestelling worden geleverd. Ik kan kan me heel goed voorstellen dat er sindsdien minder wordt besteld maar verwacht dat je dat pas een paar maanden later in de cijfers terug gaat zien.
Verwacht eigenlijk niet dat Nederlanders zo gek zijn om nog steeds bij zo'n dubieus bedrijf te gaan bestellen. Als ik naar mij zelf kijk dan koop ik na 5 audi's en 3 vw's liever een honda, toyota of heel misschien een nieuwe range rover
Overigens zou ik zo weer een vag auto kopen en dat is eigenlijk ook het signaal wat ik in mijn omgeving hoor. Persoonlijk denk ik ook niet dat de verkoop cijfers gaan kelderen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Of ze naderhand minder gaan verkopen, geen idee. Op dit moment, als ik zo in mijn omgeving luister; het interesseert niemand geen hol en mensen zouden er zo weer bestellen. Met Chaoss dus. Denk ook niet dat ze gaan kelderen. Tenzij er serieuze financiele of technische nadelen gaan komen later of in de tweedehands markt. En dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Ik vraag me wel af hoe het dan zit als je de koop laat ontbinden, omdat VW niet levert wat ze beloven. Ze kunnen zonder de sjoemelsoftware namelijk niet aan de eisen voldoen die zijn gesteld door de overheden, terwijl jij dit wel verwacht. Zij kunnen het product natuurlijk wel weer conform maken, maar volgens mij weet nog niemand wat dat precies voor de aandrijflijn betekend. En dan ben je weer terug bij het punt dat VW niet levert wat in de folder stond (specificaties), dat kan misschien nog een aardig juridisch getouwtrek worden.steven2 schreef op zondag 08 november 2015 @ 04:27:
Mensen zullen niet zo snel annuleren, want dan moet je 1% van de catalogus waarde van de auto als annuleringskosten betalen en dat vind ik persoonlijk erg zonde.
Verwijderd
Face it, de techniek is er nog helemaal niet klaar voor om tot zulk zuinige cijfers te komen. Common rail diesel gaat met zo'n hoge druk gepaard in de motor dat je vaak al niet eens de extreem kleine particles kunt meten die de uitlaat uitkomen. En dat soort fijnstof is wat schadelijk ook is.
Mag m'n 'gewonnen' 5 deurs UP ophalen bij de dealer aankomende week. Ben heel erg benieuwd naar de actieradius per tank a 31 liter, mijn RS4 doet 350KM op 61 liter
Ik zie het er zo van komen dat Pon de leveringen tegen gaat houden. Of dat de VW fabriek , tijdelijk, stil staat.
Dat de kwaliteit van de auto er onder lijd, omdat er gesneden gaat worden in het aantal personeel.
Tevens ben ik zelf ook minder blij, dan voor het mediacircus los barste. Als ik 2 weken langer had gewacht, dan had ik misschien niet voor VW gekozen. Maar ondanks de problem vind ik de auto nog wel mooi.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:40:
In USA wordt een vergoeding voorbereid van iets van 750 dollar per geleverde auto. En niet in contant geld ofzo, nee, een 'bon' dat men bij VW in kan leveren of bijv op korting van aanschaf nieuwe auto.
sourceWASHINGTON – Volkswagen of America will send prepaid credit cards to thousands of diesel vehicle owners in the coming weeks as a goodwill gesture to calm concerns over its diesel emissions scandal.
Owners of the affected 2009-15 Volkswagens with 2.0-liter diesels who receive the credit card can use it as they wish, but must “validate” the card at a VW dealer, according to two VW dealers briefed on the program. The dealers said they did not know how much the card would be worth.
Owners also will be offered a second prepaid card of equal value to the first that can be redeemed at VW service departments, one of the dealers said. Both dealers said they expected to learn official details about the offers from VW on Monday.
Verwijderd
Kaarten komen, sinds dat VW met "HERE" Maps werkt, iedere 6 maanden opnieuw uit. De volgende update moet volgens dat schema over een paar dagen uit gebracht wordenApoC schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:36:
Even heel wat anders: ik rijd sinds augustus een nieuwe golf VII 1.0 TSI met discover pro navi. Weet iemand hoe de release cyclus eruit ziet van de kaartupdates? Ik heb nu de mei 2015 kaarten, maar als iemand me had gezegd dat de kaart van mei 2013 was, had ik het ook geloofd...kortom, kom maar door met een update
De huidige versie is 15 Mei 2015 uitgebracht (2015/2016)..
http://www.volkswagen.nl/navigatie-update
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-11-2015 21:47 ]
Verder ben ik nog aan het spelen met mijn discover Pro. Ondertussen wel al de RSAP ingesteld zodat ik de online verkeersinformatie zie op mijn navigatie. (superhandig). Maar het mirrorlink-en en de bijbehorende apps, dit lukt mij alleen nog niet zoals ik wil. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik zou die navigatie update gewoon zelf uitvoeren als ik jou was. Het updaten duurt een paar uur vanaf USB/SSD (totaal ~17,5GB voor de Discover Pro, de Discover Media heeft maar ~6GB nodig). Banden wisselen is in een kwartier gedaand8nser schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:00:
Hier doen ze het ook naar behoren. Begin december toch mijn winterbanden wisselen -> kunnen ze mijn navi gelijk updaten.
Verder ben ik nog aan het spelen met mijn discover Pro. Ondertussen wel al de RSAP ingesteld zodat ik de online verkeersinformatie zie op mijn navigatie. (superhandig). Maar het mirrorlink-en en de bijbehorende apps, dit lukt mij alleen nog niet zoals ik wil. Iemand anders hier ervaring mee?
Wordt natuurlijk anders als je je auto ergens op een @random parkeerplaats moet parkeren, je auto moet er voor op contact blijven staan
Met Mirror-Link/Carnet kan ik je (gelukkig) niet helpen. Ik heb dat systeem bewust niet laten monteren omdat ik 't RSAP protocol niet kan gebruiken (iPhone) en ik de nadelen van een duo-sim configuratie niet wens. De optie om Apple Carplay beschikbaar te krijgen is tegenwoordig ook achteraf in te bouwen (flashen) na achterlaten van €249,- maar ook daar hoor ik (nog) weinig positieve berichten over als in "het biedt écht meerwaarde".
Collega van me heeft nu een Audi A3 E-Tron en die 't gaat met een HDMi verloopkabel bewerkstelligen dat z'n telefoon "1 op 1" de beelden door kan zetten naar het Audi MMi systeem (praktisch gelijk aan de Discover Pro, maar dan géén touch-screen). De DVD speler moet daar overigens ook voor vrijgegeven worden zodat beeldmateriaal getoond blijft bij snelheden van +5Km/h (iets wat mijn Discover Pro ook gewoon doet nadat er een kleine aanpassing gemaakt is
Koppelingskabel smeren zou ik persoonlijk niet doen. Dat soort kabels zijn van het type "Bowden Kabel" en die hoef je eigenlijk niet te smeren, doe je dat wél dan krijg je daarna vaak vrij snel last van vuilophoping in de mantelkabel waardoor de binnenkabel alleen maar moeilijker gaat schuiven.boostie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:01:
Sinds kort een eigen auto (Polo Sedan 98'). Echter is het koppelingspedaal wat stroef. Dit maakt het aangrijpingspunt zoeken wat lastiger en gaat nog wel eens gepaard met schokken en stoten. Zou ik dit zelf kunnen verhelpen door de koppelingskabel bij het pedaal in te smeren met een bepaald soort olie oid?
Beter kijk je eerst even naar de gaffel waarin die kabel aangrijpt op het koppelingshuis en contoleer je of dat deel "soepel" beweegt. Daarna even kijken of de kabel over de gehele lengte netjes vrij ligt en geen gekke "knikken" heeft..... Zo'n kabel smeren is een lap-middel wat misschien tijdelijk even werkt maar je kabel gaat op een gegeven moment écht stuk, en dat is meestal op een moment dat 't NIET uitkomt.
De rede dat zo'n kabel "hakkelt" is eigenlijk altijd een binnenkabel welke gebroken is op een paar draadjes.
[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 13-11-2015 16:59 ]
Zelfde probleem met een Polo hatchback '98 gehad, kabel laten vervangen, en na een krap jaar was alles weer hetzelfde. Nou werd er niet heel veel met de auto gereden, maar het probleem kan dus vrij snel weer terug komen.boostie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:01:
Sinds kort een eigen auto (Polo Sedan 98'). Echter is het koppelingspedaal wat stroef. Dit maakt het aangrijpingspunt zoeken wat lastiger en gaat nog wel eens gepaard met schokken en stoten. Zou ik dit zelf kunnen verhelpen door de koppelingskabel bij het pedaal in te smeren met een bepaald soort olie oid?
Ik navigeer zelfs nog met mijn uit 2012 kaarten stammende rns310 inUltraSub schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:02:
Ik navigeer niet gek veel, maar die keren dat ik het deed waren de kaarten (ook mei 2015) toch gewoon goed. Vallen ze bij jou zo tegen ApoC?
Bestelling geplaatst voor VW Passat, word als het goed is geleverd in week 8 2016

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Hmm, das interessant. Dus ook in voorgaande Discover Pro's?wimmel_1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:41:
[...]
De optie om Apple Carplay beschikbaar te krijgen is tegenwoordig ook achteraf in te bouwen (flashen) na achterlaten van €249,- maar ook daar hoor ik (nog) weinig positieve berichten over als in "het biedt écht meerwaarde".
Interessant omdat het dan ook gratis er op te krijgen moet zijn middels VCDS of zo, als het geen hardwarebeperking is (MIB II vs I).
/edit
Ik kan daar nergens iets over vinden. Voor die prijs kan het haast niet anders dan een softwareupdate zijn. Maar ik lees overal heel duidelijk dat het echt MIB II vereist.
[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 13-11-2015 14:04 ]
De kaarten zijn zeker niet slecht en zien er ook goed uit, maar in vergelijking het Tomtom systeem in mijn vorige auto (Megane) voelt e.e.a. wel "outdated".UltraSub schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:02:
Ik navigeer niet gek veel, maar die keren dat ik het deed waren de kaarten (ook mei 2015) toch gewoon goed. Vallen ze bij jou zo tegen ApoC?
Twee recente voorbeelden: De Haak om Leeuwarden (Einde A32) en de aansluiting A4/N11 vanuit de richting Den Haag zijn zijn nog niet bekend in het systeem. Dit is natuurlijk geen ramp, maar het valt ivm de updates van Tomtom wel tegen.
Het zijn conventionele lampen, geen led. Ze draaien overigens ook mee bij inparkeren als het donker is.
Weet je wel zeker dat knop voor je verlichting niet is uitgetrokken? Batis de man erom het handmatig/zelf te doen namelijk. Waarschijnlijk handig om dat eerste even checken.
Ik heb een Cordoba Vario uit 99, met zelfde issues.. Is drukgroep die opraakt denk ik..Frunz schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 06:13:
[...]
Zelfde probleem met een Polo hatchback '98 gehad, kabel laten vervangen, en na een krap jaar was alles weer hetzelfde. Nou werd er niet heel veel met de auto gereden, maar het probleem kan dus vrij snel weer terug komen.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Knop is niet uitgetrokken, controlelampje voor mistlicht voor brand ook niet.MrAcid schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:25:
Dat is volgens mij niet te standaard configuratie.
Weet je wel zeker dat knop voor je verlichting niet is uitgetrokken? Batis de man erom het handmatig/zelf te doen namelijk. Waarschijnlijk handig om dat eerste even checken.
Mag die eerste stand nou eigenlijk wel of niet?
Vind het wel irritant dat als je geparkeerd staat de lampen niet helemaal . Heb een Golf 6.
Ben natuurlijk ook maar een eenvoudige jongen die alleen maar auto's van 15 jaar oud heeft gereden met gewone verlichting met 3 standen
Zou ik niet durven zeggen, na het vervangen van de kabel is het een maand goed geweest. Dit is inmiddels 6 of 7 jaar geleden en de auto rijdt nog steeds (auto van m'n moeder) en doet het verder goed. Alleen dus het soepel laten op laten komen van de koppeling is soms wat lastig.DaRoot schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:30:
Ik heb een Cordoba Vario uit 99, met zelfde issues.. Is drukgroep die opraakt denk ik..
Ik heb ook al kabels laten vervangen. De vorige is na een maand geknapt. Was blijkbaar niet de juiste.. Maar mijn koppeling blijft lastig gaan.. Drukgroep doet bij mij duidelijk niet goed meer.Frunz schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:55:
[...]
Zou ik niet durven zeggen, na het vervangen van de kabel is het een maand goed geweest. Dit is inmiddels 6 of 7 jaar geleden en de auto rijdt nog steeds (auto van m'n moeder) en doet het verder goed. Alleen dus het soepel laten op laten komen van de koppeling is soms wat lastig.
Ook niet zo gek na 230k km
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
maandag 16/11/15 van 21:30 tot 22:000
Panorama: The VW Emissions Scandal
Reportage.
Onlangs werd bekendgemaakt dat de Duitse autobouwer Volkswagen foutieve software in zijn dieselauto's heeft geïnstalleerd om emissietesten te omzeilen. Als gevolg rijden er miljoenen klanten rond met auto's die veel meer vervuilende stoffen uitstoten dan toegestaan is. Richard Westcott onderzoekt hoe het bedrijf allerhande softwaretrucs gebruikte om ervoor te zorgen dat de auto's bij milieutests maar een fractie van de stoffen uitstoten als ze op de weg doen.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 17:49 ]
Ik heb dus naast de stroeve koppeling ook last van wegrijden in de 2e versnelling. Als ik hem in de 2 zet en gas geef lijkt hij de eerste 30 meter in te houden en schiet dan vooruit. Na 5km gereden te hebben is het probleem weg. Zou dit (in combinatie met de stroeve koppeling) te maken hebben met een versleten drukgroep? Het probleem doet zich alleen voor met een koude motor (nacht stilstaan).
Ook start de auto niet gelijk bij een koude motor. Met een beetje gas erbij wel maar dat moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen toch? Dit probleem heb ik echter niet als ik al een aantal km's heb gereden en dus een warme motor heb. Accu doormeten?
Betreft een polo sedan uit 98.
[ Voor 53% gewijzigd door boostie op 16-11-2015 11:01 ]
Verwijderd
Zal ik even doen. Maar dat heeft volgens mij niks te maken met het inhouden in 2e versnelling, toch?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:49:
Ik denk dat je analyse compleet verkeerd zit. Een bokkende auto bij starten is vaak vochtproblemen of mogelijk een lekke pakking (Er zit koelwater in de cilinder). Loop alles eens na van ontsteking tot aan vloeistoffen.
De monteur moest inchecken en ze wilde absurt bedrag voor rekenen bij de dealer voor bijvullen van de olie. Ik zei, als je een uur moet doorrekenen om een dop los te maken en dan de olie erin te schenken dan kan je misschien toch eens kijken naar deskundig personeel. Kom op zeg. Begrijp dat ze moeten verdienen maar zo??
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Staat ook in de handleiding als het goed.seq_uence schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:23:
1 liter op 13.500 is bijna niets hoor volgens de VW norm, zelf 1 liter op 1000km wordt nog als acceptabel beschouwd.....
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Niet bijzonder snel en niet de zuinigste maar loopt wel mooi en redelijk betrouwbare motor.
Verwijderd
Nou je versnelling heeft er denk ik weinig mee te maken. Het is je motor op een bepaald toerental. Een vacuumlek of iets in die richting kan natuurlijk ook het probleem zijn.boostie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:49:
[...]
Zal ik even doen. Maar dat heeft volgens mij niks te maken met het inhouden in 2e versnelling, toch?
Nee... 1 liter op 1000km is nog acceptabel. 1 liter op 13500 km mag je zelfs tevreden over zijn. Olie verdampt toch, het gaat vanaf de carterventilatie terug de verbrandingskamer in. Een beetje verbruik is niet erg en houdt het zelfs 'clean'.seq_uence schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:23:
1 liter op 13.500 is bijna niets hoor volgens de VW norm, zelf 1 liter op 1000km wordt nog als acceptabel beschouwd.....
Even navraag doen welke olie ze d'r exact in mikken en daar zelf een 5 liter bus van aanschaffen, kost je een keer 3 of 4 tientjes afhankelijk van de soort olie die er in gaat, maar dat is nog altijd beter dan wanneer ze 2 tientjes vragen om een litertje olie bij te vullen.itsalex schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:18:
De monteur moest inchecken en ze wilde absurt bedrag voor rekenen bij de dealer voor bijvullen van de olie. Ik zei, als je een uur moet doorrekenen om een dop los te maken en dan de olie erin te schenken dan kan je misschien toch eens kijken naar deskundig personeel. Kom op zeg. Begrijp dat ze moeten verdienen maar zo??
Gewoon lekker zelf peilen en indien nodig wat bijvullen, alleen oppassen dat je er niet teveel in gooit, dat is net zo slecht als rijden met te weinig olie.
Ennuh, 1 op 13.500km is perfect, een beetje olieverbruik is helemaal niet slecht, hoort erbij. Ik zou me druk gaan maken bij 1 op 3000 ofzo en zelfs daar staat de dealer niet meer van te kijken en zegt je glashard dat dat normaal is.
Qua olieverbruik had ik met mijn oude 2.0 liter TDI reed ik 0,2l op 30.000 km en ook nog met een lekke koppakking. Dus ik verlies gewoon 2 liter olie op 30.000 km met deze TSI. Niet normaal. Ik heb nog nooit olie moeten bijvullen tussen de beurten.FastFred schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:42:
[...]
Even navraag doen welke olie ze d'r exact in mikken en daar zelf een 5 liter bus van aanschaffen, kost je een keer 3 of 4 tientjes afhankelijk van de soort olie die er in gaat, maar dat is nog altijd beter dan wanneer ze 2 tientjes vragen om een litertje olie bij te vullen.
Gewoon lekker zelf peilen en indien nodig wat bijvullen, alleen oppassen dat je er niet teveel in gooit, dat is net zo slecht als rijden met te weinig olie.
Ennuh, 1 op 13.500km is perfect, een beetje olieverbruik is helemaal niet slecht, hoort erbij. Ik zou me druk gaan maken bij 1 op 3000 ofzo en zelfs daar staat de dealer niet meer van te kijken en zegt je glashard dat dat normaal is.
Ik weet wat ze er in mikken maar ik kan gewoon het goedkoopste nemen als het net voor de beurt is want ze mikken alles toch dan weer eruit (hoop ik althans) en vullen weer met 5 liter bij (hoop ik ook).
5 jaar geleden koste een liter VW505.01 al 20 euro afgehaald bij de dealer.
Longlife zal wel een stukje duurder zijn.
En als de monteur het er voor je in moet doen zal het nog ietsje duurder worden
Wel een dubbel verhaal. Als je voor gemak gaat kies je voor een wintercheck.
Als je geld in de pocket wil houdenen doe je het gewoon zelf
Dacht je echt dat de wintercheck er is als een soort sinterklaaskado ?

1 liter pas na 13.000 km keurigitsalex schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:18:
Kom net van de dealer vandaan en wintercheck gedaan. Leuk en aardig maar bleek dat er bijna 1 liter motorolie inging terwijl ik maar 13500 km, na mijn laatste beurt, heb gereden. Eerlijk vind ik dat erg fors. Ik hoop niet dat dit het begin is van allerlei ellende met de 1.2 tsi.
Niet stiekem zelf tussendoor bijgevuld ?
Laat je niet gekken maken en gooi er af en toe een beetje olie bij maar aub blijf weg van action olie maar koop gewoon nette olie. (Online ofzo ipv bij de dealer)
Hoe is dat keurig? Mijn Golf 4 met 1.4 16v motor (die bekend staan om het hoge olieverbruik) doet 1 liter op 20.000km. Vind ik net nog acceptabel (hoef tussen beurten door niet bij te vullen), gezien er 310k km op de teller staat. Voor een nieuw blok vind ik het een behoorlijk hoog verbruik.wd200 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:02:
[...]
1 liter pas na 13.000 km keurig.
Niet stiekem zelf tussendoor bijgevuld ?
Laat je niet gekken maken en gooi er af en toe een beetje olie bij maar aub blijf weg van action olie maar koop gewoon nette olie. (Online ofzo ipv bij de dealer)
Ik moet het paneel van de achterdeur er nog afhalen om te kijken, maar bij de dealer hadden ze er er over dat er 2 boxen in de achterdeur horen, een tweeter achtig iets een 'normale' box. Maar ik kan mij van de vorige keer dat ik het paneel er af had niet herinneren dat ik een plek gezien heb voor iets van een tweeter? Het deurpaneel heeft verder ook geen roosters of iets waar die achter zou horen. Of moet ik dan ook andere deurpanelen aan gaan schaffen?
Daarnaast lees ik verschillende dingen over het installeren van de boxen in de deur zelf. Er wordt gesproken over een bepaalde ring die je nodig hebt om de box mee in de deur te maken. Vanuit de dealer zegt men dat het bij de boxen die zij leveren niet nodig is omdat er al iets omheen zit. Maar als ik verder ga zoeken kom ik ook verhalen tegen over mensen die eerst een aantal popnagels uit moeten boren om een ring die er standaard in zit weg te halen.
Maar al met al nergens een antwoord waarvan ik meteen het gevoel heb dat het helemaal aansluit, vandaar dat ik mij afvraag of iemand dat hier wel eens gedaan heeft.
Heb je zelf al eens gekeken naar dát wat er in de deur aanwezig is én wat er aan de kant van je "head-unit" in het dashboard aan (standaard) bekabeling uit komt?Rupie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:07:
Heeft er iemand ervaring met het zelf inbouwen van boxen in de achterdeuren van een Golf V waar vanuit de fabriek geen boxen achterin zitten? Ik ben aan het kijken wat er allemaal bij gaat kijken. Uiteraard boxen, stekkertjes en wat kabels vanaf de voorkant richting de achterdeuren, maar ik kom wat verschillende verhalen tegen. De onderdelenman die mij hielp bij de dealer had er zelf ook niet echt ervaring mee volgens mij, die kwam in zijn systeem elke keer weer bij de boxen voor de voordeuren uit
Ik moet het paneel van de achterdeur er nog afhalen om te kijken, maar bij de dealer hadden ze er er over dat er 2 boxen in de achterdeur horen, een tweeter achtig iets een 'normale' box. Maar ik kan mij van de vorige keer dat ik het paneel er af had niet herinneren dat ik een plek gezien heb voor iets van een tweeter? Het deurpaneel heeft verder ook geen roosters of iets waar die achter zou horen. Of moet ik dan ook andere deurpanelen aan gaan schaffen?
Daarnaast lees ik verschillende dingen over het installeren van de boxen in de deur zelf. Er wordt gesproken over een bepaalde ring die je nodig hebt om de box mee in de deur te maken. Vanuit de dealer zegt men dat het bij de boxen die zij leveren niet nodig is omdat er al iets omheen zit. Maar als ik verder ga zoeken kom ik ook verhalen tegen over mensen die eerst een aantal popnagels uit moeten boren om een ring die er standaard in zit weg te halen.
Maar al met al nergens een antwoord waarvan ik meteen het gevoel heb dat het helemaal aansluit, vandaar dat ik mij afvraag of iemand dat hier wel eens gedaan heeft.
Je kunt het zo duur maken als dat je zelf wenst maar de bekabeling voor "standaard" speakers ligt er af fabriek (meestal) wel, qua speakers kun je het zo gek maken als dat je zelf wil.... En qua bekabeling (en versterking) ook!
Maar de kabel van voor naar achter trekken is niet zo'n probleem. Het gaat mij meer om de wisselende verhalen over wat er nu precies nodig is aan de kant van de deur om de speaker er in te krijgen. Moet je zaken uit gaan boren? Is er enkel plek voor een box of ook voor een tweeter (ja, die kan ik ook zelf bekijken door de deur los te halen maar als iemand antwoord heeft op mijn vragen dan weten ze die mogelijk ook
Hier zie je waar de speakers zitten.Rupie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:33:
Er ligt geen bekabeling naar de achterdeuren voor speakers. Dat heb ik zelf gezien en dat is ook wat je terug vindt als je er naar gaat zoeken op internet. Ook aan de kant van de radio heb ik geen kabels gezien die er mee te maken hebben.
Maar de kabel van voor naar achter trekken is niet zo'n probleem. Het gaat mij meer om de wisselende verhalen over wat er nu precies nodig is aan de kant van de deur om de speaker er in te krijgen. Moet je zaken uit gaan boren? Is er enkel plek voor een box of ook voor een tweeter (ja, die kan ik ook zelf bekijken door de deur los te halen maar als iemand antwoord heeft op mijn vragen dan weten ze die mogelijk ook)? En als die tweeter er in past, heb je dan een ander binnen paneel nodig als je nu een paneel hebt zonder tweeter rooster er in?

Anders kan je ook eens volgende filmpje bekijken; daarin demonteert iemand de hele achterdeur (voor het installeren van "puddle lights") maar je krijgt alle stappen en alle onderelen goed te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=khAceNYE6D8
Voor de Discover Pro is 't 21,7GB, voor de Discover Media 5.8GB.... Dus 't kán even tijd kosten om 't spul te downloaden. Download was 3 uur, installatie was met m'n Discover Pro in 3 kwartier klaar
Mooie is dat je de PRO gewoon kunt updaten vanaf USB tijdens het rijden mét geäctiveerde navigatie. Als de installatie klaar is (naar SSD) dan wordt de feitelijke installatie pas uitgevoerd tijdens een reboot.
[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 23-11-2015 18:07 ]
Dat werkt wel mooi dan ja.wimmel_1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:35:
Voor degenen met ee VW Navigatiesysteem (Discover Pro of Media): Kaartupdate November 2015 is te downloaden
Voor de Discover Pro is 't 21,7GB, voor de Discover Media 5.8GB.... Dus 't kán even tijd kosten om 't spul te downloaden. Download was 3 uur, installatie was met m'n Discover Pro in 3 kwartier klaar
Mooie is dat je de PRO gewoon kunt updaten vanaf USB tijdens het rijden mét geäctiveerde navigatie. Als de installatie klaar is (naar SSD) dan wordt de feitelijke installatie pas uitgevoerd tijdens een reboot.
Bij mijn media werkt het ook goed. De nieuwe bestanden op de sd kaart zetten en terug in de auto.
Hopelijk staat de nieuwe A4 bij Bergen op zoom er nu eindelijk eens in
Sinds 4 dagen hoor ik er ook bij na aanschaf van mijn Golf 7 1.6 TDI Highline BM uit 2014.

Verder zit er ook de Discover Pro navigatie in. Geen idee of ze die hebben geupdate met de laatste map versie van november 2015, dus dat zal ik eens gaan bekijken deze week.
Er zitten nu zomerbanden om, maar ik wil ook een setje winterbanden met velgen aan gaan schaffen. Zelf heb ik wel verstand van de banden, maar niet van velgen. Maakt het nog uit of ik voor VW originele of bijvoorbeeld MAK of Rials lichtmetalen velgen zou gaan? Wat zouden jullie aanraden?
En is het raar als ik een ander merk velgen neem dat ik achteraf wellicht de naafdoppen vervang met een VW logo?
Er is bij VW zoveel aanbod dat je niet bij andere merken hoeft te zoeken.
Als VW de "fix" voor die NOx uitstoot gaat doorvoeren; zou de chiptuning dan ongedaan worden gemaakt?
Hoe zouden ze die update kunnen verplichten? Zouden we een boete krijgen als we het niet doen?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Iets wat behoorlijk "snel" aanvoelt hoeft niet persé gechipped te zijn. Als je gewent bent om met een 1.4TSi (140PK) te rijden en daarna in een standaard 2.0TDi (140PK) stapt dan voelt de TDi stukken sneller aan.....De TDi heeft standaard echter wél een "vracht" Nm méér aan koppel (scheelt ~ 30%).Gwannoes schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:58:
Ik heb laatst een nieuwe (gebruikte) auto gekocht, 2.0TDI 140PK, deze is ook voorzien van "sjoemel software". Ik en mijn garage vermoeden dat deze gechipt is, hij voelt namelijk behoorlijk snel aan.
Als VW de "fix" voor die NOx uitstoot gaat doorvoeren; zou de chiptuning dan ongedaan worden gemaakt?
Hoe zouden ze die update kunnen verplichten? Zouden we een boete krijgen als we het niet doen?
PK;s zijn leuk voor in de kroeg.... Nm's zijn leuker op de weg
Sorry, mijn verhaal was wat incompleet.wimmel_1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:20:
[...]
Iets wat behoorlijk "snel" aanvoelt hoeft niet persé gechipped te zijn. Als je gewent bent om met een 1.4TSi (140PK) te rijden en daarna in een standaard 2.0TDi (140PK) stapt dan voelt de TDi stukken sneller aan.....De TDi heeft standaard echter wél een "vracht" Nm meer aan koppel (scheelt ~ 30%).
PK;s zijn leuk voor in de kroeg.... Nm's zijn leuker op de weg
Ik kom van een 1.9TDI 130PK/300Nm in 1460kg. Nu dus 140PK/320Nm in 1472kg. Dat verschil zou niet ontzettend groot moeten zijn, toch?
Allebij handgeschakeld?Gwannoes schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:23:
[...]
Sorry, mijn verhaal was wat incompleet.
Ik kom van een 1.9TDI 130PK/300Nm in 1460kg. Nu dus 140PK/320Nm in 1472kg. Dat verschil zou niet ontzettend groot moeten zijn, toch?
yep. Allebei 6-bak.
Gwannoes schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:23:
[...]
Sorry, mijn verhaal was wat incompleet.
Je zou dat kunnen gaan zien op een testbank maar echt noodzakelijk is dat niet. Bij de dealer zien ze vanzelf dat er geen originele motormanagement software op draait en dat de update dus niet "past".
Ik rijd overigens ook met een 2.0 TDi alleen dan de huidige (Euro 6) GTD versie welke door ABT naar 210PK/420Nm is gezet (direct bij aflevering in Wolfsburg).
De dealer kán jou niks verplichten, de NL wetgeving echter wel. Zover is het alleen bij lange ná nog niet.....
Productieweek bekend: week 52! Duurt lang! Overigens rijd de Golf 7 die ik nu rijd ook niet slecht, maar die heeft geen panorama dak_eLMo_ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:59:
* _eLMo_ meld zich in dit topic
Bestelling geplaatst voor VW Passat, word als het goed is geleverd in week 8 2016
Hoe kom je eigenlijk achter de productieweek? Ik zit nog te wachten op mijn Golf Sportsvan._eLMo_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:34:
[...]
Productieweek bekend: week 52! Duurt lang! Overigens rijd de Golf 7 die ik nu rijd ook niet slecht, maar die heeft geen panorama dak
Kun je gewoon opvragen bij de VW dealer waar je je auto besteld bebt. Iedere dealer weet wanneer z'n eigen bestellingen gefabriceerd worden zodat ze er daar rekening mee kunnen houden tijdens het inplannen van de afleverbeurten en dus afleveringen.steven2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:41:
[...]
Hoe kom je eigenlijk achter de productieweek? Ik zit nog te wachten op mijn Golf Sportsvan.
Toen ik min auto kocht zei de dealer dat de auto in week 47 binnen zou komen en 48 uitgeleverd naar mij.wimmel_1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:15:
[...]
Kun je gewoon opvragen bij de VW dealer waar je je auto besteld bebt. Iedere dealer weet wanneer z'n eigen bestellingen gefabriceerd worden zodat ze er daar rekening mee kunnen houden tijdens het inplannen van de afleverbeurten en dus afleveringen.
3 wkn later werd het ineens 28 december en in januari uitleveren naar mij.
Een paar weken geleden nogmaals gechecked en nu kon de verkoper weer geen datum vinden
Ik weet niet of dit nu fout gaat bij mijn dealer of bij Pon. Of toch nog fout bij VW in de fabriek.
Waarschijnlijk een privé bestelde auto?steven2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:10:
[...]
Toen ik min auto kocht zei de dealer dat de auto in week 47 binnen zou komen en 48 uitgeleverd naar mij.
Een paar weken geleden nogmaals gechecked en nu kon de verkoper weer geen datum vinden
Ik weet niet of dit nu fout gaat bij mijn dealer of bij Pon. Of toch nog fout bij VW in de fabriek.
Sinds de NL Staat zich ieder jaar druk maakt over het verhogen van de fiscale bijtelling voor leaserijders pér kalenderjaar hebben de leasemaatschappijen een broertje dood aan de "bestelstop" per ½ Oktober welke ze in het verleden zélf hanteerde/invoerde (vanwege een "jaar" vermelding in de eerste afgifte op het kentekenbewijs). Leaseauto's welke nú nog met de huidige regelingen geproduceerd én uitgeleverd (lees: gekentekend) kunnen worden krijgen simpelweg voorrang op privé bestelde auto's bij PON (en dus ook bij de dealers welke direct onder PON vallen, de meeste grote VAG dealers vallen overigens direct onder PON tegenwoordig). LeasePlan = PON .... Dus waarschijnlijk dat die nu "voorrang" bedingen.
Lullig..... En alles behalve netjes natuurlijk, maar zo zit de wereld helaas in elkaar (it's all about the money).
Ik probeer als het éven kan dan ook een fabriekslevering te bedingen zodat ik de auto direct bij VW op kan gaan halen en ik zo PON ook niet als partij in de leverstroom krijg.... M'n 2010 Scirocco (MY11) destijds ophalen in Portugal was alleen niet mogelijk

PON/de dealer én VW zijn daarom waarschijnlijk ook niet schuldig aan de verlate levering, de NL Staat is dat indirect wél
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-11-2015 22:32 ]
Heb een auto van de zaak gekregen waardoor mijn eigen Golf V 1.9TDI wat te duur gaat worden om aan de deur te laten staan voor die paar duizend km/jaar.
Het is nog zonde, hoef nog maar 15.000 km en dan staat ie op de 3 ton! En daar had ik hem graag zelf overheen gereden...
Hoor veel verhalen over tegenvallende degelijkheid van moderne auto's. Ervaren jullie dat met VW ook?
Ikzelf heb nu 7 VW's gehad en er zat er niet 1 bij die me ooit heeft laten staan.
Weet in ieder geval wel dat mijn Golf een véél betere wegligging heeft dan de Peugeot die ik nu heb meegekregen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Verwijderd
Ja. Veel van de nieuwe techniek gaat regelmatig kapot. Waarom weet ik niet. Dit is wat ik hoor van een garagist die mijn auto weet te onderhouden.Franko P. schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:24:
Hoor veel verhalen over tegenvallende degelijkheid van moderne auto's. Ervaren jullie dat met VW ook?
Mijn Audi loopt probleemloos, het is qua onderhoud duur (RS4, aan elk onderdeel zit een 40% extra prijskaartje aan aan onderdelen
Tegenwoordig komen auto's met zoveel techniek (Voor alles een sensor) en blijkbaar hangt veel van die techniek af van werking van een sensor. Auto's moeten tegenwoordig zo goedkoop mogelijk geproduceerd kunnen worden. Daarom zal er ook ongetwijfeld wat van R&D worden gesnoept en zie je dat in het eindproduct toe.
Het verdienmodel van fabrikanten is vooral verschoven van verkoop naar onderdelen. Voornamelijk de prijzen ook echt kunstmatig hoog houden.
Ik heb vooral problemen gehad met m'n Polo 6R uit 2011 met de 1.2 TSI, die destijds nog 105 PK was. In de twee jaar dat ik die heb gehad heb ik langs de weg stilgestaan met een kapotte bobine, is de regelunit van de airco vervangen, begon de waterpomp te zoemen en is vervangen, draaide een draaiknop op het dashboard dol, en is de spanrol van de distributieketting vervangen. Alles overigens onder garantie.Franko P. schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:24:
[...]
[...]
Toen op een gegeven moment een probleem ontstond waarbij een van de cilinders af en toe niet afvuurde heb ik 'm bij ruim 60K km ingeruild. Geen heel groot succes dus.
Daarna een 2e hands Scirocco uit 2012 gekocht met de 1.4 TSI (de 122pk versie mèt turbo maar zònder compressor), die laten tunen naar 160 PK (waarbij ik er rekening mee hield dat dat juist voor problemen zou zorgen), maar daar rij ik inmiddels al 60K km probleemloos mee, en verbruikt in tegenstelling tot alle verhalen op internet praktisch geen olie.
Het kan verkeren kennelijk, maar ik denk wel dat dit m'n laatste VW wordt, ik heb het wel een beetje gehad met het merk, en dan met name hun dealers.
Gisteren naar de dealer geweest. Nagevraagd of er nog wijzigingen bekend zijn.steven2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:10:
[...]
Toen ik min auto kocht zei de dealer dat de auto in week 47 binnen zou komen en 48 uitgeleverd naar mij.
In de computer staat nu dat de auto in week 49 (volgende week dus) geproduceerd wordt. De verkoper melde dat dan de auto ca. 2 weken transport nodig heeft. Dit zou dan inhouden dat begin week 52 de auto bij de dealer zou kunnen zijn.
Maar ik wil de auto pas in januari op kenteken hebben
Het gekke is dus dat ik van veel monteurs soortgelijke verhalen hoor. Maar dan niet alleen bij VW maar ook bij andere merken.Weemism schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:12:
[...]
Ik heb vooral problemen gehad met m'n Polo 6R uit 2011 met de 1.2 TSI, die destijds nog 105 PK was. In de twee jaar dat ik die heb gehad heb ik langs de weg stilgestaan met een kapotte bobine, is de regelunit van de airco vervangen, begon de waterpomp te zoemen en is vervangen, draaide een draaiknop op het dashboard dol, en is de spanrol van de distributieketting vervangen. Alles overigens onder garantie.
Toen op een gegeven moment een probleem ontstond waarbij een van de cilinders af en toe niet afvuurde heb ik 'm bij ruim 60K km ingeruild. Geen heel groot succes dus.
Daarna een 2e hands Scirocco uit 2012 gekocht met de 1.4 TSI (de 122pk versie mèt turbo maar zònder compressor), die laten tunen naar 160 PK (waarbij ik er rekening mee hield dat dat juist voor problemen zou zorgen), maar daar rij ik inmiddels al 60K km probleemloos mee, en verbruikt in tegenstelling tot alle verhalen op internet praktisch geen olie.
Het kan verkeren kennelijk, maar ik denk wel dat dit m'n laatste VW wordt, ik heb het wel een beetje gehad met het merk, en dan met name hun dealers.
Mijn huidige auto, een golf 1.9 TDI heb ik welgeteld 1 dure reparatie aan gehad, namelijk de turbo ging kapot bij de 200.000 km. Navraag leerde dat dit bij dit type TDI een vaker voorkomend probleem was waar later een andere turbo voor gekomen is.
Verder heb ik enkel regulier onderhoud gehad, km stand nu is 285.000.
Heb sterk het vermoeden dat de kwaliteit van auto's de laatste 5 jaar achteruit aan het gaan is.
Maar goed, de golf gaat er helaas uit. Maar komt wel iets anders voor terug, misschien weer een golf maar dan een benzine, of audi a4 station. Het wordt in ieder geval weer een auto uit de VAG groep, rij dat al mijn hele autoleven en ben niet van plan daarvan af te gaan wijken.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dan zeg je dat toch tegen de dealer. Kenteken wordt volledig door de dealer verzorgt. 2 Januari 2016 valt op een zaterdag en dan worden er door de RDW geen nieuwe kentekens uit gegeven. 4 Januari 2016 kan de dealer zó een kenteken aan vragen (en meteen de platen printen). Auto staat dan gewoon een paar dagen zonder kenteken bij de dealer buiten.steven2 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:24:
[...]
Gisteren naar de dealer geweest. Nagevraagd of er nog wijzigingen bekend zijn.
In de computer staat nu dat de auto in week 49 (volgende week dus) geproduceerd wordt. De verkoper melde dat dan de auto ca. 2 weken transport nodig heeft. Dit zou dan inhouden dat begin week 52 de auto bij de dealer zou kunnen zijn.
Maar ik wil de auto pas in januari op kenteken hebben
Meteen even "zeuren" dat er luxe platen op moeten komen én dat ze die platen ook vast kitten.... Bij Audi doen ze dat tegenwoordig geloof ik standaard maar bij VW willen ze er ooit nog wel eens van die goedkope platen op "klikken".
Genoeg positieve reacties gelezen en een proefrit gemaakt auto rijd erg fijn.
Nu opzoek naar een leuk model met leuke opties.
Zo ja hoe rijd dat en wat is je verbruik bij gewoon 120/130 rijden?
Ik vermoed dat dat met de 190pk niet veel meer zal zijn. Het blijft grotendeels hetzelfde blok en in de cruise gebruik je die extra 40pk niet.
Lange termijn gemiddelde na 35k km ligt op 6.1l/100km. Maar daar zit wel wat stad en file tussen naast een hele hoop werk km's in Duitsland waar je verbruik op niets trekt.
Langs de andere kant kan je het rond de 4l/100km (1:25) krijgen door ACC op 90 a 100km/u te zetten zonder al te veel moeite.
Nou zal een Passat beslist een paar Kg. meer mee te slepen hebben maar:
Vandaag had ik zowel op de heen als ook tijdens de terug reis (regio Eindhoven - regio Schiphol, ~125Km) een verbruik van 4,4L/100Km, maar de woensdag is altijd een (redelijk) rustige spits dag op de weg dus ook weinig tot geen last van files en ik reed continue de geldende limiet op CC.
Hoe dat rijd..... Zelfs met een handgeschakelde 6 bak kun je lekker schakellui rijden met zulke vermogens, de derde en vijfde versnelling gebuik ik alleen tijdens het terugschakelen
Als ik de PK's/Nm's echt "sportief" aan ga spreken dan denk ik dat Shell me ook wel persoonlijk gaat bedanken, overigens. Dus niet alleen middels extra gratis "airmiles"....
Overigens nog even iets heel anders: Ik rijd bijna nooit naar de randstad via Utrecht en kom dus ook zelden door die nieuwe tunnels bij Utrecht/Leidsche Rijn. Ik meen me alleen te herinneren dat de laatste keer dat ik daar reed m'n DAB+ tuner gewoon bleef werken in die tunnels... Vandaag viel DAB+ daar stil.
Zijn er hier mensen die daar dagelijks, óf in iedergeval vaker dan ik, rijden én ook DAB+ hebben en hetzelfde ervaren of ben ik abuis en er is daar nooit ontvangst geweest, óf mag ik terug naar de dealer voor een andere antenne?
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 02-12-2015 21:35 ]
[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 02-12-2015 21:12 ]
Golf 7 GTD wordt gelukkig niet met een DSG-7 bak geleverd.wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:58:
Hoe dat rijd..... Zelfs met een handgeschakelde 6 bak kun je lekker schakellui rijden met zulke vermogens, de derde en vijfde versnelling gebuik ik alleen tijdens het terugschakelenEen DSG-7 bak kan het koppel ná een ABT! kuurtje niet goed aan bij dit blok!!
De DSG-7 bak is een droge koppeling welke best gevoelig is voor problemen.
DSG-7 bak is ook gelimiteerd met pk's en nm's in de modellen met een grotere motor zitten snel nog de "oude" DSG-6 bakken, en gelukkig maar.
Dit was niet om het beterwetertje te zijn maar puur een informatief bericht

De Passat wordt wél met DSG-7 geleverd.....xeoMe schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:04:
[...]
Golf 7 GTD wordt gelukkig niet met een DSG-7 bak geleverd.
DSG-7 bak is ook gelimiteerd met pk's en nm's in de modellen met een grotere motor zitten snel nog de "oude" DSG-6 bakken, en gelukkig maar.
Maar ik wil uiteraard ook niet eigenwijs zijn
De wat grotere motoren niet toch?wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:08:
[...]
De Passat wordt wél met DSG-7 geleverd.....
Maar ik wil uiteraard ook niet eigenwijs zijn
Tot de 1.8's worden ze wel geleverd met een DSG-7 maar de 2.0's allemaal met een DSG-6.
Op internet staat dat de "Passat 2.0 BiTDI 240pk 4Motion Highline" wel met een DSG-7 wordt geleverd maar hoop dat dat een foutje is geweest.
Nog wat extra info.xeoMe schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:04:
[...]
Golf 7 GTD wordt gelukkig niet met een DSG-7 bak geleverd.
Hangt er vanaf welke DSG-7 bak natuurlijk.
Je hebt:
DQ200: 7 trappen, droge koppeling(en), max 250Nm zit bij 1.2TSI,1.4TSI,1.6TDI (en de occasionele geknepen 1.8TSI)
DQ250: 6 trappen, nat, max 400Nm zit bij de 2.0TSI (GTI/R), 2.0TDI, GTD, etc
DQ500: 7 trappen, nat, 550Nm zit bij de Passat BiTDI, maar ook in Transporters en RS3/TTRS
Als de volgende GTD over de 400nm gaat dan zal die waarschijnlijk ook de DQ500 krijgen.
De Nm getallen lijkt wel wat rek op te zitten, wat op zich vrij normaal is. De DQ250 kan een pak meer dan 400Nm aan. De DQ200 kan niet zo heel veel meer hebben, terwijl er voor de DQ500 dan ook hier en daar 600Nm vermeld wordt. Daar zal ook nog wel een hoop rek op zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 02-12-2015 22:20 ]
Duidelijk zat net al op de site van VW zelf te krijgen maar wist niet dat er ook al een DSG-7 met een natte koppeling aanwezig was. Bedankt jongens!AndRo555 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:19:
[...]
Nog wat extra info.![]()
Hangt er vanaf welke DSG-7 bak natuurlijk.
Je hebt:
DQ200: 7 trappen, droge koppeling(en), max 250Nm zit bij 1.2TSI,1.4TSI,1.6TDI (en de occasionele geknepen 1.8TSI)
DQ250: 6 trappen, nat, max 400Nm zit bij de 2.0TSI (GTI/R), 2.0TDI, GTD, etc
DQ500: 7 trappen, nat, 550Nm zit bij de Passat BiTDI, maar ook in Transporters en RS3/TTRS
Als de volgende GTD over de 400nm gaat dan zal die waarschijnlijk ook de DQ500 krijgen.
De Nm getallen lijkt wel wat rek op te zitten, wat op zich vrij normaal is. De DQ250 kan een pak meer dan 400Nm aan.
Een Golf 8 GTD met het BiTDI blok + DSG7 uit de Passat + sper van de GTI PP?wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:20:
Mooi.... Dan moeten ze die bak óók maar eens onder de Golf gaan klussen
Of een Diesel R met opgepepte BiTDI, DSG en 4motion?
idd .... "Power 2 The People"AndRo555 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:24:
[...]
Een Golf 8 GTD met het BiTDI blok + DSG7 uit de Passat + sper van de GTI PP?
Of een Diesel R met opgepepte BiTDI, DSG en 4motion?
Thnx voor de info.AndRo555 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:57:
Geen 190pk maar een 150pk Variant hier. Met ACC op 124 zit ik rond de 5.1 a 5.2l/100km (~1:19.5) gemiddeld na een overwegend snelweg rit. Bij 130 zal dat net wat meer zijn.
Ik vermoed dat dat met de 190pk niet veel meer zal zijn. Het blijft grotendeels hetzelfde blok en in de cruise gebruik je die extra 40pk niet.
Lange termijn gemiddelde na 35k km ligt op 6.1l/100km. Maar daar zit wel wat stad en file tussen naast een hele hoop werk km's in Duitsland waar je verbruik op niets trekt.
Langs de andere kant kan je het rond de 4l/100km (1:25) krijgen door ACC op 90 a 100km/u te zetten zonder al te veel moeite.
Wel vreemd ik rijd op dit moment een passat 2L 140PK uit 2007 en over de laatste 15K heb ik een gemiddelde weten te behalen van 6.1L op de 100.
Ik woon niet in nederland maar in Ierland waarbij ik dus elke dag 135Km naar Dublin rijd en terug. Hierbij rij ik ongeveer 90Km 130 op de teller 20Km 110 op de teller, en de rest is stads verkeer met veel verkeerslichten.
Ik heb niet het gevoel dat ik heel erg zuinig rij maar dat valt dus wel mee als ik het zo zie.
Maar dan nog over 15K 6.1 is dus best goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-12-2015 23:08 ]
ik snap niet wat het belang is voor een leasemaatschappij om dit versneld te doen aangezien ze alleen maar nadeel hebben van een 2015 auto i.v.m restwaarde (althans dat doen ze je geloven).wimmel_1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:33:
[...]
Waarschijnlijk een privé bestelde auto?
Sinds de NL Staat zich ieder jaar druk maakt over het verhogen van de fiscale bijtelling voor leaserijders pér kalenderjaar hebben de leasemaatschappijen een broertje dood aan de "bestelstop" per ½ Oktober welke ze in het verleden zélf hanteerde/invoerde (vanwege een "jaar" vermelding in de eerste afgifte op het kentekenbewijs). Leaseauto's welke nú nog met de huidige regelingen geproduceerd én uitgeleverd (lees: gekentekend) kunnen worden krijgen simpelweg voorrang op privé bestelde auto's bij PON (en dus ook bij de dealers welke direct onder PON vallen, de meeste grote VAG dealers vallen overigens direct onder PON tegenwoordig). LeasePlan = PON .... Dus waarschijnlijk dat die nu "voorrang" bedingen.
Lullig..... En alles behalve netjes natuurlijk, maar zo zit de wereld helaas in elkaar (it's all about the money).
Ook niet wat ik begrepen heb. normaal gesproken wel maar vanwege de hausse voor de BPM-verhoging gaat de auto bij de importeur de kentekenregistratie doen anders redden ze het nooit. De dealer zal wel de fysieke platen maken maar doet aan het eind van dit jaar de registratie niet.wimmel_1 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:07:
Kenteken wordt volledig door de dealer verzorgt.
[ Voor 34% gewijzigd door RodeStabilo op 12-04-2016 12:40 ]
alsnog maar bijbestelt
Is dat "premium"? Ik vind het zelf erg lelijk._eLMo_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:01:
Ik dacht dat de nieuwe Passat als "premium" in de markt gezet zou worden, maar hij wordt niet standaard met een prisma kentekenplaat / opgelegde letters geleverd. Tot zo ver premium
alsnog maar bijbestelt
Signatures zijn voor boomers.
Waarschijnlijk had ik de vorige keer dat ik daar reed gewoon een andere zender op staan, Radio 10 (Top 4000) viel er helaas weg
:lol: hier ook. Doet me denken aan me schoonvader die zo dik voor de dag wilde komenMaasluip schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:03:
[...]
Is dat "premium"? Ik vind het zelf erg lelijk.
Dit topic is gesloten.