Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.858 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
pacificocean schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:59:
[...]

Ja en dan die diesel doortrekken tot 4000 toeren. Dat is goed voor het milieu. :N
Er mee rijden is ook goed voor het milieu. :N
Kan ik even goed de fiets nemen.

Ik heb nooit gezegd dat ik zelf er erg mee begaan ben, enkel dat de situatie niet zo zwart wit is als Ultrasub zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

AndRo555 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:09:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat ik zelf er erg mee begaan ben, enkel dat de situatie niet zo zwart wit is als Ultrasub zei.
Dat was ook niet op jou gericht denk ik, maar op de opmerking van itsalex, die aangeeft dat ie wil gaan claimen omdat ie zich 'gepakt' voelt, de auto niet eens meer in bezit heeft, zelf geen last heeft gehad van de sjoemelsoftware maar eerder profijt door de lage bijtelling (en zoals de meesten waarschijnlijk nog nooit van NOx had gehoord voor dit debacle), en een vermogen had dat niet haalbaar zou zijn geweest als de auto wel conform uitstootspecs was geweest. Dat ie zich gepakt zou voelen omdat ie het milieu meer heeft geschaad lijkt wat onwaarschijnlijk omdat ie blijkbaar ook geen moeite had om 195 te rijden in z'n 4 bij 5.000 toeren.

Ik ga wel mee in de opmerking van UltraSub dat het voornamelijk krokodillentranen zijn van degenen die zich zogenaamd genaaid voelen, en het toch voornamelijk mensen lijken die gewoon graag een graantje willen meepikken van een claim naar VW.

Maar ja, als het kan, dan kan het, en heb je er blijkbaar recht op, dus ga je gang, maar kom niet aan met moreel geneuzel dat je je gepakt voelt, maar dat je gewoon wil cashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 30-10-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Er gaan een hoop verhalen over olieverbruik en TSI-motoren maar vooral uit periodes 2009 - 2012.. Ik heb interesse in een demo-auto met een 1.4 TSI 150PK van eind 2014. In hoeverre spelen deze problemen nog in dit bouwjaar? Auto heeft nog geen 20K gelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 30-10-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Of we ons genaaid voelen s m.i. afhankelijk van op welke manier de software wordt aangepast:

1) wordt de software zo aangepast dat de uitstoot ALTIJD voldoet aan de norm, dis ook op de weg en niet alleen op de roller bank, zal dit hoe dan ook invloed hebben op het vermogen of het verbruik op de weg.

2) of wordt de software zo aangepast dat de motor niet meer in een speciale modus springt als deze op een roller bank staat, en daardoor een hogere uitstoot geeft op de roller bank, maar op de weg hetzelfde blijft als nu. Dit heeft voor de gebruiker geen gevolgen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Friespeuk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:42:
Er gaan een hoop verhalen over olieverbruik en TSI-motoren maar vooral uit periodes 2009 - 2012.. Ik heb interesse in een demo-auto met een 1.4 TSI 150PK van eind 2014. In hoeverre spelen deze problemen nog in dit bouwjaar? Auto heeft nog geen 20K gelopen.
Volgens mij is dat alleen met die oudere tsi blokken, die nieuwe hebben daar vooralsnog geen last van.
Leuk blokje die 1.2 tsi 150pk, pit genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
bramv82 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:22:
Of we ons genaaid voelen s m.i. afhankelijk van op welke manier de software wordt aangepast:

1) wordt de software zo aangepast dat de uitstoot ALTIJD voldoet aan de norm, dis ook op de weg en niet alleen op de roller bank, zal dit hoe dan ook invloed hebben op het vermogen of het verbruik op de weg.

2) of wordt de software zo aangepast dat de motor niet meer in een speciale modus springt als deze op een roller bank staat, en daardoor een hogere uitstoot geeft op de roller bank, maar op de weg hetzelfde blijft als nu. Dit heeft voor de gebruiker geen gevolgen.
1. Kan technisch niet.
2. Heeft geen zin, omdat je auto waarschijnlijk nooit meer op een rollerbank komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Dus? Wat wordt er dan aangepast volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is naar mijn mening iets wat onder andere ook afhankelijk is van de manier waarop er met die auto is omgesprongen door de vorige eigenaar(en). Bij een "demo" is dat bovendien vaak erg lastig te zeggen doordat zo'n auto ook wel eens koud "getest" wordt door de berijder voor die dag(en).

Ik heb zelf met een Scirocco 1.4Tsi uit 2010 gereden (MY11) en heb gedurende de 3½ jaar dat ik die auto gereden heb nóóit olie bij hoeven vullen tussen de beurten welke iedere 30.000 Km. bij de dealer uitgevoerd werden. Auto is ingeruild op een nieuwe Golf VII (GTD) in September 2014 toen er 165.000 Km. op de teller stond.... Ook die Golf vraagt niet om extra olie bij me, maar ik hoor van anderen ook verhalen dat de 2.0TDi motoren overmatig olie drinken :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:12:
[...]

Is naar mijn mening iets wat onder andere ook afhankelijk is van de manier waarop er met die auto is omgesprongen door de vorige eigenaar(en). Bij een "demo" is dat bovendien vaak erg lastig te zeggen doordat zo'n auto ook wel eens koud "getest" wordt door de berijder voor die dag(en).
Klopt. Dat is ook de reden dat ik wat terughoudend ben. Overigens is het een probleem wat eigenlijk met alle tweedehands auto's speelt, je weet niet hoe ermee gereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bramv82 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:22:

2 mag niet want dan voldoet de auto niet meer aan de typegoedkeuring (geen euro 6 meer). Wat ik begrijp is dat het niet alleen een softwareaanpassing is maar ook een mechanische aanpassing.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Precies, dat dacht ik ook. En die aanpassing heeft hoogstwaarschijnlijk invloed op vermogen en/of verbruik.

Profijt van een lage bijtelling heb ik ook niet gehad, want ik ben geen leaserijder. Ik heb mijn Golf 6 van mijn zuurverdiende centen gekocht. Als die minder waard wordt hierdoor voel ik me dan best genaaid door VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

hetzelfde blok ligt in mijn Polo Blue GT (denk ik) en die schijnt redelijk vrij van problemen te zijn (ketting, olie, nokkenas)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb wat problemen met de binnenverlichting van mijn Golf 5 Plus. Er zit wat loscontact in de schakelaars en wil eens kijken of ik iets kan schoonmaken. Weet iemand hoe ik de binnenverlichting kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

xantos schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:10:
Ik heb wat problemen met de binnenverlichting van mijn Golf 5 Plus. Er zit wat loscontact in de schakelaars en wil eens kijken of ik iets kan schoonmaken. Weet iemand hoe ik de binnenverlichting kan openen?
Achter het brillenvak zitten 2 schroeven. Eerst brillenvakje eruit klikken, daarvoor moet je met een pennetje 2 haakjes los schuiven. Daarna schroeven eruit en dan het geheel naar je toe uit het dak trekken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xm5UA16.png
Ausbauen
  • Schalten Sie die Zündung aus.
  • Öffnen Sie das Brillenfach -4-.
  • Entriegeln Sie, mit einem kleinen Schraubendreher, die zwei Rasthaken -2- und -3-.
  • Senken Sie das Brillenfach, im hinteren Bereich, etwas ab -Pfeil- und nehmen Sie es aus der Dachkonsole -1- heraus.
  • Drehen Sie die zwei Schrauben -5- heraus (1,2 Nm).
  • Lösen Sie die Dachkonsole, von hinten beginnend, aus den Aufnahmen im Formhimmel heraus.
  • Trennen Sie die Leitungsstränge.

[ Voor 32% gewijzigd door max op 01-11-2015 15:47 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
max schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:46:
[...]

Achter het brillenvak zitten 2 schroeven. Eerst brillenvakje eruit klikken, daarvoor moet je met een pennetje 2 haakjes los schuiven. Daarna schroeven eruit en dan het geheel naar je toe uit het dak trekken.

[afbeelding]

[...]
Duidelijk, thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

2 mag niet want dan voldoet de auto niet meer aan de typegoedkeuring (geen euro 6 meer). Wat ik begrijp is dat het niet alleen een softwareaanpassing is maar ook een mechanische aanpassing.
De euro6 motoren van VAG vallen toch sowieso niet onder het gesjoemel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
max schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

[...]
Pfff.. Brillenvakje los gehaald en twee schroefjes losgemaakt. Geheel komt aan de achterkant wel los maar voren geeft ie geen krimp. Durf er eigenlijk niet harder aan te trekken bang dat er iets breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

shameete schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:05:
[...]

De euro6 motoren van VAG vallen toch sowieso niet onder het gesjoemel?
Oh ok. Dan halen ze de euro5 norm niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

xantos schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:07:
[...]

Pfff.. Brillenvakje los gehaald en twee schroefjes losgemaakt. Geheel komt aan de achterkant wel los maar voren geeft ie geen krimp. Durf er eigenlijk niet harder aan te trekken bang dat er iets breekt.
Welke kant is bij jou de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
max schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:55:
[...]

Welke kant is bij jou de achterkant?
De kant waar ook de schroefjes zitten. Dit deel kan ik omlaag trekken maar aan de voorkant (waar de lampjes zitten) blijft ie stug vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

xantos schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:03:
[...]

De kant waar ook de schroefjes zitten. Dit deel kan ik omlaag trekken maar aan de voorkant (waar de lampjes zitten) blijft ie stug vast zitten.
Aan de kant van de lampjes is het ding onder de dakbekleding gehaakt. Je moet hem naar je toe trekken dan schuift ie er achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, deze kan er ook nog wel bij: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151102_01950869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Kan iemand me wat vertellen over keyless entry/exit? Ben hier onervaren mee maar je moet het afnemen als je xenon wil op een Golf.

Ik dacht altijd dat de wagen automatisch zou vergrendelen als je buiten het bereik van de sensor begeeft met de sleutel. Maar als ik zo rondlees moet je wel een gedeelte van de hendel aanraken om te vergrendelen.. ?

Keyless start: zit er een bepaalde fail safe in zodat je niet vergeet het contact te verbreken?

Noob vragen waarschijnlijk maar ik heb echt geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Friespeuk schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:18:
Kan iemand me wat vertellen over keyless entry/exit? Ben hier onervaren mee maar je moet het afnemen als je xenon wil op een Golf.

Ik dacht altijd dat de wagen automatisch zou vergrendelen als je buiten het bereik van de sensor begeeft met de sleutel. Maar als ik zo rondlees moet je wel een gedeelte van de hendel aanraken om te vergrendelen.. ?

Keyless start: zit er een bepaalde fail safe in zodat je niet vergeet het contact te verbreken?

Noob vragen waarschijnlijk maar ik heb echt geen idee :P
Je stopt de sleutel in je broekzak en "that's it" :P

Openen gebeurd door het handvat van één van de twee (voor)deuren vast te pakken (wat je automatisch doet als je in wil stappen), sluiten gebeurd door je hand tegen de deurgreep te leggen. De kofferklep open je door het VW logo in te drukken en daarbij gaat alleen de kofferklep open als de auto op slot staat, de deuren blijven dan gesloten.

Een contactslot ontbreekt in z'n geheel, op de plaats van het contactslot zit een "NFC" module. Je kunt de auto alleen starten als de sleutel zich in de buurt van de stuurkolom/NFC module bevindt (én dus op/in de buurt van de berijdersstoel) en dat starten gebeurd dan met de knop welke zich bij de schakelpook bevindt. Alleen op "contact" zetten kan door met je voeten overal vanaf te blijven (om te kunnen starten moet bij een hand bak de koppeling ingedrukt zijn als je op die knop drukt, bij een DSG bak moet het rempedaal ingedrukt zijn).

Als je de motor uit wil zetten dan druk je gewoon nogmaals op de knop bij de schakelpook.

Open je de voordeuren en doe je daarna niets meer dan valt de auto vanzelf weer in 't slot na ~30 seconden (spiegels klappen dan alleen niet meer automatisch terug, als je die optie toevallig ook hebt).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 02-11-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Collega van mij rijdt een loaded Mazda CX-5 en daar is het wel weglopen en klaar.... vandaar m'n vraag.
wimmel_1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:35:
Als je de motor uit wil zetten dan druk je gewoon nogmaals op de knop bij de schakelpook.
Snap ik. Is ook vrij logisch natuurlijk :+

Maar kan je alleen uitschakelen als je de koppeling ingetrapt hebt? of kan dat ook in z'n vrij?

(vind keyless start wel gaaf en op zich redelijk goedkope optie maar ik twijfel of ik niet vergeet de motor uit te zetten 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 02-11-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Friespeuk schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:42:
[...]

Snap ik. Is ook vrij logisch natuurlijk :+

Maar kan je alleen uitschakelen als je de koppeling ingetrapt hebt? of kan dat ook in z'n vrij?

(vind keyless start wel gaaf en op zich redelijk goedkope optie maar ik twijfel of ik niet vergeet de motor uit te zetten 8)7 )
Je kunt de motor (bij stilstand) gewoon uitzetten zónder de koppeling ingedrukt te hebben. De motor vergeten "uit" te zetten kun je eigenlijk niet.... "Kessy" weigert dienst als het contact nog "aan" staat dus je kunt de auto dan niet afsluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:44:
[...]

Je kunt de motor (bij stilstand) gewoon uitzetten zónder de koppeling ingedrukt te hebben. De motor vergeten "uit" te zetten kun je eigenlijk niet.... Kessy weigert dienst als het contact nog "aan" staat dus je kunt de auto dan niet afsluiten....
Okay dat is wel handig om te weten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Iets wat overigens érg fijn is i.c.m. "Kessy": Het geluidje uit de VW commercial van de Golf :P

Dat geluidje is standaard niet beschikbaar in het menu van de boordcomputer (staat dus uit en kun je ook niet inschakelen) maar is met een VCDS "tweak" aan te zetten én daarmee ook schakelbaar te maken in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:50:
Iets wat overigens érg fijn is i.c.m. "Kessy": Het geluidje uit de VW commercial van de Golf :P

Dat geluidje is standaard niet beschikbaar in het menu van de boordcomputer (staat dus uit en kun je ook niet inschakelen) maar is met een VCDS "tweak" aan te zetten én daarmee ook schakelbaar te maken in het menu.
Bedoel je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inderdaad .... Dat "bliep bliep" geluidje van 't alarm :P

En dat volledig automatisch sluiten (zoals bij de CX-5 van je collega) is óók mddels VCDS in te stellen maar ik kan het je niet adviseren....

Ik heb dat ingesteld gehad en had m'n sleutel in m'n jaszak zitten..... Jas tijdens 't rijden uitgedaan en op de achterbank gegooid... Uitgestapt en weggelopen (auto dus van 't contact) : "Bliep - Bliep" :( Sleutel moet binnen een meter van één van de "kessy" sensoren aanwezig zijn en was dat toen schijnbaar nét niet....

Gebeurde gelukkig ná een dag werken bij thuiskomst bij het winkelcentrum een paar honderd meter bij me thuis vandaan, dus de reservesleutel was binnen loopafstand aanwezig.

Om te kunnen starten moet de sleutel overigens in de auto aanwezig zijn anders herkent de auto de sleutel niet als "startsleutel". Je kunt de auto dus veilig openen, de kinderen er in laten plaatsnemen, weglopen...... Starten is alléén mogelijk als de sleutel in de buurt is van het "contactslot".

[ Voor 139% gewijzigd door Will_M op 04-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:56:
Om te kunnen starten moet de sleutel overigens op/bij de bestuurderstoel / het contactslot aanwezig zijn anders herkent de auto de sleutel niet als "startsleutel". Je kunt de auto dus veilig openen, de kinderen er in laten plaatsnemen, weglopen...... Starten is alléén mogelijk als de sleutel in de buurt is van het "contactslot".
En als ik de sleutel in m'n tas doe die op de passagiersstoel leg? is dat dichtbij genoeg?

Persoonlijk snap ik niet dat keyless start niet gewoon standaard is als je keyless entry hebt. Je moet dan alsnog immers een sleutel pakken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer:
http://www.autoweek.nl/ni...ook-met-30-tdi-gesjoemeld

Volkswagen ontkent, maar het lijkt er verdacht veel op dat ook de 3.0 TDI valsspeelt. Het zou me niets verbazen als die rommel op alle VW, Audi, Seat, Porsche en Skoda diesels zit.

Ze spelen hoog spel door te ontkennen, ze riskeren een volgende pijnlijke ontmaskering. Ik ben benieuwd waartoe dit leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze spelen met vuur, bij een nogmaals negatieve vaststelling zal het daar hevig donderen, vooral als ze de EU op hun kap gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:03:
Ze spelen met vuur, bij een nogmaals negatieve vaststelling zal het daar hevig donderen, vooral als ze de EU op hun kap gaan krijgen.
De EU op hun kop? Dat zie ik niet zo snel gebeuren met Merkel.
Raar genoeg heb je in de EU de meeste kans in Duitsland zelf aangezien justitie daar nog bezig is en deze zich niets aantrekken van Merkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe zich dat gaat ontvouwen. Stond bijna op het punt om te tekenen voor een nieuwe VW met benzinemotor maar als er een herberekening gaat plaatsvinden en de BPM ineens hoger wordt (of nog erger niet het beloofde vermogen) dan is dat toch wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:50:
[...]

De EU op hun kop? Dat zie ik niet zo snel gebeuren met Merkel.
Raar genoeg heb je in de EU de meeste kans in Duitsland zelf aangezien justitie daar nog bezig is en deze zich niets aantrekken van Merkel.
Haha, http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151103_01953021

En ze verzwegen ongevallen ten gevolge van gebreken.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151102_01950869

Massale terugroepactie wegens remproblemen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151104_01954666

Ook benzine modellen massaal betrokken in sjoemel schandaal

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2488039

Dat allemaal gaat klanten kosten en bergen geld daar.

http://www.hbvl.be/cnt/dm...rugroeping-sjoemeldiesels

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:11:
[...]

Haha, http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151103_01953021

En ze verzwegen ongevallen ten gevolge van gebreken.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151102_01950869

Massale terugroepactie wegens remproblemen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151104_01954666

Ook benzine modellen massaal betrokken in sjoemel schandaal

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2488039

Dat allemaal gaat klanten kosten en bergen geld daar.

http://www.hbvl.be/cnt/dm...rugroeping-sjoemeldiesels
Dreigen is 1 ding, daadwerkelijk sancties doorvoeren is iets anders en ik wil nog wel eens zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
Alhoewel het uitsluiten van alle Europese aanbestedingen wel eens leuk zou zijn. Want ik ken wel wat agenten die allemaal in Volkswagens rondrijden en je wilt niet weten hoe veel die zeuren over de auto's.
Daar zie je echt aan dat de mensen bij de politie die daarover gegaan zijn in de zak van PON zaten.
De auto's voldoen totaal niet aan de dagelijkse eisen etc.

En in de VS ga ik er gewoon vanuit dat ze een boete krijgen waar de concurrenten nog van zullen schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deadsy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:20:
[...]

Dreigen is 1 ding, daadwerkelijk sancties doorvoeren is iets anders en ik wil nog wel eens zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
Alhoewel het uitsluiten van alle Europese aanbestedingen wel eens leuk zou zijn. Want ik ken wel wat agenten die allemaal in Volkswagens rondrijden en je wilt niet weten hoe veel die zeuren over de auto's.
Daar zie je echt aan dat de mensen bij de politie die daarover gegaan zijn in de zak van PON zaten.

En in de VS ga ik er gewoon vanuit dat ze een boete krijgen waar de concurrenten nog van zullen schrikken.
Heb je daar voorbeelden van, als in de zin van: Wat voldoet er niet voor die (specifieke) doelgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:36:
[...]

Heb je daar voorbeelden van, als in de zin van: Wat voldoet er niet voor die (specifieke) doelgroep?
Korte opsomming. Als er mensen gearresteerd worden moeten er aparte voertuigen voor opgeroepen worden.
Dit is omdat diverse modellen achterin niet ruim genoeg zijn voor mensen die gearresteerd worden. Vooral bij figuren die niet willen kun je het gewoon vergeten dat je ze erin krijgt.

De motoren in de busjes zijn niet sterk genoeg. Bij politie voertuigen bouwt men nog flink wat extra zooi in, waardoor de auto een stuk zwaarder is. Duw dan nog 2 tot 4 agenten in een busje en dan zijn ze niet vooruit te branden (dit is natuurlijk toe te schrijven aan de persoon die de eisen bepaald, maar zoals gezegd zaten deze gewoon in de achterzak van PON).

De scharnieren van de achterklep laten het afweten (dit probleem hadden ze ook bij de Vito's), leuk verhaal als de klep er vanaf valt.
Maar dit is ook al bij bedrijven gebeurt, is gewoon degene die de eisen bepaald die loopt te prutsen.

Dan heb je ook nog dingen die gewoon onder wanbeleid vallen.
Bv ze kopen nieuwe voertuigen voor de honden, komen ze er achteraf achter dat de kooien die ze hebben niet passen in de nieuwe auto |:( . En als je al die kooien bekijkt dan is dat flink wat kapitaal.

Dan nog wat domme dingen zoals auto's waar de verkeerde kentekenplaten opzitten. Kwam eentje toevallig achter omdat zijn auto volgens de papieren een andere kleur zou hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 04-11-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook eens een raar grapje gehad met kessy, mijn vrouw had haar tas met de sleutel erin in de auto gezet en beide kinderen in hun stoeltje geplaatst en moest nog wat pakken oid en liep bij de auto weg, "klik" hele boel op slot -O-

Lullige was dat ik de andere sleutel bij me had en al op mijn werk zat, zit je dan met een baby van 5 maand en een peuter van 3 opgesloten in de auto 8)7

Gelukkig was mijn dochtertje van 3 zo koelbloedig om zichzelf los te maken, uit het stoeltje te klimmen naar de voorstoel te klauteren de sleutel te pakken en op het juiste knopje te drukken.

Snap niet hoe dit kan gebeuren ik dacht dat de auto detecteerde wanneer de sleutel IN de auto is en dat de sensoren aan de buitenkant dan niet werken?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deadsy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:55:
[...]

Korte opsomming. Als er mensen gearresteerd worden moeten er aparte voertuigen voor opgeroepen worden.
Dit is omdat diverse modellen achterin niet ruim genoeg zijn voor mensen die gearresteerd worden. Vooral bij figuren die niet willen kun je het gewoon vergeten dat je ze erin krijgt.

De motoren in de busjes zijn niet sterk genoeg. Bij politie voertuigen bouwt men nog flink wat extra zooi in, waardoor de auto een stuk zwaarder is. Duw dan nog 2 tot 4 agenten in een busje en dan zijn ze niet vooruit te branden (dit is natuurlijk toe te schrijven aan de persoon die de eisen bepaald, maar zoals gezegd zaten deze gewoon in de achterzak van PON).

De scharnieren van de achterklep laten het afweten (dit probleem hadden ze ook bij de Vito's), leuk verhaal als de klep er vanaf valt.
Maar dit is ook al bij bedrijven gebeurt, is gewoon degene die de eisen bepaald die loopt te prutsen.

Dan heb je ook nog dingen die gewoon onder wanbeleid vallen.
Bv ze kopen nieuwe voertuigen voor de honden, komen ze er achteraf achter dat de kooien die ze hebben niet passen in de nieuwe auto |:( . En als je al die kooien bekijkt dan is dat flink wat kapitaal.

Dan nog wat domme dingen zoals auto's waar de verkeerde kentekenplaten opzitten. Kwam eentje toevallig achter omdat zijn auto volgens de papieren een andere kleur zou hebben.
Ik zou bijna gaan zeggen: De VW Transporter (T6) is misschien tóch beter voor de KLPD dan dat de huidige Touran dat is :) Alles pást én die is er gewoon met dubbele achterdeuren in plaats van de "enkele" kofferklep.... (De "Caddy" is overigens ook gewoon met dubbele achterdeuren leverbaar, net zoals een Vito van MB dat is, maar..... In alle gevallen: Tegen een meerprijs? :o ).

Met arrestanten hoeft er wat mij betreft overigens niet zuinig om gesprongen te worden (mits ze gearresteerd worden vanwege een legitieme rede!!).

Qua motorisering..... Tsja, de overheid hééft grenzen gesteld en harder dan 130 mág ik óók niet, een 1.2Tdi heeft gewoon meer werk te verzetten dan bijv. een 4.2L V8 8)

Even héél kort door de bocht: Is het misschien zo dat de inkoper van/bij de overheid misschien niet goed (genoeg) gekeken heeft naar de eisen en wensen vanuit z'n eigen organisatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-11-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:58:
[...]

Ik zou bijna gaan zeggen: De VW Transporter (T6) is misschien tóch beter voor de KLPD dan dat de huidige Touran dat is :) Alles pást én die is er gewoon met dubbele achterdeuren in plaats van de "enkele" kofferklep.... (De "Caddy" is overigens ook gewoon met dubbele achterdeuren leverbaar, net zoals een Vito van MB :o ).

Met arrestanten hoeft er wat mij betreft overigens niet zuinig om gesprongen te worden (mits ze gearresteerd worden vanwege een legitieme rede!!).

Qua motorisering..... Tsja, de overheid hééft grenzen gesteld en harder dan 130 mág ik óók niet, een 1.2Tdi heeft gewoon meer werk te verzetten dan bijv. een 4.2L V8 8)
Ik vind ook niet dat men voorzichtig moet omgaan met arrestanten, als ze wat uitgevreten hebben of zich hevig verzetten dan mag men vind ik gewoon geweld gebruiken.
Maar ik heb het eigenlijk over wat de arrestant met de auto doet als ze deze met geweld in een auto proberen te duwen die eigenlijk net iets te klein is.

Bij de Transporter en Caddy heb je nog een grote deur waar je ze in kunt gooien zonder dat ze er tegenaan gaan trappen.

De vorige aanbesteding was gewoon van begin tot einde een grote grap.
Het begon ermee dat 1 fabrikant alle auto's moest leveren, hierdoor heb je vrijwel geen concurrentie en de eisen waren aangepast aan het aanbod van VW waardoor je eindigt met auto's die eigenlijk niet geschikt zijn voor de functie en auto's die nergens echt in uitblinken zoals de Touran.
Maar dat heeft weer te maken met het hele flex idee, dat een voertuig voor diverse taken inzetbaar moet zijn. Zit je lekker met een auto die in elke taak onvoldoende scoort.

En jij en ik mogen inderdaad niet harder dan 130, maar de politie mag dat wel (zwaailichten enzo).
Wat nogal moeilijk gaat als de motorisering gewoon niet in orde is vanwege het extra gewicht wat erop geduwd is.
Iets waar je van zou verwachten dat men daar rekening mee zou houden.

Btw het is vooral PON waar ik iets tegen heb, maar ik betwijfel dat ik de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deadsy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:55:
[...]

...

Btw het is vooral PON waar ik iets tegen heb, maar ik betwijfel dat ik de enigste ben.
Ik heb géén hekel aan PON maar ik vind het ooit gewoon jammer dat ze als importeur van de VAG groep voor NL opereren én daarbij dus ook d'r eigen maatstaven na proberen te leven (te pushen).

Ik ben m'n huidige Golf VII in Wolfsburg op gaan halen (fabriekslevering) omdat ik het niet op een andere manier voor elkaar kon krijgen dat m'n auto in 2014 via ABT! naar NL zou komen onder volledige fabrieksgarantie. De bandenkeuze van/door PON (Continental) heb ik 't dan nog niet eens over.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-11-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Deadsy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:55:
[...]

Hoe speelt dat probleem niet bij andere merken? Ik weet niet met welk model de standaard diender rond rijdt, maar bij een Golf heb je dat natuurlijk. Reed iedere diender met een Passat dan was dat een stuk minder.
Een VW Transporter is met 180 pk diesel of 204 pk benzine te leveren. Hoe is dat niet genoeg en hoe is dat VW-specifiek?

En ook met je andere punten: hoe is dit allemaal een probleem van "omdat het een Volkswagen is" en niet "omdat de aanbesteding verkeerd is geschreven"?

Ik wil echt niet claimen dat VW de enige of de beste leverancier voor politievoertuigen is, maar ik zie werkelijk geen enkel probleem waarvan je kunt zeggen "omdat het een VW is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:20:
[...]

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151105_01955895

http://www.autofans.be/ni...-vanwege-uitstootgefoefel

http://newsmonkey.be/article/55424

http://www.autogids.be/au...sch/volkswagen-boete.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benzinemotoren ook besmet dus, ook met CO2 uitstoot wordt gesjoemeld. Tragisch.

Politie- en legervoertuigen moeten zeer betrouwbaar zijn, ik vind het dan een vreemde keuze om voor VW te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat er nog meer naar komt de komende weken, en dat het merk uiteindelijk zal ophouden te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:33:
Benzinemotoren ook besmet dus, ook met CO2 uitstoot wordt gesjoemeld. Tragisch.

Politie- en legervoertuigen moeten zeer betrouwbaar zijn, ik vind het dan een vreemde keuze om voor VW te gaan.
Bedoel je omdat ermee gesjoemeld wordt, de VW's niet betrouwbaar zijn? Dat wist toch (bijna) niemand van te voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men wist het wel hé, alleen het werd steeds goed toegedekt, o.a de leverancier BOSCH was goed op de hoogte vermits deze eraan meewerkte.

En opeens viel het deksel van de doofpot, en nu alom verwondering, laat me niet lachen, dit moest ontploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Zou Bosch nou ook nog de zweep krijgen? Die was hofleverancier met software voor VW.
Lijkt mij toch niet dat VW de klappen mag vangen, en dat Bosch ermee weg komt. Ook al gebruiken zij het zelf niet, je maakt iets waar mee je iets kunt doen wat normaal niet kan, moedwillig belazer software.
Zal nog een leuk dingetje worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Banshee schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:44:
Zou Bosch nou ook nog de zweep krijgen? Die was hofleverancier met software voor VW.
Lijkt mij toch niet dat VW de klappen mag vangen, en dat Bosch ermee weg komt. Ook al gebruiken zij het zelf niet, je maakt iets waar mee je iets kunt doen wat normaal niet kan, moedwillig belazer software.
Zal nog een leuk dingetje worden ook.
Hangt ervan af of Bosch VW heeft gewaarschuwd of niet.
Voor zover ik begrepen heb, hebben ze dat wel een paar keer gedaan.

Daarnaast, Bosch verkoopt de elektronica en afhankelijk van het contract ook Know-How. De uiteindelijke besluiten over de software doen de autofabrikanten in de meeste gevallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marinusvw op 05-11-2015 12:51 ]

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xantos schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:55:
[...]

Bedoel je omdat ermee gesjoemeld wordt, de VW's niet betrouwbaar zijn? Dat wist toch (bijna) niemand van te voren?
Nou, VW is op alle mogelijke manieren niet betrouwbaar. De auto's kennen tal van technische problemen vergeleken met concurrenten als Toyota, importeur Pon is volstrekt onbetrouwbaar en het moederconcern heeft de kluit belazerd.

Leger en politie willen betrouwbaarheid uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:55:
[...]

Nou, VW is op alle mogelijke manieren niet betrouwbaar. De auto's kennen tal van technische problemen vergeleken met concurrenten als Toyota, importeur Pon is volstrekt onbetrouwbaar en het moederconcern heeft de kluit belazerd.

Tuurlijk:
Meer doden door Toyota-mankement

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 05-11-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:55:
[...]

Dat over technische problemen is natuurlijk flauwekul. Laat eerst maar eens een onderzoekje zien voor je zulke uitspraken doet. Uit de betrouwbaarheidsonderzoeken die ik zo nu en dan lees scoort VW in de middenmoot, boven de Fransen en Italianen, en inderdaad onder de meeste Japanners. Vergeet niet dat VW een groot merk is en de gevallen met distributiekettingen in TSI een aantal jaren terug, en recente verhalen over hoog olieverbruik, veel meer wind vangen door de grote hoeveelheid VW's die er rondrijden.

In dat rijtje kan je dan ook Toyota plaatsen die enige tijd terug tot meerdere keren toe miljoenen auto's terug moest halen vanwege allerlei technische problemen.

Het is maar wat je als onbetrouwbaar ziet, maar voor zover ik het zie is VW niet bovenmatig onbetrouwbaar ten opzichte van andere merken. Dat PON arrogant is, en de aftersales van VW te wensen over laat, kan ik overigens wel in meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, wat onderbouwing:

Recent onderzoek (2014) naar hoeveel problemen er per 100 auto's zijn per automerk, 3 jaar oude auto's:
http://www.autoblog.nl/ni...ere-betrouwbaarheid-65057

VW: 158 problemen per 100 auto's

Honda: 114
Toyota:114
Surabu: 131
Mazda: 132
Ford: 140
Nissan: 142
Kia: 151
Volvo: 152

Alleen Mitsubishi scoort qua mogelijke concurrenten slechter met 166 problemen per 100 auto's. Het gemiddelde voor alle auto's ligt op 133. VW scoort dus duidelijk slechter dan gemiddeld.

Zelfde in 2013, voor auto's uit 2010:
http://www.autoweek.nl/nieuws/22252/lexus-meest-betrouwbaar

VW wederom vrij ver onderaan. 5e van onderen, plek 28 van de 32. Slecht.

Andere lijst, de 10 merken met de meeste motorische mankementen:
Merk – Failure Rate (%) – Failure Rate (1 in x)

1. MG Rover – 7.88% – 1 in 13
2. Audi – 3.71% – 1 in 27
3. MINI – 2.51% – 1 in 40
4. Saab – 2.49% – 1 in 40
5. Vauxhall (Opel, red-) – 2.46% – 1 in 41
6. Peugeot – 2.26% – 1 in 44
7. BMW – 2.20% – 1 in 45
8. Renault – 2.13% – 1 in 46
9. Volkswagen – 1.91% – 1 in 52
10. Mitsubishi – 1.70% – 1 in 59
VW op plek 9, concerngenoot Audi op de 2e plek. Concurrenten Volvo, Fiat en Ford staan bij de 10 merken die het best scoren.

Nog een bron, enquete uit 2013 en 2014 van auto's die maximaal 10 jaar oud zijn:
http://www.image-bank.nl/...loads/Automankementen.pdf

De sleutelmodellen VW Passat, Golf en Polo scoren alle 3 vrij laag.

Polo is de slechtste in zijn klasse:

Toyota Yaris (11-nu) 9,3 119
Mazda 2 (08-nu) 9,2 1 3 10
Daihatsu Sirion 2 9,1 2 1 11
Suzuki Swift (10-14) 9,1 0 4 11
Hyundai i20 9,1 0 4 12
Suzuki SX4 8,8 269
Mitsubishi Colt (05-12) 8,5 0 6 19
Dacia Sandero (08-12) 8,5 10 0 6
Renault Clio (12-nu) 8,4 5 0 19
Ford Fiesta (08-nu) 8,4 2 5 18
Toyota Yaris (05-11) 8,3 2 7 16
Citroën C3 (10-nu) 8,1 3 6 20
Peugeot 208 8,0 0 9 22
Ford Fiesta (02-08) 7,5 10 4 17
Skoda Fabia (07-14) 7,1 5 13 23
Renault Clio (05-13) 7,1 3 13 27
Suzuki Swift (05-10) 6,8 9 12 18
Opel Corsa (06-14) 6,8 5 16 23
Citroën C3 (02-10) 6,7 8 14 20
Peugeot 207 6,6 5 16 25
Fiat Punto (Grande/Evo) 6,3 2 21 29
Seat Ibiza (08-nu) 6,3 9 19 19
Volkswagen Polo (09-nu) 6,2 5 21 25
Peugeot 206 6,1 8 13 35
Volkswagen Polo (01-09) 4,1 14 29 30

Golf staat vrij ver onderaan:

Honda Insight 9,5 107
Honda Civic Hybrid 9,2 0 2 12
Toyota Prius (09-nu) 8,7 4 2 13
Toyota Corolla 8,5 1 5 17
Nissan Qashqai (07-14) 8,5 3 6 13
Ford Focus (11-nu) 8,5 3 4 18
Toyota Auris (13-nu) 8,5 8 0 12
Toyota Prius (04-09) 8,4 3 7 11
Toyota Auris (07-13) 8,3 3 5 17
KLEINE MIDDENKLASSE (vervolg)
Mazda 3 8,3 2 8 15
Dacia Logan MCV 8,1 0 11 18
VW Golf VII (12-nu) 8,0 4 8 15
BMW 1-serie (04-11) 7,9 1 14 15
M.-Benz A-Klasse (04-12) 7,7 3 8 24
Renault Mégane (08-nu) 7,6 2 8 28
Hyundai i30 (07-12) 7,5 3 11 22
Opel Astra (09-nu) 7,1 3 16 22
Ford Focus (01-05) 7,0 4 9 33
Honda Civic (05-12) 6,8 0 7 47
VW Golf VI (08-12) 6,5 6 17 27
Peugeot 308 6,3 6 11 37
Skoda Octavia (04-13) 6,2 4 15 38
Audi A3 (04-12) 6,0 14 14 22
Kia Cee’d (07-12) 5,9 7 12 40
VW Golf V (03-08) 5,7 6 24 28
Ford Focus (05-11) 5,7 10 18 28
Citroën C4 5,2 11 18 36
Opel Astra (04-09) 4,6 8 30 33
Peugeot 307 4,5 13 25 36
Renault Mégane (02-08) 2,0 13 36 61

En ook de Passat is minder betrouwbaar dan de meesten van zijn concurrenten:

Volvo S60/V60 (11-nu) 9,0 0 4 12
Toyota Avensis (09-nu) 8,5 1 7 16
M.-Benz C-Klasse (07-14) 8,4 0 4 23
Mazda 6 (07-12) 7,8 2 10 21
Toyota Avensis (03-09) 7,4 4 12 20
Ford Mondeo (07-nu) 7,3 4 8 29
Audi A4 (07-nu) 7,0 3 10 34
Renault Laguna (07-nu) 6,6 7 10 31
BMW 3-serie (05-12) 6,3 11 14 21
Volvo S40/V50-serie (04-12) 6,3 8 10 35
Citroën C5 (01-08) 6,2 5 13 38
Mazda 6 (02-07) 6,2 9 20 18
Saab 9-3 6,0 6 20 29
Peugeot 508 5,8 10 18 25
VW Passat (05-14) 5,5 12 19 27
Audi A4 (04-07) 5,5 7 17 40
Ford Mondeo (03-07) 5,3 10 18 35
Citroën C5 (08-nu) 5,1 11 19 35
Peugeot 407 3,6 1

De Up! scoort als enige uitstekend. Van de minder gangbare modellen scoort de Golf Plus redelijk en de Tiguan slecht.

Volgende bron, Autozine tevredengheidsonderzoek onder bezitters van 100 type auto's van 2013 t/m 2015:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html

De VW's vind je op plekken 79, 80, 86, 96, 98, 99. VW scoort als allerslechtste. Veruit.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waren valse beschuldigingen mee gemoeid, enkele personen probeerden munt te slaan uit deze, uiteindelijk bleek er niets van aan, en waren de bestuurders verantwoordelijk voor de ongevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:21:
[...]

Dat over technische problemen is natuurlijk flauwekul. Laat eerst maar eens een onderzoekje zien voor je zulke uitspraken doet. Uit de betrouwbaarheidsonderzoeken die ik zo nu en dan lees scoort VW in de middenmoot, boven de Fransen en Italianen, en inderdaad onder de meeste Japanners. Vergeet niet dat VW een groot merk is en de gevallen met distributiekettingen in TSI een aantal jaren terug, en recente verhalen over hoog olieverbruik, veel meer wind vangen door de grote hoeveelheid VW's die er rondrijden.

In dat rijtje kan je dan ook Toyota plaatsen die enige tijd terug tot meerdere keren toe miljoenen auto's terug moest halen vanwege allerlei technische problemen.

Het is maar wat je als onbetrouwbaar ziet, maar voor zover ik het zie is VW niet bovenmatig onbetrouwbaar ten opzichte van andere merken. Dat PON arrogant is, en de aftersales van VW te wensen over laat, kan ik overigens wel in meegaan.
Toyota doet veel meer preventief, altijd goede ervaringen mee gehad, al 800000 km zonder problemen gereden, telkens was de ingreep vooraf aan eventuele problemen al uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Maasluip schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:48:
[...]

Hoe speelt dat probleem niet bij andere merken? Ik weet niet met welk model de standaard diender rond rijdt, maar bij een Golf heb je dat natuurlijk. Reed iedere diender met een Passat dan was dat een stuk minder.

[...]

Een VW Transporter is met 180 pk diesel of 204 pk benzine te leveren. Hoe is dat niet genoeg en hoe is dat VW-specifiek?

En ook met je andere punten: hoe is dit allemaal een probleem van "omdat het een Volkswagen is" en niet "omdat de aanbesteding verkeerd is geschreven"?

Ik wil echt niet claimen dat VW de enige of de beste leverancier voor politievoertuigen is, maar ik zie werkelijk geen enkel probleem waarvan je kunt zeggen "omdat het een VW is".
Zoals ik al aangaf is het meer PON waar ik iets tegen heb dan VW.
En dat met een eventuele straf voor VW (betreffende aanbesteding) zou in Nederland vooral PON gestraft worden.

En voor de rest neem ik aan dat je de hele affaire rondom de aanbesteding gemist hebt?
Het is met een sisser afgelopen voor de beschuldigden maar de hele boel tussen de overheid medewerkers die over de aanbesteding gingen en PON deugde gewoon voor geen meter en dat zijn geen onderbuik gevoelens.

Vooral bepaalde eisen vanuit de overheid waar geen enkele logica in zit waardoor de politie uiteindelijk zelf de grootste afnemer is van een bepaald model.

Maar zoals ik al aangaf in een eerdere post het is vooral PON waar ik iets tegen heb, aangezien ze gewoon met dit soort zaken wegkomen.
Diverse politici roepen al om hun vanwege dieselgate uit te sluiten van toekomstige aanbestedingen.
En wie pak je met zoiets? Precies, PON. Voor VW zelf is de Nederlandse markt zeer klein maar voor PON is het alles. Jammer genoeg straf je PON daarmee niet voor wat ze wel gedaan hebben.

@pgm5700
ken de verhalen. Maar zoals gezegd blijft het op het moment bij dreigen enz.
Ik ga er vanuit dat ze in de VS flink over de knie gaan en dat het in Europa in principe zal aflopen met een sisser.
Ze zullen in de EU wel een straf krijgen maar die straf zal niet echt bijzonder zijn, ik denk dat de kosten voor de terugroep actie een flink stuk hoger zullen zijn dan eventuele boetes in de EU.

edit:
Vind deze eigenlijk wel een goed idee.
http://www.nu.nl/politiek...oordeel-terugbetalen.html

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 05-11-2015 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik geloof niet dat VW de enige fabrikant is met het gezeur. Wat ze naar mijn mening proberen is VW van de troon af te stoten om de grootste ter wereld te worden. Ik geloof niet dat VW de enige is met alle problemen. Ze proberen gewoon VW naar de k**** te krijgen. Alle auto's hebben problemen en dan hadden ze kunnen beginnen met Rover qua betrouwbaarheid om een voorbeeld te geven. En dan het voorbeeld met een Prius, wat moet je straks met al die accu's doen als de auto's 10 jaar oud zijn? Goed voor het milieu.

Als VW wegvalt en je moet in Toyota gaan rijden, nou dan springen echt de tranen in mijn broek, alleen al de motoren die ze leveren in de gemiddelde auto en dan de kwaliteit qua auto, dan mag het betrouwbaar zijn maar beetje stoer en sportief zoals mijn Golf 7 nu rijdt (met sportonderstel). Mazda vind ik dan nog de beste oplossing.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Niet te vergelijken met Nederland. Aangezien het om CO2-classifcaties gaat. elders in dit topic staat al dat in NL daar al aanpassingen zijn gedaan tussen modeljaren.
De automaker zegt dat het samen met de autoriteiten zo snel mogelijk zal zorgen voor de juiste CO2-classificaties voor de betrokken voertuigen.
Wellicht alleen BPM gerelateerd dus.

Overtrokken actie.

[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 06-11-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Helemaal niet, want de inverkeerstellingsbelasting gaat (in Vlaanderen) op CO2 uitstoot. Voor een Euro6 benzineauto met 100 gram/km CO2-uitstoot betaal je € 55,53, met 110 gram/km betaal je € 81,50.

Dus het heeft direkte invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
In Nederland op de BPM ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
En indirect op de bijtelling van lease auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:58:
Wat ze naar mijn mening proberen is
Het is wel toevallig dat net na sluiting van het TTIP overeenkomst er ineens claims vanuit de USA volgen. Zo'n grapje als dit kan VW de kop kosten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat VW de enige fabrikant is met het gezeur. Wat ze naar mijn mening proberen is VW van de troon af te stoten om de grootste ter wereld te worden. Ik geloof niet dat VW de enige is met alle problemen. Ze proberen gewoon VW naar de k**** te krijgen. Alle auto's hebben problemen en dan hadden ze kunnen beginnen met Rover qua betrouwbaarheid om een voorbeeld te geven. En dan het voorbeeld met een Prius, wat moet je straks met al die accu's doen als de auto's 10 jaar oud zijn? Goed voor het milieu.

Als VW wegvalt en je moet in Toyota gaan rijden, nou dan springen echt de tranen in mijn broek, alleen al de motoren die ze leveren in de gemiddelde auto en dan de kwaliteit qua auto, dan mag het betrouwbaar zijn maar beetje stoer en sportief zoals mijn Golf 7 nu rijdt (met sportonderstel). Mazda vind ik dan nog de beste oplossing.
Duidelijk iemand die uit zijn nek lult, Toyota heeft een degelijk en uitgebreid programma voor de recyclage van de tractie batterijen, en is daarin zelfs marktleider. En een Toyota gaat wel wat langer meer dan een VW.

https://www.toyota-europe...he-recycling-process.json

De kwaliteit van een Toyota is beter dan welke VW dan ook, is meermaals bewezen.

Nog niet tevreden, dan neem je een Lexus, zowat het beste dat er is op 4 wielen, de kwaliteit druipt er vanaf, goed voor 1 miljoen zorgeloze kilometers.

http://blog.lexus.nl/upda...ie-behoort-tot-lexus-dna/

Stoer kan een VW soms wel zijn, wat heb je eraan als daar zoveel problemen en herstellingen mee gemoeid zijn , en een achterhaalde 2 jaar garantie, een importeur die je liever kwijt dan rijk bent, en een corrupte fabrikant.

Ik heb er 8 jaar gewerkt, en zeg nooit meer van deze ondermaatse spullen uit Wolfsburg , ze hebben zich voorgoed ingegraven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:47:
[...]

Ik heb er 8 jaar gewerkt, en zeg nooit meer van deze ondermaatse spullen uit Wolfsburg , ze hebben zich voorgoed ingegraven.
Waar heb jij dan precies 8 jaar gewerkt dat je deze conclusies kan trekken? Lijkt me wel interessant voor de rest.

Zelf heb ik 'er' namelijk ook gewerkt, op de R&D in Wob.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VW te Vorst, Wikipedia: Audi Brussel.

Toen kwam de ellende,
http://www.hln.be/hln/nl/...te-herstructurering.dhtml.

In 2001 werkten er bij Volkswagen Vorst nog 9600 man, vandaag een goeie 5200: op vijf jaar tijd kregen meer dan 4000 mensen een C4.

Vanaf 2004 bereikten ons de meest onheilspellende scenario's over het voortbestaan van Volkswagen Vorst. Vooral het Duitste blad 'Der Spiegel' komt vaak aanzetten met rampscenario's en in februari 2004 beslist de Volkswagen-top de productie in alle Europese VW vestigingen een week lang stil te leggen. In Vorst wist men niet goed wat er aan de hand was:

"Wij vinden dat we niet genoeg ingelicht worden door de directie, maar we hebben de indruk dat ook Duitsland hier een grote rol speelt - dat de Belgische directie dus eigenlijk ook niet goed weet waar ze aan toe is," zei Jan Moens, secretaris van de liberale vakbond toen.

In april van 2005 zag het er naar uit dat Vorst toch opnieuw zal meetellen: vlak naast de fabriek kwam een Automotive Park. In dat park komen sindsdien alle toeleveranciers van Volkswagen aan en dat was voor de fabriek een goede zaak.

"Eerst en vooral heeft dat het voordeel dat de goederenstromen gecentraliseerd worden op één plaats," sprak Jos Kayaerts van de dienst Human Resources van Volkswagen Vorst.

Extra jobs leverde het niet op, integendeel: een aantal mensen van Volkswagen werden overgeplaatst.

Lange tijd beef het rustig in Vorst: het Automotive Park begon te leven. Nog geen jaar na de eerste spadesteek was de helft van het park al bezet en in volle activiteit. Toch gonste het van de geruchten: Volkswagen Vorst wilde wereldwijd 20.000 jobs schrappen. Vorst vroeg zich af of men zich aan het ergste moest verwachten:

"Niet vandaag, maar we bekijken wat er mogelijk is wat productiviteit betreft", zei Paul Lenaerts, directeur van Autovision.

Begin deze maand dan raakte bekend dat VW topman Pietschetsrieder opstapt omdat hij volgens sommigen niet ver genoeg wil gaan met de besparingen binnen de groep. Hij wordt vervangen door Audi topman Winterkorn en op slag lijken de dagen van Volkswagen Vorst geteld.

Vanmorgen kwam dan het nieuws: Vorst verliest de volledige productie van de Golf, goed voor 194.000 wagens. 4000 mensen verliezen daardoor hun baan. Morgen wordt het personeel officieel ingelicht. België is een tweede Renault Vilvoorde rijker én een illusie armer.

Er heerste toen een grote demotivatie onder de collega's, de manier waarop de Duitsers het een ander afwikkelden heeft velen de ogen geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zijn vervroegde aftreden door het milieuschandaal met de sjoemelsoftware, kan ex-Volkswagen-topman Martin Winterkorn aanspraak maken op zowat 60 miljoen euro, volgens de interne regels voorzien door het Duitse autoconcern. Dat berekende het Franse persagentschap AFP. Een woordvoerder van de groep in Wolfsburg weigerde commentaar.

Winterkorn streek een totaal salaris op van 16,6 miljoen euro in 2014 en 15 miljoen euro in 2013, zo blijkt uit de jaarrapporten van Volkswagen. Twee jaar loon is dus goed voor ruim 31 miljoen euro. Winterkorn was lange tijd de best betaalde bedrijfsleider van Duitsland.

In totaal komen pensioenpot en gouden parachute dus mogelijk uit op een maximum van bijna 60 miljoen euro.

Volkswagen zal nog deze week de verantwoordelijken aanwijzen in de affaire rond het grootschalige gesjoemel. Daarbij zullen man en paard worden genoemd. Volgens ingewijden zal de toezichtsraad vrijdag niet alleen de opvolger van de vertrokken topman Winterkorn benoemen. Ook zullen de namen onthuld worden van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de manipulaties van de emissietesten.

Winterkorn stapte woensdag op. Volgens hem heeft het bedrijf een "frisse start" nodig. De topman ontkende overigens dat hij iets afwist van het geknoei met de uitstootwaarden van dieselauto's. Alleen al in de Verenigde Staten kan VW voor het gesjoemel een miljardenboete krijgen.

Wat men noemt zich de zakken vullen zonder respect voor de medewerkers, zonder respect voor de milieuregels, zonder respect voor de wetgeving betreffende de normen waaraan auto's dienen te voldoen.

Geloofwaardigheid gezakt onder het nulpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Het lijkt zo meer op een persoonlijke vete, er zijn meer bedrijven die op de fles gaan of waar ze flink moeten inkrimpen. Om dan de producten als inferieur weg te zetten en andere producten boven alles te stellen is wat vreemd.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Seriously, ik vind het raar dat de rest nog niet gepakt is. Is wel a-ke-lig stil bij andere bedrijven. Het gaat er bij mij niet in dat de rest dit niet ook heeft gedaan, omdat de uitstootpercentages altijd vlak bij elkaar lagen. En als een jaar later alle uitstoot normen weer wat scherper werden gesteld volgden alle fabrikanten in een vloek en een zucht om weer allemaal naast elkaar uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, het is een realistische weergave, en je bewering is ook onwaar, het is vooral overdreven hebzucht die VW nu de Das omdoen.
Motorblokken uit 2005 die 2 jaar geleden end of life waren, en de kosten die ze niet wilden maken om nieuwe blokken voor o.a de Euro 6 norm en later te ontwikkelen, dit werd omzeild met manipulatie van de software om deze statische testen toch nog te doorstaan.

En zo zit die hele bedrijfscultuur daar ineen, alles maximaal uitpersen zonder scrupules weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:19:
Seriously, ik vind het raar dat de rest nog niet gepakt is. Is wel a-ke-lig stil bij andere bedrijven. Het gaat er bij mij niet in dat de rest dit niet ook heeft gedaan, omdat de uitstootpercentages altijd vlak bij elkaar lagen. En als een jaar later alle uitstoot normen weer wat scherper werden gesteld volgden alle fabrikanten in een vloek en een zucht om weer allemaal naast elkaar uit te komen.
Je gelooft blijkbaar iets teveel je eigen verzonnen waarheden, zonder enig bewijs niet meer dan verzinsels.
Er zijn andere merken die wel degelijk de kosten hebben gemaakt om nieuwe blokken te ontwikkelen en veelal in samenwerking met anderen.

Bij VW vertikte men het om de 10 jaar oude dieselblokken aan de kant te schuiven, en met nieuwe ontwikkelingen te komen, dat dacht men brengt het meeste geld in het laatje .

Maar dit keert zich nu reusachtig tegen hen, en zal een veelvoud kosten van wat me op het oog had met het gesjoemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:13:
[...]

Het lijkt zo meer op een persoonlijke vete, er zijn meer bedrijven die op de fles gaan of waar ze flink moeten inkrimpen. Om dan de producten als inferieur weg te zetten en andere producten boven alles te stellen is wat vreemd.
Niet zo kleinzielig denken graag, er zijn meerder manieren waarop bedrijven ten onder gaan.
In dit geval ligt de schuld enkel bij zichzelf, over persoonlijke vete's en andere onzin, op dit laag niveau ben ik niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:28:
[...]

Niet zo kleinzielig denken graag,
Vanwaar deze haat? Bij elke reactie voel je je persoonlijk aangevallen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Niet zo kleinzielig denken graag, er zijn meerder manieren waarop bedrijven ten onder gaan.
In dit geval ligt de schuld enkel bij zichzelf, over persoonlijke vete's en andere onzin, op dit laag niveau ben ik niet actief.
Laten we niet op de man gaan spelen. Het lijkt er inderdaad heel sterk op dat je persoonlijke ervaringen je mening gevormd heeft, dat is heel begrijpelijk ook. Maar een slechte ervaring doortrekken naar een heel bedrijf is iets te makkelijk. Het is een beeld op het concern, vanuit de moeilijke situatie in een fabriek waarop bezuinigd worden moest.
En zo zit die hele bedrijfscultuur daar ineen, alles maximaal uitpersen zonder scrupules weliswaar.
Zo komt het misschien over als er gesneden wordt in een fabriek en het personeel aldaar, maar dat geeft natuurlijk geen compleet beeld van een organisatie en de vele mensen die daar werken. Ik heb een totaal 180 graden ander beeld overgehouden van mijn tijd in Wolfsburg. En daar zat ik heel dicht bij de directie. Bijv. zaken als de klant eerlijk informeren over daadwerkelijke verbruikscijfers (van e-auto's) werd gepushed, ook al gaf de NEFZ test een veel beter beeld. Dat waren rechtstreekse uitspraken van Hacki en Wiko.

offtopic:
Ik zou het prettig vinden als je duidelijk aangeeft welke delen van je posts quotes zijn, samen met een bronvermelding, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker. Ook veelvuldig trippleposten is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 06-11-2015 13:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Ik doe een constatering op basis van je eigen verhaal, meerdere mensen vallen dit op. Zoals fsfikke aangeeft 'kan' dat je beeld op een bedrijf veranderen, en dat is begrijpelijk. Ik val je niet persoonlijk aan, maar ik probeer je verhaal wel in perspectief te zien.

Het feit blijft dat op dit moment 'lijkt' dat VW een grote fout heeft gemaakt, maar de RDW heeft aangegeven een onderzoek te starten naar alle andere fabrikanten. Deze kunnen we over ongeveer een half jaar verwachten, als daaruit blijkt dat andere fabrikanten hetzelfde doen/hebben gedaan zal de wereld er weer heel anders uitzien. Inclusief sancties bij andere bedrijven, of kwijtschelden van de sancties mocht elke fabrikant hetzelfde gedaan hebben.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:26:
[...]

Je gelooft blijkbaar iets teveel je eigen verzonnen waarheden, zonder enig bewijs niet meer dan verzinsels.
Zeg, doe eens ff normaal. Ik heb geen waarheden verzonnen, ik zeg alleen dat ik het opvallend stil vind bij de andere fabrikanten. Dat zijn geen verzinsels, dat is een gevoel dat ik erbij krijg.

Laten we het eens over het verzinnen van waarheden hebben:
Er zijn andere merken die wel degelijk de kosten hebben gemaakt om nieuwe blokken te ontwikkelen en veelal in samenwerking met anderen.
Bron? Heb je de kosten gezien daarvan? Weet je zeker dat die wel de juiste uitstoot leveren?
Bij VW vertikte men het om de 10 jaar oude dieselblokken aan de kant te schuiven, en met nieuwe ontwikkelingen te komen, dat dacht men brengt het meeste geld in het laatje.
Dat maak jij ervan. Ben met je eens, het klinkt heel logisch, maar je hebt geen enkel stuk waaruit de business case daarvoor blijkt.

Ik zal me niet geven aan het quoten van de rest van je posts die nog erger zijn. Jij verkondigt hier je eigen mening als de waarheid zonder bronnen, en als anderen daarop reageren voel je je persoonlijk aangevallen. Daarnaast is er een edit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:19:
Er zijn totnogtoe meerdere vergelijkende tests gedaan. Resultaat uit die tests was dat de enorme verschillen in uitstoot die gezien werden bij VAG blokken, NIET werden waargenomen bij dieselmotoren van BMW, Mercedes, Honda, Mazda en Nissan.

Het is heel vreemd dat er nog altijd wordt gewezen naar andere fabrikanten, er is geen enkele reden om aan te nemen dat die ook hebben gefraudeerd. Dat je de grenzen van het toelaatbare opzoekt om zo gunstig mogelijk door de tests te komen is logisch. Maar dat VW daarbij elke grens heeft overschreden, daar kan geen enkele twijfel over bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dat laatste ben ik het zeker mee eens. Laat dat duidelijk zijn.

Maar er is geen reden? Echt niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.irishtimes.com/polopoly_fs/1.2366543.1443189726!/image/image.jpg_gen/derivatives/box_620_330/image.jpg
http://www.irishtimes.com...of-gaming-tests-1.2366423
En zo is er zat nieuws te vinden. Als die huidige tests allemaal zoveel hoger uitvallen, hoe kom je dan in godsnaam door de keuringen voor typegoedkeuring? Toeval? Right.
De beerput gaat nog wel open. Iedereen heeft op een of andere manier gemanipuleerd denk ik. Dan hoop ik alleen voor de totale economie dat ze allemaal binnen korte tijd van elkaar boven komen drijven.

[ Voor 44% gewijzigd door UltraSub op 06-11-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reden idd. Het enige wat dat zegt als je het eens doorleest, is dat de tests niet representatief zijn voor de real life situatie. Dat is logisch en bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, steek je kop maar weer terug in het zand dan en ga verder met je hetze.. |:(

Kijk eens naar de afwijkingen. Daar zitten er tussen die veel meer afwijken dan de fabrieksopgave. Dus hoe krijg je die dan door die typegoedkeuring tests. Op zijn minst reden om te gaan twijfelen. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

UltraSub schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:55:
[...]
Dat maak jij ervan. Ben met je eens, het klinkt heel logisch, maar je hebt geen enkel stuk waaruit de business case daarvoor blijkt.
Ik heb op andere plaatsen dan op Wikipedia wel precies dat verhaaltje gelezen:
In August 2007 VW Group announced that cooperation on BlueTEC with Daimler AG would end. The reasoning for this change is due to the recognition of the VW TDI branding. VW did not want to use a competitor's branding for a product they would introduce into the market. VW developed their own system, but it failed and they re-programmed the engine control to show false values during pollution tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maasluip schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:05:
[...]

Ik heb op andere plaatsen dan op Wikipedia wel precies dat verhaaltje gelezen:

[...]
Nice find. Zoals ik al zeg, erg aannemelijk, mee eens. Maar, met het gevaar van het nog niet helemaal alle bronnen die je linked te hebben gelezen (straks ff doen), dat toont niet de business case aan die VW daar zelf op heeft gemaakt. Hoeveel kost het om een nieuwe blok te maken, wat kost het om de software het te laten regelen, en wat is de pakkans en dus risk/impact analyse. Daar doel ik meer op.
Het is logisch om achteraf 1 + 1 te doen, en te concluderen dat dit de reden is dat VW dit heeft gedaan. Maar dat zegt niet dat het ook zo berekend is door VW.

Nogmaals, ik ben het eens met het feit dat ze de boel geflest hebben en dat dat zo fout is als het maar kan. Maar het gaat er bij mij niet in dat al die uitstootwaardes op papier zo dicht bij elkaar liggen jaar na jaar, dat alle fabrikanten aan de fiks bijgestelde normen konden voldoen met eenzelfde soort blok jaar na jaar, en dat er dan nergens op een of andere manier gesjoemeld is. Dat is mijn punt. Niet meer niet minder. En dat ik er misschien naast zit, dat geloof ik best, maar op dit moment zegt mijn gevoel daar heel iets anders over. Gevoel. Ik probeer het hier niet als de waarheid te verkondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk echt niet dat er een risk/impact analyse is gemaakt voor dit stuk software. Als dat wel is dan heeft de aanklager in Duitsland direkt een handvat om VW aan te klagen als criminele organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zeg, doe eens ff normaal. Ik heb geen waarheden verzonnen, ik zeg alleen dat ik het opvallend stil vind bij de andere fabrikanten. Dat zijn geen verzinsels, dat is een gevoel dat ik erbij krijg.

[...]
Bron? Heb je de kosten gezien daarvan? Weet je zeker dat die wel de juiste uitstoot leveren?

Is al bevestigd geweest door VW medewerkers en door enkele vooraanstaande autojournalisten, verder is het meer zo dat hier enkele VW gebruikers/fans steeds de feiten niet willen onder ogen zien of het verdoezelen.

Is in het nieuws geweest, altijd informatief om daar eens naar te kijken en luisteren.

[...]

Ik zal me niet geven aan het quoten van de rest van je posts die nog erger zijn. Jij verkondigt hier je eigen mening als de waarheid zonder bronnen, en als anderen daarop reageren voel je je persoonlijk aangevallen. Daarnaast is er een edit knop.
Een gevoel dat je erbij krijgt en dat dat voor een aanneming verkondigen is lulkoek, denk hierover eerst driemaal na.

Ik verkondig vastgestelde feiten en u niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

Wat vooral blijkt is dat slecht op de hoogte bent van de feiten, en meer je eigen gevoel als de halve waarheid naar voren schuift.

Niet goed bezig dus, anderen hebben wel de goede informatie gevonden en deze spreken je eigen bevindingen tegen.

http://www.livescience.co...an-diesel-challenges.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 121% gewijzigd door PWM op 15-11-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de VW-affaire dringt de Europese Commissie vandaag aan op een strengere reglementering en zware boetes voor overtreders. Maar achter de coulissen trachten Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië de concrete uitwerking van maatregelen zoveel mogelijk te vertragen en de huidige laboratoriumtesten te laten voor wat ze zijn. Aandeelhouders,krijgen voorrang op volksgezondheid, luchtkwaliteit en milieu.Zouden de bestuurs- en directieleden van grote bedrijven de fabels van Jean de La Fontaine lezen? Bij Volkswagen hebben ze er dan toch niet veel van onthouden. Of in elk geval nooit stilgestaan bij wat er gebeurde met de kikker die even groot als een os wilde zijn. Ze hadden er iets uit kunnen leren over wie altijd meer en groter wil.

Om het schandaal dat vandaag de grond onder het automobielconcern Volkswagen doet daveren, te begrijpen, moeten we even terug naar 2007. Martin Winterkorn wordt de nieuwe CEO van de Duitse autobouwer. Hij komt in de plaats van Bernd Pischetsrieder. In de ogen van Ferdinand Piëch, de echte sterke man van de groep, waren de prestaties van deze laatste onvoldoende. Piëch was zelf CEO van 1993 tot 2002 en werd nadien voorzitter van de Raad van toezicht, het orgaan dat de aandeelhouders vertegenwoordigt.1 Je moet weten dat de man ook de kleinzoon is van Ferdinand Porsche, de man achter het concept van de Kever. Zijn familie heeft momenteel een meerderheidsaandeel in Volkswagen. De andere grote aandeelhouders zijn de Duitse deelstaat Nedersaksen (20%) en de holding van Qatar (17%).

Volkswagen heeft zich tot doel gesteld om voor 2018 de grootste autobouwer van de wereld te worden, met een productie van meer dan tien miljoen wagens per jaar en een winstmarge van minstens 8%.2 In 2006 maakt het bedrijf nog 5,7 miljoen wagens en bedraagt de operationele marge een bescheiden 1,7%. Het staat op dat moment vierde op de wereldranglijst, na Toyota, General Motors en Ford.

Geen probleem, want het concern houdt nog een paar troeven achter de hand. Allereerst pakken ze het systeem van de modulaire productie grondiger aan: de assemblagefabrieken krijgen hele onderdelen in een stuk aangeleverd. Een aantal van deze modules vinden we terug in verschillende modellen. Het gaat om vier modules, afhankelijk van welke klasse auto het betreft.

De autobouwer heeft in Europa zijn belangrijkste markt, met de vier populaire merken VW, Seat, Ŝkoda en Audi. Elk merk wordt op een bepaald segment van die markt gezet. Zo krijgt het Tsjechische filiaal het goedkoopste merk toegewezen en komt Audi bovenaan de ladder. Op die manier zet het concern de voornaamste concurrenten klem. Zij beschikken niet over een even compleet gamma. Volkswagen verovert dan ook onophoudelijk meer marktaandeel: meer dan 25% in 2014 (in 2006 nog minder dan 20%). In China en Brazilië kan Volkswagen profiteren van een zeer oude inplanting. Het is de grootste autoverkoper in China en staat tweede op de Braziliaanse markt, na Fiat.
Amerika lonkt

De grootste moeilijkheid is Noord-Amerika. Het concern komt in de Verenigde Staten met een verkoop van een kleine 17 miljoen auto's niet voorbij de 3,5%. Dat is te weinig voor een toekomstige numero uno. De bestuurders van VW, zowel Martin Winterkorn als Ferdinand Piëch, mikken ook op Noord-Amerika om de gestelde objectieven te halen.

In 2007 levert Robert Bosch, de Duitse fabrikant van elektronische apparatuur, aan de autoconstructeur een speciale software waarmee bij anti-pollutiecontroles voor dieselmotoren een aantal functies gedeactiveerd kan worden. Een vorm van doping voor wat milieuprestaties betreft. Maar de toeleverancier benadrukt dat die software illegaal is.

Bij Volkswagen maken ze hun rekensommetjes. Hoe een plaats veroveren op de Noord-Amerikaanse markt, waar de Amerikaanse, Japanse en Koreaanse bedrijven al stevig ingeplant zijn, vooral wat betreft belangrijke groeipolen als bestelwagens en de 4x4? VW beslist in te zetten op de diesel, waarin het een zekere voorsprong heeft. Maar dan moet er wel een aanpassing gebeuren. Het Amerikaans toezicht op dieselmotoren is immers veel strenger dan het Europese. De dieselwagen heeft weliswaar een lagere CO2-uitstoot, maar een hogere uitstoot van NO2 of stikstofdioxide.3 Een aanpassing van de motoren zou 300 euro per wagen kosten, goed om klanten af te schrikken. Waarom dan niet die sjoemelsoftware gebruiken? Wat niet weet, niet deert. Aanvankelijk loopt het allemaal goed. Volkswagen is goed voor de helft van de verkoop van dieselwagens in de Verenigde Staten. De VS vertegenwoordigen zelf 1,2% van de globale markt.4
Tegen de lamp

Maar in 2014 vat een NGO5 in Noord-Virginia, de International Council for Clean Transportation6, het plan op een onderzoek te doen naar dieselwagens. Doel is aan te tonen dat die minder vervuilend zijn dan de klassieke benzinewagens. Groot is dan ook de verbazing als het omgekeerde waar blijkt te zijn. Een model van VW en een ander van Audi overschrijden de door de VS opgelegde milieunormen. De NGO komt tot deze resultaten omdat het de wagens test op de weg en niet in een labo, zoals de overheid doet. De NGO waarschuwt onmiddellijk de EPA, het agentschap voor milieubescherming. Dit waarschuwt op zijn beurt het Duitse concern, dat beslist zijn wagens terug te trekken. Terzelfder tijd belast de EPA een studiebureau in Californië met een diepgaander onderzoek. Dat bevestigt de resultaten: de gemeten waarden overschrijden maar liefst 40 keer de norm. Het agentschap vraagt de autobouwer om uitleg, maar die blijft het probleem ontkennen. Daarop dreigt het agentschap deze voertuigen in de Verenigde Staten niet langer te homologeren.

Als gevolg hiervan en onder druk van klanten die dreigen met gerechtelijke stappen, beseft het concern dat er geen keuze meer is: het geeft toe dat er "spionage-software” gebruikt werd en dat hier 11 miljoen voertuigen bij betrokken zijn. Maar VW verkoopt maar 482.000 voertuigen in de Verenigde Staten. De grootste markt voor dieselwagens bevindt zich in Europa. Hoe kan het dan dat ze daar op het oude continent helemaal niets van gemerkt hebben?
Oppermachtige lobby

In Europa worden, net als in de VS, testen uitgevoerd in een labo, bij zeer lage snelheid. Het is evident dat de normen alleen overschreden worden bij normaal rijgedrag. Proefnemingen op de weg tonen over het algemeen aan dat dieselwagens gemiddeld drie keer meer stikstofdioxide uitstoten dan toegelaten. De controles worden wel door onafhankelijke bedrijven uitgevoerd, maar die worden door de constructeurs zelf betaald. Die bedrijven hebben er dus belang bij de testresultaten te leveren die hun broodheren verwachten.

Maar het belangrijkste element in dit hele verhaal is dat de automobielwereld over een extreem machtige industriële lobby beschikt. Onder de hoge bescherming van de vroegere Europees commissaris Günter Verheugen (Duitser en sociaaldemocraat), richtte de Europese Commissie een invloedrijke adviescommissie op: CARS 21. In de commissie zetelen leden van de auto-industrie, ambtenaren, parlementairen en slechts een paar afgevaardigden van de "burgermaatschappij" (vakbonden, NGO's…). Haar opdracht is het uitwerken en voorstellen van regelgeving die niet tegenstrijdig is met de competitiviteit van de Europese ondernemingen. Dat betekent concreet: 1. dat de wetgeving niet sneller mag gaan dan wat de industriëlen bereid zijn te aanvaarden en 2. dat de wetgeving kan dienen als concurrentieargument om op andere markten, in het buitenland, door te dringen.

Naar aanleiding van de VW-affaire dringt de Europese Commissie vandaag aan op een strengere reglementering en zware boetes voor overtreders. Maar achter de coulissen trachten Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië de concrete uitwerking van maatregelen zoveel mogelijk te vertragen en de huidige laboratoriumtesten te laten voor wat ze zijn.7 Het is bijzonder verontrustend te zien dat de automobielindustrie haar inkomsten, winsten en dividenden die ze uitkeert aan haar aandeelhouders, voorrang kan doen krijgen op volksgezondheid, luchtkwaliteit en milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:02:
Ok, steek je kop maar weer terug in het zand dan en ga verder met je hetze.. |:(

Kijk eens naar de afwijkingen. Daar zitten er tussen die veel meer afwijken dan de fabrieksopgave. Dus hoe krijg je die dan door die typegoedkeuring tests. Op zijn minst reden om te gaan twijfelen. Maar goed.
Natuurlijk vind je stevige afwijkingen t.o.v. de emissietests die plaatsvinden onder ideale omstandigheden. Dat die tests niet representatief zijn voor de werkelijkheid is bekend. VW liet zijn auto's softwarematig heel anders lopen tijdens een test. Dat is een stap verder en fraude. Het lijkt me vrij sterk dat andere fabrikanten zo ver zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik geloof niet dat VW de enige fabrikant is met het gezeur. .................
Ik ben weer helemaal blij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

VW heeft vorige maand nog 8% meer auto's verkocht dan de maand ervoor tot dusver heeft dit hele debacle blijkbaar weinig indruk gemaakt.

En ik geloof inderdaad ook niet dat het bij andere merken wel snor zit, alleen het verschil in opgegeven en praktijk verbruik lijkt me al reden genoeg om die merken ook aan een onderzoek te onderwerpen.

Maar goed de RDW heeft inmiddels een meetmethode ontwikkeld waarbij ze de uitstoot kunnen meten tijdens een praktijktest en vergelijken met een rollenbank test. Op dit moment lijken bovenstaande verhalen gewoon op een persoonlijke fete tegen het merk en zeker niet objectief.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chaoss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:21:
VW heeft vorige maand nog 8% meer auto's verkocht dan de maand ervoor tot dusver heeft dit hele debacle blijkbaar weinig indruk gemaakt.

En ik geloof inderdaad ook niet dat het bij andere merken wel snor zit, alleen het verschil in opgegeven en praktijk verbruik lijkt me al reden genoeg om die merken ook aan een onderzoek te onderwerpen.

Maar goed de RDW heeft inmiddels een meetmethode ontwikkeld waarbij ze de uitstoot kunnen meten tijdens een praktijktest en vergelijken met een rollenbank test. Op dit moment lijken bovenstaande verhalen gewoon op een persoonlijke fete tegen het merk en zeker niet objectief.
"Negatieve" reclame is óók reclame en gezien de interactie welke er vanuit VW/VAG komt wordt het geheel door (potentïële) kopers terecht positief opgepakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chaoss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:21:
Das precies wat ik ook zeg. In de infographic die ik hierboven laat zien komt naar voren dat er fabrikanten zijn met meer verschil tussen opgegeven en praktijk dan een Golf. En dan zouden die niets doen? Of het nou software is of een ander foefje, die verschillen zijn niet normaal.

Maar goed, kijk maar uit, dadelijk komt er weer iemand langs hier die je aanvalt op je gevoel, want je zet het natuurlijk wel neer als een waarheid zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UltraSub schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:00:
[...]

Das precies wat ik ook zeg. In de infographic die ik hierboven laat zien komt naar voren dat er fabrikanten zijn met meer verschil tussen opgegeven en praktijk dan een Golf. En dan zouden die niets doen? Of het nou software is of een ander foefje, die verschillen zijn niet normaal.

Maar goed, kijk maar uit, dadelijk komt er weer iemand langs hier die je aanvalt op je gevoel, want je zet het natuurlijk wel neer als een waarheid zo :+
:^^

We krijgen hier dadelijk hopelijk niet van die "Greenpeace" discussies naar aanleiding van de aanstaande conferentie in Parijs?

Als je mensen duidelijk probeert te maken dat er ooit een "ijstijd" ontstaan is doordat er o.a. te veel fijn-stof in de atmosfeer terecht kwam door......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al bewezen dat wonen naast een snelweg je levensduur met 1.5 jaar gewoon inkort.

Er zijn steden waar een serieus smog-waarschuwing iedere dag weer voor wordt afgegeven.

We zitten met zoveel voertuigen op deze planeet straks dat hoever je emissie-eisen ook oplegt, we onszelf uiteindelijk toch zitten te vergassen. En zolang er een industrie achter zit die er serieus geld mee verdiend, verdwijnt het voorlopig ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:23:
Het is al bewezen dat wonen naast een snelweg je levensduur met 1.5 jaar gewoon inkort.

Er zijn steden waar een serieus smog-waarschuwing iedere dag weer voor wordt afgegeven.

We zitten met zoveel voertuigen op deze planeet straks dat hoever je emissie-eisen ook oplegt, we onszelf uiteindelijk toch zitten te vergassen. En zolang er een industrie achter zit die er serieus geld mee verdiend, verdwijnt het voorlopig ook nog niet.
Als je langs een snelweg woont dan wérk je dus niet, of in ieder geval niet op een andere locatie? Andere mensen welke daar niet wonen maar bij een snelweg werken (óf in de buurt van een snelweg werken) ademen gewoon de zelfde lucht in, toch? :+

Praktisch alle "forenzen" werken in de buurt van een snelweg én rijden er dagelijks..... Is overigens ook wel zo handig als je de reistijden (en daarmee de overbodige uitstoot van....) wil beperken.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 06-11-2015 23:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.