Gisteren/vandaag ook weer zo'n fysieke

winkel versus online

ervaring.
Was op zoek naar een specifieke draagriem voor een flinke DSLR. Ik dacht, laat ik eens een poging doen om een paar grote (foto)winkels hier in Nederland te bellen en e.e.a. na te vragen hoe en wat.
Want om nou honderden kilometers kris-kras door NL te rijden voor een riem van een paar tientjes is ook absurd.
1ste winkel aan de telefoon: (cameratools)
ik:
Ik zie dat jullie merk x/type y hebben, maar wat zijn de precieze afmetingen, want die staan er namelijk niet bij.
winkel:
Oh, maar dan moet u ff op de link op onze website klikken, naar de fabrikant met de specs.
(zucht) ik:
maar die link verwijst weliswaar naar een fabrikant met die naam, maar die levert heel andere producten! M.a.w. daar heb ik niks aan...
winkel:
Oh ja, sorry hoor, maar dan weet ik het ook niet.
Goedenmiddag!
2de winkel bezocht (want ik was daar toch toevallig in de buurt): Grote fototoko in de NOP. Precies verteld wat ik zocht.
winkel:
Ja, meneer, ik weet wat u bedoelt, maar nee, zoiets hebben we niet.
ik:
Maar die (merk x/type y) dan?
winkel:
Nee, dat is 'm niet. U kunt 'm wel kopen, kost 60 euro.
ik:
Maar dat is niet de XL versie (langere riempjes) (?)
winkel:
Nee, die hebben we niet.
Ok, goedenmiddag!
Zucht.
's-Avonds maar weer eens amazon.de aangeslingerd.
En voila, precies het type wat ik zocht in de XL uitvoering, op voorraad, voor 40 euro (versus 60 euro op Urk). Gratis levering.
En vanochtend al geleverd...
Waarom, in hemelsnaam gaat de consument steeds minder naar de stenen winkel? Nou, ik weet het wel!
Additionele motivatie om niet meer bij die kijk-eens-wat-een-experience-pand-wij-hebben te kopen:
Garantie/service is vaak moeizaam c.q. mondt uit in allerlei discussies.
Bij amazon is er ook wel eens iets mis, maar daar krijg ik altijd binnen enkele minuten, zonder tegenstribbelen, ruimhartige compensatie tot aan zelfs opnieuw levering en/of volledige vergoeding met behoud van het product. Kom daar maar eens om bij de stenen toko...
de voorbeelden komen hier op tweakers ook regelmatig voorbij:
Mag een webshop HDDs weigeren als retour
"Lensdop valt niet onder garantie"Nou, enige nuancering is op z'n plaats:
Wikipedia: Mindestlohngesetz (Deutschland) – Wikipedia
sinds 1-1-2015 is er ook bij onze oosterburen een minimumloon ingevoerd...
[
Voor 12% gewijzigd door
ehtweak op 16-08-2018 17:09
]