De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57
Yorinn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:38:
Ik zat vanmiddag te kijken bij Uniqlo op de site, omdat ik in de winkel een aantal artikelen (tasjes) wilde bekijken voor hoe ze eruit zien en gelijk de rest van m'n "boodschappenlijstje" gelijk mee wilde nemen. Nu vond ik het vrij apart dat ze bij alle kleding die ik zocht geen voorraad hebben in de winkel, niet in Amstelveen en ook niet in beide winkels in Amsterdam, zie ik even later op https://www.uniqlo.com/nl/nl/special-feature/extended-sizes dat ze de maten XXS, XXL en 3XL alleen online verkopen. Wat voor nut heeft een fysieke winkel dan als je 3 van de 5 8 maten gewoon niet verkoopt?
Niet anders dan in de tijd voor het bestaan van de webshop. Grote schoenen, overhemden met boord maar 46, sokken maat 49 vrijwel niet te krijgen. Gewoonweg omdat de vraag daarnaar klein is. Daar hebben webshops inderdaad meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 23:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 08:15
Yorinn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:51:
[...]

Kleine correctie, 3 van de 8 maten. Ze verkopen dus 5 maten wél in de winkel.
Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat XXL een uitzonderlijke maat is. Dat is de maat die ik met mijn lengte meestal wel nodig heb en die kom ik eigenlijk overal wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:14
Holzschuh schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:12:
[...]

Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat XXL een uitzonderlijke maat is. Dat is de maat die ik met mijn lengte meestal wel nodig heb en die kom ik eigenlijk overal wel tegen.
Ik heb voor de meeste zaken een M, voor mij is XXL dus absurd groot en ik vind dat dus een uitzonderlijke maat. Zoveel mensen zoveel wensen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 08:15
No Hands schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:37:
[...]Ik heb voor de meeste zaken een M, voor mij is XXL dus absurd groot en ik vind dat dus een uitzonderlijke maat. Zoveel mensen zoveel wensen.
Als ik zo naar de cijfers kijk over de groeiende omvang van de Nederlander wordt S de volgende maat die alleen op bestelling te krijgen is. Puur statistisch zou ik dan bij "zoveel mensen, zoveel wensen" XXL ondertussen wel bij veel mensen als wens inschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is horeca, een heel andere tak van sport met een heel andere dynamiek.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Mediamarkt gaat ook de verkeerde kant op lijkt het:
Nederlandse toezichthouder keurt Chinese overname van MediaMarkt-concern goed

De Nederlandse markttoezichthouder ACM gaat akkoord met de overname van het Duitse Ceconomy, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, door het Chinese JD.com. Eind juli werd er een bod uitgebracht. De Duitse toezichthouder BaFin moet zich nog uitspreken over deze koop.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onderzoek gedaan naar deze overname, wat een zogeheten 'voorgenomen concentratie' is op de markt voor elektronicawinkels. "Er blijft na de overname voldoende concurrentie over", oordeelt de toezichthouder voor de Nederlandse markt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waarom is dat de verkeerde kant? Of heb je een bepaald beeld bij wat JD er voor plannen mee heeft?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19

-tom-562

Oliesjeik

Veel beroerder kunnen de MM winkels toch niet worden :P VrOeGaH ging je er nog wel eens naartoe om rond te snuffelen. Tegenwoordig is het shop-in-shop heb ik het idee, en het aanbod is ook bijzonder karig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:43:
Waarom is dat de verkeerde kant? Of heb je een bepaald beeld bij wat JD er voor plannen mee heeft?
Chinees bedrijf, kwaliteit en dienstverlening is niet het eerste wat in me opkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat was ook niet per se het sterkste punt van Ceconomy, ik vraag me af of je daar verschil in gaat zien.
Enerzijds is het al fijn dat het geen grote investeringsmaatschappij is die niets met winkels heeft maar alleen met geld, aan de andere kant kan je je afvragen of je retailers van dit formaat wel echt anders kunt zien dan simpelweg een investeerder. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 03-10 13:05
hoevenpe schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:11:
[...]

Chinees bedrijf, kwaliteit en dienstverlening is niet het eerste wat in me opkomt...
Chinezen kunnen iedere kwaliteit leveren die je wilt hebben. En dienstverlening kan ook prima. Het is maar net hoe ze iets in de markt willen zetten. En kwaliteit van de spullen die bijvoorbeeld Kruidvat verkoopt is gewoon prima. Dat hun winkels en personeel vaak minder zijn komt door de plek in de markt die ze hebben gekozen: de onderkant, maar wel met A-merken. En Kruidvat is al jaren Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

R_Zwart schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:24:
[...]

... En Kruidvat is al jaren Chinees.
Bijna goed. ;)
Wikipedia: Kruidvat

De voormalige Kruidvat Holding is eigendom van de Hongkong-Chinese detailhandelsdivisie A.S. Watson Group van Hutchison Whampoa Limited (HWL), dat weer voor 75% eigendom is van Cheung Kong (Holdings) Limited en 25% van Temasek Holdings.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:04
Kan alleen wel eens heel pijnlijk zijn voor de experts en zelfs coolblues van de wereld. De huismerk producten zoudem wel eens fors goedkoper op europese markt "gedumpt" kunnen gaan worden. Prijs hoeft weinig te zeggen over de kwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:16
De aandelen buy-in van jd.com bij mediamarkt geeft wel aan dat china niet alleen meer onze fabrikant wil zijn, maar ook de uiteindelijke (e)-tailer waarvan je als consument het product koopt. Inmiddels word het levenloze ochama omgevormd tot joybuy, waar mee jd.com ook online de boel wil gaan opschudden. Worden nog spannende tijden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:44

Pazo

Mroaw?

Carpetright legt ook het loodje.

https://www.ad.nl/economi...nederland-dicht~ae92f66c/
*knip* Archive linkjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 19-09-2025 15:30 . Reden: paywall omzeiling ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Geen verrassing, in de uk en België waren ze al op de fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Scheurbuik schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:23:
Geen verrassing, in de uk en België waren ze al op de fles.
Toch het gevoel dat je daar wel goed terecht kon, zou niet weten waar ik nu vloerbedekking zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

hoevenpe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:26:
[...]

Toch het gevoel dat je daar wel goed terecht kon, zou niet weten waar ik nu vloerbedekking zou moeten kopen.
Ik zat dus vanochtend daar nog te kijken omdat ik 1 a 2 vloerkleden wil hebben... Kon ze dus direct van het lijstje schrappen na dit bericht...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Het grappig is dat ik in mijn omgeving genoeg alternatieven kan aanwijzen, maar de enige vloerenwinkel waarvan ik de naam daadwerkelijk uit mijn hoofd weet is inderdaad de Carpetright. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pazo schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:18:
Carpetright legt ook het loodje.

https://www.ad.nl/economi...nederland-dicht~ae92f66c/
[mbr]*knip* Archive linkjes zijn niet de bedoeling[/]
Ging lekker daar:
Volgens de curatoren is Carpetright in korte tijd in grote financiële problemen geraakt. Door investeringen en een nieuw softwaresysteem ontstonden "achterstanden in de kernprocessen van de onderneming", zo omschrijven zij het in een persbericht.
https://nos.nl/artikel/25...d-winkels-voorlopig-dicht

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Kwantum? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Eentje waar je nu nog een aanbetaling zou durven doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

TapijtCentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:53:
[...]

Eentje waar je nu nog een aanbetaling zou durven doen... :P
Ik denk dat het wel door zal starten in een of andere vorm. Zo te lezen is er een of ander nieuw backoffice systeem geïnstalleerd wat DOA was. Geen jarenlange verliesgevende business als bijvoorbeeld blokker o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
stylezzz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:01:
Zo te lezen is er een of ander nieuw backoffice systeem geïnstalleerd wat DOA was. Geen jarenlange verliesgevende business als bijvoorbeeld blokker o.i.d.
Blijf dat een vaag verhaal vinden, een nieuw ICT is hinderlijk en kost geld maar zoveel dat een bedrijf met 75 vestigingen failliet gaat?

Dan zat er weinig vet op de botten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostHex
  • Laatst online: 18:26
Ja dit is wel balen ja, je kon hier goed terecht voor all-in service (opmeten, leveren, leggen enz)

[ Voor 3% gewijzigd door FrostHex op 19-09-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:03:
[...]

Blijf dat een vaag verhaal vinden, een nieuw ICT is hinderlijk en kost geld maar zoveel dat een bedrijf met 75 vestigingen failliet gaat?

Ik heb geen idee waar het probleem zat. Het is ook niet dat het hele internet vol staat met klaagbakken van 'Ik heb bij carpetright besteld maar nog niks gekregen'..... Misschien kon de CFO niet meer bij de bankrekening ofzo. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 18:44

Pazo

Mroaw?

[...]

Als ik kijk onder de relateerde berichten onder die van NU.nl
https://www.nu.nl/economi...r-een-doorstart-komt.html

Jan 2018: Carpetright geeft flinke winstwaarschuwing af
Apr 2018: Carpetright sluit ruim negentig winkels in Verenigd Koninkrijk
Juli 2024: Britse tak noodlijdend vloerenbedrijf Carpetright overgenomen

Kwakkeld dus al lange tijd.
En dan nog een datalekje tussendoor in maart 2024.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Onderschat zo'n traject niet. Sony dacht ook 'ff' SAP te introduceren en zaten met hoge kosten en leverproblemen omdat de processen niet meer klopten.
Vaak lastig om zo'n traject op tijd af te kappen als het niet gaat zoals het moet, voordat je het weet zit je 'committed'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Da's vanaf nu dus CarpetWrong :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
Het verbaasd me altijd hoe weinig medewerkers zo'n toko eigenlijk heeft. Pak en beet 4,4 (gerekend met 20 op het hoofdkantoor) medewerker per filiaal waarvan er zat zijn die 7 dagen per week open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Raakt het op deze manier op die industrieterreinen niet wat uitgestorven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Pendora schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:38:
Het verbaasd me altijd hoe weinig medewerkers zo'n toko eigenlijk heeft. Pak en beet 4,4 (gerekend met 20 op het hoofdkantoor) medewerker per filiaal waarvan er zat zijn die 7 dagen per week open zijn.
Zoveel heb je niet nodig om zo'n winkel te runnen. De stoffeerders die ze inhuren voor het leggen zijn gewoon externe partijen of ZZP'ers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:21:
[...]

Onderschat zo'n traject niet. Sony dacht ook 'ff' SAP te introduceren en zaten met hoge kosten en leverproblemen omdat de processen niet meer klopten.
Vaak lastig om zo'n traject op tijd af te kappen als het niet gaat zoals het moet, voordat je het weet zit je 'committed'.
Ik meen mij te herinneren dat DSM ooit een hele divisie verkocht omdat ze het niet in SAP kregen :p

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
(…) al gezegd.

[ Voor 95% gewijzigd door nachtnet op 19-09-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:14

Piggen

Lekker bakkie

Oef, ik ben begin vorig jaar nog bijna in dienst gegaan bij Carpetright. Kreeg een baan aangeboden en had die ook aangenomen als ik niet een dag later een ander aanbod kreeg dat ik leuker vond :X Het klonk al niet geweldig toen het in het VK en België failliet ging, natuurlijk.

Benieuwd of er nog een bepaalde trend aan ten grondslag ligt. Ik denk altijd gelijk aan veelvraat IKEA als iets in de branch omvalt, maar die doen niet aan tapijt. Misschien een verschuiving naar laminaat, wat je op veel meer plekken kunt kopen. Ze deden ook raambekleding en trappen, maar geloof dat ze daar minder om bekend stonden - zoiets zeiden ze ook bij m´n sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34
Piggen schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:16:
Oef, ik ben begin vorig jaar nog bijna in dienst gegaan bij Carpetright. Kreeg een baan aangeboden en had die ook aangenomen als ik niet een dag later een ander aanbod kreeg dat ik leuker vond :X Het klonk al niet geweldig toen het in het VK en België failliet ging, natuurlijk.

Benieuwd of er nog een bepaalde trend aan ten grondslag ligt. Ik denk altijd gelijk aan veelvraat IKEA als iets in de branch omvalt, maar die doen niet aan tapijt. Misschien een verschuiving naar laminaat, wat je op veel meer plekken kunt kopen. Ze deden ook raambekleding en trappen, maar geloof dat ze daar minder om bekend stonden - zoiets zeiden ze ook bij m´n sollicitatie.
Ik heb geen idee, maar het zou inderdaad best kunnen dat ze de boot gemist hebben wat betreft het verdwijnen verminderen van de populariteit van tapijt. Er zijn in de afgelopen paar decennia natuurlijk heel veel alternatieven bijgekomen. PVC vloeren zijn veel beter en mooier geworden. En ik moet zeggen dat ik persoonlijk eigenlijk niemand meer ken die afgelopen 10 jaar nog tapijt heeft genomen in zijn huis. Maar dat kan zal vast ook aan mijn bubble liggen. Misschien verkoopt Carpetright die alternatieven ook allemaal, maar dan hebben ze hun naam niet meer mee natuurlijk. Een beetje zoals BCC had met de stekker in hun logo, terwijl de transitie naar steeds meer accu-items er natuurlijk ook al was ;) .

Misschien dat de tapijtmarkt voor zakelijke klanten (kantoren) nog wel groter was? Maar daarvan kan ik mij voorstellen dat ze qua volume en way-of-work ook bij andere kanalen uitkwamen.

Maar goed, is even totaal ongefundeerd speculeren op de vrijdagavond, want ben zelf letterlijk ook al minimaal 20 jaar niet in een tapijtwinkel geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De afgelopen jaren was een visgraat vloer, al dan niet hout of vinyl, populair. En nog steeds. Vloerbedekking dus niet. Daar gaat je verkoop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:16:
De afgelopen jaren was een visgraat vloer, al dan niet hout of vinyl, populair. En nog steeds. Vloerbedekking dus niet. Daar gaat je verkoop.
Ondanks wat de naam (jou) doet vermoeden, verkocht Carpetright ook gewoon alle soorten laminaat, pvc, vinyl, kurk. En je kon er ook terecht voor trap(renovaties), gordijnen en jaloezieën, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
Carpetright had.zeer recent nog een managment buyout gehad. Kilde belgie, maar maakte al langer verlies. Afgelopen januari nog een hoop plannen, hoe realistisch is de vraag.

https://www.bnr.nl/podcas...d-voor-de-nederlandse-tak

• _JGC_
  • Nu online
Piggen schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:16:

Als ik vloerbedekking denk, denk ik carpetright.

Laminaat denk ik Kwantum, Leen Bakker, bouwmarkt of een van de vele laminaat outlets hier in de buurt. En anders FredParket, maar zeker niet Carpetright.

Maar dan nog, laminaat... het wordt op elke hoek van de straat aangeboden tegen dumpprijs. Met gratis plakplinten en gratis basis ondervloer. Elke idioot met 2 handen, een duimstok, potlood en een decoupeerzaag kan laminaat leggen. Het vreet ruimte, is zwaar om te transporteren en het is gevoelig voor vocht. De marges flinterdun, IKEA is niet voor niks gestopt met laminaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
In april nog een uitgebreid interview.
https://www.interiorbusin...anbieder-premium-artikel/

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Valorian schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:11:
[...]

Ik heb geen idee, maar het zou inderdaad best kunnen dat ze de boot gemist hebben wat betreft het verdwijnen verminderen van de populariteit van tapijt. Er zijn in de afgelopen paar decennia natuurlijk heel veel alternatieven bijgekomen. PVC vloeren zijn veel beter en mooier geworden. En ik moet zeggen dat ik persoonlijk eigenlijk niemand meer ken die afgelopen 10 jaar nog tapijt heeft genomen in zijn huis. Maar dat kan zal vast ook aan mijn bubble liggen. Misschien verkoopt Carpetright die alternatieven ook allemaal, maar dan hebben ze hun naam niet meer mee natuurlijk. Een beetje zoals BCC had met de stekker in hun logo, terwijl de transitie naar steeds meer accu-items er natuurlijk ook al was ;) .

Misschien dat de tapijtmarkt voor zakelijke klanten (kantoren) nog wel groter was? Maar daarvan kan ik mij voorstellen dat ze qua volume en way-of-work ook bij andere kanalen uitkwamen.

Maar goed, is even totaal ongefundeerd speculeren op de vrijdagavond, want ben zelf letterlijk ook al minimaal 20 jaar niet in een tapijtwinkel geweest :)
Als je een kantoorpand gaat stofferen kom je niet bij carpetright uit, daar heb je gespecialiseerde partijen voor. Maar ook op kantoren zie je steeds vaker wat anders dan tapijt.

Daarnaast zijn bouwmarkten inderdaad op komen zetten. Waar je vroeger een paar plankjes kliklaminaat zag liggen hebben ze tegenwoordig tientallen soorten en typen en kan je het vaak nog laten leggen ook. Daarnaast bieden ze ook mogelijkheden voor je muren of raamdecoratie, Carpet right heeft dat veel minder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjah
Bedrijven hebben geld.

En laminaat laten leggen (dus alleen het leggen), das wel 1000 euro voor een beetje woonkamer begreep ik?

• R_Zwart
[...]

Ik denk dat het marktsegment waar zij zitten niet de hoge marge business is. En als je een overheidsachtige ICT clusterfuck hebt (ja, die komen ook in het bedrijfsleven voor) dan kan het snel gaan.

• FrostHex
Vandaag in de Volkskrant een item:
Woonwinkels failliet of in grote problemen: wat is er aan de hand?
*knip* Links die paywalls omzeilen plaatsen is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2025 11:59 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 16:52
FrostHex schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:05:
Ja dit is wel balen ja, je kon hier goed terecht voor all-in service (opmeten, leveren, leggen enz)
Er zijn genoeg lokale bedrijven die dat ook kunnen. Enige keer Carpetright hier was in 2017. Toen ik later wat nodig had, ben ik bij het lokale bedrijf hier gegaan. Snelle service en niet duurder.

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12

Pindamann

Human

Ik ben bezig geweest met de integratie van dat nieuwe systeem door orders ervan te importeren via de API naar ons systeem. Weet de details er niet precies van aan hun kant, maar wel dat het niet erg soepel ging (zoals alles in software development). Bizar om te zien dat het blijkbaar zon hevige impact had. Erg zonde en jammer voor het personeel

9800X3D | 3070

• Deezers
  • Laatst online: 19:09
Na de al eerdere sluiting van de fysieke winkels, sluit CeX ook de online webshop vanaf november, de fysieke winkels waren al dicht sinds eerder dit jaar. Blijkbaar levert enkel online verkoop niet genoeg op dan. Niet failliet, maar ook niet rendabel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Wat ook steeds meer verdwenen is, naast uiteraard de slager en de groenteman, is de warme bakker. We hechten wel steeds meer aan een super kop koffie, maar kwaliteitsbrood dan weer minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:46:
Wat ook steeds meer verdwenen is, naast uiteraard de slager en de groenteman, is de warme bakker. We hechten wel steeds meer aan een super kop koffie, maar kwaliteitsbrood dan weer minder.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Vinexstan gaan die als een dolle.

Prijzig is het zeker, maar echte kwaliteit betalen mensen nog steeds voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Veel zijn vervangen door van die hippe tentjes. Geen degelijk brood maar van dat linksdraaiende übergranen landbrood met superzaad. Kan je dan belegd krijgen met hummus, mesclun (lees: sla) en andere hippe dingetjes. Ik kan me niet voorstellen dat je in Vinexstan een authentieke bakker hebt die daadwerkelijk daar zelf nog klassiek goed brood bakt. :P (aanname, geef ik toe)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:59:
Ik kan me niet voorstellen dat je in Vinexstan een authentieke bakker hebt die daadwerkelijk daar zelf nog klassiek goed brood bakt. :P (aanname, geef ik toe)
Elke zondagochtend wordt ik op pad gestuurd voor verse broodjes, brood en soms gebak. Ze hebben ook een terras en broodjes, maar de basis loopt nog steeds als een trein.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan heb je geluk. Ik heb er ook één op loopafstand en die heeft ook lekkere dingen, maar het is ook weer onderdeel van een keten en daarmee is het veel afbakken in plaats van echt lokaal bakken. Ik merk wel echt verschil tussen die dichtbij en een 'echte' verderop, maar dat is een stukje fietsen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
De havermelkelite staat in de rij voor een €8 zuurdesembrood.

https://www.noordhollands...-en-drinken/68464542.html

Mogelijk dat de warme bakker (in bepaalde gebieden) tussen wal en schip valt? Met €3-4 voor een brood te duur voor de normale man, maar te goedkoop voor de status-shoppers.

Bij m'n ouders ligt het 'brood van gisteren' van de bakker de volgende dag in de supermarkt. Vind ik op zich wel een goed initiatief.

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 25-09-2025 14:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Een brood van de bakker kan niets tegen op maar als ik bij de Lidl/AH minstens drie volkorenbroden kan kopen voor het zelfde geld dan doe ik dat... dan maar een "fabrieksbrood" :X

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:44
Vogels60 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:46:
[...]
Een brood van de bakker kan niets tegen op
Die warme bakker heeft tegenwoordig ook gewoon fabrieksbrood..... koopt een standaardmix van Meneba en gooit er zelf alleen wat water bij. Samengesteld ook om zo snel mogelijk te rijzen.

Dus in de praktijk amper verschil met supermarktbrood dat locaal wordt afgebakken en weinig met voorgebakken brood van die dag.

Mega groot verschil met die zuurdesem als die goed bereidt zijn :-).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TweakGP schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:32:
Mega groot verschil met die zuurdesem als die goed bereidt zijn :-).
ALS!
Vooral dat.

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TweakGP schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:32:
[...]

Die warme bakker heeft tegenwoordig ook gewoon fabrieksbrood.....
Tegenwoordig?

Dat was >40 jaar geleden ook al het geval hoor.
Ik werkte toen als bijbaantje bij een 'echte warme bakker'. En de grote zakken meel/bloem mengels van 'Zeelandia' werden regelmatig door een grote vrachtwagen afgeleverd...

Alleen zaken als b.v. Zeeuwse bolussen werden nog met de hand samengesteld, gerold en gebakken.

Mooie Plaatjes   

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:44
ehtweak schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:39:
[...]
Tegenwoordig?

Dat was >40 jaar geleden ook al het geval hoor.
Ik ken nog bakkers die het wel beter deden in het recente verleden.... maar nu echt nagenoeg niemand meer van de reguliere bakkers. Wie wil er tenslotte nog op bakkersuren werken :-).

En het is ook lastig denk ik om tegen de supermarkten te concurreren, dan wordt het dus keuze tussen (heel) duur of goedkoop met weinig ertussen.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakGP op 25-09-2025 15:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Onze plaatselijke bakker doet nog gewoon alles zelf. Maar die zijn ook al jaren geen "echte bakker" meer, maar is gewoon "By Boonstra".

Als je het brood van een goede bakker gewend bent is al het andere brood alsof het gebakken is van zaagmeel :X.

Edit
Ja 3,35 is duur voor een brood, maar aan de andere kant vreet je zo'n ding in 1 dag op met een gezin van 4. Een zak chips die je 's avonds op de bank samen in 2 avonden leegvreet kost tegenwoordig ook 3 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door _JGC_ op 25-09-2025 16:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Een kant en klare mix gebruiken maakt het niet meteen fabrieksbrood. Brood van een bestaande mix kan best goed zijn, mits het niet overhaast is een gewoon ter plekke gebakken. Dat is nog wel wat anders dan echt fabrieksbrood, zeker sinds ze die hel van 'lang lekker' bedacht hebben.

Maar goed, volgens mij dwalen we weer flink af. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

_JGC_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 00:38:
[...]

Als ik vloerbedekking denk, denk ik carpetright.

Laminaat denk ik Kwantum, Leen Bakker, bouwmarkt of een van de vele laminaat outlets hier in de buurt. En anders FredParket, maar zeker niet Carpetright.

Maar dan nog, laminaat... het wordt op elke hoek van de straat aangeboden tegen dumpprijs. Met gratis plakplinten en gratis basis ondervloer. Elke idioot met 2 handen, een duimstok, potlood en een decoupeerzaag kan laminaat leggen. Het vreet ruimte, is zwaar om te transporteren en het is gevoelig voor vocht. De marges flinterdun, IKEA is niet voor niks gestopt met laminaat.
Vind het ietwat kort door de bocht.

Ik heb genoeg verschrikkelijk gelegde vloeren gezien. Ook door zogenaamde professionals. Ja, rechtuit, dat kunnen de meeste nog wel. Maar the devil is in the details. Ga eens kijken hoe ze uiteindelijk “uitkomen”. Dat is af en toe geen porem. En halfsteensverband lijken sommigen ook nog nooit van gehoord te hebben. Ik weet dat het ook smaak is maar ik vind wildverband rommelig en vaak komt het ook voort uit luiheid of slordigheid.

Verder is er echt wel kwaliteitsverschil in laminaat.

Ik ben persoonlijk erg tevreden met ons laminaat en ik vind het ook mooier dan PVC (ook de duurdere PVC). Hout is ook mooi maar mij teveel onderhoud.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 25-09-2025 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@FreakNL Professioneel gelegde vloeren is gewoon haastwerk. Als je het zelf doet ga je de eerste keer de fout in, de tweede keer let je daar op. Ik heb door de jaren heen een laminaatvloertje of 4 gelegd, elke keer word je handiger.

Ik heb een paar jaar geleden mijn berging getegeld. Voor het eerst tegels gelegd. Ik vond het niet tegenvallen, resultaat ook niet, maar met de kennis die ik opgedaan heb doe ik de WC toch anders. Ja wij hebben nu een berging met veel te brede voegen, zoals ze die 20 jaar geleden nog maakten. Volgende keer afstandhouders van 2 of 3mm ipv 5mm gebruiken, dan komt het goed.

En idd, het zit in de details, die vreten tijd en dat hebben professionele vloerenleggers niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
_JGC_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:50:
Een zak chips die je 's avonds op de bank samen in 2 avonden leegvreet kost tegenwoordig ook 3 euro.
offtopic:
Kan je een zak chips een nacht geopend bewaren? Dacht altijd dat hij gelijk op moest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
_JGC_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:50:
Ja 3,35 is duur voor een brood, maar aan de andere kant vreet je zo'n ding in 1 dag op met een gezin van 4. Een zak chips die je 's avonds op de bank samen in 2 avonden leegvreet kost tegenwoordig ook 3 euro.
Is al gezegd hierboven, maar die zak chips gaat op in 1 avond.

Ik ga meestal voor de good2go bij de bakker, heb de afgelopen 2 jaar misschien 2 keer 'normaal' een brood gekocht. We gaan dan wel bij dezelfde bakker (meestal) gebak halen en luxe broodjes.
Voelde me in het begin wel een beetje bezwaard, maar de bakkersvrouw gaf zelf aan dat zij er blij mee zijn, anders wordt het weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Pat911 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:44:
[...]

Is al gezegd hierboven, maar die zak chips gaat op in 1 avond.

Ik ga meestal voor de good2go bij de bakker, heb de afgelopen 2 jaar misschien 2 keer 'normaal' een brood gekocht. We gaan dan wel bij dezelfde bakker (meestal) gebak halen en luxe broodjes.
Voelde me in het begin wel een beetje bezwaard, maar de bakkersvrouw gaf zelf aan dat zij er blij mee zijn, anders wordt het weggegooid.
Onze bakker heeft ook zo'n hoekje, pak ik ook vaak de dingen anders dan brood vandaan (een krentenbol van gisteren is nog altijd lekkerder dan een weke deegbol van de ap). Brood ook wel eens gedaan, maar dat ligt dan de hele dag in de winkel en dan snijden ze het net voor sluitingstijd en ligt het daar in de bak voor de volgende ochtend.

Wat die zak chips betreft: voor 3 euro heb je een megazak, daar gaat gewoon een clip op want samen krijg je die niet leeg zonder misselijk te worden. Die standaard zakken gaan idd in 1 avond leeg.
Maar is vooral om aan te geven dat duur brood eigenlijk helemaal niet duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Zwart
Bij ons zijn die dan weer aan het terugkomen. Bakkers die gewoon op eigen locatie deeg maken en bakken. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Zwart
martwoutnl schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:43:
[...]

Er zijn genoeg lokale bedrijven die dat ook kunnen. Enige keer Carpetright hier was in 2017. Toen ik later wat nodig had, ben ik bij het lokale bedrijf hier gegaan. Snelle service en niet duurder.
Bij mij om de hoek zit al heel lang zo'n kleine winkel. Maar ze kunnen echt alles leveren (van betaalbaar tot de meest luxe merken tapijt, laminaat, parket, raamdecoratie etc). Ze hebben geen grote showroom zoals winkels als Carpetright, maar wel genoeg van die mappen met samples die je mee kunt nemen. Ik zie ook helemaal geen reden om ergens anders heen te gaan. Als er wat is lopen ze gewoon even mee om te kijken.

Bijkomend voordeel is dat je geen investeringsmaatschappijen spekt maar gewoon de lokale ondernemer helpt zijn bedrijf in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:13
De warme bakker is toch die bakker die nog zelf om 4 uur opstaat om brood in de oven te doen?

De meeste bakkers krijgen hun producten allemaal van een leverancier tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
emeralda schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:20:
[...] De warme bakker is toch die bakker die nog zelf om 4 uur opstaat om brood in de oven te doen?
De meeste bakkers krijgen hun producten allemaal van een leverancier tegenwoordig.
@TweakGP, inderdaad. De beste bakker bij ons in het dorp is pas geleden gestopt omdat hij geen personeel kon krijgen. Aan gebrek aan klanten lag het niet, was altijd heel druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:13
Scheurbuik schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:24:
Kan alleen wel eens heel pijnlijk zijn voor de experts en zelfs coolblues van de wereld. De huismerk producten zoudem wel eens fors goedkoper op europese markt "gedumpt" kunnen gaan worden. Prijs hoeft weinig te zeggen over de kwaliteit
Coolblue zit niet aan de onderkant van de markt. Ze zijn over het algemeen duurder maar onderscheiden zich met de service.

Persoonlijk betaal ik met liefde 50 euro meer dan dat ik naar de Mediamarkt ga die winkels zijn echt triest.

Ik denk dat we gezien hebben dat op prijs concurreren in de electronica markt een race to the bottom is. Vele formules zijn al gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
emeralda schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:32:
[...]

Coolblue zit niet aan de onderkant van de markt. Ze zijn over het algemeen duurder maar onderscheiden zich met de service.

Persoonlijk betaal ik met liefde 50 euro meer dan dat ik naar de Mediamarkt ga die winkels zijn echt triest.

Ik denk dat we gezien hebben dat op prijs concurreren in de electronica markt een race to the bottom is. Vele formules zijn al gesneuveld.
In welk opzicht onderscheiden ze zich dan?
Want als ik bij de lokale EP of Expert een wasmachine koop komen ze die gewoon aansluiten en de oude machine nemen ze mee. Bestel ik eentje met Select bij bol.com doen ze dat ook gratis.

Lees eens wat rond door SF of de shopsurveys, met name bij wasmachines of dure televisies die net buiten de fabrieksgarantie kapot gaan en wat ze dan voor je doen.

Coolblue onderscheidt zich met een groot assortiment in een duidelijke webshop, redelijke tot goede prijzen en snelle levering. Vandaag je wasmachine stuk, vanavond laat in alle rust aan de keukentafel besteld en morgen in huis. Dat kan de lokale winkel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
_JGC_ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:12:
[...]

Ja, dat vraag ik me voor CoolBlue ook af, behalve dat ze glad zijn, doen ze het wat ik inschat vooral via reclame maken. Ze hangen een beetje het slimme neefje uit dat zijn tante alles vertelt over dit of dat, maar verder... bedoel sjouwen ze een wasmachine naar 4 hoog, zonder de gebruikelijk 10/20 euro meerkosten?
emeralda schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:20:
[...]

De warme bakker is toch die bakker die nog zelf om 4 uur opstaat om brood in de oven te doen?

Dat maakt me niet gek veel uit, als het maar niet van de machinale fabriek is, en ik het maar proef.

Mijn bakker heeft naast zijn zaak een pand waar die s-nachts bakt, en hij is om 6 uur open.
Hij/zijn meisjes maken ook dikbelegde Ciabatta's en andere belegde broodjes, en je kan er zitten, denk dat die daar zijn geld pakt. Overigens is zo een grote Ciabatta gezond 5.50, en ja dat vind ik niet duur, als ik kijk wat de hipster-terrassen vragen voor een niet-heel-groot broodje met weet ik wat (lees: snel 12 euro).

[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 30-09-2025 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
[...]

Want als ik bij de lokale EP of Expert een wasmachine koop komen ze die gewoon aansluiten en de oude machine nemen ze mee. Bestel ik eentje met Select bij bol.com doen ze dat ook gratis.

Lees eens wat rond door SF of de shopsurveys, met name bij wasmachines of dure televisies die net buiten de fabrieksgarantie kapot gaan en wat ze dan voor je doen.

Coolblue onderscheidt zich met een groot assortiment in een duidelijke webshop, redelijke tot goede prijzen en snelle levering. Vandaag je wasmachine stuk, vanavond laat in alle rust aan de keukentafel besteld en morgen in huis. Dat kan de lokale winkel niet.
Als ik mijn lokale winkel bel (niet een keten, gewoon een eenmanszaak, en via via kan ik ook nog aan het privenummer komen) dan komen ze in noodgevallen direct een vriezer leveren - niet op voorraad, dan hebben ze altijd wel wat noodapparaten, juist voor klanten waar iets onverhoopt kapot is gegaan.

En bij een lokale winkel (wel een keten zoals Expert) kun je misschien niet in alle rust aan de eettafel bestellen, maar als je met openingstijd voor de deur staat, kunnen ze bij een echt noodgeval misschien ook nog wel wat voor je regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

De lokale winkel kan dat juist wel..... Toen mijn wasmachine een tijd geleden kapot ging was het een kwestie van een paar appjes met mijn buurman die de lokale ZZP is in witgoed. Binnen een paar uur stond de beste man met een vervangende Siemens op de stoep. Heb bol en coolblue nog niet eens overwogen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:41:
[...]

De lokale winkel kan dat juist wel..... Toen mijn wasmachine een tijd geleden kapot ging was het een kwestie van een paar appjes met mijn buurman die de lokale ZZP is in witgoed. Binnen een paar uur stond de beste man met een vervangende Siemens op de stoep. Heb bol en coolblue nog niet eens overwogen....
Dan moet je wel zo'n buurman hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lokale witgoed winkels zijn er nog steeds legio. Met kennis, eigen reparatiedienst en goede service. Goed, misschien niet overal maar ze hebben werk zat.
Voornamelijk aan apparatuur die mensen voor een lagere prijs bij een webwinkel hebben gekocht en na een tijdje toch minder goed bleek ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:32
The Eagle schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:57:
Lokale witgoed winkels zijn er nog steeds legio. Met kennis, eigen reparatiedienst en goede service. Goed, misschien niet overal maar ze hebben werk zat.
Voornamelijk aan apparatuur die mensen voor een lagere prijs bij een webwinkel hebben gekocht en na een tijdje toch minder goed bleek ;)
Moeten ze er wel aan willen werken. Bijvoorbeeld in het geval van fietsen: https://www.rtl.nl/geld-e...rs-weigeren-internetfiets

Ergens ook wel begrijpelijk, zo'n fiets van Decathlon of Super Fietsen is allemaal no name of C-merk onderdelen, die heeft hun vaste leverancier helemaal niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
HallonRubus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:02:
[...]

Moeten ze er wel aan willen werken. Bijvoorbeeld in het geval van fietsen: https://www.rtl.nl/geld-e...rs-weigeren-internetfiets

Ergens ook wel begrijpelijk, zo'n fiets van Decathlon of Super Fietsen is allemaal no name of C-merk onderdelen, die heeft hun vaste leverancier helemaal niet op voorraad.
Decathlon heeft gewoon Shimano afgemonteerde fietsen. En als een fietsenmaker toch zat werk heeft snap ik dat hij zijn eigen klanten prio geeft. Maar ik vraag me al snel af wat een "internetfiets" is. Als in, is Decathlon van Rysel fiets, of een Canyon, een internet fiets? Gewoon Shimano / SRAM afgemonteerd? En bij die weet je dat hij van het internet komt (of nou ja, niet van een gewone fietsenzaak in geval van van Rysel natuurlijk). Maar is een Trek fiets die je bij een webshop koopt ook een internetfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Zwart
[...]

Heb je weleens naar Decathlon fietsen gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Zwart
The Eagle schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:57:
Om 1 of andere reden denken veel mensen dat die kleinere zaken (veel) duurder zijn dan de grote met shiny showrooms. Maar als ik hier in de buurt de kleinere winkels zie zijn die zo goed als niet duurder. Of dat nu witgoed is, meubelwinkels of zelfs de kleine dhz zaak die we hier nog hebben (waar je ook nog gewoon 1 schroef kan kopen ipv meteen een doos).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 18:32
R_Zwart schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:39:
[...]

Heb je weleens naar Decathlon fietsen gekeken?
Ja, heb zelf zo'n ding in de schuur staan als reservefiets. Zoiets als deze https://www.decathlon.nl/...-pastelgroen/_/R-p-323601

Prima fiets als je er alleen in het weekend mee naar het station gaat, maar bij elke dag woon-werk kan je alle slijtage onderdelen van zo'n fiets na een jaar al vervangen. De banden zijn bijvoorbeeld na een paar jaar al volledig uitgedroogd terwijl het ding altijd binnen staat en nauwelijks gebruikt wordt. Remhevels zijn van plastic, als die fiets 1x verkeerd valt is dat stuk. Een modale fiets met roller brakes en Nexus naaf gaat duizenden kms mee met alleen af en toe de ketting smeren en spannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 13:14
R_Zwart schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:42:
[...]

Om 1 of andere reden denken veel mensen dat die kleinere zaken (veel) duurder zijn dan de grote met shiny showrooms. Maar als ik hier in de buurt de kleinere winkels zie zijn die zo goed als niet duurder. Of dat nu witgoed is, meubelwinkels of zelfs de kleine dhz zaak die we hier nog hebben (waar je ook nog gewoon 1 schroef kan kopen ipv meteen een doos).
Vooral de wat langer bestaande kleine/eenmanszaken hebben vaak lage kosten omdat het winkelpand in eigendom is, of ze zitten in een goedkoper deel van de stad/het dorp wat verder ook geen probleem is want ze hebben een goed klantenbestand opgebouwd en via mond-op-mondreclame voldoende klanten.
Ze worden wel steeds zeldzamer, men raakt op leeftijd en moet stoppen, maar er is geen opvolging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrostHex
HallonRubus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:54:
[...]

Ja, heb zelf zo'n ding in de schuur staan als reservefiets. Zoiets als deze https://www.decathlon.nl/...-pastelgroen/_/R-p-323601

Prima fiets als je er alleen in het weekend mee naar het station gaat, maar bij elke dag woon-werk kan je alle slijtage onderdelen van zo'n fiets na een jaar al vervangen. De banden zijn bijvoorbeeld na een paar jaar al volledig uitgedroogd terwijl het ding altijd binnen staat en nauwelijks gebruikt wordt. Remhevels zijn van plastic, als die fiets 1x verkeerd valt is dat stuk. Een modale fiets met roller brakes en Nexus naaf gaat duizenden kms mee met alleen af en toe de ketting smeren en spannen.
In Duitsland hebben ze een gezegde hiervoor: Wer billig kauft, kauft zweimal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 19:13

Dennis1812

Amateur prutser

Goedkoop is duurkoop zeggen we in Nederland
Dat klinkt minder duits. En vaak is het nog waar ook.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Maar dit is ook een Decathlon fiets: https://www.decathlon.nl/...353248?mc=8872954&c=Zwart .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 19:13

Dennis1812

Amateur prutser

Meeste handelaren plakken er een sticker op van de winkel.
Die zullen ze als eerste helpen. Verder waarschijnlijk de merken die ze zelf verkopen en de rest kan naar meneer beun om de hoek.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:55
Sissors schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:33:
[...]

Decathlon heeft gewoon Shimano afgemonteerde fietsen. En als een fietsenmaker toch zat werk heeft snap ik dat hij zijn eigen klanten prio geeft. Maar ik vraag me al snel af wat een "internetfiets" is. Als in, is Decathlon van Rysel fiets, of een Canyon, een internet fiets? Gewoon Shimano / SRAM afgemonteerd? En bij die weet je dat hij van het internet komt (of nou ja, niet van een gewone fietsenzaak in geval van van Rysel natuurlijk). Maar is een Trek fiets die je bij een webshop koopt ook een internetfiets?
Kleine kanttekening bij afmontage van fietsen: Shimano maakt alles, van goedkoop tot peperduur. Alleen het merk zegt dus niet genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:15
Rob Z schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:11:
[...]

Kleine kanttekening bij afmontage van fietsen: Shimano maakt alles, van goedkoop tot peperduur. Alleen het merk zegt dus niet genoeg.
Die kantekkening is niet nodig hoor. Omdat het ging om beschikbaarheid van onderdelen voor een fietsenmaker. En die kan gewoon de goedkope en dure onderdelen van Shimano kopen. En hij zal ook gewoon fietsen verkopen met goedkope Shimano onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Uiteraard. Qua witgoed: bij mijn lokale handelaar geldt: bij hen gekocht is bij reparatie of diagnose geen voorrijkosten, anders 50 euro. Niet te repareren en schaf je bij hen een nieuw apparaat aan: voorrijkosten terug. Hele nette regeling :)

Vwb die fietsen: ik nem aan dat je als fietsenmaker (of automonteur, of whatever) een stukje kwaliteit aan je klanten wilt leveren, anders lopeen ze weg en ben je ze kwijt. Met goedkoper rommel is dat niet te doen, dus ik snap dat ze dat dan weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:15
The Eagle schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:16:
[...]

Uiteraard. Qua witgoed: bij mijn lokale handelaar geldt: bij hen gekocht is bij reparatie of diagnose geen voorrijkosten, anders 50 euro. Niet te repareren en schaf je bij hen een nieuw apparaat aan: voorrijkosten terug. Hele nette regeling :)

Vwb die fietsen: ik nem aan dat je als fietsenmaker (of automonteur, of whatever) een stukje kwaliteit aan je klanten wilt leveren, anders lopeen ze weg en ben je ze kwijt. Met goedkoper rommel is dat niet te doen, dus ik snap dat ze dat dan weigeren.
Maar ook met niet goedkope rommel doen ze niets. Vroeg aan een winkel of ze mijn fiets konden repareren ze vroegen niet welke merk/type etc en wat het probleem was. Het was direct nee omdat hij niet bij hun gekocht was. Terwijl het een merk/type was die hun ook gewoon verkochte...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:12
Afgelopen zomer op vakantie bij een kleine sportfietsenzaak langsgegaan voor een nieuw zadel, in de achterhoek. Stond een rasamsterdammer achter de balie, samen een zadel uitgezocht en hij heeft hem gemonteerd. Ik moest het maar een dag proberen, als het beviel zou ik een dag later komen betalen en anders terugbrengen. Vooruitbetalen was niet nodig want dat is lastig met terugbetalen. Niets van naam of nummer achter hoeven laten. Gewoon 'hier is het zadel veel plezier en tot morgen'.

Echt wat een vertrouwen! Dit kan toch haast alleen als de eigenaar zelf achter de balie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het wisselt een beetje in mijn ervaring. Voor kinderfietsen vind ik ze best prima, die gebruik je toch niet lang genoeg om echt te slijten en als je kind er een beetje normaal mee omgaat kan je ze prima weer doorverkopen. Het viel mij echter wel op dat hoe hoger de leeftijdscategorie hoe meer er beknibbeld wordt op bepaalde onderdelen, waarschijnlijk om bij een bepaald prijspunt te blijven.
Maar de Decathlon heeft een inpandige fietsenmaker, dus daar kan je sowieso terecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:32
Als ik 10K heb uit te geven aan een racefiets ga ik niet naar de Decathlon, 8)7
Dan kies ik toch wel voor een speciaal zaak waar ze me een goede fiets aanmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zie dat RIH-sport prijs op aanvraag heeft, die zal dan wel die 10k halen.. met zijn fietsen

Ontopic: weet niet zeker hoe de Hema ervoor staat, meen dat het weer beter gaat (maar ze zijn ook duurder, dus dan lukt het wel). Als die wegvalt is voor mij de fun er wel af, als dat al niet zo geworden is met wegvallen Bcc en Blokker.
Verder vind ik naast al de dure eettenten, een tent als Wendy's in ons land best welkom, de Mc heeft beetje het monopolie en die zijn niet zodanig goed dat ik zeg van yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:09

DDX

Mielemuis schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:04:
[...]

Als ik 10K heb uit te geven aan een racefiets ga ik niet naar de Decathlon, 8)7
Dan kies ik toch wel voor een speciaal zaak waar ze me een goede fiets aanmeten.
Gewoon naar een goede bikefitter dus en daarna naar een winkel om de juiste fiets te kopen.
En dat kan dus prima de fiets van decathlon zijn als die verder prijs ook goed is bijvoorbeeld vergeleken met andere merken. (en het design van helemaal zwart je aanstaat...)
En ja 9k klinkt als veel, maar soortgelijke fietsen gaan soms ruim over de 10k heen.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 01-10-2025 17:17 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sjah schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:13:
Zie dat RIH-sport prijs op aanvraag heeft, die zal dan wel die 10k halen.. met zijn fietsen

Ontopic: weet niet zeker hoe de Hema ervoor staat, meen dat het weer beter gaat (maar ze zijn ook duurder, dus dan lukt het wel). Als die wegvalt is voor mij de fun er wel af, als dat al niet zo geworden is met wegvallen Bcc en Blokker.
Verder vind ik naast al de dure eettenten, een tent als Wendy's in ons land best welkom, de Mc heeft beetje het monopolie en die zijn niet zodanig goed dat ik zeg van yep.
De naam Wendy's is al geregistreerd in de Benelux dus ze kunnen niet komen.
Gelukkig maar want we hebben al genoeg fastfoodmeuk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:32:
[...]

De naam Wendy's is al geregistreerd in de Benelux dus ze kunnen niet komen.
Gelukkig maar want we hebben al genoeg fastfoodmeuk. :P
Da's zo ja, maar goed lappen kan wel 'ns werken. En al genoeg zaken, tja de Mc gaat uitbreiden las ik een maand terug (in Europa en wereldwijd, en ook in Benelux), dan liever variatie.
Pagina: 1 ... 139 140 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels