Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
_JGC_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Klopt, maar daar kan je arbeidstijdverkorting voor aanvragen. Je kunt ook stug doorgaan met verlies draaien omdat er bijna geen hond in je winkel komt, en als dan je werknemers ziek worden moet je ze doorbetalen en zijn ze niet inzetbaar. Dan is het kiezen tussen 3 weken doorbetalen met winkel dicht of 6 weken winkel dicht omdat je personeel op de IC ligt.
Arbeidstijdverkorting is nu de "Wet Overbrugging werkbehoud" geworden. Kort gezegd komt het er op neer dat het UWV maximaal 90% van de loonkosten voor zijn rekening neemt (bij 100% omzetverlies) als je als werkgever niemand ontslaat en het resterende deel van het salaris betaalt. Het is dus bedoeld om te voorkomen dat mensen ontslagen gaan worden, niet om de zakken van de ondernemer te vullen...

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:33
bszz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Arbeidstijdverkorting is nu de "Wet Overbrugging werkbehoud" geworden. Kort gezegd komt het er op neer dat het UWV maximaal 90% van de loonkosten voor zijn rekening neemt (bij 100% omzetverlies) als je als werkgever niemand ontslaat en het resterende deel van het salaris betaalt. Het is dus bedoeld om te voorkomen dat mensen ontslagen gaan worden, niet om de zakken van de ondernemer te vullen...
Is dat ook van toepassing als er mensen in de proeftijd worden ontslagen of alle tijdelijke contracten niet verlengd? Feitelijk ontsla je ze dan niet. Mijn punt was meer dat in lastige tijden winkels als eerste omvallen waar het toch al niet zo goed mee ging..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
Deezers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Is dat ook van toepassing als er mensen in de proeftijd worden ontslagen of alle tijdelijke contracten niet verlengd? Feitelijk ontsla je ze dan niet. Mijn punt was meer dat in lastige tijden winkels als eerste omvallen waar het toch al niet zo goed mee ging..
Dit is niet een "lastige periode" dit is een onmogelijke periode voor veel winkels om te overleven, om banen te behouden van mensen die daar werken, maar ook bij toeleveranciers en anderen in de keten en het behoud van de banen van mensen die daar werken. Daar zijn in een zeer korte tijd zeer onconventionele maatregelen voor bedacht die vast geen maatwerk leveren voor ieder individueel geval maar die voor het "grote plaatje" hopelijk wel effectief zullen zijn. Bedenk verder dat elke euro die daarvoor wordt gespendeerd weer wordt uitgegeven in Nederland en daarmee koopkracht stimuleert met de banen die daarbij horen. je kunt er ook voor kiezen te vluchten naar Alieexpress en Amazon maar dan weet je zeker dat je een groot deel van je euro's exporteert naar het buitenland waar jij en ik er geen drol aan hebben.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:25
Er is geen een ondernemer die hier beter van wordt. Alle regelingen zijn puur gericht op het behouden van liquiditeit maar alles wordt als lening aangeboden. Er is geen staatsteun of gratis geld voor de ondernemers. Elke stuiver moet terug betaald worden. Alleen uitstel om te zorgen dat bedrijven hun acute problemen kunnen oplossen

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Wie gaat de Belastingdienst inhuren voor die controles dan? Ze krijgen het zonder crisis al niet voor elkaar om een fatsoenlijk aantal controles te doen. Iets met horizontaal toezicht ;)
Het CAF 11-team schijnt even niet zo veel te doen te hebben. Die hebben ook al ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HEMA was al geen gezond bedrijf en vreest nu voor zijn voortbestaan:

https://www.nu.nl/economi...helft-van-de-huur-in.html

It takes two fools to argue.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:58
XWB schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:20:
HEMA was al geen gezond bedrijf en vreest nu voor zijn voortbestaan:

https://www.nu.nl/economi...helft-van-de-huur-in.html
Klopt, we moeten ontzettend oppassen voor een bail out in de crisis, voor toch al ongezonde bedrijven.

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:53
Vind ik ook. Ongezond of niet duurzaam = failliet.

Aan de andere kant:
Iedereen heeft nu lokaal winkels en kleine ondernemingen die het moeilijk hebben.

Ik zou het een interessant idee vinden moest er nu een systeem van lokale crowdfunding opgezet worden. Zo kan je je eigen lokale winkel, café, bakker, restaurant... Handelszaken die je persoonlijk goed kent ondersteunen.

Je moet altijd voorzichtig blijven dus niet beginnen met grote bedragen. Maar ik zou best voor mezelf wel een lijstje kunnen opstellen van 5 lokale winkels waar ik bvb 100€ aan kan lenen in ruil voor een korting op toekomstige aankopen bij hen. Voorwaarden zijn te bespreken.

• bszz
  • Nu online
Wozmro schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:04:
Vind ik ook. Ongezond of niet duurzaam = failliet.

Aan de andere kant:
Iedereen heeft nu lokaal winkels en kleine ondernemingen die het moeilijk hebben.

Ik zou het een interessant idee vinden moest er nu een systeem van lokale crowdfunding opgezet worden. Zo kan je je eigen lokale winkel, café, bakker, restaurant... Handelszaken die je persoonlijk goed kent ondersteunen.

Je moet altijd voorzichtig blijven dus niet beginnen met grote bedragen. Maar ik zou best voor mezelf wel een lijstje kunnen opstellen van 5 lokale winkels waar ik bvb 100€ aan kan lenen in ruil voor een korting op toekomstige aankopen bij hen. Voorwaarden zijn te bespreken.
Gewoon lokaal je boodschappen doen. Ook kleine winkels bezorgen in deze tijden graag! En sneller dan sommige webshops op het moment. Zou je eigenlijk altijd moeten doen: je versterkt er je eigen gemeenschap mee en daar heeft iedereen baat bij.

• sambalbaj
  • Niet online
Jase & Joy (8 speelgoedwinkels) stopt er mee. Bestond ook pas sinds afgelopen zomer.

Heb overigens weinig sympathie voor die grote ketens die nu eenzijdig zeggen dat ze geen huur meer betalen.

[Voor 11% gewijzigd door sambalbaj op 01-04-2020 22:30]

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lokaal je boodschappen doen?

Leuk & aardig; dat doe ik ook zeer zeker, voor de zaken die je lokaal kunt kopen!
99% van al onze versproducten qua food kopen we hier in onze stad/dorp. Vooral op de markt en wat lokale leveranciers waren we al jarenlang klant zijn. Of rechtstreeks bij de boerderij.

MAAR! Zoals al vaker aangegeven, vele andere foodproducten (houdbare zaken zoals specifieke meelsoorten, olieën, kruiden en specerijen, e.d.) die konden we vroeger wel lokaal aanschaffen. Maar die tijd is al jarenlang voorbij. M.a.w. dan kun je niet meer om online heen.
En die online toko's hebben de laatste weken ook leveringsproblemen door alle hamsterwoede. :-(

En laten we nou niet roomser zijn dan de paus; want alle boodschappen die je doet bij de plaatselijke supermarkt? Wie ondersteun je dan? Juist ja, vooral de aandeelhouders van dat soort supermarkten...
Of het nou de van Eerds (Jumbo), de Albrecht familie (Aldi), meneer Schwarz van de Lidl, of de aandeelhouders van AH zijn. Wat dat betreft hoeven we daar echt geen medelijden mee te hebben. :|

[Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2020 22:49]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
ehtweak schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:27:
Lokaal je boodschappen doen?

Leuk & aardig; dat doe ik ook zeer zeker, voor de zaken die je lokaal kunt kopen!
99% van al onze versproducten qua food kopen we hier in onze stad/dorp. Vooral op de markt en wat lokale leveranciers waren we al jarenlang klant zijn. Of rechtstreeks bij de boerderij.

MAAR! Zoals al vaker aangegeven, vele andere foodproducten (houdbare zaken zoals specifieke meelsoorten, olieën, kruiden en specerijen, e.d.) die konden we vroeger wel lokaal aanschaffen. Maar die tijd is al jarenlang voorbij. M.a.w. dan kun je niet meer om online heen.
En die online toko's hebben de laatste weken ook leveringsproblemen door alle hamsterwoede. :-(

En laten we nou niet roomser zijn dan de paus; want alle boodschappen die je doet bij de plaatselijke supermarkt? Wie ondersteun je dan? Juist ja, de aandeelhouders van dat soort supermarkten...
Of het nou de van Eerds (Jumbo), de Albrecht familie (Aldi), meneer Schwarz van de Lidl, of de aandeelhouders van AH zijn. Wat dat betreft hoeven we daar echt geen medelijden mee te hebben. :|
Besef je even dat die vestiging van een grote keten mogelijk door een kleine ondernemer voor eigen rekening en risico wordt uitgebaat. Het zijn vaak franchisenemers die een grote bijdrage aan de lokale economie leveren met werkgelegenheid en lokale bestedingen (Juist kleine lokale ondernemers snappen het belang van lokaal kopen). Daarbij heb ik het uiteraard niet over de supermarkten: In de huidige situatie hebben zij geen reden tot klagen. Maar blijf vooral bij alles wat je wilt kopen je eerst afvragen: "kan het lokaal?"

• mschol
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:27:
Jase & Joy (8 speelgoedwinkels) stopt er mee. Bestond ook pas sinds afgelopen zomer.

Heb overigens weinig sympathie voor die grote ketens die nu eenzijdig zeggen dat ze geen huur meer betalen.
nooit van gehoord, waar zaten ze?

en nog geen jaar uitgehouden is wel heel erg :X

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 02-06 22:27

MeNTaL_TO

The future is not set

mschol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:27:
[...]

Ik vraag me hetzelfde af van Toychamps, dat is in Utrecht de doorstart van Intertoys, halve lege winkel en vooral erg prijzig (in mijn referentiekader voor de console afdeling)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
mschol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:27:
[...]

In Amersfoort, winkelcentrum Emiclear, zat er in ieder geval eentje in een oud Intertoys pand. Was een leuk klein winkeltje.

Maarja steeds meer ouders om ons heen kopen hun speelgoed van ome Ali ( 8)7 ) en Corona helpt de fysieke winkel al helemaal niet.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:13:
[...]

Ik vraag me hetzelfde af van Toychamps, dat is in Utrecht de doorstart van Intertoys, halve lege winkel en vooral erg prijzig (in mijn referentiekader voor de console afdeling)
De Toychamp hier in Apeldoorn komt mij altijd wel als druk/redelijk bezocht over. Qua consoles/videogames is het karig maarja ze zitten pal naast de MediaMarkt en ik vraag mij af of de fysieke markt voor videogames nog zo luceratief is om een groter deel van je winkel aan op te offeren.

De winkel voelt alleen aan als een fabriekshal maar leeg is de Toychamp hier zeker niet.

[Voor 11% gewijzigd door Caayn op 02-04-2020 09:08]

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:59
Caayn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:03:
[...]
In Amersfoort, winkelcentrum Emiclear, zat er in ieder geval eentje in een oud Intertoys pand.

[...]
De Toychamp hier in Apeldoorn komt mij altijd wel als druk/redelijk bezocht over. Qua consoles/videogames is het karig maarja ze zitten pal naast de MediaMarkt en ik vraag mij af of de fysieke markt voor videogames nog zo luceratief is om een groter deel van je winkel aan op te offeren.

De winkel voelt alleen aan als een fabriekshal maar leeg is de Toychamp hier zeker niet.
Is sinds de Playstation al niet meer lucratief. Videogames is een service product met marges van 2-3 euro per game. Totaal niet interessant die markt. Kapot gemaakt door onder andere Steam, Amazon etc.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:08:
[...]

Is sinds de Playstation al niet meer lucratief. Videogames is een service product met marges van 2-3 euro per game. Totaal niet interessant die markt. Kapot gemaakt door onder andere Steam, Amazon etc.
Heb vlak na de introductie van de xBox 360 een aantal exemplaren gekocht voor een zakelijk multimedia project (we gebruikten MCE).

Dacht dat de plaatselijke Intertoys wel blij zou zijn met deze mooie order en vroeg of er iets met de prijs gedaan kon worden. De beste man liet me z'n inkoopfacturen zien, zijn marge was €7,50 8)7. Apparaten kostten toen iets van €350 per stuk.

iRacing Profiel

• CryptoNL
alexbl69 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:26:
[...]

Heb vlak na de introductie van de xBox 360 een aantal exemplaren gekocht voor een zakelijk multimedia project (we gebruikten MCE).

Dacht dat de plaatselijke Intertoys wel blij zou zijn met deze mooie order en vroeg of er iets met de prijs gedaan kon worden. De beste man liet me z'n inkoopfacturen zien, zijn marge was €7,50 8)7. Apparaten kostten toen iets van €350 per stuk.
Klopt en dat gaat ook niet veranderen, want de consoles etc gaan niet goedkoper ingekocht worden. Er zijn een handjevol leveranciers van dat spul met vaak ''capped inkoopprijzen''.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:05

Erasmo

Laadpaaljager

Worden de meeste consoles in de eerste periode sowieso niet al met verlies gekocht door de producent? Dan zat dan ook wel invloed hebben op de marge.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• CryptoNL
Erasmo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:52:
Worden de meeste consoles in de eerste periode sowieso niet al met verlies gekocht door de producent? Dan zat dan ook wel invloed hebben op de marge.
Mwa in dat marketingverhaal geloof ik niet zo ;) Tussenhandelaren oftewel de groothandel pakt enkele euro's en verbied je gewoon een console onder een bepaalde adviesprijs te verkopen. Houd je je daar niet aan? Dan is er voor jou ineens geen voorraad meer ;)

• Caayn
CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:07:
[...]

Mwa in dat marketingverhaal geloof ik niet zo ;) Tussenhandelaren oftewel de groothandel pakt enkele euro's en verbied je gewoon een console onder een bepaalde adviesprijs te verkopen. Houd je je daar niet aan? Dan is er voor jou ineens geen voorraad meer ;)
Of je het gelooft of niet is aan jou. Alles wijst er nog steeds op dat sommige consoles met de nodige verliezen verkocht zijn incl. lagere winsten en grotere verliezen.

De PS3 heeft Sony het nodige gekost omdat deze ver onder de productieprijs werd verkocht om maar marktaandeel te winnen: https://www.gamesindustry...unch-damages-sony-profits

• Wozmro
bszz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:21:
[...]

Gewoon lokaal je boodschappen doen. Ook kleine winkels bezorgen in deze tijden graag! En sneller dan sommige webshops op het moment. Zou je eigenlijk altijd moeten doen: je versterkt er je eigen gemeenschap mee en daar heeft iedereen baat bij.
Doen we al +10 jaar. Maar wat mij betreft zit er toch een grens aan consumeren als individu.

1 savooikool per maand van onze lokale boer is leuk maar 1 per week is er wat over.

Beter veel individuen die een beetje consumeren dan enkele die dat heel veel doen.

En lokaal consumeren zou ook moeten betekenen lokaal investeren.
Het kost minder moeite om een etf in opkomende markten te kopen dan dat je kan investeren in een lokaal restaurant. Ja je kan er gaan eten maar ook niet elke dag of elke week, er zijn grenzen.

• bszz
  • Nu online
Wozmro schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:59:
[...]

Doen we al +10 jaar. Maar wat mij betreft zit er toch een grens aan consumeren als individu.

1 savooikool per maand van onze lokale boer is leuk maar 1 per week is er wat over.

Beter veel individuen die een beetje consumeren dan enkele die dat heel veel doen.

En lokaal consumeren zou ook moeten betekenen lokaal investeren.
Het kost minder moeite om een etf in opkomende markten te kopen dan dat je kan investeren in een lokaal restaurant. Ja je kan er gaan eten maar ook niet elke dag of elke week, er zijn grenzen.
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Door lokaal te kopen investeer je in je lokale gemeenschap. De ROI is alleen wat lastiger dan een winstdelingsregeling en van een andere aard. Het is ook niet iets dat je in je eentje voor elkaar krijgt. daar is een bepaald bewustzijn voor nodig en misschien in deze tijden wel een soort urgentiebesef, maar eigenlijk zie ik niet zoveel verschil met bijvoorbeeld de wel/gee/minder vlees discussie: Eén vegetariër zal de wereld ook niet veranderen, ook daar is meer massa voor nodig. het is bovendien niet zo dat je extra zaken zou moeten kopen of elke dag hetzelfde (Er is volgens mij geen plaats in Nederland waar je alleen van de lokale boer savooikool kunt kopen). Wat ik wel stiekem hoop is dat zoveel mogelijk mensen bij alles wat ze nu al kopen eens gaan nadenken of dat niet lokaal mogelijk is: Koop je schoenen gewoon in een schoenenwinkel en je skeelers in de lokale sportwinkel. Er is vast ook een lokale groenteboer die meer verkoopt dan savooikool, etc. etc. uiteraard voor zover realistisch en mogelijk, maar dan denk ik dat er nog steeds een heleboel kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ultieme poging om HEMA te redden?
HEMA-eigenaar Marcel Boekhoorn is bereid om eigen kapitaal in de noodlijdende winkelketen te stoppen, mits de de schuldeisers een deel van de schuld kwijtschelden. Zo meldt het FD zaterdagochtend.

Boekhoorn moet volgens het FD in juni een lening van ruim 50 miljoen aflossen.

Om te voorkomen dat de winkelketen op de fles gaat heeft Boekhoorn zijn schuldeisers verzocht om over te gaan op schuldsanering. De HEMA-eigenaar zou dan een deel van de schulden via zijn investeringsmaatschappij Ramphastos Investments willen terugbetalen.
50 miljoen euro in juni aflossen, hoe is het toch zover kunnen komen :?

[Voor 5% gewijzigd door XWB op 05-04-2020 13:43]

It takes two fools to argue.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:59
bszz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:11:
[...]

Ik begrijp je reactie niet helemaal. Door lokaal te kopen investeer je in je lokale gemeenschap. De ROI is alleen wat lastiger dan een winstdelingsregeling en van een andere aard. Het is ook niet iets dat je in je eentje voor elkaar krijgt. daar is een bepaald bewustzijn voor nodig en misschien in deze tijden wel een soort urgentiebesef, maar eigenlijk zie ik niet zoveel verschil met bijvoorbeeld de wel/gee/minder vlees discussie: Eén vegetariër zal de wereld ook niet veranderen, ook daar is meer massa voor nodig. het is bovendien niet zo dat je extra zaken zou moeten kopen of elke dag hetzelfde (Er is volgens mij geen plaats in Nederland waar je alleen van de lokale boer savooikool kunt kopen). Wat ik wel stiekem hoop is dat zoveel mogelijk mensen bij alles wat ze nu al kopen eens gaan nadenken of dat niet lokaal mogelijk is: Koop je schoenen gewoon in een schoenenwinkel en je skeelers in de lokale sportwinkel. Er is vast ook een lokale groenteboer die meer verkoopt dan savooikool, etc. etc. uiteraard voor zover realistisch en mogelijk, maar dan denk ik dat er nog steeds een heleboel kan.
Ik zou best in fysieke winkels willen kopen maar vaak in de service zo bedroevend of de prijzen dat zij zichzelf volledig weg-concurren t.o.v. online. Recentelijk is hier een nieuwe kledingwinkel voor mannen geopend; gericht op het wat luxeren segment; kom je binnen en staat er overal eten/drinken. Ik ben +/- 5-10 minuten binnen geweest maar al het personeel was vooral druk met elkaar. Nu hoef ik geen gratis eten/drinken maar ik neem aan dat er het er niet voor de show stond; ik ben weggegaan en kom er niet meer terug; bestel wel online bij de bijenkorf bijv.

Ander voorbeeld; waarom zou ik 2x zoveel betalen voor een paar hardloopschoenen (ik weet welk model en maat ik nodig heb) dan online ? worden ze nog thuisbezorgd ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:00
XWB schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:42:
Ultieme poging om HEMA te redden?

[...]

50 miljoen euro in juni aflossen, hoe is het toch zover kunnen komen :?
Het is in handen geweest van parasieten, die de Hema vol hebben gestopt met schulden.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:11
bszz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:11:
[...]

Ik begrijp je redenering, maar vanuit de klant gezien moet je je ook afvragen bij heel veel winkels of die nog wel iets toevoegen en dus wel bestaansrecht hebben. Online heb je een veel groter aanbod en vaak ook nog meer en betere informatie.
Voor sommige zaken zou ik idd graag persoonlijke voorlichting willen. Neem jouw eigen voorbeeld van de skeelers. Maar juist zo'n aankoop zou ik dus niet snel bij een willekeurige lokale sportzaak kopen, dan zou ik naar een goed aangeschreven skeeler speciaalzaak gaan en heb ik er geen moeite mee om er 75 km voor te moeten rijden.
Len020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:53:
[...]

Ander voorbeeld; waarom zou ik 2x zoveel betalen voor een paar hardloopschoenen (ik weet welk model en maat ik nodig heb) dan online ? worden ze nog thuisbezorgd ook.
Die dan lokaal toevallig net niet in jouw maat op voorraad is en waar je volgende week voor terug mag komen....

[Voor 4% gewijzigd door Ankona op 06-04-2020 11:16]

alles kan off-topic

• bszz
  • Nu online
[...]

Ik zou best in fysieke winkels willen kopen maar vaak in de service zo bedroevend of de prijzen dat zij zichzelf volledig weg-concurren t.o.v. online. Recentelijk is hier een nieuwe kledingwinkel voor mannen geopend; gericht op het wat luxeren segment; kom je binnen en staat er overal eten/drinken. Ik ben +/- 5-10 minuten binnen geweest maar al het personeel was vooral druk met elkaar. Nu hoef ik geen gratis eten/drinken maar ik neem aan dat er het er niet voor de show stond; ik ben weggegaan en kom er niet meer terug; bestel wel online bij de bijenkorf bijv.

Er zijn echt zeker goede fysieke winkels te vinden die echt niet 2 keer zo duur zijn als op internet met goede service etc. Het beeld dat geschetst wordt is een karikatuur die zwaar overdreven is. Bovendien mag ik hopen dat de meeste fysieke winkels tegenwoordig ook een webshop hebben. Waarom zou je dan kiezen voor Amazon en niet voor lokaal? Zie het ook als een investering in je lokale gemeenschap. Uiteindelijk pluk jij daar ook de vruchten van.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caayn
[...]
Dat is wel een heel overdreven beeld in mijn ervaring.

Zelf loop ik ondertussen een aantal jaar hard en weet ik aardig wat ik van een schoen verwacht. Toch koop ik ze gewoon in een fysieke winkel. Waarom? Ookal koop ik dezelfde schoen (maar dan bijv. het 2020 model ipv 2019) dan kan het maar zo zijn dat hij anders zit en ook anders loopt. Bovendien heb ik dan gelijk de optie om ook weer eens verder te kijken naar andere modellen en merken.

Stukje service vanuit de winkel waar ik kom (RunX in Apeldoorn): Mochten de schoenen na een keer hardlopen* toch niet lekker lopen kan ik zonder problemen terug naar de winkel en wordt er door het personeel mee gekeken waarom ze niet lekker zitten. Misschien ben ik dan een tientje meer kwijt maar voor de service die geboden wordt heb ik daar geen enkel probleem mee.

offtopic:
*En dan niet op een indoorbaantje, loopband of voor de winkel buiten, maar tijdens je gewone hardloop oefening.

• Len020
Caayn schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:46:
[...]

Zelf loop ik ondertussen een aantal jaar hard en weet ik aardig wat ik van een schoen verwacht. Toch koop ik ze gewoon in een fysieke winkel. Waarom? Ookal koop ik dezelfde schoen (maar dan bijv. het 2020 model ipv 2019) dan kan het maar zo zijn dat hij anders zit en ook anders loopt. Bovendien heb ik dan gelijk de optie om ook weer eens verder te kijken naar andere modellen en merken.

Stukje service vanuit de winkel waar ik kom (RunX in Apeldoorn): Mochten de schoenen na een keer hardlopen* toch niet lekker lopen kan ik zonder problemen terug naar de winkel en wordt er door het personeel mee gekeken waarom ze niet lekker zitten. Misschien ben ik dan een tientje meer kwijt maar voor de service die geboden wordt heb ik daar geen enkel probleem mee.

offtopic:
*En dan niet op een indoorbaantje, loopband of voor de winkel buiten, maar tijdens je gewone hardloop oefening.
Overdreven? begin januari Saucony Guide (kleur/model indentiek in dit voorbeeld) gekocht bij F*****shop gekocht á 65€ , deze zijn sinds vorige week in de sale bij R*day á 97 euro alleen hebben ze alleen nog maat 8 & 10. In januari was deze schoen nog full price bij deze winkel. Wil niet zeggen dat ik nooit offline koop; dat doe ik voor nieuwe modellen, maar met zulke verschillen ben ik geen dief van mn eigen portemonee
bszz schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:20:
[...]

Er zijn echt zeker goede fysieke winkels te vinden die echt niet 2 keer zo duur zijn als op internet met goede service etc. Het beeld dat geschetst wordt is een karikatuur die zwaar overdreven is. Bovendien mag ik hopen dat de meeste fysieke winkels tegenwoordig ook een webshop hebben. Waarom zou je dan kiezen voor Amazon en niet voor lokaal? Zie het ook als een investering in je lokale gemeenschap. Uiteindelijk pluk jij daar ook de vruchten van.
Mooie slogan die je al een paar x geplaatst hebt; maar welke vruchten pluk ik dan?
Amazon bied als mij als koper ook nog eens een perfect retourbeleid; wat bij 'kleinere webshops' vaak verre van klantvriendelijk is.

Ik ben niet tegen lokale winkels of kleinere winkels, maar vaak (=niet altijd) is hun service/gebruiksgemak niet klantgericht.

[Voor 23% gewijzigd door Len020 op 06-04-2020 11:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:37
Met amazon koop je niet eens meer Nederlands maar gooi je dus letterlijk al je centen buiten de NL economie. Waarom gebruik je dan niet een NL platform?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-06 23:12

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:09:
Met amazon koop je niet eens meer Nederlands maar gooi je dus letterlijk al je centen buiten de NL economie. Waarom gebruik je dan niet een NL platform?
Zodra die NL platforms zich dan kunnen meten met Amazon op basis van prijs, kwaliteit, levertijd en service dan ben ik om. En op een of twee van die punten lukt dat vaak wel, maar niet als som van alle vier.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blik1984
AllSeeyinEye schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:23:
[...]

Zodra die NL platforms zich dan kunnen meten met Amazon op basis van prijs, kwaliteit, levertijd en service dan ben ik om. En op een of twee van die punten lukt dat vaak wel, maar niet als som van alle vier.
Service: zie ik echt geen groot verschil, behalve dat amazon bij ieder probleempje gewoon direct je geld teruggeeft. Dat kun je zien als "service", maar dat is gewoon ingegeven door de bak met geld waar ze op zitten.
Prijs: soms wel, maar de laatste prijsvergelijkingen laten zien dat ook dat verschil beperkt is
Kwaliteit: Of je nou een A-merk bij Amazon koopt of bij bol.com, zit geen verschil in
Levertijd: Merendeel van de gevallen is bol.com, en/of de andere platformen beter in.

Dus truth be told, ik zie niet in waarom je al je centen aan de Amerikaanse retail (of in een ander voorbeeld, de Chinese retail) zou geven. Ze zorgen beperkt voor werkgelegenheid in NL, dragen nauwelijks belasting af en je spekt er de Nederlandse ondernemers ook vaak niet mee

• bszz
  • Nu online
Len020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:51:
[...]

Overdreven? begin januari Saucony Guide (kleur/model indentiek in dit voorbeeld) gekocht bij F*****shop gekocht á 65€ , deze zijn sinds vorige week in de sale bij R*day á 97 euro alleen hebben ze alleen nog maat 8 & 10. In januari was deze schoen nog full price bij deze winkel. Wil niet zeggen dat ik nooit offline koop; dat doe ik voor nieuwe modellen, maar met zulke verschillen ben ik geen dief van mn eigen portemonee

[...]

Mooie slogan die je al een paar x geplaatst hebt; maar welke vruchten pluk ik dan?
Amazon bied als mij als koper ook nog eens een perfect retourbeleid; wat bij 'kleinere webshops' vaak verre van klantvriendelijk is.

Ik ben niet tegen lokale winkels of kleinere winkels, maar vaak (=niet altijd) is hun service/gebruiksgemak niet klantgericht.
Een euro doe je lokaal uitgeeft wordt voor een deel nog een keer lokaal uitgegeven etc. waarmee de lokale economie versterkt wordt. Een euro die je bij Amazon uitgeeft doet helemaal niets voor de lokale economie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Len020
bszz schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:58:
[...]

Een euro doe je lokaal uitgeeft wordt voor een deel nog een keer lokaal uitgegeven etc. waarmee de lokale economie versterkt wordt. Een euro die je bij Amazon uitgeeft doet helemaal niets voor de lokale economie.
Ik doe dan ook even de aanname dat je niet naar t buitenland op vakantie gaat ? want waarom zou je de economie van een ander land steunen wanneer je ook in Nederland op vakantie kan.

Maargoed ik heb nog geen steekhoudend argument gehoord waarom ik procentueel gezien 'veel' meer zal betalen voor hetzelfde product , behalve dat lokaal kopen goed zou zijn.

In het meerdendeel van de winkels in de customer experience simpelweg bedroevend.

• Blik1984
Len020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:11:
[...]

Ik doe dan ook even de aanname dat je niet naar t buitenland op vakantie gaat ? want waarom zou je de economie van een ander land steunen wanneer je ook in Nederland op vakantie kan.

Maargoed ik heb nog geen steekhoudend argument gehoord waarom ik procentueel gezien 'veel' meer zal betalen voor hetzelfde product , behalve dat lokaal kopen goed zou zijn.

In het meerdendeel van de winkels in de customer experience simpelweg bedroevend.
Als het prijsverschil significant is vind ik het ook wel een ander verhaal. In jouw voorbeeld van schoenen die 50% schelen in prijs vind ik het logisch dat je voor die 50% verschil kiest. En dan heb je het ook nog bij een nederlandse webshop gekocht, dus dan gaat het argument sowieso al niet op.

• bszz
  • Nu online
Len020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:11:
[...]

Wel een beetje realistisch blijven graag.. Uiteraard voor zover mogelijk en realistisch maar je doet net alsof elke winkel een bedroevende ervaring is en dat klopt natuurlijk ook niet. Ook in webwinkelland is het aantal webshops met een bedroevende user experience enorm.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-06 18:11
Blik1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:34:

Dus truth be told, ik zie niet in waarom je al je centen aan de Amerikaanse retail (of in een ander voorbeeld, de Chinese retail) zou geven. Ze zorgen beperkt voor werkgelegenheid in NL, dragen nauwelijks belasting af en je spekt er de Nederlandse ondernemers ook vaak niet mee
Omdat ik goedkoper uit ben? Als ik een slimme stekker voor €34,95 bij Bol.com moet betalen, terwijl dezelfde stekker nog geen €10 in China kost, dan weet ik het wel. Helemaal nu ik 30 stuks in huis heb.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:15:
[...]

Die dan lokaal toevallig net niet in jouw maat op voorraad is en waar je volgende week voor terug mag komen....
Vreemd genoeg maak ik dat veel meer mee bij fysieke winkels. Zeker als je een populaire maat hebt is het vaak niet op voorraad. Ik moest een keer zelfs maar genoegen nemen met een halve maat kleiner, dacht het niet :X
Caayn schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:46:
[...]

offtopic:
Ik neem aan dat je op een gegeven moment wel merktrouw bent/wordt? Ik koop voor hardloopschoenen altijd Nike Free, omdat zij toch maatvast zijn. Na veel merken uitgeprobeerd te hebben.
Dus scheelt ook een hoop geprobeersel. Het is dan ook hup, oude weg, nieuwe aan en gaan.
GioStyle schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:22:
[...]

Omdat ik goedkoper uit ben? Als ik een slimme stekker voor €34,95 bij Bol.com moet betalen, terwijl dezelfde stekker nog geen €10 in China kost, dan weet ik het wel. Helemaal nu ik 30 stuks in huis heb.
Hmm.. met elektronica en zeker stekkers/opladers ben ik niet zo geneigd om bij Ali te halen. Alleen als ik zeker weet dat deze dezelfde is als hetgeen wat je hier (of elders in de wereld met kwaliteitscontrole) ga kopen.
(En dan nog heb ik de Gosund stekkers gecheckt, doordat ik ze toch moest openmaken voor het flashen. Waren wel goedkoper bij amazon.de, dus daar gehaald.)

[Voor 16% gewijzigd door kmf op 06-04-2020 15:26]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• GioStyle
@kmf

Voorbeeld die ik aanhaal is de BlitzWolf BW SHP2. Kost bij Bol.com €34,95. Dezelfde stekker bij Banggood.com kost met een beetje korting onder de €10.

Precies dezelfde stekker.

Je moet natuurlijk wel je gezond verstand gebruiken. Opladers van €1 moet je links laten liggen.

• bszz
  • Nu online
[...]

Ahum, bol.com is geen fysieke winkel maar kennelijk wel enorm duur :+ maar belangrijker: dit is natuurlijk een ontzettend n=1 argument

[Voor 7% gewijzigd door bszz op 06-04-2020 15:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:11
Dan jeukt bij mij toch de principiële vraag wat die lokale economie mij waard is.

Vooropgesteld, ik gun een ondernemer graag zijn omzet. Als ik goed geholpen word is mij dat wat waard en is het me het waard dat zo'n ondernemer bestaansrecht heeft.

Maar moet ik een ondernemer steunen enkel omdat hij minder dan 10 km bij mij vandaan woont?
Mensen die ik persoonlijk ken en mag gun ik graag wat extra, maar de meeste winkeliers in de regio zijn voor mij net zo anoniem als de ondernemers achter een webshop.

Persoonlijk heb ik liever landelijk een paar goede speciaalzaken, genoeg om elkaar scherp te houden en niet teveel om wel genoeg markt te hebben. En landelijk... ach eigenlijk maken de grenzen ook niet zo heel veel uit. Voordeel van landelijk is vooral dat de bezorging snel is en in geval van problemen het eventueel nog aan te rijden is. Verder kan het een voordeel zijn dat de belastingen in het systeem landen waar ik zelf ook de gaten van mag opvullen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GioStyle
bszz schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:51:
[...]

Ahum, bol.com is geen fysieke winkel maar kennelijk wel enorm duur :+ maar belangrijker: dit is natuurlijk een ontzettend n=1 argument
Dit is geen n=1 argument. Zo'n beetje alles wat ik online koop wordt besteld in Duitsland of China. Simpelweg, omdat het voor mij goedkoper is.

Gevolg is dat ik blijkbaar de lokale economie niet steun. (of dat nou fysieke winkels zijn of webshops dat terzijde). Maar waarom zou ik allerlei tussenliggende partijen moeten gaan sponsoren om mij hetzelfde product te bezorgen tegen een hoger prijs? Wat levert het mij op behalve hogere kosten?

[Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 06-04-2020 16:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18:09
Simpelweg niets. Op korte termijn zeker niet.
Op de langere termijn zou je kunnen kiezen uit 2 opties:
1) alle aankopen doen bij partijen in het buitenland. Dit gaat ten koste van de binnenlandse economie en zichtbaarder dichtbij ook ten koste van partijen die lokale evenementen en sportverenigingen sponsoren.
2) Meer aankopen dichterbij doen waardoor er binnen Nederland mensen aan het werk blijven, wat voor een deel ook de partijen goed zal doen waar wellicht jijzelf of je werkgever geld aan verdient.
Ik snap dat in de ideale wereld alles tegen de goedkoopste prijs dichtbij gekocht kan worden, en ik keur het ook niet af als ergens ter wereld de goedkoopste prijs gezocht wordt, maar dan moet er later ook niet geklaagd worden als er voorzieningen en mogelijkheden dichtbij verdwijnen.

Maar de keuze is moeilijk, zo stond ik zaterdagmiddag in de Intertoys met mijn zoontje voor een doos lego die online 19 euro goedkoper was. Maar dan had hij niet datzelfde weekend de doos in gebruik, kon de cadeaubon er niet vanaf (10 euro) en hielp ik niet de lokale vestiging laten bestaan. Zo kies ik niet altijd.

• Blik1984
[...]

De wereld is natuurlijk niet zo zwart-wit, zie ook mijn nuance een post later bij grote prijsverschillen. Maar met Amazon zijn die prijsverschillen meestal niet zo groot (en ja, n=1 producten om mijn punt te ontkrachten ga je zeker vinden, en andersom waarschijnlijk ook). En als het precies hetzelfde product betreft, en het prijsverschil met China is zo groot, heb je logischerwijs een punt. Dan heeft de NL verkoper waarschijnlijk de stekkers ook in China gekocht bij dezelfde bron

In beide gevallen is de originele bron gewoon in China, en het heeft niet heel veel zin om een tussenliggende partij te gaan sponsoren als het makkelijk gemaakt wordt om het direct in China te kopen.

Maar je valt nu heel erg over een n=1 voorbeeld met als voorbeeld China vs. bol.com. Doe nu eens hetzelfde voor een product dat 1 euro verschilt met Amazon? Dan wordt het opeens een heel andere overweging. En realistisch gezien is het verschil met amazon vs. bol.com eerder in de range 0-5% dan 50+%

[Voor 23% gewijzigd door Blik1984 op 06-04-2020 16:36]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-06 23:12

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:31:
[...]

In beide gevallen is de originele bron gewoon in China, en het heeft niet heel veel zin om een tussenliggende partij te gaan sponsoren als het makkelijk gemaakt wordt om het direct in China te kopen.
Dit is natuurlijk het geval bij heel veel artikelen die je bij NL webshops, winkels en zelfs marktplaats aan kan schaffen. Het zijn allemaal de producten van Banggood, Ali en Ebay die iets groter ingekocht worden en met een opslag (originele prijs x3 doorgaans) doorgezet worden in de lokale Nederlandse markt. Het voordeel is dat de verzending voor de eindklant sneller gaat, verder niets.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gomez12
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:02:
Dan jeukt bij mij toch de principiële vraag wat die lokale economie mij waard is.
Tja, de grote grap is dat ik eigenlijk graag mijn lokale economie wil steunen, alleen daar is er gewoon weinig van...
Ik beschouw AH / bol.com toch echt niet meer als lokale economie. Dat is gewoon onderdeel van de wereldeconomie. Net zoals Mediamarkt / Coolblue etc.

Je kunt het leuk gaan bekijken vanaf arbitraire landsgrenzen, alleen dan moet je ook wel realistische gaan kijken en dan zie je dat bol.com gewoon in Belgie zit en naar Frankrijk wilt en hun moederbedrijf Ahold Delhaise dat staat gewoon in de top 10 van supermarkten ter wereld...

Oftewel hoe wil je dat ooit nog eens lokale economie gaan noemen...

En dan krijg je dus ook dat het mij niet meer uitmaakt of ik bij bol.com of amazon.com bestel.
AllSeeyinEye schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:51:
[...]

Dit is natuurlijk het geval bij heel veel artikelen die je bij NL webshops, winkels en zelfs marktplaats aan kan schaffen. Het zijn allemaal de producten van Banggood, Ali en Ebay die iets groter ingekocht worden en met een opslag (originele prijs x3 doorgaans) doorgezet worden in de lokale Nederlandse markt. Het voordeel is dat de verzending voor de eindklant sneller gaat, verder niets.
Je vergeet het grootste voordeel, de selectie. De NL webshops hebben de plicht om hun spullen te selecteren op EU-eisen, zelf kopen bij Ali heb je dat niet.

Uiteraard vervaagt dat voordeel al heel veel als je gewoon een bepaald merk neemt. Maar ik wens jou veel succes als je even een batterypack bij Ali wilt halen, dan krijg je 100.000 keuzes varierend van 1cent tot 100 euro.

De Nederlandse winkel heeft die keuze al voor je gemaakt en de originele prijs gaat dan veelal niet x3 doorgaans, er zitten nog allemaal andere kosten aanvast etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Len020
bszz schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:16:
[...]

Wel een beetje realistisch blijven graag.. Uiteraard voor zover mogelijk en realistisch maar je doet net alsof elke winkel een bedroevende ervaring is en dat klopt natuurlijk ook niet. Ook in webwinkelland is het aantal webshops met een bedroevende user experience enorm.
Dus in Nederland op vakantie in on-realistisch ? Maar laten we wel zijn; prijs is gewoon een van de belangrijkste zaken bij de aanschaf van een artikel , niet voor niets zijn pricewatch achtige sites zéér geliefd. En zoals @GioStyle al zei; waarom moet ik het 'ondernemerschap' sponseren door een (veel) hogere prijs te betalen ?

• sambalbaj
  • Niet online
De laatste 3 filialen van Sportsworld hebben nu opheffingsuitverkoop.
Hieruit was Topshelf ontstaan wat kortstondig een aantal V&D vestigingen vulde met een tot mislukken gedoemd warenhuisconcept.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:23:
[...]

Je vergeet het grootste voordeel, de selectie. De NL webshops hebben de plicht om hun spullen te selecteren op EU-eisen, zelf kopen bij Ali heb je dat niet.
De plicht wel. Maar doen ze het ook? Denk je dat alle spullen van de Action netjes getest zijn volgens EU-normen? Ik denk dat de Chinese fabrikant gewoon het vereiste formulier heeft ingevuld en dat de Action dan geen kritische vragen stelt.

Er zullen uitzonderingen zijn maar de meeste winkels doen op die manier zaken. Ze vragen gewoon documentatie van de fabrikant op en als daar de juiste stempels op staan dan vinden die winkels het allang goed.

China is een land waar voedselfabrikanten zonder blikken of blozen gif door de zuivel mengen: Wikipedia: Melamine

Als we daar al geen veilig medisch materiaal kunnen kopen, omdat er met de documentatie gesjoemeld wordt, dan heb ik echt geen verwachtingen van een random stukje electronica.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Blik1984
Gomez12 schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:23:
[...]

Tja, de grote grap is dat ik eigenlijk graag mijn lokale economie wil steunen, alleen daar is er gewoon weinig van...
Ik beschouw AH / bol.com toch echt niet meer als lokale economie. Dat is gewoon onderdeel van de wereldeconomie. Net zoals Mediamarkt / Coolblue etc.

Je kunt het leuk gaan bekijken vanaf arbitraire landsgrenzen, alleen dan moet je ook wel realistische gaan kijken en dan zie je dat bol.com gewoon in Belgie zit en naar Frankrijk wilt en hun moederbedrijf Ahold Delhaise dat staat gewoon in de top 10 van supermarkten ter wereld...

Oftewel hoe wil je dat ooit nog eens lokale economie gaan noemen...

En dan krijg je dus ook dat het mij niet meer uitmaakt of ik bij bol.com of amazon.com bestel.

[...]

Uiteraard vervaagt dat voordeel al heel veel als je gewoon een bepaald merk neemt. Maar ik wens jou veel succes als je even een batterypack bij Ali wilt halen, dan krijg je 100.000 keuzes varierend van 1cent tot 100 euro.

De Nederlandse winkel heeft die keuze al voor je gemaakt en de originele prijs gaat dan veelal niet x3 doorgaans, er zitten nog allemaal andere kosten aanvast etc.
Ben het toch niet met je eens over lokale economie en je voorbeeld van bol.com/AH. Bol.com is zo goed als compleet Nederlands en leveren ook in Vlaanderen, daarnaast breiden ze uit naar Wallonie (maar dus niet naar Frankrijk). Ze hebben hun distributie en hun hoofdkantoor in NL staan, en een kleine dependance in Antwerpen. 99% van de mensen die bij bol.com werkt woont/werkt in Nederland. Zo goed als alle partners komen uit Nederland of België. Dus ja, definieer lokaal, maar het merendeel van de omzet van bol.com vloeit uiteindelijk in de zakken van de Nederlandse economie.

En ja. ahold/delhaize is een van de grotere retailbedrijven van de wereld en is de eigenaar van bol.com. Maar het hoofdkantoor is wel degelijk Nederlands en levert een hoop Nederlandse werkgelegenheid op.

Hoe je het ook wendt of keert, kopen bij bol.com is altijd lokaler dan bij amazon. Sterker nog, bij bol.com heb je zelfs een grote kans dat je bij een lokale winkel koopt. Bij Amazon is die kans nihil.

Ik vind het prima als je bij Amazon koopt, maar zeg dan gewoon dat lokaal kopen je geen ene zak boeit.

• Gomez12
  • Nu online
Blik1984 schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:19:
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, kopen bij bol.com is altijd lokaler dan bij amazon.
Tja, en amazon is weer lokaler dan in australie kopen, dat is gewoon deflatie van het woord lokaal.
Ik vind het prima als je bij Amazon koopt, maar zeg dan gewoon dat lokaal kopen je geen ene zak boeit.
Nee, lokaal boeit mij juist wel. Alleen nationaal!=lokaal en nationaal boeit mij geen ene zak.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Gezien de lockdown kan ik nu even niet naar de bouwmarkt. Dan maar online bestellen. Gamma/Karwei/Praxis is een ramp om online te bestellen.

Hornbach had ik tot dusver iets betere ervaringen mee. 4 soorten glasvezelbehang, allemaal in de winkel in voorraad, maar niet beschikbaar voor online bestellingen. Really?

Het verbaast me elke keer weer hoe slecht sommige branches hun online zaken hebben geregeld. Zelfs een groothandel als Bouwmaat heeft zijn online en bezorgzaken (nota bene ook naar particulieren) beter geregeld.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Skyaero schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:04:
Gezien de lockdown kan ik nu even niet naar de bouwmarkt.
Bouwmarkten zijn toch gewoon open? 1,5 meter afstand houden en er is niets aan de hand. Of val je onder een risicogroep? In dat geval begrijp ik het wel.

Over de discussie over 'lokale economie':
Lokale economie steunen heeft enkel nut als het waarde toevoegt. Als de lokale economie iets koopt uit China en dat 1-op-1 aan de consument doorverkoopt, dan heeft dat mogelijk weinig meerwaarde. Er is garantie, maar soms is die garantie niet gewenst of is het zeer onwaarschijnlijk dat daarop aanspraak gemaakt zal worden en accepteert men het potentieel verlies.

[Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2020 11:30]

• Blik1984
Gomez12 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:25:
[...]

Tja, en amazon is weer lokaler dan in australie kopen, dat is gewoon deflatie van het woord lokaal.

[...]

Nee, lokaal boeit mij juist wel. Alleen nationaal!=lokaal en nationaal boeit mij geen ene zak.
Uiteraard is er deflatie qua woord lokaal. Maar je kunt toch beter de Nederlandse economie spekken dan de Amerikaanse of Chinese?

Het langere termijn plaatje is er anders namelijk eentje van dat er geen Nederlands platform meer bestaat en dat er alleen nog maar buitenlandse platformen zijn

• Gomez12
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:43:
[...]
Uiteraard is er deflatie qua woord lokaal. Maar je kunt toch beter de Nederlandse economie spekken dan de Amerikaanse of Chinese?
Oprechte vraag : Wat dragen mijn centjes daar aan bij? Als ik zo graag de NL-economie zou willen spekken dan zou ik van alles en nog wat wat Nederlands is opsturen naar rijke chinezen, want die brengen pas echt veel geld in onze economie... Niet ik...
Het langere termijn plaatje is er anders namelijk eentje van dat er geen Nederlands platform meer bestaat en dat er alleen nog maar buitenlandse platformen zijn
Er bestaan al geen Nederlandse platformen meer, dat zijn achterhaalde denkbeelden die graag zo gepresenteerd worden voor de nationalistische medemens.
Je hebt wereldwijde organisaties die landelijk bv'tjes opzetten om gewoon x% marge te zetten tussen de wereldwijde platformen en de schijn-lokale platformen.

• Blik1984
Gomez12 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:56:
[...]

Oprechte vraag : Wat dragen mijn centjes daar aan bij? Als ik zo graag de NL-economie zou willen spekken dan zou ik van alles en nog wat wat Nederlands is opsturen naar rijke chinezen, want die brengen pas echt veel geld in onze economie... Niet ik...

[...]

Er bestaan al geen Nederlandse platformen meer, dat zijn achterhaalde denkbeelden die graag zo gepresenteerd worden voor de nationalistische medemens.
Je hebt wereldwijde organisaties die landelijk bv'tjes opzetten om gewoon x% marge te zetten tussen de wereldwijde platformen en de schijn-lokale platformen.
Bol.com is gewoon Nederlands, opgebouwd vanuit een bouwkeet in Nieuwegein en nu 2000 werknemers en enkele distributiecentra, enkel en alleen in Nederland. Snap niet zo goed dat je bol.com als een grote internationale speler probeert weg te zetten, want dat zijn ze totaal niet.

Ja, ze zijn in 2013 overgenomen door Ahold, maar dat maakt het niet opeens een internationale speler die lokale BV’tjes heeft opgericht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]

Bol.com is gewoon Nederlands, opgebouwd vanuit een bouwkeet in Nieuwegein en nu 2000 werknemers en enkele distributiecentra, enkel en alleen in Nederland. Snap niet zo goed dat je bol.com als een grote internationale speler probeert weg te zetten, want dat zijn ze totaal niet.

Ja, ze zijn in 2013 overgenomen door Ahold, maar dat maakt het niet opeens een internationale speler die lokale BV’tjes heeft opgericht.
Ehm, Bertelsmann On-Line.
De geschiedenis van Bol is zo Duits als het maar kan en gelijk opgezet als internationale speler in meerdere landen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Blik1984
sambalbaj schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:27:
[...]

Ehm, Bertelsmann On-Line.
De geschiedenis van Bol is zo Duits als het maar kan en gelijk opgezet als internationale speler in meerdere landen.
En alle buitenlandse entiteiten daarvan zijn allemaal stopgezet, waarna er enkel en alleen een Nederlandse versie overbleef. Dus ja, van origine wellicht Duits, maar de Nederlandse versie is wel degelijk opgebouwd vanuit een bouwkeet in Nieuwegein. De Nederlandse versie was ook de enige succesvolle versie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Refurbisher leapp heft winkels op vanwege corona, nadruk op onlineverkoop
Leapp, de verkoper van opgelapte of refurbished Apple producten is andermaal in de problemen gekomen. De winkeldochter Leapp Omnichannel is dinsdag failliet verklaard. De winkels gaan niet meer open, bevestigt investeerder Nobel Capital aan Emerce. De nadruk komt nu op online verkoop te liggen.

Enkele tientallen medewerkers verliezen hun baan. De Amsterdamse winkel aan de A10 bij afslag Amstel gaat als enige weer open zodra de omstandigheden dat toelaten. De overige winkels waren vanwege corona al tijdelijk dichtgegaan.
(..)
“Corona heeft de ontwikkelingen versneld,” zegt Pieter Schroeder van Nobel tegen Emerce. “We zien dat mensen door de omstandigheden meer online bestellen en we denken die gedragsverandering blijvend is.”
https://retailtrends.nl/n...winkels-permanent-op-slot
https://insolventies.rech...13.ams.20.153.F.1300.1.20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-06 03:26
downtime schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:14:
[...]

De plicht wel. Maar doen ze het ook? Denk je dat alle spullen van de Action netjes getest zijn volgens EU-normen? Ik denk dat de Chinese fabrikant gewoon het vereiste formulier heeft ingevuld en dat de Action dan geen kritische vragen stelt.

Er zullen uitzonderingen zijn maar de meeste winkels doen op die manier zaken. Ze vragen gewoon documentatie van de fabrikant op en als daar de juiste stempels op staan dan vinden die winkels het allang goed.

China is een land waar voedselfabrikanten zonder blikken of blozen gif door de zuivel mengen: Wikipedia: Melamine

Als we daar al geen veilig medisch materiaal kunnen kopen, omdat er met de documentatie gesjoemeld wordt, dan heb ik echt geen verwachtingen van een random stukje electronica.
Onzin, alle artikelen welke een Nederlandse retailer inkoopt in China of ander land moet voldoen aan alle Nederlandse/Europese eisen. Hiervoor voldoet echt geen formuliertje wat is ingevuld door een Chinese producent. Elk artikel wordt getest in een gekwalificeerd laboratorium en er wordt een technisch dossier opgebouwd wat ten alle tijde beschikbaar moet zijn voor de instanties. Dit moet ook omdat je alsnje de artikelen importeert je direct wordt aangemerkt als producent en daarmee de verantwoordelijkheid hebt voor een goed product, eventuele klachten (of erger!) kan men jou verantwoordelijk houden.

Ik lees veel dat men hetzelfde stekkertje of verlichting ed direct bij de Chinese webwinkels inkoopt omdat het toch hetzelfde zal zijn. In veel gevallen zal dit inderdaad zo zijn, en in veel gevallen ziet het artikel hetzelfde eruit maar is er onderhuids toch echt veel verschil. Neem bijv bij kerstverlichting de dikte van het koperdraad, het aantal koperdraden of bijv. de samenstelling van kaarsen. In principe kan elk product hetzelfde eruit zien maar toch degelijk enorm kwalitatief verschillen.
Uiteraard is iedereen er vrij in om te kopen waar je wilt maar ik zou toch opletten en vaak is goedkoop ook duurkoop...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bamiblik schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Onzin, alle artikelen welke een Nederlandse retailer inkoopt in China of ander land moet voldoen aan alle Nederlandse/Europese eisen. Hiervoor voldoet echt geen formuliertje wat is ingevuld door een Chinese producent. Elk artikel wordt getest in een gekwalificeerd laboratorium en er wordt een technisch dossier opgebouwd wat ten alle tijde beschikbaar moet zijn voor de instanties. Dit moet ook omdat je alsnje de artikelen importeert je direct wordt aangemerkt als producent en daarmee de verantwoordelijkheid hebt voor een goed product, eventuele klachten (of erger!) kan men jou verantwoordelijk houden.
Hoe komt het dan dat elke keer als een Nederlandse organisatie eens een warentest doet op electro spullen een hoog percentage niet door de test komt en sommige ronduit onveilig zijn? Dat kan alleen maar zijn omdat winkels niet testen, of maar eenmalig testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
downtime schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:05:
[...]

Hoe komt het dan dat elke keer als een Nederlandse organisatie eens een warentest doet op electro spullen een hoog percentage niet door de test komt en sommige ronduit onveilig zijn? Dat kan alleen maar zijn omdat winkels niet testen, of maar eenmalig testen.
Uiteraard gebeurd het een enkele keer dat artikelen toch onveilig zijn (kan meerdere oorzaken hebben), maar als dit gebeurd dan wordt er een terugroepactie gedaan. Daarnaast ben ik benieuwd naar de voorbeelden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bamiblik schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:14:
[...]

Uiteraard gebeurd het een enkele keer dat artikelen toch onveilig zijn (kan meerdere oorzaken hebben), maar als dit gebeurd dan wordt er een terugroepactie gedaan. Daarnaast ben ik benieuwd naar de voorbeelden?
Je hoeft alleen dit maar te zien: https://www.bnnvara.nl/ka...uikt-als-broodverbeteraar

Gaat zelfs om grondstoffen voor voedsel die uit China komen. Nederlandse bedrijven geven gewoon met zoveel woorden toe dat een Chinees stempel genoeg is om het door ons brood te mengen.

[Voor 13% gewijzigd door downtime op 02-05-2020 23:47. Reden: Verkeerde link]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Bamiblik schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:14:
[...]

De Action heeft idd geregeld terugroepacties. Maar er zijn zoveel meer winkels dan de Action.
Mooiste voorbeeld vond ik nog een skytronic voorversterker gekocht bij de technische dienst van EP winkel. Metalen bakje zonder randaarde. Dat mag alleen als de inhoud geïsoleerd is. Ik trek 1x te hard aan de stroomkabel en een van de 230V draden ligt los. Ik beweeg kastje heen en weer: oh nu heb ik brom, nu is het stil... nu een brom, nu is het stil... en toen was het donker in huis en had ik een lamme arm.
Kastje open, draad teruggesoldeerd en knoop erin omdat de trekontlasting ontbrak. Gemeld bij de verkoper: geen actie, gewoon lekker die rotzooi duur blijven verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
_JGC_ schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:05:
[...]

De Action heeft idd geregeld terugroepacties. Maar er zijn zoveel meer winkels dan de Action.
Mooiste voorbeeld vond ik nog een skytronic voorversterker gekocht bij de technische dienst van EP winkel. Metalen bakje zonder randaarde. Dat mag alleen als de inhoud geïsoleerd is. Ik trek 1x te hard aan de stroomkabel en een van de 230V draden ligt los. Ik beweeg kastje heen en weer: oh nu heb ik brom, nu is het stil... nu een brom, nu is het stil... en toen was het donker in huis en had ik een lamme arm.
Kastje open, draad teruggesoldeerd en knoop erin omdat de trekontlasting ontbrak. Gemeld bij de verkoper: geen actie, gewoon lekker die rotzooi duur blijven verkopen.
Dan vraag ik mij inderdaad af of dit product daadwerkelijk getest en goedgekeurd is. Wellicht dat bij dit voorbeeld een franchiser van EP dacht meer geld te kunnen verdienen en spullen zelf bestelde bij een Chinese webshop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
downtime schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:39:
[...]

Je hoeft alleen dit maar te zien: https://www.bnnvara.nl/ka...uikt-als-broodverbeteraar

Gaat zelfs om grondstoffen voor voedsel die uit China komen. Nederlandse bedrijven geven gewoon met zoveel woorden toe dat een Chinees stempel genoeg is om het door ons brood te mengen.
Aah die aflevering heb ik gezien, eerlijk gezegd stond ik daar ook een beetje van te kijken. Hoe dit in de voedsel industrie gaat weet ik niet, maar neem van mij alsjeblieft aan dat van alle geïmporteerde non-food items een technisch dossier opgebouwd dient te worden. In dit technisch dossier moeten dus ook testrapporten zitten van een gekwalificeerd laboratorium.

Uiteraard heb je ook cowboys die zo maar wat importeren en het wel zien, ik durf echter mijn hand in het vuur te steken dat dit niet door grotere retailers wordt gedaan omdat dat risico veel te groot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
Len020 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:38:
[...]

Dus in Nederland op vakantie in on-realistisch ? Maar laten we wel zijn; prijs is gewoon een van de belangrijkste zaken bij de aanschaf van een artikel , niet voor niets zijn pricewatch achtige sites zéér geliefd. En zoals @GioStyle al zei; waarom moet ik het 'ondernemerschap' sponseren door een (veel) hogere prijs te betalen ?
Ik ga zeggen dat je ongelijk hebt, maar besef wel dat wij een apart type volk zijn. Je hebt veel verschillende type kopers. Ik merk dat fysieke winkels daar nog onvoldoende goed mee omgaan.

Mijn ouders zullen nooit een koelkast online kopen. Ook al zijn de koelkasten online goedkoper. Ze willen graag een verkoper hebben die ze begeleid.

Als m’n vrouw gezellig een dag de stad in gaat met vriendinnen dan vind ze het totaal niet erg ik voor kleren meer uit te geven dan online.

Beide gaan voor een soort “beleving” naar de winkel. Als ik zelf maar de winkel ga dan ga ik er puur heen omdat ik:
- het nu nodig heb
- ik anders niet weet waar ik het moet halen online

Dus ja, is wel degelijk een groep die behoeft heeft bij fysieke winkels. Maar sommige aankoop is online stukken beter:
- goedkoper
- je hoeft het huis niet uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Het grootste nadeel aan online aankopen doen, is voor mij altijd geweest dat men aan de deur kwam wanneer ik niet thuis ben.

...

Dát “probleem” heb ik de laatste maand niet ervaren :+

Ondanks, of wellicht dankzij, de huidige maatregelen; In mijn direct me omgeving heb ik het verder nog nooit zo druk gezien in de winkels. Mensen lijken er toch wat op uit te willen en verder dan wat winkelen lukt nu niet en blijven mogelijk toch graag dicht bij huis (lees: niet naar de stad maar in eigen dorp shoppen).

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Bamiblik schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Dan vraag ik mij inderdaad af of dit product daadwerkelijk getest en goedgekeurd is. Wellicht dat bij dit voorbeeld een franchiser van EP dacht meer geld te kunnen verdienen en spullen zelf bestelde bij een Chinese webshop?
Skytronic is per definitie goedkope meuk. Mijn voorbeeld is al van wat jaren terug, soortgelijke voorversterkers worden nog steeds verkocht, maar met 1 verschil: ipv trafo in de versterker nu een externe el cheapo adapter. Probleem heeft zich dus uiteindelijk wel opgelost.

Bij de NVWA kan je terugroepacties opzoeken, komen eigenlijk altijd van de importeur en is altijd een hele tijd nadat het in de verkoop is gegaan. Die extra controle is er idd niet als je zelf uit china importeert.

Twee jaar terug een kacheltje gekocht bij Action voor op de kinderkamer na het badderen. Halfjaar later, nog voor ik hem had gebruikt roept Action dat ding terug omdat het element los kan raken en het plastic in de fik vliegt. Je zal 'm maar bij Ali gekocht hebben, gaat een winter goed, je flikkert 'm aan de kant en eerstvolgende winter doe je je kind in bad en als je terugkomt staat de slaapkamer in de fik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
grote_oever schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Ik ga zeggen dat je ongelijk hebt, maar besef wel dat wij een apart type volk zijn. Je hebt veel verschillende type kopers. Ik merk dat fysieke winkels daar nog onvoldoende goed mee omgaan.

Mijn ouders zullen nooit een koelkast online kopen. Ook al zijn de koelkasten online goedkoper. Ze willen graag een verkoper hebben die ze begeleid.

Als m’n vrouw gezellig een dag de stad in gaat met vriendinnen dan vind ze het totaal niet erg ik voor kleren meer uit te geven dan online.

Beide gaan voor een soort “beleving” naar de winkel. Als ik zelf maar de winkel ga dan ga ik er puur heen omdat ik:
- het nu nodig heb
- ik anders niet weet waar ik het moet halen online

Dus ja, is wel degelijk een groep die behoeft heeft bij fysieke winkels. Maar sommige aankoop is online stukken beter:
- goedkoper
- je hoeft het huis niet uit.
Ongelijk in wat ? Ongelijk dat ik zeg dat prijs een van de belangrijkste zaken is ?
Er staat een van, niet dé belangrijkste.

En tuurlijk zijn er uitzonderingen. Jouw ouders zijn het type mensen dat waarde hecht aan de mening van een verkoper bij de electronicazaak. Die zijn er nog genoeg anders zouden deze winkels er niet meer zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoNL
Len020 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ongelijk in wat ? Ongelijk dat ik zeg dat prijs een van de belangrijkste zaken is ?
Er staat een van, niet dé belangrijkste.

En tuurlijk zijn er uitzonderingen. Jouw ouders zijn het type mensen dat waarde hecht aan de mening van een verkoper bij de electronicazaak. Die zijn er nog genoeg anders zouden deze winkels er niet meer zijn.
Nog wel ;) Volgende generatie een heel pak minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Nog wel ;) Volgende generatie een heel pak minder.
Eens, daarom schrijf ik ook 'mening van een verkoper' laten we wel wezen; de meeste van de verkopers bij die winkels hebbern er weinig verstand van. En sites als coolblue etc hebben geweldige filters zodat kiezen echt heel makkelijk is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gomez12
  • Nu online
Bamiblik schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:28:
[...]
Onzin, alle artikelen welke een Nederlandse retailer inkoopt in China of ander land moet voldoen aan alle Nederlandse/Europese eisen. Hiervoor voldoet echt geen formuliertje wat is ingevuld door een Chinese producent. Elk artikel wordt getest in een gekwalificeerd laboratorium en er wordt een technisch dossier opgebouwd wat ten alle tijde beschikbaar moet zijn voor de instanties.
Behalve je 1e zin is de rest simpelweg onzin...

De wet zegt alleen maar dat iets moet voldoen aan EU/NL eisen, niet dat je daarvoor het hoeft te controleren of testen oid.
_JGC_ schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:28:
[...]
Bij de NVWA kan je terugroepacties opzoeken, komen eigenlijk altijd van de importeur en is altijd een hele tijd nadat het in de verkoop is gegaan. Die extra controle is er idd niet als je zelf uit china importeert.
Er is geen officiele extra controle... De klant controleert het...
Twee jaar terug een kacheltje gekocht bij Action voor op de kinderkamer na het badderen. Halfjaar later, nog voor ik hem had gebruikt roept Action dat ding terug omdat het element los kan raken en het plastic in de fik vliegt. Je zal 'm maar bij Ali gekocht hebben, gaat een winter goed, je flikkert 'm aan de kant en eerstvolgende winter doe je je kind in bad en als je terugkomt staat de slaapkamer in de fik.
Je begrijpt wel wat er in dit soort gevallen gebeurt is toch? Bij minimaal 1 persoon (en bijna altijd een heel stuk meer) heeft de slaapkamer al in de fik gestaan van dat Action kacheltje...
Dat is jouw extra controle, dat is waarom men een terugroepactie doet. Omdat er consumenten zijn die er extreem slechte ervaringen mee hebben...

En als jij gewoon de interesse gebieden voor je spul bij Ali gekocht volgt, dan zul je daarin ook zien dat mensen gaan zeggen dat het troep is en dat je het retour moet sturen vanwege eigen ervaringen, net zoals je een terugroepactie van de Action in de gaten moet houden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoNL
Len020 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Eens, daarom schrijf ik ook 'mening van een verkoper' laten we wel wezen; de meeste van de verkopers bij die winkels hebbern er weinig verstand van. En sites als coolblue etc hebben geweldige filters zodat kiezen echt heel makkelijk is.
Leuke filters. Enkel verkopen ze alleen waarop ze marges hebben/deals maken. Het is niet altijd dat die producten perse passend zijn voor de klant ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:51:
Leuke filters. Enkel verkopen ze alleen waarop ze marges hebben/deals maken. Het is niet altijd dat die producten perse passend zijn voor de klant ;)
Dat is natuurlijk in de fysieke winkels niet anders, verschil is wel dat je online veel beter kunt vergelijken.
En laten we wel wezen: 95% van de mensen wil gewoon een 'goede' wasmachine die wast, mensen die speciale features nodig hebben doen meestal vooraf hun huiswerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoNL
hoevenpe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Dat is natuurlijk in de fysieke winkels niet anders, verschil is wel dat je online veel beter kunt vergelijken.
En laten we wel wezen: 95% van de mensen wil gewoon een 'goede' wasmachine die wast, mensen die speciale features nodig hebben doen meestal vooraf hun huiswerk.
Je vergelijkt dus niet echt, want winkel A biedt slechts een x-aantal modellen aan. Als je echt wilt vergelijken dan moet je alle modellen naast elkaar zetten. Newsflash geen enkele site (ook vergelijkers) bieden die functie. Enkel waar ze bijvoorbeeld een affiliatelink mee hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:01:
[...]
Je vergelijkt dus niet echt, want winkel A biedt slechts een x-aantal modellen aan. Als je echt wilt vergelijken dan moet je alle modellen naast elkaar zetten. Newsflash geen enkele site (ook vergelijkers) bieden die functie. Enkel waar ze bijvoorbeeld een affiliatelink mee hebben.
Helemaal perfect zul je het nooit gaan krijgen, maar het aanbod van de vergelijkingssites is altijd nog onnoemlijk veel groter dan wat je in de fysieke winkel voorgeschoteld krijgt.

Verder is online onderzoek veel eenvoudiger. Je ziet een product dat je aanspreek en kunt in no-time op verschillende vergelijkingssites terecht. Je kunt doorklikken naar allerhande specificaties, testen, ervaringen... Je kunt zien hoe lang een product al op de markt is en of er op korte termijn een opvolger komt.

Vergelijk dat eens met een fysieke winkel waar je de keuze hebt uit maar liefst 4 verschillende apparaten en de verkoper je richting een bepaald product probeert te pushen. Je hebt op dat moment ter plekke geen mogelijkheid om objectieve informatie in te winnen en bent overgeleverd aan de grillen en voorkeuren van de verkoper, alsmede de voorraadpositie die ze op dat moment hebben.

Ze zullen je echt niet waarschuwen als er op korte termijn een opvolger komt, hun belang is juist dat ze het uitgaande model zo snel mogelijk kwijtraken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Gomez12 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:51:
[...]

De wet zegt alleen maar dat iets moet voldoen aan EU/NL eisen, niet dat je daarvoor het hoeft te controleren of testen oid.

[...]

Er is geen officiele extra controle... De klant controleert het...

[...]

Je begrijpt wel wat er in dit soort gevallen gebeurt is toch? Bij minimaal 1 persoon (en bijna altijd een heel stuk meer) heeft de slaapkamer al in de fik gestaan van dat Action kacheltje...
Dat is jouw extra controle, dat is waarom men een terugroepactie doet. Omdat er consumenten zijn die er extreem slechte ervaringen mee hebben...

En als jij gewoon de interesse gebieden voor je spul bij Ali gekocht volgt, dan zul je daarin ook zien dat mensen gaan zeggen dat het troep is en dat je het retour moet sturen vanwege eigen ervaringen, net zoals je een terugroepactie van de Action in de gaten moet houden...
Juist, er is een klant mee terug gegaan naar de winkel en die winkel heeft het bij de importeur gemeld en vervolgens hebben alle afnemers van die importeur een melding gekregen, of die er wat mee doen is de vraag. Tegelijkertijd meldt de importeur de terugroep bij het NVWA en komt het op die website. Als de winkel en importeur zijn verantwoordelijkheden nemen that is...

Als ik een kachel bestel bij Ali Express, is dat een eenmalige aanschaf en zie ik dat product daarna nooit weer op de website. Ik heb tot nu toe een wifi kaartje, een momentsleutel en wat DP->DVI kabeltjes besteld bij Ali, allemaal totaal verschillende dingen. Als ik het kacheltje koop en na een halfjaar is er iemand waarbij de kinderkamer in de fik vliegt, merk ik daar niks van.
Bij de Action staan die terugroepacties gewoon groot op de website en aangeplakt bij de kassa of ingang. Kans dat ik een review van "dit is troep" bij Ali lees met m'n brandgevaarlijke kacheltje is stukken kleiner dan dat ik de terugroepactie van Action zie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
Gomez12 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Nee, geen onzin. Alles wat je importeert moet voldoen aan de EU/NL eisen en hoe wordt dat bepaald? Juist, door het aanmaken van een technisch dossier en hier voldoet niet een formuliertje van een Chinese leverancier voor. Dit wordt getest door officiële laboratoriums ook hier voldoet niet een Chinese laboratorium van 3 hoog achter... Een Nederlandse retailer gaat echt niet het risico lopen op veel en grote claims door dit niet te doen.
Ik zeg niet dat dit het niet fout kan gaan, maar als er bij een gebruiker iets foutgaat zal de NVWA meestal wel een onderzoek instellen naar de technische documentatie en de opbouw hiervan. Daarnaast doen ze ook veel steekproeven en zorgen ze met de meeste partijen dat er duidelijke afspraken zijn wat er wordt verwacht in de rol van importeur.

Controle gebeurt in meerdere fases:
1. Goedkeuring tbv veiligheid; eisen en normen NL/EU door laboratoriums middels documentatie;
2. Controle van de productie - steekproefsgewijs
3. Controle van het eindproduct - hiervoor worden een representatief aantal uit de klaarstaande verscheping gehaald en wordt nogmaals gecontroleerd
4. 'Controle' door eindgebruiker.

UIteraard haal je niet alle onujuist geproduceerde artikelen er hiermee uit maar verklein je de kans wel enorm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gomez12
  • Nu online
Bamiblik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:31:
[...]
Nee, geen onzin. Alles wat je importeert moet voldoen aan de EU/NL eisen en hoe wordt dat bepaald?
Dat is juist wat ik probeer te zeggen, dat wordt helemaal niet bepaald...

Er wordt gezegd dat ze moeten voldoen aan de EU/NL eisen en voor de rest gebeurt er niets, er is geen instantie die CE-keurmerken oid nakijkt. Pas als het fout gaat dan worden pas dingen als keurmerken etc relevant en dan is het feitelijk veelal alsnog niet relevant, omdat er vaak genoeg blijkt dat het exemplaar niet voldeed aan de keurmerken.

Dat is het hele mankement aan jouw "eisen", als je wilt dat ze worden nageleefd zul je actief continue met steekproeven de kwaliteit moeten waarborgen en niemand die je daartoe verplicht.
_JGC_ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Juist, er is een klant mee terug gegaan naar de winkel en die winkel heeft het bij de importeur gemeld en vervolgens hebben alle afnemers van die importeur een melding gekregen, of die er wat mee doen is de vraag. Tegelijkertijd meldt de importeur de terugroep bij het NVWA en komt het op die website. Als de winkel en importeur zijn verantwoordelijkheden nemen that is...
Dat is de theorie, de praktijk is dat je eerst honderden / duizenden retouren moet hebben waarop het fout gaat, want die ene retour die gaat gewoon de prullenbak in en kijkt niemand meer naar om.
Pas bij grote aantallen retouren gaat men eens een keertje kijken of er iets raars aan de hand is.

En de kans is groot dat jij dus ook bij die 1e kopers zit en dat jouw slaapkamer in de fik is gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
Gomez12 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Dat is juist wat ik probeer te zeggen, dat wordt helemaal niet bepaald...

Er wordt gezegd dat ze moeten voldoen aan de EU/NL eisen en voor de rest gebeurt er niets, er is geen instantie die CE-keurmerken oid nakijkt. Pas als het fout gaat dan worden pas dingen als keurmerken etc relevant en dan is het feitelijk veelal alsnog niet relevant, omdat er vaak genoeg blijkt dat het exemplaar niet voldeed aan de keurmerken.

Dat is het hele mankement aan jouw "eisen", als je wilt dat ze worden nageleefd zul je actief continue met steekproeven de kwaliteit moeten waarborgen en niemand die je daartoe verplicht.

[...]

Dat is de theorie, de praktijk is dat je eerst honderden / duizenden retouren moet hebben waarop het fout gaat, want die ene retour die gaat gewoon de prullenbak in en kijkt niemand meer naar om.
Pas bij grote aantallen retouren gaat men eens een keertje kijken of er iets raars aan de hand is.

En de kans is groot dat jij dus ook bij die 1e kopers zit en dat jouw slaapkamer in de fik is gegaan.
Niet alleen als het pas fout is gegaan gebeurd er wat mee, maar al in een veel eerder stadium. Zeker grote bedrijven moeten het papierwerk gewoon in orde hebben, is dat niet het geval zal er een verbeterplan moeten komen en dit moet nageleefd worden anders volgen er andere consequenties. NVWA wacht echt niet totdat er wat gebeurd maar is hier ook actief op. En ja daarin moet je laten zien welk proces er wordt gevolgd zodat de kans op ernstige incidenten wordt verkleind.

Daarnaast is mijn ervaring dat klachten (ook al is het er maar 1) echt wel serieus worden genomen (ligt uiteraard aan de ernst van de klacht), maar als er een klacht wordt ingediend van een kacheltje wat in de fik is gevlogen wordt hier echt wel onderzoek naar gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
alexbl69 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:41:
Helemaal perfect zul je het nooit gaan krijgen, maar het aanbod van de vergelijkingssites is altijd nog onnoemlijk veel groter dan wat je in de fysieke winkel voorgeschoteld krijgt.

Verder is online onderzoek veel eenvoudiger. Je ziet een product dat je aanspreek en kunt in no-time op verschillende vergelijkingssites terecht. Je kunt doorklikken naar allerhande specificaties, testen, ervaringen... Je kunt zien hoe lang een product al op de markt is en of er op korte termijn een opvolger komt.

Vergelijk dat eens met een fysieke winkel waar je de keuze hebt uit maar liefst 4 verschillende apparaten en de verkoper je richting een bepaald product probeert te pushen. Je hebt op dat moment ter plekke geen mogelijkheid om objectieve informatie in te winnen en bent overgeleverd aan de grillen en voorkeuren van de verkoper, alsmede de voorraadpositie die ze op dat moment hebben.

Ze zullen je echt niet waarschuwen als er op korte termijn een opvolger komt, hun belang is juist dat ze het uitgaande model zo snel mogelijk kwijtraken.
Eenvoudiger? Online is alles behalve eenvoudiger, integendeel.
We hebben tegenwoordig de illusie dat die immense variatie aan opties en keuzes automatisch leidt tot een product wat je beter past en dat je dan ook tevredener bent. Ik durf te beweren dat het omgekeerde nog eerder waar is en dat velen juist meer stress ervaren bij een aankoop. Kijk eens hoeveel topics beginnen met: "Ik zie door de bomen het bos niet meer.". ;)

Daarnaast beschrijf je hier ook gewoon een slechte verkoper. Uiteraard bestaan die ook, maar het is niet gegeven dat je zo'n type zult krijgen als je naar een fysieke winkel gaat.
Daarentegen kan je er van op aan dat je online op alle mogelijke manieren gemanipuleerd wordt, ondanks je eigen illusie dat informatie daar wél objectief is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Bamiblik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Nee, geen onzin. Alles wat je importeert moet voldoen aan de EU/NL eisen en hoe wordt dat bepaald? Juist, door het aanmaken van een technisch dossier en hier voldoet niet een formuliertje van een Chinese leverancier voor. Dit wordt getest door officiële laboratoriums ook hier voldoet niet een Chinese laboratorium van 3 hoog achter... Een Nederlandse retailer gaat echt niet het risico lopen op veel en grote claims door dit niet te doen.
Ik zeg niet dat dit het niet fout kan gaan, maar als er bij een gebruiker iets foutgaat zal de NVWA meestal wel een onderzoek instellen naar de technische documentatie en de opbouw hiervan. Daarnaast doen ze ook veel steekproeven en zorgen ze met de meeste partijen dat er duidelijke afspraken zijn wat er wordt verwacht in de rol van importeur.

Controle gebeurt in meerdere fases:
1. Goedkeuring tbv veiligheid; eisen en normen NL/EU door laboratoriums middels documentatie;
2. Controle van de productie - steekproefsgewijs
3. Controle van het eindproduct - hiervoor worden een representatief aantal uit de klaarstaande verscheping gehaald en wordt nogmaals gecontroleerd
4. 'Controle' door eindgebruiker.

UIteraard haal je niet alle onujuist geproduceerde artikelen er hiermee uit maar verklein je de kans wel enorm.
Interessant, dit wist ik nog niet, ik dacht altijd dat je er zelf een CE-keurmerk op mocht plakken en het dan maar moest uitzoeken. Heb je ook ergens een bron waar beschreven staat hoe deze regels werken en voor welke productcategoriën welke regels gelden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bamiblik
barticus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Interessant, dit wist ik nog niet, ik dacht altijd dat je er zelf een CE-keurmerk op mocht plakken en het dan maar moest uitzoeken. Heb je ook ergens een bron waar beschreven staat hoe deze regels werken en voor welke productcategoriën welke regels gelden?
Allereerst is het denk nog goed om even te verduidelijken wat de NVWA doet:
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/hoe-de-nvwa-werkt

Er staat iets meer informatie op de website van de NVWA, bijv. het volgende over erkende onderzoeksinstellingen:
https://www.nvwa.nl/onder...ende-keuringsinstellingen

Daaruit volgt een lijst met 'notified bodies', een notified body is een erkend laboratorium, daarover schrijft de EU het volgende:
'A notified body is an organisation designated by an EU country to assess the conformity of certain products before being placed on the market. These bodies carry out tasks related to conformity assessment procedures set out in the applicable legislation, when a third party is required. The European Commission publishes a list of such notified bodies.'

De lijst met notified bodies is hier te vinden:
https://ec.europa.eu/grow...eaction=notifiedbody.main

Mbt de warenwet elektrisch materiaal staat hier meer (met daarin heel veel verwijzingen) (ik weet niet of alle eisen hierin beschreven worden, want ik werk niet direct hiermee);
https://wetten.overheid.nl/BWBR0038121/2016-07-01

Pas als een notified body erkent dat het product voldoet aan een (bijv.) CE-keurmerk mag dat gevoerd worden. Dit wordt dus gedaan door testen (er zijn honderden verschillende testen en dit is productafhankelijk) en door het aanmaken van een dossier met testrapporten. Bij poppen bijv. worden er meerdere samples getest met een zogenaamde pull test, hier wordt gekeken bij welke kracht er een oogje of armpje van het product afkomt. Hier gelden ook weer minimale eisen anders komt het product simpelweg niet door de keuring. Dit risico is meestal niet afgedekt als je direct op een Chinese website een knuffeltje koopt, want dan is deze meestal niet getest, deze testen (zeker voor kinderspeelgoed) zijn enorm duur. Eigenlijk is er voor elke productcategorie wel een wet-, regelgeving of eis, zoals je begrijpt zal dit enorm verschillen of je nou een kandelaar, kaars, bbq, speelgoed of kachel uit China koopt.

Wat er concreet gebeurt, is dat de wetten en eisen worden samengevat en worden doorgenomen met de leveranicers/agenten. Die moeten dus het product hierop afstemmen, bij het maken van het product zullen er meerdere samples worden verstuurd naar de notified body, bij goedkeuring zal het productieproces volgen op basis van het goedgekeurde sample (waarna de uitgeschreven stappen die ik hierboven schreef) doorlopen zullen worden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Thanks, duidelijke info, dat wist ik nog niet. En zo te zien aan de reacties, velen met mij!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Let er wel op dat keuring door een notified body niet bij alle richtlijnen noodzakelijk is. Zie bijvoorbeeld het kopje "Conformiteitsbeoordeling" van de toelichting op de CE-markering laagspanningsmateriaal (2014/35/EU) van RVO.

Zelf-certificering voor CE-Markering is dus niet per definitie uitgesloten, je moet het per richtlijn bekijken @barticus.

Aanvulling: was vergeten dit overzicht van de richtlijnen (opgesteld door de Rijkdienst voor Ondernemend Nederland) er nog even bij te doen :)

[Voor 20% gewijzigd door Siask op 04-05-2020 22:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wozmro
Je moet het inderdaad per richtlijn bekijken.

Er zijn verschillende varianten mogelijk. Ik heb vroeger nog een job gedaan waarbij ik zelf bepaalde machines mocht certificeren dmv praktische proeven, administratie, verzegeling, stempeltje, stickertje,...
Maar dit wel onder toezicht van een notified body waarbij we ieder jaar een audit kregen en we moesten ook elk eindrapport naar hen doorsturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 17:21
Wij bouwen ook machines, maar er kraait echt geen haan erna als wij het niet goed doen. De machines die wij maken worden pas met een vergrootglas bekeken als er doden vallen. Dit is gewoon zo. NVWA heeft beperkt mankracht en kan echt niet elke machine controleren die op de markt komen. Oftewel NVWA heeft ook gewoon een prioriteiten lijst, waarbij wordt gekeken welke productgroepen het meeste impact heeft. Als er meerdere tips binnen komen gaan ze daar uiteraard wel naar kijken.

Er komt genoeg troep binnen via via die echt niet aan de normen voldoen. Echter komt dit zowel in fysieke winkels als op europese website-winkels voor. Als je zelf wat uit het buitenland haalt zit er per definitie geen CE-markering op (onafhankelijk als het symbool erop staat of niet), aangezien jij dan zelf de importeur bent volgens de wetgeving en dus zelf die keuring moet regelen.

BTW hierboven staat zoveel onzin over CE en keuring daarvan: als je niet opgeleid bent of er dagelijks mee werkt verkondig niet al te hard dat je weet hoe het in elkaar zit. Er zijn zoveel uitzonderingen en product specifieke regelingen dat je echt niet alles weet. Ik weet het stuk waar ik dagelijks in werk, maar hoe je een speelgoedpop moet certificeren weet ik echt niet. Laat staan hoe vaak en op welke manieren de NVWA dit allemaal controleert.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiblik
FireWood schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:44:
Wij bouwen ook machines, maar er kraait echt geen haan erna als wij het niet goed doen. De machines die wij maken worden pas met een vergrootglas bekeken als er doden vallen. Dit is gewoon zo. NVWA heeft beperkt mankracht en kan echt niet elke machine controleren die op de markt komen. Oftewel NVWA heeft ook gewoon een prioriteiten lijst, waarbij wordt gekeken welke productgroepen het meeste impact heeft. Als er meerdere tips binnen komen gaan ze daar uiteraard wel naar kijken.

Er komt genoeg troep binnen via via die echt niet aan de normen voldoen. Echter komt dit zowel in fysieke winkels als op europese website-winkels voor. Als je zelf wat uit het buitenland haalt zit er per definitie geen CE-markering op (onafhankelijk als het symbool erop staat of niet), aangezien jij dan zelf de importeur bent volgens de wetgeving en dus zelf die keuring moet regelen.

BTW hierboven staat zoveel onzin over CE en keuring daarvan: als je niet opgeleid bent of er dagelijks mee werkt verkondig niet al te hard dat je weet hoe het in elkaar zit. Er zijn zoveel uitzonderingen en product specifieke regelingen dat je echt niet alles weet. Ik weet het stuk waar ik dagelijks in werk, maar hoe je een speelgoedpop moet certificeren weet ik echt niet. Laat staan hoe vaak en op welke manieren de NVWA dit allemaal controleert.
NVWA heeft inderdaad maar beperkt mankracht en kan inderdaad niet alles controleren. Over machines weet ik ook niet hoe het daar gaat, kan alleen meer vertellen over hoe dit bij verschillende retailers eraan toe gaat. Mbt het CE keurmerk weet ik inderdaad ook niet alles (gelukkig maar), was een voorbeeld over hoe het eraan toe gaat als er iets geïmporteerd wordt en dat het echt niet zo simpel is als hier meerdere malen wordt geschetst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wozmro

Gewoon ter info en om wat specifieker te zijn: de machines waar ik over spreek zijn oa weegbruggen, afvulmachines voor de industrie.

Alles wat verkocht wordt per gewicht moet nu eenmaal passeren over een geijkt weegtoestel en daar worden bepaalde eisen aan gesteld op gebied van nauwkeurigheid.

Vroeger werd dit allemaal geregeld door de overheid (in België). Maar nu doet de overheid enkel toezicht en wordt de ijking en opstellen van de nodige procedures uitbesteed aan de private sector dwz: notified body en fabrikanten van de weegtoestellen.

En inderdaad: elk zijn specialiteit, ik weet ook niet hoe andere producten beoordeeld worden voor ze op de markt mogen komen.

Ik weet enkel nog dat ook bierglazen een CE-merk + een nummer van een notified body hebben op de zijkant van het glas. Moet je eens op letten de volgende keer je een pint drinkt op café :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Nu online
Als je zelf wat uit het buitenland haalt zit er per definitie geen CE-markering op (onafhankelijk als het symbool erop staat of niet), aangezien jij dan zelf de importeur bent volgens de wetgeving en dus zelf die keuring moet regelen.

BTW hierboven staat zoveel onzin over CE en keuring daarvan
Zoals bijv dat als je iets uit het buitenland haalt dat er dan per definitie geen CE-markering op zit...

CE-markering is heel simplistisch gesteld enkel een markering dat iets voldoet aan de Europese normen om het spul te mogen verkopen op de europese markt.
Voor bepaalde spullen heb je daarvoor idd normeringsinstituten die de normering moeten doen, voor andere spullen heb je normeringsinstituten die simpelweg de normeringen uitschrijven en voor de rest niets met de normering te maken hebben.
En bij de 2e categorie kan je dus zelf de CE-markering erop plakken, maar de leverancier kan dit ook voor je doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die keurmerken zijn ook veel papieren tijgers toch? Mijn vader kreeg bij z'n werkgever destijds gewoon het stickervel mee om het elektrisch gereedschap zelf te "keuren". Sticker erop en het was weer voor een jaar gekeurd, bij arbo inspectie moest er nml alleen een sticker op zitten, bijbehorend papierwerk werd niet gecontroleerd.

Goed voorbeeld van hoe het niet moet zijn traphekjes. 6 van de 10 traphekjes die je in winkels tegenkomt zijn onveilig bevonden en teruggeroepen door de importeur, om vervolgens het jaar erop bij een andere keten onder een andere naam in de winkel te liggen. Pas als de consumentenbond weer een traphekjestest doet komt zoiets aan het licht omdat ze dan ineens een traphekje tegenkomen die ze het jaar ervoor onveilig hebben bevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bij C&A is nu het faillisement ook aangevraagd, hoewel het misschien niet doorgaat...
Het faillissement van C&A is aangevraagd door een bedrijf dat nog zo'n 30.000 euro tegoed heeft van de winkelketen. De keten zou tot nu toe niet hebben gereageerd op sommaties. Wel wordt verwacht dat het faillissement niet zal doorgaan en dat het bedrijf snel alsnog zal betalen.

"C&A laat de facturen van onze klant - circa 30.000 euro - zonder enig bericht onbetaald", laat het Invorderingsbedrijf woensdag weten namens het bedrijf dat nog geld moet ontvangen van C&A. Het gaat om een bedrijf dat gespecialiseerd is in service en onderhoud aan elektrotechnische installaties.

De zaak wordt ongeveer over twee weken behandeld door de rechtbank Amsterdam. Een precieze datum wordt nog bepaald.
Bron, en meer info: Faillissement C&A aangevraagd vanwege onbetaalde rekeningen

Als het dan tóch door zou gaan, si dit wel een heel grote keten die omvalt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 17:45

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:00:
Bij C&A is nu het faillisement ook aangevraagd, hoewel het misschien niet doorgaat...

[...]

Bron, en meer info: Faillissement C&A aangevraagd vanwege onbetaalde rekeningen

Als het dan tóch door zou gaan, si dit wel een heel grote keten die omvalt.
Als er maar 1 schuldeiser is kan er toch geen faillissement worden aangevraagd :?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Als er maar 1 schuldeiser is kan er toch geen faillissement worden aangevraagd :?
Het is nu in de media, een 2e schuldeiser zal er ook wel zijn, die kan nu denken "goh ik moet ook nog 20K hebben, laat ik me ook maar aansluiten"

Maargoed, volgens het bericht "zonder reactie". Dat zijn ook de klanten waar ik het meeste schurft aan heb, klanten die niet betalen maar ook niet vertellen wat er aan de hand is. Ik heb zelf ook wel eens achterstand bij een leverancier, krijg ik herinnering met de vraag wanneer ze dat bedrag kunnen verwachten. Daar reageer ik dan ook gewoon op met een datum wanneer ik verwacht de rekening te kunnen voldoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
Het faillissement van C&A is aangevraagd door een bedrijf dat nog zo'n 30.000 euro van de winkelketen tegoed heeft. De keten zou tot nu toe niet hebben gereageerd op sommaties tot betaling. Wel wordt verwacht dat er geen faillissement wordt uitgesproken en dat de keten de rekeningen snel alsnog zal betalen.
https://www.nu.nl/economi...nbetaalde-rekeningen.html

maar goed dit soort berichten zijn vaak al het begin van het einde.

[Voor 69% gewijzigd door CyberMania op 06-05-2020 17:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Anatidae
  • Laatst online: 15:14
CyberMania schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:11:
[...]

https://www.nu.nl/economi...nbetaalde-rekeningen.html

maar goed dit soort berichten zijn vaak al het begin van het einde.
Dit kan ook een drukmiddel in de onderhandelingen zijn ;)
Zoals bij de Dordrechtse huurbaas vs. chinese miljardair (https://www.rtlz.nl/busin...jd-faillissement-aanvraag)

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:25
Voor 30.000 euro gaat zon grote keten niet failliet verklaard worden tenzij er nu nog grotere schuldeisers bijspringen.

Lijkt meer een druk middel in een bepaalde situatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
Miss Etam en Claudia Sträter dieper in gevarenzone

Het modeconcern met meer dan 500 winkels en 3000 werknemers vraagt voor de derde keer in twee maanden om uitstel aan zijn obligatiehouders. Dinsdag kwam FNG naar buiten met een uitnodiging aan obligatiehouders voor een algemene vergadering over de problemen waarmee het bedrijf kampt.
En weer een fysieke kledingzaak die op omvallen staat:

https://www.telegraaf.nl/...ter-dieper-in-gevarenzone
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True