Gonadan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:24:
[...]
De fysieke winkel is dan ook best goed bezocht. Ze hebben ook een systeem waarmee je gekoppeld wordt aan een medewerker die ook daadwerkelijk inhoudelijk iets weet van de productgroep waar je voor komt. Dat is voor veel mensen toch een voordeel wat geld waard is blijkt, bij een MM o.i.d. kan je dat meestal vergeten tegenwoordig.
Misschien was ik er op het verkeerde moment, 2 dagen voor kerst vorig jaar, maar het was een zeer teleurstellende ervaring en voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar. Was daar voor een laptop, even rond gekeken en m'n keuze gemaakt dus invullen in het systeem waar je voor komt. Ik kies daar voor direct kopen, weet niet meer exact hoe het heet, en dan wordt je gekoppeld aan de afhaalbalie en in mijn geval niet aan een persoon met kennis. Geen probleem want ik heb m'n keuze al gemaakt.
Dan begint het wachten, lang wachten zelfs.
De winkel was niet overdreven druk, rustig was het ook niet en er liep best veel personeel.
Wat echter al snel bleek is dat veel mensen die zich inschrijven bij het systeem net zo makkelijk weer vertekken als ze te lang moeten wachten. Dan krijg je dus medewerkers die minutenlang roepend door de winkel lopen op zoek naar "Karin die komt voor een headset" en daarna "Willem die komt voor een tablet", enz enz.
Bij de kassa/afhaalbalie sta je dan tussen een aantal mopperende mensen omdat het allemaal zo lang duurt en medewerkers lopen maar heen en weer op zoek naar klanten die zich ingeschreven hebben voor een produkt(groep).
En dan natuurlijk het praatje bij de kassa/balie, goede keuze enz als inleiding en dan een poging tot upselling. Extra garantie, accessoires en overstappen naar Coolblue energie want de laptop moet ook afentoe aan de stroom.
Dag daarvoor, maandagochtend, even langs Rituals want met lootjes trekken voor de kerst had ik iemand die deodorant wilde hebben van Rituals. Net geen dertien euro voor één spuitbus van 200ml, belachelijk duur als je het mij vraagt maar past binnen het afgesproken maximum van vijftien euro dus die gaan we gewoon halen.
Kom er normaal nooit maar met mij erbij waren er vier klanten in de winkel en twaalf medewerksters. Heb natuurlijk geen idee of men grote drukte had verwacht ivm kerst of dat het normaal was maar het was wel een bijzondere ervaring. En dan hebben ze nog een tweede winkel op een paar minuten lopen.
Voor de volledigheid, heb het voor beide winkels over Almere Stad.