De zonsopkomst van webwinkels

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
In navolging van De zonsondergang van fysieke winkels, hierbij (op veler verzoek) een topic over de zonsopkomst van webwinkels.

Voer hier discussie over webwinkels, verkopen, omzetten enzovoort.

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels, verkopen, omzet enzovoort hiervan.

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2020 17:03 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Mag ik dan aftrappen :)

Wat denken jullie gaat Amazon de Nederlandse webshops kapot maken of maken zij nog een goede kans om te overleven en zijn wij dadelijk op de langere termijn de pineut door het monopolie positie van Amazon?

Mocht het negatief uitvallen, wat kan de normale consument doen om dit te verkomen?

En voor een beeld wat er gaat en kan gebeuren verwijs ik graag door naar de aflevering van Arjan Lubach van afgelopen Zondag,
YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)

[ Voor 9% gewijzigd door michael3 op 17-02-2020 21:55 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:11

Rmg

michael3 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:54:
Mag ik dan aftrappen :)

Wat denken jullie gaat Amazon de Nederlandse webshops kapot maken of maken zij nog een goede kans om te overleven en zijn wij dadelijk op de langere termijn de pineut door het monopolie positie van Amazon?
Ik denk dat de Nederlandse webshopper helemaal niet zit te wachten op nog een webshop met "partners" . Dat is het gedeelte van bol.com waar de meeste mensen problemen mee hebben tegenwoordig.

Volgende dag in huis is ook al vaak de norm in de kleine webwinkel.

De klantenservice is niet uitzonderlijkveel beter dan bol of coolblue.

Wat gaat prime bieden voor de Nederlandse shopper? Twitch en de amazon series? Hoeveel mensen, de gewone Henk en Ingrid zegmaar, zijn daar echt in geïnteresseerd?

Ze zouden op prijs kunnen concurreren maar vraag me af of ze dat zolang willen volhouden in Nederland dat ze bol en coolblue de markt uit prijzen.

Het is al inmiddels ook het 4e "jaar dat amazon naar Nederland komt".

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rmg schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:18:
[...]
Ze zouden op prijs kunnen concurreren maar vraag me af of ze dat zolang willen volhouden in Nederland dat ze bol en coolblue de markt uit prijzen.
Mocht het negatief uitvallen, wat kan de normale consument doen om dit te verkomen?
Zoals Lubach ook stelt in zijn programma: Amazon & Co concurreren de hele boel kapot, draaien verliezen omdat ze durfkapitaal tot hun beschikking hebben gekregen. Wanneer de concurrent dan stuk is drijven ze de prijs weer op omdat ze toch alleenheerser zijn. Op zich een slimme strategie maar we schieten er met z'n allen niks mee op.

Wat de gewone consument hier aan kan doen? Dit spelletje doorzien en gewoon bij de bekende Hollandsche webwinkels blijven kopen.

Mocht er nu nog iemand het in z'n hoofd halen om als ondernemer een webwinkel er bij te willen doen dan is het denk ik te laat. De kaarten zijn geschud en gedeeld. Nu nog een nieuwe partij die Bol.com of Coolblue voorbij gaat streven wordt erg lastig. Wil je service bieden dan ben je te duur, bied je geen service dan krijg je gezeur. Het is gewoon nooit goed. Tenzij je echt in een niche zit waar goede marges te halen zijn en waar je klanten voor het product willen betalen. Maar ook de niches zijn al aardig voorzien als ik zo links en rechts op internet kijk.

[ Voor 9% gewijzigd door sypie op 17-02-2020 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

sypie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:29:
[...]

[...]
Wat de gewone consument hier aan kan doen? Dit spelletje doorzien en gewoon bij de bekende Hollandsche webwinkels blijven kopen.
Bij de partner (Hollandse webwinkel) is het meestal goedkoper. :P
Bijv. deurhanger die 6,75 per stuk waren via Bol.com maar als je op de site van de partner kocht dan was het opeens 2,75. _/-\o_

https://www.bol.com/nl/p/...ZD5A_0_28.35.ProductTitle

https://www.shoppartners....rkapstok-met-6-haken.html

Weet iemand nog een ander voorbeeld?

[ Voor 25% gewijzigd door MedionAkoya op 17-02-2020 23:07 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13

OMD

MedionAkoya schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Bijv. deurhanger die 6,75 per stuk waren via Bol.com maar als je op de site van de partner kocht dan was het opeens 2,75. _/-\o_

Je vergeet de verzendkosten. Die zitten bij bol erin, bij de site zelf niet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
MedionAkoya schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Vergeet hierbij niet dat de verzendkosten bij Bol.com al bij het product zijn inbegrepen en via de partner zelf nog apart erbij worden gerekend. Dan is het verschil, als je niets anders koopt, uiteindelijk nog maar 1 cent.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)
Amazon zal deze concurrentiestrijd op basis van twee factoren moeten winnen:

A - Prijs
B - Service

En daarin vermoed ik uiteindelijk dat op het vlak van prijs het effectieve verschil met bijvoorbeeld bol.com beperkt zal gaan zijn.

Dan komt service. Bol.com heeft een degelijke service, bol.com select maakt het leven nog eens een stukje makkelijker. Retour pakketten kosteloos afhalen aan huis, kosteloze selectie levertijdstip, etc. Dat zijn pluspunten. Indien je geen select lid bent en het goedkoper wilt kun je overigens vaak beter uit bij de webshop zelf. Het prijsverschil is doorgaans beperkt omdat er dan toch weer leveringskosten bovenop komen en bovendien in het kader van problemen bij de aftersales je bij de individuele webshop eindigt i.p.v. het makkelijker met de klantenservice van bol.com kunt afhandelen.

Internationaal gezien is het weer een tijdje geleden dat ik bij Amazon heb besteld, maar daar ontbrak het toch wel eens aan.

En voor de echte service, beland ik al snel bij Coolblue. Waarbij dankzij hun eigen leveranciers ze nog dat stapje verder gaan. Heb ik een zwaar product te bestellen dat op de bovenverdieping geplaatst moet worden? Dan bestel ik bij Coolblue, no questions asked. Wordt het tenminste boven gezet en hoef je zelf geen producten te gaan verslepen.

Persoonlijk voel ik dan ook niet direct een noodzaak voor Amazon daarbij. De toegevoegde waarde zal voor mij schat ik in beperkt zijn. Zelfs indien service en kosten vergelijkbaar zijn, zal ik nog niet zo snel de overstap maken. Er zou werkelijk meer geboden dienen te worden om toch een merendeel van mijn producten bij Amazon aan te gaan schaffen.

Een factor die mij daarin zou kunnen overhalen is bijv. een soort van priority lane bij telefonische klantenservice zodra je boven een zekere drempelwaarde komt qua bestelbedrag per jaar of cumulatief. Telefonische wachttijden bij bol.com zijn namelijk het enige dat mij echt tegenstaat bij hun klantenservice, dit is zeker in de avonduren namelijk toch vaak aan de lange kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
objectief gezien vind ik Amazon toch een hele goede webwinkel. Goede garantieafhandeling en scherpe prijzen.

enige wat me tegenstaat is dat prime gedoe. Het is concurrentievervalsend omdat als je eenmaal een abonnement hebt op de verzendkosten, de neiging zal ontstaan om alles maar bij Amazon te gaan bestellen. Dat is zoals Lubach uitlegt de dood in de pot.
overigens ook irritant dat de verzendtermijn kunstmatig langer is als je zonder prime bestelt. Overigens is het er vaak sneller dan men aangeeft dus misschien maakt het in de praktijk minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:06
maxtrash schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 01:27:
enige wat me tegenstaat is dat prime gedoe. Het is concurrentievervalsend omdat als je eenmaal een abonnement hebt op de verzendkosten, de neiging zal ontstaan om alles maar bij Amazon te gaan bestellen. Dat is zoals Lubach uitlegt de dood in de pot.
overigens ook irritant dat de verzendtermijn kunstmatig langer is als je zonder prime bestelt. Overigens is het er vaak sneller dan men aangeeft dus misschien maakt het in de praktijk minder uit.
Net als Select bij bol.com?

Ik zie hier geen probleem in, wij laten regelmatig buren (met select) een bestelling plaatsen bij bol.com om verzendkosten te voorkomen. Ook met Amazon zullen voordelen gedeeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Amazon is handig voor obscure zaken wanneer je niet via Ali en co wilt bestellen. Ondanks dat zit ik niet te wachten op Amazon in Nederland. Het enige wat ik Amazon zie doen is de Nederlandse markt kapot concurreren door middel van verliezen terwijl zij zoveel mogelijk banen elders houden.

Wel vraag ik mij af hoe Amazon qua levertijden wil concurreren als zij vanuit Duitsland blijven serveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:11
Amazon gaat Bol.com kopen binnen nu en 5 jaar, let maar op :) De zakken van Amazon zijn dermate diep dat Bol.com niets voorstelt qua prijs voor hen. Hopelijk zien we - als Amazon komt - ook eindelijk eens juiste prijsstellingen voor bijvoorbeeld fysieke media. Dat is in Nederland echt veel te duur. Om een vergelijking te maken met UK: Films daar 10 pond, hier 30 euro bij release 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:00:
Om een vergelijking te maken met UK: Films daar 10 pond, hier 30 euro bij release 8)7
Nu ben je echt aan het overdrijven. Om even naar een voorbeeld te zoeken; Toy Story 4 op Blu-ray kost ook bij Amazon geen 10 pond (15 trouwens) en geen 30 bij bol.com (16 euro op dit moment).

Ook bij nieuwe releases zie ik het over het algemeen onder de 20 euro.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Gunner Aanbieding, dat is niet de originele prijs bij release. Kijk eens naar Maleficent 2 of The Joker op bluray bij Bol.com ;) Nederland is verschrikkelijk duur met fysieke media.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Ben ik enige die eigenlijk best wel vaak bij amazon bestelde en blij was toen ze een Nederlandstalige versie op hun site gooiden? Ik weet dat dit een soort google translate pagina is met hoop foute vertalingen, maar toch.
Ik bestel liever bij amazon dan bol.com, puur omdat ik met amazon betere klachtafwikkeling heb gekregen dan bij bol.com. Dit soort "kleine" dingen zorgt ervoor dat ze een klant extra hebben aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
Yorinn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:13:
[...]

Vergeet hierbij niet dat de verzendkosten bij Bol.com al bij het product zijn inbegrepen en via de partner zelf nog apart erbij worden gerekend. Dan is het verschil, als je niets anders koopt, uiteindelijk nog maar 1 cent.
Op de pagina van Bol.com staat in dit geval 'gratis verzending'... is dat dan toegestaan? Duidelijk is dat de verzendkosten inderdaad al in de prijs zitten, dan komt een dergelijke tekst op Bol.com wel heel vreemd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:13:
@Gunner Aanbieding, dat is niet de originele prijs bij release. Kijk eens naar Maleficent 2 of The Joker op bluray bij Bol.com ;) Nederland is verschrikkelijk duur met fysieke media.
Er zullen vast uitzonderingen zijn. Zoals ik in het linkje naar bol.com liet zien in de nog niet verschenen titels is het meerendeel rond de 20 euro. Midway, Frozen, Bad boys for Life

Ook Maleficent 2 is bij amazon.co.uk geen 10 pond. Afhankelijk van de kwaliteit 15 of 25 pond. Komen er nog eens verzendkosten bij ook.

Betere voorbeelden graag, je hebt me nog niet overtuigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 18-02-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Gunner Vergelijk de prijzen op blu-ray.com maar met bol.com. 9 van de 10 releases zijn gewoon een stuk goedkoper. Het is niet voor niets dat verzamelaars van films en series vooral op Amazon kopen en niet bij Bol. Ben er zelf een van ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
MicGlou schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:18:
[...]
Op de pagina van Bol.com staat in dit geval 'gratis verzending'... is dat dan toegestaan? Duidelijk is dat de verzendkosten inderdaad al in de prijs zitten, dan komt een dergelijke tekst op Bol.com wel heel vreemd over.
Tja, nu ligt het er misschien dik bovenop dat de verzendkosten inbegrepen zijn. Maar op die manier kun je je altijd afvragen of gratis verzenden zou mogen. Het moet immers altijd ergens van betaald worden.

Dan zou de eis moeten zijn dat er altijd een volledige specificatie van kostenopbouw is, incl marktconforme verzendkosten. Lijkt me ook niet echt het doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:20:
@Gunner Vergelijk de prijzen op blu-ray.com maar met bol.com. 9 van de 10 releases zijn gewoon een stuk goedkoper. Het is niet voor niets dat verzamelaars van films en series vooral op Amazon kopen en niet bij Bol. Ben er zelf een van ;)
Kom maar met voorbeelden dan! ik heb ze al meerdere malen ontkracht waar je mee komt maar ik moet zelf maar gaan zoeken? nee zo werkt het niet. Wie eist bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Gunner Ik geef je net een voorbeeld toch? Daarbij zeg ik niet dat alles 10 pond kost he. Maar zowat IEDERE nieuwe release is goedkoper op Amazon, kijk zelf maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:18
Ik zou Amazon NL wel gaan gebruiken, gebruik nu al DE. Amazon Prime heb ik al voor prime video dus dan is de stap klein om ook producten te gaan bestellen met gratis verzenden. Dat is in mijn ogen de kracht van Amazon, ze zijn zo groot dat je altijd wel op een manier met ze in aanraking komt en dan word t een alles in 1 platform wat toch makkelijker is dan voor alles losse aanbieders zoeken.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
timberleek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Tja, nu ligt het er misschien dik bovenop dat de verzendkosten inbegrepen zijn. Maar op die manier kun je je altijd afvragen of gratis verzenden zou mogen. Het moet immers altijd ergens van betaald worden.

Dan zou de eis moeten zijn dat er altijd een volledige specificatie van kostenopbouw is, incl marktconforme verzendkosten. Lijkt me ook niet echt het doel.
Of gratis verzenden mag is een andere kwestie, boven een bepaald bedrag kan ik dat zelfs nog wel begrijpen... maar je bent als webshop gewoon verplicht extra kosten te vermelden, daar vallen de verzendkosten ook onder.

https://www.acm.nl/nl/ond...jkomende-kosten-vermelden

En je mag ook kijken wanneer je bijvoorbeeld meerdere artikelen besteld, dan betaal je verzendkosten boven op verzendkosten enz. Dat klopt natuurlijk ook niet.

Edit: het gaat natuurlijk nu een beetje off-topic, alhoewel dit wat mij betreft wel interessant is in het algemeen wat betreft webshops. Want hoe zit het dan inderdaad met "gratis" verzenden als het duidelijk is dat de kosten in de prijs zitten verwerkt, wat volgens ACM tegen de regels is.

[ Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 18-02-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 28-05 01:31
MicGlou schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Of gratis verzenden mag is een andere kwestie, boven een bepaald bedrag kan ik dat zelfs nog wel begrijpen... maar je bent als webshop gewoon verplicht extra kosten te vermelden, daar vallen de verzendkosten ook onder.

https://www.acm.nl/nl/ond...jkomende-kosten-vermelden

En je mag ook kijken wanneer je bijvoorbeeld meerdere artikelen besteld, dan betaal je verzendkosten boven op verzendkosten enz. Dat klopt natuurlijk ook niet.
Nee je betaalt niet verzendkosten op verzendkosten.
Bol verkoopt het product gewoon tegen een hogere prijs. Bij meerdere stuks zijn ze dus gewoon geen concurrerende partij (tenzij je tactisch mega korting krijgt bij >1 stuks).

Maar extra kosten klinken voor mij als "nog bijkomende" kosten. Die zijn er niet.
Je hebt het product gewoon op de mat liggen voor die prijs. Lijkt me transparant genoeg.

Hoe zit het anders met eventuele verschillen in daadwerkelijke en betaalde verzendkosten?

Stel de winkel vraagt 7 euro, maar zend in bulk voor 5. Moet dat vermeld worden? Of moet er een specificatie bij voor uurloon van de inpakker?
Als de shopeigenaar toevallig bij mij om de hoek woont en besluit om het pakketje persoonlijk af te gooien heeft hij imo nog steeds voldaan aan zijn "verzendplicht", ondanks dat het hem geen 7 euro heeft gekost voor een externe partij.

[ Voor 18% gewijzigd door timberleek op 18-02-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
Rmg schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat de Nederlandse webshopper helemaal niet zit te wachten op nog een webshop met "partners" . Dat is het gedeelte van bol.com waar de meeste mensen problemen mee hebben tegenwoordig.

Volgende dag in huis is ook al vaak de norm in de kleine webwinkel.

De klantenservice is niet uitzonderlijkveel beter dan bol of coolblue.

Wat gaat prime bieden voor de Nederlandse shopper? Twitch en de amazon series? Hoeveel mensen, de gewone Henk en Ingrid zegmaar, zijn daar echt in geïnteresseerd?

Het is al inmiddels ook het 4e "jaar dat amazon naar Nederland komt".
Ik denk dat de Nederlander prima zit te wachten op een shop in shop ala bol.com.
Alleen wat Amazon.de doet is service bieden als of het bij hun gekocht is. En dat doet bol.com niet. Zo was de switch na 2 jaar kapot gegaan gekocht bij een shop on shop. En kreeg netjes de optie om geld teeug of een nieuwe. En dit zonder overleg met de echt verkoper. En dan is het prima. Winkelen in 1 plek. En service aanvragen op 1 plek. En dan is het prima winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
timberleek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Nee je betaalt niet verzendkosten op verzendkosten.
Bol verkoopt het product gewoon tegen een hogere prijs. Bij meerdere stuks zijn ze dus gewoon geen concurrerende partij (tenzij je tactisch mega korting krijgt bij >1 stuks).

Maar extra kosten klinken voor mij als "nog bijkomende" kosten. Die zijn er niet.
Je hebt het product gewoon op de mat liggen voor die prijs. Lijkt me transparant genoeg.

Hoe zit het anders met eventuele verschillen in daadwerkelijke en betaalde verzendkosten?

Stel de winkel vraagt 7 euro, maar zend in bulk voor 5. Moet dat vermeld worden? Of moet er een specificatie bij voor uurloon van de inpakker?
Als de shopeigenaar toevallig bij mij om de hoek woont en besluit om het pakketje persoonlijk af te gooien heeft hij imo nog steeds voldaan aan zijn "verzendplicht", ondanks dat het hem geen 7 euro heeft gekost voor een externe partij.
Ga je nu niet wat kort door de bocht? In dit specifieke geval is al aangetoond dat de partner die die product verkoopt het voor veel goedkoper aanbiedt en dat de prijs op Bol.com duidelijk inclusief verzendkosten is en het is die partner die het product verzend. Dan hoort daar volgens ACM gewoon prijs product + verzendkosten te staan, niet een hogere prijs en geen verzendkosten.

Wat betreft dit...
Hoe een webshop het product wil leveren en of ze hier kosten voor in rekening brengen of het gratis doen heeft niets te maken met mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MicGlou schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Ga je nu niet wat kort door de bocht? In dit specifieke geval is al aangetoond dat de partner die die product verkoopt het voor veel goedkoper aanbiedt en dat de prijs op Bol.com duidelijk inclusief verzendkosten is en het is die partner die het product verzend. Dan hoort daar volgens ACM gewoon prijs product + verzendkosten te staan, niet een hogere prijs en geen verzendkosten.

Wat betreft dit...

[...]

Hoe een webshop het product wil leveren en of ze hier kosten voor in rekening brengen of het gratis doen heeft niets te maken met mijn vraag.
Er staat in de wet dat er achter af geen kosten mogen zijn. Als jij akkoort gaat met 5x 7 euro ipv 5x 3 +1x 7 is dat een keuze van de consument. Maar bol.com doet niet ineens achteraf nog kosten in rekening brengen. En dus volgens de wet. Als de orginele verkoper ook nog eens die 30% die bol vraagt ook in de prijs verwerkt is het toch ook prima.

@Gunner https://www.amazon.es/Jok...uin-Phoenix/dp/B07YM2Y2VT toch iets goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 18-02-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 13:11
Is er al een specifieke datum bekend van de start van Amazon.nl met het verkopen van andere producten dan boeken? In januari waren er allerlei berichten dat dit vanaf februari zou gaan gebeuren, maar tot op heden heb ik er niks meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:18
maxtrash schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 01:27:
objectief gezien vind ik Amazon toch een hele goede webwinkel. Goede garantieafhandeling en scherpe prijzen.
Zo goed is de garantie bij Amazon niet hoor, zo houden ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent een conform product.

Ook gaan er veel verhalen waarbij Amazon na een aantal keer gebruik maken van garantie accounts uitsluit van nieuwe bestellingen.

De prijzen zijn regelmatig wel scherp, maar dat lijkt dus wel ten koste te gaan van de dienstverlening op termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
MicGlou schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Er bestaat niet zoiets als gratis verzending, het is altijd "gratis". Het zit altijd verwerkt binnen de prijs van de producten. En dit kan verwerkt zijn binnen de prijs van het individuele product, zoals het geval bij Bol.com met de producten van externe partijen. Maar het kan ook gewoonweg verwerkt zijn binnen de marges die gehanteerd worden op het eigen assortiment. De transportkosten dienen tenslotte altijd ergens door betaald te worden. Het is weinig anders dan een psychologisch trucje in bredere zin.

Wel zijn er mogelijkheden om persoonlijk voordeel te doen met het bespelen van reguliere verzendkosten via acties als Select. De additionele verzendkosten als grootgebruiker kun je er met gemak uithalen doordat de kosten voor Select per persoon gemiddeld genomen vrij laag zijn. Daar tegenover zal dit alleen werken indien er vele Select leden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
loki504 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:03:
[...]

Er staat in de wet dat er achter af geen kosten mogen zijn. Als jij akkoort gaat met 5x 7 euro ipv 5x 3 +1x 7 is dat een keuze van de consument. Maar bol.com doet niet ineens achteraf nog kosten in rekening brengen. En dus volgens de wet. Als de orginele verkoper ook nog eens die 30% die bol vraagt ook in de prijs verwerkt is het toch ook prima.
Okay, akkoord... dat is duidelijk. Neemt mijn punt nog niet weg dat het verzenden eigenlijk niet gratis is ondanks dat dit wel staat vermeld. Zelfs al is het toegestaan, het is verre van netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ikzelf vind Amazon echt ideaal en bestel er regelmatig, omdat het gewoon echt stukken goedkoper is dan in Nederland.
en heb ook Prime dus bijna altijd gratis verzending en redelijk snel in huis, meestal binnen twee dagen.

Ik denk dat Amazon zeer groot kan worden in Nederland, maar dat komt puur door de prijsconcurrentie en ook de service die zij bieden.
achter de prijzen daar kan je dan ook grote vraagtekens bij zetten, aangezien ze verlies lijden en worden gefinancierd middels durfkapitaal
Gaat knap lastig worden voor andere webshops om te kunnen blijven concurreren met Amazon en ben dan ook bang dat ze een monopolie positie gaan innemen in Nederland met alle gevolgen van dien.

Het is mooi dat de prijzen laag zijn en dat wij met zijn alle zeer goedkoop uit zijn, maar we maken hiermee wel alle andere fysieke winkels en webshops hiermee kapot.
eigenlijk zou er een bepaalde regelement moeten komen dat bedrijven niet stelselmatig met verliezen mogen opereren als doelstelling de markt te veroveren en daardoor een monopolie positie te proberen in te nemen, ik heb echt geen idee of daar al wetgeving voor is?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
Bol.com kwam er gisteravond op TV wat minder goed vanaf (wie kijkt er tegenwoordig nog TV, behalve de consument in kwestie?);

https://radar.avrotros.nl...-probleem-met-tv-niet-op/

Ik vind het duidelijk aangegeven wanneer Bol.com als tussenpersoon optreedt en wanneer als directe verkoper, maar blijkbaar voor een deel van de consumenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik zou Lubach eens kijken en dan vooral het stuk over de tech bedrijven uber amazon enz enz, slaat ook wel op de kleine webwinkel en zijn ondergang of opkomst

edit
Ik koop zelf niet veel bij de grote, ik probeer de kleine webshop wel vaak als het er goed uitziet. doe ik eigenlijk al vanaf het begin dat online bestellen op kwam.

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 18-02-2020 11:30 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:18:
Bol.com kwam er gisteravond op TV wat minder goed vanaf (wie kijkt er tegenwoordig nog TV, behalve de consument in kwestie?);
Achja, welk energiebedrijf, internetprovider of bank is er inmiddels niet minder goed vanaf gekomen bij Radar?
Ik vind het duidelijk aangegeven wanneer Bol.com als tussenpersoon optreedt en wanneer als directe verkoper, maar blijkbaar voor een deel van de consumenten niet.
Haha, jij komt zeker nooit in het shoppingforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

MicGlou schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Okay, akkoord... dat is duidelijk. Neemt mijn punt nog niet weg dat het verzenden eigenlijk niet gratis is ondanks dat dit wel staat vermeld. Zelfs al is het toegestaan, het is verre van netjes.
Gratis verzending bestaat niet. Je betaald het in de lengte of de breedte.Misschien niet nu maar wel later. Zeker een bedrijf als Amazon. Maakt alles stuk -> prijzen verhogen -> jij betaald 3x verzending.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
Droefsnoet schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:34:

Haha, jij komt zeker nooit in het shoppingforum
Blijkbaar :)

Een voorbeeld (een willekeurige Samsung televisie gezocht op bol.com):
https://www.bol.com/nl/p/...qled-tv/9200000108417522/

Dan zie ik in rood de prijs; heel belangrijk
In groen iets over voorraad en hoe snel het in huis is; fijn
De regel daaronder: "Verkoop door partner van bol.com TV-Online"

Als men dat niet ziet, twee regels verder lezen, of niet begrijpt, is het kopen bij een fysieke winkel dan niet veel verstandiger? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:59
Droefsnoet schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Achja, welk energiebedrijf, internetprovider of bank is er inmiddels niet minder goed vanaf gekomen bij Radar?
"Er zijn aanpassingen gemaakt waardoor het niet meer kan voorkomen" :+

Er zullen wel degelijk webwinkels sneuvelen. In mijn ogen zijn er nu ook zoveel webwinkels dat het aanbod té groot is. Sommige producten (zie pricewatch) hebben 20+ aanbieders. Persoonlijk selecteer ik dan op bezorging en prijs. Eigenlijk zou ik het product gisteren al willen hebben. :+

Even als voorbeeld de supermarktketen zijn al een tijd aan het strijden om producten te bezorgen. Hier zijn verschillende aanbieders in, maar wie nu de strijd aan het winnen is kan ik zo niet vinden. In 2017 had Picnic ruim 45 miljoen euro verlies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Blijkbaar :)

Een voorbeeld (een willekeurige Samsung televisie gezocht op bol.com):
https://www.bol.com/nl/p/...qled-tv/9200000108417522/

Dan zie ik in rood de prijs; heel belangrijk
In groen iets over voorraad en hoe snel het in huis is; fijn
De regel daaronder: "Verkoop door partner van bol.com TV-Online"

Als men dat niet ziet, twee regels verder lezen, of niet begrijpt, is het kopen bij een fysieke winkel dan niet veel verstandiger? |:(
Vergeet ook niet de bevestigingsmails. Je krijgt meerdere malen duidelijk uitgekauwd door wie het wordt geleverd. Wie je moet bellen/mailen etc.

Je krijgt dan ook nog is een track en trace mail met de afzender en er staat in je account bij "mijn bestellingen" wie het artikel heeft geleverd.

Ik lever al jaren via Bol.com en dit blijft een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:59
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Als ik 10 games koop wil ik niet 10 verschillende soorten steam applicaties. Alles in een portaal, zoals Bol, vind ik persoonlijk makkelijk. Garantie, facturen ect alles in één 'portaal'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 23:20
Hoofdvraag;
Moet "gratis" verzenden niet eens bij wet verboden worden?

Had een heel lap tekst al getypt, maar dit heb ik maar gewist, omdat de frustratie er inmiddels uit was.
Ik zal zo niet hypocriet zijn om te zeggen dat ik nooit wat heb besteld, of nog zal bestellen bij één vd grote webwinkels (Coolblue is een persoonlijke favoriet, al bestel ik online en haal ik het vervolgens op) maar zijn we inmiddels ook niet doorgeschoten met het aantal webwinkels , met wat een webwinkel wel niet bereid is om te doen om klanten tevreden te stellen om de markt mvoor zichzelf nog veiliger te houden (bol.com neemt gebruikte seksspeeltjes zo retour) en sowieso al dat (gratis) retour zenden... echt niet beter voor het milieu ondanks het toenemend aantal elektrische busjes.
Niet dat we allemaal weer in onze diesels moeten stappen en hutje-mutje in het centrum moeten staan, maar kunnen mensen niet een keer nadenken alvorens ze bestellen. Niet maar bestellen om het bestellen, 10 maten en kleuren van 1 trui, want het kan toch terug. Wat sterker nog, ik wil wel zo ver gaan dat de wettelijke kijktermijn van 14 dagen niet zou moeten gelden als iemand zwart op wit aangeeft dat het artikel retour moet omdat het stekkertje niet past op jouw apparaat X, terwijl het zowel in de titel, als in de omschrijving, als in de online toegevoegde productspecificatie staat dat het niet past op apparaat X...

https://app.nos.nl/op3/pakjes/index.html
Bovenstaande link vond ik ook wel interessant
In het kwartiertje dat ik met deze reactie bezig was, thee had gepakt, de reactie had aangepast zijn er in Nederland:
~ 11.000 pakketten verstuurd
~ 1.000 pakketten retour gestuurd
~ 90 busjes uitgerukt
~ Heeft de bezorger €2,55 verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

Chiron

Moderator Discord
Raymon1988 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:52:
Hoofdvraag;

Had een heel lap tekst al getypt, maar dit heb ik maar gewist, omdat de frustratie er inmiddels uit was.
Ik zal zo niet hypocriet zijn om te zeggen dat ik nooit wat heb besteld, of nog zal bestellen bij één vd grote webwinkels (Coolblue is een persoonlijke favoriet, al bestel ik online en haal ik het vervolgens op) maar zijn we inmiddels ook niet doorgeschoten met het aantal webwinkels , met wat een webwinkel wel niet bereid is om te doen om klanten tevreden te stellen om de markt mvoor zichzelf nog veiliger te houden (bol.com neemt gebruikte seksspeeltjes zo retour) en sowieso al dat (gratis) retour zenden... echt niet beter voor het milieu ondanks het toenemend aantal elektrische busjes.
Niet dat we allemaal weer in onze diesels moeten stappen en hutje-mutje in het centrum moeten staan, maar kunnen mensen niet een keer nadenken alvorens ze bestellen. Niet maar bestellen om het bestellen, 10 maten en kleuren van 1 trui, want het kan toch terug. Wat sterker nog, ik wil wel zo ver gaan dat de wettelijke kijktermijn van 14 dagen niet zou moeten gelden als iemand zwart op wit aangeeft dat het artikel retour moet omdat het stekkertje niet past op jouw apparaat X, terwijl het zowel in de titel, als in de omschrijving, als in de online toegevoegde productspecificatie staat dat het niet past op apparaat X...

In het kwartiertje dat ik met deze reactie bezig was, thee had gepakt, de reactie had aangepast zijn er in Nederland:
~ 90 busjes uitgerukt
Welk probleem probeer je hier op te lossen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Hoofdvraag;

~ 90 busjes uitgerukt
Dus dit!

Mensen lezen niet. Ik word er helemaal leip van. Ik kan soms echt door mijn knieën zakken als retour nummer 150 terug komt met als reden; Ik denk, ik probeer het effe, hij leek er zo op.

Gek wordt ik er van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hoofdvraag;

~ 90 busjes uitgerukt
dus er zijn 11.000 mensen blij gemaakt met een online aankoop
1000 mensen blij gemaakt omdat ze gratis een verkeerde aankoop terug kunnen sturen
90 mensen een baan
en met 2,55 per kwartier meer verdiend dan in de bijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
-ION- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:07:
Is er al een specifieke datum bekend van de start van Amazon.nl met het verkopen van andere producten dan boeken? In januari waren er allerlei berichten dat dit vanaf februari zou gaan gebeuren, maar tot op heden heb ik er niks meer over gehoord.
Volgens mij zou Amazon.nl zelf niets extra's gaan verkopen, maar kunnen andere verkopers zich toevoegen op het platform.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet

zijn we inmiddels ook niet doorgeschoten met het aantal webwinkels , met wat een webwinkel wel niet bereid is om te doen om klanten tevreden te stellen om de markt mvoor zichzelf nog veiliger te houden (bol.com neemt gebruikte seksspeeltjes zo retour) en sowieso al dat (gratis) retour zenden... echt niet beter voor het milieu ondanks het toenemend aantal elektrische busjes.
In het zustertopic De zonsondergang van fysieke winkels klagen tweakers juist dat fysieke winkels dit niet doen en daarom allemaal maar moeten opdoeken. Waarom iets fysiek halen, zodat je het niet kan terugbrengen als je het hebt gebruikt. Alles lekker afschuiven op WKOA, heerlijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:57:
[...]

Volgens mij zou Amazon.nl zelf niets extra's gaan verkopen, maar kunnen andere verkopers zich toevoegen op het platform.
Dat lijkt mij niet logisch aangezien ze dat nergens ter wereld zo aanpakken en omdat ze nu ook al aan Nederlanders verkopen met een voor Nederlanders aangepaste Duitse site (vertaling, automatische incasso, ideal, etc.). Distributie kan gewoon vanuit de rest van Europa gebeuren zoals nu ook al het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:57:
[...]

Waarom zouden ze dan een groot DC bouwen in Nederland? Zover ik weet gaan ze zelf ook spullen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Je kan als verkoper ook je spullen laten opslaan in het Amazon warehouse. Dit heet fullfilment by Amazon ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 23:20
Chiron schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:54:
[...]

Welk probleem probeer je hier op te lossen?
Dit kan ik eigenlijk niet eens goed verwoorden. Het is vooral frustratie wat ik voel, bij het idee dat mensen niet meer na lijken te denken voordat ze iets doen, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen of hoeven te leren van fouten die ze maken. Verzendkosten betalen? Dan ga je toch wel even extra nadenken of je dat wel nodig hebt, de juiste maat of stekker hebt en minder snel shopt om het shoppen.
Maar dit geldt niet alleen voor het nonchalante shopgedrag, maar bijv ook wat mensen er anoniem maar uitspuwen online... Al zorgt dit laatste voor meer irritatie.
Ernemmer schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:55:
[...]

dus er zijn 11.000 mensen blij gemaakt met een online aankoop
1000 mensen blij gemaakt omdat ze gratis een verkeerde aankoop terug kunnen sturen
90 mensen een baan
en met 2,55 per kwartier meer verdiend dan in de bijstand.
3 van de argumenten hierboven vervallen niet door het berekenen van de verzend/retourkosten.
en van die 1000 zouden er een aantal idd recht moeten houden op gratis retouren, vanwege defecten/niet voldoen van artikel zoals beschreven etc, maar zullen er inderdaad ook een aantal gewoon pech hebben.
Ik schat het grootste gedeelte omdat ze niet goed lazen. Kort door de bocht, maar sommige mensen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
loki504 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Waarom zouden ze dan een groot DC bouwen in Nederland? Zover ik weet gaan ze zelf ook spullen aanbieden.
Zover ik had begrepen wouden ze begin 2020 externe verkopers toevoegen aan het platform.
Zit er dik in dat er meer aan zit te komen, maar zover zijn ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:17:
[...]

Zover ik had begrepen wouden ze begin 2020 externe verkopers toevoegen aan het platform.
Zit er dik in dat er meer aan zit te komen, maar zover zijn ze nog niet.
Maar waarom zouden de grote retailers dan ineens in grote problemen komen?

Ik heb net even gekeken. En ik denk dat eind februari de externe verkopers toegelaten worden. En dan en later dit jaar zij zelf ook.

Dat verklaart de nog geringen info. Maar toch wel de "geruchten" van eind februari. En toch de angst bij retailers dat ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoofdvraag;
Symptoombestrijding. Waarom gaan dingen retour? Bij kleding gaat iets van 75% retour, waarbij ik mij prima kan indenken dat maatvoering een belangrijke reden is.

De retourstroom zal nooit nul zijn, maar verwachtingsmanagement is een belangrijk onderdeel in het reduceren van de retourstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Heb je enig idee hoe rijk Amazon is? 200 miljard omzet geloof ik uit mijn hoofd. Die kopen alles op of bombarderen het internet met guerilla marketing tactieken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:26:
@loki504 Heb je enig idee hoe rijk Amazon is? 200 miljard omzet geloof ik uit mijn hoofd. Die kopen alles op of bombarderen het internet met guerilla marketing tactieken.
Maar dan moeten ze wel zelf iets doen. Zoals extra service aanbieden met verlies verkopen etc. Met alleen weinig geld vragen aan externe verkopers ga je de grote jongens niet weg concureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Raymon1988 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:11:
[...]

Dit kan ik eigenlijk niet eens goed verwoorden. Het is vooral frustratie wat ik voel, bij het idee dat mensen niet meer na lijken te denken voordat ze iets doen, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen of hoeven te leren van fouten die ze maken. Verzendkosten betalen? Dan ga je toch wel even extra nadenken of je dat wel nodig hebt, de juiste maat of stekker hebt en minder snel shopt om het shoppen.
Maar dit geldt niet alleen voor het nonchalante shopgedrag, maar bijv ook wat mensen er anoniem maar uitspuwen online... Al zorgt dit laatste voor meer irritatie.

[...]

3 van de argumenten hierboven vervallen niet door het berekenen van de verzend/retourkosten.
en van die 1000 zouden er een aantal idd recht moeten houden op gratis retouren, vanwege defecten/niet voldoen van artikel zoals beschreven etc, maar zullen er inderdaad ook een aantal gewoon pech hebben.
Ik schat het grootste gedeelte omdat ze niet goed lazen. Kort door de bocht, maar sommige mensen |:(
Verzendkosten krijg je ook terug bij een volledige retour onder WKOA en de retourkosten kan je meestal wel opvangen door PayPal retourservice en vaak hebben webwinkels gratis retoursturen.
Dus jou probleem/frustratie wordt er niet volledig mee door opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
loki504 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:34:
[...]

Maar dan moeten ze wel zelf iets doen. Zoals extra service aanbieden met verlies verkopen etc. Met alleen weinig geld vragen aan externe verkopers ga je de grote jongens niet weg concureren.
Welke grote jongens zijn er dan in Nederland?
Er is geen webwinkel die meer geld heeft dan Amazon of alibaba dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Mja, op de lange termijn zal Amazon toch ook winst willen maken en dan zullen die externe verkopers ook duurder worden dan de rest.
Net zoals Bol.com plaza; meestal totaal oninteressant ( behalve als het te mooi is om waar te zijn ( en dan is dat het meestal ook )).

Maar het " grote " plan van Amazon is/lijkt te zijn om de concurrentie uit te schakelen en dat mensen gewend raken aan het aankopen doen bij Amazon.
Als in " ik wil wat online kopen, dan kijk ik eerst bij Amazon of die het hebben, en zoja dan koop ik het ook bij ze want ik vind Amazon betrouwbaar en makkelijk ".
Net zoals bij het eten bestellen, dan gaan de meeste mensen al naar thuisbezorgd volgens mij.

Mensen zijn over het algemeen vrij lui en zullen zodra ze aan jouw winkel gewent zijn automatisch opnieuw bij jouw winkel kijken en als ze iets gevonden hebben het bij jou aanschaffen.
Vanaf dat moment kan Amazon dan ook een flinke commissie rekenen en van die regels invoeren als " als je het bij ons verkoopt mag je het niet ergens anders goedkoper aanbieden ".
Dit doet Bol.com bijvoorbeeld ook al zodat je niet bij de verkoper kunt kijken of die het goedkoper via zijn eigen website aanbied.
Heel slim van Bol.com natuurlijk, maar hopelijk komt er z.s.m. een wet die dit verbiedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
michael3 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Welke grote jongens zijn er dan in Nederland?
Er is geen webwinkel die meer geld heeft dan Amazon of alibaba dacht ik zo.
Niet zoveel geld nee. Maar bol.com en CB en MM zijn alle 3 best groot voor Nederlandse begrippen. En zal je toch je best moeten doen om die te stoppen. En dat gaat met wat externe verkopers niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:02:
Dit doet Bol.com bijvoorbeeld ook al zodat je niet bij de verkoper kunt kijken of die het goedkoper via zijn eigen website aanbied.
Ik heb toch regelmatig de ervaring dat de verkoper het product zelf voor een lagere prijs aanbiedt dan wanneer dezelfde verkoper het product via Bol.com aanbiedt :?

Moet wel toegeven dat ik het dan vaak alsnog bij Bol bestel omdat ik geen zin om weer een account aan te maken en/of het onderdeel is van een grotere bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Amazon is ongeveer 150 x zo groot qua omzet als Bol.com. Amazon lacht om MM, Bol.com en CoolBlue.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Caayn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:06:
[...]
Ik heb toch regelmatig de ervaring dat de verkoper het product zelf voor een lagere prijs aanbiedt dan wanneer dezelfde verkoper het product via Bol.com aanbiedt :?
Kan zijn dat het dan excl. verzendkosten is.
Bij Bol.com plaza zit dat er altijd al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:06:
@loki504 Amazon is ongeveer 150 x zo groot qua omzet als Bol.com. Amazon lacht om MM, Bol.com en CoolBlue.
Klopt. Ze zijn een stuk groter maar ze moeten nog wel hun best doen. En met alleen externe verkopers ga je dat niet redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Kan zijn dat het dan excl. verzendkosten is.
Bij Bol.com plaza zit dat er altijd al in.
Ook dan is het nog wel eens goedkoper. Bijvoorbeeld:

Rasp Pi Poe hat
Bol.com €30.95 (Verkoop via Raspberrystore)
Raspberrystore €22.95 + €4.43 = €27.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Hoezo alleen externe verkopers? Amazon verkoopt zelf zowat alles? Heb je die enorme magazijnen weleens gezien van ze?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:11:
@loki504 Hoezo alleen externe verkopers? Amazon verkoopt zelf zowat alles? Heb je die enorme magazijnen weleens gezien van ze?
Lees nog eens mijn reactie na.

Eerst alleen externe verkopers verklaart de "geruchten" van eind februari. Maar daar zal het niet bij blijven. Want anders zou het niet zoveel stof op waaien hier in Nederland. Daar zal nog meer voor nodig zijn. En verklaart ook dat er nog vrijweinig vanuit Amazon zelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Wat moet er nog uit Amazon komen dan? Alles staat al klaar om te beginnen. Denk dat Amazon eerst een deal wil maken met de overheid betreffende af te dragen belastingen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:21:
@loki504 Wat moet er nog uit Amazon komen dan? Alles staat al klaar om te beginnen. Denk dat Amazon eerst een deal wil maken met de overheid betreffende af te dragen belastingen.
Officiele release date bv. Ik zie ook vrij weinig op amazon.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@loki504 Ah op die manier. Kan best zijn dat ze dat helemaal niet gaan doen of gaan aankondigen. Eerst zorgen dat er zo min mogelijk belasting hoeft afgedragen te worden :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:24:
@loki504 Ah op die manier. Kan best zijn dat ze dat helemaal niet gaan doen of gaan aankondigen. Eerst zorgen dat er zo min mogelijk belasting hoeft afgedragen te worden :P
Dat zal er ook zeker bij zitten. Ze zijn niet gek daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
loki504 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Lees nog eens mijn reactie na.

Eerst alleen externe verkopers verklaart de "geruchten" van eind februari. Maar daar zal het niet bij blijven. Want anders zou het niet zoveel stof op waaien hier in Nederland. Daar zal nog meer voor nodig zijn. En verklaart ook dat er nog vrijweinig vanuit Amazon zelf komt.
Amazon zal ook zeker zelf gaan verkopen, dat doen ze tenslotte ook al in allle andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:18:

https://radar.avrotros.nl...-probleem-met-tv-niet-op/

Bol.com heeft zeker niet altijd de meest ideale klantenservice. In het verleden zeer uitgebreid zelf kunnen ervaren. Wel moet ik zeggen dat het één en ander daar toch verbeterd is in de loop der jaren. Overigens vat ik niet helemaal waarom er niet gewoonweg geopteerd is om het product te retourneren in dit geval en een nieuw product in plaats aan te schaffen via bol.com zelf dan wel een andere reseller.

Naar mijn huidige ervaring doet bol.com nooit moeilijk met retourzendingen. Het kan zijn dat koopgeschiedenis hier een rol in speelt (ik ben toch wel enigszins een bovengemiddelde klant vermoed ik met in de afgelopen 2 jaar alleen al 218 gedane bestellingen), maar bij onvolledige of onjuiste informatie herken ik mij Bol.com anno 2020 niet in het directe probleem zoals dit in deze Radar uitzending wordt gepresenteerd.

Ik weet niet hoe de ervaringen van anderen hierin zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
psychodude schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet hoe de ervaringen van anderen hierin zijn?
Dat is het lastige, er zijn op dit forum gevallen te vinden waarin tweakers tot (bijna) aan de rechtzaal hun gelijk moeten halen bij Bol.com (Dagvaarding ontvangen, product retour gestuurd )

Zelf (N = 1) goede ervaring met een retour naar een partner van Bol.com. Wat mij in de casus van Radar vooral opviel is de verbazing van de consument dat hij niet bij Bol.com, maar bij een partner een bestelling, met dito voorwaarden, heeft gedaan. Dat wordt vermeld de 2e/3e tekstregel onder de prijs. Dat de TV niet conform is, is een andere zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:27
Ik snap niet dat iedereen steeds om het goedkoopst schreeuwt. We moeten met zijn allen bewuster gaan consumeren. Minder kopen, vooral minder wegwerprommel, en zeker niet 5 stuks kleding om er 4 terug te sturen. Ik kijk bij apparaten die langer mee moeten gaan altijd eerst of ik hem in de winkel kan kopen. Dan kijk ik wat het prijsverschil is, en als dat niet te gortig is koop ik.... in de winkel. geen gezeur met retour sturen bij defect, beter advies dus minder miskopen (dus ook niet bij de mediamarkt kopen of dergelijke winkels)
Tot nu toe geen spijt van. Zolang de goede winkels maar het hoofd boven water houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@HvdBent Waarom? Het leven is al duur genoeg, rest lekker belangrijk allemaal :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:06:
Waar lachen ze dan om? Dat Bol.com, Mediamarkt en Coolblue al grote naamsbekendheid hebben in Nederland?

Het is voor Amazon echt niet zo simpel als website lanceren en hoppa niemand bezoekt nog ooit bol.com of coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Droefsnoet Hoeft niet, dan kopen ze die winkels gewoon op. Hebben ze in USA o.a. al gedaan met hun concurrenten.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
@CryptoNL
Het leven is veel te goedkoop, we zijn lekker bezig de hele planeet naar de galemiezen te helpen, maar ach als het goedkoop kan waarom niet?

[ Voor 4% gewijzigd door HvdBent op 18-02-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@HvdBent Het leven is veel te duur, althans in Nederland. En nee de planeet gaat niet kapot binnen 50 jaar ofzo 8)7 Volgens mij ging het hier over webwinkels overigens.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Droefsnoet schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Waar lachen ze dan om? Dat Bol.com, Mediamarkt en Coolblue al grote naamsbekendheid hebben in Nederland?

Het is voor Amazon echt niet zo simpel als website lanceren en hoppa niemand bezoekt nog ooit bol.com of coolblue.
Bij mij heeft het wel ongeveer zo gewerkt hoor, sinds Amazon.de in gebrekkig Nederlands is bestel ik eigenlijk nooit meer wat op Bol.com. Amazon is in de meeste gevallen gewoon goedkoper en dat geeft voor mij dan toch de doorslag (zeker omdat de service en snelheid van leveren bij Amazon ook gewoon goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:36:

Ik kijk bij apparaten die langer mee moeten gaan altijd eerst of ik hem in de winkel kan kopen. Dan kijk ik wat het prijsverschil is, en als dat niet te gortig is koop ik.... in de winkel.
Als het prijsverschil wel te gortig is... dan heeft die fysieke winkel er ook weinig aan en heeft die winkel wel energie verbruikt, is zowel de consument als het verkopend personeel er naar toe gegaan (brandstofverbruik), moet alsnog een bestelauto naar de consument toe. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:44:
@HvdBent Het leven is veel te duur, althans in Nederland. En nee de planeet gaat niet kapot binnen 50 jaar ofzo 8)7 Volgens mij ging het hier over webwinkels overigens.
Iets met nageslacht enzo... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Droefsnoet schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:40:
[...]

De wapens van Amazon:
1 ze hebben alles, dus nooit misgrijpen
2 ze verkopen alles net iets goedkoper
3 ze doen goede zaken met zoekmachines zodat ze altijd bovenaanstaan
4 ze hebben een grote oorlogskas, dus volhouden of verzuipen....
zeker 50% van de Amerikaanse Retail is al in handen van Amazon.... In China met Alibaba is het nog erger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@OMD Ook niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Je had het over 50 jaar. Dan is nageslacht relevant. Begrijp dus niet helemaal wat je bedoelt met "ook niet" Dan had je 5000 jaar moeten zeggen, is nageslacht nu al iets minder interessant (of je moet stambomen willen kweken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Als het prijsverschil wel te gortig is... dan heeft die fysieke winkel er ook weinig aan en heeft die winkel wel energie verbruikt, is zowel de consument als het verkopend personeel er naar toe gegaan (brandstofverbruik), moet alsnog een bestelauto naar de consument toe. 8)7
Ik heb een voorbeeld:
Mijn zoon had een laptop nodig voor school (6 jaar geleden) Op school stond de locale hardwareboer met laptops die aan de voorwaarden van school voldeden. Ik gin de volgende dag even op de fiets naar de winkel, keek nog even goed naar de specs (SSD wat groter, 8 gig geheugen ipv 4) laat een offerte maken, 200 euro duurder dan op internet voor een laptop van 450 euro. Dus ik in gesprek met de verkoper, die ging naar tweakers pricewatch, haalde de bovenste twee stunters weg, en paste de prijs aan. zonder morren.
Week later zoonlief in tranen, het scherm was nat.... (touchscreen twee lagen tegen elkaar gedrukt door alle boeken in de tas) naar de winkel, geheugen en ssd in andere laptop en weg. twee weken later zelfde verhaal, weer gewoon geholpen. Wel even overleg met Asus Nederland, om te achterhalen of dit een laptopspecifiek issue was, nee, niets van bekend. drie weken later weer zelfde verhaal. Gewoon weer een nieuwe gekregen, maar pa was ook even na gaan denken, heeft een ringband uit de multomap gehaald, en het karton in de sleeve om de laptop, in het laptopvak, en nooit meer problemen gehad..... Probeer bovenstaande verhaal eens met een webshop, veel succes..... Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit en service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
@HvdBent
Fijn dat zulke service bestaat en terecht dat daar dan voor gekozen wordt.

Echter, de stelling was milieuwinst door naar een fysieke winkel te gaan en daar te kopen, behalve als de prijs te hoog is. Daar twijfel ik aan, met genoemde argumenten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb een voorbeeld:
Mijn zoon had een laptop nodig voor school (6 jaar geleden) Op school stond de locale hardwareboer met laptops die aan de voorwaarden van school voldeden. Ik gin de volgende dag even op de fiets naar de winkel, keek nog even goed naar de specs (SSD wat groter, 8 gig geheugen ipv 4) laat een offerte maken, 200 euro duurder dan op internet voor een laptop van 450 euro. Dus ik in gesprek met de verkoper, die ging naar tweakers pricewatch, haalde de bovenste twee stunters weg, en paste de prijs aan. zonder morren.
Week later zoonlief in tranen, het scherm was nat.... (touchscreen twee lagen tegen elkaar gedrukt door alle boeken in de tas) naar de winkel, geheugen en ssd in andere laptop en weg. twee weken later zelfde verhaal, weer gewoon geholpen. Wel even overleg met Asus Nederland, om te achterhalen of dit een laptopspecifiek issue was, nee, niets van bekend. drie weken later weer zelfde verhaal. Gewoon weer een nieuwe gekregen, maar pa was ook even na gaan denken, heeft een ringband uit de multomap gehaald, en het karton in de sleeve om de laptop, in het laptopvak, en nooit meer problemen gehad..... Probeer bovenstaande verhaal eens met een webshop, veel succes..... Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit en service.
Met alle respect hoor maar je hebt 3x een nieuwe laptop gekregen en denkt dat dit regel is (bij een winkel) ipv uitzondering? Ik denk dat de verkoper héél erg coulant is geweest want uiteindelijk is dit natuurlijk gewoon schade door eigen schuld.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Mr.D78 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:09:
@HvdBent
Fijn dat zulke service bestaat en terecht dat daar dan voor gekozen wordt.

Echter, de stelling was milieuwinst door naar een fysieke winkel te gaan en daar te kopen, behalve als de prijs te hoog is. Daar twijfel ik aan, met genoemde argumenten.
Ik koop mijn kleren, schoenen in een winkel, want ik neem alleen mee wat ik nodig heb en pas ze eerst. Daarvoor hoef ik niet met de auto, we hebben prima winkels in de stad op fietsafstand. En voor iets groters is er de bakfiets.
Wasmachines laat ik bezorgen, maar de 40" tv paste prima in de bakfiets (groter is toch niet nodig) Bij laptops koop ik soms online (want Lenovo levert geen zakelijke laptops aan mijn lokale hardwareboer) maar mijn P50 komt voor 100 euro meer gewoon uit de winkel (is een laptop van 3200 euro dus dan mag dat best)
Die laptops voor school waren te zwak voor een schooltas vol schoolboeken, want het laptopvak zit tegen je rug, en dan drukken er 3-4 kilo brugklasboeken tegenaan op de fiets. Niets onzorgvuldig gebruik, gewoon dun waaibomenstaal
Vandaar dat mijn kids nu alle drie een Lenovo thinkbook hebben, kost wat meer, maar wel stevig. Mijn oudste heeft 6,5 jaar gedaan met de asus dus, mijn dochter 3 jaar met een dell maar daarvan werden de scharnieren lam (deze kwam wel van internet) en het toetsenbord is stuk (net na de garantie) En mijn dochter gebruikt de laptop 2-3 keer per jaar, dus ook niet onzorgvuldig.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -ION-
Dwarlorf schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Met alle respect hoor maar je hebt 3x een nieuwe laptop gekregen en denkt dat dit regel is (bij een winkel) ipv uitzondering? Ik denk dat de verkoper héél erg coulant is geweest want uiteindelijk is dit natuurlijk gewoon schade door eigen schuld.
Precies, de lokale computerzaak kan de tent wel sluiten als ze altijd zo coulant zijn. Tenzij ze dus 45 procent duurder zijn dan de webwinkel. Maar HvdBent heeft die premium niet betaald en laat de andere klanten opdraaien voor zijn onvoorzichtigheid. Om vervolgens een betoog te houden dat we bij lokale winkels moeten kopen. Dat is gewoon hypocriet, wel de lusten (goede service) maar niet de lasten (hogere prijs) en dan anderen veroordelen op het kopen bij een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
-ION- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Precies, de lokale computerzaak kan de tent wel sluiten als ze altijd zo coulant zijn. Tenzij ze dus 45 procent duurder zijn dan de webwinkel. Maar HvdBent heeft die premium niet betaald en laat de andere klanten opdraaien voor zijn onvoorzichtigheid. Om vervolgens een betoog te houden dat we bij lokale winkels moeten kopen. Dat is gewoon hypocriet, wel de lusten (goede service) maar niet de lasten (hogere prijs) en dan anderen veroordelen op het kopen bij een webshop.
heb je mijn reactie hierboven gelezen? Makkelijk concluderen dat ik winkeliers uitbuit.....maar het klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb een voorbeeld:
Dat kan prima en juist de in dit topic genoemde Amazon is uiterst klantvriendelijk ( iets te als je het mij vraagt )
Daarnaast is het in dit soort gevallen, bij aankopen die binnen 6 maanden problemen vertonen, het aan de (web)winkel om aan te tonen dat het jouw schuld is.
En eerlijk gezegd als ik jouw verhaal zo hoor deugt de laptop juist niet, c.q. een ondeugdelijk product en is het ook volkomen terecht dat deze werd vervangen.
HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:43:
@CryptoNL
Het leven is veel te goedkoop, we zijn lekker bezig de hele planeet naar de galemiezen te helpen, maar ach als het goedkoop kan waarom niet?
Maar dan koop je wel een laptop met een dusdanige slechte bouwkwaliteit en laat deze 3 keer vervangen?
Je hebt bijvoorbeeld ook HP Elitebooks van pakweg 4 a 5 keer wat zo'n Asus laptop kost, maar die zijn wel van een andere bouwkwaliteitsklasse, waarbij er doorgaans minder retour gaan en dus in theorie beter voor het milieu zijn.
Nou begrijp ik ook wel dat dat veel te ver gaat qua prijs in jouw genoemde voorbeeld, maar gewoon even ter nuancering.
Niet iedereen heeft de middelen om altijd maar voor de eco/duurzaam/top kwaliteit route te gaan en toch productief te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Dat kan prima en juist de in dit topic genoemde Amazon is uiterst klantvriendelijk ( iets te als je het mij vraagt )
Daarnaast is het in dit soort gevallen, bij aankopen die binnen 6 maanden problemen vertonen, het aan de (web)winkel om aan te tonen dat het jouw schuld is.
En eerlijk gezegd als ik jouw verhaal zo hoor deugt de laptop juist niet, c.q. een ondeugdelijk product en is het ook volkomen terecht dat deze werd vervangen.

[...]

Maar dan koop je wel een laptop met een dusdanige slechte bouwkwaliteit en laat deze 3 keer vervangen?
Je hebt bijvoorbeeld ook HP Elitebooks van pakweg 4 a 5 keer wat zo'n Asus laptop kost, maar die zijn wel van een andere bouwkwaliteitsklasse, waarbij er doorgaans minder retour gaan en dus in theorie beter voor het milieu zijn.
Nou begrijp ik ook wel dat dat veel te ver gaat qua prijs in jouw genoemde voorbeeld, maar gewoon even ter nuancering.
Niet iedereen heeft de middelen om altijd maar voor de eco/duurzaam/top kwaliteit route te gaan en toch productief te blijven.
De Asus kostte destijds (toen ik beduidend minder kapitaalkrachtig was) 540 euro in de winkel, en 450 online.
De Dell (inspirion13) kostte 700 euro, en dat was echt een miskoop, doet nu dienst als bureau netflix dingetje met een los toetsenbord aangesloten...

De thinkbooks van mijn kinderen nu (6 jaar later) kosten 700 euro per stuk. Het liefst had ik die voor 750-800 euro bij de winkel gekocht, want ik heb liever dat mijn kinderen leren om naar de winkel te gaan als iets stuk is, dan dat ze mij lastig vallen, doos zoeken en opsturen naar webwinkel, 3- weet ik hoeveel weken wachten, en dan ongerepareerd retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tja, ik denk dat je inderdaad niet van een laptop van 450 euro mag verwachten dat hij 4.5kg aan boeken en duwacties aankan. Het is gemaakt van dun materiaal niet alleen omdat dat het goedkoopste is, maar ook omdat het daardoor lichter en dunner is. Vind het inderdaad niet raar als een winkel had gezegd dat dit door eigen schuld komt en niet een fabrieksfout is.

Verder zie ik totaal geen reden om voor elektronica de winkel in te stappen. Als ik de stad in ga betaal ik bij de mediamarkt of videoboer zo 200-300 euro meer voor een TV. En waarom? Advies hoef ik niet want ik weet al welke TV/telefoon/gadget ik wil, want dat heb ik al online uitgezocht. Om 300 euro meer te betalen voor iets snellere garantie zie ik ook niet zitten.

Schoenen doe ik wel altijd expres in de winkel omdat een schoenmaat veel te weinig zegt qua ultieme fit. Kleding vind ik online wle handig omdat je gewoon 10000x kan bekijken op je gemak.

Edit: Over klimaatimpact heb ik niet nagedacht. Ik vind het een zeer belangrijk aspect, echter koop ik nu alles makkelijker gaat nog net weinig kleding of gadgets. Ik denk dat ik juist wat ecologischer bezig ben omdat ik online relatief makkelijk bio-etische (etc) kleding kan kopen. Zulke winkels heb je echt niet veel in de binnenstad hier (Maastricht).

[ Voor 16% gewijzigd door Basekid op 18-02-2020 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:29:
[...]

heb je mijn reactie hierboven gelezen? Makkelijk concluderen dat ik winkeliers uitbuit.....maar het klopt niet.
Ik heb je verhaal gelezen hoor en ik kan je ook vertellen dat die lokale winkel flink verlies heeft gedraaid om jou tevreden te houden. Want een leverancier gaat echt niet 3 keer een garantieclaim goedkeuren. Ik heb als bijbaan gewerkt in een winkel die duurdere apparaten aan consumenten verkoopt. Ik kan je vertellen dat als alle klanten een product flink goedkoper willen dan de adviesprijs omdat webwinkels dat kunnen aanbieden, maar daarnaast wel de service willen van een fysieke winkel dan kunnen ze echt de deuren sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Maar deze laptop werd wel aangeraden, want klein licht en touch screen.... Ik snap dat de hardwareboer niet met laptops van 700 euro op school kan staan, want dat kunnen de meesten niet betalen, dus het is altijd een compromis. Maar een laptop is een laptop, die moet gewoon heen en weer gesleept kunnen worden. Mijn zoon had een laptoptas met padded vak, en een sleeve om de laptop, later opgevuld met het karton van een multomap, dat zorgde voor drukverdeling waardoor het probleem niet meer voorkwam. Was trouwens wel in de tijd dat touch screen laptops nog relatief nieuw waren.... Nu willen ze geen touch meer gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
-ION- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Ik heb je verhaal gelezen hoor en ik kan je ook vertellen dat die lokale winkel flink verlies heeft gedraaid om jou tevreden te houden. Want een leverancier gaat echt niet 3 keer een garantieclaim goedkeuren. Ik heb als bijbaan gewerkt in een winkel die duurdere apparaten aan consumenten verkoopt. Ik kan je vertellen dat als alle klanten een product flink goedkoper willen dan de adviesprijs omdat webwinkels dat kunnen aanbieden, maar daarnaast wel de service willen van een fysieke winkel dan kunnen ze echt de deuren sluiten.
Ik denk dat de kwaliteit van de laptop gewoon niet goed was, bij een touchscreen moet de laptop zo stevig zijn dat het scherm niet "stuk" gaat bij normaal gebruik. Bovendien werd de laptop door school aanbevolen (er stonden ook andere leveranciers met vergelijkbare producten) Bovendien stond touch nog in de kinderschoenen toen. Nu zijn de laptops nog vaak niet stevig als je de consumentenmodellen ziet. Ik raadt iedereen die voor school een laptop nodig heeft aan om de budgetmodellen van de zakelijke kant te bekijken. Die zijn vaak kwa specs basic misschien, maar gaan wel langer mee. Koop desnoods tweedehands...
Ik heb altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is..... en dat geldt nog steeds.
Oh en ik hoef de spullen niet veel goedkoper dan de adviesprijs, maar soms is de winkel een beetje erg duur. Het moet redelijk zijn, en dat zijn mijn lokale hardwareboeren ook. Ik koop er genoeg... Alleen als ze niet kunnen leveren wat ik erg jammer vind van Lenovo.... dan kan ik niet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door HvdBent op 18-02-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

:/
HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:46:
[...]

De wapens van Amazon:
1 ze hebben alles, dus nooit misgrijpen
2 ze verkopen alles net iets goedkoper
3 ze doen goede zaken met zoekmachines zodat ze altijd bovenaanstaan
4 ze hebben een grote oorlogskas, dus volhouden of verzuipen....
zeker 50% van de Amerikaanse Retail is al in handen van Amazon.... In China met Alibaba is het nog erger....
Ik zal eerlijk zijn, 90% van mijn online aankopen komen inmiddels van Amazon, service zelfs vanuit 3rd party verkoop is 90% van de tijd helemaal prima (itt plaza), retouren werken prima, prijzen zijn netjes (soms 'tactisch commercieel' maar niets anders dan MM).

Nederland is toch altijd wel beetje vreemde eend in de bijt geweest, de wereld heeft creditcard, paypal en ebay, Nederland heeft tikkies, ideal en marktplaats. Maar ik heb bv geen idee hoe hele 'aftersales' van die webshops en problemen in bv Duitsland of Engeland zijn, dat wij daar ook een vak apart zijn.

Altijd het idee gehad dat ik kon handelen met de wereld via ebay, amazon en Alie, maar in Nederland zelf opeens via MP, bol of coolblue, en waar elk concept van een 'grotere' webshop ook meteen tot in den treure wordt uitgemolken. (MP kreeg tweedehands, vidit ofzo).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
-ION- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Als kleine winkel ja dat kan ik begrijpen.
Maar volgens de wet moet Asus gewoon betalen. En ja die claims gaan niet per keer. Maar in bulk. Net zoals MM postNL voor de rechter sleepte om schade tijdens transport vergoed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

OMD schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:13:
[...]

Je vergeet de verzendkosten. Die zitten bij bol erin, bij de site zelf niet.
Yorinn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:13:
[...]

Ja, maar als je er twee of meer besteld (niet via bol.com).. dan ben je goedkoper uit.
Ik heb er zes gekocht. ;)

Nu ben ik offtopic bezig.
Ik wilde gewoon benadrukken dat de partners op bol.com het product zelf ook goedkoper (of duurder) op hun website aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 18-02-2020 22:49 ]

Trein?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Discussie over fysieke winkels kan in De zonsondergang van fysieke winkels

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels en de kwartaal- en jaarcijfers hiervan.

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.