De zonsopkomst van webwinkels

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:46
Amazon UK heeft gisteren stilletjes de verzendkosten naar o.a. Nederland verhoogd van 2,36 GBP naar 10,49 GBP en premium delivery naar 15,99 GBP. Dat komt dus neer op zo'n 12,5 euro per order... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@P-Rock Jaren geleden, nog voor de brexit, was amazon UK toch al uitgesloten als je (DE) Prime klant was?

Heb toen regelmatig daar wat besteld en werd het 'gratis' geleverd. Maar sinds UK niet meer onder de paraplu van Prime DE viel, was die pret over.
En qua assortiment zag/zie ik niet zo veel verschil tussen DE en UK.
Terwijl tussen NL en DE er nog steeds een groot verschil zit wat betreft assortiment.

Het vreemde blijft echter dat ik soms nog steeds een artikel ontvang, wat vanuit een UK Amazon Warehouse verstuurd is. Terwijl ik het als Prime DE klant bestel. 8)7
(gelukkig is dat nog wel steeds gratis)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
P-Rock schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:21:
Amazon UK heeft gisteren stilletjes de verzendkosten naar o.a. Nederland verhoogd van 2,36 GBP naar 10,49 GBP en premium delivery naar 15,99 GBP. Dat komt dus neer op zo'n 12,5 euro per order... :X
Amazon.....en de gemiddelde " ik wil goedkoop uitzijn" persoon maar bij hen bestellen. tJa welk probleem ik ermee heb,nou ik ben tegen die grote multinationals ala McDonalds en Starbucks, wat doen die nou voor de verbetering van het welzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 19:08
Cross-post uit het De zonsondergang van fysieke winkels
nl_umpire schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:37:
Vandaag in een RTL Nieuws artikel: "Winkelketens die online begonnen openen vaker ook een stenen winkel. Het gaat niet alleen om bekende webwinkels zoals Coolblue, maar ook om veel kleinere. Klanten vinden het vaak prettig en het wekt vertrouwen, zeggen winkeliers en experts 👉Webwinkels openen vaker een fysieke winkel: 'Klanten willen product zien'

Ecommerce-merken omarmen steeds vaker stenen winkels, een trend die de synergie tussen online en offline benadrukt. In een andere reeks van ander rapporten (USA data) van ICSC's 'Halo Effect', stimuleert het openen van een fysieke winkel de ecommerce-omzet met gemiddeld 6.9%. Dit toont aan dat fysieke winkels niet alleen vertrouwen wekken bij klanten, maar ook online verkopen bevorderen. Het succes ligt dus in de integratie van beide kanalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sjah schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:45:
[...]

Amazon.....en de gemiddelde " ik wil goedkoop uitzijn" persoon maar bij hen bestellen. tJa welk probleem ik ermee heb,nou ik ben tegen die grote multinationals ala McDonalds en Starbucks, wat doen die nou voor de verbetering van het welzijn.
In principe zijn multinationals niet het probleem. Bedrijven zoals Amazon zijn wel een probleem Door hun ongelofelijk diepe zakken kunnen ze concurrentie vrij makkelijk kapot maken. Doordat ze heel veel verschillende dingen doen kunnen ze in ieder segment de concurrentie wegdrukken door in eerste instantie met verliezen marktaandeel te winnen. Ze zouden gratis streaming kunnen aanbieden en dat financieren met inkomsten uit andere segmenten, terwijl de concurrentie dat niet kan doen want bij hun is streaming de core business.

MacDonalds en Starbuck concurreren alleen met branchegenoten en kunnen dus veel minder makkelijk de markt verstoren. Ze gaan geen gratis hamburgers weggeven met geld wat ze elders kunnen verdienen. Daarnaast kan je op lokaal niveau veel makkelijker een concurrerende hamburger- of koffiezaak beginnen. Je begint niet zomaar iets nieuws wat kan concurreren met Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Touchdomex schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Dan ga je er vanuit dat mensen specifiek alleen naar dat pakketpunt gaan met de auto voor het pakketje. Vaak doen ze er ook nog andere boodschappen of ze zijn er toch al voor andere zaken in de buurt.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die met de fiets hun pakketjes ophalen. Zie dat hier ook gebeuren. Geen mensen met de auto maar allemaal op de fiets. Dan is er wel een behoorlijke milieuwinst in verhouding.
De meeste pakketten kan je ook gewoon prima zonder auto ophalen. Hoe vaak bestel je nu zo iets groot dat je niet gewoon kunt dragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
@Frame164 In principe zijn multinationals wel het probleem. Die hebben oneindige zakken voor advocaten en belastingjuristen op de Zuid-As, omzo nul belasting te betalen,omdat ze (ookal) in vele landen zitten. Tevens kunnen ze vanwege geld lekker lang in hoger beroep.

Maar een McDonalds en een Starbucks, een Starbucks is te duur,en een Mc concurreert snackbar Johan kapot.

Nee geef mij maar maar de eerlijke 1 manszaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 24-02-2024 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:40
Lubach stelt het doorgeslagen retourneergedrag even mooi aan de kaak.

YouTube: En nou is het afgelopen met: gratis retouren | De Avondshow met Arje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

How Temu Is Becoming a Serious Competitor to Amazon and Walmart | WSJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een tip voor wie net als ik een bol.com Select lidmaatschap heeft: ga eens na hoeveel voordeel je hier eigenlijk van hebt? Zelf gebruikte ik het alleen voor het voordeel van gratis verzending beneden de 20 euro (bij bestellingen bij bol.com zelf, bij externe partijen betaal je sowieso geen extra verzendkosten) en laat ik nooit verzenden op aparte tijden als 's-avonds of op zondag of op dezelfde dag nog, ik vind dat pakketbezorgers ook hun rust verdienen.

Ik ben eens gaan kijken wanneer ik voor het laatst dat voordeel heb genoten en dat bleek in september 2021 te zijn. Ik betaalde daarna 2 jaar lang Select lidmaatschap, dat ook nog eens duurder werd (11,99 i.p.v. 9,99) zonder daar voordeel van genoten te hebben buiten 2,50 shoptegoed voor de spaarpunten.

Wat bleek? Bijna al mijn bestellingen waren bij externe verkopers, waar je sowieso geen (extra) verzendkosten voor betaald (oftewel: die externe verkopers zijn gedwongen hun verzendkosten in de prijs zelf te verwerken).

Doordat bol.com zelf veel minder verkoopt blijkt het al sinds september 2021 niet meer voorgekomen, dat ik bij bol.com zelf een bestelling van beneden de 20 euro deed en dus voordeel genoot van Select!
€23,98 ongemerkt verspild. Ik heb mijn Select lidmaatschap direct opgezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door FairPCsPlease op 22-04-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
https://www.nu.nl/economi...rvoor-moeten-betalen.html

Het invoeren van retourkosten heeft wehkamp geen windeieren gelegd. Vraag me af of er meer spelers volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:28
FairPCsPlease schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:33:
Ik heb een tip voor wie net als ik een bol.com Select lidmaatschap heeft: ga eens na hoeveel voordeel je hier eigenlijk van hebt? Zelf gebruikte ik het alleen voor het voordeel van gratis verzending beneden de 20 euro (bij bestellingen bij bol.com zelf, bij externe partijen betaal je sowieso geen extra verzendkosten) en laat ik nooit verzenden op aparte tijden als 's-avonds of op zondag of op dezelfde dag nog, ik vind dat pakketbezorgers ook hun rust verdienen.

Ik ben eens gaan kijken wanneer ik voor het laatst dat voordeel heb genoten en dat bleek in september 2021 te zijn. Ik betaalde daarna 2 jaar lang Select lidmaatschap, dat ook nog eens duurder werd (11,99 i.p.v. 9,99) zonder daar voordeel van genoten te hebben buiten 2,50 shoptegoed voor de spaarpunten.

Wat bleek? Bijna al mijn bestellingen waren bij externe verkopers, waar je sowieso geen (extra) verzendkosten voor betaald (oftewel: die externe verkopers zijn gedwongen hun verzendkosten in de prijs zelf te verwerken).

Doordat bol.com zelf veel minder verkoopt blijkt het al sinds september 2021 niet meer voorgekomen, dat ik bij bol.com zelf een bestelling van beneden de 20 euro deed en dus voordeel genoot van Select!
€23,98 ongemerkt verspild. Ik heb mijn Select lidmaatschap direct opgezegd.
Vergeet niet je Select punten, daar krijg je oa cadeaubonnen voor, ik als regelmatig Bol besteller haal mijn lidmaatschap er op die manier al ruim uit.
stylezzz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:29:
https://www.nu.nl/economi...rvoor-moeten-betalen.html

Het invoeren van retourkosten heeft wehkamp geen windeieren gelegd. Vraag me af of er meer spelers volgen.
Natuurlijk altijd makkelijk zo'n persbericht overtypen (Nu.nl, niet jij :> )
Maar, ze hebben 14% minder retourzendingen, leuk, maar ook een omzetdaling. Die uiteraard volgens de marketingtruus 'overal' zo is.

Mijn n=1 in ieder geval, ik bestel er zelden/niet nog. Vooral het idiote dat je 50 ct moet betalen voor de retour, ipv gewoon 50 ct inhouden van de credit vind ik een irritante actie.

Los van dat alles, vind ik het meer dan een goed streven om de retouren te verminderen hoor. Het is te gek dat iedereen maar tig varianten overal van besteld en dan 90% retour stuurt.
Al kan ik (ook weer n=1) uit ervaring vertellen dat meer dan eens de omschrijving op de website niet overeenkomt of iets gewoon te onduidelijk is om van achter een scherm te kunnen bepalen. Het ligt dus niet alleen aan de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Raw Demin schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]

Natuurlijk altijd makkelijk zo'n persbericht overtypen (Nu.nl, niet jij :> )
Maar, ze hebben 14% minder retourzendingen, leuk, maar ook een omzetdaling. Die uiteraard volgens de marketingtruus 'overal' zo is.

Mijn n=1 in ieder geval, ik bestel er zelden/niet nog. Vooral het idiote dat je 50 ct moet betalen voor de retour, ipv gewoon 50 ct inhouden van de credit vind ik een irritante actie.

Los van dat alles, vind ik het meer dan een goed streven om de retouren te verminderen hoor. Het is te gek dat iedereen maar tig varianten overal van besteld en dan 90% retour stuurt.
Al kan ik (ook weer n=1) uit ervaring vertellen dat meer dan eens de omschrijving op de website niet overeenkomt of iets gewoon te onduidelijk is om van achter een scherm te kunnen bepalen. Het ligt dus niet alleen aan de klant.
Of dat het overal zo is dat er minder omzet gedraaid word lijkt me sterk. Maar als je door de keuze van minder omzet, ook fors in je kosten kunt snijden (of het verlies verminderen ;) ) lijkt het me een handige keuze. Een retourtje kan natuurlijk altijd gebeuren omdat de website niet klopte... Maar het halve assortiment laten opsturen om thuis een soort paskamer te organiseren mag wat mij betreft per morgen verboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:14
Ik heb weleens gelezen over mensen die een jurk bestellen, dragen naar een feest en dan weer retourneren.

De afgelopen jaren wouden al die webshops maar 1 ding: klanten. Dus ze deden nooit moeilijk- de frictie moest zon laag mogelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
emeralda schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:46:
Ik heb weleens gelezen over mensen die een jurk bestellen, dragen naar een feest en dan weer retourneren.

De afgelopen jaren wouden al die webshops maar 1 ding: klanten. Dus ze deden nooit moeilijk- de frictie moest zon laag mogelijk blijven.
De frictie zo laag mogelijk houden: daardoor kan een webshop concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 17:01
Denk dat overigens ook online winkels een uitdaging hebben - in de pricewatch zie je al een tijdje een opmars van Duitse en Chinese webwinkels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO7JnIcOy61ybeVfzRBTJ5LcPd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kPbPBP4OgcfS82L11GZCqSZM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhCiMV_z9KJg5sh5fC6q52tbBV0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i7UmjNZHVUESmUCq7MRPHUeM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGXwYK5UQOxwC-eH0XmYwDXLMdQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gRBIRpzyPHVrMP5ZOSQgVNeL.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGXwYK5UQOxwC-eH0XmYwDXLMdQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gRBIRpzyPHVrMP5ZOSQgVNeL.png?f=user_large
Anderzijds is binnen de EU weer een ander verhaal dan buiten de EU en wordt het met de komt van wetgeving zoals de Cyber Resilience Act ook interessanter voor ons als consument ivm verplichte ondersteuning van hard- en software met een online component, maar toch. Dit blijft - Duitse webshops zijn qua prijs in veel categorien nu al in de top 3. Paar euro meer en je hebt het morgen ipv over 2-3 dagen uit een NL winkel, maar tis wel typisch.

Qua fysieke winkels helpt het niet als we naar online gaan en vervolgens online ook in het buitenland gaan winkelen. Dan is er over een aantal jaar geen retail meer in NL, of zal dat zo'n vaart niet lopen?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Discussie over fysieke winkels kan in De zonsondergang van fysieke winkels

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels en de kwartaal- en jaarcijfers hiervan.

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.