Yup, er worden allemaal schijnconstructies gebruikt om het personeel maar zo goedkoop mogelijk in dienst te nemen.
En Amazon is hier wel degelijk een schuldige in, indirect, want zij zijn degene die naar personeel zoeken die bij wijze van het lieft gratis is.
En owee als dat personeel een fout maakt...
Inmiddels is Amazon zo groot, machtig en heeft het veel kapitaal, inclusief Jeff Bezos zelf, dat ze niet eens meer weten wat ze er allemaal mee moeten doen.
Om de werkomstandigheden te verbeteren of loon te verhogen komt niet in ze op.
Maar in plaats daarvan zijn ze bezig met nieuwe projecten, of zal ik zeggen, hobby's van Jeff Bezos zelf, zoals het zoveelste naar-de-maan-project.
Maar hier in NL en al voordat Amazon hier vrij bekend was waren er ook al constructies.
Bij bol.com is het zoal niet veel beter en PostNL had en heeft nog steeds zzp'ers in dienst die maar 1 klant hebben: PostNL.
Iedereen lijkt dit soort constructies te gedogen zolang het maar goedkoop is...
ehtweak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:55:
Maar die hebben ze toch eigenlijk al jaren? Ok, de vertaling naar het Nederlands is nou niet bepaald je-van-het (maar ik zet 'm eigenlijk altijd op Duits). En er zijn wat productcategorieën waarbij het vaag is, waarom ze die niet naar Nederland versturen (en jaren geleden wel deden).
Als ze nou die verzendrestricties opheffen, ben ik nog blijer met Amazon.

Gratis verzending zonder abbo is nog iets wat ze aan zouden moeten bieden en het lieft ook nog vandaag besteld morgen in huis.
Als ze dat lukt dan zou Bol het wel eens erg lastig kunnen krijgen.
Tot die tijd zijn ze nog aardig " safe ", tenslotte is bol.com buitenom (outlet)aanbiedingen vaak niet de goedkoopste, maar ze zijn wel een bekend en betrouwbaar merk waardoor er velen zijn die daar graag bestellen.
Echter zie ik Amazon deze positie dus zomaar innemen.