Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

HvdBent schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Ik koop mijn kleren, schoenen in een winkel, want ik neem alleen mee wat ik nodig heb en pas ze eerst. Daarvoor hoef ik niet met de auto, we hebben prima winkels in de stad op fietsafstand. En voor iets groters is er de bakfiets.
De importeur levert het product aan de winkel en jij haalt het met de bakfiets op. Prima!
De importeur neemt de order aan van Amazon en levert direct bij je thuis. Net zo prima.

Schaalvergroting is bijna altijd beter voor het milieu, bakfietsen zijn prima maar zetten niet veel zoden aan de dijk. Ik ben een groot fan van lokale winkels en lokale producten en doe mijn best ze te steunen maar uit milieuoogpunt is dat meestal niet erg efficiënt. Geen fan van bakfietsen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:29

OMD

MedionAkoya schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:05:
[...]

[...]

Ja, maar als je er twee of meer besteld (niet via bol.com).. dan ben je goedkoper uit.
Ik heb er zes gekocht. ;)

Nu ben ik offtopic bezig.
Ik wilde gewoon benadrukken dat de partners op bol.com het product zelf ook goedkoper (of duurder) op hun website.
Je kan geen verzendkosten rekenen op bol.com als partner. Je moet ook nog commissie afdragen. Voorbeeldartikel van 80 euro lever je 13 euro commissie in. Je moet wel meer rekenen op bol.com tov een eigen website. De afdracht is te groot en de marges te laag helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:59
-ION- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Ik heb je verhaal gelezen hoor en ik kan je ook vertellen dat die lokale winkel flink verlies heeft gedraaid om jou tevreden te houden. Want een leverancier gaat echt niet 3 keer een garantieclaim goedkeuren. Ik heb als bijbaan gewerkt in een winkel die duurdere apparaten aan consumenten verkoopt. Ik kan je vertellen dat als alle klanten een product flink goedkoper willen dan de adviesprijs omdat webwinkels dat kunnen aanbieden, maar daarnaast wel de service willen van een fysieke winkel dan kunnen ze echt de deuren sluiten.
Als er een volgens de wet ondeugdelijk product wordt geleverd zal er toch in alle situaties hier wat mee gedaan moeten worden.
Dus 3 keer een garantieclaim goedkeuren? ja dan kan gebeuren.
En het is zelfs zo dat de wet ervan uit gaat, dat als het product binnen 6 maanden defect raakt, dat het product in beginsel al ondeugdelijk was en dan is het aan de verkoper aan te tonen dat dat dan niet zo zou zijn, een meestal onbegonnen zaak.
Om een kosteloze reparatie of kosteloze vervanging ga je dan ook niet onderuit komen, juridisch gezien.
Het is alleen zo dat sommige (web)winkels dan met hun eigen verzonnen regels aankomen of anderszins in de hoop dat ze niets hoeven te doen of te vergoeden, maarja...
Totdat ze die ene klant treffen die daar niet mee akkoord gaat en er werk van maakt ;)
loki504 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:52:
[...]

Als kleine winkel ja dat kan ik begrijpen.
Maar volgens de wet moet Asus gewoon betalen. En ja die claims gaan niet per keer. Maar in bulk. Net zoals MM postNL voor de rechter sleepte om schade tijdens transport vergoed te krijgen.
Weet je dat zeker? Volgens mij kunnen er onderling afspraken worden gemaakt bij B2B.
Destijds toen Mycom er nog was had de verkoper mij verteld dat ze met meerdere fabrikanten afspraken hadden gemaakt, dat zoal Corsair en Asus aan afschrijvingen deden bij defecte producten/garantie gevallen en dat dit héél normaal was.
Dit probeerden ze toen ook door te schuiven aan de klanten, maar heb het toen - toch met wat verzet hiertegen van mijn kant - alsnog voor elkaar gekregen een nieuwe voeding te kunnen krijgen ter vervanging van mijn kapotte zonder bijbetaling.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
JohanNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:06:

Weet je dat zeker? Volgens mij kunnen er onderling afspraken worden gemaakt bij B2B.
Destijds toen Mycom er nog was had de verkoper mij verteld dat ze met meerdere fabrikanten afspraken hadden gemaakt, dat zoal Corsair en Asus aan afschrijvingen deden bij defecte producten/garantie gevallen en dat dit héél normaal was.
Dit probeerden ze toen ook door te schuiven aan de klanten, maar heb het toen - toch met wat verzet hiertegen van mijn kant - alsnog voor elkaar gekregen een nieuwe voeding te kunnen krijgen ter vervanging van mijn kapotte zonder bijbetaling.
Ja dat weet ik zeker.
https://ictwaarborg.nl/ni...sbruiken-het-regresrecht/

Alleen als kleine webwinkel gaat dat een stuk lastiger. Maar als je als grote webwinkel met 100 of zelfs 1000 zaken komt kan het lonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 14:10
Anoniem: 310408 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:50:
[...]

De importeur levert het product aan de winkel en jij haalt het met de bakfiets op. Prima!
De importeur neemt de order aan van Amazon en levert direct bij je thuis. Net zo prima.

Schaalvergroting is bijna altijd beter voor het milieu, bakfietsen zijn prima maar zetten niet veel zoden aan de dijk. Ik ben een groot fan van lokale winkels en lokale producten en doe mijn best ze te steunen maar uit milieuoogpunt is dat meestal niet erg efficiënt. Geen fan van bakfietsen echter.
Als je in een grote stad woont dan snap ik dat je geen fan bent van de bakfiets. Maar wij hebben hem al 14 jaar, en hij wordt gebruikt voor boodschappen (is onze boodschappenauto) het vervoer van kinderen (mijn vrouw is gastouder, en gaat met de kids naar het bos als dat kan) en af en toe voor iets als een TV of een magnetron o.i.d. maar dat is eens per 5-6 jaar... Wij gebruiken hem niet dagelijks om fietspaden te blokkeren, en rijden er niet over de snelweg mee naar Den Haag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Chiron

Moderator Discord
Droefsnoet schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Waar lachen ze dan om? Dat Bol.com, Mediamarkt en Coolblue al grote naamsbekendheid hebben in Nederland?

Het is voor Amazon echt niet zo simpel als website lanceren en hoppa niemand bezoekt nog ooit bol.com of coolblue.
Ik denk dat je Bol overschat, de marges die ze hebben zijn lang niet zo groot en er is een reden dat ze hun jaarcijfers nog even onder de pet houden totdat Amazon een volledige webwinkel wordt. Er is ook een tijd geweest (weet niet of het nog steeds zo is) dat het er sowieso niet zo rooskleurig uit zag voor Bol.

Dat gezegd hebbende, als ik kijk naar de laatste paar dingen die ik zelf online besteld heb kwamen van amazon.de (verzenden ook gewoon naar NL) en niet van bol.com.

Zodra Amazon hier een volledige webwinkel heeft neergepoot denk ik dat Bol het nog knap lastig gaat krijgen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En ondertussen... een inval bij een Amazon distributiecentrum in Oostenrijk:

https://noe.orf.at/stories/3035248/

Dit keer niet was niet Amazon zelf het doelwit, maar de diverse koeriers en sub-bedrijfjes die werkzaamheden uitvoeren.
Verdacht van schijnconstructies en zwartwerken en/of het onderbetalen c.q. vervalsen van de hoeveelheid verrichtte arbeid.

https://www.diepresse.com...zia-bei-amazon-osterreich
https://kurier.at/wirtsch...f-schwarzarbeit/400757979

Ook dat zijn de duistere keerzijden van de moderne online wereld en het logistieke proces er achter. Waarbij iedere cent marge compleet uitgeperst wordt. :-(
Chiron schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:49:
[...]

Zodra Amazon hier een volledige webwinkel heeft neergepoot denk ik dat Bol het nog knap lastig gaat krijgen.
Maar die hebben ze toch eigenlijk al jaren? Ok, de vertaling naar het Nederlands is nou niet bepaald je-van-het (maar ik zet 'm eigenlijk altijd op Duits). En er zijn wat productcategorieën waarbij het vaag is, waarom ze die niet naar Nederland versturen (en jaren geleden wel deden).
Als ze nou die verzendrestricties opheffen, ben ik nog blijer met Amazon. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2020 08:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Chiron

Moderator Discord
ehtweak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:55:
Maar die hebben ze toch eigenlijk al jaren? Ok, de vertaling naar het Nederlands is nou niet bepaald je-van-het (maar ik zet 'm eigenlijk altijd op Duits). En er zijn wat productcategorieën waarbij het vaag is, waarom ze die niet naar Nederland versturen (en jaren geleden wel deden).
Ik denk dat dat toch een drempel is voor 'de massa'. Zodra het allemaal hapklaar is en in het Nederlands, wordt het een stuk toegankelijker.

Dat is ook wat Bol nu voor heeft omdat ze eigendom zijn van Ahold, elke Appie is een dropoff/pickup punt, en dat is toch wel makkelijk. Gewoon bij de servicebalie terecht kunnen.

En helemaal als je de prijzen ziet. Ik denk dat ik toch een paar honderd euro bespaard heb door dingen bij amazon.de te bestellen (en speaking of, ik zit nu naar een set Q-Acoustic speakers te kijken op amazon.co.uk, die daar *veel* goedkoper zijn). Ons binne Nederlanders he ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En ondertussen... een inval bij een Amazon distributiecentrum in Oostenrijk:

https://noe.orf.at/stories/3035248/

Dit keer niet was niet Amazon zelf het doelwit, maar de diverse koeriers en sub-bedrijfjes die werkzaamheden uitvoeren.
Verdacht van schijnconstructies en zwartwerken en/of het onderbetalen c.q. vervalsen van de hoeveelheid verrichtte arbeid.

https://www.diepresse.com...zia-bei-amazon-osterreich
https://kurier.at/wirtsch...f-schwarzarbeit/400757979

Ook dat zijn de duistere keerzijden van de moderne online wereld en het logistieke proces er achter. Waarbij iedere cent marge compleet uitgeperst wordt. :-(
Yup, er worden allemaal schijnconstructies gebruikt om het personeel maar zo goedkoop mogelijk in dienst te nemen.
En Amazon is hier wel degelijk een schuldige in, indirect, want zij zijn degene die naar personeel zoeken die bij wijze van het lieft gratis is.
En owee als dat personeel een fout maakt...

Inmiddels is Amazon zo groot, machtig en heeft het veel kapitaal, inclusief Jeff Bezos zelf, dat ze niet eens meer weten wat ze er allemaal mee moeten doen.
Om de werkomstandigheden te verbeteren of loon te verhogen komt niet in ze op.
Maar in plaats daarvan zijn ze bezig met nieuwe projecten, of zal ik zeggen, hobby's van Jeff Bezos zelf, zoals het zoveelste naar-de-maan-project.

Maar hier in NL en al voordat Amazon hier vrij bekend was waren er ook al constructies.
Bij bol.com is het zoal niet veel beter en PostNL had en heeft nog steeds zzp'ers in dienst die maar 1 klant hebben: PostNL.
Iedereen lijkt dit soort constructies te gedogen zolang het maar goedkoop is...

Gratis verzending zonder abbo is nog iets wat ze aan zouden moeten bieden en het lieft ook nog vandaag besteld morgen in huis.
Als ze dat lukt dan zou Bol het wel eens erg lastig kunnen krijgen.
Tot die tijd zijn ze nog aardig " safe ", tenslotte is bol.com buitenom (outlet)aanbiedingen vaak niet de goedkoopste, maar ze zijn wel een bekend en betrouwbaar merk waardoor er velen zijn die daar graag bestellen.
Echter zie ik Amazon deze positie dus zomaar innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JohanNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:57:
[...]
Guilty. :|
Ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven. En als je voor hetzelfde product ergens anders (veel) minder hoeft te betalen, en een betere service krijgt, is voor mij persoonlijk de keuze simpel.
Gratis verzending zonder abbo is nog iets wat ze aan zouden moeten bieden en het lieft ook nog vandaag besteld morgen in huis.
Nou, ze (Amazon) zijn hard op weg. :Y
Vorige week vrijdag wat levensmiddelen besteld (koffiebonen en wat speciale olie). En op zaterdag werd het al afgeleverd.

En dat maandelijkse 'Prime' bedrag zie ik meer als abonnement op de video streaming. Bijkomend voordeel is de gratis verzendoptie en de andere voordeeltjes. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:57:
[...]
Maar hier in NL en al voordat Amazon hier vrij bekend was waren er ook al constructies.
Bij bol.com is het zoal niet veel beter en PostNL had en heeft nog steeds zzp'ers in dienst die maar 1 klant hebben: PostNL.
Het is wet en regelgeving, of eigenlijk de handhaver ervan die hier het meest faalt, niet de consument.

De rechters in Nederland hebben zich al uitgesproken over partijen als PostNL en Deliveroo: ZZPers zijn geen ZZP-ers, maar schijnzelfstandigen.

De consequentie zou dus moeten zijn dat de belastingdienst een naheffing stuurt voor werkgeverslasten aan deze partijen. Dan is het morgen ook echt voorbij met de schijnzelfstandigheid, want dat soort aanslagen zijn zeer kostbaar.

Maar ja, dat gebeurd dus niet. Dus ondanks dat de rechter heeft geoordeeld, worden dit soort partijen gewoon de hand boven het hoofd gehouden en doen we met zijn allen of het de schuld is van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Skyaero schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:22:
[...]

Het is wet en regelgeving, of eigenlijk de handhaver ervan die hier het meest faalt, niet de consument.

De rechters in Nederland hebben zich al uitgesproken over partijen als PostNL en Deliveroo: ZZPers zijn geen ZZP-ers, maar schijnzelfstandigen.

De consequentie zou dus moeten zijn dat de belastingdienst een naheffing stuurt voor werkgeverslasten aan deze partijen. Dan is het morgen ook echt voorbij met de schijnzelfstandigheid, want dat soort aanslagen zijn zeer kostbaar.

Maar ja, dat gebeurd dus niet. Dus ondanks dat de rechter heeft geoordeeld, worden dit soort partijen gewoon de hand boven het hoofd gehouden en doen we met zijn allen of het de schuld is van de consument.
Dat zou ook veel te makkelijk zijn, dat de consument hier alle blaam treft.
Het gaat erom dat de kosten zo laag mogelijk moeten blijven, wat moet resulteren in meer omzet, wat dan weer goed is voor de economie.
En om dit voor elkaar te krijgen worden er vaak van die deals gesloten met de belastingdienst, waarvan de minister(s) blijkbaar niet eens op de hoogte zijn ( zoals toen met Shell ) en dat wetten en uitspraken van rechters even worden genegeerd.
Maar zo'n naheffing van de belastingdienst zou nog wel eens kunnen komen, echter, ga er maar vanuit dat de bezorgers dan de pineut zijn en niet PostNL of Deliveroo zelf, laat staan de CEO's daarvan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 14:10
Ik denk dat we in een neerwaartse spiraal zitten met het koopgedrag, door steeds de goedkoopste website te kiezen krijgen we grote bedrijven met veel macht die werknemers en het milieu niet serieus nemen. Goedkoop is duurkoop.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 12:01
HvdBent schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:30:
Ik denk dat we in een neerwaartse spiraal zitten met het koopgedrag, door steeds de goedkoopste website winkel te kiezen krijgen we grote bedrijven met veel macht die werknemers en het milieu niet serieus nemen. Goedkoop is duurkoop.....
Dat was bij het offline winkelen ook al zo, grote ketens konden met prijzen stunten en mensen kochten daar hun producten omdat ze daar het goedkoopst zijn. Dus aan dat gedrag is niks veranderd met het online winkelen. Behalve dat je geen halve dag kwijt bent in de stad om prijzen te vergelijken.

[ Voor 0% gewijzigd door LordSinclair op 19-02-2020 21:27 . Reden: typo ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:40
LordSinclair schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Dat was bij het offline winkelen ook al zo, grote ketens konden met prijzen stunten en mensen kochten daar hun producten omdat ze daar het goedkoopst zijn. Dus aan dat gedrag ik niks veranderd met het online winkelen. Behalve dat je geen halve dag kwijt bent in de stad om prijzen te vergelijken.
Dit dus. Er is nauwelijks iets veranderd. Grote bedrijven zoals MediaMarkt en Saturn hebben op het gebied van elektronica veel kleine partijen de kop in kunnen drukken. En op wat voor een manier ook, door de consument lekker te laten shoppen bij de 'concurrent'. MediaMarkt niet wat je zoeken wilt? Dan ga je toch naar de Saturn? :+

Ook op het gebied van DIY zaken beginnen we in Nederland de opmars van enkele grote partijen uit Duitsland te zien. Hornbach en Bauhaus. Een bedrijf als Bauhaus is circa 10x zo groot als bijv. Praxis, heeft een omzet van ongeveer 10x Gamma.

En eigenlijk maakt het nauwelijks uit in welk segment we kijken. Grote internationale spelers nemen een steeds belangrijkere rol in binnen het straatbeeld.

Online is dit dan ook niets anders. En een belangrijke factor hierin is gewoonweg de wil van de consument. Indien de consument echt op zoek is naar meer lokale, kleinere bedrijven waar men mogelijk wat meer zou moeten betalen? Dan stond iedere stad vol met een uniek assortiment aan bedrijven. Maar dit is simpelweg niet zo. Geld is maar één keer uit te geven. Dus dan betaal ik liever wat minder bij een grote internationale speler dan meer voor een lokaal klein bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16

alienfruit

the alien you never expected

Persoonlijk koop ik elektronica niet bij Amazon. Ik heb teveel gezeur gehad met hun qua namaak voor kabeltjes, storage etc. Je kan niet eens een Apple lightning kabel of Apple Airpods kopen zonder een neppe te krijgen. Ik koop dat dus mooi in de winkel kan je iig naar kijken. Eigenlijk gebruik ik het alleen voor boeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@psychodude Mediamarkt = Saturn!
https://www.mediamarktsaturn.com/
Dus wat dat betreft valt er weinig te kiezen... ;)

@alienfruit Ik heb eind vorig jaar zowat m'n complete nieuwe PC build bij Amazon gehaald.
Gewoon snelle levering, en een zeer concurrende prijs.
AMD Ryzen 7 3700x - 330 euro
MSI X570 Pro MB - 155 euro
Sandisk 500Gb m.2 Extreme Pro - 75 euro
Corsair 4 x 16GB DDR4 RAM - 230 euro
Thermaltake Toughpower gold PSU - 85 euro

Denk dat er weinig kans is, dat het nep spul zou zijn... O-)

En winkel? Welke winkel? Ik kan bij mij in de buurt niet eens dit soort materialen kopen. Ja, wellicht bestellen bij een computerwinkel, maar dan zijn de levertijd en de prijsstelling en de garantievoorwaarden nou niet bepaald je-van-het... :N :-(

Afgelopen week ook weer zoiets. Ik had ff snel een USB stickje nodig van 16GB. Ik zag ze toevallig liggen bij de Action, maar dan nog, dat was een USB 2.0 stickje.
Afijn, dan maar laten meekomen met een levensmiddelen bestelling via Amazon; volgende dag al in huis. Voor het schokkende bedrag van 5 euro (een USB 3.0 Sandisk Flash Drive)
En ja, ik heb 'm gecheckt, met een lowlevel format om te kijken of 'ie echt 16GB was. En dat was 'ie.

Bovendien hoefde ik in de storm niet eens op de fiets naar de winkel, maar wachtte thuis gewoon op het bezorgmannetje. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 02:02
JohanNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Dat zou ook veel te makkelijk zijn, dat de consument hier alle blaam treft.

[...]
Is dat te makkelijk? Nee oke de consument heeft niet alle blaam. Maar is verre van onschuldig. We weten wat deze winkels en partners doen. We weten dat dit slecht of zelfs mensonterend voor hun werknemers is we weten dat het vervoer slecht voor milieu en klimaat is. Maar ja het is zo goedkoop. We gaan er mee door en we doen het steeds meer. En dan vergeten we nog even wat een "winner takes all" economie doet met de prijzen. We weten dat wat we doen en we gaan er mee door. En we snijden ons op de middellange termijn in de vingers.

Ja wijs naar de bedrijven, het kapitaal en overheden. Zeer terecht Maar dat zijn niet de enigen die blaam treffen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
ehtweak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:54:
@psychodude Mediamarkt = Saturn!
https://www.mediamarktsaturn.com/
Dus wat dat betreft valt er weinig te kiezen... ;)
I know, had 'concurrent' daarom dus ook tussen haakjes gezet ;).

• loki504
@alienfruit als je bij Amazon zelf koopt zie ik weinig kans dat je namaak krijgt. Koop je bij andere verkoper dan bestaat de kans wel ja. Maar dat is niet anders als dat je bij een andere verkoper van bv bol.com iets koopt.

@Simbirsk maar wat kunnen wij dan nog kopen? Of verwacht je echt dat een broek van de H&M onder betere omstandigheden in elkaar is gezet als bv de primark of van de action? Het enigst wat je zou kunnen doen is de handgemaakte spullen kopen. Maar dat is zo extreem duur. 90% van de mensen kan dat niet betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door loki504 op 20-02-2020 06:54 ]

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 19:26
loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:50:
@alienfruit als je bij Amazon zelf koopt zie ik weinig kans dat je namaak krijgt. Koop je bij andere verkoper dan bestaat de kans wel ja. Maar dat is niet anders als dat je bij een andere verkoper van bv bol.com iets koopt.
Sterker nog met bol.com heb ik ooit een langslepend conflict gehad over een neppe accu voor mijn Samsung telefoon. Had direct bij bol besteld (dus niet bij een 3rd party verkoper) 3x een neppe accu geleverd gekregen, toen ik mijn geld terug wilde bleven ze volhouden dat ik een echte Samsung batterij had gekregen en ik over de retourtermijn zat. Zelfs na foto's en bewijzen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:50:
Het enigst wat je zou kunnen doen is de handgemaakte spullen kopen. Maar dat is zo extreem duur. 90% van de mensen kan dat niet betalen.
Handgemaakte spullen?

Door hele goedkope handjes in Verweggistan of hele dure handjes hier in de EU?
Ook dat zegt weinig tot niks over kwaliteit, 'verantwoorde' productie en/of milieuimpact. :X

De consumentenprijs van kleding wordt voornamelijk bepaald door sales en marketingkosten.
Voor dat no-name shirt hoeven geen dure sporters gefêteert en sponsorcontracten afgesloten te worden.
En ja, de productiekosten van een iets minder goed shirt zullen ongetwijfeld wat lager liggen dan die van een heel stevig/goed shirt. Maar dat staat in geen enkele verhouding tot de uiteindelijke verkoopprijs.

Zo was ik laatst nog ff langs de winkels in Bataviastad gefietst (gelukkig dichtbij) om ff rond te neuzen naar wat simpele functionele sportkleding. Mijn hemel; wat een prijzen durven ze te vragen! 8)7
Toen maar online uitgezocht en eigen merk spul van Amazon basics besteld. Het zit prima, is gelukkig niet voorzien van megagrote (reclame)logo's en houdt zich goed na een aantal wasbeurten. Kortom; waarom zou ik veel meer betalen voor een merkplakkertje bij een fysieke winkel?

BTW: In dat Nike/Adidas/Asics/etc kledingstuk staat ook vaak "produced in Vietnam/India/ver-weg-gemaakt-door-onderbetaalde-slechtbehandelde werknemers-land" Dus tja... ;w

Die online winkelmogelijkheid is er nou eenmaal en ik ben er blij mee. Ik zie steeds minder valide redenen (praktische - c.q. financiële -) om nog naar een bakstenen toko te gaan.

Ja, er zijn specifieke producten die ik liever in een winkel zou passen/kopen, maar zelfs dat wordt je lastig gemaakt:
ehtweak in "De zonsondergang van fysieke winkels"

En dit soort service:
ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
verbaasde me helemaal! Dat een online winkel, aan het andere einde v.d. wereld, zo klantvriendelijk is. Probeer dat maar eens hier ter plekke.

Mooie Plaatjes   

• loki504
@ehtweak met handgemaakt. Bedoel ik die extreem overbetaalde kleermakers die hier in de EU een prima leven hebben. Al zit je dan ook weer dat die niet voor iedereen genoeg kleren kunnen maken. Misschien toch de vrouwen weer kleren laten maken?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:31:
@ehtweak met handgemaakt. Bedoel ik die extreem overbetaalde kleermakers die hier in de EU een prima leven hebben.
Oh, je bedoelt op-maat-gemaakt en handmatig in elkaar gezet? ;)

M.a.w. het wordt tijd dat online een 3d-scan (laten) maken van het lichaamsdeel waar je een kledingstuk voor zoekt, en dat het vervolgens volledig automatisch door een stel robots wordt geassembleerd, gemeengoed wordt! 8)
Al zit je dan ook weer dat die niet voor iedereen genoeg kleren kunnen maken. Misschien toch de vrouwen weer kleren laten maken?
Pas maar op. In de wereld anno nu, mag je dit soort polletik incorrecte uitspraken ook niet meer bezigen... :X

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 20-02-2020 09:37 ]

Mooie Plaatjes   

• loki504
ehtweak schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Oh, je bedoelt op-maat-gemaakt en handmatig in elkaar gezet? ;)

[...]

Pas maar op. In de wereld anno nu, mag je dit soort polletik incorrecte uitspraken ook niet meer bezigen... :X
Yep.

• alienfruit

alienfruit

Nou Amazon gooit het vaak op een hoop dus je weet niet van wie je het koopt en wat je krijgt. Ik koop liever niks elektronisch bij Amazon. Bij Amazon is het ook niet altijd makkelijk te zien of je bij hun zelf koopt of niet

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
alienfruit schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Nou Amazon gooit het vaak op een hoop dus je weet niet van wie je het koopt en wat je krijgt. Ik koop liever niks elektronisch bij Amazon. Bij Amazon is het ook niet altijd makkelijk te zien of je bij hun zelf koopt of niet
Staat duidelijk aangegeven onder de koop knop/voeg toe aan winkelmand knop.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• alienfruit

alienfruit

Doel je nu op bijv. "Dispatched from and sold by Amazon"? Vaak gehad dat je dan nog een namaak krijgt dus daar kan je niet op vertrouwen.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
https://www.rtlnieuws.nl/...elde-producten-niet-nodig

Lekker handig dit weer , gezien Zalando terugsturen beleid hoeveel mensen daar misbruik van maken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
Puur economisch is dat natuurlijk te verklaren. Maar ik ben wel van mening dat de huidige wetgeving onhoudbaar begint te worden.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:57
CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:00:
Amazon gaat Bol.com kopen binnen nu en 5 jaar, let maar op :) De zakken van Amazon zijn dermate diep dat Bol.com niets voorstelt qua prijs voor hen. Hopelijk zien we - als Amazon komt - ook eindelijk eens juiste prijsstellingen voor bijvoorbeeld fysieke media. Dat is in Nederland echt veel te duur. Om een vergelijking te maken met UK: Films daar 10 pond, hier 30 euro bij release 8)7
Bol is deel van de Ahold groep. Die kan je niet apart kopen, tenzij je er de winkels van AH en Delhaize bij neemt. Denk niet dat Amazon daar zin in heeft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:55
Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Bol is deel van de Ahold groep. Die kan je niet apart kopen, tenzij je er de winkels van AH en Delhaize bij neemt. Denk niet dat Amazon daar zin in heeft.
Uhh dat kan wel hoor. Zoals Blokker ook Intertoys verkocht bijvoorbeeld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
CryptoNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Uhh dat kan wel hoor. Zoals Blokker ook Intertoys verkocht bijvoorbeeld.
En toch denk ik niet dat AHold afscheid zou nemen van bol.com.
Amazon moet het dus kunnen los weken uit Ahold, of eerst het geheel kopen, en dan de normale retail terug verkopen. Dan vernietig je behoorlijk wat waarde.

Tweede horde is de antitrust wetgeving. Als het marktaandeel van amazon daardoor in bepaalde landen te hoog wordt, dan krijgen ze het niet goedgekeurd en gaat het feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Amdwarrior schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:04:
https://www.rtlnieuws.nl/...elde-producten-niet-nodig

Lekker handig dit weer , gezien Zalando terugsturen beleid hoeveel mensen daar misbruik van maken.
Amazon.de doet dit ook, regelmatig hoef ik iets niet terug te sturen. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen wanneer ik wel en wanneer ik niet hoef te retourneren. Soms een product van €20 dat ik mag houden en de andere keer iets van €2 dat ik wel moet retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

-ION- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Amazon.de doet dit ook, regelmatig hoef ik iets niet terug te sturen. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen wanneer ik wel en wanneer ik niet hoef te retourneren. Soms een product van €20 dat ik mag houden en de andere keer iets van €2 dat ik wel moet retourneren.
Same here.
Ik had wat afdekhoesjes (nee, geen corona mondkapjes ;) ) besteld, die, volgens de specificaties, waterdicht zouden zijn. Bleken ze uit open gaas te bestaan; m.a.w. meer een soort zeef. 8)7

Gereclameerd; kreeg ik excuus voor de foute productomschrijving. Gelijk geld retour via de gebruikte betaalmethode (cc) en een retourlabel om het via DHL gratis te retourneren. De waarde van het geheel? Amper 8 euro.

En een keertje bij de bestelling van een dure emaille bakvorm (40 euro). Bleek beschadigd; zaten wat butsen en krassen in. Ik kreeg al het geld terug en mocht de bakvorm houden. Ze wilden 'm niet eens retour.
Dus idd; geen touw aan vast te knopen. :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40
Optisch beschadigde dingen kunnen ze niks mee, dus waarom willen ze die terug? Jij kan het verder nog gewoon gebruiken.

Mislabelde producten kunnen ze gewoon weer verkopen zodra het het goede label heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Basekid Goed punt!

Maar dan nog; op een productwaarde van amper 8 euro, 2 x keer transportkosten (naar mij, en retour), hoe kan dat uit? :?
En daarbovenop nog eens controleren of de juiste hoeveelheid nog in het zakje zit (het was een verpakking met 100 stuks). Opnieuw herverpakken, herlabelen, etc.

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2020 10:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40
ehtweak schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:02:
@Basekid Goed punt!

Maar dan nog; op een productwaarde van amper 8 euro, 2 x keer transportkosten (naar mij, en retour), hoe kan dat uit? :?
En daarbovenop nog eens controleren of de juiste hoeveelheid nog in het zakje zit (het was een verpakking met 100 stuks). Opnieuw herverpakken, herlabelen, etc.
Ook een goed punt :P
Dat laatste heb ik dan weer geen goed argument voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Ook een goed punt :P
Dat laatste heb ik dan weer geen goed argument voor...
Als je structureel wilt verbeteren wil je sommige (productie?)fouten onderzoeken en dan zal het artikel retour moeten. Dat geldt voor zowel Amazon zelf als voor toeleveranciers. Een bakblik met deuken is dan waarschijnlijk minder relevant dan waterdichte afdekhoesjes die toch niet waterdicht blijken te zijn. Heeft niks met economische waarde van het product te maken (die waarschijnlijk in beide gevallen overigens waarschijnlijk afgeschreven is tot €0,=)

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 21-02-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Retourbeleid is soms nogal raar.

Ik had een vloerreiniger bij Amazon gekocht.
Na 1 jaar ding defect, en klacht ingediend bij Amazon.
Kreeg nog een paar vragen om een foto en een filmpje.
Heel snel daarna een voorstel:
Ofwel betaalden ze me ca 50% terug zonder retour, ofwel moest ik het verpakken en via hun verzendlabel terug sturen voor 100% terugbetalen. (ging in totaal om ene kleine 200€)

Inpakken was wel een dingetje omdat ik de originele verpakking niet meer had, en ik verwachtte dat het weken ging duren voor ik geld zag, maar zodra dat ding in hun magazijn terug was kreeg ik de betaling.

Vond ik een nette afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
Tommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:52:
[...]

En toch denk ik niet dat AHold afscheid zou nemen van bol.com.
Amazon moet het dus kunnen los weken uit Ahold, of eerst het geheel kopen, en dan de normale retail terug verkopen. Dan vernietig je behoorlijk wat waarde.

Tweede horde is de antitrust wetgeving. Als het marktaandeel van amazon daardoor in bepaalde landen te hoog wordt, dan krijgen ze het niet goedgekeurd en gaat het feestje niet door.
En waarom zou Amazon Bol.com kopen?
Compleet ander bedrijf wat in basis hetzelfde trucje doet, maar daarachter compleet anders werkt, terwijl ze hier ook makkelijk wat distributiecentra neer kunnen zetten
Tommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:55:
[...]
Ik zeg juist dat ze het niet zullen doen, en ook waarom het moeilijk is of niet kan.
Kon even niet het juiste begin vinden :p
ging niet specifiek op jou in, maar de algemene discussie of amazon wel/niet bol moest overnemen

[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-02-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:47:
[...]

En waarom zou Amazon Bol.com kopen?
Compleet ander bedrijf wat in basis hetzelfde trucje doet, maar daarachter compleet anders werkt, terwijl ze hier ook makkelijk wat distributiecentra neer kunnen zetten
Ik zeg juist dat ze het niet zullen doen, en ook waarom het moeilijk is of niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:09
Amazon.nl is sinds vandaag geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 25-05 12:59
Deezers schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:23:
Amazon.nl is sinds vandaag geopend :)
Ik ben net even ingelogd maar ik was nog niet erg onder de indruk van het karige aanbod (al is die aanbieding voor de Switch wel oké). Gek genoeg geeft amazon.nl wel aan dat ik Prime kan proberen terwijl ik dat gewoon al heb. Moet ik per land apart voor Prime betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
ErikT738 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Moet ik per land apart voor Prime betalen?
Heb je een Prime abonnement dan is het mogelijk om je Prime-lidmaatschap op Amazon.de eenvoudig om te zetten naar.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
robcoenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Heb je een Prime abonnement dan is het mogelijk om je Prime-lidmaatschap op Amazon.de eenvoudig om te zetten naar.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort.
Leuk, maar het NL aanbod is veel minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:26
Ryan_ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Leuk, maar het NL aanbod is veel minder interessant.
Het aanbod van Prime Video blijft gelijk, alleen de producten die Amazon verkoopt via .nl en .de verschillen nog.

Het valt mij wel op dat veel games en films een Duitse én Pan-Europese variant te koop is. Zo is er van Smash Bros. Ultimate een Duitse variant met FSK-logo en een Europese variant met een PEGI-logo.
Ook met een prijsverschil van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

robcoenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Ik zit ook nog in dubio of dit wel verstandig is om nu te doen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Snappie88 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Ik zit ook nog in dubio of dit wel verstandig is om nu te doen.
Ik vind het (nog?) niet verstandig:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
:N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53
Daarnet vergeleken of ik DE zou willen gebruiken of naar de NL versie..

Applaws kattenvoer 7,5 kilo is in DE goedkoper , vaak 10 euro goedkoper dan in Nederland.
In NL is de prijs opeens 49,99 precies de prijs zoals ook bij b.v. Zooplus.

Jammer denk ik , dan bestel ik het gewoon nog steeds in DE... "This product cannot be delivered to your Address" oh joh opeens kan dat niet meer... toevallig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nu heb ik niet mega veel ervaring met Amazon, maar via de .de site kan je vaak (gratis) kiezen voor een pickup-point. Ik zie op .nl die mogelijkheid überhaupt niet. Kan er in de help ook niks over vinden. Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Mau_Maus Komt nog ;) Zodra ze meer depots etc in Nederland hebben.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm jammer Prime kan je voorlopig niet via iDeal betalen. Alleen met Creditcard.

https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=202120250
"Je kunt 1-Click-, digitale en abonnementsbestellingen (inclusief Amazon Prime) niet betalen met iDEAL."
CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:22:
@Mau_Maus Komt nog ;) Zodra ze meer depots etc in Nederland hebben.
Oke.. Ik zou niet snel verwachten dat het daar aan zou liggen. Ze bezorgen zelf toch niet. Die vervoerders zijn maar al te blij als ze het meeste centraal kunnen afleveren en niet hoeven te wachten of iemand thuis is.

Maar goed het zal vanzelf inderdaad wel komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 10-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:40
Mau_Maus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Oke.. Ik zou niet snel verwachten dat het daar aan zou liggen. Ze bezorgen zelf toch niet. Die vervoerders zijn maar al te blij als ze het meeste centraal kunnen afleveren en niet hoeven te wachten of iemand thuis is.

Maar goed het zal vanzelf inderdaad wel komen.
Dat heeft er ook inderdaad niets mee te maken maar CryptoNL spammed vanaf het begin dit hele topic al vol met ongefundeerde Amazon fanboy reacties. De mods mogen w.m.b. dat soort reacties wegmodereren of op zijn minst mensen aanspreken op laag niveau postgedrag.

Nu weer ontopic; Ik ben erg benieuwd wat Amazon Nederland gaat brengen. Met name vage obscure dingen kan je daar altijd krijgen en wat ik ook wel handig vind is dat je twee nauwelijks gerelateerde producten bij dezelfde shop kan krijgen wat dan weer 2x verzendkosten dokken scheelt. Één ding wat Amazon wel kan verbeteren is leveringsindicaties. Die vind ik t.o.v. Nederlandse shops als bol.com en kleineren echt veel minder. Waar je bij Nederlandse bedrijven je vaak het product de volgende dag in huis hebt, dan is het bij Amazon vooral vaak "wordt op donderdag of vrijdag geleverd". Waarop je vervolgens op vrijdag een berichtje krijgt dat het 2 werkdagen langer gaat duren, om vervolgens alsnog op vrijdag te leveren. Dat heb ik nu al 2x meegemaakt in een korte tijd en daar mogen ze echt wel een keer mee ophouden.

Wat betreft retourbeleid mogen ze trouwens wel eens ophouden met gratis retourneren overal. Ik vind dat echt ronduit schadelijk beleid. Bij iedere supermarkt waar ik weleens aan de info balie kom liggen rolkooien vol met Zalando, bol.com en zakken kleding e.d. Allemaal gratis te retourneren. Het begint echt belachelijke vormen aan te nemen. Als je iets koopt zonder op te letten heb je in mijn ogen gewoon pech en behoor je je verliezen te nemen en op zijn minst de retourkosten zelf te betalen. Dat gratis retourneren werkt alleen onzorgvuldigheid in de hand. Om maar niet te spreken over de last op het milieu terwijl we ondertussen wel met z'n lekker druk zijn met EV auto's, waterpompen, minder vlees eten en ga zo maar door.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
@MainframeX Heeft er natuurlijk alles mee te maken en laat je achterlijke reactie maar achterwege voortaan. Amazon zorgt er namelijk voor dat hun bezorgkosten tot een minimum worden beperkt. Dit doen zij door spullen af te leveren bij depots. Vanuit dit depot gaat het naar je afleveradres. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten voor Amazon. Normaliter bezorg je van land A naar land B, Amazon bezorgt van Land A naar Depot A en een bezorgdienst neemt het daar over. De afstand is voor Amazon dan korter.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:40
CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:59:
@MainframeX Heeft er natuurlijk alles mee te maken en laat je achterlijke reactie maar achterwege voortaan. Amazon zorgt er namelijk voor dat hun bezorgkosten tot een minimum worden beperkt. Dit doen zij door spullen af te leveren bij depots. Vanuit dit depot gaat het naar je afleveradres. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten voor Amazon. Normaliter bezorg je van land A naar land B, Amazon bezorgt van Land A naar Depot A en een bezorgdienst neemt het daar over. De afstand is voor Amazon dan korter.
Het feit dat je het nu fatsoenlijk onderbouwd onderstreept alleen al hetgeen wat ik aandroeg. Gewoon wat meer moeite doen en betere posts tikken. Nog wel bedankt voor de toelichting trouwens.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
@MainframeX Ga daarover geen discussie aan. Men mag zelf bepalen hoeveel moeite men steekt in posts en dergelijke. Je zou er ook voor kunnen kiezen even na te denken wat posters precies bedoelen. Maar terug ontopic :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 24-05 15:51

rik

caspar M schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:54:
Daarnet vergeleken of ik DE zou willen gebruiken of naar de NL versie..

Applaws kattenvoer 7,5 kilo is in DE goedkoper , vaak 10 euro goedkoper dan in Nederland.
In NL is de prijs opeens 49,99 precies de prijs zoals ook bij b.v. Zooplus.

Jammer denk ik , dan bestel ik het gewoon nog steeds in DE... "This product cannot be delivered to your Address" oh joh opeens kan dat niet meer... toevallig zeg
Een probleem waar ik inderdaad ook mee zit. Andersom zie ik producten die je vanuit Duitsland nog wel kunt bestellen, maar in de NL-winkel nog niet. Ik verander nog wel eens de tld in de url om prijzen internationaal te vergelijken. Maar in Nederland is het assortiment gewoon kleiner, terwijl het gewoon een Prime product betreft.

Ik hoop dat we de whisky deals ook in Nederland gaan krijgen, en dat we gaan meegenieten van de Duitse prijzen natuurlijk. Dat laatste lijkt het momenteel nog niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door rik op 10-03-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
Verstand heb ik er niet van, maar ik kan me wel voorstellen dat Amazon live gaat met een niet al te interessant aanbod om in NL te ervaren hoe het gaat.
Dan kunnen ze na een maand, of na de zomer altijd nog een keer vol gas geven als ze willen.
Maar misschien vinden ze een land met behaalde marge ook wel interessant als testcase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik me afvraag qua Amazon, zou het echt hun strategie zijn geweest om live te gaan op de datum dat ze live gingen? Want het verloopt best chaotisch naar mijn idee (vooral qua assortiment)

En aan de andere kant kan ik me juist met iets als het corona-virus voorstellen dat als je je release in april gepland had, dat je die even een maandje naar voren trekt.
Puur omdat het de eerstkomende tijd gewoon om miljoenen/miljarden verschoven omzet vanuit stenen winkels naar webshops zal gaan vanwege de thuiswerkers etc.

Oftewel zouden ze niet gewoon gedacht hebben : We hebben de distributie contracten rond, de website is voor 60% gevuld, go go go...

Puur omdat je gewoon niet wil dat mensen die thuis gaan werken gaan merken hoe makkelijk je concurrenten het doen terwijl jij pas volgende maand komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Gomez12 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:26:
Oftewel zouden ze niet gewoon gedacht hebben : We hebben de distributie contracten rond, de website is voor 60% gevuld, go go go...

Puur omdat je gewoon niet wil dat mensen die thuis gaan werken gaan merken hoe makkelijk je concurrenten het doen terwijl jij pas volgende maand komt...
Nee, volgens de mensen in dit topic heeft Amazon helemaal niks te vrezen van andere webshops, dus dan maakt het niet uit wanneer ze lanceren. De concurrenten van Amazon zullen over ongeveer twee weken allemaal ophouden te bestaan. Aan de ene kant failliet, omdat niemand er meer wat besteld, aan de andere kant omdat Amazon alle concurrenten gaat opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
-ION- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Wat denk je dat er gebeurt als jij kan voorspellen of iets retour moet?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen bij (buitenlandse) webwinkels/fysieke winkels met webshop.
Ik twijfel om te bestellen:
Als er een totale lock down komt dan stopt PostNL en andere koeriersdiensten met bezorgen bij particulieren voor een bepaalde tijd vermoed ik . Dat zal voor sommige webwinkels het einde betekenen vrees ik.
Vervelend als je net besteld hebt of weken/maanden moet wachten op je pakket.

Amazon en andere grote spelers zullen een aantal weken of maanden wel overleven dus daar bestel ik nog wel indien nodig. Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:42:
Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.
Ik ben benieuwd waarom je fysieke winkels zou mijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:58
jopie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je fysieke winkels zou mijden?
Omdat men gevraagd word om zoveel mogelijk contact te vermijden. In fysieke winkels kom je juist in direct contact met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 07:42
Op het punt een telefoon te bestellen bij amazon.nl,

Gek genoeg leveren 3 aanbieders (inclusief amazon zelf) op amazon.nl niet naar nederland, er zijn nu 3 amazon medewerkers die zich ermee bemoeien. Gekke, de duitse amazon.de levert wel naar mij. Ben benieuwd wat hier uit komt.

Ik las overigens een tijdje terug iets vergelijkbaars over een filament aanbieder op de USA amazon, het niet leveren aan bepaalde regio's zou te maken hebben met een standaard amazon shop/verkoper profiel wat random ingesteld staat.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Chrisje1983 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:16:

Gek genoeg leveren 3 aanbieders (inclusief amazon zelf) op amazon.nl niet naar nederland
Da's wel heel bizar. 8)7 Bestellen op amazon.NL en dan niet willen/kunnen leveren naar NL?!? 7(8)7

Ik ben benieuwd of je daar nog een logische verklaring voor krijgt. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:42:
Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen bij (buitenlandse) webwinkels/fysieke winkels met webshop.
Ik twijfel om te bestellen:
Als er een totale lock down komt dan stopt PostNL en andere koeriersdiensten met bezorgen bij particulieren voor een bepaalde tijd vermoed ik . Dat zal voor sommige webwinkels het einde betekenen vrees ik.
Vervelend als je net besteld hebt of weken/maanden moet wachten op je pakket.

Amazon en andere grote spelers zullen een aantal weken of maanden wel overleven dus daar bestel ik nog wel indien nodig. Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.

Hoe denken jullie hierover?
Je kunt beter je lokale gemeenschap steunen door lokaal te kopen. Als de euro die je daar besteed ook weer lokaal besteed wordt heb je er uiteindelijk veel meer aan. En fysieke winkels willen, zeker nu, ook best bezorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Hebben meer mensen dat Amazon geen dagaanbiedingen en 'klanten die product x kopen hebben ook product y bekeken' meer weergeeft? Kan daar geen aankondiging of officiële uitlating van/over terugvinden. Ik kan me zo inbeelden dat dit is vanwege het coronavirus, maar dan zou je het als amazon toch ergens even uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Omdat men gevraagd word om zoveel mogelijk contact te vermijden. In fysieke winkels kom je juist in direct contact met anderen.
Kijk eens rond... Ik zie hier in de regio fysieke winkels die allerlei creatieve oplossingen hebben bedacht om er maar voor te zorgen dat contact waanzinnig wordt beperkt. Er zijn kledingwinkels waar je een afspraak kan inplannen zodat je 1-op-1 kunt winkelen, tuincentra waar je het aanbod online kunt bekijken en vervolgens wordt je bestelling bij je auto gebracht, tal van winkels bezorgen aan huis.

Ik zou op dit moment zoveel mogelijk proberen om bij je eigen lokale/regionale winkels te kopen. Zelf doe ik dat zoveel waar mogelijk. Tenzij je straks na de corona crisis in een spookstad of -dorp wil wonen en je alleen nog maar bij Amazon wil bestellen (de droom van Amazon natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:58
wolly_a schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Kijk eens rond... Ik zie hier in de regio fysieke winkels die allerlei creatieve oplossingen hebben bedacht om er maar voor te zorgen dat contact waanzinnig wordt beperkt. Er zijn kledingwinkels waar je een afspraak kan inplannen zodat je 1-op-1 kunt winkelen, tuincentra waar je het aanbod online kunt bekijken en vervolgens wordt je bestelling bij je auto gebracht, tal van winkels bezorgen aan huis.

Ik zou op dit moment zoveel mogelijk proberen om bij je eigen lokale/regionale winkels te kopen. Zelf doe ik dat zoveel waar mogelijk. Tenzij je straks na de corona crisis in een spookstad of -dorp wil wonen en je alleen nog maar bij Amazon wil bestellen (de droom van Amazon natuurlijk).
Kijk eens naar de datum van wanneer ik dat geschreven had? Dat is dus ruim 9 dage geleden. Momenteel zijn er bij veel winkels al wel vergaande stappen genomen ja. Toen ik dat schreef was dat nog niet het geval. Sterker nog, het was het weekend van dat strand fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Sir_Lion schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Kijk eens naar de datum van wanneer ik dat geschreven had? Dat is dus ruim 9 dage geleden. Momenteel zijn er bij veel winkels al wel vergaande stappen genomen ja. Toen ik dat schreef was dat nog niet het geval. Sterker nog, het was het weekend van dat strand fiasco.
Ik zie het... |:( Ik scrolde even terug en had de datum uit het oog verloren... Maar toch mooi dat ondernemers ineens creatief worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Sir_Lion schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Op 23 maart was al duidelijk dat dit een grote klap zou worden voor de lokale retail. Ook toen boden veel winkeliers al alternatieven als levering aan huis en ophalen van bestellingen, steker nog: dit was toen al een dikke week het geval!

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 30-03-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik snap dat het enorm druk is, maar toch verbaas ik me over de enorm lange levertijden.

Zit al een week op een bestelling van een grote sportzaak te wachten, de eerste bezorgmogelijkheid van kruidvat.nl vandaag was 13 april, AH.nl waar het eerste vrije slot meer dan 3 weken vooruit ligt ...

Voorlopig lijken bol.com, Zalando en Picnic de zaken wel voor elkaar te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

sambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:03:
Ik snap dat het enorm druk is, maar toch verbaas ik me over de enorm lange levertijden.

Zit al een week op een bestelling van een grote sportzaak te wachten, de eerste bezorgmogelijkheid van kruidvat.nl vandaag was 13 april, AH.nl waar het eerste vrije slot meer dan 3 weken vooruit ligt ...

Voorlopig lijken bol.com, Zalando en Picnic de zaken wel voor elkaar te hebben.
Gisteren bestelling gedaan van een stapel voorraadpotten bij de IKEA. Eerste mogelijke bezorgmoment 20 april :o Heb 3x gekeken of het wel klopt. Heb er gelukkig geen haast mee, dat scheelt.

Twee weken geleden wat supplementen bij iHerb besteld in de VS, die hebben dat land nog niet verlaten. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:18
Voor de Amerikaanse Amazon zijn er diverse websites/tooltjes om producten te laten zien die 50% tot 90% korting hebben. Is er ook iets soortgelijksmogelijk met de Nederlandse of Duitse Amazon? Is enorm handig bij het jagen op koopjes (in mijn geval zoek ik vaak gereedschap en toebehoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Ondertussen komt ook de andere realiteit naar boven van het online shoppen en het zo goedkoop mogelijk de pakjes proberen te leveren aan de klant:
Onze onderzoeksjournalist Joppe Nuyts ging enkele weken undercover aan de slag bij koeriersbedrijf PostNL. Hij stelde vast dat er “op vrij grote schaal sociale fraude plaatsvindt”. Zo zet PostNL kinderen, zwartwerkers en personen die illegaal in het land verblijven in om pakjes rond te brengen in ons land (België). Onze reporter maakte zijn bevindingen over aan de sociale inspectie. Dat leidde vanochtend tot invallen bij PostNL-depots in ons land
Link naar het artikel HLN

Meer info zonder paywall op de website van de VRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Vertor Triest verhaal idd.
Mits het juist verwoord c.q. in beeld gebracht is...

Maar wiens schuld is dit nu eigenlijk? Van de op geld beluste aandeelhouder van de grote bedrijven? Van de consument die alles voor een habbekrats gisteren in huis wil hebben?
Het nimmer aflatende virus dat consumeren heet?

Kortom; volgens mij is het een complex verhaal van hebzucht. En dat geldt voor alle schakels in het geheel. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
ehtweak schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:29:
@Vertor Triest verhaal idd.

Maar wiens schuld is dit nu eigenlijk? Van de op geld beluste aandeelhouder van de grote bedrijven? Van de consument die alles voor een habbekrats gisteren in huis wil hebben?
Het nimmer aflatende virus dat consumeren heet?
Ik zou zeggen dat deze misstanden beginnen bij de "flexibilisering van de arbeidsmarkt". Door het toe te staan dat een persoon zich als een zogenaamde zelfstandige aan een bedrijf uitlevert. In Nederland zie je hetzelfde. PostNL contracteert ondernemers voor de bezorging aan een stuksprijs, en de ondernemer huurt weer ZZP-ers in die voor drie keer niks aan de slag zijn. Die onderaannemers doen niet aan arbo, sociale zekerheid of pensioenopbouw. De samenleving subsidieert het met ondernemersaftrek.

Regeren is vooruitschuiven

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00
Vandaag kreeg ik een mailtje van Conrad dat men een nieuwe website heeft, ter voorbereiding op een 'Marktplaats' waar andere leveranciers 'vanaf begin april' ook hun producten aan kunnen bieden.

Aangezien je geen bedrijf hoeft te zijn om bij Conrad te kopen, kan dit voor een breed publiek én meerdere bedrijven interessant zijn.

Ik kan hier nu nog niet veel van merken en het blijft afwachten wat dit in gaat houden, maar Conrad is best een groot, internationaal bedrijf dus ik ben benieuwd. De tekst uit de mail:
Beste Conrad-klant,

Na maandenlange voorbereiding is het dan eindelijk zover: onze nieuwe website is in de lucht! Met het vertrouwde assortiment, maar dan in een nieuw jasje.
Waarom een nieuwe website?

Zoals u misschien weet, zijn wij achter de schermen druk bezig met het opstarten van een Marktplaats. Verschillende gerenommeerde leveranciers kunnen zich aansluiten op onze website en hun producten aan u verkopen. Voor u betekent dit vanaf begin april een uitbreiding van ons assortiment zodat u écht alles op onze website kunt inkopen.
Wat betekent de nieuwe website voor u?
• Een verbetering van de zoekfunctie
• Het vergelijken van producten gaat eenvoudig en snel
• In ''Mijn account'' heeft u meer functionaliteiten zoals aanbevelingen en accessoires maar ook uw retouren, besteloverzicht en uw verlanglijsten worden overzichtelijk weergegeven. Ook kunt u zich eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief.
• Door aan te geven dat u een zakelijke klant bent, heeft u direct alle prijzen excl. btw en kunt u producten bestellen die niet beschikbaar zijn voor consumenten. Bent u een consument, dan ziet u de prijzen incl. btw.

Ga naar conrad.nl en bekijk welke veranderingen er nog meer zijn. Wij hopen in elk geval dat we met deze restyling het zoek- en bestelproces voor u gemakkelijker, sneller en overzichtelijker maken.

Met vriendelijke groet,
Team Conrad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
Weer een platform erbij waar je dondersgoed moet opletten waar je het echt koopt en wat voor service je kan/mag verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21
Eigenlijk dus een negatief iets. Kijk naar Amazon, Bol, Intertoys, Blokker en nog vele anderen die die kan op zijn gegaan. Echt wat mij betreft een slechte ontwikkeling.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 10:35
Lekker geld harken voor Conrad maar zet indirect de deur open naar dropshippers/ali-express handelaren.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
laptopleon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:41:
Vandaag kreeg ik een mailtje van Conrad dat men een nieuwe website heeft, ter voorbereiding op een 'Marktplaats' waar andere leveranciers 'vanaf begin april' ook hun producten aan kunnen bieden.

Aangezien je geen bedrijf hoeft te zijn om bij Conrad te kopen, kan dit voor een breed publiek én meerdere bedrijven interessant zijn.

Ik kan hier nu nog niet veel van merken en het blijft afwachten wat dit in gaat houden, maar Conrad is best een groot, internationaal bedrijf dus ik ben benieuwd. De tekst uit de mail:

[...]
Goed discussiepunt, maar dit is (op dit moment) geen eigen topic waard. Ik heb de discussie dan ook verplaatst richting het webwinkeltopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• LordSinclair
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:52:
Lekker geld harken voor Conrad maar zet indirect de deur open naar dropshippers/ali-express handelaren.
Wordt leuk naast elkaar
100 rode ledjes voor €0,50 (excl 1 euro verzendkosten) en 1 rood ledje voor €0,50 (excl 7,95 verzendkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
LordSinclair schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:49:
Weer een platform erbij waar je dondersgoed moet opletten waar je het echt koopt en wat voor service je kan/mag verwachten.
Platform nummer zoveel.... Inmiddels redelijk kansloos.

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00
Arunia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
Eigenlijk dus een negatief iets. Kijk naar Amazon, Bol, Intertoys, Blokker en nog vele anderen die die kan op zijn gegaan. Echt wat mij betreft een slechte ontwikkeling.
Dat ligt er maar helemaal aan. Als het 1:1 moet concurreren met Amazon, Bol etc gaat wel, maar dan hoeft Conrad het eigenlijk al niet eens te proberen.

Het is een feit dat ik, als ik terugkijk, meerdere keren per jaar iets bij Conrad bestel, omdat het elders niet te krijgen is of veel te lang duurt voor het binnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21
laptopleon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan. Als het 1:1 moet concurreren met Amazon, Bol etc gaat wel, maar dan hoeft Conrad het eigenlijk al niet eens te proberen.

Het is een feit dat ik, als ik terugkijk, meerdere keren per jaar iets bij Conrad bestel, omdat het elders niet te krijgen is of veel te lang duurt voor het binnen is.
In doel er meer op dat ik het niet als positief ervaar bij andere winkels. Alhoewel bij bol bestel ik wil sinds bij resellers, soms ook bij Amazon, maar de rest absoluut niet. Achterliggend is de ondersteuning dan gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:43
Arunia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
Persoonlijk vind ik het zelfs de slechtste ontwikkeling die de webshops hebben doorgemaakt. Je moet steeds beter kijken bij wie je eigenlijk besteld. Op zich wil ik bijvoorbeeld best bij een Bol-platformer bestellen omdat Bol de zorgen wel overneemt als het verkeerd gaat. Maar waar bij de advertentie staat dat het via PostNL gaat, blijkt het in de praktijk weer DHL te zijn, en ik doe er werkelijk álles aan om DHL te voorkomen, die hebben hier in 15 jaar niet één pakket juist kunnen bezorgen. Daarnaast doe ik er door tijdsgericht te bestellen alles aan om een pakket op een moment te laten komen dat we thuis zijn. Dit omdat ik mijn buren niet lastig wil vallen met pakketten. Dan heb je weer een dropshipper die maling heeft aan de beloftes die die op de site doet. Maarja, daar kom je allemaal pas achter bij de verzendbevestiging.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 01-03-2022 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het blijft toch bizar dat ervaringen zo verschillen. Pakketbezorging van postnl is bij mij echt een draak. Aflevertijden die constant wisselen op de dag zelf waarbij het resultaat meestal is dat ze een dag later komen. Ik ga er niet eens meer voor thuisblijven, laat staan vrij nemen. Briefpost komt tegenwoordig ook standaard een dag te laat om van brievenbuspakketjes nog niet eens te spreken. Daar hebben ze niet eens een tracking op al zeggen ze zelf van wel. Als het even kan betaal ik tegenwoordig liever extra zodat de verkoper het als gewoon pakketje opstuurt. Ik denk dat het gemiddeld gezien (over het hele land) weinig uitmaakt bij wie je bestelt. Het grote voordeel met dhl, in mijn ervaring althans, is dat je altijd een afleverpunt kunt kiezen. Daar heb je bij postnl niet altijd de keuze.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Conrad wat doe je nu....

Ze hebben hun eigen zaken nog niet eens op orde en nu wordt het dus helemaal een puinhoop. Levertijden van 3 tot 60 werkdagen straks?

Laat ze eerst eens zorgen dat ze met 1 dag kunnen leveren voor dit soort geintjes te doen... nee conrad is een redelijk sterfhuis geworden heb er al jaren niet meer besteld eigenlijk want wat ze hebben is te duur of levertijd te lang. Dus een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
De gouden tijden van het ongelimiteerd bestellen en terugsturen lijken langzamerhand ten einde te komen. Terecht? Ja, ik ben van mening van wel.

https://www.msn.com/nl-nl...ug/ar-AA17E3J2?li=BBoPEwG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Ook blacklisten van consumenten die buitensporig veel retour sturen lijkt een mogelijkheid te worden.

https://www.telegraaf.nl/...mag-webwinkel-je-weigeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:29

OMD

stylezzz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:29:
Ook blacklisten van consumenten die buitensporig veel retour sturen lijkt een mogelijkheid te worden.

https://www.telegraaf.nl/...mag-webwinkel-je-weigeren
Mooi! Ik word schijtziek van die chronische Klarna kopers die alles retour sturen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Nu Wehkamp 50 cent per geretourneerd artikel vraagt, krijgt de webwinkel vijfduizend producten per dag minder terug. Dat ontmoedigt klanten om veel artikelen te bestellen en te retourneren. De volgende stap: thuis laten bezorgen wordt duurder dan bij een pakketpunt.
[...]
Het doel van de webwinkel is om meer dan de helft van de bestellingen af te leveren bij een pakketpunt. "Dan hoeven we veel minder ritjes te maken voor de bezorging", zegt Janssen.
Dus ipv 1 busje door de wijk gaan er nu vele auto's door diezelfde wijk naar het pakketpunt. Ok, de Wehkamp heeft minder ritjes, maar netto zijn er meer ritten door de wijk nodig om de pakketen op hun bestemming te krijgen. Weg (milieu)winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 22:02
LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Dus ipv 1 busje door de wijk gaan er nu vele auto's door diezelfde wijk naar het pakketpunt. Ok, de Wehkamp heeft minder ritjes, maar netto zijn er meer ritten door de wijk nodig om de pakketen op hun bestemming te krijgen. Weg (milieu)winst.
Mwah, weet ik niet. Ik heb zelf pakketpunten op loopafstand. En anders zou ik meestal een bestelling zo plannen dat ik het samen met andere boodschappen ga ophalen. De berekening over milieuwinst is niet zo simpel te maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Dan ga je er vanuit dat mensen specifiek alleen naar dat pakketpunt gaan met de auto voor het pakketje. Vaak doen ze er ook nog andere boodschappen of ze zijn er toch al voor andere zaken in de buurt.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die met de fiets hun pakketjes ophalen. Zie dat hier ook gebeuren. Geen mensen met de auto maar allemaal op de fiets. Dan is er wel een behoorlijke milieuwinst in verhouding.

Ik zie ook al de andere kant op. Thuisbezorgen dat goedkoper is dan bij een pakketpunt 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Overdag is toch bijna niemand thuis, of ze zitten toevallig op de wc of zijn de hond uitlaten. Wat mij betreft een goede zet... sterker nog ik bestel bij voorkeur bij webshops die een goed afhaalpunt hebben bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja het is hetzelfde busje dat hetzelfde rondje toch al rijdt.
Ik zie hier vooral een extra winstmogelijkheid in.

En als het naar een pakketpunt moet dan wil ik die wel kunnen kiezen.
Die zitten er hier genoeg maar vaak in hele vage winkels die zich niet aan hun eigen openingstijden houden en allemaal in de voetgangerszone.
Dan kies ik er wel een waar ik met de auto voor de deur kan komen op een route die ik toch al neem.

Maar Wehkamp mag zich drukker maken om het juist weergeven van prijzen.
Vorige week nog een product waarbij de prijs op de productpagina, in het mandje en bij afrekenen driemaal anders was.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Discussie over fysieke winkels kan in De zonsondergang van fysieke winkels

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels en de kwartaal- en jaarcijfers hiervan.

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.