I know, had 'concurrent' daarom dus ook tussen haakjes gezetehtweak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:54:
@psychodude Mediamarkt = Saturn!
https://www.mediamarktsaturn.com/
Dus wat dat betreft valt er weinig te kiezen...
@alienfruit als je bij Amazon zelf koopt zie ik weinig kans dat je namaak krijgt. Koop je bij andere verkoper dan bestaat de kans wel ja. Maar dat is niet anders als dat je bij een andere verkoper van bv bol.com iets koopt.
@Simbirsk maar wat kunnen wij dan nog kopen? Of verwacht je echt dat een broek van de H&M onder betere omstandigheden in elkaar is gezet als bv de primark of van de action? Het enigst wat je zou kunnen doen is de handgemaakte spullen kopen. Maar dat is zo extreem duur. 90% van de mensen kan dat niet betalen.
@Simbirsk maar wat kunnen wij dan nog kopen? Of verwacht je echt dat een broek van de H&M onder betere omstandigheden in elkaar is gezet als bv de primark of van de action? Het enigst wat je zou kunnen doen is de handgemaakte spullen kopen. Maar dat is zo extreem duur. 90% van de mensen kan dat niet betalen.
[ Voor 41% gewijzigd door loki504 op 20-02-2020 06:54 ]
Sterker nog met bol.com heb ik ooit een langslepend conflict gehad over een neppe accu voor mijn Samsung telefoon. Had direct bij bol besteld (dus niet bij een 3rd party verkoper) 3x een neppe accu geleverd gekregen, toen ik mijn geld terug wilde bleven ze volhouden dat ik een echte Samsung batterij had gekregen en ik over de retourtermijn zat. Zelfs na foto's en bewijzen.loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:50:
@alienfruit als je bij Amazon zelf koopt zie ik weinig kans dat je namaak krijgt. Koop je bij andere verkoper dan bestaat de kans wel ja. Maar dat is niet anders als dat je bij een andere verkoper van bv bol.com iets koopt.
Handgemaakte spullen?loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:50:
Het enigst wat je zou kunnen doen is de handgemaakte spullen kopen. Maar dat is zo extreem duur. 90% van de mensen kan dat niet betalen.
Door hele goedkope handjes in Verweggistan of hele dure handjes hier in de EU?
Ook dat zegt weinig tot niks over kwaliteit, 'verantwoorde' productie en/of milieuimpact.

De consumentenprijs van kleding wordt voornamelijk bepaald door sales en marketingkosten.
Voor dat no-name shirt hoeven geen dure sporters gefêteert en sponsorcontracten afgesloten te worden.
En ja, de productiekosten van een iets minder goed shirt zullen ongetwijfeld wat lager liggen dan die van een heel stevig/goed shirt. Maar dat staat in geen enkele verhouding tot de uiteindelijke verkoopprijs.
Zo was ik laatst nog ff langs de winkels in Bataviastad gefietst (gelukkig dichtbij) om ff rond te neuzen naar wat simpele functionele sportkleding. Mijn hemel; wat een prijzen durven ze te vragen!

Toen maar online uitgezocht en eigen merk spul van Amazon basics besteld. Het zit prima, is gelukkig niet voorzien van megagrote (reclame)logo's en houdt zich goed na een aantal wasbeurten. Kortom; waarom zou ik veel meer betalen voor een merkplakkertje bij een fysieke winkel?
BTW: In dat Nike/Adidas/Asics/etc kledingstuk staat ook vaak "produced in Vietnam/India/ver-weg-gemaakt-door-onderbetaalde-slechtbehandelde werknemers-land" Dus tja...

Die online winkelmogelijkheid is er nou eenmaal en ik ben er blij mee. Ik zie steeds minder valide redenen (praktische - c.q. financiële -) om nog naar een bakstenen toko te gaan.
Ja, er zijn specifieke producten die ik liever in een winkel zou passen/kopen, maar zelfs dat wordt je lastig gemaakt:
ehtweak in "De zonsondergang van fysieke winkels"
En dit soort service:
ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
verbaasde me helemaal! Dat een online winkel, aan het andere einde v.d. wereld, zo klantvriendelijk is. Probeer dat maar eens hier ter plekke.
@ehtweak met handgemaakt. Bedoel ik die extreem overbetaalde kleermakers die hier in de EU een prima leven hebben. Al zit je dan ook weer dat die niet voor iedereen genoeg kleren kunnen maken. Misschien toch de vrouwen weer kleren laten maken?
Oh, je bedoelt op-maat-gemaakt en handmatig in elkaar gezet?loki504 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:31:
@ehtweak met handgemaakt. Bedoel ik die extreem overbetaalde kleermakers die hier in de EU een prima leven hebben.
M.a.w. het wordt tijd dat online een 3d-scan (laten) maken van het lichaamsdeel waar je een kledingstuk voor zoekt, en dat het vervolgens volledig automatisch door een stel robots wordt geassembleerd, gemeengoed wordt!
Pas maar op. In de wereld anno nu, mag je dit soort polletik incorrecte uitspraken ook niet meer bezigen...Al zit je dan ook weer dat die niet voor iedereen genoeg kleren kunnen maken. Misschien toch de vrouwen weer kleren laten maken?

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 20-02-2020 09:37 ]
Yep.ehtweak schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:35:
[...]
Oh, je bedoelt op-maat-gemaakt en handmatig in elkaar gezet?![]()
[...]
Pas maar op. In de wereld anno nu, mag je dit soort polletik incorrecte uitspraken ook niet meer bezigen...
Nou Amazon gooit het vaak op een hoop dus je weet niet van wie je het koopt en wat je krijgt. Ik koop liever niks elektronisch bij Amazon. Bij Amazon is het ook niet altijd makkelijk te zien of je bij hun zelf koopt of niet@alienfruit als je bij Amazon zelf koopt zie ik weinig kans dat je namaak krijgt. Koop je bij andere verkoper dan bestaat de kans wel ja. Maar dat is niet anders als dat je bij een andere verkoper van bv bol.com iets koopt.
Staat duidelijk aangegeven onder de koop knop/voeg toe aan winkelmand knop.alienfruit schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:55:
[...]
Nou Amazon gooit het vaak op een hoop dus je weet niet van wie je het koopt en wat je krijgt. Ik koop liever niks elektronisch bij Amazon. Bij Amazon is het ook niet altijd makkelijk te zien of je bij hun zelf koopt of niet
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Doel je nu op bijv. "Dispatched from and sold by Amazon"? Vaak gehad dat je dan nog een namaak krijgt dus daar kan je niet op vertrouwen.
https://www.rtlnieuws.nl/...elde-producten-niet-nodig
Lekker handig dit weer , gezien Zalando terugsturen beleid hoeveel mensen daar misbruik van maken.
Lekker handig dit weer , gezien Zalando terugsturen beleid hoeveel mensen daar misbruik van maken.
Puur economisch is dat natuurlijk te verklaren. Maar ik ben wel van mening dat de huidige wetgeving onhoudbaar begint te worden.
Bol is deel van de Ahold groep. Die kan je niet apart kopen, tenzij je er de winkels van AH en Delhaize bij neemt. Denk niet dat Amazon daar zin in heeft.CryptoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:00:
Amazon gaat Bol.com kopen binnen nu en 5 jaar, let maar opDe zakken van Amazon zijn dermate diep dat Bol.com niets voorstelt qua prijs voor hen. Hopelijk zien we - als Amazon komt - ook eindelijk eens juiste prijsstellingen voor bijvoorbeeld fysieke media. Dat is in Nederland echt veel te duur. Om een vergelijking te maken met UK: Films daar 10 pond, hier 30 euro bij release
Sony A7 iv en wat recycled glas
Uhh dat kan wel hoor. Zoals Blokker ook Intertoys verkocht bijvoorbeeld.Tommie12 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:16:
[...]
Bol is deel van de Ahold groep. Die kan je niet apart kopen, tenzij je er de winkels van AH en Delhaize bij neemt. Denk niet dat Amazon daar zin in heeft.
En toch denk ik niet dat AHold afscheid zou nemen van bol.com.CryptoNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:25:
[...]
Uhh dat kan wel hoor. Zoals Blokker ook Intertoys verkocht bijvoorbeeld.
Amazon moet het dus kunnen los weken uit Ahold, of eerst het geheel kopen, en dan de normale retail terug verkopen. Dan vernietig je behoorlijk wat waarde.
Tweede horde is de antitrust wetgeving. Als het marktaandeel van amazon daardoor in bepaalde landen te hoog wordt, dan krijgen ze het niet goedgekeurd en gaat het feestje niet door.
Amazon.de doet dit ook, regelmatig hoef ik iets niet terug te sturen. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen wanneer ik wel en wanneer ik niet hoef te retourneren. Soms een product van €20 dat ik mag houden en de andere keer iets van €2 dat ik wel moet retourneren.Amdwarrior schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:04:
https://www.rtlnieuws.nl/...elde-producten-niet-nodig
Same here.-ION- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:41:
[...]
Amazon.de doet dit ook, regelmatig hoef ik iets niet terug te sturen. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen wanneer ik wel en wanneer ik niet hoef te retourneren. Soms een product van €20 dat ik mag houden en de andere keer iets van €2 dat ik wel moet retourneren.
Ik had wat afdekhoesjes (nee, geen corona mondkapjes

Gereclameerd; kreeg ik excuus voor de foute productomschrijving. Gelijk geld retour via de gebruikte betaalmethode (cc) en een retourlabel om het via DHL gratis te retourneren. De waarde van het geheel? Amper 8 euro.
En een keertje bij de bestelling van een dure emaille bakvorm (40 euro). Bleek beschadigd; zaten wat butsen en krassen in. Ik kreeg al het geld terug en mocht de bakvorm houden. Ze wilden 'm niet eens retour.
Dus idd; geen touw aan vast te knopen.
Optisch beschadigde dingen kunnen ze niks mee, dus waarom willen ze die terug? Jij kan het verder nog gewoon gebruiken.
Mislabelde producten kunnen ze gewoon weer verkopen zodra het het goede label heeft.
Mislabelde producten kunnen ze gewoon weer verkopen zodra het het goede label heeft.
@Basekid Goed punt!
Maar dan nog; op een productwaarde van amper 8 euro, 2 x keer transportkosten (naar mij, en retour), hoe kan dat uit?
En daarbovenop nog eens controleren of de juiste hoeveelheid nog in het zakje zit (het was een verpakking met 100 stuks). Opnieuw herverpakken, herlabelen, etc.
Maar dan nog; op een productwaarde van amper 8 euro, 2 x keer transportkosten (naar mij, en retour), hoe kan dat uit?
En daarbovenop nog eens controleren of de juiste hoeveelheid nog in het zakje zit (het was een verpakking met 100 stuks). Opnieuw herverpakken, herlabelen, etc.
[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2020 10:03 ]
Ook een goed puntehtweak schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:02:
@Basekid Goed punt!
Dat laatste heb ik dan weer geen goed argument voor...
Als je structureel wilt verbeteren wil je sommige (productie?)fouten onderzoeken en dan zal het artikel retour moeten. Dat geldt voor zowel Amazon zelf als voor toeleveranciers. Een bakblik met deuken is dan waarschijnlijk minder relevant dan waterdichte afdekhoesjes die toch niet waterdicht blijken te zijn. Heeft niks met economische waarde van het product te maken (die waarschijnlijk in beide gevallen overigens waarschijnlijk afgeschreven is tot €0,=)Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:05:
[...]
Ook een goed punt![]()
Dat laatste heb ik dan weer geen goed argument voor...
[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 21-02-2020 10:17 ]
Retourbeleid is soms nogal raar.
Ik had een vloerreiniger bij Amazon gekocht.
Na 1 jaar ding defect, en klacht ingediend bij Amazon.
Kreeg nog een paar vragen om een foto en een filmpje.
Heel snel daarna een voorstel:
Ofwel betaalden ze me ca 50% terug zonder retour, ofwel moest ik het verpakken en via hun verzendlabel terug sturen voor 100% terugbetalen. (ging in totaal om ene kleine 200€)
Inpakken was wel een dingetje omdat ik de originele verpakking niet meer had, en ik verwachtte dat het weken ging duren voor ik geld zag, maar zodra dat ding in hun magazijn terug was kreeg ik de betaling.
Vond ik een nette afwikkeling.
Ik had een vloerreiniger bij Amazon gekocht.
Na 1 jaar ding defect, en klacht ingediend bij Amazon.
Kreeg nog een paar vragen om een foto en een filmpje.
Heel snel daarna een voorstel:
Ofwel betaalden ze me ca 50% terug zonder retour, ofwel moest ik het verpakken en via hun verzendlabel terug sturen voor 100% terugbetalen. (ging in totaal om ene kleine 200€)
Inpakken was wel een dingetje omdat ik de originele verpakking niet meer had, en ik verwachtte dat het weken ging duren voor ik geld zag, maar zodra dat ding in hun magazijn terug was kreeg ik de betaling.
Vond ik een nette afwikkeling.
En waarom zou Amazon Bol.com kopen?Tommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:52:
[...]
En toch denk ik niet dat AHold afscheid zou nemen van bol.com.
Amazon moet het dus kunnen los weken uit Ahold, of eerst het geheel kopen, en dan de normale retail terug verkopen. Dan vernietig je behoorlijk wat waarde.
Tweede horde is de antitrust wetgeving. Als het marktaandeel van amazon daardoor in bepaalde landen te hoog wordt, dan krijgen ze het niet goedgekeurd en gaat het feestje niet door.
Compleet ander bedrijf wat in basis hetzelfde trucje doet, maar daarachter compleet anders werkt, terwijl ze hier ook makkelijk wat distributiecentra neer kunnen zetten
Kon even niet het juiste begin vindenTommie12 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:55:
[...]
Ik zeg juist dat ze het niet zullen doen, en ook waarom het moeilijk is of niet kan.
ging niet specifiek op jou in, maar de algemene discussie of amazon wel/niet bol moest overnemen
[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-02-2020 13:02 ]
Ik zeg juist dat ze het niet zullen doen, en ook waarom het moeilijk is of niet kan.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:47:
[...]
En waarom zou Amazon Bol.com kopen?
Compleet ander bedrijf wat in basis hetzelfde trucje doet, maar daarachter compleet anders werkt, terwijl ze hier ook makkelijk wat distributiecentra neer kunnen zetten
Ik ben net even ingelogd maar ik was nog niet erg onder de indruk van het karige aanbod (al is die aanbieding voor de Switch wel oké). Gek genoeg geeft amazon.nl wel aan dat ik Prime kan proberen terwijl ik dat gewoon al heb. Moet ik per land apart voor Prime betalen?
Heb je een Prime abonnement dan is het mogelijk om je Prime-lidmaatschap op Amazon.de eenvoudig om te zetten naar.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort.
Leuk, maar het NL aanbod is veel minder interessant.robcoenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Heb je een Prime abonnement dan is het mogelijk om je Prime-lidmaatschap op Amazon.de eenvoudig om te zetten naar.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort.
Het aanbod van Prime Video blijft gelijk, alleen de producten die Amazon verkoopt via .nl en .de verschillen nog.Ryan_ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:58:
[...]
Leuk, maar het NL aanbod is veel minder interessant.
Het valt mij wel op dat veel games en films een Duitse én Pan-Europese variant te koop is. Zo is er van Smash Bros. Ultimate een Duitse variant met FSK-logo en een Europese variant met een PEGI-logo.
Ook met een prijsverschil van 5 euro.
Ik zit ook nog in dubio of dit wel verstandig is om nu te doen.robcoenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:55:
[...]
Surfin' paradise!
Ik vind het (nog?) niet verstandig:Snappie88 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:30:
[...]
Ik zit ook nog in dubio of dit wel verstandig is om nu te doen.
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Daarnet vergeleken of ik DE zou willen gebruiken of naar de NL versie..
Applaws kattenvoer 7,5 kilo is in DE goedkoper , vaak 10 euro goedkoper dan in Nederland.
In NL is de prijs opeens 49,99 precies de prijs zoals ook bij b.v. Zooplus.
Jammer denk ik , dan bestel ik het gewoon nog steeds in DE... "This product cannot be delivered to your Address" oh joh opeens kan dat niet meer... toevallig zeg
Applaws kattenvoer 7,5 kilo is in DE goedkoper , vaak 10 euro goedkoper dan in Nederland.
Jammer denk ik , dan bestel ik het gewoon nog steeds in DE... "This product cannot be delivered to your Address" oh joh opeens kan dat niet meer... toevallig zeg
Nu heb ik niet mega veel ervaring met Amazon, maar via de .de site kan je vaak (gratis) kiezen voor een pickup-point. Ik zie op .nl die mogelijkheid überhaupt niet. Kan er in de help ook niks over vinden. Weet iemand daar meer over?
@Mau_Maus Komt nog
Zodra ze meer depots etc in Nederland hebben.
Hmm jammer Prime kan je voorlopig niet via iDeal betalen. Alleen met Creditcard.
https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=202120250
"Je kunt 1-Click-, digitale en abonnementsbestellingen (inclusief Amazon Prime) niet betalen met iDEAL."
Maar goed het zal vanzelf inderdaad wel komen.
https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=202120250
"Je kunt 1-Click-, digitale en abonnementsbestellingen (inclusief Amazon Prime) niet betalen met iDEAL."
Oke.. Ik zou niet snel verwachten dat het daar aan zou liggen. Ze bezorgen zelf toch niet. Die vervoerders zijn maar al te blij als ze het meeste centraal kunnen afleveren en niet hoeven te wachten of iemand thuis is.CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:22:
@Mau_Maus Komt nogZodra ze meer depots etc in Nederland hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 10-03-2020 11:51 ]
Dat heeft er ook inderdaad niets mee te maken maar CryptoNL spammed vanaf het begin dit hele topic al vol met ongefundeerde Amazon fanboy reacties. De mods mogen w.m.b. dat soort reacties wegmodereren of op zijn minst mensen aanspreken op laag niveau postgedrag.Mau_Maus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Oke.. Ik zou niet snel verwachten dat het daar aan zou liggen. Ze bezorgen zelf toch niet. Die vervoerders zijn maar al te blij als ze het meeste centraal kunnen afleveren en niet hoeven te wachten of iemand thuis is.
Nu weer ontopic; Ik ben erg benieuwd wat Amazon Nederland gaat brengen. Met name vage obscure dingen kan je daar altijd krijgen en wat ik ook wel handig vind is dat je twee nauwelijks gerelateerde producten bij dezelfde shop kan krijgen wat dan weer 2x verzendkosten dokken scheelt. Één ding wat Amazon wel kan verbeteren is leveringsindicaties. Die vind ik t.o.v. Nederlandse shops als bol.com en kleineren echt veel minder. Waar je bij Nederlandse bedrijven je vaak het product de volgende dag in huis hebt, dan is het bij Amazon vooral vaak "wordt op donderdag of vrijdag geleverd". Waarop je vervolgens op vrijdag een berichtje krijgt dat het 2 werkdagen langer gaat duren, om vervolgens alsnog op vrijdag te leveren. Dat heb ik nu al 2x meegemaakt in een korte tijd en daar mogen ze echt wel een keer mee ophouden.
Wat betreft retourbeleid mogen ze trouwens wel eens ophouden met gratis retourneren overal. Ik vind dat echt ronduit schadelijk beleid. Bij iedere supermarkt waar ik weleens aan de info balie kom liggen rolkooien vol met Zalando, bol.com en zakken kleding e.d. Allemaal gratis te retourneren. Het begint echt belachelijke vormen aan te nemen. Als je iets koopt zonder op te letten heb je in mijn ogen gewoon pech en behoor je je verliezen te nemen en op zijn minst de retourkosten zelf te betalen. Dat gratis retourneren werkt alleen onzorgvuldigheid in de hand. Om maar niet te spreken over de last op het milieu terwijl we ondertussen wel met z'n lekker druk zijn met EV auto's, waterpompen, minder vlees eten en ga zo maar door.
Idempotent.
@MainframeX Heeft er natuurlijk alles mee te maken en laat je achterlijke reactie maar achterwege voortaan. Amazon zorgt er namelijk voor dat hun bezorgkosten tot een minimum worden beperkt. Dit doen zij door spullen af te leveren bij depots. Vanuit dit depot gaat het naar je afleveradres. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten voor Amazon. Normaliter bezorg je van land A naar land B, Amazon bezorgt van Land A naar Depot A en een bezorgdienst neemt het daar over. De afstand is voor Amazon dan korter.
Het feit dat je het nu fatsoenlijk onderbouwd onderstreept alleen al hetgeen wat ik aandroeg. Gewoon wat meer moeite doen en betere posts tikken. Nog wel bedankt voor de toelichting trouwens.CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:59:
@MainframeX Heeft er natuurlijk alles mee te maken en laat je achterlijke reactie maar achterwege voortaan. Amazon zorgt er namelijk voor dat hun bezorgkosten tot een minimum worden beperkt. Dit doen zij door spullen af te leveren bij depots. Vanuit dit depot gaat het naar je afleveradres. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten voor Amazon. Normaliter bezorg je van land A naar land B, Amazon bezorgt van Land A naar Depot A en een bezorgdienst neemt het daar over. De afstand is voor Amazon dan korter.
Idempotent.
@MainframeX Ga daarover geen discussie aan. Men mag zelf bepalen hoeveel moeite men steekt in posts en dergelijke. Je zou er ook voor kunnen kiezen even na te denken wat posters precies bedoelen. Maar terug ontopic
Een probleem waar ik inderdaad ook mee zit. Andersom zie ik producten die je vanuit Duitsland nog wel kunt bestellen, maar in de NL-winkel nog niet. Ik verander nog wel eens de tld in de url om prijzen internationaal te vergelijken. Maar in Nederland is het assortiment gewoon kleiner, terwijl het gewoon een Prime product betreft.caspar M schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:54:
Daarnet vergeleken of ik DE zou willen gebruiken of naar de NL versie..
Ik hoop dat we de whisky deals ook in Nederland gaan krijgen, en dat we gaan meegenieten van de Duitse prijzen natuurlijk. Dat laatste lijkt het momenteel nog niet op.
[ Voor 9% gewijzigd door rik op 10-03-2020 16:58 ]
Verstand heb ik er niet van, maar ik kan me wel voorstellen dat Amazon live gaat met een niet al te interessant aanbod om in NL te ervaren hoe het gaat.
Dan kunnen ze na een maand, of na de zomer altijd nog een keer vol gas geven als ze willen.
Maar misschien vinden ze een land met behaalde marge ook wel interessant als testcase.
Dan kunnen ze na een maand, of na de zomer altijd nog een keer vol gas geven als ze willen.
Maar misschien vinden ze een land met behaalde marge ook wel interessant als testcase.
Wat ik me afvraag qua Amazon, zou het echt hun strategie zijn geweest om live te gaan op de datum dat ze live gingen? Want het verloopt best chaotisch naar mijn idee (vooral qua assortiment)
En aan de andere kant kan ik me juist met iets als het corona-virus voorstellen dat als je je release in april gepland had, dat je die even een maandje naar voren trekt.
Puur omdat het de eerstkomende tijd gewoon om miljoenen/miljarden verschoven omzet vanuit stenen winkels naar webshops zal gaan vanwege de thuiswerkers etc.
Oftewel zouden ze niet gewoon gedacht hebben : We hebben de distributie contracten rond, de website is voor 60% gevuld, go go go...
Puur omdat je gewoon niet wil dat mensen die thuis gaan werken gaan merken hoe makkelijk je concurrenten het doen terwijl jij pas volgende maand komt...
En aan de andere kant kan ik me juist met iets als het corona-virus voorstellen dat als je je release in april gepland had, dat je die even een maandje naar voren trekt.
Puur omdat het de eerstkomende tijd gewoon om miljoenen/miljarden verschoven omzet vanuit stenen winkels naar webshops zal gaan vanwege de thuiswerkers etc.
Oftewel zouden ze niet gewoon gedacht hebben : We hebben de distributie contracten rond, de website is voor 60% gevuld, go go go...
Puur omdat je gewoon niet wil dat mensen die thuis gaan werken gaan merken hoe makkelijk je concurrenten het doen terwijl jij pas volgende maand komt...
Nee, volgens de mensen in dit topic heeft Amazon helemaal niks te vrezen van andere webshops, dus dan maakt het niet uit wanneer ze lanceren. De concurrenten van Amazon zullen over ongeveer twee weken allemaal ophouden te bestaan. Aan de ene kant failliet, omdat niemand er meer wat besteld, aan de andere kant omdat Amazon alle concurrenten gaat opkopen.Gomez12 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:26:
Wat denk je dat er gebeurt als jij kan voorspellen of iets retour moet?-ION- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:41:
[...]
Amazon.de doet dit ook, regelmatig hoef ik iets niet terug te sturen. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen wanneer ik wel en wanneer ik niet hoef te retourneren. Soms een product van €20 dat ik mag houden en de andere keer iets van €2 dat ik wel moet retourneren.
alles kan off-topic
Anoniem: 612265
Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen bij (buitenlandse) webwinkels/fysieke winkels met webshop.
Ik twijfel om te bestellen:
Als er een totale lock down komt dan stopt PostNL en andere koeriersdiensten met bezorgen bij particulieren voor een bepaalde tijd vermoed ik . Dat zal voor sommige webwinkels het einde betekenen vrees ik.
Vervelend als je net besteld hebt of weken/maanden moet wachten op je pakket.
Amazon en andere grote spelers zullen een aantal weken of maanden wel overleven dus daar bestel ik nog wel indien nodig. Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.
Hoe denken jullie hierover?
Als er een totale lock down komt dan stopt PostNL en andere koeriersdiensten met bezorgen bij particulieren voor een bepaalde tijd vermoed ik . Dat zal voor sommige webwinkels het einde betekenen vrees ik.
Amazon en andere grote spelers zullen een aantal weken of maanden wel overleven dus daar bestel ik nog wel indien nodig. Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.
Ik ben benieuwd waarom je fysieke winkels zou mijden?Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:42:
Fysieke winkels vermijd ik de komende tijd.
Omdat men gevraagd word om zoveel mogelijk contact te vermijden. In fysieke winkels kom je juist in direct contact met anderen.jopie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Ik ben benieuwd waarom je fysieke winkels zou mijden?
Op het punt een telefoon te bestellen bij amazon.nl,
Gek genoeg leveren 3 aanbieders (inclusief amazon zelf) op amazon.nl niet naar nederland, er zijn nu 3 amazon medewerkers die zich ermee bemoeien. Gekke, de duitse amazon.de levert wel naar mij. Ben benieuwd wat hier uit komt.
Ik las overigens een tijdje terug iets vergelijkbaars over een filament aanbieder op de USA amazon, het niet leveren aan bepaalde regio's zou te maken hebben met een standaard amazon shop/verkoper profiel wat random ingesteld staat.
We gaan het zien.
Gek genoeg leveren 3 aanbieders (inclusief amazon zelf) op amazon.nl niet naar nederland, er zijn nu 3 amazon medewerkers die zich ermee bemoeien. Gekke, de duitse amazon.de levert wel naar mij. Ben benieuwd wat hier uit komt.
Ik las overigens een tijdje terug iets vergelijkbaars over een filament aanbieder op de USA amazon, het niet leveren aan bepaalde regio's zou te maken hebben met een standaard amazon shop/verkoper profiel wat random ingesteld staat.
We gaan het zien.
Da's wel heel bizar.Chrisje1983 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:16:
Gek genoeg leveren 3 aanbieders (inclusief amazon zelf) op amazon.nl niet naar nederland

Ik ben benieuwd of je daar nog een logische verklaring voor krijgt.
Je kunt beter je lokale gemeenschap steunen door lokaal te kopen. Als de euro die je daar besteed ook weer lokaal besteed wordt heb je er uiteindelijk veel meer aan. En fysieke winkels willen, zeker nu, ook best bezorgen...Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:42:
Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen bij (buitenlandse) webwinkels/fysieke winkels met webshop.
Hebben meer mensen dat Amazon geen dagaanbiedingen en 'klanten die product x kopen hebben ook product y bekeken' meer weergeeft? Kan daar geen aankondiging of officiële uitlating van/over terugvinden. Ik kan me zo inbeelden dat dit is vanwege het coronavirus, maar dan zou je het als amazon toch ergens even uitleggen?
Kijk eens rond... Ik zie hier in de regio fysieke winkels die allerlei creatieve oplossingen hebben bedacht om er maar voor te zorgen dat contact waanzinnig wordt beperkt. Er zijn kledingwinkels waar je een afspraak kan inplannen zodat je 1-op-1 kunt winkelen, tuincentra waar je het aanbod online kunt bekijken en vervolgens wordt je bestelling bij je auto gebracht, tal van winkels bezorgen aan huis.Sir_Lion schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Omdat men gevraagd word om zoveel mogelijk contact te vermijden. In fysieke winkels kom je juist in direct contact met anderen.
Ik zou op dit moment zoveel mogelijk proberen om bij je eigen lokale/regionale winkels te kopen. Zelf doe ik dat zoveel waar mogelijk. Tenzij je straks na de corona crisis in een spookstad of -dorp wil wonen en je alleen nog maar bij Amazon wil bestellen (de droom van Amazon natuurlijk).
Kijk eens naar de datum van wanneer ik dat geschreven had? Dat is dus ruim 9 dage geleden. Momenteel zijn er bij veel winkels al wel vergaande stappen genomen ja. Toen ik dat schreef was dat nog niet het geval. Sterker nog, het was het weekend van dat strand fiasco.wolly_a schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Kijk eens rond... Ik zie hier in de regio fysieke winkels die allerlei creatieve oplossingen hebben bedacht om er maar voor te zorgen dat contact waanzinnig wordt beperkt. Er zijn kledingwinkels waar je een afspraak kan inplannen zodat je 1-op-1 kunt winkelen, tuincentra waar je het aanbod online kunt bekijken en vervolgens wordt je bestelling bij je auto gebracht, tal van winkels bezorgen aan huis.
Ik zou op dit moment zoveel mogelijk proberen om bij je eigen lokale/regionale winkels te kopen. Zelf doe ik dat zoveel waar mogelijk. Tenzij je straks na de corona crisis in een spookstad of -dorp wil wonen en je alleen nog maar bij Amazon wil bestellen (de droom van Amazon natuurlijk).
Ik zie het...Sir_Lion schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Kijk eens naar de datum van wanneer ik dat geschreven had? Dat is dus ruim 9 dage geleden. Momenteel zijn er bij veel winkels al wel vergaande stappen genomen ja. Toen ik dat schreef was dat nog niet het geval. Sterker nog, het was het weekend van dat strand fiasco.

Op 23 maart was al duidelijk dat dit een grote klap zou worden voor de lokale retail. Ook toen boden veel winkeliers al alternatieven als levering aan huis en ophalen van bestellingen, steker nog: dit was toen al een dikke week het geval!Sir_Lion schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Kijk eens naar de datum van wanneer ik dat geschreven had? Dat is dus ruim 9 dage geleden. Momenteel zijn er bij veel winkels al wel vergaande stappen genomen ja. Toen ik dat schreef was dat nog niet het geval. Sterker nog, het was het weekend van dat strand fiasco.
[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 30-03-2020 19:52 ]
Ik snap dat het enorm druk is, maar toch verbaas ik me over de enorm lange levertijden.
Zit al een week op een bestelling van een grote sportzaak te wachten, de eerste bezorgmogelijkheid van kruidvat.nl vandaag was 13 april, AH.nl waar het eerste vrije slot meer dan 3 weken vooruit ligt ...
Voorlopig lijken bol.com, Zalando en Picnic de zaken wel voor elkaar te hebben.
Zit al een week op een bestelling van een grote sportzaak te wachten, de eerste bezorgmogelijkheid van kruidvat.nl vandaag was 13 april, AH.nl waar het eerste vrije slot meer dan 3 weken vooruit ligt ...
Gisteren bestelling gedaan van een stapel voorraadpotten bij de IKEA. Eerste mogelijke bezorgmoment 20 aprilsambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:03:
Ik snap dat het enorm druk is, maar toch verbaas ik me over de enorm lange levertijden.
Twee weken geleden wat supplementen bij iHerb besteld in de VS, die hebben dat land nog niet verlaten. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren..
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Voor de Amerikaanse Amazon zijn er diverse websites/tooltjes om producten te laten zien die 50% tot 90% korting hebben. Is er ook iets soortgelijksmogelijk met de Nederlandse of Duitse Amazon? Is enorm handig bij het jagen op koopjes (in mijn geval zoek ik vaak gereedschap en toebehoren).
Ondertussen komt ook de andere realiteit naar boven van het online shoppen en het zo goedkoop mogelijk de pakjes proberen te leveren aan de klant:
Meer info zonder paywall op de website van de VRT
Link naar het artikel HLNOnze onderzoeksjournalist Joppe Nuyts ging enkele weken undercover aan de slag bij koeriersbedrijf PostNL. Hij stelde vast dat er “op vrij grote schaal sociale fraude plaatsvindt”. Zo zet PostNL kinderen, zwartwerkers en personen die illegaal in het land verblijven in om pakjes rond te brengen in ons land (België). Onze reporter maakte zijn bevindingen over aan de sociale inspectie. Dat leidde vanochtend tot invallen bij PostNL-depots in ons land
Meer info zonder paywall op de website van de VRT
@Vertor Triest verhaal idd.
Mits het juist verwoord c.q. in beeld gebracht is...
Maar wiens schuld is dit nu eigenlijk? Van de op geld beluste aandeelhouder van de grote bedrijven? Van de consument die alles voor een habbekrats gisteren in huis wil hebben?
Het nimmer aflatende virus dat consumeren heet?
Kortom; volgens mij is het een complex verhaal van hebzucht. En dat geldt voor alle schakels in het geheel.
Mits het juist verwoord c.q. in beeld gebracht is...
Maar wiens schuld is dit nu eigenlijk? Van de op geld beluste aandeelhouder van de grote bedrijven? Van de consument die alles voor een habbekrats gisteren in huis wil hebben?
Kortom; volgens mij is het een complex verhaal van hebzucht. En dat geldt voor alle schakels in het geheel.
Ik zou zeggen dat deze misstanden beginnen bij de "flexibilisering van de arbeidsmarkt". Door het toe te staan dat een persoon zich als een zogenaamde zelfstandige aan een bedrijf uitlevert. In Nederland zie je hetzelfde. PostNL contracteert ondernemers voor de bezorging aan een stuksprijs, en de ondernemer huurt weer ZZP-ers in die voor drie keer niks aan de slag zijn. Die onderaannemers doen niet aan arbo, sociale zekerheid of pensioenopbouw. De samenleving subsidieert het met ondernemersaftrek.ehtweak schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:29:
@Vertor Triest verhaal idd.
Regeren is vooruitschuiven
Vandaag kreeg ik een mailtje van Conrad dat men een nieuwe website heeft, ter voorbereiding op een 'Marktplaats' waar andere leveranciers 'vanaf begin april' ook hun producten aan kunnen bieden.
Aangezien je geen bedrijf hoeft te zijn om bij Conrad te kopen, kan dit voor een breed publiek én meerdere bedrijven interessant zijn.
Ik kan hier nu nog niet veel van merken en het blijft afwachten wat dit in gaat houden, maar Conrad is best een groot, internationaal bedrijf dus ik ben benieuwd. De tekst uit de mail:
Aangezien je geen bedrijf hoeft te zijn om bij Conrad te kopen, kan dit voor een breed publiek én meerdere bedrijven interessant zijn.
Ik kan hier nu nog niet veel van merken en het blijft afwachten wat dit in gaat houden, maar Conrad is best een groot, internationaal bedrijf dus ik ben benieuwd. De tekst uit de mail:
Beste Conrad-klant,
Na maandenlange voorbereiding is het dan eindelijk zover: onze nieuwe website is in de lucht! Met het vertrouwde assortiment, maar dan in een nieuw jasje.
Waarom een nieuwe website?
Zoals u misschien weet, zijn wij achter de schermen druk bezig met het opstarten van een Marktplaats. Verschillende gerenommeerde leveranciers kunnen zich aansluiten op onze website en hun producten aan u verkopen. Voor u betekent dit vanaf begin april een uitbreiding van ons assortiment zodat u écht alles op onze website kunt inkopen.
Wat betekent de nieuwe website voor u?
• Een verbetering van de zoekfunctie
• Het vergelijken van producten gaat eenvoudig en snel
• In ''Mijn account'' heeft u meer functionaliteiten zoals aanbevelingen en accessoires maar ook uw retouren, besteloverzicht en uw verlanglijsten worden overzichtelijk weergegeven. Ook kunt u zich eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief.
• Door aan te geven dat u een zakelijke klant bent, heeft u direct alle prijzen excl. btw en kunt u producten bestellen die niet beschikbaar zijn voor consumenten. Bent u een consument, dan ziet u de prijzen incl. btw.
Ga naar conrad.nl en bekijk welke veranderingen er nog meer zijn. Wij hopen in elk geval dat we met deze restyling het zoek- en bestelproces voor u gemakkelijker, sneller en overzichtelijker maken.
Met vriendelijke groet,
Team Conrad
Weer een platform erbij waar je dondersgoed moet opletten waar je het echt koopt en wat voor service je kan/mag verwachten.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Eigenlijk dus een negatief iets. Kijk naar Amazon, Bol, Intertoys, Blokker en nog vele anderen die die kan op zijn gegaan. Echt wat mij betreft een slechte ontwikkeling.
Lekker geld harken voor Conrad maar zet indirect de deur open naar dropshippers/ali-express handelaren.
Goed discussiepunt, maar dit is (op dit moment) geen eigen topic waard. Ik heb de discussie dan ook verplaatst richting het webwinkeltopic.laptopleon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:41:
Vandaag kreeg ik een mailtje van Conrad dat men een nieuwe website heeft, ter voorbereiding op een 'Marktplaats' waar andere leveranciers 'vanaf begin april' ook hun producten aan kunnen bieden.
[...]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Wordt leuk naast elkaarDe_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:52:
Lekker geld harken voor Conrad maar zet indirect de deur open naar dropshippers/ali-express handelaren.
100 rode ledjes voor €0,50 (excl 1 euro verzendkosten) en 1 rood ledje voor €0,50 (excl 7,95 verzendkosten).
Platform nummer zoveel.... Inmiddels redelijk kansloos.LordSinclair schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:49:
Weer een platform erbij waar je dondersgoed moet opletten waar je het echt koopt en wat voor service je kan/mag verwachten.
Dat ligt er maar helemaal aan. Als het 1:1 moet concurreren met Amazon, Bol etc gaat wel, maar dan hoeft Conrad het eigenlijk al niet eens te proberen.Arunia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
Eigenlijk dus een negatief iets. Kijk naar Amazon, Bol, Intertoys, Blokker en nog vele anderen die die kan op zijn gegaan. Echt wat mij betreft een slechte ontwikkeling.
Het is een feit dat ik, als ik terugkijk, meerdere keren per jaar iets bij Conrad bestel, omdat het elders niet te krijgen is of veel te lang duurt voor het binnen is.
In doel er meer op dat ik het niet als positief ervaar bij andere winkels. Alhoewel bij bol bestel ik wil sinds bij resellers, soms ook bij Amazon, maar de rest absoluut niet. Achterliggend is de ondersteuning dan gewoon ruk.laptopleon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Dat ligt er maar helemaal aan. Als het 1:1 moet concurreren met Amazon, Bol etc gaat wel, maar dan hoeft Conrad het eigenlijk al niet eens te proberen.
Het is een feit dat ik, als ik terugkijk, meerdere keren per jaar iets bij Conrad bestel, omdat het elders niet te krijgen is of veel te lang duurt voor het binnen is.
Persoonlijk vind ik het zelfs de slechtste ontwikkeling die de webshops hebben doorgemaakt. Je moet steeds beter kijken bij wie je eigenlijk besteld. Op zich wil ik bijvoorbeeld best bij een Bol-platformer bestellen omdat Bol de zorgen wel overneemt als het verkeerd gaat. Maar waar bij de advertentie staat dat het via PostNL gaat, blijkt het in de praktijk weer DHL te zijn, en ik doe er werkelijk álles aan om DHL te voorkomen, die hebben hier in 15 jaar niet één pakket juist kunnen bezorgen. Daarnaast doe ik er door tijdsgericht te bestellen alles aan om een pakket op een moment te laten komen dat we thuis zijn. Dit omdat ik mijn buren niet lastig wil vallen met pakketten. Dan heb je weer een dropshipper die maling heeft aan de beloftes die die op de site doet. Maarja, daar kom je allemaal pas achter bij de verzendbevestiging.Arunia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 01-03-2022 07:15 ]
Het blijft toch bizar dat ervaringen zo verschillen. Pakketbezorging van postnl is bij mij echt een draak. Aflevertijden die constant wisselen op de dag zelf waarbij het resultaat meestal is dat ze een dag later komen. Ik ga er niet eens meer voor thuisblijven, laat staan vrij nemen. Briefpost komt tegenwoordig ook standaard een dag te laat om van brievenbuspakketjes nog niet eens te spreken. Daar hebben ze niet eens een tracking op al zeggen ze zelf van wel. Als het even kan betaal ik tegenwoordig liever extra zodat de verkoper het als gewoon pakketje opstuurt. Ik denk dat het gemiddeld gezien (over het hele land) weinig uitmaakt bij wie je bestelt. Het grote voordeel met dhl, in mijn ervaring althans, is dat je altijd een afleverpunt kunt kiezen. Daar heb je bij postnl niet altijd de keuze.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Anoniem: 217290
Conrad wat doe je nu....
Ze hebben hun eigen zaken nog niet eens op orde en nu wordt het dus helemaal een puinhoop. Levertijden van 3 tot 60 werkdagen straks?
Laat ze eerst eens zorgen dat ze met 1 dag kunnen leveren voor dit soort geintjes te doen... nee conrad is een redelijk sterfhuis geworden heb er al jaren niet meer besteld eigenlijk want wat ze hebben is te duur of levertijd te lang. Dus een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ze hebben hun eigen zaken nog niet eens op orde en nu wordt het dus helemaal een puinhoop. Levertijden van 3 tot 60 werkdagen straks?
Laat ze eerst eens zorgen dat ze met 1 dag kunnen leveren voor dit soort geintjes te doen... nee conrad is een redelijk sterfhuis geworden heb er al jaren niet meer besteld eigenlijk want wat ze hebben is te duur of levertijd te lang. Dus een kat in het nauw maakt rare sprongen.
De gouden tijden van het ongelimiteerd bestellen en terugsturen lijken langzamerhand ten einde te komen. Terecht? Ja, ik ben van mening van wel.
https://www.msn.com/nl-nl...ug/ar-AA17E3J2?li=BBoPEwG
https://www.msn.com/nl-nl...ug/ar-AA17E3J2?li=BBoPEwG
Ook blacklisten van consumenten die buitensporig veel retour sturen lijkt een mogelijkheid te worden.
https://www.telegraaf.nl/...mag-webwinkel-je-weigeren
Mooi! Ik word schijtziek van die chronische Klarna kopers die alles retour sturen.stylezzz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:29:
Ook blacklisten van consumenten die buitensporig veel retour sturen lijkt een mogelijkheid te worden.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dus ipv 1 busje door de wijk gaan er nu vele auto's door diezelfde wijk naar het pakketpunt. Ok, de Wehkamp heeft minder ritjes, maar netto zijn er meer ritten door de wijk nodig om de pakketen op hun bestemming te krijgen. Weg (milieu)winst.Nu Wehkamp 50 cent per geretourneerd artikel vraagt, krijgt de webwinkel vijfduizend producten per dag minder terug. Dat ontmoedigt klanten om veel artikelen te bestellen en te retourneren. De volgende stap: thuis laten bezorgen wordt duurder dan bij een pakketpunt.
[...]
Het doel van de webwinkel is om meer dan de helft van de bestellingen af te leveren bij een pakketpunt. "Dan hoeven we veel minder ritjes te maken voor de bezorging", zegt Janssen.
Mwah, weet ik niet. Ik heb zelf pakketpunten op loopafstand. En anders zou ik meestal een bestelling zo plannen dat ik het samen met andere boodschappen ga ophalen. De berekening over milieuwinst is niet zo simpel te maken, denk ik.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Dus ipv 1 busje door de wijk gaan er nu vele auto's door diezelfde wijk naar het pakketpunt. Ok, de Wehkamp heeft minder ritjes, maar netto zijn er meer ritten door de wijk nodig om de pakketen op hun bestemming te krijgen. Weg (milieu)winst.
Dan ga je er vanuit dat mensen specifiek alleen naar dat pakketpunt gaan met de auto voor het pakketje. Vaak doen ze er ook nog andere boodschappen of ze zijn er toch al voor andere zaken in de buurt.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Dus ipv 1 busje door de wijk gaan er nu vele auto's door diezelfde wijk naar het pakketpunt. Ok, de Wehkamp heeft minder ritjes, maar netto zijn er meer ritten door de wijk nodig om de pakketen op hun bestemming te krijgen. Weg (milieu)winst.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die met de fiets hun pakketjes ophalen. Zie dat hier ook gebeuren. Geen mensen met de auto maar allemaal op de fiets. Dan is er wel een behoorlijke milieuwinst in verhouding.
Ik zie ook al de andere kant op. Thuisbezorgen dat goedkoper is dan bij een pakketpunt

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Overdag is toch bijna niemand thuis, of ze zitten toevallig op de wc of zijn de hond uitlaten. Wat mij betreft een goede zet... sterker nog ik bestel bij voorkeur bij webshops die een goed afhaalpunt hebben bij mij in de buurt.LordSinclair schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Tsja het is hetzelfde busje dat hetzelfde rondje toch al rijdt.
Ik zie hier vooral een extra winstmogelijkheid in.
En als het naar een pakketpunt moet dan wil ik die wel kunnen kiezen.
Die zitten er hier genoeg maar vaak in hele vage winkels die zich niet aan hun eigen openingstijden houden en allemaal in de voetgangerszone.
Dan kies ik er wel een waar ik met de auto voor de deur kan komen op een route die ik toch al neem.
Maar Wehkamp mag zich drukker maken om het juist weergeven van prijzen.
Vorige week nog een product waarbij de prijs op de productpagina, in het mandje en bij afrekenen driemaal anders was.
Ik zie hier vooral een extra winstmogelijkheid in.
En als het naar een pakketpunt moet dan wil ik die wel kunnen kiezen.
Die zitten er hier genoeg maar vaak in hele vage winkels die zich niet aan hun eigen openingstijden houden en allemaal in de voetgangerszone.
Dan kies ik er wel een waar ik met de auto voor de deur kan komen op een route die ik toch al neem.
Maar Wehkamp mag zich drukker maken om het juist weergeven van prijzen.
Vorige week nog een product waarbij de prijs op de productpagina, in het mandje en bij afrekenen driemaal anders was.
Amazon UK heeft gisteren stilletjes de verzendkosten naar o.a. Nederland verhoogd van 2,36 GBP naar 10,49 GBP en premium delivery naar 15,99 GBP. Dat komt dus neer op zo'n 12,5 euro per order...

@P-Rock Jaren geleden, nog voor de brexit, was amazon UK toch al uitgesloten als je (DE) Prime klant was?
Heb toen regelmatig daar wat besteld en werd het 'gratis' geleverd. Maar sinds UK niet meer onder de paraplu van Prime DE viel, was die pret over.
En qua assortiment zag/zie ik niet zo veel verschil tussen DE en UK.
Terwijl tussen NL en DE er nog steeds een groot verschil zit wat betreft assortiment.
Het vreemde blijft echter dat ik soms nog steeds een artikel ontvang, wat vanuit een UK Amazon Warehouse verstuurd is. Terwijl ik het als Prime DE klant bestel.
(gelukkig is dat nog wel steeds gratis)
Heb toen regelmatig daar wat besteld en werd het 'gratis' geleverd. Maar sinds UK niet meer onder de paraplu van Prime DE viel, was die pret over.
En qua assortiment zag/zie ik niet zo veel verschil tussen DE en UK.
Terwijl tussen NL en DE er nog steeds een groot verschil zit wat betreft assortiment.
Het vreemde blijft echter dat ik soms nog steeds een artikel ontvang, wat vanuit een UK Amazon Warehouse verstuurd is. Terwijl ik het als Prime DE klant bestel.

(gelukkig is dat nog wel steeds gratis)
Amazon.....en de gemiddelde " ik wil goedkoop uitzijn" persoon maar bij hen bestellen. tJa welk probleem ik ermee heb,nou ik ben tegen die grote multinationals ala McDonalds en Starbucks, wat doen die nou voor de verbetering van het welzijn.P-Rock schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:21:
Amazon UK heeft gisteren stilletjes de verzendkosten naar o.a. Nederland verhoogd van 2,36 GBP naar 10,49 GBP en premium delivery naar 15,99 GBP. Dat komt dus neer op zo'n 12,5 euro per order...
Cross-post uit het De zonsondergang van fysieke winkels
nl_umpire schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:37:
Vandaag in een RTL Nieuws artikel: "Winkelketens die online begonnen openen vaker ook een stenen winkel. Het gaat niet alleen om bekende webwinkels zoals Coolblue, maar ook om veel kleinere. Klanten vinden het vaak prettig en het wekt vertrouwen, zeggen winkeliers en experts 👉Webwinkels openen vaker een fysieke winkel: 'Klanten willen product zien'
Ecommerce-merken omarmen steeds vaker stenen winkels, een trend die de synergie tussen online en offline benadrukt. In een andere reeks van ander rapporten (USA data) van ICSC's 'Halo Effect', stimuleert het openen van een fysieke winkel de ecommerce-omzet met gemiddeld 6.9%. Dit toont aan dat fysieke winkels niet alleen vertrouwen wekken bij klanten, maar ook online verkopen bevorderen. Het succes ligt dus in de integratie van beide kanalen.
In principe zijn multinationals niet het probleem. Bedrijven zoals Amazon zijn wel een probleem Door hun ongelofelijk diepe zakken kunnen ze concurrentie vrij makkelijk kapot maken. Doordat ze heel veel verschillende dingen doen kunnen ze in ieder segment de concurrentie wegdrukken door in eerste instantie met verliezen marktaandeel te winnen. Ze zouden gratis streaming kunnen aanbieden en dat financieren met inkomsten uit andere segmenten, terwijl de concurrentie dat niet kan doen want bij hun is streaming de core business.Sjah schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:45:
[...]
Amazon.....en de gemiddelde " ik wil goedkoop uitzijn" persoon maar bij hen bestellen. tJa welk probleem ik ermee heb,nou ik ben tegen die grote multinationals ala McDonalds en Starbucks, wat doen die nou voor de verbetering van het welzijn.
MacDonalds en Starbuck concurreren alleen met branchegenoten en kunnen dus veel minder makkelijk de markt verstoren. Ze gaan geen gratis hamburgers weggeven met geld wat ze elders kunnen verdienen. Daarnaast kan je op lokaal niveau veel makkelijker een concurrerende hamburger- of koffiezaak beginnen. Je begint niet zomaar iets nieuws wat kan concurreren met Amazon.
De meeste pakketten kan je ook gewoon prima zonder auto ophalen. Hoe vaak bestel je nu zo iets groot dat je niet gewoon kunt dragen?Touchdomex schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:11:
[...]
Dan ga je er vanuit dat mensen specifiek alleen naar dat pakketpunt gaan met de auto voor het pakketje. Vaak doen ze er ook nog andere boodschappen of ze zijn er toch al voor andere zaken in de buurt.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die met de fiets hun pakketjes ophalen. Zie dat hier ook gebeuren. Geen mensen met de auto maar allemaal op de fiets. Dan is er wel een behoorlijke milieuwinst in verhouding.
@Frame164 In principe zijn multinationals wel het probleem. Die hebben oneindige zakken voor advocaten en belastingjuristen op de Zuid-As, omzo nul belasting te betalen,omdat ze (ookal) in vele landen zitten. Tevens kunnen ze vanwege geld lekker lang in hoger beroep.
Maar een McDonalds en een Starbucks, een Starbucks is te duur,en een Mc concurreert snackbar Johan kapot.
Nee geef mij maar maar de eerlijke 1 manszaak.
Maar een McDonalds en een Starbucks, een Starbucks is te duur,en een Mc concurreert snackbar Johan kapot.
Nee geef mij maar maar de eerlijke 1 manszaak.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 24-02-2024 19:01 ]
Lubach stelt het doorgeslagen retourneergedrag even mooi aan de kaak.
YouTube: En nou is het afgelopen met: gratis retouren | De Avondshow met Arje...
YouTube: En nou is het afgelopen met: gratis retouren | De Avondshow met Arje...
Ik heb een tip voor wie net als ik een bol.com Select lidmaatschap heeft: ga eens na hoeveel voordeel je hier eigenlijk van hebt? Zelf gebruikte ik het alleen voor het voordeel van gratis verzending beneden de 20 euro (bij bestellingen bij bol.com zelf, bij externe partijen betaal je sowieso geen extra verzendkosten) en laat ik nooit verzenden op aparte tijden als 's-avonds of op zondag of op dezelfde dag nog, ik vind dat pakketbezorgers ook hun rust verdienen.
Ik ben eens gaan kijken wanneer ik voor het laatst dat voordeel heb genoten en dat bleek in september 2021 te zijn. Ik betaalde daarna 2 jaar lang Select lidmaatschap, dat ook nog eens duurder werd (11,99 i.p.v. 9,99) zonder daar voordeel van genoten te hebben buiten 2,50 shoptegoed voor de spaarpunten.
Wat bleek? Bijna al mijn bestellingen waren bij externe verkopers, waar je sowieso geen (extra) verzendkosten voor betaald (oftewel: die externe verkopers zijn gedwongen hun verzendkosten in de prijs zelf te verwerken).
Doordat bol.com zelf veel minder verkoopt blijkt het al sinds september 2021 niet meer voorgekomen, dat ik bij bol.com zelf een bestelling van beneden de 20 euro deed en dus voordeel genoot van Select!
€23,98 ongemerkt verspild. Ik heb mijn Select lidmaatschap direct opgezegd.
Ik ben eens gaan kijken wanneer ik voor het laatst dat voordeel heb genoten en dat bleek in september 2021 te zijn. Ik betaalde daarna 2 jaar lang Select lidmaatschap, dat ook nog eens duurder werd (11,99 i.p.v. 9,99) zonder daar voordeel van genoten te hebben buiten 2,50 shoptegoed voor de spaarpunten.
Wat bleek? Bijna al mijn bestellingen waren bij externe verkopers, waar je sowieso geen (extra) verzendkosten voor betaald (oftewel: die externe verkopers zijn gedwongen hun verzendkosten in de prijs zelf te verwerken).
Doordat bol.com zelf veel minder verkoopt blijkt het al sinds september 2021 niet meer voorgekomen, dat ik bij bol.com zelf een bestelling van beneden de 20 euro deed en dus voordeel genoot van Select!
[ Voor 6% gewijzigd door FairPCsPlease op 22-04-2024 11:36 ]
https://www.nu.nl/economi...rvoor-moeten-betalen.html
Het invoeren van retourkosten heeft wehkamp geen windeieren gelegd. Vraag me af of er meer spelers volgen.
Het invoeren van retourkosten heeft wehkamp geen windeieren gelegd. Vraag me af of er meer spelers volgen.
Vergeet niet je Select punten, daar krijg je oa cadeaubonnen voor, ik als regelmatig Bol besteller haal mijn lidmaatschap er op die manier al ruim uit.FairPCsPlease schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:33:
Ik heb een tip voor wie net als ik een bol.com Select lidmaatschap heeft: ga eens na hoeveel voordeel je hier eigenlijk van hebt? Zelf gebruikte ik het alleen voor het voordeel van gratis verzending beneden de 20 euro (bij bestellingen bij bol.com zelf, bij externe partijen betaal je sowieso geen extra verzendkosten) en laat ik nooit verzenden op aparte tijden als 's-avonds of op zondag of op dezelfde dag nog, ik vind dat pakketbezorgers ook hun rust verdienen.
Natuurlijk altijd makkelijk zo'n persbericht overtypen (Nu.nl, niet jijstylezzz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:29:
https://www.nu.nl/economi...rvoor-moeten-betalen.html
Maar, ze hebben 14% minder retourzendingen, leuk, maar ook een omzetdaling. Die uiteraard volgens de marketingtruus 'overal' zo is.
Mijn n=1 in ieder geval, ik bestel er zelden/niet nog. Vooral het idiote dat je 50 ct moet betalen voor de retour, ipv gewoon 50 ct inhouden van de credit vind ik een irritante actie.
Los van dat alles, vind ik het meer dan een goed streven om de retouren te verminderen hoor. Het is te gek dat iedereen maar tig varianten overal van besteld en dan 90% retour stuurt.
Al kan ik (ook weer n=1) uit ervaring vertellen dat meer dan eens de omschrijving op de website niet overeenkomt of iets gewoon te onduidelijk is om van achter een scherm te kunnen bepalen. Het ligt dus niet alleen aan de klant.
Of dat het overal zo is dat er minder omzet gedraaid word lijkt me sterk. Maar als je door de keuze van minder omzet, ook fors in je kosten kunt snijden (of het verlies verminderenTaedium schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]
Natuurlijk altijd makkelijk zo'n persbericht overtypen (Nu.nl, niet jij)
Maar, ze hebben 14% minder retourzendingen, leuk, maar ook een omzetdaling. Die uiteraard volgens de marketingtruus 'overal' zo is.
Mijn n=1 in ieder geval, ik bestel er zelden/niet nog. Vooral het idiote dat je 50 ct moet betalen voor de retour, ipv gewoon 50 ct inhouden van de credit vind ik een irritante actie.
Los van dat alles, vind ik het meer dan een goed streven om de retouren te verminderen hoor. Het is te gek dat iedereen maar tig varianten overal van besteld en dan 90% retour stuurt.
Al kan ik (ook weer n=1) uit ervaring vertellen dat meer dan eens de omschrijving op de website niet overeenkomt of iets gewoon te onduidelijk is om van achter een scherm te kunnen bepalen. Het ligt dus niet alleen aan de klant.
Ik heb weleens gelezen over mensen die een jurk bestellen, dragen naar een feest en dan weer retourneren.
De afgelopen jaren wouden al die webshops maar 1 ding: klanten. Dus ze deden nooit moeilijk- de frictie moest zon laag mogelijk blijven.
De afgelopen jaren wouden al die webshops maar 1 ding: klanten. Dus ze deden nooit moeilijk- de frictie moest zon laag mogelijk blijven.
De frictie zo laag mogelijk houden: daardoor kan een webshop concurreren.emeralda schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:46:
Ik heb weleens gelezen over mensen die een jurk bestellen, dragen naar een feest en dan weer retourneren.
Denk dat overigens ook online winkels een uitdaging hebben - in de pricewatch zie je al een tijdje een opmars van Duitse en Chinese webwinkels:
Qua fysieke winkels helpt het niet als we naar online gaan en vervolgens online ook in het buitenland gaan winkelen. Dan is er over een aantal jaar geen retail meer in NL, of zal dat zo'n vaart niet lopen?
Anderzijds is binnen de EU weer een ander verhaal dan buiten de EU en wordt het met de komt van wetgeving zoals de Cyber Resilience Act ook interessanter voor ons als consument ivm verplichte ondersteuning van hard- en software met een online component, maar toch. Dit blijft - Duitse webshops zijn qua prijs in veel categorien nu al in de top 3. Paar euro meer en je hebt het morgen ipv over 2-3 dagen uit een NL winkel, maar tis wel typisch.
Qua fysieke winkels helpt het niet als we naar online gaan en vervolgens online ook in het buitenland gaan winkelen. Dan is er over een aantal jaar geen retail meer in NL, of zal dat zo'n vaart niet lopen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Wat betreft de WetKoopOpAfstand en dat er zoveel wordt teruggestuurd, vooral in de kledingbranche, zou voor een groot deel ondervangen kunnen worden als de transparantie en duidelijkheid qua maatvoering verbeterd zou worden!
Ik heb dit al eens eerder aangekaart.
Het is toch van de zotte dat de ene maat L niet gelijk is aan de andere maat L!?!
Of bij schoenen, zelfde wazige maten. Alhoewel bij schoeisel je vaak wel de centimeter maten kunt opvragen.
Maar waarom is het nou zo moeilijk voor die branche om alles in centimeters te vermelden? Dan kun je tenminste maten van bijvoorbeeld een bestaand shirt opmeten en iets vergelijkbaars qua afmetingen, bestellen.
Dat lost uiteraard nog niet alles op. Want zaken als pasvorm spelen ook een rol.
Maar dan nog... zelfs die stap schijnt (te?) lastig te zijn.
Ik heb dit al eens eerder aangekaart.
Het is toch van de zotte dat de ene maat L niet gelijk is aan de andere maat L!?!
Of bij schoenen, zelfde wazige maten. Alhoewel bij schoeisel je vaak wel de centimeter maten kunt opvragen.
Maar waarom is het nou zo moeilijk voor die branche om alles in centimeters te vermelden? Dan kun je tenminste maten van bijvoorbeeld een bestaand shirt opmeten en iets vergelijkbaars qua afmetingen, bestellen.
Dat lost uiteraard nog niet alles op. Want zaken als pasvorm spelen ook een rol.
Maar dan nog... zelfs die stap schijnt (te?) lastig te zijn.

Let op:
Discussie over fysieke winkels kan in De zonsondergang van fysieke winkels
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels en de kwartaal- en jaarcijfers hiervan.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.
Discussie over fysieke winkels kan in De zonsondergang van fysieke winkels
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over webwinkels en de kwartaal- en jaarcijfers hiervan.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* shopreviews en/of productreviews, daar hebben we respectievelijk Shopreview.Tweakers.net en de Pricewatch voor.
* discussies over geschillen met webwinkels. Hier mag je een eigen topic over openen met de daarbij behorende regels.