De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:57:
[...]

Flauwe opmerking...
In NL wordt (bijna) niets aan consumentenproducten geproduceerd, dus die regelgeving waar je aan refereert is niet relevant voor dit voorbeeld. ZOals hieronder ook al opgemerkt is komt de kleding uit dezelfde fabriek in ZO Azie...
Die regelgeving is absoluut wel relevant. Door die regelgeving moet een retailer / merk zijn hele sourcing & fabricage proces online zetten / publiekelijk bekend maken. Dit zodat consumenten kunnen zien waar het gefabriceerd wordt en het gecontroleerd kan worden onder de juiste omstandigheden.

En dit heeft er oa. voor gezorgd dat een hele hoop fabrikanten hier in Azië er meegekapt zijn omdat ze niet kunnen voldoen aan die eisen. En dat die fabrikanten die over zijn gebleven nu dus hogere kosten rekenen en de marges veel lager worden.

en het gaat niet om "een ander labeltje", Amerikanen gebruiken compleet andere pasvormen dan Europa, de vorm van vooral vrouwen is gewoon totaal anders dat de fabrikant andere dummy's gebruikt.
Europeanen zijn nou over het algemeen slanker en hebben een andere boezem.

Marges in de kleding industrie (muv luxe-merken en hype-merken zoals LV etc) zijn minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als de marges in de kledingsindustrie zo marginaal zijn dan zouden de kledingswinkels ook niet op de a-locaties in de steden zitten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 16:01

Garyu

WW

Een groot deel van de kosten in de kledingindustrie bestaat natuurlijk ook uit de personeelkosten in de winkels. Als je de salarissen hier vergelijkt met de salarissen over de grote plas voor dit soort werk, dan merk je opeens dat daar flinke verschillen in zitten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
digifun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:19:
Als de marges in de kledingsindustrie zo marginaal zijn dan zouden de kledingswinkels ook niet op de a-locaties in de steden zitten.
Dat kan net zo goed één van de oorzaken zijn waarom de marge marginaal is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 05:36:
[...]

Die regelgeving is absoluut wel relevant. Door die regelgeving moet een retailer / merk zijn hele sourcing & fabricage proces online zetten / publiekelijk bekend maken. Dit zodat consumenten kunnen zien waar het gefabriceerd wordt en het gecontroleerd kan worden onder de juiste omstandigheden.

En dit heeft er oa. voor gezorgd dat een hele hoop fabrikanten hier in Azië er meegekapt zijn omdat ze niet kunnen voldoen aan die eisen. En dat die fabrikanten die over zijn gebleven nu dus hogere kosten rekenen en de marges veel lager worden.

en het gaat niet om "een ander labeltje", Amerikanen gebruiken compleet andere pasvormen dan Europa, de vorm van vooral vrouwen is gewoon totaal anders dat de fabrikant andere dummy's gebruikt.
Europeanen zijn nou over het algemeen slanker en hebben een andere boezem.

Marges in de kleding industrie (muv luxe-merken en hype-merken zoals LV etc) zijn minimaal.
Niet mee eens.
Het online zetten van je keten kost geen tientjes per paar schoenen. Verder kan het er bij mij niet-bindend dat dit verklaart waarom de prijsverschillen er 20 jaar geleden ook al waren, nog ver voor de recente drama’s in Azië.
Verder is dat verhaal van je mbt die pasvormen ook geen verklaring, het gaat nog steeds over dezelfde ateliers, waar ze een iets andere knipmallen gebruiken voor de volgende batch. So what? Hoe maakt het dat 2x zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 01:36:
[...]
Laat staan dat het een goed iets is dat een broek daar goedkoper is.
Dat mag je me uitleggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gold_dust schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

Mij leek de kwaliteit in de VS juist beter dan hier, Levi's en Lee spijkerbroeken die ik daar heb gekocht voor 30$ per stuk toen ik in de VS woonde gingen 5 jaar mee terwijl ik hier elke jaar nieuwe moet kopen ... Asics hardloopschoenen zijn dezelfde als hier, kwaliteitsverschil zou ik meteen gemerkt hebben, maar wel de helft goedkoper.

Het is duidelijk dat iemand in de Europese distributieketen flink zit te profiteren en zodanig buiten schot weet te blijven dat de retailers de consument en goedkopere concurrenten de schuld geven. En wetgeving? Het is hier ook gewoon kinderarbeid wat in de winkels ligt.
Niet de distributieketen. Gewoon de merken zelf. Kwestie van marktpositionering. Net zoals Heineken in NL gewoon als 13-in-een-dozijn pils gezien wordt, en in de rest van de wereld als een premium merk, zijn er ook kledingmerken die in de VS niks bijzonders zijn maar hier als premium producten verkocht worden. Zolang de consument er intuint kunnen ze de prijs hoog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

digifun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:19:
Omdat het vaak gaat om presence. Abercrombie & Fitch betaalde een van de hoogste huren ter wereld om op een premium plek in Hong Kong te zitten. Die winkel zou in geen 100 jaar op die plek winst gaan maken.
De enige reden waarom ze daar zaten is omdat andere luxe-merken er ook zaten en je als merk luxe wil uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
Levi's in Europa worden in Polen gemaakt
http://www.levistrauss.co...ating-25-years-in-poland/

Alleen de T-shirts/sokken van ze komen uit Bangladesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:28:
Een groot deel van de kosten in de kledingindustrie bestaat natuurlijk ook uit de personeelkosten in de winkels. Als je de salarissen hier vergelijkt met de salarissen over de grote plas voor dit soort werk, dan merk je opeens dat daar flinke verschillen in zitten.
Da's natuurlijk ook wel een beetje een catch-22. Die salarissen kunnen daar lager zijn, want huisvesting kost veel minder, produkten zijn er goedkoper, belastingdruk is lager...

Volgens mij verdien je als gewone verkoopmedewerker in een doorsnee kledingzaak in NL gewoon het minimumloon, misschien net ietsje meer als je geluk hebt. Daarom zijn jongeren <22 jaar ook zo populair als verkoopmedewerker: leren snel, kosten zelfs nog minder dan het normale minimumloon, ze hebben snel door dat ze niet lang verkoopmedewerker moeten blijven als ze verder willen komen en je kunt ze met tijdelijke 0-uren contracten lang genoeg binnen houden zonder er al teveel verplichtingen aan te hebben.

De consument heeft hier 1 groot probleem: belastingdruk. Voor ik mijn salaris ontvang gaat de helft naar Den Haag. Daarnaast gaat er nog meer naar Den Haag als je "jouw helft" daadwerkelijk gaat besteden. En als je "jouw helft" gaat besteden aan arbeid van anderen, dan wordt het direct een heel duur geintje. Je moet met "jouw 50%" de "100% van de ander" + nog andere belastingen betalen. Dat is ook precies de reden dat men zonder subsidie (kinderopvangtoeslag, combinatiekorting....) de kinderopvang links laat liggen. Zonder al die bonusregelingen zou het voor 90% van de gezinnen haast voordeliger zijn om de minstverdienende minder te laten werken. En dat is ook precies de reden dat een "zwarte schoonmaakster" zo populair is, "wit" zou voor veel mensen betekenen dat ze per uur bijna net zoveel moeten betalen als dat er binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Kenzi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Omdat het vaak gaat om presence. Abercrombie & Fitch betaalde een van de hoogste huren ter wereld om op een premium plek in Hong Kong te zitten. Die winkel zou in geen 100 jaar op die plek winst gaan maken.
De enige reden waarom ze daar zaten is omdat andere luxe-merken er ook zaten en je als merk luxe wil uitstralen.
Al die winkels die hier in de hoofdstraten zitten maken ondanks de hoge huren wel winst. Het zijn zelfs de enige winkels die de huren kunnen opbrengen. Dat gaat niet samen met lage marges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Da's natuurlijk ook wel een beetje een catch-22. Die salarissen kunnen daar lager zijn, want huisvesting kost veel minder, produkten zijn er goedkoper, belastingdruk is lager...

Volgens mij verdien je als gewone verkoopmedewerker in een doorsnee kledingzaak in NL gewoon het minimumloon, misschien net ietsje meer als je geluk hebt. Daarom zijn jongeren <22 jaar ook zo populair als verkoopmedewerker: leren snel, kosten zelfs nog minder dan het normale minimumloon, ze hebben snel door dat ze niet lang verkoopmedewerker moeten blijven als ze verder willen komen en je kunt ze met tijdelijke 0-uren contracten lang genoeg binnen houden zonder er al teveel verplichtingen aan te hebben.

De consument heeft hier 1 groot probleem: belastingdruk. Voor ik mijn salaris ontvang gaat de helft naar Den Haag. Daarnaast gaat er nog meer naar Den Haag als je "jouw helft" daadwerkelijk gaat besteden. En als je "jouw helft" gaat besteden aan arbeid van anderen, dan wordt het direct een heel duur geintje. Je moet met "jouw 50%" de "100% van de ander" + nog andere belastingen betalen. Dat is ook precies de reden dat men zonder subsidie (kinderopvangtoeslag, combinatiekorting....) de kinderopvang links laat liggen. Zonder al die bonusregelingen zou het voor 90% van de gezinnen haast voordeliger zijn om de minstverdienende minder te laten werken. En dat is ook precies de reden dat een "zwarte schoonmaakster" zo populair is, "wit" zou voor veel mensen betekenen dat ze per uur bijna net zoveel moeten betalen als dat er binnenkomt.
Dat is dus ook de reden waarom inkomensverschillen eigenlijk gewoon nodig zijn. Hoe kun je als Jan Modaal anders een schilder inhuren die ook graag modaal wil verdienen? Je moet als Jan Modaal dan een modaalsalaris plus alle belastingen ophoesten.

Vervolgens nog een keer een loodgieter, kinderopvang, kapper etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Dat is dus ook de reden waarom inkomensverschillen eigenlijk gewoon nodig zijn. Hoe kun je als Jan Modaal anders een schilder inhuren die ook graag modaal wil verdienen? Je moet als Jan Modaal dan een modaalsalaris plus alle belastingen ophoesten.

Nee, we hebben een efficiëntere overheid nodig die niet het geld van de burger met bakken richting de "rijken der aarde" schuift.

Wat ze nu doen, is:
- eerst de helft van je inkomsten vorderen
- daarna geven ze 1/20 terug in de vorm van allerlei subsidies (zo complex dat er een geldverslindende organisatie nodig is om alles uit te voeren) en gaan ze roepen dat die subsidies echt heel heel heel veel geld kosten. Sorry, daar trap ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

digifun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Al die winkels die hier in de hoofdstraten zitten maken ondanks de hoge huren wel winst. Het zijn zelfs de enige winkels die de huren kunnen opbrengen. Dat gaat niet samen met lage marges.
Wie zegt dat ze winst maken? Kijk je bijv naar een retailketen als H&M, die zitten op vaak op A-lokaties en die maken echt weinig winst op die locaties. Het is een noodzakelijk kwaad om daar te zitten.
Dat zal voor veel meer winkels in hoofdstraten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Als het echt zo slecht in de kledingsbranche gaat kunnen ze de a-locaties niet betalen. Dat begrijpt natuurlijk iedere kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Kenzi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

Wie zegt dat ze winst maken? Kijk je bijv naar een retailketen als H&M, die zitten op vaak op A-lokaties en die maken echt weinig winst op die locaties. Het is een noodzakelijk kwaad om daar te zitten.
Dat zal voor veel meer winkels in hoofdstraten gelden.
Dit dus, ik heb zelf ook wel eens gehoord dat de outletwinkel van Tommy Hilfiger in het outletcentrum van Roermond volledig moet compenseren voor de winkels op A-locaties in Amsterdam en dat ook zonder problemen doet. (hoorde wel eens van omzetten van 170.000 euro op 1 dag...)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
digifun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Je wilt het graag geloven maar het is gewoonweg niet zo. Ja, er ziten winkels bij die winst maken maar het gros is geen vetpot of maakt zelfs verlies. Hoge huren zijn echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Dat is ook de reden waarom ik vanaf thuis werk. Ik heb geen zin om 1 week fulltime werk per maand neer te leggen voor een kantoortje van 20m2 waar ik toch geen klanten ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
_JGC_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:20:
Dat is ook de reden waarom ik vanaf thuis werk. Ik heb geen zin om 1 week fulltime werk per maand neer te leggen voor een kantoortje van 20m2 waar ik toch geen klanten ontvang.
Leuk, maar dat is voor de gemiddelde winkelier natuurlijk niet echt een optie :O
Ik bedoel, het is toch lastig om een kledingwinkel te runnen vanuit je garage ergens middenin een woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
In welk land woon je dan?

De belasting berekening wordt trouwens nog "leuker" als je van het 52% deel benzine gaat tanken. :+ Nog eens 60% van de prijs direct terug naar de staat. Van de netto €100,- gaat er dan €19.20 niet gelijk de staatskas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:00:
Amen.. Dat is het hele spel.

Een paar jaar geleden heeft een tv programma (keuringsdienst?) wel eens gekeken naar de de spijkerbroek. Zelfs de "experts" konden (buiten de 8 euro broek van de Primarkt) geen onderscheid in kwaliteit zien tussen de 25 euro broek van de Primarkt en de 250 euro van xx-merk.

En het is een illusie om te denken dat duren merken beter met de arbeidsomstandigheden omgaan.. ook die knijpen net zo goed de ateliers uit.
Toch zitten er wel degelijk grote verschillen in kwaliteit tussen spijkerbroeken. Maar dat is meer merken onderling, niet zozeer duur vs. goedkoop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
B-Real schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Leuk, maar dat is voor de gemiddelde winkelier natuurlijk niet echt een optie :O
Ik bedoel, het is toch lastig om een kledingwinkel te runnen vanuit je garage ergens middenin een woonwijk.
Zijn er genoeg die dat wel doen... website is de etalage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 22:59
Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Toch zitten er wel degelijk grote verschillen in kwaliteit tussen spijkerbroeken. Maar dat is meer merken onderling, niet zozeer duur vs. goedkoop.
Mijn ervaringen
Wrangler zeer degelijk
Carhartt WIP zeer degelijk zijn ook niet echt licht van gewicht maar je voelt wel dat zeer degelijk is 8)
Jack and Jones pure bagger kwaliteit vooral bij de naad snel slijten
C en A goede kwaliteit voor de prijs alleen snel verkleurd of vaag worden.
G-star bagger zeker voor die prijs die ze vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat heb ik met de post over de belasting hier in NL en in de US al gedaan. Het heeft geen zin om te kijken naar de prijs van een broek in 2 verschillende landen. Goedkoper hoeft ook gewoon niet beter te zijn. Tuurlijk wil iedereen minder betalen, maar meer betalen kan een goed iets zijn als de samenleving er beter door is. Dat komt natuurlijk niet door die ene broek, maar wel door het grote geheel en waarom die broek meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier ook een huishouden die nogal houdt van online bestellen. Interessant is dat bij ons ook veel 'ervaringsproducten' zoals kleding en brillen ook online worden besteld. Laatst weer een dagje geshopt in de stad, vooral het gebrek aan keuze stoorde me enorm.

Je weet soms (van het internet) dat een product bestaat in een andere kleur/uitvoeringmaat/soort/whatever, maar dat betekent niet dat die betreffende winkel dat ook op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Dat heb ik met de post over de belasting hier in NL en in de US al gedaan. Het heeft geen zin om te kijken naar de prijs van een broek in 2 verschillende landen. Goedkoper hoeft ook gewoon niet beter te zijn. Tuurlijk wil iedereen minder betalen, maar meer betalen kan een goed iets zijn als de samenleving er beter door is. Dat komt natuurlijk niet door die ene broek, maar wel door het grote geheel en waarom die broek meer kost.
Dan gaan wij het nooit eens worden.
De / onze overheid is totaal incompetent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
B-Real schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Dat is waarom er zoveel te zeggen is voor flat tax en al die nivelerende progressieve maatregelen de productiviteit in zijn algemeenheid remmen.
Het is voor een veelverdiener veel goedkoper om een dag vrij te nemen en zelf zijn huis te schilderen dan om een schilder in te huren. Die schilder is duur door alle bijkomende lasten, zelf vrij nemen is goedkoop omdat het grootste deel van de inkomstenderving toch belast is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Dus in de US is het beter omdat een broek daar minder kost ?

50 uur per week werken in een kledingwinkel om aan het einde van de dag nog een paar uur te gaan werken om rond te kunnen komen. 100.000 euro schuld hebben als je een ongeluk krijgt en je niet genoeg geld hebt om je verzekering te kunnen betalen. Genoeg mensen die geen 70 uur per week voor een hongerloon willen gaan werken en dus maar drugs gaan verkopen om geld te verdienen waardoor de criminaliteit veel hoger is dan hier. Geen fatsoenlijke psychische zorg. Een wegen en elektriciteitsnet dat uit elkaar valt van ellende. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maarja, die broek is wel goedkoper. De US is leuk als je dik geld kan verdienen, voor mensen die dat niet kunnen is het een rot plek om te wonen. Mensen zeuren wel vaak over de belasting hier in NL, maar daar krijg je wel een maatschappij voor terug waar mensen niet de criminaliteit in hoeven om rond te kunnen komen. Dit nog los van alle andere dingen die wij hier goed voor elkaar hebben zoals gezondheidszorg.

Als je naar het grote plaatje kijkt snap ik serieus niet dat het je iets kan boeien dat een broek hier duurder is. Maar ik snap mensen in NL die klagen over de situatie hier sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Laten we dan eens naar Duitsland kijken ook een stuk goedkoper en prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
PilatuS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

50 uur per week werken in een kledingwinkel om aan het einde van de dag nog een paar uur te gaan werken om rond te kunnen komen. 100.000 euro schuld hebben als je een ongeluk krijgt en je niet genoeg geld hebt om je verzekering te kunnen betalen. Genoeg mensen die geen 70 uur per week voor een hongerloon willen gaan werken en dus maar drugs gaan verkopen om geld te verdienen waardoor de criminaliteit veel hoger is dan hier. Geen fatsoenlijke psychische zorg. Een wegen en elektriciteitsnet dat uit elkaar valt van ellende. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maarja, die broek is wel goedkoper. De US is leuk als je dik geld kan verdienen, voor mensen die dat niet kunnen is het een rot plek om te wonen. Mensen zeuren wel vaak over de belasting hier in NL, maar daar krijg je wel een maatschappij voor terug waar mensen niet de criminaliteit in hoeven om rond te kunnen komen. Dit nog los van alle andere dingen die wij hier goed voor elkaar hebben zoals gezondheidszorg.

Als je naar het grote plaatje kijkt snap ik serieus niet dat het je iets kan boeien dat een broek hier duurder is. Maar ik snap mensen in NL die klagen over de situatie hier sowieso niet.
Volgens mij is het meer de issue dat identieke producten hier duurder zijn zelfs als je de belasting buiten beschouwing laat, zoals bijvoorbeeld het eerder genoemde verschil tussen Nederlandse en Duitse prijzen in de Lego Webshop. Hier lijkt het er op dat er gewoon een hogere prijs wordt berekend "omdat het kan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
digifun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:49:
Laten we dan eens naar Duitsland kijken ook een stuk goedkoper en prima geregeld.
Weet zelf niet hoe het daar precies zit. Duitsland komt qua leefbaarheid aardig overeen met NL, dat klopt inderdaad. Als daar dan iets goedkoper is en dingen als infrastructuur en sociale zekerheid zijn gelijk dan moet dat geld ergens vandaan komen. Als er ergens iets goedkoper is en de kosten per persoon zijn gelijk dan moet er ergens anders iets duurder zijn waar andere mensen het weer niet mee eens zijn die het moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:36:

huh? zo'n blanket statement kan je toch nooit hardmaken? Alle 915.000 ambtenaren zijn incompetent en doen maar wat?

Alle bedrijven zijn immoreel en alleen maar uit op uitbuiting van planeet, mens en leefomgeving. You see what i did there?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Volgens mij is het meer de issue dat identieke producten hier duurder zijn zelfs als je de belasting buiten beschouwing laat, zoals bijvoorbeeld het eerder genoemde verschil tussen Nederlandse en Duitse prijzen in de Lego Webshop. Hier lijkt het er op dat er gewoon een hogere prijs wordt berekend "omdat het kan".
Feit blijft wel dat de persoon die hier op Tweakers Lego verkoopt er niet rijk van wordt, dus er moet ergens iets anders zijn waardoor het verschil te verklaren is. Als het in DL minder kost dan zijn inkoopprijs zit er ergens anders een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Maar je vergeet dat de gemiddelde Amerikaanse werknemer wel 2 weken vakantie heeft per jaar!

Wat betreft het beoordelen of het ergens goed leven is moet je je wel in de cultuur in kunnen leven. De meeste Amerikanen moeten er niet aan denken om in Europa te wonen. Vrijheid en de verantwoordelijkheid voor je eigen succes (of falen) is daar een veel groter goed dan onze verzorgingsstaat die alles voor je regelt. De kansen om iets van je leven te maken zijn in de VS wel groter en het zit meer in hun cultuur om daar iets mee te doen. (En de gemiddelde Amerikaan heeft het echt niet slecht, de dakloze zwerver in Nederland is er ook niet veel beter aan toe dan zijn dakloze collega in de VS)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Maar je vergeet dat de gemiddelde Amerikaanse werknemer wel 2 weken vakantie heeft per jaar!

Wat betreft het beoordelen of het ergens goed leven is moet je je wel in de cultuur in kunnen leven. De meeste Amerikanen moeten er niet aan denken om in Europa te wonen. Vrijheid en de verantwoordelijkheid voor je eigen succes (of falen) is daar een veel groter goed dan onze verzorgingsstaat die alles voor je regelt. De kansen om iets van je leven te maken zijn in de VS wel groter en het zit meer in hun cultuur om daar iets mee te doen. (En de gemiddelde Amerikaan heeft het echt niet slecht, de dakloze zwerver in Nederland is er ook niet veel beter aan toe dan zijn dakloze collega in de VS)
Ik ben bekend met de cultuur daar :) Ergens snap ik het ook wel hoor, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen succes, maar je moet toegeven dat een hoop dingen daar, zoals gezondheidszorg compleet naar de klote zijn.

Verder is de American Dream leuk, maar in de praktijk lukt het maar heel weinig mensen om dat voor elkaar te krijgen. Het lijkt wel of alles wat daar slecht is wel prima is, want als je hard werkt kom je er. Kom je er niet ligt het volledig aan jezelf en niet hard genoeg werken. In de praktijk is dat gewoon niet waar.

Mijn punt is ook meer dat wij het hier in NL heel erg goed hebben met ons systeem, maar sommige mensen alleen maar klagen hoe slecht het hier allemaal is met hoge belastingen, zonder te kijken hoe dit land er uitziet door die hoge belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ankona schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Mooi reclame praatje. De American Dream ;)

Veel Amerikanen is aangepraat dat we hier in half communistische dictaturen wonen.

De kans is daar helemaal niet groter om wat van je leven te maken, de consequentie van het niet doen is gewoon veel groter.

In het kader van bronnen, een artikel over beste landen om te leven (volgens UN), US valt buiten de top 10:

https://www.businessinsid.../?international=true&r=UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
smurfinmark schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Veel Amerikanen is aangepraat dat we hier in half communistische dictaturen wonen.
Vrij recent verhaal: YouTube: Fox News Tried Going After Denmark. Big Mistake. | NowThis

Dat krijg je dus als je naar Fox News kijkt waar Trump zo'n fan van is. Het is wel beter dan het verhaal over No-Go zone's in de EU waar Moslims de Sharia hebben en de Politie niet durft te komen.

Als je deze dingen gelooft die complete leugens zijn dan snap ik wel dat je tegen hervormingen bent en liever 60 uur per week werkt om net rond te kunnen komen.
smurfinmark schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

We gaan een beetje OT, maar ik had het gezien ja :'(

Het punt is dat ze de weerlegging niet te zien krijgen. Iets met media bubbels.
Iemand als Trump roept hard dat alles behalve Fox News juist Fake News is en zijn achterban gelooft het ook nog. Het erge is dat dit hier in NL ook al aan de gang is met site's als GeenStijl die het hebben over de Linkse Media zoals de NOS. Over het algemeen is de NOS behoorlijk objectief en zulke dingen zorgen er ook hier voor dat mensen het vertrouwen in het nieuws en in de overheid verliezen. Dan gaan er weer een zooi stemmen naar Wilders die hard schreeuwt en overal tegen aan schopt. Om het over FvD nog maar niet te hebben. Heel erg jammer allemaal dat mensen tegen over elkaar gezet worden in Zij en Wij politiek.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2018 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Laatst online: 14-09 15:46
PilatuS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Vrij recent verhaal: YouTube: Fox News Tried Going After Denmark. Big Mistake. | NowThis

Dat krijg je dus als je naar Fox News kijkt waar Trump zo'n fan van is. Het is wel beter dan het verhaal over No-Go zone's in de EU waar Moslims de Sharia hebben en de Politie niet durft te komen.

Als je deze dingen gelooft die complete leugens zijn dan snap ik wel dat je tegen hervormingen bent en liever 60 uur per week werkt om net rond te kunnen komen.
We gaan een beetje OT, maar ik had het gezien ja :'(

Het punt is dat ze de weerlegging niet te zien krijgen. Iets met media bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Tja, ik stel me soms ook wel eens vragen over hoe winkels nog overleven. Prijs is een belangrijke factor bij mij in combinatie met service. Daarom zal ik voor niet belangrijke dingen sneller bij een webshop bestellen dan bij een echte winkel, puur op prijs. Maar ik kies dan wel vaak voor Coolblue omdat het daar keer op keer op keer geen enkel probleem is als een product moet geretourneerd worden.

Maar voor dingen die van algemener belang zijn voor het gezin zoals droogkasten en wasmachines, kookplaten, TV of waar ik graag voor service ga kies ik voor een lokale (!) gerenommeerde naam in deze streek/dorpen. Als er iets kapot is krijg ik de dag zelf nog een vervanger, die vecht nog wat voor mij bij de distri of de fabrikant.

Waar ik dan wel een beetje misselijk van wordt is de volgende praktijk:

winkels kunnen blijkbaar bij Miele of andere grote merken een bepaald type van wasmachines en droogkasten aankopen die bv (is maar een voorbeeld, weet niet of het dit merk was) Miele Premium heten ofzo, ik noem maar iets op. Die types vind je NIET in de pricewatch, zijn bijna niet online te vinden omdat die alleen in retail in een showroom mogen verkocht worden. Op type en spec's af te gaan is er eigenlijk geen verschil met modellen die je wel online vindt, buiten een klein onderdeeltje wat dan steviger is uitgevoerd ofzo. Uiteraard zijn de marges op die dingen pakken hoger, maar het lijkt op een kunstmatig in leven gehouden product wat alleen maar onder één hoedje met de handelaars is ontwikkeld om marges hoog te houden daar.
Wat me daar aan stoort is dat het voor de consument niet inzichtelijk is wat de prijs is die je extra betaalt voor service of de kunstmatige marge om de winkelier meer te laten "vechten" voor je bij problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 21-08-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
HyperBart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:48:

winkels kunnen blijkbaar bij Miele of andere grote merken een bepaald type van wasmachines en droogkasten aankopen die bv (is maar een voorbeeld, weet niet of het dit merk was) Miele Premium heten ofzo, ik noem maar iets op. Die types vind je NIET in de pricewatch, zijn bijna niet online te vinden omdat die alleen in retail in een showroom mogen verkocht worden. Op type en spec's af te gaan is er eigenlijk geen verschil, buiten een klein onderdeeltje wat dan steviger is uitgevoerd ofzo. Uiteraard zijn de marges op die dingen pakken hoger, maar het lijkt op een kunstmatig in leven gehouden product wat alleen maar onder één hoedje met de handelaars is ontwikkeld om marges hoog te houden daar.
Ik wil je geloven maar hoe kom je aan deze informatie?
Net als bij Fox nieuws wil ik niet alles meteen aannemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:48:

winkels kunnen blijkbaar bij Miele of andere grote merken een bepaald type van wasmachines en droogkasten aankopen die bv (is maar een voorbeeld, weet niet of het dit merk was) Miele Premium heten ofzo, ik noem maar iets op. Die types vind je NIET in de pricewatch, zijn bijna niet online te vinden omdat die alleen in retail in een showroom mogen verkocht worden.
Sinds de prijsvergelijkers in dingen als laagste prijs worden er vaak genoeg type's gemaakt met een iets ander typenummer. Je kan ook makkelijk de laagste prijs hebben als je de enige bent die het exacte type verkoopt. Dat een andere TV een iets ander nummer heeft en verder gelijk is maakt dan niets uit. Geen idee hoe het precies met Miele zit, maar bij dingen als TV's zijn de praktijken normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
dubbelpost :X

[ Voor 95% gewijzigd door HyperBart op 21-08-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Ik wil je geloven maar hoe kom je aan deze informatie?
Net als bij Fox nieuws wil ik niet alles meteen aannemen ;)
Indertijd op zoek naar een wasmachine en droogkast en daar werd me dat meegedeeld door de verkoper. Ik ga er binnenkort weer (voor een droogkast) en wil dan gerust er nog eens achter horen hoe die vork en steel in elkaar zat.
PilatuS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Sinds de prijsvergelijkers in dingen als laagste prijs worden er vaak genoeg type's gemaakt met een iets ander typenummer. Je kan ook makkelijk de laagste prijs hebben als je de enige bent die het exacte type verkoopt. Dat een andere TV een iets ander nummer heeft en verder gelijk is maakt dan niets uit. Geen idee hoe het precies met Miele zit, maar bij dingen als TV's zijn de praktijken normaal.
Mwoah, ik ben ook wel bekend met een /S of /D aan het type nummer toevoegen, maar die praktijk wordt al heel snel opgevangen in de PW door meerdere typenummers in te vullen. Maar dit leken echt volledig nieuwe types, ander deurtje of opvangbakje oid en tadaaa nieuw premium product exclusief voor dealers/partners/samenkoopverbanden/whatever.

Er zat een heel klein verschil in de modellen à la zoals ik hierboven beschreef, de verkoper had het toen toegelicht. Ik heb dat type niet gekozen maar een Bosch, de prijs daarvan opgezocht, vergeleken met die winkelier, een deal gemaakt met korting via andere huishoudproducten (die ik ook kon opzoeken) en klaar. Service tegen een correcte prijs die ik het waard vond mijn spullen daar te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 21-08-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
HyperBart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Indertijd op zoek naar een wasmachine en droogkast en daar werd me dat meegedeeld door de verkoper. Ik ga er binnenkort weer (voor een droogkast) en wil dan gerust er nog eens achter horen hoe die vork en steel in elkaar zat.

[...]

Mwoah, ik ben ook wel bekend met een /S of /D aan het type nummer toevoegen, maar die praktijk wordt al heel snel opgevangen in de PW door meerdere typenummers in te vullen. Maar dit leken echt volledig nieuwe types, ander deurtje of opvangbakje oid en tadaaa nieuw premium product exclusief voor dealers/partners/samenkoopverbanden/whatever.

Er zat een heel klein verschil in de modellen à la zoals ik hierboven beschreef, de verkoper had het toen toegelicht. Ik heb dat type niet gekozen maar een Bosch, de prijs daarvan opgezocht, vergeleken met die winkelier, een deal gemaakt met korting via andere huishoudproducten (die ik ook kon opzoeken) en klaar. Service tegen een correcte prijs die ik het waard vond mijn spullen daar te kopen.
Dat is nog steeds precies hetzelfde als ze met TVs doen. De specifieke mediamarkt TVs hebben dan een andere vorm van de voet of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@HyperBart Ik neem aan dat jij België bedoelt met die lokale witgoed winkel die hoegenaamd 'premium' apparaten verkoopt die online niet te krijgen zouden zijn...

Maar hier in Nederland was vroeger in ieder dorp/stadje ook zo'n lokale ijzerwaren winkel, winkel-van-sinkel, en elektroboer die ook strijkbouten, tv's en wasmachines verkocht. En idd, daar kreeg je service.
Maar die winkels zijn er gewoon niet meer... :N

M.a.w er valt weinig te kiezen, dan of naar de grotere stad te gaan en lokale mediamarkt/saturn/bcc/whatever met je bezoek te vereren.
Of toch maar online bestellen; waarbij de keuze zoveel groter is dan welke fysieke winkel dan ook. En vaak de volgende dag al geleverd.
Nou, dan weet ik het wel. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:46:
@HyperBart Ik neem aan dat jij België bedoelt met die lokale witgoed winkel die hoegenaamd 'premium' apparaten verkoopt die online niet te krijgen zouden zijn...

Maar hier in Nederland was vroeger in ieder dorp/stadje ook zo'n lokale ijzerwaren winkel, winkel-van-sinkel, en elektroboer die ook strijkbouten, tv's en wasmachines verkocht. En idd, daar kreeg je service.

M.a.w er valt weinig te kiezen, dan of naar de grotere stad te gaan en lokale mediamarkt/saturn/bcc/whatever met je bezoek te vereren.
Of toch maar online bestellen; waarbij de keuze zoveel groter is dan welke fysieke winkel dan ook. En vaak de volgende dag al geleverd.
Nou, ze zijn er nog wel, maar je moet er tegenwoordig wel erg goed voor zoeken. Ik vrees wel dat je naar een wat groter dorp zult moeten met een zogenaamde "regiofunctie" en een klein industrieterreintje.

En inderdaad: sommige mensen laten nog steeds liever hun vaatwasser aansluiten door een lokale ondernemer. Ik niet, maar mijn zwager bijvoorbeeld wel. 2 slangen, 3 stelpootjes en een stekker, dat lukt me zelf nog wel. Zelfde verhaal voor het "aansluiten" van een warmtepompdroger zonder afvoer (dus met zo'n bakje). Meer dan een waterpas heb je niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Service is voor veel moderne spullen een overgewaardeerd begrip. Bij de meeste winkels is het niet meer dan een voorleesservice mbt wat op de doos staat en bij problemen een doorstuur service naar de repair partner van de importeur.

Vroeger waren winkeliers vaak ambachtslieden die er een winkeltje bij hadden. Tegenwoordig komt alles uit de fabriek en valt er voor de verkoper niets meer aan toe te voegen. Alleen bij duurdere artikelen soms nog kennis, maar dan heb je het niet over goedkope verkopers maar mensen die al jaren in het wereldje zitten. (zelfs auto's worden door snotapen van rond de 20 verkocht....)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ehtweak schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:46:

Hier in mijn geboortestreek kan ik er thans echt van uit mijn hoofd 2 opnoemen waar dit nog waar is. Gelukkig.
:o die zaken die jij opnoemt daar zie je mij NOOIT iets kopen met het idee "hier moet ik later service van hebben". Totaal andere klasse imo.
Check...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het maakt mij weinig uit wie het verkoopt. De oude rot in het vak kan alles op ook op routine doen en naar zijn mening de waarheid in pacht hebben. Daar waar het snotaapje van 20 alle nieuwe features van een TV of alle mogelijke combinaties van opties bij een auto uit zijn hoofd leert.

Kortom, ik zoek in een winkel echt iemand die voor mij van toegevoegde waarde is en mij advies kan geven wat ik zelf nog niet wist. Verkopers die domweg hun informatie van het bordje naast het artikel halen heb ik niets aan en hebben 0,0 toegevoegde waarde t.o.v een webshop (waarbij de webshop veelal automatisch een uitgebreide beschrijving heeft van het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:51:
[...]

Nou, ze zijn er nog wel, maar je moet er tegenwoordig wel erg goed voor zoeken. Ik vrees wel dat je naar een wat groter dorp zult moeten met een zogenaamde "regiofunctie" en een klein industrieterreintje.

En inderdaad: sommige mensen laten nog steeds liever hun vaatwasser aansluiten door een lokale ondernemer. Ik niet, maar mijn zwager bijvoorbeeld wel. 2 slangen, 3 stelpootjes en een stekker, dat lukt me zelf nog wel. Zelfde verhaal voor het "aansluiten" van een warmtepompdroger zonder afvoer (dus met zo'n bakje). Meer dan een waterpas heb je niet nodig. :)
Aansluiten moeten ze niet, maar als het er in zit, prima. Ik heb er op een bedrag van 600 à 700 EUR niet echt veel probleem mee om 40 tot 50 eur extra te betalen aan marge als ik de dag zelf nog de monteur van de winkel over de vloer kijk, de intake zie doen "oh dit kan ik zelf of neen dit is een retour" en die dan ineens het vervangtoestel al mee heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben het nog steeds niet met je eens en zal dat nooit worden, maar je verdient wel een fatsoendelijk antwoord.
Aan de ondertoon van je text te lezen ben je redelijk goed geschoold, onder de 35 en heb je zelf voldoende in je bovenkamer om te begrijen dat je het niet ver gaat schoppen, noch hier noch in USA (of welk ander land dan ook) als je je niet zelf inspant.
Echter lees eens hierboven wat er allemaal getypt is de laatste 3 dagen.
--> de schilder is te duur
--> we brengen 80% van ons inkomen naar de belastingen
--> we mogen blij zijn dat we zo'n goede infrastructuur hebben
--> er is een vangnet voor de zwakkeren
==> de winkeliers / ondernemers moeten veel (te veel? ja nee ) belasting betalen, maar dat is goed want dat komt ons allen ten goede.

Stel nu, je bent al wat ouder (zoals ik, maar niet echt stokoud hoor ;)

Dan heb je gezien hoe de export in het pre-EU tijdperk van 25 minuten kloten aan de grens als je als kleine ondernemer iets verkocht in Duitsland veranderde in een veelkoppig monster dat jaarlijks 30 e9 Euro van ons wil hebben en in ruil voor open grenzen duizenden regeltjes terug geeft;
Dat de maatschappij ECHT heel veel onveiliger geworden is in de afgelopen jaren;
Dat scholing, vooral op VMBO niveau, echt heel, heel veel slechter is als pak 'm beet 25 jaar geleden; (waarom? Omdat de onderwijs vernieuwingscommissie van 3 jaar geleden een nieuwe doelstelling heeft geuit die aangeeft welke kant het al tijden op gaat met het lager beroepsonderwijs in Nederland: Laten we goede consumenten maken)
Dat mensen aangemoedigd worden om te accepteren dat eigen verantwoordelijkheid iets smerigs aan het worden is.

Netto resultaat:
Een veel te grote overheid die, om haar eigen bestaan te rechtvaardigen, niets anders doet als pamperen en uitdraagd dat eigen verantwoordelijkheid niet meer nodig is. Er is toch overal wel een vangnetje voor.

Zodat mensen zoals jij wel zien dat er luitjes zijn die dit nodig hebben, maar niet doorhebben dat dat een gevolg is en geen oorzaak.

Ja, in andere landen gaat het wellicht ook niet altijd goed. Maar kijk eens in het Verre Oosten, kijk eens naar landen zoals Korea en Taiwan. Daar zijn mensen zich bewust van het individuele falen van het individu en wordt het individu daarop afgerekend. Is het daar een grote ellende? Nee, want het individu houdt daar rekening mee en verheft zich, ipv het compleet tegenovergestelde hier in West Europa.

We hebben geen oneindige geldboom on dit pamper systeem aan de gang te houden en we zouden er alles aan moeten doen om het zo snel mogelijk uit te bannen en het bewustzijn creeren dat een vangnet een laatste redmiddel is en zeker geen toevluchtsoord.

Dan riep je nog iets over de gezondheidszorg. Ik heb er gelukkig niet al te veel mee te maken gehad, maar de (vele) buitenlanders op mijn werk, uit alle hoeken van de wereldbol, spugen op ons systeem en op de inefficientie van de zorg. Er zijn er genoeg die met hun kinderen liever 4000 km in het vliegtuig gaan voor een simpele aandoening dan hier de gok te wagen. Zegt mij genoeg...

Dus, zelfstandigheid, trots op zelfredzaamheid en een overheid die dit etaleert, dat is wat we nodig hebben, dan worden die broeken vanzelf wel weer betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

huh? zo'n blanket statement kan je toch nooit hardmaken? Alle 915.000 ambtenaren zijn incompetent en doen maar wat?

Alle bedrijven zijn immoreel en alleen maar uit op uitbuiting van planeet, mens en leefomgeving. You see what i did there?
Toch wel. (wat die ambtenaren betreft). Het zijn er gewoon teveel. En om te zorgen dat we er niet te veel in gaan snijden hebben ze (wellicht niet eens bewust) een soort van instandhoudingsproces ingezet.

Heet het afhankelijk maken van de burgers. Het ontnemen van zelfredzaamheid, door steeds meer wetjes en regeltjes in te stellen en er (voor de consument) iets tegenover te zetten wat ie gebruiken kan.
Bijvoorbeeld eerst afdragen om daarna bij 23 loketjes weer iets van je belastinggeld terug te kunnen halen, zodat werkeloze Piet ook eens op vakantie kan, of zodat bedrijf xyz een APK kan uitvoeren, of we straks allemaal aan de warmtepomp mogen, of een APK op ons huis krijgen, of ... ga zo maar door.

Ja, afschaffen en zelfredzaamheid leren is de enige oplossing. Die 9e5 ambtenaren van je in een uitkering ZONDER speciale bijstand ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow! @Verwijderd Wat moet Nederland (en de EU) toch een verschrikkelijk oord zijn om te wonen. :+

Heb je al verhuisplannen? En waarheen dan? :(:)

Maar ff sereneus; waar is het, als totaalplaatje, dus ook voor de minder (!) bedeelden en mensen die gewoon veel pech hebben, dan veel beter dan alhier?
Ik ben oprecht benieuwd... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Zullen we weer on topic gaan mensen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Ankona schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:52:
Service is voor veel moderne spullen een overgewaardeerd begrip. Bij de meeste winkels is het niet meer dan een voorleesservice mbt wat op de doos staat en bij problemen een doorstuur service naar de repair partner van de importeur.
De wat oudere mensen die ik ken kopen nog in een winkel omdat ze de illusie hebben daar geholpen te zijn (not!) en denken dat ze het product daar nog ter plaatse van repareren als het stuk gaat. Dat lukt allemaal tot er daadwerkelijk wat stuk gaat en de winkel ze afscheept richting fabrikant (daar sta je dan in de winkel met je grote TV...).

Ik zie enkel nog een toekomst voor winkels waar je niets kan kopen (meenemen) maar enkel kan kijken en passen. Heb je ook niet meer het irritante probleem dat je maat er niet meer is "maar wel nog in onze winkel 20km verder" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

WhiteDog schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

De wat oudere mensen die ik ken kopen nog in een winkel omdat ze de illusie hebben daar geholpen te zijn (not!) en denken dat ze het product daar nog ter plaatse van repareren als het stuk gaat. Dat lukt allemaal tot er daadwerkelijk wat stuk gaat en de winkel ze afscheept richting fabrikant (daar sta je dan in de winkel met je grote TV...).

Ik zie enkel nog een toekomst voor winkels waar je niets kan kopen (meenemen) maar enkel kan kijken en passen. Heb je ook niet meer het irritante probleem dat je maat er niet meer is "maar wel nog in onze winkel 20km verder" 8)7
Voor sommige soorten dingen inderdaad wel ja.

Maar als ik aan het klussen ben op zaterdag en mijn schroeven zijn op dan fiets ik toch graag naar de bouwmarkt op vijf minuten fietsafstand, grabbel een doos schroeven uit het vak, fiets naar huis en ga weer door. Om maar een simpel voorbeeld te noemen. Die ga ik echt niet online bestellen of zo... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Ik verwacht dat in de toekomst de pakketdiensten een stuk sneller kunnen werken, en dat je die schroeven dan ook gewoon online besteld. Jij kan gewoon door met wat andere klussen, terwijl binnen een uur een bezorger voor de deur staat met nieuwe schroeven. :)

Fysieke winkels blijven de komende tientallen jaren nog zeker bestaan, maar het zal allemaal richting gezamenlijke winkels gaan zoals dat een supermarkt al verschillende producten heeft. Maar ook supermarkten zullen gaan veranderen, Nu hebben ze al verse lokale groenten, een eigen slagerij en vers brood. Maar in de toekomst ga je daar ook naar toe voor vers gebak, alle soorten alcoholische dranken, speelgoed, kleding en schoenen. De losse bakkerij, slagerij, slijter en Zeeman-achtige winkels zullen allemaal op gaan in 1 grote supermarkt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Onbekend schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:12:
Ik verwacht dat in de toekomst de pakketdiensten een stuk sneller kunnen werken, en dat je die schroeven dan ook gewoon online besteld. Jij kan gewoon door met wat andere klussen, terwijl binnen een uur een bezorger voor de deur staat met nieuwe schroeven. :)
En dan zijn de bezorgkosten drie keer zo hoog als dat doosje schroeven waard is. En dumpt de bezorger het op een afhaalpunt aan de andere kant van de stad of zo. En blijkt na het afhalen dat ze de verkeerde maat verstuurd hebben... Nee dank je... O-)

En ik ben sowieso sneller naar de bouwmarkt gefietst dan dat ik die dingen online opgezocht, besteld en betaald heb...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Fiber schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:18:
[...]

En dan zijn de bezorgkosten drie keer zo veel als dat doosje schroeven waard is. En dumpt de bezorger het op een afhaalpunt aan de andere kant van de stad of zo. En blijkt na het afhalen dat ze de verkeerde maat verstuurd hebben... Nee dank je... O-)

En ik ben sowieso sneller naar de bouwmarkt gefietst dan dat ik die dingen online opgezocht, besteld en betaald heb...
Ik had het over de toekomst. Nu mag je inderdaad blij zijn als je bestelling überhaupt vandaag wordt verzonden en morgenmiddag bij de buren wordt afgeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Wat betreft de Vrijbuiter...:/

https://www.rtvnoord.nl/n...-bij-failliete-Vrijbuiter

40% korting op alles en de lijkenpikkers staan volop in de rij :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
WhiteDog schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

In de electronica wereld ben ik het zeker met je eens, maar in de detailhandel en dan voornamelijk kleding ben ik het niet mee eens. De meerwaarde die een winkelier kan bieden aan een winkelende klant is zo veel hoger dan op een webshop.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

vhal schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:12:

Een winkel moet zich onderscheiden van de andere winkels. Dat kan d.m.v. extra service, uitgebreid assortiment of prijs. Schijnbaar zijn de prijzen nu zodanig laag dat het zeer aantrekkelijk is om daar nu wat te kopen.

Wel even twee opmerkingen:
1. Nu wordt er daar gekocht, en dat geld zou anders aan iets anders worden uitgegeven. M.a.w.: Andere winkels verdienen nu iets minder.
2. Het is maar 1 dagje dat alles met 40% korting wordt verkocht, vandaar dat het zo druk is. Als je elke dag die lage prijzen hanteert, zullen de klanten verspreid over het hele jaar komen i.p.v. die ene zaterdag. Je kunt die drukte dus niet extrapoleren naar het gehele jaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
vhal schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:12:

Het lijkt er dus op dat ze definitief dicht gaan, bij de mogelijkheid op een doorstart zou een faillissementsuitverkoop waarschijnlijk niet nodig zijn.

Wat betreft die uitverkoop, blijkbaar is 40% van de winkelprijs af een prijs waarbij de consument bereid is te kopen. Ze waren standaard dus gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

gold_dust schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Het lijkt er dus op dat ze definitief dicht gaan, bij de mogelijkheid op een doorstart zou een faillissementsuitverkoop waarschijnlijk niet nodig zijn.

Wat betreft die uitverkoop, blijkbaar is 40% van de winkelprijs af een prijs waarbij de consument bereid is te kopen. Ze waren standaard dus gewoon veel te duur.
Ik denk eerder dat de curator denkt "Geld binnenharken nu het nog kan"

Qua prijs verschilde de Vrijbuiter niet veel met Obelink, Vervat of DeWit. Bever is zelfs nog duurder in zijn kampeermeuk maar lijkt in een ander segment te opereren...

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 25-08-2018 12:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Verwijderd Misschien kunnen ze er een kinderspeelplaats van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sprak vandaag een werkplaatsmedewerker van een lokale fietsenzaak. Fietsenzaak is per direct dicht i.v.m. persoonlijke omstandigheden eigenaar. Werkplaatsmedewerker en zijn broer (die daar ook werkte) wilde de zaak wel overnemen.

Na 4 maanden werken aan een ondernemersplan, 200.000 euro bij elkaar krijgen en onderhandelen zouden ze de zaak over gaan nemen. Er zat echter 1 kink in de kabel: het huurcontract moest opnieuw onderhandeld worden en de verhuurder wilde 15.000 euro per jaar meer in huur. Dat werd het dus niet.

De broers openen nu een eigen werkplaats (de winkel verdwijnt) nog geen tweehonderd meter van de huidige zaak (net buiten de kern van het centrum). Het huidige pand (net binnen de kern van het centrum) komt nu leeg te staan. En het is zeker niet het eerste pand wat in de straat leeg komt te staan.

Soms heb ik het idee dat verhuurders een bord voor hun kop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
V&D keert terug als online warenhuis

De V&D gaat het nog een keer proberen, maar ditmaal alleen online.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:01:

Helaas is de site nog niet online, maar ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb, prijzencircus en alles en een goed team erachter, ook gericht op 40+ wat een goede zet is. Ben benieuwd, een leuke webshop erbij is niet verkeerd natuurlijk, bepaalde zaken van de v&d waren gewoon echt goed en ze hebben alle grote merknamen overgekocht voor 5 miljoen, dus er zit wel een goed team achter (neem ik aan als je 5 miljoen voor merknamen betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mwoah gewoon een manier om nog wat van die 5 ton die voor de merknaam betaald is terug te verdienen. Met V&D heeft het verder weinig van doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XWB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:01:

Ik geef er geen stuiver voor. Bij de fysieke winkel kwam ik nog wel eens, broeken kopen in de uitverkoop of zo, maar ik zou niet weten wat ik online bij hen zou moeten doen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:20:
Ik geef er geen stuiver voor. Bij de fysieke winkel kwam ik nog wel eens, broeken kopen in de uitverkoop of zo, maar ik zou niet weten wat ik online bij hen zou moeten doen... O-)
Ik wil weer een nieuwe V&D badjas, die dingen gaan 10+ jaar mee, dus ik houd hoop.

Maar de site is niet online, dus ik kan helemaal niet zien of het wat goeds gaat worden of niet. Zoveel grote online warenhuizen in Nederland zijn er niet, wat extra concurrentie is altijd mooi. Maar het lijkt me niet dat ik hiermee bol.com vaarwel zeg waar ik nu een plus lidmaatschap heb en alles gratis thuis krijg en ook op zondag en in de avond en binnen een paar uur, dat bevalt me heel erg goed.

Over V&D gesproken, deze vind ik erg grappig: YouTube: Herman Finkers | Kussentjes bij de V&D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vrijbuiter Gouda + Zaandam is overgenomen door Vervat. De lamme leidt de blinde zou je kunnen stellen, Vervat had het in de crisisjaren ook moeilijk en ging uiteindelijk over de kop (wel een doorstart gehad).
https://goudsdagblad.nl/vervat-neemt-vrijbuiter-over/

Helaas niet voor Roden met dank aan het huurcontract van de vastgoedonganisatie. Succes met je leegstaande pand dan! Jammer voor de mensen die hun baan kwijt zijn...
http://dekrantnieuws.nl/doek-valt-voor-vrijbuiter-roden/

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 05-09-2018 08:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Enorm jammer inderdaad kwam er toch altijd graag, maarja als je met een ton per maand aan huur zit dan mag je heel wat luchtbedden en stoeltjes verkopen wil je nog winst draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:43:
Succes met je leegstaande pand dan!
'Probleem' is vaak dat de verhuurder door de externe financiering geen lagere huur kan accepteren. Zodra hij dat doet erkent hij dat het pand veel minder waard is dan waarvoor het in de boeken staat, waardoor het als onderpand voor de lening waardeloos wordt.

Zowel de eigenaar als de bank (SNS in dit geval) zit daar niet op te wachten, want de laatste is dan een 'bad-loan' rijker.

Dus steken ze liever beiden hun kop in het zand zodat het pand voor de te hoge fictieve waarde in de boeken kan blijven staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Niet alleen dat, maar als er één huurkorting heeft, wil de rest van de winkeliers dat ook. Dat kost meer dan leegstand.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En wat doet een lagere huur met de huuropbrengsten van de nog verhuurde panden? Als je eenmaal begint met dalen is er geen houden aan tot je de marktwaarde bereikt hebt. Maar misschien levert een paar lege panden en een paar voor de hoofdprijs verhuurde panden samen wel meer op over de looptijd van het project .

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:53:
[...]
Zowel de eigenaar als de bank (SNS in dit geval) zit daar niet op te wachten, want de laatste is dan een 'bad-loan' rijker.
Is het wel zo eenvoudig? Want nu staat er een leegstand pand. Goede kans dat er een moment komt dat deze hergewaardeerd moet gaan worden, omdat de accountant anders de jaarrekening niet langer goedkeurd.

En daarnaast is er sinds 2010 nog de Leegstandwet met best wel vergaande maatregelen, hoewel gemeenten in de praktijk daar nog wel wat terughoudend in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:16:
[...]

... en ze hebben alle grote merknamen overgekocht voor 5 miljoen, dus er zit wel een goed team achter (neem ik aan als je 5 miljoen voor merknamen betaald).
Há, dat vind ik nogal een aanname. Naar mijn bescheiden mening zit er een dom/naïef (pick one) team achter. Die merknamen zijn het papier waarop je ze zou kunnen drukken toch niet eens waard joh. Tegenwoordig zijn mensen er binnen 2 klikken achter of wat je in de aanbieding hebt niet gewoon goedkoper bij de Zalando te bestellen is. Dan maakt het toch geen zier uit of je het prijzencirus noemt of niet. Als die namen nog wat waard waren geweest had de V&D nog in de winkelstraat gezeten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:16:
[...]

Helaas is de site nog niet online,
Inmiddels wel: https://www.vd.nl/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziet er niet eens zo slecht uit moet ik zeggen.

Zouden ze al die handel nou ook zelf ergens op voorraad hebben in een groot magazijn zoals van Wehkamp, Bol, Amazon? Of hebben ze de hele logistiek en opslag etc. uitbesteed aan derden...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ok, een beetje offtopic omdat het geen fysieke winkel betreft.

Maar, hoe kun je vandaag, met dit weer, als paraplu maker failliet gaan????
https://www.nu.nl/onderne...raplus-senz-failliet.html

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ankona schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:24:

Je maakt een seizoensproduct? Dan is het toch logisch.

Overigens ben ik blij met mijn 2 senz paraplus :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:45
Fiber schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:13:
[...]

Ziet er niet eens zo slecht uit moet ik zeggen.

Zouden ze al die handel nou ook zelf ergens op voorraad hebben in een groot magazijn zoals van Wehkamp, Bol, Amazon? Of hebben ze de hele logistiek en opslag etc. uitbesteed aan derden...? O-)
Gezien de grootte van het assortiment lijkt me dat ze voornamelijk gebruik maken van derden.
https://www.vd.nl/zakelijk-vd.html
Bovenstaande link hint er wel naar. Of misschien dat ze een constructie kiezen als Bol.com, als een soort platform.

Website ziet er wel aantrekkelijk uit, maar de productteksten zijn wel erg gecopywrite:

https://www.vd.nl/tuin/te...r/ch-warentuin-13935.html

Al met al ben ik benieuwd hoe dit zich gaat verhouden tegenover de al reeds gevestigde online giganten.

[ Voor 0% gewijzigd door Dave1989 op 05-09-2018 12:44 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20

Het bijbehoorende plaatje deed mij denken aan veloplu.nl maar die website bestaat ook niet meer. Hoewel dat van Design Compass BV was. Lijkt wel weer om een ander bedrijf te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:45
Dat zijn wel zeer grote verschillen. Tevens mijn vermoedens bevestigd, derden die de afhandeling doen. DirectSale dus de/een elektronica leverancier. De bedrijfsnaam van de leveranciers staan dus letterlijk in de links van de producten. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online

Als je in Kassa als laatste eindigt bijvoorbeeld: YouTube: Kassa Storm Paraplu Test

Het was nieuw en innovatief in 2006, maar tegenwoordig zijn er meer spelers op de markt met betere kwaliteit en lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Tja, hoe vaak gebruiken jullie eigenlijk een paraplu?

Ik zelden. Ik heb in het verleden eens twee paraplu's gekregen (degelijke dingen trouwens) die in de kofferbak van de auto liggen voor nood, maar ze komen er zelden uit. Zelfs bij het uitlaten van de hond ben ik hem zelden nodig.

Laat staan dat ik bij een echte storm naar buiten ga en zo'n paraplu gebruik.

Nu ben ik niet representatief wellicht, maar toch denk ik dat er weinig mensen zijn die in hun leven tig paraplu's aanschaffen en dus snap ik ook wel dat een maker van een stormparaplu zijn hoofd niet boven water houdt (zonder nog naar goedkopere alternatieven te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dit merk had ik destijds gespot bij dure winkels, leek mij ook wel wat voor de winkel van mijn moeder, mkb in toeristisch gebied. Binnen no time dealer. Producten in de winkel en gaan!

Ja ging prima met ups en downs in het begin, maar dit merk is vrij duur. Iemand die even snel een zoekt slaat dit merk over. Een forens waar ze misschien op oogden gebruikt wel een regenjas.

Prima paraplu trouwens, ligt al tijden in de kofferbak van mijn auto :*) 3x gebruikt, te klein om met 2 personen te gebruiken... te onhandig op de fiets ;w en met storm gewoon ronduit onhandig :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 05-09-2018 14:21 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Waarom zou je veel geld uitgeven aan een paraplu? Vaak heb je er wel een liggen die je ooit gratis hebt gekregen en voor die enkele keer dat je zoiets nodig hebt is dat meestal meer dan voldoende. Mocht je er geen hebben liggen wil je zoiets zo goedkoop mogelijk. Dus vind het niet vreemd dat ze failliet zijn gegaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:12:
Logisch want heel veel is ook vaak te duur. Ik heb nu bijna mijn uitrusting voor elkaar en zoek o.a. nog een tent. Ik wil dus een lichte tent, klein en compact. Kijk ik bij de Vrijbuiter, of een andere winkel zoals Bever, dan zijn die tentjes niet te betalen. Kijk ik op Ali dan kom ik een tent tegen die zeer goed aangeraden wordt door hikers en wandelaars. Kosten? Nog geen €100,00 all in. Link: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.26952e0ehqWdB2
Altijd weer mooi hoe consumenten redeneren. Je hebt het nu over een plastic, gesubsidieerd wegwerptentje welke aan geen één van onze Europese veiligheidsnormen hoeft te voldoen.
Pak ik er één van Bever dan heeft die veel betere stof, wel gewoon een stok en is wat groter.
Uiteraard zijn de prijsverschillen soms groot, maar het is ook simpelweg een ander product. :)
Metalfreak schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:10:
Waarom zou je veel geld uitgeven aan een paraplu? Vaak heb je er wel een liggen die je ooit gratis hebt gekregen en voor die enkele keer dat je zoiets nodig hebt is dat meestal meer dan voldoende. Mocht je er geen hebben liggen wil je zoiets zo goedkoop mogelijk. Dus vind het niet vreemd dat ze failliet zijn gegaan.
Omdat een goede paraplu simpelweg briljant handig is. Ik heb van die stormdingen van de ANWB (waren volgens mij niet zo duur als die originele). Één standaard in de auto, één thuis.
Zo goedkoop mogelijk is wel het laatste wat ik wil bij een paraplu. :D

[ Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2018 15:18 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:15:

[...]

Omdat een goede paraplu simpelweg briljant handig is. Ik heb van die stormdingen van de ANWB (waren volgens mij niet zo duur als die originele). Één standaard in de auto, één thuis.
Zo goedkoop mogelijk is wel het laatste wat ik wil bij een paraplu. :D
Ik heb een paraplu in de kofferbak van de auto liggen, maar die heb ik welgeteld 1x gebruikt toen het een beetje regende en ik een klein stukje moest lopen. Ik zie de meerwaarde van een dure paraplu echt niet, en met mij denk ik heel veel mensen. Op die momenten wil je toch zo weinig mogelijk buiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metalfreak schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:24:
Ik heb een paraplu in de kofferbak van de auto liggen, maar die heb ik welgeteld 1x gebruikt toen het een beetje regende en ik een klein stukje moest lopen. Ik zie de meerwaarde van een dure paraplu echt niet, en met mij denk ik heel veel mensen. Op die momenten wil je toch zo weinig mogelijk buiten zijn.
Ja dat ben jij, maar ik zie de meerwaarde wel. En velen met mij ook. Daar valt verder weinig over te discussiëren.
Feit is wel dat die originele maker zoals eerder genoemd al gewoon voorbijgestreefd is door andere fabrikanten die betere maken voor minder geld. Dan heb je mijns inziens gewoon te veel op je lauweren gerust als ondernemer. Mensen hebben best geld over voor een goede paraplu, maar kijken dan wel nog steeds of de prijs/kwaliteit logisch is ten opzichte van de alternatieven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat die nieuwe webshop van v&d iets gaan uithalen. In iedere categorie krijg je een lijst van producten te zien die je kunt kopen. Verder geen zaken die een webwinkel succesvol kunnen maken, zoals inspiratie, advies, aanbevelingen, reviews, etc. Ze hebben gewoon een front-end gebouwd waarin ze de productfeeds van een aantal leveranciers hebben geladen. Dat was in 2003 misschien een leuk idee, maar is dit nu de kledingverkoper die het tegen wehkamp of zalando moet opnemen? De outdoorverkoper die met Bever gaat concurreren? Of de electronicaboer die omzet bij Coolblue weg kan halen?

Dit is gewoon een prototype van een webwinkeltje. Een designsausje met een bestelproces en een productfeed die ook nog eens niet klopt. Ik heb al nike-schoenen van 8 euro gevonden met de afbeelding van een iphone speaker...

https://www.vd.nl/sport/s...at-36/ch-tombv-92407.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik denk eerder dat het gewoon een partij is die op deze manier de naam gebruikt. Heb je gewoon een extra ingang om je producten te verkopen zonder daar al te veel mee bezig te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kurkentrekker schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:42:
Ik kan me niet voorstellen dat die nieuwe webshop van v&d iets gaan uithalen. In iedere categorie krijg je een lijst van producten te zien die je kunt kopen. Verder geen zaken die een webwinkel succesvol kunnen maken, zoals inspiratie, advies, aanbevelingen, reviews, etc. Ze hebben gewoon een front-end gebouwd waarin ze de productfeeds van een aantal leveranciers hebben geladen. Dat was in 2003 misschien een leuk idee, maar is dit nu de kledingverkoper die het tegen wehkamp of zalando moet opnemen? De outdoorverkoper die met Bever gaat concurreren? Of de electronicaboer die omzet bij Coolblue weg kan halen?

Dit is gewoon een prototype van een webwinkeltje. Een designsausje met een bestelproces en een productfeed die ook nog eens niet klopt. Ik heb al nike-schoenen van 8 euro gevonden met de afbeelding van een iphone speaker...

https://www.vd.nl/sport/s...at-36/ch-tombv-92407.html
Wel mee eens hoor, maar wellicht is dit pas het begin en gaan ze het nog een beetje opleuken met moderne snufjes... Maar als eerder gezegd, ik geloof er eigenlijk ook niet in.

Had ook al een gekkigheid gevonden:
https://www.vd.nl/sport/s...tombv-35352.html#start=22
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Even gekeken naar die site van de v en d, totaal onherkenbaar als 40 ++er. Vroeger hadden ze goede herenkleding die inderdaad lang meeging. Hier liggen nog ergens overhemden van 30 jaar oud. Maar wat nu het assortiment is, als je dat op die leeftijd aantrekt heb je wel een heel erg trieste midlifecrisis.

Dit gaat nooit een succes worden onder de 40 + ers. De concurrentie is al bekend bij de doelgroep en daar moeten ze dan weggaan. Dit heeft ook niks meer met v en d te maken.

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels