De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Dat ligt denk ik helemaal aan het filiaal waar je bent.
...
Precies wat je zegt! :)
Die willekeur c.q. gebrek aan expertise bij een [random] filiaal heb ik geen last (meer) van. :+

...De zonsondergang van fysieke winkels...

Waar men vroegâh nog prat ging op verstand-hebben-van en wij-helpen-je-echt of je-betaalt-iets-meer-voor-onze-toegevoegde-waarde, dat vind ik vrijwel niet/nergens meer. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Die willekeur c.q. gebrek aan expertise bij een [random] filiaal heb ik geen last (meer) van. :+

Waar men vroegâh nog prat ging op verstand-hebben-van en wij-helpen-je-echt of je-betaalt-iets-meer-voor-onze-toegevoegde-waarde, dat vind ik vrijwel niet/nergens meer. :-(
Tja, kennis van zaken is bij veel zaken al jaren niet meer aanwezig. Ik heb een aantal winkels waar ze dat nog wel hebben en waar ik dan ook nog wel eens iets koop, maar de dozenschuivers kom ik niet meer, die zijn inderdaad vervangen door online aanbod.

Vroeger had je nog wel van die computer winkels, onogelijk klein winkeltje met een groot magazijn. Vragenstellen moest je niet, maar ze hadden wel alles op voorraad. Die bestaan niet meer: verhuurders van winkelruimte denken nog steeds dat winkelruimte veel geld waard is, dus ze leggen het af tegen de online winkels die op bedrijventereinen gevestigd zijn mbt kosten. Voorraad aanhouden is funest voor je kapitaal positie als kleine winkel en mensen moeten er de deur voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
ehtweak schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Precies, die winkels mis je. Logisch ook, de marges zijn minimaal en goed en wat duurder personeel aannemen kan daardoor niet uit.

Gevolg is dat een winkelier een groepje lekker flexibele scholieren aan het werk heeft die doorgaans die toegevoegde waarde niet kan leveren.

Nu gun ik elke scholier zijn bijbaan, maar voor een winkel als bijv Bever is dat misschien iets minder handig als bijv een C&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Zo iets had ik een paar maanden geleden ook. Bij Bever aan het shoppen voor wandelschoenen. Een paar gevonden die goed zaten, maar een beetje 'meh' uiterlijk. En een ander stel zag er beter uit, maar had men niet in mijn maat op voorraad.

Gewenste oplossing: winkel besteld juiste maat, geeft een belletje wanneer binnen, ik ga langs om te passen en koop het ene, of het andere stel afhankelijk van welke het lekkerste zit.

Geboden oplossing: ik kon het andere stel in de winkel bestellen, vooraf betalen, de winkel opgeven als bezorgadres en na bezorging daar passen. Indien ze dan niet goed zouden zitten, zou ik ze ter plekke kunnen omruilen (geld terug voor het bestelde paar en het andere paar afrekenen).

Nou zit er praktisch gezien weinig verschil tussen de twee oplossingen - je kan zelfs zeggen dat het net zo gaat bij een online winkel, maar vooraf betalen vond ik wel ver gaan voor een niet-online winkel. Dit voelde heel klant-onvriendelijk. En het is maar een gevoelskwestie, effectief maakte deze oplossing of de gewenste oplossing niet veel verschil, maar het voelde niet als een reden om deze winkel vaker te bezoeken.
En weet je waarom dat ze dat doen? Zo hebben ze enige zekerheid dat jij in ieder geval die bestelde schoenen komt ophalen. Anders komt het nogal eens voor dat :

--> "klant besteld schoenen zonder aanbetaling"
--> "klant komt thuis en denkt 'waarom bestel ik ze niet gewoon online', scheelt weer een ritje naar de stad"
--> "winkel krijgt schoenen binnen en neemt contact op met klant"
--> "klant zegt 'ik heb ze niet meer nodig, kon ze x% goedkoper bij schoenshop.ru vinden'"
--> "winkel zit met ongewenst paar extra schoenen op voorraad"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb overigens alleen positieve ervaringen met Bever. Je kan natuurlijk pech hebben en net een ongemotiveerde medewerker te pakken hebben, maar dat heb ik online ook al meegemaakt als je wat retour wil sturen en met de klantenservice te maken hebt. Chagrijnige mensen heb je overal :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
vanaalten schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:40:
Nou zit er praktisch gezien weinig verschil tussen de twee oplossingen - je kan zelfs zeggen dat het net zo gaat bij een online winkel, maar vooraf betalen vond ik wel ver gaan voor een niet-online winkel. Dit voelde heel klant-onvriendelijk. En het is maar een gevoelskwestie, effectief maakte deze oplossing of de gewenste oplossing niet veel verschil, maar het voelde niet als een reden om deze winkel vaker te bezoeken.
Als je als klant ook nog eens hun inkoop en bedrijfsrisico moet gaan voorfinancieren zetten ze zichzelf helemaal buiten spel. Vind het echt vrij brutaal dit.

Ik kom alleen nog in de supermarkt en de Action, en heel enkel nog eens in een schoenen- of kleding winkel en de Mediamarkt. De rest van de fysieke winkels heeft wat mij betreft geen bestaansrecht meer, door hun prijzen, service en houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gold_dust schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Als je als klant ook nog eens hun inkoop en bedrijfsrisico moet gaan voorfinancieren zetten ze zichzelf helemaal buiten spel. Vind het echt vrij brutaal dit.

Ik kom alleen nog in de supermarkt en de Action, en heel enkel nog eens in een schoenen- of kleding winkel en de Mediamarkt. De rest van de fysieke winkels heeft wat mij betreft geen bestaansrecht meer, door hun prijzen, service en houding.
Om dat dan maar af te doen als inkoop en/of bedrijfsrisico vind ik wel erg kort door de bocht. Als men het fatsoen kan opbrengen om een bestelling daadwerkelijk even te annuleren met een telefoontje of mailtje zou het probleem al verholpen zijn. Nu is het van 'ach, bedrijfsrisico.... ze zoeken het maar uit'..... En dan vinden ze het gek dat winkels de meest gekke dingen verzinnen om het hoofd boven water te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Het netst zou het zijn om een bestelling niet te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, als de winkel het niet heeft kun je ook dan bedenken om het via internet te bestellen. plaats dan geen bestelling, of heb het fatsoen om te annuleren als je je bedenkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, en onderlinge conflicten helpen ook niet echt:
Het rommelt al lange tijd bij Hema. Franchisenemers en de directie vliegen elkaar in de haren, onder meer over de kostenverdeling bij onlineverkopen. Rechtszaken volgen elkaar in rap tempo op, en er dreigen nu zelfs winkels te sluiten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
XWB schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:29:
Tja, en onderlinge conflicten helpen ook niet echt:
[...]
Dit soort conflicten spelen, helaas, ook bij financieel gezonde bedrijven:

https://www.distrifood.nl...aak-franchisers-101118281

Online toevoegen als groot bedrijf, terwijl je ook franchisers hebt, blijft gewoon een struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

En weet je waarom dat ze dat doen? Zo hebben ze enige zekerheid dat jij in ieder geval die bestelde schoenen komt ophalen. Anders komt het nogal eens voor dat :

--> "klant besteld schoenen zonder aanbetaling"
--> "klant komt thuis en denkt 'waarom bestel ik ze niet gewoon online', scheelt weer een ritje naar de stad"
--> "winkel krijgt schoenen binnen en neemt contact op met klant"
--> "klant zegt 'ik heb ze niet meer nodig, kon ze x% goedkoper bij schoenshop.ru vinden'"
--> "winkel zit met ongewenst paar extra schoenen op voorraad"
Tussen stap 1 en 2 zit vaak een week of 6 met allerlei smoesjes waarom een artikel er nog steeds niet is. Dan bestel ik hem inderdaad online en mogen ze het zelf oplossen wat ze met het geleverde product doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

Tussen stap 1 en 2 zit vaak een week of 6 met allerlei smoesjes waarom een artikel er nog steeds niet is. Dan bestel ik hem inderdaad online en mogen ze het zelf oplossen wat ze met het geleverde product doen.
Mijn ervaringen zijn anders. Wat doe je als het product er wel in de afgesproken tijd is? Of binnen een paar dagen in ieder geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Supermarkten zijn de laatste tijd ook slechter aan het worden. Deze week ondervond ik toch wel een duidelijk voorbeeld hoe het niet moet: Lege schappen van houdbare producten.

Een keertje een leeg schap aantreffen kan gebeuren. Maar als je een diepvriesproduct nodig hebt dat doorgaans een jaar houdbaar is en op meerdere dagen van de week ('s ochtends en 's avonds) lege schappen aantreft terwijl andere schappen overvol zijn, doe je het als supermarkt niet goed.
Naast dat je iets dus niet verkoopt, verlies je klanten doordat die naar een andere supermarkt moeten. Die halen natuurlijk ook meteen de andere boodschappen daar, wat dus nog meer omzet kost.... ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:44

rickysedai

Whoop whoop

Je bedoelt toch niet toevallig ijsjes he? Want die zijn door de aanhoudende hitte van de afgelopen weken overal schaars geworden. Daar kan de supermarkt niets aan doen!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, supermarkten... hier een Jumbo met versgarantie, maar de broccoli die er ligt is van het soort dat ik vroeger plat moest trappen van de boer. De sperziebonen zijn dubbel te vouwen zonder te knakken en sinds er een nieuwe eigenaar is hebben ze het hele assortiment verschraald. Lactosevrije producten geminimaliseerd, dr oetker taartzooi geminimaliseerd tot 2 smaken kwarktaart, patak uit het assortiment, dat soort gedoe. Na 2x ergens anders heen moeten rijden vind ik het wel best, ik kom er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

rickysedai schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:32:
Je bedoelt toch niet toevallig ijsjes he? Want die zijn door de aanhoudende hitte van de afgelopen weken overal schaars geworden. Daar kan de supermarkt niets aan doen!
Nee, geen ijsjes. :) Maar dat had ik ook niet zo bijzonder gevonden. :) Maar aan de andere kant eigenlijk wel, aangezien ik dan had verwacht dat de lege schappen dan tijdelijk gevuld waren met ijs omdat daar veel vraag naar was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:50:
[...]
Maar aan de andere kant eigenlijk wel, aangezien ik dan had verwacht dat de lege schappen dan tijdelijk gevuld waren met ijs omdat daar veel vraag naar was....
Fabrikanten zijn het probleem bij zoiets. De supermarkten kunnen de vraag wel verdubbelen, maar dat kan gewoon niet zomaar even geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Maar om wat voor producten gaat het dan wel?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:11

Fiber

Beaches are for storming.

In Amersfoort waren eind vorige week, begin deze week de ventilators op. Gewoon echt op en nergens meer te krijgen. Maar inderdaad, niet zo gek, ik denk dat ze landelijk op waren door het warme weer en dat het wachten is op de volgende boot uit China als je er nog eentje wil kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het gekker dat men wacht tot een hittegolf om zo'n ding van een paar tientjes te kopen en men nu verrast is dat het is uitverkocht. De zeecontainers zijn geweest, volgend jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is hetzelfde als dat half nederland tot 3 dagen voor de kerst wacht en dan kadootjes gaat zoeken. En dan zijn de rape gaar als er iets verkeerd gaat ;)

Ps. Ik ben niet pro brick stores overigens. Zelf had ik laatst een nieuw filtertje voor mijn zwembadpomp nodig, zon ding van een tientje van bestway. Zegge en schrijven 5 winkels hier in tilburg afgeweest die allemaal wel een zwembadje hadden staan, maar nergens een filter te vinden. Tsjah, dan maar een dag wachten en op bol.com bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:25:
Ik vind het gekker dat men wacht tot een hittegolf om zo'n ding van een paar tientjes te kopen en men nu verrast is dat het is uitverkocht. De zeecontainers zijn geweest, volgend jaar weer.
Vind ik ook raar. Ik weet niet beter dan dat we hier gewoon minimaal 3 ventilatoren in huis hebben. Als er 1 stuk gaat, kopen we gewoon een nieuwe als er wel weer voorraad is. Echt zo'n ding wat je in de aanbieding koopt, als je er toevallig langs loopt.

Zelfde met airco's: als ik die 1 zou willen, koop ik hem wel in december ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:08:
Supermarkten zijn de laatste tijd ook slechter aan het worden. Deze week ondervond ik toch wel een duidelijk voorbeeld hoe het niet moet: Lege schappen van houdbare producten.

Een keertje een leeg schap aantreffen kan gebeuren. Maar als je een diepvriesproduct nodig hebt dat doorgaans een jaar houdbaar is en op meerdere dagen van de week ('s ochtends en 's avonds) lege schappen aantreft terwijl andere schappen overvol zijn, doe je het als supermarkt niet goed.
Naast dat je iets dus niet verkoopt, verlies je klanten doordat die naar een andere supermarkt moeten. Die halen natuurlijk ook meteen de andere boodschappen daar, wat dus nog meer omzet kost.... ;)
Zou het niet gewoon de uitzonderlijke warmte zijn die ervoor zorgen dat vers niet meer vers is en daardoor niet verkocht kan worden.

Hoewel het natuurlijk wel treurig is dat we onze topkwaliteit Hollandse groente exporteren en goedkope meuk importeren... alleen maar omdat de consument hier een paar cent wil besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2018 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Spotmatic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:23:
Maar om wat voor producten gaat het dan wel?
Ik was het vergeten om dat in mijn vorige post te schrijven, maar was dus diepvriesgebak. En ik kan mij niet voorstellen dat we ineens zoveel extra gebak nodig hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Onbekend Als het ijs op is kan je misschien over op bevroren gebak :X.

@Verwijderd Valt me ook op ja. In Nederland is al het massa spul gewoon zo goedkoop geworden dat je je moet afvragen of de boer die het verbouwt of houdt er wel van kan leven. Kwaliteit is ook niet super. Ik zit nu een week in Denemarken, prijzen zijn hier het dubbele van wat ik in Nederland gewend ben. Daarentegen is het vlees uit de supermarkt wel gewoon goed en is ook het brood uit de supermarkt goed (ik shop normaalgesproken bij 2 bakkers, ander brood wil ik mijn bek niet op zetten).

Afgelopen week dan toch maar eens gekeken naar lactosevrije melk omdat de 10 liter houdbare melk die we van de Aldi hadden meegenomen inmiddels bijna op is. Hier alleen Arla verse melk, 14 kroon. Omgerekend 1,90 euro en daarmee goedkoper dan de 2 euro die in Nederland gevraagd wordt voor verse lactosevrije melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
XWB schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:01:
In een Decathlon hebben ze het wel gesnapt. Sportschoen nodig? Voor elke voet is er een schoen, en alles in tienvoud op voorraad.

Het is ook altijd druk in deze toko, absoluut geen sprake van leegloop :p
Dat komt omdat het gewoon een nieuwe 'Action-achtige' winkel is. Veel goedkope meuk en weinig advies.
De voorraad ben ik overigens niet met je eens, je grijpt daar evengoed wel mis.
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:01:
Welnee, dat is echt niet altijd. Is dit je eigen ervaring of gewoon een argument tegen fysieke winkels?

[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2018 12:07 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt bij Decathlon is dat ze een groot assortiment hebben, maar het merendeel v.d. artikelen waarin ik geintereseerd ben niet op voorraad hebben in de dichtstbijzijnde winkel.

Online bestellen gaat er prima alleen jammer v.d. levertijd van meedere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Dat komt omdat het gewoon een nieuwe 'Action-achtige' winkel is. Veel goedkope meuk en weinig advies.
De voorraad ben ik overigens niet met je eens, je grijpt daar evengoed wel mis.

[...]

Welnee, dat is echt niet altijd. Is dit je eigen ervaring of gewoon een argument tegen fysieke winkels?
Dat is mijn ervaring als ik weer eens een zwak moment heb en de lokale middenstand wil helpen.

Wat men hierboven ook zegt. Een reserveonderdeel van iets is lokaal vaak niet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Daar doe je ze echt te kort mee, je zou kunnen stellen waarom andere sportzaken/merken zo duur moeten zijn. als je bij de Decathlon een goed alternatief kunt vinden voor iets om te 'proberen'. Qua kleding en accessoires is het m.i. goed genoeg. Overigens draait de Decathlon al flink wat jaren mee en zijn er maar weinig winkels waar je zoveel sporten onder 1 dak kunt vinden en ter plekke nog eens kan bekijken of het spul inderdaad onder "goedkope meuk valt". In ieder geval komt mijn halve kampeerinventaris er vandaan en het is een prima alternatief voor de (te) dure merken om te bepalen of een sport/activiteit iets is. Dan lig ik maar op een luchtbed van 30 euro ipv op een Exped Megamat geweven door elven in het maanlicht :P
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:44:
Online bestellen gaat er prima alleen jammer v.d. levertijd van meedere dagen.
Tsja, dat is ook weer beetje het FWP van de hedendaagsche consument dat alles binnen 24H bezorgd moet worden. H&M had er ook het handje van de bestelling traag te versturen maar sindskort gaat dit ook sneller. Zalando is ook traag. Sommige artikelen van de Decathlon worden overigens binnen 24H bezorgd maar het gros komt ws. uit Frankrijk hetgeen langer duurt.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 11-08-2018 14:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Decathlon bestaat al heel lang.
Komt uit Frankrijk met het concept van hypermarche. Volgens mij heb je bij elke winkel mega-parkeerruimtes.

Action-achtige praktijken gaat te ver, ze produceren namelijk gruwelijk veel onder hun eigen naam en dat is over het algemeen goed. Zowel fietsen als schoenen worden over het algemeen niet afgeschreven bij verschillende tests.

Dat ze daarbij veel kannibaliseren geloof ik graag.
In de winkels is het met name de ruimte wat je een rustig gevoel geeft, maar opgeteld lopen er veel mensen rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Decathlon is alles behalve Action achtig. Ok, ze richten zich op de goedkope kant van de markt, maar dan vooral met in eigen beheer ontwikkelde artikelen, niet met outlet partijen.

Wat betreft het aanbod is het weer vrij beperkt. Per sport hebben ze maar een paar artikelen. Die hangen dan wel weer op veel rekken in alle maten in grote aantallen.
De spullen zijn scherp geprijst tot zeer goedkoop. Functioneert allemaal prima, maar de zeer goedkope lijnen zijn vooral om een sport uit te proberen. Ze slijten wel snel. De lijn erboven is doorgaans veel waar voor je geld.
Ik heb er vooral veel thermo en hardloop kleding van. Als je 4 a 5 keer in de week hardloopt is je kast snel leeg. Dan is het fijn dat je een flinke voorraad kleding hebt. En de Decathlon kleding voldoet prima (ok, de dure Nike en Craft broeken lopen net iets lekkerder maar daar heb ik niet 5 korte, 5 halflange, 5 lange en 5 gevoerde exemplaren van in de kast liggen, dan zou ik de inboedelverzekering flink moeten verhogen)

Doe je een sport serieus, dan heb je in de Decathlon over het algemeen weinig te zoeken. Dan is de rebound weer dat die keten de echte specialisten het leven zuur maken door het volume deel van de markt af te romen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik geef toe, vergelijken met de Action was wat gechargeerd. :P

Feit is wel dat ze zich richten op wat tegenwoordig het grootste deel van de consumeren denkt: het mag niets kosten.
Men koopt liever een matig product drie keer opnieuw dan een goed product één keer als dat goedkoper is. Of bagatelliseert de voordelen van duurdere producten vanwege het prijsverschil.

Nu weet ik gerust wel dat een product wat ter met zoveel kost niet automatisch twee keer zo goed is, maar ik ben wel iemand die bereid is meer te betalen als dat een aantoonbaar beter product betekent. Met die instelling lijk ik echter steeds meer in de minderheid te zijn en winkels als Decathlon zijn dan ook een doorn in m'n oog.

Een Bever waar ik bijvoorbeeld altijd fan van was staat ook onder druk, want alles is uiteraard veel te duur in de ogen van de standaard consument. Het nieuwe filiaal in Alkmaar is nu lekker groot, maar zeer weinig op voorraad. Het is meer een etalage met advies voor de online shop geworden. Maar even lekker van alles passen en zo meenemen is er niet meer bij.

Als je dan leest in dit topic wat voor trucjes mensen uithalen met bestellen en terugsturen of in de winkels als de Bever advies halen maar dan online bij de goedkoopste bestellen dan wordt ik er verdrietig van.
Lekker klagen over winkels maar niet begrijpen dat 'vandaag besteld, morgen in huis' gewoon geld kost. Dus dat een winkel die dat biedt waarschijnlijk gewoon meer moet vragen. Dat is dan niet 'te duur', dat is gewoon logisch. /rant

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Tja ik heb mijn Garmin horloge bij de run2day vandaan maar moesten deze wel bestellen net als bij de bever maar achteraf had de Decathlon hem gewoon op voorraad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zolang "vandaag besteld, morgen in huis" goedkoper of even duur blijft dan "vandaag naar de winkel en toevallig op voorraad en direct gehaald" zullen er nog veel meer fysieke winkels op de fles gaan. Koop/huur van winkelruimte kost nu eenmaal significant geld. En als je max 24 uur kunt wachten dan doe je dat.

Die levertijd blijft leading, ook bij online aankoop. Naast de service uiteraard. Uiteindelijk is het, om Pieter Zwart (Coolblue) te quoten: "een combinatie van een prijsje, een plaatje en een praatje". Online biedt iedereen dat en daar kijkt de consument naar. In de fysieke winkel is dat prijsje er ook (maar vaak hoger), het plaatje iets wat fysiek aanwezig is (of helemaal niet) en het praatje afhankelijk van de kennis en kunde van de winkelmedewerker. Een webwinkel scoort hier 100% op. Er vanuit gaand dat een fysieke winkel het zelfde product in huis heeft, is er de afhankelijkheid van de verkoper die speelt en de meestal hogere prijs. En dus staat de fysieke winkel al achter voor de race begonnen is.

En dan moet je bedenken dat die ecommerce race ook onhoudbaar is, wnat dat prijsje, plaatje en praatje heeft iedereen en een vergelijk op internet is zo getrokken. Onder de streep moet je het dus beiden van je service, levertijden, aanbod en garantie hebben. Garantie is wettelijk geregeld. Een fysieke winkel heeft door kundige medewerkers in dienst te nemen de mogelijkheid om op service te scoren, maar dat gaat ten koste van de prijs en is dus een nono. Aanbod hangt samen met levertijd en je logistieke keten. Bij fysieke winkels is die veel langer en complexer (magazijn, leveren aan winkel, klant bellen, ophalen door klant, etc) dan bij de al dan niet dropshipping van een webwinkel; das magazijn direct naar klant. Om de keten van de fysieke winkel binnen 24 uur af te handelen is fysiek al vrijwel ondoenlijk, en de kosten gaan dan wederom in de prijs zitten.

Dus ja, dan ga je als fysieke winkel. Heb je goede kundige medewerkers dan red je het, zeker als je wat gespecialiseerder bent en een flinke dosis klanten in je eigen regio hebt. Zo niet: :W

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:25:
Dus ja, dan ga je als fysieke winkel. Heb je goede kundige medewerkers dan red je het, zeker als je wat gespecialiseerder bent en een flinke dosis klanten in je eigen regio hebt. Zo niet: :W
Alleen die goede kundige medewerkers kosten geld. Het pand op een goede locatie kost ook geld. Vervolgens zijn er nog zat mensen die dan langskomen bij zo'n winkel voor de juiste info. Even een foto maken van het typenummer en online gaan bestellen omdat het 5 euro scheelt. Ik zie niet hoe je als winkel hier ooit tegenop zou moeten kunnen. Je moet wel duurder zijn als meer wil bieden dan een webwinkel, maar je mag niet duurder zijn want dan verkoop je het niet. Het blijft voor fysieke winkels verdomd moeilijk om iets tegen prijzen te doen die online een paar euro lager liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
PilatuS schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:30:
Alleen die goede kundige medewerkers kosten geld. Het pand op een goede locatie kost ook geld. Vervolgens zijn er nog zat mensen die dan langskomen bij zo'n winkel voor de juiste info. Even een foto maken van het typenummer en online gaan bestellen omdat het 5 euro scheelt. Ik zie niet hoe je als winkel hier ooit tegenop zou moeten kunnen.
Hangt denk ik ook erg af van de winkel zelf: een zelfstandige die al 10 jaar zelf banden aan het plakken is in zijn fietswinkel gun ik die honderd euro bovenop fietsenwinkel.nl wel, is het een anonieme landelijke keten met jong onverschillig personeel dan bestel ik hem gewoon online...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tlpeter schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:21:
Tja ik heb mijn Garmin horloge bij de run2day vandaan maar moesten deze wel bestellen net als bij de bever maar achteraf had de Decathlon hem gewoon op voorraad
Tja toen ik laatst toevallig voor een Garmin horloge ging klopte er geen hol van de voorraad indicatie van de Decathlon, waren de helft van de schappen leeg, alleen de laagste modellen te bekennen en aan personeel in een uithoek een verdwaalde puber.
Dus kom ik er eindelijk, sta ik er voor Jan Lul. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Gonadan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:50:
Ik geef toe, vergelijken met de Action was wat gechargeerd. :P

Feit is wel dat ze zich richten op wat tegenwoordig het grootste deel van de consumeren denkt: het mag niets kosten.
Men koopt liever een matig product drie keer opnieuw dan een goed product één keer als dat goedkoper is. Of bagatelliseert de voordelen van duurdere producten vanwege het prijsverschil.

Nu weet ik gerust wel dat een product wat ter met zoveel kost niet automatisch twee keer zo goed is, maar ik ben wel iemand die bereid is meer te betalen als dat een aantoonbaar beter product betekent. Met die instelling lijk ik echter steeds meer in de minderheid te zijn en winkels als Decathlon zijn dan ook een doorn in m'n oog.

Een Bever waar ik bijvoorbeeld altijd fan van was staat ook onder druk, want alles is uiteraard veel te duur in de ogen van de standaard consument. Het nieuwe filiaal in Alkmaar is nu lekker groot, maar zeer weinig op voorraad. Het is meer een etalage met advies voor de online shop geworden. Maar even lekker van alles passen en zo meenemen is er niet meer bij.

Als je dan leest in dit topic wat voor trucjes mensen uithalen met bestellen en terugsturen of in de winkels als de Bever advies halen maar dan online bij de goedkoopste bestellen dan wordt ik er verdrietig van.
Lekker klagen over winkels maar niet begrijpen dat 'vandaag besteld, morgen in huis' gewoon geld kost. Dus dat een winkel die dat biedt waarschijnlijk gewoon meer moet vragen. Dat is dan niet 'te duur', dat is gewoon logisch. /rant
Je schat Decathlon echt te laag in. Hun prijspeil mbt bekende merken is over het algemeen normaal en ze trekken mensen met hun eigen merken.

Daarbij hebben ze lagere kosten mbt locaties en de blokkendozen van hun zijn net als van de Aldi en Lidl, ontwerp is praktisch hetzelfde en veranderd bijna niet. De extra ruimte zal ze waarschijnlijk een minimale meerprijs hebben kwa bouwkosten.

Bever is een typische winkel dat seizoensgebonden is waarbij altijd grotere risico’s aan vastzitten.
Op bepaalde momenten heb je weinig cashflow, je gaat rood staan wil je spullen inkopen.
Spullen die je hebt ingekocht en niet meer kwijt kunt, zit je mee opgescheept en is dood geld. Hogere risico vertaalt zich ook in hogere prijzen.

Een bedrijf als decathlon kan of verschepen naar een ander land, of een outlet waar je een deel van de kosten kunt afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Hangt denk ik ook erg af van de winkel zelf: een zelfstandige die al 10 jaar zelf banden aan het plakken is in zijn fietswinkel gun ik die honderd euro bovenop fietsenwinkel.nl wel, is het een anonieme landelijke keten met jong onverschillig personeel dan bestel ik hem gewoon online...
Jij misschien wel en dat is erg netjes van je. Ik ben alleen bang dat het voor 90% van de mensen niet zo is. Zelfs voor 5 euro op een product van 500 euro zijn er mensen die online gaan bestellen. Dat ze dan iemand in een winkel eerst een half uur lang vragen hebben gestelt om te weten wat ze moeten kopen boeit ze niets. Ze vinden zelfs dan die 5 euro belangrijker. 100 euro is sowieso een flink bedrag waarbij de meeste mensen helemaal snel online gaan kopen. Voor die fietsenmaker is die ene 100 euro van jou niet meer genoeg om het de komende 10 jaar te gaan redden. Het enige waar ie nog een beetje op kan verdienen zijn reparaties. Fietsen, kleding en andere dingen in de winkel worden steeds minder verkocht omdat hij nooit zijn prijzen op online niveau kan krijgen.

Kleine winkels met mensen die kennis hebben zijn in rap tempo aan het verdwijnen en ik zie dat eigenlijk alleen maar sneller gaan. Dan hou je de grote ketens over en kleine winkels die nog wat kunnen op gebied van onderhoud en reparatie.

In dit topic kom ik ook vaak tegen dat mensen kennis willen als ze naar een winkel gaan. Snap ik heel goed, maar kennis is niet te betalen als bijna niemand bij je koopt omdat je iets duurder bent. Het ziet er helaas erg slecht uit voor de winkels waar goede medewerkers met kennis rondlopen en dat komt toch echt door de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hoevenpe schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Ik doe dat ook. Fietsenwinkel.nl is een stuk goedkoper maar kies voor de lokale zelfstandige. Maar dan verwacht ik wel dat extra stukje service door bijvoorbeeld de fiets op te halen als er wat mee is. Het moet wel meerwaarde hebben anders kan je net zo goed naar de online variant gaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Iblies schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:39:
Je schat Decathlon echt te laag in. Hun prijspeil mbt bekende merken is over het algemeen normaal en ze trekken mensen met hun eigen merken.
Lage prijzen. Simpel voorbeeld, ik zocht laatst een tarp. Die zijn in verschillende klassen verkrijgbaar beginnend bij een paar tientjes tot honderden euro's.
Decathlon verkoopt dan alleen eiken merk plastic meuk van drie tientjes (uit m'n hoofd).
Sorry, maar dat kan ik maar op één manier inschatten.
Daarbij hebben ze lagere kosten mbt locaties
Ze zitten naast de Bever, zal vast hetzelfde kosten. :P
Bever is een typische winkel dat seizoensgebonden is waarbij altijd grotere risico’s aan vastzitten.
Kom je er überhaupt wel eens? Ze hebben juist artikelen voor alle seizoenen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Ik doe dat ook. Fietsenwinkel.nl is een stuk goedkoper maar kies voor de lokale zelfstandige. Maar dan verwacht ik wel dat extra stukje service door bijvoorbeeld de fiets op te halen als er wat mee is. Het moet wel meerwaarde hebben anders kan je net zo goed naar de online variant gaan.
Het probleem is vaak dat veel mensen beide willen. Ze willen en die lage prijzen en de beste service. Zo willen ze bijvoorbeeld wel een laptop in een kleine winkel kopen, maar dan wel voor de internetprijs en dan niet willen betalen voor extra dingen als data overzetten, email instellen of zelfs het plaatsen met een grotere SSD met herinstallatie. Dat moet dan maar service zijn want ik koop het natuurlijk niet voor niets bij jullie. De gemiddelde consument wil alles voor niets hebben. Mensen die wel willen betalen voor service zijn er helaas maar weinig. Als ze al meer willen betalen is het 20 euro voor 100 euro aan service.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2018 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Gunner schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:53:
Het gaat dan inderdaad om de service, de werkplaats waar ik zo binnen kan lopen als ik een lekke band heb. Het praatje waaruit hart voor de zaak en kennis blijkt, extra kleine beurt na aankoop en geen gedoe als er iets is.

Dat werkt alleen als je dezelfde persoon treft de volgende keer, niet als er een ongeïnteresseerde tiener achter de balie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Gonadan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:55:
[...]
...
Tijdens winter kan het handig zijn voor ski-spullen,
wat daar de rest van het jaar allemaal staat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gonadan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Die hebben ze wel maar verkopen ze niet. Neem handschoenen. Die kun je wel het hele jaar door aanbieden maar van april t/m september zijn ze onverkoopbaar. Voorraad is dood geld wat extra bedrijfsrisico vormt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hahaha sorry maar hierboven was iedereen het juist eens dat het onzinnig is om een ventilator alleen te kopen als het warm is. Machtig mooie tegenstrijdigheden hierzo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Zoveel voorraad hebben ze bij Bever ook niet. Ik kom er inderdaad wel eens voor de wintersport en de laatste keer was de selectie beperkt aangezien ik laat in het seizoen was.

Ze hebben inderdaad voor alle seizoenen spullen (wintersport, zomer's wandel en kampeerspul bijvoorbeeld) en het zijn ook voor een groot deel dingen die ik liever niet online koop. Een snowboardhelm wil ik gewoon passen... en ook bergschoenen wil ik aan hebben.
Een rugzak is ook prettig om even te dragen.
Natuurlijk kun je dan vervolgens hetzelfde online kopen, maar zoveel scheelt het niet eens in prijs.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PilatuS schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:30:
[...]

Alleen die goede kundige medewerkers kosten geld. Het pand op een goede locatie kost ook geld. Vervolgens zijn er nog zat mensen die dan langskomen bij zo'n winkel voor de juiste info. Even een foto maken van het typenummer en online gaan bestellen omdat het 5 euro scheelt. Ik zie niet hoe je als winkel hier ooit tegenop zou moeten kunnen. Je moet wel duurder zijn als meer wil bieden dan een webwinkel, maar je mag niet duurder zijn want dan verkoop je het niet. Het blijft voor fysieke winkels verdomd moeilijk om iets tegen prijzen te doen die online een paar euro lager liggen.
Heel simpel: Vijf Euro of zo toegang heffen om binnen te mogen komen die je weer terug krijgt bij een aankoop... :) Noem het geen winkel meer maar showroom, belevingscentrum, etc. Volgens mij werkt het bij dure automerken ook al min of meer zo... (geen ervaring mee...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Heel simpel: Vijf Euro of zo toegang heffen om binnen te mogen komen die je weer terug krijgt bij een aankoop... :) Noem het geen winkel meer maar showroom, belevingscentrum, etc. Volgens mij werkt het bij dure automerken ook al min of meer zo... (geen ervaring mee...)
Dan komen er alleen geen mensen meer die niets vragen en gewoon even willen rondkijken en misschien wel wat kopen. Er zal zeker iets moeten veranderen aan winkels hoor, maar denk niet dat zoiets een oplossing is. Heb ook al eens gehoord van een winkel die 1 euro per minuut ging vragen voor advies. Geen idee hoe dat afgelopen is.

Meer richting showroom of belevingscentrum zou inderdaad wel wat kunnen zijn. Feit blijft dat mooie panden en mensen met kennis niet te betalen zijn voor internetprijzen. Bij grote ketens ligt dat dan weer anders, maar leuke kleine winkels kunnen dit gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PilatuS schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Dan komen er alleen geen mensen meer die niets vragen en gewoon even willen rondkijken en misschien wel wat kopen. Er zal zeker iets moeten veranderen aan winkels hoor, maar denk niet dat zoiets een oplossing is. Heb ook al eens gehoord van een winkel die 1 euro per minuut ging vragen voor advies. Geen idee hoe dat afgelopen is...
Die gaat er mee stoppen. Wegens 'personeelsgebrek'...

http://www.digishop.nl

Maar goed, het hangt natuurlijk ook helemaal van het soort winkel af. Weinig mensen denk ik die een brood bij een goede bakker gaan bekijken en vervolgens online bij de AH webwinkel bestellen lijkt mij. (Om maar even een gechargeerd voorbeeld te geven...)

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 11-08-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Meer richting showroom of belevingscentrum zou inderdaad wel wat kunnen zijn. Feit blijft dat mooie panden en mensen met kennis niet te betalen zijn voor internetprijzen. Bij grote ketens ligt dat dan weer anders, maar leuke kleine winkels kunnen dit gewoon niet.
Dat doet de Mediamarkt ook al, die aan het Sontplein in Groningen is rechts achterin een Samsung showroom. Dit schijnt voor Mediamarkt inmiddels een verdienmodel te zijn. Ze zullen ook wel moeten, veel 'klanten' gaan bij Mediamarkt kijken en goedkoper op internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 18:48
[...]

Dan komen er alleen geen mensen meer die niets vragen en gewoon even willen rondkijken en misschien wel wat kopen. Er zal zeker iets moeten veranderen aan winkels hoor, maar denk niet dat zoiets een oplossing is. Heb ook al eens gehoord van een winkel die 1 euro per minuut ging vragen voor advies. Geen idee hoe dat afgelopen is.
Denk dat juist de mensen die zich bezwaard voelen, om waarschijnlijk niks te kopen, maar wel willen voelen/kijken/luisteren, met graagte 5 pleuro neerleggen om zich even de koning te voelen in de winkel, zonder dat ze moeten kopen, ik zie er muziek in ja. In Parijs is een drankje nemen op terras ook al duurder dan zonder tafeltje, die kant zou het hier ook opkunnen, maar dan meer in niche-winkels, als de luxe goederen die iedereen via korting probeert te krijgen via internet.Niet alleen hifi-zaken, maar ook luxe pantoffel/schoenen zaken waar je kan passen en alles, waarna je gewoon weg kan lopen, of misschien ter plekke kopen, of toch via het net de goedkoopste pakken.

Je geeft aan dat er iets moet veranderen , maar knalt dit idee hard af, terwijl je ook wel weet dat het assortiment oplossingen zeer en zeer schaars is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 11-08-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Denk dat juist de mensen die zich bezwaard voelen, om waarschijnlijk niks te kopen, maar wel willen voelen/kijken/luisteren, met graagte 5 pleuro neerleggen om zich even de koning te voelen in de winkel, zonder dat ze moeten kopen,

Je geeft aan dat er iets moet veranderen , maar knalt dit idee hard af, terwijl je ook wel weet dat het assortiment oplossingen zeer en zeer schaars is.
Het lijkt mij gewoon niet iets wat veel mensen zullen doen, misschien heb ik dat fout maar dat is mijn mening. Als je hiermee een middag naar de stad wil mag je 10x 5 euro neer gaan leggen om 10x 10 minuten in wat winkels rond te kijken. Misschien dat het wat is voor een winkel waar je 3 uur rond kan lopen, maar ga jij serieus 5 euro neer leggen om in de gemiddelde winkel in een grote stad even rond te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee niet voor de gemiddelde kleding-zaak waar geen beleving bjijzit, wel voor de zaak waar wel beleving bijzit, wat ik vrij duidelijk omschrijf in het gedeelte dat jij wegknipte...... ;) Ach dit model zal zich moeten uitkristalliseren als in die sector vd winkels WEL, in die en die sectoren NIET
In sommige sectoren hoeft het absoluut niet nog he, neem de slijterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:18:
Nee niet voor de gemiddelde kleding-zaak waar geen beleving bjijzit, wel voor de zaak waar wel beleving bijzit, wat ik vrij duidelijk omschrijf in het gedeelte dat jij wegknipte...... ;)
Dan heb je het dus niet over 95% van de winkels in de gemiddelde winkelstraat die het nu moeilijk hebben. Zoals ik zei, leuk voor een winkel waar je 3 uur kan rondlopen, maar niet voor de winkels die het nu moeilijk hebben.

Zoiets kan dan werken als 100 winkels die we nu hebben verdwijnen voor 4 nieuwe gigantische winkels. En dat is waarom ik er nu niets in zie, voor de huidige winkels werkt het niet. Ik zie het ook niet werken voor een winkel die niet groot is en waar je maar 15 minuten binnen kan zijn om alles gezien hebben. Dat is dan ook het punt dat ik maak, voor het huidige systeem zie ik het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zie het als uitgaan... Een snackbar of ordinair cafe loop je gratis binnen, een luxe club heft entree, en dan zijn de drankjes nog steeds duur, bij de populairdere sta je dan alsnog in de rij, een gesloten club kom je überhaupt niet binnen zonder lidmaatschap dat voor gewone stervelingen niet te krijgen is. Bij een casino is de drank juist weer gratis maar halen ze hun winst weer ergens anders vandaan.

Anyway, ik denk dat er best wel verschillende modellen toegepast kunnen worden.

Ik kom er nooit, maar kan iedereen elke winkel in de PC Hooftstraat zomaar binnenlopen of hebben ze daar ook iets van een 'deurbeleid'...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fiber schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:34:
[...]

Weinig mensen denk ik die een brood bij een goede bakker gaan bekijken en vervolgens online bij de AH webwinkel bestellen lijkt mij. (Om maar even een gechargeerd voorbeeld te geven...)
Grapjas. :+
imho een slecht voorbeeld. Want dat brood bij die 'goede' bakker is een heel ander brood dan die afbakplofbroden die AH/Jumbo/Lidl/[whatever] zogenaamd (af)bakken...

Het gaat juist om specifieke producten die product- en warenkennis vereisen, aan bepaalde kwaliteiten voldoen en die zowel in de stenen winkel als in de cloud te bestellen zijn.
M.a.w. apparaat X, type Y met kenmerken Z. Wat is dan de toegevoegde waarde van die fysieke winkel voor mij als koper? Behalve de toegevoegde euro's op de prijs... ;)
Moet ik medelijden hebben met die 'arme' winkelier? Waarom? Hij/zij heeft ook geen medelijden met mij. :F

Het is anno nu zelfs nog extremer; bij online aankopen is de consument beter beschermd dan bij aankopen in een fysieke winkel... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 11-08-2018 22:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59

PauseBreak

derp!

gold_dust schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:54:
[...]

Dat doet de Mediamarkt ook al, die aan het Sontplein in Groningen is rechts achterin een Samsung showroom. Dit schijnt voor Mediamarkt inmiddels een verdienmodel te zijn. Ze zullen ook wel moeten, veel 'klanten' gaan bij Mediamarkt kijken en goedkoper op internet bestellen.
Dat is ook logisch gezien de moeite die je moet doen om garantie te krijgen waar je recht op hebt. MediaMarkt heeft dat echt niet gesnapt. Je kunt niet duurder zijn dan een internetwinkel en minder service verlenen. BCC snapt het wat dat betreft beter.

Wat showrooms betreft is het op zich hetzelfde concept als een shop in shop. Het is een eigen deel in de winkel, al moet ik zeggen dat ik de uitwerking van MM ook hier niet echt waarde vind toevoegen voor het merk dat die showroom bekostigt. Ik zou als (potentiële) klant overigens ook echt niet iets van “entree” betalen voor zoiets. Dan maar direct op internet bestellen en terug sturen als het niet bevalt. Zeker met dingen als Bol Select waar ze de retouren komen ophalen is dat bijna minder moeite dan naar een winkelcentrum toe gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PilatuS schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Dan heb je het dus niet over 95% van de winkels in de gemiddelde winkelstraat die het nu moeilijk hebben.
Nou, heeft dit topic het daar wel over dan, al die kleine zaakje, niet ketens, die de verdrievoudiging vd huur niet kunnen opbrengen? Nee, ik zie hier voorbeelden, van merk-ketens enzo die van alles fout doen, niet van de kleine jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waarom zouden mensen betalen om in een winkel te 'mogen' komen? Wellicht dat zoiets je bij een VillaArena of Alexandrium lukt, maar anders betaal je je al scheel aan parkeergeld. Horeca zou nog voor extra omzet kunnen zorgen misschien.

Zolang men duurder is dan de Internet winkel zal men dat moeten compenseren met service, een kop koffie, kennis en directe levering. Dan nog zijn er genoeg grote anonieme ketens waar ik mijn smartphone pak en de pricewatch laat zien, "voor dit bovenste bedrag neem ik hem bij jullie mee nu'.

Dat is ook de kracht van het net: directe vergelijking van prijs en beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Er is nog een mogelijkheid, dat is martconforme huren afschaffen in ook de winkelsector. Weet eigenlijk niet of dat superlinks is, denk dat dat menig vvd'er ook goed zal aanspreken.Maarja zal vast wel niet mogen vanwege een of andere EU-richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

Sjah schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:35:
Er is nog een mogelijkheid, dat is martconforme huren afschaffen in ook de winkelsector. Weet eigenlijk niet of dat superlinks is, denk dat dat menig vvd'er ook goed zal aanspreken.Maarja zal vast wel niet mogen vanwege een of andere EU-richtlijn.
Als je de huurprijs voor een pand in m2 gemeten gelijk wil stellen tussen Oude Pekela en Amsterdam, dan gaat dat grappige effecten geven.
Dat is niet links of rechts, dat is onverstandig.
De huurprijzen zijn hoog, de huurders die het accepteren zijn wat dommig. De prijzen stijgen weer.

In de kleinere steden en dorpen heb je nog winkels die hun pand niet hebben verkocht (hadden ze toen veel geld mee kunnen verdienen) en die redden het nog wat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zijn er weinig dan volgens mij hoor. Die panden zijn meestal al sinds jaar en dag van een investeerder oid. En de nieuwe winkelcentra die in de goede jaren uit de grond gestampt zijn. laten de huren omhoog schieten en dan vertrekken de winkeliers want niet meer rendabel/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Klopt, daarom zijn Breda en Haarlem de winkelsteden van het jaar om en om. Daar heb je nog echte familliebedrijven. De rest is allemaal formule gedreven (Ahold en Blokker).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Sjah schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:35:
Sociale winkelhuur voor arme kleine ondernemers? :P Het zou wel de kleine jongens kunnen beschermen, aangezien die nu geen kans maken tegen de grote jongens met meer buffers.
franssie schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:51:
[...]
De huurprijzen zijn hoog, de huurders die het accepteren zijn wat dommig. De prijzen stijgen weer.
Een oplossing volgens jou zou dus kunnen zijn om hoge huurprijzen niet te accepteren? Wat is dan het alternatief voor zo'n winkel (of huurders in het algemeen)? Uit de binnenstad vertrekken naar goedkopere wijken/plaatsen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:28:
Waarom zouden mensen betalen om in een winkel te 'mogen' komen? Wellicht dat zoiets je bij een VillaArena of Alexandrium lukt, maar anders betaal je je al scheel aan parkeergeld. Horeca zou nog voor extra omzet kunnen zorgen misschien.

Zolang men duurder is dan de Internet winkel zal men dat moeten compenseren met service, een kop koffie, kennis en directe levering. Dan nog zijn er genoeg grote anonieme ketens waar ik mijn smartphone pak en de pricewatch laat zien, "voor dit bovenste bedrag neem ik hem bij jullie mee nu'.

Dat is ook de kracht van het net: directe vergelijking van prijs en beschikbaarheid.
Die heffing is er al en heet betaald parkeren. Werkt heel goed in het wegjagen van klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@TerraGuy Die verhuurder ziet je aankomen, zet je er gewoon uit dan.
En in andere wijken? Dan krijg je te maken met bestemmingsplan, als gemeente toestaat dat detailhandel op industrieterrein mag loopt het centrum gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TerraGuy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:50:
<>
Een oplossing volgens jou zou dus kunnen zijn om hoge huurprijzen niet te accepteren? Wat is dan het alternatief voor zo'n winkel (of huurders in het algemeen)? Uit de binnenstad vertrekken naar goedkopere wijken/plaatsen?
Ja waarom niet? Onderhandelen en anders vertrekken of desnoods stoppen. Je eigen bedrijf kapot laten lopen omdat de huur hoog is, slecht idee. Verhuurder heeft niets aan leegstand.

_JGC_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:21:
@TerraGuy Die verhuurder ziet je aankomen, zet je er gewoon uit dan.
En in andere wijken? Dan krijg je te maken met bestemmingsplan, als gemeente toestaat dat detailhandel op industrieterrein mag loopt het centrum gewoon leeg.
Onderhandelen over de huurprijs moet je als onderrnemer wel durven maar ja, ben je wel een echte ondernemer als je dat niet durft (en dat kan prima via je eigen makelaar, sterker nog dat is hun vak). Natuurlijk zijn de huurprijzen gedaald door meer aanbod en minder vraag. En de verhuurder durft echt niet zo het contract op te zeggen, want in een een straat waar al leegstand is (misschien ook wel eigendom van de zelfde verhuurder, dat weet een makelaar dis ook) drukt elk leeg pand op de huurprijs van de panden eromheen.
En als verhuurder? Beter een 10% lagere huur dan geen huur. Onderhoud van een leegstaand pand is ook niet gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 12-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

franssie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Ja waarom niet? Onderhandelen en anders vertrekken of desnoods stoppen. Je eigen bedrijf kapot laten lopen omdat de huur hoog is, slecht idee. Verhuurder heeft niets aan leegstand.

[...]

Onderhandelen over de huurprijs moet je als onderrnemer wel durven maar ja, ben je wel een echte ondernemer als je dat niet durft (en dat kan prima via je eigen makelaar, sterker nog dat is hun vak). Natuurlijk zijn de huurprijzen gedaald door meer aanbod en minder vraag. En de verhuurder durft echt niet zo het contract op te zeggen, want in een een straat waar al leegstand is (misschien ook wel eigendom van de zelfde verhuurder, dat weet een makelaar dis ook) drukt elk leeg pand op de huurprijs van de panden eromheen.
En als verhuurder? Beter een 10% lagere huur dan geen huur. Onderhoud van een leegstaand pand is ook niet gratis.
Dan ga je er vanuit dat er alleen kleine winkeltjes willen zitten. Als ze de huur niet accepteren en weggaan, zou er zomaar een grote jongen iets mee kunnen doen of 13-in-een-dozijn-toeristenwinkels, en dan zit het centrum daar snel mee vol. Kan natuurlijk de onvermijdelijke toekomst zijn, of je er blij van wordt is een tweede.

En misschien is de keuze voor de kleine winkelier ook niet echt aanwezig: voor veel zal het slikken zijn en proberen er nog het beste van te maken of anders opdoeken; verhuizen is niet goedkoop en als je omzet heel laag wordt omdat je op een buitenterrein ofzo terecht komt is het een gok of dat opweegt tegen lagere huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[/quote]
[quote]
TerraGuy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Dan ga je er vanuit dat er alleen kleine winkeltjes willen zitten. Als ze de huur niet accepteren en weggaan, zou er zomaar een grote jongen iets mee kunnen doen
Daar gaat het al niet zo goed mee.
of 13-in-een-dozijn-toeristenwinkels, en dan zit het centrum daar snel mee vol. Kan natuurlijk de onvermijdelijke toekomst zijn, of je er blij van wordt is een tweede.
Vooralsnog lijkt dit de toekomst. Amsterdam is dan ook druk bezig met het weigeren van vergunningen van Nutella winkels etc.
En misschien is de keuze voor de kleine winkelier ook niet echt aanwezig: voor veel zal het slikken zijn en proberen er nog het beste van te maken of anders opdoeken; verhuizen is niet goedkoop en als je omzet heel laag wordt omdat je op een buitenterrein ofzo terecht komt is het een gok of dat opweegt tegen lagere huur.
De situatie is dat alle winkels het moeilijk hebben, of eigenlijk alle stadscentra. Vroeger wilde je een Blokker in de straat vanwege de aanloop, nu eigenlijk liever een Action. Maar Action wil niet in het centrum, want te duur en niet per auto bereikbaar. Action Enkhuizen is/was eigenlijk de enige die ik me kan herinneren aan de rand van een winkelcentrum.

Toch zie ik ook wel meer kappers in het centrum op duiken, en die betalen echt geen Blokker huurprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

franssie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:24:
[...]
Toch zie ik ook wel meer kappers in het centrum op duiken, en die betalen echt geen Blokker huurprijs.
Het is algemeen bekend dat kapsalons worden gebruikt om crimineel geld wit te wassen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 12-08-2018 13:35 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo zag ik gisteren een stomerij/kledingreparatie/gsmreparatie-winkel. Personeel: onderuitgezakte jeugdige kerels met trainingsbroek en badslippers.
Daar had ik toch een bepaald gevoel bij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Spotmatic schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Het is algemeen bekend dat kapsalons worden gebruikt om crimineel geld wit te wassen. ;)
Ik wist dat niet, maar dit filmpje van RTLZ legt het prima uit. Best een serieus probleem.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

• Ik zie regelmatig luxeuze juweliers waar lui met donkere zonnebrillen en niet-nederlands uiterlijk in/uitlopen en die rijden in (te?) dure 'foute' auto's.
  • Ik zie wel eens van de marktkraampjes die allerlei mogelijke GSM accesoires verkopen waarbij je je in het Nederlands moeilijk verstaanbaar kunt maken.
  • Kom wel eens lang een wij-kunnen-alles-repareren kleding winkel, waarbij mensen rondhangen die ik 's-avonds in het donker liever niet zou tegenkomen.
Ja, zo lust ik er nog eentje. :+ Zal best een wel eens iets 'mis' mee zijn, maar strak-in-het-glimmende-pak-in-de-PC-Hooftstraat is ook geen garantie voor legitieme business... O-)

En wat betreft dat commerciële verhuurders liever hun pand liever willen verhuren tegen een lage(re) huurprijs i.p.v. leegstand. Dat dacht ik ook altijd, maar de realiteit ligt een stuk gecompliceerder.
Door allerlei financiële constructies (en waarderingen van het onroerend goed die gerelateerd zijn aan de gerealiseerde huurpenningen) laat men soms liever het pand leegstaan, dan dat ze het voor een bescheiden bedrag verhuren.
Krom en absurd? Ja, zo op het eerste gezicht wel. Maar we weten allemaal dat de banken/verzekerings/investerings wereld nogal gecompliceerd en 'vaag' in elkaar steekt. :X
Gonadan schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:02:
...
Daar had ik toch een bepaald gevoel bij. :P
Over een bepaald gevoel gesproken... :Y :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ehtweak schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:27:
<>
En wat betreft dat commerciële verhuurders liever hun pand liever willen verhuren tegen een lage(re) huurprijs i.p.v. leegstand. Dat dacht ik ook altijd, maar de realiteit ligt een stuk gecompliceerder.
Door allerlei financiële constructies (en waarderingen van het onroerend goed die gerelateerd zijn aan de gerealiseerde huurpenningen) laat men soms liever het pand leegstaan, dan dat ze het voor een bescheiden bedrag verhuren.
Krom en absurd? Ja, zo op het eerste gezicht wel. Maar we weten allemaal dat de banken/verzekerings/investerings wereld nogal gecompliceerd en 'vaag' in elkaar steekt. :X
<>
Daar heb je wel een goed punt. Als er een zware financiering op rust (en dat is vaak het geval bij commercieel vastgoed dat voor de inkomsten wordt verhuurd) is een huurverlaging niet interessant maar ook niet risicoloos. Daar probeerde men wegen oheen te vinden, dit is wel een leuke analyse https://www.accountant.nl.../sideletters-en-vastgoed/

Als je toegang hebt tot het FD zoek dan op side letter ;)

In feite gaf men de financier het huurcontract maar niet de nadien gemaakte overeenkomst (de side letter) waar een lagere huur in was afgesproken.

In de jaren 80 en 90 had je op elke hoek ook een zonnestudio waar soms ook nooit een klant kwam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ehtweak schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:27:
Over een bepaald gevoel gesproken... :Y :(
Wat bedoel je? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Haha.
Daar kun je tegenwoordig geen concreet antwoord op geven.
Da's niet politiek correct.... ahum. O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online

[...]

De situatie is dat alle winkels het moeilijk hebben, of eigenlijk alle stadscentra. Vroeger wilde je een Blokker in de straat vanwege de aanloop, nu eigenlijk liever een Action. Maar Action wil niet in het centrum, want te duur en niet per auto bereikbaar. Action Enkhuizen is/was eigenlijk de enige die ik me kan herinneren aan de rand van een winkelcentrum.
Almere Stad en Almere Buiten hebben een Action in/bij het winkelcentrum. Sterker nog, in Almere Stad zijn er twee. Als ik het me goed herinner heeft Dronten ook een Action in het winkelcentrum en in Lelystad schijnt er eentje te zijn in het Lelycentre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Da's totaal ander koekje dan A'dam centrum. Hier in de Pijp (da's tegen centrum aan) zit die ook in een uithoek. van de wijk, niet dat dat uitmaakt, iedereen weet hem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ninjazx9r98 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:13:
[...]

Almere Stad en Almere Buiten hebben een Action in/bij het winkelcentrum. Sterker nog, in Almere Stad zijn er twee. Als ik het me goed herinner heeft Dronten ook een Action in het winkelcentrum en in Lelystad schijnt er eentje te zijn in het Lelycentre.
Die bij het Schippersdek ken ik, voldoende parkeren en aan de rand van het centrum inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:25
Leuk topic. Ik kwam vandaag eens in een BCC winkel. Kom normaal nooit in dit soort zaken maar man wat een drama. Ik ben op zoek naar een monitor, groot. Ja kom maar mee naar de Tv's die moet je hebben. ja right... ervoor al specs aangegeven enzo. kerel bleef maar doorlullen. Vind het eigenlijk niet erg als dit soort zaken failliet gaan. wtf doe ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:53:
Leuk topic. Ik kwam vandaag eens in een BCC winkel. Kom normaal nooit in dit soort zaken maar man wat een drama. Ik ben op zoek naar een monitor, groot. Ja kom maar mee naar de Tv's die moet je hebben. ja right... ervoor al specs aangegeven enzo. kerel bleef maar doorlullen. Vind het eigenlijk niet erg als dit soort zaken failliet gaan. wtf doe ik hier.
Wat je wil in zulke winkels zijn mensen die er verstand van hebben en jou het juiste verkopen wat je zoekt. Helaas heb je ook vaak mensen die er de ballen van snappen of mensen die alles doen om jou iets te verkopen waar ze zelf een bonus voor krijgen. Eerlijk en goed advies is wat je zoekt, krijg je dat niet dan is het inderdaad een ballentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:25
PilatuS schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:01:
[...]

Wat je wil in zulke winkels zijn mensen die er verstand van hebben en jou het juiste verkopen wat je zoekt. Helaas heb je ook vaak mensen die er de ballen van snappen of mensen die alles doen om jou iets te verkopen waar ze zelf een bonus voor krijgen. Eerlijk en goed advies is wat je zoekt, krijg je dat niet dan is het inderdaad een ballentent.
Eerlijk is eerlijk ik kwam er eigenlijk alleen om monitoren te ‘kijken’. Maar ja met dit soort figuren heb ik ook echt geen behoefte om een monitor in een winkel te kopen. Als ik een webshop bel krijg ik vaak goed advies. Dit slaat nergens op idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TweakerVincent schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:53:
Vergeet de gouden HDMI kabel van € 200 en vijf ribben niet :*)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Da's goedkoop. Bij mij wilden ze een nier en de eerstgeborene.

Gisteravond even wat bij Blokker bestellen, want ze waren zowaar voordelig. Minimaal 30 euro, want anders 4 euro kosten, ook al haal je het af in de winkel (actie liep gisteravond af). Ik moest nog 10,03 erbij bestellen en ik kon het gewoon niet vinden. WC-papier? Uitverkocht. Vuilniszakken dan maar... 1.99 bij Blokker tegenover 1.09 bij Jumbo. Dat is het ook niet. Lego? Niks in de aanbieding, alles adviesprijs. Iets van $insert-cartoon-van-de-kinderen dan? Geprijsd als bladgoud.

Ik heb de hele order maar aan mij voorbij laten gaan. Wat een armoede. Met het bol model van externe verkopers weet je helemaal niet meer wat je ze zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
PilatuS schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Fabrikanten zijn het probleem bij zoiets. De supermarkten kunnen de vraag wel verdubbelen, maar dat kan gewoon niet zomaar even geleverd worden.
In het geval van (water)ijs en ijsblokjes gaat het voor afgelopen maand/warme periode niet om een verdubbeling, maar echt om een verveeeeelvoudiging.
Een supermarkt had afgelopen weken in een uur ongeveer net zoveel ijsblokjes kunnen verkopen als in een normale november en december bij elkaar. /ervaringsdeskundige

Overigens vind ik de kritiek van hierboven op (de bevoorrading van) supermarkten niet terecht. Buiten het probleem van leveranciers is er de afgelopen (vakantie) periode gewoon een tekort aan chauffeurs.
Supermarkten spelen hier echt wel goed op in door de juiste productgroepen uit te leveren en voor de overige groepen alleen de echt nodige producten. Als de supermarktmedewerkers het werk dan goed doen, voorraadbeheer enz, dan zijn er legere vakken, maar weinig helemaal lege vakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 20:22
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Zo'n verkoper probeerde dat een oud echtpaar aan te smeren. Ik heb er toen wat van gezegd en ervoor gezorgd dat de rest van de winkel het ook kon horen. Ze waren er niet zo blij mee, want het echtpaar liep naar buiten zonder tv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Dit weekend ook weer een voorraad faal. Eerst een kwartier gereden om bij een winkel te komen, daar ligt de maat(verpakkingsmateriaal) die ik zoek niet in de schappen. Verkoper doet nog een korte poging om een andere maat aan te smeren. Gaat vervolgens 5 minuten in het systeem kijken of ze mijn maat kunnen bestellen, kunnen ze inderdaad maar wel nu vooraf betalen ... Bestellen kan ik dus zelf ook wel, een account heb ik al. Dat bespaart ook weer heel wat tijd, gegevensinvoer en typefouten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
[quote]
[...]
Daar gaat het al niet zo goed mee.

[...]

Je ziet nu eigenlijk langzaam een soort van "tegengestelde" beweging ontstaan in winkelcentra. Waar eerst de kleine zelfstandige winkelier ruimte moest maken voor de grote ketens met eenheidsworst, vallen die ketens nu 1 voor 1 om of ze gaan in zwaar afgeslankte vorm verder. Ineens zie je her en der weer kleine, zichzelf onderscheidende, zaakjes terugkomen. Ze worden op veel plaatsen nu nog tegengewerkt door de vastgoedeigenaren. Hier ook, zelfs de gemeenteraad heeft al afwijzende geluiden laten horen richting 1 van de vastgoedeigenaren hier.... die heeft inmiddels eieren voor z'n geld gekozen en een deel van zijn vastgoed (een overdekte winkelpassage) verkocht. Die begon, als een ware wanhoopspoging, als een gek kortlopende contracten met kleine middenstanders op te zeggen en wilde alleen nog maar voor langere perioden verhuren, bij voorkeur aan filialen van wat bekendere ketens. Zijn winkelpassage stond daarna dus op de voorpagina van het plaatselijke krantje, maar niet zo positief dus. Het gedrag van de eigenaar zorgde voor flink wat gaten in de vulling van zijn passage en dat zette dus ook weer kwaad bloed bij zijn overige huurders, die de aanloop toch wel zagen teruglopen terwijl het centrum als geheel juist weer beter begon te draaien.

In Veenendaal zit er overigens ook een Action in het centrum en nog op een aardige plek ook. Zit naast de Aldi in een overdekte winkelpassage (een andere passage, waar ook kleinere zaakjes zitten). Vlakbij de loopband naar de ondergrondse parkeergarage en zo'n beetje naast de Aldi en een wat goedkopere supermarkt (Boni).

Ik vind het prima. Misschien is 50 kledingzaken, die zo'n beetje in elke wat grotere plaats te vinden zijn met dezelfde spullen, toch een beetje teveel van het goede en geeft de variatie toch een veel aangenamere beleving in het centrum.... goh, wie had dat nou gedacht. :) Het begon allemaal met het omvallen van de iconische V&D, die ik nog geen seconde gemist heb.
Sjah schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:46:
tJa je verhaal gaat hier in A'dam in zoverre op, dat kleinere zaakje er zeker zijn, probleem is dat het biijna allemaal koffie is, of pizzaslices voor veel te veel. Daar zit ook de toekomst in, food en nog eens food of smoothies, onze generaties heeft niet zo leren koken, zoals oma (van 1915) dat kon.
Eens. Je ziet inderdaad ook meer horeca en bijv. delicatessenzaakjes dan vroeger. Maar bijvoorbeeld ook een thee- en cateringzaakje, een koffiewinkel... Het lijkt haast alsof er weer een beetje balans begint te ontstaan tussen kleding/schoenen (ook niet onbelangrijk natuurlijk) en andere zaken.

Ik kan me voorstellen dat in een ultra-toeristische stad als Amsterdam meer horeca te vinden is.

(Off topic: ik denk dat onze generatie gewoon geen tijd heeft om, naast alle andere bezigheden, zich nog echt bezig te houden met koken. Wij koken eenvoudig, maar eigenlijk wel altijd met verse ingredienten, dus geen Knorr, Honig en andere zoutzakjes. Sommige mensen kunnen zich niet eens voorstellen dat je bijvoorbeeld ook een pasta-saus zou kunnen maken van tomaten, tomatenpuree, wat groente, een uitje en kruiden. Pasta-saua komt toch uit een pakje? Zelfde verhaal voor een pizza: verder dan Dr. Oetker of Domino's komen de meesten niet.)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa je verhaal gaat hier in A'dam in zoverre op, dat kleinere zaakje er zeker zijn, probleem is dat het biijna allemaal koffie is, of pizzaslices voor veel te veel. Daar zit ook de toekomst in, food en nog eens food of smoothies, onze generaties heeft niet zo leren koken, zoals oma (van 1915) dat kon.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 13-08-2018 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Sjah schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:46:
Ik zie toch juist het omgekeerde.
Mijn oma kon taarten bakken, maar koken.... buiten de paar basisdingen als spek bakken, rijstpap en een te ver gebakken roastbeef geraakte ze niet.

Mijn kinderen hechten daar meer belang aan. Als er eens een oetker pizza op,tafel komt, dan hoeven ze dat niet meer. (Ze zijn 20+)
Pizza wordt bij ons zelf gemaakt. Ok, de bodem kopen we, maar wat er op komt is vers.

Saus uit een pakje wordt afgekeurd, en er zitten nu ook 2 bewuste vegetariers aan tafel.
Tomaten uit de eigen tuin worden heel erg geapprecieerd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Tommie12 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Ik zie toch juist het omgekeerde.
Mijn oma kon taarten bakken, maar koken.... buiten de paar basisdingen als spek bakken, rijstpap en een te ver gebakken roastbeef geraakte ze niet.
Aten je ouder en ooms/tantes dan vreselijk karig of altijd buiten de deur? :9

Vroeger ging mijn moeder verplicht naar de huishoudschool waar ze leerde koken, schoonmaken, budgetteren etc. Weinig geld dus kwam van pas om goedkoop te koken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Oma was boerin, dus geen gebrek aan goed voedsel.
Geld was er zeker, maar ze leefden zuinig.
Het was gewoon brute boerenkost, nooit de neiging om iets nieuw te proberen of iets te verfijnen.

Maar wel alles meet goede boter. Margarine was vergif. Melk van de eigen koeien, fruit van eigen bomen dat werd ‘ingemaakt’, en vlees van eigen kippen of runderen.
Ook een grote moestuin, maar een tomaat was een tomaat. Kerstomaten bestonden nog niet denk ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:20:
[...]

Ik kan me voorstellen dat in een ultra-toeristische stad als Amsterdam meer horeca te vinden is.

(Off topic: ik denk dat onze generatie gewoon geen tijd heeft om, naast alle andere bezigheden, zich nog echt bezig te houden met koken. Wij koken eenvoudig, maar eigenlijk wel altijd met verse ingredienten, dus geen Knorr, Honig en andere zoutzakjes. Sommige mensen kunnen zich niet eens voorstellen dat je bijvoorbeeld ook een pasta-saus zou kunnen maken van tomaten, tomatenpuree, wat groente, een uitje en kruiden. Pasta-saua komt toch uit een pakje? Zelfde verhaal voor een pizza: verder dan Dr. Oetker of Domino's komen de meesten niet.)
Ja, en helemaal niet goedkoop;, wat voor een frictie zorgt, mensen voelen zich helemaal niet bedient met die zaken, want dat is niet te doen per dagelijks, of zelfs maar 1x tot 3x per week.....sommigen kunnen het echt wel, hier in deze stad zie je de tweedeling dus ook best wel.
Gelukkig kunnen velen nog beetje koken, of anders pakken ze een maaltijdsalade (ook al, zo een ontwikkeling). Niet dat ik pleit voor enkel Actions, zeker niet, maar het mag gemeleerder.

Overigens heb je in A'dam wel geheimtipps voor goedkoop' drinken, neem brouwerij het Ij, die de toerist ook weet te vinden, een 0.35L 8.5% vers gebrouwen bier voor 2.90.... in de rest vd stad betaal je daar 5.50 voor....plus je maakt er contact ook, met toeristen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Van het weekend weer eens in winkelcentrum boven 't Y geweest, in Amsterdam-noord. Wat daar opvalt is dat het middensegment compleet weggevaagd is. Je hebt er alleen nog budgetmeuk, in ieder geval als het op schoenen aankomt. Eigenlijk alleen nog huismerken met hier een daar wat Nike en Adidas.

Nu is Noord verre van het rijkste stukje van Amsterdam, maar vroeger had je wel meer keus.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
pingkiller schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:06:
Van het weekend weer eens in winkelcentrum boven 't Y geweest, in Amsterdam-noord. Wat daar opvalt is dat het middensegment compleet weggevaagd is. Je hebt er alleen nog budgetmeuk, in ieder geval als het op schoenen aankomt. Eigenlijk alleen nog huismerken met hier een daar wat Nike en Adidas.

Nu is Noord verre van het rijkste stukje van Amsterdam, maar vroeger had je wel meer keus.
De middenklasse in de Nederlandse samenleving is ook zo goed als weggevaagd dus is het logisch dat ze zich aan de koopkracht van de clientèle aanpassen. Ik vind dit juist positief, dat er blijkbaar winkels zijn die wel met de tijd meegaan. Het alternatief, volhouden aan de oude formule, zou uiteindelijk leiden tot faillissement, leegstand, werkloos winkelpersoneel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Was laatst weer eens in Haarlem (ben daar opgegroeid, woon nu in het buitenland) en in de hoofdstraat stonden er zomaar naast elkaar 3 panden leeg. Was een tijd terug toch wel vrij ondenkbaar.
Straatbeeld begint wel echt te veranderen heb ik het idee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NoSNBHyeNvgXGBXSnav6VDYr/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 14-08-2018 22:41 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:28

icecreamfarmer

en het is

Over het horeca verhaal, dat zie je hier in d gemeente ook. Veel lunchrooms en terassen maar weinig winkels meer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:28

icecreamfarmer

en het is

TerraGuy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Sociale winkelhuur voor arme kleine ondernemers? :P Het zou wel de kleine jongens kunnen beschermen, aangezien die nu geen kans maken tegen de grote jongens met meer buffers.

[...]
Grotere vastgoedbedrijven zoals Corio doen dat wel. Je wilt uiteindelijk een leuke mix in je winkelcentrum. Anders verdien je er op de lange termijn niets meer aan. Dus groenteboer en slager betalen daarom vaak per m2 minder dan de supermarkt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels