De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
Kurkentrekker schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:56:
[...]
Vraag is een beetje wat zij er dan aan denken te doen. Het hogere management, de CEO's, raad van bestuur en dat soort mensen die redden zich wel weer met een andere job, maar het managementgedeelte wat daar onder zit, de loonslaven, die kunnen eigenlijk niet opgeven. Want als ze dat doen, waar moeten ze dan heen? In de retail valt als middle management natuurlijk geen droog brood meer te verdienen, en als al die mensen van V&D, de Kijkshop, free recordshop en al die andere omgevallen ketens OOK al op zoek zijn naar een baan, dan wens in je veel succes als je rayonmanager veluwe noord van blokker op je cv hebt staan...
Denk dat het hogere management driftig op zoek is naar andere carriére-mogelijkheden. En wat je zegt; alles daaronder heeft niet veel keus. Maar als verkoper (m/v) van Blokker zou ik momenteel mijn ogen goed openhouden voor andere mogelijkheden.

Ergo; niemand kan of wil de stekker eruit trekken. Maar de familie zou wel oliedom zijn als ze hier nog een keer privé-geld in stoppen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Ik denk dat het overbodige middenmanagement er juist uitgesneden wordt en de afstand tussen winkel en CEO kleiner wordt (natuurlijk zal de CEO niet met elke filiaalmanager individueel spreken)

Of ze het redden weet ik niet maar het feit dat de familie er nog honderden miljoenen insteekt geeft wel aan dat ze er nog iets in zien. Maar de action en 'online' zijn flinke concurrenten. Het is ook 'bijna niet te geloven' dat een action zich heeft kunnen ontwikkelen naast een reus als blokker. Blokker heeft echt zitten slapen.

Probleem bij dit soort bedrijven is dat de goede mensen snel weg zijn (zijn dus al weg of zijn hard op zoek) en het minder goede personeel blijft omdat ze geen andere baan kan vinden. Het gemiddelde niveau gaat dus omlaag.

Ze zouden wellicht de toko helemaal te koop kunnen zetten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Toch begrijp ik niet helemaal waar het nu mis gaat... Ik vind het zelf leuke winkels waar ik regelmatig kom voor alles en nog wat. Voor bijvoorbeeld een nieuwe waterkoker (of ander keuken spul), je pakt nog wat handdoeken mee uit de aanbieding en en passant een setje batterijen en dergelijke.

Ik vind het voor het doorsnee huishoud spul een prima winkel met redelijke prijzen, ik moet er niet aan denken om dit allemaal online te bestellen en weer op PostNL te moeten wachten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

bvk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:52:
Toch begrijp ik niet helemaal waar het nu mis gaat... Ik vind het zelf leuke winkels waar ik regelmatig kom voor alles en nog wat. Voor bijvoorbeeld een nieuwe waterkoker (of ander keuken spul), je pakt nog wat handdoeken mee uit de aanbieding en en passant een setje batterijen en dergelijke.
Ik denk niet dat het erg moeilijk is om te bepalen waar het nu mis gaat. De marges zijn niet erg hoog, maar het winkeloppervlak is vaak wel hoog. Aangezien nauwelijks rijen voor de kassa staan, moet er toch heel wat per klant worden verdient om het winstgevend te maken.

Vergelijk het eens met een supermarkt. Per vierkante meter heb je daar gemiddeld (over de hele dag) veel meer klanten lopen, en er staan meer producten per vierkante meter om uit te kiezen.
Voor klanten is het niet noodzakelijk om wekelijks terug te keren bij de Blokker, dus moet zo'n winkel veel meer verschillende klanten blijven lokken om zijn omzet te kunnen behalen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Tel daarbij dat Blokker geen uniek aanbod heeft: de elektronica kan je ook halen bij de Expert, Electroworld of Mediamarkt. De huishoudartikelen haal je bij Action, kruidvat/trekpleister, Op=Op of de supermarkt. Als je er wel iets koopt is dat omdat ze iets in de aanbieding hebben, maar dan verdienen ze er geen klap aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker heeft net als de V&D geen bestaansrecht. Ooit kocht je daar kwaliteitsspullen die duur waren, maar wel een heel leven mee gingen. Nu koop je budgetspul voor een gemiddelde prijs. Echter heb je tegenwoordig ook een action waar je dezelfde budgetspullen voor een budgetprijs koopt. Het is eigenlijk nog een wonder dat deze situatie al een decennium aanhoudt....
Lordy79 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:39:
Ik denk dat het overbodige middenmanagement er juist uitgesneden wordt en de afstand tussen winkel en CEO kleiner wordt (natuurlijk zal de CEO niet met elke filiaalmanager individueel spreken)
Waarom eigenlijk niet? Een goede CEO is iemand die regelmatig op de werkvloer komt en niet in een ivoren toren zit. Van wie moet die anders te horen krijgen wat er goed gaat en wat er mis gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
In Amsterdam heb je Gideon Italiaander, jullie bekend? Die is ook beetje ala Aktion, maar ook een kringloop , en hij doet restpartijen, en loopt prrrima. Een workaholic die de nieuwe markt goed aanvoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 29-05-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:26:

Waarom eigenlijk niet? Een goede CEO is iemand die regelmatig op de werkvloer komt en niet in een ivoren toren zit. Van wie moet die anders te horen krijgen wat er goed gaat en wat er mis gaat.
Ik weet niet hoeveel winkels er nog over zijn maar er waren er meer dan 2000.
Dat betekent 8 per dag als je 250 dagen per jaar uittrekt en als je dan 1 uur besteedt aan elke filiaalhouder dan kun je verder niets meer doen.

Ben het verder wel met je eens hoor:
Ik ben zelf filiaalmanager geweest in een computerwinkel (alweer dik 15 jaar geleden) en wij hadden op het hoogtepunt 5 winkels en de eigenaar zag ik zelden in de winkels. Misschien 3x per jaar. En ik denk dat dat één van de redenen is dat die keten (van 5 winkels dus) failliet is gegaan.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
https://www.telegraaf.nl/...ijgt-uitstel-van-betaling

Men At Work is nu aan de beurt. Aangezien er een zware overload aan kledingwinkels is, niet al te verrassend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Ook zo'n winkel die ik alleen ken van het voorbij lopen. Onderscheid Men At Work zich nog ergens in? Ik dacht dat ze met name "merkloze" kleding van goede kwaliteit met een prijs die net iets lager ligt dan het merkspul?

Kledingwinkels hebben overigens ook moeite om zich te onderscheiden. Laatst een mooie jas/vest gezien van een merk, deze heb ik werkelijk in vier verschillende winkels zien hangen voor dezelfde prijs. Tja, waar onderscheid je je als kledingwinkel dan in hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
B-Real schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:13:
Ook zo'n winkel die ik alleen ken van het voorbij lopen. Onderscheid Men At Work zich nog ergens in? Ik dacht dat ze met name "merkloze" kleding van goede kwaliteit met een prijs die net iets lager ligt dan het merkspul?

Kledingwinkels hebben overigens ook moeite om zich te onderscheiden. Laatst een mooie jas/vest gezien van een merk, deze heb ik werkelijk in vier verschillende winkels zien hangen voor dezelfde prijs. Tja, waar onderscheid je je als kledingwinkel dan in hè?
Kleding is een hele lastige markt. Aan de onderkant van de markt gaan alle mensen naar de Primark, New Yorker, H&M en Zara. Aan de bovenkant van de markt ga je of naar de retail stores van de betreffende merken of naar de diverse outletcentra.

De landelijke modeketens die merkkleding verkopen zoals de Score of Jeans Centre zijn geen lang leven meer beschoren. Vaak hebben ze jouw maat niet of zit er niets van jouw smaak tussen. Daarnaast zijn de prijzen gewoon hoger als online en echt modegevoelig is mannenkleding toch al niet meer dus dan moet je concurreren met de outletcentra.

Ik betrap mij er zelf ook op in plaats van dat ik naar 3 verschillende steden moet om langs al die verschillende winkels te gaan, gaan wij 1 keer per maand naar Bataviastad/Roermond/Maasmechelen en dan heb je op 5 minuten loopafstand alle merken bij elkaar. Kun je vergelijken, is het een stuk goedkoper en is het aanbod zo groot dat er altijd wel iets in jouw maat tussenzit.

De enige keten die dat lijkt te snappen is Only For Men. Hier kwam ik laatst en dit zijn gewoon hele grote mannenmode zaken, met enkel mannenmode. Alle kledingstukken volop beschikbaar in alle maten en redelijke prijzen daar gaan we dus ook nog wel eens naar terug. Maar verder alleen nog de outletcentra of bestel ik wel bij de Zalando/Wehkamp.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Klopt helemaal.
Ik geef ook de voorkeur aan een outlecentre, niet eens zozeer om de lagere prijzen (wat 9 van de 10 keer ook nog wel meevalt) maar inderdaad omdat alles daar lekker op een rijtje zit en het efficiënt winkelen is.
Nadeel is wel dat je soms pech kunt hebben dat het aanbod belabberd is en/of jou maten uitverkocht zijn, maar dit kom je in de reguliere winkels ook tegen natuurlijk.

Online bestellen is dan een voordeel, maar dat heeft ook zo zijn nadelen waardoor ik het eigenlijk nooit/weinig doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou ik zie nog wel n markt voor grote-maten heeren zaken, Amerikaanse 2XL of gewoon EU-maat 5XL jassen, T-shirts en hemden. Ik weet alleen C&A, ja daar slaag je, maar een leuk houthakkerjas van 4 a 5 XL vind je daar echt niet. Ben nog steeds op zoek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Davidshadow13 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:22:
...

Ik betrap mij er zelf ook op in plaats van dat ik naar 3 verschillende steden moet om langs al die verschillende winkels te gaan, gaan wij 1 keer per maand naar Bataviastad/Roermond/Maasmechelen en dan heb je op 5 minuten loopafstand alle merken bij elkaar. Kun je vergelijken, is het een stuk goedkoper en is het aanbod zo groot dat er altijd wel iets in jouw maat tussenzit.

...
Zijn die 'outlets' als Bataviastad echt goedkoper? Ik ben in de VS wel vaker bij een outlet geweest en die zijn dan ook echt goedkoop zoals Levi's jeans voor 20$ (in Nederland 130 euro) of Timberland schoenen voor 15$ (in Nederland 80+ euro). In Europa roepen ze wel snel 'outlet' maar in de praktijk betaal je nog steeds de hoofdprijs. Dat is tenminste de indruk die ik krijg van de Europese 'outlets' die ik ooit bezocht heb, het lijkt hier meer marketing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 18:45
Ook 1x gewinkeld daar, echt goedkoper is het niet. Voordeel is wel dat je alles bijelkaar hebt en het assortiment enorm is.

Overigens naar 3 verschillende steden? Nog nooit gedaan. Vroeger woonde ik in een dorpje bij Dokkum, aantal winkels is daar niet heel groot, maar omdat de binnenstad zo compact is kan je in korte tijd heel wat winkels afstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
gold_dust schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:16:
[...]

Zijn die 'outlets' als Bataviastad echt goedkoper? Ik ben in de VS wel vaker bij een outlet geweest en die zijn dan ook echt goedkoop zoals Levi's jeans voor 20$ (in Nederland 130 euro) of Timberland schoenen voor 15$ (in Nederland 80+ euro). In Europa roepen ze wel snel 'outlet' maar in de praktijk betaal je nog steeds de hoofdprijs. Dat is tenminste de indruk die ik krijg van de Europese 'outlets' die ik ooit bezocht heb, het lijkt hier meer marketing te zijn.
Ja moet goed zoeken. Vorige week in Roermond bijvoorbeeld in veel winkels 50% korting boven op de outletprijs. Dus bijvoorbeeld Wrangler en Lee jeans voor 30 euro ipv 60 wat de normale outletprijs is en dan is 90 de winkelprijs. Of 20% extra korting bij Micheal Kors dus portemonnee voor 28 euro, welke retail 128 is. Dan is het leuk.

Bataviastad heeft ook elk jaar 3-4 weekenden dat je overal nog 20% extra korting krijgt als member dan ben je ook wel goedkoop uit. Maar normaal zitten de meeste dingen standaard één a twee tientjes onder de winkelprijs denk ik

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gold_dust schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:16:
[...]

Ik ben in de VS wel vaker bij een outlet geweest en die zijn dan ook echt goedkoop zoals Levi's jeans voor 20$ (in Nederland 130 euro) of Timberland schoenen voor 15$ (in Nederland 80+ euro).
De kwaliteit van de outlets daar is lager dan in een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
GlowMouse schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Ook in outlet shops in NL ligt de speciale outlet collectie voor je klaar, met evt overstock. Logisch ook, want winkels houden altijd dezelfde maten over.

Betekent overigens niet bij elk merk dat de kwaliteit lager is, maar wel dat je gewoon niet de normale collectie koopt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
GlowMouse schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:46:
Ik heb er in ieder geval nooit iets van gemerkt dat het mindere kwaliteit was. Het leek me eerder overproductie of modellen van vorig jaar die ze daar in een outlet verkopen. Overigens waren de normale prijzen voor Levi's/Lee jeans zo rond de 30$(pertinent afgeprijsd van 60$) in de reguliere winkels(JCPenney/Sears) waar ik altijd naar toe ging. De prijzen van jeans zijn me altijd bijgebleven omdat die zo bizar veel goedkoper waren dan in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kleine productiefoutjes komen ook in de outlet terecht. Al dan niet omdat die in de winkels blijven liggen. Vandaag toevallig naar de outlet geweest omdat ik doelgericht wat schoenen moest hebben. Maat 44 blijft maar weinig liggen, dus veel keuze had ik niet. Ik heb een aantal lijmfoutjes (als in: overtollige lijm) gezien wat duidelijk bij de productie gebeurt, en een paar gerafelde veters. Dat laatste kan overal gebeurd zijn.

Uiteindelijk wel geslaagd overigens. En inderdaad, voor heel goede prijzen.
Je moet wel blijven opletten. 70 euro voor een spijkerbroek bij G-Star RAW een koopje noemen gaat mij dan wel weer veel te ver.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:22:
[...]

De landelijke modeketens die merkkleding verkopen zoals de Score of Jeans Centre zijn geen lang leven meer beschoren. Vaak hebben ze jouw maat niet of zit er niets van jouw smaak tussen. Daarnaast zijn de prijzen gewoon hoger als online en echt modegevoelig is mannenkleding toch al niet meer dus dan moet je concurreren met de outletcentra.
Moet toch zeggen dat ik mijn broeken altijd bij Score haal. Met name omdat de verkopers daar altijd goed advies geven, wat ik als 'minder op de hoogte van de laatste trends'-persoon wel kan waarderen ;) En dan niet advies om maar kleding aan te smeren, maar juist advies waarvan ik achteraf blij ben dat ik het op hun aanraden heb gekocht.
Dat geeft wel meerwaarde tov. zaken als H&M e.d., waar personeel vnl. rondloopt om de vakken te vullen. Daar kun je idd net zo goed online gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

bvk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:52:

Ik vind het voor het doorsnee huishoud spul een prima winkel met redelijke prijzen, ik moet er niet aan denken om dit allemaal online te bestellen en weer op PostNL te moeten wachten.
Mijn vrouw moest pas een nieuwe mixer hebben, even naar de blokker zou je denken... Niet 1 op voorraad, ze konden het wel bestellen en dan was het er met 3 tot 4 dagen. Ja zo hou je lekker je klanten binnen inderdaad als je ze bij online binnen een dag in huis kan hebben.

En over die kledingwinkels, tja C&A hebben ze vaak mijn maat niet (en ik heb echt de meest standaard maat, 1m80 met een normaal BMI ) en bij veel andere kledingwinkels hebben ze hebben gewoon echt geen fatsoenlijke kleding . Broeken met scheuren en gaten erin zijn harstikke leuk als je 16 bent maar ik moet ook naar mijn werk....
Alleen bij de Scapino slaag ik vaak voor broeken e.d. :/

Kleding is wel zo'n ding dat ik echt alleen bij hele hoge uitzondering online bestel omdat het schijnbaar nogal moeilijk is om je een broek of trui van een bepaalde maat te produceren. Bestel 5 verschillende broeken met dezelfde maat en je hebt 5 verschillende broeken die allemaal een andere maat lijken te hebben.
Dus dat is altijd passen in de winkel voor ik wat koop.

[ Voor 30% gewijzigd door Metro2002 op 25-06-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Palomar schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Moet toch zeggen dat ik mijn broeken altijd bij Score haal. Met name omdat de verkopers daar altijd goed advies geven, wat ik als 'minder op de hoogte van de laatste trends'-persoon wel kan waarderen ;) En dan niet advies om maar kleding aan te smeren, maar juist advies waarvan ik achteraf blij ben dat ik het op hun aanraden heb gekocht.
Dat geeft wel meerwaarde tov. zaken als H&M e.d., waar personeel vnl. rondloopt om de vakken te vullen. Daar kun je idd net zo goed online gaan shoppen.
Maar goed dan heb jij waarschijnlijk vaak broeken van Chasin' of CK ofzo want dat verkopen ze veel bij de Score. Op een gegeven moment weet jij dan toch bij het merk welke maat je hebt? Dan kies je toch gewoon online of in een outlet een de fit en de maat die je wilt hebben en ben je klaar?
Metro2002 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:36:
En over die kledingwinkels, tja C&A hebben ze vaak mijn maat niet (en ik heb echt de meest standaard maat, 1m80 met een normaal BMI ) en bij veel andere kledingwinkels hebben ze hebben gewoon echt geen fatsoenlijke kleding . Broeken met scheuren en gaten erin zijn harstikke leuk als je 16 bent maar ik moet ook naar mijn werk....
Dan moet je dus echt naar een zaak welke traditionele spijkerbroeken verkopen, hoe ze origineel ook bedoeld waren, voor de werkmannen. Bij Levi's, Wrangler of Lee hebben ze veel minder van de modegevoelige broeken met gaten, vlekken e.d. dan G-Star of Replay.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

B-Real schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:13:
De Men At Work irriteerde me altijd mateloos. Zodra je daar een teen over de drempel hebt gestoken word je al aangesproken door zo'n té gestyled overenthousiast sukkeltje waarvan je weet dat hij niet dezelfde smaak heeft als jij. Dat zorgde er eigenlijk altijd voor dat ik meteen weer rechtsomkeert maakte. En met mij volgens mij heel veel mensen. Dat ze ook nog teveel merkkleding met te opzichtige merkjes voor te hoge prijzen verkochten speelde natuurlijk ook mee.

Spijkerbroeken koop ik tegenwoordig altijd bij Esprit: goede kwaliteit tegen zeer schappelijke prijzen. En godzijdank zonder scheuren of vlekken alsof ze al 10 jaar oud zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Metro2002 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:36:
[...]

Kleding is wel zo'n ding dat ik echt alleen bij hele hoge uitzondering online bestel omdat het schijnbaar nogal moeilijk is om je een broek of trui van een bepaalde maat te produceren. Bestel 5 verschillende broeken met dezelfde maat en je hebt 5 verschillende broeken die allemaal een andere maat lijken te hebben.
Dus dat is altijd passen in de winkel voor ik wat koop.
Hier zelf ook het probleem dat ik de meest gangbare maten heb blijkbaar (1,82m en normaal bmi). De laatste tijd haal ik veel bij Primark, waar ze meestal nog wel een aardige voorraad hebben, maar je ziet wel dat de broek maten van 30/32 vaak er al een stuk minder liggen. Ook voor de t-shirtjes ligt maat L er een stuk minder. Broeken moet ik vaak wel even passen qua omvang en lengte, maar shirtjes haal ik eigenlijk altijd blind op maat L en dat gaat tot nu toe goed. :9

Ondanks dat een overgroot deel van de broeken bij Primark ook vol zitten met gaten, zit er nog wel wat fatsoenlijks tussen gelukkig. Kwaliteit is niet bijster goed als je het vergelijkt met de broeken van een Jeans Centre bijvoorbeeld, maar de prijs is er ook naar.

[ Voor 8% gewijzigd door Louw Post op 26-06-2018 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:47:
[...]

Maar goed dan heb jij waarschijnlijk vaak broeken van Chasin' of CK ofzo want dat verkopen ze veel bij de Score. Op een gegeven moment weet jij dan toch bij het merk welke maat je hebt? Dan kies je toch gewoon online of in een outlet een de fit en de maat die je wilt hebben en ben je klaar?

[...]

Dan moet je dus echt naar een zaak welke traditionele spijkerbroeken verkopen, hoe ze origineel ook bedoeld waren, voor de werkmannen. Bij Levi's, Wrangler of Lee hebben ze veel minder van de modegevoelige broeken met gaten, vlekken e.d. dan G-Star of Replay.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat online kleding winkelen eigenlijk maar gedoe vind. OK, als ik 2 spijkerbroeken wil hebben van het model dat ik altijd heb en weet welke kleur ik wil hebben, dan is online bestellen misschien handig. Maar.... meestal moet je wel wat meer hebben (tenminste, ik probeer kleding shoppen zoveel mogelijk te combineren, dus ik ga niet voor 1 dingetje het centrum in). En ik koop toevallig niet altijd dezelfde shirtjes, polo's.... dus dat blijft toch een beetje kijken welke maat het best past. Je moet mij ook geen slim fit overhemd of bloes geven, want daar passen mijn schouders echt niet in. Er moeten standaard eigenlijk dingen teruggestuurd worden en dan toch weer andere dingen besteld worden....

Daarnaast vind ik winkelen soms best leuk voor een middagje, vooral als je ergens bent waar je niet wekelijks komt. We bestellen ook weleens wat online, maar dat is maar een enkele keer.

Daarnaast draag ik atlijd die goedkope spijkerbroken van de Jeans Center, want die passen me goed en ze gaan best lang mee voor het geld. En als ze die toevallig een keer niet op voorraad hebben in de juiste maat, dan bestel je ze direct in de iwnkel en worden ze gewoon gratis thuis bezorgd. Maar dan heb ik wel in de winkel nog even kunnen kijken naar een shirtje of iets anders. "Merk" spijkerbroeken koop ik eigenlijk alleen maar als ik ergens toevallig iets voor een dump prijsje tegenkomen. Die dure broeken gaan echt wel iets langer mee, maar het staat niet in verhouding tot de normale verkoopprijs. Ik kan 3 goedkope spijkerbroeken kopen voor de normale retail prijs van 1 zo'n merk spijkerbroek.... aangezien die goedkope broeken ook gewoon lekker zitten, ga ik daar geen gewoonte van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:47:
[...]

In mijn ervaring valt een broek altijd weer anders, zelfs bij hetzelfde merk/type. Bij broeken is ook een veel grotere variatie aan maatvoering dan bijv. bij t-shirts. Ik ga daarom altijd passen. En als je een ander merk wilt heb je weer andere 'fits', waardoor je best lang bezig bent om iets te vinden wat je goed staat. Dan waardeer ik het wel als er een verkoper is die goed advies geeft en bijv. ook eens met een ander merk/model aankomt dat misschien ook mooi staat.

Hierdoor vind ik online een broek kopen ook onhandig, want dan moet je eigenlijk al veel verschillende maten/modellen bestellen om te kunnen passen en daarna weer terugsturen wat je niet hoeft. Vind ik erg veel gedoe. In een winkel ben ik dan sneller klaar. Sowieso is dat idee van veel maten bestellen en dan weer retourneren voor de webshop ook best prijzig. Niet dat dat mijn probleem is, maar daarom is online verkoop niet altijd ideaal.

T-shirts e.d. koop ik wel online of zonder passen, want daarbij is meestal veel minder keus qua maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Runners World zit ook in een crisisje met weglopende franchisers

https://www.ad.nl/economi...et-op-een-lopen~a2c5fa6e/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dat schijnen ze al eeder gehad te hebben (uit dat artikel).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Palomar schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Dan waardeer ik het wel als er een verkoper is die goed advies geeft en bijv. ook eens met een ander merk/model aankomt dat misschien ook mooi staat.
Ik merk altijd dat ik het advies van een jongen/man die zelf in een kledingstijl rondloopt waar ik me niet in kan vinden totaal niet serieus neem. Adviezen van vrouwen ben ik veel gevoeliger voor :$

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men at Work is failliet:

ttps://www.telegraaf.nl/financieel/2221315/winkelketen-men-at-work-failliet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:56:
Men at Work is failliet:

ttps://www.telegraaf.nl/financieel/2221315/winkelketen-men-at-work-failliet
Men without Work nu dus :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Score gaat de volgende worden als je het mij vraagt.

Men at Work (en Score) zijn winkels die zich op een jong publiek richten. Ik geef toe, vroeger was ik ook wat mode gevoelig en kocht ik (te) dure merkleding. Als je wat ouder (en wijzer) wordt dan ben je daar toch wat minder gevoelig voor.

Nederland vergrijst, dus de doelgroep wordt kleiner en er is meer keus: Outlet van merken, online kopen (Zalando, Amazon etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 18:22
jack and jones gok ik zelfde doelgroep als Men at work maar jeetje wat een slechte kwaliteit dat spijkerbroeken die altijd snel slijten bij de naad en voor zelfde geld heb je Wrangler of Levi's die toch stukken langer meegaan alleen zien die er voor jeugd te ouderwets uit gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Keerpunt? De Athleteshop is nu ook failliet. Snel groeiende webshop (alleen waren er wat klanten iets minder blij met ze...)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Ankona schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:39:
Keerpunt? De Athleteshop is nu ook failliet. Snel groeiende webshop (alleen waren er wat klanten iets minder blij met ze...)
Als ik het onderstaande lees, vind ik dat ook niet zo gek:
Eind vorig jaar werd nog een groter pand betrokken.

Het bedrijf kreeg echter al geruime tijd geen artikelen meer aangeleverd en PostNL en DHL weigerden nog langer te rijden voor de Groninger webshop.

In februari beloofde Solinger nog beterschap na een regen van klachten (ook bij Emerce.nl). De winkel verschoof de leverdata tot soms wel zes keer of het bezorgde de verkeerde artikelen. Ook in het buitenland liepen klanten tegen problemen aan.
Je moet je eigen webshop wel op orde hebben, en met zes keer de leverdata verschuiven en verkeerde artikelen leveren heb je dat duidelijk niet op orde. :X

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Gelukkig heb ik de duurste helft van bestelling vorige week al binnen. Ik wacht al dagen op een rolletje sporttape van 4 euro. De pot magnesium pillen van 30 euro is wel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

En een vrij grote fietsenwinkelketen failliet...

https://www.ad.nl/den-haa...lliet-verklaard~a75d8cc6/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Een goedlopende winkelketen wordt opgekocht, weer opnieuw verkocht en is nu failliet.
Het bekende opkopen door een investeringsmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:24:
[...]

Een goedlopende winkelketen wordt opgekocht, weer opnieuw verkocht en is nu failliet.
Ja, want die winnen hier echt mee :X Zou zoiets niet juist in de verkoop gaan als de oorspronkelijke eigenaar zich realiseert dat het een zinkend schip is zonder dat dit zichtbaar is aan de oppervlakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:05:
Score gaat de volgende worden als je het mij vraagt.

Men at Work (en Score) zijn winkels die zich op een jong publiek richten. Ik geef toe, vroeger was ik ook wat mode gevoelig en kocht ik (te) dure merkleding. Als je wat ouder (en wijzer) wordt dan ben je daar toch wat minder gevoelig voor.

Nederland vergrijst, dus de doelgroep wordt kleiner en er is meer keus: Outlet van merken, online kopen (Zalando, Amazon etc.)
Men at Work verkocht via de webshop vrij nieuwe kleding voor een spotprijs. In de fysieke winkels is ieder kwartaal wel een aanbieding, en in de webshop was dat ook het geval, 40% korting was eigenlijk vrij normaal. Als je je eigen maat weet kon je je helemaal uitleven, want (itt de fysieke winkel) waren alle maten ook wel gewoon op voorraad. Zalando komt voor dezelfde merken alleen in de buurt van die prijs als het om incourante maten of overjarige modellen gaat: een outlet dus. Ik vind het wel jammer dat deze winkel er niet meer is.

Althans, de webshop dan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tlpeter schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:24:
[...]

Dit lijkt toch echt een andere situatie. Het bedrijf was in 1930 opgericht en werd in 2009 verkocht aan IBG. Wat deze zaak anders maakt is dat er geen standaard sale-en-lease-back constructie voor het onroerend goed is opgezet, of dat het bedrijf is opgeknipt, maar dat het aantal vestigingen werd vergroot van 2 naar 16 (maar ook met de schuldenberg die daarbij komt kijken). Daarnaast werd behoorlijk ingezet op een online-shop met bijbehorende data analyses. Ik denk dat er eerder sprake is van een mislukte poging om de Zalando van de fietsenwereld op te zetten dan dat er een investeringsmaatschappij rijk is geworden.

Op https://nieuwsfiets.nu/20...e-globe-gaat-ook-sluiten/ staat een reactie van Struijk zelf:
De val van Hans Struijk Fietsen komt natuurlijk niet als een verrassing. Desalniettemin is het een heel treurige zaak. Vooral ook voor de mensen die er werkzaam zijn, waaronder heel veel goeie gasten. Met mijn kijk op de opkomst en vervolgens de val van HSF kan ik wel wat pagina’s vullen, maar ik wil het kort houden. Om iets op te bouwen kom je met nuchterheid en boerenverstand een heel eind. Om het om zeep te helpen moet je vooral over hoogmoed beschikken. Dat Hans Struijk Fietsen destijds in zekere handen is gekomen valt als een misstap van mij te zien. Inschattingsfoutje. Mijn boerenverstand werkte blijkbaar even onvoldoende en ik verkocht de tent aan een partij waaraan ik dat, naar later bleek, niet had moeten doen. Verder wil ik het hier graag bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Mooi. Waarschijnlijk kan ik fluiten naar de €85 die ik nog van ze tegoed had, maar ik gun het zulke kansloos slechte bedrijven niet dat ze blijven bestaan. Prima dat ze verdwenen zijn. Jammer voor de gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22
GlowMouse schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:48:
[...]

Dit lijkt toch echt een andere situatie. Het bedrijf was in 1930 opgericht en werd in 2009 verkocht aan IBG. Wat deze zaak anders maakt is dat er geen standaard sale-en-lease-back constructie voor het onroerend goed is opgezet, of dat het bedrijf is opgeknipt, maar dat het aantal vestigingen werd vergroot van 2 naar 16 (maar ook met de schuldenberg die daarbij komt kijken). Daarnaast werd behoorlijk ingezet op een online-shop met bijbehorende data analyses. Ik denk dat er eerder sprake is van een mislukte poging om de Zalando van de fietsenwereld op te zetten dan dat er een investeringsmaatschappij rijk is geworden.

Op https://nieuwsfiets.nu/20...e-globe-gaat-ook-sluiten/ staat een reactie van Struijk zelf:

[...]
In het filiaal in Eindhoven kon je gerust een half uur een rondje lopen zonder dat iemand je kwam helpen. 2 x meegemaakt, 2 x dus ook niks gekocht. Toen mijn vrouwelijke collega (jong, blond) er naar toe ging werd ze (vast toevallig...) wel goed geholpen. Ok, N=2 in dit geval maar dat ze failliet zijn verbaast mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Bíjna een stel fietsbanden bij ze besteld vorige maand, ze waren de goedkoopste. Eerst even rondgeneusd, waarom ze (best flink) goedkoper waren dan de concurrentie. Veel negatieve ervaringen gelezen en toen maar voor een paar euro meer op Bol.com gekocht. Schouderklopje voor mezelf door niet in een lage prijs te trappen door gedegen vooronderzoek O-)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het begin van het einde? :/

RODEN - De Vrijbuiter in Roden heeft financiële problemen. Wilderness BV, waar de kampeerhal onder valt, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Vrijbuiter is in 1985 opgericht.

https://www.omroepwest.nl...inkel-Vrijbuiter-in-Gouda
https://www.ad.nl/economi...w-in-zwaar-weer~a6a0b26c/

Wel oppassen dus als je b.v. reparatiespul daar hebt liggen.
Of iets besteld en al betaald hebt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Laatst online: 11-09 18:41
De waard tenten valt onder dezelfde holding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.ad.nl/economi...ter-is-failliet~ac51f55c/

De kampeerwinkel Vrijbuiter is failliet. De 300 medewerkers blijven voorlopig nog aan het werk omdat de vier vestigingen in Roden, Zaandam, Gouda en Roermond openblijven. De curatoren mikken op een doorstart.

Met het mooie weer en veel Nederlanders die in eigen land vakantie vieren ipv het (verre) buitenland zou je toch verwachten dat je als kampeerwinkel hiervan kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:22:
Met het mooie weer en veel Nederlanders die in eigen land vakantie vieren ipv het (verre) buitenland zou je toch verwachten dat je als kampeerwinkel hiervan kan profiteren.
Grote voorraden, grote panden, niet prijs- of serviceonderscheidend en een stigma dat je grootouders er heen gaan. Veel materiaal is ook gewoon bij Bever te krijgen en die is wel hip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je koopt de spullen al maanden voor het seizoen in. En die leveranciers die willen natuurlijk ook betaald worden.
Dus vaak is de combinatie van slecht of verkeerd inkopen en daarna dus je leveranciers niet meer kunnen betalen het recept voor faillissement.
Je ziet dit trouwens in meer bedrijfstakken gebeuren, dat juist als de markt aantrekt de laatste groep bedrijven om dondert, want die kunnen niet (goed) meer inkopen en hebben daardoor een slechter aanbod. En dat is dan de genadeklap.

Overigens als je op de website kijkt bij 'inpakdeals' dan zie je veel kleding, wat meestal al geen goed teken is.
Daarnaast heb je de Decathlon die ook veel campingspul heeft en nogal wat winkels heeft geopend en wat sterke spelers in de outdoor (online) markt... ik denk dat het gewoon een logisch vervolg is.

Ik zit net even te kijken bij een concurrent: De Wit Schijndel
Opvallendste verschil is dat zij zwembaden verkopen... met deze warmte is dat geen gek product om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De Wit verkoopt veel meer dan alleen maar tenten en zwembaden: de sportafdeling is ook absurd groot, en ook veel buiten/tuinmeubel-spul enz enz. Kennelijk gaat het goed want afgelopen jaren zijn ze alleen maar groter geworden en hebben ze het gebouw ondertussen compleet vernieuwd (wel in fasen). :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, winkels en winkelketens komen en gaan, dat is van alle tijden. Ik zie eigenlijk niet zo veel nut in het benoemen van elke individuele winkel en winkelketen die over de kop gaat. Dat zegt namelijk helemaal niks. Dan zou je ook elke nieuw opstartende winkel(keten) moeten benoemen. Geen idee waar ze te vinden zijn, maar totaalcijfers over de hele retail-branche over een reeks van jaren lijkt mij veel interessanter. Dan kun je echt zien in welke sectoren en plaatsen het goed gaat en waar minder goed. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

https://www.ad.nl/economi...ter-is-failliet~ac51f55c/

De kampeerwinkel Vrijbuiter is failliet. De 300 medewerkers blijven voorlopig nog aan het werk omdat de vier vestigingen in Roden, Zaandam, Gouda en Roermond openblijven. De curatoren mikken op een doorstart.

Zo... dat verwacht je inderdaad niet. Als je de rijen - in aanloop naar het hoogseizoen - aan de kassa daar ziet.

Ik ben er dit jaar nog niet geweest (we hebben alles al), maar afgelopen jaren regelmatig (Gouda). En het is er altijd druk wanneer ik er ben.

Het zal wel weer concurrentie via de webwinkels zijn, maar die hebben ze zelf ook. Ik begrijp nooit zo goed waarom zoiets niet beter wordt opgezet.

De 'dedicated' webwinkels hebben in hoofdzaak geen winkel waar je binnenloopt, maar alleen distributiecentra/hubs op goedkope locaties.

Veel van dit soort winkels (zoals ook Perry, Bever) heeft een trage bezorging na bestelling online, omdat ze winkelvoorraad (zelf) gaan verplaatsen, in plaats van ook een 'dedicated' webshop te hebben.

Dat kost vaak meerdere dagen tot een week (!), terwijl een dedicated webshop een next day delivery kan bieden. Ik koop tegenwoordig daarom steeds vaker bij merk-webshops (bijv. van The North Face), aangezien daar dan de winkelconcepten niet met hun overheadkosten overheen gaan.

Daar zit volgens mij de oorzaak van deze kwestie...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou, niet dat ik een kenner ben, maar nooit iets gemerkt van websites die het merk zelf vertegenwoordigen, en dan opeens zeg 17.5% goedkoper zijn. ?? Dan praat ik over naast kleding ook over electronica etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sjah schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:09:
Nou, niet dat ik een kenner ben, maar nooit iets gemerkt van websites die het merk zelf vertegenwoordigen, en dan opeens zeg 17.5% goedkoper zijn. ?? Dan praat ik over naast kleding ook over electronica etc.
Zoveel niet, maar in de sale wel. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ramzzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:49:
[...]

Zoveel niet, maar in de sale wel. ;)
Je maakt er nu een grapje van maar je hebt natuurlijk gewoon ongelijk.

Merkshops zijn meestal juist duurder dan gewone winkels. Een zelfde Macbook is duurder bij Apple dan bij CoolBlue. Als je hetzelfde product op hetzelfde moment neemt.

(En The North Face was ooit een mooi buitensport merk maar is nu een soort modemerk voor foute jochies met petjes, en opgevoerde scooters...)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 01-08-2018 22:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Fiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Je maakt er nu een grapje van maar je hebt natuurlijk gewoon ongelijk.
Ook goedenavond? :P
Merkshops zijn meestal juist duurder dan gewone winkels. Een zelfde Macbook is duurder bij Apple dan bij CoolBlue. Als je hetzelfde product op hetzelfde moment neemt.
  1. Dat is niet per definitie zo.
  2. En waar het wel zo is koop ik het daar niet, of alleen met kortingsacties (Logitech, etc.). Die zijn vaak veel voordeliger dan bij webshops.
Ik koop juist liever bij een fysieke winkel, omdat die ook bestaansrecht hebben.

Ik ga niet passen bij een winkel om dan online bij een ander te kopen, zoals velen dat wel doen.

Dat helpt fysieke winkels om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ramzzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Ik ga niet passen bij een winkel om dan online bij een ander te kopen, zoals velen dat wel doen.

Dat helpt fysieke winkels om zeep.
Dat is dan weer te prijzen en helemaal waar. :)

Maar je redenering klopt niet. Een merk als Nike verkoopt liever en goedkoper 1000 paar sneakers ineens aan Foot Locker of zo, dan 1000 keer 1 paar sneakers aan individuele klanten. (waarvan ook nog eens de helft geretourneerd wordt of zo...) Dan pakt Foot Locker er ook nog marge op maar zijn ze alsnog goedkoper.

(En dan heb ik het over reguliere spullen bij de start van het seizoen, niet over uitverkoop, opruiming of overjarige outlet zooi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Fiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

Dat is dan weer te prijzen en helemaal waar. :)

Maar je redenering klopt niet. Een merk als Nike verkoopt liever en goedkoper 1000 paar sneakers ineens aan Foot Locker of zo, dan 1000 keer 1 paar sneakers aan individuele klanten. (waarvan ook nog eens de helft geretourneerd wordt of zo...) Dan pakt Foot locker er ook nog marge op maar zijn ze alsnog goedkoper.

(En dan heb ik het over reguliere spullen bij de start van het seizoen, niet over uitverkoop, opruiming of overjarige outlet zooi...)
Klopt allemaal, maar wanneer duurder dan in de 'regulere' of merkongebonden webwinkel, dan koop ik het dus niet. Wie wel eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb ook weer een voorbeeld toe te voegen waarom fsyieke winkels blijvertjes zijn. Heb een ducky dons kussen besteld, bij de fysiek winkel om de hoek. Bij donsenkussen.nl ofzo waren ze tegen tientje duurder, en ze beweerden ook nog dat ze afgeprijsd waren, pfff....ik kan dat weinig anders als de boel flessen zien. Ergo was is het verhaal, webshops met als naam goedkopesigaren, of ventilatoren.nl, of kabeltje.com die moet je ontwijken, geef mij maar de fysieke winkels, die blijken bijna nooit duurder, meestal eerlijker zelfs.....

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 01-08-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En toch blijft fysiek shoppen ook best leuk, zeker kleding en schoenen.
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens gedaan. Drie dingen gepast, 1 gekocht met zelfde korting als hun webshop en inhoudelijk goed advies qua wassen. Tien keer leuker dan m'n laatste Wehkamp bestelling die er dankzij DHL ruim 2 weken over deed en retour mocht waarbij de DHL man niet kwam opdagen en na gedumpt op zo'n punt het ook weer een week duurde. Uitzonderingen, zeker maar ook ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ramzzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Klopt allemaal, maar wanneer duurder dan in de 'regulere' of merkongebonden webwinkel, dan koop ik het dus niet. Wie wel eigenlijk? ;)
Mijn Macbook Air komt rechtstreeks van Apple, met wat opties dus rechtstreeks uit de fabriek. Moest er een paar weken op wachten en is wat duurder maar heeft dan nergens op de plank gelegen en 'niemand' heeft er aangezeten. Was iets duurder maar dat had ik er toen wel voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Sjah schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:27:
Heb ook weer een voorbeeld toe te voegen waarom fsyieke winkels blijvertjes zijn. Heb een ducky dons kussen besteld, bij de fysiek winkel om de hoek. Bij donsenkussen.nl ofzo waren ze tegen tientje duurder, en ze beweerden ook nog dat ze afgeprijsd waren, pfff....ik kan dat weinig anders als de boel flessen zien. Ergo was is het verhaal, webshops met als naam goedkopesigaren, of ventilatoren.nl, of kabeltje.com die moet je ontwijken, geef mij maar de fysieke winkels, die blijken bijna nooit duurder, meestal eerlijker zelfs.....
Dat is echt een stukje Nederlands opportunisme en denken, in het buitenland zie je bijvoorbeeld dat Amazon.com/de/co.uk maar ook andere webwinkels ook echt stukken goedkoper zijn dan fysieke winkels. In Nederland denken sommigen nog steeds dat 'hogere prijs is meer omzet'. Er zijn blijkbaar nog voldoende Nederlandse consumenten die credit cards of in het buitenland bestellen eng vinden en liever bij dit soort winkels bestellen dan bij Amazon of Banggood.

Dat kabeltje.com kwam ik laatst ook op, die vragen rustig 5 - 10x de Banggood prijs + hoge verzendkosten terwijl ze dezelfde no-name China merken hebben. Ik heb op Banggood besteld en met 3 weken was de kabel hier. Voor niet dringende bestellingen kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Dat is echt een stukje Nederlands opportunisme en denken, in het buitenland zie je bijvoorbeeld dat Amazon.com/de/co.uk maar ook andere webwinkels ook echt stukken goedkoper zijn dan fysieke winkels. In Nederland denken sommigen nog steeds dat 'hogere prijs is meer omzet'. Er zijn blijkbaar nog voldoende Nederlandse consumenten die credit cards of in het buitenland bestellen eng vinden en liever bij dit soort winkels bestellen dan bij Amazon of Banggood.

Dat kabeltje.com kwam ik laatst ook op, die vragen rustig 5 - 10x de Banggood prijs + hoge verzendkosten terwijl ze dezelfde no-name China merken hebben. Ik heb op Banggood besteld en met 3 weken was de kabel hier. Voor niet dringende bestellingen kan dat prima.
Daarom zijn de meeste PC winkels verdwenen. Die moeten wel meer vragen voor spullen. Met internet marges kan je de huur op een A locatie niet betalen. Arnhem had vroeger Funprice, Computerland en Paradigit, die zijn allemaal weg. Alleen de MyCom zit er nog en die gaat het ook niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
gold_dust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Ja, maar waar ga je heen als je electronica besteld, wat kapot kan gaan. Prima voorbeeld wat je noemt met je kabel, of ik nu noem met phone-hoes, maar wat met een laptop? Waar ga jij je verhaal halen, als die zeer onbevredigend, het na 15 mnd al begeeft? DAT is de reden dat ik nog steeds meer waarde hecht aan in NL kopen, ook Amazon punt de vind ik al een te moeizaam verhaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:58:
[...]

Ja, maar waar ga je heen als je electronica besteld, wat kapot kan gaan. Prima voorbeeld wat je noett met je kabel, of ik nu noem met phone-hoes, maar wat met een laptop? Waar ga jij je verhaal halen, als die zeer onbrevredigend, het na 15 mnd al begeeft? DAT is de reden dat ik nog steeds meer waarde hecht aan in NL kopen, ook Amazon punt de vind ik al een te moeizaam verhaal ja.
Je hebt gelijk, maar de meeste mensen denken niet zo. Die gaan naar een computerwinkel voor info en om een model uit te zoeken. Als het dan online 10 euro goedkoper is gaan ze het online bestellen. Aan dingen als garantie wordt dan niet eens gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ja, maar waar ga je heen als je electronica besteld, wat kapot kan gaan. Prima voorbeeld wat je noemt met je kabel, of ik nu noem met phone-hoes, maar wat met een laptop? Waar ga jij je verhaal halen, als die zeer onbevredigend, het na 15 mnd al begeeft? DAT is de reden dat ik nog steeds meer waarde hecht aan in NL kopen, ook Amazon punt de vind ik al een te moeizaam verhaal ja.
Amazon geeft juist hele goede service en garantie. Daar staan ze ook bekend om. Een voorbeeld: na 23 maanden gaat mijn robotstofzuiger kapot, Amazon.de stuurt gewoon een nieuwe. De standaard Duitse garantietermijn is 24 maanden. Probeer dat maar eens bij een Nederlandse winkel.

Een laptop zou ik niet van Amazon kopen, die van .de komt met een Duits toetsenbord, die van .co.uk met een UK layout. Uit de VS rekenen ze torenhoge importkosten en wordt de garantie inderdaad een probleem.

De Vrijbuiter, met ook 4 grote fysieke winkels, is inmiddels ook failliet: https://www.ad.nl/economi...ter-is-failliet~ac51f55c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Vrijbuiter werd uitbuiter? :+

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 03-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
gold_dust schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:09:
[...]

Amazon geeft juist hele goede service en garantie. Daar staan ze ook bekend om. Een voorbeeld: na 23 maanden gaat mijn robotstofzuiger kapot, Amazon.de stuurt gewoon een nieuwe. De standaard Duitse garantietermijn is 24 maanden. Probeer dat maar eens bij een Nederlandse winkel.
Ok, je noemt hun sterke punt, ik geloof je wel, maar wat zijn de details? Met opsturen, gaat dat supermakkelijk, ook qua kosten enzo? Want hier in NL is bol daar een kampioen in. En ik weet niet waar jij woont, ik in Amsterdam, ik ben niet bereidwillig om al die fysleke winkels te negeren, zelfs als dat duurder is (om te noemen, kleren , pasgemak is iets wat ik op geil)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Shirts/polo's en broeken koop ik meestal ook online, zelfs sokken en ondergoed. En ik hoef eigenlijk nooit wat terug te sturen, het klopt altijd wel. Schoenen wil ik wel passen, dat is per merk en type schoen zoveel verschil.

En problemen met hardware? Er is tegenwoordig al zoveel hardware waar de winkel zelf ook nog maar weinig mee kan. Als het terug gaat naar de producent maakt mij het niet uit of het via de fysieke winkel of via Bol.com is.
Verder zijn er lang niet zoveel pc's en laptops meer als voorheen. Mijn ouders (50'ers) hadden ook altijd een laptop. Maar 2 jaar geleden heb ik ze toch aangeraden om over te stappen op een tablet en daar zijn ze erg blij mee. De laptop wordt alleen nog gebruikt als mijn vader thuis wil werken, verder eigenlijk altijd de tablet. En pc's... Dat lijkt helemaal over te zijn, buiten de mensen die echt een doel voor ogen hebben (bijv gamers). Ook dat is in het voordeel van webshops (of grote ketens als MM) en in het nadeel van de lokale fysieke winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
De Vrijbuiter heeft 'De Waard tenten' inmiddels ook meegetrokken in het hun faillissement: link. De Waard is een 'Nederlands traditie bedrijf' (ze produceren volgens het artikel in Tsjechië ...).

Ik vind het wel bijzonder dat de Vrijbuiter in het kampeer hoofdseizoen mogelijk de tent :+ moet sluiten. Het zal waarschijnlijk weer het bekende verhaal zijn: hun clientèle heeft 15 jaar loonmatiging en nivellering over zich heen gehad, goedkoop en onkundig personeel dat zelf geen De Waard tent kan betalen, zich niet assertief genoeg opstellen tegen de vastgoedmaffia en dus te hoge huren, verouderde winkels die niet met de tijd meegegaan zijn, concurrentie van een goedkoper en beter Amazon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedrijf van 70 jaar oud met nog vier medewerkers in NL...dat moet minstens al twintig jaar kantje boord geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Juist vanwege garantie koop ik mijn Apple spullen direct bij Apple. Store of web. Dan zijn zij de directe verkoper en kan je twee jaar lang bij hun aankloppen.

Dat betekent dat UPS langskomt om je apparaat mee te nemen, terwijl je een leentoestel krijgt. Of je krijgt direct een vervangend exemplaar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
TheGhostInc schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Je koopt de spullen al maanden voor het seizoen in. En die leveranciers die willen natuurlijk ook betaald worden.
Dus vaak is de combinatie van slecht of verkeerd inkopen en daarna dus je leveranciers niet meer kunnen betalen het recept voor faillissement.
Aangezien de Vrijbuiter meer dan 30 jaar bestaan heeft zal er wel meer aan de hand geweest zijn. Lijkt me niet dat ze al zolang verkeerde inkopen doen.
Overigens als je op de website kijkt bij 'inpakdeals' dan zie je veel kleding, wat meestal al geen goed teken is.
Daarnaast heb je de Decathlon die ook veel campingspul heeft en nogal wat winkels heeft geopend en wat sterke spelers in de outdoor (online) markt... ik denk dat het gewoon een logisch vervolg is.
Sterkte concurrentie zal ongetwijfeld een grote invloed gehad hebben. Ik was laatst weer eens bij Bever en was verbaasd hoeveel kampeerspullen ze daar hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kmf schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:42:
[...]

Juist vanwege garantie koop ik mijn Apple spullen direct bij Apple. Store of web. Dan zijn zij de directe verkoper en kan je twee jaar lang bij hun aankloppen.

Dat betekent dat UPS langskomt om je apparaat mee te nemen, terwijl je een leentoestel krijgt. Of je krijgt direct een vervangend exemplaar.
Die service krijg je ook als je elders koopt.
Bij Microsoft ook. Denk je nu echt dat ik bij mediamarkt langsga voor problemen met een Surface? Gaat veel sneller en beter bij MS.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

Aangezien de Vrijbuiter meer dan 30 jaar bestaan heeft zal er wel meer aan de hand geweest zijn. Lijkt me niet dat ze al zolang verkeerde inkopen doen.
Zal een jaar of 10 zijn? Misschien 15 tot 20.

Glamping/clamping of hoe het ook mag heten hebben ze bijvoorbeeld redelijk gemist.

Maar wat ik bedoelde is dat bedrijven die op het randje van de afgrond balanceren moeite hebben om in te kopen. Bijvoorbeeld geen krediet meer bij leveranciers. Of tegen slechte condities.
Dan kan de markt aantrekken of het seizoen vol bezig zijn, maar dan is de winkel eigenlijk al failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij Blokker zijn ze het spoor echt compleet bijster.

Nu wordt de Xenos hier, na drie rondes finale leegverkoop, alsnog geen Casa maar gaat na een verbouwing straks verder als rebranded nieuwe Xenos.

Dat rebranden hebben we bij de Blokker filialen al gezien, die gingen van verouderde winkels waar ze van alles hadden naar vernieuwde winkels waar ze bijna niets meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
sambalbaj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:43:

Dat rebranden hebben we bij de Blokker filialen al gezien, die gingen van verouderde winkels waar ze van alles hadden naar vernieuwde winkels waar ze bijna niets meer hebben.
Ik ben echter wel de spreken over de nieuwe Blokker huisstijl. Voelt vooral warm aan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Die service krijg je ook als je elders koopt.
Bij Microsoft ook. Denk je nu echt dat ik bij mediamarkt langsga voor problemen met een Surface? Gaat veel sneller en beter bij MS.
Als je die bij mediamarkt hebt gekocht en je laat het repareren direct bij Ms, dan heb je kans dat je voor het tweede jaar garantie nergens meer terecht kan. Tenminste als de serienummer op de bon staat en je hebt een vervanger gekregen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:45:
[...]

Ik ben echter wel de spreken over de nieuwe Blokker huisstijl. Voelt vooral warm aan.
Maar koop je er nu ook iets?

Leuk dat de nieuwe huisstijl iets minder jaren '80 voelt. Maar uiteindelijk kom je er niet voor de gevoelstemperatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TheGhostInc schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:37:
[...]

Maar koop je er nu ook iets?
Ik moest laatst vuilzakken hebben en was in de buurt van een Blokker winkel, dus ja :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:08
XWB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:45:
Ik moest laatst vuilzakken hebben en was in de buurt van een Blokker winkel, dus ja :p
En daarom redt de Blokker het dus niet... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met deze temperaturen is vooral een goede airco belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

kmf schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Als je die bij mediamarkt hebt gekocht en je laat het repareren direct bij Ms, dan heb je kans dat je voor het tweede jaar garantie nergens meer terecht kan. Tenminste als de serienummer op de bon staat en je hebt een vervanger gekregen
Bij andere producten kan dat misschieen issue zijn, maar Microsoft is in mijn ervaring daar best netjes in. Ik had 1,5 jaar terug problemen met mijn Xbox One S, opgestuurd naar Microsoft (een of ander Duits adres, gratis verzending iig). Ik kreeg toen een refurbished model terug (zag er als nieuw uit), kon de serienummer opnieuw toevoegen aan mijn MS account en had weer 2 jaar garantie. :) (Weet niet of ze ook zo omgaan met de Surface serie natuurlijk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
hoevenpe schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:46:
En daarom redt de Blokker het dus niet... ;)
Afvalzakken haal je goedkoper en gemakkelijker bij de supermarkt of Action. Dat is met de rest van het assortiment eigenlijk ook zo: schoonmaakmiddel bij de Action, servies en bestek bij Ikea, koffiezetapparaten en andere kleine elektronica bij Mediamarkt of online. Speelgoed rond de feestdagen is er veel te duur. Ze kunnen zich nergens echt op onderscheiden.

Ik heb bij Blokker ooit nog eens een duur droogrek gekocht van Leifheit of zoiets, bleek niet peuterproof te zijn en is kapot. Die goedkope dingen van de Action doen het nog steeds goed.

Er zat hier ook ooit zo'n Blokker concurrent: Marskramer. Zelfde soort producten en prijzen. Die is ook al lang verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bij blokker denk ik vooral aan (duur) servies en Brabantia prullenbakken :D

Nee, ik zou echt niet weten wanneer ik daar voor het laatst ben geweest.

Vroeger, voor de opkomst van budget winkels had zoiets bestaansrecht maar ze zijn ingehaald door de tijd, de concurrentie en hebben zich onvoldoende aangepast. Als daar niet rigoureus iets gaat veranderen gaan ze V&D achterna en "missen" we weer een winkel in onze winkelstraat waar we met zn allen decennia langs zijn gelopen, maar amper binnen kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend op pad om twee paar sportschoenen te kopen: beide kleuren van Asics Cumulus 20.

In de winkel hadden ze slechts één van de twee kleuren in mijn maat en konden ze de andere niet bestellen. Uiteindelijk dus met 1 paar de winkel uitgelopen en het andere paar online gekocht. Als de winkel wat flexibeler was hadden ze twe paar verkocht. Het personeel baalde er ook van.

Ik koop zelf in principe waar ik mij laat helpen, als een winkel te duur is dan laat ik ze ook niet helpen. Maar dan mogen ze ook wel een beetje moeite doen voor de 14 euro die ik meer betaal voor een paar schoenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Soms hebben winkeliers het licht nog niet gezien en beseffen ze zich nog niet dat ze klanten zoals jou moeten koesteren, want die komt dan hopelijk nog eens terug.

Vaak genoeg is het ook geen onwil. De winkelier kan dan via zijn eigen inkoppkanaal niet inkopen wat wij als particulier online kunnen kopen en als het wel kan vaak een langere levertijd en/of hogere prijs.

Ik weet van schoenenwinkel dat ze soms een benodigd model/maat via hun eigen inkoop bestellen met een levertijd van vijf werkdagen. Tegelijkertijd bestellen ze het model ook via bijv Zalando, dus volgende dag in huis. De klant is zo snel geholpen en als het exemplaar via hun eigen inkoop binnen is gaat deze retour naar Zalando. Te zot voor woorden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waar zit in dat geval dan de winst voor Zalando...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:14:
Waar zit in dat geval dan de winst voor Zalando...? O-)
Niet :p

Die gasten hebben een return rate van 70% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ging niet om de winst van Zalando, maar de bizarre gang van zaken bij sommige fysieke winkels.

Winkeliers die hun klanten wel willen helpen, maar niet kunnen door een lompe achterliggende organisatie.

De winst bij clubs als Zalando en Wehkamp zit hem in de afbetalingsregelingen ondanks de gigantische aantallen retourzendingen die ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
B-Real schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:04:
Ik weet van schoenenwinkel dat ze soms een benodigd model/maat via hun eigen inkoop bestellen met een levertijd van vijf werkdagen. Tegelijkertijd bestellen ze het model ook via bijv Zalando, dus volgende dag in huis. De klant is zo snel geholpen en als het exemplaar via hun eigen inkoop binnen is gaat deze retour naar Zalando. Te zot voor woorden toch?
Ik las op een Amerikaans forum dat particulieren daar ook een variant van hebben. Ze hebben iets meteen nodig en kopen het veel te duur lokaal in een fysieke winkel en bestellen dezelfde dag hetzelfde artikel veel goedkoper op Amazon. Als een week later de Amazon bestelling komt, brengen ze die terug naar de fysieke winkel en vragen het geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 18:40

franssie

Save the albatross

B-Real schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:04:
Soms hebben winkeliers het licht nog niet gezien en beseffen ze zich nog niet dat ze klanten zoals jou moeten koesteren, want die komt dan hopelijk nog eens terug.

Vaak genoeg is het ook geen onwil. De winkelier kan dan via zijn eigen inkoppkanaal niet inkopen wat wij als particulier online kunnen kopen en als het wel kan vaak een langere levertijd en/of hogere prijs.

Dus over enige tijd krijgen schoenen etc ook serienummers om dit tegen te gaan. Het lijkt mij overigens fraude (je retourneert niet het gekochte artikel) dus als Zoolando daar achterkomt sturen ze het op retour (of niet) en krijgen ze geen geld terug. Dat kan je een of twee maal doen maar anders valt het echt wel op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
[...]

Mijn eenvoudig koffiezetapparaat (Senseo) ging laatst kapot, dus ik pakte direct mijn portemonnee en ben meteen naar de Blokker gewandeld (5 minuten bij mij vandaan). Ik had tenslotte nu zin in koffie. Blokker had de koffiezetter niet op voorraad, maar kon wel bestellen. Onduidelijk was hoe lang het zou duren. Ik heb de vriendelijke medewerker bedankt en heb hem onderweg naar naar huis online besteld. Kon dezelfde dag nog geleverd worden.

Hetzelfde met boekenwinkels. Ik wilde graag een boek kopen dat de dag ervoor was uitgebracht. De lokale boekhandel-medewerker reageerde nogal verbaasd. "Nee, dat boek komt waarschijnlijk volgende week of de week daarna". Bij Bol kon ik het boek de volgende dag in mijn brievenbus verwachten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Scheermesjes bij de Etos, niet op voorraad. Borsteltjes voor de elektrische tandenborstel, niet op voorraad bij de Kruidvat.

Het is niet dat ik niks meer in een gewone winkel wil kopen, maar het wordt, zo ervaar ik het tenminste, wel steeds lastiger als je steeds tegen teleurstelling aanloopt. Het kost bovendien ook veel tijd om langs allerlei winkels te gaan. Het enige voordeel wat ik nog kan bedenken is dat je het product direct in bezit hebt en niet een dag hoeft te wachten.

Volgens de NOS is de online juweliersbranche aan een opmars bezig:
https://nos.nl/artikel/2245433-winkeliers-worstelen-met-online-concurrentie.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:18:
Afgelopen weekend op pad om twee paar sportschoenen te kopen: beide kleuren van Asics Cumulus 20.
Dit is toch ook precies zo'n usecase waarvoor je dus niet naar de stad gaat? Je weet precies wat je wil hebben, welke kleur en welke maat. Online bestellen had je een halve dag gescheeld is goedkoper er sneller in huis. Fysieke winkels hebben alleen nog bestaansrecht als jij niet weet wat je wilt hebben maar de winkel je wel kan verrassen.

Zo zit er bij ons in de stad een kleine zelfstandige kledingwinkel die zijn eigen collectie samenstelt. Daar kom ik heel graag omdat zijn collectie precies aansluit bij wat ik mooi vind / wil hebben. Ik weet niet wat ik wil maar als ik daar kom heeft hij altijd het shirt, t-shirt, de broek is ik mooi vind en mij aanspreekt. Dat is de kracht van zo'n winkel dat hij daarop in kan spelen. Zijn assortiment is vrij smal maar er zit geen troep tussen waar je doorheen moet ploegen zoals bij de grote winkelketens. Als niet meer winkeliers dit gaan snappen dan denk ik dat we in de toekomst stadscentra hebben met vooral veel horeca, activiteiten en eten & drinken winkels.

Er komen grote experience winkels met shop-in-shops van alle grote fabrikanten (zeg maar Mediamarkt over 10 jaar, ze verkopen nu al de helft van het vloeroppervlak via shop-in-shops) aan de rand van de stad zonder magazijn. Je koopt je product en deze wordt 3-6 uur later bij de thuisbezorgd. Ja de retail gaat dan zeker 60-70% van zijn arbeidsplaatsen verliezen maar dit is wel een hele efficiënte en kosteneffectieve manier van winkelen en in de centra van steden kan weer worden gewoond en gewerkt omdat de vastgoedprijzen weer betaalbaar worden want zonder retail kunnen de vastgoedmagnaten hun torenhoge huurprijzen nooit vasthouden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:18:

In de winkel hadden ze slechts één van de twee kleuren in mijn maat en konden ze de andere niet bestellen. Uiteindelijk dus met 1 paar de winkel uitgelopen en het andere paar online gekocht. Als de winkel wat flexibeler was hadden ze twe paar verkocht. Het personeel baalde er ook van.

Ik koop zelf in principe waar ik mij laat helpen, als een winkel te duur is dan laat ik ze ook niet helpen. Maar dan mogen ze ook wel een beetje moeite doen voor de 14 euro die ik meer betaal voor een paar schoenen!
Zo iets had ik een paar maanden geleden ook. Bij Bever aan het shoppen voor wandelschoenen. Een paar gevonden die goed zaten, maar een beetje 'meh' uiterlijk. En een ander stel zag er beter uit, maar had men niet in mijn maat op voorraad.

Gewenste oplossing: winkel besteld juiste maat, geeft een belletje wanneer binnen, ik ga langs om te passen en koop het ene, of het andere stel afhankelijk van welke het lekkerste zit.

Geboden oplossing: ik kon het andere stel in de winkel bestellen, vooraf betalen, de winkel opgeven als bezorgadres en na bezorging daar passen. Indien ze dan niet goed zouden zitten, zou ik ze ter plekke kunnen omruilen (geld terug voor het bestelde paar en het andere paar afrekenen).

Nou zit er praktisch gezien weinig verschil tussen de twee oplossingen - je kan zelfs zeggen dat het net zo gaat bij een online winkel, maar vooraf betalen vond ik wel ver gaan voor een niet-online winkel. Dit voelde heel klant-onvriendelijk. En het is maar een gevoelskwestie, effectief maakte deze oplossing of de gewenste oplossing niet veel verschil, maar het voelde niet als een reden om deze winkel vaker te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit zijn precies de voorbeelden die aantonen dat veel fysieke winkels moeite hebben met een veranderende markt met online platforms.

Aan de ene kant heb je de winkeliers die zich, al dan niet bewust, afzetten tegen de nieuwe ontwikkelingen. Ze stellen zich op dat de manier waarop hun opa ooit een winkel is begonnen die zij ongewijzigd zo voortzetten de succesformule moet zijn ook in de toekomst. Aan de andere kant heb je de formules die fysiek geen toegevoegde waarde willen bieden voor de moeite die de klant neemt om naar de winkel te komen.

Winkels in het middensegment (dus niet spot goedkoop of exclusief/specialistisch) gaan het niet redden zonder goede integratie met online. De klant verwacht gewoon online te kunnen bestellen en in de winkel minimaal het online aanbod net zo makkelijk in huis te kunnen krijgen maar dan met advies / service.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In een Decathlon hebben ze het wel gesnapt. Sportschoen nodig? Voor elke voet is er een schoen, en alles in tienvoud op voorraad.

Het is ook altijd druk in deze toko, absoluut geen sprake van leegloop :p

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 10-08-2018 09:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vanaalten schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Zo iets had ik een paar maanden geleden ook. Bij Bever aan het shoppen voor wandelschoenen. Een paar gevonden die goed zaten, maar een beetje 'meh' uiterlijk. En een ander stel zag er beter uit, maar had men niet in mijn maat op voorraad.
...
Breek me de bek niet open over Bever en hun starre houding. :X

Zocht ooit een speciale bergschoen (La Sportiva Karakorum; geschikt voor stijgijzers) en die hadden ze destijds in het assortiment, maar uiteraard niet in mijn maat.
En bestellen? Daar hadden ze gewoon geen zin in (zeiden ze letterlijk zo), want ze wisten niet of ze 'm binnen redelijke tijd konden leveren en ze weigerden om te informeren of 'ie überhaupt leverbaar was.

Nou, dan niet.
Heb 'm rechtstreeks bij de fabrikant besteld in Italië. Zelfs na uitgebreid en vriendelijk telefonisch/email overleg over de maat en de precieze pasvorm.
Binnen 3 dagen in huis en goedkoper dan welke fysieke winkel dan ook.
En anno nu, paar jaar later, is die schoen nog steeds top!

Een nieuwe poging om een ander soort schoen bij een fysieke winkel te kopen:
ehtweak in "De zonsondergang van fysieke winkels"
faalde ook.
Dan niet. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Breek me de bek niet open over Bever en hun starre houding. :X
Dat ligt denk ik helemaal aan het filiaal waar je bent. Ik heb voor de vakantie wat spullen gekocht bij Bever. Ik had handschoenen nodig en twee Fjalravenbroeken. Het was onduidelijk welke maat ik moest hebben, maar een passende hadden ze niet op voorraad. Ze hebben van beide broeken twee maten laten komen en 3 maten van de handschoenen en ik heb bij het ophalen pas betaald.

Sommige filialen weten dus wel hoe het moet.
Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels