De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 32 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Picnic is voor ons echt een openbaring, doen wij nu ongeveer een jaar.

Als jong gezin ben je prijsbewust, mijn vrouw maakte dan een lijstje voor de grote boodschappen op zaterdag en dan ging ik elke zaterdagochtend langs de Aldi en Jumbo (tegenover elkaar) om 1-1,5 uur lang vervolgens die boodschappen te doen.

Kost reteveel tijd en uiteindelijk koop je altijd alsnog meer dan je je voor neemt.

Met Picnic maakt m'n vrouw het lijstje en kan ze vervolgens meteen afrekenen. Omdat ze laagste prijsgarantie met AH en Jumbo hanteren ben je nauwelijks duurder uit én de bezorging is ook nog eens gratis.
Als er iets mis is met een product krijg je altijd super makkelijk het geld terug én het nog eens gratis, terwijl ik bij een supermarkt nooit de moeite neem om terug te gaan als er iets mis is hoef je bij Picnic alleen maar een foto'tje en een appje te sturen.
Ook het maken van het lijstje is door de app super simpel, als iets in huis (bijna) op is zet je het effe in de app in het lijstje en de volgende keer is het er weer. Impulsaankopen die je in het lijstje zet, haal je er op het einde weer uit want op het moment dat je moet betalen kan je de meest rationele beslissing daarover maken.

Het bespaart ons tijd, geld én we maken gezondere keuzes.
Luiers, melkpoeder en wc-papier vervolgens bij de Kruidvat bestellen en ik hoef nooit meer met die zooi door een winkelcentrum heen te zeulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik zou even wat bestellen bij DA drogist, ophalen bij de winkel is geen probleem, als ik niet thuis ben worden pakketjes van PostNL daar ook altijd bewaard. Kan ik gewoon die winkel niet selecteren als afhaallocatie.

Even rondgeklikt en vrijwel geen enkel DA filiaal doet aan afhalen. Biedt het dan ook gewoon niet aan... En afhalen, maar wel verzendkosten betalen vindt ik ook prima, alleen dat is ook niet mogelijk, terwijl pakketjes nota bene allemaal naar dat DA filiaal gaan als ze niet bezorgd kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Deze week mijn 1e levering van de nieuwe online ‘supermarkt’ Stockon gehad.
Omdat er geen eigen topic voor Stockon bestaat hierbij mijn ervaring.

Stockon lijkt op andere besteldiensten, maar heeft nu alleen houdbare zaken in het assortiment.
Dus vers en diepvries hebben ze nog niet. Ook geen eigen auto’s, levering gaat via PostNL.
Prijspeil van producten is op het eerste oog vergelijkbaar met de Jumbo / AH.

Bestelling is tot 24 uur van te voren te wijzigen. Bezorging zowel overdag als in de avonduren.
Je kunt een tijdstip aangeven of korting krijgen wanneer je kiest voor een minder populair tijdstip.
Stockon bezorgt jouw favoriete boodschappen iedere twee weken gratis bij je thuis. Van pindakaas tot toiletpapier, van koffie tot spaghetti. Met onze slimme app leren we van je gebruik en vullen we je voorraad op tijd weer aan. Zo blijft je voorraadkast altijd goed gevuld en houd jij tijd over voor leuke dingen. Met Stockon zit je nooit meer zonder.
Dat is direct een nadeel. Alles wat in jouw ‘voorraad’ staat komt over 2 weken automatisch weer, tenzij je die levering zelf weghaalt uit de app. Je krijgt geen e-mail bevestiging van de bestelling, dit is alleen in de app zichtbaar.

Levering was in het afgesproken tijdvak en verpakt in stevige papieren tassen. Wat je met lege statiegeldflessen moet is onduidelijk. In de FAQs van Stockon is daarover niets te vinden.
Dus toch nog lege flessen naar de fysieke supermarkt sjouwen?

24 uur na de levering is de factuur in de app te zien. De 1e keer moet je deze zelf betalen via iDeal of creditcard, daarna via automatische incasso. Ook hiervan geen herinneringsmail, maar slechts een melding in de app.

Op dit moment is Stockon voor mij dus nog geen 'game-changer", daarom heb ik 'mijn voorraad' geleegd, toekomstige leveringen definitief stopgezet en tot slot de app verwijderd. Die volgorde is belangrijk.
Verwijder je namelijk alleen de app zonder de leveringen stop te zetten, dan blijft Stockon leveren!

[ Voor 35% gewijzigd door U123456 op 18-04-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stockon begrijp ik niet helemaal, niets vers en diepvries en alles via Postnl. Je weet dus nooit echt wanneer het komt en dat is toch gewoon heel onhandig? Ik zie echt totaal het voordeel niet in van het direct bij de supermarkt bestellen.

Momenteel heb ik wat gedonder met de plus supermarkt website, ik had besteld voor levering vrijdagochtend tussen 8 en 10, maar moet nu naar een vergadering en heb geprobeerd de tijd aan te passen. Ik had een truuk gevonden met gevolg dat mijn bestellingen nu 4 keer erin staan om vrijdag geleverd te worden. Op de site uiteindelijk gevonden dat je niet het tijdstip kan aanpassen, dus ik bellen met de supermarkt en die kunnen het pas een middag voor de levering eruit halen, dus niet vergeten om donderdagmiddag weer te bellen, anders heb ik alle boodschappen 4 keer :X

Beetje raar dat ze alles zo goed voor elkaar hebben, maar dat je niet een tijd kan omzetten als je al besteld hebt zonder een boel gedoe. Voor de rest meer dan tevreden. Merk wel dat je even moet opletten bij het inleveren van de kratten, dit keer 1 krat (5 euro statiegeld) te weinig verrekend, zal daar de volgende keer even scherp op zijn. Ik weet wel waardoor de bezorger het vergeten was, hij hielp even mee om te tillen en zette de lege kratten alvast in de wagen en ging toen statiegeld enzo verrekenen en daar ging het denk ik mis.

Ik moest helaas vanmiddag wel weer naar de supermarkt even omdat ik 1 kattengrind te weinig had gekocht, kom ik gelijk weer met 15 euro aan franse kaasjes thuis, die stomme verleidingen heb ik niet als ik online bestel omdat ik dan ga nadenken en op een gegeven moment zeg: ach, ik moet wat kilo afvallen, ik heb geen lekkere kaasjes nodig en dan haal ik ze weer weg. Nu liggen ze hier in de koelkast en eet ik vanavond ze op.
ehtweak schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:11:
November 1995 (!) werd de ondergang van vele fysieke winkels al aangekondigd:
Fantastisch dat hij dat voorzien heeft, ik zit sinds 1992 op internet (digitale stad amsterdam), ik had dit in 1994 (toen hij dat boek schreef) niet voorzien zelf. En dat in een tijd dat je als je op advocaat amerika zocht 3 resultaten kreeg, moet je dat nu proberen :o

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

U123456 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:45:
Deze week mijn 1e levering van de nieuwe online ‘supermarkt’ Stockon gehad.
Omdat er geen eigen topic voor Stockon bestaat hierbij mijn ervaring.

Stockon lijkt op andere besteldiensten, maar heeft nu alleen houdbare zaken in het assortiment.
Dus vers en diepvries hebben ze nog niet. Ook geen eigen auto’s, levering gaat via PostNL...
Hier haakte ik af. Laat maar zitten, gaat 'm niet worden voor mij. Simpelweg niet betrouwbaar genoeg. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:11:
Stockon begrijp ik niet helemaal, niets vers en diepvries en alles via Postnl. Je weet dus nooit echt wanneer het komt en dat is toch gewoon heel onhandig?
Daar was ik ook bang voor bij PostNL. Maar het viel mee. Gekozen voor bezorging ‘s avonds tussen 18-22 uur. Op de bezorgdag zelf kreeg ik ‘s ochtends een e-mail dat het tussen 19-20 uur zou worden. En rond half acht stond er inderdaad een witte PostNL-bus met een bezorger voor de deur. Ik moest wel de papieren tassen met boodschappen aan de deur aanpakken. Meelopen naar de keuken, zoals bij Picnic, was er niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:11:
November 1995 (!) werd de ondergang van vele fysieke winkels al aangekondigd:
[video]

Nou ben ik geen fan van meneer de Hond, maar het is eigenlijk heel eng; hoeveel van dit soort voorspellingen de dagelijkse praktijk zijn, anno nu. :Y
(het verhaal dat de files opgelost zouden zijn is helaas geen realiteit)
Hem een visionair noemen gaat te ver, maar hij was zeker goed ingelicht over de mogelijkheden die internet zou brengen. Zelf heb ik in 2001 mijn eerste internetaankoop gedaan toen ik 17 jaar was. Dit is niet zo gek lang na 1995 en toen kon je al bij een tiental winkels een 3310 kopen dus wat hij verteld zat zeker al in de pijplijn.

Sonja Barend daarentegen had met haar uitspraken zo in de Raad van Bestuur van de Blokker kunnen zitten... Wat een totaal gebrek aan inlevingsvermogen in de mogelijkheden van internet en inderdaad de andere opvoeding van de generatie van na 1980. Dit terwijl hij geen zweverig verhaal aan het vertellen was, maar een toekomstvisie met zeer concrete voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:45:
[...]

Hem een visionair noemen gaat te ver, maar hij was zeker goed ingelicht over de mogelijkheden die internet zou brengen. Zelf heb ik in 2001 mijn eerste internetaankoop gedaan toen ik 17 jaar was. Dit is niet zo gek lang na 1995 en toen kon je al bij een tiental winkels een 3310 kopen dus wat hij verteld zat zeker al in de pijplijn.

Sonja Barend daarentegen had met haar uitspraken zo in de Raad van Bestuur van de Blokker kunnen zitten... Wat een totaal gebrek aan inlevingsvermogen in de mogelijkheden van internet en inderdaad de andere opvoeding van de generatie van na 1980. Dit terwijl hij geen zweverig verhaal aan het vertellen was, maar een toekomstvisie met zeer concrete voorbeelden.
Ik denk even terug aan Chriet Titulaer 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
https://www.ad.nl/economi...hil-van-inzicht~ab4db2a4/

Hij zit er bijkans korter dan de rijen tegenwoordig in hun winkels. Ik denk dat het een grote fout is geweest om de speelgoedwinkels samen te voegen en daarna af te stoten. Kinderen komen nog steeds graag met opa en oma in die winkels, veel meer belevenis dan online voor de kleintjes. De Blokker hebben we het al over gehad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:11:

Momenteel heb ik wat gedonder met de plus supermarkt website, ik had besteld voor levering vrijdagochtend tussen 8 en 10, maar moet nu naar een vergadering en heb geprobeerd de tijd aan te passen. Ik had een truuk gevonden met gevolg dat mijn bestellingen nu 4 keer erin staan om vrijdag geleverd te worden. Op de site uiteindelijk gevonden dat je niet het tijdstip kan aanpassen, dus ik bellen met de supermarkt en die kunnen het pas een middag voor de levering eruit halen, dus niet vergeten om donderdagmiddag weer te bellen, anders heb ik alle boodschappen 4 keer :X
Ik bestel ook wel eens bij plus, maar volgens mij kun je ook alleen maar je boodschappen aanpassen en niet je dag+tijd? Welke truc had je gevonden dan (los van het feit dat het blijkbaar niet echt werkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:20:
https://www.ad.nl/economi...hil-van-inzicht~ab4db2a4/

Hij zit er bijkans korter dan de rijen tegenwoordig in hun winkels. Ik denk dat het een grote fout is geweest om de speelgoedwinkels samen te voegen en daarna af te stoten. Kinderen komen nog steeds graag met opa en oma in die winkels, veel meer belevenis dan online voor de kleintjes. De Blokker hebben we het al over gehad.
Maar juist die belevenis ontbrak/ontbreekt vaak in die speelgoedwinkels. Het zijn wat dozen in rekken en that's it. Ik denk dat je met die belevenis inderdaad mensen wel nog naar fysieke winkels kan trekken. Zorg dat er demo's zijn van speelgoed, laat kinderen eens ervaren hoe zoiets is, dat spreekt volgens mij veel meer tot de verbeelding dan een uitstalling van wat dozen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Metalfreak schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:22:
[...]

Maar juist die belevenis ontbrak/ontbreekt vaak in die speelgoedwinkels. Het zijn wat dozen in rekken en that's it. Ik denk dat je met die belevenis inderdaad mensen wel nog naar fysieke winkels kan trekken. Zorg dat er demo's zijn van speelgoed, laat kinderen eens ervaren hoe zoiets is, dat spreekt volgens mij veel meer tot de verbeelding dan een uitstalling van wat dozen.
Mwah, mijn ervaring met kinderen is dat de dozen al heel wat zijn, denk eraan, om de bovenste dozen te zien moet een uk van 5 of 6 nog helemaal naar boven kijken, rekken van 1,80 zijn voor hun als rekken van 3-4m voor ons :P

En dan schudt je een doos, en hoor je het geluid van Lego ofzo, ja, dat heeft nog wel een magisch effect hoor, ik merk dat ik zelfs een brakke speelgoedwinkel als de Intertoys meer vind hebben dan iets via internet kopen.

Demo's etc zou leuk zijn, maar dat deed de Toys R Us ook, en die is failliet gegaan, mede daardoor, want het kost gewoon veel geld, waardoor je producten duur worden, waardoor mensen heel leuk naar je demo gaan, en ondertussen op hun smartphone hetzelfde product voor 30% minder op Amazon kopen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

RobinHood schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:34:
[...]

Mwah, mijn ervaring met kinderen is dat de dozen al heel wat zijn, denk eraan, om de bovenste dozen te zien moet een uk van 5 of 6 nog helemaal naar boven kijken, rekken van 1,80 zijn voor hun als rekken van 3-4m voor ons :P

En dan schudt je een doos, en hoor je het geluid van Lego ofzo, ja, dat heeft nog wel een magisch effect hoor, ik merk dat ik zelfs een brakke speelgoedwinkel als de Intertoys meer vind hebben dan iets via internet kopen.

Demo's etc zou leuk zijn, maar dat deed de Toys R Us ook, en die is failliet gegaan, mede daardoor, want het kost gewoon veel geld, waardoor je producten duur worden, waardoor mensen heel leuk naar je demo gaan, en ondertussen op hun smartphone hetzelfde product voor 30% minder op Amazon kopen.
Mijn kids gaan ook gewoon nog helemaal door het lint in een intertoys, zouden de hele winkel leegkopen als het zakgeld toereikend was >:)

Waar het fout gaat bij die winkels is het prijspeil, intertoys zat al een tijd net boven de MSRP van bijvoorbeeld Lego, en dat wordt steeds grover (zoek voor de grap eens de speed champions mclaren 720s op, €22 Tov €18 bij lego zelf), en het assortiment in de winkel is ook vaak verre van compleet. Als ik dus een verjaardagscadeautje moet hebben komt het gewoon van bol.com, die onder lego MSRP zitten, en vaak ook nog best fors.

Dus ja, de kids brengen hun zakgeld er nog wel naar toe, maar de grotere cadeaus van de volwassenen leveren ze niet (lang/veel) meer

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Plus ze worden gebruikt om met de koters rond te kijken voor het verjaardag-/sinterklaaslijstje waarna paps het vervolgens bij een winkel bestelt die het gewoon lekker thuis bezorgt voor weinig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
vectormatic schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:37:
Waar het fout gaat bij die winkels is het prijspeil, intertoys zat al een tijd net boven de MSRP van bijvoorbeeld Lego, en dat wordt steeds grover (zoek voor de grap eens de speed champions mclaren 720s op, €22 Tov €18 bij lego zelf), en het assortiment in de winkel is ook vaak verre van compleet. Als ik dus een verjaardagscadeautje moet hebben komt het gewoon van bol.com, die onder lego MSRP zitten, en vaak ook nog best fors.
Dat van boven de adviesprijs gaan zitten is echt onbegrijpelijk en vaak ook een signaal dat het niet lang meer gaat duren. Wanneer snappen bedrijven nou eens dat hogere prijs != hogere winst. Wij kopen er ook nooit tenzij iets extreem in de aanbieding is. De Sinterklaas en Kerstinkopen(alles Lego) van vorig jaar heb ik van Amazon.co.uk gehaald, dat was zo'n 50% goedkoper dan de Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RobinHood schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:34:
[...]

Als ouder wil je ook de winkel weer uitkunnen. Dan is een demo niet handig. :+ Dan sla je die winkel de volgende keer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het wordt nog erger als je zo'n ouderwetse modelbouwwinkel binnenloopt, dan willen de kids er zelfs overnachten... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Bestaan er nog modelbouwwinkels dan? :) Die sector lijkt nog harder geraakt dan de speelgoedsector. Hoewel veel winkeliers er ook mee stoppen vanwege pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

gold_dust schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:32:
Bestaan er nog modelbouwwinkels dan? :) Die sector lijkt nog harder geraakt dan de speelgoedsector. Hoewel veel winkeliers er ook mee stoppen vanwege pensioen.
Ik denk dat modelbouwwinkels vooral sluiten omdat hun klanten naar een verpleeghuis of onder de zoden gaan.

Hier zit wel een speelgoedwinkel met wat modelbouwspullen voor erbij, maar het enige wat een beetje loopt is het het hoekje met afgesprijsde spullen.

En de 15 jonge modelbouwers die Nederland kent, zal hun meuk wel online kopen :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Is het probleem gewoon niet dat er teveel soorten modelbouwartikelen zijn in vele soorten en maten?
Dan moet je als winkel voor veel geld aan artikelen op voorraad houden met een lage omloopsnelheid. Je kunt dan beter primair een webwinkel zijn met als bij-inkomsten een fysieke winkel waar je lokale bezoekers mee van dienst kunt zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Leveranciers als Hobbyking, Aliexpress, Banggood, etc hebben ook veel schade aangericht in de modelbouwsector. Zowel onder Europese fabrikanten als onder winkeliers, die anderzijds ook allemaal veel te duur waren dus het ook aan zich te danken hebben. Wel jammer dat het rondkijken in de modelbouwwinkel niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

En weer een mooi voorbeeld:
Van een "grote" keten krijgen we wekelijks huis-aan-huis-folders binnen. Helaas maakt een bezorger er een potje van en krijgen sommige huizen soms gewoon weken lang geen folder binnen.
Vervolgens in een vestiging naar de bedrijfsleider gevraagd met de mededeling dat de folders regelmatig niet worden bezorgt. Antwoordt hij dat dat door het hoofdkantoor wordt geregeld en hij er zelf verder niks aan wil gaan doen. 8)7

Dan krijg je dus informatie waarmee je eventueel meer klanten kunt trekken (want daarom geef je een folder uit), en dan ga je er helemaal niks mee doen. :X Geen wonder dat sommige winkels niet kunnen voortbestaan.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tja, slecht management heb je overal. Dat is niet per se iets van de fysieke winkel. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Onbekend schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:12:
En weer een mooi voorbeeld:
Van een "grote" keten krijgen we wekelijks huis-aan-huis-folders binnen. Helaas maakt een bezorger er een potje van en krijgen sommige huizen soms gewoon weken lang geen folder binnen.
Vervolgens in een vestiging naar de bedrijfsleider gevraagd met de mededeling dat de folders regelmatig niet worden bezorgt. Antwoordt hij dat dat door het hoofdkantoor wordt geregeld en hij er zelf verder niks aan wil gaan doen. 8)7

Dan krijg je dus informatie waarmee je eventueel meer klanten kunt trekken (want daarom geef je een folder uit), en dan ga je er helemaal niks mee doen. :X Geen wonder dat sommige winkels niet kunnen voortbestaan.......
Die bedrijfsleider kan daar ook niks mee. Die stopt terecht zijn energie liever in zaken waar hij wel invloed op heeft. Maandag gewoon even het nummer van het klachtenloket van die folder-verspreider bellen. Die kunnen er wel wat aan doen. :z

Of liever nog: Plak een mooie sticker op je brievenbus en bekijk die folders online... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:49:
[...]

Die bedrijfsleider kan daar ook niks mee. Die stopt terecht zijn energie liever in zaken waar hij wel invloed op heeft. Maandag gewoon even het nummer van het klachtenloket van die folder-verspreider bellen. Die kunnen er wel wat aan doen. :z

Of liever nog: Plak een mooie sticker op je brievenbus en bekijk die folders online... :)
Net of de lokale bedrijfsleider er op zit te wachten wat ze op het hoofdkantoor nou weer als actie verzinnen en waar hij z'n winkel op in moet gaan richten. En dan nog klanten die blijkbaar toch wel komen die over een folder gaan zeuren, hoogst irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het ging er mij meer om dat er totaal geen interesse meer naar de lokale bevolking toe is.
Als straks het hoofdkantoor besluit om die betreffende vestiging te sluiten, moeten ze dan niet klagen en hebben ze dat aan hunzelf te danken. Je moet als vestiging immers weten wat er lokaal afspeelt en als je dat negeert is het einde nabij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Hej, zo’n foldertje is prima WC-vermaak, handzaam en na gebuik kan het de container in. Wel zo fris itt een tablet :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
[...]

Dit is toch echt een actie die de bedrijsleider behoort op te pakken. Door de slechte bezorging van de folders komen er mogelijk minder klanten in zijn winkel, waardoor hij minder verkoopt. Het gaat er niet om dat de klager zijn foldertje wel of niet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13
Metalfreak schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:22:
[...]

Zelf doen we een niche in speelgoed(houten- paarden & boerderijspeelgoed); met in de showroom een speeltafel en een aparte ruimte met een diorama. Een compleet landschap met de modellen die we verkopen. En die combi werkt. Vanmiddag nog iemand geholpen die ons ook via YouTube had leren kennen waar nu ruim 800 video's op staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

Ik denk dat je het als winkelier nooit goed kan doen .

De ene groep klanten wil dat je concurreert met het internet, met dezelfde prijzen, misschien een fractie hoger. De andere groep wil service en is soms ook bereid om daarvoor te betalen. De laatste groep gebruikt je winkel als etalage en besteld het toch bij webwinkels.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Marc H schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:34:
Ik denk dat je het als winkelier nooit goed kan doen .

De ene groep klanten wil dat je concurreert met het internet, met dezelfde prijzen, misschien een fractie hoger. De andere groep wil service en is soms ook bereid om daarvoor te betalen. De laatste groep gebruikt je winkel als etalage en besteld het toch bij webwinkels.
Ik neem aan dat je de 1e groep bedoelt ipv laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Je kunt het inderdaad nooit goed doen (lees: perfect). Er zijn immers altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn.

Je moet als ondernemer zelf zoeken en uitvinden waarmee je de klanten (in dit geval consumenten) het beste van dienst kunt zijn. En je moet kijken of de verwachte opbrengsten hoog genoeg zijn om jouw uitgaven te compenseren. Vaak is de conclusie dat je beter een internetwinkel kunt hebben dan een winkel in een dorp of kleine stad, maar som ook niet. Tegenwoordig zijn de lokale biologische winkels erg in trek, of winkels met verse etenswaren met een eigen bezorgdienst tussen 16.00 uur en 19.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
pacificocean schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:51:
[...]

Ik neem aan dat je de 1e groep bedoelt ipv laatste.
Ik vermoed dat hij daarmee een derde en laatste groep bedoelt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kreeg vandaag bericht dat ik eindelijk door de wachtrij heen was bij Picnic (vanaf plek 3800, duurde een maand) en zojuist mijn eerste bestelling geplaatst.

Alles gaat via de app, die overzichtelijk en duidelijk is. Positieve en negatieve dingen die mij opvallen in vergelijking met AH's bezorgdienst:

+ Geen bezorgkosten (AH is 4 EUR per keer of 8 EUR per maand met een abonnement)
+ Bestellen kan al vanaf 25 EUR (AH is vanaf 70 EUR)
+ Online betalen (Geen gehannes met pin automaten aan de deur)
+ Goedkoper, zeker als je huismerk artikelen besteld

- Veel minder aanbod. Hier lopen ze ver achter op AH maar ik begrijp dat ze druk bezig zijn het assortiment elke week uit te breiden.
- Bezorgen op dag van eigen keuze maar niet eigen tijdslot. Ik kon er maar 1 per dag kiezen. Bij AH heb je keuze uit meerdere tijdslotten per dag.
- Ze bezorgen niet in die handige kratjes maar gewoon plastic tassen (die je wel weer mee terug kunt geven).

Maandag komen ze langs in zo'n schattig klein vrachtautootje, ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

kazuka schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:35:

- Veel minder aanbod. Hier lopen ze ver achter op AH maar ik begrijp dat ze druk bezig zijn het assortiment elke week uit te breiden.
Je kunt ook heel gemakkelijk in de app aangeven dat je iets mist. Als er genoeg animo voor is wordt het toegevoegd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AH is 10 euro per maand bij een jaarabo, onbeperkt bezorgen op alle dagen. Nu heb ik dus telkens het zaterdagochtend tijdslot die normaal 7,95 kost. Onder de 70 euro heb ik de weekboodschappen nog niet gehad. :+ Effectief betaal ik 2 tot 2,50 per bezorging.

Wel een slimme manier van AH om klanten te houden door de abonnementsvorm, maar op dit moment is hun bezorgdienst gewoon beter dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
U123456 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:40:
[...]
Daar was ik ook bang voor bij PostNL. Maar het viel mee. Gekozen voor bezorging ‘s avonds tussen 18-22 uur. Op de bezorgdag zelf kreeg ik ‘s ochtends een e-mail dat het tussen 19-20 uur zou worden. En rond half acht stond er inderdaad een witte PostNL-bus met een bezorger voor de deur. Ik moest wel de papieren tassen met boodschappen aan de deur aanpakken. Meelopen naar de keuken, zoals bij Picnic, was er niet bij. :)
Ook hier getest met stockon.
Eerste levering was te laat, met foute berichtgeving vooraf en achteraf, dus steeds voor niet thuis blijven.
Tweede levering klopte geen hout van, veel producten gewisseld (dus fout geleverd) en slecht verpakt.
Derde levering vandaag ontvangen, erg goed verpakt, maar helaas weer een product (waar ik er meerdere van had) missend.
Alles wel steeds netjes opgelost en verrekend door stockon, snel geregeld via de chat, maar dit zou niet nodig moeten zijn.
Lijkt wel dat ze snel leren, bijvoorbeeld qua verpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan er geen 'Ervaringen met online de dagelijkse boodschappen bestellen' -topic komen?

Daar gaat het de laatste pagina's nu vooral over en tot de ondergang van een fysieke supermarkt heeft dat nog niet geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
sambalbaj schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:01:
Kan er geen 'Ervaringen met online de dagelijkse boodschappen bestellen' -topic komen?

Daar gaat het de laatste pagina's nu vooral over en tot de ondergang van een fysieke supermarkt heeft dat nog niet geleid.
Ik denk eerlijk gezegd dat het woordje 'nog' hierin vrij belangrijk is. Nu is het natuurlijk wel zo dat supermarkten best goed meegaan met deze trend in tegenstelling tot wat de warenhuizen hebben gedaan en dus waar ze door kapot zijn gegaan.

Als deze online bezorgdiensten steeds beter worden, is er straks ook waarschijnlijk geen supermarkt meer. Dat zal vast niet in de komende 5 jaar zijn, maar denk meer over 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De supermarkt zit hier om de hoek, dus laten bezorgen door AH vind ik zonde van m'n geld.
Als de kosten van bezorgen omlaag gaan en de prijzen van een online aanbieder vergelijkbaar of lager zijn dan een fysieke winkel dan laat ik het gewoon thuisbezorgen.

Ben ook erg benieuwd naar Picnic, jammer genoeg bezorgen ze hier nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Supermarkten sluiten hier in de buurt al in de kleine dorpen, soms worden ze nog open gehouden door vrijwilligers en er is ook een project waarbij gehandicapten vakken vullen of cassiere zijn waarbij de eigenaar van de winkel waarschijnlijk een nieuwe, lucratievere bron van inkomsten heeft aangeboord dan boodschappen verkopen in een krimpende afzetmarkt: subsidie van de overheid binnen harken voor het gehandicapten traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:15:
De supermarkt zit hier om de hoek, dus laten bezorgen door AH vind ik zonde van m'n geld.
Als de kosten van bezorgen omlaag gaan en de prijzen van een online aanbieder vergelijkbaar of lager zijn dan een fysieke winkel dan laat ik het gewoon thuisbezorgen.

PicNic doet alsof het "best of both worlds" is, goedkoop en thuisbezorgen.
Het hele systeem van maar enkele bezorgblokken in de week per locatie is slim en goed voor de efficiëntie, maar is eigenlijk natuurlijk erg klant-onvriendelijk. Als AH online nu eenzelfde strategie toe zou passen zou de wereld te klein zijn waarschijnlijk.

PicNic groeit erg hard, maar is nog steeds een zeer, zeer kleine speler die echt nog geen supermarkt uit het straatbeeld laat verdwijnen. Daarbij is PicNic opgericht puur als start-up, met als doel ooit verkocht te worden. Het zou mij helemaal niets verbazen als dit 1 van de huidige grote fysieke supermarktketens is.
sambalbaj schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:01:

Supermarkten zijn nu, zeker qua vierkante meters, nu eenmaal een erg groot deel van het winkelaanbod. Niet gek dat het vaak hierover gaat dan toch?

[ Voor 17% gewijzigd door yannickie111 op 08-05-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gold_dust schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:32:
Supermarkten sluiten hier in de buurt al in de kleine dorpen...
Maar dat hoeft niet per se met online shoppen te maken te hebben. Supermarkten moeten nou eenmaal steeds groter worden en meer klanten hebben om rendabel te blijven en mee te kunnen in de prijzenoorlog. Geen idee hoeveel inwoners/klanten je nodig hebt om een standaard supermarkt (geen XL of zo) van de Jumbo, Plus, AH, Dirk, Hoogvliet, Aldi, Lidl of zo rendabel te houden maar ik gok dat het onder de 3000 inwoners al erg lastig wordt.

In sommige kleine dorpen heeft zo'n supermarkt dan nog een regio functie voor de omliggende dorpen, maar dan deel je dus een supermarkt met vier of vijf dorpen. Iemand cijfers hier over? En hoeveel klanten bijvoorbeeld een kapperszaak nodig heeft om rendabel te zijn...? O-)

Uitzonderingen zijn de kleine (goedkope) Turkse (etc.) supermarkten en Toko's en zo en kleine snelle (dure) gemakswinkels als de AH To Go, maar ook die vind je niet in kleine dorpen maar alleen in steden en op stations en zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 08-05-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:15:

AH bezorgt voor negen euro per maand als je je beperkt tot dinsdag, woensdag en donderdag. Er is ook iedere week wel een aanbieding met gratis bezorging, bijvoorbeeld bij zes flessen cola. Via de website krijg je ook "persoonlijke" bonusaanbiedingen die je in de winkel niet krijgt.

Het grote nadeel is dat je minimaal voor 75 euro moet bestellen. Daarnaast is de appie ook niet echt goedkoop. Maar als je toch zoveel boodschappen doet (omdat je met een gezin bent) en je al je boodschappen bij de appie doet (wat ik je niet kan aanraden), voor het geld hoef je het dus niet te laten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Shabbaman die persoonlijke bonusaanbiedingen krijg je ook als je naar de winkel gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Shabbaman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:38:
Het grote nadeel is dat je minimaal voor 75 euro moet bestellen. Daarnaast is de appie ook niet echt goedkoop. Maar als je toch zoveel boodschappen doet (omdat je met een gezin bent) en je al je boodschappen bij de appie doet (wat ik je niet kan aanraden), voor het geld hoef je het dus niet te laten.
Dat hoor je wel vaker maar ik zie, in ieder geval voor ons uitgavenpatroon, zo goed als geen prijsverschil meer tussen Lidl enerzijds en AH, Jumbo anderzijds. AH is zelfs soms goedkoper dan Lidl. Andere supermarkten kom ik vrijwel niet. De tijden dat de discounters goedkoper waren zijn inmiddels voorbij. Ik heb gemerkt dat ik bij de Lidl niet meer goedkoper uit ben dan bij de AH en de Jumbo, het is er altijd druk, lange rijen bij de kassa, groente en fruit zijn 's avonds op, eetbaar brood hebben ze niet, en het personeel heeft in tegenstelling tot onze AH geen klantvriendelijkheidstraining gehad dus ik kom er sinds een tijd al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Tsurany schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:03:
@Shabbaman die persoonlijke bonusaanbiedingen krijg je ook als je naar de winkel gaat.
Nou, dan weet je ook hoe vaak ik naar de winkel ga. Hoe krijg je die aanbiedingen dan? Via dezelfde app?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Shabbaman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Nou, dan weet je ook hoe vaak ik naar de winkel ga. Hoe krijg je die aanbiedingen dan? Via dezelfde app?
Zowel in de app als de website kan ik ze zien. Ze worden bij het afrekenen automatisch verrekend of wanneer je ze scanned met de zelfscanner.,

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Shabbaman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:28:
[...]

offtopic:
Ze zijn gelinkt aan je bonuskaart en je kunt ze zien in de Appie app of op AH.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
gold_dust schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Dat hoor je wel vaker maar ik zie, in ieder geval voor ons uitgavenpatroon, zo goed als geen prijsverschil meer tussen Lidl enerzijds en AH, Jumbo anderzijds. AH is zelfs soms goedkoper dan Lidl. Andere supermarkten kom ik vrijwel niet. De tijden dat de discounters goedkoper waren zijn inmiddels voorbij. Ik heb gemerkt dat ik bij de Lidl niet meer goedkoper uit ben dan bij de AH en de Jumbo, het is er altijd druk, lange rijen bij de kassa, groente en fruit zijn 's avonds op, eetbaar brood hebben ze niet, en het personeel heeft in tegenstelling tot onze AH geen klantvriendelijkheidstraining gehad dus ik kom er sinds een tijd al niet meer.
Raar, want ik kan duidelijk zien aan mijn bonnetje of ik bij de Aldi/lidl/Jumbo/AH boodschappen doe. Dit komt vooral omdat ik een hekel aan boodschappen doen heb. Dus gaat het meteen in bulk. Dan beginnen verschillen van 10c op een product dus wel op te vallen.
Als je vaak een beetje haalt dan is het absolute verschil veel minder natuurlijk. En die lange rijen zijn ook makkelijk te omzeilen met het tijdstip van boodschappen doen. Verder lopen er bij de AH ook horken en bij de goedkopere vriendelijke mensen.

Verder zie ik de super niet zo snel verdwijnen. Online boodschappen doen is leuk, maar erg vervelend als je pak suiker leeg is. Tenzij je natuurlijk een hele leuke buurvrouw hebt :+

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Supermarkten zijn juist in opkomst. Ze spelen ook in op nieuwe ontwikkelingen, door distributie samen te laten lopen met hun bezorgdienst en door pinapparaten en Bol.com punten in hun winkels te stallen. En niet te vergeten de opkomst van zelfscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Lees hierboven dat Jumbo en AH op 1 hoop geharkt worden, terwijl ;ik het verschil tlussen die 2 groot vind. Voor A-merken hoef je niet naar Jumbo, maar bij Jumbo moet je huismerk pakken, dat is meestal lekkerder en goedkoper. Echt wel dat 't 3 tot 5 euro's scheelt op een tas van zeg 15 a 22 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Kan het weer over het onderwerp van het topic gaan? Bedankt!

De discussie over welke thuisbezorging voor supermarktboodschappen beter is (AH vs PicNic vs Jumbo etc) kan in een eigen topic toch...

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 10-05-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het heeft al aardig wat bakkers en slagers de kop gekost. Nu zie je ook dat het aantal supermarktorganisaties aardig is afgenomen. Zoals eerder genoemd, in dorpen met minder dan 1500 inwoners wordt er al niet geëxploiteerd en een winkel van 1500-2000m² heeft zo 5000 inwoners achterland nodig.

De strijd zal langzaam ontwikkelen richting de beste en/of goedkoopste bezorgdienst. Dan zal het veel harder gaan met de winkelsanering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:45:
Het heeft al aardig wat bakkers en slagers de kop gekost. Nu zie je ook dat het aantal supermarktorganisaties aardig is afgenomen. Zoals eerder genoemd, in dorpen met minder dan 1500 inwoners wordt er al niet geëxploiteerd en een winkel van 1500-2000m² heeft zo 5000 inwoners achterland nodig.

De strijd zal langzaam ontwikkelen richting de beste en/of goedkoopste bezorgdienst. Dan zal het veel harder gaan met de winkelsanering.
Ik heb meer het idee dat het in een richting gaat van verdeling / zonering van dergelijke distributie, buiten stedelijke sectoren begint het toch te lijken op een kaartje waar vermijden van concurrentie voor dat streven een doel lijkt te zijn.

Maar inderdaad, versnelling van winkelsanering hoe dan ook.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online

Niet, als de flexcontracten aangepakt worden. Dit soort inpakdienst is ultiem geschikt voor flex oproep voor 4 uurtjes...van 3 uur snachts tot 7, hopelijk wordt dat aangepakt, dan zal je zien dat bezorgdiensten duur worden. Heb zo een hekel aan dit soort flex dat ik hoop dat mensen nog steeds naar de winkels gaan ipv dat een bepaald deel wordt uitgebuit in hun contracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Als alleenstaande moet ik echt m'n best doen om aan de 70 euro van AH te komen om te bezorgen. Dan is Picnic veel makkelijker. Hier bezorgen ze op dinsdag ('s avonds) en zaterdag (overdag), dan heb ik gewoon verse spullen maar vooral geen gedoe met pinnen, kratten, en andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Winkels zullen blijven bestaan. Vaak willen mensen toch eerst iets zien en voelen voordat ze iets kopen. Hoe ziet de witlof eruit, en hoe geel/groen/bruin zijn de bananen? En daarnaast is het grote voordeel dat je op jouw ideale eigen tijdstip naar de winkel toe kunt, terwijl je anders je kostbare tijd zit te verspillen met wachten op de bezorgdienst voor jouw avondmaaltijd.

Ik verwacht dat de bezorgdiensten een goede concurrentie gaan geven op de supermarkten, maar voorlopig behouden de supermarkten nog een voorsprong. Ze moeten alleen zorgen dat ze geen lege schappen hebben, want dan verkopen ze inderdaad niks meer. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Supermarkten en online bezorgdiensten hoeven geen concurrenten van elkaar te zijn. Het vult elkaar aan.
Als ik naar de supermarkten om mij heen kijk worden die 1 voor 1 overgenomen door Hema (Alibaba) . Op zich veranderd er weinig behalve dat ze nu ook bezorgen. Ee loopt personeel rond want de producten van een online bestelling verzameld en vervolgens in een doos doet en koerier verzend het. Binnen 30 min kan ik mijn bestelling binnen hebben. Of ik loop er gewoon heen als ik die sinaasappelen eerst ff wil zien etc. Perfecte combo van beide. Scheelt een logistieke distro op te moeten zetten en je bereik is veel groter door gebruik te maken van bestaande supermarkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Jeoh schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:30:
Als alleenstaande moet ik echt m'n best doen om aan de 70 euro van AH te komen om te bezorgen. Dan is Picnic veel makkelijker. Hier bezorgen ze op dinsdag ('s avonds) en zaterdag (overdag), dan heb ik gewoon verse spullen maar vooral geen gedoe met pinnen, kratten, en andere ongein.
70 euro minimaal??? Ik kan me echt niet herinneren hoe lang geleden het wel niet is geweest dat ik een rekening van 70 euro in de supermarkt had en dan zijn we met z'n 2-en. Daar zou ik dus echt never nooit aan komen. Ik heb verder twee supermarkten liggen op de 5 minuten fietsen van mijn werk naar huis, dus het is ook niet echt een issue om daar even langs te gaan op de terugweg.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:57:
Scheelt een logistieke distro op te moeten zetten en je bereik is veel groter door gebruik te maken van bestaande supermarkten.
Dit vraag ik me altijd af.
Een logistieke distro staat meestal op een bedrijventerrein, kan direct de spullen aannemen van leveranciers, hoeft geen winkelinrichting te hebben en kan veel meer voorraad houden als dat voordelig is. Spullen hoeven niet uitgepakt in rekken te staan etc. etc.
Als je gebied groter is, heb je meer orders en meer doorloop. Dan loop je niet het risico dat je medewerkers niks te doen hebben. Daarnaast heb je toch al distro's nodig voor je winkels, dus het hangt er vanaf waar ze staan. Misschien dat de distro's wel op plaatsen gaan komen waar ook veel bestellingen kunnen worden afgeleverd.

Het hangt natuurlijk van je product af. Maar als ik zie dat bijvoorbeeld Toemen Modelbouw nu ook een eigen distro heeft opgezet, terwijl ze daarvoor alles door de winkel deden, dan is er dus toch een moment dat een winkel niet meer functioneert als (lokale) distro.

In het VK viel me vooral op dat de grotere supermarkten gewoon alles aanbieden. Dus thuisbezorgen, click & collect, handscanners, zelfscan kassa's en gewone kassa's. Blijkbaar is daar keuze belangrijker dan de kosten. Maar goed, daar heb je ook dat de Cola aanbieding (2de fles halve prijs oid) duurder is dan de 4-pack die ergens onderin het rek staat. De gemiddelde NL-er is daar wat scherper op.
Overigens in het VK, die heel veel consumeren, gaat het nu heel slecht met de winkels, daar klapt de ene na de andere keten. Kerst viel niet mee, dus nu gaan ze met bosjes onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier is onder de 70 euro al jaren onmogelijk. Gewoon weekboodschappen van 2 volwassenen + 2 kinderen.

Overigens is de supermarkt een noodzakelijk kwaad in mijn schaarse weekendtijd ('s avonds hoef je hier helemaal niks te verwachten van de vulploeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:07:
Hier is onder de 70 euro al jaren onmogelijk. Gewoon weekboodschappen van 2 volwassenen + 2 kinderen.
Bij de Lidl heb je voor minder dan 100 euro je achterbak vol goed spul is mijn ervaring, 1x per week met z'n zessen komt dat wel op.

Maar we gaan wat offtopic... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
Op youtube zag ik een interessante serie van een Amerikaan die 'dode malls' filmt: dead mall series. Erg verslavend deze serie. Het gaat om malls die meestal nog wel open zijn maar vrijwel geen winkels meer hebben en binnenkort waarschijnlijk gaan sluiten.

Ook in de stad in Duitsland waar ik af en toe ga winkelen is een dode mall: Ems-park. Die jaren 70 stijl en gebrek aan onderhoud kon ook echt niet meer. Volgens mij heeft Nederland het verschijnsel mall nooit echt gekend, ik heb het in ieder geval nooit ergens gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Mall uit het eerste filmpje even snel doorgeklikt, maar dat ziet er misschien nog wel beter uit als het gemiddelde winkelcentrum in Nederland.

De leegstand hier in de regio is trouwens veel minder de laatste tijd. Zal wel met de aantrekkende economie te maken hebben. Op lange termijn verwacht ik wel dat veel gaat verdwijnen. Ik koop tegenwoordig echt 99% online. (exclusief voedingsmiddelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:11:
De Mall uit het eerste filmpje even snel doorgeklikt, maar dat ziet er misschien nog wel beter uit als het gemiddelde winkelcentrum in Nederland.

De leegstand hier in de regio is trouwens veel minder de laatste tijd. Zal wel met de aantrekkende economie te maken hebben. Op lange termijn verwacht ik wel dat veel gaat verdwijnen. Ik koop tegenwoordig echt 99% online. (exclusief voedingsmiddelen)
Inderdaad, het zijn vaak nog steeds prachtige gebouwen alleen vaak wat ik verval geraakt. Amerika is veel rijker dan Nederland. Hier hadden dit soort consumptie tempels nooit gekund.

Wat ik uit die serie haal zijn dat de redenen voor teruglopende bezoekers in malls zijn:
- verval van de buurt rondom de mall
- online winkelen
- overaanbod in retail
- opkomst van kleinere winkels buiten de malls(ironisch gezien waren de malls in de eerste instantie de reden dat soort kleine winkels verdwenen)
- verandering van de tijdsgeest, malls zijn een verschijnsel uit de jaren 70 en 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Is het niet zo dat vooral de winkelstraten in de oudere steden leeglopen (met o.a. weinig/onhandige/dure parkeergelegenheid)? Ik zie/zag in bijv. een Amersfoort, Zwolle, Groningen, etc. steeds meer leegstand (of het word opgevult door koffiezaakjes), maar als ik bijvoorbeeld Almere City Mall zie, met voldoende parkeergelegenheid en redelijk moderne staat, die lijkt het aardig goed te doen. Ook de bekende outlet malls in Roermond en Lelystad draaien volgens mij wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Waar ik mij gisteren bijvoorbeeld ergerde was dat het Anno 2018 nog steeds niet mogelijk is om een up to date schema te hebben van de openingstijden.
Ik wilde wat onderdelen voor mijn fiets halen en volgens zowel de websites 9Hans struyk) als Google waren de winkel open waarbij "de openinghstijden ivm pinksteren kunnen wijzigen".

Sorry hoor, maar als je met kerst open bent (zo'n beetje de enige "grote" feestdag voor de gelovigen) kun je het m.i. niet maken om met iets onbenulligs als pinksteren (pasen waren ze open) beide verstigingen gesloten te hebben.

Het gaat hier om Amsterdam, niet een of ander onbekend biblebelt gat.

Dat de lokale fietsenboer (2-3 man personeel) gesloten is begrijp ik, maar als op alle andere "feestdagen" je wel open bent, maar nu geen personeel kan vinden, is het toch een kleine moeite om dat tegenwoordig ergens te vermelden of kenbaar te maken.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Koos2009 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:31:
Waar ik mij gisteren bijvoorbeeld ergerde was dat het Anno 2018 nog steeds niet mogelijk is om een up to date schema te hebben van de openingstijden.
Ik wilde wat onderdelen voor mijn fiets halen en volgens zowel de websites 9Hans struyk) als Google waren de winkel open waarbij "de openinghstijden ivm pinksteren kunnen wijzigen".

Sorry hoor, maar als je met kerst open bent (zo'n beetje de enige "grote" feestdag voor de gelovigen) kun je het m.i. niet maken om met iets onbenulligs als pinksteren (pasen waren ze open) beide verstigingen gesloten te hebben.

Het gaat hier om Amsterdam, niet een of ander onbekend biblebelt gat.

Dat de lokale fietsenboer (2-3 man personeel) gesloten is begrijp ik, maar als op alle andere "feestdagen" je wel open bent, maar nu geen personeel kan vinden, is het toch een kleine moeite om dat tegenwoordig ergens te vermelden of kenbaar te maken.
Als ik eerlijk ben komt Amsterdam voor mij qua openingstijden en dagen meer over dan een dorp dan de meeste dorpen heir in de buurt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
icecreamfarmer schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:14:
[...]

Als ik eerlijk ben komt Amsterdam voor mij qua openingstijden en dagen meer over dan een dorp dan de meeste dorpen heir in de buurt.
Je bedoelt dat je Amsterdam qua openingstijden en dagen op een dorp vind lijken, of lees ik het verkeerd?

Hier is Appie op ma-zo van 8-22 open (zondag vanaf 10 meen ik).
Toen een vriend me vroeg of ik wat wilde kopen in de bonus die zondag omdat het de laatste dag was omdat zijn AH al om 1800 dicht was vond ik dat echt vreemd.
Net als toen in Nijmegen de enige appie pas om 1600-2000 open ging op zondag.
Zelfs in Breda (Het almere van het zuiden ;) ) zijn ze gewoon op "gewone" tijden geopend.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koos2009 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:31:
Misschien is dit dan de reden

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Koos2009 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Je bedoelt dat je Amsterdam qua openingstijden en dagen op een dorp vind lijken, of lees ik het verkeerd?

Hier is Appie op ma-zo van 8-22 open (zondag vanaf 10 meen ik).
Toen een vriend me vroeg of ik wat wilde kopen in de bonus die zondag omdat het de laatste dag was omdat zijn AH al om 1800 dicht was vond ik dat echt vreemd.
Net als toen in Nijmegen de enige appie pas om 1600-2000 open ging op zondag.
Zelfs in Breda (Het almere van het zuiden ;) ) zijn ze gewoon op "gewone" tijden geopend.
Yep.

Ik woon in een Brabants dorp van 25k inwoners en hier zijn 3 supermarkten open op zondag. En dat al vanaf een uur of 8. Een ah is zelfs 365 dagen per jaar open tot 22.00 zelfs op kerstavond en eerste kerstdag.
Moest ik laatst in Utrecht iets kopen is die ah in het centrum dicht op zondag. Ga ik uit in Amsterdam sluiten de kroegen om 00:30. In Tilburg kan ik vrijwel elke avond tot 03:30 rondhangen elke dag en zeker in het weekend.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 16:03
Dat heeft te maken met plaatselijke regels. In gemeente Smallingerland zat een vnml christelijke gemeenteraad, mensen in Drachten die op zondag naar de supermarkt willen mogen gaan winkelen in Beetsterzwaag, in Smallingerland is koopzondag verboden en zijn uitzonderingen onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
gold_dust schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Inderdaad, het zijn vaak nog steeds prachtige gebouwen alleen vaak wat ik verval geraakt. Amerika is veel rijker dan Nederland. Hier hadden dit soort consumptie tempels nooit gekund.

Wat ik uit die serie haal zijn dat de redenen voor teruglopende bezoekers in malls zijn:
- verval van de buurt rondom de mall
- online winkelen
- overaanbod in retail
- opkomst van kleinere winkels buiten de malls(ironisch gezien waren de malls in de eerste instantie de reden dat soort kleine winkels verdwenen)
- verandering van de tijdsgeest, malls zijn een verschijnsel uit de jaren 70 en 80
Uh ken je Zuidplein niet? Oosterhof? De Lijnbaan (de Lijnbaan was vroeger overdekt)?

Ook in Nederland hebben we "malls".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

icecreamfarmer schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:14:
[...]

Dat is me ook al vaker opgevallen ja. Niet echt openingstijden die bij een wereldstad als Amsterdam pretendeert te zijn horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:34:
[...]
Moest ik laatst in Utrecht iets kopen is die ah in het centrum dicht op zondag. Ga ik uit in Amsterdam sluiten de kroegen om 00:30. In Tilburg kan ik vrijwel elke avond tot 03:30 rondhangen elke dag en zeker in het weekend.
In Amsterdam kan horeca verschillende soorten verguninngen aanvragen. Afhankelijk van je vergunning kan je dus door de weeks tot 04:00 open blijven. Vroeger was dit strikter in die zin dat de openingstijden voor nachtzaken korter waren (je mocht pas om 17:00 open oid). Daarnaast is er 24/7 horeca in Amsterdam.

Openingstijden
Alcoholvrij bedrijf: 07.00-01.00 uur, weekend tot 03.00 uur
(centrum: 07.00 – 03.00 uur, weekend tot 04.00 uur)
Alcoholschenkende dagzaak: 07.00-01.00 uur, weekend tot 03.00 uur
Alcoholschenkende avondzaak: 09.00-03.00 uur, weekend tot 04.00 uur
Alcoholschenkende nachtzaak: 09.00-04.00 uur, weekend tot 05.00 uur
Coffeeshop: 07.00 – 01.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Het kwam onlangs confronterend dicht bij me, het besef dat online shoppen de das om doet van de kleine zelfstandige...

Een familielid heeft fietsreparatie -en speciaalzaak, doet ze helemaal alleen... onlangs zette ze een bericht op FB dat hierover ging...
Het is echt moeilijk om overeind te blijven, zeker als je net een kleine zaak bent begonnen in spullen die je van her en der online kan vinden. Gelukkig voor haar kunnen mensen hun fiets nog niet online laten repareren.

Het is enorm spijtig voor de kleine zelfstandige, die grote ketens hebben wel genoeg marge om te incasseren maar de kleine handelaar heeft dit niet. Ik probeer in mijn eigen buurt zoveel mogelijk dingen van de lokale handelaars zelf te kopen maar vaak lukt dat ook gewoon niet.

Veel dingen hebben ze niet, soms zijn ze te duur... weinig keuze... en ja, in veel gevallen zijn hun webwinkels echt ondermaats, is het steeds een gedoe om te betalen d.m.v. die irritante bakjes van de bank, terwijl je in 2 stappen geholpen bent bij een gigant als Amazon als je er een account bij hebt, en soms nog goedkoper af ook...

Zo vond ik in mijn buurt in een speciaalzaak de plastic mesjes voor mijn accu-grastrimmer... maar ondanks de garantie van de winkelbediende dat ze gingen passen op de trimmer van mijn merk, waren ze dus niet de juiste maat: het scheelde slechts een paar millimeter in diameter van bevestiging maar het was voldoende voor de mesjes om er in volle vaart af te vliegen.

Vervolgens op Amazon.co.uk. de perfecte mesjes gevonden van een chinees 'niet-merk'; 50 exemplaren voor amper 6,99 euro, mét verzendingskosten bij gerekend kwam het nog goedkoper uit dan de 25 Bosch vervangmesjes uit de winkel die bovendien niet pasten... Het zijn maar plastieken "mesjes" die tijdens gebruik toch verslijten, dat hoeft van mij niet van een bepaald merk te zijn dus ja... als consument is mijn keuze dan wel snel gemaakt voor sommige dingen...

andere dingen vind ik te gevoelig om online te kopen, kan te makkelijk mis gaan zoals bvb: Wij Belgen zijn tegendraadse rakkers die nog veelal in Azerty typen (vraag me niet waarom) maar ik zweer je, koop online een toetsenbord waarbij je letterlijk aangeeft dat je Azerty indeling wil maar de kans is nog steeds 50/50 dat er een qwerty bord aankomt of wel Azerty maar dan met Fr indeling... doe ik dus niet meer. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door PinusRigida op 23-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
Eli3l schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Uh ken je Zuidplein niet? Oosterhof? De Lijnbaan (de Lijnbaan was vroeger overdekt)?

Ook in Nederland hebben we "malls".
Het nieuwe winkel gedeelte in Hoog Catharijne in Utrecht vind ik ook een flink 'mall' gevoel geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
PinusRigida schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:13:
Een familielid heeft fietsreparatie -en speciaalzaak, doet ze helemaal alleen... onlangs zette ze een bericht op FB dat hierover ging...
Het is echt moeilijk om overeind te blijven, zeker als je net een kleine zaak bent begonnen in spullen die je van her en der online kan vinden. Gelukkig voor haar kunnen mensen hun fiets nog niet online laten repareren.
Je zou ook kunnen beargumenteren dat het business model rammelt....
Oververzadigde markt, geen toegevoegde waarde, geen unique selling points, maar wel bakken met overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ge weet dan wel waarmee je unique sellingpoint hebt? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 24-05-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Skyaero schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:16:
[...]

Je zou ook kunnen beargumenteren dat het business model rammelt....
Oververzadigde markt, geen toegevoegde waarde, geen unique selling points, maar wel bakken met overhead.
Als kleine fietswinkel moet je het echt van service hebben.
Mensen die bij jou een fiets kopen, en nadien daar terug komen voor herstellingen etc.
Eventueel met haal en breng service, daar zou ik nog voor willen betalen (of in elk geval niet op de laatste euro kijken).
Gratis banden oppompen, en dan even de lichten en de remmen controleren (toch altijd iets mis mee).
Als je die dan ook nog fikst voor een redelijke prijs, dan koop je echt wel wat goodwill!

Hier was er zo'n kleine 1-mans zaak fietswinkel.
Je gaat daar eens kijken voor een electrische fiets. Een ritje op de straat... nee, dit is een nieuwe, dat kan niet... Ik kon in de winkel er op zitten en exact 5m rijden. Zo koop ik geen fiets van 2000€.
We hadden daar vroeger al een standaard herenfiets van 600€ gekocht voor mijn zoon.
Na 3 maand breekt een van de veren onder het zadel.

Antwoord van die kerel: dat is jouw fout, er heeft een zware persoon op gereden (niet dus, hij weegt amper 60kg). Vraag ik om dat zadel terug te sturen naar de fabrikant. Wou hij niet doen.

Ik dik ontevreden naar buiten. En ik stuur foto's van dat probleem samen met de kassabon naar de invoerder van dat zadel. Die geeft direct toe, en bevestigt dat hij voor vervanging zal zorgen. Omdat die ook regelmatig leverde aan die winkel zou hij het zadel opsturen naar die winkel. Daar kon ik dan het slechte zadel inruilen voor het goede zadel.

3 dagen later gingen we dus terug naar de winkel. De man bevestigde dat hij het zadel had gekregen, maar wou de ruil niet doen omdat er zogezegd een schroef ontbrak op het defecte zadel. Ja, dat was afgebroken, en lag ergens. Enfin, terug zonder zadel buiten.

Terug contact met de invoerder die het hele verhaal absurd begon te vinden en ons dan maar gewoon een zadel heeft toegestuurd.

Ik ben nog één keer in de winkel binnen geweest om heel luid op een zaterdagmorgen dat zadel met een héél lange uitleg te gaan terugbrengen. Ik had het bijna naar zijn kop gegooid in het bijzijn van klanten.

Dergelijke mensen horen toch failliet te gaan.

Elke fysieke winkel moet goed nagaan waarom ze blijven bestaan, en wat ze beter kunnen dan Amazon. Dat gaat nooit voor elke klant werken, maar ook daar moet je de juiste klantsegmenten kennen waarop je je wil richten. Dat is de basis van Marketing, en iedereen die het meent met zijn zaak moet daar over nadenken.

[ Voor 55% gewijzigd door Tommie12 op 24-05-2018 16:20 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klinkt bekend. Moer van stuurpen afgebroken en zat vast in buis. Vroeg aan lokale fietsenheld of hij hem eruit kon vissen. Moest ik zelf maar doen. Ok... doei en tot nooit weer ziens. Echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik lees dingen dat de lokale winkel, wel op maat moet doen. Maar wacht even de pakketbezorger doet echt niks op maat , daar kan echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je moet als lokale winkel je kunnen onderscheiden. Als je faalt in het persoonlijk contact of het ter dienste zijn van de klant (vaak is het eerder, "he lastig, een klant, dat betekent werk"), dan is er het hele www waar je je spulletjes ook kan vinden voor een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Klopt, ik snap ook dat ik liever een oude stempel fietsenmaker zoek, die nog moeite wil doen, dan een paar ,handige jongens die vooral/ fietsen willen verkopen.
Maar daar houdt het ook wel op, dat die fietsenmaker jouw lastige klus niet wil doen, stuit bij mij ook op begrip, snap dat wel, mensen die op internet/danwel bij de grote keten een fiets kopen, en dan als de stuurpen is afgebroken mag hij opdraven, en mocht die dan nog er 40 euro voor rekenen (stel, ja dan is het demoeite)....maar dan zal de klant weer steigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 24-05-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muh, fietsen zijn tegenwoordig veel lastiger zelf te repareren dan vroeger. 20 jaar geleden deed ik alles zelf behalve achternaven met rem en/of versnelling en velgen balanceren. Noodgedwongen geleerd als student, want geen geld. Ik heb nu een nieuwe fiets, wilde een loszittende trapper vastzetten... zit dat met een of ander raar soort moer vast waar ik natuurlijk geen sleutel voor heb (vroeger was een standaard steeksleutelset voldoende). Dus maar weer naar de fietsenzaak, want om nu per fiets speciale sleutels voor van alles en nogwat te gaan kopen vind ik ook weer overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

PinusRigida schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:13:
Het kwam onlangs confronterend dicht bij me, het besef dat online shoppen de das om doet van de kleine zelfstandige...

Hmm, dan doet diegene toch iets fout. Als ik zo kijk naar een fietsenwinkel bij ons in de buurt, begonnen als eenmanszaak, groeide als kool, inmiddels zijn ze met z'n 2-en en ze komen om in het werk en leveren nieuwe fietsen af aan de lopende band. Maar diegene is echt gericht op service, wil geen dozenschuiver zijn of worden en staat ook achter zijn producten. Mijn ouders hebben er ook hun elektrische fietsen gekocht, bleek na een paar jaar de motor al helemaal versleten te zijn van mijn vaders fiets, de eigenaar heeft toen een goede oplossing gezocht samen met de fabrikant in plaats van ze maar af te schepen met: tja, het is meer dan 2 jaar geleden, zoek het maar uit.

Maar dan moet je ook af en toe demodagen voor elektrische fietsen organiseren en ook belangrijk om heel zichtbaar te zijn op social media. Daar schort het bij dergelijke zaakjes ook nog wel eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sjah schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:33:
Klopt, ik snap ook dat ik liever een oude stempel fietsenmaker zoek, die nog moeite wil doen, dan een paar ,handige jongens die vooral/ fietsen willen verkopen.
Maar daar houdt het ook wel op, dat die fietsenmaker jouw lastige klus niet wil doen, stuit bij mij ook op begrip, snap dat wel, mensen die op internet/danwel bij de grote keten een fiets kopen, en dan als de stuurpen is afgebroken mag hij opdraven, en mocht die dan nog er 40 euro voor rekenen (stel, ja dan is het demoeite)....maar dan zal de klant weer steigeren.
Afhankelijk van hoe lang hij bezig was, prima. Jaar later in de markt voor twee nieuwe fietsen en die hebben we bij een andere zaak gehaald. Daar kon je wel proeffietsen en werd niet om alles moeilijk gedaan. Scheelt toch weer bijna 2k omzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Metalfreak schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:11:
[...]

Hmm, dan doet diegene toch iets fout. Als ik zo kijk naar een fietsenwinkel bij ons in de buurt, begonnen als eenmanszaak, groeide als kool, inmiddels zijn ze met z'n 2-en en ze komen om in het werk en leveren nieuwe fietsen af aan de lopende band. Maar diegene is echt gericht op service, wil geen dozenschuiver zijn of worden en staat ook achter zijn producten. Mijn ouders hebben er ook hun elektrische fietsen gekocht, bleek na een paar jaar de motor al helemaal versleten te zijn van mijn vaders fiets, de eigenaar heeft toen een goede oplossing gezocht samen met de fabrikant in plaats van ze maar af te schepen met: tja, het is meer dan 2 jaar geleden, zoek het maar uit.

Maar dan moet je ook af en toe demodagen voor elektrische fietsen organiseren en ook belangrijk om heel zichtbaar te zijn op social media. Daar schort het bij dergelijke zaakjes ook nog wel eens aan.
For the record even vermelden dat ze de fietszaak voorlopig wel nog in bijberoep doet na haar vaste werkuren en 's zaterdags in de voormiddag en het dus niet haar volle aandacht kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

PinusRigida schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:12:
[...]

For the record even vermelden dat ze de fietszaak voorlopig wel nog in bijberoep doet na haar vaste werkuren en 's zaterdags in de voormiddag en het dus niet haar volle aandacht kan geven.
Ah kijk, da's wat anders inderdaad, maar dan vraag ik me inderdaad wel af of je in deze markt wel kan blijven bestaan. Je moet flexibel kunnen zijn, als dat gewoon een bijbaan is, ben je heel wat minder flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Blokker noteert al voor het 4e jaar op rij rode cijfers. Eerst nog een 'lullige' 20 miljoen, toen werd het 50, 180, nu 344 miljoen euro. Ze hebben de laatste 4 jaar dus bijna 600 miljoen verbrand. Ook in 2018 verwachten ze nu al een verlies, dus daar komt nog wat bovenop.

Volgens de nos hebben ze een krediet van 495 miljoen, maar ook dat moet natuurlijk wel een keer terugbetaald. Dus als ze in 2019 winst zouden maken (er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren overigens), dan moeten ze eerst nog 'even' een miljard terugbetalen voordat er uberhaupt weer geld verdiend wordt. De rente op zo'n krediet zal ook niet laag zijn, want wie durft hier nou zijn geld in te steken?

Ik snap werkelijk niet dat men die toko nog open houdt. Is er iemand met gezond verstand die gelooft dat dit nog goed gaat komen, en er ooit nog een euro verdiend gaat worden bij dit concern? Want als dat niet lukt dan wordt die schuld echt niet kleiner...

Oh, en hoe langer Blokker wacht met winst maken, hoe meer van hun doelgroep sterft door ouderdom of niet meer mobiel genoeg is om nog naar die winkels te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurkentrekker op 29-05-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het bericht op https://nieuws.blokkerhol...-holding-resultaten-2017/ is iets minder negatief :P

Er hoeft geen miljard te worden terugbetaald, want je telt de leningen en de verliezen dubbel. De lening van 485 miljoen komt trouwens van de familie Blokker, en is heeft grotendeels een vaste rente van 5% (tegenover een relatief klein deel van de lening (35 miljoen) is zekerheid gesteld waardoor de rente 3% bedraagt). Dat is dus nog te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De investeerders hebben er natuurlijk ook niet zo veel aan om de boel failliet te laten gaan, want dan is het geïnvesteerde geld sowieso weg. En het is idd ook deels 'eigen' geld uit de familie. Maar het is wel de vraag hoe lang je hier nog mee doorgaat. Blokker gaat het met de huidige opzet vrees ik echt niet winnen van de Coolblues en Actions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Volgens mij is het een bodemloze put. Zomaar de tent opheffen zal wel niet gaan, elk jaar flink krimpen wel. Het lijk erop dat de familie Blokker zo de schade draagbaar probeert te houden maar de keten wel naar het einde begeleidt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:44:
Het bericht op https://nieuws.blokkerhol...-holding-resultaten-2017/ is iets minder negatief :P

Er hoeft geen miljard te worden terugbetaald, want je telt de leningen en de verliezen dubbel. De lening van 485 miljoen komt trouwens van de familie Blokker, en is heeft grotendeels een vaste rente van 5% (tegenover een relatief klein deel van de lening (35 miljoen) is zekerheid gesteld waardoor de rente 3% bedraagt). Dat is dus nog te overzien.
Ik telde de leningen en verliezen niet dubbel, maar als ik even snel rekende dan zag ik ± 600 mln aan verliezen die nu al zijn geleden (dus die wil je ergen mee compenseren), en daar komt dan 2018 en misschien het jaar daarna ook nog een verlies bij. Dit jaar was minder dan de helft van het verlies eenmalig, dus als ze volgend jaar kong een keer 200 mln verlies maken, en de rentelast van hun leningen moeten betalen dan kruip je al aardig richting die miljard euro.

Maar goed, ik zit natuurlijk ook maar gewoon een beetje te biervilt-rekenen hier. Er zijn ongetwijfeld knappe koppen bij PWC die dit tot een positief verhaal kunnen spinnen en zorgen dat er zo weinig mogelijk 'echt' geld weg gaat, maar feit is gewoon dat je mij niet wijs maakt dat het aantal euro's dat je nu nog in deze keten stopt, er met rendement uit zal komen in de komende 10 jaar.

Dat de investeerders het niet failliet willen laten gaan omdat ze dan niets meer terug zien kan ik in meegaan, maar als zij vervolgens voor de keuze staan om er dan nóg meer geld in te pompen, ook zonder garanties, dan kan ik me voorstellen dat het een keer klaar is. Maar ja, de sunk cost fallacy zijn investeerders ook vatbaar voor natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
Kurkentrekker schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:24:
Blokker noteert al voor het 4e jaar op rij rode cijfers. Eerst nog een 'lullige' 20 miljoen, toen werd het 50, 180, nu 344 miljoen euro. Ze hebben de laatste 4 jaar dus bijna 600 miljoen verbrand. Ook in 2018 verwachten ze nu al een verlies, dus daar komt nog wat bovenop.

Volgens de nos hebben ze een krediet van 495 miljoen, maar ook dat moet natuurlijk wel een keer terugbetaald. Dus als ze in 2019 winst zouden maken (er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren overigens), dan moeten ze eerst nog 'even' een miljard terugbetalen voordat er uberhaupt weer geld verdiend wordt. De rente op zo'n krediet zal ook niet laag zijn, want wie durft hier nou zijn geld in te steken?

Ik snap werkelijk niet dat men die toko nog open houdt. Is er iemand met gezond verstand die gelooft dat dit nog goed gaat komen, en er ooit nog een euro verdiend gaat worden bij dit concern? Want als dat niet lukt dan wordt die schuld echt niet kleiner...

Oh, en hoe langer Blokker wacht met winst maken, hoe meer van hun doelgroep sterft door ouderdom of niet meer mobiel genoeg is om nog naar die winkels te gaan.
Denk dat het management daar zich al lang realiseert dat hier geen redden meer aan is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Tja, Blokker is voor mij net zo'n winkel als dat de V&D dat was. Niet weg te denken uit het straatbeeld, maar ik kom/kwam er nooit.
En het gezegde "Als ze het bij de V&D (of dus Blokker) niet hebben, dan hebben ze het nergens" gaat dus ook voor de Blokker op. Jammer, maar hun eigen schuld ze zijn blijkbaar niet goed genoeg mee gegaan met de veranderende markt. Ik vrees dat de Hema eenzelfde lot is bestemd, alhoewel het daar (naar mijn mening) toch echt wel mogelijk moet zijn om winst te draaien gezien de producten die ze hebben. Mits ze maar niet teveel poespas ernaast gaan doen.

Daar tegenover staat dat ik en mijn vriendin werkelijk waar weer eens subliem zijn geholpen bij mijn vaste opticien (lokale/regionale keten van 100+ jaar oud). Alle tijd van de wereld voor je, echt verstand van zaken, goed advies gegeven zonder nou gelijk het commerciële voorop te zetten etc.
Ik had dus mijn zonnebril (zonder sterkte) ergens anders kunnen wellicht goedkoper online kunnen kopen, maar dit gun ik ze graag aangezien ik met mijn lenzen en gewone bril ook altijd goed geholpen wordt.

Ohja, het rondje auto dealers van een aantal weken terug was iets minder positief. Zo ontbrak er in de showroom een A3 bij de Audi dealer, een Passat bij de VW dealer, bij Skoda en Volvo was het niet heel veel beter. Kennis van zaken was ook niet optimaal, want bij een simpele vraag werd er gelijk naar de brochures gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Denk dat het management daar zich al lang realiseert dat hier geen redden meer aan is.
Vraag is een beetje wat zij er dan aan denken te doen. Het hogere management, de CEO's, raad van bestuur en dat soort mensen die redden zich wel weer met een andere job, maar het managementgedeelte wat daar onder zit, de loonslaven, die kunnen eigenlijk niet opgeven. Want als ze dat doen, waar moeten ze dan heen? In de retail valt als middle management natuurlijk geen droog brood meer te verdienen, en als al die mensen van V&D, de Kijkshop, free recordshop en al die andere omgevallen ketens OOK al op zoek zijn naar een baan, dan wens in je veel succes als je rayonmanager veluwe noord van blokker op je cv hebt staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Waar moeten die heen? Misschien naar de ketens die wel draaien als een tierelier?
Of misschien ligt een deel van de ellende bij de genoemde (failliete) toko's wel juist bij het middle management. Ik wil niet zeggen dat zij hiervoor per definitie de schuldige zijn, maar het is vaak wel een management laag die heel goed hun eigen baantjes in stand weten te houden.

Ik schets het wat zwart/wit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Die ketens die wel als een tierelier draaien zijn over het algemeen redelijk voorzien. Die kunnen natuurlijk ook kiezen uit veel kandidaten, omdat ze goed draaien en er dus graag mensen voor willen werken. Je bent dan wel een beetje 'besmet' als er 15 jaar Blokker / V&D / Kijkshop op je cv staat. Op de een of andere manier geeft dat toch een negatieve associatie...

De echte 'handjes' die in de winkels werkten die komen, als ze jong genoeg zijn, wel weer ergens aan de bak.
Pagina: 1 ... 32 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels