De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:48

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

downtime schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik denk dat je het kostenvoordeel van een webshop (of een grote keten als MM) enorm onderschat. Er valt voor de lokale electronicazaak gewoon echt niet tegenop te concurreren. Dat heeft niks met besef van concurrentie en redelijke prijzen te maken.
Ik verwacht ook geen bodemprijzen van de lokale winkelier zoals op internet en ik ben best bereid om meer te betalen dan een gemiddelde internetwinkel. Ik had ook wel verwacht dat de lokale winkel redelijk wat duurder zou zijn, maar als ze bijna de dubbele prijs er voor vragen dan ga je mij als klant toch echt wegjagen. Dan heeft zo'n winkel dus helemaal geen inkomsten meer (van mij). Kan de winkel lijkt mij beter niet de hoofdprijs vragen en toch echt iets lager gaan zitten zodat er tenminste nog wàt wordt verkocht.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was de 'service' van de lokale middenstand juist de reden om in 2000 al te beginnen met online winkelen. 'Service' bij een kruidenier is vaak goed bij aanschaf en leveren, maar zodra je met garantie te maken krijgt dan scoren ze beduidend slechter dan de grote ketens. Volgens mij komt dat doordat ze vaak uit eigen zak moeten bijleggen en dat doet pijn als de winst al uitgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Leuk net. Ik ging expres naar een lokale winkel zodat ik een jas zou kunnen bekijken, aanraken en passen. Dan hoef ik ook niet te wachten op de bezorging. Maar wat ik wilde hebben was er dus gewoon niet. Bestel maar op internet zeggen ze dan. Dan verwachten ze toch niet dat ik volgende keer weer de moeite ga doen om langs te gaan?! Dan bestel ik wel meteen online. Mogen ze het opsturen en als het niet bevalt krijgen ze het weer terug. En dan moeten ze ook niet klagen als de omzet van de fysieke vestigingen tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ik zag laatst iets typisch in de context van dit topic. In mijn lokale winkelcentrum (Nova, Kanaleneiland Utrecht) is de Blokker verhuisd naar een kleinere, maar betere lokatie in het winkelcentrum en is het het assortiment kleiner maar prijziger geworden.

Ik vraag me af wat de gedachtengang hierachter is geweest. De oude lokatie liep op het zicht ook al niet bijzonder hard en de bewoners van Kanaleneiland zijn niet super rijk. Of gokt men op de rijkere, autochtone klanten die in de "miljoenendeal" flats wonen?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TNW schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:01:
Ik zag laatst iets typisch in de context van dit topic. In mijn lokale winkelcentrum (Nova, Kanaleneiland Utrecht) is de Blokker verhuisd naar een kleinere, maar betere lokatie in het winkelcentrum en is het het assortiment kleiner maar prijziger geworden.

Ik vraag me af wat de gedachtengang hierachter is geweest.
Denk het nieuwe image van blokker uitproberen.

Ze kunnen niet op tegen de Action. Wibra. Zeeman of de Big Bazar (ja ook al is die van henzelf) Ze proberen afaik gewoon een andere doelgroep aan te spreken in het algemeen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Touchdomex schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:07:
[...]

Denk het nieuwe image van blokker uitproberen.

Ze kunnen niet op tegen de Action. Wibra. Zeeman of de Big Bazar (ja ook al is die van henzelf) Ze proberen afaik gewoon een andere doelgroep aan te spreken in het algemeen.
Vraag me af hoever ze daar mee gaan komen. In het luxere segment met een overlap in assortiment zit ook al een Hema, en zoals ik al aangaf zijn een hoop bezoekers van het winkelcentrum niet bijzonder rijke, allochtone bewoners van Kanaleneiland. En alle genoemde concurrenten zitten ook in hetzelfde winkelcentrum.
De Action en Big Bazar zijn ook recent verhuisd naar plekken op de begane grond waar eerst de oude Blokker en een C&A zat. Die winkels hebben ook weinig problemen met bezoekersaantallen :)

Naast de gerenoveerde flats in Kanaleneiland komt ook de Merwedekanaalzone er straks bij, mogelijk zit dat ook in het achterhoofd van winkeleigenaren.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

O88088 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:33:
Leuk net. Ik ging expres naar een lokale winkel zodat ik een jas zou kunnen bekijken, aanraken en passen. Dan hoef ik ook niet te wachten op de bezorging. Maar wat ik wilde hebben was er dus gewoon niet. Bestel maar op internet zeggen ze dan. Dan verwachten ze toch niet dat ik volgende keer weer de moeite ga doen om langs te gaan?! Dan bestel ik wel meteen online. Mogen ze het opsturen en als het niet bevalt krijgen ze het weer terug. En dan moeten ze ook niet klagen als de omzet van de fysieke vestigingen tegenvalt.
Als je al exact weet wat je wil dan kun je het inderdaad beter online kopen. Als je nog niet weet wat je wil en of je überhaupt wat wil maar gewoon even gezellig wil shoppen dan ga je naar een leuke echte winkel(straat). Of je dan wat van je gading tegenkomt of niet maakt dan niet uit... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TNW schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:01:

Ik vraag me af wat de gedachtengang hierachter is geweest. De oude lokatie liep op het zicht ook al niet bijzonder hard en de bewoners van Kanaleneiland zijn niet super rijk. Of gokt men op de rijkere, autochtone klanten die in de "miljoenendeal" flats wonen?
Omzet per vierkante meter versus huurprijs winkelruimte. Eerste gaat omhoog (minder meters maar sowieso hogere prijzen), laatste waarschijnlijk omlaag want in een WC gaat het toch per vierkante meter en niet specifiek om de locatie in het WC zelf. Als het al niet bijzonder hard liep kun je net zo goed een kleiner assortiment aanbieden dat beter verkoopt. Prijzen omhoog...ik snap het wel.
Komt nog bij dat de huur voor een aantal jaren wordt vastgezet en ongetwijfeld afliep. Anders blijf je gewoon zitten namelijk, opbreken / afkopen langlopende huurcontracten kost veel meer dan een winkelverhuizing oplevert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De Blokker hier is met het nieuwe format een stuk leger en rustiger geworden. Dan kom je er weer eens voor een aanbieding en dan is dat artikel online only, zonder enig aanduiding in de folder. Owkee... Dat langskomen is dus ook zinloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2018 19:49 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12
Señor Sjon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:48:
De Blokker hier is met het nieuwe format een stuk leger en rustiger geworden. Dan kom je er weer eens voor een aanbieding en dan is dat artikel online only, zonder enig aanduiding in de folder. Owkee... Dat langskomen is dus ook zinloos.
Echt zinloos inderdaad.
Moest iets hebben en vraag wat het verschil is tussen A en B, gaan ze de specs die op de doos staan voorlezen :X
Doe maar B, hebben ze alleen showmodel van, korting daarop dan? Nee natuurlijk niet.
Laat maar kijk online wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zag dat de Praxis nu een concept heeft van kleinere winkels in binnensteden, komt hier in de Kijkshop. Best handig lijkt mij, de echte bouwmarkten moet je toch heenrijden en de echte zelfstandige schroefjeszaken verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
sambalbaj schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:08:
Zag dat de Praxis nu een concept heeft van kleinere winkels in binnensteden, komt hier in de Kijkshop. Best handig lijkt mij, de echte bouwmarkten moet je toch heenrijden en de echte zelfstandige schroefjeszaken verdwijnen.
Hebben ze al een tijdje: “Praxis Om de hoek” heet dat.

Toch jammer dat de ouderwetse kluswinkeltjes zijn vervangen door Praxissen. Een los moertje of boutje uit een bakje vissen is er niet meer bij. Je mag meteen een voorverpakt plastic bakje afrekenen. En dat terwijl Praxis nu inderdaad weer deze markt aanboord, hetzij zonder de charme en service van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Fiber schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:26:
[...]

Als je al exact weet wat je wil dan kun je het inderdaad beter online kopen. Als je nog niet weet wat je wil en of je überhaupt wat wil maar gewoon even gezellig wil shoppen dan ga je naar een leuke echte winkel(straat). Of je dan wat van je gading tegenkomt of niet maakt dan niet uit... :z
Het ging om een jas dus eigenlijk wilde ik hem ook even passen. Nu heb ik hem toch maar besteld samen met een andere die me leuk leek. Een van de twee krijgen ze sowieso terug en als het niet past allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
downtime schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik denk dat je het kostenvoordeel van een webshop (of een grote keten als MM) enorm onderschat. Er valt voor de lokale electronicazaak gewoon echt niet tegenop te concurreren. Dat heeft niks met besef van concurrentie en redelijke prijzen te maken.
Een webshop heeft veel kostenvoordeel vanuit het feit dat het 1 lokatie heeft die niet klantvriendelijk hoeft te zijn.

Maar een mediamarkt heeft niet zoveel kostenvoordeel hoor. Het is gewoon een stelletje franchisers die bij een bepaalde inkooporganisatie moeten inkopen, bijna soortgelijk aan alle andere winkels die een beetje groter zijn.
Alleen een MM heeft gewoon een superstrak beleid wat een groepje winkeliers + inkooporganisatie niet heeft.

Een MM praat gewoon voor alle franchisers, terwijl een gemiddelde inkooporganisatie niet praat voor alle winkeliers, want elke winkelier die je 1% extra korting aanbied die doet zaken met een leverancier buiten de inkooporganisatie om.

Het probleem van de lokale electronicazaak is simpelweg dat die een "eigen identiteit" wil hebben wat gewoon schreeuwend duur is, het enige kostenvoordeel wat een MM heeft is dat "eigen identiteit" eruit gestampt is.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb je ff een paar Enertherm PIR isolatieplaten nodig om een doorloopruimte tussen (ijs)koude garage en bijkeuken wat te isoleren. Denk je, nou, laat ik de lokale bouwmarkten eens proberen.
Gamma en de Praxis dus. Die zijn nog enigszins op rijafstand (20km heen/terug)
Dacht ik verstandig te zijn door eerst ff online voorraad te checken, want dat kan, zeggen ze, bij de Gamma. Ok, precies het juiste aantal op voorraad. Praxis had ze al helemaal niet in het assortiment.
Ik zag wel dat de Gamma maar liefst 24 euro/paneel vroeg, en online (bij een grote bouwmaterialen handel) slechts 14 euro/paneel zijn... Maar ja, je wilt ze het liefst nu hebben.

Naar de Gamma gereden; is potverdikkeme het artikel NIET op voorraad :(
Vraag nog, of ze die soms net verkocht hebben; "Nee hoor, die hebben we al een poosje niet meer" "Ik kan ze wel voor u bestellen, duurt een paar dagen" :F

Laat maar, dan bestel ik ze wel online; is, EN een stuk goedkoper (ondanks de verzendkosten) en die hebben ze wel op voorraad. Dan maar 2 dagen geduld hebben.

Tjonge, jonge; hoezo service? Hoezo klantvriendelijk? Hoezo klant wegjagen? ;w

Mooie Plaatjes   

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
@ehtweak Gamma doet je een prima service. Ze leren je dat geduld loont O-) en ze besparen je geld! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 22-02-2018 09:13 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

ehtweak schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:05:
Heb je ff een paar Enertherm PIR isolatieplaten nodig om een doorloopruimte tussen (ijs)koude garage en bijkeuken wat te isoleren. Denk je, nou, laat ik de lokale bouwmarkten eens proberen.
Gamma en de Praxis dus. Die zijn nog enigszins op rijafstand (20km heen/terug)
Dacht ik verstandig te zijn door eerst ff online voorraad te checken, want dat kan, zeggen ze, bij de Gamma. Ok, precies het juiste aantal op voorraad. Praxis had ze al helemaal niet in het assortiment.
Ik zag wel dat de Gamma maar liefst 24 euro/paneel vroeg, en online (bij een grote bouwmaterialen handel) slechts 14 euro/paneel zijn... Maar ja, je wilt ze het liefst nu hebben.

Naar de Gamma gereden; is potverdikkeme het artikel NIET op voorraad :(
Vraag nog, of ze die soms net verkocht hebben; "Nee hoor, die hebben we al een poosje niet meer" "Ik kan ze wel voor u bestellen, duurt een paar dagen" :F

Laat maar, dan bestel ik ze wel online; is, EN een stuk goedkoper (ondanks de verzendkosten) en die hebben ze wel op voorraad. Dan maar 2 dagen geduld hebben.

Tjonge, jonge; hoezo service? Hoezo klantvriendelijk? Hoezo klant wegjagen? ;w
Volgende keer eerst even bellen of ze echt op voorraad zijn, die voorraadcijfers op de website zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar weet ik uit ervaring. Best kans trouwens dat ze die dingen toch nog wel ergens in het magazijn hebben liggen, maar dat ze ze niet meer konden vinden of geen zin/tijd hadden om te zoeken. Maar zelfs dan zou het een godswonder zijn als dat het exacte aantal zou zijn. Je had ze via de website ook alvast kunnen reserveren, dan hoef je je spullen niet zelf te zoeken in de winkel maar dan wordt het voor je klaargelegd. (En krijg je hopelijk een berichtje of belletje als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Fiber allemaal leuk en aardig, maar ze (= Gamma) waren ook nog eens fors duurder (27 euro versus 14 euro per plaat) dan de online winkel.
Dus ieder argument om ze alsnog bij de lokale prutsmarkt te kopen ontgaat mij. :X

Mooie Plaatjes   

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zie de afgelopen dagen posters met 'ben jij de beste klusser?' en 'Hornbach opent per 14/3 de deuren' Ben benieuwd waar dan maar vanaf midden maart krijgt mijn stad dus eindelijk een echte bouwmarkt :P Eens zien hoe snel de Praxis, Karwei en Gamma aan klanten moeten inboeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 22-02-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Ik gok aan de Katwolderweg 6 in Zwolle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Sinds een tijd is hier 10KM verderop een Hornbach geopend, vorig weekend ben ik eens gaan kijken voor wat TUINspullen waaronder opsluitbanden en wat losse 20*30 klinkers voor een klein looppad. Tot mijn grote verbazing hadden ze dit gewoon op voorraad en ik keek letterlijk mijn ogen uit wat ze qua assortiment hadden. Dan is de Karwei/Praxis/Gamma maar een karige bedoening

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
Ach, ik had vorige week een nieuwe douchekraan nodig. 250 euro adviesprijs, 230 euro bij de gamma - of 170 euro als je een klantenpas had. Of 150 euro gewoon bij de Hornbach in het vak... kon 'm op internet ook niet goedkoper vinden.

Daarnaast, als ik bij Gamma een medewerker nodig heb ben je eerst vijf minuten aan het zoeken, bij de Hornbach struikel je er bijna over.

Ik vind Hornbach wat kaal en rommelig en donker overkomen t.o.v. een Hollandse bouwmarkt, maar afgezien daarvan is het bij mij tegenwoordig keuze #1 als ik iets voor een klus nodig heb.

• Joosie200
  • Niet online
jopie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:17:
Ik gok aan de Katwolderweg 6 in Zwolle
U gaat door voor de Tweakers toolbox! :+

Pal achter de Gamma. Als het qua oppervlakte al groter is en het assortiment plus prijzen idem. Dan kan Intergamma het moeilijk krijgen. De Praxis zit recht tegenover de Karwei (en Formido zat er ooit maar is al weer even weg) en heeft van beide een ruimer assortiment en betere prijzen. Maar als de Gamma de Hornbach in de achtertuin krijgt (Aldi zit er tussenin maar qua assortiment is dat geen concurrentie) wens ik ze succes.

Voelt voor mij alsof de Aldi/Lidl de lokale Jumbo of AH komt uitdagen. Of de Mediamarkt/Saturn de lokale retailer. Uiteindelijk zullen ze vast een groot marktaandeel wegkapen van de gevestigde partijen. Zeker als ze qua prijzen, assortiment en voorraad beter zitten ga ik daar wel spullen halen als ik ze nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44
ehtweak schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:17:
@Fiber allemaal leuk en aardig, maar ze (= Gamma) waren ook nog eens fors duurder (27 euro versus 14 euro per plaat) dan de online winkel.
Dus ieder argument om ze alsnog bij de lokale prutsmarkt te kopen ontgaat mij. :X
Jij wilde ze toch nu hebben? Als je belt, zoals Fiber voorstelt, weet je of ze er zijn. Dan rij je in ieder geval niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je had natuurlijk jarenlang Intergamma (Gamma/Karwei) en Praxis (Praxis/Formido). Nog wat dorpsHubo's en verdwaalde ijzerwarenwinkeltjes. Hornbach is in dat opzicht een welkome aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13
Joosie200 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:37:
[...]

U gaat door voor de Tweakers toolbox! :+

Pal achter de Gamma. Als het qua oppervlakte al groter is en het assortiment plus prijzen idem. Dan kan Intergamma het moeilijk krijgen. De Praxis zit recht tegenover de Karwei (en Formido zat er ooit maar is al weer even weg) en heeft van beide een ruimer assortiment en betere prijzen. Maar als de Gamma de Hornbach in de achtertuin krijgt (Aldi zit er tussenin maar qua assortiment is dat geen concurrentie) wens ik ze succes.

Voelt voor mij alsof de Aldi/Lidl de lokale Jumbo of AH komt uitdagen. Of de Mediamarkt/Saturn de lokale retailer. Uiteindelijk zullen ze vast een groot marktaandeel wegkapen van de gevestigde partijen. Zeker als ze qua prijzen, assortiment en voorraad beter zitten ga ik daar wel spullen halen als ik ze nodig heb.
Er is een reden dat die winkels worden geclusterd. Overal waar je kijkt zitten Gamma, Karwei en Praxis op een kluitje. Doordeweeks geen sterveling te vinden, in de weekenden en op feestdagen hele hordes mensen die niet komen voor klusspullen, maar voor het woonassortiment. Dat is zooi die je ook bij de Action hebt liggen, maar dan prijs verveelvoudigd.

Wat betreft Aldi/Lidl bij de Jumbo of AH: Dat gebeurt al. Ik zie steeds vaker de combinatie van Lidl of Aldi en Jumbo pal naastelkaar. Vroeger was dat praktisch: de mensen die bij de Aldi shoppen halen dan de merkartikelen bij de aanliggende C1000 of Jumbo, maar tegenwoordig heeft Aldi ook steeds meer merkartikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Er is een reden dat die winkels worden geclusterd. Overal waar je kijkt zitten Gamma, Karwei en Praxis op een kluitje. Doordeweeks geen sterveling te vinden, in de weekenden en op feestdagen hele hordes mensen die niet komen voor klusspullen, maar voor het woonassortiment. Dat is zooi die je ook bij de Action hebt liggen, maar dan prijs verveelvoudigd.

Wat betreft Aldi/Lidl bij de Jumbo of AH: Dat gebeurt al. Ik zie steeds vaker de combinatie van Lidl of Aldi en Jumbo pal naastelkaar. Vroeger was dat praktisch: de mensen die bij de Aldi shoppen halen dan de merkartikelen bij de aanliggende C1000 of Jumbo, maar tegenwoordig heeft Aldi ook steeds meer merkartikelen.
Het zal vast planologisch zo gegroepeerd zijn inderdaad. Maar net wat je zegt. Voor woonmeuk struin ik de Action wel af (mooi dichterbij dan het industrieterrein waar je de Intergamma filialen en straks dus Hornbach vindt) en mochten zij niks hebben lang leve Ikea! Zelfs voor het goedkope bouwspul check ik ook eerst de Action. Want waarom voor wat eenmalige rollers, kwasten, simpele schroevendraaier of schroefjes en dergelijke helemaal naar buiten de stad gaan terwijl de Action in vele wijken te vinden zijn?

Dat menig Aldi of Lidl in de buurt zit is inderdaad handig. Haal je daar de basics en mocht je nog wat missen in het assortiment dan heb je de AH of Jumbo voor de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Wat betreft die basics, wij doen al jaren boodschappen bij de Lidl, maar echt goedkoop vind ik ze allang niet meer. Is een beetje wisselend, voor het ene is de Lidl goedkoop, voor het andere is juist de AH of Jumbo veel goedkoper.

Voorbeeldje bijvoorbeeld, tomatenpuree. Heb je bij Aldi, Jumbo en AH gewoon in kleine blikjes. Spotgoedkoop ook, maar bij de Lidl krijg je "meer waar voor je geld" en verkopen ze alleen grote blikken. Heb je niks aan als je voldoende hebt aan een klein blikje, je gebruikt de helft en de rest flikker je weg. Dan is 1,50 voor 6 grote blikken ineens duurder dan 90 cent voor 6 kleine blikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Fiber schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:51:
[...]

Volgende keer eerst even bellen of ze echt op voorraad zijn, die voorraadcijfers op de website zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar weet ik uit ervaring. Best kans trouwens dat ze die dingen toch nog wel ergens in het magazijn hebben liggen, maar dat ze ze niet meer konden vinden of geen zin/tijd hadden om te zoeken. Maar zelfs dan zou het een godswonder zijn als dat het exacte aantal zou zijn. Je had ze via de website ook alvast kunnen reserveren, dan hoef je je spullen niet zelf te zoeken in de winkel maar dan wordt het voor je klaargelegd. (En krijg je hopelijk een berichtje of belletje als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is.)
Als de voorraadcounter niet voldoende werkt, biedt 'm dan ook niet aan :P Dat levert meer ergernis op dan geen counter..
_JGC_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:35:
Wat betreft die basics, wij doen al jaren boodschappen bij de Lidl, maar echt goedkoop vind ik ze allang niet meer. Is een beetje wisselend, voor het ene is de Lidl goedkoop, voor het andere is juist de AH of Jumbo veel goedkoper.
Is dat niet het gevolg van de supermarktoorlogen? De prijzen liggen nu dichter bij elkaar dan zeg 15 jaar terug. Als de AH en Jumbo veel duurder gebleven waren hadden ze teveel klanten verloren. Al is de AH toch wel merkbaar (iets) duurder bij de veel artikelen dan de Jumbo, een paar cent tot een duppie ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door TerraGuy op 23-02-2018 20:25 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ondertussen gaat de inflatie ook gewoon door. Als Jumbo en AH dichter naar de Lidl kruipen en ondertussen alles 25% duurder wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:35:

Voorbeeldje bijvoorbeeld, tomatenpuree. Heb je bij Aldi, Jumbo en AH gewoon in kleine blikjes. Spotgoedkoop ook, maar bij de Lidl krijg je "meer waar voor je geld" en verkopen ze alleen grote blikken. Heb je niks aan als je voldoende hebt aan een klein blikje, je gebruikt de helft en de rest flikker je weg. Dan is 1,50 voor 6 grote blikken ineens duurder dan 90 cent voor 6 kleine blikjes.
Dat voorbeeldje heeft toch niks te maken met duurder zijn? Enkel jouw issue om de puree op te krijgen (bv gezin te klein) of op een andere manier te bewaren (bv invriezen). Je kiest dus voor gemak voor jouw situatie en betaalt daar meer voor.
Ik zou volledig bij de Lidl kunnen winkelen, maar dan moet ik ergens wat concessies doen. Dus wandel ik door naar de plus en shop zo tot ik precies heb wat ik wil.
Soms zijn die grootverpakkingen best irritant ja, maar nooit duurder. Sterker nog, de grootverpakking is zelfs vaak absoluut goedkoper dan de kleine variant bij een duurdere supermarkt.

Het enige model dat op de lange termijn werkt is denk ik een goede balans tussen online aanbod en fysieke winkels. Met winsten van het online deel kunnen winkels rendabel gehouden worden en met goede service en synergie met het online deel kunnen locaties soms zelf de broek ophouden. Dat vergt natuurlijk wel meer kapitaal. Supermarkten hebben daar trouwens stukken minder last van lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

_JGC_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:50:
Ondertussen gaat de inflatie ook gewoon door. Als Jumbo en AH dichter naar de Lidl kruipen en ondertussen alles 25% duurder wordt...
Als ik de statistieken van het CBS erbij pak, lijkt het gemiddeld gelijke tred te houden met de inflatie (gemiddeld 22% duurder in 2016 vergeleken met 2000). Als je fan bent van brood, banaan, kaas, rundergehakt, rijst betaal je minder of miniem meer, ben je meer van de aardappelen, ketchup, boterhamworst en koffie ben je flink wat meer kwijt.

Tegelijk zou je inkomen sinds 2000 ook gestegen moeten zijn, hopelijk zelfs méér, waardoor je netto evenveel tot minder kwijt zou moeten zijn. Is dat ook het geval bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Hudson's Bay opent morgen in het oude pand van de V&D in Amersfoort, dat ze helemaal opgeknapt hebben. Ben benieuwd, ik ga dit weekend even kijken al zullen ze met veel spullen wel boven mijn budget zitten. Aan de foto's te zien is het wel mooi geworden:

https://indebuurt.nl/amer...-zo-ziet-het-eruit~18754/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De speelgoed gigant is einde oefening:

https://nos.nl/artikel/22...r-toys-r-us-in-de-vs.html
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180315_03410278
https://www.nu.nl/beurs/5...s-sluit-deuren-in-vs.html

Toys R US sluit > 700 winkels.

Volgens eigen zeggen omdat ze niet tegen de online verkopers kunnen concurreren. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Herhaling van de V&D: ongunstige prijs/kwaliteit verhouding in combinatie met torenhoge schulden. Ik denk dat de komende jaren nog wel een paar van dit soort reuzen gaan omvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Joosie200 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:56:
Het zal vast planologisch zo gegroepeerd zijn inderdaad. Maar net wat je zegt. Voor woonmeuk struin ik de Action wel af (mooi dichterbij dan het industrieterrein waar je de Intergamma filialen en straks dus Hornbach vindt) en mochten zij niks hebben lang leve Ikea! Zelfs voor het goedkope bouwspul check ik ook eerst de Action. Want waarom voor wat eenmalige rollers, kwasten, simpele schroevendraaier of schroefjes en dergelijke helemaal naar buiten de stad gaan terwijl de Action in vele wijken te vinden zijn?
Omdat schilderen met een goedkope wegwerpkwast ongelooflijk kut is, waar je zo'n ding ook haalt? :D

Schoefjes die om niets afbreken of het kruis wat met een beetje kracht al tot pudding gaat. Nee, ik haal liever wat duurder spul als ik moet doe-het-zelven.
ehtweak schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:08:

Volgens eigen zeggen omdat ze niet tegen de online verkopers kunnen concurreren. :|
Snap ik heel goed. De Toys R US is hier al een tijdje weg. Was belachelijk groot en belachelijk veel duurder dan Bart Smit of Intertoys (toen ze beiden nog bestonden).
Als ik tegenwoordig door een speelgoedwinkel loop is het in veel gevallen nogal eenzijdig. Meters wand aan dezelfde elektronische V-tech en Fisherprice meuk, wil je net even wat anders dan moet je al meteen online bestellen. Tja, ik kom er nog wel voor inspiratie en haal er ook nog wel eens wat, maar minimaal de helft gaat onderhand online.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Toys R Us ben ik in Nederland nooit tegengekomen. Er zat een grote Toys XL aan de Westerhaven in Groningen maar die is inmiddels weg, de C&A eronder trouwens ook. Intertoys zit nog overal maar is extreem duur, in November heb ik voor de feestdagen voor 130 euro aan Lego op Amazon.co.uk besteld, bij Intertoys zou ik minimaal het dubbele kwijt zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
In het Xenos -> Casa verhaal van Blokker zie ik het ook niet echt.
Komt meer over om een uitgewerkte formule te vervangen door een naam die nog niet 'besmet' is. Hadden ze al wel in het buitenland lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelgoedwinkels van de grote ketens voegen eigenlijk ook niet zo heel veel waarde toe tegenwoordig. Alles zit driedubbel ingepakt in plastic, karton.... En ze hebben overal precies hetzelfde assortiment en wat je wil hebben kunnen ze allemaal voor je bestellen.

Wij waren laatst toevallig in Leeuwarden en zijn daar bij Spellekijn naar binnen gelopen voor een aardigheidje voor ons dochtertje. Dat is dus een speelgoedwinkel die de moeite waard is. Jammer dat het niet echt om de hoek is..... :)

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom mensen nog naar een speelgoedwinkel gaan als ze toch al precies weten wat ze moeten hebben. Ik ga alleen naar zo'n winkel als ik een cadeautje moet kopen en nog geen idee heb van wat ik ga geven. Doosje LEGO nr. 87492 kan ik ook gewoon thuisgeleverd krijgen voor de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gold_dust schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:34:
Toys R Us ben ik in Nederland nooit tegengekomen. Er zat een grote Toys XL aan de Westerhaven in Groningen maar die is inmiddels weg, de C&A eronder trouwens ook. Intertoys zit nog overal maar is extreem duur, in November heb ik voor de feestdagen voor 130 euro aan Lego op Amazon.co.uk besteld, bij Intertoys zou ik minimaal het dubbele kwijt zijn geweest.
Vroegah als kind mij vergaapt aan de gigantische winkels in Utrecht en bij Maxxis Muiden. Dat was een kinderwalhalla. :*)

Maar goed, TrU is gewoon door de 'investeerder' gesloopt. Daar kan geen winkel tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Modeketen Supertrash van Olcay Gulsen vraagt faillissement aan

Heerlijk! Heb zo'n bloedhekel aan haar. Wel sneu voor de medewerkers!

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 22-03-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En ze had een paar jaar terug een programma op Nederland 1 waar ze ondernemers ging helpen omdat ze zelf zo succesvol was. Het kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TerraGuy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:04:
Al is de AH toch wel merkbaar (iets) duurder bij de veel artikelen dan de Jumbo, een paar cent tot een duppie ofzo.
Ook dat is allang niet meer zo. Wat je vaak ziet is dat het bij testen maar echt heel weinig scheelt. Uiteraard is het altijd afhankelijk van wat je koopt, maar bij de zogenaamd objectieve tests valt Jumbo vaak weer tegen.
Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:05:
En ze had een paar jaar terug een programma op Nederland 1 waar ze ondernemers ging helpen omdat ze zelf zo succesvol was. Het kan verkeren.
Is het dan niet gewoon een kwestie van afromen en laten klappen? Ik had ergens al iets opgepikt van een doorstart. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 21-03-2018 20:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
C&A :F

Winkel heeft maat niet op voorraad: dan wordt dus verteld dat online bestellen sneller is dan in de winkel laten overkomen. Prima, maar als ik op vrijdagmiddag het dan bestel dan verwacht ik niet dat het pas op dinsdag arriveert omdat het uit f*cking Duitsland moet komen. Maar die hebben standaard dus meerdere werkdagen nodig voor bezorging 8)7
Gonadan schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:23:
[...]

Ook dat is allang niet meer zo. Wat je vaak ziet is dat het bij testen maar echt heel weinig scheelt. Uiteraard is het altijd afhankelijk van wat je koopt, maar bij de zogenaamd objectieve tests valt Jumbo vaak weer tegen.
Objectieve test doen? Lever ik je een representatieve online bestelling van de Jumbo aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:34:

Winkel heeft maat niet op voorraad: dan wordt dus verteld dat online bestellen sneller is dan in de winkel laten overkomen. Prima, maar als ik op vrijdagmiddag het dan bestel dan verwacht ik niet dat het pas op dinsdag arriveert omdat het uit f*cking Duitsland moet komen. Maar die hebben standaard dus meerdere werkdagen nodig voor bezorging 8)7
Zijn we echt zo verwend dat een pakketje die er 4 dagen over doet, waarvan 2 dagen weekend, bijna als onacceptabel bestempeld wordt...?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Objectieve test doen? Lever ik je een representatieve online bestelling van de Jumbo aan :)
Nou ja, objectief zal het niet helemaal worden ben ik bang. Maar het is natuurlijk wel leuk om eens te kijken wat het met lijstjes van tweakers doet.

Wat doen de online prijzen van Jumbo eigenlijk ten opzichte van de winkels? Jumbo is (minimaal een deel) franchise toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hahn schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:38:
[...]

Zijn we echt zo verwend dat een pakketje die er 4 dagen over doet, waarvan 2 dagen weekend, bijna als onacceptabel bestempeld wordt...?
Als jij als winkel fysiek en online wilt combineren dan zul je op zijn minst de ervaring zo goed mogelijk moeten maken en dus voldoen aan de standaard: volgende dag levering (m.u.v. zondag) voor artikelen die op voorraad zijn. Dat als NL bedrijf niet halen omdat je distributiecentrum in Duitsland staat is te suf voor woorden.
Gonadan schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:40:
[...]

Nou ja, objectief zal het niet helemaal worden ben ik bang. Maar het is natuurlijk wel leuk om eens te kijken wat het met lijstjes van tweakers doet.
Ik zou de artikelen specifiek gekocht voor aanbiedingen (gratis bezorging) eruit laten.
Wat doen de online prijzen van Jumbo eigenlijk ten opzichte van de winkels? Jumbo is (minimaal een deel) franchise toch?
Prijzen verschillen volgens Jumbo wel, ook online. Ik kan inmiddels kiezen uit 3 vestigingen, maar selecteer altijd de vestiging die alleen pickup point met als idee dat die spullen direct van de distri komen en dus waarschijnlijk de langste houdbaarheid zullen hebben. Heb de prijzen nooit vergeleken. Deels omdat de bestelsite een draak is qua onhandigheid en traagheid.

edit:
Blijkbaar worden de prijzen genomen van de winkel in je profiel. In ons geval de lokale Jumbo om de hoek, terwijl juist die helemaal niet bezorgt :P

Sommige producten zijn overigens lachen. Die volgen duidelijk een ander pad dan de normale producten en komen in een gesealde envelop :P

[ Voor 50% gewijzigd door Rukapul op 21-03-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Als jij als winkel fysiek en online wilt combineren dan zul je op zijn minst de ervaring zo goed mogelijk moeten maken en dus voldoen aan de standaard: volgende dag levering (m.u.v. zondag) voor artikelen die op voorraad zijn. Dat als NL bedrijf niet halen omdat je distributiecentrum in Duitsland staat is te suf voor woorden.
Je zegt het zelf toch al: 'voor artikelen die op voorraad zijn'? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
[...]

Jumbo varieert nogal per vestiging was laatst in het nieuws. Ook assortiment is heel verschillend. Wij hebben hier 2 Jumbo's zitten, de een kom ik niet meer omdat ze behalve halfvolle melk alle lactosevrije producten uit het assortiment hebben gegooid. (zoon en ik zijn lactose intolerant, hij erger dan ik). Dan kan ik net zogoed naar de Lidl of Aldi, die hebben dat ook, maar veel goedkoper (0,99 tegen 1,29 per liter, daarnaast nog lekkerder ook). De versgarantie is al helemaal iets waarbij je je afvraagt wat ze onder vers verstaan... slappe boontjes, broccoli met zwarte plekken en rubber bloemkolen. Allemaal vers :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:02:
De versgarantie is al helemaal iets waarbij je je afvraagt wat ze onder vers verstaan... slappe boontjes, broccoli met zwarte plekken en rubber bloemkolen. Allemaal vers :X.
Daar noem je wat. Ik haal altijd boodschappen bij AH, of bij de Jumbo. Maar ik ben dolbij dat naast de Jumbo een bakker, slager en groenteboer zit want dan ga ik daar ook altijd even langs.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Brood van de supermarkt vreet ik niet, dat haal ik bij een select aantal bakkers (ja ook die verschillen enorm). Vlees... zelfs per soort (kip, varken, koe) ga ik naar een andere slager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:11:
Brood van de supermarkt vreet ik niet, dat haal ik bij een select aantal bakkers (ja ook die verschillen enorm). Vlees... zelfs per soort (kip, varken, koe) ga ik naar een andere slager.
Brood bij de bakker inderdaad. Mijn buurvrouw heeft hier naast mijn woning een bakkerij, maar ik ga de laatste 2 jaar naar een andere bakker verderop (10 minuten lopen ongeveer). Nadeel is wel dat die zo goed is dat er om 07.00 in de ochtend al een rij staat 8)7

Ik haal meestal voor 2 a 3 weken brood in 1 keer en heb 2 diepvriezen voor alleen brood in het hok staan. Naast normaal brood neem ik ook altijd wat andere lekkere dingen daar weg voor in het weekeinde. Ideaal vind ik het zo, maar als je het brood van de bakker hier vergelijkt met het brood uit de supermarkt, dat is wel echt een klasseverschil in het voordeel van de bakker en het brood bij de jumbo is niet eens goedkoop.

Helaas is de groenteman hier weg en vlees haal ik ook bij de slager / streekboer. Maar veel vlees eten we tegenwoordig niet echt meer. Ik vind het vooral jammer dat mijn groenteman weg is, er is wel 1 marktkraam, maar dat is lastig omdat ik er niet goed bijkom met de auto en met de fiets wil wel, maar is a) koud nu en b) ik moet 3 keer fietsen en c) de kwaliteit is vaak minder de laatste twee jaar, dus tja...

C&A online vind ik wel erg fijn, goede acties. Zo krijg je elke keer als je de nieuwsbrief hebt en opzegt de voglende keer als je je weer inschrijft steevast 20% korting op alles. Dus ik neem elke keer de nieuwsbrief weer een paar dagen voordat ik ga bestellen :D

Leveren is wel irritant, ze doen nu wel volgende dag levering als je 10 euro betaald 8)7
Ik houd er gewoon rekening mee, nadeel is wel dat ze een handtekening willen bij het bezorgen en je weet nooit wanneer het pakket komt. Meestal duurt het 5 dagen en af en toe zit er ook iets niet meer in omdat het uitverkocht was opeens 8)7

Maar ik heb net weer voor 200+ euro kinderkleding gekocht bij C&A online en dat was echt goede kwaliteit, ik werd daar erg blij van. Ze hebben weer echt leuke dingen, maar het verschilt, een jaar terug vond ik er niks. Ik heb ook weleens gehad dat ik 400 euro aan spul besteld had en dat niks mij beviel, maar het wordt nu weer goed, dus ach, ik vind C&A online wel fijner dan shoppen in de fysieke winkel. Maar het kan inderdaad beter. Vooral dat voorraadsysteem, je koopt iets en komt er 5 dagen later pas achter dat het uitverkocht was.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:04:
Wij waren laatst toevallig in Leeuwarden en zijn daar bij Spellekijn naar binnen gelopen voor een aardigheidje voor ons dochtertje. Dat is dus een speelgoedwinkel die de moeite waard is. Jammer dat het niet echt om de hoek is..... :)
De spellekijn kan je niet echt met een speelgoedwinkel vergelijken, het is een bordspellenspecialist, goede zaak trouwens, heb ze een keer een deel van een vrijgezellenfeest laten organiseren (hali cali en dat soort drankspelletjes). Erg vermakelijk, was ook niet eens heel prijzig.

Nu ben ik al een paar maand niet meer in Leeuwarden geweest, maar de Spellekijn is toch niet opeens een normale speelgoedwinkel geworden? Ik hoop het van niet trouwens. Probleem van de Spellekijn is wel dat je met meer naar buiten komt dan de bedoeling was. Elke keer weer. Elke keer :X

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

[...]

Zoals @_JGC_ zegt kan het verschillen afhankelijk van de locatie, was ik ook even vergeten, zie bijv dit artikel over de kwestie. Mijn Jumbo is blijkbaar wat goedkoper vanwege omliggende concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willion01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
De toekomst van winkelen ligt precies in het straatje van de Spellekijn: Beleving.
Winkels die daar niet in mee gaan, gaan failliet.

Half jaar geleden mooi gesprek gehad met een vooruitstrevende supermarkt manager.
Hij had een heel verslag gemaakt van de supermarkt van de toekomst.
In de winkel kom je vooral voor de "experience".
Het zware werk (inpakken, sjouwen, transport) gaat geheel geautomatiseerd.
Geur, kleuren, smaak en meer sensaties bepalen het koopgedrag.

Dit voorbeeld kan je ook loslaten op de andere winkels en dan snap je dat V&D, Kijkshop, Phone House, Vögele, MS Mode, Scheer en Foppen en nog veel meer failliet zijn gegaan.
Allemaal winkels waar beleving niet belangrijk genoeg waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Dat is inderdaad de enige reden waarom mensen straks nog naar fysieke winkels komen.

Afgelopen weekend bij de nieuwe Hornbach in Zwolle geweest. Standaard prijzen waarvoor je bij de Gamma bonnetjes moet knippen en je klantgegevens achter moet laten. Nog maar niet te spreken over het assortiment... je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het en betaalbaar ook.

Dan de Gamma en Praxis... had online een set bougies en een 12kant 14mm bougiedop besteld om deze te wisselen. Moest een 3/8" sleutel bij gebruikt worden, voor 10 euro een hele doppenset met te korte staaf gehaald bij de Action. Dus ik bij de Gamma kijken om een langere staaf: hebben ze niet in 3/8". "Complete" doppenset hebben ze wel, maar is zonder staaf en kost 30 euro, verder zelfde set als die van de Action. Praxis precies hetzelfde. Kom je bij de Hornbach, hele wand vol met ratels, losse doppen en staven in alle soorten en maten, en ook gewoon betaalbaar.

Als ik naar een Gamma, Karwei of Praxis ga, is dat altijd met een doel en ga ik heel vaak met lege handen teleurgesteld weer naar huis omdat ze het simpelweg niet hebben. Bij een Hornbach of Bauhaus gaan we gewoon met gezin naar de bouwmarkt, struinen we daar zo anderhalf tot 2 uur rond, trekken we spullen uit de schappen waar we niet voor kwamen en eten we achteraf nog even een broodje bij de uitgang.

Oh en het leukste nog: onze peuter van 3 roept nu nog dat ie afgelopen weekend bij de "Hornblach" is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:34:
Dat is inderdaad de enige reden waarom mensen straks nog naar fysieke winkels komen.

Als ik naar een Gamma, Karwei of Praxis ga, is dat altijd met een doel en ga ik heel vaak met lege handen teleurgesteld weer naar huis omdat ze het simpelweg niet hebben. Bij een Hornbach of Bauhaus gaan we gewoon met gezin naar de bouwmarkt, struinen we daar zo anderhalf tot 2 uur rond, trekken we spullen uit de schappen waar we niet voor kwamen en eten we achteraf nog even een broodje bij de uitgang.
Ik vind Gamma ook een saaie winkel en..ook nog eens duur.
Voordat ik voor kleine onderdelen naar de Gamma ga. Kijk ik eerst voor voorrad op Gamma.nl
Voor grote onderdelen ga ik wel naar de Gamma. Tja, je moet wel een idee hebben hoe groot het is.
Als ik niet heb gevonden wat ik wilde ga ik langs rommelhoek. O+

Ontopic:

Toys'R US heeft ook een webshop Toysrus.nl (beheerd door Duitsers). Jammer genoeg kwam ik na de bestelling achter dat de site een slecht oordeel heeft. Ik ben benieuwd of ze echt aan de levertijden voldoen. Het blijven Duitsers hé. Daarom is het fijn dat Nederlandse webshops binnen één dag bezorgen. :)F :$

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 21-03-2018 23:57 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:40:

[...]

De spellekijn kan je niet echt met een speelgoedwinkel vergelijken, het is een bordspellenspecialist, goede zaak trouwens, heb ze een keer een deel van een vrijgezellenfeest laten organiseren (hali cali en dat soort drankspelletjes). Erg vermakelijk, was ook niet eens heel prijzig.

Nu ben ik al een paar maand niet meer in Leeuwarden geweest, maar de Spellekijn is toch niet opeens een normale speelgoedwinkel geworden? Ik hoop het van niet trouwens. Probleem van de Spellekijn is wel dat je met meer naar buiten komt dan de bedoeling was. Elke keer weer. Elke keer :X
De Spellekijn is dan ook het soort winkel wat ik niet zomaar zie verdwijnen, zeker in L'warden wat steeds meer een "jonge" stad wordt, maar ook omdat de mensen die daar rondlopen gewoon weten waar ze over praten, nee, ze kennen niet alle spellen, maar wel de grote lijnen. en je kan gewoon een praatje met ze houden, heerlijke winkel gewoon, ga er altijd heen als ik in L'warden ben en tijd heb, koop mijn spellen ook met alle liefde daar, die 10%-15% die ze vaak duurder zijn dan Amazon neem ik graag voor lief :)

Shit als de Intertoys mijdt ik als de pest, het aanbod is vrij triest, ze zijn duur, en je hoeft daar echt aan te komen met een vraag als "Ik heb Ticket To Ride, maar wat is nou een leuke uitbreiding als je het wat spannender en moeilijker wilt hebben?"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ehtweak schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:08:

Niet helemaal ten einde.
Ze kunnen het nog wel want Toys 'R Us Asia blijft gewoon open. Het is alleen UK + US die sluit.
(Asia heeft andere eigenaar en die ziet nog steeds brood in speelgoedwinkels)

Nu spreekt Toy's R Us HK bijvoorbeeld wel een bepaalde groep aan, heel veel bordspellen en modelbouw (Gundam etc). De laatste keer dat ik in een Toy's R Us in Europa was, dat was echt zo generiek wat je overal kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

MedionAkoya schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:55:
[...]
Het blijven Duitsers hé. Daarom is het fijn dat Nederlandse webshops binnen één dag bezorgen. :)F :$
Zei die met een username van een Duits computerbedrijf. De ironie B)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik was eens gaan vergelijken, gewoon dingen opzoeken bij beide winkels die ik regelmatig koop. Na een artikel of 7 zat ik op 4ct. voordeel voor Jumbo, waarbij je bij AH voor een artikel tien gram meer kreeg voor dezelfde prijs.
Toen had ik geen zin meer, ik ga niet rijk worden van vergelijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs de fysieke supermarkt gaat het de komende tijd zwaar krijgen. Ik was altijd vrij huiverig voor online supermarkten zoals Picnic, maar we laten ze tegenwoordig 1 keer week een hele zooi boodschappen bezorgen. Bevalt uitstekend. Ze hebben niet alles en we bestellen er niet heel veel fruit en groente, maar we komen nu echt een stuk minder vaak in de supermarkt. En die keren dat we nu naar de supermarkt gaan, hebben we maar een heel klein boodschappenlijstje. En ik stap elke dag 30 meter van de ingang van de AH uit de trein, dus dan is even 4 dingetjes kopen (met zo'n zelfscanner) een kleine moeite. Vroeger kwam ik minstens 1 keer per week bij de Jumbo, tegenwoordig maximaal 1x per 2 weken voor het spul wat ze bij de AH en Picnic niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

[...]

Is er een website waar je supermarktartikelen in kan mikken welke dan vergelijkt waar je het goedkoopste je lijstje kan krijgen?

Zoiets alla pricewatch?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:36:
[...]

Is er een website waar je supermarktartikelen in kan mikken welke dan vergelijkt waar je het goedkoopste je lijstje kan krijgen?

Zoiets alla pricewatch?
Vermoed van niet. Supermarkten moeten dan ook meewerken en veel prijzen zijn afhankelijk van folders/aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

m3gA schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Vermoed van niet. Supermarkten moeten dan ook meewerken en veel prijzen zijn afhankelijk van folders/aanbiedingen.
Ik heb wel iets voor bier gevonden maar dat heb ik niet zo vaak nodig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb wel iets voor bier gevonden maar dat heb ik niet zo vaak nodig.
Ja en luiers. maar bij de pricewatch levert de winkel een xml aan met prijzen. Voor een supermarkt zal dit weinig voordeel bieden tenzij je zelf te goedkoopste bent. Ook kun je niet werken met huismerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:19:
Zelfs de fysieke supermarkt gaat het de komende tijd zwaar krijgen. Ik was altijd vrij huiverig voor online supermarkten zoals Picnic, maar we laten ze tegenwoordig 1 keer week een hele zooi boodschappen bezorgen. Bevalt uitstekend. Ze hebben niet alles en we bestellen er niet heel veel fruit en groente, maar we komen nu echt een stuk minder vaak in de supermarkt. En die keren dat we nu naar de supermarkt gaan, hebben we maar een heel klein boodschappenlijstje. En ik stap elke dag 30 meter van de ingang van de AH uit de trein, dus dan is even 4 dingetjes kopen (met zo'n zelfscanner) een kleine moeite. Vroeger kwam ik minstens 1 keer per week bij de Jumbo, tegenwoordig maximaal 1x per 2 weken voor het spul wat ze bij de AH en Picnic niet hebben.
Maar hebben zoveel mensen dan echt een fobie voor de supermarkt :? Ik vind het juist best prima om regelmatig de supermarkt binnen te lopen, zeker als ik niet weet waar ik zin in heb om 's avonds te eten. Online eten bestellen zie ik mezelf niet gauw doen, net zoals ik een gruwelijke schijthekel heb aan online kleding shoppen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Maar hebben zoveel mensen dan echt een fobie voor de supermarkt :? Ik vind het juist best prima om regelmatig de supermarkt binnen te lopen, zeker als ik niet weet waar ik zin in heb om 's avonds te eten. Online eten bestellen zie ik mezelf niet gauw doen, net zoals ik een gruwelijke schijthekel heb aan online kleding shoppen.
Een fobie niet, maar ik vind het nou niet bepaald een leuke tijdbesteding. Gelukkig heeft AH de zelfscan, dat scheelt een hoop en zorgt dat je niet eindeloos in de rij staat. Maar dan nog, ik zou liever gewoon de boodschappen bestellen en afhalen. We werken toch altijd met een lijstje en afhalen scheelt dus tijd :)

Helaas is bestellen bij de AH niet echt een top ervaring tot nu toe. We missen te vaak producten en soms is dat simpelweg omdat ze het vergeten zijn maar soms omdat het gewoon niet leverbaar is. Heel vervelend om bezorgkosten te betalen terwijl je alsnog naar de winkel moet om je avondeten compleet te krijgen. Gevulde wraps is lastig zonder dat de wraps geleverd zijn :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het pickuppoint vind ik wel een mooie tussenweg. Een voorraadje voer en je bepaalt zelf (ongeveer) wanneer je het op haalt. Hoef je er ook niet voor thuis te blijven. Vanuit mijn werk kan ik met een klein beetje omrijden langs zo'n punt. Eigenlijk doe ik dat nog te weinig. :P

Overigens heb ik nog nooit gehad dat iets niet geleverd werd. Doe jij dat bij appie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:17:
Het pickuppoint vind ik wel een mooie tussenweg. Een voorraadje voer en je bepaalt zelf (ongeveer) wanneer je het op haalt. Hoef je er ook niet voor thuis te blijven. Vanuit mijn werk kan ik met een klein beetje omrijden langs zo'n punt. Eigenlijk doe ik dat nog te weinig. :P

Overigens heb ik nog nooit gehad dat iets niet geleverd werd. Doe jij dat bij appie?
Jup dat deed ik bij de Albert Heijn, zowel afhalen als laten bezorgen. De laatste keren was het achter elkaar raak en heb ik elke keer op moeten bellen dat er producten misten en dat ik zowel m'n geld terug wilde als de bezorgkosten aangezien ik alsnog naar de winkel moest.
Ze zijn daar wel redelijk makkelijk mee maar het frustreerde teveel. Nu gaan we met zelfscanner rond wat een hoop tijd scheelt maar wel er voor zorgt dat we alles hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tsurany schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:20:
Jup dat deed ik bij de Albert Heijn, zowel afhalen als laten bezorgen. De laatste keren was het achter elkaar raak en heb ik elke keer op moeten bellen dat er producten misten en dat ik zowel m'n geld terug wilde als de bezorgkosten aangezien ik alsnog naar de winkel moest.
Ze zijn daar wel redelijk makkelijk mee maar het frustreerde teveel. Nu gaan we met zelfscanner rond wat een hoop tijd scheelt maar wel er voor zorgt dat we alles hebben.
Bijzonder, bepaalde regio met een hoop prutsers misschien? :P

Maar ik snap je frustratie wel, ik zou daar ook erg slecht tegen kunnen. Het is een middel om gemak te brengen, als dat doel niet bereikt wordt gaat het middel door de plee.
Tegenwoordig is boodschappen helemaal een hel. Dan wil de kleine met zo'n klein klotekarretje de hele winkel rond. Helpt hartstikke lief met boodschappen doen, maar heeft na een tijdje de draaicirkel van een Scania en het schiet niet echt op. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Ik was eens gaan vergelijken, gewoon dingen opzoeken bij beide winkels die ik regelmatig koop. Na een artikel of 7 zat ik op 4ct. voordeel voor Jumbo, waarbij je bij AH voor een artikel tien gram meer kreeg voor dezelfde prijs.
Toen had ik geen zin meer, ik ga niet rijk worden van vergelijken. :P
Ik heb gisteravond een oude bestelling van de Jumbo bij AH ingevoerd. Het verschil lijkt structureel in het voordeel van de Jumbo uit te pakken. Na de excercitie heb ik de boel opgeslagen, maar nog niet verder verwerkt. Als ik het moet schatten dan kom ik op 5+% verschil*. Daarbij ga ik uit van AH huismerk om Jumbo huismerk te matchen. AH basic kan de kosten nog iets drukken, maar dan zit je gevoelsmatig toch ook op kwaliteit in te leveren.

*Als ik een keer tijd en zin heb haal ik het ook nog even door excel.
[...]

Als je een druk gezin hebt dan heb je wel wat beters te doen dan naar de supermarkt. De boel 's avonds bij de TV in elkaar klikken is dan prettiger. Ik heb inmiddels ook kunnen vaststellen dat het kosten bespaard omdat je minder extra dingen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rukapul schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:23:
Ik heb gisteravond een oude bestelling van de Jumbo bij AH ingevoerd. Het verschil lijkt structureel in het voordeel van de Jumbo uit te pakken. Na de excercitie heb ik de boel opgeslagen, maar nog niet verder verwerkt. Als ik het moet schatten dan kom ik op 5+% verschil*. Daarbij ga ik uit van AH huismerk om Jumbo huismerk te matchen. AH basic kan de kosten nog iets drukken, maar dan zit je gevoelsmatig toch ook op kwaliteit in te leveren.

*Als ik een keer tijd en zin heb haal ik het ook nog even door excel.
Ah, maar dan gaan we sowieso verschillende resultaten krijgen. Ik vergelijk A-merken, die koop ik meestal.
Nu kunnen huismerken net zo goed zijn natuurlijk, maar huismerk AH is niet per definitie hetzelfde als huismerk Jumbo. Dan moet je per product gaan beoordelen of je de kwaliteit ook vergelijkbaar vind. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat dan gevoelsmatig vaak weer voordelig voor de AH uitvallen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Rukapul schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:23:

[...]

Als je een druk gezin hebt dan heb je wel wat beters te doen dan naar de supermarkt. De boel 's avonds bij de TV in elkaar klikken is dan prettiger. Ik heb inmiddels ook kunnen vaststellen dat het kosten bespaard omdat je minder extra dingen koopt.
Je maakt me niet wijs dat er niet ergens in de week een half uurtje is om naar een supermarkt te gaan, dat hebben mensen decennialang gekund, dus waarom zou het nu ineens zo'n probleem zijn? Ik zit al de hele dag naar zo'n scherm te staren, het is ook wel eens prettig om eens even in de echte wereld te komen ;)

Van dat laatste heb ik eigenlijk nooit last, ik denk dat ik juist eerder geld bespaar in de supermarkt. Als ik zie dat iets in de aanbieding is (zie je toch makkelijker in het echt dan online) en je weet dat het toch wel op gaat en je het normaal ook regelmatig gebruikt, dan leg je even een voorraadje aan. Maar ik zal het nooit kopen omdat het in de aanbieding is en ik het normaal toch nooit gebruik.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gonadan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:22:
[...] Dan wil de kleine met zo'n klein klotekarretje de hele winkel rond. Helpt hartstikke lief met boodschappen doen, maar heeft na een tijdje de draaicirkel van een Scania en het schiet niet echt op. :P
En dan weet je meteen weer hoe goed die (sluik-)reclames werken want voor je het weet ligt je karretje vol met Elsa en andere Frozen, Disney, Cars, whatever zooi die ze kennen van de filmpjes... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fiber schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:31:
En dan weet je meteen weer hoe goed die (sluik-)reclames werken want voor je het weet ligt je karretje vol met Elsa en andere Frozen, Disney, Cars, whatever zooi die ze kennen van de filmpjes... _/-\o_
Daar is ze gelukkig nog te jong voor en/of kijkt te weinig TV. Ze word nu gewoon blij van alles wat we pakken en haar lekker lijkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Je maakt me niet wijs dat er niet ergens in de week een half uurtje is om naar een supermarkt te gaan, dat hebben mensen decennialang gekund, dus waarom zou het nu ineens zo'n probleem zijn? Ik zit al de hele dag naar zo'n scherm te staren, het is ook wel eens prettig om eens even in de echte wereld te komen ;)

Van dat laatste heb ik eigenlijk nooit last, ik denk dat ik juist eerder geld bespaar in de supermarkt. Als ik zie dat iets in de aanbieding is (zie je toch makkelijker in het echt dan online) en je weet dat het toch wel op gaat en je het normaal ook regelmatig gebruikt, dan leg je even een voorraadje aan. Maar ik zal het nooit kopen omdat het in de aanbieding is en ik het normaal toch nooit gebruik.
Mensen hebben ook honderdduizenden jaren in de open lucht geslapen en zelf hun eten gevangen. Dat het ooit een noodzakelijk kwaad was betekent niet dat je het vrijwillig moet blijven doen O-).

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 22-03-2018 17:07 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat dacht ik vroeger ook. Maar je komt niet veel minder vaak in de supermarkt. Je gaat alleen niet meer met een kar vol zooi naar huis. Je gaat eigenlijk alleen nog voor die paar dingetjes die je vergeten bent of die je graag van Jumbo of AH huismerk hebt bijvoorbeeld.

Ervoor thuisblijven hoef je niet echt. Je geeft een tijdvak van 1 uur aan voor bezorging en op de dag zelf krijg je een berichtje met een tijdvak van 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Tsja, en dan schrijf je je in voor Picnic wat hier komt en dan kom je in een wachtrij.
Als je iets nou net al liep te vermijden middels de zelfscan dan was het wachten bij de kassa.
En ondertussen kan je het assortiment ook nog niet eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:41:
[...]

Dat dacht ik vroeger ook. Maar je komt niet veel minder vaak in de supermarkt. Je gaat alleen niet meer met een kar vol zooi naar huis. Je gaat eigenlijk alleen nog voor die paar dingetjes die je vergeten bent of die je graag van Jumbo of AH huismerk hebt bijvoorbeeld.

Ervoor thuisblijven hoef je niet echt. Je geeft een tijdvak van 1 uur aan voor bezorging en op de dag zelf krijg je een berichtje met een tijdvak van 20 minuten.
Maar als je er toch regelmatig langs gaat, wat is dan het voordeel van het thuis laten bezorgen :? Sorry, ik zie het echt niet...

Lukken die tijdvakken ook altijd? Maar je moet dus al enkele dagen van tevoren aageven wanneer je wellicht een keer thuis denkt te zijn? Lekker flexibel, die supermarkt kan ik altijd in lopen, of het nu 17:00 is, of dat ik om 20:00 pas klaar ben met werken.

Nee, ik zal er niet gauw aan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:52:
Maar als je er toch regelmatig langs gaat, wat is dan het voordeel van het thuis laten bezorgen :? Sorry, ik zie het echt niet...
Voor die paar boodschappen sta je zo weer buiten, ga je voor een kar vol dan ben je al even bezig. :P
Lukken die tijdvakken ook altijd? Maar je moet dus al enkele dagen van tevoren aageven wanneer je wellicht een keer thuis denkt te zijn? Lekker flexibel, die supermarkt kan ik altijd in lopen, of het nu 17:00 is, of dat ik om 20:00 pas klaar ben met werken.

Toegeven suggereert dwang, maar je moet het helemaal zelf weten hoor. ;)

Qua tijdvakken, die zijn niet heilig. Meestal lukt het wel maar geen 100% garantie. Daarom heb ik liever een pick up point.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:05

franssie

Save the albatross

chim0 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:12:
Modeketen Supertrash van Olcay Gulsen vraagt faillissement aan

Heerlijk! Heb zo'n bloedhekel aan [mbr]haar[/]. Wel sneu voor de medewerkers!
offtopic:
Waarom hebben mensen zoals jij een hekel aan iemand die vanuit armoede door hard te werken succesvol is geworden? Ik snap die 'geboren voor een dubbeltje wordt nooit een kwartje' mentaliteit in dit land echt niet. Is het afgunst? Mogen mensen niet ontsnappen uit de bijstand etc? Of is het je buurvrouw en ken je haar echt persoonlijk of toch via RTL Boulevard?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Ik kom langs de supermarkt als ik uit de trein stap. Dan wil ik geen hele kar met boodschappen meezeulen, maar een paar kleine dingen meenemen in mijn rugtas is dan een kleine moeite.

Wij bestellen bij Picnic de vaste boodschappen. Die komen ze op vaste tijdvakken bezorgd. Bij ons kun je kiezen uit een paar middagen (eind van de middag) en een paar avonden tot 22;00 uur. Je kunt eigenlijk de dag van tevoren meestal nog bestellen.

Ik vond het in eerste instantie ook onzin, maar het bevalt eigenlijk prima. En we zijn niet de enigen, want die elektrische Picnic autootjes rijden hier echt met meerderen tegelijk door de wijk. Heb je verder geen last van, want ze maken 0,0 geluid en het zijn geen racemonsters.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Tsurany schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Een fobie niet, maar ik vind het nou niet bepaald een leuke tijdbesteding. Gelukkig heeft AH de zelfscan, dat scheelt een hoop en zorgt dat je niet eindeloos in de rij staat. Maar dan nog, ik zou liever gewoon de boodschappen bestellen en afhalen. We werken toch altijd met een lijstje en afhalen scheelt dus tijd :)

Helaas is bestellen bij de AH niet echt een top ervaring tot nu toe. We missen te vaak producten en soms is dat simpelweg omdat ze het vergeten zijn maar soms omdat het gewoon niet leverbaar is. Heel vervelend om bezorgkosten te betalen terwijl je alsnog naar de winkel moet om je avondeten compleet te krijgen. Gevulde wraps is lastig zonder dat de wraps geleverd zijn :(
Geen idee waar je woont....maar dat heeft er mischien ook iets mee te maken.

Woon zelf in een dorp op pakweg 75meter van de AH en behalve de boodschappen heeft het ook een sociale functie. Ken de meeste jongeren in de vulploeg en de meeste kassiere's ook.

Maandag standaard één keer met de kleine Nutrilon kopen, fruit uitzoeken en voor mezelf nog wat dingen en het avond eten. Even een praatje met mensen want iedereen wil even naar de kleine kijken en standaard bij de kassa komt de helft van de dames daar even kijken.

Soms kom ik er elke dag, soms weken niet en soms 4x per dag :+ Als ik dan toch boodschappen moet doen kunnen we het maar beter gezellig maken :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

sambalbaj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:55:
Tsja, en dan schrijf je je in voor Picnic wat hier komt en dan kom je in een wachtrij.
Als je iets nou net al liep te vermijden middels de zelfscan dan was het wachten bij de kassa.
En ondertussen kan je het assortiment ook nog niet eens bekijken.
Dat lijkt mij dan ook de enige manier om de service goed te houden bij een jong, sterk groeiend bedrijf. Ze willen het beheersbaar houden en groeien in het tempo dat ze aankunnen Je zal dus nog een paar weken of zo geduld moeten hebben... :)

Ze beginnen nu ook in Duitsland...

http://www.distrifood.nl/...start-duitsland-101116145
https://nos.nl/artikel/22...c-gaat-de-grens-over.html
https://www.rtlnieuws.nl/...over-na-succesvolle-proef

En ze gaan als proef samenwerken met Wehkamp voor het ophalen van retourzendingen in eerste instantie.

https://www.nu.nl/onderne...gen-wehkamp-meenemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nou ja, het komt bij mij vooral direct al over als een negatieve klantervaring.
Betwijfel nu al of ik het ooit ga gebruiken hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sapphire schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:08:
[...]

Geen idee waar je woont....maar dat heeft er mischien ook iets mee te maken.

Woon zelf in een dorp op pakweg 75meter van de AH en behalve de boodschappen heeft het ook een sociale functie. Ken de meeste jongeren in de vulploeg en de meeste kassiere's ook.

Maandag standaard één keer met de kleine Nutrilon kopen, fruit uitzoeken en voor mezelf nog wat dingen en het avond eten. Even een praatje met mensen want iedereen wil even naar de kleine kijken en standaard bij de kassa komt de helft van de dames daar even kijken.

Soms kom ik er elke dag, soms weken niet en soms 4x per dag :+ Als ik dan toch boodschappen moet doen kunnen we het maar beter gezellig maken :+
Kijk dan snap ik het en dan wordt boodschappen doen leuk. Ik woon in een gigantische vinex wijk waar je dus duizenden vreemden tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daarom kom ik ook graag bij de slager en groenteboer en zo. Je raakt bekend. M'n kleine krijgt altijd een druifje en als ik naar wijn vraag weet hij te vertellen welke m'n ouweheer altijd zo lekker vindt. En dat in een stad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Ik ga standaard 2 keer in de week naar de supermarkt (Lidl en Jumbo), met 1 of 2 keer per maand een extra uitstapje naar de Aldi. Op woensdagochtend (mijn ouderschapsverlof dag) en zondagmiddag, op beide momenten is het veel rustiger dan gebruikelijk en ben ik ook vrij snel klaar.

Eerst ging ik met 1 kind, daarna met 2 kinderen en sinds een half jaar meestal zonder kinderen aangezien ze nu allebei op school zitten en op zondag liever wat anders doen dan meegaan. Maar ik heb boodschappen doen met de kids nooit vervelend gevonden, terwijl ik de boodschappen deed konden zij zich uitleven door de boel onveilig maken met hun eigen karretjes (kinderen komen toch overal mee weg, helemaal 2 schattige meisjes met grote ogen :D ). En nu mogen ze zelf ook enkele boodschappen uitzoeken als ze meegaan, vinden ze leuk om te doen en ze leren er meteen van.

Ik zie de voordelen wel van online boodschappen doen, maar ik heb er geen enkel probleem mee om naar de supermarkt te gaan. Behalve die zeldzame keren op zaterdagmiddag :X Al scheelt het wel dat je je met de huidige smartphones niet hoeft te vervelen in de rij voor de kassa.

PS: Wij laten overigens wel regelmatig een box van HelloFresh komen, een gezinsbox voor 3 dagen.
Dat scheelt in de boodschappen natuurlijk.
Gonadan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:42:
Daarom kom ik ook graag bij de slager en groenteboer en zo. Je raakt bekend.
Dit is zeker waar, ik kom mede hierom ook graag bij de slager en slijterij (groenteboer wat minder vaak) d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 23-03-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Jumbo bezorgdienst is hier op zaterdag slechter dan in de week, laat staan de @$^$2 webshop. Ze halen een deel van de artikelen uit de winkel, waardoor soms houdbaarheidsdata kritisch zijn en kunnen wisselen. Tel daarbij op dat ik elke keer dingen kreeg die ik niet had besteld, andere keren dingen niet kreeg en een uitzonderlijke keer hadden ze alle 'gewicht'dingen als enkele eenheid geleverd. Dus de kilo broccoli werd een pond, de kilo Pink Lady een pond Kanzi en de sperziebonen waren ook net genoeg voor 1 persoon ipv 2+2. Dat soort problemen was ik na 4x wel zat, ongeveer tegelijkertijd dat je de AH bezorgkosten af kon kopen (zo ben je 'verplicht' daar te kopen, I know. :P).

AH heeft het beter voor elkaar en tegenwoordig bezorgabonnementen, waardoor je ook dure tijdslots van uur kan kiezen. Scheelt met twee kleine kinderen enorm wat gedoe. Gezeul en gedoe met karren, nee voor mij hoeft dat niet meer. Nog een klein beetje boodschappen voor wat vergeten dingen en prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Deze week nieuw concept hier geprobeerd. Combo van de 2.
Hema (what's in a name..niet die Hema) supermarket. Je gaat langs, loopt langs de artikelen. Je ziet een artikel wat je wil, scan het in je app en dezelfde dag nog thuisbezorgd. Best wel apart.
Heb je het leuke van fysiek winkelen en toch het gemak van thuis bezorging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb zelf echt een bloedhekel aan boodschappen doen, erger me daar net zoveel aan als in de file staan :P Vind dat altijd tijd die ik anders veel nuttiger kan besteden. Deed de afgelopen jaren vooral AH pickup points omdat het praktisch op de route van werk naar huis ligt. Nu sinds dit jaar een AH thuisbezorg abo afgesloten, gewoon om eens te proberen. Voor 8 Euro per maand komen ze wekelijks op een dag en tijdslot naar keuze langs. En dat bevalt echt super, je houdt tijd over voor andere dingen en ze zetten je boodschappen in je keuken neer. Enige wat het proces nog wat sneller zou maken is als je online kan betalen, nu komen ze met een mobiel PIN apparaat aan de deur.

Heb me ook ingeschreven voor Picnic en ze beginnen over 2 weken met leveren in Nijmegen. Ga ik zeker ook eens proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:30:
Je maakt me niet wijs dat er niet ergens in de week een half uurtje is om naar een supermarkt te gaan, dat hebben mensen decennialang gekund, dus waarom zou het nu ineens zo'n probleem zijn?
Ik denk dat je niet helemaal objectief in het berekenen van de tijd bent wat betreft het supermarktbezoek. Ik haal voor 4 personen elke week, ik vertrek om 07:45 naar de bakker, ben om 08:15 bij supermarkt 1, om 09:30 bij supermarkt 2 en ben uiteindelijk om 11.30 ongeveer klaar met alles in de kast ingepakt te hebben. Al met al kost mij het boodschappen doen van weggaan van huis totdat ik terug op de bank zit bijna 4 uur. Elke week weer.

Ik laat nu alles bezorgen door de plus supermarkt (hebben tijdvak van 2 uur en ik laat bezorgen op een dag dat mijn vrouw thuis is of ik een studiedag heb). Het kost mij minder dan 20 minuten nu om te bestellen (heb diverse lijstjes gemaakt om het snel te doen) en ik ben 10 minuten bezig om het in de kast te leggen.

Kortom, ik bespaar per week 3,5 uur, dit betekend dat ik zaterdagochtend met een lekkere kop koffie 2 films kan gaan kijken waar ik nooit tijd voor had in het weekeinde. Heerlijk.

Het heeft niks te maken met sociaal zijn of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om 4 uur per week te spenderen aan bezoeken aan een supermarkt, in de rij staan, boodschappen in de kar doen, uit de kar op de band, van de band in de kar, van de kar in de auto en van de auto in een krat het huis in. Dat is toch echt wel zonde van je tijd als je een gezin hebt.

De bakker bezorgt trouwens ook bij mij en ik heb het voor elkaar dat ik een bedrijfsrekening daar heb gekregen, ik mag 1 keer per maand betalen (maar betaal eigenlijk altijd vooraf alvast), bezorgkosten voor de bakker zijn 2,50 euro per keer (ik bestel ongeveer 12 brood per 2 weken en stop alles in de diepvries).

Supermarkt kost mij 6 euro bezorgkosten als ik niet actieproducten voor gratis bezorging neem. Bij elkaar dus per week 7,25 euro aan kosten om 4 uur werk te besparen. Nou, ik denk: heel verstandig meneer hobbykok.
kazuka schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:45:
Heb me ook ingeschreven voor Picnic en ze beginnen over 2 weken met leveren in Nijmegen. Ga ik zeker ook eens proberen.
Dat is de beste van allemaal, mijn hele familie is groot groot fan. Ik vergelijk af en toe de prijzen en picnic is altijd goedkoer behalve als er een aanbieiding is die heel goed is bij een supermarkt, maar al met al is het bezorgen daar gratis en het karretje is leuk, je krijgt een app als hij 100 meter van je huis is en kan alvast de deur open doen, maarja, voordat picnic hier komt zijn we denk ik 10 jaar verder, maar als het kon had ik ook gelijk picnic genomen. Ze nemen bij mijn zus ook de bibliotheekboeken mee en bezorgen spul van de wehkamp enzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, je kiest zelf voor drie adressen. Als ik thuis mijn lijstje sorteer op productgroep en gewoon door de AH ren met zelfscan dan kost het mij veel minder dan een uur. Inclusief thuis inruimen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:53:
Tja, je kiest zelf voor drie adressen. Als ik thuis mijn lijstje sorteer op productgroep en gewoon door de AH ren met zelfscan dan kost het mij veel minder dan een uur. Inclusief thuis inruimen.
Ik woon niet in een heel grote stad, de AH (en andere supermarkten) zijn hier nogal klein, vandaar dat ik er meerdere voorheen deed.

Groenteboer hebben we ook al niet meer, veel vlees eet ik niet, wel vers brood dus en we hebben 12 kappers, jaja, dat dan weer wel 8)7

Maar ik ben niet een goed persoon om mee te vergelijken; ik heb echt een heeeeel grote hekel aan winkelen. Altijd al gehad, ik spendeer echt liever mijn tijd in een boekenwinkel of bibliotheek of aan een hobby, maar supermarkten of kledingwinkels, schoenenwinkels zijn het ergst. Zo erg dat ik tegenwoordig wel af en toe ga, maar dan van elk paar dat goed zit er 2 paar koop zodat ik een jaar niet meer hoef, dan heb ik 1 keer ellende en dan kom ik met 8 paar thuis en ben ik er weer een heel lange tijd vanaf.

Het is maar goed dat niet iedereen zoals ik ben, anders waren er al lang geen winkels meer.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sommige mensen zijn gewoon traag in boodschappen doen :P

Mijn pa kan ook gerust 3 uur doen over boodschappen doen, hij sloft door de winkel heen, bezoekt gangpaden die hij helemaal niet nodig heeft, gaat random producten vergelijken, mijmert of hij wel of geen biscuitjes nodig heeft, en rijdt de hele stad door omdat 3 producten in totaal 2 euro goedkoper zijn bij een of andere winkel.

Dezelfde boodschappen doe ik in een uurtje, puur door snel door de winkel te flitsen, enkel de paden te bezoeken die ik nodig heb en ik doe er geen 5 minuten over om te denken "wel of geen biscuitjes", en gezien door de hele stad rijden mij meer benzine kost dan die twee euro, scoor ik dat duurdere spul wel bij de winkel waar ik al ben.

Zelf zie ik mezelf niet snel iets bestellen bij de online-supermarkt, maar dat komt vooral omdat ik boodschappen doen eigenlijk best leuk vindt, en ik niet tegen wachten kan. Als er een pakketje tussen 13:00 en 16:00 komt, zie ik dat gewoon als verspilde uren omdat ik in die tijd niet echt aan iets kan beginnen, maar da's mijn eigen probleem :+ Daarom ben ik ook zo blij met Chinese meuk, ik heb geen flauw idee wanneer dat aankomt, dus ik kan me er ook niet druk om maken :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het plannen is voor mijn snelheid heel belangrijk. Ik ken de indeling uit m'n hoofd dus meestal schrijf ik het lijstje van mijn vriendin over op volgorde zodat ik met één route alles heb. Doe ik het op haar volgorde dan ben ik een uur langer bezig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inderdaad niet heel systematich :P

Ik kende de winkel waar ik het meest kocht trouwens wel uit mijn hoofd na een tijdje, maar ze gingen een half jaar geleden verbouwen en tja, zaterdag om 08.30 ben ik niet zo scherp.

Echt, online is voor mij goud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

November 1995 (!) werd de ondergang van vele fysieke winkels al aangekondigd:

Nou ben ik geen fan van meneer de Hond, maar het is eigenlijk heel eng; hoeveel van dit soort voorspellingen de dagelijkse praktijk zijn, anno nu. :Y
(het verhaal dat de files opgelost zouden zijn is helaas geen realiteit)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 10:45
Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:14:
Het plannen is voor mijn snelheid heel belangrijk. Ik ken de indeling uit m'n hoofd dus meestal schrijf ik het lijstje van mijn vriendin over op volgorde zodat ik met één route alles heb. Doe ik het op haar volgorde dan ben ik een uur langer bezig. :P
De app van AH is om die reden heel handig. Het kan je boodschappenlijstje sorteren op basis van de looproute van desbetreffend filiaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 17:31
sylvesterrr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:09:
[...]

De app van AH is om die reden heel handig. Het kan je boodschappenlijstje sorteren op basis van de looproute van desbetreffend filiaal. :P
Ik zag laatst een filmpje van een AR supermarkt app, ziet er best nuttig uit (alleen straks loopt iedereen nog meer naar z'n telefoon te kijken en overal tegen aan te lopen)

https://mobile.twitter.co...status/981635577488519170
Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels