De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 30 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 16:40

Metro2002

Memento mori

Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Bristol...? Daar hoor je zo weinig van dat het niet eens op zou vallen als ze failliet zouden zijn. :+
De enige winkel waar ik normaal passende kleding kan vinden. Als je geen skinny jeans , homo schoenen,m broeken met gaten of slobberende tshirts wil hebben én niet de hoofdprijs wil betalen kan je daar terecht.

Dus ik zou het écht serieus niet cool vinden als die toko failliet zou gaan :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Metro2002 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:09:
[...]

De enige winkel waar ik normaal passende kleding kan vinden. Als je geen skinny jeans , homo schoenen,m broeken met gaten of slobberende tshirts wil hebben én niet de hoofdprijs wil betalen kan je daar terecht.

Dus ik zou het écht serieus niet cool vinden als die toko failliet zou gaan :/
Ik ben ook niet van de mode of trends. Maar homo schoenen? 8)7

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:59:
In de winkel hebben ze dan net je maat niet. ;) Of alles tussen XXS en 16 XL is dan weg. Of de XL van een of ander merk is voor een Nederlander net M. Etc.
Precies dit. Schoenenwinkels mogen vaak niet meer dan één of twee per maat op locatie hebben, de rest bestel je maar via internet of krijg je geleverd als je daar je adres doorgeeft. Dan kan ik het net zo goed via internet bestellen.

Inderdaad gewoon meerdere maten en typen bestellen, laat je lekker op werk afleveren. Je houdt wat je bevalt, de rest terug in de doos. Die is meestal al compleet met plakstrip en etiket. Hoef ik alleen maar in de auto te gooien en op een dag op de terugweg even linksaf slaan naar de Jumbo in plaats van naar huis. Kan tot 22:00 gewoon aan de balie afgeven. Je gaat mij met geen mogelijkheid wijsmaken dat naar een fysieke winkel gaan makkelijker is. :D
Tsurany schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:06:
Ik vind het verschil tussen een broek van 40 euro en een broek van 140 euro echt geen 100 euro waard. En ik vraag me dan echt af hoeveel mensen dat verschil in pasvorm echt gaan zien of merken als ze het zelf dragen.
In ieder geval kan je wel stellen dat wanneer een goedkope broek prima zit en het door jouw gewenste design heeft er eigenlijk geen reden is om ruim 100 euro meer uit te geven.
Dat is een beetje een dooddoener. In feite zeg je dat als je tevreden bent je niet duurder hoeft, lijkt me nogal logisch.
Dat de prijs veel sneller stijgt dan het meetbare verschil in kwaliteit is ook algemeen bekend. Het is dan ook niet meer dan persoonlijk welk verschil aan prijs je er voor over hebt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 16:40

Metro2002

Memento mori

Geteisem schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Ik ben ook niet van de mode of trends. Maar homo schoenen? 8)7
Wel eens uggs bij 'mannen' gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Metro2002 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Helaas wel. Geblocked uit het geheugen denk ik. U wint ;w

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57

-tom-562

Oliesjeik

Metro2002 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Er is een verschil tussen Uggs of een stel nette herenschoenen of kekke sneakers. Bristol associeer ik met goedkope merkloze gympies, zogenaamd 'nette' schoenen met vierkante neuzen en rubber spekzolen en vormloze witte t-shirts :D
Overigens zal ik de kijkshop niet missen. Dat was echt zo'n zaak waar ik alleen naartoe ging als ik per direct een tondeuze nodig had, of als ik weer een Casio F91W kapot had

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 23-01-2018 15:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Bristol heeft best fatsoenlijke kinderschoenen. Die van ons loopt op Woeffies, zitten prima, zijn er best hip uit en kosten vergeleken met andere kinderschoenen geen ruk (50 euro met 30% korting -> 35 euro).

Onze peuter loopt nu al een paar maanden op die dingen, gaan mee naar KDV/PSZ, worden in de zandbak, waterplassen, sneeuw, etc gebruikt. Even drogen op de verwarming, schoonpoetsen, leer conditioner erover, waterproofing spray en zien er weer uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 01:28
van Haren zal nog wel cheaper zijn? Denk dat v Haren het ook redt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:01
Tsurany schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Het probleem is dat er gewoon te weinig kwaliteitsverschil zit tussen een broek van de C&A en die van een A-merk. Dat blijkt ook keer op keer uit testen van consumentenprogramma's, qua materiaal is er amper verschil en qua productiekosten ook niet. Dan betaal je dus ruim het drievoudige voor de merknaam en het design. En bij veel producten is dat design het geld niet waard, zeker niet als je kijkt naar bijvoorbeeld donkerblauwe spijkerbroeken.
Klopt, ik had een paar jaar geleden een winterjas van The Sting van Chasin. Ding was 130 euro en was na een paar maanden kapot (gescheurd) bij de oksels. De pasvorm was heel mooi, maar hij was niet waterdicht en stonk ik enorm naar zweet (ik kan nogal eens zweten) en dat blijft dan hangen bij de oksels. Echt smerig! Later heb ik een jasje gekocht van New Yorker. 20 euro, waterdicht en stinkt totaal niet. Heb er jaren mee gedaan. Zelfde met een trui van New Yorker, 15 euro en heb hem al meer dan 5 jaar en draag hem helemaal grijs en ding is niet kapot te krijgen. Dure hoodie van The Sting was na een paar maanden helemaal verkleurd (ik heb hem gewoon gewassen zoals ik altijd doe dus daar lag het niet aan). En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen van dure kleding met waardeloze kwaliteit.

Ik weet nog vroeger op de basisschool toen we net in Nederland waren en we arm waren en ik opkeek en jaloers was op de rijkeluiskinderen met hun Diesel broeken en Oxbow truien. Je liep niet met een Wibra of Zeeman tasje, omdat je dan arm en zielig was. Je schaamde je dood. Als ik daar nu aan terugdenk, is het lachwekkend.

Maar spijkerbroeken is een drama voor mij. Alles is skinny jeans met gaten tegenwoordig. Je kan niet eens een klassiek recht model vinden met rechte pijpen. Heb er een paar jaar geleden één gevonden van Garcia met elastaan erin. Prachtig recht model en zit heerlijk. Precies de juiste maat en wijdte en niet stug maar lekker soepel. Alleen hij begint nu bij de kont te slijten, omdat ik veel op de fiets zit. Maar hiervoor is het denk ik 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een spijkerbroek heb gekocht. Alleen dat elastaan spul zit echt heerlijk soepel. Wil nu niets anders meer! Jack & Jones was altijd mijn winkel met prachtige broeken maar die gaan ook gewoon met de mode mee. Alles is skinny jeans of van die rare kromme modellen. :'(

En de Kijkshop? Tja, die hebben zich gewoon verkeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:42

Fiber

Beaches are for storming.

Skyrunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Moet er even bij opmerken dat ik de gloeiende kl*tehekel heb aan kleding shoppen, moet liefst zo snel mogelijk :-P
Je weet dat daar ook concepten voor uitgevonden zijn hè. Eén keer je maten goed opnemen en je voorkeuren doorgeven en je hoeft nooit meer zelf kleding te shoppen. Niet fysiek, maar ook niet online... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:31:
[...]
Bristol...? Daar hoor je zo weinig van dat het niet eens op zou vallen als ze failliet zouden zijn. :+
Ik kom er regelmatig en meestal gaat het daar gewoon leuk door. Ze hebben best goede spullen voor relatief weinig geld. Ze schijnen goed te profiteren van de omvallende ketens en maken volgens de berichten nog steeds winst.

Ik las trouwens dat ze een familiebedrijf zijn. Opvallend dat de meeste familie-retailers het lijken te overleven.

[ Voor 10% gewijzigd door merauder op 24-01-2018 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

servies

Veni Vidi Servici

Fiber schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:49:
[...]

Je weet dat daar ook concepten voor uitgevonden zijn hè. Eén keer je maten goed opnemen en je voorkeuren doorgeven en je hoeft nooit meer zelf kleding te shoppen. Niet fysiek, maar ook niet online... :)
Ja. en die maten zijn bij alle fabrikanten precies hetzelfde... ;w
Ik meende laatst van een wat oudere verkoper in een kledingzaak dat de aangegeven maatvoering de laatste 25 jaar zelfs veranderd is. een XL van 1990 is een XXL van 2017 of andersom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

servies schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:00:
[...]

Ja. en die maten zijn bij alle fabrikanten precies hetzelfde... ;w
Ik meende laatst van een wat oudere verkoper in een kledingzaak dat de aangegeven maatvoering de laatste 25 jaar zelfs veranderd is. een XL van 1990 is een XXL van 2017 of andersom...
Maten zijn niet alleen per regio ( US / EU / Asia) maar zelfs per retailer verschillend. Vooral in de US. Per collectie wordt vaak gekeken welke maten er gebruikt worden voor XL, XXL etc.

On topic, hier in China gaan steeds meer shopping malls over op nieuwe concepten omdat de oude (puur retail) niet meer werkt. Sommige malls gooien het op een combo van retail, F&B, entertainement. Andere (gedreven door e-commerce) gaan over op internet store. Alibaba heeft een complete shopping mall geopend waar online store hun waren kunnen displayen, en dan met QR code scannen gelijk naar je huis gestuurd worden. Kijkshop had dezelfde weg kunnen gaan maar te weinig te laat :|

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 24-01-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:48:
[...]
Ik weet nog vroeger op de basisschool toen we net in Nederland waren en we arm waren en ik opkeek en jaloers was op de rijkeluiskinderen met hun Diesel broeken en Oxbow truien. Je liep niet met een Wibra of Zeeman tasje, omdat je dan arm en zielig was. Je schaamde je dood. Als ik daar nu aan terugdenk, is het lachwekkend.
Het is een bekend gezegde dat de eerlijkste mensen dronken volwassenen en kinderen zijn. Ik ben het daar niet mee eens. Kinderen zijn niet eerlijk, kinderen weten gewoon niet beter.
Jack & Jones was altijd mijn winkel met prachtige broeken maar die gaan ook gewoon met de mode mee. Alles is skinny jeans of van die rare kromme modellen. :'(
Heb je het nu specifiek over de Jack & Jones? Ik kan nog genoeg fijne spijkerbroeken vinden namelijk. Ik ga alleen niet naar die "hippe" winkels, maar naar normale herenkledingwinkels. Je weet wel, waar ze van die broeken zonder gaten erin verkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gaius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:37:
[...]

Heb je het nu specifiek over de Jack & Jones? Ik kan nog genoeg fijne spijkerbroeken vinden namelijk. Ik ga alleen niet naar die "hippe" winkels, maar naar normale herenkledingwinkels. Je weet wel, waar ze van die broeken zonder gaten erin verkopen. :P
Volgens mij noem ik ze dus ja. Vroeger hadden ze prachtige broeken, maar nu is het alleen maar jongerenmode. Dan kom je uit bij de Peek & Cloppenburg in Rotterdam met herenbroeken van 100+ euro, maar ook daar kon ik niets vinden wat lekker zat. Ik heb nogal een lastig figuur (stevige voetballersbenen en een dikke kont). Maar zoals ik al zei, die Garcia broek met dat elastaan erin zit heerlijk en als je die eenmaal aan hebt gehad, wil je niks anders dus daar ga ik nu naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

chim0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:52:
[...]

Volgens mij noem ik ze dus ja. Vroeger hadden ze prachtige broeken, maar nu is het alleen maar jongerenmode. Dan kom je uit bij de Peek & Cloppenburg in Rotterdam met herenbroeken van 100+ euro, maar ook daar kon ik niets vinden wat lekker zat. Ik heb nogal een lastig figuur (stevige voetballersbenen en een dikke kont). Maar zoals ik al zei, die Garcia broek met dat elastaan erin zit heerlijk en als je die eenmaal aan hebt gehad, wil je niks anders dus daar ga ik nu naar op zoek.
Ik koop de "simplele" spijkerbroeken (met elastan) altijd bij Jeans Centre. En dan specifiek Pilot Palmer. Zijn geen dure broeken, maar ze passen me gewoon echt goed.

Dure kleding vind ik altijd tricky. Duur is namelijk niet altijd ook echt beter dan het goedkopere spul. Mijn vrouw kocht vroeger weleens kleding bij Sting. Dat is niet echt goedkope kleding. Maar de kwaliteit is vaak echt gewoon ruk. Daar komen we dus niet meer. Teveel kledingstukken die in no-time stuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Mijn ervaring met duurder is beter, is van" ja is vaak zo" Ook wel bij kleding,was vroeger gek. op Edwin spijkerbroeken, kan die nu niet meer vinden in dit land. Nee een merk als Canada Goose schijt ik op, dat soort spul is gewoon duur om het duur zijn, en onbetaalbaar, ook een jas van TheNorthFace komt er niet in. Maar mijn t-shirts haal ik van Carhartt, dat is betaalbaar merk, en merk je gewoon dat het mooier zit en langer mooi blijft dat een C en A t-shirt, van 10 euro goedkoper (25 om 35 euro).

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 24-01-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
Mijn ervaring met duurder is beter, is van" ja is vaak zo" Ook wel bij kleding,was vroeger gek. op Edwin spijkerbroeken, kan die nu niet meer vinden in dit land. Nee een merk als Canada Goose schijt ik op, dat soort spul is gewoon duur om het duur zijn, en onbetaalbaar. Maar mijn t-shirt haal ik van carhartt, dat is betaalbaar merk, en merk je gewoon dat het mooier zit en langer mooi blijft dat een C en A t-shirt, van 10 euro goedkoper (25 om 35 euro).
Die Edwin broeken zijn zo te zien gewoon bij Zalando te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kom even met een winkel in Amsterdam waar ik kanpassen, voelen en zien. Ja, ik ben misschien de redding van de winkels, ik koop kleren niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
http://www.omroepbrabant....en+kans+op+doorstart.aspx

Eigenlijk is dit toch bullshit. M'n broertje heeft €2500 open staan aan een bestelling bij kijkshop waar hij naar kan fluiten en de rest kan nu voor een koopje z'n spullen kopen bij winkels :')

Ik zei al loop gewoon de winkel in en pak je spullen :(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
YoshiBignose schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:16:

Eigenlijk is dit toch bullshit. M'n broertje heeft €2500 open staan aan een bestelling bij kijkshop waar hij naar kan fluiten en de rest kan nu voor een koopje z'n spullen kopen bij winkels :')

Ik neem aan dat hij zich bij de Curator heeft gemeld?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Henkie-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Ik neem aan dat hij zich bij de Curator heeft gemeld?
Uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021

Ik kan me niet voorstellen dat de kijkshop iets heeft liggen dat 2500€ kost, het zijn dan waarschijnlijk meerdere artikelen die zakelijk besteld worden. Ik snap niet dat er anno 2018 bij dit soort bedragen nog 'veilig met Ideal'' besteld wordt waarbij je naar je geld kan fluiten als er iets mis gaat. Ideal is alleen veilig voor de verkoper. Ik bestel letterlijk alles met de Mastercard en als een webshop dat niet aanbiedt dan koop ik er niet. Ik zou het gewoon als leergeld zien en voortaan voor 5€ extra per maand een Mastercard nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

gold_dust schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:02:
Ik zou het gewoon als leergeld zien en voortaan voor 5€ extra per maand een Mastercard nemen.
Is het nu wel zo zeker dat je dan je geld wel terugkrijgt? Ik twijfel daarover, een Mastercard komt dan toch ook bij de curator terecht? Zou een Mastercard jou het geld teruggeven als ze bijna zeker zijn dat ze het zelf niet meer terugkrijgen?

Nu is de zaak waarover het gaat wel een rare (omdat het zoveel weken voor het faillissement speelde), maar je hebt het over leergeld en dan denk ik: je gaat er vanuit dat het ook bij een faillissement werkt, maar is dat ook zo? Ik kan er geen info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 01:24

defiant

Moderator General Chat
Ik wijs er even op dat voor het bespreken van individuele gevallen van faillissementen we het Shopping Forum hebben, laten we niet al te veel offtopic gaan.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Dure kleding vind ik altijd tricky. Duur is namelijk niet altijd ook echt beter dan het goedkopere spul. Mijn vrouw kocht vroeger weleens kleding bij Sting. Dat is niet echt goedkope kleding. Maar de kwaliteit is vaak echt gewoon ruk. Daar komen we dus niet meer. Teveel kledingstukken die in no-time stuk zijn.
Gaastra is ook net failliet gegaan. Precies hetzelfde verhaal... kutkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 1002969 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:02:
[...]

Het volgende nutteloze bedrijf op mijn lijstje is de Expert. Liep er gistern binnen, werkelijk 0 reden dat die club bestaat, hooguit nog geschikt voor als dorpselectronicazaakje.
Is het wel een bedrijf? Ik dacht dat het gewoon een franchise van onafhankelijke winkels was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
ontopic:

Het volgende nutteloze bedrijf op mijn lijstje is de Expert. Liep er gistern binnen, werkelijk 0 reden dat die club bestaat, hooguit nog geschikt voor als dorpselectronicazaakje.
Er bestaan nog behoorlijk wat winkels die alleen nog door de gratie van 65+'ers bestaan, die bestellen en betalen op internet eng vinden of het niet kunnen en die graag de hoofdprijs betalen voor een minimaal en verouderd assortiment. Het is de groep met de hoogste pensioenen, de meeste overwaarde, en minimale woonlasten dus daar zit nog behoorlijk wat koopkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:34
Ik vind witgoed nu net van dat spul waarvoor het prettig is als je een beetje een relatie met een lokale ondernemer kunt opbouwen voor wanneer de boel eens een keer gerepareerd moet worden.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-06 23:23
Bananenplant schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:32:
Ik vind witgoed nu net van dat spul waarvoor het prettig is als je een beetje een relatie met een lokale ondernemer kunt opbouwen voor wanneer de boel eens een keer gerepareerd moet worden.
Dat is naar mijn mening erg afhankelijk van wat voor aanbod er lokaal is. Zo is er hier in de buurt 1 a 2 aanbieders voor witgoed. Gemiddeld artikel is zo 10 - 20% duurder, openingstijden 9-6, weinig kennis. Dan ga ik liever naar een Coolblue / goedkoopste aanbieder waarbij ik mezelf even verdiep in het aanbod.

Service van een lokale ondernemer is niet direct beter dan een grote keten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
De pest is dat een reparatie vaak een paar honderd euro kost, waarbij je al sneller op vervanging uitkomt. En tegenwoordig stuurt de lokale witgoedman ook de reparatiedienst van het merk waarvan je hebt gekocht erop af. De laatste keer dat ik witgoed kocht (vaatwasser) stond de beste man van BCC de vaatwasser op dezelfde consumentensite in te kloppen en te bestellen... voor zover het persoonlijke contact. Dat doe ik de volgende keer zelf wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Ik niet. De lokale ondernemer stelt je voor de keuze: repareren kost X, nieuwe machine kost X+100, koop maar een nieuwe machine. Die gaat ook 5 jaar mee en daarna sta je weer voor dezelfde keuze. Heeft mijn broer meegemaakt, eerste keer trapt ie erin, tweede keer belt ie iemand die handelt in tweedehands gerepareerde apparaten. Na een slappe dure AEG en een slappe dure Bosch heeft ie nu een Miele van 300 euro met verstevigd kruis en nieuwe lagers.

Vroeger toen die lokale ondernemer nog zelf repareerde en sjoemelde met fabrieksgarantie door een nieuwe bon te maken had ie nog meerwaarde, tegenwoordig is het een dure dozenschuiver die vooral gebrand is op marge (ik heb ze daar "hoge kwaliteit" USB 2.0 kabels voor 25 euro zien verkopen bij een printer van 50 euro). Ik zie de meerwaarde niet meer, alles wat ze doen doet CoolBlue inmiddels ook, tegen een veel lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:34
_JGC_ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Ik niet. De lokale ondernemer stelt je voor de keuze: repareren kost X, nieuwe machine kost X+100, koop maar een nieuwe machine. Die gaat ook 5 jaar mee en daarna sta je weer voor dezelfde keuze. Heeft mijn broer meegemaakt, eerste keer trapt ie erin, tweede keer belt ie iemand die handelt in tweedehands gerepareerde apparaten. Na een slappe dure AEG en een slappe dure Bosch heeft ie nu een Miele van 300 euro met verstevigd kruis en nieuwe lagers.

Vroeger toen die lokale ondernemer nog zelf repareerde en sjoemelde met fabrieksgarantie door een nieuwe bon te maken had ie nog meerwaarde, tegenwoordig is het een dure dozenschuiver die vooral gebrand is op marge (ik heb ze daar "hoge kwaliteit" USB 2.0 kabels voor 25 euro zien verkopen bij een printer van 50 euro). Ik zie de meerwaarde niet meer, alles wat ze doen doet CoolBlue inmiddels ook, tegen een veel lagere prijs.
Ik moet wel zeggen, we hebben vorig jaar een inbouwvaatwasser vervangen door een zelfstandige die niet gelieerd is aan een of andere keten, die beviel me beter dan de Expert.

Bij de Expert bij ons in het dorp ligt ook een mededeling op de balie, dat zij er niks aan kunnen doen als na een paar jaar de apps van smart-tv's het niet meer doen :+ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
gold_dust schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de kijkshop iets heeft liggen dat 2500€ kost, het zijn dan waarschijnlijk meerdere artikelen die zakelijk besteld worden. Ik snap niet dat er anno 2018 bij dit soort bedragen nog 'veilig met Ideal'' besteld wordt waarbij je naar je geld kan fluiten als er iets mis gaat. Ideal is alleen veilig voor de verkoper. Ik bestel letterlijk alles met de Mastercard en als een webshop dat niet aanbiedt dan koop ik er niet. Ik zou het gewoon als leergeld zien en voortaan voor 5€ extra per maand een Mastercard nemen.
Ik heb nergens gezegd dat het 1 product was. En mastercard is leuk, maar die voorwaarden gelden zakelijk niet. Nou weet ik niet hoe strikt dat werkt bij een eenmanszaak, omdat je in principe zakelijk en prive dezelfde persoon bent, maar toch. In principe is het product gekocht op de bedrijfsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]

[...]
Dat was allemaal vroeger. De lokale ondernemer die zelf nog iets aan reparaties doet sterft uit. Ja, ze hebben miusschien wel iemand die even komt kijken of het niet iets "too obvious" is, maar daarna schakelen ze ook gewoon het reparatiekanaal van de fabrikant in.

Zelfde verhaal met Miele. Die bestaan ook alleen nog maar vanwege de naam van "vroeger". Tegenwoordig is het allemaal niet zo heel bijzonder meer. Het is nu eigenlijk een beetje de Apple in de witgoedbranche: duur, ziet er leuk uit, goede marketing... En wat ook nog meehelpt: oma wil een Miele, want "er is geen betere!" Ik vrees alleen dat Apple dit nog wel even volhoudt, maar Miele niet....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-01-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Er is ook geen betere, heb mijnes 2e hands sinds jaar of 6, en draait rustig zijn beurten, prima voor die 230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:53:
Er is ook geen betere, heb mijnes 2e hands sinds jaar of 6, en draait rustig zijn beurten, prima voor die 230.
Tjsa, onze Bosch is iniddels 12 jaar oud. Ziet er nog als nieuw uit, heeft nog nooit een monteur gezien, onlangs het filter voor de tweede keer schoongemaakt. De Miele van mijn schoonzus is ongeveer even oud als onze Bosch, maar die hebben de "service" van \Miele dan ook al een paar keer nodig gehad. En wij hebben maar de helft betaald. Als onze Bosch morgen stukgaat, koop ik lachend een nieuwe. Dan laat ik niet eens een monteur komen. Had ik 2x zoveel betaald voor een Miele, dan was ik toch minder blij geweest.

Het maakt allemaal niet zo heel veel meer uit. Ook Miele maakt wasmachines op maandagmorgen.

"Er is geen betere!" was overigens de marketing-slogan van Miele in de jaren 80. Vergelijkbaar met "Wij van WC-eend....". Natuurlijk is er volgens Miele geen betere en dat hullie van WC-eend WC-eend adviseren is ook geen verrassing. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-01-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 39993 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Dat was allemaal vroeger. De lokale ondernemer die zelf nog iets aan reparaties doet sterft uit. Ja, ze hebben miusschien wel iemand die even komt kijken of het niet iets "too obvious" is, maar daarna schakelen ze ook gewoon het reparatiekanaal van de fabrikant in.

Zelfde verhaal met Miele. Die bestaan ook alleen nog maar vanwege de naam van "vroeger". Tegenwoordig is het allemaal niet zo heel bijzonder meer. Het is nu eigenlijk een beetje de Apple in de witgoedbranche: duur, ziet er leuk uit, goede marketing... En wat ook nog meehelpt: oma wil een Miele, want "er is geen betere!" Ik vrees alleen dat Apple dit nog wel even volhoudt, maar Miele niet....
Vroeger was het ook geen wegwerpcultuur. Apparatuur werd gemaakt om lang mee te gaan, je kocht bij de lokale ondernemer omdat er nog geen internet was en er werden jarenlang dezelfde technieken toegepast waardoor de lokale ondernemer z'n technische mannetje precies wist hoe ie je machine moest repareren.

Tegenwoordig heeft elk merk elk halfjaar een nieuwe revisie van de machine, met andere onderdelen en is het spul gemaakt om 1x inelkaar te zetten en nooit meer uitelkaar te halen. Is nml goedkoper dan een simpel demontabele machine. Daarnaast zit een fabrikant ook niet te wachten op reparatie, die verkoopt liever een nieuwe machine.

Verder is Miele idd niet meer wat het geweest is. Ze hebben de naam en de prijs nog, maar dat is het ook. Kwaliteit is niet beter dan Zanussi of Whirlpool, de service is helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Vroeger was het ook geen wegwerpcultuur. Apparatuur werd gemaakt om lang mee te gaan, je kocht bij de lokale ondernemer omdat er nog geen internet was en er werden jarenlang dezelfde technieken toegepast waardoor de lokale ondernemer z'n technische mannetje precies wist hoe ie je machine moest repareren.

[...]
Precies. Repareren loont gewoon niet meer. Het is geen kwestie meer van een onderdeeltje van 15 gulden en wat uurloon, maar een "module" van 150 euro en bijna eenzelfde bedrag aan transport en uurloon.

En helaas, modules vervangen kan ik zelf ook wel. Da's meestal namelijk vrij simpel. Laatst wel onze oude Neff vaatwasser dood verklaard. Was op zich nog wel te maken, maar dat zou teveel werk zijn geweest voor een machine van 13 jaar oud. Hij moest zo'n beetje helemaal uit elkaar. Voor zo'n apparaat laat ik ook niemand komen, zonde van het geld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57

ralpje

Deugpopje

Bananenplant schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Ik moet wel zeggen, we hebben vorig jaar een inbouwvaatwasser vervangen door een zelfstandige die niet gelieerd is aan een of andere keten, die beviel me beter dan de Expert.
Wacht, jij hebt je vaatwasser vervangen door iemand die gewoon je afwas voor je doet? :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Voel me in dit topic dan wel de held. Onze Bosch wasmachine van 10 jaar oud inmiddels 3 keer gerepareerd.

1e keer: klep van de inspoelunit defect. Hele unit moeten vervangen.
2e keer: pomp kapot, andere pomp voor paar tientjes.
3e keer: koolborstels: Waarom heeft zo'n ding überhaupt nog borstels? Voor 27,50 Euro nieuwe originele borstels. Zelfde dag liep ie weer.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wisten jullie dat we een themaforum Witgoed hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkiFan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:39:
[...]
3e keer: koolborstels: Waarom heeft zo'n ding überhaupt nog borstels? Voor 27,50 Euro nieuwe originele borstels. Zelfde dag liep ie weer.
Dat was 10 jaar geleden nog niet zo vanzelfsprekend, een borstelloze motor. Nu wel:
https://www.wasmachinesto...ines.html?2979=10230,8968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa voor dure winkels hebben met zijn allen nu een alternatief..
Maar dat heb ik althans, nog niet voor vakmensen, die weten dat ze schaars zijn, en vragen voor een simpel half-uurs klus al snel over de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Overigens, back on topic; de ondergang van de Kijkshop verbaast me niks. Beperkt assortiment, parkeerkosten, weinig service, niet bijster goedkoop. Vond het een beetje een webshop 0.5.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, voor de dure dingen is niet mijn eerste gedachte om bij de Kijkshop te kijken. Foldertjes die je in huis kreeg ging ook vrijwel altijd om mobiele telefoons. Met al die telecomwinkels in de binnenstad is het gewoon een 13-in-een-dozijn winkel waar niemand op zit te wachten. Waarom een mobiele telefoon scoren uit de vitrine als je bij Vodafone, KPN of een "onafhankelijke" winkel dat ding gewoon als demomodel vast kunt houden?

De goedkope troep uit de rommelbakken zit nog wel eens wat tussen, maar daarvoor kan je ook bij de Action kijken. Laatste wat ik er gekocht heb is een Bestron ventilatorkachel van 5 euro. Als ze het van dat soort artikelen moeten hebben kunnen ze niet blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zag vandaag de lijst met winkels die in het nieuwe winkelcentrum van Leidsche Rijn komen. Ik heb de lijst even doorgelopen maar het zijn vrijwel allemaal grote winkelketens. Zelfs de kleinere winkels hebben al meerdere vestigingen. Volgens mij is enkel een van de twee juweliers nog een familiebedrijf.

Hier en daar nog wat kleinere service bedrijven of etenstentjes maar verder weinig interessants. Zelfs de vele restaurants zijn al grote ketens, hier en daar nog iets origineels maar veel is het niet.

Erg jammer, had graag wat leukere winkels gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 30-01-2018 09:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
Als je wat aan het klussen bent en je kijkt wat om je heen dan valt ook op hoe duur het offline winkelen is. Als je iets meer geduld hebt kan je zoveel besparen. Neem een simpel voorbeeld van een aantal sluitringen:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ht4GjR/2018_01_30_11_24_19_GAMMA_GAMMA_sluitring_M6_RVS_50_stuks_kopen_Ringen.png

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gWhfB6/2018_01_30_11_24_33_Sluitringen_RVS_M6_Toolstation.png
image hosting

De offline winkel is 280% duurder dan de online winkel. Nu moet je online wel wat meer bestellen om geen verzendkosten te hebben.

Al waren laatst 2 flexibele slangklemmen online incl verzenden goedkoper dan er twee kopen bij de Praxis.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, maar bouwmarkt is ook bijzonder prijzig in NL. Het is handig als je snel iets nodig hebt, maar gereedschap bijvoorbeeld vind je online goedkoper en van betere kwaliteit. Ga maar eens kijken wat Bosch Blauw of Metabo bij de Gamma kost en wat dat in DE bij een zaak als https://www.elektrowerkzeuge-bender.de kost ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gamma/Karwei en Praxis/Formido zijn géén bouwmarkten. Het zijn meubelwinkels die ook wat bouwartikelen in hun assortiment hebben. Sterk overpriced. Altijd al geweest ook, trouwens.

Hornbach is een bouwmarkt. En Bauhaus (zit nog niet in Nederland, geloof ik). En dan zijn er nog een aantal die alleen leveren als je een btw nummer hebt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 15:12
LordSinclair schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:28:
Als je wat aan het klussen bent en je kijkt wat om je heen dan valt ook op hoe duur het offline winkelen is. Als je iets meer geduld hebt kan je zoveel besparen. Neem een simpel voorbeeld van een aantal sluitringen:

[afbeelding]

[afbeelding]
image hosting

De offline winkel is 280% duurder dan de online winkel. Nu moet je online wel wat meer bestellen om geen verzendkosten te hebben.

Al waren laatst 2 flexibele slangklemmen online incl verzenden goedkoper dan er twee kopen bij de Praxis.
Als je dezelfde ringen besteld via Ebay AliExpress etc... dan kan je ze voor ~$1.50 krijgen incl verzendkosten, maar dan moet je natuurlijk wel 2 weken of langer wachten.... conclusie: tijd kost geld. Online shoppen is handig en meestal goedkoper, maar soms heb je iets direct nodig en dan is de Gamma/Praxis etc.. om de hoek wel verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:43:
Gamma/Karwei en Praxis/Formido zijn géén bouwmarkten. Het zijn meubelwinkels die ook wat bouwartikelen in hun assortiment hebben. Sterk overpriced. Altijd al geweest ook, trouwens.
Oh nu snap ik waarom m'n vrouw altijd stond te lachen als ik eens riep "schat ik ga even naar de bouwmarkt" om dan naar de Gamma te gaan. :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:26
Hopelijk gaan we snel richting 1 MALL waar je ALLES kunt kopen. Een beetje zoals WallMart in Amerika, dat idee. Al die kansloze winkels die ruimte gebruiken voor 5 klanten per week, tja voegen niets maar dan ook niets toe. Nog niet gesproken over 12 telefoonzaken in 1 straat, kansloos en werkt niet en daar beginnen ze nu pas achter te komen, terwijl je niet naar school hoeft te gaan om te begrijpen dat dat op de lange termijn nooit kan werken natuurlijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Hornbach is een bouwmarkt. En Bauhaus (zit nog niet in Nederland, geloof ik). En dan zijn er nog een aantal die alleen leveren als je een btw nummer hebt.
Dan heeft mijn plaats alleen maar meubelzaken :P Hornbach en Bauhaus mogen wel gaan uitbreiden om iedereen te voorzien van een degelijke bouwmarkt. Ik ga geen 50km rijden om naar een Hornbach te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Joosie200 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Dan heeft mijn plaats alleen maar meubelzaken :P Hornbach en Bauhaus mogen wel gaan uitbreiden om iedereen te voorzien van een degelijke bouwmarkt. Ik ga geen 50km rijden om naar een Hornbach te gaan.
Hornbach gewoon online bestellen :) Deed ik vandeweek nog en voor 3,95 bezorgen ze al thuis :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:
Hopelijk gaan we snel richting 1 MALL waar je ALLES kunt kopen. Een beetje zoals WallMart in Amerika, dat idee. Al die kansloze winkels die ruimte gebruiken voor 5 klanten per week, tja voegen niets maar dan ook niets toe. Nog niet gesproken over 12 telefoonzaken in 1 straat, kansloos en werkt niet en daar beginnen ze nu pas achter te komen, terwijl je niet naar school hoeft te gaan om te begrijpen dat dat op de lange termijn nooit kan werken natuurlijk.
Ja dat is goed voor de concurrentie en variatie. Zie de bouwmarkt discussie. Als je alleen de genoemde bouwmarkten in de buurt hebt, ben je haast genoodzaakt om een hoop online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MikeyMan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Ja dat is goed voor de concurrentie en variatie. Zie de bouwmarkt discussie. Als je alleen de genoemde bouwmarkten in de buurt hebt, ben je haast genoodzaakt om een hoop online te bestellen.
Concurrentie en variatie lekker belangrijk. Gewoon 1 MALL. Geen gezeur met parkeren en hoge kosten bij kleinere zaken en dergelijke. Wat er nu gaande is in Nederland gaat niet werken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De sociaal-economische impact van constructies als Wallmart is anders op zijn minst interessant en pijnlijk genoeg om er even over na te denken of het wel verstandig is om dat na te apen :) Ja, er valt wat te zeggen voor concentratie en schaalvergroting, ook dat is zeer zeker een onderwerp, maar ook niet zonder behoorlijk impactvolle (met name geo-economische) effecten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Virtuozzo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:03:
De sociaal-economische impact van constructies als Wallmart is anders op zijn minst interessant en pijnlijk genoeg om er even over na te denken of het wel verstandig is om dat na te apen :) Ja, er valt wat te zeggen voor concentratie en schaalvergroting, ook dat is zeer zeker een onderwerp, maar ook niet zonder behoorlijk impactvolle (met name geo-economische) effecten.
Southpark heeft er eens een briljante aflevering over gemaakt. ;)

Maar ook WallMart en consorten gaan niet zo heel lekker begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:55
En Bauhaus (zit nog niet in Nederland, geloof ik).
Zeker wel, er staat er 1 in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordSinclair schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:28:

[afbeelding]

[afbeelding]
image hosting

Er is maar 1 reden voor mij om dit soort dingen (schroefjes, klemmetjes....) bij Intergamma (GAMMA of Karwei) of Praxis te kopen: het is na 18:00 uur en ik heb ze NU nodig. Anders haal ik ze wel bij een andere offline winkel of bestel ik ze online. Schakelmateriaal? Zelf met die 20% keuzekorting bij Intergamma kan ik dat Jung spul nog beter ergens anders bestellen. Ik heb ooit 1 keer gekeken naar Jung spul bij Intergamma, maar toen ik de prijs zag ging ik helemaal krom van het lachen. Dan bestel ik het wel en wacht ik wel 2 dagen....

Qua assortiment lopen ze ook 2 eeuwen achter. Toen ik vroeg naar een pulsdrukker i.p.v. een wisselschakelaar keek de Intergamma-meneer me vragend aan en mompelde iets over een drukknop voor een deurbel.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 30-01-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:27
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:11:
Qua assortiment lopen ze ook 2 eeuwen achter. Toen ik vroeg naar een pulsdrukker i.p.v. een wisselschakelaar keek de Intergamma-meneer me vragend aan en mompelde iets over een drukknop voor een deurbel.
Da's nog levensgevaarlijk ook... voor je het weet gaat een minder oplettende klant daadwerkelijk met zo'n plastic beldrukkertje naar huis om hem aan te sluiten op een fasedraad. :X

* dreamscape heeft in zijn nieuwe huis inmiddels meer pulsdrukkers dan normale schakelaars, maar niets daarvan bij Intergamma aangeschaft...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Virtuozzo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:03:
Walmart heeft niks met malls te maken, het heet ook Walmart en niet Wallmart genoemd naar de achternaam van de oprichter Sam Walton. Deze constructie is al weer iets op z'n retour en recent stond er in het Amerikaanse nieuws dat enkele Sam's Clubs, een vergelijkbaar concept als Walmart, genoemd naar de voornaam van de oprichter Sam Walton, behoorlijk wat winkels sluit. Kleinere supermarkten zoals in Europa worden ook in de VS steeds populairder.

Ik vond, toen ik nog in de VS woonde, de Walmarts en Costco's hopeloos onpraktisch. Je bent minimaal een uur kwijt om alles te vinden in zo'n enorme supermarkt met allerlei dingen die je niet nodig hebt, zoals banden, munitie, meubels, etc. Een AH waar je na 10 minuten weer buiten staat is veel praktischer. De kwaliteit van levensmiddelen is ook veel beter in Nederland en de prijzen zijn hier veel lager.

De malls zijn trouwens ook op hun retour in de VS, de stripmalls waren dat al eerder maar er komt ook steeds meer leegstand in reguliere overdekte malls. Voornamelijk door concurrentie van Amazon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik ben bij de Bauhaus geweest op zoek naar schakelmateriaal maar hun assortiment was niet beter dan dat van de Gamma. Wel beter dan van de Praxis.

Gamma en Praxis verkopen een hoop rommel, dat is waar. Maar dat doet de Bauhaus ook, een hele grote winkel maar als je de meubelafdeling, het tuincentrum en de grote vakken met rommel er af trekt hou je ook niet veel meer kwaliteitsspul dan bij de Gamma over. Gamma en Praxis zullen ongetwijfeld duurder zijn dan online winkels, maar ja, welke brick & mortar shop is dat niet?

Mijn gereedschap koop ik echt wel online, en specifieke zaken als schakelmateriaal, cylinders of deurbeslag waar je ruime keuze wil hebben ook, maar een groot deel van klusartikelen kan je prima bij Gamma en Praxis aanschaffen als je geen zin hebt om 1-2 dagen te wachten, zoals bij mij toch regelmatig voorkomt als ik rond het huis bezig ben. Schroeven, spijkers, pluggen, tape, kabelgootjes, spaanplaat, MDF, een blik verf links of rechts, ik heb daar geen moeite mee om dat bij de Gamma te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-01-2018 13:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreamscape schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Da's nog levensgevaarlijk ook... voor je het weet gaat een minder oplettende klant daadwerkelijk met zo'n plastic beldrukkertje naar huis om hem aan te sluiten op een fasedraad. :X

* dreamscape heeft in zijn nieuwe huis inmiddels meer pulsdrukkers dan normale schakelaars, maar niets daarvan bij Intergamma aangeschaft...
Ze hebben ze ook niet. Kunnen het waarschijnlijk wel bestellen voor 200% extra, 10 euro verzendkosten en 2 weken wachten.... Maarja, mijn reactie is dan meestal: "Ik ook, voor de helft, zonder verzendkosten en dan heb ik het morgen of overmorgen in huis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sjah schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
ook een jas van TheNorthFace komt er niet in.
Omdat je bang bent unisex met je partner te lopen of omdat je de kwaliteit niets vindt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Omdat je bang bent unisex met je partner te lopen of omdat je de kwaliteit niets vindt? :P
Haha, ANWB stelletjes. _/-\o_

Ik ben wel benieuwd hoe lang de situatie nog gaat voortduren dat iets kopen bij Ome Ali incl. de verzendkosten goedkoper is dan bij een webshop in Nederland. Dat vind ik wel fijn maar zeker niet logisch.

Voorbeeld: zijbekledingsclips voor een Volkswagen T3 bus. Kan ik hier in NL bij een webshop kopen voor 25 cent per stuk excl. het verzenden. Bij Ome Ali 9 cent per stuk incl. verzenden (ik kocht 50 stuks tegelijk). En het was er binnen 2 weken, daar doe ik het voor.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En één in Hengelo. In Venlo is er één in aanbouw. Absurd grote winkel, vooral veel assortiment op afwijkende categorieën ten opzichte van de bekende ketens (nautisch bijvoorbeeld). De Drive-In is een leuke toevoeging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Spotmatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:12:
Ik ben wel benieuwd hoe lang de situatie nog gaat voortduren dat iets kopen bij Ome Ali incl. de verzendkosten goedkoper is dan bij een webshop in Nederland. Dat vind ik wel fijn maar zeker niet logisch.
Dat duurt tot de meeste retailers hier naar de kloten zijn. Als ze dan de markt in handen hebben stopt de overheid daar met subsidiëren en betalen we alsnog veel maar dan voor hun spullen. Ondertussen zijn we dan volledig afhankelijk geworden van import uit die regio.

Maar goed, werk daar maar lekker aan mee met z'n allen. :P
Voorbeeld: zijbekledingsclips voor een Volkswagen T3 bus. Kan ik hier in NL bij een webshop kopen voor 25 cent per stuk excl. het verzenden. Bij Ome Ali 9 cent per stuk incl. verzenden (ik kocht 50 stuks tegelijk). En het was er binnen 2 weken, daar doe ik het voor.
Kijk wel uit, want het is heel vaak imitatiespul en lang niet zo goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Dat duurt tot de meeste retailers hier naar de kloten zijn. Als ze dan de markt in handen hebben stopt de overheid daar met subsidiëren en betalen we alsnog veel maar dan voor hun spullen. Ondertussen zijn we dan volledig afhankelijk geworden van import uit die regio.

Maar goed, werk daar maar lekker aan mee met z'n allen. :P

[...]

Kijk wel uit, want het is heel vaak imitatiespul en lang niet zo goed.
Werken wij eraan mee of de overheid met zijn belachelijke belastingtarieven? Ik denk dat laatste. Neem bijvoorbeeld films (bluray). Waarom moet een film 24,99 kosten? Terwijl diezelfde film op Amazon te krijgen is voor $15 of 12 pond?

Zomaar een voorbeeld.

Naamverbasteringen zijn niet constructief in een discussie en zien we dan ook liever niet.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 30-01-2018 20:53 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:52

vectormatic

Warlock of the doorlock

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Werken wij eraan mee of de overheid met zijn belachelijke belastingtarieven? Ik denk dat laatste. Neem bijvoorbeeld films (bluray). Waarom moet een film 24,99 kosten? Terwijl diezelfde film op Amazon te krijgen is voor $15 of 12 pond?

Zomaar een voorbeeld.
Amazon betaalt over die Blu-ray ook gewoon 20% VAT

https://www.rijksoverheid...bij-aankopen-binnen-de-eu
https://www.gov.uk/vat-rates

heeft dus niks met de "overheid" te maken.

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 30-01-2018 20:54 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
vectormatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Amazon betaalt over die Blu-ray ook gewoon 20% VAT

https://www.rijksoverheid...bij-aankopen-binnen-de-eu
https://www.gov.uk/vat-rates

heeft dus niks met de "overheid" te maken.
Dat klopt, maar het heeft weldegelijk met de overheid te maken aangezien wij gewoon veel meer belasting betalen. Een Amerikaan koopt een nieuwe release voor 14,99$ en wij 24,99€. Die 14,99 word ongeveer 16,50 met TAX. Nog steeds VEEL goedkoper dus.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Dat klopt, maar het heeft weldegelijk met de overheid te maken aangezien wij gewoon veel meer belasting betalen. Een Amerikaan koopt een nieuwe release voor 14,99$ en wij 24,99€. Die 14,99 word ongeveer 16,50 met TAX. Nog steeds VEEL goedkoper dus.
De britten betalen 20% VAT, wij 21% BTW, dat verklaart geenszins jouw hypothetische verschil tussen €24,99 en 12 GBP

De amerikaanse situatie is inderdaad niet vergelijkbaar, maar dat geldt op een hele hoop andere punten, zoals gemiddeld inkomen en cost of living, en bijvoorbeeld gezondheidszorg, daar kan je nu eenmaal niet simpel $15 < €25 doen en "overheid" roepen, dan neem je eventjes alle zaken die hier wel fatsoenlijk zijn geregeld voor lief.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 15:25

Garyu

WW

[...]

Zomaar een voorbeeld.
De maatschappij? Dat ben jij :P. Uiteindelijk moet onze overheid hun inkomsten gewoon ergens vandaan halen. Of dat nu uit je Bluray of ergens anders vandaan komt. De vraag is meer aan de uitgavenkant van het spectrum.

Aan de andere kant weet je dat er in China nauwelijks/geen belasting of zelfs negatief belasting = subsidie wordt gegeven aan het gehele Aliexpress-gebeuren en dan vooral transport.

We spreken elkaar over een paar jaar nog wel een keer als die subsidie gestopt is. :O

[ Voor 0% gewijzigd door defiant op 30-01-2018 20:55 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
vectormatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:13:
[...]

De britten betalen 20% VAT, wij 21% BTW, dat verklaart geenszins jouw hypothetische verschil tussen €24,99 en 12 GBP

De amerikaanse situatie is inderdaad niet vergelijkbaar, maar dat geldt op een hele hoop andere punten, zoals gemiddeld inkomen en cost of living, en bijvoorbeeld gezondheidszorg, daar kan je nu eenmaal niet simpel $15 < €25 doen en "overheid" roepen, dan neem je eventjes alle zaken die hier wel fatsoenlijk zijn geregeld voor lief.
Het verschil zit hem denk ik dat de prijs gewoon omhoog gaat zodra die films hier verkrijgbaar zijn. Vanuit Engeland > Nederland en hop de prijs stijgt? Misschien berekenen ze wel de importheffing door. Zou raar zijn, want dat doen de Britten en Amerikanen niet bij deze producten.

Dat hier zaken beter geregeld zijn, mwa valt mee. Vrij schandalig dat er 500K+ mensen betalingsachterstanden hebben met hun zorg bijvoorbeeld. Goed geregeld mits je het kan betalen inderdaad. Zelfde geld voor veel dingen in de USA.

[ Voor 0% gewijzigd door defiant op 30-01-2018 20:56 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Garyu schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:19:
[...]

De maatschappij? Dat ben jij :P. Uiteindelijk moet onze overheid hun inkomsten gewoon ergens vandaan halen. Of dat nu uit je Bluray of ergens anders vandaan komt. De vraag is meer aan de uitgavenkant van het spectrum.

Aan de andere kant weet je dat er in China nauwelijks/geen belasting of zelfs negatief belasting = subsidie wordt gegeven aan het gehele Aliexpress-gebeuren en dan vooral transport.

We spreken elkaar over een paar jaar nog wel een keer als die subsidie gestopt is. :O
Ik zou zeggen begin met alcoholbelasting. Het is natuurlijk van de zotte dat je anno 2018 voor 40 cent alcoholist kan worden ;) Het roken pakken ze al aan. Nu nog de alcohol. Blikje bier mag best 5 euro kosten. Het is immers ook schadelijk, zelfde voor roken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
40 ct? Het is 45 ct voor Export, wat ik weet...
Nah, gaat niet gebeuren, de beleidsmakers zijn zelf gebruker, snappie.

En erg vind ik dat niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 30-01-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:22:
40 ct? Het is 45 ct voor Export, wat ik weet...
Nah, gaat niet gebeuren, de beleidsmakers zijn zelf gebruker, snappie.

En erg vind ik dat niet :)
Beleidsmakers zullen vast ook roken. Verschil zit hem dat er teveel aan alcohol word verdiend ;) Hypocriet is het juiste woord voor de Overheid en burgers ook wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Het verschil zit hem denk ik dat de prijs gewoon omhoog gaat zodra die films hier verkrijgbaar zijn. Vanuit Engeland > Nederland en hop de prijs stijgt? Misschien berekenen ze wel de importheffing door. Zou raar zijn, want dat doen de Britten en Amerikanen niet bij deze producten.
importheffing is geen sprake van tussen UK en NL, het enige wat een mogelijk verklaring zou zijn, is dat de producent andere adviesprijzen hanteert voor verschillende regios, op basis van besteedbaar consumenteninkomen, maar dat is juist omgekeerd gerelateerd aan belastingdruk.
CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:19:
[...]
Dat hier zaken beter geregeld zijn, mwa valt mee. Vrij schandalig dat er 500K+ mensen betalingsachterstanden hebben met hun zorg bijvoorbeeld. Goed geregeld mits je het kan betalen inderdaad. Zelfde geld voor veel dingen in de USA.
liever een betalingsachterstand dan je huis moeten verkopen omdat een gezinslid kanker krijgt, of er voor moeten kiezen om dat gezinslid maar niet te behandelen omdat er simpelweg geen geld/verkoopbaar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
vectormatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:23:
[...]

importheffing is geen sprake van tussen UK en NL, het enige wat een mogelijk verklaring zou zijn, is dat de producent andere adviesprijzen hanteert voor verschillende regios, op basis van besteedbaar consumenteninkomen, maar dat is juist omgekeerd gerelateerd aan belastingdruk.

[...]

liever een betalingsachterstand dan je huis moeten verkopen omdat een gezinslid kanker krijgt, of er voor moeten kiezen om dat gezinslid maar niet te behandelen omdat er simpelweg geen geld/verkoopbaar goed is.
Dat laatste gebeurt hier ook vriend ;) Nee de regio's zijn hetzelfde. Je hebt Regio 1 en 2 (1 is NA en 2 is EU) dat idee.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 39993 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Tjsa, onze Bosch is iniddels 12 jaar oud. Ziet er nog als nieuw uit, heeft nog nooit een monteur gezien, onlangs het filter voor de tweede keer schoongemaakt. De Miele van mijn schoonzus is ongeveer even oud als onze Bosch, maar die hebben de "service" van \Miele dan ook al een paar keer nodig gehad. En wij hebben maar de helft betaald. Als onze Bosch morgen stukgaat, koop ik lachend een nieuwe. Dan laat ik niet eens een monteur komen. Had ik 2x zoveel betaald voor een Miele, dan was ik toch minder blij geweest.
Tja en jouw Bosch is weer drie keer zo duur als een Indeshit, drie daarvan gaan allicht langer mee dan jouw Bosch. Dus allemaal maar aan de goedkope troep dan? :P
Het maakt allemaal niet zo heel veel meer uit. Ook Miele maakt wasmachines op maandagmorgen.

"Er is geen betere!" was overigens de marketing-slogan van Miele in de jaren 80. Vergelijkbaar met "Wij van WC-eend....". Natuurlijk is er volgens Miele geen betere en dat hullie van WC-eend WC-eend adviseren is ook geen verrassing. :)
Net zoals iemand die Bosch heeft Bosch verheerlijkt en de duurdere affikt ook wel een aardig WC-eendgehalte heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Tja en jouw Bosch is weer drie keer zo duur als een Indeshit, drie daarvan gaan allicht langer mee dan jouw Bosch. Dus allemaal maar aan de goedkope troep dan? :P

[...]

Net zoals iemand die Bosch heeft Bosch verheerlijkt en de duurdere affikt ook wel een aardig WC-eendgehalte heeft. ;)
Bron? Heb een wasmachine van Indesit gehad, deed het na 9 jaar nog :P Ariston is ook Indesit trouwens. Wist ik niet, maar mijn koelkast is dikke prima! >:)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Dat laatste gebeurt hier ook vriend ;) Nee de regio's zijn hetzelfde. Je hebt Regio 1 en 2 (1 is NA en 2 is EU) dat idee.
Regio in deze is niet gelijk aan DVD regios

Lego hanteert in nederland een andere vraagprijs dan DE/BE, en zo zullen er meer voorbeelden zijn, als ik een product voor €1 produceer, en in Nederland kan ik het voor €10 verkopen voordat de prijs de vraag negatief beinvloedt, doe ik dat natuurlijk. Echter als ik het zelfde product in Bulgarije voor €10 in de markt zet koopt geen hond het (want men heeft daar gewoon een stuk minder te besteden per maand), echter als ik €5 vraag, kan ik ook daar lekker winst maken (zij het niet zo veel als in NL, maar nergens is de vraag eindeloos)

[ Voor 0% gewijzigd door vectormatic op 30-01-2018 15:43 . Reden: typo-tje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:27:
[...]

[...]

Zoals de waard is....

Als ik destijds een goede deal voor een Siemens of Samsung , bij wijze van, had gekregen, dan was het geen Bosch geworden

Als ik krap had gezeten, was het misschien wel een Indesit of een tweedehandsje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58

Onbekend

...

Tsurany schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:25:
Zag vandaag de lijst met winkels die in het nieuwe winkelcentrum van Leidsche Rijn komen. Ik heb de lijst even doorgelopen maar het zijn vrijwel allemaal grote winkelketens. Zelfs de kleinere winkels hebben al meerdere vestigingen. Volgens mij is enkel een van de twee juweliers nog een familiebedrijf.

Hier en daar nog wat kleinere service bedrijven of etenstentjes maar verder weinig interessants. Zelfs de vele restaurants zijn al grote ketens, hier en daar nog iets origineels maar veel is het niet.

Erg jammer, had graag wat leukere winkels gezien.
Op dit moment wordt daar hard gewerkt om dat winkelcentrum af te krijgen, en de eerste winkels openen daar rond begin mei. Omdat daar nog niets zit, komen er in het begin nog weinig bezoekers langs en moet je als winkel zeker tegen een stootje kunnen. Je kunt daar in principe alleen een winkel vestigen als je ook nog andere vestigingen hebt door voor inkomsten zorgen, of als je producten met veel marge kunt verkopen.
(In de eerste maanden hoef je daar geen huur te betalen, maar daarna moet je er zeker van zijn dat je voldoende klandizie hebt. :) )

Pas als het een jaartje of twee loopt, kan je zien wat voor publiek er doorgaans op af komt, en kan je als kleine winkel je eventueel daar ook vestigen...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CryptoNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:28:
Bron? Heb een wasmachine van Indesit gehad, deed het na 9 jaar nog :P
Bron waarvan? Feit is dat een tweemaal zo dure machine niet per se tweemaal zolang mee gaat, maar dat is dan ook zelden de reden om de duurdere machine te kopen. Mijn voorbeeld was dus om die redenatie onderuit te halen. ;)
Ariston is ook Indesit trouwens.
Ook zo'n budmerk. :+
vectormatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Regio in deze is niet gelijk aan DVD regios

Lego hanteert in nederland een andere vraagprijs dan DE/BE, en zo zullen er meer voorbeelden zijn, als ik een product voor €1 produceer, en in Nederland kan ik het voor €10 verkopen voordat de prijs de vraag negatief beinvloedt, doe ik dat natuurlijk. Echter als ik het zelfde product in Bulgarije voor €10 in de markt zet koopt geen hond het (want men heeft daar gewoon een stuk minder te besteden per maand), echter als ik €5 vraag, kan ik ook daar lekker winst maken (zij het niet zo veel als in NL, maar nergens is de vraag eindeloos)
Zou de kwaliteit van de LEGO daar ook minder zijn? Net als de chocopasta? :D

[ Voor 45% gewijzigd door Gonadan op 30-01-2018 17:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Werken wij eraan mee of de [mbr]overheid[/mbr] met zijn belachelijke belastingtarieven? Ik denk dat laatste. Neem bijvoorbeeld films (bluray). Waarom moet een film 24,99 kosten? Terwijl diezelfde film op Amazon te krijgen is voor $15 of 12 pond?
Dat heeft grotendeels met het hondsberoerde distributiesysteem in Nederland te maken. Waar Amazon het direct inkoopt van de producent zitten er bij een Nederlandse verkoper (bij wijze van spreken) nog 5 lagen tussen die allemaal een eurotje of meer willen meepikken terwijl ze niets anders doen dan een doosje 1 straatje doorschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

https://www.nu.nl/economi...kijkshop-neemt-mycom.html

En daar gaat Mycom richting de galg, weer een poging om een soort van kennis gemeenschap van klanten te kweken en aan 1 winkel vast te hangen.

Je zou toch als Mycom winkelmedewerker op het moment spontaan je CV gaan updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat de goede al een tijdje weg zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:31

In het Dagblad van het Noorden van vandaag staat een artikel dat kijkshop gedupeerden kans hebben op compensatie als ze iets besteld en betaald hebben maar nog niet ontvangen. Het zou gaan om een shoptegoed voor het nieuwe consumentenplatform KijkBijMij. Dit platform zou eind van de maand online moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Faxe schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:31:
[...]

In het Dagblad van het Noorden van vandaag staat een artikel dat kijkshop gedupeerden kans hebben op compensatie als ze iets besteld en betaald hebben maar nog niet ontvangen. Het zou gaan om een shoptegoed voor het nieuwe consumentenplatform KijkBijMij. Dit platform zou eind van de maand online moeten zijn.
Ik las het ook ja! Goed nieuws en zoiets had ik gehoopt. Ze hebben ook Mycom overgenomen. Er is nog hoop >:) :9~ O+ _/-\o_ 8) :9 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ga bijna dagelijks naar de stad, maar de leegstand hier in de binnenstad (Dordrecht) begint echt ernstige vormen aan te nemen. Lijkt wel of er elke dag een pand leeg komt te staan en er niks meer bijkomt. Gewoon hele rijen panden leeg. Kan wel een keer een filmpje maken, maar het is echt een triest aangezicht. Af en toe wordt er eentje gebruikt voor een outlet, maar voor de rest is het echt te droevig voor woorden. Volgens mij wil ook niemand een nieuwe winkel openen hier. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:05

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

De enige winkels waar ik nog naar toe ga zijn supermarkt, bouwmarkt of kledingwinkel. Maar zelfs dat laatste ben ik sinds een jaar of twee steeds meer via internet aan het bestellen en dat werkt in de meeste gevallen ook gewoon prima. Ik krijg hoofdpijn van uren rondlopen in de (grote) stad en al die kledingwinkels maar in moeten en vergelijken of er wat tussen zit. Achter mijn scherm kan ik makkelijk filteren op kleur, maat, materiaalsoort en heb ik in een paar klikken kleding gevonden die mij aanspreekt.

Maar om terug te komen een mooi voorbeeld over de lokale elektronicazaak in mijn dorp. Mijn ouders en ik zijn nog van het principe dat je beter de lokale zaak kunt steunen en de winkelmedewerkers staan ook altijd voor je klaar. Bekend is dat de prijs wel meestal net iets hoger ligt dan via internet, maar dat maakt niet uit.

Vorig jaar wilden mijn ouders een nieuwe televisie hebben en de lokale electronicazaak kwam voor de gewenste televisie uit op 1400 euro vaste prijs, terwijl via internet exact dezelfde televisie voor 800 tot 900 euro te koop stond. Prima als zelfs dan de lokale electronicazaak er eventueel nog 1000 voor zou vragen, dan zit je al boven de hoogste prijs op internet, maar gezien de vele goede ervaringen en service zou je ze dat nog 'gunnen'. Maar nee, 1400 euro is echt veel te duur en uiteindelijk zelf gewoon maar via internet besteld. Dat is dus dé manier om je als lokale winkel uit de markt te prijzen en echt totaal geen besef hebt van concurrentie en 'redelijke' prijzen. Vind het echt zonde dat zo'n winkel in een andere prijsrealiteit lijkt te leven.Ben alleen bang dat er toch nog redelijk wat inwoners uit mijn dorp zijn die niet beter weten en daar stug blijven kopen, puur voor de goede service en reputatie die ze hebben. Anders waren ze al lang failliet geweest volgens mij.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chim0 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:05:
Ga bijna dagelijks naar de stad, maar de leegstand hier in de binnenstad (Dordrecht) begint echt ernstige vormen aan te nemen. Lijkt wel of er elke dag een pand leeg komt te staan en er niks meer bijkomt. Gewoon hele rijen panden leeg. Kan wel een keer een filmpje maken, maar het is echt een triest aangezicht. Af en toe wordt er eentje gebruikt voor een outlet, maar voor de rest is het echt te droevig voor woorden. Volgens mij wil ook niemand een nieuwe winkel openen hier. :'(
Dordrecht zou daar zomaar ook wel eens negatieve invloed kunnen vangen van rotterdam, zodra het balletje eenmaal rolt en het aanbod minder wordt, is voor iedereen die toch de auto/trein moet pakken het net zo makkelijk om dan in rotterdam een groter aanbod te vinden.

Dan valt dordrecht terug naar de status van een "dorpje" met het dagelijks aanbod (supermarkt, kruitvat, blokker), voor het shoppen gaat men naar "de stad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
chim0 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:05:
Ze zouden kunnen beginnen met het betaald parkeren afschaffen daar. :X Het is gewoon niet zo'n lekker centrum om aan te rijden en er zit genoeg concurrentie in de omgeving. Niet al te lang geleden was er ook een docu over de binnenstad van Dordrecht qua bewinkeling. Eigenlijk exemplarisch voor het verval van middelgrote stadscentra, synoniem aan het achterblijven van de middenklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:06
Tjeerd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:04:
Vorig jaar wilden mijn ouders een nieuwe televisie hebben en de lokale electronicazaak kwam voor de gewenste televisie uit op 1400 euro vaste prijs, terwijl via internet exact dezelfde televisie voor 800 tot 900 euro te koop stond. Prima als zelfs dan de lokale electronicazaak er eventueel nog 1000 voor zou vragen, dan zit je al boven de hoogste prijs op internet, maar gezien de vele goede ervaringen en service zou je ze dat nog 'gunnen'. Maar nee, 1400 euro is echt veel te duur en uiteindelijk zelf gewoon maar via internet besteld. Dat is dus dé manier om je als lokale winkel uit de markt te prijzen en echt totaal geen besef hebt van concurrentie en 'redelijke' prijzen. Vind het echt zonde dat zo'n winkel in een andere prijsrealiteit lijkt te leven.Ben alleen bang dat er toch nog redelijk wat inwoners uit mijn dorp zijn die niet beter weten en daar stug blijven kopen, puur voor de goede service en reputatie die ze hebben. Anders waren ze al lang failliet geweest volgens mij.
Mijn ervaring is dat als je dan over de prijs wil praten er ook geen euro vanaf kan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:37:
Klopt, maar bouwmarkt is ook bijzonder prijzig in NL. Het is handig als je snel iets nodig hebt, maar gereedschap bijvoorbeeld vind je online goedkoper en van betere kwaliteit. Ga maar eens kijken wat Bosch Blauw of Metabo bij de Gamma kost en wat dat in DE bij een zaak als https://www.elektrowerkzeuge-bender.de kost ;)
Duitsland is ook een lage lonenland. Ze hebben pas sinds 2015 een minimumloon en in de crisis hebben ze veel ingeleverd (meer nog als Nederland). Maar leuk inderdaad om als je iets nodig hebt ook even op de Duitse Amazon enzo te kijken wat het daar kost. Electronica was vroeger vaak ook nog eens een generatie moderner als in Nederland. Volgens mij is dat nog steeds zo (een jaartje geleden nog gekeken naar een Aldi/Medion Tablet en in Duitsland verkochten ze een heel ander (nieuwer) model).
Señor Sjon schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Ze zouden kunnen beginnen met het betaald parkeren afschaffen daar. :X Het is gewoon niet zo'n lekker centrum om aan te rijden en er zit genoeg concurrentie in de omgeving. Niet al te lang geleden was er ook een docu over de binnenstad van Dordrecht qua bewinkeling. Eigenlijk exemplarisch voor het verval van middelgrote stadscentra, synoniem aan het achterblijven van de middenklasse.
Als je in Belgie kijkt hebben veel kleinere steden niet eens een winkelcentrum (bijvoorbeeld Geel, met 40.000 inwoners ongeveer even groot als Turnhout wat wel een leuk centrum heeft). Er is een straat met een paar winkels zoals in Nederland in een dorp met een kwart van de inwoners. Het is iets waar ik mee opgegroeid ben maar tijden veranderen, mijn opa had ook niet zo'n winkelcentrum. Winkels verplaatsen naar andere locaties (online/pakhuizen/plekken met parkeerplaats buiten de stad/de buurt etc.)

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 15-02-2018 08:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik was vandaag in de binnenstad van Leeuwarden en dat was gewoon schrikken. Parkeren duur, veel winkels zijn er niet meer en veel lege panden. Jammer.

Ik denk dat men in ieder geval het betaalde parkeren zou moeten afschaffen. Dan kunnen die BOA's ook meteen de laan uit, die staan tegenwoordig ook op elke hoek te wachten. Ik had het 2 weken terug ook. Pakketje ophalen, auto even op de stoep en 2 minuten later terug. Direct een BOA erbij en print erop. Prima hoor, maar dan zie je mij niet meer terug. Als ik ergens langer ben parkeer en betaal ik netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tjeerd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:04:

Maar om terug te komen een mooi voorbeeld over de lokale elektronicazaak in mijn dorp. Mijn ouders en ik zijn nog van het principe dat je beter de lokale zaak kunt steunen en de winkelmedewerkers staan ook altijd voor je klaar. Bekend is dat de prijs wel meestal net iets hoger ligt dan via internet, maar dat maakt niet uit.

Ik denk dat je het kostenvoordeel van een webshop (of een grote keten als MM) enorm onderschat. Er valt voor de lokale electronicazaak gewoon echt niet tegenop te concurreren. Dat heeft niks met besef van concurrentie en redelijke prijzen te maken.
Pagina: 1 ... 30 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels