Tsurany schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:47:
[...]
Het probleem is dat er gewoon te weinig kwaliteitsverschil zit tussen een broek van de C&A en die van een A-merk. Dat blijkt ook keer op keer uit testen van consumentenprogramma's, qua materiaal is er amper verschil en qua productiekosten ook niet. Dan betaal je dus ruim het drievoudige voor de merknaam en het design. En bij veel producten is dat design het geld niet waard, zeker niet als je kijkt naar bijvoorbeeld donkerblauwe spijkerbroeken.
Ik denk dat mensen zich wel bewuster worden van kwaliteit en gewoon niet langer teveel betalen voor enkel dat merkje dat verder niemand ziet en niet garant staat voor kwaliteit.
Ik ben dan iemand die helemaal niets heeft merk kleding. Maar toch voor spijkerbroeken ben ik de afgelopen jaren over gegaan op zogeheten merk spijkerbroeken.
Achteraf gezien heb ik jaren lopen rommelen met spijkerbroeken van de C&A, terwijl ze eigenlijk nooit de maat en pasvorm hebben die ik nodig heb.
Blijkbaar heb ik maat 28/32, dat is voor een man ook een relatief kleine maat. De wat duurdere spijkerbroeken bij C&A leg je ook snel €40 voor neer, die waren er eigenlijk nooit in die maat en daardoor niet de juiste pasvorm.
Voor een merk spijkerbroek met een goede aanbieding betaal ik dan €60-€70, maar dan heb ik wél een spijkerbroek die me past.
Terwijl juist het fair trade en biologische principe van o.a. de C&A broeken mij erg aanspreken.
Zelfde als met schoenen, ik ben overgestapt op een specifiek merk (Ecco) in plaats van de aanbiedingen van sportzaken of Bristol schoenen.
Shirtjes zal me een zorg zijn, €5-€15 en ik vind hem leuk, koop ik hem.
Maar elektronica e.d. ben ik juist overgegaan op Coolblue of Bol.com
De Mediamarkt kun je dan zogezegd alles vast houden en zien.
Toch ben ik erachter gekomen dat het voor mij het beste werkt om bepaalde elektronica producten, bv een fotocamera of een smartphone, thuis in handen te hebben en te testen.
Zeker Coolblue gaat daar netjes mee om, met de 2de kans producten.
Hoef ik me ook niet "schuldig" te voelen over een geopende verpakking (terwijl je in je recht staat met een koop op afstand).