Sorry hoor, wat een overdreven onzin.
Alsof consumenten buiten Nederland
wel nodeloos (te) veel geld uit zouden willen geven voor
hetzelfde product met dezelfde
non-toegevoegde waarde.
Ik zoek juist vaak een hoogwaardig product met specifieke kenmerken uit de categorie niet-wegwerp/gaat-wel-lang-mee, maar op deze manier word het je wel heel lastig, zo niet onmogelijk gemaakt om het te kunnen aanschaffen in een fysieke winkel.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:07:
Ook leven veel nederlanders op grotere afstanden en moeten dus reiskosten maken, plus de nederlanders zijn niet echt entepereurs, ze gaan liever naar tokos die allemaal het zelfde zijn en beheerd worden door Blokker, er is echt schrikbarend weinig variatie in Nederland, alles word beheerd door een paar pun intended niet zo "kosher" bedrijven.
De winkeldichtheid per km
2/inwoner is juist enorm hoog in Nederland! Mede dankzij ons compacte landje.
Dacht je nou werkelijk dat in andere (westerse) landen de ketens/multinationals niet de markt bepalen?
En ook al zou je niet naar toko's-die-allemaal-hetzelfde-zijn willen gaan, dan is er vaak niet eens de mogelijkheid om dat te doen!
Maar je hebt gelijk als je zegt dat ik niet honderden kilometers kriskras door Nederland ga rijden om b.v. een
bergschoen te mogen kopen... En zelfs dan krijg je nauwelijks medewerking van die fysieke winkel!
Tevens nederlandse klein beheerders zijn vaak echt op het criminele na, ik heb ooit in een computer winkel Mogen werken, die gasten doen natte vinger werk op prijzen en het is altijd 30% of meer over de gewone prijs, er word gewoon dik winst gemaakt op producten op het asociale na. En ja kosten zijn al afgetrokken van de winst. Ik snap wel waarom computer zaken massaal over de kop zijn gegaan.
Ook hier weer een volkomen onvergelijkbare situatie met regelvrije Aziatische landen!
Een naast familielid van mij runt een fysieke winkel. Maar met alle regelgeving, torenhoge huren, verzekeringen, consumentenbescherming, etc. is het gewoon niet mogelijk om spullen door te verkopen met slechts een paar % marge. Dat kan gewoon niet uit in Nederland.
En zelfs wil je je dan vestigen op een goedkopere plek met lagere huren dan in een winkelgebied, dan mag dat wettelijk weer niet vanwege bestemmingsregeltjes en verbod op detailhandel buiten de aangewezen (dure) winkelgebieden!
In de ogen van de consument wordt er dik winst gemaakt omdat hij/zij slechts de inkoopsprijs van de welbekende prullaria vergelijkt met de verkoopsprijs die de lokale winkelier er voor vraagt. Maar zo simpel ligt het verhaal niet.
En ja, simpele 'zooi' bestel ik zelf ook via AE/BG/eBay e.d. Maar
zoals de al eerder genoemde speciale dingen kun je niet eens bestellen in Azië.

Hier in azie is er geen gebrek aan enterpeneurs en winkeltjes men durft financiele risicos te nemen en online shoppen is hier gewoon niet populair. Het stikt van de shops en er is een gezonde prijs verhouding tussen winkels doordat concurrentie best hard is.
En hoe lang bestaan die winkels? Houden ze zich netjes aan alle wettelijke- en milieu voorschriften? (voor zover die er zijn). Betalen ze hun personeel fatsoenlijk? En als je over een jaar iets komt reclameren omdat het alweer kapot is, wat dan? Ik bedoel maar...
In mijn
laatste anekdote vertelde ik over een Made-In-Germany product wat door de officiële merkeigenaar in hun eigen online store voor bijna het dubbele (!) wordt aangeboden dan waar voor Amazon.de het aan je verkoopt.
En dat fysieke winkels moeilijk doen door geen eerlijke verkoopinformatie te geven, c.q. het niet eens in hun assortiment hebben of het anderszins moeilijk en lastig maken om het in die fysieke winkel te kunnen aanschaffen. M.a.w. de ondernemers werpen barrières op en leveren absoluut
geen toegevoegde waarde die nog enigszins de hogere prijs zou kunnen vergoelijken. En dan zou ik, als Nederlandse consument, krenterig zijn???