Waah schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
Drogist hier kan je nog best vragen stellen... maar je moet even de juiste persoon vinden. Veel bouwmarkten idem...
Maar klantvriendelijkheid is wel slecht vaak. En dan kan je zeggen "het is leeftijd vakkenvuller". Maar op die leeftijd kan je ook gewoon meedenken en behulpzaam zijn. Zie dezelfde groep jongeren die in de Horeca werkt. Alleen daar word je ook getraind op gastvrijheid, en dat mist nog wel eens bij retail....
Laatst bij Praxis hetzelfde gehad. 2 items besteld (want tot 12 uur korting, en dat redde ik niet. dus online bestellen en afhalen). Afhalen kon vanaf 1 uur. Alles op voorraad volgens hun systeem.
Dus ik 1 uur aanwezig. Nog niet klaargepakt. Geen probleem, kan gebeuren. Dus naar het rek lopen...
Verkoper: "Oh het is niet op voorraad. Dan klopt onze voorraad niet...".
Ik: "Oh dat is vervelend. Ik heb wel een grote verpakking nodig eigenlijk"
Verkoper: "De kleine verpakking is even duur als je 2 neemt, dus dan doen we dat"
Ik: "dat klopt, maar die je pakt is de sneldrogende variant. die is 2x zo duur voor dezelfde hoeveelheid"
Verkoper: "Oh ik zie het... die kleinere variant normaal drogend is ook op.... "
Ik: "Nou ik kijk wel even voor item 2..... Die zie ik ook niet staan"
Verkoper: "Oh... die lijkt ook op...nou.... heb je het snel nodig?"
Ik: "Nou... eigenlijk wel ja"
Akelige stilte....
"Ik kijk wel even verder"
Dus naar Gamma gereden, spul gehaald (uiteindelijk 10% meer betaald) en klus geklaard.
uurtje later: U bestelling ligt klaar.
Conclusie: Daar ga ik dus ook niet meer heen. Verontschuldig je voor de verkeerde voorraad, geef aan hoe lang het duurt om eventueel te bestellen of bedenk een alternatief. Maar laat niet mij bedenken hoe jij je werk moet doen...
Die bestelling moet je, als je niet ophaalt, achteraan bellen. Wat denk je zelf? Je wist dat ik ergens anders heenging (en je had de bestelling dus kunnen annuleren, scheelt je collega's werk). Ik ga er geen moeite in stoppen als jullie dat ook niet doen.
Aan de andere kant, online een bestelling gedaan voor een lampfitting van mijn achterlicht van de auto. Item met 20% korting. Boeide me niet, moest het gewoon hebben. Leek op voorraad. Besteld en klaar.
Na een uurtje een update:
Artikel niet op voorraad.
Artikel hadden ze aangepast naar zelfde item maar van een ander merk. Was goedkoper, en ze hebben de 20% korting die niet op dat product geld toch toegepast. Bij niet akkoord even een reactie.
Een webshop lukt dus wel, wat een Brick&mortar niet lukt. Tja.....