De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Inderdaad, omdat er vooral in het weekend en op de feestdagen nog heel verschrikkelijk veel mensen naar die winkels komen om spullen te kopen. Beetje hetzelfde als bij de Ikea...

En dat ze allemaal naast elkaar zitten versterkt elkaar juist, zelfde als een auto boulevard, meubel boulevard. Sommigen komen er gericht spullen kopen voor een project, anderen gewoon even funshoppen, ideeën opdoen en rondkijken. Een groot deel van de omzet in deze periode zit overigens ook in de lounge setjes voor de tuin en de BBQ spullen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Die Grünen in Niedersachsen hebben een opmerkelijk idee: ze willen het afhandelen van online bestellingen op zondag inperken.
Die Grünen wollen damit u.a. „den Sonntag verteidigen“, aber auch gleiche Wettbewerbsbedingungen für den Einzelhandel und Online-Vertrieb schaffen.
Oftewel, een concurrentievoordeel van onlinewinkels wegnemen ten gunste van fysieke winkels. Ik vraag me alleen af of dit op enige manier zin gaat hebben...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Je kunt het ook omdraaien: hef de beperking op dat fysieke winkels niet op zondag open mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Straks mogen winkels ook geen bestellingen meer verwerken als ik op kantoor zit omdat ik op datzelfde tijdstip niet naar een retail winkel kan. Of op maandag morgen verplicht dicht tot 12 uur omdat veel retail winkels dat ook doen...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Skyaero schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:48:
Je kunt het ook omdraaien: hef de beperking op dat fysieke winkels niet op zondag open mogen zijn.
Duitsland, he ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

:+ Of dat bestellingen verplicht met paard & wagen bezorgd gaan worden?

En, hoe doen we dat dan met bestellers uit andere tijdszones?
Voor wie is het, wanneer, hoe laat? 8)7

Aan de andere kant, er zijn in NL websites die op zondag op zwart gaan! :Y
http://www.tubantia.nl/ri...zondag-gesloten~a3f4a790/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
ehtweak schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:
:+ Of dat bestellingen verplicht met paard & wagen bezorgd gaan worden?

En, hoe doen we dat dan met bestellers uit andere tijdszones?
Voor wie is het, wanneer, hoe laat? 8)7

Het is inderdaad als of je de maximum snelheid van de NS beperkt tot 10 km per uur omdat ze anders een oneerlijk voordeel hadden te opzichte van de postkoets 8)7

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:49
ehtweak schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:

Nog erger....
Paar jaar geleden met vrouwlief naar de 9 maanden beurs gegaan (vraag svp niet verder :F ) en de stand van dit bedrijf was op zondag OOK gesloten. Terwijl het weekeind de drukste dagen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Eergisteren heb ik een folder gehad van de MediaMarkt (alleen geldig in de kop van Noord-Holland), en daar stond een mooie laptop in. Vervolgens wil ik die folder op internet bekijken, staat er dat er geen folder is uitgegeven. Ook de betreffende laptop is nergens op die website te vinden. -O-

Dit zijn gewoon schoolvoorbeelden van slechte reclame. Ook al is het alleen maar te bestellen in de winkel, via je eigen site moet je natuurlijk ook je eigen producten promoten. :|

Het was dus deze die aangeboden werd voor € 444,--: pricewatch: Acer Aspire ES1-572-30D4
Volgens de folder had deze een Full-HD scherm, maar in de specs zie ik dat deze maar een resolutie heeft van 1366x768. :( Over misleidende reclame gesproken.......

Tja, dat moet je niet te vaak doen, want anders gaan mensen jouw folders negeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

sbruynis schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Nog erger....
Paar jaar geleden met vrouwlief naar de 9 maanden beurs gegaan (vraag svp niet verder :F ) en de stand van dit bedrijf was op zondag OOK gesloten. Terwijl het weekeind de drukste dagen zijn
En toch draaien dat soort zaken vaak meer dan prima, omdat ze ook een klantenkring hebben die niet anders verwacht en die die winkel daar ook speciaal op uitkiest.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:58:
[...]

En toch draaien dat soort zaken vaak meer dan prima, omdat ze ook een klantenkring hebben die niet anders verwacht en die die winkel daar ook speciaal op uitkiest.
Dit soort winkels verdwijnen in rap tempo. Ongeveer net zo snel als hun klanten. Overigens niet door faillissement, maar simpelweg doordat het bedrijf stopt door het gebrek aan kinderen die de boel voort willen zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

SnowDude schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Het is inderdaad als of je de maximum snelheid van de NS beperkt tot 10 km per uur omdat ze anders een oneerlijk voordeel hadden te opzichte van de postkoets 8)7
Het lijkt meer op het heffen van een soort loonbelasting op robots. Daar is veel tegenin te brengen, maar linksom of rechtsom zorgt regelgeving in beide gevallen om een ongelijk speelveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Yucon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Het lijkt meer op het heffen van een soort loonbelasting op robots. Daar is veel tegenin te brengen, maar linksom of rechtsom zorgt regelgeving in beide gevallen om een ongelijk speelveld.
In de huidige regelgeving/belastingen vind ik een belasting op robots niet meer dan normaal. Arbeid is arbeid en waarom een persoon wel op arbeid belast wordt en een robot niet is niet te verdedigen. Dat is puur een mindset. Ik zie belasting op arbeid dan ook als accijns/straf en een flaw in the system,

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:47
cbr600f4i schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:14:
[...]

In de huidige regelgeving/belastingen vind ik een belasting op robots niet meer dan normaal. Arbeid is arbeid en waarom een persoon wel op arbeid belast wordt en een robot niet is niet te verdedigen. Dat is puur een mindset. Ik zie belasting op arbeid dan ook als accijns/straf en een flaw in the system,
Is er al lang, heet energiebelasting ;)
(of die dan weer eerlijk is verdeeld tussen bedrijven en particulieren is dan weer een andere discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Blokker lijkt wel een heel groot probleem te hebben. Ben benieuwd of die in juli nog bestaan.

http://www.nu.nl/economie...rode-cijfers-in-2016.html

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Ze hebben niet voor de grap net Leen Bakker verkocht.
Ook een manier om genoeg geld in kas te houden.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat het slecht ging was wel bekend, maar dit lijkt nog wel wat slechter dan gewoon slecht.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ikke_niet schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:36:
[...]

(of die dan weer eerlijk is verdeeld tussen bedrijven en particulieren is dan weer een andere discussie)
Wat ik bedoel is dat het resultaat belast dient te worden en niet of er 1, 10 of 1000 medewerkers of robots voor nodig zijn. Er zit weinig logica in belasten op arbeid.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Interessante gedachte. Als je het vergelijkt naar hoe het bij rode diesel vs normale diesel opgelost is zou je aan accijns op robotstroom kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Yucon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:39:
Hoeveel euro moet ik betalen als ik mijn stofzuiger gebruik i.p.v. een bezem? Hoeveel voor mijn auto i.p.v. 4 dragers? En hoeveel voor mijn wasmachine?
Het probleem in belasting zit niet in de robots, maar in het verschil tussen belasting op kapitaal en belasting op arbeid. Dat gaat niet veranderen, doordat kapitaal zo het land verlaat, terwijl arbeid honkvast is. Een belasting op robots/webwinkels laat die webwinkel zo de grens over gaan.
Juist die verdeling maakt dat er effectief geen energiebelasting is voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
cbr600f4i schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Wat ik bedoel is dat het resultaat belast dient te worden en niet of er 1, 10 of 1000 medewerkers of robots voor nodig zijn. Er zit weinig logica in belasten op arbeid.
Het is dan ook geen arbeidsbelasting maar inkomstenbelasting. Ik heb een eigen onderneming, of ik nu winst maak op mijn eigen uren, dat werk door een machine laat doen of het uitbesteed aan een werknemer, ik betaal inkomstenbelasting over de winst. Als die winst hoger wordt door het inzetten van automatisering betaal ik ook meer belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

RemcoDelft schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Hoeveel euro moet ik betalen als ik mijn stofzuiger gebruik i.p.v. een bezem? Hoeveel voor mijn auto i.p.v. 4 dragers? En hoeveel voor mijn wasmachine?
Het probleem in belasting zit niet in de robots, maar in het verschil tussen belasting op kapitaal en belasting op arbeid. Dat gaat niet veranderen, doordat kapitaal zo het land verlaat, terwijl arbeid honkvast is. Een belasting op robots/webwinkels laat die webwinkel zo de grens over gaan.

[...]

Juist die verdeling maakt dat er effectief geen energiebelasting is voor bedrijven.
Ik heb nergens gezegd dat er perse belasting op robots geheven moet worden want er zijn twee richtingen mogelijk. En dat gaat nooit veranderen.. dat is wel erg somber. Dan kon je in 1800 net zo goed stellen dat de slavernij toch nooit afgeschaft gaat worden want waarom zouden iemand dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Ankona schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:59:
Blokker lijkt wel een heel groot probleem te hebben. Ben benieuwd of die in juli nog bestaan.

http://www.nu.nl/economie...rode-cijfers-in-2016.html
Zou jammer zijn. Dat nieuwe concept van ze is best prettig winkelen.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:43
PauseBreak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:24:
[...]

Zou jammer zijn. Dat nieuwe concept van ze is best prettig winkelen.
Juist absoluut niet. Vroeger hadden ze alles als je iets huishoudelijks nodig had. Ja het was soms even zoeken maar ze hadden het. Tegenwoordig hebben ze alleen het geijkte, hele smalle assortimenten van alleen enkele hoofd productgroepen. Als je tegenwoordig bij de blokker iets huishoudelijks nodig hebt dan hebben ze het vaker niet dan wel, dan ga ik wel meteen naar de Action, de kookwinkel of online.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Juist absoluut niet. Vroeger hadden ze alles als je iets huishoudelijks nodig had. Ja het was soms even zoeken maar ze hadden het. Tegenwoordig hebben ze alleen het geijkte, hele smalle assortimenten van alleen enkele hoofd productgroepen. Als je tegenwoordig bij de blokker iets huishoudelijks nodig hebt dan hebben ze het vaker niet dan wel, dan ga ik wel meteen naar de Action, de kookwinkel of online.
Zal wellicht afhangen van de winkel. De 'nieuwe' Blokkers waar ik tot nu toe ben geweest hadden geen wezenlijk anders assortiment. Wel een prettigere indeling en meer handige / hoogwaardigere dingen ernaast.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 21:14

orf

_JGC_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Het is dan ook geen arbeidsbelasting maar inkomstenbelasting. Ik heb een eigen onderneming, of ik nu winst maak op mijn eigen uren, dat werk door een machine laat doen of het uitbesteed aan een werknemer, ik betaal inkomstenbelasting over de winst. Als die winst hoger wordt door het inzetten van automatisering betaal ik ook meer belasting.
macro-economisch werkt dat niet zo natuurlijk. Als jij erg veel winst draait, is er ruimte voor concurrentie om tegen een scherper tarief dezelfde werkzaamheden te doen. Bij automatisering of robotisering is dat vaak een race naar de bodem. De marges worden er niet groter door omdat concurrenten de prijzen zullen verlagen. Dit geldt natuurlijk alleen in markten waar voldoende concurrentie is.

Binnen mijn bedrijf werkt het ook al anders dan bij jou. Winstbelasting in mijn BV is veel lager belast dan de loonheffingen op mijn personeelsleden. Ik kan ook nog extra investeringen doen om mijn winst te drukken. Dat is bij loon ook wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat geautomatiseerde systeem moet uiteindelijk ook weer onderhoud hebben, levert ook werk op.

Als je het speelveld gelijk wilt maken zal je uiteindelijk nog meer regels moeten opleggen. Loonbelasting is maar 1 ding. Wat denk je van ziekte, arbopremie, pensioen, verplichte ondernemingsraad vanaf bepaald aantal werknemers, vakbonden, loonsverhoging, stakingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

_JGC_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:32:
Dat geautomatiseerde systeem moet uiteindelijk ook weer onderhoud hebben, levert ook werk op.

Als je het speelveld gelijk wilt maken zal je uiteindelijk nog meer regels moeten opleggen. Loonbelasting is maar 1 ding. Wat denk je van ziekte, arbopremie, pensioen, verplichte ondernemingsraad vanaf bepaald aantal werknemers, vakbonden, loonsverhoging, stakingen, etc.
krijgen personeelsleden dan ook onderhoudsbeurten en firmwareupdates? ;)

mensen en robots zijn verschillende dingen met verschillende kenmerken. Dat op zich is niet zo heel erg en hoef je zeker niet gelijk te trekken. Sterker nog, dat kan niet eens. Maar kunstmatige dingen zoals enorme verschillen bij belastingheffing over iets wat eigenlijk gewoon hetzelfde is (arbeid) is een ander verhaal. Als het systeem van scratch ontworpen zou worden zou het immers ook niet meer zo ingericht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
_JGC_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:32:
Ja maar dat is compleet anders niveau personeel.

Je kan de kassa Miep van de AH niet het gerobottiseerde orderpicking systeem laten onderhouden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

unclero

MB EQA ftw \o/

SnowDude schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:31:
Ja maar dat is compleet anders niveau personeel.

Je kan de kassa Miep van de AH niet het gerobottiseerde orderpicking systeem laten onderhouden.
Nee, maar Miep van de AH kan straks via een InstaCart achtige orderpicker-app wel mijn boodschapjes op tijd bij mij thuis afleveren.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
unclero schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Nee, maar Miep van de AH kan straks via een InstaCart achtige orderpicker-app wel mijn boodschapjes op tijd bij mij thuis afleveren.
M.i. zijn we als maatschappij niet heel veel opgeschoten wanneer de supermarkt naar mij toe komt in plaats van andersom. Ik word in ieder geval niet meer verleid tot het kopen van andere of meer producten. Als ik groente of fruit koop wil ik die ene krop sla of appel en niet die er naast ligt. Misschien ben ik te kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

cbr600f4i schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:28:
M.i. zijn we als maatschappij niet heel veel opgeschoten wanneer de supermarkt naar mij toe komt in plaats van andersom. Ik word in ieder geval niet meer verleid tot het kopen van andere of meer producten. Als ik groente of fruit koop wil ik die ene krop sla of appel en niet die er naast ligt. Misschien ben ik te kieskeurig.
Maar dat is dan toch ook de bedoeling van de InstaCarts van deze wereld? Het moment dat ik me 's middags op mijn werk bedenk dat ik voor vanavond graag wat pakjes noodles, een doos eieren en een paar blikjes Asahi Super Dry wil hebben. En ik dat dan in de app opgeef, inclusief het tijdstip dat ik denk thuis te zijn. En vervolgens rijd ik naar huis, en net als ik mijn jas op hang gaat de deurbel met Miep met mijn tasje boodschappen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
unclero schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Maar dat is dan toch ook de bedoeling van de InstaCarts van deze wereld? Het moment dat ik me 's middags op mijn werk bedenk dat ik voor vanavond graag wat pakjes noodles, een doos eieren en een paar blikjes Asahi Super Dry wil hebben. En ik dat dan in de app opgeef, inclusief het tijdstip dat ik denk thuis te zijn. En vervolgens rijd ik naar huis, en net als ik mijn jas op hang gaat de deurbel met Miep met mijn tasje boodschappen.
Als ik thuis kom dan loop ik daarna naar de super, bakker en slager (want die laatste 2 bezorgen niet maar zijn wel beter dan de super), heb ik gelijk mijn beweging gehad, scheelt me weer een sportschool abonnement, 200 euro per jaar en 300 calorieen per ommetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

cbr600f4i schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:26:
(want die laatste 2 bezorgen niet maar zijn wel beter dan de super)
Dat bezorgen hoeven ze dan ook niet zelf te doen, maar laat je dus over aan de Instacarts. Maar goed, als jij dat een leuk wandelingetje vind, niemand houd je tegen. Maar mijn huis ligt naast het bos, dus ik heb wel wat betere plekken om doordeweeks na het werk te wandelen (en wat zou het dan fijn zijn als bij thuiskomst Miep er al staat met mijn tasje met noodles, ei en koude pintjes).
En dan heb ik nog een relaxt leven in mijn eentje. Maar er zijn mensen met drukke banen, gezinslevens, enzovoorts die geen zin hebben in 'even lekker shoppen na het werk' en al helemaal geen zin in 'lekker op zaterdag boodschappen doen' (of mensen die oud&krakkemikkig of chronisch ziek zijn). Voor die meute zijn dit soort apps bedoelt, nog even afgezien van de werkgelegenheid die het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Nou, gisteren heeft het vrouwtje de Blokker minimaal "geholpen" door een trekkertje voor de badkamer aan te schaffen voor 4,50. Die bij de Action was 70 cent of zo, maar die vond ze wel erg crap. Maar wij en misschien nog twee andere mensen waren de enige in de winkel. Best wel triest aangezicht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij mij in de buurt zit een blokker waarvan ik altijd heb gezegd: "als er eentje dicht gaat is het deze". Als je daar binnen komt en je wilt iets vragen zie je het personeel gewoon wegduiken, alsof ze bang zijn om je te woord te staan. Ik stel geen moeilijke vraag ofzo, ik kom gewoon om een strijkijzer of een waterkoker aan te wijzen die jij uit het magazijn mag gaan pakken :X.

Niet vreemd dat die blokker vestiging dus ook daadwerkelijk dicht gaat binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Hier is het ook verlaten sinds de verbouwing. Doordat ze wat ruimer opgezet zijn, valt dat wel op. Er lopen 3-4 man personeel rond voor 3-4 klanten. Wat ook niet helpt is dat ze dingen in de folder hebben staan, maar niet in de winkel geleverd krijgen. Die moet je maar online bestellen en dan kan je ze naar de winkel laten leveren. Ehm, dan kan het net zo goed gelijk naar mijn voordeur.

Ben er nu 2x geweest en 2x niet geslaagd. Denk niet dat er een derde keer komt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

http://www.nu.nl/economie...eel-banen-als-gemeld.html
RTL Z ontdekte echter dat het niet om 830 ontslagen zou gaan, maar om het dubbele aantal; 1.657 geschrapte arbeidsplaatsen. De mediaorganisatie kwam hier achter door te kijken naar de jaarstukken van Blokker Holding. Eind 2014 telde de winkelketen 7.187 werknemers. Een jaar later waren dit er nog 5.530.

[knip]

Blokker sloot in deze periode vijftig winkels
Er zijn dus 1667 - 830 = 837 mensen ontslagen als gevolg van het sluiten van 50 winkels.
Dus 837 / 50 = 16 mensen per winkel (parttimers hoop ik) zijn ontslagen.

Ik denk overigens dat de loonkosten van een Blokkerverkoper laag zijn in verhouding tot de kosten van het hebben van een fysieke winkel met inhoud. Maar als zo'n verkoper niks verkoopt, kan je inderdaad beter de winkel sluiten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik haalde laatst Holland & Barrett al aan die enkel aan het stunten en legen van voorraden waren.
sambalbaj in "De zonsondergang van fysieke winkels"

Nu ook duidelijk waarom, de prijs moest opgedreven worden want het is verkocht aan een Russische investeerder. http://www.nu.nl/economie...ssische-investeerder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
De Blokker gaat hier dicht, ik liep er vanochtend langs en er stond 'Opheffingsuitverkoop' langs de hele gevel. Jammer voor het personeel en de resulterende leegstand maar ik kan me niet herinneren wanneer wij er voor het laatst iets gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 17-07 17:08
Vandaag artikel in Dagblad van het Noorden dat het met de Mediamarkt ook niet niet top gaat: http://www.dvhn.nl/econom...-MediaMarkt-22359234.html

Benieuwd hoe lang de Mediamarkt in zijn huidige vorm, veel grote winkels relatief dicht bij elkaar, nog blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Faxe ; triest, maar het welbekende verhaal als de moedermaatschappij een IPO aan voorbereiden is...
De vaste lasten moeten omlaag, m.a.w. veel vast personeel wordt 'opgeruimd'. :-(

https://www.heise.de/news...-abgespalten-3619131.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat MediaMarkt op nog wat plekken van de omgebouwde Saturn vestigingen af moet. Veel huurcontracten zijn 5-10 jaar. Die lopen nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
overall mediamarkt maakt nog wel gewoon "winst". Hebben nog een redelijk bedrijfsresultaat, wat natuurlijk niet direct iets zegt over individuele winkels. Ze worden los gezet op de beurs, een goede reden om tegelijk wat dood vlees weg te snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het klinkt inderdaad alsof het vooral een efficiency operatie is. Voor de beursgang nog even kosten verlagen en winsten opschroeven om investeerders te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
gold_dust schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:28:
De Blokker gaat hier dicht, ik liep er vanochtend langs en er stond 'Opheffingsuitverkoop' langs de hele gevel. Jammer voor het personeel en de resulterende leegstand maar ik kan me niet herinneren wanneer wij er voor het laatst iets gekocht hebben.
Misschien wordt het een OP=OP: http://www.nu.nl/economie...in-31-blokker-panden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De Topshelf in de oude V&D in Nijmegen stopt er weer mee. Zitten ook nog in de oude V&D in Arnhem, Alkmaar en Groningen. Vond het sowieso al een veel te ambitieus project voor een grote sportzaak uit Beuningen.

[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 14-07-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat vinden we van dat soort ketens?

Persoonlijk vind ik het rare winkels, daar liggen bijvoorbeeld soms huismerken van een andere winkel. Assortiment is 'van alles' en juist bij een drogisterij koop ik specifieke producten & merken.

Maar ook het idee van 'dumppartijen' blijft een beetje vreemd. Hoe lang blijven die fabrikanten 'dumpen'?
Of is dit net zoiets als Philips, gewoon een merk compleet de grond in werken en elke € uit het merk trekken die je kunt. Ik weet dat Unilever en consorten (te) grote merk portefeuilles hebben, zijn ze bepaalde merken gewoon aan het uitmelken om ze daarna te dumpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Druiper schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:05:
overall mediamarkt maakt nog wel gewoon "winst". Hebben nog een redelijk bedrijfsresultaat, wat natuurlijk niet direct iets zegt over individuele winkels.
Als ik in dat artikel lees dat de grote winstgevende MM vestigingen in Groningen en Leeuwarden 1 miljoen en 7 ton winst in het jaar maken dan houdt dat niet over. Er hoeft nog maar een kleine groep te ontdekken dat internet echt goedkoper is en het is ook daar rode cijfers.

Had zelf laatst ook zo'n moment dat ik 'om' ging: wou de stad in om een paar nieuwe Levi's te kopen, had alleen weinig zin omdat het me tijd zou kosten die ik op dat moment niet had. Toch even kijken op Zalando (ja die van die verschrikkelijke reclames waar je als man niet dood gevonden wil worden), blijkt dat een 501 die in de winkel 89,- moet kosten daar 62,- is. Dat is bijna 3 voor de prijs van 2 (nog los van de uitgespaarde parkeerkosten). Tsja, dan houdt het gewoon op voor de middenstand in mijn geval...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
TheGhostInc schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 03:09:
[...]

Wat vinden we van dat soort ketens?

Persoonlijk vind ik het rare winkels, daar liggen bijvoorbeeld soms huismerken van een andere winkel. Assortiment is 'van alles' en juist bij een drogisterij koop ik specifieke producten & merken.

Maar ook het idee van 'dumppartijen' blijft een beetje vreemd. Hoe lang blijven die fabrikanten 'dumpen'?
Of is dit net zoiets als Philips, gewoon een merk compleet de grond in werken en elke € uit het merk trekken die je kunt. Ik weet dat Unilever en consorten (te) grote merk portefeuilles hebben, zijn ze bepaalde merken gewoon aan het uitmelken om ze daarna te dumpen?
Op=Op heeft een redelijk vast assortiment. Zo nu en dan dumpen ze spullen die (bijna) over datum zijn, maar voor de rest hebben ze altijd hetzelfde.
Ze zijn niet goedkoper dan een kruidvat, meestal duurder, maar als je dingen per 3 koopt bespaar je een paar euro.

Overigens hebben we hier dan nog zo'n dumphal met restpartijen. Ze verkopen nu nog huismerk spullen van de C1000, paar jaar terug hadden ze huismerk spul van Super de Boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Wat is het probleem?

We zetten een winkel op - > laten het goed lopen - > verkopen het aan Buitenlandse investeerders - > laten het failliet gaan

Ik hoop snel dat de vrije markt toegang geeft tot betaalbare centrum panden! In plaats van '1-in-dozijn winkels' wat het was, is er nu potentie voor meer entertainment (bv VR), meer terrasjes en meer ontmoetingsplekken.

Veel fysieke winkels werden 1 groot consumentencultuur walhalla met rotzooi / 'single use' / 'buy new every year' / 'plastic china crap' - dodelijk voor de mensheid en mag van mij beter vandaag verdwijnen dan morgen!

[ Voor 16% gewijzigd door Harm_H op 15-07-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Harm_H schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:28:
Wat is het probleem?

We zetten een winkel op - > laten het goed lopen - > verkopen het aan Buitenlandse investeerders - > laten het failliet gaan

Ik hoop snel dat de vrije markt toegang geeft tot betaalbare centrum panden! In plaats van '1-in-dozijn winkels' wat het was, is er nu potentie voor meer entertainment (bv VR), meer terrasjes en meer ontmoetingsplekken.

Veel fysieke winkels werden 1 groot consumentencultuur walhalla met rotzooi / 'single use' / 'buy new every year' / 'plastic china crap' - dodelijk voor de mensheid en mag van mij beter vandaag verdwijnen dan morgen!
Dat geldt toch ook voor online winkels? Zeker fast fashion wat super schadelijk is voor het milieu, de textiel industrie en textielarbeiders, wordt overal verkocht. Hoop overigens wel met je mee dat het verdwijnen van winkels ruimte biedt voor leuke dingen. Uiteraard wil ik geen lege winkelstraten zien, ik koop zelf ook nog vaak zat 'offline', maar ik denk dat online shoppen logischerwijs de plek van veel winkels in zal nemen en ben daar in principe niet zo op tegen, juist om wat jij zegt; meer ruimte voor horeca en entertainment, wat waarschijnlijk ook voor een betere winkelbeleving zal zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
hoevenpe schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:10:
[...]

Als ik in dat artikel lees dat de grote winstgevende MM vestigingen in Groningen en Leeuwarden 1 miljoen en 7 ton winst in het jaar maken dan houdt dat niet over. Er hoeft nog maar een kleine groep te ontdekken dat internet echt goedkoper is en het is ook daar rode cijfers.
Internet is met elektronica niet perse goedkoper. Coolblue en bol.com zijn zelden goedkoper, bovendien kan ik mijn spulletjes bij de mm meteen meenemen. En MediaMarkt zit ook online. Dat een ebitda marge van 3% erg mager is, ben ik met je eens, maar dat geldt voor de hele retail. De marges voor Coolblue en bol zijn niet hoger vrees ik.

1 miljoen opbrengst voor een winkel klinkt me niet meteen zorgwekkend. ik denk dat een gemiddelde winkel van expert dat niet gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM is goede PR. Ik neem MM altijd mee als ik iets nieuws nodig heb en het valt me op dat ik het eigenlijk altijd ergens anders voor een betere prijs kan krijgen. "Ik ben toch zeker niet gek!"

En of ik er nou voor op en neer naar Ede moet of het pas de volgende dag heb.... Dan wacht ik wel een dagje.

Die grote winkels op A+ locaties zijn waarschijnlijk toch iets te duur om de prijsvergelijkers binnen te halen. En printerinkt en DVD-R's verkopen tegenwoordig wat minder natuurlijk. Dat soort dingen liep ik er vroeger weleens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Druiper schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Internet is met elektronica niet perse goedkoper. Coolblue en bol.com zijn zelden goedkoper, bovendien kan ik mijn spulletjes bij de mm meteen meenemen. En MediaMarkt zit ook online. Dat een ebitda marge van 3% erg mager is, ben ik met je eens, maar dat geldt voor de hele retail. De marges voor Coolblue en bol zijn niet hoger vrees ik.

1 miljoen opbrengst voor een winkel klinkt me niet meteen zorgwekkend. ik denk dat een gemiddelde winkel van expert dat niet gaat halen.
CoolBlue en Bol.com hebben wel datgene dat ik wil hebben en kunnen het meestal de volgende dag leveren.
Bij de MM is het nbiet de eerste keer dat ik, of vrienden, ouders, kennissen daar naartoe gingen en uiteindelijk het product maar bij een andere winkel bestelden omdat die wél kon leveren.

Daar betaal ik graag ietsje meer voor ipv het eeuwige: Ja, eehh, die hebben we niet, maar deze duurdere en grotere variant kunnen we u wel verkopen.

MM is ook gewoon maar een prutswinkel aan het worden nu het minder gaat.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Coolblue kan zelfs dezelfde dag leveren. Voordeel van de avondlevering is dat ze dat doen met een koeriersbedrijf: GPS tracking zodat je weet wanneer ie komt en niet te beroerd om de doos even naarbinnen te sjouwen.

Wat betreft marges, als je veel verkoopt krijg je lagere prijzen of bonus omdat je target gehaald is. Een coolblue draait gewoon zoveel meer omzet dan een fysieke winkel. MM is vaak ook maar franchise, hebben wel inkoopvoordeel van het moederbedrijf, maar ook daar blijft wel iets aan de strijkstok hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Koos2009 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:26:
[...]

CoolBlue en Bol.com hebben wel datgene dat ik wil hebben en kunnen het meestal de volgende dag leveren.
Bij de MM is het nbiet de eerste keer dat ik, of vrienden, ouders, kennissen daar naartoe gingen en uiteindelijk het product maar bij een andere winkel bestelden omdat die wél kon leveren.

Daar betaal ik graag ietsje meer voor ipv het eeuwige: Ja, eehh, die hebben we niet, maar deze duurdere en grotere variant kunnen we u wel verkopen.

Mij ook al vaker gebeurd. Wilde vorig jaar een iPad Pro kopen. Die dingen kosten overal hetzelfde dus waarom niet gewoon bij MM halen? Het is voor mij 5 minuten lopen.
Blijken ze hem maar in 1 kleur te hebben en niet de kleur die ik wilde. "Eind van de week hebben we die andere kleur misschien wel weer, kom dan even terug." Niet dus, dezelfde avond nog bij Coolblue besteld, volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Druiper schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:30:
[...]
Ik ken ook geen enkele expert-winkel die het vloeroppervlak van een MM heeft.
Koos2009 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:26:
[...]

downtime schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Mij ook al vaker gebeurd. Wilde vorig jaar een iPad Pro kopen. Die dingen kosten overal hetzelfde dus waarom niet gewoon bij MM halen? Het is voor mij 5 minuten lopen.
Blijken ze hem maar in 1 kleur te hebben en niet de kleur die ik wilde. "Eind van de week hebben we die andere kleur misschien wel weer, kom dan even terug." Niet dus, dezelfde avond nog bij Coolblue besteld, volgende dag in huis.
Grappig dit soort ervaringen, ik moest vrijdag een router hebben. Ik kijk op coolblue en bol.com website en die zouden zaterdag kunnen leveren, dus ik kijk toch maar even op MM-website. En daar kan je dus ook gewoon de voorraad per winkel zien. Ze hadden het niet in de dichtsbijzijnde winkel, maar wel in 1 waar ik die middag toch vlak langs kwam.
Dus met telefoon de winkel binnengelopen, persoon op de afdeling aangesproken dat ze het model op mijn telefoon op voorraad moesten hebben en dat ik er eentje wilde en 3 minuten daarna stond ik weer buiten.
Dat vind ik nou handig winkelen.

En als het bij geen MM-vestiging in de buurt had gelegen was het alsnog coolblue of bol.com geworden, maar dat had ik dan al op mijn werk kunnen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@Gomez12 De TV in het geval van een vriend én de dvd-speler in het geval van mijn ouders waren volgens de site ook op voorraad.

Dit was wel MediaMarkt Amsterdam CS dus best een kleine zaak tov Bijlmer/Noord of andere vestigingen.

De TV die een andere vriend heeft moesten we ook in Bijlmer ophalen omdat volgens het systeem Amsterdam hem had, maar hij niet aanwezig was naast het showmodel.
De TV waar we eerst voor kwamen was er wel, maar de verkoper zag op de achterkant dat het tóch niet de juiste specs had waar we de tv voor zouden gaan gebruiken.

Ik zeg dus niet dat MM altijd prut is, maar vaak wel.

Heel toevallig anderhalf jaar terug voor Ma de nieuwste cd van Adelle gekocht én het laatste Iron Maiden Album dat ze toevallig geleverd hadden gekregen.
Amsterdam CS MM is de nieuwe FAME dus die vestiging heeft niet persé wat je in bijlmer ook kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
_JGC_ schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:34:
Coolblue kan zelfs dezelfde dag leveren. Voordeel van de avondlevering is dat ze dat doen met een koeriersbedrijf: GPS tracking zodat je weet wanneer ie komt en niet te beroerd om de doos even naarbinnen te sjouwen.

Wat betreft marges, als je veel verkoopt krijg je lagere prijzen of bonus omdat je target gehaald is. Een coolblue draait gewoon zoveel meer omzet dan een fysieke winkel. MM is vaak ook maar franchise, hebben wel inkoopvoordeel van het moederbedrijf, maar ook daar blijft wel iets aan de strijkstok hangen.
Een prachtig interview met de baas van Coolblue

http://www.ad.nl/binnenla...e-rotterdammert~aa0874f2/
:)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Koos2009 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:42:
@Gomez12 De TV in het geval van een vriend én de dvd-speler in het geval van mijn ouders waren volgens de site ook op voorraad.

Dit was wel MediaMarkt Amsterdam CS dus best een kleine zaak tov Bijlmer/Noord of andere vestigingen.

De TV die een andere vriend heeft moesten we ook in Bijlmer ophalen omdat volgens het systeem Amsterdam hem had, maar hij niet aanwezig was naast het showmodel.
De TV waar we eerst voor kwamen was er wel, maar de verkoper zag op de achterkant dat het tóch niet de juiste specs had waar we de tv voor zouden gaan gebruiken.

Ik zeg dus niet dat MM altijd prut is, maar vaak wel.

Heel toevallig anderhalf jaar terug voor Ma de nieuwste cd van Adelle gekocht én het laatste Iron Maiden Album dat ze toevallig geleverd hadden gekregen.
Amsterdam CS MM is de nieuwe FAME dus die vestiging heeft niet persé wat je in bijlmer ook kan vinden.
De verkoper heeft je voor een miskoop behoed? Dat is toch niet prut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Ik denk dat je het verdwijnen van fysieke winkels breder moet zien. Alle gevestigde traditionele bedrijven krijgen last van concurrentie door de opkomst van het internet. Het is namelijk veel gemakkelijker om een bedrijf te starten dan vroeger:
Banken --> Binc, paypal
Taxi --> Uber
Hotel --> Airbnb
Reisbureau --> booking.com
Rommelmarkt --> Marktplaats
Restaurants --> justeat etc.

En zo kan je nog wel even doorgaan.

Bedrijven moeten gewoon wel beter worden om hun product aan de markt te brengen.
Informatie is veel gemakkelijker te vinden dus mensen hebben minder vaak een verkoper nodig. Ook kan je gemakkelijker prijzen/service vergelijken. Dus als je een slecht product heb val je veel sneller door de mand. Zag je tijdens de crisis ook bij restaurants/horeca. De restaurants die hun zaakje goed op orde hadden zaten gewoon vol. Maar die luisterde goed naar hun klanten en boden daarom goede service aan.

Dus als fysieke winkel moet je iets extra's bieden. Of je bent goedkoop (action, primark etc) of je bent erg goed (bijenkorf). Alles er tussen zie je nu verdwijnen, ze bieden weinig extra's tov van de goedkope winkels maar zijn wel duurder. Zelfde bij de supermarkten, marktleider is de AH die nog steeds groeit en de Lidl en Aldi groeien ook nog steeds. Het segment ertussen heeft het lastig en worden nu opgekocht door de Jumbo (edah, C1000, super de boer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Een kleine kanttekening: ik zie persoonlijk dat Facebook een groot deel van Marktplaats en Speurders aan het afsnoepen is. Het is persoonlijker, sneller en ook nog volledig gratis (ja, ik weet dat een Facebook gebruiker zelf het product is).
Het is al zo erg dat ik Marktplaats amper nog gebruik en mijn huidige auto's op Facebook heb gekocht, en veel doe met plaatselijke groepen voor het kwijtraken van m'n spullen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Spotmatic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:57:
Een kleine kanttekening: ik zie persoonlijk dat Facebook een groot deel van Marktplaats en Speurders aan het afsnoepen is. Het is persoonlijker, sneller en ook nog volledig gratis (ja, ik weet dat een Facebook gebruiker zelf het product is).
Het is al zo erg dat ik Marktplaats amper nog gebruik en mijn huidige auto's op Facebook heb gekocht, en veel doe met plaatselijke groepen voor het kwijtraken van m'n spullen.
Komt ook omdat Marktplaats flink richt op commerciële verkoop. Vaak als ik iets zoek kom ik eerst tientallen advertenties tegen van winkels en handelaren voor ik bij een tweedehands product kom. Voor mij een reden om marktplaats grotendeels af te schrijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Spotmatic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:57:
Dat is ook vrij normaal. Marktplaats vraagt voor veel categorien geld. Als ik een doos met kinderkleding op Marktplaats zet "wat de gek ervoor geeft" betaal ik advertentiekosten, krijg ik berichten van mensen die van alles foto's willen en bepaalde maten zoeken maar geen geld hebben, verkoop ik uiteindelijk helemaal niks en staat de bak nog steeds op zolder, aangevuld met de maten 74, 86 en 92 erbij inmiddels.
Bij de plaatselijke facebook groep wonen de mensen in de buurt, komen ze langs om een bak koffie en graaien ze uit de bak wat ze leuk vinden en geven daar een paar euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tsurany schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Komt ook omdat Marktplaats flink richt op commerciële verkoop. Vaak als ik iets zoek kom ik eerst tientallen advertenties tegen van winkels en handelaren voor ik bij een tweedehands product kom. Voor mij een reden om marktplaats grotendeels af te schrijven.
Is toch een kwestie van een vinkje zetten bij 'gebruikt' of 'zo goed as nieuw' of zoiets...? Dan ben je volgens mij de meeste winkels en handelaren al kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Fiber schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:31:
[...]

Is toch een kwestie van een vinkje zetten bij 'gebruikt' of 'zo goed as nieuw' of zoiets...? Dan ben je volgens mij de meeste winkels en handelaren al kwijt.
Of je gebruikt deze extensie: https://chrome.google.com...gaoakphligfonjmaodh?hl=nl
Super handig, ik zie nu vooral particulieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 15:32
chrisborst schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:51:
[...]

Of je gebruikt deze extensie: https://chrome.google.com...gaoakphligfonjmaodh?hl=nl
Super handig, ik zie nu vooral particulieren.
Firefox heeft ook zo'n extensie , super handig.
https://addons.mozilla.or...on/marktplaats-anti-spam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn inderdaad wel oplossingen maar je merkt dat Marktplaats zelf ook niet zijn best doet om particulier aanbod te laten zien en dat dit ook een reden zal zijn voor het verminderen van het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het mij goed herinner nog ontwikkeld door een Tweaker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@Señor Sjon Er staat toch ook meteen onder dat het niet altijd prut is, maar wel vaak?
Of moet die éne keer goede hulp meteen alle "prutdingen" opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
chrisborst schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:33:
Ik denk dat je het verdwijnen van fysieke winkels breder moet zien. Alle gevestigde traditionele bedrijven krijgen last van concurrentie door de opkomst van het internet. Het is namelijk veel gemakkelijker om een bedrijf te starten dan vroeger:
Het is enkel veel makkelijker om een rommel bedrijf op te zetten wat gehyped wordt door enkele malloten uit silicon valley.
Een echt goed bedrijf opzetten wordt steeds moeilijker omdat kwaliteit geld kost en al die rommelbedrijven die jij noemt juist voor een dubbeltje de markt opgaan.
Informatie is veel gemakkelijker te vinden dus mensen hebben minder vaak een verkoper nodig.
Persoonlijk heb ik juist steeds vaker een verkoper nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
En mijn tijd is waardevoller dan de meerprijs van een goede winkel.
Alleen die goede verkoper die is er bijna niet meer.
Dus als fysieke winkel moet je iets extra's bieden. Of je bent goedkoop (action, primark etc) of je bent erg goed (bijenkorf).
Bijenkorf is wmb al jaren dood. Dat is nu meer een beursgebouw met standjes dan een winkelconcept alles is daar shop in shop en ze doen er ook niet moeilijk over. Alleen het pand is nog bijenkorf.
Zelfde bij de supermarkten, marktleider is de AH die nog steeds groeit en de Lidl en Aldi groeien ook nog steeds. Het segment ertussen heeft het lastig en worden nu opgekocht door de Jumbo (edah, C1000, super de boer etc).
Over het algemeen is er geen segment tussen, er zijn over het algemeen maar 3 of 4 grote spelers in een NL-marktsegment en die hebben dan elk zo'n 10 of 20 merken.
Wat er de laatste jaren gebeurt is dat de losse merken opgedoekt worden en men zich gaat concentreren naar enkele namen. Maar de eigenaren veranderen niet, de supermarkten op zich gaan ook niet weg, alleen het concept verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
MM/Saturn schreef zelfs recentelijk rode cijfers aldus een artikel in het FD.

Als een MM/Saturn al niet winstgevend kunnen draaien dan is het voor de kleinere speler al bijna helemaal niet te doen lijkt mij? Helaas is dat wel een trend die we in de hele retail branch zien: kleine, onafhankelijke winkels bestaan bijna niet meer. Winkelcentra hebben allemaal hetzelfde straatbeeld met de bekende namen wat ik ook wel jammer vind.
Aan de andere kant ben ik daar mede debet aan. Ik bedoel, we betalen graag zo min mogelijk voor zo veel mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Chief op 18-07-2017 09:18 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Koos2009 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:50:
@Señor Sjon Er staat toch ook meteen onder dat het niet altijd prut is, maar wel vaak?
Of moet die éne keer goede hulp meteen alle "prutdingen" opheffen?
Zo las ik het verhaal niet. ;)

@Chief paywall... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ah, wist ik niet, excuses. Zal het aanpassen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gomez12 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:32:
Persoonlijk heb ik juist steeds vaker een verkoper nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
En mijn tijd is waardevoller dan de meerprijs van een goede winkel.
Een verkoper weet in het beste geval alleen veel over de artikelen die hij op voorraad heeft, dat is altijd een beperkte subset en nooit het volledige verhaal.

Komt bij dat met internet er zoveel te vergelijken is dat ik bijna zonder uitzondering meer weet over het product dan de verkoper zelf, de pricewatch maakt dat ik dat specifieke product voor de laagste prijs weet te vinden.

Als ik in een fysieke winkel de pricewatch op mijn smartphone laat zien en dan vraag wat ze kunnen doen aan de prijs blijkt er meestal nog een hoop af te kunnen.
Alleen die goede verkoper die is er bijna niet meer.
Dat is heel hard gezegd overhead die niet in lagere prijzen aan de klant doorgegeven kan worden. Het is net als de pompbediende of de kassière bij de Appie een uitstervend beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
hoevenpe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:11:
Een verkoper weet in het beste geval alleen veel over de artikelen die hij op voorraad heeft, dat is altijd een beperkte subset en nooit het volledige verhaal.

Komt bij dat met internet er zoveel te vergelijken is dat ik bijna zonder uitzondering meer weet over het product dan de verkoper zelf, de pricewatch maakt dat ik dat specifieke product voor de laagste prijs weet te vinden.
Wat dat beteft zijn consumenten veeleisender geworden. Is het volledige verhaal wel noodzakelijk? Wat maken die details nu eigenlijk uit?
De markt is overspoeld met variaties op artikelen die maar minimaal van elkaar verschillen, maar waardoor je wel tientallen modellen van hetzelfde hebt. Eigenlijk boeien al die verschillen helemaal niet zo, maar het geeft ons het gevoel precies te krijgen wat je wilt. Een soort schijntevredenheid.
Uiteindelijk is het voor winkeliers inderdaad niet meer te doen om dat allemaal bij te houden en aan te bieden.
Als ik in een fysieke winkel de pricewatch op mijn smartphone laat zien en dan vraag wat ze kunnen doen aan de prijs blijkt er meestal nog een hoop af te kunnen.
Of het kan weet je niet, waarschijnlijk niet. Maar toch doen ze het, omdat je anders überhaupt niets koopt. Zo helpen we de laatste winkels om zeep. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:11:
[...]

[...]

Dat is heel hard gezegd overhead die niet in lagere prijzen aan de klant doorgegeven kan worden. Het is net als de pompbediende of de kassière bij de Appie een uitstervend beroep.
De pompbediende heb ik zo mijn twijfels over. Minder zullen het er zeker worden, maar ik zie bij ons de Shell toch nog aardig wat volk trekken met de shop. Vooral 's avonds en op zondagen staat de rij bij de kassa op bepaalde momenten tot aan de deur. Beltegoed, wasmuntjes, hoognodige vergeten boodschappen, snacks en drankjes.... en er wordt gewoon dik voor betaald.

Met de cassieres in supermarkten (maar ook AH2go's) lijkt het harder te gaan met alle zelfscan systemen van tegenwoordig. Zelfs bij de AH2go op het station kun je het tegenwoordig steeds vaker zonder cassiere. Ik moet zeggen dat ik die zelfscan systemen wel erg fijn vind: scheelt best veel gedoe. Bij de Jumbo zit er overigens nog gewoon een cassiere bij de zelfscan kassa's, maar omdat ze niets hoeft te scannen (alleen bij controle) gaat dat allemaal vrij vlot. Ik begin me steeds meer te irriteren aan vragen over de bon, spaarzegel A t/m Z...... Heb vaak de neiging om meteen bij het overhandigen van de scanner al te zeggen "alsjeblieft, geen bon, geen zegels, gewoon betalen". Maar dat komt natuurlijk wel wat horkerig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:59:
[...]

De pompbediende heb ik zo mijn twijfels over. Minder zullen het er zeker worden, maar ik zie bij ons de Shell toch nog aardig wat volk trekken met de shop. Vooral 's avonds en op zondagen staat de rij bij de kassa op bepaalde momenten tot aan de deur. Beltegoed, wasmuntjes, hoognodige vergeten boodschappen, snacks en drankjes.... en er wordt gewoon dik voor betaald.
doen ze in Amerika gewoon slimmer.....daar mag je in een hoop staten tankstation niet onbemand exploiteren om zo werkgelegenheid te schaffen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:00:
[...]

doen ze in Amerika gewoon slimmer.....daar mag je in een hoop staten tankstation niet onbemand exploiteren om zo werkgelegenheid te schaffen.
Zolang het verschil niet heel groot is ga ik eigenlijk ook gewoon naar de bemande. Niet dat ik er extra dingen haal maar wel prettig die interactie :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

Touchdomex schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Zolang het verschil niet heel groot is ga ik eigenlijk ook gewoon naar de bemande. Niet dat ik er extra dingen haal maar wel prettig die interactie :P
ik kan alleen maar naar de bemande ivm lpg ;) maar de interactie zou ik onder nep interactie scharen :P vaak kijken ze je niet aan en komt de verplichte vraag of je nog iets uit de aanbieding wil die pontificaal voor je ligt. erg irritant vind ik het, als ik iets anders had gewild had ik het wel gepakt/uitgezocht...of bij een plek waar ik altijd tankte voor mijn verhuizing altijd dezelfde flauwe grapjes en als je een keer contant geld op zak hebt komt meteen de vraag of je van je zwarte geld af moet...Erg vervelend als het niet oprecht is. Dan betaal ik liever aan een paal met mijn pinpas

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is irritanter om km-stand, afwijkende pincode en pompnummer te onthouden als je ook nog zinloze aanbiedingsvragen krijgt. :P En dan kan je niet bij een onbemande pomp terecht omdat de tankpas geen chip heeft, maar alleen een magneetstrip. FWP ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

zijn er tegenwoordig nog passen zonder chip en alleen een magneetstrip dan? en waarom km stand onthouden voor het betalen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Tankpassen hebben zover ik weet nog steeds geen chip.
En bemande tankstations mijd ik als de pest.
Al die aanbiedingen die ik helemaal niet wil, ik wil afrekenen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
superwashandje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:32:
zijn er tegenwoordig nog passen zonder chip en alleen een magneetstrip dan? en waarom km stand onthouden voor het betalen?
Je hebt geen lease-auto zo te merken. :+ Daarbij moet je na je pincode de kilometerstand invullen. Aangezien je de tankpas alleen voor tanken gebruikt en je de code niet zelf mag kiezen, is het even een geheugenoefening tussen km-stand, pincode en pompnummer. Bij wat langere rijen irritant. :+ En ik heb weleens bij een onbemande pomp gestaan waarbij de tankpas (ja van het overeenkomende merk) niet geaccepteerd werd vanwege gebrek aan chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:39:
[...]
Je hebt geen lease-auto zo te merken. :+ Daarbij moet je na je pincode de kilometerstand invullen. Aangezien je de tankpas alleen voor tanken gebruikt en je de code niet zelf mag kiezen, is het even een geheugenoefening tussen km-stand, pincode en pompnummer. Bij wat langere rijen irritant. :+ En ik heb weleens bij een onbemande pomp gestaan waarbij de tankpas (ja van het overeenkomende merk) niet geaccepteerd werd vanwege gebrek aan chip.
En als je dan die KM-stand hebt onthouden en hem eindelijk wilt intypen, krijg je eerst nog die stomme vraag over een vervangende auto... Fijn systeem, ja :)

(al heeft zo'n tankpas weinig met de financieringsvorm van de auto te maken, maar dat terzijde...)

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 18-07-2017 15:07 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij sommige apparaten weer niet. Sta je met je vervangauto net af te toppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Señor Sjon schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:39:
[...]

haha nee, ik moet mijn eigen auto helaas betalen :P had ook over tankpas heen gelezen en ik las gewoon pinpas. weer wat geleerd in ieder geval ;) maar dan is het misschien nog wel irritanter inderdaad. Dit zou met een NFC toepassing/app vanuit de lease maatschappij toch wel opgelost moeten kunnen worden? gewoon met je telefoon verbinden met de auto voor de km stand en na het tanken langs de pomp met je telefoon voor de betaling.

sorry misschien een beetje offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

Heb in tien jaar lease rijden nog nooit meegemaakt dat mn tankpas het niet deed bij een onbemande. En zat en zit geen chip op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
En another one bites the dust.

Modeketen Witteveen is failliet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Je zou toch zeggen dat winkels met die doelgroep nog het minste concurrentie van internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Er wordt toch ook nergens beweerd dat dat de oorzaak is? Kan ook mismanagement zijn, en als je dan een flinke belastingschuld hebt...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag stuitte ik op 2 winkels die internet de schuld geven dat ze dicht moeten. Leuk verhaal, maar oordeel zelf:

Nummer 1:

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/14bb5253b34a253c5bcd10cecffdd29f6b952a57.jpg

Nummer 2:

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/78db53c41580b34ed72f70da04dd96014ff2a3cb.jpg

Als dit een nieuwe manier van aandacht vragen is, vind ik het behoorlijk kansloos. :/ Bovendien zijn dat soort winkels vrij om zelf een webshop te beginnen (zeker in het geval van die speelgoedzaak: meestal zijn het vastgestelde prijzen / adviesprijzen en zijn er zelfs geruchten over een prijskartel gezien de nep-aanbiedingen rond Sinterklaastijd). Ik ben benieuwd hoeveel kleine zaakjes met soortgelijke teksten op hun Facebook zijn verschenen afgelopen dagen en komende dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart-Willem op 15-08-2017 19:51 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Je links zijn stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Bart-Willem wat heeft tinypic ermee te maken? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fixed, Tinypic doet niet veel meer. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bart-Willem schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:
Vandaag stuitte ik op 2 winkels die internet de schuld geven dat ze dicht moeten. Leuk verhaal, maar oordeel zelf:

Nummer 1:

[afbeelding]

Nummer 2:

[afbeelding]

Als dit een nieuwe manier van aandacht vragen is, vind ik het behoorlijk kansloos. :/ Bovendien zijn dat soort winkels vrij om zelf een webshop te beginnen (zeker in het geval van die speelgoedzaak: meestal zijn het vastgestelde prijzen / adviesprijzen en zijn er zelfs geruchten over een prijskartel gezien de nep-aanbiedingen rond Sinterklaastijd). Ik ben benieuwd hoeveel kleine zaakjes met soortgelijke teksten op hun Facebook zijn verschenen afgelopen dagen en komende dagen.
Waarom zou dit (het internet de schuld geven) een manier van aandacht vragen zijn?
Deze winkels gaan dicht, welk voordeel zouden ze nog hebben door iemand de schuld te geven behalve zichzelf?

Verder is het wel erg makkelijk roepen dat ze zelf maar een internetwinkel moeten gaan worden. Dat lijkt me voor veel middenstanders met een fysieke winkel niet haalbaar, al was het maar door het gebrek aan kennis of animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bart-Willem schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:
Het is wat dramatisch aangezet maar in mijn ogen niet onwaar. Als je kracht hij advies in plaats van prijs ligt ga je gewoon verliezen van internet.

Los van het feit dat veel webshops onderdeel zijn van een groot moederbedrijf wat marges kan hanteren die zo'n enkele winkel nooit gaat redden.

Om speelgoedwinkels als voorbeeld te nemen. Degenen die vanuit één filiaal een webshop gestart zijn hanteren van alsnog hogere prijzen. Ook die hebben gewoon geen kans tegen de grotere spelers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mag ik als kleine aantekening toevoegen dat een paar collega-ondernemers daar binnen een paar minuten meteen een reactie hadden toegevoegd (met vaak een boodschap in de strekking dat men lokaal moet shoppen ipv online)? :+ Ik vind het té toevallig en té verdacht. :P Zeker omdat 1 van de 2 sowieso aangeeft door te gaan als winkel (maar niet meer als telefoonwinkel).

In geval van de speelgoedzaak zou je niet bepaald kunnen stellen dat ze verliezen op prijs: Lego is overal even duur, hetzelfde geldt voor veel items zoals bordspellen etc: men werkt met bepaalde (vaste) adviesprijzen waardoor Bol.com of een Bart Smit/Intertoys net zo duur is met dezelfde spullen. Toegegeven: Amazon en wat andere sites zijn vaak wel goedkoper met Lego, maar is voor het gros van de doorsnee consument een "ver van mijn bed show want buitenland".

@ Hippocampus: ik sta er nog steeds versteld van hoe koppig sommige ondernemers / winkeliers zijn: ik heb van zeer dichtbij mee mogen maken dat zij op info-avonden van ondernemersfederaties allerlei gratis trainingen etc konden krijgen om online omzet te genereren of meer te halen uit internet. Maar een (grote) groep winkeliers was van mening dat dat allemaal onzin was. Niet nodig, want mensen kopen liever in het echt hun spulletjes, en die paar Euro bij Bol etc die ze uit zouden geven zou maar iets tijdelijks zijn en bladiebla. Het is zelfs schrikbarend dat diezelfde winkeliers dat dag-in-dag-uit tot aan een maand terug bleven roepen (ongetwijfeld dat ze bij een volgende meeting dat nog steeds gaan roepen). Leuk detail: 1 van die ondernemers had dus ook vrij snel gereageerd bij 1 van 2 bovenstaande winkels. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Bart-Willem op 15-08-2017 20:10 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik kende dit topic nog niet, maar ik kom volgens mij al jaren (bewust) niet meer in fysieke winkels. (Boodschappen en restaurants uitgesloten)

Het zogenoemde goede advies, service en uitstekende kwaliteit vind ik daarom ook nonsens, deze terkortkomingen hebben er juist o.a. voor gezorgd dat ik weg blijf uit fysieke winkels. Ik ben daarom ook super blij met de wet kopen of afstand.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels