De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 25 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar wel als onderdeel van volledige boodschappen. Met bijkomend voordeel dat brandstof in Dld goedkoper is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:26:
Maar wel als onderdeel van volledige boodschappen. Met bijkomend voordeel dat brandstof in Dld goedkoper is.
Dat is alleen leuk als je in de grensregio woont. Verder is mijn vrije tijd me kostbaarder dan die besparing. maar dat moet iedereen zelf maar bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RodeStabilo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:28:
Dat is alleen leuk als je in de grensregio woont. Verder is mijn vrije tijd me kostbaarder dan die besparing. maar dat moet iedereen zelf maar bepalen.
Dat kan je natuurlijk altijd combineren met lekker betaalbaar schnitzels eten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
RemcoDelft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Dat kan je natuurlijk altijd combineren met lekker betaalbaar schnitzels eten :)
Meer geld uitgeven om het goedkoop winkelen te rechtvaardigen. _/-\o_

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Meer geld uitgeven om het goedkoop winkelen te rechtvaardigen. _/-\o_
en onderaan de streep alsnog overhouden. :)

Klopt overigens wel, ook uit eten gaan is in Duitsland een stuk goedkoper.
Doe hier zelf eens in de twee weken een ritje Duitsland met in ieder geval de Kaufland, DM en benzinepomp als haltes. Kost me een half uur extra dan als ik dat in NL zou doen maar scheelt flink wat euro's. En aan de stoet Nederlandse kentekens te zien, ben ik lang niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:14:
[...]

Nou ik ben het daar niet mee eens. Mijn Iphone 6 oordopjes ingang werkt niet meer sinds 2 weken, telefoon sinds maart 2016. Ik bel de KPN klantenservice en die verbinden mij door met KPN toestelverzekering, aangezien ik de duurste KPN verzekering heb. Daar vermelden ze al doodleuk dat het waterschade is.

Echter moest ik afgelopen weekend naar een KPN winkel toe gaan, en daar onder fabrieksgarantie de telefoon op laten sturen, krijg ik een huawei y560 als leentoestel, terwijl bij de verzekering staat dat ik een gelijkwaardig telefoon er voor terug krijg.
Ik snap je maar weet ook dat er honderdduizenden wel tevreden zijn over de service ondanks de prijs. Je hebt altijd uitzonderingen hoe jammer dat ook in jouw geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
RodeStabilo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:19:
[...]
Overigens vind ik niet dat je Duitsland als valide argument kan gebruiken. De meeste mensen zullen niet voor die prijsverschillen naar Duitsland rijden. Daar is de brandstof net wat te duur voor in nederland even afgezien van de tijd die het kost.
De meeste mensen zullen inderdaad niet eens naar de Duitse markt kijken, maar met winkels als Amazon.de hoef je niet de grens over om goedkoop te shoppen. Je betaalt voor o.a. deodorant gewoon standaard de helft van de prijs. En dat zijn niet de enige artikelen, ook allerlei gereedschap, luchtjes, schoenen, broeken, etc. Allemaal goedkoper. Daarom haal ik mijn deodorant en veel andere verbruiksartikelen gewoon uit Duitsland via Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
oohh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:12:
De meeste mensen zullen inderdaad niet eens naar de Duitse markt kijken
Ander voorbeeld: Ik kom hier (70 km van de Duitse grens) ook steeds vaker Duitse keukenbusjes tegen.
Nu zullen keukenwinkels niet snel failliet gaan, maar het geeft toch wel aan wat de prijsverschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

sambalbaj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:44:
[...]

en onderaan de streep alsnog overhouden. :)

Klopt overigens wel, ook uit eten gaan is in Duitsland een stuk goedkoper.
Doe hier zelf eens in de twee weken een ritje Duitsland met in ieder geval de Kaufland, DM en benzinepomp als haltes. Kost me een half uur extra dan als ik dat in NL zou doen maar scheelt flink wat euro's. En aan de stoet Nederlandse kentekens te zien, ben ik lang niet de enige.
True that. V.b. een flesje Paulaner hefe kost bij de AH 2x zo veel als in Duitsland bij de getränkemarkt. Dat is per kratje meer dan 10 euro verschil :P Als je dan ook nog je (lees: je vriendin/vrouw) cosmeticameuk bij de DM laat kopen en je eigen wagen nog ff vol gooit met Duitse peut, dan loont het al héél snel om naar Duitsland te gaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

[...]

De meeste mensen zullen inderdaad niet eens naar de Duitse markt kijken, maar met winkels als Amazon.de hoef je niet de grens over om goedkoop te shoppen. Je betaalt voor o.a. deodorant gewoon standaard de helft van de prijs. En dat zijn niet de enige artikelen, ook allerlei gereedschap, luchtjes, schoenen, broeken, etc. Allemaal goedkoper. Daarom haal ik mijn deodorant en veel andere verbruiksartikelen gewoon uit Duitsland via Amazon :)
Ook schoenen - laatst een paar sebago docksides gekocht (die hier sowieso slecht verkrijgbaar zijn) voor minder dan de helft van de prijs. Het enige nadeel van Amazon.de is dat ze met DHL bezorgen en zelfs als ik het laat afleveren bij een bezorgpunt raken ze 25% van de pakketjes kwijt. Amazon stort wel braaf het geld terug maar dat is ook weer tijdrovend.
Verzorgingsproducten zijn in NL nogal duur, drank ook (en dat is niet alleen de accijns) omdat er maar een paar aanbieders zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

RemcoDelft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ander voorbeeld: Ik kom hier (70 km van de Duitse grens) ook steeds vaker Duitse keukenbusjes tegen.
Nu zullen keukenwinkels niet snel failliet gaan, maar het geeft toch wel aan wat de prijsverschillen zijn.
Maar wat wil je met de DMG-winkels die de keukenmarkt zo verzieken.... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
Leen Bakker is inmiddels verkocht door de blokker-groep.

Zal daar wel snel een restyling en reorganisatie volgen. (lees:Minder personeel op de vloer en samenvoegen distributiekanalen met Kwantum)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
@franssie De keren dat ik in duitsland was, was wellicht het normale bier goedkoper, maar de sterke drank was 9/10x duurder of zelfde prijs.

Kleren kunnen goedkoop zijn bij KIK, maar ja. dat is hetzelfde spul dat je hier bij de Primark koopt.
Niet dat dat slecht is ofzo, maar tenzij je een simpele bierdrinker* bent dichtbij de duitse grens en je vind wat ze daar hebben goed genoeg dan zal het goedkoper zijn.

Ik zelf ben dan in Kranenburg, Geilenkirchen, Kaldenkirchen en Kleve geweest.

*Amstel/Heineken is ook goed genoeg.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
In Duitsland zijn vooral nog de drogisten(eigenlijk vooral DM) en de online winkels zoals Amazon een stuk goedkoper dan Nederland. Ik heb dit jaar 3 maanden in Duitsland gewoond voor m'n werk en het is opgevallen hoe duur Duitsland is geworden. Gewone supermarkten zoals Rewe en Edeka zijn inmiddels stukken duurder dan Nederlandse supermarkten.

De discounters zoals Aldi, Lidl, Penny zijn vergelijkbaar met de Nederlandse prijzen en sommige producten zijn goedkoper. Die zijn wel erg klantonvriendelijk, lange rijen voor de kassa's, gestrest personeel en altijd op ongunstige locaties ergens op een industrieterrein waar je alleen met de auto kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Vroeguh kwamen die Duitsers altijd in Nederland boodschappen doen... Veel supermarkten en zo in bijvoorbeeld Venlo hadden zelfs dubbele prijzen op de schappen staan: Guldens en DM... O-)
-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:06:
[...]

True that. V.b. een flesje Paulaner hefe kost bij de AH 2x zo veel als in Duitsland bij de getränkemarkt. Dat is per kratje meer dan 10 euro verschil :P Als je dan ook nog je (lees: je vriendin/vrouw) cosmeticameuk bij de DM laat kopen en je eigen wagen nog ff vol gooit met Duitse peut, dan loont het al héél snel om naar Duitsland te gaan :P
Ik drink geen alcohol, heb geen vrouw en heb geen auto... Nog veel goedkoper. :z

[ Voor 59% gewijzigd door Fiber op 23-05-2017 20:35 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

gold_dust schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:33:
In Duitsland zijn vooral nog de drogisten(eigenlijk vooral DM) en de online winkels zoals Amazon een stuk goedkoper dan Nederland. Ik heb dit jaar 3 maanden in Duitsland gewoond voor m'n werk en het is opgevallen hoe duur Duitsland is geworden. Gewone supermarkten zoals Rewe en Edeka zijn inmiddels stukken duurder dan Nederlandse supermarkten.
Euh... weet je wel zeker dat je in Duitsland hebt gewoond? Wij komen er nog steeds wekelijks en het prijsverschil is stuitend (in het nadeel van de Nederlandse supermarkten)...
Daarnaast is het soms lastig te vergelijken aangezien er bij de Edeka waar wij regelmatig komen een echte volwaardige slagerij afdeling is en niet alleen voorverpakt... En dan ook nog eens 10x zoveel keuze...
Koos2009 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:58:
*Amstel/Heineken is ook goed genoeg.
Barbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door servies op 24-05-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De laatste keer dat ik bij een Edeka onze vakantieboodschappen deed, moest ik echt 3 keer slikken wat er uiteindelijk bij de kassa voor bedrag stond. Flink duurder dan bij de super op de hoek (Hoogvliet). De Lidl is vergelijkbaar met NL. Daarnaast vond ik het vrij debiel dat de bewuste Edeka een apart gebouw had voor de (fris)drank :/ Denk je alles te hebben, moet je weer met je kar naar een ander gebouw.
nachtnet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:25:
Leen Bakker is inmiddels verkocht door de blokker-groep.

Zal daar wel snel een restyling en reorganisatie volgen. (lees:Minder personeel op de vloer en samenvoegen distributiekanalen met Kwantum)
Als de berichten zo lees blijven ze naast elkaar bestaan. De Kwantum schaal ik wat lager in dan de LB

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

[...]

Komt dat uit met de verzendkosten?
Want vroeger was ik veel in Duitsland en kocht ik dat spul gewoon bij de DM.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

RemcoDelft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Plus niet die oplichtingspraktijken van de Mandemakersgroep.
Als je in NL een keukenboer binnenkomt weet je vanaf het begin dat je opgelicht wordt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
vhal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:33:
[..]

[...]

Als de berichten zo lees blijven ze naast elkaar bestaan. De Kwantum schaal ik wat lager in dan de LB
Een magazijn is een magazijn, daar kan ook de collectie Leen Bakker wel bij. Bovendien zitten Leen Bakker en Kwantum toch vaak op een zelfde "woon-boulevard" Ik zou het vreemd vinden als ze niet delen zouden samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

icecreamfarmer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:43:
[...]

vanaf 27 euro gratis verzenden, wel even kijken wie de seller is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Plus niet die oplichtingspraktijken van de Mandemakersgroep.
Als je in NL een keukenboer van de Mandemakersgroep binnenkomt weet je vanaf het begin dat je opgelicht wordt.
FTFY. :) Genoeg kleine keukenboeren in Nederland die wel met een normale handelswijze zonder afdingcircus en contractoffertes werken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Ja, je kunt gewoon een niet leverbaar boek bestellen, dan krijg je gratis verzendkosten. Daarna het boek weer annuleren, als je bestelling is verzonden. Anders moet je inderdaad boven de 29 euro bestellen om in aanmerking te komen voor gratis verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb 2 fietsen gekocht. Ik heb altijd van het steunen van de lokale middenstand, dus ben bij 5 fietswinkels geweest.

Voor de exact zelfde fietsen kreeg ik aanbiedingen van 1100,- tot 1298,- (de laatste is listprice).

Op Fietsenwinkel.nl kon ik ze krijgen voor 800,-. Een verschil tussen van 300,- tot en met 500,-. Helaas vond ik dat toch echt teveel. Voor 50,- per fiets zou ik het geen probleem vinden, misschien zelfs 75,-.

Weer de middenstand niet geholpen.

Overigens is fietsenwinkel.nl wel een waardeloos bedrijf met slechte communicatie en slecht afgeleverde fietsen (je kan zelf alles aandraaien), als ik dat vooraf had geweten, was de beslissing misschien anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

De laatste keer dat ik bij een Edeka onze vakantieboodschappen deed, moest ik echt 3 keer slikken wat er uiteindelijk bij de kassa voor bedrag stond. Flink duurder dan bij de super op de hoek (Hoogvliet). De Lidl is vergelijkbaar met NL. Daarnaast vond ik het vrij debiel dat de bewuste Edeka een apart gebouw had voor de (fris)drank :/ Denk je alles te hebben, moet je weer met je kar naar een ander gebouw.
Bedenk wel: je was op vakantie dus ik gok dat de vulling van je boodschappenkarretje er behoorlijk anders uitzag. En dan zullen we het nog maar niet over het kwaliteitsverschil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:50:
Ik heb 2 fietsen gekocht. Ik heb altijd van het steunen van de lokale middenstand, dus ben bij 5 fietswinkels geweest.

Voor de exact zelfde fietsen kreeg ik aanbiedingen van 1100,- tot 1298,- (de laatste is listprice).

Op Fietsenwinkel.nl kon ik ze krijgen voor 800,-. Een verschil tussen van 300,- tot en met 500,-. Helaas vond ik dat toch echt teveel. Voor 50,- per fiets zou ik het geen probleem vinden, misschien zelfs 75,-.

Weer de middenstand niet geholpen.

Overigens is fietsenwinkel.nl wel een waardeloos bedrijf met slechte communicatie en slecht afgeleverde fietsen (je kan zelf alles aandraaien), als ik dat vooraf had geweten, was de beslissing misschien anders geweest.
Die middenstand moet dan misschien een service leveren van "je internet fiets afstellen voor 100 euro per uur" 8)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
kmf schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Die middenstand moet dan misschien een service leveren van "je internet fiets afstellen voor 100 euro per uur" 8)
Je kan de nieuwe fiets toch gewoon voor een servicebeurt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RemcoDelft schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Voor die 100 euro per uur ja :P Wat dat betreft lopen de fietsenmakers ook 100 jaar achter...iets bij hen brengen wat niet is gekocht bij hen is vies, bah en 'doen we niet aan'

Maar gezien Pon een redelijk dikke vinger in de pap heeft in fietsenland (Gazelle, Union, Cervelo ) een lokale FM'er graag een poot uitdraait, kijk ik nergens meer van op. Dozenschuivers zoals fietsenwinkel.nl of 12GObiking hebben grotere afzetvolumes waardoor hun inkoopprijzenper fiets een stuk lager liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 24-05-2017 13:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:10:
[...]

De fietsenwinkels waar ik wel eens langskom vragen een hogere prijs voor een fiets die niet bij hun gekocht is of accepteren het gewoon niet.

160 euro voor een kleine servicebeurt vind ik persoonlijk wel wat veel. (meer dan een servicebeurt van een auto)
Dan is een youtube-sessie voordeliger.

Maar als een lokale fietsenmaker nou een deal maakt met de internetwinkels en een "servicecoupon" gaan verkopen of zo... (en zelf minder/geen voorraad gaat doen)
vhal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Voor die 100 euro per uur ja :P Wat dat betreft lopen de fietsenmakers ook 100 jaar achter...
Even aannemende dat een geoefende fietsenmaker niet een uur nodig heeft voor het afstellen.. Zolang ie geen slag uit de wielen moet halen lijkt me dat goed te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 24-05-2017 13:47 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
De merksupermarkten in Duitsland zijn met sommige producten inmiddels wel 2x zo duur als AH of Jumbo. Andere producten zijn ongeveer gelijk en sommige dingen zijn iets goedkoper. De discounters zoals Aldi of Lidl zitten ongeveer op het prijsniveau van Nederland. Ook België schijnt een stuk duurder te zijn dan Nederland.

Vooral de DM is nog interessant in Duitsland, die is nog aanzienlijk goedkoper dan Nederlandse drogisten. Benzine is ook goedkoper maar verder heeft het weinig zin om voor 'goedkoop' naar Duitsland te rijden, helemaal als je de autokosten en tijd gaat meerekenen.

Wij gaan binnenkort ook weer even maar meer voor producten die in Nederland niet te krijgen zijn en de ervaring dan dat het goedkoop is. Duitsers komen ook veel in Groningen om te winkelen, waarschijnlijk ook meer omdat de winkels op Zondag open zijn en voor Nederlandse producten die je in Duitsland niet kan krijgen zoals eetbaar brood :) dan dat het hier veel goedkoper is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Mijn ervaringen met offline fietsenwinkels is hetzelfde. Plus dat mijn pa dan weer roept, ook als je je fiets niet online had gekocht had je nog even alles vast mogen draaien. Blijkbaar heeft hij die ervaring ook met offline fietsenwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:57:
Mijn ervaringen met offline fietsenwinkels is hetzelfde. Plus dat mijn pa dan weer roept, ook als je je fiets niet online had gekocht had je nog even alles vast mogen draaien. Blijkbaar heeft hij die ervaring ook met offline fietsenwinkels.
Net alsbij auto's doen de betere fietsenwinkels ook aan "rijklaar maken". Of "de eerste servicebeurt gratis" bij aanschaf van servicebeurtcoupon.

ach ja, als service er niet meer standaard bij hoort, verlies je als offline winkel jouw levensrecht heb ik al gezegd. Ook al combineer je offline met online: kmf in "De zonsondergang van fysieke winkels"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 19:16
vhal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Voor die 100 euro per uur ja :P Wat dat betreft lopen de fietsenmakers ook 100 jaar achter...iets bij hen brengen wat niet is gekocht bij hen is vies, bah en 'doen we niet aan'

Maar gezien Pon een redelijk dikke vinger in de pap heeft in fietsenland (Gazelle, Union, Cervelo ) een lokale FM'er graag een poot uitdraait, kijk ik nergens meer van op. Dozenschuivers zoals fietsenwinkel.nl of 12GObiking hebben grotere afzetvolumes waardoor hun inkoopprijzenper fiets een stuk lager liggen.
Ik heb een fietsenmaker in de familie zitten. Had het er met hem laatst over: het gaat puur om de gunfactor. Ik haal bij hem een overjarig model fiets met korting waar hij amper winst op maakt, maar uiteindelijk wil ie dat ding toch echt wel eens van zolder hebben. Vervolgens kijk ik op internet en had ik het daar goedkoper kunnen krijgen. Vertelde hem dat laatst, daar was ie het ook mee eens, hij kan niet inkopen voor de prijs waar die internetshops voor verkopen. Laatst voor 1000 euro een Batavus elektrische fiets van hem gekocht die een tijdje in de verhuur heeft gezeten. Heeft ie een nieuwe accu op gezet omdat ie daar niet meer tevreden over was. Zie je vervolgens dat een nieuwe 900 euro doet op internet...

Maargoed, ook op computergebied gaat het zo. Ik bestel mijn hardware voor klanten gewoon bij winkels uit de pricewatch. Wat ik betaal bij 4Launch (op rekening ook nog) is lager dan bij de groothandel. Over de 13-15 euro verzendkosten nog maar te zwijgen. Kunnen mijn klanten ook zelf doen. Klanten gunnen mij die paar euro's marge op een product. Niet dat ik moet leven van die marge, ik verdien het op het uurtarief en vind het wel makkelijk als ik gewoon in huis haal wat nodig is voor een klus. Als een klant me vraagt om inktpatronen geef ik ze een linkje naar 123inkt en mogen ze daar rechtstreeks bestellen.

Verder wat betreft de "bah vies, andere winkel" mentaliteit, bracht destijds de fiets van m'n vriendin bij de plaatselijke fietsenmaker. Is een nieuw achterlicht op gekomen, alles afgesteld en gesmeerd, krijg het bonnetje in handen, 35 euro. Ik vroeg die beste man hoe lang hij ermee bezig was geweest, want ik kon me niet voorstellen dat ie daar veel winst op draaide. Hij liet me weten dat het geen vetpot was, maar dat ie wel zo goedkoop moest zijn anders brengen mensen hun fiets niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
_JGC_ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Is een nieuw achterlicht op gekomen, alles afgesteld en gesmeerd, krijg het bonnetje in handen, 35 euro. Ik vroeg die beste man hoe lang hij ermee bezig was geweest, want ik kon me niet voorstellen dat ie daar veel winst op draaide. Hij liet me weten dat het geen vetpot was, maar dat ie wel zo goedkoop moest zijn anders brengen mensen hun fiets niet meer.
Een fietsenmaker is misschien 20 minuten max hiermee bezig. €100 per uur + een goedkoop lampje vindt ik nou niet echt zo goedkoop. Er zat een fietsenwinkel in mijn dorp, oud echtpaar dat inmiddels met pensioen is. Rekende €5 voor het spannen van de ketting _/-\o_ Die deed het op het eind ook alleen nog maar als hobby bij wijze van.

Zelf een beetje basis fiets- (en auto) onderhoud kunnen doen bespaart je over een aantal jaar makkelijk honderden euros met de uurlonen van tegenwoordig.

Aan de andere kant, kleine klusjes wil een garage ook wel gratis doen voor vaste klanten. (lampjes vervangen als je ze al hebt liggen, nieuwe radio in laten zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
HallonRubus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Zelf een beetje basis fiets- (en auto) onderhoud kunnen doen bespaart je over een aantal jaar makkelijk honderden euros met de uurlonen van tegenwoordig.
Mwah, dat geldt voor alles natuurlijk. Een stukadoorcursus verdient zichzelf vrij snel terug. En je hebt ook nog eens een Plan B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Aan de andere kant, kleine klusjes wil een garage ook wel gratis doen voor vaste klanten. (lampjes vervangen als je ze al hebt liggen, nieuwe radio in laten zetten)
Dat gratis er in laten zetten van een autolampje zit gewoon in de lampprijs inbegrepen.
Lampje bij de Action (Philips H7) kost €3, een merkloos lampje bij mijn dealer kost €15, maar deze zetten ze er wel "gratis" in (hooguit 10 minuten werk).

Edit; ik lees net als je hem al hebt liggen, toen mocht ik gewoon een uurtarief aftikken (mijn auto is daar gekocht en in onderhoud). Was uiteindelijk net zo duur als daar een lampje kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 24-05-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
LordSinclair schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Dat gratis er in laten zetten van een autolampje zit gewoon in de lampprijs inbegrepen.
Lampje bij de Action (Philips H7) kost €3, een merkloos lampje bij mijn dealer kost €15, maar deze zetten ze er wel "gratis" in (hooguit 10 minuten werk).
Ik gok dat ze bij sommige auto's dat niet gaan aanbieden. Mag je een afspraak in de werkplaats inplannen en gewoon uurtarief aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:50:

https://www.fietsenwinkel...wat-zijn-de-bezorgkosten-

Voor 30 euro hadden ze m volledig gemonteerd en daarna pas bij je afgeleverd ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Die optie had ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Ik niet, maar ze hebben wel alles netjes aangedraaid en op hoogte gezet voor mijn vrouw. Scheelt misschien dat ik die jongen had geholpen met het uitladen en inladen :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

Dat had ik ook bij mijn online-fiets, dat betekende dat ik zelf nog het stuur goed moest vastdraaien en de snelbinders opnieuw moest monteren omdat deze gewoon tussen de schroef bij de as waren gedrukt ipv netjes in de snelbinderhouders vastgeklikt zaten. Hierdoor zaten ze ook zo strak dat je er net een A4tje tussen kon drukken 8)7

Maar de fietsenmaker was veel duurder en ook nog eens een langere levertijd. Wellicht moeten ze eens de armen in een slaan en wat meer druk gaan uitoefenen op hun leveranciers.

Daarnaast drukken ze zichzelf uit de markt als ze geen onderhoud willen doen aan internet fietsen, dat is ook een bestaan, gewoon onderhoud uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
LordSinclair schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:49:
Lampje bij de Action (Philips H7) kost €3
€4,95 :+
bij mijn dealer kost €15, maar deze zetten ze er wel "gratis" in
Als ik hier op de bon kijk die bij m'n auto zat: 35 euro! Maar als ik m'n auto start en zie dat er een lamp kapot is, vervang ik die natuurlijk gewoon zelf. Ik rijd niet met een kapotte lamp :*)

Maar iets zegt me dat de Action geen concurrent is voor de dealer. Je kan lampen ook bij tankstations kopen, maar dat is voor mensen die niet zelf een setje bij zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Dan begint de Action laag, want toen ik ze kocht waren ze nog een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij een beetje moderne auto kun je je lampjes nauwelijks meer zelf vervangen volgens mij... Gelukkig hoeft dat bij moderne LED verlichting ook niet zo vaak meer... :)

Maar we dwalen af geloof ik... :z

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 24-05-2017 19:47 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust

Die fietsenwinkel.nl heeft hier in de buurt een fysieke vestiging geopend, ik ben er even geweest omdat ik een kinderfietsje zoek maar de winkel is, op een paar fietsen na, gewoon leeg? Verder staat veel van hun voorraad op de website op een levertijd van 12 - 13 weken wat op mij allemaal overkomt als 'we willen je niks verkopen'. Ik wilde ze een kans geven omdat ze best wel redelijke prijzen vragen maar snap niet waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
[...]

Een fietsenmaker is misschien 20 minuten max hiermee bezig. €100 per uur + een goedkoop lampje vindt ik nou niet echt zo goedkoop. Er zat een fietsenwinkel in mijn dorp, oud echtpaar dat inmiddels met pensioen is. Rekende €5 voor het spannen van de ketting _/-\o_ Die deed het op het eind ook alleen nog maar als hobby bij wijze van.

De mensen van tegenwoordig zijn lui en verwend.

Zelfs iets simpels als een band oppompen kijken ze je al aan van "waarom doe jij dat niet effe voor me".
"Die compressor met luchtslang 5M verderop vind ik moeilijk want IK heb "franse" ventielen....."
Of dingen als "de vorige keer werd ik ook geholpen".

JIJ kiest voor "franse" ventielen, JIJ bent te lam of een verloopje mee te nemen, JIJ bent te lam om hem thuis voor vertrek effe te pompen......
Zelfs met gewone dingen als een trapper/crank vervangen/band verwisselen of plakken kijken mensen je al aan of je zojuist een raket naar saturnus geschoten hebt.

Laatst kwam er een schoolmeisje naar de stalling, vragen of er een bandenplaksetje was.... Ja, bij (de grote) AH hier hebben ze dat. -Ja, maar ik ben blut,

Dus omdat JIJ met je scharrel-van-de-dag je geld opmaakt aan andere zaken ga je bedelen om iets...
Ik begrijp sommige fietsenmakers wel hoor.

Mensen behandelen ALLES als wegwerpproducten en als het dan stuk is moet "eren ander" het maar oplossen.

Laatst hier thuis nog met een vriend binnenbandje vervangen van zijn fiets omdat het ventiel best gaar was.
5 minuten werk en je bent weer effe bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Dan was dat geen achterband , dat kan knap lastig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
offtopic:
Het was inderdaad de voorband.
De achterband was een klein half uurtje geweest, ervanuit gaande dat het demonteren van het achterwiel gewoon soepel gaat.

Het is een gewone terugtrap fiets, geen Gazelle met Nexus naaf. Daar ben ik een half jaar terug inderdaad een uurtje ofzo mee bezig geweest met 2 man en een "krik".

Dat was echt klote, maar gelukkig hoeft dat niet vaak.
Wat dat betreft begrijp ik niet helemaal dat de gewone fietsenmerken nog niet iets gevonden hebben dat de uitvalnaaf bij racefietsen en mountainbikes benaderd. Dat is echt een halve minuut werk of minder.

De fietsenmakers van nu kunnen wellicht gaan samenwerken met de grote online fietsenhandelaren evenals dat de fabrikanten het elektrische schema van fietsen die niet meer geproduceerd worden (eventueel tegen betaling) aan klanten aanbieden.

Mijn vader heeft zo een E-Bike staan die niks doet en wat waarschijnlijk gewoon een draad is die niet goed zit of een contactje vies.

Das nu een hele mooie zware baksteen met bijna nieuwe (60Km gereden ofzo) Marathon plus banden die waardeloos is omdat de fabrikant failliet is en niemand het schema wil leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 16:48
De fietscasus is wel een mooie:
• men is op zich redelijk tevreden met de dienstverlening van de klassieke fietsenmaker/-winkel, maar men vindt de fietsen te duur en de service ook (een fiets mag eigenlijk niets kosten)
• online fietsenwinkels zijn goedkoop maar bieden stuk voor stuk een recept voor ellende met slechte afmontage en een serviceniveau om te huilen (het is goedkoop met een reele kans op een miskoop)
• online fietsenwinkels werken samen met mobiele fietsenmakers, maar ervaringen zijn slecht (o.a. kosten, kwaliteit van de dienstverlening)

Dan doet de klassieke fietsenmaker het nog niet zo slecht als je in aanmerking neemt dat het erg inefficient georganiseerd is. Het is (deels) wel duidelijk waar het in zit. Loop ter vergelijk eens binnen bij fietsenwinkel.nl binnen: de treurnis die je daar aantreft komt goed overeen met de gemiddelde online recencie van die winkel :+

Het echte probleem is dat fabrikanten echte concurrentie onmogelijk maken door te werken met regio's en een gedateerd prijsbeleid. Een vestiging van fietsenwinkel.nl die te dicht bij een Gazelle dealer ligt mag bijvoorbeeld niet eens vanuit die vestiging een Gazelle leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Rukapul schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:05:
De fietscasus is wel een mooie:
• men is op zich redelijk tevreden met de dienstverlening van de klassieke fietsenmaker/-winkel, maar men vindt de fietsen te duur en de service ook (een fiets mag eigenlijk niets kosten)
• online fietsenwinkels zijn goedkoop maar bieden stuk voor stuk ruk een recept voor ellende met slechte afmontage en een serviceniveau om te huilen (het is goedkoop met een reele kans op een miskoop)
• online fietsenwinkels werken samen met mobiele fietsenmakers, maar ervaringen zijn slecht (o.a. kosten, kwaliteit van de dienstverlening)

Dan doet de klassieke fietsenmaker het nog niet zo slecht als je in aanmerking neemt dat het erg inefficient georganiseerd is. Het is (deels) wel duidelijk waar het in zit. Loop ter vergelijk eens binnen bij fietsenwinkel.nl binnen: de treurnis die je daar aantreft komt goed overeen met de gemiddelde online recencie van die winkel :+

Het echte probleem is dat fabrikanten echte concurrentie onmogelijk maken door te werken met regio's en een gedateerd prijsbeleid. Een vestiging van fietsenwinkel.nl die te dicht bij een Gazelle dealer ligt mag bijvoorbeeld niet eens vanuit die vestiging een Gazelle leveren.
Zelf deze week nieuwe fiets gekocht. Was op zoek naar Batavus. Vrij eenvoudige uitvoering. Deze kon ik overal online wel bestellen en ook soms gratis geleverd. Beste online prijs 299.- bij 2 erkende Batavus dealers in de stad 499.-

Nog gevraagd of ze iets konden doen, zodat ik hem in een winkel zou kopen, maar ze zeiden beide dat de marge het niet mogelijk maakt om met de prijs te zakken. Deed toch een voorstel van 375.- maar het was niet bespreekbaar.

Fietswinkel.nl had hem ook voor 299.- maar mocht hem niet op voorraad houden. Was wel mogelijk om hem op bestelling te leveren in die winkel. Andere webshop bracht hem gratis en nam mijn totaal kapotte gratis mee terug. Erg jammer, want ik had hem erg graag in het winkelcentrum gekocht, maar dit prijsverschil vond ik wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:05:
Loop ter vergelijk eens binnen bij fietsenwinkel.nl binnen: de treurnis die je daar aantreft komt goed overeen met de gemiddelde online recencie van die winkel :+

Dat laatste dus merkten mijn ouders ook. Mijn pa had voor mijn ma een Gazelle besteld (niks fancy, basic goedkoop ding zonder toeters of bellen) Hij las online: levering in een vestiging van fietswinkel.nl mogelijk. Was het dus onmogelijk omdat het zelfde leveringspunt een officiële Gazelle dealer bleek te zijn. :+ Zo zit je je eigen onderneming mooi in de weg bij het bieden van zo'n service 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@Lekkerboeie86 Dat is wel heel erg veel verschil natuurlijk. Het zou eigenlijk wettelijk verboden moeten worden om zulke dingen te kunnen bedingen als "merkdealer" zijnde.

Gazelle in ieder geval, is tegenwoordig net zo china-crap als andere fietsen trouwens. Vroeger waren dat kwalitatief goede fietsen en tegenwoordig is zo'n Gamma e-bike nog beter dan een basic gazelle.

Helaas mag de hoofdleverancier (pon) wellicht binnenkort zo'n beetje alle merken leveren dus is het gedaan met de kwalitatief goede nederlandse fiets.....

Dan vallen er wellicht veel meer fietsenmakers want waarom 200 per fiets meer betalen en dan moet je hem zelf ophalen.

RTR (Ready to Reassemble zijn ze sws allemaal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Koos2009 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:03:
...

Helaas mag de hoofdleverancier (pon) wellicht binnenkort zo'n beetje alle merken leveren dus is het gedaan met de kwalitatief goede nederlandse fiets.....
Dat was de bedoeling:
http://nos.nl/artikel/216...a-de-grootste-worden.html

Maar het gaat (voorlopig?) niet door:
http://nos.nl/artikel/217...zelle-gaat-niet-door.html
Gelukkig maar. (?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker levert online een verkeerd artikel.. terug naar de winkel maar intussen is de prijs verhoogd. In de winkel niet op voorraad en geld terug dus geen optie. Nu via de post omruilen.. dankzij weekend pas dinsdag daar. Woensdag een nieuwe als ik geluk heb maar dan ben ik niet thuis. Ben je zo een week verder ondertussen... Tja dit kost ze gewoon meer dan mijn hele order oplevert, twee keer verzending en 1x retour. En het belangrijkste: gefrustreerde klant die wel twee keer nadenkt voor hij opnieuw wat koopt daar. Over twee jaar bestaan ze echt niet meer. Gaat zoveel fout daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:44:
Blokker levert online Webshop leverteen verkeerd artikel.. terug naar de winkel maar intussen is de prijs verhoogd. In de winkel niet op voorraad en geld terug dus geen optie. Nu via de post omruilen.. dankzij weekend pas dinsdag daar. Woensdag een nieuwe als ik geluk heb maar dan ben ik niet thuis. Ben je zo een week verder ondertussen... Tja dit kost ze gewoon meer dan mijn hele order oplevert, twee keer verzending en 1x retour. En het belangrijkste: gefrustreerde klant die wel twee keer nadenkt voor hij opnieuw wat koopt daar. Over twee jaar bestaan ze echt niet meer. Gaat zoveel fout daar.
In hoeverre is dit een rant tegen fysieke winkels? Afgezien van retourneren in de fysieke winkel (wat dus niet ging) benoem je de nadelen van online winkelen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
dreamscape schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:00:
[...]

In hoeverre is dit een rant tegen fysieke winkels? Afgezien van retourneren in de fysieke winkel (wat dus niet ging) benoem je de nadelen van online winkelen...
Al had het retourneren in de fysieke winkel wel gewerkt, dan was dat een goede bestaansreden voor fysieke winkels, want dat scheelt weer een product terugsturen en lang wachten op je geld terug ;)

Maar aangezien de fysieke winkel geen soelaas bood, is het een rant tegen fysieke winkels. Of in dit geval tegen Blokker voornamelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
http://www.1limburg.nl/st...lektronicawinkels-maxwell
Een aantal ging al dicht, andere winkels werden overgenomen door lokale ondernemers en de rest ging verder onder de naam EP:Maxwell. Omdat het volgens WijLimburg niet lukt om de laatste vestigingen rendabel te krijgen, trekt EP nu de stekker eruit. De Limburgse winkels liggen in Brunssum, Geleen, Landgraaf, Sittard, Venray en Weert. In Brabant zijn er nog filialen in Deurne en Someren.
De laatste Maxwell winkels gaan dicht, weet niet hoe populair ze waren in de rest van Nederland. In Limburg heb ik alleen af en toe een huisvrouw in de winkel zien staan, kijken voor een nieuwe stofzuiger.

Winkeltjes zagen er ook al 20 jaar uit als vergane glorie,

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
ThaStealth schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:56:
http://www.1limburg.nl/st...lektronicawinkels-maxwell

[...]

De laatste Maxwell winkels gaan dicht, weet niet hoe populair ze waren in de rest van Nederland. In Limburg heb ik alleen af en toe een huisvrouw in de winkel zien staan, kijken voor een nieuwe stofzuiger.

Winkeltjes zagen er ook al 20 jaar uit als vergane glorie,
EP zal ook niet best gaan lijkt me. Ik denk dat die alleen nog bestaan omdat het veelal franchisenemers zijn die met heel hard werken hun zaak overeind houden.

Ik heb trouwens deze week iets online bij Blokker besteld, hun aanbieding (elektrische tandenborstel) was waarempel net zo duur als elders online. Het afhalen bij de winkel leek alleen wat amateuristisch geregeld. Als je besteld, laten ze het zelf ook gewoon door PostNL bezorgen bij de winkel, het lijkt me dat dat met eigen distributie goedkoper kan (en iets als een tandenborstel van €17 hebben ze niet eens op voorraad?). Daardoor moeten ze het ook PostNL-proof verpakken, dus een enorme doos vol lucht (ook duur)/Vervolgens moet ik op een A4tje waar alle afhaalorders op staan mijn krabbel zetten. (houden ze dus alleen op papier bij, of moet handmatig worden gedigitaliseerd). In mijn ervaring bij andere afhaalwinkels is het gewoon, factuur inleveren en klaar.

Omdat er geen hond naar de Blokker komt was ik iig wel snel geholpen :)

[ Voor 40% gewijzigd door HallonRubus op 30-05-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
https://www.ep.nl/epmaxwell/

Het verlies zal meevallen, denk ik. Ben zelf nog nooit in een winkel van ze geweest.
Sneu voor de werknemers, dat wel. Zij zitten al zo zoveel jaren op de wip.
Nu dachten ze dat door de overname door EP dat ze redelijk veilig waren. Fout gedacht dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Nog nooit van gehoord, maar zal wel iets als Harense smid zijn. Zo'n keten voor in een boerendurp waar internet nog niet bestaat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Veel boerendurpen hebben sneller internet dan de meeste grote steden... :)

On topic: Inderdaad, nooit van gehoord dus zal ze niet missen. Hopelijk komt er wat beters of leukers voor terug. Ik heb nog steeds het idee dat fysieke winkels nog lang niet dood zijn, maar wel (moeten) veranderen om aan de eisen van deze tijd te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
cornfed99111 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:54:
https://www.ep.nl/epmaxwell/

Het verlies zal meevallen, denk ik. Ben zelf nog nooit in een winkel van ze geweest.
Sneu voor de werknemers, dat wel. Zij zitten al zo zoveel jaren op de wip.
Nu dachten ze dat door de overname door EP dat ze redelijk veilig waren. Fout gedacht dus...
Toch gek... de website zegt dat er 16 winkels zijn overgenomen, kijk je naar de vestigingen zijn het er 6.

Was blijkbaar een winkel die alleen in limburg en brabant zat, nog nooit van gehoord ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
_JGC_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Toch gek... de website zegt dat er 16 winkels zijn overgenomen, kijk je naar de vestigingen zijn het er 6.

Was blijkbaar een winkel die alleen in Limburg en Brabant zat, nog nooit van gehoord ook.
Er was een tussentijdse sanering. Toen zijn enkele winkels gesloten of overgegaan naar franchisenemers.

De naam Maxwell bestond al meer dan 80 jaar. Geen onbekende naam in de regio.
Ze zaten alleen nog maar op B en C locaties in de kleinere steden en dorpen.
En ze moesten het vooral hebben van vaste klanten en klanten die een afkeer hebben met bestellen
via het internet. Meestal de oudere generatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De zonsondergang van fysieke winkels? Wij zien juist dat onze winkels groeien én een positief effect hebben op de online verkopen in de regio. Er is niets mis met een fysieke winkel, maar je moet wel goed de rol van de winkel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, er is altijd wel een uitzondering...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56

Onbekend

...

Het gaat er om dat de fysieke winkels het zeker 5 jaar volhouden. Vaak zie je nieuwe winkels komen, en binnen 3 jaar gaan ze dicht doordat de winkel slechter loopt dat gedacht.

En áls er een winkel weggaat doordat het blijkbaar te veel kost dan dat het oplevert, kan er vaak een andere winkel met minder en goedkoper personeel daar wel overleven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:42:
De zonsondergang van fysieke winkels? Wij zien juist dat onze winkels groeien én een positief effect hebben op de online verkopen in de regio. Er is niets mis met een fysieke winkel, maar je moet wel goed de rol van de winkel weten.
Dan heet je waarschijnlijk Coolblue of Primark, waarbij je een totaal ander concept hebt. Been there, done that, maar het is veel vanuit het imago geredeneerd. Een keten die verlies draait ombuigen tot een succes vergt wel iets meer dan een andere strategie en 'weten wat de rol van de winkel is'.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Het valt me de laatste tijd op dat ik veel meer folders in de bus krijg van gespecialiseerde semi-professionele winkels. Dus duur gereedschap, duur tuinspul waar ik nog nooit van gehoord heb maar wat er allemaal erg goed uitziet.
Zeg maar het tegenovergestelde van wat de Blokker doet, niet goedkoper worden, maar duurder. En je ziet in de folder al dat het stuk voor stuk kwaliteitsproducten zijn die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krisp schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Dan heet je waarschijnlijk Coolblue of Primark, waarbij je een totaal ander concept hebt. Been there, done that, maar het is veel vanuit het imago geredeneerd. Een keten die verlies draait ombuigen tot een succes vergt wel iets meer dan een andere strategie en 'weten wat de rol van de winkel is'.
Ja, we zijn collega's volgens mij ;). Maar je ziet wel dat bij die oudere winkels er geen goede link is tussen online en offline. Ze flikkeren een webshop online, maar integratie met de winkel ontbreekt. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een bewuste keuze is, bij een MM gok ik van wel...Daarnaast zijn veel winkels ook gewoon een rotzooi. Ik ben nog niet in de nieuwe Blokker winkels geweest, maar het oude concept was gewoon een rotzooi. Blijkbaar was daar de rol van de winkel gewoon zoveel mogelijk shit tussen 4 muren proppen. Maar goed, ik ben dan ook iemand die liever naar de Appie gaat dan de C1000.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Ja, we zijn collega's volgens mij ;). Maar je ziet wel dat bij die oudere winkels er geen goede link is tussen online en offline. Ze flikkeren een webshop online, maar integratie met de winkel ontbreekt. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een bewuste keuze is, bij een MM gok ik van wel...Daarnaast zijn veel winkels ook gewoon een rotzooi. Ik ben nog niet in de nieuwe Blokker winkels geweest, maar het oude concept was gewoon een rotzooi. Blijkbaar was daar de rol van de winkel gewoon zoveel mogelijk shit tussen 4 muren proppen. Maar goed, ik ben dan ook iemand die liever naar de Appie gaat dan de C1000.
De C1000 bestaat niet meer, is nu Jumbo geworden. :P Maar ik heb nooit de indruk gehad dat die winkel een rotzooi was eigenlijk.

Probleem met een fiets is dat het het geld gewoon niet waard is om er enige reparatie aan te doen. Een degelijke tweedehands fiets kun je voor €75-150 euro krijgen. In Grunn zelfs vrijdag weer voor €35. Dus waarom nog zo'n dure reparateur betalen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Niet meer. ;)

Ik ga niet zeggen dat Coolblue slechts het resultaat is van toeval, maar Coolblue heeft door een paar dingen heel goed te doen 'toevallig' de juiste snaar bij de klant geraakt. Daardoor zijn ze gegroeid. Door heel goed in te zetten op branding en service kunnen ze deze resultaten neerzetten, in combinatie met groei. Maar ook jij weet dat het soms ook fout gaat en sommige dingen al jaren niet lukken. ;) Maar overall gezien alle credits naar Coolblue, maar ik vind het erg naïef om te zeggen dat Coolblue het wel snapt en de rest niet. Dat is niet zo, maar Coolblue heeft nu de perceptie mee. Dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer je -zoals bij de Blokker en consorten- wind tegen hebt. Je kunt je dan niet de fouten veroorloven of dingen laten zoals Coolblue wel kan.

Edit: dat laat onverlet dat Blokker c.s. heel veel kan leren van Coolblue.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
[...]

Bij kruidvat en trekpleister is dat idd het doel: zoveel mogelijk rotzooi op zo weinig mogelijk oppervlakte. Als het druk is kan je geen poot trekken, als je een kinderwagen hebt moet je een route aanhouden, meeste gangpaden pas je niet door.

Oude blokker was ook zo, de nieuwe formule is uitgedund, ziet er veel opgeruimder uit.

[ Voor 4% gewijzigd door _JGC_ op 31-05-2017 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56

Onbekend

...

Ik verwacht zelf dat de blokkerwinkel niet lang meer bestaat. Ze hebben nog steeds last van slecht voorraadbeheer en daardoor nog steeds regelmatig nee moeten verkopen. M.b.t. de winkelgarantie kan je daarom daar ook niet lang op rekenen, dus elektrische apparaten koop ik daar (helaas) niet meer.
Ze moeten wel snel daar wat aan veranderen voordat het einde verhaal wordt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krisp schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Niet meer. ;)

Ik ga niet zeggen dat Coolblue slechts het resultaat is van toeval, maar Coolblue heeft door een paar dingen heel goed te doen 'toevallig' de juiste snaar bij de klant geraakt. Daardoor zijn ze gegroeid. Door heel goed in te zetten op branding en service kunnen ze deze resultaten neerzetten, in combinatie met groei. Maar ook jij weet dat het soms ook fout gaat en sommige dingen al jaren niet lukken. ;) Maar overall gezien alle credits naar Coolblue, maar ik vind het erg naïef om te zeggen dat Coolblue het wel snapt en de rest niet. Dat is niet zo, maar Coolblue heeft nu de perceptie mee. Dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer je -zoals bij de Blokker en consorten- wind tegen hebt. Je kunt je dan niet de fouten veroorloven of dingen laten zoals Coolblue wel kan.

Klopt helemaal. Het probleem van veel winkels die de wind tegen hebben is dat ze jarenlang zo'n "meh"-imago hebben. Waarom ging je naar de V&D? Voor sokken en om bij La Place te eten ofzo? Blokker? Om een magntronbakje te kopen? Een dweil? Voor zover ik weet doet een winkel zoals de Bijenkorf het helemaal niet slecht. Die weten ook precies waar ze zich op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Onbekend schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:57:
Ik verwacht zelf dat de blokkerwinkel niet lang meer bestaat. Ze hebben nog steeds last van slecht voorraadbeheer en daardoor nog steeds regelmatig nee moeten verkopen. M.b.t. de winkelgarantie kan je daarom daar ook niet lang op rekenen, dus elektrische apparaten koop ik daar (helaas) niet meer.
Ze moeten wel snel daar wat aan veranderen voordat het einde verhaal wordt.
Ik hoorde dat onze buurvrouw al problemen had met het retourneren van een naaimachine in de winkel- ik heb een retour staan dus ben benieuwd ... wel met paypal betaald dus een claim is zo geopend. maar het ziet er niet goed uit bij Blokker ;w

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Krisp schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:46:
Het is vooral dat een webwinkel alle Coolblue toch een persoonlijke snaar weet te raken hoe groot ze ook zijn. Zelf een keer een dure hifi-set online gekocht en in de winkel opgehaald, enthousiaste medewerker die verlekkerd naar mijn bestelling zat te kijken. Ligt er 2 dagen later een handgeschreven kaartje van Coolblue in de brievenbus (snail-mail :) ) of de set mooi geluid geeft en of hij bevalt...

Dat verwacht je gewoon niet, het kost bijna niets maar doet enorm veel voor de 'gun-factor'. Net als bol.com soms in het nieuws komt als ze wat onverwacht extra's doen, je moet vooral je proces op orde hebben en als er iets mis gaat dat ruimhartig oplossen. Blokker mist dat gevoel volledig, het is een grijze winkel zonder gevoel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

hoevenpe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Het is vooral dat een webwinkel alle Coolblue toch een persoonlijke snaar weet te raken hoe groot ze ook zijn. Zelf een keer een dure hifi-set online gekocht en in de winkel opgehaald, enthousiaste medewerker die verlekkerd naar mijn bestelling zat te kijken. Ligt er 2 dagen later een handgeschreven kaartje van Coolblue in de brievenbus (snail-mail :) ) of de set mooi geluid geeft en of hij bevalt...
Grappig, precies dit deed Picnic ook bij ons: handgeschreven bedank kaartje van Chantal (echte naam​ bekend bij redactie) bij tweede bestelling met wat stickers er bij. Je hebt er niks aan, het kost niks, maar geeft je wel een glimlach.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Of zoals bij mij met een bestelling bij bol.com van een computer scherm met dodepixels. Ik belde de klantenservice of ik deze kon ruilen voor een andere vanwege genoemd probleem. Geven ze aan dat ik beter deze order kan annuleren onder het mom van de 14 dagen bedenktermijn en een nieuwe kan bestellen om deze sneller in huis te hebben. Dan voel je echt geholpen en begrepen bij een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik heb laatst een bril besteld bij Ace and Tate. Je moet dan naar de winkel en de bril krijg je zelf via de post. De kleur stond niet goed in het systeem en ik heb hier achteraan gebeld en ben in de winkel langsgeweest. Kreeg ik alsnog de verkeerde kleur opgestuurd. Ik heb toen contact gehad met de klantenservice die heel behulpzaam was (ook al liet ik duidelijk merken dat ik niet blij was).

Gisteren kreeg ik zomaar een bierpakket bij de post als goedmakertje met een persoonlijk briefje. Heel netjes. Sommige winkel snappen het wel dus (al is de juiste kleur bestellen schijnbaar heel moeilijk)

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 01-06-2017 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
hoevenpe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:30:
Ik heb laatst wat bij ze besteld voor een behoorlijk bedrag. Deze week kreeg ik een mailtje of ik ook zin had in een baan als vrachtwagen chauffeur bij Coolblue ... Dat komt niet echt serieus over, ik heb WO informatica, werk als software ontwikkelaar, ben niet op zoek naar ander werk, en heb bovendien geen vrachtwagen rijbewijs. Het was dan niet Coolblue zelf maar een prutsende tussenpartij die het mailtje stuurder maar Coolblue blijft verantwoordelijk voor met wie ze samenwerken voor het aantrekken van personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
gold_dust schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:00:
Het was dan niet Coolblue zelf maar een prutsende tussenpartij die het mailtje stuurder maar Coolblue blijft verantwoordelijk voor met wie ze samenwerken voor het aantrekken van personeel.
Heb je dit ook gemaild aan Coolblue? Zou me niets verbazen als ze het serieus oppakken en jou daarna weten te verrassen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
hoevenpe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:01:
Heb je dit ook gemaild aan Coolblue? Zou me niets verbazen als ze het serieus oppakken en jou daarna weten te verrassen....
Met een gratis vrachtwagenrijles!
Nee serieus, even melden kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gaaf toch uurtje in een vrachtwagen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Volgens mij hebben we shopreviews voor de laatste paar posts. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:41:
Volgens mij hebben we shopreviews voor de laatste paar posts. :P
Haha, maar als een keten als Blokker toekomst wil hebben moeten ze ook dus ook meer 'persoonlijk' worden, nu zijn het toch heel 'grijze' winkels zonder eigen identiteit. Dan red je het alleen als je de goedkoopste bent, maar daar hebben we tegenwoordig de Action voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
hoevenpe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:44:
[...]
Haha, maar als een keten als Blokker toekomst wil hebben moeten ze ook dus ook meer 'persoonlijk' worden, nu zijn het toch heel 'grijze' winkels zonder eigen identiteit.
Een brick&mortar store kan bijna niet persoonlijk worden, het is gewoon te duur en het bereik is te klein...
Wanneer heb jij voor het laatst van een buurvrouw / buurman gehoord dat zij bloemen of een krant heeft gekregen bij een supermarkt rond sluitingstijd.

Terwijl een webshop weet dat de klant al op internet zit en dat bijna elke klant het dus op internet zal zetten, waarna 100'en of duizenden mensen het lezen tov 1 of 2 personen bij een b&m store.

Het is gewoon iets wat feitelijk alleen maar voor webshops echt goedkoop werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen al twee weken aan het wachten tot de Blokker mijn verkeerd geleverde webshopbestelling omruilt voor het juiste artikel. Fysieke en online winkel zijn totaal gescheiden, mogen niks doen of vooruit leveren tot retour pas is verwerkt die nu gewoon in het magazijn staat tot ze eraan toe komen... 'Ja we zien dat hij binnen is maar onze medewerkers in het magazijn hebben een achterstand. Dus nog even geduld'. En dat al twee weken terwijl ze zelf de fout maken. Klantenservice in het weekend gesloten (sowieso elke werkdag maar tot 18 uur) dus op zijn vroegst pas dinsdag binnen als ze nu eens vaart maken.

En ik lees tientallen dezelfde klachten over de Blokker momenteel. Dat krijg je als je een reorganisatie aankondigt, dan is je personeel niet meer gemotiveerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:31:
En ik lees tientallen dezelfde klachten over de Blokker momenteel. Dat krijg je als je een reorganisatie aankondigt, dan is je personeel niet meer gemotiveerd.
Dodelijk...

Een webwinkel is vanavond besteld morgen in huis. Anders kan je beter naar de fysieke vestiging gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zijn ook wel webshops waarbij bestellen geen enkel probleem is, maar RMA een groot drama. Zit nu bij 4Launch al 5 weken met een RMA defect bij levering te wachten. Nieuwe hebben ze gewoon in voorraad, maar nee ze sturen deze op naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:11:
Zijn ook wel webshops waarbij bestellen geen enkel probleem is, maar RMA een groot drama. Zit nu bij 4Launch al 5 weken met een RMA defect bij levering te wachten. Nieuwe hebben ze gewoon in voorraad, maar nee ze sturen deze op naar de fabrikant.
Niet klantvriendelijk, maar wel de juiste manier vanuit een bedrijf. Als ze jou de op voorraad geven kunnen ze die niet meer verkopen. Jouw exemplaar is al verkocht dus heeft simpelweg minder prioriteit. Ik vind het ook bizar dat mijn pakje daar twee weken staat te wachten tot een medewerker er aan toe komt terwijl ze dus bevestigen hem ontvangen te hebben, het omruilen kost minder dan een minuut. Het geld is al binnen dus de prioriteit verschuift dan automatisch. Als je fysieke winkels al problemen hebben en vervolgens hebben je online klanten zo'n ervaring zien ze je never nooit meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:31:
Ondertussen al twee weken aan het wachten tot de Blokker mijn verkeerd geleverde webshopbestelling omruilt voor het juiste artikel. Fysieke en online winkel zijn totaal gescheiden, mogen niks doen of vooruit leveren tot retour pas is verwerkt die nu gewoon in het magazijn staat tot ze eraan toe komen... 'Ja we zien dat hij binnen is maar onze medewerkers in het magazijn hebben een achterstand. Dus nog even geduld'. En dat al twee weken terwijl ze zelf de fout maken. Klantenservice in het weekend gesloten (sowieso elke werkdag maar tot 18 uur) dus op zijn vroegst pas dinsdag binnen als ze nu eens vaart maken.

Denk dat het onderdeel is van een veel groter probleem. De webwinkel valt onder de holding, terwijl de winkels vaak van franchisers zijn. Daarmee moet de franchiser dus administratief werk doen voor de webwinkel waar die te weinig of niets voor terugkrijgt. Een groot deel van de franchiser zijn dan ook nog eens kruideniers dus die ziet een verkoop via de webwinkel als verlies van eigen omzet. Nog weer een reden om een stapje minder hard te lopen.

De klant denkt echter Blokker=Blokker en ziet geen verschil tussen Blokker online of de Blokker de straat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zie ik ook bij de Karwei. Producten besteld om in de winkel af te halen en ik wacht nu al ruim een week voor de helft vande zending. Dat terwijl de winkel 40+ in voorraad heeft.

Dat schiet dus niet op... en dat is inderdaad omdat het franchises zijn. Als klant heb ik daar helemaal niks aan en levert het enkel onzinnig gedoe op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan annuleer je die (halve) bestelling toch en ga je je spullen vanmiddag in de fysieke Karwei kopen... Lijkt me win-win...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fiber schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:02:
Dan annuleer je die (halve) bestelling toch en ga je je spullen vanmiddag in de fysieke Karwei kopen... Lijkt me win-win...
Dat heb ik na de eerste dag vertraging ook gedaan omdat ik het dringend nodig had. De online bestelling maar laten doorlopen want ik kon wel extra voorraad gebruiken. Echter nu alsnog geannuleerd omdat het niet opschiet.
Alleen het geeft wat mij betreft wel aan hoe slecht sommige van oudsher offline winkels zijn in het regelen van hun online webshop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Praxis is wat dat betreft beter, daar laat je het via de website reserveren en kom je het op de afgesproken datum afhalen en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intergamma is ongeveer net zo blijven steken als de Blokker en de V en D. Snap ook niet hoe de Gamma en de Karwei kunnen overleven naast Hornbach en Bauhaus.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Karwei en Gamma hebben veel meer vestigingen dan bauhaus en Hornbach. Om de 20 kilometer vind je een gamma en/of karwei zo ongeveer.

Hier in Heerenveen staan karwei en gamma naastelkaar, welkoop en praxis om de hoek. Assortiment van gamma en karwei is hetzelfde, praxis iets anders en allemaal hebben ze grote overlap met de welkoop. Toch ziet het er in een weekend of op tweede paas/pinksterdag zwart van de mensen in alle 4 de winkels.

Overigens zit hier ook een bouwcenter in de buurt, niet noodzakelijk goedkoper dan de gamma en karwei, maar wel veel ruimere keus in fatsoenlijke bouwmaterialen en personeel kan je ook goed adviseren.
Pagina: 1 ... 25 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels