De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:35
Valorian schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:08:
@FairPCsPlease
Wat voor jou een oplossing lijkt: je kan ook kaartjes kopen online, met mobiel. Dan heb je geen print nodig, geen milieubelasting, geen vooraf te laden saldo et cetera. Geen sigarenwinkel-stank. Je ontvangt de e-ticket dan in de app die je scant bij de poortjes.

NB: Je moet helaas wel de app installeren, want waar je tot voor kort een scanbare PDF met QR kreeg doen ze dat nu niet meer...
Ik kies voor de oplossing een grotere buffer aan saldo te laden voor af en toe een busreis als ik toch voor een treinreis op het station moet zijn. Want ik heb een hekel aan dingen met een smartphone te doen - en helemaal om dingen in een app te doen - die ook op een andere manier kunnen. Ik vind smartphones best wel ondingen die ik zo weinig mogelijk gebruik. Als Fairphone geen Fairphone was geweest die ik wou steunen en zij helaas niet kozen voor FairPCs, FairTabs, FairBoard, FairGPU, had ik nog veel langer gewacht met het kopen van een smartphone dan 2015, toen ook ik voor de bijl ging door de aankoop van mijn vorige, eerste smartphone.

[ Voor 13% gewijzigd door FairPCsPlease op 05-02-2025 18:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Busreizen kan je tegenwoordig ook in- en uitchecken met je bankpas. Een OV-chipkaart heb je eigenlijk niet echt meer nodig. Gaat op termijn ook verdwijnen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:29:
Verwant: het kunnen opladen van je OV-kaart in fysieke winkels verdwijnt ook!

Ik wil zelf niet reizen op saldo en achteraf met een rekening worden geconfronteerd met een afschrijving op een moment dat ikzelf niet bepaal, maar van tevoren laden wat ik nodig heb om te reizen op saldo. Zo bepaal ikzelf op welk moment er wat wordt afgeschreven en ik zorg altijd dat ik genoeg heb om te reizen, maar dat deed ik vaak bij de Primera en kon ook bij Albert Heijn, maar dat kan binnenkort helemaal niet meer:

https://www.mobiliteit.nl...van-opladen-ov-chipkaart/

Opladen kan dan nog bij stations en bij 'OV-servicepunten' - maar wat zij dat? 'en dat het aantal oplaadpunten dat is afgesproken als norm voorlopig blijven', maar welke dat dan zijn? Van dat rijtje ben ik alleen met de oplaadpunten bij het NS-station bekend. Lekker lastig als ik in mijn wijk de bus wil hebben.

Ik lees nu dat je ook online saldo kunt bestellen, maar dat moet dan geactiveerd... bij een oplaadautomaat!
https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen
Zo dat is wel heel erg suf. Ik moet 1x per jaar een abonnement erop zetten maar dat kan dan dus alleen nog maar bij een NS station. OV Pay wordt nog niet ondersteund door de busboer. Tot nu toe was het een wandelingetje van 5 minuten, nu dus naar het station. Vind ik wel een hele achteruitgang.

OV Pay is leuk maar dan betaal je altijd de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:51:
[...]

Ik kies voor de oplossing een grotere buffer aan saldo te laden voor af en toe een busreis als ik toch voor een treinreis op het station moet zijn. Want ik heb een hekel aan dingen met een smartphone te doen - en helemaal om dingen in een app te doen - die ook op een andere manier kunnen. Ik vind smartphones best wel ondingen die ik zo weinig mogelijk gebruik. Als Fairphone geen Fairphone was geweest die ik wou steunen en zij helaas niet kozen voor FairPCs, FairTabs, FairBoard, FairGPU, had ik nog veel langer gewacht met het kopen van een smartphone dan 2015, toen ook ik voor de bijl ging door de aankoop van mijn vorige, eerste smartphone.
Ah, zonder smartphone wordt het inderdaad al lastiger. Net zoals steeds meer dingen in deze maatschappij/tijd. Ik deel je mening niet wat beteeft snartphones, maar snap wel dat je (en vele met jouw) er zo over denkt. Ik vrees dat er geen weg terug meer is/komt, maar hoop voor je dat er nog een tijdje wat meer analoge oplossingen beschikbaar blijven voor dit soort dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar het is niet heel vreemd natuurlijk, hoeveel van die oplaadpunten wil je blijven onderhouden voor de mensen die geen kaartjes willen uitprinten, die geen kaartjes op hun telefoon willen hebben, die niet op station willen opladen, die niet op rekening willen reizen en die geen OVPay willen gebruiken.

En ik snap je argumenten hoor, en OVPay is nu vooral voor de incidentele reiziger, maar dat is tegelijk precies de reiziger die vroeger zijn OV chipkaart handmatig ging opladen als die weer een keertje nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Kalentum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:43:
[...]

Zo dat is wel heel erg suf. Ik moet 1x per jaar een abonnement erop zetten maar dat kan dan dus alleen nog maar bij een NS station. OV Pay wordt nog niet ondersteund door de busboer. Tot nu toe was het een wandelingetje van 5 minuten, nu dus naar het station. Vind ik wel een hele achteruitgang.

OV Pay is leuk maar dan betaal je altijd de volle mep.
Maar als de groep die die machines nog gebruikt steeds kleiner wordt dan gaat niemand het laten staan. Op jouw werk zullen dingen ook wel eens verdwijnen als er te weinig klanten voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 12:45
Ik ben even benieuwd wat de link is tussen het verdwijnen van fysieke winkels en OVPay. Het lijkt me nu niet zo dat het verdwijnen van oplaadautomaten ervoor zorgt dat winkels moeten sluiten toch?

Overigens is altijd toegezegd dat er ook voor de anonieme ov-chipkaart een waardige opvolger komt (waar je anoniem/cash saldo op kan zetten) maar deze discussie kan denk ik beter in het OVPay topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Wally2002 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:43:
Ik ben even benieuwd wat de link is tussen het verdwijnen van fysieke winkels en OVPay. Het lijkt me nu niet zo dat het verdwijnen van oplaadautomaten ervoor zorgt dat winkels moeten sluiten toch?

Overigens is altijd toegezegd dat er ook voor de anonieme ov-chipkaart een waardige opvolger komt (waar je anoniem/cash saldo op kan zetten) maar deze discussie kan denk ik beter in het OVPay topic.
De link is dat je steeds minder dingen fysiek kunt doen: door het verdwijnen van winkels kun je voor veel minder dingen in de stad terecht en door het afstoten van automaten kun je op veel minder plekken opladen. Het is allebei een verschraling ten opzichte van wat er vroeger mogelijk was. Zo zou het sluiten van bankfilialen ook in dit topic passen mijns inziens, om dezelfde reden: mijn vader moet naar een andere stad om de machtiging over te zetten naar iemand anders die de mantelzorg overneemt die hij doet voor een kennis, omdat dat in het filiaal in zijn eigen dorp/stad niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 15-06 21:44
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:08:
[...]

De link is dat je steeds minder dingen fysiek kunt doen: door het verdwijnen van winkels kun je voor veel minder dingen in de stad terecht en door het afstoten van automaten kun je op veel minder plekken opladen. Het is allebei een verschraling ten opzichte van wat er vroeger mogelijk was. Zo zou het sluiten van bankfilialen ook in dit topic passen mijns inziens, om dezelfde reden: mijn vader moet naar een andere stad om de machtiging over te zetten naar iemand anders die de mantelzorg overneemt die hij doet voor een kennis, omdat dat in het filiaal in zijn eigen dorp/stad niet kan.
Er is zeker een “grotere trend” en e.e.a. hangt ook wel met elkaar samen. Maar goed om te weten is dat voor veel van die deelonderwerpen zijn ook weer aparte (ook erg interessante) topics. Zoals over de (afnemende) rol van contant geld in onze maatschappij en over of pinautomaten nog wel blijven bestaan. Over digitalisering van diensten. Discussies specifiek over banken. Over zelfscanners vs kassieres. En dus ook over de OV Chipkaart. Etc cetera. Een overall topic waarin iedereen kan discussieren over of vroeger alles beter was (spoiler alert: nee) is er geloof ik nog niet. Maar met een mooie topicstart staat het een ieder vrij ook die aan te maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 05-02-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Valorian schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:35:
Er is zeker een “grotere trend” en e.e.a. hangt ook wel met elkaar samen. Maar goed om te weten is dat voor veel van die deelonderwerpen zijn ook weer aparte (ook erg interessante) topics. Zoals over de (afnemende) rol van contant geld in onze maatschappij en over of pinautomaten nog wel blijven bestaan. Over digitalisering van diensten. Discussies specifiek over banken. Over zelfscanners vs kassieres. En dus ook over de OV Chipkaart. Etc cetera. Een overall topic waarin iedereen kan discussieren over of vroeger alles beter was (spoiler alert: nee) is er geloof ik nog niet. Maar met een mooie topicstart staat het een ieder vrij ook die aan te maken :)
Dank. Ik ben meestal zo lui alleen maar mijn lijst gemarkeerde topics te bekijken, maar daardoor mis ik veel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:08:
[...]

Je punt is mij duidelijk en de trend herkenbaar, maar in het specifieke geval van het kunnen opladen van je ov- chipkaart heb ik nu niet de indruk dat het weghalen van automaten tot sluiten van winkels zorgt.
Ik weet het, N=1 maar de plaatselijke sigarenboer hier was het ding liever kwijt, en dan heb ik al over jaren geleden toen OVPay er nog niet was. Z’n grootste bezwaar was dat hij andere klanten langer moest laten wachten als hij ging helpen met opladen. Voor de duidelijkheid : dat oplaadapparaat stond los van de kassa(rij) en het hele idee van een automaat is natuurlijk dat er geen mens aan te pas komt om de klant te helpen.
En diegene die kwamen opladen kochten verder ook niets in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:45
Gisteren wezen shoppen in Tilburg (kom er verder nooit). Volgens mij de laatste keer dat in de stad was, bestond de V&D nog. Daar zit De Koopman, gigantische winkel met best leuke kleding. Voorheen zat er het failliete Hudson's Bay. Alles was afgeprijsd want voorjaarscollectie komt eraan. Voor 7 tientjes had ik 3 tassen vol. Daarna even rondje gemaakt door de winkelstraat. Redelijk wat leegstand, maar nu is de tijd van de hoge kortingen. Ik moest wel denken aan dit topic dus ik zat een beetje te kijken naar hoeveel mensen er waren en ondanks dat het een doordeweekse dag was, was het nog best redelijk druk en veel mensen liepen ook met een tas of tassen in hun hand, dus shoppen in de stad zoals ik het ken van 30 jaar geleden bestaat nog wel degelijk en zal altijd wel blijven bestaan, denk ik. Viel me wel op dat iedereen naar elkaar keek wát men gekocht had en dát men gekocht had. Beetje naar die tassen kijken en dan kijken welk winkellogo erop stond natuurlijk. Echt zo van "zo die heeft centjes of die is succesvol geweest". Niet dat ik centjes heb, maar het was nu wel echt nodig. Ik leef heel basic en koop hele basic en goedkope kleding. Alleen de Primark had ik geen tijd meer voor. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb me laatst gerealiseerd dat ik bij voorkeur niets meer fysiek koop (uitzondering zijn spijkerbroeken en oordopjes). Naast het feit dat je keuzes heel erg beperkt zijn en je soms meerdere winkels bij langs moet om iets te vinden wat je bevalt heb je ook geen idee van de kwaliteit tenzij je het vooraf heb uitgezocht. Online of op ali (als ik een product zie in een online nl winkel of amazon met china vibes zoek ik daar wel een vergelijkbaar product uit) kan je gewoon de reviews lezen, weet je wat je koopt en het is meestal nog goedkoper ook want er is altijd wel een aanbieding te vinden.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chim0
@Dwarlorf Die snap ik even niet. Dus jij gaat liever af op een review op internet van een jas of broek dan dat je hem daadwerkelijk kan zien, passen en voelen in de winkel? Juist voor kleding zou ik naar een winkel gaan. Elektronica kan je moeilijk passen. Je gaat geen oordopjes in je oor stoppen bij de MM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

chim0 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:48:
@Dwarlorf Die snap ik even niet. Dus jij gaat liever af op een review op internet van een jas of broek dan dat je hem daadwerkelijk kan zien, passen en voelen in de winkel? Juist voor kleding zou ik naar een winkel gaan. Elektronica kan je moeilijk passen. Je gaat geen oordopjes in je oor stoppen bij de MM.
ja. Nouja voor een jas ben ik onlangs uiteindelijk naar de anwb winkel gegaan nadat ik online een paar exemplaren had bekeken en mijn moeder korting had. Maar daarvan was uiteindelijk ook maar 1 die mij beviel. Maar jassen koop ik eens in de 7 jaar ofzo. Voor broeken ga ik zoals ik zei altijd wel fysiek want dat is elk seizoen maar weer de vraag welke snit het beste past. Of ik moet dezelfde broek online weer kunnen kopen een seizoen later. De rest koop ik gewoon online. Van schoenen koop ik altijd 1 merk en truien ed gaat op een enkele uitzondering na altijd wel goed. Koop ik meestal bij zalando en hun maatadviezen kloppen bijna altijd wel.

Ik koop altijd van die sony oordopjes van 20 euro ofzo. Gaan tegenwoordig wel wat sneller kapot maar ik kan echt niet wachten op levertijden. Als ik buiten ben heb ik ze op. Mijn Sony Sony WH-1000XM3 heb ik wel fysiek getest, maar mijn Beyers dan weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 06-02-2025 07:04 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
chim0 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:48:
Hangt ook af van het kledingmerk wat je koopt. Ik heb een aantal merken waarvan ik precies weet wat de pasvorm is. Dat is al jaren hetzelfde. Als ik een Profuomo overhemd maat 41/7 Slim Fit bestel weet ik dat het goed zit. Idem voor sommige andere merken. En eerlijk gezegd met de merken waar ik van op aan kan is er genoeg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 06:46
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Dat geeft meer omslachtigheid en meer milieuimpact. Weliswaar laad ik de OV-chipkaart, maar daarna is het een kwestie van in- en uitchecken bij het poortje. Bij een kaartje moet je deze thuis aanschaffen, dan printen (bij een automaat betaal je 1,50 toeslag). Dat doe ik soms wel, maar eigenlijk als ik tevoren al weet, dat ik mogelijk zo overprikkeld ben, dat ik vergeet uit te checken, als ik reis met een groep bijvoorbeeld of ook nog met de fiets en ergens heen ga waar geen poortjes zijn: want dan kan het zijn, dat mijn hoofd zo druk is (ik heb autisme) dat ik uitchecken vergeet. Dan koop ik een papieren kaartje tevoren uit voorzorg.
je kunt inmiddels gewoon met je bankpas betalen, prjjs is hetzelfde als ov chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
sumpie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:29:
[...]

Ik zou even wat verder teruglezen, er zijn meerdere redenen (oa in je qoute) waarom dit niet haalbaar is.
FairPCsPlease schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:29:
Verwant: het kunnen opladen van je OV-kaart in fysieke winkels verdwijnt ook!

Ik wil zelf niet reizen op saldo en achteraf met een rekening worden geconfronteerd met een afschrijving op een moment dat ikzelf niet bepaal, maar van tevoren laden wat ik nodig heb om te reizen op saldo. Zo bepaal ikzelf op welk moment er wat wordt afgeschreven en ik zorg altijd dat ik genoeg heb om te reizen, maar dat deed ik vaak bij de Primera en kon ook bij Albert Heijn, maar dat kan binnenkort helemaal niet meer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:41
Holzschuh schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Ik zou even wat verder teruglezen, er zijn meerdere redenen (oa in je qoute) waarom dit niet haalbaar is.

[...]
Het principe met de bankpas werkt toch hetzelfde als opladen, enkel de middleman word er tussen uit gehaald en je hoeft niet meer naar de primara toe. Ik snap the fuzz niet als ik eerlijk ben. Plus je kan nog altijd opladen op stations.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
spijkerhoofd schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:36:
[...]

Het principe met de bankpas werkt toch hetzelfde als opladen, enkel de middleman word er tussen uit gehaald en je hoeft niet meer naar de primara toe. Ik snap the fuzz niet als ik eerlijk ben. Plus je kan nog altijd opladen op stations.
Sorry, maar ik schrijf er letterlijk bij dat hij even moet teruglezen omdat de poster duidelijk aangeeft waarom het in zijn situatie niet werkbaar/haalbaar is. En dan doe jij het nog eens dunnetjes over :F

Ik zie persoonlijk ook het probleem niet om met bankpas of Glimble te betalen mocht ik bankpas vergeten zijn.
Maar ik ga er niet vanuit dat ik de norm ben dus laat ik mensen vrij om zich aan zaken te ergeren die mij niet storen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
spijkerhoofd schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:36:
[...]

Nee, bij ovpay betaal je gewoon per trip vanaf je bankrekening zeg maar. Bij een ov chipkaart dien je vooraf saldo op je kaart te laden. Overigens snap ik 'the fuzz' ook niet. Mijn chipkaart ligt sindsdien werkeloos in de lade... ideaal dat ik gewoon met pinpas of mobiel langs de paaltjes kan lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tja, ieder zijn user case. Geef mij maar de ov chipkaart. Ik heb bedrade oortjes en is maar gedoe, telefoon en draadjes weer terugstoppen, risico dat het snoertje blijft haken als je mee door de smalle bus gang moet, telefoon die op de grond valt, bij het uitstappen weer uit mijn zak te plukken met alle bovenstaande risicos. Ook geen behoefte met om met mijn betaalkaart te zwaaien om hem dan te verliezen. Nu pluk ik mijn portemonnee uit mijn broekzak als ik naar de bus loop en trek mijn ov chipkaart er uit. Doe mijn muziek uit via het knopje in het snoer als ik de bus in stap, scan mijn chipkaart. Hou hem in de hand zodat ik niet vergeet uit te checken. Beetje autistisch verhaal misschien maar werkt gewoon het prettigst/beste voor me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Raar dat andere mensen zeggen waar ik mij niet aan zou moeten storen en wat ik prettig zou moeten vinden. Maar door daar zo uitgebreid op in te gaan raakt de discussie ook steeds meer off-topic, dus willen jullie ophouden mij te zeggen wat ik al dan niet zou moeten doen of wel of niet gelijkwaardig zou moeten vinden?
sumpie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:29:
Prijs is bij reizen met de trein niet hetzelfde met bankpas of OV-chipkaart als je een abonnement hebt (Dal Voordeel of NS Flex). Je abonnement is voor het poortje alleen maar zichtbaar als je met je OV-chipkaart incheckt. Dus wil je 40% korting in de daluren, dan moet je GEEN bankpas gebruiken, want dan betaal je de volle mep, ook in de daluren.

[ Voor 65% gewijzigd door FairPCsPlease op 07-02-2025 08:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06 17:51

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En OV-Chipkaart gerelateerde zaken mogen in een apart topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Jumbo maar weer eens. Marktaandeel kwijtgeraakt, vervolgens een goed nieuws show van Ton van Veen die het allemaal wel best vind en de benen neemt. Denk dat Jumbo een moeilijke periode gaat krijgen...

https://www.quotenet.nl/z...el-van-eerd-ton-van-veen/

https://retailtrends.nl/n...n-veen-vertrekt-bij-jumbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@stylezzz Die zelfingenomen kop van die vent alleen al :r Jumbo ga ik alleen naar binnen als het echt niet anders kan. Zo ontiegelijk duur net als AH. Wat kost een plastic tasje bij Jumbo tegenwoordig? 75 of 80 cent ofzo? Dirk is mijn winkel! Heb een vast boodschappenlijstje en vind de spullen daar ook lekkerder.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 07-02-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 13:25
chim0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:
@stylezzz Die zelfingenomen kop van die vent alleen al :r Jumbo ga ik alleen naar binnen als het echt niet anders kan. Zo ontiegelijk duur net als AH. Wat kost een plastic tasje bij Jumbo tegenwoordig? 75 of 80 cent ofzo? Dirk is mijn winkel! Heb een vast boodschappenlijstje en vind de spullen daar ook lekkerder.
Waarom vind je een plastic tas die 80 cent kost ontiegelijk duur?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:27
chim0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:
Er zijn een heleboel winkels waar je (terecht) niet eens een plastic tas meer kunt krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:33:
[...]

https://www.dirk.nl/boods...od/dirk-plastic-tas/92068

Plastic tas staat wel onderaan het lijstje met redenen om een supermarkt te kiezen, is gewoon een belasting op luiheid.

Bij fatsoenlijke zaken krijg je nog gewoon gratis of voor een symbolische 10 cent een (kartonnen) tas. Voor van die big box uitknijpers drukt dat de marge teveel.

[ Voor 35% gewijzigd door HallonRubus op 07-02-2025 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 13:54

Dennis1812

Amateur prutser

Ik mis de tijd dat een tasje 25ct was.

Of je een lege doos mocht pakken.
Die hebben ze ook al weggehaald om meer te dure tasjes te verkopen. Iedereen vergeet wel eens iets. Waarom moet dat dat 100x over de kop.

Zo duur kan eeen simpel tasje inkoop niet zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:05:
Ik mis de tijd dat een tasje 25ct was.

Of je een lege doos mocht pakken.
Die hebben ze ook al weggehaald om meer te dure tasjes te verkopen. Iedereen vergeet wel eens iets. Waarom moet dat dat 100x over de kop.

Zo duur kan eeen simpel tasje inkoop niet zijn.
Je plakt er een milieu/klimaat label erop en je kan alles voor driedubbel de inkoop verkopen. Is gewoon een verdienmodel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:51
Gaan er mensen zonder tas naar buiten dan?
Desnoods frommel je een plastic tasje in je binnenzak ofzo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:27
magnifor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:06:
[...]

Je plakt er een milieu/klimaat label erop en je kan alles voor driedubbel de inkoop verkopen. Is gewoon een verdienmodel.
Lees je (on)zin nog even terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:01
Ik vind het ook belachelijk dat je een tas kan kopen als je vergeten bent er 1tje mee te nemen... :+

Bij mijn Jumbo zijn er gewoon lege dozen te pakken trouwens. En verder gewoon een tas meenemen als je gaat winkelen. Voor de toevallige boodschappen heb ik altijd zo'n opvouwbaar tasje in een jaszak zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maarten_E schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:09:
Gaan er mensen zonder tas naar buiten dan?
Desnoods frommel je een plastic tasje in je binnenzak ofzo.
Ja, ik ga vaak genoeg zonder tas naar buiten.
Ik ga niet altijd weg met de bedoeling boodschappen te doen. Of met de bedoeling maar 1 dingetje te halen.
Dan neem ik geen tas mee.
Soms loopt het dan anders.

Vroeger lapte je dan 20/25ct. Heel vroeger zelfs niks.
En had je een tasje.
Nu ben je bijna een euro verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:51
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Ja, ik ga vaak genoeg zonder tas naar buiten.
Ik ga niet altijd weg met de bedoeling boodschappen te doen. Of met de bedoeling maar 1 dingetje te halen.
Dan neem ik geen tas mee.
Soms loopt het dan anders.

En had je een tasje.
Nu ben je bijna een euro verder.
Ik heb het geluk zelf op 2 minuten lopen van een winkelcentrum te zitten, en heb eigenlijk altijd een rugzak bij me, ook al zit daar soms niks in. Een rugzak voel je niet of nauwelijks als die leeg is. Het is natuurlijk ook wat iemand gewend is. :)

Heb in mijn lokale winkelcentrum een AH, Jumbo en Aldi zitten. Loopt de Jumbo alleen in voor de 2-3 producten die AH niet verkoopt. Jumbo eigen merk is minder goed dan AH, tevens is Jumbo vaak duurder dan AH zelf (A-merk aanbiedingen zijn eigenlijk altijd minder dan bij AH), en ik vind de popi-jopi uitstraling van Jumbo al helemaal niks. "Oh kijk ons eens zo gewoon zijn." Komt bij mij mijn strot uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maargoed, alle winkels waar nu over praten gaan toch niet ten onder.

Dus welke middelmatige toko gaat er als volgende omvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
HallonRubus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:04:
[...]

https://www.dirk.nl/boods...od/dirk-plastic-tas/92068

Plastic tas staat wel onderaan het lijstje met redenen om een supermarkt te kiezen, is gewoon een belasting op luiheid.

Bij fatsoenlijke zaken krijg je nog gewoon gratis of voor een symbolische 10 cent een (kartonnen) tas. Voor van die big box uitknijpers drukt dat de marge teveel.
De hele grap is dat je wordt aangespoord om minder lui te zijn plastic te gebruiken, maar blijkbaar is 80 cent nog steeds niet duur genoeg. Natuurlijk weet ik ook wel dat het bijna niks kost. Wat mij betreft maken ze een tasje gewoon 10 euro.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maak sigaretten dan gelijk 100 euro per stuk.

Ik zie fors meer peuken op de weg dan plastic tasjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Omdat ik de tijd heb meegemaakt dat je 10 cent betaalde voor een tasje.
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Die zaak in Tilburg waar ik het eerder over had, kreeg ik ook gratis tasjes. Van papier weliswaar maar toch.

[ Voor 35% gewijzigd door chim0 op 07-02-2025 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:20:
[...]

Wat mij betreft maken ze een tasje gewoon 10 euro.
Jij moet echt naar de dokter. Mensen hebben geen fatsoen en manieren in hun donder. Dat is het probleem! Niet het tasje.
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:29:
Maak sigaretten dan gelijk 100 euro per stuk.

Ik zie fors meer peuken op de weg dan plastic tasjes.
Ik maak mijn peuk altijd netjes uit en gooi hem in de prullenbak, maar ik rook zelden op straat. Plus ik rook shag, dat is alleen vloei en tabak. Dat verteert op den duur. Niet dat ik mijn sjekkie op de grond gooi, maar een sigaret zit een filter in en beetje plastic. Dat verteert niet. Er zijn steeds meer openbare asbakken of andere manieren om je peuk netjes weg te gooien, maar ja nogmaals: fatsoen en manieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
chim0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Jij moet echt naar de dokter. Mensen hebben geen fatsoen en manieren in hun donder. Dat is het probleem! Niet het tasje.
Over fatsoen gesproken... ;)

We laten de discussie (of wat dit ook moet voorstellen) maar voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Er zijn een heleboel winkels waar je (terecht) niet eens een plastic tas meer kunt krijgen...
Dat mag ook al niet meer sinds 2016. Die gratis plastic tasjes waren een gigantische milieubelasting. (niet alleen qua zwerfvuil)

https://nos.nl/artikel/23...-ze-niet-meer-gratis-zijn

SIndsdien is de 'consumptie' van plastic tasjes met 80% gedaald schijnbaar. (en dat artikel is uit 2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:45
Wel of geen tas ... ik vind dat er geen zakjes meer zijn voor je groenten en of fruit veel vervelender. Die herbruikbare dingen vergeet ik steeds :D

Hier in het dorp zit een kookwinkel welke pannen en messen verkoopt. Elk jaar denk ik dat die ten onder gaan omdat ik er amper klanten zie, en toch bestaan ze nog :)
Lieve mensen ook die ik het van harte gun, maar vind het apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Ik heb het geluk zelf op 2 minuten lopen van een winkelcentrum te zitten, en heb eigenlijk altijd een rugzak bij me, ook al zit daar soms niks in. Een rugzak voel je niet of nauwelijks als die leeg is. Het is natuurlijk ook wat iemand gewend is. :)

Heb in mijn lokale winkelcentrum een AH, Jumbo en Aldi zitten. Loopt de Jumbo alleen in voor de 2-3 producten die AH niet verkoopt. Jumbo eigen merk is minder goed dan AH, tevens is Jumbo vaak duurder dan AH zelf (A-merk aanbiedingen zijn eigenlijk altijd minder dan bij AH), en ik vind de popi-jopi uitstraling van Jumbo al helemaal niks. "Oh kijk ons eens zo gewoon zijn." Komt bij mij mijn strot uit.
Ik kom alleen maar bij de Jumbo ivm de grote cappuccino die ze voor 1,75 euro voor je maken tussen 10 en 16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:10
lifeguard schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:06:
Wel of geen tas ... ik vind dat er geen zakjes meer zijn voor je groenten en of fruit veel vervelender. Die herbruikbare dingen vergeet ik steeds :D

Hier in het dorp zit een kookwinkel welke pannen en messen verkoopt. Elk jaar denk ik dat die ten onder gaan omdat ik er amper klanten zie, en toch bestaan ze nog :)
Lieve mensen ook die ik het van harte gun, maar vind het apart.
Het vreemde is dat bij de Albert Heijn er op er broodafdeling wel plastic zakjes hangen om je broodjes in te doen. Niet echt heel erg consequent vind ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:01
ruftman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Het vreemde is dat bij de Albert Heijn er op er broodafdeling wel plastic zakjes hangen om je broodjes in te doen. Niet echt heel erg consequent vind ik.
In die broodzakjes kan ook groente })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ruftman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Denk dat die ook nog wel een keer zullen sneuvelen. Bij de groentenafdeling zijn ze een tijdje terug ook al verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

chim0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:54:
[...]

[...]

Ik maak mijn peuk altijd netjes uit en gooi hem in de prullenbak, maar ik rook zelden op straat. Plus ik rook shag, dat is alleen vloei en tabak. Dat verteert op den duur. Niet dat ik mijn sjekkie op de grond gooi, maar een sigaret zit een filter in en beetje plastic. Dat verteert niet. Er zijn steeds meer openbare asbakken of andere manieren om je peuk netjes weg te gooien, maar ja nogmaals: fatsoen en manieren.
Tja, ik neem mijn tasje gewoon mee naar huis en herbruik hem. Als het niet meer bruikbaar is vanwege kapot gaat het bij PMD afval.

Alleen zegt iedereen dat. Toch liggen er peuken op de grond en ook tasjes.
Toch die peuken maar 100 euro per stuk maken net als het tasje.
Peuken roken in het openbaar staat eigenlijk gelijk aan poging tot doodslag. Maar toch gedogen we dat
Je deelt gratis longkanker uit.

Desondanks accepteren we dat je dat graag uitdeelt.
Zullen we dan ook accepteren dat mensen soms een tasje vergeten en deze netjes mee naar huis nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:20:
De hele grap is dat je wordt aangespoord om minder lui te zijn plastic te gebruiken, maar blijkbaar is 80 cent nog steeds niet duur genoeg. Natuurlijk weet ik ook wel dat het bijna niks kost. Wat mij betreft maken ze een tasje gewoon 10 euro.
Gelukkig bepalen 'we' nog steeds zelf hoeveel plastic we gebruiken, op al het verpakkingsmateriaal dat in dat tasje gaat valt die extra hoeveelheid reuze mee. Al die vieze blikjes maken dat zo'n tas na een paar keer vanzelf plakkerig in de vuilnisbak beland.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Omdat ik de tijd heb meegemaakt dat je 10 cent betaalde voor een tasje.
Ik heb zelfs meegemaakt dat je een tasje gratis kreeg. Goed, gratis is nooit gratis zal vast en zeker verwerkt zijn in de prijzen van de boodschappen. Echter is het nu niet zo dat de boodschappen goedkoper zijn geworden. Voor alles betaal je de hoofdprijs lijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
hoevenpe schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Gelukkig bepalen 'we' nog steeds zelf hoeveel plastic we gebruiken, op al het verpakkingsmateriaal dat in dat tasje gaat valt die extra hoeveelheid reuze mee. Al die vieze blikjes maken dat zo'n tas na een paar keer vanzelf plakkerig in de vuilnisbak beland.
Veel mensen stoppen de vieze blikjes in pedaalemmerzakken, waarna ze deze vieze zakken in de prullenbak naast de blikjesinleverautomaat weggooien. Dit levert ook weinig milieuvoordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
magnifor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Ik heb zelfs meegemaakt dat je een tasje gratis kreeg. Goed, gratis is nooit gratis zal vast en zeker verwerkt zijn in de prijzen van de boodschappen. Echter is het nu niet zo dat de boodschappen goedkoper zijn geworden. Voor alles betaal je de hoofdprijs lijkt wel.
Zoals gezegd, sinds 2016 mogen gratis plastic tasjes niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Nou dan gebruiken ze toch ander materiaal? De Coolblue deelt ook nog gratis tasjes uit, zoals ik al zei gratis is nooit gratis maar hoef iig niet extra te betalen voor een tasje ook al koop ik een usb stickje ofzo van twee tientjes. Voor de supermarkten is het gewoon een verdienmodel geworden "om zogenaamd het gebruik van plastic te ontmoedigen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
magnifor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Nou dan gebruiken ze toch ander materiaal? De Coolblue deelt ook nog gratis tasjes uit, zoals ik al zei gratis is nooit gratis maar hoef iig niet extra te betalen voor een tasje ook al koop ik een usb stickje ofzo van twee tientjes. Voor de supermarkten is het gewoon een verdienmodel geworden "om zogenaamd het gebruik van plastic te ontmoedigen"
Zoals? Boodschappen meenemen in een of andere papieren/kartonnen tasje resulteert vaak in een rotzooitje op straat omdat ze bodem er al uit scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Zoals? Boodschappen meenemen in een of andere papieren/kartonnen tasje resulteert vaak in een rotzooitje op straat omdat ze bodem er al uit scheurt.
geen idee, dan nog kan je plastic tasjes verkopen voor 10 cent ofzo. En daarnaast als ik naar de donner zaak ga krijg ik ook gratis plastic zakjes mee. Er zijn vast en zeker oplossingen voor te bedenken. Maar in deze kapitalistische wereld hoef je daar niks van te verwachten. Zodra men kans ziet om te graaien zullen ze dat doen, vooral de supermarkten. Tijdens corona is dat toch pijnlijk duidelijk geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
magnifor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:23:
[...]

geen idee, dan nog kan je plastic tasjes verkopen voor 10 cent ofzo. En daarnaast als ik naar de donner zaak ga krijg ik ook gratis plastic zakjes mee. Er zijn vast en zeker oplossingen voor te bedenken. Maar in deze kapitalistische wereld hoef je daar niks van te verwachten. Zodra men kans ziet om te graaien zullen ze dat doen, vooral de supermarkten. Tijdens corona is dat toch pijnlijk duidelijk geworden.
Toch een perfect verdienmodel: verdienen aan die mensen die niet in staat zijn om vooruit te denken en een tas mee te nemen.

Zou vaker moeten gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
magnifor schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Die hele dunne zakjes bij je favoriete donerzaak mogen inderdaad wel. Maar ook die zijn niet echt geschikt om je dagelijkse/wekelijkse boodschappen mee te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
stylezzz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Wanneer wel gratis plastic tas?
Er zijn uitzonderingen op het verbod. Consumenten krijgen in de volgende situaties wel een gratis plastic tas. Die tas moet wel dunner dan 0,015 millimeter zijn.

Beschermen van etenswaren
Zeer dunne gratis plastic tasjes die als enige verpakking voedsel beschermen tegen vervuiling of besmetting met ziekteverwekkers. Bijvoorbeeld bij onverpakt zomerfruit, zoals aardbeien, of onverpakte groenten, zoals sperziebonen. Ook zijn deze tasjes toegestaan om te voorkomen dat voedsel ongeschikt raakt voor consumptie. Bijvoorbeeld door lekvocht van rauwe vis, rauw vlees of rauw gevogelte uit niet gesloten verpakkingen.
Voorkomen van voedselverspilling
Dunne gratis plastic tasjes als enige verpakking zijn verder toegestaan om voedselverspilling van losse levensmiddelen tegen te gaan. Bijvoorbeeld losse appels of losse broodjes.
https://www.rijksoverheid...-op-gratis-plastic-tassen

Die tasjes bij de groenteafdeling zijn gewoon toegestaan, die verszakjes zijn gewoon een verdienmodel van de supers. Lijkt niet echt aan te slaan trouwens, denk dat maximaal 20% van de mensen zo'n zakje gebruikt, rest pleurt het nu maar los in de tas. Niet alsof we vroeger wel voor de lol zo'n zakje uit elkaar gingen pielen, voor 2 wortels of een appel ging ik toch al nooit zo'n zakje pakken.

Bij de Turkse super liggen ze wel gewoon (en op de markt natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over plastic tasjes mag stoppen hier. Deze gaat niet over het de zonsondergang van fysieke winkels en is hier dus offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
*knip* Modbreak hierboven gemist?

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2025 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:55
Vorige week was ik voor het eerst in Westfield Mall of the Netherlands. Er zijn genoeg bekende winkels maar het aanbod was dramatisch slecht. Veel winkels hadden rekken vol van dezelfde kledingstuk dus er was geen groot, gevarieerd aanbod. Ook was mijn maat (medium) vaak niet beschikbaar :?

Nu heb ik wel wat inspiratie op kunnen doen maar ik zou dan alsnog online moeten kopen. Er was wel genoeg keus aan eettentjes en er waren veel plekken om even te zitten. En de LEGO winkel is natuurlijk altijd leuk :P

Uiteindelijk ben ik thuisgekomen met 4 LEGO sets (die bij Bol 10 EUR per stuk goedkoper waren), een overhemd van Labfresh en een Rituals autoparfum. Voor die laatste twee was fysiek wel fijner voor het passen en ruiken maar dat is, voor mij, geen dagtrip waard.

In andere woorden, leuk dagje uit met lekker eten maar ik maar betwijfel enorm of ik hier nog een keer zal komen voor gerichte aankopen. In dat opzicht is online winkelen velen malen beter.

[ Voor 17% gewijzigd door VirinR op 08-02-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
VirinR schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:49:
In andere woorden, leuk dagje uit met lekker eten maar ik maar betwijfel enorm of ik hier nog een keer zal komen voor gerichte aankopen. In dat opzicht is online winkelen velen malen beter.
Maar was het er druk?

Je moet het imo meer zien als dagje uit, de winkel-Efteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
hoevenpe schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Maar was het er druk?

Je moet het imo meer zien als dagje uit, de winkel-Efteling.
Nee, het viel erg mee maar ik ging wel op een woensdag om 10 uur. Later in de middag (rond 15 uur) was het wel drukker maar niet stervensdruk.
En inderdaad, meer een dagje uit dan echt gericht winkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
VirinR schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:49:
Vorige week was ik voor het eerst in Westfield Mall of the Netherlands. Er zijn genoeg bekende winkels maar het aanbod was dramatisch slecht. Veel winkels hadden rekken vol van dezelfde kledingstuk dus er was geen groot, gevarieerd aanbod. Ook was mijn maat (medium) vaak niet beschikbaar :?

Nu heb ik wel wat inspiratie op kunnen doen maar ik zou dan alsnog online moeten kopen. Er was wel genoeg keus aan eettentjes en er waren veel plekken om even te zitten. En de LEGO winkel is natuurlijk altijd leuk :P

Uiteindelijk ben ik thuisgekomen met 4 LEGO sets (die bij Bol 10 EUR per stuk goedkoper waren), een overhemd van Labfresh en een Rituals autoparfum. Voor die laatste twee was fysiek wel fijner voor het passen en ruiken maar dat is, voor mij, geen dagtrip waard.

Waarom heb je de LEGO niet bij bol.com besteld? Scheelde je 40 euro. Ik kijk voor de zekerheid altijd even online als ik in de winkel sta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
Deezers schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Waarom heb je de LEGO niet bij bol.com besteld? Scheelde je 40 euro. Ik kijk voor de zekerheid altijd even online als ik in de winkel sta.
Dus je gebruikt iemands winkel om een product te bekijken om het dan elders te bestellen? Niet heel netjes eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Frame164 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:01:
[...]

Dus je gebruikt iemands winkel om een product te bekijken om het dan elders te bestellen? Niet heel netjes eerlijk gezegd.
Dat heeft helemaal niets met netheid te maken. Moeten die winkels maar niet belachelijke prijzen vragen voor producten. Heb regelmatig de Mediamarkt gebruikt om even fysiek een product in handen te hebben of een tv te bekijken om hem vervolgens met honderden euro's korting online te bestellen. Als winkels niet willen price matchen is het hun verlies, niet mijn probleem. Het is niet zo dat je als consument ook maar enige verplichting hebt jegens een winkel puur en alleen omdat je een product even fysiek wilde bekijken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Als de fysieke winkel daadwerkelijk een voordeel bied (inbouw, garantie, advies) kan het een overweging zijn om meer te betalen.
Om een simpel doosje van een paar tientjes te schuiven zou ik ook voor de goedkoopste gaan.

Tenzij je een Lego set van honderden euros hebt waar het een tientje op scheelt. Dan zou ik hem ook gelijk in handen willen hebben.
Maar als het 100 euro zou zijn win je dus al 10% met online bestellen.
Snelle keuze en snel 40 euro verdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
London schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Dat heeft helemaal niets met netheid te maken. Moeten die winkels maar niet belachelijke prijzen vragen voor producten. Heb regelmatig de Mediamarkt gebruikt om even fysiek een product in handen te hebben of een tv te bekijken om hem vervolgens met honderden euro's korting online te bestellen. Als winkels niet willen price matchen is het hun verlies, niet mijn probleem. Het is niet zo dat je als consument ook maar enige verplichting hebt jegens een winkel puur en alleen omdat je een product even fysiek wilde bekijken.
Niet jouw probleem, maar zoals eerder bediscussieert hier, dan moet je niet klagen als je straks niet meer bij fysieke winkels kan kijken als ze wel de kosten hebben, en mensen daarna altijd online bestellen als het ook maar iets goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sissors schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:24:
[...]

Niet jouw probleem, maar zoals eerder bediscussieert hier, dan moet je niet klagen als je straks niet meer bij fysieke winkels kan kijken als ze wel de kosten hebben, en mensen daarna altijd online bestellen als het ook maar iets goedkoper is.
Prima joh, de keren dat ik nog bij een zaak als de MM kom is ook op 1 hand te tellen de laatste 5 jaar.

Specialistische zaken waar je wat extra geld voor over hebt blijven toch wel bestaan.

En wat @Dennis1812 zegt is ook zeker waar. Een Coolblue bijvoorbeeld is vaak wat duurder dan de concurrentie maar die blinken uit in service dus dat is de meerprijs dan ook wel waard. Maar voor een LEGO setje zou ik ook lekker online m'n winst pakken (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Volgens mij ging het om de LEGO store zelf, die kunnen het wel lijden. Zeker qua marge. En snel verdiend inderdaad dan als consument. Bij een supermarkt kan het ook al 50 cent per product of aanbieding schelen, op jaarbasis tikt het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
London schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:26:
[...]

Specialistische zaken waar je wat extra geld voor over hebt blijven toch wel bestaan.
Nou ja, ook die zullen echt wel tijd / geld kwijt zijn aan mensen die zich komen voorlichten en alles daar kunnen bekijken, om vervolgens het online goedkoper te kopen.
En wat @Dennis1812 zegt is ook zeker waar. Een Coolblue bijvoorbeeld is vaak wat duurder dan de concurrentie maar die blinken uit in service dus dat is de meerprijs dan ook wel waard. Maar voor een LEGO setje zou ik ook lekker online m'n winst pakken (y)
Voor 99% zijn ze toch ook gewoon een dozenschuiver? Soms misschien iets makkelijker qua bezorgen ofzo, of garantie in eerste maand, maar daarna gaat hij ook gewoon door naar de fabrikant en moet je wachten tot die hem weer terugstuur naar Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
[...]

Hangt er een beetje van af.
Als het niet te gek gaat dan gun ik iemand wel wat centen voor zijn inzet.
Maar als zoals bijv. 8 jaar geleden een keuken boer 500 euro boven op alleen al het fornuis van keuken doet...
Ja dan regel ik het zelf wel.
Op de hele keuken scheelde het 3K alleen op apparatuur.
Nou stik er dan maar lekker in dan bestel ik zelf wel alles en meubel het er zelf wel in.
Ik heb niks tegen wat marge voor de moeite maar er zijn grenzen.

Zo ook wat korter geleden, we hadden een baboe bakfiets waarvan de spaken in het achterwiel braken.
Nu zit er hier een fietsenzaak om de hoek dus ik denk haal daar even een zakje spaken en nippels.
Was gewoon 30 euro duurder dan online bestellen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:56
VirinR schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Nee, het viel erg mee maar ik ging wel op een woensdag om 10 uur. Later in de middag (rond 15 uur) was het wel drukker maar niet stervensdruk.
En inderdaad, meer een dagje uit dan echt gericht winkelen.
Dan ben je er ruim vijf uur geweest. Dat heb je dan goed volgehouden! Gelukkig is het gratis parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:29
In andere culturen is het gebruikelijk dat je onderhandelt over de prijs. Een ondernemer kan ook zelf een beetje googelen over wat zijn produkt elders kost.

Ik koop geen kaarsen bij de Jumbo als ik ze 50 meter verder bij de Action voor de helft kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mawlana schreef op zondag 9 februari 2025 @ 03:08:
[...]

Dan ben je er ruim vijf uur geweest. Dat heb je dan goed volgehouden! Gelukkig is het gratis parkeren.
Denk ook niet dat de Westfield het overleeft als het betaald parkeren wordt. Daar is het aanbod te.... afwijkend voor.

Overigens, voor de mensen in het oosten: In Bochum zit ook een Westfield. Wel meer buiten (wel overdekt) en naar mijn idee een veel beter aanbod, maar de Duitsers zelf schijnen het niet veel soeps te vinden.
https://www.westfield.com/de/germany/ruhrpark

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43

The Zep Man

🏴‍☠️

Pat911 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:20:
[...]

In die broodzakjes kan ook groente })
Het stomme is dat juist broodzakjes puur papier kunnen zijn, zonder plastic laag. Brood is droog en de verpakking is vaak maar voor een dag nodig voor de broodjes die men zelf inpakt.

En broodzakjes met een plastic venster zijn helemaal onzinnig. :P

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 09-02-2025 17:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Deezers schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Het was een spontane aankoop. Pas toen ik de sets zag in de winkel, dacht ik: 'Deze moet ik hebben'. :D LEGO sets die ik wil hebben, staan in Brickwatch maar dat was dus niet het geval voor deze vier. Daarnaast vond ik de prijs al schappelijk genoeg en de medewerkers hadden mij erg goed en vriendelijk geholpen met andere vragen (wat ik lang niet van andere winkels kan zeggen).

Daarnaast: ik zou het ook jammer vinden als er helemaal geen LEGO winkels zijn. Er zijn maar 3 LEGO winkels in Nederland dus dat is al erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Mawlana schreef op zondag 9 februari 2025 @ 03:08:
[...]

Ik ga het nog beter maken: ik was pas om 17.30 klaar. Ik ging met familie en zij gingen af en toe naar winkels waar ik geen interesse in had dus ik ben op een bankje dichtbij gaan zitten voordat we verder gingen lopen. In dat opzicht was het heel chill dat er genoeg plekken waren om even te zitten en niks te doen.
En als er een winkel was die ik wel wilde zien, dan ging ik daar natuurlijk wel naar toe ;)

[ Voor 8% gewijzigd door VirinR op 09-02-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:18
paQ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:14:
[...]
Overigens, voor de mensen in het oosten: In Bochum zit ook een Westfield. Wel meer buiten (wel overdekt) en naar mijn idee een veel beter aanbod, maar de Duitsers zelf schijnen het niet veel soeps te vinden.
https://www.westfield.com/de/germany/ruhrpark
En niet te vergeten Centro in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
mfkne schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:34:
[...]

En niet te vergeten Centro in Oberhausen.
Die laatste ben ik eind 23 nog geweest. Was ook voorlopig de laatste keer. Die is hard achteruit gegaan qua aanbod. Thalia die stuk kleiner was, Bayernshop weg. De zaken die over waren waren mode en bellen voornamelijk. En die spreken me niet aan. Als we nu meestal naar de kerstmarkt gaan, pakken we Aachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:56
martwoutnl schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Die laatste ben ik eind 23 nog geweest. Was ook voorlopig de laatste keer. Die is hard achteruit gegaan qua aanbod. Thalia die stuk kleiner was, Bayernshop weg. De zaken die over waren waren mode en bellen voornamelijk. En die spreken me niet aan. Als we nu meestal naar de kerstmarkt gaan, pakken we Aachen.
Sinds de sluiting van de winkel van Storck vind ik centro sowieso niet leuk meer. Daar kon ik nog Merci Crocant vinden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
The Zep Man schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:32:
[...]

Het stomme is dat juist broodzakjes puur papier kunnen zijn, zonder plastic laag. Brood is droog en de verpakking is vaak maar voor een dag nodig voor de broodjes die men zelf inpakt.

En broodzakjes met een plastic venster zijn helemaal onzinnig. :P
Off-topic, maar als ik een zak met broodjes vul, heb ik geen zin in een cassiere die met haar - ongewassen - handen door de zak gaat om te zien welke broodjes er inzitten. Met zo'n plastic laagje zien ze dat tenminste zo.
(Evenals bij een zelfscan controle.)

On-topic: MediaMarkt vertrekt uit Doetinchem, deze expert weet wel waarom: ‘Het gaat gewoon klote’

[ Voor 19% gewijzigd door henri86 op 10-02-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het is niet alleen maar kommer en kwel:
Welkom bij deze Action-concurrent, die aast op de panden van Blokker: ‘Gewacht op de klap’

Tot voor kort sierde koopjeswinkel Kik, met een omzet van 2,8 miljard euro in 2024 en daarmee vergelijkbaar met winkelketen Mango (3 miljard in 2023), vooral winkelcentra en straten in het noordoosten van het land. Maar nu duikt de discounter óók op de ene na de andere plek op in de Randstad. De keten wil het hele land veroveren en heeft haar zinnen gezet op een fikse uitbreiding.

Dat past in de huidige tijdsgeest, zegt retailgoeroe Paul Moers. ,,Het lijkt wel alsof heel Nederland momenteel duikt op goedkoop en korting. Mensen zijn verslaafd aan discount en goedkoop: we gaan volop voor 2 halen, 1 betalen. Kijk ook maar naar het huidige succes van de ‘Actions’ en ‘Zeemans’ van het land. Kik is ook hartstikke groot aan het worden. Ze hebben echt gewacht op de klap van de markt. Blokker is weg, Kik gaat uitbouwen. De één z’n dood is hier letterlijk de ander z’n brood.”

Voor nu is de doelgroep van de discounter vooral de klant die ‘minder te besteden heeft’, maar Philipoom hoopt op den duur ook modaal-verdieners te trekken. En hoe zit het dan met de moordende concurrentie? ,,Action is een concurrent, maar in tegenstelling tot die winkel verkopen wij ook kleding”, aldus de directeur. ,,Daar zijn wij echt sterk in. Zeeman en Wibra verkopen ook kleren in hetzelfde prijssegment, maar die trekken toch een andere klant. Wij zijn iets meer ‘modisch’. Toch kun je bij ons een hele outfit kopen voor dertig euro.” Bestverkopend is de dameskleding, zegt Philipoom. ,,Een modische blouse, T-shirts of jeans.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:41
hoevenpe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:37:

[...]
Ik snap het wel, voor de huis tuin en keuken dingen gaan wij graag naar de Action toe, vrienden met kleine kinderen kopen het liefst bij de Zeeman omdat de kinderen er toch snel weer uitgroeien. Waarom zou je teveel betalen voor iets als een vleestang, schoonmaakmiddel of een rompertje?

Voor braad en vleespannen ga ik bijv. wel naar de speciaalzaak, maar ja, de gemiddelde Le Creuset gat toch al snel decennia lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:33

[...]
Had niet verwacht dat de Kik goede zaken deed... Er zit er toevallig eentje in mijn woonplaats, ben er eens binnengelopen maar ze verkopen echt troep. Het is nog van mindere kwaliteit dan de Action. Volgens mij is het nogal op duitsers gericht aangezien veel prijskaartjes in het duits waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 10:49

Louw Post

Cerenas

AreUhungry schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Had niet verwacht dat de Kik goede zaken deed... Er zit er toevallig eentje in mijn woonplaats, ben er eens binnengelopen maar ze verkopen echt troep. Het is nog van mindere kwaliteit dan de Action. Volgens mij is het nogal op duitsers gericht aangezien veel prijskaartjes in het duits waren.
Ook mijn eerste gedachte. M'n vrouw wil er nog wel eens inlopen als we een keer in Dronten zijn. Wat een troep ligt daar zeg. Op de kleding na lijkt het ook totaal willekeurig van wat er ligt.

Bij de Action heb ik nog wel een idee van wat ik er wil/kan kopen (schoonmaakproducten bijvoorbeeld), maar kik heeft totaal willekeurige troep in wat bakken liggen lijkt het.

Ik zou die winkel ook eerder in het rijtje Zeeman/Wibra plaatsen ipv 'Action-concurrent', maar met mindere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164

[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de winkelgebieden/binnensteden nu aantrekklijker gaat maken. Nog meer goedkope zooi. Voor je het weet zitten we op hetzeflde niveau als een gemiddelde Duitse toten hosen stad als Oberhausen. Kraak noch smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

[...]
De zoveelste speler in het fast fashion segment. :) Vraag me af wanneer er daar eens klappen gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
In Nijmegen staat de naam 'Normal' op het dichtgeplakte pand van Blokker, met afbeeldingen van huishoudelijke artikelen en de aankondiging 'opent binnenkort'. Ik heb nog nooit gehoord van Normal, maar misschien wordt het een vervanger?

Ik ben druk op zoek naar vochtvreter navullingen, nu Blokker er niet meer is. Bij HEMA bot gevangen, Kruidvat heeft ze niet. Ik ga het nu proberen bij Zeeman en anders maar een stuk fietsen naar de Gamma? Ik heb een hekel aan Action, dus daar kijken stel ik uit tot het echt niet anders kan. Maar misschien is dat 'Normal' iets?

Of is het toch geen vervanger voor Blokker en eerder een drogisterij, kijkend naar de merknamen die ze noemen? https://www.normal.nl/normal-producten/. Dat is geen segment dat ik mis, genoeg te koop bij Kruidvat en Etos en het Duurzaam Warenhuis (de laatste bij voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

FairPCsPlease schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:16:
In Nijmegen staat de naam 'Normal' op het dichtgeplakte pand van Blokker, met afbeeldingen van huishoudelijke artikelen en de aankondiging 'opent binnenkort'. Ik heb nog nooit gehoord van Normal, maar misschien wordt het een vervanger?

Ik ben druk op zoek naar vochtvreter navullingen, nu Blokker er niet meer is. Bij HEMA bot gevangen, Kruidvat heeft ze niet. Ik ga het nu proberen bij Zeeman en anders maar een stuk fietsen naar de Gamma? Ik heb een hekel aan Action, dus daar kijken stel ik uit tot het echt niet anders kan. Maar misschien is dat 'Normal' iets?

Of is het toch geen vervanger voor Blokker en eerder een drogisterij, kijkend naar de merknamen die ze noemen? https://www.normal.nl/normal-producten/. Dat is geen segment dat ik mis, genoeg te koop bij Kruidvat en Etos en het Duurzaam Warenhuis (de laatste bij voorkeur).
Geen idee welke vreter je hebt, maar bol.com staat er vol mee.
Anders gamma/karwei de grootste kans. Maar voor je gaat fietsen zou ik ze even bellen. Dan weet je of je enkel een workout doet of daadwerkelijk hebt wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
Geen kortingsacties
De winkel is een soort mix van een drogisterij en een kleine supermarkt. Het heeft wat weg van andere Deense ketens als Flying Tiger en Søstrene Grene, al focussen die meer op hebbedingetjes en respectievelijk interieur.

Normal verkoopt bekende merken als Colgate en L’Oreal, maar ook producten die je ‘alleen in het buitenland kunt vinden’, aldus de website van de keten. Denk bijvoorbeeld aan Koreaanse verzorgingsproducten, die mateloos populair zijn onder jongeren door TikTok.

Ook bijzonder: de Deense winkel kent geen kortingsacties en aanbiedingen. ‘We hebben namelijk altijd vaste lage prijzen’, stelt de site.
https://www.gelderlander....nbiedingen-kent~a4de9e97/

[ Voor 21% gewijzigd door Trichoglossus op 14-02-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25
Ronald.42 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Hangt er een beetje van af.
Als het niet te gek gaat dan gun ik iemand wel wat centen voor zijn inzet.
Maar als zoals bijv. 8 jaar geleden een keuken boer 500 euro boven op alleen al het fornuis van keuken doet...
Ja dan regel ik het zelf wel.
Op de hele keuken scheelde het 3K alleen op apparatuur.
Nou stik er dan maar lekker in dan bestel ik zelf wel alles en meubel het er zelf wel in.
Ik heb niks tegen wat marge voor de moeite maar er zijn grenzen.

Zo ook wat korter geleden, we hadden een baboe bakfiets waarvan de spaken in het achterwiel braken.
Nu zit er hier een fietsenzaak om de hoek dus ik denk haal daar even een zakje spaken en nippels.
Was gewoon 30 euro duurder dan online bestellen.
Dit inderdaad! Meest recente voorbeeld: wilde nieuw handgereedschap hebben (tangen, schroevendraaiers van een gereonommeerd merk).

Bauwmakrt totaal: 135 euro
Online: 76 euro

Kijk, ik wil er prima wat meer voor betalen. Ben tenslotte in de bouwmarkt zelf geweest om het gereedschap even te voelen. Maar ik ga niet 77% meer betalen voor "even voelen". Als het 10 of misschien 20% was geweest, ja misschien. Maar soms is het verschil echt gek.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:25

[...]
Geen kommer en kwel? Ik snap niet wat mensen aan nóg een soort Action hebben. Ken de Kik uit Duitsland, echt alleen maar troep tegen spotprijzen. De plasticgeur komt je tegemoetwaaien.
Rommel, kledingrekken ongesorteerd, dat soort taferelen.

Drama voor het milieu ook, dit soort winkels.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Paar keer naar Westfield geweest en op zich er goed kunnen slagen(bijv Wintejras van 300 voor 50). Wel is het er ook in de winter ontzettend warm, laat je jas dus in de auto en het viel me op dat bepaalde groepen massaal hun kinderen dumpte bij de gratis opvang om zelf een leuk dagje uit te hebben...

Wie zich echt eens wil verbazen moet eens naar de Amsterdam The Style Outlets gaan (let wel, het zit niet eens in Amsterdam). Elke dag tot 20:00 open, als je daar doordeweeks in de avond heen gaat dan heb je grote kans dat je de zo goed als alleen bent in die hele outlet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:52

Metalfreak

Hoije woh!

Rev! schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:51:
Wie zich echt eens wil verbazen moet eens naar de Amsterdam The Style Outlets gaan (let wel, het zit niet eens in Amsterdam). Elke dag tot 20:00 open, als je daar doordeweeks in de avond heen gaat dan heb je grote kans dat je de zo goed als alleen bent in die hele outlet
Dat is in Roermond niet heel veel anders. Het is op fietsafstand, dus als ik iets wil hebben ga ik het liefst even na 18:00 er naartoe, maar dan vind ik het soms zelfs ongemakkelijk als er verder helemaal niemand in die winkel is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
Malfoi schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:44:
[...]

Geen kommer en kwel? Ik snap niet wat mensen aan nóg een soort Action hebben. Ken de Kik uit Duitsland, echt alleen maar troep tegen spotprijzen. De plasticgeur komt je tegemoetwaaien.
Rommel, kledingrekken ongesorteerd, dat soort taferelen.

Drama voor het milieu ook, dit soort winkels.
Het kan voor sommige bevolkingsgroepen nooit te goedkoop zijn.
Je kan van te voren wel inschatten wie er komen.
Dat goedkoop duurkoop is hebben ze geen boodschap aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:29
Mensen zijn niet verslaafd aan discount mensen hebben niet zo veel centjes...

De Action verdient de Nobelprijs voor het in leven houden van miljoenen Europeanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Dat is in Roermond niet heel veel anders. Het is op fietsafstand, dus als ik iets wil hebben ga ik het liefst even na 18:00 er naartoe, maar dan vind ik het soms zelfs ongemakkelijk als er verder helemaal niemand in die winkel is.
Ja, het wordt soms een beetje ongemakkelijk inderdaad als je daar als enige rondloopt, je kan er dan wel extreem efficiënt shoppen, wat wel fijn is als mijn dochter weer eens nieuwe schoenen nodig heeft, in 45 min kan ik klaar zijn (2x 10 min reizen, 25 min shoppen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

Bij mij lokaal in tilburg hebben we ook al een 'normal' winkel. Beetje een kruising tussen een action en een kruidvat IMHO. Op zich wel leuke marketing.... Hoe maak je jezelf speciaal? Door te zeggen dat je normaal bent....

https://www.normal.nl/
Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels