Ik kies voor de oplossing een grotere buffer aan saldo te laden voor af en toe een busreis als ik toch voor een treinreis op het station moet zijn. Want ik heb een hekel aan dingen met een smartphone te doen - en helemaal om dingen in een app te doen - die ook op een andere manier kunnen. Ik vind smartphones best wel ondingen die ik zo weinig mogelijk gebruik. Als Fairphone geen Fairphone was geweest die ik wou steunen en zij helaas niet kozen voor FairPCs, FairTabs, FairBoard, FairGPU, had ik nog veel langer gewacht met het kopen van een smartphone dan 2015, toen ook ik voor de bijl ging door de aankoop van mijn vorige, eerste smartphone.Valorian schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:08:
@FairPCsPlease
Wat voor jou een oplossing lijkt: je kan ook kaartjes kopen online, met mobiel. Dan heb je geen print nodig, geen milieubelasting, geen vooraf te laden saldo et cetera. Geen sigarenwinkel-stank. Je ontvangt de e-ticket dan in de app die je scant bij de poortjes.
NB: Je moet helaas wel de app installeren, want waar je tot voor kort een scanbare PDF met QR kreeg doen ze dat nu niet meer...
[ Voor 13% gewijzigd door FairPCsPlease op 05-02-2025 18:54 ]