Gonadan schreef op zondag 2 oktober 2016 @ 09:23:
[...]
Maar ik herken wat je zegt. Laatst nog met een schoenenverkoper over gehad. Ze horen tegenwoordig allemaal bij een overkoepelende keten of leverancier die de regels bepaalt. Voorraad was vroeger drie per maat, tegenwoordig maximaal één. De rest moet dan online besteld worden of nageleverd. Ze gaan er gewoon vanuit dat de consument dat prima vindt. Voor velen geldt dat vast, maar ik ga naar de stad omdat ik iets wil passen en direct mee wil nemen. Anders kan ik het net zo goed meteen online in meerdere maten bestellen en de rest terug sturen.
Een schoenenzaak in gaan om de schoenen daar online te bestellen vind ik de doodsteek van de schoenenzaak. Anderzijds: de laatste keer in een schoenenzaak paste ik schoenen, die bleken net 1 maat te klein. De grotere maat moest besteld worden, maar was een zekere verkoop. Dat werd door het personeel geweigerd.
Dus zo gedwongen het paar maar online gekocht. Ik snap dat klanten na een bestelling soms zaken laten zitten met de bestelling. Een kleine aanbetaling voorkomt dit vaak al. In dit geval wilde ik de schoenen volledig vooraf betalen in de winkel, mits ze ze zouden bestellen. Maar helaas: NEE was het antwoord.
Sowieso een echte fysieke winkel in gaan en vervolgens een verkoper hebben die alles alleen online kan bestellen ook. Nadeel van online bestellen is dat als je een schoenen of kledingmerk niet kent, je toch vaak 2 of 3 stuks moet bestellen om een juiste maat te vinden. Busjes in de straat, zaken moeten retourneren etc., liever niet. Er is een zaak die online overal bij zet of het groot of klein valt. Daar zouden veel online shops wat mee moeten kunnen doen. De fysieke zaken waar ik graag kwam en kon passen zijn intussen gesloten/verdwenen of naar online overgegaan.
T-shirts in grotere maten kopen in de stad is kansloos. Tegenwoordig bestel ik standaar bij Giraff die wel grote maten verkoopt. Aan dit merk gekomen...ja door mijn laatste fysieke kledingzaak waar ik graag kwam, voor deze naar een andere stad verhuisde. In die tijd kocht ik mijn Giraff shirts voor meer geld expres wel in de fysieke winkel in de hoop dat deze kon overleven op de extra marge. Maar helaas. Vele andere kochten online wat ze daar goedkoper vonden. En weer een zaak weg.
Juist kleding wil ik passen in een winkel. Online vind ik hiervoor vreselijk. Het ziet er vaak anders uit, past niet of is van een kwaliteit die je niet lang houdt ondanks de prijs.
Waar moet het heen!
[
Voor 11% gewijzigd door
ucsdcom op 23-01-2025 08:47
]