De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 149 150 Laatste
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Filthypagan schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:07:
[...]

Ik opperde het idee niet als prioriteit tov de staatskas maar als oplossing voor het algemene probleem in deze thread.

Persoonlijk ben ik voorstander van het verhogen van de staatsschuld om vervolgens dat geld te investeren zoals Noorwegen. Daar zou makkelijk 2-3% uit kunnen komen om de lening terug te betalen. Als je het geld eenmaal hebt terugbetaald kan de rente vervolgens worden uitgegeven aan ideeën zoals dit.
We lenen dus geld om andere leningen mee af te lossen, en daar houden we dan geld aan over ?
Hoe zie je dat voor je ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Filthypagan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-06 13:03
heuveltje schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:42:
[...]

We lenen dus geld om andere leningen mee af te lossen, en daar houden we dan geld aan over ?
Hoe zie je dat voor je ?
Geld verdisconteerd ongeveer met 7% per jaar. Dat is ongeveer gelijk aan de gemiddelde etf returns . Nederland kan echter obligaties uitgeven a 3% +-.

Je kan dus geld lenen à 3%, investeren à 7% en het verschil gebruiken om af te lossen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 09:55

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we weer terug naar waar het topic om draait? "De zonsondergang van fysieke winkels"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 20:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:40:
[...]

Ben er weer heen gegaan (Douglas), en nu wat meer assertief op de man af gevraagd of je kon ruiken, en dat kon heb ook geroken. Waren bijna allemaal parfum die testflacons, ook paar eau de toilette (maar niet heel goed gekeken). De dame zei dat aftershave niet te ruiken valt bij hen.
Was er dan ook geen parfum o.i.d. van dezelfde geur beschikbaar? Daar kan je de geur veel beter van testen en ik snap dat ze niet alle verdunningen tegelijk open hebben staan.
(Easy de) Parfum, toilette en cologne hebben in feite dezelfde geurstoffen maar steeds meer verdund, en aftershave bevat verreweg het minst (is meer voor ontsmetten).

Dat is wel een reden waarom dat soort winkels nog veel bestaan denk ik, geuren wil je toch ruiken en vergelijken. En het is toch ook een beetje een luxeproduct wat je als cadeautje haalt of zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 149 150 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels