De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste
Acties:

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20:07
spijkerhoofd schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:36:
[...]

Het is een lange termijnsvisie, maar inzetten op een forse bevolkingskrimp richting de 14 miljoen mensen via natuurlijk verloop en stoppen met 75% van de arbeidsmigranten.
Minder arbeidsmigranten kan alleen als we van boven af op gaan leggen wat mensen moeten gaan doen. Een groot deel van de arbeidsmigranten zijn nodig omdat onze eigen mensen die opleidingen niet doen. Zonder arbeidsmigranten stort het internet direct in.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:18
R_Zwart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:39:
[...]

Niks mis met die keukens. Echt niet minder dan keuken die duurder zijn. Die zijn juist beter dan de kasten e.d. die ze verkopen. Een IKEA keuken gaat makkelijk 15 jaar of langer mee. Zo'n Pax kledingkast niet als ik zie hoe die in elkaar zitten.
Niet geheel mee eens, de kasten en apparaten zijn van redelijke kwaliteit, het blad niet, dat is van geperst hout, ik heb liever een stenen blad.

• spijkerhoofd
R_Zwart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:40:
[...]

Minder arbeidsmigranten kan alleen als we van boven af op gaan leggen wat mensen moeten gaan doen. Een groot deel van de arbeidsmigranten zijn nodig omdat onze eigen mensen die opleidingen niet doen. Zonder arbeidsmigranten stort het internet direct in.
Op wat voor manier stort het internet meteen in? En ik zeg niet alle migranten, maar wel voor 75% want die werken in slachthuizen, warehouses, en kassen, en deze branches kun je prima naar het buitenland brengen waar het goedkope arbeid woont. Voor de echt essentiele banen kunnen we deze mensen nog hierheen halen. Je kan natuurlijk ook de mensen een goed salaris geven zodat vanzelf meer Nederlanders het werk gaan doen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:33:
[...]

16 a 14 miljoen inwoners, daar komt het vanzelf van, we fokken niet meer genoeg (nouja bepaalde groepen wel ;) ) en in 2050 gaat generatie X dood voor n deel.
offtopic:
Het CBS, die eigenlijk al decennia lang de toekomstige migratie onderschat, heeft zelfs het idee van bevolkingskrimp in de uiterste scenarios losgelaten, ze gaan er nu gewoon vanuit dat bevolking in Nederland iig tot 2070 blijft doorgroeien: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingsgroei/toekomst

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:28
R_Zwart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:39:
Zo'n Pax kledingkast niet als ik zie hoe die in elkaar zitten.
offtopic:
Ik weet niet wat jij met je klerenkast doet maar zolang je hem niet uit elkaar haalt staat een Pax kast 30 jaar later nog steeds kan ik uit ervaring vertellen. :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
R_Zwart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:40:
[...]

offtopic:
Eens dat het een probleem is, tegelijk je moet wel concurreren tegen Indiërs die hier grootschalig heen worden gehaald en die beter aansluitende opleidingen hebben dan de Nederlandse en die minder belasting hoeven te betalen. We hebben een probleem met wat Nederlanders willen doen, maar het wordt ook wel door beleid in stand gehouden ook. Philips vroeger deed gewoon vervolgopleidingen voor mensen uit de HTS bijvoorbeeld, waarom zou een bedrijf dat nu doen, met HBO die twijfelachtig aansluit, en je ook gewoon een Indiër kan halen?

• spijkerhoofd
hoevenpe schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:50:
[...]
offtopic:
Ik weet niet wat jij met je klerenkast doet maar zolang je hem niet uit elkaar haalt staat een Pax kast 30 jaar later nog steeds kan ik uit ervaring vertellen. :)
Ik heb de pax kast eens uit elkaar gehaald vanwege een verhuizing en weer opgebouwd, de kast ziet er nog steeds stevig uit en kan nog decennia mee. Je moet er alleen niet mee gooien natuurlijk... De boekenkast Billie is trouwens ook van goede bouwkwaliteit.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Sissors schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:52:
[...]
offtopic:
Eens dat het een probleem is, tegelijk je moet wel concurreren tegen Indiërs die hier grootschalig heen worden gehaald en die beter aansluitende opleidingen hebben dan de Nederlandse en die minder belasting hoeven te betalen. We hebben een probleem met wat Nederlanders willen doen, maar het wordt ook wel door beleid in stand gehouden ook. Philips vroeger deed gewoon vervolgopleidingen voor mensen uit de HTS bijvoorbeeld, waarom zou een bedrijf dat nu doen, met HBO die twijfelachtig aansluit, en je ook gewoon een Indiër kan halen?
OT:

tJa want een technische opleiding is wat we nodig hebben, maar men gaat mens-en maatschappij opleidingen doen? Dat? Nou rond 1978 was het zo van " ga scheikunde doen en ze staan je op te wachten met de rolls als je de bul hebt". Nou als je dat dan gedaan had in 1983 bleek het toch tegen te vallen.
Maar ben het eens dat de Indiers die hierheen komen, goeie opleiding hebben en intelligent zijn, en de mooiste banen (en woonwijken) wegkapen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De migratiediscussie mag stoppen hier. Die gaat te ver offtopic van fysieke winkels af.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels