De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:33

sapphire

Die-hard pruts0r

VirinR schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:48:
[...]

Het was een spontane aankoop. Pas toen ik de sets zag in de winkel, dacht ik: 'Deze moet ik hebben'. :D LEGO sets die ik wil hebben, staan in Brickwatch maar dat was dus niet het geval voor deze vier. Daarnaast vond ik de prijs al schappelijk genoeg en de medewerkers hadden mij erg goed en vriendelijk geholpen met andere vragen (wat ik lang niet van andere winkels kan zeggen).

Daarnaast: ik zou het ook jammer vinden als er helemaal geen LEGO winkels zijn. Er zijn maar 3 LEGO winkels in Nederland dus dat is al erg weinig.
Legowinkels met kinderen dat is oprecht feest!

Super(kind)vriendelijke medewerkers, vaak leuke dingen te doen voor ze zoals een speurtocht waarna ze een minifig mogen uitzoeken of wat kleins bouwen wat ze mogen uitzoeken. Super leuk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Geen idee welke vreter je hebt, maar bol.com staat er vol mee.
Anders gamma/karwei de grootste kans. Maar voor je gaat fietsen zou ik ze even bellen. Dan weet je of je enkel een workout doet of daadwerkelijk hebt wat je zoekt.
Goede tip van de Gamma. Dat ze het op bol.com hebben ga ik zeker vanuit, maar ik ga stap liever op de fiets dan dat ik een CO2-uitstotend busje moet laten voorrijden speciaal voor een vochtvreter en dan ook nog moet plannen wanneer ik daar thuis voor moet blijven. Lang leve de fysieke winkels, zou ik willen zeggen in tegenstem tegen de titel van het topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40
FairPCsPlease schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Goede tip van de Gamma. Dat ze het op bol.com hebben ga ik zeker vanuit, maar ik ga stap liever op de fiets dan dat ik een CO2-uitstotend busje moet laten voorrijden speciaal voor een vochtvreter en dan ook nog moet plannen wanneer ik daar thuis voor moet blijven. Lang leve de fysieke winkels, zou ik willen zeggen in tegenstem tegen de titel van het topic!
Waar je bij een bol.com ook voor moet oppassen is dat iemand je niet de spullen van de Action verkoopt voor een meerprijs. Koop je alsnog hun vochtvreter navulling.

Laatst bij Radar een aflevering over survival pakketen die ze online hadden besteld.
De vakkenvullende puber herkende bij elk pakket wel merkloze spullen die ze bij de Action verkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:26
Op bol.com Plaza zit veel spullen (al dan niet dropshipped) van aliexpress. Toevallig gisteren wat kettingspray gekocht bij de action, ook via bol te krijgen. De fysieke winkel heeft bestaansrecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqLJ24s5ag-2uhx04jICtye5V80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6z682zyEdYHtssAyy2fwqTRg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 110% gewijzigd door Scheurbuik op 16-02-2025 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Scheurbuik schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:47:
Op bol.com Plaza zit veel spullen (al dan niet dropshipped) van aliexpress. Toevallig gisteren wat kettingspray gekocht bij de action, ook via bol te krijgen. De fysieke winkel heeft bestaansrecht

[Afbeelding]
Ik was gisteren toevallig aan het zoeken naar kattenbakvulling, bij Bol minstens 10 euro duurder voor de zak die we altijd kopen dan in de fysieke winkel waar we deze normaal altijd kopen. Voor beide hoeveelheden (10 en 25 kg).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25
emeralda schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:00:
Mensen zijn niet verslaafd aan discount mensen hebben niet zo veel centjes...

De Action verdient de Nobelprijs voor het in leven houden van miljoenen Europeanen.
En toch zorgt de Action er bij 83% van de mensen die er binnenlopen voor dat ze veel meer uitgeven dan de bedoeling was. Weliswaar niet aan het product waar ze voor kwamen, maar wel al alle dingen die ze niet nodig hebben maar 'te goedkoop zijn om te laten liggen'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
Scheurbuik schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:47:

[Afbeelding]
11 euro, gratis verzending.

1,99 euro bij de action
6,95 verzendkosten
48 cent commissie
9,42 totaal

Moet het nog in een doosje, tape erom... dat ligt niet aan online vs offline, maar vanwege het feit dat je bij Bol artikelen altijd incl verzendkosten aanbiedt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
emeralda schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:00:
Mensen zijn niet verslaafd aan discount mensen hebben niet zo veel centjes...

De Action verdient de Nobelprijs voor het in leven houden van miljoenen Europeanen.
Zullen we dan ook afspreken dat we hier op het forum durfinvesteerders die bedrijven waar ze in investeren volstouwen met schulden om vervolgens zelf dat geld naar zich toe te sluizen geweldige mensen vinden voor het in leven houden van miljoenen Europeanen?

(https://www.nu.nl/economie/6317599/action-leent-bijna-18-miljard-euro-om-aandeelhouders-te-belonen.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Frame164 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:25:
[...]

Zullen we dan ook afspreken dat we hier op het forum durfinvesteerders die bedrijven waar ze in investeren volstouwen met schulden om vervolgens zelf dat geld naar zich toe te sluizen geweldige mensen vinden voor het in leven houden van miljoenen Europeanen?

(https://www.nu.nl/economie/6317599/action-leent-bijna-18-miljard-euro-om-aandeelhouders-te-belonen.html)
Dat is vooral een truc om zo weinig mogelijk belasting te hoeven betalen. Het terugkopen van eigen aandelen is verkapt divident uitkeren, maar dan wel belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De laatste stuiptrekkingen van de Mirage Retail Group;
Miniso zit in onderpand bij enkele investeerders, mogelijk Witteveen zelf.

Dat zal dus snel losgemaakt worden en verkocht worden.
Loopt blijkbaar wel (ik snap overigens niets van dit soort winkels).

https://www.rtl.nl/nieuws...isen-groeiparel-miniso-op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:13
Vandaag heeft een fysieke winkel mij gered.

Ik had een printer nodig. Werd vandaag geleverd door bol. Maar er zat geen USB kabel bij! Fuck you Europese Unie! Grote paniek alle kasten opengetrokken.
Toen ben ik maar op de fiets gestapt en ergens in het winkelcentrum was er nog 1 klein winkeltje dat kabels verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
Frame164 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:25:
[...]

Zonder durf investeerders was Action nooit zo snel gegroeid...
Action is trouwens één van de weinige winkels die de prijzen heeft verlaagd. Ze kennen hun doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14
emeralda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:54:
Toen ben ik maar op de fiets gestapt en ergens in het winkelcentrum was er nog 1 klein winkeltje dat kabels verkocht.
Een beetje grote kruidvat o.i.d. heeft vaak ook wel allerhande kabeltjes. Maar als echte tweaker heb je toch wel een verhuisdoos vol met in onbruik geraakte kabels, juist voor dit soort momenten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

emeralda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:54:
Vandaag heeft een fysieke winkel mij gered.

Ik had een printer nodig. Werd vandaag geleverd door bol. Maar er zat geen USB kabel bij! Fuck you Europese Unie! Grote paniek alle kasten opengetrokken.
Eh, je weet dat die dingen tegenwoordig zo normaal zijn dat ze bij de supermarkt, bouwmarkt en action voor een paar euro worden verkocht?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

emeralda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Action is trouwens één van de weinige winkels die de prijzen heeft verlaagd. Ze kennen hun doelgroep.
Je doet net of het positief is...

Ik zie heel de Action en vergelijkbare chinese-meuk-winkels als schadelijk.

Dat zijn nou scenarios waar ik zomaar iets zie in die importtarieven en/of vervoersbelastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
emeralda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Prima dat Action zo snel is gegroeid. Daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij er om dat durfinvesteerders, en dan vooral degene die hun bedrijven volladen met schulden, door veruit de meeste mensen (ook op dit forum) als paria's van de maatschappij worden gezien, maar zodra mensen uit diezelfde maatschappij er een koopje kunnen halen vindt men het ineens geen probleem meer. Maar we kunnen de reacties al voorspellen als Action nog een keer wordt volgeladen met schulden en ze het vervolgens niet meer redden. Dan zijn die investeerders opeens de boemannen.

Dat ze de prijzen hebben verlaagd is trouwens een symptoom van hetzelfde: durfinvesteerders hebben diepe zakken en kunnen prijzen omlaag gooien totdat ze de concurrentie uit de markt hebben gedrukt. Ik hoop dat je niet werkelijk denkt dat ze de prijzen verlagen omdat ze hun klanten zo lief vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Frame164 op 19-02-2025 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Dat zijn nou scenarios waar ik zomaar iets zie in die importtarieven en/of vervoersbelastingen.
Grootste deel van assortiment action is tegenwoordig gewoon een vast assortiment aan schoonmaakspul, snoep, drinken, kleding, klusspul en andere artikelen.
Meestal 1 a 2 gangpaden met seizoensspul wat wisselt.
Grootste deel gewoon (A)merk artikelen die altijd voorradig zijn/aangevuld worden.

Een "die grenze" of "shein" is meer rommel wat dagelijks wisselt naar wat ze kunnen krijgen. Die status is de action allang kwint.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
[...]

Er zijn mensen die van 1000 euro in de maand moeten rondkomen. Zeg maar een vliegticket New York voor de gemiddelde Tweaker ;) Die willen soms ook een koekenpan of rugzak voor hun kinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

emeralda schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Er zijn mensen die van 1000 euro in de maand moeten rondkomen. Zeg maar een vliegticket New York voor de gemiddelde Tweaker ;) Die willen soms ook een koekenpan of rugzak voor hun kinderen.
Dat zegt niet dat de chinese rommel die de wereld overspoelt de oplossing daarvoor is. Sterker nog; m.i. versterkt het dat alleen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
[...]

Action zie ik eigenlijk niet eens als schadelijk. Je kunt ervanuit gaan dat daar gewoon goedgekeurd spul ligt, een action kan het echt niet hebben als er na onderzoek uitkomt dat hun HDMI kabels cadmium bevatten en zwaar giftig zijn. Chinese-meuk-winkels is een ander verhaal.... Niet meer als logisch dat daar nu discussie over ontstaat of we dat wel moeten willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Action zie ik eigenlijk niet eens als schadelijk. Je kunt ervanuit gaan dat daar gewoon goedgekeurd spul ligt, een action kan het echt niet hebben als er na onderzoek uitkomt dat hun HDMI kabels cadmium bevatten en zwaar giftig zijn. Chinese-meuk-winkels is een ander verhaal.... Niet meer als logisch dat daar nu discussie over ontstaat of we dat wel moeten willen.
Ik zie merken als Sologic, Fresh 'n' Rebel. 77 huishoudelijke artikelen voor onder een euro.
Ik maak me sterk dat de sociale en milieu-impact de kostprijs van de artikelen overstijgt. En ook nog eens de Chinese economie stimuleert.

Nu zal dat bij andere winkels ook best het geval zijn, maar niet iets waar ik erg blij van word. Ik zou dat best schadelijk willen noemen eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik zie merken als Sologic, Fresh 'n' Rebel. 77 huishoudelijke artikelen voor onder een euro.
Ik maak me sterk dat de sociale en milieu-impact de kostprijs van de artikelen overstijgt. En ook nog eens de Chinese economie stimuleert.

Nu zal dat bij andere winkels ook best het geval zijn, maar niet iets waar ik erg blij van word. Ik zou dat best schadelijk willen noemen eerlijk gezegd.
Partijhandel ten top. Fresh en rebel is overigens een nederlands merk.... Denk dat er een partijtje overstock naar action is geschoven.

Gaat er meer om dat ookal is het Sologic of wat voor merk dan ook. Action gaat niet zomaar spul zonder enige certificering in de winkels gooien. Bij chinese-meuk-winkels is daar (nog) geen enkele controle op. En wie gaat jou dan garanderen dat die knuffel van 99 cent niet vol zit met rotzooi die je net aan je kinderen hebt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMetdePet1234
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-04 00:24
Plantenvoeding 1,89/l bij de Action, 15,16/l bij de AH.

Of het nou naar China gaat of naar de kapitalistische graaiers van de AH, maakt in mijn ogen weinig verschil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JanMetdePet1234 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:01:
Plantenvoeding 1,89/l bij de Action, 15,16/l bij de AH.

Of het nou naar China gaat of naar de kapitalistische graaiers van de AH, maakt in mijn ogen weinig verschil.
Zonder specifieke artikelen te willen beoordelen...

Als (als!) 15 euro de reële prijs is waarbij er geen Oeigoeren over de kling gejaagd worden, niet eindeloos verontreiniging de lucht in gaat en er geen autoritair regime mee overeind mee wordt gehouden maakt dat wel degelijk uit.

De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen. Maar als de laatste weken iets tonen is het wel dat we onze ziel aan de duivel hebben verkocht. En daar gaan we inmiddels wat zure vruchten van plukken.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:26
_JGC_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 23:24:
[...]

11 euro, gratis verzending.

1,99 euro bij de action
6,95 verzendkosten
48 cent commissie
9,42 totaal

Moet het nog in een doosje, tape erom... dat ligt niet aan online vs offline, maar vanwege het feit dat je bij Bol artikelen altijd incl verzendkosten aanbiedt.
Zeker deels waar dat verzendkosten een van de redenen is dat lage prijs artikelen bij de winkel interessant zijn. Al koopt die firma het natuurlijk niet bij de action in (die heeft ook marge op die 1.99, dus inkoop voor hun zal eerder rond de euro zijn). Verzending kost voor bulk geen 6.95 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Zonder specifieke artikelen te willen beoordelen...

Als (als!) 15 euro de reële prijs is waarbij er geen Oeigoeren over de kling gejaagd worden, niet eindeloos verontreiniging de lucht in gaat en er geen autoritair regime mee overeind mee wordt gehouden maakt dat wel degelijk uit.

De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen. Maar als de laatste weken iets tonen is het wel dat we onze ziel aan de duivel hebben verkocht. En daar gaan we inmiddels wat zure vruchten van plukken.
Even snel googlen leert dat het bij de AH pokon voeding betreft, welke je gemakkelijk voor de helft minder bij een degelijk tuincentrum kunt vinden. Voor de AH is het een gemaksproduct, niet hun broodwinning. Beetje hetzelfde met batterijen..... je kunt het maar nodig hebben, en een AH zit altijd wel in de buurt. Je betaald er alleen de hoofdprijs voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

stylezzz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Even snel googlen leert dat het bij de AH pokon voeding betreft, welke je gemakkelijk voor de helft minder bij een degelijk tuincentrum kunt vinden. Voor de AH is het een gemaksproduct, niet hun broodwinning. Beetje hetzelfde met batterijen..... je kunt het maar nodig hebben, en een AH zit altijd wel in de buurt. Je betaald er alleen de hoofdprijs voor. :)
Weet ik niet. Die E3,79 per 250 ml is de adviesprijs van Pokon zelf, en die houden veel winkels dan ook aan. Soms zelfs nog iets duurder, maar veel goedkoper zie ik zo gauw niet. Online bij BOL kost dit spul overigens ruim het dubbele...: https://www.bol.com/nl/nl...l-water/9300000023656424/

En bij de Karwei heb je voor E4,39 de dubbele hoeveelheid...

https://www.karwei.nl/ass...-voeding-500-ml/p/B140640

Ik denk sowieso dat er gigantische marges op dit soort spul zitten, de kostprijs voor de fabrikant lijkt mij een paar dubbeltjes, hooguit. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 19-02-2025 19:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Fiber schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Weet ik niet. Die E3,79 per 250 ml is de adviesprijs van Pokon zelf, en die houden veel winkels dan ook aan. Soms zelfs nog iets duurder, maar veel goedkoper zie ik zo gauw niet. Online bij BOL kost dit spul overigens ruim het dubbele...: https://www.bol.com/nl/nl...l-water/9300000023656424/

Ik denk sowieso dat er gigantische marges op dit soort spul zitten, de kostprijs voor de fabrikant lijkt mij een paar dubbeltjes, hooguit. O-)
Oh zeker... het is maar een mengseltje van wat stoffen om een plant te laten groeien, geen raketbrandstof. Maar pokon heeft toch zeker een soort merkwaarde bij veel mensen..... nu zou ik niet zo snel een fles van dat spul halen bij de AH, ik wist eigenlijk niet eens dat ze het verkochten. Eigenlijk zou ik ook niet aan de action denken als ik een fles plantenvoeding nodig heb.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

alienfruit

the alien you never expected

Het is al erg moeilijk om personeel te vinden die in de fabrieken willen werken waardoor de salarissen zijn de laatste jaren flink omhoog gegaan. Maar nu de wereldwijde economie terugvalt wordt het moeilijker en moeilijker. Genoeg personeel in China die voor Chinese begrippen een mooi salaris krijgen. Wij betalen onze medewerkers een goed salaris. Het grootste probleem blijft ook dat de gemiddelde westerse klant (1) alles zo goedkoop mogelijk wil (2) erg laat betalen en soms helemaal niet betalen (3) niet voor verzending wil betalen. Maar wel willen dat je aan een hoop westerse certificaties voldoet maar er niet voor willen betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 19-02-2025 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Fiber schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:55:
[...]

De kosten zitten dan ook niet in het product zelf maar in wat je moet doen om het van de fabriek waar het in grote hoeveelheden wordt gemaakt in kleinverpakking bij de retailers te krijgen. Iedere stap in die keten zal een normale marge maken. De fabrikant verdient uiteindelijk maar een paar cent per 500ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]
ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:09:
We gaan het zien. Maar imho krijg ik gewoon een Panasonic MT920 in een Citizen zakje via AE.
Ik heb idd een originele Panasonic MT920 (met het juiste lipje eraan) ontvangen via AE.
Voor €12 (inclusief verzendkosten). Levertijd was ca. 14 dagen.

Het zat zelfs in het originele Citizen/Japan doosje met japanse (en engelse) gebruiksaanwijzing.
Inmiddels ook al ingebouwd en het horloge werkt weer prima.

De accu/capacitor die er uit kwam was echt letterlijk identiek. Zelfde label, zelfde sticker, zelfde productielocatie ("Made in Indonesia")

Enige verschil was dat de oude nog slechts 0,7V mat en de nieuwe 3,2V (gemeten terwijl 'ie in het horloge zat)
M.a.w. het horloge loopt weer prima. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:10
Voor mijn auto wilde ik een bumperbeschermer voor de achterbumper hebben. Ik had hem al op Amazon gezien. Maar ik was zaterdag toch in de buurt van een grote automaterialenwinkel, dus ik dacht zoiets van laat ik hun eens een kans geven.
In de schappen zag ik vooral veel poetsspullen, verfspuitbussen, ruitenwissers, etc. Maar geen bumperbeschermer.
Daarom sprak ik een medewerker aan en die keek alsof hij nog nooit van een dergelijk product had gehoord. Gelukkig was het geen moeite om het op computer op te zoeken, maar helaas, het zat niet in hun assortiment.
Het advies luidde: misschien kunt u het wel bij een webwinkel bestellen.......tsja, dan vraag je er ook om dat klanten wegblijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:55
We gingen naar This is Holland (Amsterdam), don't ask. Met de auto. Dat kostte zo'n €8 aan parkeren. We besloten om eens inkopen te doen bij de Bijenkorf, dus zijn we met de auto naar de bijbehorend parkeergarage (Q-Park) gegaan. €14,75 voor 1u en 5m parkeren. 8)7

Dat doen we dus niet meer. Zo jaag je mensen wel weg uit het centrum. Normaalgesproken pak ik altijd p+r, maar voor een uurtje vond ik het niet nodig én ik wilde zware artikelen (servies) kopen.
Regulier tarief
Per 15 minuten of een gedeelte hiervan € 1,60 - € 2,95
Maximaal dagtarief € 60,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59
Je kan ook buiten het centrum parkeren:
Regulier tarief
Maximaal dagtarief, zaterdag & zondag
€ 30,00
Maximaal dagtarief, maandag t/m vrijdag
€ 80,00
Per 17 minuten of een gedeelte hiervan
€ 3,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
jadjong schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:36:
Je kan ook buiten het centrum parkeren:

[...]
Ja, maar dat is op de Zuidas :D

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 01:53
Mawlana schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:57:

Dat doen we dus niet meer. Zo jaag je mensen wel weg uit het centrum. Normaalgesproken pak ik altijd p+r, maar voor een uurtje vond ik het niet nodig én ik wilde zware artikelen (servies) kopen.
Het is natuurlijk N=1 maar zou je, als je dit van te voren had geweten, elders je aankopen hebben gedaan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stylezzz
Wally2002 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:43:
[...]

Het is natuurlijk N=1 maar zou je, als je dit van te voren had geweten, elders je aankopen hebben gedaan?
Volgens mij is parkeren in amsterdam (en dan specifiek op of rondom de Dam) al sinds mensenheugenis gewoon duur. Als je jezelf daar anno 2025 nog door laat verrassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wally2002 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:43:
[...]

Ja, dan had ik het gewoon online besteld. Of bij de Bijenkorf in Rotterdam/Utrecht wanneer ik eens in de buurt was, daar hebben ze nog wel redelijke prijzen.
stylezzz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Volgens mij is parkeren in amsterdam (en dan specifiek op of rondom de Dam) al sinds mensenheugenis gewoon duur. Als je jezelf daar anno 2025 nog door laat verrassen :P
Ik ben wel wat gewend, maar deze prijs verraste me wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Mawlana op 25-02-2025 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Als je wil parkeren op een plek waar parkeerplekken schaars zijn dan kan je ook wel verwachten dat de prijs daartot in relatie is. De Mahlergarage die eerder is aangehaald is om eenzelfde reden op een werkdag zo'n €80 euro per dag.

Is dat erg? Mijns inziens niet, zeker niet bij parkeerplaatsen nabij een IC-station en de P+R mogelijkheden in de buurt. Als dat impact heeft op de bedrijfsvoering van de specifieke ondernemers in deze gebieden dan zitten ze wellicht niet op de juiste plek voor hun detailhandel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Mawlana schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:57:
We gingen naar This is Holland (Amsterdam), don't ask. Met de auto. Dat kostte zo'n €8 aan parkeren. We besloten om eens inkopen te doen bij de Bijenkorf, dus zijn we met de auto naar de bijbehorend parkeergarage (Q-Park) gegaan. €14,75 voor 1u en 5m parkeren. 8)7

[...]
Dat je überhaupt de garage inkwam, ik dacht dat daar altijd uren file voor stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Ik zou de Dam niet een 'fysieke winkelstraat' willen noemen, daar ga je niet voor je plezier met de auto heen.

Het probleem speelt veel meer bij winkelcentra in de periferie, waar de auto de vanzelfsprekende manier van winkelen is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 17:20
stylezzz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:59:
[...]

Partijhandel ten top. Fresh en rebel is overigens een nederlands merk.... Denk dat er een partijtje overstock naar action is geschoven.

Gaat er meer om dat ookal is het Sologic of wat voor merk dan ook. Action gaat niet zomaar spul zonder enige certificering in de winkels gooien. Bij chinese-meuk-winkels is daar (nog) geen enkele controle op. En wie gaat jou dan garanderen dat die knuffel van 99 cent niet vol zit met rotzooi die je net aan je kinderen hebt gegeven?
Action is niet heel veel anders hoor: als er klachten komen roepen ze een product terug, maar zo lang er niets is aangetoond gaat alles met minimale controle gewoon de winkels in.

https://www.productwaarschuwing.nl/tag/action/

En bijzonder is dat ze de waarschuwingen op hun eigen website vaak al snel nadat het uit de winkels verdwenen is weer weghalen van hun terugroep pagina. Niet zelden is die pagina leeg terwijl de schadelijke producten nog volop in omloop zijn.

https://www.action.com/nl...grijke-productinformatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
sjoerddebruin schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Dat je überhaupt de garage inkwam, ik dacht dat daar altijd uren file voor stond...
Lol... de laatste keer dat ik er kwam waren er nog steeds geen woningen van gemaakt. (stond ook geen dikke file o.i.d.) Blijft toch apart hoe dat zoveel mensen het liefst tot in de winkeletalage willen komen met hun auto. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met mijn auto in centrum amsterdam te willen parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sjoerddebruin schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Gisteren stond er rond het middaguur totaal geen file. Einde van de dag of weekend zal je mij zeker niet daar vinden. :P
hoevenpe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:27:
Ik zou de Dam niet een 'fysieke winkelstraat' willen noemen, daar ga je niet voor je plezier met de auto heen.

Het probleem speelt veel meer bij winkelcentra in de periferie, waar de auto de vanzelfsprekende manier van winkelen is.
Ik weiger zelf in het centrum te rijden. Het is dat m'n vrouw (Amsterdamse...) bereid was om daar te rijden. Na de parkeerkosten gezien te hebben is ze ook om: niet meer winkelen in A'dam centrum (met de auto). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
Zouden die parkeerkosten daar niet gewoon zo duur zijn omdat die parkinguitbaters zelf heel veel moeten betalen aan de stad om hun parking te "mogen" uitbaten?

Met die prijzen zou ik het al niet eens overwegen denk ik om het in een fysieke winkel daar te gaan kopen of ik zou met het OV gaan (als ik niet te veel nodig heb).

[ Voor 34% gewijzigd door Robinho96 op 25-02-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Robinho96 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:06:
Zouden die parkeerkosten daar niet gewoon zo duur zijn omdat die parkinguitbaters zelf heel veel moeten betalen aan de stad om hun parking te "mogen" uitbaten?

Met die prijzen zou ik het al niet eens overwegen denk ik om het in een fysieke winkel daar te gaan kopen of ik zou met het OV gaan (als ik niet te veel nodig heb).
Uiteraard. Dacht dat jij al die miljoenen in de zak van qpark verdwenen?

https://nos.nl/artikel/23...nten-ruim-miljard-euro-op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
stylezzz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Mwah, hier in België zijn de Q-park parkings in een bepaalde stad vaak wel een pak duurder dan degene die niet door hun worden uitgebaat. Dus bij ons zal het vooral aan Q-park liggen en in Nederland vooral aan de gemeenten/steden denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Robinho96 op 25-02-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38

Die garage is gebouwd door de Bijenkorf, die zullen nog steeds eigenaar zijn. Ik neem aan dat er afspraken zijn over de parkeerkosten. Maar blijkbaar kunnen die kosten nog verder omhoog.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:44
Ze hebben toch niet voor niks een ring om Amsterdam gelegd? Zodat je er met een boog omheen kan rijden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59
stylezzz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:10:
[...]

De eerste zin in de eerste alinea geeft het al aan, dit is enkel geld wat opgehaald wordt door parkeerbelasting van parkeren op straat of openbare parkeergarages zoals bijvoorbeeld Rotterdam er een paar van heeft. Niet de omzet van Qpark en haar concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:40:
[...]

De eerste zin in de eerste alinea geeft het al aan, dit is enkel geld wat opgehaald wordt door parkeerbelasting van parkeren op straat of openbare parkeergarages zoals bijvoorbeeld Rotterdam er een paar van heeft. Niet de omzet van Qpark en haar concurrenten.
Qpark zal ook niet van lucht bestaan en een percentage rekenen. Maar dat was niet het punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Locatie locatie locatie. Grond is nou eenmaal stervensduur in hartje Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:18
Locatie speelt een rol waarom mensen komen, maar het belangrijkste doel van hogere parkeertarieven is om het minder aantrekkelijk te maken om met de auto te komen. Dit moedigt aan om vaker gebruik te maken van P+R-locaties of het openbaar vervoer.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vind dit zelf altijd wel een fijne parkeergarage in Amsterdam, daar jaren dagelijks geparkeerd zonder problemen. Is ook Valet parking dus sleutel afgeven en je kan verder.

https://www.parkingdehoofdstad.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rev! schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:17:
Vind dit zelf altijd wel een fijne parkeergarage in Amsterdam
No way dat ik voor €7/uur m'n auto door een ander laat parkeren.

Te veel horror mee gemaakt met van die snelle jongens die wel ff je bolide voor je zullen parkeren. ;w

Kan me nog wel voorstellen dat je als welgestelde met je lease-Bentley hier gebruik van maakt. Maar Otto Normalverbraucher? No way. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:03

The Zep Man

🏴‍☠️

ehtweak schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:27:
No way dat ik voor €7/uur m'n auto door een ander laat parkeren.
No way dat ik vrijwillig met de auto de Amsterdamse binnenstad in ga. Daar gaat heel wat aan vooraf:

1. Moet ik echt in Amsterdam zijn?
2. Waarom zou ik met de auto gaan?
3. Is het echt nodig dat ik met de auto de binnenstad in rij?

En daar komt nog nummer 4 bovenop: is het echt nodig dat ik met de auto in de binnenstad van Amsterdam parkeer?

Altijd is het antwoord wel ergens "nee", waarna opvolgende vragen niet meer relevant zijn.

Voor een pretpark parkeer je je auto ook op de parkeerplaats daarbuiten. Je kan een autosafari doen in bijvoorbeeld Safaripark Beekse Bergen om het plaatselijke wild te aanschouwen, maar dan parkeer je de auto niet terwijl je onderweg bent. Hooguit stop je. Amsterdam als attractiepark is echt niet bijzonder in dit opzicht.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 27-02-2025 12:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Rev!
  • Niet online
Oh nou smaken verschillen, ik vond het ideaal ;). Zijn overigens mensen van 40~50 jaar, geen snelle jongens. Zal wel goed verdienen :+. Kans dat er wordt ingebroken is ook 0 want er zijn altijd mensen aanwezig, wat bij andere parkeergarage's wel anders is weet ik uit ervaring.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik parkeer ook met grote regelmaat in Amsterdam. Maar geen valet parking. Wil zelf bij de auto kunnen komen.

Geef met regelmaat cursussen in Amsterdam. Soms ook aan GGD Amsterdam, in dat geval sta ik langs de grachten.
Het zijn gewoon parkeerplaatsen. Alleen fietsen er tijdens inparkeren hinderlijk veel toeristen rakelings langs je af.

Maargoed.. OV is geen optie als je 6 reanimatie poppen en trainer AEDs bij hebt of spullen voor een andersoortige cursus.
Hooguit kort stoppen voor de deur, uitladen en dan naar een P+R. Maar dat vind ik teveel gedoe.

Parkeerkosten gaan gewoon op de factuur.

Helaas lopen ze wel ruim 200 miljoen achter met betalen. Amsterdam heeft betalingsachterstand van 200 miljoen euro bij ondernemers https://www.nu.nl/economi...euro-bij-ondernemers.html

Hoop dat dat eens opgelost wordt.

Overigens is Amsterdam gewoon een simpele stad, net als elk ander en geen attractiepark. Er is verrekte weinig te zien daar. Andere steden parkeer je toch ook? In Parijs en Praag zet ik hem ook in t centrum neer. Net als in Den Bosch en Tilburg. Hadden ze maar geen parkeerplekken moeten maken.(Praag is wel goedkoop)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis1812 op 27-02-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Je kan gewoon bij je auto, je rijdt de parkeergarage in en hun verplaatsen hem verder. Vind zelf rijden in Amsterdam ook niet bepaald spannend, maar ik kan me voorstellen dat je als je in een rustig dorp woont dat het allemaal te druk is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ruftman schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:59:
Voor mijn auto wilde ik een bumperbeschermer voor de achterbumper hebben. Ik had hem al op Amazon gezien. Maar ik was zaterdag toch in de buurt van een grote automaterialenwinkel, dus ik dacht zoiets van laat ik hun eens een kans geven.
In de schappen zag ik vooral veel poetsspullen, verfspuitbussen, ruitenwissers, etc. Maar geen bumperbeschermer.
Daarom sprak ik een medewerker aan en die keek alsof hij nog nooit van een dergelijk product had gehoord. Gelukkig was het geen moeite om het op computer op te zoeken, maar helaas, het zat niet in hun assortiment.
Het advies luidde: misschien kunt u het wel bij een webwinkel bestellen.......tsja, dan vraag je er ook om dat klanten wegblijven.
Ik moest googlen om te zien wat je precies bedoelde, maar het lijkt een nogal modelspecifiek product te zijn. En nog van aanzienlijk formaat ook. Niet zo gek dat een fysieke winkel dat niet zo op voorraad heeft liggen toch? Zou dat eerder bij een groothandel verwachten.

Een medewerker die meedenkt bij een wens voor een product wat ze zelf niet aanbieden is een reden om weg te blijven? Ik volg die redenatie niet. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
martwoutnl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:30:
Distributiecentrum Blokker in Geldermalsen vraagt uitstel van betaling aan volgens https://retailtrends.nl/n...-uitstel-van-betaling-aan Ze doen/deden naast Blokker ook Prenetal, Ahold en Medisana. Reden van uitstel is dat nieuwe eigenaar Blokker geen zaken meer met ze willen doen en daardoor te weinig omzet is. Distributiecentrum was al eerder een zelfstandig bedrijf geworden.

Edit: Volgens https://www.rtl.nl/nieuws...kker-geldermalsen-valt-om was Blokker 75% van de omzet. De andere bedrijven slechts goed voor 25%.
Update. Volgens retailtrends.nl komt er geen doorstart van het logistieke centrum. Er was nog wel een partij geïnteresseerd maar deze kwam er niet uit met de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Gonadan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Ik moest googlen om te zien wat je precies bedoelde, maar het lijkt een nogal modelspecifiek product te zijn. En nog van aanzienlijk formaat ook. Niet zo gek dat een fysieke winkel dat niet zo op voorraad heeft liggen toch? Zou dat eerder bij een groothandel verwachten.

Een medewerker die meedenkt bij een wens voor een product wat ze zelf niet aanbieden is een reden om weg te blijven? Ik volg die redenatie niet. :)
Ruitenwissers zijn bijvoorbeeld toch ook redelijk merkspecifiek? En je zou toch verwachten dat een automaterialenwinkel op zijn minst weet wat een bumperberschermer/bumperplaat is (er rijden toch meerdere auto's meer rond) en desnoods voor de klant bestellen.
Maar al met al heb ik het ding voor een paar tientjes bij Amazon besteld. En zo aanzienlijk is het niet van afmeting, ca: 8cm x 100 cm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ruftman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Ruitenwissers zijn bijvoorbeeld toch ook redelijk merkspecifiek? En je zou toch verwachten dat een automaterialenwinkel op zijn minst weet wat een bumperberschermer/bumperplaat is (er rijden toch meerdere auto's meer rond) en desnoods voor de klant bestellen.
Maar al met al heb ik het ding voor een paar tientjes bij Amazon besteld. En zo aanzienlijk is het niet van afmeting, ca: 8cm x 100 cm.
Wisserbladen zijn vaak voor een groot aantal modellen geschikt en nemen relatief weinig ruimte in. Daarnaast zijn het producten die je in principe elk jaar moet kopen en veel mensen doen dat op het laatste moment waardoor het voelt alsof het 'moet', dus kan je er lekker marge aan hangen.

Een bumperbeschermer is een onderdeel wat je in principe gewoon bij de auto krijgt en je alleen nodig hebt als je zonder had besteld of als hij beschadigd is geraakt. Niet echt een verbruiksvoorwerp.
Wat voor winkel was je eigenlijk? Want automaterialen is niet per definitie hetzelfde als fabrieksonderdelen, dus of je had mogen verwachten dat ze het kennen en kunnen bestellen kan ik wat lastig over oordelen zo.
Zo verwacht ik van een Halfords vrij weinig, van een Partspoint wel meer maar voor sommige dingen moet je gewoon echt naar een dealer/garage of online.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Gonadan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Wisserbladen zijn vaak voor een groot aantal modellen geschikt en nemen relatief weinig ruimte in. Daarnaast zijn het producten die je in principe elk jaar moet kopen en veel mensen doen dat op het laatste moment waardoor het voelt alsof het 'moet', dus kan je er lekker marge aan hangen.

Een bumperbeschermer is een onderdeel wat je in principe gewoon bij de auto krijgt en je alleen nodig hebt als je zonder had besteld of als hij beschadigd is geraakt. Niet echt een verbruiksvoorwerp.
Wat voor winkel was je eigenlijk? Want automaterialen is niet per definitie hetzelfde als fabrieksonderdelen, dus of je had mogen verwachten dat ze het kennen en kunnen bestellen kan ik wat lastig over oordelen zo.
Zo verwacht ik van een Halfords vrij weinig, van een Partspoint wel meer maar voor sommige dingen moet je gewoon echt naar een dealer/garage of online.
Ik weet niet of ik de winkelnaam mag noemen, maar het is landelijke keten met onder andere deze tekst (die toch wel verwachtingen schep) op de website:
-Wij leveren automotive onderdelen en gereedschappen. Dat is voor ons als ademhalen; het gaat vanzelf. Door onze jarenlange ervaring in de automotive branche werken wij met de beste leveranciers samen zodat u de grootste én beste keuze heeft. Ook uit ons assortiment exclusieve merken.
-Wij hebben meer dan 180.000 automaterialen op voorraad. Buiten deze grote voorraad kunnen wij meer dan 2.000.000 artikelen op bestelling leveren. Mochten we een onderdeel onverhoopt een keer niet op voorraad hebben? Geen probleem. Door ons grote netwerk en zeer goede leverafspraken die we hebben met leveranciers en fabrikanten kunnen wij u het artikel op tijd leveren.
-Assortiment is de basisvoorwaarde. Ons assortiment is breed en diep. Zodat u altijd het juiste product met de juiste prijs-kwaliteitverhouding kan bieden aan de automobilist. Of het nu gaat om het beste artikel, om een degelijk of betaalbaar product, u vindt het bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@ruftman met dergelijke beweringen zou ik er ook iets meer van verwachten inderdaad. Afhankelijk van de vestiging zijn er ook wel meer kritische reviews te vinden, dat zie je wel vaker bij dat soort zaken dat het heel erg van het lokale personeel afhangt hoe goed het te boek staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Ik wist niet dat Fource ook winkels had? Zie die busjes altijd wel rijden, maar winkels is nieuw voor mij :P

Die bumperbeschermers zijn voor hun geen primair assortiment. Ze doen vnml technische delen, en dan alleen voor courante auto's. Heb je een oude of exotische auto of moet je een onderdeel dat niet vaak stuk gaat heb je pech, moeten ze dat bestellen.

Bumperbeschermers zullen ze dus moeten bestellen, dikke kans dat je dan uitkomt bij Autosport Tepper. Die noemden we 25 jaar geleden al "backorder tepper". Elke week kwam er dan een fax binnen met de onderdelen die nog in backorder stonden met een datum waarop ze de container uit China verwachten. Elke week kwamen er wat regeltjes bij en als het dan eenmaal binnen was had je geen idee meer voor welke klant het was, want we waren al 3 bestelboeken verder (dat ging vroeger nog op papier en dan 1x per week telefonisch je bestelling doorgeven :D).
Die situatie is overigens nog steeds hetzelfde, maar nu geen wekelijkse fax maar een dagelijks CSV bestandje op de FTP server :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@_JGC_ LKQ heten die winkels volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gonadan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:43:
@_JGC_ LKQ heten die winkels volgens mij.
Was ze in het wild nog nooit tegengekomen, maar blijkt idd de nieuwe naam te zijn van Fource.

Maargoed, die busjes rijden door het hele land, komen 3x per dag bij de garages langs. Daar heb je een heel netwerk voor nodig en als je dan toch plaatselijk voorraad hebt kan je die winkel net zogoed openstellen voor particulieren.

Maargoed, zolang garages nog bij Fource/LKQ bestellen blijven die winkels wel bestaan en gaan ze niet onder.

Is alleen even afwachten of ze op lange termijn op kunnen tegen AAG/PartsPoint en Doyen/Autodistribution. Het is de race om de overnames, alle 3 nemen ze alles over wat maar omzet toevoegt, langzaam verdwijnen alle zelfstandige automaterialenbedrijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
_JGC_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:57:
[...]
Daar heb je een heel netwerk voor nodig en als je dan toch plaatselijk voorraad hebt kan je die winkel net zogoed openstellen voor particulieren.
Maar dat netwerk rijdt dus rond in autootjes. En consumenten genieten veel meer rechten als andere bedrijven, dus daaraan leveren levert ook weer nieuwe moeilijkheden op.

Orderpicking, in busjes leggen en rondbrengen is wat anders dan verkopen aan een particulier. Een particulier die natuurlijk weer net niet weet welk onderdeel nou precies nodig is, en of het nou artikelnummer 123A is of 123B etc.

Ik las trouwens dat LKQ wel diensten wil gaan aanbieden aan particulieren, maar dat gaat volgens mij voornamelijk om onderhoud en bijbehorende leenauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Pat911 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:06:
[...]

Maar dat netwerk rijdt dus rond in autootjes. En consumenten genieten veel meer rechten als andere bedrijven, dus daaraan leveren levert ook weer nieuwe moeilijkheden op.

Orderpicking, in busjes leggen en rondbrengen is wat anders dan verkopen aan een particulier. Een particulier die natuurlijk weer net niet weet welk onderdeel nou precies nodig is, en of het nou artikelnummer 123A is of 123B etc.

Ik las trouwens dat LKQ wel diensten wil gaan aanbieden aan particulieren, maar dat gaat volgens mij voornamelijk om onderhoud en bijbehorende leenauto's.
Ik stond vorige week toch echt in een fysieke winkel van LKC waar diverse auto onderdelen (behalve dan een bumperbeschermer :) ) aan particulieren worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Pat911 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:06:
[...]

Consumentenrecht en automotive, dat gaat op één of andere manier nog altijd niet samen. Maargoed, WKOA heb je sowieso al niet bij fysieke winkels. Verder, hoe ga jij als consument aantonen dat remblokken of motorolie langer dan 2 jaar moeten meegaan?

Maargoed, wat betreft de particulier die niet weet wat 'ie moet hebben: een garage plant een auto in, bestelt op kenteken gewoon alle onderdelen die mogelijk zouden passen en geeft wat niet paste gewoon retour aan de bezorger.

Toen ik nog bij een automaterialenzaak werkte kwamen er vnml beunhazen met het oude onderdeel langs, de particulier die zelf niet handig was plande gewoon een afspraak bij de werkplaats en dan reserveerden we gewoon alles wat mogelijk geschikt was in het magazijn en bestelden we het ontbrekende gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:43
_JGC_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:57:

Maargoed, zolang garages nog bij Fource/LKQ bestellen blijven die winkels wel bestaan en gaan ze niet onder.

Is alleen even afwachten of ze op lange termijn op kunnen tegen AAG/PartsPoint en Doyen/Autodistribution. Het is de race om de overnames, alle 3 nemen ze alles over wat maar omzet toevoegt, langzaam verdwijnen alle zelfstandige automaterialenbedrijfjes.
Denk dat ze van LKQ wel overleven, misschien nemen ze Doyen/PHE nog wel eens over.
https://en.wikipedia.org/wiki/LKQ_Corporation

Maar inderdaad jammer dat de onafhankelijke bedrijfjes niet kunnen blijven bestaan

[ Voor 5% gewijzigd door Mielemuis op 04-03-2025 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
martwoutnl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:26:
Update. Volgens retailtrends.nl komt er geen doorstart van het logistieke centrum. Er was nog wel een partij geïnteresseerd maar deze kwam er niet uit met de eigenaar.
Kunnen we inmiddels concluderen dat die 'doorstart' mislukt is? Hoor er weinig meer over, veel panden inmiddels met nieuwe huurders en klanten hebben alternatieven gevonden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:50:
[...]

Kunnen we inmiddels concluderen dat die 'doorstart' mislukt is? Hoor er weinig meer over, veel panden inmiddels met nieuwe huurders en klanten hebben alternatieven gevonden.
Doorstart is gewoon gelukt? Althans 45 van de 46 franchisers gaan gewoon door onder de blokker naam.

https://www.internetbode....igenaar-maar-slecht-nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier is de Blokker in het dorp (franchise) geen dag dicht geweest. Ook gewoon constant bevoorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 12:32
Blijkbaar is dan de ene franchisefiliaal die dichtgaat die in Almere Muziekwijk, over twee weken is het afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hier in de regio gaan veel franchisers ook gewoon door. Zij zien niet een probleem in de winkels of het concept zelf, maar wel in de bedrijfsvoering die er boven hing. Ben erg benieuwd of ze het met wat strijkstokken minder weten te redden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:28:
Overigens is Amsterdam gewoon een simpele stad, net als elk ander en geen attractiepark. Er is verrekte weinig te zien daar.
Ja Amsterdam is gewoon een stad en ik vind attractiepark een term die meer activistisch gebruikt wordt. Maar in Amsterdam is verrekte weinig te zien is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:26:
Hier in de regio gaan veel franchisers ook gewoon door. Zij zien niet een probleem in de winkels of het concept zelf, maar wel in de bedrijfsvoering die er boven hing. Ben erg benieuwd of ze het met wat strijkstokken minder weten te redden.
Als ik het zo een beetje bekijk zijn het vooral de winkels buiten de grote steden die doorgaan.

https://www.blokkerblijft.nl/winkels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PolarBear schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Ja Amsterdam is gewoon een stad en ik vind attractiepark een term die meer activistisch gebruikt wordt. Maar in Amsterdam is verrekte weinig te zien is natuurlijk onzin.
Als het als attractiepark ziet is er in de Efteling meer te beleven.

Ik denk dat we Amsterdam gewoon een stad moeten noemen. Dat is het, niets meer en niets minder. En bij een stad zitten wat bezienswaardigheden.
Maar niet genoeg om een tweede Efteling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:38:
Als ik het zo een beetje bekijk zijn het vooral de winkels buiten de grote steden die doorgaan.

https://www.blokkerblijft.nl/winkels/
Blijkbaar waren de locaties binnen steden geen franchise. Daar zullen ook wel redenen voor geweest zijn.
Ik heb ook wel geluiden gehoord van geïnteresseerden om de filialen alsnog over te nemen en soortgelijk door te gaan, maar ben benieuwd voor hoeveel filialen dat uiteindelijk gaat gelden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Als het als attractiepark ziet is er in de Efteling meer te beleven.

Ik denk dat we Amsterdam gewoon een stad moeten noemen. Dat is het, niets meer en niets minder. En bij een stad zitten wat bezienswaardigheden.
Maar niet genoeg om een tweede Efteling te maken.
Ook dit is niet waar, Amsterdam kent meer dan 60 musea (met diverse wereldberoemde en gerenommeerde muesa als het Rijksmuseum, Van Goghmuseum en het Anna Frankhuis. De grachtengordel is Unesco wereld erfgoed. Om in dit topic te blijven een winkelstraat als de PC Hooft (niet mijn ding) is uniek in Nederland. Er zijn 22 restaurants in Amsterdam met Michelin sterren. Cultureel is er van alles van ADE tot een van de beste symfonieorkesten ter wereld. Dan heb je nog de Wallen, de RAI, theaters als Carre. Etc etc. Alleen de rondvaartboten in Amsterdam trekken al meer dan de helft van de bezoekers van Efteling.

Prima als je een aversie tegen Amsterdam hebt hoor, maar er zijn maar weinig steden van de omvang van Amsterdam die zou een diversiteit aan attracties (om het maar zo even te noemen) hebben met een redelijk hoog niveau over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hoppa... 26 miljoen aan belastinggeld verdwenen in de zakken van Gordon Brothers. Lekker hoor :)

https://www.rtl.nl/nieuws...eeft-zijn-miljoenen-terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stylezzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:24:
Hoppa... 26 miljoen aan belastinggeld verdwenen in de zakken van Gordon Brothers. Lekker hoor :)

Slim van die amerikaanse aasgieren of heel erg dom van de eerdere bewindvoerders bij Blokker dat ze überhaupt met die hit, cash&run jongens in zee gingen? :+

En voor de goodwill van het binnenhalen van zo'n deal is er ongetwijfeld ook nog de nodige pecunia aan de strijkstokken blijven hangen... :X

Kortom, in de corporate wereld; business as usual. :(

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 04-03-2025 21:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Gonadan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Blijkbaar waren de locaties binnen steden geen franchise. Daar zullen ook wel redenen voor geweest zijn.
Ik heb ook wel geluiden gehoord van geïnteresseerden om de filialen alsnog over te nemen en soortgelijk door te gaan, maar ben benieuwd voor hoeveel filialen dat uiteindelijk gaat gelden.
Dat zie je vaker. Bijvoorbeeld de AH winkels in de steden zijn van AH zelf, in kleinere steden, dorpen en buitenwijken zie je meer franchisers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Ook niet overwacht :

https://www.ad.nl/economi...t-is-heel-klein~acbdf069/

In 2018 al overgenomen uit de kwakkelende blokker holding nog onder de naam xenos. Middelmatigheid ten top...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25
Interieurwinkelketen CASA (63 vestigingen, tientallen in Nederland) heeft faillisement aangevraagd.
https://www.msn.com/nl-nl...-vraagt-faillissement-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Dat van CASA verbaast me niets.
Je link werkt trouwens niet bij mij : https://www.ad.nl/economi...0in%20Olen%20gaan%20dicht.

Die zeldzame keren dat ik bij CASA binnenloop zie ik daar een onsamenhangend assortiment wat pretendeert beter te zijn dan de Xenos maar dan voor Bijenkorfprijzen. Dus dat de klanten niet naar binnenstormen is wel heel begrijpelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
henri86 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:17:
Interieurwinkelketen CASA (63 vestigingen, tientallen in Nederland) heeft faillisement aangevraagd.
Dit is voor het eerst dat ik van dat bedrijf hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Kalentum schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Dit is voor het eerst dat ik van dat bedrijf hoor...
Voor een winkelketen hadden ze ook niet zoveel winkels dat ze alom aanwezig en zichtbaar zijn. Een paar jaar geleden was het plan om alle xenos winkels te veranderen naar Casa. Als ik het me goed herinner stond Xenos toen op omvallen. Maar halverwege de ombouwactie is dat weer gestopt en bleven de resterende xenos winkels bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 15-06 21:44
Ik moet zeggrn dst ik de uitstraling van casa wel wat luxer vond dan hoe dingen in xenos ingericht waren. Over de kwaliteit van de producten kan ik niet zoveel zeggen. Heb er één keer wat tuinmeubilair gekocht aan het eind van het seizoen tegen bodemprijzen, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
FairPCsPlease schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Deze post van mij kreeg wat thumbs-ups, dus even een update om te laten weten dat je vochtvreters (daar heten ze vochtvangers) ook bij de Zeeman kunt krijgen. En die is bij mij om de hoek (moet ik wel een ander excuus verzinnen om een uur te fietsen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Het was ook niet veel meer dan de uitstraling. Ja, ze hadden ook wel wat luxere producten dan de Xenos, maar het bleef een raar mengelmoesje van een Kwantum/Xenos/Blokker, in mijn ogen dan. Waar ik vroeger woonde kwam er na de verbouwing weer een Xenos terug om de hoek. Daar was het volgens personeel veel drukker dan bij de Casa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CASA is ook echt in een onnodig gat gesprongen, ergens tussen Xenos en Blokker. Daar was geen ruimte voor, ze deden niets aan marketing, ze waren of zijn vrij duur en de winkels zijn vol en ongezellig. Dit is een van die winkels die ik zeker niet ga missen en ik ben blij dat Xenos er nog wel is.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:53
THE_BASE schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:10:
CASA is ook echt in een onnodig gat gesprongen, ergens tussen Xenos en Blokker. Daar was geen ruimte voor, ze deden niets aan marketing, ze waren of zijn vrij duur en de winkels zijn vol en ongezellig. Dit is een van die winkels die ik zeker niet ga missen en ik ben blij dat Xenos er nog wel is.
Ik heb ook nooit begrepen waarom een wat duurdere winkel niks deed aan de uitstraling, ongezelliger krijg je ze bijna niet op de action na dan. Xenos is stukken goedkoper maar tegelijk is de winkelervaring ook hoger, het ziet er uitnodigender uit. Ook het assortiment van de Xenos vind ik fijner omdat ze ook een fijne winkel is als giftshop, wij doen bijv. als vriendengroep rond kerst en sinterklaas een dobbelspel, we slagen daar in een keer in door de diversiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
henri86 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:17:
Volgens mij is het alleen voor logistiek en tak met vooral in België. Alleen de Nederlandse winkels hebben tijdelijk gedoe met bonnen omdat het Belgische IT-systeem plat ligt. Maar Nederlandse tak valt dus op dit moment (nog) niet eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
stylezzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:24:

Indirect bedoel je, denk ik. Zijn namelijk de opbrengsten van de verkopen. En ja, ze hadden een pandrecht wat voor gaat waardoor Belastingdienst minder kan krijgen. Je kan ze veel verwijten maar gewoon zakelijk afgesproken. Ze doen niets illegaals.

[ Voor 4% gewijzigd door martwoutnl op 06-03-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
martwoutnl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Indirect bedoel je, denk ik. Zijn namelijk de opbrengsten van de verkopen. En ja, ze hadden een pandrecht wat voor gaat waardoor Belastingdienst minder kan krijgen. Je kan ze veel verwijten maar gewoon zakelijk afgesproken. Ze doen niets illegaals.
Nope, maar het blijft opmerkelijk dat dit wettelijk gezien gewoon kan. Niet dat ik de belastingdienst nou zo liefheb, maar ik gun die toch liever de euro's dan een of andere amerikaanse parasitaire organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
In Breda gaat een Jumbo supermarkt stoppen met zelf scan. Het bedrijf heeft een leuk PR lul praatje maar de echte reden is natuurlijk diefstal (staat in een beruchte wijk).

https://www.bndestem.nl/b...-ongezelligheid~a1ad5b81/

(Mijn moede van 68 jaar kreeg vorige week gezeur over een toetje van 70 cent die ze niet zou hebben gescand. Is ook een Tokkie filiaal. Heb gezegd dat ze gewoon bij mijn Jumbo boodschappen moet doen maar ja daar is het moeilijk parkeren. Gelukkig heeft ze 40 jaar in de psychiatrie gewerkt dus niet snel onder de indruk van overijverige medewerkers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
stylezzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Nope, maar het blijft opmerkelijk dat dit wettelijk gezien gewoon kan. Niet dat ik de belastingdienst nou zo liefheb, maar ik gun die toch liever de euro's dan een of andere amerikaanse parasitaire organisatie.
Is gewoon een wettelijk middel. Nu is het een Amerikaans kantoor maar voor hetzelfde geld had een ander Nederlands bedrijf goederen aan ze geleverd met een pandrecht erop. Dan was dat bedrijf ook voorgegaan. Pandrecht en hypotheekrecht gaat voor de Belastingdienst.
Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels