De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:28
martwoutnl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Indirect bedoel je, denk ik. Zijn namelijk de opbrengsten van de verkopen. En ja, ze hadden een pandrecht wat voor gaat waardoor Belastingdienst minder kan krijgen. Je kan ze veel verwijten maar gewoon zakelijk afgesproken. Ze doen niets illegaals.
Belastingontwijking is ook legaal, in tegenstelling tot belastingontduiking. Maar dat maakt het moreel nog altijd even verwerpelijk. Dat iets legaal is, maakt het nog niet juist.

[ Voor 4% gewijzigd door FairPCsPlease op 06-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
martwoutnl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Is gewoon een wettelijk middel. Nu is het een Amerikaans kantoor maar voor hetzelfde geld had een ander Nederlands bedrijf goederen aan ze geleverd met een pandrecht erop. Dan was dat bedrijf ook voorgegaan. Pandrecht en hypotheekrecht gaat voor de Belastingdienst.
Nope... geen nederlandse investeerder die zijn handen meer hier aan durfde te branden. Gordon brothers staat bekend om hun parasitaire werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik neem aan dat Gordon Brothers voor het Faillissement keurig al de rente betalingen heeft ontvangen, dus naast de terug betaling van het geleende bedrag door "gratis personeel"* heus wel een gevulde portemonnee heeft overgehouden.

*Personeel is na Faillissement betaald door uwv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als zo'n bedrijf instapt weet je dat het maar één doel heeft, en dat is niet het belang van het overgenomen bedrijf voorop stellen. Ook ik neem aan dat alle investeringen terugbetaald zijn, inclusief de beoogde aanvullende betalingen voor bewezen diensten.
Rendement eruit gehaald, 'geredde' bedrijf mag klappen. Op naar de volgende. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:28
Gonadan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:18:
Als zo'n bedrijf instapt weet je dat het maar één doel heeft, en dat is niet het belang van het overgenomen bedrijf voorop stellen. Ook ik neem aan dat alle investeringen terugbetaald zijn, inclusief de beoogde aanvullende betalingen voor bewezen diensten.
Rendement eruit gehaald, 'geredde' bedrijf mag klappen. Op naar de volgende. :/
Dat was inderdaad het rare van het nieuws vorig jaar dat Gordon Brothers Blokker 'gered' had. Het was immers hetzelfde bedrijf dat destijds V&D de vernieling in heeft geholpen door het leeg te zuigen, dus ik vond het toen al raar dat Blokker dat als hun redding heeft geframed destijds. Ik dacht toen al 'als dat maar goed gaat - of gaat het over een jaar alsnog mis?". Helaas het laatste dus.

Niet dat ik dat kan bewijzen dat ik dat vorig jaar dacht, ik heb het niet hardop uitgesproken uit irrationele angst dat ik zo juist het onheil af zou roepen. Net doen alsof het gevaar niet bestaat, door het te verzwijgen ook mijn eigen angst dat het alsnog mis zou gaan onderdrukken, dat was wat ik toen deed.

En ik mis ze, net zoals ik V&D ook nog altijd mis (en ik woon in een grote stad, dus het is geen franchisenemer die toch door kan gaan, zoals hierboven beschreven).

[ Voor 21% gewijzigd door FairPCsPlease op 06-03-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Iedereen had hier hetzelfde gevoel en dat is ook vaak uitgesproken, ook al kan je dat niet zomaar hard maken inderdaad. De reden dat er toch vaak voor gekozen wordt is omdat het huidige bestuur of eigenaren er dan zelf met minder pijn uit kunnen stappen. Maar ja, dat kan ik natuurlijk ook niet echt hard maken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
FairPCsPlease schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Dat was inderdaad het rare van het nieuws vorig jaar dat Gordon Brothers Blokker 'gered' had. Het was immers hetzelfde bedrijf dat destijds V&D de vernieling in heeft geholpen door het leeg te zuigen, dus ik vond het toen al raar dat Blokker dat als hun redding heeft geframed destijds. Ik dacht toen al 'als dat maar goed gaat - of gaat het over een jaar alsnog mis?". Helaas het laatste dus.

Niet dat ik dat kan bewijzen dat ik dat vorig jaar dacht, ik heb het niet hardop uitgesproken uit irrationele angst dat ik zo juist het onheil af zou roepen. Net doen alsof het gevaar niet bestaat, door het te verzwijgen ook mijn eigen angst dat het alsnog mis zou gaan onderdrukken, dat was wat ik toen deed.

En ik mis ze, net zoals ik V&D ook nog altijd mis (en ik woon in een grote stad, dus het is geen franchisenemer die toch door kan gaan, zoals hierboven beschreven).
V&D was verkocht aan SUN Capital. Maar V&D was al op sterven na dood voordat zij het kochten. Zoals vaker bij dat soort investereerders kopen ze een hoop failliete boedels op in de hoop dat enkelen succesvol worden. Maxeda (voorganger van SUN) had het onroerend goed al verkwandeld en daarvoor had de familie Dreesman de boel al verkocht aan Maxeda toen ze zagen dat er geen redden meer aan was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
stylezzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Nope, maar het blijft opmerkelijk dat dit wettelijk gezien gewoon kan. Niet dat ik de belastingdienst nou zo liefheb, maar ik gun die toch liever de euro's dan een of andere amerikaanse parasitaire organisatie.
Dankzij de belastingdienst heb jij leren schrijven en een vak kunnen leren zodat je de PC hebt kunnen kopen om dit bericht te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
FairPCsPlease schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Belastingontwijking is ook legaal, in tegenstelling tot belastingontduiking. Maar dat maakt het moreel nog altijd even verwerpelijk. Dat iets legaal is, maakt het nog niet juist.
Iedereen die voor de huizencrisis van 2008 een hypotheek had heeft meegedaan een belastingontwijking. Er waren toen immers de meest ingewikkelde hypotheekconstructies bedacht om maar zo min mogelijk belasting te hoeven betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Frame164 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Iedereen die voor de huizencrisis van 2008 een hypotheek had heeft meegedaan een belastingontwijking. Er waren toen immers de meest ingewikkelde hypotheekconstructies bedacht om maar zo min mogelijk belasting te hoeven betalen.
En iedereen met een huis heeft daar toen actief aan meegedaan begrijp ik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
stylezzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Nope... geen nederlandse investeerder die zijn handen meer hier aan durfde te branden. Gordon brothers staat bekend om hun parasitaire werkwijze.
Jouw hypothecaire lening is niet wezenlijk anders dan wat zij gedaan hebben. De bank helpt jou met geld, maar zodra je het niet meer redt is jouw huis voor hun. Vervang huis door voorraad en je hebt wat Gordon Brothers doet. En uiteindelijk ligt het probleem niet bij hun maar bij Blokker dat in al die jaren niet in staat is geweest om de neergang om te draaien en maar door bleef modderen. Als zij een gezond bedrijf hadden gehad hadden ze niet met zo'n bedrijf in zee hoeven te gaan en hadden ze gewoon een normale kredietregeling met een Nederlandse bank kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De bank verstrekt die lening niet om de hoop dat het fout gaat, daar worden ze zelf ook niet beter van. De werkwijze van GB riekt daar wel aardig naar.
En áls het mis gaat is de bank meestal niet beter af dan vooraf, tenzij er heel veel overwaarde is.
Ik vind dat niet per se één op één vergelijkbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Dankzij de belastingdienst heb jij leren schrijven en een vak kunnen leren zodat je de PC hebt kunnen kopen om dit bericht te maken....
Euhhh.. heb je mijn post wel gelezen? Ik zeg toch juist dat ik het eerder de belastingsdienst zou gunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Jouw hypothecaire lening is niet wezenlijk anders dan wat zij gedaan hebben. De bank helpt jou met geld, maar zodra je het niet meer redt is jouw huis voor hun. Vervang huis door voorraad en je hebt wat Gordon Brothers doet. En uiteindelijk ligt het probleem niet bij hun maar bij Blokker dat in al die jaren niet in staat is geweest om de neergang om te draaien en maar door bleef modderen. Als zij een gezond bedrijf hadden gehad hadden ze niet met zo'n bedrijf in zee hoeven te gaan en hadden ze gewoon een normale kredietregeling met een Nederlandse bank kunnen afsluiten.
Nope... als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen dan veilt de hypotheekverstrekker mijn huis aan de hoogste bieder. Die heeft niks aan bakstenen.... maar goed, dit is verder offtopic.

Je hebt wel gelijk dat het al langer slecht ging met blokker. En daar heb je meteen de reden waarom dat er geen lening meer bij een normale kredietverstrekker verkregen kon worden. Rest dus de gang naar louche 'investeringsvehikels' als gordon brothers. Uitstel van executie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Frame164 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:34:
[...]

't Is weliswaar off topic alhier.

Maar wat een generaliserende kul opmerking. ;w

Wat is er ingewikkeld aan een (bank)spaarhypotheek? Dat is een gewone hypotheek waarbij je braaf rente en premie betaald, zodat aan het einde van de looptijd exact het hypotheekbedrag is afgelost. Keurig netjes, niks mis mee.
En dat er HRA bestaat, is een keuze van de politiek.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

ehtweak schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:23:
[...]

't Is weliswaar off topic alhier.

Maar wat een generaliserende kul opmerking. ;w

Wat is er ingewikkeld aan een (bank)spaarhypotheek? Dat is een gewone hypotheek waarbij je braaf rente en premie betaald, zodat aan het einde van de looptijd exact het hypotheekbedrag is afgelost. Keurig netjes, niks mis mee.
En dat er HRA bestaat, is een keuze van de politiek.
Het is een constructie specifiek opgezet om zo veel mogelijk belasting te ontwijken.
Dus een kul-opmerking is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oh, op die toer.

Iedere hypotheek met een rente component is dus een vorm van 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Aftrekbare pensioeninleg, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Aftrekbare hogere medische kosten, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Tax-free aankopen op een vliegveld en/of cruise schip, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
enzovoorts.

Zo lust ik er nog eentje. O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over hypotheken mag stoppen hier. Die heeft vrij weinig met fysieke winkels te maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

ehtweak schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:22:
Oh, op die toer.

Iedere hypotheek met een rente component is dus een vorm van 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Aftrekbare pensioeninleg, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Aftrekbare hogere medische kosten, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
Tax-free aankopen op een vliegveld en/of cruise schip, ook 'foute' ingewikkelde belastingontwijking.
enzovoorts.

Zo lust ik er nog eentje. O-)
Nee, het gaat er om dat het product bankspaarhypotheek speciaal ontworpen is om zo veel mogelijk hypotheekrenteaftrek te ontvangen

edit: modbreak niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Kledingwinkel Gerry Weber heeft volgens Retailtrends.nl uitstel van betaling aangevraagd. Als ik het goed lees, is het in Duitsland aangevraagd. Ze gaan op zoek naar een nieuwe investeerder. In Nederland zitten ook vestigingen. Het is nog niet duidelijk wat gevolgen daarvoor zijn maar artikel meldt wel dat bestellingen online om technische redenen niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Eens wat anders. Geen ondergang maar voorzichtige opkomst. RTLnieuws meldt dat Blokker een nieuwe vestiging gaat openen in Steenwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:32
Nou, nieuwe vestiging, een heropening onder de nieuwe formule van Blokker. Maar wel fijn dat er in plaats van een leegstaand pand een winkel in komt.

https://meppelercourant.n...n-Steenwijk-45789230.html

- ik ben ook blij dat de Blokker in mijn dorp gewoon blijft bestaan. Vooralsnog onder de naam Blokker, maar de eigenaar heeft al aangegeven dat de winkel sowieso doorgaat. Kan altijd nog onder zijn eigen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[...]
Steenwijk is één van de twee plaatsen in Nederland (buiten de nu nog opererende franchise-filialen van Blokker) die straks een nieuwe Blokker heeft; volgens het nieuwe concept.[..]
En wat zou dat nieuwe concept dan zijn? Hoe denkt men bij de "nieuwe Blokker" zwarte cijfers te kunnen gaan draaien?

Daarnaast weet ik niet of de huidige franchise vestigingen het wel gaan redden, ja ze hebben nu nog de gang van de enig overgebleven Blokkers, maar ook die zullen allen op zoek zijn naar lokale connectie en een blijvende herkenbare stijl en assortiment. (ook al zullen de franchisenemers nog wel even van de oud-blokker-containervoorraden van Kooistra kunnen plukken)
Wat als straks die voorraad op raakt? Is hun inkoopkracht echt groot genoeg om te blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
nachtnet schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:37:
[...]

En wat zou dat nieuwe concept dan zijn? Hoe denkt men bij de "nieuwe Blokker" zwarte cijfers te kunnen gaan draaien?

Daarnaast weet ik niet of de huidige franchise vestigingen het wel gaan redden, ja ze hebben nu nog de gang van de enig overgebleven Blokkers, maar ook die zullen allen op zoek zijn naar lokale connectie en een blijvende herkenbare stijl en assortiment. (ook al zullen de franchisenemers nog wel even van de oud-blokker-containervoorraden van Kooistra kunnen plukken)
Wat als straks die voorraad op raakt? Is hun inkoopkracht echt groot genoeg om te blijven staan?
Ik denk niet eens dat ze heel veel hoeven te veranderen. De locatie is begrijpelijk.... steenwijk spreekt misschien niet tot de verbeelding, maar het ligt op een steenworp afstand van toeristische trekpleister giethoorn. Kortom, hordes toeristen die eenmaal op vakantie daar erachter komen dat ze de dweil vergeten zijn.... of wellicht wat nieuw servies nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

De Blokker had ook wel akelig veel filialen. Alleen al in Amersfoort waren het er acht! En alle omliggende dorpen hadden er ook minstens één. Als ze daar op tijd in gesnoeid hadden, had dat wellicht ook kunnen helpen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fiber schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:23:
De Blokker had ook wel akelig veel filialen. Alleen al in Amersfoort waren het er acht! En alle omliggende dorpen hadden er ook minstens één. Als ze daar op tijd in gesnoeid hadden, had dat wellicht ook kunnen helpen.
Ik betwijfel het hoor, de Blokker is nou niet bepaald een winkel waar je voor gaat reizen. De Blokker is juist voor als je het nu en snel nodig hebt en daar graag iets meer voor betaald, of geen zin hebt om moeilijk te doen met internet bestellingen, of iets kleins wilt waar je geen verzendkosten voor wilt betalen. Maar op het moment dat je naar een andere locatie moet voor de Blokker is internet of een andere lokale winkel toch een stuk interessanter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:14:
[...]

De Blokker is juist voor als je het nu en snel nodig hebt
Inderdaad, daarom ga ik naar de Blokker - plus de lokale Blokker is een franchise dus die heeft ook nog wat leuke spullen voor in huis.

Ik denk eerder dat supermarkten en de HEMA (gedeeltelijk) dezelfde spullen aanbieden. En als je daar toch al bent voor je dagelijkse boodschappen, neem je ook die dweil mee of wat dan ook wat je normaal gesproken bij de Blokker zou hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Ik betwijfel het hoor, de Blokker is nou niet bepaald een winkel waar je voor gaat reizen. De Blokker is juist voor als je het nu en snel nodig hebt en daar graag iets meer voor betaald, of geen zin hebt om moeilijk te doen met internet bestellingen, of iets kleins wilt waar je geen verzendkosten voor wilt betalen. Maar op het moment dat je naar een andere locatie moet voor de Blokker is internet of een andere lokale winkel toch een stuk interessanter.
Dat hangt er van af. Ze hadden ook een hoop huishoudelijke artikelen die je niet zomaar in een andere winkel tegen komt en als je die dan toch even in het echt wilt zien voordat je het koopt dan rijd je daar gewoon even heen.
Acht in één stad vind ik dan wel weer veel moet ik zeggen. Hoewel er een verschillend publiek is (bewust langs rijden vs. tijdens winkelen impulsief even naar binnen lopen) vraag ik me af of dat geen overkill is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
[...]

Bij Blokker weten ze wel welke filialen wel en niet goed draaien. Herstarten op de plekken waar wel zwarte cijfers werden gemaakt is dan prima. Dat jij er niet komt of er niet speciaal voor gaat rijden boeit niet, het gaat om de mensen die er nog wel kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik lees net via Tagesschau dat Galeria een samenwerkingsverband aangaat met Decathlon.
In o.a. Trier en Kassel wordt een deel van de oppervlakte van het filiaal dan een oppervlakte
met spullen van Decahtlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:29
C&A sluit 24 van de 90 filialen in Frankrijk

https://retailtrends.nl/n...-alle-shop-in-shops-dicht

En achter de DPG paywall
https://www.volkskrant.nl...uiten-de-deuren~b50bc088/
Door de Franse winkels te sluiten, hoopt het bedrijf ‘de toekomst van het merk veilig te stellen in een Franse kledingmarkt die voortdurend verslechtert en waarin C&A Frankrijk economische moeilijkheden ondervindt’. Van winkelsluitingen in Nederland lijkt nog geen sprake.

[...]
Modeketens in heel Europa hebben het zwaar. Vooral in Frankrijk raken ze veel klanten kwijt aan tweedehandswinkels en ultrafastfashionplatforms zoals Shein, die kleding van lage kwaliteit snel en tegen zeer lage prijzen naar Europa vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Het einde van Bax Music lijkt ook in zicht: https://www.quotenet.nl/z...t-miljoenen-coronaschuld/

Giga schulden en conflicten in de familie..... zal wel uitdraaien op een faillissement waarbij wij als belastingbetalers de schuld kunnen afschrijven en iemand weer lekker door kan ten koste van belastingdienst en leveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
TweakGP schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:46:
Het einde van Bax Music lijkt ook in zicht: https://www.quotenet.nl/z...t-miljoenen-coronaschuld/

Giga schulden en conflicten in de familie..... zal wel uitdraaien op een faillissement waarbij wij als belastingbetalers de schuld kunnen afschrijven en iemand weer lekker door kan ten koste van belastingdienst en leveranciers.
Dit is wel een mooie quote uit dat artikel:
Met name online vlogen de panfluiten, plectrums, drumstellen, koptelefoons en al het andere wat het muzikale hartje begeert de deur uit. Indrukwekkend, maar de marges bij Bax zijn dunner dan de snaren van de ukelele's die ze verkopen.
Ik dacht eigenlijk dat ze maar 1 winkel/magazijn hadden en ze voornamelijk op online gericht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Nu online
nachtnet schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:51:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat ze maar 1 winkel/magazijn hadden en ze voornamelijk op online gericht waren.
Ze hebben ook winkels in BE.... maar ik schat dat ze na een doorstart alleen online doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Lang geleden dat ik in de winkel ben geweest. Was destijds echt een prachtige winkel. Maar altijd rustig.
Enigzins verbaasd dat ze nog steeds bestaan eigenlijk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:00
De shopreviews hier op Tweakers zijn ook voornamelijk negatief dus ook online gaat er blijkbaar genoeg fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
nachtnet schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Dit is wel een mooie quote uit dat artikel:

[...]

Dat waren ze ook, maar ze hadden wel degelijk een aantal winkels. Verbaasd me overigens wel dat het daar slecht zou gaat... muziekinstrumenten zijn nou net zo'n niche die je niet op elke straathoek tegenkomt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06:48
Als de directie vechtend over straat gaat is dat over het algemeen niet goed voor de zaken. Slecht management bestaat in elke business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Het wordt er bij Bax niet beter op:
https://www.pzc.nl/goes/faillissement-van-bax-music-is-onvermijdelijk-je-voelde-dit-zit-niet-helemaal-goed~a30f48e8/

Of juist wel als het lukt om een doorstart te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door polthemol op 01-04-2025 11:35 . Reden: google referral uit link gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Nu online
ruftman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:48:
Het wordt er bij Bax niet beter op:
Het faillissement is al uitgesproken.... kunnen wij er als belastingbetalers toch weer mooi een paar miljoen bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

paQ

Ja... misschien moeten ze even bij Feedback of KeyMusic informeren over die doorstart. :')

Thomann is de benchmark, en die redt het. Wellicht ook mede omdat de andere relatief grote spelers omvallen.
(Musicstore op nr 2)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Zonde. Maar ook dubbel. Eerst hebben ze de kleinere, lokale muziekwinkels volledig gesloopt door online te concurreren/stunten met prijzen. Nu gaan ze onderuit en is er geen alternatief meer. Thomann uit Duitsland vind ik nou niet de beste keuze, zeker als je aan het orienteren bent op een nieuw instrument of AV apparatuur, en dat eerst wilt testen voordat je tot aanschaf over gaat. Met andere woorden: de consument is uiteindelijk weer de dupe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jick schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:34:
Zonde. Maar ook dubbel. Eerst hebben ze de kleinere, lokale muziekwinkels volledig gesloopt door online te concurreren/stunten met prijzen. Nu gaan ze onderuit en is er geen alternatief meer. Thomann uit Duitsland vind ik nou niet de beste keuze, zeker als je aan het orienteren bent op een nieuw instrument of AV apparatuur, en dat eerst wilt testen voordat je tot aanschaf over gaat. Met andere woorden: de consument is uiteindelijk weer de dupe.
Hoezo weer de dupe?

Het is de consument die voor een paar tientjes online iets goedkoper aanschaft....Blijkbaar in dit geval is de markt zelfs voor online te klein, want de consument heeft niet genoeg gekocht bij Bax, waardoor ze failliet zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
Zeker bij een wat duurder instrument komt er meer kijken dan alleen de prijs. Toen ik van mijn krantenwijk mijn eerste serieuze gitaar kocht, heb ik meerder exemplaren van hetzelfde type in handen gehad voordat ik de keuze maakte. Al was het maar om een lelijke houtnerf te vermijden.
Ondanks dat het voor de fabrikant een massaproduct is, is het voor de consument iets persoonlijks.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:19:
Kledingwinkel Gerry Weber heeft volgens Retailtrends.nl uitstel van betaling aangevraagd. Als ik het goed lees, is het in Duitsland aangevraagd. Ze gaan op zoek naar een nieuwe investeerder. In Nederland zitten ook vestigingen. Het is nog niet duidelijk wat gevolgen daarvoor zijn maar artikel meldt wel dat bestellingen online om technische redenen niet kunnen.
Met Gerry Weber is het voorlopig klaar.
Weber is failliet verklaard door de rechtbank in Amsterdam. Volgens de curator is er een "zeer reële kans op een doorstart van de Nederlandse tak van de winkelketen op korte termijn". De winkels blijven de komende zes weken nog open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Tja - ze sluiten wel vaker winkels. In zowel Middelburg als Terneuzen hebben ze de winkels ook gesloten, terwijl er toch altijd meer dan genoeg klanten waren die kochten. Denk dat het vooral een gevalletje 'rupsje nooit genoeg' is.

En zo jagen ze stuk voor stuk de consument nog meer richting Zalando en consorten. Kocht zelf nooit wat bij de C&A, maar wel bij bijvoorbeeld s.Oliver. Keer op keer sloten ze de filialen waar ik mijn kleding kocht. Zoek het dan ook maar uit hoor :{

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 02-04-2025 22:24 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
trabant schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:51:
Zeker bij een wat duurder instrument komt er meer kijken dan alleen de prijs. Toen ik van mijn krantenwijk mijn eerste serieuze gitaar kocht, heb ik meerder exemplaren van hetzelfde type in handen gehad voordat ik de keuze maakte. Al was het maar om een lelijke houtnerf te vermijden.
Ondanks dat het voor de fabrikant een massaproduct is, is het voor de consument iets persoonlijks.
Dan bestel je er meerdere, stuur je alles op 1 na terug (ben je het geld wel eventjes kwijt).
Ik zie niet in waarom ik daar een fysieke winkel voor nodig heb, sterker nog, fysiek ligt er vaak ook maar 1 of misschien 2, zeker van de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2025 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
mitsumark schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:54:
[...]

Dan bestel je er meerdere, stuur je alles op 1 na terug (ben je het geld wel eventjes kwijt).
Ik weet niet hoe het tegenwoordig met krantenwijken zit, maar het heeft toen echt wel even geduurd eer ik het geld voor die éne bijeen had, en genoeg voor meerdere tegelijk is er eigenlijk nooit geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pat911
[...]

Ik zie niet in waarom ik daar een fysieke winkel voor nodig heb, sterker nog, fysiek ligt er vaak ook maar 1 of misschien 2, zeker van de duurdere modellen.
Oh ja, als je toch 4k wil uitgeven aan een instrument, bestel je er gewoon een stuk of 4. Stort je even 16k, kan je ze thuis lekker uitproberen. En dan stuur je met de betrouwbare post of DHL voor 12k aan spullen terug.

Ik rij wel iets verder. Als ik dan toch goed wil testen, til ik mijn eigen versterker wel in de kofferbak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
[...]

Vertel.... Heb je ervaring met gitaren in fysieke winkels? Het klinkt alsof je dit regelmatig overkomen is aangezien je weet dat er "vaak" maar 1 of 2 exemplaren zijn.

Dit is natuurlijk bullshit: Je zuigt het uit je duim en je "vergeet" dat er bij dit soort aankopen enorm veel voordelen kunnen zitten aan een fysieke winkel en dat geen enkele winkel zo maar even meerdere dure gitaren naar één adres stuurt. En als je dan n-1 terugstuurt sta je gelijk op een zwarte lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Dennahz schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:22:
[...]

Tja - ze sluiten wel vaker winkels. In zowel Middelburg als Terneuzen hebben ze de winkels ook gesloten, terwijl er toch altijd meer dan genoeg klanten waren die kochten. Denk dat het vooral een gevalletje 'rupsje nooit genoeg' is.

En zo jagen ze stuk voor stuk de consument nog meer richting Zalando en consorten. Kocht zelf nooit wat bij de C&A, maar wel bij bijvoorbeeld s.Oliver. Keer op keer sloten ze de filialen waar ik mijn kleding kocht. Zoek het dan ook maar uit hoor :{
Niet alles wat sluit is automatisch te kwader trouw. Je neemt aan dat C&A niet wil, maar dit soort beslissingen gaan toch vaak niet over 1 nacht ijs.

Meestal zijn er meerdere redenen: de huur van panden is vaak een van de hoofdredenen. Mogelijk was er een huurdeal waardoor op deze 2 locaties de opbrengsten duidelijk voldoende bijdroegen aan de winst. Nu liep de huur mogelijk af, waarna de huurder met een flink verhoogde huur op de proppen kwam voor 10 jaar.

Als daar vervolgens niets in te onderhandelen is, dan kan het wel eens een te groot risico zijn geworden om met een 10 jaar termijn de huur te overzien. Dan kan je beter vertrekken. Stel dat de klanten over 2 jaar niet meer blijken te komen....dan moet je nog 8 jaar te duur huren. Die gok neem je wel op een goed lopende A locatie, maar niet bij bijvoorbeeld de 2 laagst scorende filialen. En weet dat veel verhuurders liever een pand leeg laten staan, dan een tientje huurkorting te geven. Zeker als het beleggers zijn: zodra je huurkorting op je panden gaat geven daalt je hele beleggingsportefeuille in waarde.

Soms kan het raar lopen, puur door de omstandigheden.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 03-04-2025 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
jick schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:34:
Geen problemen hier in Alkmaar om eerst een instrument uit te proberen, gelukkig. 10 kilometer verder in Heerhugowaard is ook nog een muziekwinkel, voorlopig zit ik hier alvast goed. Koop, als het even kan, lokaal. Onderhoud van mijn gitaar is toch ook wel handig als ik het lokaal kan laten doen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
apollo13 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:42:
[...]
Geen problemen hier in Alkmaar om eerst een instrument uit te proberen, gelukkig. 10 kilometer verder in Heerhugowaard is ook nog een muziekwinkel, voorlopig zit ik hier alvast goed. Koop, als het even kan, lokaal. Onderhoud van mijn gitaar is toch ook wel handig als ik lokaal kan laten doen.
Ik ken zelf via mijn vader iemand die een winkel in Rotterdam heeft. Bestaat nog steeds: Speelonk.

Even wat anders rond deze topic. Ik moest zelf een perforator (een zwaardere versie) en nietjes voor een elektrische nietmachine hebben voor mijn bedrijf. Dan denk je ga je naar een kantoorboekhandel in Utrecht of de Makro in Vianen. Beiden dus niet op voorraad. Vooral de Makro heeft zijn kantoorartikelen boven met 75% teruggebracht. Er is nog 1 gang over i.p.v. 3-4 vroeger. Zodoende dus maar vanochtend online bij een webshop besteld. Vroeger had je nog Office Centre maar die heeft geen winkels meer door eerder faillissement. Maar ik vrees dat Makro ook richting ondergang gaat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
martwoutnl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:35:
[...]Maar ik vrees dat Makro ook richting ondergang gaat zo.
De laatste keren dat ik bij de Makro (in Hengelo) was leek het wel een spookwinkel. Stonden minder dan 10 auto's op een parkeerplaats die plaats biedt aan zeg 400 auto's.

Wellicht dat ze tegenwoordig veel bezorgen, maar dit zie ik niet lang meer goed gaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
alexbl69 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:07:
[...]

De laatste keren dat ik bij de Makro (in Hengelo) was leek het wel een spookwinkel. Stonden minder dan 10 auto's op een parkeerplaats die plaats biedt aan zeg 400 auto's.

Wellicht dat ze tegenwoordig veel bezorgen, maar dit zie ik niet lang meer goed gaan.
Makro is al jarenlang een money-pit.

https://retailtrends.nl/n...schrijft-dieprode-cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
De vraag die dan onvermijdelijk op komt :) : Hoe dan :?

En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
alexbl69 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:15:
[...]

De vraag die dan onvermijdelijk op komt :) : Hoe dan :?

En waarom?
Links/rechts boven en onder ingehaald door concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
martwoutnl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:35:
[...]

Maar ik vrees dat Makro ook richting ondergang gaat zo.
Mensen bestellen veel meer online. De Belgische Makro is in 2023 failliet gegaan, kwestie van tijd voordat Nederland volgt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Qua groothandel biedt de Sligro voor amper meer geld betere kwaliteit en groter assortiment.
En de HANOS stapt in het restaurant segment goed naar voren met een erg mooi assortiment.

Makro biedt amper meer kwaliteit dan een Jumbo. En ook niet goedkoper. Waarom dan moeite doen voor een pasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
stylezzz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:18:
[...]

Links/rechts boven en onder ingehaald door concurrentie?
Bedoelde meer waarom die toko nog bestaat / nog kan bestaan?

Dat moederbedrijf zal ongetwijfeld al die verliezen bijpassen, maar ze zullen toch een strategie moeten hebben om de boel weer rendabel te krijgen? Er gebeurt echter helemaal niks in die winkels. Al jaren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
alexbl69 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:22:
Dat moederbedrijf zal ongetwijfeld al die verliezen bijpassen, maar ze zullen toch een strategie moeten hebben om de boel weer rendabel te krijgen? Er gebeurt echter helemaal niks in die winkels. Al jaren niet.
Snap Makro al tijden niet meer: gedoe met grote hoeveelheden voor prijzen die hoger liggen dan in de supermarkt. Sligro is ook duurder maar dan heb je betere kwaliteit en een specifiek assortiment.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Makro is duur inderdaad. Bij de AH zijn de prijzen vaak goedkoper. Maar wat ik achterhaald vind, is dat winkels als Hanos, Makro, Sligro niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ter bescherming van de buurtsuper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Tha Deo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:17:
Makro is duur inderdaad. Bij de AH zijn de prijzen vaak goedkoper. Maar wat ik achterhaald vind, is dat winkels als Hanos, Makro, Sligro niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ter bescherming van de buurtsuper?
Omdat het groothandels zijn, geen detailhandelaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Indirect wel ja. Ze zitten op bedrijventerreinen waar geen verkoop aan particulieren is toegestaan.

edit: dat is ook de reden dat tot een jaar of 20 geleden weidewinkels (uitzondering was Maxis in Muiden en bijvoorbeeld Miro in Leeuwarden) niet/nauwelijks toegestaan werden, laat staan een outlet mall.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 03-04-2025 13:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Nu online
Maar wat ik achterhaald vind, is dat winkels als Hanos, Makro, Sligro niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ter bescherming van de buurtsuper?
Als ze gewoon op een retail bestemming gaan zitten waar de huur een factor 3-5x zo hoog is en ook hun personeel in een duurdere cao onderbrengen dan heeft niemand daar bezwaar tegen.....

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 03-04-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Dennis1812 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:21:
Qua groothandel biedt de Sligro voor amper meer geld betere kwaliteit en groter assortiment.
En de HANOS stapt in het restaurant segment goed naar voren met een erg mooi assortiment.

Makro biedt amper meer kwaliteit dan een Jumbo. En ook niet goedkoper. Waarom dan moeite doen voor een pasje?
Weleens overwogen lid te worden van de Sligro. Misschien toch eens een keer doen en kijken hoe die is. hebben ze daar ook nonfood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
martwoutnl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:24:
[...]

Weleens overwogen lid te worden van de Sligro. Misschien toch eens een keer doen en kijken hoe die is. hebben ze daar ook nonfood?
Als je met non-food keukenapparatuur en accessoires bedoeld, Ja.... In het geval van 65" OLED televisies. Nee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

martwoutnl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:24:
[...]

Ja, wisselt enigzins per vestiging hoeveel. Veghel heeft een grote nonfood afdeling boven.
Food is van veel beter kwaliteit dan Makro. Als je de beste food kwaliteit zoekt moet je bij de HANOS zijn.

Met name wel horeca gerelateerde non food. Van bbq tot keuken apparatuur tot alles om een terras aan te kleden en loungeset etc.
Soms rondom WKs ook televisies. Het is erg breed. Maar verwacht geen laptop. Verwacht wel pannen en wafelijzers. Volgens mij kan je het assortiment of in elk geval de folders gewoon online inzien om een idee op te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06:48
TweakGP schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:58:
[...]

Als ze gewoon op een retail bestemming gaan zitten waar de huur een factor 3-5x zo hoog is en ook hun personeel in een duurdere cao onderbrengen dan heeft niemand daar bezwaar tegen.....
:S duurdere cao? Het is een tijd geleden, maar toen ik als student bij de makro werkte verdiende ik toch zeer aardig (zeker door weekendtoeslag)... meer dan ik bij de ah zou krijgen. Makro heeft geen 15 jarige die de vakken vullen, personeelskosten zijn dus sowieso al hoger dan in supermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
trabant schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:24:
[...]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig met krantenwijken zit, maar het heeft toen echt wel even geduurd eer ik het geld voor die éne bijeen had, en genoeg voor meerdere tegelijk is er eigenlijk nooit geweest.
Snap ik, als het geld er niet is kun je er geen 2+ bestellen.
Sowieso is het onverstandig om ál je geld in 1 ding te stoppen, maar alsnog beter dan op afbetaling.
Als tiener bij je ouders in huis heb je nog geen maandelijkse rekeningen om je zorgen om te maken, beperkt risico, hooguit zonde.
Alsnog kun je online bestellen, als het toch tegenvalt stuur je het terug, wacht je tot je geld terug is en bestel je nog eens, maar dat geduld leer je ook pas als je kinderen hebt :+
Pat911 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:47:
Oh ja, als je toch 4k wil uitgeven aan een instrument, bestel je er gewoon een stuk of 4. Stort je even 16k, kan je ze thuis lekker uitproberen. En dan stuur je met de betrouwbare post of DHL voor 12k aan spullen terug.

Ik rij wel iets verder. Als ik dan toch goed wil testen, til ik mijn eigen versterker wel in de kofferbak.
Ik lees nergens dat het gaat om een gitaar van 4k, waar haal je dat vandaan? Spullen boven een bepaald bedrag zou ik verzekerd opsturen, wat is het risico? Ik test/probeer spullen liever thuis.
bszz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:32:
Vertel.... Heb je ervaring met gitaren in fysieke winkels? Het klinkt alsof je dit regelmatig overkomen is aangezien je weet dat er "vaak" maar 1 of 2 exemplaren zijn.

Dit is natuurlijk bullshit: Je zuigt het uit je duim en je "vergeet" dat er bij dit soort aankopen enorm veel voordelen kunnen zitten aan een fysieke winkel en dat geen enkele winkel zo maar even meerdere dure gitaren naar één adres stuurt. En als je dan n-1 terugstuurt sta je gelijk op een zwarte lijst.
Ik ben (vroeger) wel regelmatig in dit soort winkels geweest ja. Bij navraag was het vrijwel altijd het enige (demo) exemplaar, of slechts 1 van de 2.
Er is ook veel teveel variatie en te weinig doorloop om op elke locatie een magazijn vol te leggen, het is geen online aanbieder.
Als er zo enorm veel voordelen zitten aan de fysieke winkel, waarom staan we nu op dit punt dan? Alleen een paar enthousiastelingen hechten er misschien waarde aan, daar kun je geen winkel op laten draaien, of je moet op dat ene dure apparaat per week 50% marge pakken.
Je hoeft er ook geen 4 bij 1 winkel te bestellen als je je echt zorgen om maakt om op een zwarte lijst terecht te komen. En hoe vaak koop je nu zo'n duur instrument waarbij een (online) winkel dit soort praktijken zou hanteren? Bij Thomann bijvoorbeeld doen ze er niet zo moeilijk over, al heb ik er nog nooit meerdere tegelijk van hetzelfde besteld: https://www.thomann.nl/helpdesk_moneyback.html
Een ander type winkel, Klundert, heeft er ook een mening over: https://www.klundertmusic...ine-een-gitaar-kopen.html. Daar is de conclusie eigenlijk ook, voornamelijk voor de enthousiasteling heeft het nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
*knip*, laten we vanaf hier weer even wat serieuzer posten over dit onderwerp allemaal.

[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
De Cora-hyperrmarkten in België gaan begin 2026 dicht aldus Retailtrend.

Edit: En nog ander nieuws. Casa Nederland heeft het faillissement aangevraagd. Aldus AD. Geen verrassing gezien problemen België en uitblijven salaris maart.

[ Voor 52% gewijzigd door martwoutnl op 08-04-2025 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

jeroenkb schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:32:
Hoezo weer de dupe?

Het is de consument die voor een paar tientjes online iets goedkoper aanschaft....Blijkbaar in dit geval is de markt zelfs voor online te klein, want de consument heeft niet genoeg gekocht bij Bax, waardoor ze failliet zijn gegaan.
De ene consument is de andere niet. Je hebt de consumenten die de waarde van een fysieke winkel zien, daar gebruik van maken en daarvoor betalen. Je hebt consumenten die primair waarde hechten aan de laagste prijs en thuisbezorgen. En je hebt consumenten die de waarde van een fysieke winkel wel zien, maar toch vaak kopen op basis van prijs, en dan alsnog verrast zijn en balen wanneer fysieke winkels niet meer bestaan.
De ene groep interesseert het allemaal geen reet, de andere groep is de dupe van zichzelf en de derde groep baalt dat die andere twee groepen überhaupt bestaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
martwoutnl schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:02:
Edit: En nog ander nieuws. Casa Nederland heeft het faillissement aangevraagd. Aldus AD. Geen verrassing gezien problemen België en uitblijven salaris maart.
Hier met bron:
Werknemers van de Nederlandse tak van de interieurketen CASA vragen het faillissement van hun eigen bedrijf aan. Dat meldt vakbond AVV dinsdag. De werknemers hebben geen vertrouwen in de toekomst van het bedrijf.

CASA heeft de salarissen voor maart niet uitbetaald. Het bedrijf zou daar eerder wel toezeggingen voor hebben gedaan. CASA heeft achttien winkels in Nederland waar in totaal 115 mensen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51

Cheezus

Luiaard

Gonadan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:15:
[...]

De ene consument is de andere niet. Je hebt de consumenten die de waarde van een fysieke winkel zien, daar gebruik van maken en daarvoor betalen. Je hebt consumenten die primair waarde hechten aan de laagste prijs en thuisbezorgen. En je hebt consumenten die de waarde van een fysieke winkel wel zien, maar toch vaak kopen op basis van prijs, en dan alsnog verrast zijn en balen wanneer fysieke winkels niet meer bestaan.
De ene groep interesseert het allemaal geen reet, de andere groep is de dupe van zichzelf en de derde groep baalt dat die andere twee groepen überhaupt bestaan. :P
De eerste groep baalt dat de derde bestaat omdat ze daar uiteindelijk ook voor mee moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:32:
[...]

De eerste groep baalt dat de derde bestaat omdat ze daar uiteindelijk ook voor mee moeten betalen.
Hoe zie je dat voor je dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Gonadan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:36:
[...]

Hoe zie je dat voor je dan?
Ik interpreteerde dit: "En je hebt consumenten die de waarde van een fysieke winkel wel zien, maar toch vaak kopen op basis van prijs" als: "Kijken / uitproberen / laten adviseren in een fysieke winkel, vervolgens ergens anders online bestellen".

Een klant die niks koopt kost uiteindelijk ook geld in een fysieke winkel, dus moeten de marges omhoog als er daar teveel van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:44:
[...]

Ik interpreteerde dit: "En je hebt consumenten die de waarde van een fysieke winkel wel zien, maar toch vaak kopen op basis van prijs" als: "Kijken / uitproberen / laten adviseren in een fysieke winkel, vervolgens ergens anders online bestellen".

Een klant die niks koopt kost uiteindelijk ook geld in een fysieke winkel, dus moeten de marges omhoog als er daar teveel van zijn.
Ah zo. Op die manier had ik hem niet eens bedoeld maar dat speelt ook nog inderdaad. Zeker in winkels waar men ook echt advies vraagt aan een verkoper kan het nadelig zijn als het dan met grote regelmaat niet eindigt in een aankoop. Enerzijds vanwege mislopende inkomsten, maar ook omdat het bezet houden van een verkoper zonder intentie om te kopen ervoor kan zorgen dat daadwerkelijke potentiële klanten afhaken omdat het lastig is een advies van een verkoper te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Heb nog nooit gehoord van die winkel, blijkbaar liep het niet?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-07 18:59
Gonadan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:29:
[...]

Casa was best wel een grote keten, lange tijd eigendom van blokker.

Oorspronkelijk zou xenos verbouwd worden tot casa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:29:
[...]

Casa was een soort Xenox +
Iets luxere meuk voor een nog hogere prijs.
Ik heb er wel eens placemats gekocht, wel leuke winkel maar prijs kwaliteit was wel slecht bij veel artikelen, beetje zoals Karwei.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:44:
[...]

Als dat zo is moet je zorgen maken om je personeel en je assortiment. Het werkt averechts om de prijzen te verhogen als deze twee niet op orde zijn. Als je marge te laag is moet je saneren. Met hogere prijzen prijs je je waarschijnlijk uit de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

bszz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:14:
[...]

Als dat zo is moet je zorgen maken om je personeel en je assortiment. Het werkt averechts om de prijzen te verhogen als deze twee niet op orde zijn. Als je marge te laag is moet je saneren. Met hogere prijzen prijs je je waarschijnlijk uit de markt.
En zie daar de zonsondergang van de fysieke winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:24:
[...]

En zie daar de zonsondergang van de fysieke winkel ;)
Deze oneliner snap ik niet. Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Als er steeds minder betalende klanten zijn wordt het te duur om hetzelfde personeelsbestand, assortiment, etc. aan te houden. Als je de marges niet verhoogd moet je op andere punten snijden wat waarschijnlijk resulteert in een minder aantrekkelijke winkel. Of de prijzen nou hoger worden of de winkel slechter, het resultaat is weer minder klanten en dit herhaalt het zich. Totdat de zon is ondergegaan voor de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:56:
Als er steeds minder betalende klanten zijn wordt het te duur om hetzelfde personeelsbestand, assortiment, etc. aan te houden. Als je de marges niet verhoogd moet je op andere punten snijden wat waarschijnlijk resulteert in een minder aantrekkelijke winkel. Of de prijzen nou hoger worden of de winkel slechter, het resultaat is weer minder klanten en dit herhaalt het zich. Totdat de zon is ondergegaan voor de winkel.
Nee, je personeel moet competent zijn en je assortiment relevant. Beide moet je "onderhouden". Dat was al zo voordat er webshops bestonden maar is nu des te belangrijker. De aanname dat de prijzen daarmee hoger worden of de winkel slechter klinkt leuk maar is gewoon kul. Dit soort zaken geef je als retailer juist aandacht om marges te beschermen en concurrerend en aantrekkelijk te blijven.

Als je als kantoorboekhandel nu bijv. nog typemachines en carbonpapier verkoopt dan heb je dat soort zaken dus niet op orde...

[ Voor 6% gewijzigd door bszz op 08-04-2025 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Als er relatief steeds meer mensen van het 3e type komen (kijken in jouw winkel, kopen bij de goedkoopste online dozenschuiver) komt er een punt waar dat niet meer vol is te houden. Wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:19:
Nee, je personeel moet competent zijn en je assortiment relevant. Beide moet je "onderhouden". Dat was al zo voordat er webshops bestonden maar is nu des te belangrijker.
Personeelskosten stijgen hard, het wordt steeds lastiger om dat in de prijs te verdisconteren. Die leuke niche-winkel heeft de gun factor, voor meer alledaagse zaken is online voor de meeste mensen makkelijker en goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
Cheezus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:21:
Als er relatief steeds meer mensen van het 3e type komen (kijken in jouw winkel, kopen bij de goedkoopste online dozenschuiver) komt er een punt waar dat niet meer vol is te houden. Wat doe je dan?
De hele aanname dat de fysieke winkel onvermijdelijk verdwijnt klopt niet maar is vaak wel de teneur in dit topic. Het wordt makkelijk gezegd met voor de hand liggende goed voelende argumenten. Voor bepaalde types winkels zal dit ook zeker gelden. Platenzaken zijn een mooi voorbeeld van winkels die alleen nog maar fysiek in de niche bestaan. Voor andere zaken zie ik wel degelijk ook in de toekomst bestaansrecht, mits omnichannel. Met fysiek only wordt het lastig.

Maar dat vereist wel dat je je als retailer voortdurend aan moet passen en je af moet vragen wat nog relevant is. Daarbij heb je te maken met verschillende types klanten (waar Tweakers niet echt representatief voor is). Ja, er zijn klanten die liefst alles online doen en er zijn klanten die het liefst alles in een fysieke winkel kopen maar het merendeel gebruikt nog altijd een mix van online oriënteren en fysiek kopen.

Bij de beslissing om te kopen speelt prijs een rol maar niet de enige. Welke overwegingen je belangrijk vindt als klant bij een aankoopbeslissing is ook weer per type consument anders. Tenslotte: Het is lang niet altijd zo dat online goedkoper is dan fysiek. Dus zelfs als alleen prijs leidend is kun je soms toch de keuze voor fysiek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:30
martwoutnl schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:02:
De Cora-hyperrmarkten in België gaan begin 2026 dicht aldus Retailtrend.
Dat zat er helaas al langer aan te komen.

De Louis Delhaize groep, niet te verwarren met Ahold Delhaize, heeft in de voorbije jaren al haar activiteiten in België, Frankrijk, Luxemburg en Roemenië verkocht. Het enige waarvoor het maar geen overnemer kon vinden waren de Cora hypermarkten. Van de 7 vestigingen is er slechts 1 winstgevend (Rocourt bij Luik).

Cora zijn hypermarkten naar Frans model. Grote oppervlakten met een food en non food aanbod. Het zijn best mooie winkels waarin er de voorbije jaren nog volop werd geïnvesteerd. Ik kwam er af en toe. Je zag de laatste maanden wel veel lege winkelrekken. Alsook een shift naar (goedkopere) buitenlandse producten.

Het is alweer een grote naam die verdwijnt uit het Belgische retaillandschap.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Fettel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 01:55:
[...]

De Louis Delhaize groep, niet te verwarren met Ahold Delhaize, heeft in de voorbije jaren al haar activiteiten in België, Frankrijk, Luxemburg en Roemenië verkocht. Het enige waarvoor het maar geen overnemer kon vinden waren de Cora hypermarkten. Van de 7 vestigingen is er slechts 1 winstgevend (Rocourt bij Luik)
En Rocourt kwam ik weleens i.c.m. Maastricht. Na het horen van het nieuws hoopte ik dat een ander concern de plek wil overnemen maar ik begrijp dat de eigenaar van het vastgoed de ruimte wil gaan opknippen in kleinere delen en dat verhuren. Ik vrees dat als er geen andere supermarkt daar meer komt dat de winkels in dat winkelcentrum ook klappen gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
bszz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:19:
[...]

Nee, je personeel moet competent zijn en je assortiment relevant.
Ook al is dat zo, je hebt altijd klanten die wel om advies komen, en dan vervolgens voor 1 tientje goedkoper het online bestellen.
Gezien bij de Zwerfkei, iemand die een verkoper erg lang bezig hield, het vervolgens beter wist dan de verkoper (waarom vraag je dan om advies) en doodleuk vertelde dat hij het online goedkoper had gezien.

Als het prijsverschil erg groot is, wil ik ook nog wel om korting vragen, maar ik vind advies ook wel wat waard. En bij wat grotere online-bedrijven mag je al blij zijn als ze weten in welke kleur een product leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Pat911 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:13:
[...]

Ook al is dat zo, je hebt altijd klanten die wel om advies komen, en dan vervolgens voor 1 tientje goedkoper het online bestellen.
Gezien bij de Zwerfkei, iemand die een verkoper erg lang bezig hield, het vervolgens beter wist dan de verkoper (waarom vraag je dan om advies) en doodleuk vertelde dat hij het online goedkoper had gezien.

Als het prijsverschil erg groot is, wil ik ook nog wel om korting vragen, maar ik vind advies ook wel wat waard. En bij wat grotere online-bedrijven mag je al blij zijn als ze weten in welke kleur een product leverbaar is.
Ja, dat is zo, maar ik vraag mij dan (soms hardop) af waarom die mensen dan wel bij mij komen en niet gelijk naar bijv. de Mediamarkt/Duitsland/willekeurige webshop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:31:
[...]

Ja, dat is zo, maar ik vraag mij dan (soms hardop) af waarom die mensen dan wel bij mij komen en niet gelijk naar bijv. de Mediamarkt/Duitsland/willekeurige webshop gaan.
Omdat ze uiteindelijk liever bij jou kopen. Online bestellen... betalen... en dan maar wachten. Het liefst kopen ze bij jou omdat ze dan (hopelijk) meteen het product kunnen meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
stylezzz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:42:
[...]

Omdat ze uiteindelijk liever bij jou kopen. Online bestellen... betalen... en dan maar wachten. Het liefst kopen ze bij jou omdat ze dan (hopelijk) meteen het product kunnen meenemen.
Nou, ik denk dat er nog wel meer mee kan spelen. Goed en eerlijk advies, altijd terug kunnen komen voor service etc.. Maar mijn opmerking had meer te maken met het kleine plukje mensen die wel uitgebreid advies willen maar vervolgens voor een dubbeltje op de eerste rang online kopen en bij een garantieclaim weer op de stoep staan. Die mogen zich best wel eens afvragen wat ze precies aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:46:
[...]

Nou, ik denk dat er nog wel meer mee kan spelen. Goed en eerlijk advies, altijd terug kunnen komen voor service etc.. Maar mijn opmerking had meer te maken met het kleine plukje mensen die wel uitgebreid advies willen maar vervolgens voor een dubbeltje op de eerste rang online kopen en bij een garantieclaim weer op de stoep staan. Die mogen zich best wel eens afvragen wat ze precies aan het doen zijn.
Tuurlijk, de voordelen van de fysieke winkel zijn er wel degelijk. Enkel door de transparantie in de markt is het altijd mogelijk om te kijken wat je beoogde aankoop elders kost. De veelvoorkomende excuses om het gedrag wat jij schetst goed te praten 'je ben een dief van je eigen portemonnee', 'ik kan elke euro maar 1 x uitgeven'... en ga zo maar door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
bszz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:41:
[...]

De hele aanname dat de fysieke winkel onvermijdelijk verdwijnt klopt niet maar is vaak wel de teneur in dit topic. Het wordt makkelijk gezegd met voor de hand liggende goed voelende argumenten. Voor bepaalde types winkels zal dit ook zeker gelden. Platenzaken zijn een mooi voorbeeld van winkels die alleen nog maar fysiek in de niche bestaan. Voor andere zaken zie ik wel degelijk ook in de toekomst bestaansrecht, mits omnichannel. Met fysiek only wordt het lastig.
In de praktijk gaat het echter met fysiek onder de streep toch echt niet lekker.

Kunt het rooskleurig in willen schieten, de sector zelf en CBS poogt dit periodiek ook. Ik denk uiteindelijk ook niet dat de wereld er per se beter van wordt indien fysieke winkels volledig zouden verdwijnen.

Maar indien je gaat kijken naar de data, dan heeft fysiek natuurlijk toch echt betere tijden gekend.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/18/meer-winkels-in-2024

Meer winkels in 2024 kopt lekker, maar ongeveer 15% verlies t.o.v. 2010. Dat is niet niks. Dat is niet eens gecorrigeerd voor de verdere bevolkingsgroei. Ten opzichte van het aantal webwinkels, nota bene ook kleiner in aantal.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...ocent-meer-om-in-februari

Detailhandel omzet bijna 2% meer. Klinkt positief. Maar minder volume. En fysiek met 1,6% beduidend minder dan online, 3,8%; waarbij puur webwinkels zelfs 6,9% meer omzet.

Ga je dan rekening houden met inflatie, kun je dus het best een webwinkel zijn.

Fysiek heeft gewoon vele nadelen t.o.v. online aan de kant van het bedrijf. Als consument mag het fijn zijn om te kunnen snuffelen in de winkel. Maar uiteindelijk heb je te maken met hogere lasten, fysiek beperkter aanbod en beperkte openingstijden. Terwijl daarentegen veel consumenten gewoonweg voor gemak kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stylezzz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:52:
[...]
...'ik kan elke euro maar 1 x uitgeven'... en ga zo maar door.
Ja, en?

Dat is toch ook zo? Bij mij tenminste wel... O-)

Zo ook deze week weer. Mijn vrouw keek bij verschillende parfumeriewinkels (fysiek) naar een specifiek product. Bij twee zaken was het niet in huis (moet u maar online bestellen mevrouw)
En bij twee andere zaken was het flink aan de prijs. Ze was zo 'verstandig' om ook ff online te checken bij die toko met die grote 'A' (waar we toch een Prime abo hebben).
En binnen twee dagen gratis in huis, voor een tientje (!) per fles goedkoper.

Dus ja, iedere € kunnen wij maar één keer uitgeven. :Y

We kunnen wel hardnekkig vasthouden aan aloude patronen en gewoontes, maar de (retail)wereld is nu eenmaal veranderd. Dus waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 09-04-2025 21:44 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels