Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mijn broertje is ook zo. En als je dit het geld waard vind prima toch. Hij betaald blijkbaar graag voor extra gemak. Niets mis mee. Hij zou het niet doen als hij het niet kon financieel toch. Dus laat hem lekker.
Als ik het zou kunnen zou ik hey uit gemaks zucht ook doen. 2tb hdd erin en alles digitaal. Maar ben helaas niet rijk, dus zit er niet.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik vond het juist een enorme bummer dat ik geen ps3 kon spelen op de ps4.
Ik heb nooit een ps3 gehad dus zat er een beetje naar uit te kijken om o.a. de GoW en Uncharted reeks te spelen!
Amen. Mee eens. Moet de beste kerel toch lekker zelf weten? Hij gamed ook voor zichzelf toch?v8power67 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:42:
Snap al dat gezeik op dennis niet zo. Hij geniet van gamen en van het gemak van de ps store. En heeft meerdere malen aangegeven geen zin te hebben in us accounts etc. Waarom blijven er dan mensen de discussie aangaan...
Mijn broertje is ook zo. En als je dit het geld waard vind prima toch. Hij betaald blijkbaar graag voor extra gemak. Niets mis mee. Hij zou het niet doen als hij het niet kon financieel toch. Dus laat hem lekker.
Als ik het zou kunnen zou ik hey uit gemaks zucht ook doen. 2tb hdd erin en alles digitaal. Maar ben helaas niet rijk, dus zit er niet.
m'n ps4 veranderd ondanks dat ie niet stoffig Is geworden steeds meer in een haardroger qua geluid... Toch maar eens Sony contacten want het wordt flink hinderlijk...
En goeie campmap gevondenVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:08:
[...]Eindelijk ben ik redelijk goed in een Battlefield.
Ik geniet van de gameplay van Battlefield : Hardline.
Het is helemaal mijn game geworden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
I served in a company of heroes.
I served in a company of heroes.
Wat is de foutmelding
Dat klopt helaas helemaal. Tijdens het instellen van je PS4 niet ingaan op de gratis 48 uur PS+. Als je geen voucher hebt voor een maand ben je nog beter uit met de 14 dagen trial uit de PS Store.Vuvuzela schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:55:
Donderdag een ps4 gekocht. Kreeg toen 48uur psn blijkbaar, in Destiny zat een kaartje voor een maand psn. Kan het zo zijn dat door die eerste 48 uur ik die maand nu niet kan activeren omdat ik al een trial heb gehad? Erg sneaky dan om die 48 uur psn op te dringen.
Ik wist dit (gelukkig) van te voren maar het is inderdaad een nogal sneaky move. Het zijn geen megabedragen die je bespaart door die gratis maand maar toch.Vuvuzela schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:55:
Donderdag een ps4 gekocht. Kreeg toen 48uur psn blijkbaar, in Destiny zat een kaartje voor een maand psn. Kan het zo zijn dat door die eerste 48 uur ik die maand nu niet kan activeren omdat ik al een trial heb gehad? Erg sneaky dan om die 48 uur psn op te dringen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ook dat is een beetje sneaky, want door kun je alleen krijgen als je eerst een creditcard koppelt, en dan zetten ze automatisch verlengen ook meteen aan, al is dat wel uit te zetten.Shebang schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:02:
[...]
Dat klopt helaas helemaal. Tijdens het instellen van je PS4 niet ingaan op de gratis 48 uur PS+. Als je geen voucher hebt voor een maand ben je nog beter uit met de 14 dagen trial uit de PS Store.
Als ik het me goed kan herinneren is PayPal ook een optie. Gewoon direct de automatische verlenging annuleren en dan zelf kiezen voor de voor jou beste optie.dutchgio schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:57:
[...]
Ook dat is een beetje sneaky, want door kun je alleen krijgen als je eerst een creditcard koppelt, en dan zetten ze automatisch verlengen ook meteen aan, al is dat wel uit te zetten.
Mooie prijs, maar best jammer aan de andere kant dat alleen seagate momenteel een 2tb schijf heeft dat in de ps4 past. Had gehoopt dat wd er nu ook wel eentje zou hebben.
Lekker hoor, ik vraag me alleen af waarom je bijna nooit uit de lucht geknald wordt? Is er geen/weinig AA in hardline of gebruikt gewoon nietmand het? In BF4 had je altijd al megasnel een lock op je en dan vlogen de javalins en stingers je om de oren.djmelvee schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:48:
Ik vind Hardline fijn spelen, Chopper is heerlijkMoet alleen wel iemand volledig volpompen voordat 'ie dood is.
[video]
Als het dezelfde is die in de Seagate Expansion Portable USB 3.0 2TB dan is dat een prima ding hoor? Zit hier aan de Xbox One en werkt prima. Voor mn PC en laptops heb ik ook al diverse Seagate Expansions waarvan de eerste nog moet sterven (de eerste is alweer 5 jaar vandaag).Trishul schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:19:
In de nieuwe mediamarkt folder staat de ps4 setaanbieding naast de seagate expansion portable 2tb voor €85, niet geheel toevallig![]()
Mooie prijs, maar best jammer aan de andere kant dat alleen seagate momenteel een 2tb schijf heeft dat in de ps4 past. Had gehoopt dat wd er nu ook wel eentje zou hebben.
Met WD heb ik zelf juist slechte ervaringen. Zowel intern als extern ging bij mij al binnen 3 jaar stuk. Net na garantie, dat wel.
Nu ook, kwestie van ontwijken en flaren op tijdBartske schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:24:
[...]
Lekker hoor, ik vraag me alleen af waarom je bijna nooit uit de lucht geknald wordt? Is er geen/weinig AA in hardline of gebruikt gewoon nietmand het? In BF4 had je altijd al megasnel een lock op je en dan vlogen de javalins en stingers je om de oren.
Hotwire is erg leuk ( GTA meets BF)
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 22-03-2015 12:46 ]
Dingen werken wel maar hebben geen effect op je spel. Verlengen de stukjes zoals kontrol freeks weer wel. Die gebruik ik. Wel de een na laagste die ze hebben, cqc signature series, maar dat vind ik persoonlijk wel veel fijner dan de gewone sticks van de ds4... Langere sticks is even een weekje wennen met spelen en e sensitivity aanpassen, maar meer grip, meer dome vormige sticks en de iets langere lengte helpen zeker wel. De aller langste enzo die lijken me iets te beleven vergen van m'n arme duim gewrichten, maar de mediums werken leuk. De allerkortste alfas heb ik nog niet geprobeerd, maar zullen net als de andere merken vooral voor grip zorgen.Flghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
zijn die "extra grip" caps voor over je thumbsticks echt aan te raden? ik ben een beetje moedeloos aan het worden met richten in fps ( nu battlefield hardline). ik krijg het gewoon niet onder de knie dus ga zoeken naar andere oplossingen. wil ze niet zomaar kopen zonder te weten dat het wel echt verbetering geeft.
Oh en die ORBS dingen versus de duurdere varianten? De duurdere geven voor zweet handjes als die van mij veel meer grip. Na een dag of twee gamen want er zit op het begin een wat glad laagje op. Die ORBS deden voor mij niet veel en bleven glijden als het vochtiger werd.
[ Voor 34% gewijzigd door Brutal1ty op 22-03-2015 14:48 ]
ok thanks. ik zal eens kijken op die site van control freaks. ik heb ook snel last van wat vochtigere handjes tijdens intens gamen dus die orbs valt dan af.Brutal1ty schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:45:
[...]
Dingen werken wel maar hebben geen effect op je spel. Verlengen de stukjes zoals kontrol freeks weer wel. Die gebruik ik. Wel de een na laagste die ze hebben, cqc signature series, maar dat vind ik persoonlijk wel veel fijner dan de gewone sticks van de ds4... Langere sticks is even een weekje wennen met spelen en e sensitivity aanpassen, maar meer grip, meer dome vormige sticks en de iets langere lengte helpen zeker wel. De aller langste enzo die lijken me iets te beleven vergen van m'n arme duim gewrichten, maar de mediums werken leuk. De allerkortste alfas heb ik nog niet geprobeerd, maar zullen net als de andere merken vooral voor grip zorgen.
Oh en die ORBS dingen versus de duurdere varianten? De duurdere geven voor zweet handjes als die van mij veel meer grip. Na een dag of twee gamen want er zit op het begin een wat glad laagje op. Die ORBS deden voor mij niet veel en bleven glijden als het vochtiger werd.
PSN: Oldzkoel
Ik heb ze, en wil niet meer zonder. Meer grip en comfort. Koop wel die van Kontrolfreeks als je ze koopt, en niet die je bijvoorbeeld bij de gamemania kunt halen, want die gaan niet lang mee.Flghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
zijn die "extra grip" caps voor over je thumbsticks echt aan te raden? ik ben een beetje moedeloos aan het worden met richten in fps ( nu battlefield hardline). ik krijg het gewoon niet onder de knie dus ga zoeken naar andere oplossingen. wil ze niet zomaar kopen zonder te weten dat het wel echt verbetering geeft.
Ze verhogen de sticks niet zozeer, maar hebben wel een grover oppervlak waardoor ik (wellicht gevoelsmatig) iets meer grip heb.
Ja, maar verwacht geen wonderen. Anders gewoon zo'n muis kopen.Flghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
Als het aan de gevoeligheid ligt (bij veel mensen) van die slappe hap die ze joystickjes noemen, zonder weerstand, kun je kijiken naar ProAim resistance ringetjes.. Dat zijn een soort schuimrubberen ringetjes die je om de pookjes doet, dat voelt echt 10 keer beterFlghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
ProAimResistance

Daarnaast kunnen inderdaad de verhoginkjes van KontrolFreeks je goed helpen
Als je dat niets vindt, kun je kiijken naar een ombouw die Avenger Reflex heet, waardoor je sneller je knoppen kunt bedienen:
Avenger Reflex bij Shop4NL.com

En als dat allemaal niets is, kun je kijken naar muis/toetsenbord combo's
Venom-X:

of de Xim 4

of de Chronus Max

Succes
Waar is trouwens de hype voor Bloodborne? Morgen in de US, vrijdag hier!
Heaget schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:37:
wait wut..? Een toetesenbord en muis voor de PS4? Ideaal, maar je verloochend wel je console ermee..
Dit bestaat echt al jaren trouwens. Ideaal voor mensen die niet kunnen wennen aan een controller of daar simpelweg de tijd niet voor hebben. Ik speel mijn shooters tegenwoordig met een controller, maar op de PS3 heb ik alleen maar met muis gespeeld.
@Hierboven: volgens mij komt Bloodborne hier woensdag uit hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2015 08:53 ]
Ik heb altijd hetzelfde probleem met controllers helaas.. Zelf heb ik de Venom-X..SqueakyClean schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:46:
Damn, die Avenger Reflex! Wel eens eerder zoiets gezien en ik vind het er bijzonder uitzien!
Werkt fijn, maar speelt niet zoals PC hoor! Het heeft zn voor en nadelen
De Avenger heb ik ook gekocht, omdat ik ook naar controllers toe wil, en ben daar nu mee aan het oefenen
Werkt echt fantastisch als je er aan gewend raakt
[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 23-03-2015 08:54 ]
heb inmiddels de Kontrolfreaks FPS CQC Signature's bested.
Ja het werkt zekerFlghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:56:
weet je zeker dat dat toetsenbord / muis combo werkt in battlefield hardline of andere games? lijkt me zo'n unfair advantage tegenover controller. ik hoor hier ook voor het eerst van. thanks voor alle info trouwens.
heb inmiddels de Kontrolfreaks FPS CQC Signature's bested.
Alleen ben je met sommige dingen minder snel, zoals bijvoorbeeld rijden in vehicles /draaien van turrets enzo..
Auto aim werkt ook niet
En je wordt nog steeds afgeknald door mensen met controllers haha
(En je bent gemiddeld 120-160 euro kwijt)
Verwijderd
Ik gebruik wat goedkope caps van Hama maar dat is meer omdat ik het rubber van de eigenlijke thumbsticks wil beschermen en niet zo zeer omdat ik nu meer grip zou willen. Ik heb wel 'iets' meer grip maar ik zou het daarvoor in ieder geval niet aanraden. Voor het beschermen van het rubber van de originele thumbsticks zou ik het wel aanraden.Flghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
Klopt. Ik heb Bloodborne al een maand geleden gepre-orderd (PSN, EU). Ik heb vanmorgen nog gekeken en toen stond er op de countdown: 1 dag en 17 uur.bram1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:52:
[...]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Correctie: Woensdag hier. Hype lijkt op tweakers niet zo groot idd, maar bij mij persoonlijk wel! Ik ben gewoonlijk niet zo van het naar releases van games toeleven, echter in dit geval... Oef, het zijn lange dagen. De drie Souls games zijn veruit de beste games die ik ooit heb gespeeld.SqueakyClean schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:46:
Waar is trouwens de hype voor Bloodborne? Morgen in de US, vrijdag hier!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Precies! Wat mij nog wel verbaast: op PSN is nergens ook maar IETS van Dark Souls 2 (Scholar of the First Sin) te vinden. Die komt volgens mijn informatie uit op 7 april.Voxalizer schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:07:
[...]
Correctie: Woensdag hier. Hype lijkt op tweakers niet zo groot idd, maar bij mij persoonlijk wel! Ik ben gewoonlijk niet zo van het naar releases van games toeleven, echter in dit geval... Oef, het zijn lange dagen. De drie Souls games zijn veruit de beste games die ik ooit heb gespeeld.
Maar ik sluit me helemaal bij je aan: mijn top-3 beste games die ik ooit heb gespeeld bestaat ook volledig uit de drie Souls games!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
ben benieuwd of het me een beetje gaat bevallen aangezien ik nog nooit een soul game gespeeld heb.
ben alleen bang dat de action niet fast pace genoeg voor me gaat zijn.. we zullen zien.
Dat is een US-account, aight?Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:23:
ik heb Bloodborne ook pre-ordered en de download is al volledig klaar.
"PREPARE TO DIE"Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:23:
ben benieuwd of het me een beetje gaat bevallen aangezien ik nog nooit een soul game gespeeld heb.
PSN: Bellerophon-
Ja! Twijfel om hem te halen aangezien ik alle delen behalve de laatste meerdere keren doorgelopen heb... maar het jeukt toch wel...
Erg jammer dat deel 1 er niet in zit..
[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 23-03-2015 10:34 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Verwijderd
Heel veel zin in! Hopelijk komt Borderlands 1 ook nog naar de PS4, want die heb ik nog niet gedaan.
Heb hardline singleplayer 1 missie gedaan en was echt tenenkromend slecht. En multiplayer werd ik zo extreem geowned dat de lol meteen eraf was. Had sowieso veel last van lag etc.
Hebben wel leuk experiment gedaan. Broertje klaagt vaak over nat prpblemen in destiny met ps4.
En hebben nu voor de grap eens de modem in bridge gezet. Wat bleek met een nat1 en een 200/20 direct op modem dus met een publiek ip adres meteen verbinden dus geen nat/pat meer en hij mertke letterlijk 0 verschil. Alleen de melding was weg. Dus destiny servers zijn gewoon matig. Weer waar de slechte verbindingen winnen.
Ook wel leuk bleek dat mijn upc modem 2 publieke ips binnen krijgt dus kan 2 apparaten verbinden en beide hebben hun eigen publieke ip.
Wat handig is want met 2 ps4's in 1 netwerk is vaak gezeik. Dus gaan nu 2 losse netwerken creeeren. En kijken hoe dit gaat.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
ja gekocht op een US account. kan je met EU nog niet pre-loaden dan?spaceboy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:26:
[...]
Dat is een US-account, aight?
[...]
"PREPARE TO DIE"
hoe zit het met de items? moet ik hier denken aan drops ala diablo 3? alsmede XP en stat points?
Beetje jammer dat je niet je skills gaat verbeteren, maar meteen wilt gaan cheaten.Flghter1982 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:33:
Het is vooral een kwestie van oefenen. Tijd erin steken.
En wat wil helpen is modussen spelen waar niet veel mensen inzitten. Zodat het niet zo'n chaos is en je je beter kunt concentreren. Verder helpt het enorm om de SP een paar keer te doen of samen met iemand wat dingen gaat uitproberen. Belangrijk is ook je loadout. Als je minder damage doet dan je tegenstander, sta je al snel met 1-0 achter. Tactisch inzicht is ook belangrijk. Zorgen dat cover in de buurt is en je je beweegt naar waar de tegenstander je niet verwacht of minder makkelijk weet te raken.
Een deel van goed zijn met controller s zit in het mikken en schieten, maar een ander groot deel is toch echt het kennen van de maps, kennen van de guns, kennen van de beperkingen en kennen van je tegenstander. En vergeet niet: aandacht erbij houden.
Overigens is het bij Hardline een stuk lastiger omdat de Time-to-kill een stuk lager ligt dan bij bv BF4. COD heeft ook zo'n lage TTK en dat zorgt er dan ook voor dat de gemiddelde k/d dichter bij de 1 zit. En ik merk dat er vrij weinig revives worden gedaan. Bij teambased gamemodussen meer dan bij bv TDM, maar nog steeds erg weinig.
Ten slotte maakt het minder uit of je er goed in bent of niet. Zolang het maar gezellig is en jij het de moeite waard vind om te spelen. Naar cheaten of andere hulpmiddelen grijpen omdat je skills te zwak zijn vind ik een non-argument. Neem een weekje vrij en besteed er aandacht aan, als je het toch zo belangrijk vindt.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 23-03-2015 10:59 ]
zou je dat toe kunnen lichten? de reden dat ik voor extra grip ga is omdat ik tijdens gamen vrij snel wat klammere handjes krijg en dus continiue met mijn vingers verschuif op de thumbsticks en dat maakt aimen voor mij een hele moeilijke taak.Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Beetje jammer dat je niet je skills gaat verbeteren, maar meteen wilt gaan cheaten.
Het is vooral een kwestie van oefenen.
ik ben inmiddels wel verbeterd met mijn k.d. ratio door de juiste posities op de map te nemen. mijn awareness is dus wel verbeterd. ook spot ik alles wat ik zie dus dat is allemaal het probleem niet.
Haha dus jij vindt grip caps cheaten?? Dus bredere banden op je auto kan ook niet?Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Beetje jammer dat je niet je skills gaat verbeteren, maar meteen wilt gaan cheaten.
Naar cheaten of andere hulpmiddelen grijpen omdat je skills te zwak zijn vind ik een non-argument. Neem een weekje vrij en besteed er aandacht aan, als je het toch zo belangrijk vindt.
En sommige mensen hebben misschien die fijne motoriek niet, en zullen het nooit masteren.. moeten die maar meteen hun console wegdoen?
Mijn auto heeft geen highscores om te behalen of doet ook niet mee aan wedstrijden.poor Leno schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Haha dus jij vindt grip caps cheaten?? Dus bredere banden op je auto kan ook niet?
En sommige mensen hebben misschien die fijne motoriek niet, en zullen het nooit masteren.. moeten die maar meteen hun console wegdoen?
Verder is er heel wat te leren. Fijne motoriek is ook aan te leren. Misschien dat je geen wedstrijden zult winnen, maar het niveau is ook weer niet super hoog online.
Het is lastig om zo in te stappen, maar het is fijn als iedereen dezelfde hardware gebruikt en dus met dezelfde beperkingen te maken heeft (mensen met daadwerkelijk een beperking uitgezonderd).
Het maakt me niet uit als je voor een avondje die grip-dingen gebruikt, maar zodra je gaat pochen met je score of er een voordeel uit haalt (wat wel degelijk mogelijk is) dan vind ik het cheaten ja.
Persoonlijk vond ik deel 1 echt beduidend minder dan deel 2... het verhaal, de omgeving en karakters waren echt veel minder boeiend.Scrisissszzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:31:
[...]
Ja! Twijfel om hem te halen aangezien ik alle delen behalve de laatste meerdere keren doorgelopen heb... maar het jeukt toch wel...
Erg jammer dat deel 1 er niet in zit..
PSN: Bellerophon-
in mijn geval is het denk ik het verschil tussen de game leuk vinden of laten liggen.Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Mijn auto heeft geen highscores om te behalen of doet ook niet mee aan wedstrijden.
Verder is er heel wat te leren. Fijne motoriek is ook aan te leren. Misschien dat je geen wedstrijden zult winnen, maar het niveau is ook weer niet super hoog online.
Het is lastig om zo in te stappen, maar het is fijn als iedereen dezelfde hardware gebruikt en dus met dezelfde beperkingen te maken heeft (mensen met daadwerkelijk een beperking uitgezonderd).
Het maakt me niet uit als je voor een avondje die grip-dingen gebruikt, maar zodra je gaat pochen met je score of er een voordeel uit haalt (wat wel degelijk mogelijk is) dan vind ik het cheaten ja.
mijn scores zijn vaak 5-20 dus als ik met deze pookjes daar 20-20 van kan maken en er iets meer plezier aan kan beleven dan vind ik dat geen cheaten. ik verwacht niet dat met extra grip de scores ineens 20-5 worden.
Deel 2 was zeker weten veel beter dan deel 1. Maar ondanks alles vond ik destijds deel 1 erg vermakelijk en daar ook meerdere malen mee dubbel gelegen, vooral in de eerste helft van de gameBellerophon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Persoonlijk vond ik deel 1 echt beduidend minder dan deel 2... het verhaal, de omgeving en karakters waren echt veel minder boeiend.
maar inderdaad, deel 2 is de beste van de drie.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Helaas niet voor iedereen..Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:08:
[...] Fijne motoriek is ook aan te leren
En sorry, als je grips e.d. cheating vind, dan moet iedereen op de PC maar dezelfde tobo en muis gebruiken? Want verschil daarin is natuurlijk ook niet eerlijk!
En waarom hebben we eigenlijk allemaal verschillende TV's? Andere kleurweergave, kan ook niet.
Nee, gelukkig werkt het zo niet.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dus voetbalschoenen van lichter materiaal dan andere of een tennisracket met een speciaal anti-zweet grip vind je ook cheaten?Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Mijn auto heeft geen highscores om te behalen of doet ook niet mee aan wedstrijden.
En op pc dan? Iemand met een dikkere videokaart, betere processor cheat ook?
Nee, ik denk dat wij een iets andere definitie hebben van cheaten
[ Voor 51% gewijzigd door poor Leno op 23-03-2015 11:18 ]
Gedeeltelijk. Simpele versie hoe het tot nu toe in de Souls games altijd is geweest: Je levelled je character wel door een soort XP en statpoints, echter is dit na een tijdje niet meer zo heel belangrijk. Het levellen van je wapens is belangrijker. Het is niet zoals in Diablo waar je pas goede wapens kan vinden op level 70. Het draait meer om movesets. Vind je bijvoorbeeld het allereerste wapen dat je vind erg fijn spelen dan kun je het blijven upgraden zodat je hem in 'endgame' of new game plus zelfs nog kan gebruiken. Armor dat je draagt zorgt wel voor wat verdediging, echter is hoe zwaar je uitrusting is ook weer van invloed op de snelheid waarmee je je kan bewegen.Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:56:
[...]
hoe zit het met de items? moet ik hier denken aan drops ala diablo 3? alsmede XP en stat points?
En dan kom je nog sporadisch wat items tegen met extra effecten, vooral op ringen maar kan in principe overal op. Loot is echter niet random, wat jij bijvoorbeeld in een kist ergens vind dat zit bij elke andere speler op dezelfde plek in dezelfde kist.
Wat je je vooral moet realiseren bij deze games ten opzichte van Diablo en een hoop andere RPGs is dat items die je ver in het spel vind niet per definitie beter zijn dan items die je bijvoorbeeld in het eerste uur zult vinden.
En dan zijn er nog je eigen skills. Je kunt niet echt leunen op de stats van je character. Als je fouten maakt ga je daardoor dood. Op een gegeven moment zul je echter merken dat je gewoon steeds beter begint te worden en dan klikt het ineens.
[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 23-03-2015 11:26 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het gebruik van bv. Scuf controllers is in de pro scene volstrekt normaal en ook toegestaan op toernooien.
Zelf gebruik ik muis en toetsenbord voor shooters middels een Xim4. Sommige mensen zullen ongetwijfeld gaan huilen over cheaten e.d., maar het is nou niet dat ik er competitieve toernooien voor geld ofzo mee ga spelen. Vaak speel ik ook single player shooters en niet eens multiplayer. Ik speel games gewoon lekker voor de lol en ik vind controllers gewoon een sub-optimale ervaring bieden voor shooters. Presteer ik beter door muis en toetsenbord? Nee, omdat auto aim/aim assist in veel multiplayer games toch de skill nivelleert.
Cheaten, nee dat niet. Oneerlijk? Dat wel...poor Leno schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Dus voetbalschoenen van lichter materiaal dan andere of een tennisracket met een speciaal anti-zweet grip vind je ook cheaten?
En op pc dan? Iemand met een dikkere videokaart, betere processor cheat ook?
Nee, ik denk dat wij een iets andere definitie hebben van cheaten
[ Voor 14% gewijzigd door Voxalizer op 23-03-2015 11:31 ]
[ Voor 97% gewijzigd door spaceboy op 23-03-2015 11:32 ]
Dus jij vindt het eerlijk als wij een wedstrijd doen, waarbij jij hulpmiddelen gebruikt, waardoor je in het voordeel bent?Voxalizer schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:30:
Heerlijk, net als mensen die het gebruik van stuurtjes in racegames cheaten vinden. Of fightsticks in vechtgames. Idioten. Hoe ontzettend simpel kun je redeneren?
Ik ga meedoen met de Olympische Spelen gewichtheffen. Oh ja, ik neem een heftruck mee. En niet lullen over cheaten he?Kozz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
[...]
Dus jij vindt het eerlijk als wij een wedstrijd doen, waarbij jij hulpmiddelen gebruikt, waardoor je in het voordeel bent?
Twijfel zelf nog om The handsome collection te halen. Op de PC voornamelijk single player gespeeld. Nu op de PS4 misschien de online coop maar eens proberen. Maar denk dat ik wel even een leuke aanbieding afwacht.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik wist wel dat een tobo bestond voor de PS, gewoon voor tekstinvoer maar nooit geweten dat er ook een muis bij kon!bram1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:52:
[...]
![]()
Dit bestaat echt al jaren trouwens. Ideaal voor mensen die niet kunnen wennen aan een controller of daar simpelweg de tijd niet voor hebben. Ik speel mijn shooters tegenwoordig met een controller, maar op de PS3 heb ik alleen maar met muis gespeeld.
Ja, want zo simpel ligt het niet.Kozz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
[...]
Dus jij vindt het eerlijk als wij een wedstrijd doen, waarbij jij hulpmiddelen gebruikt, waardoor je in het voordeel bent?
Ik spreek even alleen vanuit mijn ervaring met racegames: Ik heb in diverse racegames genoeg online races en competities gereden om te beseffen dat het geen bal uitmaakt of je tegenstander een simpele controller gebruikt of een stuur van 1000 euro. Kijk naar leaderboards in games waar te zien is wat voor input device mensen gebruiken. Er staan altijd gewoon mensen met controllers in de absolute top. Minder?: Misschien wel, maar ze zijn er wel. Dus geen excuus, git gud..
Om nog maar te zwijgen over verborgen assists bij het gebruik van controllers die ook aan blijven staan wanneer je alle assists uitzet. Maarja, zoals ik zei. Ik kan alleen over mijn ervaring met racegames oordelen.
Damn dat wordt zeker wel een duur spelletje...Scrisissszzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:34:
Damn €30 voor dat Kombat Pack bij MKX.. Maar wel toffe vechters erin... Wordt een duur spelletje..
Ik wacht nog met kopen. Heb nog genoeg spellen op de Backlog staan
ik koop altijd de basic version van games. als er dan dingen missen zoals extra characters zie ik dit als een onvolledige versie van een basic game en laat ik de game links liggen.HaskoF schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Damn dat wordt zeker wel een duur spelletje...
Ik wacht nog met kopen. Heb nog genoeg spellen op de Backlog staan
duurdere versies vind ik prima zodra het gaat om special costumes of iets in die richting maar zodra er echt content achterwegen gelaten wordt dan vind ik dat meer een naaien streek en hoeft het voor mij niet meer.
Het is eerlijk op het moment dat die hulpmiddelen toegestaan zijn en iedereen ze zou kunnen gebruiken. Niemand weerhoudt jou van het gebruiken van een Scuf controller of een race stuurtje of andere 'hulpmiddelen'.Kozz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
[...]
Ongetwijfeld een grapje, maar dit is wel een voorbeeld van hoe iets kleins meteen in het extreme wordt doorgetrokken. Lekker zwart wit denken. Gaan we nou serieus opzetstukjes van 1 of 2 euro voor een beetje extra grip ivm klamme handjes vergelijken met cheaten?spaceboy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:33:
[...]
Ik ga meedoen met de Olympische Spelen gewichtheffen. Oh ja, ik neem een heftruck mee. En niet lullen over cheaten he?
[ Voor 3% gewijzigd door voxxel op 23-03-2015 12:09 ]
+1Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:47:
[...]
ik koop altijd de basic version van games. als er dan dingen missen zoals extra characters zie ik dit als een onvolledige versie van een basic game en laat ik de game links liggen.
duurdere versies vind ik prima zodra het gaat om special costumes of iets in die richting maar zodra er echt content achterwegen gelaten wordt dan vind ik dat meer een naaien streek en hoeft het voor mij niet meer.
Tegenwoording is het normaal geworden om content achterwege te laten en daar extra geld voor te vragen.
Ik wilde dit spel met de release kopen, maar sla het nu ook over.
Boycotten die handel
Ik wacht wel op de complete edition ergens eind van het jaar.
Ik wens je heel veel succes.Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:10:
[...]
mijn scores zijn vaak 5-20 dus als ik met deze pookjes daar 20-20 van kan maken en er iets meer plezier aan kan beleven dan vind ik dat geen cheaten.
5-20 wijten aan slechte grip is nieuw voor mij
Maar wel serieus beneiuwd of je verbetering gaat zien
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 23-03-2015 12:19 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ben benieuwd.
Ik was inderdaad ironisch.voxxel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:09:
[...]
Ongetwijfeld een grapje, maar dit is wel een voorbeeld van hoe iets kleins meteen in het extreme wordt doorgetrokken. Lekker zwart wit denken. Gaan we nou serieus opzetstukjes van 1 of 2 euro voor een beetje extra grip ivm klamme handjes vergelijken met cheaten?
Zodat je un-scoped gewoon nog een crossair hebt?
Dt fabriceerde ik altijd op mijn PC scherm toen ik nog shooters met muis en toetsenbord speelde haha!
360 no scope bitches
[ Voor 27% gewijzigd door tellavist op 23-03-2015 12:39 ]
Een handtekening?!
En nog bak je er niks van!bukkum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:37:
Een aimbot cheaten? Gebruik die al jaren😁
Ik begrijp dat gezeur nooit zo. Op de PC hoor je er nooit iemand over, alleen maar omdat het op de console minder gebruikelijk is.
Het is natuurlijk flauwekul om mensen met hulpmiddelen cheaters te noemen. Is een rolstoeler in jouw ogen ook een cheater?Martinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Het is vooral een kwestie van oefenen. Tijd erin steken.
Maar goed, het is natuurlijk wel zo dat in alle spellen moet wennen. In FPS is het iid aan de maps en aan de wapens. Die hulpmiddelen zullen je wat dat betreft ook maar matig helpen, als je het spel niet goed kent. Met een spel stoppen omdat je niet direct goed bent, is daarom ook erg zonde. Er blijft gelden: oefening baart kunst. Als een noob in een FPS afgeslacht worden, hoort er gewoon bij. Spelen op eerste kerstdag is daarom ook extra leuk.
Maar hulpmiddelen gebruiken is natuurlijk prima. Alleen turbo controllers vind ik cheaten, de rest: Kom maar op!
Ow, damn! Dat is een fijne vergissing!Voxalizer e.a. schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:07:
Correctie: Woensdag hier.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het spel nog niet voor heb besteld. Ben na de Order toch een beetje voorzichtiger en wacht de reviews even af.
Ik lees al wel hier en daar goede ervaringen. De framerate is netjes 30 fps met weinig dips. Maar ik ben vooral benieuwd naar de gameplay en de duur.
Oh ik vind het ok absoluut geen cheaten.bram1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:48:
Bij een aimbot modificeer je de game op een manier waardoor je de game kan spelen zoals deze niet bedoeld is. Niet echt te vergelijken met vrij toegankelijke commerciële hardware.
Ik begrijp dat gezeur nooit zo. Op de PC hoor je er nooit iemand over, alleen maar omdat het op de console minder gebruikelijk is.
Alleen zoals boven aangegeven werd:
Je K/D van 5-20 naar 20-20 tillen heeft niks met externe hardware te maken.
Dan kan je beter gewoon aan je aim gaan werken.
Even wat anders!
Is er ergens een lijst met release date's?
Zou graag op een soort kalender kunnen zien welke games wanneer uit komen.
[ Voor 10% gewijzigd door tellavist op 23-03-2015 13:39 ]
Een handtekening?!
PSN ID Binloading_nl
het heeft natuurlijk veel met prestatie te maken maar ik kan je toch verzekeren dat steeds van je pookjes glijden niet mee werkt met het gewenste resultaat. als je dan 3 meter achter iemand loopt en alles raakt behalve je doelwit. hij omdraait en dan even een burst fire doet en je bent dood. erg frustrerendtellavist schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Oh ik vind het ok absoluut geen cheaten.
Alleen zoals boven aangegeven werd:
Je K/D van 5-20 naar 20-20 tillen heeft niks met externe hardware te maken.
Dan kan je beter gewoon aan je aim gaan werken.
Mwah op de pc kan je verwachten dat je tegenstander ook een muis en toetsenbord heeft. Het kan hoogstens een betere versie zijn. Helaas stikt het daar vaak van de "echte" cheaters.bram1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:48:
Bij een aimbot modificeer je de game op een manier waardoor je de game kan spelen zoals deze niet bedoeld is. Niet echt te vergelijken met vrij toegankelijke commerciële hardware.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat je bij een console gewoon lekker op de bank "moet" hangen met een controller in je handen. Blijkbaar is er toch voordeel te behalen met toetsenbord en muis, want waarom zou iemand er anders aan beginnen ? Om dat evenwicht te herstellen moet ik met de console achter een bureautje gaan zitten of een oplossing moeten zoeken om op de bank te blijven hangen en een muis te kunnen gebruiken. Dat gaan we niet doen en ik speel dan ook bijna geen online shooters meer.
Dus ja cheaten wil ik het niet noemen, maar het is gewoon een beetje flauw imo. De oorzaak van deze discussie kan trouwens echt geen cheaten genoemd worden aangezien Sony gewoon ontzettend slechte thumbsticks heeft gemaakt en ik geen intensieve game kan spelen zonder van de pookjes af te glijden.
Met de duur zit het in elk geval wel goed. Er zijn al behoorlijk wat mensen met early access en ik heb nog nergens gelezen dat mensen er snel doorheen zijn. Iemand rapporteert zelfs 90+ uur over de 1e playthroughSqueakyClean schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:56:
Ow, damn! Dat is een fijne vergissing!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het spel nog niet voor heb besteld. Ben na de Order toch een beetje voorzichtiger en wacht de reviews even af.
Ik lees al wel hier en daar goede ervaringen. De framerate is netjes 30 fps met weinig dips. Maar ik ben vooral benieuwd naar de gameplay en de duur.
Deze gozer is trouwens aan het streamen: http://www.twitch.tv/abonafide Dat ziet er toch wel extreem vet uit!
[ Voor 7% gewijzigd door voxxel op 23-03-2015 13:34 ]
Nee. Ik ga NIET kijken. NIET. Heb al een paar keer een paar minuten gekeken van die IGN First Look en daar heb ik al spijt van. Woensdag gewoon first-hand genieten.voxxel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:29:
[...]
Met de duur zit het in elk geval wel goed. Er zijn al behoorlijk wat mensen met early access en ik heb nog nergens gelezen dat mensen er snel doorheen zijn. Iemand rapporteert zelfs 90+ uur over de 1e playthroughVandaag/vanavond komen de reviews geloof ik online, ik ben echt beniewd!
Deze gozer is trouwens aan het streamen: http://www.twitch.tv/abonafide Dat ziet er toch wel extreem vet uit!
Haha je hebt gelijk, ik had ook beter niet kunnen kijken. Maar heb net nog wel het "YOU DIED" scherm in het Duits gezien: "GESTORBEN"spaceboy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:36:
[...]
Nee. Ik ga NIET kijken. NIET. Heb al een paar keer een paar minuten gekeken van die IGN First Look en daar heb ik al spijt van. Woensdag gewoon first-hand genieten.
Klinkt goed! Er schijnen 5 omgevingen (zonder chalice dungeons) en 10 bazen te zijn.voxxel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:29:
[...]
Met de duur zit het in elk geval wel goed. Er zijn al behoorlijk wat mensen met early access en ik heb nog nergens gelezen dat mensen er snel doorheen zijn. Iemand rapporteert zelfs 90+ uur over de 1e playthroughVandaag/vanavond komen de reviews geloof ik online, ik ben echt beniewd!
Geklaagd wordt over laadtijden en dat het te makkelijk is...
Gister zelf even getest, mijn MasterCard cc werkte helaas niet. Maa mijn virtueel VISA wel. Ik kon niet direct aankopen afrekenen, maar via de PS4 kon ik wel mijn wallet aanvullen. Ik moet wel 5% extra betalen als ik mijn virtuele VISA opwaardeer (werkt dus als soort prepaid, Entropay), maar dan nog is het een stuk voordeliger. Wellicht dat iemand met een VISA dus direct dit kan gebruiken ipv een virtuele tussen partij. Goedkoper dan de US Store en al helemaal goedkoper dan de NL Store. Bovendien is het EU, dus werkt DLC vanaf je eigen account.
Hopelijk gaan de prijzen daar niet veranderen als de euro weer sterker wordt, dan wordt het namelijk nog voordeliger
*Disclaimer: als je hier gebruik van maakt, dan ben je zelf verantwoordelijk mocht het niet werken of als er iets mis gaat. Ik wacht ook niet op tig PM'berichten hoe je zo'n account kan maken en aankopen kan verrichten.
[ Voor 16% gewijzigd door ASNNetworks op 23-03-2015 14:33 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Hoeveel PSn accounts heb jij wel nietASNNetworks schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:28:
Gister per ongeluk de PS Store van Ukraine geopend, zag wel erg gunstige prijzen. Gemiddelde titels kosten 999 UAH, omgerekend zo'n 41 euro. Nu met de slechte euro is het zeker interessant. Via de US Store kom je gemiddeld uit op zo'n 56 euro.
Gister zelf even getest, mijn MasterCard cc werkte helaas niet. Maa mijn virtueel VISA wel. Ik kon niet direct aankopen afrekenen, maar via de PS4 kon ik wel mijn wallet aanvullen. Ik moet wel 5% extra betalen als ik mijn virtuele VISA opwaardeer (werkt dus als soort prepaid, Entropay), maar dan nog is het een stuk voordeliger. Wellicht dat iemand met een VISA dus direct dit kan gebruiken ipv een virtuele tussen partij. Goedkoper dan de US Store en al helemaal goedkoper dan de NL Store. Bovendien is het EU, dus werkt DLC vanaf je eigen account.
Hopelijk gaan de prijzen daar niet veranderen als de euro weer sterker wordt, dan wordt het namelijk nog voordeliger
*Disclaimer: als je hier gebruik van maakt, dan ben je zelf verantwoordelijk mocht het niet werken of als er iets mis gaat. Ik wacht ook niet op tig PM'berichten hoe je zo'n account kan maken en aankopen kan verrichten.
1 NL
2 USA
3 Ukr
(4 JPN)
(5 Rus)
Wat voor schijf heb je gekocht? 5400 of 7200RPM? SATA II of SATA III?Flghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:14:
zojust ook maar even een 2TB schijf bested voor de ps4. 500gb zit al vol sinds de bloodborne download. beter nu gelijk maar even maatregelen nemen dan straks het gezeur met uninstallen of forced backlog wegwerken.
Haha, heb serieus die 5 accounts en een nog voor de Hong Kong StoreHaskoF schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:39:
[...]
Hoeveel PSn accounts heb jij wel niet![]()
1 NL
2 USA
3 Ukr
(4 JPN)
(5 Rus)
Nu komt de UKR er dus bij en denk dat ik die standaard nu ga gebruiken. Lekker makkelijk met DLC én stuk voordeliger.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
dezeHeaget schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Wat voor schijf heb je gekocht? 5400 of 7200RPM? SATA II of SATA III?
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
5400rpm sata 600.
is de enige 2tb schijf die 9.5mm dik is en tot op heden de enige die past.
kwa snelheid is die gelijk aan de stockdrive.
Nog beter is de externe schijf (waar die hdd in zit) die is namelijk nog een stuk goedkoper
Opzich interessant, alleen jammer dat je er zo lastig geld op kan krijgen. Er heb iig. geen geld kaartjes voor de rusische PSN kunnen vinden, waardoor je gedwongen wordt om een tweede CC te gebruiken.ASNNetworks schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:45:
[...]
Haha, heb serieus die 5 accounts en een nog voor de Hong Kong StoreMaar gebruik ze niet echt, meer voor om af en toe te checken. RUS was een tijdje erg goedkoop, maar is inmiddels weer even duur. JPN gemaakt voor een demo en thema destijds. Hong Kong voor een game, die ik uiteindelijk niet meer wilde haha. USA voor al mn game aankopen eigenlijk (sharen met broertje) en NL is mijn eigen account.
Nu komt de UKR er dus bij en denk dat ik die standaard nu ga gebruiken. Lekker makkelijk met DLC én stuk voordeliger.
Ik ga eens kijken naar een virtuele visa CC.
edit: ok, een prepayed CC lijkt best wel heel eenvoudig te werken...
[ Voor 6% gewijzigd door SqueakyClean op 23-03-2015 14:54 ]
ja klopt. maar voor die 10 euro verschil ga ik niet moeilijk lopen doen.cardwizard schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:50:
Er zijn wel meer schijven die passen en de juiste hoogte hebben , die schijf is de voordeligste optie
Nog beter is de externe schijf (waar die hdd in zit) die is namelijk nog een stuk goedkoper
echter zijn er geen andere 2tb schijven op de markt die passen. wel iets snellere 1tb versies maar dan praat je over een paar seconden meer laad tijd. niet echt super verschillen.
Hmm iets meer dan 100 euro, valt me niet eens tegen. Ik had verwacht dat die 2 TB schijven veel duurder waren! Nouja voorlopig heb ik nog genoeg aan de 500GB stock HDD die erin zit, meeste games heb ik toch op diskFlghter1982 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:45:
[...]
deze
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
5400rpm sata 600.
is de enige 2tb schijf die 9.5mm dik is en tot op heden de enige die past.
kwa snelheid is die gelijk aan de stockdrive.
ik bestel alles digitaal dus voor mij is het wel degelijk interesant. als je alles op disk koop zal je niet zo heel snel hdd ruimte te kort komen. ik deel alles over 2 ps4's vandaar digitaal.Heaget schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:58:
[...]
Hmm iets meer dan 100 euro, valt me niet eens tegen. Ik had verwacht dat die 2 TB schijven veel duurder waren! Nouja voorlopig heb ik nog genoeg aan de 500GB stock HDD die erin zit, meeste games heb ik toch op diskHeb al wel een how-to gelezen en het vervangen van de HDD is echt kinderlijk simpel en in een kwartiertje te doen, dat is dan wel weer fijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link