Kju schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:49:
Kijk ik heb de tv al, de keus is niet gemaakt op basis van gamingvoorkeuren alleen. Ik kijk nog altijd meer tv series en films dan dat ik game, en ik moest natuurlijk ook rekening houden met de voorkeuren van de vrouwmens in huis

Ik heb vooraf research gedaan, het is geen impulsaankoop. Qua input lag ben ik uitgegaan van
HDTVTest
Na spelen met de settings heb ik de beeldkwaliteit ook onder game mode op acceptabel niveau, ik vind het alleen niet prettig om af en toe lijnen door het beeld te zien gaan als ik aan het racen ben. Aangezien ik de standaard dynamische beeldinstelling al mooi genoeg vind zou ik dat al voldoende vinden als ik niet in game mode toch op een acceptable input lag zou komen en geen lijnen meer heb.
Zie dit echt niet als een persoonlijke aanval! Zou wel je research willen zien.
Mijn vrouwmens heeft er helemaal geen verstand van, dus kon ik zelf kiezen welke tv ik graag wou hebben. Behalve het commentaar "Ohh wat glimt die voet erg..!" was ze zelf ook wel tevreden mijn mijn
keuze.
..als ik ooit 4k content volwaardig zou willen weergeven..
Ik snap alleen niet helemaal waarom je een 4K tv koopt (moet toegeven, zijn mooie dingen), maar als je geen 4K content hebt...
Ik snap ook de keuze van curved niet. Mijn mening is dat het marketing praat is en alleen het effect werkt op korte afstand (curved zou dus prima voor pc schermen zijn).
Maar voor de rest blijft het gevoels kwestie. Als jij je tv het helemaal top vind en prima vind om naar te kijken, waarom dan niet aanschaffen. Zo heb ik ook mijn tv gekozen.