Ik heb de eerste air dus kwa scherm merk ik dan geen verschil en ga er op snelheid op vooruit.
De eerste air word nu echt wel wat traag vandaar dat ik aan vernieuwen dacht.
Ik heb de eerste air dus kwa scherm merk ik dan geen verschil en ga er op snelheid op vooruit.
Verschil in snelheid is inderdaad wel fijn. We hebben een Air en een 2017 in huis, en het verschil in snelheid tussen die twee is al groot. Daarnaast heeft de Air maar 1GB intern geheugen, en dat merk je ook in de prestaties. De vingerafdrukscanner vond ik trouwens ook een prettige upgrade.Roos79 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:16:
[...]
De Air heeft inderdaad 1 GB geheugen, zowel model 2018 als de Pro al meer. Met beide upgrades zal je een wereld van verschil gaan merken.Roos79 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:16:
[...]
Ik ook niet, voor een beetje film kijken op een tablet.Romius schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:13:
Ik snap de ophef om het gelamineerde scherm niet zo heel erg. Ok, de reflecties worden wat gedempt bij de Air2, maar daar heb ik thuis nooit last van - ik zit niet in reflecterend licht. En buiten in de zon gebruik ik nooit een ipad eigenlijk. En het scherm is wat dikker, maar kan niet zeggen dat het storend is/de werking minder wordt daarmee. Maar dat is mijn mening uiteraard.
En jij sleept uiteraard je 4k tv overal mee naar toe, buiten in de tuin op vakantie enz.....dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:29:
[...]
Ik ook niet, voor een beetje film kijken op een tablet.
Als je goede kwaliteit wil, kijk je toch op je 4K tv, toch niet op een tablet?
Wij gebruiken de ipad uitsluitend voor netflix eigenlijk. Geen haar op mijn hoofd die een pro zou overwegen voor die prijzen.
Je gaat doorgaans niet voor de lol op een ipad netflixen, bij voorkeur gebruik je de tv...
Moet nog even gaan kijken hoeveel ipad's ik moet hebben... De 2 die we nu gebruiken is echt heel traag, 2x een 2017 voor een leuke prijs, of 1x een 2018 en de iPad 2 nog gebruiken. Of toch 2x een 2018. Lastig...
Kinderen maken nu alleen maar ruzie over wie er op mag...
Nee tuurlijk niet, maar dat gelamineerde scherm van de pro kan mij om die reden gestolen worden.ErwinJ schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:24:
[...]
En jij sleept uiteraard je 4k tv overal mee naar toe, buiten in de tuin op vakantie enz.....![]()
Het gemak is er net van de IPad dat je er wel voor de "lol" op kan tv kijken want in het algemeen is de kwaliteit meer dan goed alleen het scherm is kleiner.
Wij hebben hier ook nog de IPad 2 3g versie, ja hij is erg traag maar Netflix en Plex en zelfs de Ziggo app werken er perfect op. Het ding is al vaker gevallen dan ik mij herinner maar vooralsnog niet kapot te krijgen.
Eerder je teen gebroken als ie hierop valt dan de IPad![]()
De iPad 2 zal ik blijven gebruiken tot het niet meer gaat ( accu is zelfs ook nog erg goed ) en het zal de keuze worden tussen de 2017 en 2018 versie maar dit zal eerder een prijs dingetje worden.
Die zijn toch al bekend?
iOS kan mijn laptop al jaren niet vervangen, dat gaat dus de komende tijd ook niet gebeuren, iPad is echt voor erbij.Roos79 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:27:
[...]
Die zijn toch al bekend?
Ik gebruik hem vooral voor simpele dingen maar zou tzt mijn laptop ermee willen vervangen.
En het begint erop te lijken dat dat steeds meer tot de mogelijkheden behoort ook met een 2018 iPad.
Mijn scherm van mijn laptop heeft ook niet allerlei luxe dingen en was minder prijzig dan een iPad pro.
Vandaar dat ik echt kijk als ik voor de pro zal gaan kan die een lap top vervangen.
Zo ja dan is dat zeker een kanshebber zo nee dan kijk ik tzt liever naar een MacBook en kies ik voor de iPad 2018.
Verwijderd
...en waarom heb je dan zojuist €600 meer betaald voor die iPad Pro?Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:35:
Heeft een poosje geduurd en was eigelijk van plan zo'n nieuw model 2018 te halen met 128GB maar eenmaal in de Apple shop kom ik het toch niet echt laten en kwam ik uiteindelijk thuis met zo'n 12,9 inch Pro met 256GB. Als vervanger van een iPad 2.
Tussen het 2018 model en de iPad Pro is er wel verschil waarneembaar in scherm, zij het alleen wanneer je ze daadwerkelijk naast elkaar legt. Gebruik je het 2018 model los heb je daar volgens mij na verloop van tijd amper nog erg in. Het spiegelt wellicht iets meer, maar dat is het dan ook wel.
The devil is in the details.
Verwijderd
Met name voor het gebruik van diverse muziek apps (bijvoorbeeld die nieuwe app van Moog, Model D, welke je nu met introductiekorting aan kunt schaffen). Qua snelheid is het niet eens echt nodig maar het verschil in schermgroottes is dan wel handiger. Daarnaast zal ik ook deze iPad weer inzetten als tweede scherm naast mijn MacBook. Dat is echt handig bij het gebruik van sommige software op de MacBook. Het geluid mag er overigens ook zijn, kan ik ook ontkoppeld van monitoren of koptelefoon ff snel wat spelen.Hahn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:42:
[...]
...en waarom heb je dan zojuist €600 meer betaald voor die iPad Pro?
Glijdt de pen ook meer over je 2018 dan de pro? Lees dat de pen nog wel eens een krasserig gevoel kan geven op de proMCKenzy99 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:39:
Inmiddels is mijn iPad 2018 binnen! Het grootste verschil wat echt opvalt in vergelijking met mijn vaders pro is dat de pen een veel meer tikkend geluid maakt op het scherm. Verder ziet het scherm van de pro er anders uit (warmer), wat ik nou echt mooier vind weet ik niet (wit is witter op de 2018).
Ben wel blij dat ik voor de 2018 ben gegaan, is toch de helft goedkoper en kan tot nu toe alles wat ik ermee wil.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Er is een klein verschil te merken, maar ik denk dat dit er ook ermee te maken heeft dat mijn scherm nog amper gebruikt is. Op de pro was het wat onregelmatiger, maar leek ook te maken te hebben met wat viezigheden.Eduardboon schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Glijdt de pen ook meer over je 2018 dan de pro? Lees dat de pen nog wel eens een krasserig gevoel kan geven op de pro
Duidelijk. Ik weet wel dat de pro een stuk ranziger wordt dan de 2018MCKenzy99 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Er is een klein verschil te merken, maar ik denk dat dit er ook ermee te maken heeft dat mijn scherm nog amper gebruikt is. Op de pro was het wat onregelmatiger, maar leek ook te maken te hebben met wat viezigheden.
[ Voor 9% gewijzigd door pina op 31-03-2018 22:38 ]
Verwijderd
Zou voor het nieuwste model gaan als ik jou was. De pen kunnen gebruiken bij dat model is echt wel een voordeel bij diverse apps, denk aan foto-apps of teken-apps. Maar ook muzieknotatie-apps zijn dan vele malen handiger te gebruiken.Barres B. schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:02:
Verwachten jullie dat de prijs van het 2017 model nog verder na beneden gaat? (nu €325)
Ik zit wat te twijfelen voor mijn ouders, die hebben een mini ipad 1 die eigenlijk af is. Het prijs verschil is nu 34 euro (359 vs 325). Ik vind het niet zo'n groot verschil dat ik nu gelijk de 2017 ga kopen. Het is wel hun dagelijks apparaat (bank, video, krant, surfen).
Is zo'n A10 nu veel sneller dan een A9? Ze gaan zuinig met hun spullen om, dus ik verwacht dat hij erg lang mee kan gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 01-04-2018 16:29 ]
Ja, ik heb de Slim Folio op iPad2017. Hij werkt prima maar maakt het geheel wel wat zwaarder en lomper om mee te nemen.Heeft iemand ervaring met zo'n Logitech Slim Folio toetsenbord?
Verwijderd
Is dat met die schermen niet een kwestie van instellingen zetten? Kun je op het 2018 model niet ook het scherm aanpassen aan avonden? Dan zou het minder vermoeiend zijn voor de ogen, aldus Apple, en zouden mensen beter kunnen slapen.MCKenzy99 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:39:
Inmiddels is mijn iPad 2018 binnen! Het grootste verschil wat echt opvalt in vergelijking met mijn vaders pro is dat de pen een veel meer tikkend geluid maakt op het scherm. Verder ziet het scherm van de pro er anders uit (warmer), wat ik nou echt mooier vind weet ik niet (wit is witter op de 2018).
Ben wel blij dat ik voor de 2018 ben gegaan, is toch de helft goedkoper en kan tot nu toe alles wat ik ermee wil.
Ik heb de pro maar vind het scherm van de pro echt een stuk beter, net als het geluid en de camera. Dunnere bezels en ook de dikte van de ipad zelf.Uniciteit schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:20:
Moet zeggen dat de nieuwe iPad een goede prijskwaliteit verhouding heeft! Het enige wat ik wat vindt tegenvallen (voor deze prijs) is dat de FaceTime camera nog van zo'n lage kwaliteit is.
Nog even afwachten of de prijs wat verder zakt. De 2017-iPad met een adviesprijs van €409 was de laatste tijd ook consequent 50 euro goedkoper (en al vrij rap na release enkele tientjes)
Als de 2018-iPad ook 50 euro goedkoper wordt dan zit je op €309... en misschien gaat-ie wel door de magische grens van €299.
Ook vrij bizar dat de iPad Pro bijna twee keer zo duur is, terwijl je er (in mijn ogen) niet zo heel veel extra voor terugkrijgt.
Verwijderd
Dat grote scherm van die 12,9 inch werkt anders echt wel lekker met de muziek-apps die jij ook graag mag gebruiken op je iPad's toch? Dat was voor mij voornamelijk de reden om toch voor die grote te gaan.Jimijames75 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:11:
[...]
Ik heb de pro maar vind het scherm van de pro echt een stuk beter, net als het geluid en de camera. Dunnere bezels en ook de dikte van de ipad zelf.
Maar... als ik nu die aankoop zou moeten doen, dan zou ik denk ik toch het 2018 model aanschaffen.
Ik heb zelf de 10.5 dus dat verschil is wat kleiner, maar kan me voorstellen dat die 12,9 lekker werkt qua bediening. Ik gebruik de pencil veel voor bediening, dat was voor mij toen de voornaamste reden om de pro aan te schaffen. En dat onderscheidende punt is nu wel weggevallen.Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:10:
[...]
Dat grote scherm van die 12,9 inch werkt anders echt wel lekker met de muziek-apps die jij ook graag mag gebruiken op je iPad's toch? Dat was voor mij voornamelijk de reden om toch voor die grote te gaan.
Ook AUM, om er maar eentje te noemen, werkt daar echt wel lekkerder op. Of wat te denken van die Arp app die Korg nog niet zo lang geleden uit bracht, waanzinnig goed klinkend. (Natuurlijk is de hardware desktop module ook erg gaaf, met name die witte, maar dat vind ik persoonlijk ook van die SEM module. Gave synths, karakteristieke sound maar dan ben je toch snel €600,- en iets van €1000,- kwijt).
[ Voor 8% gewijzigd door Eduardboon op 03-04-2018 18:49 ]
Een normale surface? Of de nieuwe surface arm versies?gold_dust schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:47:
Ik ben vanmiddag even bij de Mediamarkt langs geweest en de iPad 2017 voelt bij het starten van apps toch echt een stuk trager aan dan de Pro die er naast stond. Het 2018 model hebben ze nog niet maar ik ga voor het minimale prijsverschil met het 2017 model zeker het 2018 model bestellen vanwege de snellere processor.
Het scherm van de 2017 vind ik goed genoeg, het zou voor mij geen reden zijn om die te laten liggen of om voor de Pro te gaan. Ik zie eigenlijk geen groot verschil met de Pro. De Pro vind ik z'n geld dan weer niet waard, hoewel dat Apple toetsenbord dat er voor te krijgen is werkt dan wel weer mooi.
Wat me verder opviel bij het kijken naar tablets is dat Apple de slag om de tablets heeft gewonnen en hoe bedroevend het aanbod aan Android tablets(<400 euro) is. De enige nog enigszins serieus te nemen concurrent Samsung heeft een paar modellen uit 2016 liggen die er lomp en goedkoop uitzien, traag zijn en vol met bloatware zitten. Android is me niet professioneel genoeg om mee bij een klant aan te komen zetten. Het enige alternatief zou dan zo'n dure, veel te grote Surface Book zijn.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Gewoon updaten naar de laatste iOS. Of bedoel je een oude iPad 2 (non air)?Theodor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:09:
Net een 2de hands Apple iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular 16GB Grijs overgenomen voor ziggo go en netflix te kijken.
Maar helaas wil de netflix ap niet installen vanwege ouder ios.
Is hier een workaround voor.
Bvd
iOS10 of nieuwer is vereist voor NetflixTheodor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:09:
Net een 2de hands Apple iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular 16GB Grijs overgenomen voor ziggo go en netflix te kijken.
Maar helaas wil de netflix ap niet installen vanwege ouder ios.
Is hier een workaround voor.
Bvd
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Klinkt dan idd als een non air anders zou er een uodate naar iOS11 op moeten kunnen en kan er gewoon Netflix ed op.Domino schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:12:
[...]
Gewoon updaten naar de laatste iOS. Of bedoel je een oude iPad 2 (non air)?
[ Voor 67% gewijzigd door Theodor op 04-04-2018 17:12 ]
Hier kan je ook terug vinden welke versieTheodor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:07:
Ok dan zal het wel een non air zijn jammer dan.......
Deze dus pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB Zwart
Welk type A staat achter op ?Theodor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:07:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als het inderdaad is dan heb je een oude iPad op de kop getikt. Er zijn wel manieren om een oude ipa van netflix te laden, maar of die uberhaupt nog connectie maakt is ook maar de vraagTheodor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:07:
Dat is gewone iPad 2 van maart 2011.
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 04-04-2018 18:45 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hier een eerste air van dus bijna 5 jaar oud en batterij is dus dus nog als nieuw bijna.Willy84 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:34:
Ik heb een iPad air 2 van twee jaar uit. Nog erg tevreden over de prestaties en voel niet de druk over te stappen naar een nieuwe versie. Enige grote nadeel is de gare batterij die erg snel leeg gaat.
Verwijderd
Precies! Die ervaring heb ik ook met nota bene een iPad 2 met iOS 9. Batterij is nog steeds prima. Maar het laden van apps en webpagina's vergt echt wel iets meer nadenken en geduld (voordeel is dat je beter na denkt voor je iets doet en niet 'er op los' kliktRoos79 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:32:
[...]
Hier een eerste air van dus bijna 5 jaar oud en batterij is dus dus nog als nieuw bijna.
Enige wat gewoon slechter word is de traagheid van apps en dingen die langere laadtijd hebben ed.
Verwijderd
Heb itunes op de pc maar kan er geen neflix app vinden,via google gezocht hoe het moet maar helaas.Hackus schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:44:
[...]
Dat is gewone iPad 2 van maart 2011.
1GHz A5 SoC op 512mb RAM. iOS 9 als laatste iOS.
Niet mee modern dus. Kan wel Netflix App op, maar volgens mij alleen uit reservekopie.(dus niet de laatste versie) misschien even via iTunes op je pc proberen
iPad aangesloten en in iTunes gezocht ?Theodor schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:45:
[...]
Heb itunes op de pc maar kan er geen neflix app vinden,via google gezocht hoe het moet maar helaas.
Via deze link gelukt helemaal blij hahahahHackus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:47:
[...]
iPad aangesloten en in iTunes gezocht ?
Neem anders even contact met Apple, ik ben niet op de hoogte van (oude) Apps terugstellen
Gebruik sindsdien een dunne microvezel doek. En hoewel die de vlekken veel minder makkelijk oppakt werkt dit beter. Deze laat geen mini-haartjes achter op het scherm.Eduardboon schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:41:
Ik was blij met mijn schatzii microfiber schreef ik eerder. Nu merk ik dat als het scherm wat vochtig is (zweet) en ik poets er allemaal kleine haartjes (of stukjes microfiber?) Over het hele scherm komen die er lastig af te halen zijn. Eerste keer schrok ik me kapot, leken wel allemaal kleine krasjes.
Iemand tips om zo'n doek goed schoon te maken? Kan er online niet veel voor vinden met dit specifieke probleem.
Misschien toch maar terug naar de microfiber doekjes zonder haartjes.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dan heb je nog een oude versie van de app. In de beschrijving in de app store, onder compatibiliteit, staat duidelijk "vereist IOS 10.0 of nieuwer".ErwinJ schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:59:
[...]
Dat klopt niet.
Ik heb nog een IPad 2 ( ios 9. nog wat ) en hier werkt netflix gewoon goed op
[ Voor 22% gewijzigd door Vistajevski op 08-04-2018 09:10 ]
En misschien scheelt het als je de app er al op had staan.ErwinJ schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:59:
[...]
Dat klopt niet.
Ik heb nog een IPad 2 ( ios 9. nog wat ) en hier werkt netflix gewoon goed op
Is gewoon mogelijk. App store stelt fan voor om laatst beschikbare voor jouw systeem te installeren. Als dat niet gebeurt, is er een work around: nieuwste versie op een nieuwere device installeren. Vervolgens opnieuw proberen op oude device. Dan krijg je de prompt wel. (Blijkbaar wil Apple dat je de app eerder ‘zichtbaar’ hebt gebruikt.Roos79 schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:07:
[...]
En misschien scheelt het als je de app er al op had staan.
Als je een lege iPad heb en je wilt een app installeren die niet geschikt is voor een lagere iOS dan zal dat niet meer kunnen misschien.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
De YouTube app werkt sinds 2015 al niet meer op de iPad 1 (iOS 5), vreemd dat jij claimt dat dit tot enkele dagen geleden nog werkte. Weet je zeker dat het een iPad 1 is? Volgens mij is het enige alternatief om de (mobiele) site van YouTube te gebruiken.Michael Knight schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:56:
Meteen even een vraag aan jullie: mijn zusje gebruikt een iPad 1, enkel voor youtube en Netflix. Sinds enkele dagen werkt youtube niet meer via de app. Heb de ipad’s netwerkinstellingen gereset en de app opnieuw geinstalleerd. Heeft iemand nog een iPad 1 liggen die het even zou kunnen checken?
Melding ‘fout bij het laden’ op het beginscherm. Zowel via wifi als hotspot als simkaart. Gekke is, dat zoeksuggesties (tekst) wel worden weergegeven. Ik vermoed dus een dingetje bij Google zelf.. maar voordat ik de iPad helemaal moet wipen, vraag ik het even hier.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
De app die sinds 2015 niet meer werkt is de ingebouwde IOS app die meegeleverd werd. Daarna was een losstaande app te downloaden, die het tot vorige week prima deed.Railgunner schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:48:
[...]
De YouTube app werkt sinds 2015 al niet meer op de iPad 1 (iOS 5), vreemd dat jij claimt dat dit tot enkele dagen geleden nog werkte. Weet je zeker dat het een iPad 1 is? Volgens mij is het enige alternatief om de (mobiele) site van YouTube te gebruiken.
Zie ook Google: https://www.google.nl/sea...i22i29i30k1.0.wcCMJLeDMsc
Ik ben op de hoogte van de vereisten voor de huidige ios9+ versie. Daar gaat het niet om. Er was de mogelijkheid om een oudere versie te installeren, zoals hieronder:Railgunner schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:46:
De huidige YouTube app vereist minimaal iOS 9.0, zie https://itunes.apple.com/...n-stream/id544007664?mt=8
Ik denk dat het enige alternatief is om de (mobiele) YouTube site via Safari te gebruiken.
Ik gebruik hier ook nog bijna dagelijks de iPad 1 en heb nu inderdaad ook het probleem met Youtube. Krijg het niet werkend dus denk dat het bij Google ligt. Jammer want na NPO start en Youtube is er nu nog maar 1 app voor ik hem weg moet doen omdat hij geen functie meer kan vervullen. (App = air Play it)Michael Knight schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:56:
[...]
Is gewoon mogelijk. App store stelt fan voor om laatst beschikbare voor jouw systeem te installeren. Als dat niet gebeurt, is er een work around: nieuwste versie op een nieuwere device installeren. Vervolgens opnieuw proberen op oude device. Dan krijg je de prompt wel. (Blijkbaar wil Apple dat je de app eerder ‘zichtbaar’ hebt gebruikt.
Meteen even een vraag aan jullie: mijn zusje gebruikt een iPad 1, enkel voor youtube en Netflix. Sinds enkele dagen werkt youtube niet meer via de app. Heb de ipad’s netwerkinstellingen gereset en de app opnieuw geinstalleerd. Heeft iemand nog een iPad 1 liggen die het even zou kunnen checken?
Melding ‘fout bij het laden’ op het beginscherm. Zowel via wifi als hotspot als simkaart. Gekke is, dat zoeksuggesties (tekst) wel worden weergegeven. Ik vermoed dus een dingetje bij Google zelf.. maar voordat ik de iPad helemaal moet wipen, vraag ik het even hier.
Verwijderd
Een broer van me gebruikt zijn iPad 1 24 uur per dag als Flip klok met een app-je. Hoef je hem niet weg te doen maar kan hij zichtbaar opgesteld worden in je kamer.fotografie999 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:56:
[...]
Ik gebruik hier ook nog bijna dagelijks de iPad 1 en heb nu inderdaad ook het probleem met Youtube. Krijg het niet werkend dus denk dat het bij Google ligt. Jammer want na NPO start en Youtube is er nu nog maar 1 app voor ik hem weg moet doen omdat hij geen functie meer kan vervullen. (App = air Play it)
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 16:43 ]
Verwijderd
Nee staat niks bijzonders.Ik heb alles al geprobeerd (resetten en zelfs opnieuw instellen).Happy2000 schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:21:
Nee werkt hier goed. Haal zeker de 10 uur met surfen, YouTube, en wat documenten het lichte werk dus.
Staat er wat bijzonders bij instellingen batterij misschien?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2018 14:25 ]
Ja iOS 11.3 Ik heb er nu precies 3 uur gebruik opzitten en 18uur 8 minuten stand-by en heb 80 procent over.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:55:
[...]
Nee staat niks bijzonders.Ik heb alles al geprobeerd (resetten en zelfs opnieuw instellen).
Zelfs met vrijwel geen apps erop en dus licht werk kom ik tot 6,5 max 7 uur.
Op mijn vorige ipad2017 haalde ik eenvoudig de 10 uur met het zelfde gebruik.
Draai jij ook iOS 11.3 op de ipad2018?
Verwijderd
ik zal de app even downloaden en de iPad volledig opladen.Happy2000 schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:14:
[...]
Ja iOS 11.3 Ik heb er nu precies 3 uur gebruik opzitten en 18uur 8 minuten stand-by en heb 80 procent over.
Download anders even Battery Life die met het groene icoontje met een batterij en een bliksem erin en kijk even na het volledig opladen wat hij dan bij geschiedenis aangeeft.
Verwijderd
Ben een paar weken geleden overgestapt van een iPad 2 met Wifi naar een iPad Pro 12,9 inch. Tijd kan vliegen maar die grote iPad's doen daar echt niet voor onder. Goedemorgen man, wat zijn die dingen snel geworden!Brekers schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:08:
Wij gebruiken hier nog steeds een originele iPad en een iPad 2 Wifi... wordt binnenkort misschien eens tijd om deze te gaan vervangen.. time flies.
Die iPad 2 was onder iOS 6 bij aankoop anders ook heel erg snel hoor... haha!Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:32:
[...]
Ben een paar weken geleden overgestapt van een iPad 2 met Wifi naar een iPad Pro 12,9 inch. Tijd kan vliegen maar die grote iPad's doen daar echt niet voor onder. Goedemorgen man, wat zijn die dingen snel geworden!
Verwijderd
Heb hem tot de laatst mogelijke iOS-update bijgewerkt, iOS 9. Is inderdaad niet retesnel meer (understatement). Heeft ook zo zijn voordelen. Je klikt er minder gemakkelijk op weg, gaat er bewuster mee om.Brekers schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:29:
[...]
Die iPad 2 was onder iOS 6 bij aankoop anders ook heel erg snel hoor... haha!
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Yep, in de US een T-Mobile abonnement afgesloten en dat werkte perfect...Jeroen O schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:04:
De iPad Pro is voorzien van een e-sim.
Is er hier iemand die hier al eens gebruik van heeft gemaakt? Zo ja, werkt het een beetje goed?
Ben hier ook heel benieuwd naar. Maar is het we nodig. Ik ga vandaag een iPad Pro 10,5 inch halen. Met een hoes eromheen. Zit alleen heel erg te twijfelen over de Pencil. Zijn er hier mede-tweakers die hem veel gebruiken en is het de 99 euro waard?Jboy1991 schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:17:
Hey. Mensen
Even vraagje, ik ben helemaal blij met Mn iPad pro 10inch. Echter vroeg ik mij af elke beschermfolie nu het beste is. Dit vooral ivm de Apple pen/pencil
[ Voor 7% gewijzigd door TomPlant0 op 14-05-2018 11:56 ]
Yep absoluut. Maar ik heb dan ook de iPad met name gekocht om aantekeningen te kunnen maken met een pen...TomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:02:
[...]
Ben hier ook heel benieuwd naar. Maar is het we nodig. Ik ga vandaag een iPad Pro 10,5 inch halen. Met een hoes eromheen. Zit alleen heel erg te twijfelen over de Pencil. Zijn er hier mede-tweakers die hem veel gebruiken en is het de 99 euro waard?
Werkt dat goed? Zet hij dan de aantekeningen automatisch om in tekst? Of bewaar hij je handschrift.Jeroen V schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Yep absoluut. Maar ik heb dan ook de iPad met name gekocht om aantekeningen te kunnen maken met een pen...
Ik werk met Onenote, ik schrijf en schets hier gewoon wat ik nodig heb met de pen, dit wordt niet omgezet in tekst. Ik vind het ideaal om tijdens colleges aantekeningen te maken, die kan ik vervolgens overal met internet bekijken door de synchronisatie.TomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Werkt dat goed? Zet hij dan de aantekeningen automatisch om in tekst? Of bewaar hij je handschrift.
Ik vind het prettig werken, dus ja het werkt goed. Ik gebruik OneNote, en tekst wordt inderdaad automatisch omgezet in 'echte' tekst maar dat is niet zichtbaar. (het blijven aantekeningen) Hierdoor kan je dus wel in de tekst zoeken....TomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Werkt dat goed? Zet hij dan de aantekeningen automatisch om in tekst? Of bewaar hij je handschrift.
MCKenzy99 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:45:
[...]
Ik werk met Onenote, ik schrijf en schets hier gewoon wat ik nodig heb met de pen, dit wordt niet omgezet in tekst. Ik vind het ideaal om tijdens colleges aantekeningen te maken, die kan ik vervolgens overal met internet bekijken door de synchronisatie.
Dank voor de reacties. Morgen ga ik een Apple Pencil halen! Ben erg benieuwd. Tot nu toe alleen maar een 'wauwww' over de iPad Pro. Heel scherm beeld. Mega snel. Echt awesome!Jeroen V schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:35:
[...]
Ik vind het prettig werken, dus ja het werkt goed. Ik gebruik OneNote, en tekst wordt inderdaad automatisch omgezet in 'echte' tekst maar dat is niet zichtbaar. (het blijven aantekeningen) Hierdoor kan je dus wel in de tekst zoeken....
Beschermfolie heb ik echt nog nooit gebruikt. Als je er een beetje normaal mee omgaat is een hoesje meer dan genoeg bescherming.TomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:02:
[...]
Ben hier ook heel benieuwd naar. Maar is het we nodig. Ik ga vandaag een iPad Pro 10,5 inch halen. Met een hoes eromheen. Zit alleen heel erg te twijfelen over de Pencil. Zijn er hier mede-tweakers die hem veel gebruiken en is het de 99 euro waard?
Ik doe altijd een siliconen hoesje. Wel een van kwaliteit. Op mijn iPhone heb ik ook geen beschermglas en wil dat ook niet op de iPad. Zal er netjes mee om gaan 😉.Alwayshappyz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:06:
[...]
Beschermfolie heb ik echt nog nooit gebruikt. Als je er een beetje normaal mee omgaat is een hoesje meer dan genoeg bescherming.
In deze topic worden er ook nog enkele apps opgesomd:TomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:53:
Dank voor de reacties. Morgen ga ik een Apple Pencil halen! Ben erg benieuwd. Tot nu toe alleen maar een 'wauwww' over de iPad Pro. Heel scherm beeld. Mega snel. Echt awesome!
Ja, ik ook. Van Apple zelf, eentje die de voorkant beschermt. Meer dan genoeg bescherming. Alleen als ik hem vervoer of voor langere tijd niet aanraak doe ik hem nog in een apart hoesje...nou ja, geen hoesje, maar weet de officiële naam niet. Gemaakt door decoded, waar je je iPad in kan doen en vervolgens dicht ritst. Om de achterkant niet te beschadigen in een tas of om hem wat meer stofvrij te houden. Maar niet echt noodzakelijkTomPlant0 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:44:
[...]
Ik doe altijd een siliconen hoesje. Wel een van kwaliteit. Op mijn iPhone heb ik ook geen beschermglas en wil dat ook niet op de iPad. Zal er netjes mee om gaan 😉.
Hebben jullie nog tips voor must have apps?
Ik zal eens even rondneuzen. Thx!Schanske schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:52:
[...]
In deze topic worden er ook nog enkele apps opgesomd:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1809461
Je hebt een soort 'sok' die je er overheen doet en luchtdicht kan afsluiten?Alwayshappyz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:26:
[...]
Ja, ik ook. Van Apple zelf, eentje die de voorkant beschermt. Meer dan genoeg bescherming. Alleen als ik hem vervoer of voor langere tijd niet aanraak doe ik hem nog in een apart hoesje...nou ja, geen hoesje, maar weet de officiële naam niet. Gemaakt door decoded, waar je je iPad in kan doen en vervolgens dicht ritst. Om de achterkant niet te beschadigen in een tas of om hem wat meer stofvrij te houden. Maar niet echt noodzakelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Jimijames75 op 15-05-2018 09:40 ]
Een sleeve! Dat is het woord waar ik naar op zoek wasTomPlant0 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Ik zal eens even rondneuzen. Thx!
[...]
Je hebt een soort 'sok' die je er overheen doet en luchtdicht kan afsluiten?
Ik heb nog een aanvulling op mijn ervaring met de iPad Pro. Het geluid. Dammm. Dat had ik echt niet verwacht uit een iPad. Heb er gisteren Guardians of the Galaxy 1 op gekeken. Echt een ervaring rijker. Ik heb zelf als telefoon een iPhone 8 Plus. Het is erg fijn dat er True Tone op zit. Maar ook Handsoff werkt heel goed.
Ik ga de pen vanmiddag ophalen. Ben heel erg benieuwd. Ik gebruikte namelijk op iPhone vaak de Lightroom CC app en vind het toch wel fijn als ik wat preciezer kan tekenen op de foto's die ik bewerk.Alwayshappyz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:24:
[...]
Een sleeve! Dat is het woord waar ik naar op zoek was![]()
En helemaal eens wat betreft de iPad Pro. Heb zelf de 9.7 versie. Kwam af van de iPad Air...wat een vooruitgang zeg. Heb hem al een jaar, maar gebruik hem nog steeds elke dag. Alleen pennetje heb ik achteraf wat spijt van. Leek me leuk voor de heb, maar ik teken nooit, dus beetje onnodig
[ Voor 21% gewijzigd door TomPlant0 op 17-05-2018 13:17 . Reden: update over ervaring Pencil ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq