Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:37
Hi,
Was benieuwd welke mensen een pencil gebruiken in combinatie met hun- ipad pro? Welke apps gebruiken jullie zo al en welke werken naar verwachting?

Vind je uberhaupt dat een pencil toegevoegde waarde heeft? Welke tips & tricks kennen jullie? hoevaak heb je de punt van de pencil vervangen? etc...

zelf gebruik ik de pencil icm een pad pro 10.5 2017 editie en gebruik de apps Nebo, Myscript, Goodnotes, procreate en affinity photo regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
Dat verschilt denk ik heel erg per persoon. Ik gebruik hem i.c.m. mijn iPad 12.9 2018 en ben super tevreden. ik gebruik vooral Astropad, Illustrator Draw en soms Procreate. Ik gebruik hem eigenlijk nooit voor notes wat ik wel had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Sluw schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:58:
Dat verschilt denk ik heel erg per persoon. Ik gebruik hem i.c.m. mijn iPad 12.9 2018 en ben super tevreden. ik gebruik vooral Astropad, Illustrator Draw en soms Procreate. Ik gebruik hem eigenlijk nooit voor notes wat ik wel had verwacht.
Bevalt Astropad? Lees dat de maandelijkse kosten vrij hoog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Krijg mijn 12,9 (2017) en Pencil vrijdag binnen, wil met onderstaande apps aan de slag.

GoodNotes
Paper (om snelle diagrammen en mindmaps te tekenen)
ProCreate
Affinity Photo
Annotable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
procreate
Affinity photo
Notability

En ook voor de bediening van mijn synthesizer apps

moog model 15, korg ms20 etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
JSt1983 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:35:
Krijg mijn 12,9 (2017) en Pencil vrijdag binnen, wil met onderstaande apps aan de slag.

GoodNotes
Paper (om snelle diagrammen en mindmaps te tekenen)
ProCreate
Affinity Photo
Annotable
Annotable en papier kende ik nog niet, zal die eens checken. Ben benieuwd hoe je 12,9 gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
Galvatron schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:05:
[...]

Bevalt Astropad? Lees dat de maandelijkse kosten vrij hoog zijn?
De maandelijkse kosten zijn inderdaad hoog maar het werkt perfect, ik gebruik het om met de pencil direct in de Adobe programmas te werken. Zonder lag en met pressure sensitivity. Ik heb ook getwijfeld over duet pro maar kon weinig reviews vinden, vooral over de oude versie. Die kwam ik later tegen en wil t nog wel eens gaan proberen, misschien voldoet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
Ik gebruik de Pencil op een iPad Pro 9,7"

Astropad (standaard versie), gebruik ik samen met Lightroom
Affinity Photo
Paper
Notebook, gelijkaardig aan Paper, maar heeft ook een mac-versie. Gebruik deze meer en meer.
Nebo
Sketches Pro

Gebruikt er iemand een screenprotector samen met de pencil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Heb sinds kort een ipad pro icm met een apple pencil. Ben op zoek naar een app voor tekenen/schetsen van kozijnen/keukens/ etc ofwel bouwtekeningen. Iemand een tip of advies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SC4RF4C3 schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:38:
Heb sinds kort een ipad pro icm met een apple pencil. Ben op zoek naar een app voor tekenen/schetsen van kozijnen/keukens/ etc ofwel bouwtekeningen. Iemand een tip of advies?
Kijk eens boven je. En welke apps heb je zelf al geprobeerd bekeken etc? Google ook eens?
SC4RF4C3 schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:11:
[...]

Waarom denk je dat ik hier dit vraag stel? Probeer eens positief te denken, misschien dat ik al gekeken heb naar de bovenstaande apps en gezien heb dat ze geen van allen geschikt zijn voor wat ik nodig heb?? Dat ik via google ook niets heb kunnen vinden misschien?

Hoe logisch is het dat ik het juist hier vraag omdat misschien iemand ervaring heeft met zo’n app??

Volgende keer misschien eerst nadenken voordat je reageert. Thx
Probeer daarom eens een goede post te maken zodat we niet hoeven te raden waarom de apps niet aan je verwachtingen voldoen en ons ook tijd scheelt om de apps op te noemen die je al hebt geprobeerd. Zo zie je maar, dat je met meer informatie iedereen (inclusief jezelf) een plezier kan doen. Nadenken de volgende keer. Thx

[ Voor 54% gewijzigd door Fietsbel op 23-04-2018 00:17 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Fietsbel schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:41:
[...]

Kijk eens boven je. En welke apps heb je zelf al geprobeerd bekeken etc? Google ook eens?
Waarom denk je dat ik hier dit vraag stel? Probeer eens positief te denken, misschien dat ik al gekeken heb naar de bovenstaande apps en gezien heb dat ze geen van allen geschikt zijn voor wat ik nodig heb?? Dat ik via google ook niets heb kunnen vinden misschien?

Hoe logisch is het dat ik het juist hier vraag omdat misschien iemand ervaring heeft met zo’n app??

[ Voor 9% gewijzigd door SC4RF4C3 op 23-04-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:35
SC4RF4C3 schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:11:
[...]

Misschien moet je je anders opstellen als je om hulp vraagt. Fietsbel heeft immers een zeer valide punt; de dingen die hij/ zij noemt had je tenminste even kunnen benoemen.

Draai het eens om: iemand vraagt jou om advies maar vertelt dan niet zelf wat hij/ zij al gedaan of geprobeerd heeft. Dan wordt het toch een soort van spel om maar te raden wat iemand moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Jongen waar hebben jullie het over, vroeg alleen maar of iemand een tip of advies heeft voor een app op de ipad pro.

Wat is het voor een onzin om aan te geven wat ik al heb geprobeerd. Heb je geen advies reageer dan gewoon niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
Denk zelf eens na wat voor nut dat kan hebben. Ik zal het anders even voor je opsommen:
- Het voorkomt dat mensen met suggesties komen waarop jij dan weer moet reageren met "heb ik al geprobeerd". Hiermee schiet je dus feitelijk niks op.
- Het komt nogal lui over door zoiets te vragen zonder te melden wat je zelf al hebt gevonden.
- Informatie over waarom sommige apps die je al hebt geprobeerd niet goed genoeg zijn, helpt ons met het zoeken naar betere alternatieven.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SC4RF4C3 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:11:
Wat is het voor een onzin om aan te geven wat ik al heb geprobeerd. Heb je geen advies reageer dan gewoon niet!
En toch is dat wat we hier van je verwachten op GoT. Het komt nogal lui over, zeker als er net een bericht boven je al een waslijst aan apps heeft. We weten niet welke apps je allemaal hebt gevonden en hebt geprobeerd, en waarom ze niet voldeden. Als je dat aangeeft kunnen we je een stuk beter helpen, en voorkomt een hoop frustratie. Lees Het algemeen beleid nog 'ns goed door, om te weten wat we van je verwachten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1