Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik op dit forum zit met mijn iPad 2018 en lees bv deze threath en ik swipe een pagina terug dan springt het beeld bijna altijd terug naar boven begin van de pagina. Het valt me op dat dit niet op mijn iPhone gebeurd en netjes terug komt op de pagina waar ik was.
Vind het best wel irritant, want je moet dan steeds weer naar beneden scrollen waar je was.
Hebben jullie dit ook met de iPad?

iOS 11.3.1
Safari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
tom.cx schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Ik ga de pen vanmiddag ophalen. Ben heel erg benieuwd. Ik gebruikte namelijk op iPhone vaak de Lightroom CC app en vind het toch wel fijn als ik wat preciezer kan tekenen op de foto's die ik bewerk.

- update 17 Mei

Nou, ik heb nu een paar dagen de Apple Pencil en moet zeggen dat ik het echt te gek vind zo schrijven en tekenen op de iPad Pro. Dit gaat echt fantastisch goed. Ook fijn dat de Pencil zo snel is opgeladen. Vind het alleen wel een nadeel om hem zo in de onderkant te steken van de iPad. Ben op een of andere manier toch bang dat hij afbreekt.
Ik vind het juist ideaal dat je hem ook zo kunt opladen, heeft me al een paar keer geholpen toen ik zonder stroom zat en geen lader bij de hand had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Happy2000 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:41:
Als ik op dit forum zit met mijn iPad 2018 en lees bv deze threath en ik swipe een pagina terug dan springt het beeld bijna altijd terug naar boven begin van de pagina. Het valt me op dat dit niet op mijn iPhone gebeurd en netjes terug komt op de pagina waar ik was.
Vind het best wel irritant, want je moet dan steeds weer naar beneden scrollen waar je was.
Hebben jullie dit ook met de iPad?

iOS 11.3.1
Safari
Ik heb dit inderdaad ook vaak, en niet enkel in een browser. Tot nu toe geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik heb een vraag en ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is.

De nieuwe goedkopere iPad 2018 ondersteund nu natuurlijk de Apple Pencil. Nu is dus mijn vraag of deze iPad geschikt is voor het designen van logo's en andere design onderdelen. Je ziet dat veel designers dit nu natuurlijk doen op de iPad pro maar het scherm en de hardware van de iPad pro is natuurlijk veel beter.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47

Grin

Ride si sapis.

Voor het meeste schets- en designwerk is hij zonder meer geschikt, dus ook daarvoor. De features en extra's die een iPad Pro biedt t.o.v. de reguliere iPad zijn voor de grootste groep gebruikers weinig (niet?) relevant.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Le Enfant! schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook vaak, en niet enkel in een browser. Tot nu toe geen oplossing voor gevonden.
Ik heb hier op mijn iPad Pro geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

tom.cx schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:55:
[...]

Ik heb hier op mijn iPad Pro geen last van.
Hier idem, Pro 10.5.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maart1992 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:42:
Ik heb een vraag en ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is.

De nieuwe goedkopere iPad 2018 ondersteund nu natuurlijk de Apple Pencil. Nu is dus mijn vraag of deze iPad geschikt is voor het designen van logo's en andere design onderdelen. Je ziet dat veel designers dit nu natuurlijk doen op de iPad pro maar het scherm en de hardware van de iPad pro is natuurlijk veel beter.

Wat denken jullie?
Lijkt me prima geschikt, er zit niet al te veel verschil. De pro is wel wat sneller en marginaal nauwkeuriger (gelamineerd scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:05:
[...]

Lijkt me prima geschikt, er zit niet al te veel verschil. De pro is wel wat sneller en marginaal nauwkeuriger (gelamineerd scherm).
Plus heeft de iPad Pro een scherm van 120 hertz ipv 60 hertz. Hierdoor kan je wel zien dat bij een iPad 2018 de lijn de Pencil volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Van een vriend van mij een iPad mini 2 overgenomen. Sure, niet de snelste en touch ID mis ik soms wel een beetje, maar voor af en toe in de tuin of op de bank zitten surfen vind ik het fijner dan op m'n SE zitten turen. Wel laatste iOS-versie, daar was ik verbaasd over. Zien hoe lang ie 't nog uithoudt ;) Valt me wel tegen hoeveel fijne apps voor op de foon geen iPad-versie hebben...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 00:34
Ik weet niet of dit het juiste topic is.
Ik ben geïnteresseerd in de iPad Pro 10.5 als vervanger voor mijn reeds verkochte iPad Air 2.

Nu lees ik dat er een keynoye gepland staat van Apple op 4 juni. Is er de verwachting dat er een nieuwe iPad Pro wordt aangekondigd en is het verstandig hierop te wachten?

Ik denk dat de huidige pro nog jaren mee kan, maar zou de prijs ook dalen als er een nieuwe komt?

Het is vooral speculeren wat er op internet gebeurd. Is er iemand met mogelijke "voorkennis"?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

i-dj schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:33:
Ik weet niet of dit het juiste topic is.
Ik ben geïnteresseerd in de iPad Pro 10.5 als vervanger voor mijn reeds verkochte iPad Air 2.

Nu lees ik dat er een keynoye gepland staat van Apple op 4 juni. Is er de verwachting dat er een nieuwe iPad Pro wordt aangekondigd en is het verstandig hierop te wachten?

Ik denk dat de huidige pro nog jaren mee kan, maar zou de prijs ook dalen als er een nieuwe komt?

Het is vooral speculeren wat er op internet gebeurd. Is er iemand met mogelijke "voorkennis"?
4 Juni start de WWDC. Productaankondigen gebeuren daar bijna nooit (behalve vorig jaar dan). Beste kun je in de MacRumors Buyer's Guide kijken voor het laatste aankoopadvies.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds bijzonder content met mijn iPad Pro 12,9 inch. Goedemorgen wat een heerlijk ding is dat!

Kwam elders op internet een artikeltje tegen inzake de Audiokit Synth One app, welke in juni verkrijgbaar zal zijn in de app store. Voor iedereen die wel eens wil weten waar al die synth guys het over hebben maar niet direct zin hebben daar geld tegen aan te smijten zal dit welkom nieuws zijn, want het is een open source en gratis synth waar tig vakmensen belangeloos aan mee hebben gewerkt. Mooi filmpje:

https://audiokitpro.com/synth/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoeveel ruimte neemt een schone installatie van iOS 11 in beslag op een iPad (mini).

Ben benieuwd wat er van de 32 of 128GB overblijft.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unidentified schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:19:
Hoeveel ruimte neemt een schone installatie van iOS 11 in beslag op een iPad (mini).

Ben benieuwd wat er van de 32 of 128GB overblijft.
Weet niet of het op elke iPad dezelfde hoeveelheid is maar op de iPad Pr 12,9 inch beslaat iOS 8,75 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd 27% van de opslagcapactieit is een behoorlijke chunk als je voor 32GB kiest dus.

128GB is dan toch een stuk aantrekkelijker.

Jammer dat er geen MicroSD slot in de iPad zit.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unidentified schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:49:
@Verwijderd 27% van de opslagcapactieit is een behoorlijke chunk als je voor 32GB kiest dus.

128GB is dan toch een stuk aantrekkelijker.

Jammer dat er geen MicroSD slot in de iPad zit.
Wanneer je het je kunt permitteren zou ik ook zeker weten voor het 128GB model gaan. Temeer daar er zoveel goede apps zijn voor iOS dat je er zonder gek te doen al heel snel een paar honderd op zal krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over de data, die menige app met zich mee brengt.

Is overigens wel een voorziening in iOS 11 die luistert naar de naam 'Ruim apps op' welke, wanneer ingeschakeld, automatisch ongebruikte apps verwijderd wanneer er zo weinig ruimte over is gebleven dat het functioneren van je iPad in het gedrang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:16
Sinds zaterdag een trotse eigenaar van de iPad 2018, nu ben ik opzoek naar een matte screenprotector, alleen vind ik die bijna niet, vooral veel tempered glass.

Iemand hier een tip/idee waar ik het beste kan kijken?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:20
Laatste tijd veel crashes op ipad. Scherm wordt totaal zwart, laad icoon in beeld en terug naar inlog scherm .. lijken wel mini reboots. Niet blij mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een iPad model 2018 gekocht. Wat is dat een fijn apparaat zeg. Voor slechts 290 euro is er niks beters, de iPad is veel fijner om mee te werken dan Android tablets. Ik kan iedereen die een paar jaar oude iPad heeft aanraden om te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 06:27:
Ik heb pas een iPad model 2018 gekocht. Wat is dat een fijn apparaat zeg. Voor slechts 290 euro is er niks beters, de iPad is veel fijner om mee te werken dan Android tablets. Ik kan iedereen die een paar jaar oude iPad heeft aanraden om te upgraden!
290 in NL?!?!
Met garantie?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:24
dfrenner schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:11:
[...]

290 in NL?!?!
Met garantie?
Waarom zou je garantie nemen? Je reinste geldklopperij als je het mij vraagt

Die 290 lijkt mij in het buitenland aangeschaft overigens, Maleisie kost die bijvoorbeeld 293 euro omgerekend.

[ Voor 19% gewijzigd door Blik1984 op 05-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 00:00
Mijn eerste iPad heb ik gisteren besteld, dus niet delen met anderen maar helemaal voor mij alleen.
Het is een versie van 2018 geworden met 32GB gekocht voor 274 Euro in de aanbieding bij Eglobal Central Europe.

Goed nu even naar mijn vraag :)
Ik wil de ipad voornamelijk gebruiken om middels Facetime videochats te kunnen hebben met familie ver weg.
Nu zie ik dat de camera alleen boven het scherm zit als hij verticaal in een hoes staat, mijn huidige Android tablet heeft hem bovenaan in horizontale stand.

De goedkopere hoesjes lijken de ipad niet horizontaal te kunnen zetten, is dat een issue of heb je ook horizontaal gewoon een goede beeldkwaliteit bij de andere partij?

Naar dit hoesje kijk ik, als het plaatsen van de link goed gaat althans.

https://www.amazon.de/gp/...smid=A19OB497BDWP85&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:11:
[...]

290 in NL?!?!
Met garantie?
Ja , inclusief verzendkosten. Eglobal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Pindasaus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:54:
Mijn eerste iPad heb ik gisteren besteld, dus niet delen met anderen maar helemaal voor mij alleen.
Het is een versie van 2018 geworden met 32GB gekocht voor 274 Euro in de aanbieding bij Eglobal Central Europe.

Goed nu even naar mijn vraag :)
Ik wil de ipad voornamelijk gebruiken om middels Facetime videochats te kunnen hebben met familie ver weg.
Nu zie ik dat de camera alleen boven het scherm zit als hij verticaal in een hoes staat, mijn huidige Android tablet heeft hem bovenaan in horizontale stand.

De goedkopere hoesjes lijken de ipad niet horizontaal te kunnen zetten, is dat een issue of heb je ook horizontaal gewoon een goede beeldkwaliteit bij de andere partij?

Naar dit hoesje kijk ik, als het plaatsen van de link goed gaat althans.

https://www.amazon.de/gp/...smid=A19OB497BDWP85&psc=1
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:31:
[...]

Ja , inclusief verzendkosten. Eglobal.
Kan iemand iets meer uitleggen over eglobal?

edit:

Ik kom niet lager dan 303: https://www.eglobalcentra...b-wifi-tablet-zilver.html

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 08-06-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:57:
[...]

[...]

edit:

Ik kom niet lager dan 303: https://www.eglobalcentra...b-wifi-tablet-zilver.html
Prijs wisselt regelmatig ivm wisselkoers, schrijf je in voor kortingsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk artikel verschenen van Bram Bos over de manier waarop er tot nog toe onder iOS wordt gewerkt met muziek apps: https://blog.usejournal.c...lar-daw-less-d4c89ef5b9c0 Wellicht mede naar aanleiding van de introductie van Apematrix van Apesoft: http://www.apesoft.it/apematrix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
[...]

[...]

edit:

Eglobal had toch niet zo'n zin om te leveren voor 273, ik kreeg zojuist een refund :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb een 2018 iPad en ben er ook erg tevreden mee. Ik heb hem zakelijk gekocht om een 11 inch MacBook air te vervangen vooral voor presentaties, mail en browsen. De iPad is veel sneller, lichter, makkelijker mee te nemen en het scherm is ook veel beter. Een dingetje waar ik tegen aan loop is dat ik de muis toch wel mis, een touch screen gebruiken is niet altijd handig. Ik hoop dat Apple nog een bluetooth muis gaat ondersteunen op iOS.

Ik ben nog op zoek naar een bijpassend los bluetooth toetsenbord dat ik voor de tablet kan plaatsen. Zo'n tablet hoes als de Logitech folio lijkt me toch wat te dik en te zwaar. Het toetsenbord wat ik nu heb en de meeste toetsenborden die ik online vind zijn te breed of te groot. Iemand nog een idee voor een passend toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[...]

[...]

edit:

Bij BCC kost het op dit moment €325.
https://www.bcc.nl/comput...ontent=000000000000246070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 21:47
gold_dust schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:33:
Ik ben nog op zoek naar een bijpassend los bluetooth toetsenbord dat ik voor de tablet kan plaatsen. Zo'n tablet hoes als de Logitech folio lijkt me toch wat te dik en te zwaar. Het toetsenbord wat ik nu heb en de meeste toetsenborden die ik online vind zijn te breed of te groot. Iemand nog een idee voor een passend toetsenbord?
Ik gebruik een Microsoft Universal Foldable Keyboard bij mijn iPad Air 2. Ik zocht een toetsenbord dat makkelijk mee te nemen was en dat niet in de weg zit als je het niet nodig hebt. Het foldable keyboard tikt lekker (vergelijkbaar met de surface keyboards), is makkelijk mee te nemen en gaat eindeloos mee op een lading. Toetsen zijn wel iets kleiner dan van een regulier toetsenbord en je moet even wennen aan de vouw in het midden, maar ik vind dat niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik vis overal net achter het net merk ik...
BCC stop hem in de winkelmand voor 325, bij afrekenen 339.

Dus ik dacht Azerty ook voor 325, hetzelfde, stop ik hem ind e winkelmand is hij opeens 339...

We wachten weer even af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Vistajevski schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:20:
Ik gebruik een Microsoft Universal Foldable Keyboard bij mijn iPad Air 2. Ik zocht een toetsenbord dat makkelijk mee te nemen was en dat niet in de weg zit als je het niet nodig hebt. Het foldable keyboard tikt lekker (vergelijkbaar met de surface keyboards), is makkelijk mee te nemen en gaat eindeloos mee op een lading. Toetsen zijn wel iets kleiner dan van een regulier toetsenbord en je moet even wennen aan de vouw in het midden, maar ik vind dat niet storend.
Ik heb nog deze gevonden: Logitech Keys to Go. Dit toetsenbord heeft Apple toetsen is net zo breed als een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
gold_dust schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb nog deze gevonden: Logitech Keys to Go. Dit toetsenbord heeft Apple toetsen is net zo breed als een iPad.
Dat is wel een leuk toetsenbord. Tikt ie wel lekker? Vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
tom.cx schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:25:
Dat is wel een leuk toetsenbord. Tikt ie wel lekker? Vraag ik mij dan af.
Waarschijnlijk niet echt nee, alleen al vanwege dat het zo'n klein toetsenbord is. Het liefst zou ik zoiets ook eerst willen proberen voordat ik het koop. De recensies zijn over het algemeen wel vrij positief. Ik gebruik nu een Magic Keyboard kloon en dat werkt eigenlijk wel goed.

Wel merk ik dat het werken op een tablet niet echt ergonomisch is, ik voel het al snel in m'n schouders en nek. Ik wil nu proberen of het verbinden van de iPad met een monitor via een Apple tv goed werkt voor als ik er langer achter moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
gold_dust schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Waarschijnlijk niet echt nee, alleen al vanwege dat het zo'n klein toetsenbord is. Het liefst zou ik zoiets ook eerst willen proberen voordat ik het koop. De recensies zijn over het algemeen wel vrij positief. Ik gebruik nu een Magic Keyboard kloon en dat werkt eigenlijk wel goed.

Wel merk ik dat het werken op een tablet niet echt ergonomisch is, ik voel het al snel in m'n schouders en nek. Ik wil nu proberen of het verbinden van de iPad met een monitor via een Apple tv goed werkt voor als ik er langer achter moet zitten.
Ik gebruik een gen. 1 van de Magic Keyboard. Erg handig maar niet heus. Wordt er een beetje moe van dat als ik hem vergeet uit te zetten dat hij dan automatisch verbind met mijn iPad Pro. Uit eindelijk had ik vorige week dat hij mijn iPad meerdere keren had geblokkeerd en kon in elke keer 1 uur wachten.

Ik ga denk ik dus toch voor het normale logi toetsenbord voor de iPad. Veel teksten on screen typen werkt gewoon niet.

Update: Ik heb dus een Logitech K380 gekocht en ben er zeer tevreden over. Vindt het alleen wel jammer dat als je op de iPad CMD + Spatie doet op het toetsenbord je niet vanuit Spotlicht een app kan starten door de naam in te tikken (bijv YouTube) en dan enter.

[ Voor 10% gewijzigd door tom.cx op 17-06-2018 19:18 . Reden: Update toevoegen toetsenbord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Ik vis overal net achter het net merk ik...
BCC stop hem in de winkelmand voor 325, bij afrekenen 339.

Dus ik dacht Azerty ook voor 325, hetzelfde, stop ik hem ind e winkelmand is hij opeens 339...

We wachten weer even af ;)
Uiteindelijk maar bij Belsimpel gehaald voor 329...
Hij is binnen en formaat is fijn, net wat kleiner en dunner dan de iPad 2.

Maar ik moet zeggen dat hij wat fragiel aanvoelt. Ik krijg een beetje het Samsung Galaxy gevoel erbij.
Waar je bij de iPad 2 echt het gevoel van aluminium en glas had heeft de iPad 2018 meet een plastic fantastic gevoel. Het lijkt ook alsof het scherm veel dunner is bij aantikken, lijkt het heel licht te veren.

Beeld is net wat scherper en mooiere kleurweergave. Maar voor 5 generaties verder vind ik het niet heel erg schokkend allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Bij de BCC gekocht voor 325 nav een post in dit topic, heerlijk vlot en puik geluid.

Heb deze hoes erbij gekocht en ben daar ook tevreden mee.

https://www.bol.com/nl/p/...d-zwart/9200000077532412/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasaus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:33:
Bij de BCC gekocht voor 325 nav een post in dit topic, heerlijk vlot en puik geluid.

Heb deze hoes erbij gekocht en ben daar ook tevreden mee.

https://www.bol.com/nl/p/...d-zwart/9200000077532412/
Ik had ook de Gecko voor de iPad pro 12.9 geprobeerd en daar klikte de iPad telkens uit de hoes ;( Hopelijk heb je daar geen last van. Het stond ook bij de revieuws maar wilde het toch proberen vanwege de kosten. Het voelde ook een beetje te plastic aan. Ik heb een leren gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:10
Zelf heb ik een iPad Air 2 en mijn vriendin een Mini 2. Van het werk heeft ze een iPad 2017. Af en toe maak ik daar even gebruik van, maar wat een verschil qua gevoel als je vingers op het scherm komen. Destijds had ik er al eens over gelezen, maar je merkt echt dat er ruimte zit tussen scherm en glasplaat. Het lijkt wel alsof de toetsaanslag holler klinkt.
Natuurlijk ben je er zo aan gewend, maar als je beide met elkaar vergelijkt, vind ik het scherm van de iPad 2017 (volgens mij ook 2018) op dat vlak een stuk minder dan die van de Air 2 (en iPads daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Vraag: ik zoek een 10 inch iPad zonder 4G. Dus volgens mij is dat de Air.
Welke versies blijven er over van de iPads?
Behalve de 16GB 32GB 64GB 128GB?

Ik denk zelf dat 32GB voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik ben sinds twee dagen ook de trotse eigenaar van een pro 10.5 inch! Wat een fantastisch apparaat. Ik ga nu eens kijken of de laptop volledig overbodig is geworden. Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wat is trouwens het nadeel van het kopen van een iPad bij eglobalcentral?
De iPad 2018 32gb kost daar maar 281 euro: https://www.eglobalcentral.nl/#/product/23363
Behalve garantie en service, zijn er nog andere nadelen? Sowieso is 1e jaar Applecare, dus dan geen problemen.
Verschilt een iPad uit China/Hong Kong van een model uit de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:25
@meesje AppleCare moet je kopen vergeet dat niet ik denk dat je garantie via Apple bedoelt dat is heel wat anders dan Apple care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Roos79 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:42:
@meesje AppleCare moet je kopen vergeet dat niet ik denk dat je garantie via Apple bedoelt dat is heel wat anders dan Apple care.
Ik bedoelde inderdaad het laatste. Het 1e jaar Apple garantie is toch wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:25
@meesje zover ik weet niet want koop je bv in Amerika heb je geen garantie in Europa dacht ik gelezen te hebben.
Maar er zullen er velen zijn met veel ervaring en die zich al goed hebben in gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Bestaat er een goed werkende oplossing om je iPad toch van GPS te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb mijn oog laten vallen op een iPad (2017) 128GB + 4G.

Deze is een €160 goedkoper tov het nieuwere model 2018.

Aangezien ik denkelijk geen nood heb of het nut voor me niet onmiddellijk bij de Pencil inzie, vraag ik me af of het model 2018 een opleg van €160 wel waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05
Moris schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:33:
Bestaat er een goed werkende oplossing om je iPad toch van GPS te voorzien?
Mijn ouders gebruiken een Bluetooth GPS ontvanger om een iPad mini2 als navigatie te gebruiken in hun camper en dat werkt perfect.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan je me aub ook zeggen om welk apparaat het hier precies gaat, zodat ik deze ervaring bij het betreffende artikel kan opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05
Moris schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:10:
Kan je me aub ook zeggen om welk apparaat het hier precies gaat, zodat ik deze ervaring bij het betreffende artikel kan opzoeken.
Laat ik nou net op vakantie zijn met die camper :-)

Het is een GNS2000

Mijn ouders van 70+ kunnen het aan hun ipad koppelen dus het zal vrij foolproof zijn denk ik :+

[ Voor 13% gewijzigd door Kassad op 27-06-2018 20:43 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De AudioKit Synth One synthesizer is vanaf vandaag gratis te downloaden voor wie eens wil kijken wat die synths op iPad's nu allemaal inhouden, en hij mag er echt wel zijn: https://itunes.apple.com/...hesizer/id1371050497?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloads schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:09:
Ik ben sinds twee dagen ook de trotse eigenaar van een pro 10.5 inch! Wat een fantastisch apparaat. Ik ga nu eens kijken of de laptop volledig overbodig is geworden. Ik houd jullie op de hoogte :)
Neem aan dat je er wel een toetsenbordje bij hebt gehaald, zo ja, welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt van een iPad Air naar een iPad Pro 10.5 ..............., my oh my.........., wat een verschil........,

En dan de pencil erbij....., wat een feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
Inmiddels ook in bezit van de iPad pro 10.5
Mooi apparaat zeker icm de pencil.

Nu nog opzoek naar een mooie sleeve en een smart keyboard (van Apple )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:34

swv

Apple heeft vijf nieuwe iPads geregistreerd in Eurasia https://www.macrumors.com...s-new-macbooks-ipads-eec/ Het is daarom aannemelijk dat een release niet lang op zich laat wachten :) Althans september/oktober klinkt wel aannemelijk. Zelfde geldt ook voor nieuwe Macs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag het misschien niet zeggen maar van mij mag Apple echt wel aanbod breed overgaan op Thunderbolt 3 vanwege zowel die 40Gbps als die daisy chain mogelijkheid daarvan.

Moet ik overigens ook weer opnieuw nieuwe randapparatuur aanschaffen. Komen allengs meer en meer Thunderbolt 3 geluidskaarten op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:11:
Mag het misschien niet zeggen maar van mij mag Apple echt wel aanbod breed overgaan op Thunderbolt 3 vanwege zowel die 40Gbps als die daisy chain mogelijkheid daarvan.

Moet ik overigens ook weer opnieuw nieuwe randapparatuur aanschaffen. Komen allengs meer en meer Thunderbolt 3 geluidskaarten op de markt.
En wat heeft dat met een iPad te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 09:55
Ik heb een Air 2 uit maart 2015 en die gaat nog steeds als een raket. Kwalitatief erg sterk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:35:
[...]

En wat heeft dat met een iPad te maken?
Waarom geen iPad met een Thunderbolt 3 aansluiting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Waarom geen iPad met een Thunderbolt 3 aansluiting misschien?
Hm, zou dat nuttig zijn op een iPad? Ik zou dan liever usb-c zien, aangezien dat een inmiddels breder ondersteunde standaard is.

[ Voor 17% gewijzigd door jasjenl op 12-07-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
iemand hier die de ipad 12.9 'gewoon' als tablet gebruikt? (dus niet met toetsenbord..) ik overweeg de ipad 12.9 (komende van 10.5) te gaan gebruiken als tablet maar ben er nog niet helemaal uit of dit wel echt handig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Hm, zou dat nuttig zijn op een iPad? Ik zou dan liever usb-c zien, aangezien dat een inmiddels breder ondersteunde standaard is.
Mooie van Thunderbolt 3 is dat het ook die USB-C herkent: https://thunderbolttechno...rbolt-3-usb-c-does-it-all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:06:
iemand hier die de ipad 12.9 'gewoon' als tablet gebruikt? (dus niet met toetsenbord..) ik overweeg de ipad 12.9 (komende van 10.5) te gaan gebruiken als tablet maar ben er nog niet helemaal uit of dit wel echt handig is :P
Valt prima te doen zonder extern toetsenbord al ken ik iemand die zo'n Logitech cover met toetsenbord heeft van bijna €150,-: https://www.apple.com/nl/..._9_2%26fh%3D35d5%252B48e4 en die zweert er echt bij, wil niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Valt prima te doen zonder extern toetsenbord al ken ik iemand die zo'n Logitech cover met toetsenbord heeft van bijna €150,-: https://www.apple.com/nl/..._9_2%26fh%3D35d5%252B48e4 en die zweert er echt bij, wil niets anders meer.
Voor typen heb ik wel een laptop, dus ben juist niet op zoek naar zoiets :P Klinkt altijd leuk zon toetsenbord cover, maar vind een ipad zelf met typen in combinatie met touch simpelweg ongemakkelijk. De ipad zal puur voor consumptie gebruikt worden. (tja ik weet het, ipad pro voor youtube en browsen... 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Voor typen heb ik wel een laptop, dus ben juist niet op zoek naar zoiets :P Klinkt altijd leuk zon toetsenbord cover, maar vind een ipad zelf met typen in combinatie met touch simpelweg ongemakkelijk. De ipad zal puur voor consumptie gebruikt worden. (tja ik weet het, ipad pro voor youtube en browsen... 8)7)
Heb er zelf nog niet echt de behoefte voor gevoeld. Zal eerder een hoes halen (misschien wel zo'n lederen van Decoded) dan een toetsenbord. Vooralsnog staat mijn iPad voornamelijk op een goedkope verstelbare steun van Ikea.

Waar ik wel tegen aan heb gehikt maar uiteindelijk toch heb aangeschaft is deze CCK: https://www.apple.com/nl/...naar-usb-3-camera-adapter welke ik echt wel nodig had om o.a. een Arturia KeyStep te kunnen gebruiken. Via die CCK laad ik de iPad op via mijn Macbook Pro.

Reden dat ik dit schrijf is dat de bij de iPad Pro 12,9 inch geleverde oplader te zwak is om tegelijkertijd zo'n KeyStep van Arturia van stroom te voorzien én de iPad Pro. In tegenstelling tot die van de MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

WouterL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:06:
Yep,ik heb geen behoefte aan het toetsenbord. Voor mij was overigens het kunnen maken van notities met de pen de reden om voor de 12.9 te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:39
Volgens de geruchten komt er geen nieuwe iPad mini? Ik zou graag nog een kleinere versie willen hebben naast de iPad Air 2, maar financieel gezien is de iPad mini geen goede keus op basis wat er nu te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Jeroen V schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:44:
[...]

Yep,ik heb geen behoefte aan het toetsenbord. Voor mij was overigens het kunnen maken van notities met de pen de reden om voor de 12.9 te gaan....
Ik heb dus wel een toetsenbord maar het maakt het allemaal wel log en zwaar.
Ik heb een logitech cover en toetsenbord en dit zorgt voor het nodige gewicht.
Ik ben dus zelf ook aan het kijken om te switchen naar een smart cover of een smart keyboard cover van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Awaken1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Ik heb dus wel een toetsenbord maar het maakt het allemaal wel log en zwaar.
Ik heb een logitech cover en toetsenbord en dit zorgt voor het nodige gewicht.
Ik ben dus zelf ook aan het kijken om te switchen naar een smart cover of een smart keyboard cover van apple.
Ik heb alleen de iPad met de leren cover van Apple, dus geen bescherming aan de achterkant, en dat is voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Jeroen V schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:35:
[...]

Ik heb alleen de iPad met de leren cover van Apple, dus geen bescherming aan de achterkant, en dat is voor mij prima.
Inmiddels gewoon een case gekocht en gaan :) Ik doe er helemaal geen 'pro' dingen mee :P gewoon lekker comsumptief. Heerlijk groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik heb een probleem met de gezichtsherkenning op mijn iPad Pro 10.5 op IOS 11.4.1 (maar trad ook al op bij eerdere versies.)

Ik heb een collectie foto's die ik graag op de iPad wil hebben. Deze wordt erop gezet via iTunes synchroniseren. Telkens als ik daar wat nieuwe foto's bij zet, dan gaat iTunes een onvoorspelbaar aantal foto's opnieuw overzetten naar de iPad. Geen idee waarom hij niet alleen de nieuwste neemt, maar op zich is dat nog niet zo erg.

Het probleem ontstaat met het 'People' album. Ik heb ooit van die hele collectie foto's handmatig aangegeven wie op welke foto staat. Deze informatie wordt op de een of andere manier doorgegeven via iCloud (de foto's staan zelf niet op iCloud) want als ik een persoon aan een foto toewijs op de iPad, dan weet de iPhone (waar dezelfde collectie foto's op staat) dat ook en komt ie bij de juiste persoon in het album. Op m'n iPhone (X, ook met IOS 11.4.1) staan de personen dus goed.

Maar als ik nu de iPad opnieuw synchroniseer met iTunes, waarbij er dus wat foto's bijkomen, dan verdwijnt al deze informatie van de iPad. Hij gaat het People album opnieuw aanmaken (geeft ook de melding 'xxx foto's gescand') en mist dan dus alle handmatige correcties. Op de iPhone staan ze nog wel goed.

Ik word er een beetje moe van, ik kan toch niet elke keer als ik een foto toevoeg alle gezichten weer opnieuw toewijzen? Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Sinds 2 dagen in bezit van een iPad 2018, kom van iPad Air 2 16gb af, moet gezegd worden, deze is echt een stuk sneller, dit merk goed met laden van games :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 14-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:49
PhilipsFan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:17:
Ik heb een probleem met de gezichtsherkenning op mijn iPad Pro 10.5 op IOS 11.4.1 (maar trad ook al op bij eerdere versies.)

Ik heb een collectie foto's die ik graag op de iPad wil hebben. Deze wordt erop gezet via iTunes synchroniseren. Telkens als ik daar wat nieuwe foto's bij zet, dan gaat iTunes een onvoorspelbaar aantal foto's opnieuw overzetten naar de iPad. Geen idee waarom hij niet alleen de nieuwste neemt, maar op zich is dat nog niet zo erg.

Het probleem ontstaat met het 'People' album. Ik heb ooit van die hele collectie foto's handmatig aangegeven wie op welke foto staat. Deze informatie wordt op de een of andere manier doorgegeven via iCloud (de foto's staan zelf niet op iCloud) want als ik een persoon aan een foto toewijs op de iPad, dan weet de iPhone (waar dezelfde collectie foto's op staat) dat ook en komt ie bij de juiste persoon in het album. Op m'n iPhone (X, ook met IOS 11.4.1) staan de personen dus goed.

Maar als ik nu de iPad opnieuw synchroniseer met iTunes, waarbij er dus wat foto's bijkomen, dan verdwijnt al deze informatie van de iPad. Hij gaat het People album opnieuw aanmaken (geeft ook de melding 'xxx foto's gescand') en mist dan dus alle handmatige correcties. Op de iPhone staan ze nog wel goed.

Ik word er een beetje moe van, ik kan toch niet elke keer als ik een foto toevoeg alle gezichten weer opnieuw toewijzen? Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. Weet iemand een oplossing?
Kun je de foto's eventueel via iCloud synchroniseren met de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Albert020 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:05:
Sinds 2 dagen in bezit van een iPad 2018, kom van iPad Air 2 16gb af, moet gezegd worden, deze is echt een stuk sneller, dit merk goed met laden van games :-)
De prijs van de nieuwe iPad vind ik erg voordelig, maar tov de Pro (maar ook de Air 2) merk ik duidelijk dat er wat ruimte zit tussen scherm en glasplaat. Wel jammer, maar om nu alleen daarom voor het dubbele een Pro te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
meesje schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:55:
[...]

De prijs van de nieuwe iPad vind ik erg voordelig, maar tov de Pro (maar ook de Air 2) merk ik duidelijk dat er wat ruimte zit tussen scherm en glasplaat. Wel jammer, maar om nu alleen daarom voor het dubbele een Pro te kopen....
Dat bedoel ik, wou ook een pro kopen maar na de 2018 getest te hebben,
met de pro, toch voor de 2018 versie gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De ontdekkingen en ontwikkelingen inzake de Audiokit Synth One zijn in volle gang.

Zo heeft er iemand een verborgen pagina ontdekt met diverse typen compressors: https://forum.audiob.us/d...-page-found-haq-attaq-288

Is de source code vrijgegeven: https://forum.audiob.us/d...full-source-code-released

En is er een begin gemaakt met de online manual: https://github.com/AudioKit/AudioKitSynthOne/wiki

Kan hem niet genoeg aanbevelen, gratis voor wie er maar interesse in heeft. En ja, hij kan echt wel heel erg goed klinken: https://itunes.apple.com/...-synthesizer/id1371050497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 06:21:
De ontdekkingen en ontwikkelingen inzake de Audiokit Synth One zijn in volle gang.

Zo heeft er iemand een verborgen pagina ontdekt met diverse typen compressors: https://forum.audiob.us/d...-page-found-haq-attaq-288

Is de source code vrijgegeven: https://forum.audiob.us/d...full-source-code-released

En is er een begin gemaakt met de online manual: https://github.com/AudioKit/AudioKitSynthOne/wiki

Kan hem niet genoeg aanbevelen, gratis voor wie er maar interesse in heeft. En ja, hij kan echt wel heel erg goed klinken: https://itunes.apple.com/...-synthesizer/id1371050497
Niet om het een of ander, maar ik denk echt dat 90% geen flauw benul heeft waarover je het hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

WouterL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Niet om het een of ander, maar ik denk echt dat 90% geen flauw benul heeft waarover je het hebt.
Dacht dat het misschien nog wel leuk was omdat de source code is vrijgegeven en je toch aan mag nemen dat er aardig wat mensen zijn op tweakers die ook aan developing doen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 08:34
Gisteren de ipad 2018 gekocht. Ik krijg split view niet aan de praat. Iemand tips? Heb wat filmpjes gekeken maar bijvoorbeeld youtube en safari krijg ik niet side to side.

Ik kom van een Android omgeving dus alles is een beetje wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnub schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:37:
Gisteren de ipad 2018 gekocht. Ik krijg split view niet aan de praat. Iemand tips? Heb wat filmpjes gekeken maar bijvoorbeeld youtube en safari krijg ik niet side to side.

Ik kom van een Android omgeving dus alles is een beetje wennen.
Niet alle apps ondersteunen spitview. Maar bijvoorbeeld de standaard mail en Safari wel. Open één van die twee en ga vervolgens met je vinger op het symbool van de andere staan en schuif die vervolgens van de icon bar naar bijvoorbeeld de rechterkant van het scherm, et voilà, de split screen komt tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Twijfel. Kan voor een leuke prijs (+/- € 550) een nieuwe iPad Pro 10.5" overnemen (in seal).
Maar wil eigenlijk wachten tot de nieuw iPad die mogelijk in September / oktober (?) gaat uitkomen met hoogstwaarschijnlijk Face ID en nóg dunnere bezels.

Maar die is dan wel weer rond de € 700 / € 800 natuurlijk.

Dilemma.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Rivanov Lekker wachten tot september. Tenminste dat zou ik doen. Of je moet een iPad nu perse direct nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
meesje schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:01:
@Rivanov Lekker wachten tot september. Tenminste dat zou ik doen. Of je moet een iPad nu perse direct nodig hebben.
Heb 'm niet persé nu nodig. Het is meer een nice-to-have i.p.v. een must-have.
Maar ga 19 augustus op vakantie naar Florida en dan is het wel lekker om iPad mee te hebben voor in het vliegtuig. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rivanov schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:50:
Twijfel. Kan voor een leuke prijs (+/- € 550) een nieuwe iPad Pro 10.5" overnemen (in seal).
Maar wil eigenlijk wachten tot de nieuw iPad die mogelijk in September / oktober (?) gaat uitkomen met hoogstwaarschijnlijk Face ID en nóg dunnere bezels.

Maar die is dan wel weer rond de € 700 / € 800 natuurlijk.

Dilemma.
Gewoon kopen, als het geen vereiste wens is. Nice to have vind ik geen 2-300,- meer waard en het is niet zo dat je ineens beperkt bent met deze Pro

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Gewoon kopen, als het geen vereiste wens is. Nice to have vind ik geen 2-300,- meer waard en het is niet zo dat je ineens beperkt bent met deze Pro
Nee, maar ik ken mijzelf. Krijg spijt als de nieuwe iPad straks net wat dunnere bezels heeft en ook Face ID, wat ik ook op m'n iPhone X heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rivanov schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Nee, maar ik ken mijzelf. Krijg spijt als de nieuwe iPad straks net wat dunnere bezels heeft en ook Face ID, wat ik ook op m'n iPhone X heb. ;)
Dilemma opgelost ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maja.. is dat € 300 waard? _O-

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Rivanov Je kent jezelf. Dus: niet kopen!
De kans is ook nog groot dat, wanneer de nieuwe modellen op de markt zijn, de huidige modellen nog even in het aanbod blijven met een lagere prijs.
Kennelijk vind jij het design (en faceID) à la iPhoneX belangrijk, anders had je destijds wel een iPhone8 gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Wellicht hebben jullie een idee, ik heb regelmatig contact via iMessage en Facetime van mijn iPhone naar die van mijn zus.
Dat gaat altijd goed.
Maar probeer ik hetzelfde met mijn onlangs gekochte ipad dat lukt dat simpelweg niet.
Alsof er een blokkade is bij haar.
Heeft iemand enig idee hoe zij dit kan wijzigen?

Mijn ipad en iphone gebruiken dezelfde account van Apple en hebben beide dezelfde iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 19:16
Pindasaus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:41:
Wellicht hebben jullie een idee, ik heb regelmatig contact via iMessage en Facetime van mijn iPhone naar die van mijn zus.
Dat gaat altijd goed.
Maar probeer ik hetzelfde met mijn onlangs gekochte ipad dat lukt dat simpelweg niet.
Alsof er een blokkade is bij haar.
Heeft iemand enig idee hoe zij dit kan wijzigen?

Mijn ipad en iphone gebruiken dezelfde account van Apple en hebben beide dezelfde iCloud.
Waarschijnlijk is het voor ons makkelijker helpen als je aangeeft wat je doet en hebt geprobeerd. “Dat lukt simpelweg niet” is simpelweg veel te summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is vooralsnog niet meer dan een gerucht. Wil je overigens goed geluid hebben is een externe audio interface aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:55:
Is vooralsnog niet meer dan een gerucht. Wil je overigens goed geluid hebben is een externe audio interface aan te bevelen.
Ik vermoed dat je doelt op een ‘premium’ geluidservaring? Een externe dac zal dat best kunnen leveren i.c.m. typen headphones die ook noemenswaardig verschil in geluidskwaliteit kunnen aantonen, maar de ipad levert zelf via de jack ook gewoon ‘goed’ (en er mag best prima gezegd worden) geluid ;)

Het is echt niet niet meer zoals vroeger met die zwaar underpowered ruizende dac outputs via cheape niet-afgeschermde 3.5mm sockets.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb een iPad Air 2 en sinds een aantal weken merk ik dat de batterij plots snel leeg gaat. Waar ie voorheen met gemak een week mee ging, is ie nu vaak na 2 a 3 dagen leeg :(

Voorbeeldje: batterij staat nu op 53% terwijl usage staat op 1:58u en standby op 12u.

Op iPhone is er de (beta) optie om de kwaliteit van de batterij te beoordelen, maar ik lees dat dit er niet is voor iPad. Apparaat wordt eigenlijk alleen gebruikt om te browsen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of tips hoe ik dit kan onderzoeken?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Had het vorige week al gelezen inderdaad. Ben toch maar op zoek naar een huidige iPad Pro 10.5. Afgelopen weekend nog eens over nagedacht en het is voor mij echt een device voor erbij. De huidige iPad Pro voldoet dus ook ruimschoots voor hetgeen wat ik er mee wil doen. En dat is voornamelijk iBooks, magazines en wat browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Had het vorige week al gelezen inderdaad. Ben toch maar op zoek naar een huidige iPad Pro 10.5. Afgelopen weekend nog eens over nagedacht en het is voor mij echt een device voor erbij. De huidige iPad Pro voldoet dus ook ruimschoots voor hetgeen wat ik er mee wil doen. En dat is voornamelijk iBooks, magazines en wat browsen.
Euh, je weet dat voor iBooks, magazines en browsen ook een gewone iPad (2018) voldoet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
meesje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Euh, je weet dat voor iBooks, magazines en browsen ook een gewone iPad (2018) voldoet? ;)
Weet ik. Maar die heeft geen laminated screen. ;)
Dat is wel het minimale dat ik wil namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 30-07-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ruud2001 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:46:
Heb een iPad Air 2 en sinds een aantal weken merk ik dat de batterij plots snel leeg gaat. Waar ie voorheen met gemak een week mee ging, is ie nu vaak na 2 a 3 dagen leeg :(

Voorbeeldje: batterij staat nu op 53% terwijl usage staat op 1:58u en standby op 12u.

Op iPhone is er de (beta) optie om de kwaliteit van de batterij te beoordelen, maar ik lees dat dit er niet is voor iPad. Apparaat wordt eigenlijk alleen gebruikt om te browsen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of tips hoe ik dit kan onderzoeken?
al de basis handeling gedaan ? (iPad aansluiten aan org./MFI laadsysteem en harde reset. dan na 100% lading nog uurtje laten liggen) goed om voor de nacht te doen. Netwerk herstellen helpt ook wel eens of simpel de iPad uit en aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Weet ik. Maar die heeft geen laminated screen. ;)
Dat is wel het minimale dat ik wil namelijk.
Dat scherm brengt inderdaad een betere leeservaring bij daglicht (buiten).
Daarom hoop ik dat mijn iPad Air 2 het nog lang volhoudt. Ik denk dat dat voor mij inhoudt totdat ie niet meer gesupport wordt met de laatste iOS versie.
Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste