Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:33
dfrenner schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:07:
[...]

Ik wilde bijna de 2017 kopen, dus die tip wordt zeer gewaardeerd!!!
Situatie hier:

iPad mini 1 verkocht voor 75 euro.
Optie 1
Vrienden nu in Amerika die voor me een iPad 2017 kunnen meenemen voor 270 euro.
Optie 2
Wachten tot de eventuele release van een nieuwe iPad maar dan de Nederlandse prijs betalen.

Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk0s schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:01:
[...]

Situatie hier:

iPad mini 1 verkocht voor 75 euro.
Optie 1
Vrienden nu in Amerika die voor me een iPad 2017 kunnen meenemen voor 270 euro.
Optie 2
Wachten tot de eventuele release van een nieuwe iPad maar dan de Nederlandse prijs betalen.

Lastig.
Mwah, €270,- lijkt mij bepaald geen slechte prijs voor een iPad 2017 toch? Trek daar die €75,- van af die je voor je iPad mini 1 hebt gevangen en je komt op €195,- voor een iPad 2017. Goedkoper zul je niet vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:43:
[...]

Mwah, €270,- lijkt mij bepaald geen slechte prijs voor een iPad 2017 toch? Trek daar die €75,- van af die je voor je iPad mini 1 hebt gevangen en je komt op €195,- voor een iPad 2017. Goedkoper zul je niet vinden denk ik.
Helaas ben ik net te laat, dacht dat ze overmorgen pas terug kwamen, blijkt dat ze vanmiddag al terug komen. Dus optie 1 vervalt :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk0s schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 06:46:
[...]

Helaas ben ik net te laat, dacht dat ze overmorgen pas terug kwamen, blijkt dat ze vanmiddag al terug komen. Dus optie 1 vervalt :'( 8)7
Dat is spijtig voor je. Kunt hem natuurlijk ook wel hier halen (voor ca. €380,- zag ik in de Pricewatch). Met die €75,- van je iPad Mini 1 er af komt je dan op iets meer dan €300,- voor een iPad 2017 met 32GB opslag. Ook geen slechte prijs lijkt mij.

Weet niet wat je van plan bent er mee te gaan doen maar weet wel dat dat ding echt wel jarenlang mee gaat. Heb zelf nog een iPad 2 welke ik gebruik voor bepaalde synthesizer-apps en die draaien daar bijvoorbeeld nog altijd prima op. Al is het wel zo dat het gros van de apps allengs naar 64 bit gaan en die iPad 2 nog 32 bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Gister een iPad pro 10.5 aangeschaft. Leuk apparaat! Heb uiteraard wel weer pech met het scherm: hij vertoont vrij veel ghosting. Is dat normaal voor een 120hz iPad scherm? Heb het idee dat mijn oude air 1 de boel scherper houd in beweging.

Antwoord is dat het normaal is. Alle demo modellen bij de Mediamarkt en BCC en de Amac hebben het in dezelfde mate. Geen defect dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Eduardboon op 20-03-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Dat is spijtig voor je. Kunt hem natuurlijk ook wel hier halen (voor ca. €380,- zag ik in de Pricewatch). Met die €75,- van je iPad Mini 1 er af komt je dan op iets meer dan €300,- voor een iPad 2017 met 32GB opslag. Ook geen slechte prijs lijkt mij.

Weet niet wat je van plan bent er mee te gaan doen maar weet wel dat dat ding echt wel jarenlang mee gaat. Heb zelf nog een iPad 2 welke ik gebruik voor bepaalde synthesizer-apps en die draaien daar bijvoorbeeld nog altijd prima op. Al is het wel zo dat het gros van de apps allengs naar 64 bit gaan en die iPad 2 nog 32 bit is.
Zag hem ook bij de welbekende eglobal voor 265. Vrij groot risico dus durf het niet goed aan. via marktplaats een gesealde kopen is ook nog een optie. Wil er eigenlijk niet teveel voor bijleggen. Misschien toch maar volgende week afwachten en hopen op een kleine prijsdaling van de 2017 generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk0s schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Zag hem ook bij de welbekende eglobal voor 265. Vrij groot risico dus durf het niet goed aan. via marktplaats een gesealde kopen is ook nog een optie. Wil er eigenlijk niet teveel voor bijleggen. Misschien toch maar volgende week afwachten en hopen op een kleine prijsdaling van de 2017 generatie.
Moest wel ff zoeken wat Eglobal Cenrtal precies was c.q. is, een onderneming die gevestigd is in Hongkong als ik het goed heb begrepen welke van daaruit ook de producten wereldwijd verzendt. Kwam ervaringen op internetfora tegen die niet bepaald positief waren. Maar ja, wat zijn die ervaringen waard? Kunnen net zo goed concurrenten zijn die het schrijven bijvoorbeeld.

Persoonlijk zou ik het gewoon houden bij een Nederlandse zaak, misschien zelfs wel rechtstreeks bij een zogenaamde Apple store. Kun je er gemakkelijk mee terug mocht er onverhoopt iets mee zijn, al lijken de ervaringen van tig mensen met iPads daar niet snel op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:52
Daling van 2017 generatie zal ook niet veel zijn. Maar vermoedelijk pas bij de aankondiging van 2018 ipads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:03:
[...]

Moest wel ff zoeken wat Eglobal Cenrtal precies was c.q. is, een onderneming die gevestigd is in Hongkong als ik het goed heb begrepen welke van daaruit ook de producten wereldwijd verzendt. Kwam ervaringen op internetfora tegen die niet bepaald positief waren. Maar ja, wat zijn die ervaringen waard? Kunnen net zo goed concurrenten zijn die het schrijven bijvoorbeeld.

Persoonlijk zou ik het gewoon houden bij een Nederlandse zaak, misschien zelfs wel rechtstreeks bij een zogenaamde Apple store. Kun je er gemakkelijk mee terug mocht er onverhoopt iets mee zijn, al lijken de ervaringen van tig mensen met iPads daar niet snel op te wijzen.
Het is heel wisselend over Eglobal, genoeg mensen hier op tweakers die er iets gekocht hebben en week later in huis, maar ook lees je genoeg van mensen waarbij het niet aankomt en haast onmogelijk lijkt om je geld terug te krijgen.

Uiteraard zijn zulk soort reviews een reden om er nooit iets te bestellen, maar toch de prijs maakt het ontzettend aantrekkelijk.

Denk dat het idd toch een iPad bij NL winkel wordt. Even de komende aankondiging van apple afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Dirk0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 06:58:
[...]

Het is heel wisselend over Eglobal, genoeg mensen hier op tweakers die er iets gekocht hebben en week later in huis, maar ook lees je genoeg van mensen waarbij het niet aankomt en haast onmogelijk lijkt om je geld terug te krijgen.

Uiteraard zijn zulk soort reviews een reden om er nooit iets te bestellen, maar toch de prijs maakt het ontzettend aantrekkelijk.

Denk dat het idd toch een iPad bij NL winkel wordt. Even de komende aankondiging van apple afwachten.
Ik bestel daar altijd en kies dan ook voor track and trace verzending. Altijd prima verpakt met een verloopstekker erbij. Heb daar nu 2 iPad's 2017 vandaan (die waren snel qua levering), 1x Airpods voor een vriend (dat duurde iets langer), Zhiyu Smooth Q en een Amazon Echo Dot (beiden snel). Is prima te vertrouwen hoor.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nitai schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Ik bestel daar altijd en kies dan ook voor track and trace verzending. Altijd prima verpakt met een verloopstekker erbij. Heb daar nu 2 iPad's 2017 vandaan (die waren snel qua levering), 1x Airpods voor een vriend (dat duurde iets langer), Zhiyu Smooth Q en een Amazon Echo Dot (beiden snel). Is prima te vertrouwen hoor.
En hoe kan het dan dat er zoveeeeeeel slechte reviews over zijn? Vindt het wel lastig. Prijs is aantrekkelijk alleen die reviews maken me wel bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dirk0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:16:
[...]

En hoe kan het dan dat er zoveeeeeeel slechte reviews over zijn? Vindt het wel lastig. Prijs is aantrekkelijk alleen die reviews maken me wel bang
Tsja, ik werk niet voor hen ofzo, ik deel alleen mijn ervaring. Uiteindelijk moet je zelf beslissen, is prima te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nitai schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Tsja, ik werk niet voor hen ofzo, ik deel alleen mijn ervaring. Uiteindelijk moet je zelf beslissen, is prima te vertrouwen.
Ik heb even gekeken en bestelling proberen te plaatsen, maar bij verzendmethode zie ik alleen de optie verzekerd of niet verzekerd. Waarbij je voor verzekerd 6 euro extra betaald. Is dit de track en trace waar je het over had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dirk0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Ik heb even gekeken en bestelling proberen te plaatsen, maar bij verzendmethode zie ik alleen de optie verzekerd of niet verzekerd. Waarbij je voor verzekerd extra betaald. Is dit de track en trace waar je het over had?
Yes, daar had ik het over. Trouwens, als je een account maakt, en het item in je winkelwagen laat en niet afrekent, dan krijg je na een paar uur een mail met een kortingscode. :+ De prijs fluctueert ook een paar euro, soms gaat er vanaf of erbij. Ik heb het zo een 3 daagjes mailtjes over gehad omdat ik geen tijd had om daadwerkelijk te bestellen.

Ik zal even kijken of ik de kortingscode kan vinden in m'n mail, misschien dat die nog werkt.

Gevonden:
De laatste kans om meer te besparen! Klik hieronder op "Bevestig Nu Mijn Bestelling" en maak gebruik van [BUY599]

Effectief is dat verzekerd verzenden dan gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 21-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Eglobal Central is gevestigd in Hong Kong toch? Dan zou je aldus zowel invoerrechten als BTW moeten gaan betalen wanneer het betreffende item meer dan €150,- kost toch?

https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Eglobal Central is gevestigd in Hong Kong toch? Dan zou je aldus zowel invoerrechten als BTW moeten gaan betalen wanneer het betreffende item meer dan €150,- kost toch?

https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
offtopic:
Yes, maar ze versturen het via hun depot uit Heston, Middlesex, UK. Maar ik ga wel heel erg offtopic, kan beter in
[iPad] Importeren - deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:10:
[...]

offtopic:
Yes, maar ze versturen het via hun depot uit Heston, Middlesex, UK. Maar ik ga wel heel erg offtopic, kan beter in
[iPad] Importeren - deel 3
Kijk, wist niet eens dat dat indertijd een thread was. Jij bent goed thuis op tweakers.net maestro! Is op zich niet helemaal off topic natuurlijk voor de vragensteller (wel in deze thread natuurlijk, daarin heb je zeker gelijk).

Denk dat het gros van de mensen die bestelt bij bijvoorbeeld Eglobal gewoon de gok nemen en hopen dat er geen haan naar kraait c.q. zij de betreffende artikelen zonder enige belasting kunnen verkrijgen, zogenaamde grijze import dus. Kun je hele boompjes over opzetten. (Weet bijvoorbeeld dat een fietsenverkoper in Halfweg of Zwanenburg Nederlandse fietsen grijs importeerde uit Duitsland en ze goedkoper aanbood dan officiële dealers. Is volgens mij nog een rechtszaak om geweest waaruit bleek dat de Nederlandse fietsenfabrikanten prijsafspraken hadden gemaakt c.q. de prijzen kunstmatig hoog hielden. Maar dat is echt helemaal off topic, zeker in deze thread.)

Toevoeging:

Moet je nu warempel eens kijken op de voorpagina: https://tweakers.net/nieu...wegens-kartelvorming.html Als je het over de duvel hebt! :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02
Er is op 27 maart een Apple event waar de aankondiging van een nieuwe iPad verwacht wordt, zie o.a. https://www.macworld.co.u...018-release-date-3668820/.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Railgunner schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:15:
Er is op 27 maart een Apple event waar de aankondiging van een nieuwe iPad verwacht wordt, zie o.a. https://www.macworld.co.u...018-release-date-3668820/.
Nou, dan kan iedereen wel even wachten met een aankoop van een iPad lijkt mij. Dank voor je attenderen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Kijk, wist niet eens dat dat indertijd een thread was. Jij bent goed thuis op tweakers.net maestro! Is op zich niet helemaal off topic natuurlijk voor de vragensteller (wel in deze thread natuurlijk, daarin heb je zeker gelijk).

Denk dat het gros van de mensen die bestelt bij bijvoorbeeld Eglobal gewoon de gok nemen en hopen dat er geen haan naar kraait c.q. zij de betreffende artikelen zonder enige belasting kunnen verkrijgen, zogenaamde grijze import dus.
Zou mij niets verbazen. In m'n tracking info staat wel 'Customs cleared' in Engeland, dus vandaar dat ik niets hoef te betalen denk ik. Als het door onze douane gelicht zou worden dan was dat een ander verhaal. Het gaat ook gewoon via DHL, daar moet ik heel vaak BTW betalen als ik iets van Gearbest of Geekbuying bestel.
Anyway, prima nieuwe 2017 iPad, garantie loopt via Apple, wat wil je nog meer. Scheelt weer een paar euro's die je kan besteden aan een deftige smartcase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 22:03
Ik hoop op een goedkopere ipad die met de pen overweg kan, Hoewel dat waarschijnlijk de verkopen van de pro wel drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Wel snel na de iPad 9.7" 2017, officieel de 5th generation iPad (de airs tellen ze niet mee als gewone iPad, Apple en typenummers :)).

Misschien een nieuwe mini? Die is er alleen nog maar in 128 GB ofzo en is duurder dan die ik net noemde.

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-03-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ben erg benieuwd.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dancing_Animal schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:28:
Wel snel na de iPad 9.7" 2017, officieel de 5th generation iPad (de airs tellen ze niet mee als gewone iPad, Apple en typenummers :)).
Hoezo snel? De iPad 2017 is inmiddels een jaar oud, zie bijv. https://buyersguide.macrumors.com/#iPad. Apple brengt in enkele productlijnen elk jaar een nieuw model uit, dus een nieuwe iPad in de non-Pro reeks in maart/april 2018 past precies in die trend.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:44

Flipm0de

geen

Ik ben een beetje aan t twijfelen tussen een ipad en een macbook. Wat ik ermee ga doen is vooral media gedreven. Netflix, youtube, facebook.

Maar af en toe wil ik ook nog wel eens een torrentje downloaden, voor zover ik weet kan dat niet op iOS? Dus dan lijkt de keuze eigenlijk al gemaakt?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Railgunner schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Hoezo snel? De iPad 2017 is inmiddels een jaar oud, zie bijv. https://buyersguide.macrumors.com/#iPad. Apple brengt in enkele productlijnen elk jaar een nieuw model uit, dus een nieuwe iPad in de non-Pro reeks in maart/april 2018 past precies in die trend.
De voorloper van de iPad 2017, de iPad Air2 kwam 2,5 jaar hiervoor uit (October 16, 2014 - March 21, 2017)
Wikipedia: iPad

Ieder jaar is dus zeker geen trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de comments had iemand een aardige opmerking dat het gebruikte symbooltje lijkt te suggereren dat die pencil van Apple wel eens onderdeel zou kunnen zijn van de nieuw aan te kondigen iPads:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncc7EoxLgNp_pEvG-phZNp7cjf0=/fit-in/288x238/filters:strip_icc():fill(white)/i/2001898949.jpeg?f=imagemedium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:32:
[...]

In de comments had iemand een aardige opmerking dat het gebruikte symbooltje lijkt te suggereren dat die pencil van Apple wel eens onderdeel zou kunnen zijn van de nieuw aan te kondigen iPads:

[afbeelding]
De geruchten zeggen dat de Pencil met de nieuwe non-pro iPads gaat werken..

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 25-03-2018 17:45 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hier ook even de vraag:

Wat doen jullie aan het stroeve iPad pro scherm? Vergeleken met de air 1 is het lastiger om te swipen en komen er veel sneller zichtbare vegen op het scherm (dat laatste zal de anti reflectie coating zijn). Gboard is bijvoorbeeld niet te gebruiken met swipen en door Tweakers scrollen voel je ook aan je vingers. Lijkt wel statisch zeg maar. Ook het aantrekken van stof kan het scherm goed. Door de afdrukken is een dak mode niet aan te raden.

Heb zelf al monster clean touch geprobeerd. Dat claimt de boel ook soepeler te maken en vingerafdrukken langer weg te houden. Maar dat werkt niet. Er komt nog whoosh aan om uit te proberen.

Dat ook aan een screenprotector, maar voor de 10,5 is in de buurt niets van kwaliteit te vinden. En zelf zetten wordt hem niet vanwege een gigantisch stoffige omgeving.

Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Het is verder een pracht van een apparaat en echt belachelijk snel voor een tablet. Zou het alleen mooi vinden als ik niet constant een microvezel doekje bij me hoeft te dragen (de schatzii smart cloth in gebruik, in een paar vegen het scherm weer schoon, aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik heb al jaren een screenprotector op mijn Air 2 zitten, dat werkt prima. Ik zou verwachten dat het op een Pro niet anders werkt, en als de coating van een Pro toch anders is, dat een screenprotector dat dan opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Eduardboon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:34:
Hier ook even de vraag:

Wat doen jullie aan het stroeve iPad pro scherm? Vergeleken met de air 1 is het lastiger om te swipen en komen er veel sneller zichtbare vegen op het scherm (dat laatste zal de anti reflectie coating zijn). Gboard is bijvoorbeeld niet te gebruiken met swipen en door Tweakers scrollen voel je ook aan je vingers. Lijkt wel statisch zeg maar. Ook het aantrekken van stof kan het scherm goed. Door de afdrukken is een dak mode niet aan te raden.

Heb zelf al monster clean touch geprobeerd. Dat claimt de boel ook soepeler te maken en vingerafdrukken langer weg te houden. Maar dat werkt niet. Er komt nog whoosh aan om uit te proberen.

Dat ook aan een screenprotector, maar voor de 10,5 is in de buurt niets van kwaliteit te vinden. En zelf zetten wordt hem niet vanwege een gigantisch stoffige omgeving.

Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Het is verder een pracht van een apparaat en echt belachelijk snel voor een tablet. Zou het alleen mooi vinden als ik niet constant een microvezel doekje bij me hoeft te dragen (de schatzii smart cloth in gebruik, in een paar vegen het scherm weer schoon, aanrader)
Mijn pro 10,5 heeft een normaal glad scherm dus die klacht herken ik niet. De vingerafdrukken herken ik weer heel goed. Mijn mini 4 die ik hiervoor had had veel minder last van vingerafdrukken..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Mijn pro 10,5 heeft een normaal glad scherm dus die klacht herken ik niet. De vingerafdrukken herken ik weer heel goed. Mijn mini 4 die ik hiervoor had had veel minder last van vingerafdrukken..
Misschien is dat stroeve dan iets wat aan mij ligt. Had dat met de iPhone 7 en X ook al, daar heb ik dus protectors op omdat die veel gladder voelen.

Heb jij dan ook steeds zicht op alle vlekken, zelfs als het scherm aanstaat? Dat is het irritantste natuurlijk. Hoe ga jij hiermee om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Eduardboon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:58:
[...]

Misschien is dat stroeve dan iets wat aan mij ligt. Had dat met de iPhone 7 en X ook al, daar heb ik dus protectors op omdat die veel gladder voelen.

Heb jij dan ook steeds zicht op alle vlekken, zelfs als het scherm aanstaat? Dat is het irritantste natuurlijk. Hoe ga jij hiermee om?
Ik heb het geaccepteerd. Ik was er zat van om elke 10 minuten met een doekje te poetsen dus heb geaccepteerd dat mijn scherm niet schoon is. Jammer edoch helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Ik heb het geaccepteerd. Ik was er zat van om elke 10 minuten met een doekje te poetsen dus heb geaccepteerd dat mijn scherm niet schoon is. Jammer edoch helaas.
Dat zal ik ook moeten doen ben ik bang. Gebruik hierdoor ook niet meer de gestuurd voor multi tasking. Met vijf vingers knijpen is meteen viezigheid en op dat het is het dan weer stroever als je dat overheen veegt :+

Ik was net fan geworden van swype dus het is best jammer dat ik dat niet goed kan gebruiken.

Overigens had ik zonder protector op de iPhone X exact hetzelfde gezanik; overal moeilijk poetsbare vegen en stroefheid alom. Een weekje de Galaxy s9 gehad en die was wel heel glad. Toch iets met coatings denk ik. (corning VS Apple?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Eduardboon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:12:
[...]

Dat zal ik ook moeten doen ben ik bang. Gebruik hierdoor ook niet meer de gestuurd voor multi tasking. Met vijf vingers knijpen is meteen viezigheid en op dat het is het dan weer stroever als je dat overheen veegt :+

Ik was net fan geworden van swype dus het is best jammer dat ik dat niet goed kan gebruiken.

Overigens had ik zonder protector op de iPhone X exact hetzelfde gezanik; overal moeilijk poetsbare vegen en stroefheid alom. Een weekje de Galaxy s9 gehad en die was wel heel glad. Toch iets met coatings denk ik. (corning VS Apple?)
Vreemd, ik heb dat exact andersom, ik heb juist bij Samsung het idee dat er een stroefheid in zit waar ik niet tegen kan. Heb het idee dat ik een hele zwakke stroom voel lopen als ik over het scherm ga bij Samsung. Juist bij Apple heb ik dat nooit. Is een van de redenen geweest om een Galaxy in te ruilen paar jaar geleden.

Gebruik je iets in je dagelijks leven dat invloed op je handen heeft? Kom je veel in aanraking met bijvoorbeeld smeerolie of andere middelen die iets op je vingers achterlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Vreemd, ik heb dat exact andersom, ik heb juist bij Samsung het idee dat er een stroefheid in zit waar ik niet tegen kan. Heb het idee dat ik een hele zwakke stroom voel lopen als ik over het scherm ga bij Samsung. Juist bij Apple heb ik dat nooit. Is een van de redenen geweest om een Galaxy in te ruilen paar jaar geleden.

Gebruik je iets in je dagelijks leven dat invloed op je handen heeft? Kom je veel in aanraking met bijvoorbeeld smeerolie of andere middelen die iets op je vingers achterlaten?
Wat grappig, we hebben het precies andersom ja. Ik kom alleen in aanraking met zeep en zweet. Dat is het. Heb op de screenprotectors van Belkin ook geen probleem (en wat zijn die makkelijk schoon te maken).

Inderdaad dat gevoel van een zwakke stroom. Zodra het stroef voor is er ook meteen een flinke witte vlek te vinden. Maar iedere handen laten zooi achter. Ook van de mensen in huis die het scherm wel glad vinden

Edit: ik heb dit probleem niet met de Air 1 die we ook in huis hebben, dat kan ik prima gboard met swype op gebruiken. Al is dat apparaat gewoon ontzettend traag geworden op ios11. Een vingerafdrukken zijn dat veel minder zichtbaar op, maart dat zal dus ook wel weer komen omdat het scherm van de pro en flinke klap zwart is een daardoor meer opvallende vlekken achterlaat

[ Voor 15% gewijzigd door Eduardboon op 25-03-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:51
Hier hetzelfde probleem. Vooral tijdens het scrollen op pagina’s/app’s met een witte achtergrond zie ik de vuiligheid op mijn scherm heel goed. Ook na het gebruik van de Pencil zie ik precies waar ik met de Pencil ben geweest op het scherm. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. :9~

Het valt me ook op dat het schoonmaken met een normaal microfiber doekje (ik gebruik degene van Apple die ik bij mijn MacBook kreeg) veel moeilijker gaat dan op andere schermen.
Eduardboon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:34:
[...]

Waar heb je die Smart Cloth gekocht? Op site van Schatzii zelf vragen ze $25 shipping. Nét iets teveel van het goede als je het mij vraagt. ;)

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
TheLion01 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:13:
Hier hetzelfde probleem. Vooral tijdens het scrollen op pagina’s/app’s met een witte achtergrond zie ik de vuiligheid op mijn scherm heel goed. Ook na het gebruik van de Pencil zie ik precies waar ik met de Pencil ben geweest op het scherm. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. :9~

Het valt me ook op dat het schoonmaken met een normaal microfiber doekje (ik gebruik degene van Apple die ik bij mijn MacBook kreeg) veel moeilijker gaat dan op andere schermen.

[...]

Waar heb je die Smart Cloth gekocht? Op site van Schatzii zelf vragen ze $25 shipping. Nét iets teveel van het goede als je het mij vraagt. ;)
Feest van herkenning!

Ik zie dat ik wel erg veel spelfouten maak met Gboard haha.

De schatzii heb ik cadeau gekregen. Maar op Amazon.de kun je de toddy gear smart cloth kopen, die volgens mij exact hetzelfde is. En een stuk goedkoper dus :)

Heb hier zelf (nog) geen pencil, maar merkte in de mediamarkt al op dat hij krasserig over vingerafdrukken bewoog. Nog maar niet te spreken over de nare wittige vlekken met textuur die je handpalm achterlaat :+.

Ben wel benieuwd of de normale iPad dinsdag ook een anti reflectiecoating krijgt. Dan zou die ook stroef moeten voelen. Ergens ook wel logisch natuurlijk, hoe houd je iets glad als het oppervlak matter moet worden.

Met dat doekje van de MacBook zou je wellicht een spray kunnen gebruiken die voor schermen ontwikkeld is. Heb met de monster screen clean en clean touch wel vlot een schoon scherm. Tot je het weer aanraakt natuurlijk. De smart cloth bevalt me wat dat betreft beter, al laat de mijne onderhand haartjes achter (is niet meer anti statisch denk ik) daarom maar een nieuwe zoeken.

Zit er sterk aan te denken om Clearplex te laten plaatsen bij de Mediamarkt. Tempered Glass is nergens te krijgen voor de 10.5 en clearplex schijnt wel vrij glad aan te voelen. Alleen gebruiken ze geloof ik alcohol om het scherm schoon te maken, dus je kan niet echt meer terug naar geen protector op die manier.

Edit: dit bericht tik ik met het swype gebeuren van Google. Heb bij de Amac en flesje this cleans gehaald wat een anti microbieel doekje bij zit en mijn handen met alcohol gewassen. De spray laat een dun laagje over op het scherm waardoor het glijden een stuk gemakkelijker gaat een de vingerafdrukken en stuk minder wit van kleur zijn. Ze zijn nog wel aanwezig, maar een hele klap minder storend. Swype is trouwens ook een aanrader als je een Apple pencil hebt liggen, gaat vrij vlot (heb er zelf nog niet een maar in de winkel even mee gespeeld)

Deze spray met doekje koste me 13 euro, dus het breekt de bank ook niet. Toch veeg ik naderhand nog wel even met het schatzii doekje over het scherm om de strepen weg te halen. Bevalt tot nu toe goed.

Nu nog een oplossing zoeken voor al het stof dat de Smart cover vastplakt aan het scherm elke keer dat je hem sluit _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Eduardboon op 26-03-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 20:46
Vanmiddag om 17.00 wat aankondigingen van apple, hopelijk zit er een interessante nieuwe ipad bij voor niet al teveel geld, kunnen we die ipad 4 mini de deur uit doen :o

[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 27-03-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 14:25
Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:43:
Vanmiddag om 17.00 wat aankondigingen van apple, hopelijk zit er een interessante nieuwe ipad bij voor niet al teveel geld, kunnen we die ipad 4 mini de deur uit doen :o
Of morgen naar de Apple Store om een "oude" iPad met korting op te pikken. Dat was de afgelopen keren in elk geval zo: tussen aankondiging en uitlevering gingen de oude modellen (mini 4 en pro 9.7) bij Apple zelf met een leuke korting de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Vistajevski schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:56:
[...]

Of morgen naar de Apple Store om een "oude" iPad met korting op te pikken. Dat was de afgelopen keren in elk geval zo: tussen aankondiging en uitlevering gingen de oude modellen (mini 4 en pro 9.7) bij Apple zelf met een leuke korting de deur uit.
Ja, we willen wel een upgrade, niet hetzelfde model terugkopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Ja, we willen wel een upgrade, niet hetzelfde model terugkopen :9
Dat dus, hier in huis werd al genoemd "haha straks heb ik een iPad van 400 euro die net zo snel is als jouw pro EN een gladder scherm heeft.".

Ik hoop persoonlijk op een goedkopere pencil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:43:
Ik wacht vanavond ook even af wat er komt en wat de prijzen van oudere modellen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Komt er eigenlijk nog een speciaal draadje voor het event?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:27:
[...]

Dat dus, hier in huis werd al genoemd "haha straks heb ik een iPad van 400 euro die net zo snel is als jouw pro EN een gladder scherm heeft.".

Ik hoop persoonlijk op een goedkopere pencil :)
Nou, allebei onze wensen in vervulling :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Zie voor mezelf niet een een verbetering, die Pencil gebruik ik niet, alleen de snellere processor is altijd fijn, maar denk niet het prijs verschil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik zou mijn iPad Air 2 uit eind 2014 dit jaar wel willen vervangen, maar ik zie dit model niet als een flinke stap vooruit. Het scherm is minder goed (niet gelamineerd), dus ik wacht op de nieuwe Pro's van later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Nou, allebei onze wensen in vervulling :o
Haha ja al denk ik dat ik toch liever de pro gebruik.

Een tientje van de pencil af is ook niet de korting die ik gewild had helaas. Wacht wel tot ik hem voor tegen de 50 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Haha ja al denk ik dat ik toch liever de pro gebruik.

Een tientje van de pencil af is ook niet de korting die ik gewild had helaas. Wacht wel tot ik hem voor tegen de 50 kan krijgen.
Ik las ook iets van een Logitech pennetje voor 50 euro, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:10:
[...]

Ik las ook iets van een Logitech pennetje voor 50 euro, toch?
De crayon inderdaad. Wacht wel even af wat die gaat doen. Hij ziet er helaas wel heel speels uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
Dit is wel ongeveer precies waar ik op hoopte als student, die de pencil ook veel gaat gebruiken (design student). Alleen snap ik niet waarom Apple niet in zijn eigen vaarwater nu, of zie ik hele grote verschillen met de pro over hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
MCKenzy99 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:18:
Dit is wel ongeveer precies waar ik op hoopte als student, die de pencil ook veel gaat gebruiken (design student). Alleen snap ik niet waarom Apple niet in zijn eigen vaarwater nu, of zie ik hele grote verschillen met de pro over hoofd?
Geen gelamineerd scherm. Geen P3 Kleurruimte, geen anti reflectie coating (wel een gladder scherm daardoor). Stereo speakers in plaats van quad speakers. Touch ID 1 IPV versie 2. En 9,7 IPV 10,5". En een A10 IPV A10x (vooral grafisch merk je dat verschil)

En geen ondersteuning voor het smart keyboard, al hang ik sowieso gewoon een normaal Bluetooth keyboard vast.

Prijs/kwaliteit is de iPad beter. Maar de pro is gewoon echt mooier allround.

Studenten krijgen 10 euro korting op de pencil. Kost hij 90 euro. Nog steeds te duur :(

[ Voor 5% gewijzigd door Eduardboon op 27-03-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:12:
[...]

De crayon inderdaad. Wacht wel even af wat die gaat doen. Hij ziet er helaas wel heel speels uit
Hoop dat de gerenommeerde pennenfabrikanten eens in deze markt gaan stappen (Parker, Cross, Lamy etc etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:42:
[...]

De geruchten zeggen dat de Pencil met de nieuwe non-pro iPads gaat werken..
_/-\o_ Je hebt dus gelijk gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Damn. Had gehoopt op een nieuwe ipad mini maar ik vrees dat dat er niet meer van gaat kopen.

Ff peinzen of het nog de moeite is om mijn mini 2 te vervangen door een mini 4

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mach schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:51:
Damn. Had gehoopt op een nieuwe ipad mini maar ik vrees dat dat er niet meer van gaat kopen.

Zelfs in de winkel merk je dat de mini 4 op iOS 11 schokkerig werkt. Was voor mij de reden juist geen Mini te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Zelfs in de winkel merk je dat de mini 4 op iOS 11 schokkerig werkt. Was voor mij de reden juist geen Mini te halen.
Daar ben ik inderdaad bang voor. Maar ik ben zo gehecht aan het kleinere format. Heerlijk in de trein en op de bank.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Mach schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:51:

Volgens mij is ie wel goedkoper geworden. Hij was dacht ik € 489 in de Apple Store, nu € 439.

De mini 4 koop je hoofdzakelijk vanwege het formaat en het uitstekende scherm. Dat was voor mij vorig jaar de reden om er nog een te kopen terwijl hij ook toen al achterhaald was. Qua snelheid zal je denk ik inderdaad niet heel veel verschil merken met een mini 2. Het grootste verschil zit in het geheugen (2GB vs 1GB), niet in de processor (A8 is niet veel sneller dan de A7).

[ Voor 7% gewijzigd door Vistajevski op 27-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Vistajevski schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:58:
[...]

Volgens mij is ie wel goedkoper geworden. Hij was dacht ik € 489 in de Apple Store, nu € 439.

De mini 4 koop je hoofdzakelijk vanwege het formaat en het uitstekende scherm. Dat was voor mij vorig jaar de reden om er nog een te kopen terwijl hij ook toen al achterhaald was. Qua snelheid zal je denk ik inderdaad niet heel veel verschil merken met een mini 2. Het grootste verschil zit in het geheugen (2GB vs 1GB), niet in de processor (A8 is niet veel sneller dan de A7).
Maar ja 440 euro voor een achterhaalde tablet die niet sneller is dan mijn mini2 vind ik toch best zonde.

Ik weet, tis vloeken in de kerk. Maar zou er een goed Android alternatief zijn?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Geen gelamineerd scherm. Geen P3 Kleurruimte, geen anti reflectie coating (wel een gladder scherm daardoor). Stereo speakers in plaats van quad speakers. Touch ID 1 IPV versie 2. En 9,7 IPV 10,5". En een A10 IPV A10x (vooral grafisch merk je dat verschil)

En geen ondersteuning voor het smart keyboard, al hang ik sowieso gewoon een normaal Bluetooth keyboard vast.

Studenten krijgen 10 euro korting op de pencil. Kost hij 90 euro. Nog steeds te duur :(
Dat grotere scherm is dan jammer is me dat geld niet waard, net als die speakers. Voor wat ik wil doen, vooral pdf's lezen en aantekeningen op maken, aantekeningen maken, en schetsen, denk ik ook die extra grafische kracht niet nodig te hebben. 120Hz scherm heb ik nog nooit gehad dus dat mis dan niet. Alleen die coating en lamineren zitten me toch dwars, aangezien iedereen er zo'n enorm ding van maakt.

Maarja is dat 300 euro waard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

[...]

Daarbij nog het 120Hz (ProMotion) scherm; dat vind ik een grote plus van de iPad Pro.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Ik heb hier een mini 4 liggen en die draait vloeiend op iOS 11.. geloof me wanneer ik zeg dat die bakken sneller is dan een mini 2. Ik heb alleen een pro gekocht omdat ik er relatief goedkoop aan kon komen en Grid wou spelen. Het scherm is absoluut super, het formaat blijf ik perfect vinden. Was er maar een 7,9 inch pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
MCKenzy99 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:10:
[...]

Dat grotere scherm is dan jammer is me dat geld niet waard, net als die speakers. Voor wat ik wil doen, vooral pdf's lezen en aantekeningen op maken, aantekeningen maken, en schetsen, denk ik ook die extra grafische kracht niet nodig te hebben. 120Hz scherm heb ik nog nooit gehad dus dat mis dan niet. Alleen die coating en lamineren zitten me toch dwars, aangezien iedereen er zo'n enorm ding van maakt.

Maarja is dat 300 euro waard.....
Nee, dat is geen 300 euro waard. Zeker als je een pencil wilt kopen van 100 euro. Ga eens i. De winkel naar de huidige iPad kijken, het scherm is hetzelfde. Als dat bevalt kun je prima voor de nieuwe gaan. De A10 chip is nog snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Kassad schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Ik heb hier een mini 4 liggen en die draait vloeiend op iOS 11.. geloof me wanneer ik zeg dat die bakken sneller is dan een mini 2. Ik heb alleen een pro gekocht omdat ik er relatief goedkoop aan kon komen en Grid wou spelen. Het scherm is absoluut super, het formaat blijf ik perfect vinden. Was er maar een 7,9 inch pro...
Ongeveer zo soepel als de iPad Air 1 die ik heb liggen is mijn ervaring. Vind dat zelf niet bepaald soepel, apps openen duurt me echt veel te lang.

Vind 10,5" heerlijk op de bank. Gebruik verder mijn iPhone X, dat is met 5,8" een prima formaat voor als ik even snel wat wil

Die anti reflectie coating op de pro is wat mij betreft wel een dubbelzijdig verhaal. De zwartwaarden doen niet onder voor oled. Maar of je nou je reflectie ziet of je vingerafdrukken in zonlicht. Tja

[ Voor 12% gewijzigd door Eduardboon op 27-03-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
Ik heb de eerste air en dan is de iPad 2018 wel een upgrade lijkt me?
Of mis ik wat?
De pro is het dubbele kwa geld maar kan hij ook het dubbele meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
Ik wilde dus een iPad bestellen met studentenkorting, maar als ik ga afrekenen krijg ik dit (foto) als adresgegevens scherm. Ik snap niet helemaal waarom ik geen normaal scherm krijg, aangezien ik geen bedrijf of instelling ben en dit ook nooit heb aangeklikt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zpZD7jv.jpg

edit: figured it out...

[ Voor 4% gewijzigd door MCKenzy99 op 27-03-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:23:
[...]

Ongeveer zo soepel als de iPad Air 1 die ik heb liggen is mijn ervaring. Vind dat zelf niet bepaald soepel, apps openen duurt me echt veel te lang.

Vind 10,5" heerlijk op de bank. Gebruik verder mijn iPhone X, dat is met 5,8" een prima formaat voor als ik even snel wat wil

Die anti reflectie coating op de pro is wat mij betreft wel een dubbelzijdig verhaal. De zwartwaarden doen niet onder voor oled. Maar of je nou je reflectie ziet of je vingerafdrukken in zonlicht. Tja
Ik ben van een Air 1 naar een mini 4 geüpgrade, die zijn echt niet even snel. De mini 4 is gebaseerd op de Air 2. De Air 1 heeft een a7 chip en 1GB ram, de mini een a8 en 2 GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Wat zeggen jullie. ik zoek een iPad voor thuis gebruik, internetten, spelletjes, Netflix. Echt thuis gebruik.

32GB 2017 model (Denk via eglobalcentral dan: 255 euro)
32GB 2018 model (359 euro)

Ga ik over aantal jaar dat verschil in processor merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:48
@MCKenzy99 dat is alleen het afleveradres. Niet je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
Nou besteld, met een pen en smart cover. Hopelijk ligt die donderdag op de deurmat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dirk0s schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:06:
Wat zeggen jullie. ik zoek een iPad voor thuis gebruik, internetten, spelletjes, Netflix. Echt thuis gebruik.

Ja, bij Apple producten ga je dat na een aantal jaar merken. Het oudste model dat straks bijv. iOS 13 ondersteunt is tegen die tijd een stuk minder snel dan het oudste model dat straks iOS 14 ondersteunt. Ofwel: de kans is groot dat je de iPad 2017 één jaar eerder wilt vervangen dan de iPad 2018. Maar het prijsverschil van ruim 40% is wel fors. Voor standaardgebruik zal het 2017-model afdoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nu terug te kijken:

https://www.apple.com/apple-events/march-2018/

[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 27-03-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik ga mijn mini 4 eruit doen en maar weer eens upgraden, hoewel ie nog steeds rap genoeg is. Het formaat van de mini is zowel positief als negatief, soms mis ik wat info op het scherm, aan de andere kant issie lekker licht en handelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Railgunner schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:33:
[...]

Ja, bij Apple producten ga je dat na een aantal jaar merken. Het oudste model dat straks bijv. iOS 13 ondersteunt is tegen die tijd een stuk minder snel dan het oudste model dat straks iOS 14 ondersteunt. Ofwel: de kans is groot dat je de iPad 2017 één jaar eerder wilt vervangen dan de iPad 2018. Maar het prijsverschil van ruim 40% is wel fors. Voor standaardgebruik zal het 2017-model afdoende zijn.
Voor standaardgebruik hoef je een iPad 2017 idd niet te upgraden naar een 2018 model. Tenzij je echt die pen gaat gebruiken.

Kreeg echter vanavond een berichtje van een broer van me die in navolging van zijn vrouw ook zo'n 12,9 inch Pro had aangeschaft en die wist te melden dat die toch wel heel erg lekker werkt met de diverse iOS-synths. Wordt wel erg verleidelijk om alleen daarvoor al zo'n grote iPad aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

Voor die €104 minder zou ik echt voor de 2017 model gaan. Het 2018 model is het alleen waard als je de pencil ook gaat gebruiken en daarvoor moet je nog 99€ bij neertellen.

Of je het verschil gaat merken is ook afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Apps worden maar groter en hebben steeds maar meer processorkracht nodig, dus na 3 jaar zal hij wellicht wat trager aanvoelen, maar voor thuis gebruik zeker nog voldoende. Ik heb hier een iPad Air 2 uit 2014 en die werkt nog steeds net zo geweldig.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
RWK__ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:42:
[...]

Voor die €104 minder zou ik echt voor de 2017 model gaan. Het 2018 model is het alleen waard als je de pencil ook gaat gebruiken en daarvoor moet je nog 99€ bij neertellen.

Of je het verschil gaat merken is ook afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Apps worden maar groter en hebben steeds maar meer processorkracht nodig, dus na 3 jaar zal hij wellicht wat trager aanvoelen, maar voor thuis gebruik zeker nog voldoende. Ik heb hier een iPad Air 2 uit 2014 en die werkt nog steeds net zo geweldig.
Zoals gezegd, gebruik hem echt voor thuis op de bank, beetje nieuwslezen, spelletjes, Netflix.
Denk dat het dan toch het 2017 model gaat worden. Nog even dagje over na denken vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Eduardboon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:21:
[...]

Nee, dat is geen 300 euro waard. Zeker als je een pencil wilt kopen van 100 euro. Ga eens i. De winkel naar de huidige iPad kijken, het scherm is hetzelfde. Als dat bevalt kun je prima voor de nieuwe gaan. De A10 chip is nog snel zat.
Je doet net alsof de a10 chip al jaren oud is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Roos79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:46:
[...]

Je doet net alsof de a10 chip al jaren oud is :+
Haha ja mijn fout. De A10 viel mij persoonlijk erg tegen. Zou energiezuinig zijn maar in mijn ervaring was de chip minder zuinig dan de A9. Wel heel krachtige GPU, maar zomaar een lege accu. Dat werd met de A11 dermate verbeterd dat mijn herinnering een beetje in de war is denk ik.

Overigens met de A10X alleen goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:51
leuk nieuwe Ipad weer, leuk weer twijfelen :P

Ik was aan het twijfelen tussen de Ipad 2017 en Ipad air 2 nu komt er nog de 2018 bij :)
Qua prijs liggen ze alle 3 gelijk al zal het 2017 model nog wel een beetje dalen.

Ik gebruik hem ook maar voor te mailen,surfen en uiteraard Netflix en Plex.
Gamen doe ik er niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Mach schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:01:
[...]

Maar ja 440 euro voor een achterhaalde tablet die niet sneller is dan mijn mini2 vind ik toch best zonde.

Kijk op Apple eigen website refubrished:

https://www.apple.com/nl/...pad_mini_2/wi_fi_cellular

Nu zijn er alleen mini2, maar recentelijk waren er mini 4 voor zeker 100 euro goedkoper. Ik heb die voor mijn moeder jaar geleden gekocht, een soort vergroot iPhone SE voor haar (zo ziet zij dat). Zij is heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
[...]

Prijs/kwaliteit is de iPad beter....
Maar bijvoorbeeld voor mij met mijn iPad Air1 mooie vooruitgang. Gelamineerd scherm heb ik nu ook niet. Helemaal geen Touch ID. Pen wil ik graag gebruiken. En mijn voorkeur gaat ook naar losse Bluetooth keyboard (die ik al heb). En prijs is erg aantrekkelijk. Ik loer al een tijdje naar nieuwe iPad. Pro vond te duur en gewone iPad2017 niet zo aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
Olga2000 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Maar bijvoorbeeld voor mij met mijn iPad Air1 mooie vooruitgang. Gelamineerd scherm heb ik nu ook niet. Helemaal geen Touch ID. Pen wil ik graag gebruiken. En mijn voorkeur gaat ook naar losse Bluetooth keyboard (die ik al heb). En prijs is erg aantrekkelijk. Ik loer al een tijdje naar nieuwe iPad. Pro vond te duur en gewone iPad2017 niet zo aantrekkelijk.
Zeker een vooruitgang tov de iPad Air 1. Mijn vader heeft mijn iPad Air 1 gekregen toen ik de 9,7 Pro had aangeschaft. Voor hem is deze nieuwe iPad niet interessant. De Air doet voor hem wat het moet doen: Skypen en nieuws lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Mach schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:01:
[...]

Maar ja voor een achterhaalde tablet die niet sneller is dan mijn mini2 vind ik toch best zonde.

Ja er is eigenlijk maar 1 goed Android alternatief maar die is bijna net zo prijzig, de Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart.
Je ziet dat de markt gedomineerd wordt door Apple tablets, maar dat komt ook gewoon omdat de tablet markt sowieso verzadigd raakt. Men gebruikt gewoon steeds vaker de smartphone (Android/iOS).

Zelf ben ik nog steeds tevreden met m'n 12.9" 2017 iPad Pro, ik zou niets kleiners willen meer....heerlijk zo'n grote iPad, had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik zit in hetzelfde schuitje...
Hoe komt die site zo goedkoop?

What is the catch?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:34:
[...]

Voor standaardgebruik hoef je een iPad 2017 idd niet te upgraden naar een 2018 model. Tenzij je echt die pen gaat gebruiken.

Kreeg echter vanavond een berichtje van een broer van me die in navolging van zijn vrouw ook zo'n 12,9 inch Pro had aangeschaft en die wist te melden dat die toch wel heel erg lekker werkt met de diverse iOS-synths. Wordt wel erg verleidelijk om alleen daarvoor al zo'n grote iPad aan te schaffen.
Maar als je nu voor een nieuwe in de race bent....
Ik twijfel tussen de 2017 of 2018...
ErwinJ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:19:
leuk nieuwe Ipad weer, leuk weer twijfelen :P

Ik was aan het twijfelen tussen de Ipad 2017 en Ipad air 2 nu komt er nog de 2018 bij :)
Qua prijs liggen ze alle 3 gelijk al zal het 2017 model nog wel een beetje dalen.

Ik gebruik hem ook maar voor te mailen,surfen en uiteraard Netflix en Plex.
Gamen doe ik er niet echt op
Hier alleen netflix...
De Ipad 2 wordt hier nog steeds gebruikt als video systeem in de auto, daar moet nu een tweede scherm bij.

Maar ja de 2017 of de 2018?

De iPad 2 wordt maar weinig gebruikt, dus werkt nog prima, wel traag... Maar eenmaal video's aan het kijken merk je er niets meer van.

Zelfs internetten vind ik echt bagger op een ipad, pak ik mijn Mi notebook air wel voor.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Olga2000 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Die keuze begrijp ik. Plus met een niet-gelamineerd scherm zonder antireflectiecoating heb je veel minder last van vingerafdrukken en "stroefheid".

Ben heel blij met de anti-reflectiecoating op kantoor (naast het raam veel lichtinval), maar aan de andere kant mag je wel steeds afdrukken wegvegen. Dat probleem heb je met de 2018 dus niet. Het is gewoon een goede prijs voor een leuke iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

dfrenner schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje...
Hoe komt die site zo goedkoop?

What is the catch?
Niets, ze hebben bijna geen BTW in Hong Kong, maar ze verschepen het naar hun depot in Engeland en krijg je het via Engeland binnen. Zit zelfs een Engelse adapter bij. Ik heb er ook al 2 ipads vandaan voor de kids. Nieuw en Apple Care afgesloten via Apple dus voor garantie hoef ik ook niet bij hen aan te kloppen. Prijs fluctueert wel, had rond 277 euro betaald met verzekerd verzenden.

En de korting valt toch wel mee? Misschien nog wel de moeite waard om te checken of het via school goedkoper is (Surfspot/Slim)

[ Voor 16% gewijzigd door Nitai op 28-03-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
De iPad 2017 is in de fysieke Apple Store nog tijdelijk te koop voor € 340 voor de 32GB Wifi versie. Ook de andere modellen waren € 19 goedkoper dan de 2018 versie. Niet echt de moeite waard meer dus. Je mag hopen dat er bij de resellers nog wat af gaat de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Vistajevski schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:48:
De iPad 2017 is in de fysieke Apple Store nog tijdelijk te koop voor € 340 voor de 32GB Wifi versie. Ook de andere modellen waren € 19 goedkoper dan de 2018 versie. Niet echt de moeite waard meer dus. Je mag hopen dat er bij de resellers nog wat af gaat de komende tijd.
Hahaha, voor die 19 euro ga je toch voor de nieuwe!? 8)7

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Misschien tijd om mijn Ipad 1 64gb 3G te vervangen haha. Maar die pencil, zijn er geen Chinese alternatieven in omloop voor een kwart van de prijs? Zoiets simpels als die pencil moeten ze toch wel na kunnen bootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
dfrenner schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Hahaha, voor die 19 euro ga je toch voor de nieuwe!? 8)7
Inderdaad, of je wacht nog even op een goede aanbieding. Het is een prima tablet, maar niet voor die prijs. Andersom kun je ook concluderen dat Apple de A10-upgrade en pencil ondersteuning kennelijk niet meer dan € 19 waard vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
[b]Eduardboon schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:02

Haha ja mijn fout. De A10 viel mij persoonlijk erg tegen. Zou energiezuinig zijn maar in mijn ervaring was de chip minder zuinig dan de A9. Wel heel krachtige GPU, maar zomaar een lege accu. Dat werd met de A11 dermate verbeterd dat mijn herinnering een beetje in de war is denk ik.

Overigens met de A10X alleen goede ervaringen.
Tjah 300 meer voor een pro vind ik veel geld en als niemand hier die meerwaarde kan vertellen tussen de 2018 en de Pro.
Want wat kan de Pro meer dan de 2018 daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Vistajevski schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Inderdaad, of je wacht nog even op een goede aanbieding. Het is een prima tablet, maar niet voor die prijs. Andersom kun je ook concluderen dat Apple de A10-upgrade en pencil ondersteuning kennelijk niet meer dan € 19 waard vindt.
Waarom zouden ze die in eens voor een bak minder weg doen?
Zijn nog prima tablets die nog jaren mee kunnen en Apple heeft nog nooit hun eigen producten afgekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Roos79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:24:
120 Hz kleurecht paneel dat gelamineerd is? Aangezien een iPad voornamelijk scherm is, denk ik dat de impact van een veel beter scherm best meegewogen kan worden. Het is echter dan de vraag of het je zoiets waard is.

Qua scherm zijn model 2017 en 2018 allebei een minder exemplaar dan Air2. Ze zijn wel sneller, maar dat stukje gelamineerde maakt dat het scherm gewoon strakker uitziet (en de machine dus dunner wordt).

* Delerium blijft dus aan de Air2 hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 28-03-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:51
Delerium schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:35:
[...]

120 Hz kleurecht paneel dat gelamineerd is? Aangezien een iPad voornamelijk scherm is, denk ik dat de impact van een veel beter scherm best meegewogen kan worden. Het is echter dan de vraag of het je zoiets waard is.

Qua scherm zijn model 2017 en 2018 allebei een minder exemplaar dan Air2. Ze zijn wel sneller, maar dat stukje gelamineerde maakt dat het scherm gewoon strakker uitziet (en de machine dus dunner wordt).

* Delerium blijft dus aan de Air2 hangen.
Merk je echt dat de IPad 2017/2018 sneller zijn dan de Air 2 ?

Aan de andere kant als je alleen doet surfen en Films kijken op de iPad dan heet een gelamineerd scherm wel weer meer voordeel dan sneller socs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik snap de ophef om het gelamineerde scherm niet zo heel erg. Ok, de reflecties worden wat gedempt bij de Air2, maar daar heb ik thuis nooit last van - ik zit niet in reflecterend licht. En buiten in de zon gebruik ik nooit een ipad eigenlijk. En het scherm is wat dikker, maar kan niet zeggen dat het storend is/de werking minder wordt daarmee. Maar dat is mijn mening uiteraard. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 28-03-2018 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Voor de synth liefhebbers! Minimoog Model D voor een gereduceerde introductie prijs in de app store!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Roos79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:24:
Tjah 300 meer voor een pro vind ik veel geld en als niemand hier die meerwaarde kan vertellen tussen de 2018 en de Pro.
[...]
Meerwaarde is relatief en moet iedereen zelf vaststellen; wensen, eisen en budget, versus productaanbod, producteigenschappen en prijs.
Volgens mij is jouw vraag in recente posts uitgebreid aan bod gekomen, mocht dat niet voldoende zijn dan is hier nog een informatief artikel.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1 ... 27 ... 36 Laatste