TheLion01 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:13:
Hier hetzelfde probleem. Vooral tijdens het scrollen op pagina’s/app’s met een witte achtergrond zie ik de vuiligheid op mijn scherm heel goed. Ook na het gebruik van de Pencil zie ik precies waar ik met de Pencil ben geweest op het scherm. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben.
Het valt me ook op dat het schoonmaken met een normaal microfiber doekje (ik gebruik degene van Apple die ik bij mijn MacBook kreeg) veel moeilijker gaat dan op andere schermen.
[...]
Waar heb je die Smart Cloth gekocht? Op site van Schatzii zelf vragen ze $25 shipping. Nét iets teveel van het goede als je het mij vraagt.

Feest van herkenning!
Ik zie dat ik wel erg veel spelfouten maak met Gboard haha.
De schatzii heb ik cadeau gekregen. Maar op Amazon.de kun je de toddy gear smart cloth kopen, die volgens mij exact hetzelfde is. En een stuk goedkoper dus
Heb hier zelf (nog) geen pencil, maar merkte in de mediamarkt al op dat hij krasserig over vingerafdrukken bewoog. Nog maar niet te spreken over de nare wittige vlekken met textuur die je handpalm achterlaat

.
Ben wel benieuwd of de normale iPad dinsdag ook een anti reflectiecoating krijgt. Dan zou die ook stroef moeten voelen. Ergens ook wel logisch natuurlijk, hoe houd je iets glad als het oppervlak matter moet worden.
Met dat doekje van de MacBook zou je wellicht een spray kunnen gebruiken die voor schermen ontwikkeld is. Heb met de monster screen clean en clean touch wel vlot een schoon scherm. Tot je het weer aanraakt natuurlijk. De smart cloth bevalt me wat dat betreft beter, al laat de mijne onderhand haartjes achter (is niet meer anti statisch denk ik) daarom maar een nieuwe zoeken.
Zit er sterk aan te denken om Clearplex te laten plaatsen bij de Mediamarkt. Tempered Glass is nergens te krijgen voor de 10.5 en clearplex schijnt wel vrij glad aan te voelen. Alleen gebruiken ze geloof ik alcohol om het scherm schoon te maken, dus je kan niet echt meer terug naar geen protector op die manier.
Edit: dit bericht tik ik met het swype gebeuren van Google. Heb bij de Amac en flesje this cleans gehaald wat een anti microbieel doekje bij zit en mijn handen met alcohol gewassen. De spray laat een dun laagje over op het scherm waardoor het glijden een stuk gemakkelijker gaat een de vingerafdrukken en stuk minder wit van kleur zijn. Ze zijn nog wel aanwezig, maar een hele klap minder storend. Swype is trouwens ook een aanrader als je een Apple pencil hebt liggen, gaat vrij vlot (heb er zelf nog niet een maar in de winkel even mee gespeeld)
Deze spray met doekje koste me 13 euro, dus het breekt de bank ook niet. Toch veeg ik naderhand nog wel even met het schatzii doekje over het scherm om de strepen weg te halen. Bevalt tot nu toe goed.
Nu nog een oplossing zoeken voor al het stof dat de Smart cover vastplakt aan het scherm elke keer dat je hem sluit
[
Voor 34% gewijzigd door
Eduardboon op 26-03-2018 18:26
]