Ik neem aan dat je de iPad 2017 hebt, klopt dat? Zo ja, zie ik dat bij externe partijen het glasplaat wel gerepareerd kan worden voor ongeveer de helft van de prijs die Apple hanteert. Sommige zijn goedkoper. Let er dan wel op dat dit een externe partij is, die niet gebruik maakt van originele Apple onderdelen. Ze adverteren er wel mee, maar dat klopt dus niet. Bovendien weet je natuurlijk nooit 100% zeker of hij wel na de reparatie goed functioneert, ze bieden natuurlijk wel enige vorm van garantie aan, maar na die garantie periode heb je helemaal geen recht meer op enkele vorm van garantie, niet van de verkopende partij en ook niet Apple. Wellicht wel bij de reparateur, maar die zijn ook niet altijd de makkelijkste.
De verkopende partij zal de iPad ook via Apple aanbieden en zij zullen zelfs meer rekenen dan de €289,- die Apple vraagt, die willen er ook op verdienen.
Heb je een inboedelverzekering? Zo ja, neem dan even contact met hun op en kijk wat zij voor jou kunnen betekenen. Persoonlijk zou ik mijn iPad nooit bij een externe partij laten repareren, omdat ik ook ervaring heb met het vervangen van het glas en dat is echt niet zo gebeurt. Het risico is gewoon te groot en als eenmaal een andere reparateur aan de slag mee is gegaan, dan kan Apple jou helaas ook niet meer helpen.
De keus is dus aan jou.
- Wil je het risico nemen om voor de helft van de prijs die Apple hanteert de iPad bij een externe reparateur laten repareren? Wat veel voorkomt zijn
dit soort problemen na de reparatie van het glas.
- Of wil je hem gewoon bij Apple laten repareren? Dan krijg je een zo goed als nieuwe (refurbished/remanufactured) model, met behoud van je garantie. Kost iets meer, maar dan heb je ook wat.
- Of je verkoopt je defecte iPad en je koopt een nieuwe.
Kijk eerst wel wat Apple voor je kan betekenen, maar ik weet wel zeker dat ze hem dan voor je gaan vervangen voor dat bedrag en neem even contact op met je inboedelverzekering en kijk wat zij zeggen.
[
Voor 3% gewijzigd door
MysticX op 17-02-2018 21:31
]