Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-12 16:06

Introductie

Op 5 juni 2017 heeft Apple op de WWDC17; iOS 11 aangekondigd.
De officiële release voor het grote publiek staat gepland voor 19 september 2017.

Deel je ervaringen, bugs en alles wat je nog meer wilt bespreken in dit topic.

Splinter Cell wijzigde deze reactie 13-09-2017 12:49 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:59
zie dat het Control Centre eindelijk fatsoenlijk te customizen is. Je kan bepaalde functies/toggles weg laten uit het CC.

Verder...

gewoon he-le-maal NIETS gedaan aan de notificatie meldingen en afhandelingsmogelijkheden hiervan.
geen mogelijkheden wat betreft iconen verplaatsen of grid indeling
geen echte nuttige widget mogelijkheden.

Nee, iOS 11 is gewoon voor 95% een 1:1 copy van iOS 10 voor in ieder geval de iPhone.
(voor de iPad uiteraard wel mooie nieuwe mogelijkheden die de iPad productiever maken)

waardeloos, wederom.

Geert1976 wijzigde deze reactie 05-06-2017 22:30 (69%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:27
Let op!

Hoor overal berichten dat Whatsapp niet werkt met ios 11 beta 1.

Ik wacht nog even af...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
knny schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:30:
Let op!

Hoor overal berichten dat Whatsapp niet werkt met ios 11 beta 1.

Ik wacht nog even af...
Whatsapp werkt hier gewoon :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-10 23:35
Raar.. ik heb nog geen melding gekregen dat er een nieuwe is? Krijg nog steeds 10.3.3 te zien en profiel is uiteraard geinstalleerd.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-12 20:15
Eindelijk in iOS 11, snel netwerken vinden van providers! Dus binnen 10 seconden zie ik KPN, T-Mobile, etc. Hij schakelt wel op 3g ipv 4g omdat die sterker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:06

WhatsappHack

Reviewer van de Maand oktober 2015
quote:
doenietzodom schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:36:
Raar.. ik heb nog geen melding gekregen dat er een nieuwe is? Krijg nog steeds 10.3.3 te zien en profiel is uiteraard geinstalleerd.
Dan moet je ff het iOS 11 profiel installeren.

Ik heb iOS 11 geinstalleerd, en ik snap dat tweeledige authenticatie gebeuren wat ik opeens overal te zien krijg niet helemaal. Ik had al two-factor authenticatie op alle apparaten. Nu sinds ik iOS 11 op de iPad heb gegooid, die begon erover bij de setup, vragen alle apparaten om dit (nogmaals?) in te stellen.

Wat is er nou precies anders? :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 05-06-2017 22:43 (37%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 10-12 18:29
Je schijnt je Airpods nu ook te kunnen instellen per oor. Play/Pause/Next Track/Previous Track/Siri _/-\o_

PBP wijzigde deze reactie 05-06-2017 22:49 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

Lol, valt me nu pas op dat je het dock in elke app naar boven kan toveren; maar dat je dus niet meer zomaar je control center omhoog kan krijgen als je in een app zit; dan moet je de dock doortrekken en kom je in die multi-app screen die full screen is. De kleine popup onderin beeld is niet meer. (op iPad)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik heb even iOS11 geïnstalleerd op mijn (al wat oudere) iPad mini retina.

Werkt opzich wel maar zit nog erg veel vertraging in wat uiteraard komt door de beta.

Ik vind het nieuwe dock wel mooi geworden. Wel onhandig dat als je omhoog swiped die control center je in multitask window komt. Opzich is dat wel akkoord maar terug naar beneden swipen kan niet, je dient dan op de knop te drukken. Onhandig.

Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 1 - Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:48:
Ik vind het nieuwe dock wel mooi geworden. Wel onhandig dat als je omhoog swiped die control center je in multitask window komt. Opzich is dat wel akkoord maar terug naar beneden swipen kan niet, je dient dan op de knop te drukken. Onhandig.
Ja en als je dat in een app doet, dan staat op de homeknop drukken gelijk aan het verlaten van de app terug naar het homescreen. Je moet dus op de app tikken waar je op dat moment in bevindt om weer terug te gaan naar je app. Even het kleine control center popupje gebruiken om iets te wijzigen en weer dismissen is er niet meer bij. Dat is waarschijnlijk even wennen, maar tot nu toe ben ik er niet heel enthousiast over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:51:
[...]

Ja en als je dat in een app doet, dan staat op de homeknop drukken gelijk aan het verlaten van de app terug naar het homescreen. Je moet dus op de app tikken waar je op dat moment in bevindt om weer terug te gaan naar je app. Even het kleine control center popupje gebruiken om iets te wijzigen en weer dismissen is er niet meer bij. Dat is waarschijnlijk even wennen, maar tot nu toe ben ik er niet heel enthousiast over.
Ooh idd ja. Onhandig.
Misschien passen ze dit nog aan.

De lockscreen pincode ziet er ook nog erg beta uit.

Donstil wijzigde deze reactie 05-06-2017 22:53 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-12 21:54

Rivanov

Apple freak

Kan iemand testen of Waze en Overcast het doen in iOS 11 Beta? :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

@Donstil Je kan er blijkbaar terug in als je 2x op je homeknop drukt ipv te swipen of te tikken; maar dat werkt nog niet helemaal lekker.

Wat me echter net opvalt, is dat je ook apps niet meer omhoog kan swipen om ze te killen/uit de lijst te halen. Nee je moet er eerst eentje ingedrukt houden tot ze net als op je homescreen een "x" krijgen; en dan mag je ze 1 voor 1 gaan sluiten door op het kleine xje in de top corner te drukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
Als ik in Safari zit en swipe 1x omhoog komt het dock. Dat dock kan ik dan vervolgens weer weg vegen. Swipe ik 2x omhoog kom ik in het multitask window. Dan is naar beneden swipen niet meer mogelijk, je moet dan of je app weer kiezen uit die grid of alles sluiten met de homeknop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:57:
Als ik in Safari zit en swipe 1x omhoog komt het dock. Dat dock kan ik dan vervolgens weer weg vegen. Swipe ik 2x omhoog kom ik in het multitask window. Dan is naar beneden swipen niet meer mogelijk, je moet dan of je app weer kiezen uit die grid of alles sluiten met de homeknop.
Als je verder omhoog swiped, dus in één beweging van onderin je scherm naar voorbij het midden van je scherm: dan komt het multitask window + control center tevoorschijn. Daar kan je niet uit inderdaad, tenzij je op de app tikt of 2x op je homeknop drukt. Het swipen heeft op deze manier eigenlijk ook weinig zin, omdat 2x op je homebutton tikken hetzelfde effect geeft: dan kom je ook direct in multitask/control center.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
Lijkt ook alsof er iets met dpi instellingen aangepast is. Als ik bv mijn app open (inbox bij google) is duidelijk alles kleiner enz.
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Als je verder omhoog swiped, dus in één beweging van onderin je scherm naar voorbij het midden van je scherm: dan komt het multitask window + control center tevoorschijn. Daar kan je niet uit inderdaad, tenzij je op de app tikt of 2x op je homeknop drukt. Het swipen heeft op deze manier eigenlijk ook weinig zin, omdat 2x op je homebutton tikken hetzelfde effect geeft: dan kom je ook direct in multitask/control center.
Ooh ja lange swipe werkt idd ook.

Donstil wijzigde deze reactie 05-06-2017 23:01 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik zie veel UI wijzigingen die ik er zeker niet beter uit vind zien. Bijvoorbeeld een spuuglelijk telefoon.app of calculator.app of calculator icoon. De uitwerking van Control Center. De netwerkindicators...

Allemaal kleine dingetjes. Gelukkig worden veel dingen in latere bèta's soms weer teruggedraaid.

Ik hoop overigens dat de AirPod opties ook in iOS 10 verschijnen.

 MacBook 12"  Apple Watch  iPhone X  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
Nou hij is aan het downloaden hoor.. WiFi is beetje aan de gare kant (of zou iedereen aan het downloaden zijn?) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:42:
[...]

Dan moet je ff het iOS 11 profiel installeren.

Ik heb iOS 11 geinstalleerd, en ik snap dat tweeledige authenticatie gebeuren wat ik opeens overal te zien krijg niet helemaal. Ik had al two-factor authenticatie op alle apparaten. Nu sinds ik iOS 11 op de iPad heb gegooid, die begon erover bij de setup, vragen alle apparaten om dit (nogmaals?) in te stellen.

Wat is er nou precies anders? :)
Dat had ik ook toen ik mijn Macbook kreeg, werd gek van al die smsjes en bevestigingen..

moet toegeven dat die icoontjes (bv van het netwerk) wel echt super lelijk zijn xD

p.s. kunnen die rotte annimaties uit? :P (heb reduced motion al aanstaan)

doenietzodom wijzigde deze reactie 05-06-2017 23:59 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mc-elvin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 22:39
*snip* heeft voor mij gewerkt voor mensen die geen developer zijn maar wel beta willen proberen.

Daedalus wijzigde deze reactie 06-06-2017 05:03 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

Ik zou enige voorzichtigheid in acht nemen bij het installeren van profielen uit derde bron, just sayin'. :) Misschien is ie nu legitiem, wellicht later niet meer en installeer je troep profielen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

Modbreak:
Net als met vorige iOS/macOS beta topics is het niet de bedoeling om te linken naar websites en/of handleidingen over hoe je de laatste beta zonder developers accounts kunt downlanden en installeren. Mensen die een developer account hebben kunnen de beta direct downloaden bij Apple zelf. Mensen zonder developers account kunnen zich aanmelden voor het Apple Beta Software Program, en zullen moeten wachten op de public betas

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Welke nieuwe functies hebben jullie ontdekt die niet tijdens de presentatie genoemd werden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:07
quote:
grote_oever schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:35:
Welke nieuwe functies hebben jullie ontdekt die niet tijdens de presentatie genoemd werden?
Het 5x snel drukken van je power button om 112 te bellen is oa terug! Zat eerder in een andere beta van IOS10.2(!?) maar werd later verwijderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
Bugje: Saven van een foto via de files app laat hem crashen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:24
Ik heb het vermoeden dat dit nog best een goede/stabiele eerste DP is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Iemand iOS 11 al op een non-iPad Pro geïnstalleerd? Zijn alle features beschikbaar op een normale iPad, zoals Multi-Tasking, Drag&Drop etc? (afgezien van de Pencil support natuurlijk)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:04
Mweh, in mail een bijlage toevoegen uit Dropbox werkt nog niet (op iPhone).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976
quote:
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:16:
Ik heb het vermoeden dat dit nog best een goede/stabiele eerste DP is :)
zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met het feit dat iOS 11 vrijwel hetzelfde is als iOS 10?
Met hier en daar een ander ''sausje'' en een UI verandering is de 1ste beta van iOS 11 niet anders dan de stabiele (publieke) iOS 10.3.
En al helemaal voor de iPhone, voor de iPad zijn er zeer zeker wel mooie veranderingen ja.

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2017 09:18 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:16:
[...]

zou het wellicht iets te maken kunnen hebben dat iOS 11 vrijwel hetzelfde is als iOS 10?
met hier en daar een ander ''sausje'' en een UI verandering is de 1ste beta van iOS 11 niet anders dan de stabiele (publieke) iOS 10.3.
En al helemaal voor de iPhone, voor de iPad zijn er zeer zeker wel mooie veranderingen ja.
Klopt wel maar ook dat is niet altijd waterdicht hoor, kan me herinneren dat ios8 echt een drama was bij DP1, batterij die in no time leeg was. Je weet toch nooit waar ze allemaal hebben liggen 'sleutelen' buiten de zichtbare aanpassingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
quote:
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Klopt wel maar ook dat is niet altijd waterdicht hoor, kan me herinneren dat ios8 echt een drama was bij DP1, batterij die in no time leeg was. Je weet toch nooit waar ze allemaal hebben liggen 'sleutelen' buiten de zichtbare aanpassingen
in iOS 7 en 8 zag je nog echt concreet zichtbare verschillen in functionaliteiten terug.

iOS 8 / 9 / 10 / 11 zijn vrij idententiek aan elkaar.
En inderdaad vrijwel alles under-the-hood verbetert en aangepast wat zichtbaar is zo voor het blote oog.

Noem mij maar een azijnpisser, maar ik vind Apple echt aartslui geworden met iOS de laatste jaren.

Maar goed, tegelijkertijd besef ik ook dat mensen bij Apple blijven om voornamelijk het alombekende ''Apple eco system'' en ''het werkt gewoon''.
Zo lang Apple hier op kan teren, en dat doen ze duidelijk zichtbaar ook, kunnen ze gewoon lekker achterover leunen en met minimale inspanningen/veranderingen in iOS verder gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:27:
[...]

in iOS 7 en 8 zag je nog echt concreet zichtbare verschillen in functionaliteiten terug.

En inderdaad vrijwel alles under-the-hood verbetert en aangepast wat zichtbaar is zo voor het blote oog.

Noem mij maar een azijnpisser, maar ik vind Apple echt aartslui geworden met iOS de laatste jaren.

Maar goed, tegelijkertijd besef ik ook dat mensen bij Apple blijven om voornamelijk het alombekende ''Apple eco system'' en ''het werkt gewoon''.
Zo lang Apple hier op kan teren, en dat doen ze duidelijk zichtbaar ook, kunnen ze gewoon lekker achterover leunen en met minimale inspanningen/veranderingen in iOS verder gaan.
Tja de vraag is natuurlijk: Wat zou je dan aangepast willen zien? Maar ja er zijn wel dingen waar je je bij afvraagt waarom dat een jaar moet duren voor een totaal nieuwe 'ios release' terwijl het lijkt alsof het in een paar weekjes wel gefixt kan worden. Zo vond ik vanaf dag 1 al dat het control center gewoon op 1 'pagina' moest zitten ipv die 2 tabbladen in ios10.

Nu blurred wel ineens de hele background als je het control center opent, waar je voorheen nog gewoon alles af kon lezen, bijv in de auto vond ik dat wel fijn soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
quote:
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Tja de vraag is natuurlijk: Wat zou je dan aangepast willen zien?
meen je dit?

ik noem een heeeeel klein voorbeeldje;

Ga jij maar eens Locatie voorzieningen even aanzetten voor een bepaalde app maar daarna wil je het gewoonweg weer helemaal uitzetten. Succes in iOS!
Waarom niet gewoon een simpele toggle in het CC?

oke, nog een voorbeeldje dan..

het hele notificatie gebeuren en de afhandeling hiervan in het notificatie scherm is zeer beperkt in mogelijkheden.

Voor heel veel mensen werkt iOS al jaren vrijwel hetzelfde en werkt ''prima''.

Maar ik had echt gehoopt dat er in iOS 11 meer mogelijk zou zijn om ietwat productiever te kunnen zijn. Dit is het zoveelste jaar op rij waar dat niet het geval is. iOS blijf, na jaren, in zeer veel gevallen nog steeds een onnodig omslachtig OS.
De (mogelijke) reden hiervan heb ik in mijn 1 na laatste post uitgelegd

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2017 09:47 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxschouten
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12 12:03
Heeft iemand van jullie al de nieuwe video en foto codecs getest? Ik ben erg benieuwd of bestaand materiaal ook getranscodeerd wordt naar HEVC en HEIF, zodat er flink wat opslagruimte teruggewonnen kan worden, zowel in de cloud als lokaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxschouten
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12 12:03
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:43:
[...]

meen je dit?

ik noem een heeeeel klein voorbeeldje;

Ga jij maar eens Locatie voorzieningen even aanzetten voor een bepaalde app maar daarna wil je het gewoonweg weer helemaal uitzetten. Succes in iOS!
Waarom niet gewoon een simpele toggle in het CC?
Dit kan toch al tijden via het privacy menu in instellingen? Inderdaad niet zo snel als een toggle die in een keer alles aan en uit zet via control centre, maar het is weldegelijk mogelijk. Zelf zie ik de reden niet in om mijn locatiegegevens uit te schakelen, aangezien je per app kan aangeven of deze hier altijd (op de achtergrond), alleen tijdens het draaien van de app, of geen toegang tot heeft. Zo heb ik bijvoorbeeld voor Hue geofencing altijd aanstaan, zodat de lichten vanzelf aan gaan wanneer ik 's avonds thuis kom, en heeft Facebook geen toegang tot mijn locatiegegevens.
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:43:
[...]
oke, nog een voorbeeldje dan..

het hele notificatie gebeuren en de afhandeling hiervan in het notificatie scherm is zeer beperkt in mogelijkheden.

Voor heel veel mensen werkt iOS al jaren vrijwel hetzelfde en werkt ''prima''.

Maar ik had echt gehoopt dat er in iOS 11 meer mogelijk zou zijn om ietwat productiever te kunnen zijn. Dit is het zoveelste jaar op rij waar dat niet het geval is.
De (mogelijke) reden hiervan heb ik in mijn 1 na laatste post uitgelegd
Dit laatste ben ik het enigzins wel mee eens, echter de bal ligt hierbij vooral bij de developers die meer functionaliteit moeten toevoegen. Zo kan je bij iMessage een mooi overzicht van de laatste berichten krijgen via force touch, echter bij whatsapp kan je alleen op individuele berichten antwoorden en Facebook Messenger geeft alleen een paar standaardreacties en vereist dat je de app opent om uitgebreid te reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-12 12:01

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Gisteren geïnstalleerd maar vandaag echt mee kunnen spelen. Eerste bug die ik heb kunnen vinden is Bluetooth in user control werkt niet. Je hebt 4 pictogrammen: Airplane, Iets van connectivity, Wifi, Bluetooth.
Als ik op Bluetooth icoon druk, gaat die niet aan of uit. Je ziet icoontje wel opbranden maar verder niks. Als ik op het connectivity icoontje druk, dan gaat wifi wel aan/uit.

Meerdere die dit probleem hebben? iPhone 7.

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
quote:
Xmoo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:57:
Gisteren geïnstalleerd maar vandaag echt mee kunnen spelen. Eerste bug die ik heb kunnen vinden is Bluetooth in user control werkt niet. Je hebt 4 pictogrammen: Airplane, Iets van connectivity, Wifi, Bluetooth.
Als ik op Bluetooth icoon druk, gaat die niet aan of uit. Je ziet icoontje wel opbranden maar verder niks. Als ik op het connectivity icoontje druk, dan gaat wifi wel aan/uit.

Meerdere die dit probleem hebben? iPhone 7.
Die iets van connectivity is je 3g/4g data.

Net getest en ja heb het ook op iphone 7 plus, bluetooth knop functioneert niet, ook niet als je via 3D touch in het ietwat uitgebreidere menu het probeert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 07:09
Als ik een notificatie krijg, dan kan ik daar op klikken en ik kom in de betreffende app. Of ik kan, zoals in iMessage en Whatsapp, een quick reply doen. Wat zou er verder afgehandeld moeten worden zonder dat het te ingewikkeld wordt @Geert1976? Kan je een voorbeeld geven zodat ik het beter begrijp?

Tevens lijkt iOS 11 wel degelijk productiever geworden. Maar dan wel op het device waarbij het nodig is: De iPad. Ik zeg 'lijkt' omdat we over een paar weken pas kunnen beoordelen of al die nieuwe features bug-vrij en goed werken. En ik wacht bijvoorbeeld nog op de Public Beta. Of nee; misschien wel pas in september wanneer ook alle apps er goed van kunnen profiteren. Of is er geen app ondersteuning (middels updates) nodig voor die nieuwe drag & drop features?

Echt: op iOS is genoeg aan te merken wanneer het de iPad betreft, maar op de iPhone zou ik mijn god niet weten wat mij productiever zou moeten maken. Alles wat ik wil doen op mijn iPhone is 2 a 3 keer klikken van mij verwijderd. Goed als ik echt hard na moet denken is de enige ergernis die ik een enkele keer heb, dat sommige apps niet volledig iOS 10 ondersteunen en het exporteren van bestanden naar andere apps om die reden omslachtig gaat. Dit is echter app afhankelijk en zou hopelijk met de nieuwe Files app (deels) verholpen moeten zijn. Verder heb ik niet het idee dat ik op Android aan het eind van de dag meer tijd over zou hebben omdat ik zogenaamd productiever bezig kan zijn. En ik spreek uit (een beetje) ervaring met Android 6. Tenzij jij vanuit ervaring met concrete voorbeelden aan kunt geven wat ik al die jaren mis, of fout doe, nu je na je S8 weer even een iPhone 7 gebruikt ;)

Ik wil hiermee geen iOS vs Android discussie starten, maar graag een antwoord waarin feedback gegeven wordt op iOS :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
quote:
maxschouten schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Dit kan toch al tijden via het privacy menu in instellingen? Inderdaad niet zo snel als een toggle die in een keer alles aan en uit zet via control centre, maar het is weldegelijk mogelijk.
ja haha...uiteraard is dit in te stellen. Waarom zou je 3 of 4 stappen moeten nemen in iOS om het simpel in 1x aan/uit te kunnen zetten?
Ik was in de veronderstelling dat bij Apple zaken vooral eenvoudig zouden moeten zijn voor de eindgebruiker.

Wellicht verwacht/eis ik ook wel iets teveel van een toestel van bijna ¤1000 en moet ik gewoon genoegen nemen met een iOS wat gewoon al jaren hetzelfde is en waar geen customization mogelijkheden zijn en dit ook wellicht nooit zal komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:18:
[...]

ja haha...uiteraard is dit in te stellen. Waarom zou je 3 of 4 stappen moeten nemen in iOS om het simpel in 1x aan/uit te kunnen zetten?
Ik was in de veronderstelling dat bij Apple zaken vooral eenvoudig zouden moeten zijn voor de eindgebruiker.

Wellicht verwacht/eis ik ook wel iets teveel van een toestel van bijna ¤1000 en moet ik gewoon genoegen nemen met een iOS wat gewoon al jaren hetzelfde is en waar geen customization mogelijkheden zijn en dit ook wellicht nooit zal komen.
Kijk ze moeten ook concessies maken he, ik ben persoonlijk alleen maar blij dat zoiets als het control center niet helemaal opgevuld wordt met de halve waslijst aan opties, daar heb je de instellingen zelf al voor. Wat jij op noemt is voor jou misschien iets dat je veel gebruikt maar voor het gros van de gebruikers zou het amper tot geen meerwaarde hebben om het ergens (zoals het control center) toe te voegen waar je het snel kan bereiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kan aan mij liggen maar ik vond de music app al geen vooruitgang, maar nu word het helemaal rommelig met die nieuwe "look" Hmmm het is dat ik een vendor lock-in heb en dus niet echt zin heb om alles te gaan vervangen op korte termijn maar die optie word wel steeds reëler op deze manier, wat een bende.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scrtz
quote:
MetaFrame schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:27:
Kan aan mij liggen maar ik vond de music app al geen vooruitgang, maar nu word het helemaal rommelig met die nieuwe "look" Hmmm het is dat ik een vendor lock-in heb en dus niet echt zin heb om alles te gaan vervangen op korte termijn maar die optie word wel steeds reëler op deze manier, wat een bende.
Het voelt voor mij aan alsof je door zo'n blanco webpagina aan het scrollen bent omdat het design nog niet af is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
quote:
sww89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:18:
Als ik een notificatie krijg, dan kan ik daar op klikken en ik kom in de betreffende app. Of ik kan, zoals in iMessage en Whatsapp, een quick reply doen. Wat zou er verder afgehandeld moeten worden zonder dat het te ingewikkeld wordt @Geert1976? Kan je een voorbeeld geven zodat ik het beter begrijp?

Tevens lijkt iOS 11 wel degelijk productiever geworden.
Waarom moeten de notificaties koeien groot op mijn scherm binnenkomen? Waarom voor ELKE melding/notificatie zo'n koeie grote melding en niet gewoon gegroepeerd binnen laten komen?
In mijn ogen is dat overzichtelijker en logischer.
Ben het wel met je eens dat de quick reply mogelijkheden in veel apps prettig werken maar dan verpest het door mij zonet beschreven ''probleem'' veel.
quote:
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Kijk ze moeten ook concessies maken he, ik ben persoonlijk alleen maar blij dat zoiets als het control center niet helemaal opgevuld wordt met de halve waslijst aan opties, daar heb je de instellingen zelf al voor. Wat jij op noemt is voor jou misschien iets dat je veel gebruikt maar voor het gros van de gebruikers zou het amper tot geen meerwaarde hebben om het ergens (zoals het control center) toe te voegen waar je het snel kan bereiken.
Waarom zou je de gebruiker niet op zn minst in ieder geval de mogelijkheid bieden zijn/haar keuzes laten maken?
De 1 heeft genoeg aan 28 icoontjes op 1 scherm en de ander wil er juist wat weglaten.
Dit laatste is slechts een klein voorbeeldje en voor vele wellicht onnozel. Die zien 28 icoontjes op een scherm als iets erg overzichtelijk/prettig en de ander vindt het weer een cluster f*ck aan icoontjes...
En zo vindt de 1 het prettig dat Apple voor de gebruiker de default apps kiest en zou de ander graag zelf willen de keuzes hierin willen bepalen.

en zoals @sww89 als aangeeft, mijn bedoeling is niet een Android -- iOS discussie te starten. Uiteraard kun je wel vergelijkingen maken in beide OS-en.

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2017 10:47 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldvs
  • Laatst online: 13:41
Iemand al geprobeerd om Tomtom Go te gebruiken? Hier start hij op en crasht direct. De app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
quote:
ronaldvs schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:41:
Iemand al geprobeerd om Tomtom Go te gebruiken? Hier start hij op en crasht direct. De app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet.
Wat is nieuw ;). Dat is zowat elke beta

Acties:
  • +2Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 07:09
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:40:
[...]

Waarom moeten de notificaties koeien groot op mijn scherm binnenkomen? Waarom voor ELKE melding/notificatie zo'n koeie grote melding en niet gewoon gegroepeerd binnen laten komen?
In mijn ogen is dat overzichtelijker en logischer.
Ben het wel met je eens dat de quick reply mogelijkheden in veel apps prettig werken maar dan verpest het door mij zonet beschreven ''probleem'' veel.

[...]

Waarom zou je de gebruiker niet op zn minst in ieder geval de mogelijkheid bieden zijn/haar keuzes laten maken? De 1 heeft genoeg aan 16 icoontjes op 1 scherm en de ander wil er juist wat weglaten.
Goed punt dat je maakt is dat in iOS11 de verspilling aan ruimte op je scherm doorgaat. In iOS 10 inderdaad die grote notificaties. En nu in iOS 11 komt overal het Muziek-app-design terug met lelijke bold titels. Vooral op de iPhone is dit een verslechterig, want de iPad lijkt er weer op vooruit te gaan met multitaskfuncties, wat bold titels weer compenseert wat mij betreft. De groepering van notificaties is er inderdaad ooit uitgesloopt (in iOS 9/10?) wat jammer is. Verder is meer vrijheid van appicoontjes ook wel een wens van mij.

Ondanks die valide punten en twijfelachtige designkeuzes, blijft mijn iPhone straks met iOS 11 onder de streep gezien nog prima bruikbaar, en valt het allemaal wel weer mee. Straks de iPhone 8 en dan ben ik nog blijer :p

Vergeet niet: Sinds iOS 7 wordt er al geklaagd over designkeuzes in de UI. Toch verkoopt de iPhone nog steeds als een malle. Dat gebeurt niet zomaar. En dat het niks met schaapgedrag te maken wat mij betreft. Ik voel mij niet beperkt met mijn iPhone. En iOS 11 gaat mij ook wel weer bekoren. Neemt niet weg dat er altijd genoeg te verbeteren valt.

Als ik maar het gras van de buren kijk, dan heb ik alleen twijfels bij mijn iPad. Dan denk ik: Zo'n Surface speeltje is ook wel heel nice. Wellicht zorgt iOS 11 ervoor dat ik meer plezier haal uit mijn 12.9" Pro en Pencil :) Wat de Apple TV betreft is er weinig beters: ik ben gematigd tevreden. De Apple Watch S0 idemdito. Aan de ene kan vind ik hem fijn, aan de andere kant voel ik niet de neiging opkomen om het komende jaar eens te upgraden naar een S3 of S4 ofzo. Daarentegen zou ik echt niet mijn MacBook willen inruilen voor iets anders, en ik heb vrede met mijn iPhone 7 Plus.

Overstappen doe ik dus sowieso niet. Ik ga maar eens tevreden zijn met wat ik heb. Ik heb ook geen ergernissen, alleen wensen. Ik ga dus braaf updaten straks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
quote:
sww89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Ik ga maar eens tevreden zijn met wat ik heb.
haha ja wellicht is dit wel je beste advies aan mij...En ga ik die dan maar ter harte nemen! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TZC-T1-FX
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:
Iemand iOS 11 al op een non-iPad Pro geïnstalleerd? Zijn alle features beschikbaar op een normale iPad, zoals Multi-Tasking, Drag&Drop etc? (afgezien van de Pencil support natuurlijk)
Heb hem op de iPad Air 2 geinstalleerd. Alle functies werken, behalve uiteraard de pencil support aspecten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-12 06:59
Er is trouwens eindelijk een nieuwe video player!
Voor zowel fullscreen als een in-line player.

Wat ik trouwens wel opmerk is dat het heel erg als een mix van oud en nieuw voelt. Door de nieuwe icoontjes van Calculator en de App Store bijvoorbeeld voelen de andere app icons bijna prehistorisch aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldvs
  • Laatst online: 13:41
quote:
carpebios schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Wat is nieuw ;). Dat is zowat elke beta
Mmm, eigenlijk geen last van gehad tot nu toe.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:58

BleuZ

Dolletjes!

quote:
Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:
Alle nieuwe iOS 11-frutsels zoals drag-and-drop en de multitask-features doen het perfect op mijn iPad Air 2 :D

 | MacBook Pro | iPad | iPhone | Apple TV | XBOX One (BleuZ NL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10-12 21:13
Ben aan het twijfelen tussen de 12.9 en 10.5 en ga hem vooral gebruiken om te tekenen, wil het liefst illustrator kunnen gebruiken op m'n iPad, zeg maar een Wacom Cintiq vervanger die fijner mee te nemen is. Nu is er wel een stripped down versie maar wil liever de volledige versie.

Er waren wat geruchten dat apple misschien zelf een screen mirror functie in iOS 11 zou bouwen. Dus dat je native je MacOS scherm op je iPad kon zien en gebruiken. Ik kan het niet terug vinden dus denk dat ze het niet hebben gedaan, iemand iets over gehoord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Zitten de toevoegingen van Siri hier ook al bij? Oftewel; kunnen we al meer met Siri?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

quote:
Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Die iets van connectivity is je 3g/4g data.

Net getest en ja heb het ook op iphone 7 plus, bluetooth knop functioneert niet, ook niet als je via 3D touch in het ietwat uitgebreidere menu het probeert.
Heb het ook maar op mijn 7 plus geinstalleerd en idd hetzelfde. Verder nog geen andere bug kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
Helemaal eens. Als ik kijk naar de nieuwe Galaxy S8 en Android N vind ik dat echt een zeer strak vormgegeven toestel en OS. Bij Apple wordt het drukker, onoverzichtelijker en vol met opties die ik op deze manier niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:13
Heb iOS 11 beta geinstalleerd en was na 20 min ready to use op m'n iPhone 6 plus. iCloud nog niet gekoppelt uit angst voor bugs (al m'n foto´s kwijtraken ofzo), maar het lijkt allemaal wel te werken dus ik log zo in.

Eerste indruk is dus wel goed. Homescreen ziet er net íets anders uit, ik weet niet eens wat het precies is. Ofwel font ofwel afrondingen van de app icons. Screenshots maken is wel tof, en geeft een soort PIP effect van het screenshot. PIP in het algemeen heb ik nooit eerder op iOS op telefoons gezien dus misschien is dit een voorbode van meer soorten PIP?

Verder een cellular data knop in het control center: _/-\o_
En 3D touch is in het control center gesubstitueerd met een "long press". Werkt wel prima eigenlijk en dat zouden ze zo voor alle 3D touch moeten doen op de oudere telefoons...

Menesis wijzigde deze reactie 06-06-2017 13:31 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976
quote:
het is dat ik een vendor lock-in heb en dus niet echt zin heb om alles te gaan vervangen op korte termijn maar die optie word wel steeds reëler op deze manier, wat een bende.
en zie hier precies DE reden dat Apple niet veel efforts in iOS (in iOS 11 wel voor de iPad, niet voor de iPhone) stopt.
Apple is zich er zeer goed van bewust dat gebruikers toch wel bij hen blijven (no matter what!!) juist om deze vendor lock-in.
Het is de absolute '' totale macht'' dat Apple heeft over zijn gebruikers. (Ook al zullen er legio mensen zijn die dit onbewust ontkennen of er een andere draai aan geven)

Waarom zou een bedrijf als Apple dus ook maar een iOS wat al jarenlang vrijwel hetzelfde is, veranderen?
Waarom zou Apple de iPhone krachtig veranderen (2014-2017) ?

Met minimale efforts het maximale (lees: onbegrensde prijsverhogingen en/of zeer hoge prijzen) eruit halen, de droom van elk bedrijf! En Apple is daar heer en meester in.
Voorbeeld; iPhone 7 en iPhone 7 Plus. Wil je alle features die de iPhone 7 Plus heeft maar een kleiner scherm? jammer joh, niet met een iPhone 7.

Ik gebruik nog met veel plezier mijn Apple devices hier thuis en dat zijn er aardig wat, maar ik kan niet ontkennen dat Apple de laatste paar jaar een fashion bedrijf is geworden dat vooral 1 ding voor ogen heeft: de inhoud van jouw portomonee.
En voor de inhoud van jouw portomonee doen ze in mijn ogen dus de laatste jaren minimale efforts, reden: de alom bekende vendor lock in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:08
quote:
ronaldvs schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:41:
De oude werkt gelukkig wel...

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Screen recording is trouwens erg handig. Gelijk bij SnapChat getest en de gebruikers krijgen geen notificatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
Xmoo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:59:
Screen recording is trouwens erg handig. Gelijk bij SnapChat getest en de gebruikers krijgen geen notificatie.
O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Blijkbaar zijn de balkjes die de kwaliteit van het netwerk aangeven ook weer terug in plaats van de bolletjes. Ziet er wat mij betreft een stuk beter uit.

Ik vind die nieuwe calculator er wel vrij schraal uitzien eingelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 14:47
Ik mis de brightness slider in control center, je moet nu via de settings de helderheid aanpassen. Nogal omslachtig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
wardjj schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:51:
Er is trouwens eindelijk een nieuwe video player!
Voor zowel fullscreen als een in-line player.

Wat ik trouwens wel opmerk is dat het heel erg als een mix van oud en nieuw voelt. Door de nieuwe icoontjes van Calculator en de App Store bijvoorbeeld voelen de andere app icons bijna prehistorisch aan.
Vernieuwde iconen zijn spuuglelijk in iOS 11. Geen idee wie er daar tegenwoordig verantwoordelijk voor is. Zelfde als met de videoplayer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wardjj
  • Laatst online: 10-12 06:59
quote:
macweeds schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:31:
Ik mis de brightness slider in control center, je moet nu via de settings de helderheid aanpassen. Nogal omslachtig.
Die zit er gewoon in. Bij mij is 'ie wel af en toe verdwenen maar dan even je toestel herstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10-12 20:58
Brightness slider zit inderdaad nog in controle center. Hij "luistert" alleen niet zo goed, hij blijft de helderheid omhoog schroeven buiten terwijl ik 'm juist wat lager wil hebben. Heb wel gemerkt dat de batterij een stuk korter meegaat. Heb nu 1,5 uur gebruik / 1,5 uur standby volgens de batterij instelling en m'n toestel staat al op 56%. Hiervoor kon ik er een stuk langer mee doen, zelfde activiteiten (muziek luisteren, Bluetooth etc). Maar ja, het blijft een bèta hé ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976
Goh, ik zie een hoop Developers hier... :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:43
quote:
Geert1976 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:23:
zie dat het Control Centre eindelijk fatsoenlijk te customizen is. Je kan bepaalde functies/toggles weg laten uit het CC.

Verder...

gewoon he-le-maal NIETS gedaan aan de notificatie meldingen en afhandelingsmogelijkheden hiervan.
geen mogelijkheden wat betreft iconen verplaatsen of grid indeling
geen echte nuttige widget mogelijkheden.

Nee, iOS 11 is gewoon voor 95% een 1:1 copy van iOS 10 voor in ieder geval de iPhone.
(voor de iPad uiteraard wel mooie nieuwe mogelijkheden die de iPad productiever maken)

waardeloos, wederom.
Heb sinds 6 maanden een iPhone 7 Plus gekocht, en dat is de grootste reden dat ik weer terug wil naar Android, de notificaties / meldingen. Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, maar ik heb alleen maar ongemak van de notificaties van Apple. Een opsomming:

- Ik wil graag al mijn notificaties behouden op mijn unlock screen. Als voorbeeld de agenda functie die ik veel gebruik. Moet ik nog iets halen in de supermarkt, dan maak ik een agenda item aan, of een herinnering. Als ik mijn telefoon wil unlocken zie ik gelijk "ohja! ik moet nog naar de supermarkt". Nu moet ik perse die notificatiebalk naar beneden schuiven.
- Het verwijderen van een notificatie is ook zo onhandig als wat. Het sorteren per dag vind ik persoonlijk niet zo fijn, alleen wellicht bij agenda items. Maar je moet elke notificatie naar links slepen, en dan kan je op "Wis" klikken |:(.
- Het openen van een notificatie op het homescherm gaat bij mij ook nog niet erg handig. Ik moet eerst de notificatie vasthouden en dan moet ik nogmaals klikken om hem te openen. En dan moet je nog je telefoon unlocken.

En zo zijn er nog een hoop features waarvan ik persoonlijk vind dat Android ze niet verkeerd deden. En zoals je zegt, het sorteren van iconen etc. werkt ook niet echt innovatief. Ook de kleine features zoals "Je moet perse op het rondje in de afspeelbalk van bijv. een YouTube filmpje klikken op door de tijdlijn te gaan". Allemaal leuk en aardig, maar snap niet dat ze zulke dingen afschermen (zover ik weet kan je dit niet wijzigen).

Natuurlijk heb je totaal geen customization in iOS, maar dit wist ik al wel zo'n beetje van te voren :P. Toch hoor ik mensen op het internet steeds meer en meer hierom vragen. Wie wil nou geen mooie bewegende home screen _/-\o_ (waarschijnlijk sommigen niet :D).

Had gehoopt dat ik enkele van deze features anders zou zien. Mocht dit het komende halfjaar niet veel anders worden, dan wacht ik op een mooie vervangende Android telefoon, en ga ik daarop over :).

i5 4670K | MSI GTX 980Ti Gaming 6G | Asus ROG Swift PG278Q (2560 x 1440)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 14:47
quote:
wardjj schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Die zit er gewoon in. Bij mij is 'ie wel af en toe verdwenen maar dan even je toestel herstarten.
Je had gelijk, toestel had een herstart nodig. Thanks ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Volgens mij is het ook nieuw dat het herstellen van een backup wordt gestopt als de iPhone te warm wordt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Het ontbreken van vernieuwingen wat betreft meldingen vind ik ook een gemis. Het leek er wel op dat Apple in iOS 10 het fundament neerzette voor de toekomst, maar ze doen daar dit jaar vrijwel niets mee. Dat wat ze nu als ‘do not disturb while driving’ invoeren had ik graag verwerkt gezien in meer algemene voorkeuren en profielen.

Ik persoonlijk vind de ontzettend grote titels in vrijwel alle apps zeer storend. Het is al gauw 1/5 van de beschikbare ruimte die nu wordt verspild. Ik merk ook dat het snel de aandacht van mijn ogen trekt, in plaats van op de inhoud. Wat mij betreft een behoorlijke achteruitgang en ik zie er ook totaal geen nut in. Het irriteert me ook dat Apple-medewerkers uitdrukkelijk eisen dat ontwikkelaars gebruik maken van ‘dynamic type’ en de Human Interface Guidelines zoveel mogelijk opvolgen, terwijl Apple dat steeds minder serieus lijkt te nemen. Mijn voorkeur voor kleine letters wordt in ieder geval minder gerespecteerd in iOS 11.

Verder wel veel interessante wijzigingen onder de motorkap. Kleine ‘quality of life’-verbeteringen, krachtige nieuwe API’s voor ontwikkelaars. Ik kijk ook al uit naar het toetsenbord dat je met één hand kunt bedienen, de ingebouwde tracking-blocker en de API-wijziging waarmee ontwikkelaars de inhoud van meldingen kunnen afschermen als het toestel vergrendeld is (net zoals bij iMessage/SMS). Verder moet ik het nog laten bezinken, Xcode 9 is wat mij betreft veel interessanter op dit moment. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geert1976
nog eens goed het nieuwe Control Centre bekeken...

Die designers bij Apple die dit control centre hebben ontworpen en klaar waren met dit ontwerp, die hebben serieus elkaar aangekeken en tegen elkaar gezegd: "ja, wow, dit is het!"

maar kom op, dat kan je toch niet echt serieus nemen?? Dit is toch gewoon niet meer dan een cluster f*ck aan toggles op een schermpje geknalt. De designers hebben vast gedacht: ''hier heb je je toggles....zoek het er maar lekker mee uit....doei!"
Het lijkt verdomme wel gewoon het Windows 8 Metro UI.

Als menig UI/UX designer elders met zoiets op de proppen komt, kan ie vrijwel direct zn spullen pakken, maar niet bij Apple...want bij Apple is het per definitie al ''wow/amazing''

Heb het al eens eerder aangegeven in dit topic en andere Apple topics; Apple is echt onwijs lui geworden laatste jaren...
maar goed, Apple weet weer prima dat de gebruiker toch wel terugkomt, al verneuken ze het control centre compleet, want tsja ''Apple eco system'' en vendor lock in.
Nee, Apple kan precies zo lui zijn met hun UI desgin als ze willen, ''people come back no matter what!"

Verder, in iOS 7 is er bewust voor gekozen voor dunnere lettertypes en nu dacht Apple in 2017 waarschijnlijk...fuck it...we gaan gewoon 1/5 van het beeldscherm vullen met koeienletters (zie stock Apps), terug naar af.

Dat Apple in 2017 hier mee wegkomt, wow....zegt wellicht iets over de verwachtingen van de gebruikers.

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2017 19:20 (68%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:52
Haha die grote dikke koeienletters bij elke titel, wat een grap. Wat is er mis met die oude perfecte NavigationBar? Dit lijkt mij op een SE al helemaal vreselijk. Er wordt zo gigantisch veel ruimte verspild |:(

Erulezz wijzigde deze reactie 06-06-2017 19:13 (12%)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:08
quote:
Diigii schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Heb sinds 6 maanden een iPhone 7 Plus gekocht, en dat is de grootste reden dat ik weer terug wil naar Android, de notificaties / meldingen. Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, maar ik heb alleen maar ongemak van de notificaties van Apple. Een opsomming:

- Ik wil graag al mijn notificaties behouden op mijn unlock screen. Als voorbeeld de agenda functie die ik veel gebruik. Moet ik nog iets halen in de supermarkt, dan maak ik een agenda item aan, of een herinnering. Als ik mijn telefoon wil unlocken zie ik gelijk "ohja! ik moet nog naar de supermarkt". Nu moet ik perse die notificatiebalk naar beneden schuiven.
Denk dat je wat meer moet spelen en ontdekken bv als je vanaf het lockscreen naar rechts gaat zie je van alles ook je agenda als je wilt.

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:46:
Goh, ik zie een hoop Developers hier... :+
Jij niet? 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
Siri is saai geworden? Alle grapjes en dingen zijn er uit? Liedje zingen enz werkt ook niet meer -_- of iets nieuws laten vertellen, lijkt wel of hij niks meer kan :(

doenietzodom wijzigde deze reactie 06-06-2017 19:59 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larssieboy18
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:47
Zijn er al veel apps die werken met de beta? Ik kan me nog herinneren dat een groot deel van de apps die ik gebruikte het bij de ios 10 beta het begaven en ik moest wachten op de updates van die apps. Nu het nog een paar maandjes wachten is lijkt me dit ook best logisch voor ios 11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demanosi
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04:45
quote:
larssieboy18 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:33:
Zijn er al veel apps die werken met de beta? Ik kan me nog herinneren dat een groot deel van de apps die ik gebruikte het bij de ios 10 beta het begaven en ik moest wachten op de updates van die apps. Nu het nog een paar maandjes wachten is lijkt me dit ook best logisch voor ios 11
Je kunt er maar beter van uit gaan dat de meeste apps niet werken, heb je een app die wel werkt is dat alleen maar positief. Neem aan dat je dit test op, of een dev device, of op een device zonder apps waar je van afhankelijk ben.

Ik heb iOS 11 op mijn iPhone 7 plus en iPad pro 9.7 draaien. Op de iPhone niet veel nieuws behalve type to siri, iPad is dan wel weer een vooruitgang. Hoop dat Apple nu 100% inzet gaat tonen voor de iPad, was de laatste jaren echt triest, iPad was inderdaad een “grote iPhone / iPod touch”

Heb multitasking vandaag getest en moet nog even wennen, maar gebruik het al meer dan onder iOS 10. Op de iPad draait 11 stabiel genoeg voor een b1 release. UI/UX van alles is zoals gebruikelijk tijdens de bèta’s aan verandering onderheven dus dat komt wel goed.

Was niet van plan om ook mijn iPhone op de beta te gooien maar door “type to Siri” gelijk toch maar gedaan. Kan nu mijn mails als “reminders” instellen zonder als een malloot tegen mijn iPhone te praten (raar zo in het openbaar) scheelt weet een pro iap voor 2do en ben gestopt met Spark en Airmail ivm privacy / manier van push notification sturen.

Iemand een idee of het recent gedeelte in het Dock Uitgezet kan worden?

PS: ja, ik heb via werk een developer account dus netjes met eigen profiel geïnstalleerd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
Sire lijkt ook niet te kunne vertalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10-12 11:16
Zijn de publieke bèta's hetzelfde als de Developers bèta's? En zo ja, weten jullie bij welke beta de publieke beta erbij komt? Ik kan niet wachten na alle ervaringen van jullie. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:08
Is het mogelijk om internet te delen via het control center? Nu vereist dat eigenlijk teveel handelingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
nog iets... elke keer als ik taal verander (bv van engels naar nederlands) dan komt control center omhoog.. lijkt beetje overgevoelig?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 13-07 09:20
quote:
Rene schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:10:
Is het mogelijk om internet te delen via het control center? Nu vereist dat eigenlijk teveel handelingen.
Je kan je persoonlijke hotspot snel in- en uitschakelen via het Control Center.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeier00
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08-12 21:26

roeier00

Blind Tweaker

Ik heb vanmiddag de beta even getest op een iPhone SE, werkte aardig stabiel voor een eerste beta en meeste apps werkten goed. Ik gebruik voiceover vanwege mijn blindheid en daar zaten nog wel grote bugs in. Zo was het control center niet te openen en werkte braille invoer niet goed. Daarom toch maar weer terug naar iOs 10. Wat vinden jullie van de nieuwe siri stemmen? De uitspraak is nog niet helemaal soepel maar het klinkt veelbelovend.

Macbook pro 15 inch 2015 / iPhone 6 64 gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doenietzodom
hoe krijg ik die rotte play shit weg uit mijn lockscreen? kei irritant dat ding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buffel1997
  • Laatst online: 12:12
Wauw! Eindelijk toetsenbord bedienen met 1 hand! Vooral handig voor de mensen met de Plus-versie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:03:
nog eens goed het nieuwe Control Centre bekeken...

Die designers bij Apple die dit control centre hebben ontworpen en klaar waren met dit ontwerp, die hebben serieus elkaar aangekeken en tegen elkaar gezegd: "ja, wow, dit is het!"

maar kom op, dat kan je toch niet echt serieus nemen?? Dit is toch gewoon niet meer dan een cluster f*ck aan toggles op een schermpje geknalt. De designers hebben vast gedacht: ''hier heb je je toggles....zoek het er maar lekker mee uit....doei!"
Het lijkt verdomme wel gewoon het Windows 8 Metro UI.

Als menig UI/UX designer elders met zoiets op de proppen komt, kan ie vrijwel direct zn spullen pakken, maar niet bij Apple...want bij Apple is het per definitie al ''wow/amazing''

Heb het al eens eerder aangegeven in dit topic en andere Apple topics; Apple is echt onwijs lui geworden laatste jaren...
maar goed, Apple weet weer prima dat de gebruiker toch wel terugkomt, al verneuken ze het control centre compleet, want tsja ''Apple eco system'' en vendor lock in.
Nee, Apple kan precies zo lui zijn met hun UI desgin als ze willen, ''people come back no matter what!"

Verder, in iOS 7 is er bewust voor gekozen voor dunnere lettertypes en nu dacht Apple in 2017 waarschijnlijk...fuck it...we gaan gewoon 1/5 van het beeldscherm vullen met koeienletters (zie stock Apps), terug naar af.

Dat Apple in 2017 hier mee wegkomt, wow....zegt wellicht iets over de verwachtingen van de gebruikers.
Precies wat jij zegt, denk ik. Waar is de extra aandacht voor de kleine dingen gebleven? Apple leek de weg kwijt, dat idee krijg ik meer en meer.

Het Apple Music UI vond ik al afschuwelijk, dat trekken ze nu door naar App Store. Overal grote letters, als ik dat zou willen schakel ik dat wel in via Toegankelijkheid. Erg jammer.

Iconen van bijvoorbeeld Calculator? Het numpad in Telefoon? Het driehoekje op het Lockscreen dat omhoog wijst? Netwerkindicators?

Allemaal in mijn ogen geen verbeteringen om te zien. Misschien moeten ze toch eens wat meer naar de grote concurrent kijken in plaats van ze uitlachen op een Keynote.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:14
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:31:
[...]

Precies wat jij zegt, denk ik. Waar is de extra aandacht voor de kleine dingen gebleven? Apple leek de weg kwijt, dat idee krijg ik meer en meer.

Het Apple Music UI vond ik al afschuwelijk, dat trekken ze nu door naar App Store. Overal grote letters, als ik dat zou willen schakel ik dat wel in via Toegankelijkheid. Erg jammer.

Iconen van bijvoorbeeld Calculator? Het numpad in Telefoon? Het driehoekje op het Lockscreen dat omhoog wijst? Netwerkindicators?

Allemaal in mijn ogen geen verbeteringen om te zien. Misschien moeten ze toch eens wat meer naar de grote concurrent kijken in plaats van ze uitlachen op een Keynote.
Misschien moeten jullie twee een kamertje boeken ipv in elk Apple topic zo lekker negatief te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geert1976
quote:
epo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Misschien moeten jullie twee een kamertje boeken ipv in elk Apple topic zo lekker negatief te zijn.
Joh ik hoor/lees dit zo vaak, zodra ik/iemand kritisch is. Voor sommige mensen staat kritisch zijn gelijk aan negatief.

Als je mijn historie hier goed doorleest zie je dat ik afgelopen jaren met zeer veel plezier mijn Apple devices heb gebruikt.

Ik vind het prima dat er mensen zijn die oogkleppen op hebben en vrijwel alles Hosanna vinden waar Apple mee komt.
Bij mij bekruipt er gewoon een gevoel van enorme luiheid en ontbreken van finesse bij Apple (hard/software) laatste paar jaren

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2017 22:50 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
epo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Grappig.

• Hyloba
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 19:22
Hebben ze nu eigenlijk al eens quicktype voor nederlands toegevoegd? Het is vervelend dat er nog steeds geen predictive text beschikbaar is voor de nederlandse taal, bij android bestaat dit al zo lang ik mij herinner.

Ik hoop bij iOS 11...

• WhatsappHack

WhatsappHack

Hou er wel rekening mee dat het een preview beta is he :)
Gaanderweg moeten zaken wat beter en gelikter gaan werken. De Feedback app gebruiken is dan ook belangrijk, al moet je niet alles gaan afzeiken.

• Xmoo

Xmoo

quote:
doenietzodom schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:41:
hoe krijg ik die rotte play shit weg uit mijn lockscreen? kei irritant dat ding
Hier ook last van. Enige oplossing was een reboot.

• doenietzodom
quote:
Hyloba schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:08:
Hebben ze nu eigenlijk al eens quicktype voor nederlands toegevoegd? Het is vervelend dat er nog steeds geen predictive text beschikbaar is voor de nederlandse taal, bij android bestaat dit al zo lang ik mij herinner.

Ik hoop bij iOS 11...
Heeft weinig met Android te maken eerder het toetsenbord als je bv swiftkey installeert heb je het ook.
Vind wisselen tussen talen dan vervelender ;)

doenietzodom wijzigde deze reactie 07-06-2017 08:04 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 19:22
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Heeft weinig met Android te maken eerder het toetsenbord als je bv swiftkey installeert heb je het ook.
Vind wisselen tussen talen dan vervelender ;)
Het heeft natuurlijk alles met Apple te maken, ik wil gewoon maar zeggen dat dit al 5+ jaar bestaat bij android en al 3 jaar bij third party keyboards. Typen gaat veel trager zonder prediction, maar ik wil geen third party toetsenbord gebruiken.

• doenietzodom
quote:
Hyloba schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Het heeft natuurlijk alles met Apple te maken, ik wil gewoon maar zeggen dat dit al 5+ jaar bestaat bij android en al 3 jaar bij third party keyboards. Typen gaat veel trager zonder prediction, maar ik wil geen third party toetsenbord gebruiken.
maar ik snap je punt wel hoor, maar je vergelijkt nu third party keyboard maar je wilt geen third party keyboard installeren en zover ik weet was het originele Google keyboard ook niet zo heel geweldig.

• Scrtz
quote:
buffel1997 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:43:
Wauw! Eindelijk toetsenbord bedienen met 1 hand! Vooral handig voor de mensen met de Plus-versie
Dit had ik helemaal niet meegekregen tijdens de WWDC maar inderdaad ey, eindelijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:36
quote:
THE_BASE schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:18:
Ik zie veel UI wijzigingen die ik er zeker niet beter uit vind zien. Bijvoorbeeld een spuuglelijk telefoon.app of calculator.app of calculator icoon. De uitwerking van Control Center. De netwerkindicators...

Allemaal kleine dingetjes. Gelukkig worden veel dingen in latere bèta's soms weer teruggedraaid.

Ik hoop overigens dat de AirPod opties ook in iOS 10 verschijnen.
Ik vind de manier waarop iMessage apps en de iMessage store worde ngepresenteerd erg lelijk. Het zijn sheets over sheets over sheets. Het komt het overzicht niet ten goede.
Ook in de reguliere appstore, als je bij de beschrijving op "meer" drukt krijg je een pop up venster met de tekst.
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:27:

Wil je echt elk jaar een gewijzigd iOS? Ik vind dat juist een heel sterk punt van Apple. En met iOS 10 en 11 vnd ik overigens wel dat er veel ingewikkelde trucs worden uitgehaald om nieuwe features te implementeren. Het is niet meer zo inuitief zoals dat vroeger was.
Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*