[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Wil je echt elk jaar een gewijzigd iOS? Ik vind dat juist een heel sterk punt van Apple. En met iOS 10 en 11 vnd ik overigens wel dat er veel ingewikkelde trucs worden uitgehaald om nieuwe features te implementeren. Het is niet meer zo inuitief zoals dat vroeger was.
nee, zeer zeker hoef ik niet een jaarlijks gewijzigd nieuw iOS te zien. Wat je zelf al aangeeft, iOS is juist zo sterk door zijn duidelijkheid (en eenvoud). Het bekende ''working out-of-the-box'' is oa de kracht van iOS.

Maar er zijn elementen die er nu al jaren inzitten en toch zeer zeker verbeteringen vragen en allang hadden doorgevoerd kunnen zijn door Apple.
De voorbeelden heb ik al meerdere keren benoemt in dit topic, dus die zal ik niet weer opnieuw benoemen.

Er zullen vast nog wel wat nieuwe zaken achtergehouden worden met het oog op de release van de nieuwe iPhone later dit jaar.
Iets waar ik, zoals vele hier, zeer benieuwd naar zijn.

Maar als ik kijk naar wat ze met iOS 11 (software) tot nu toe hebben gedaan en dat zou doorzetten naar de nieuwe iPhone (dus hardware) later dit jaar, kunnen we wellicht beter onze verwachtingen bijstellen.
En met 'we' bedoel ik uiteraard niet iedereen.

Apple is een master in zéér kleine, minimale, updates door te voeren afgelopen jaren in soft- en hardware als het om de iPhone gaat.
Apple kan nog jaren teren op hun eco systeem en vendor lock in zodat ze zeer weinig (echt vernieuwend) hoeven te doen aan hun nieuwe iPhones. En toch prijzen vragen van rond de €1000+
Het is de droom van menig bedrijf, minimale efforts en maximale (vrijwel onbegrensde) prijzen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 07-06-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dat ben ik met je eens. Sommige zaken lijken inderdaad vergeten, hoewel ze neem ik aan met de gehele restyling bij iOS7 toch wel alles onder de loep hebben moeten nemen...
Nu lijkt er voor de meeste apps wel een kleine restyle gedaa nte worden (zoals de Music app). Op zich een goede ontwikkeling al hadden ze van mij wel wat onhandigheden mogen oppakken. Dat is misschien ook wat jij bedoelt. Sommmige dingen zijn gewoon meer zo inuitief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:54
2 vragen:
Hoe update ik een enkele app in de App Store? Ik kan nu enkel kiezen; werk alle bij

En hoe kan ik notificaties op de lockscreen wegswipen of direct openen? Enkel met hardpress kan je per bericht nu reageren of verwijderen, nogal omslachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27

Een fijne opsomming van verschillende veranderingen in iOS 11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
macweeds schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:
2 vragen:
Hoe update ik een enkele app in de App Store? Ik kan nu enkel kiezen; werk alle bij

En hoe kan ik notificaties op de lockscreen wegswipen of direct openen? Enkel met hardpress kan je per bericht nu reageren of verwijderen, nogal omslachtig!
Dat is vreemd, bij mij staat bij elke update een knop "Werk Bij" dus afzonderlijk updaten kan prima. Staat er rechts naast de app helemaal geen knop bij je?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:29
macweeds schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:
2 vragen:

Het eerste is een bug, start de App Store maar eens opnieuw op. Dan staat er gewoon ‘Werk bij’.
De notificaties direct openen/swipen mis ik ook. Hopen dat dit terugkomt!

Vergeet niet dat dit een eerste beta is waar nog veel dingen aan gaan veranderen en verbeterd gaan worden. Het beste wat je kan doen als je iets mist of een bug tegenkomt is in de Feedback app een case aanmaken zodat Apple in ieder geval weet waar mensen tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Fuwor schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:56:

De notificaties direct openen/swipen mis ik ook. Hopen dat dit terugkomt!
da hoop ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Grappig, schijnbaar zit er een auto modus in, maar die werkt nog niet? Dat vind ik een mooie toevoeging. Ik merk trouwens wel dat deze beta behoorlijk traag is. Neemt niet weg dat in mijn geval al mijn apps nog werken, da's ook bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:54
Erulezz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Dat is vreemd, bij mij staat bij elke update een knop "Werk Bij" dus afzonderlijk updaten kan prima. Staat er rechts naast de app helemaal geen knop bij je?
Nee enkel "open". Zal wel een bug zijn :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Als ik zo na denk over die bolletjes om het bereik aan te geven wat nu veranderd is naar streepjes om bijv ruimte te besparen dan zou je zeggen dat het de geloofwaardigheid van onderstaand concept ook wel versterkt:

Afbeeldingslocatie: https://apple.insidercdn.com/gallery/0-23445-apr17schematic1-l.jpg

Wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Lijkt mooi te passen idd :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:47:
[...]

Joh ik hoor/lees dit zo vaak, zodra ik/iemand kritisch is. Voor sommige mensen staat kritisch zijn gelijk aan negatief.

Als je mijn historie hier goed doorleest zie je dat ik afgelopen jaren met zeer veel plezier mijn Apple devices heb gebruikt.

Ik vind het prima dat er mensen zijn die oogkleppen op hebben en vrijwel alles Hosanna vinden waar Apple mee komt.
Bij mij bekruipt er gewoon een gevoel van enorme luiheid en ontbreken van finesse bij Apple (hard/software) laatste paar jaren
Je draaft nogal door in je negativiteit. De nieuwe control-center ben ik ook niet gecharmeerd van, maar de App Store bijvoorbeeld blazen ze echt nieuw leven in door achtergrondvideo's toe te voegen over developers en instructievideo's over apps. Dat de nieuwe stijl niet jouw ding is betekent niet dat het dan ook maar meteen een slechte ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[b]Th_mas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:07
Dat de nieuwe stijl niet jouw ding is betekent niet dat het dan ook maar meteen een slechte ontwikkeling is.
Mooie van een forum is dat een ieder zijn/haar EIGEN belevingen/ervaringen mag delen en er een discussie uit kan ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:51

iMars

Full time prutser

Mar.tin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:10:
God wat heerlijk EIN-DE-LIJK iCloud syncen over cellular..

Scheelt weer wat apps installeren om dat via een omweggetje te doen
Het eerste wat ik dus uitzet... ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

swv

Toppie _/-\o_ Ook iCloud reservekopieen? En weet je toevallig of de 100 MB limiet voor app downloads ook is verhoogd?
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:47:
Als ik zo na denk over die bolletjes om het bereik aan te geven wat nu veranderd is naar streepjes om bijv ruimte te besparen dan zou je zeggen dat het de geloofwaardigheid van onderstaand concept ook wel versterkt:

[afbeelding]

Wat denken jullie daarvan?
Dat dit ook mijn gedachte is. Toen ik het maandagavond zag was dit mijn eerste gedachte. Daarom denk ik ook dat de nieuwe titelfonts op een iPhone 8 beter uit gaan komen dan op bijvoorbeeld een SE ;) Hoewel ik het dan nog steeds niet heel mooi vind ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Dat kon toch al in iOS 10...?
Instellingen - Mobiele Data - iCloud Drive inschakelen. Voila.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Nu weet ik dat iOS11 niet bedoelt is voor je daily apparaat, maar toch. Zijn er mensen die dit hebben en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bioflap schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:03:
Nu weet ik dat iOS11 niet bedoelt is voor je daily apparaat, maar toch. Zijn er mensen die dit hebben en hoe bevalt het?
Jep, doe het eigenlijk altijd. Maar ja het is een beta dus er kunnen dingen fout gaan, blijven altijd mensen elk jaar maar weer die direct verwachten dat een developer beta 'goed draait'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Jep, doe het eigenlijk altijd. Maar ja het is een beta dus er kunnen dingen fout gaan, blijven altijd mensen elk jaar maar weer die direct verwachten dat een developer beta 'goed draait'..
Tuurlijk, zoiets kan je niet verwachten.
Belangrijk is dat je in ieder geval kan bellen, WiFi en Bluetooth werkt en dergelijke.

Hoe is de accuduur tot nu toe? Zag hier dat 1 iemand aangaf dat deze afgenomen is(ook logisch met beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bioflap schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Tuurlijk, zoiets kan je niet verwachten.
Belangrijk is dat je in ieder geval kan bellen, WiFi en Bluetooth werkt en dergelijke.

Hoe is de accuduur tot nu toe? Zag hier dat 1 iemand aangaf dat deze afgenomen is(ook logisch met beta).
Mwah ik merk geen afname ofzo, heb het idee dat het zelfs beter is dan ios 10.3 waar de batterij toch vrij snel bij afnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
  • Laatst online: 20-11-2023
Echt ongeloofelijk hoe snel m’n batterij leeg gaat op internet!
Ik gebruik geen internet = 1% per 2uur
Ik gebruik internet = 12% op 5 minuten

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
buffel1997 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:48:
Echt ongeloofelijk hoe snel m’n batterij leeg gaat op internet!
Ik gebruik geen internet = 1% per 2uur
Ik gebruik internet = 12% op 5 minuten
Huh? wat raar....ik doe ruim 3 dagen op een volle batterij met de 1ste DP/beta van iOS 11.
Ik zou met je toestel teruggaan naar een Apple Store en zeggen dat je de 1ste DP/beta van iOS 11 draait en je batterij leegloopt als een malle en je dit niet kan accepteren.

Je krijgt gegarandeerd een nieuwe mee! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-06-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
Geert1976 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:56:
[...]

Huh? wat raar....ik doe volle 3 dagen op een volle batterij met de 1ste beta van iOS 11.
Ik zou met je toestel teruggaan naar een Apple Store en zeggen dat je de 1ste beta van iOS 11 draait en je batterij leegloopt als een malle en je dit niet kan accepteren.

Je krijgt gegarandeerd een nieuwe mee! _/-\o_
Zou dit echt lukken? Haha!
Draai hem wel via niet-dev toestel. Dus zullen ze dus om die reden niet accepteren

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 23:29
buffel1997 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Zou dit echt lukken? Haha!
Draai hem wel via niet-dev toestel. Dus zullen ze dus om die reden niet accepteren
Ik denk dat Geert sarcastisch is. :P :P

Bij alle (vroege) beta's loopt je batterij super snel leeg. Daarom raadt Apple het dus ook af om een iOS beta alleen te installeren op een dev toestel en niet op een toestel die je dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Batterij is wel aanzienlijk sneller leeg. En mijn mute-switch lijkt niet meer te werken, enkel nog de vraag of dit iOS11 gerelateerd is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Novarion schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:28:
Batterij is wel aanzienlijk sneller leeg. En mijn mute-switch lijkt niet meer te werken, enkel nog de vraag of dit iOS11 gerelateerd is. :')
Ik heb iOS11 nu op mijn iPhone 7 Plus (Prive) en iPhone 7 (Zakelijk/Developement) draaien. Beide toestellen werkt het vrij stabiel. Hier en daar wat kleine bugs waarvan ik weet dat ze toch opgelost gaan worden. Op gebied van batterij ervaring maar een klein verschil. Waar ik voorheen einde werkdag 75% +/- over has was het vandaag 68% (dit is niet echt een goede vergelijking maar nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Als ik naar mijn Foto’s applicatie ga worden foto’s erg onscherp als ik inzoom. Ook foto’s die ik voor de update heb gemaakt, en toen scherp waren zijn nu onscherp.

Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:50
ronaldvs schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:41:
Iemand al geprobeerd om Tomtom Go te gebruiken? Hier start hij op en crasht direct. De app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet.
Hier hetzelfde probleem, maar had dit ook in de beta van iOS10

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Novarion schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:28:
Even een rollback doen naar iOS 10.3 en de 10.3 backup herstellen die je natuurlijk netjes volgens de instructies van Apple gemaakt hebt na de dubbele waarschuwing om dat eerst te doen voor iOS 11 te installeren. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Dit is ideaal! :)

Om Wi-Fi-wachtwoorden vragen verleden tijd met iOS 11

Je kent het wel. Je komt bij iemand thuis en vraagt om het Wi-Fi-wachtwoord. Dat blijkt een moeilijke code die ergens op het modem staat en het briefje met het wachtwoord is nergens te vinden. Eigenijk denk je dan: laat maar. Met iOS 11 is dit ongemak verleden tijd.

Met een nieuwe functie genaamd “Deel je Wi-Fi” kun je een Wi-Fi-wachwoord opvragen door je iPhone gewoon naast een iPhone of Mac te houden die het wachtwoord al heeft. Het wordt dan automatisch overgedragen.

Deel je Wi-Fi in iOS 11
Stel dat je op bezoek bij je tinderdate tante bent. In plaats van om het Wi-Fi-wachtwoord te vragen en over te typen, open je Instellingen en zoek je het draadloze netwerk op. Je hoeft het wachtwoord niet in te typen, jullie houden je iPhones bij elkaar en voilà! Je tante krijgt de vraag of ze het wachtwoord met je wil delen. Na een druk op de knop “Stuur Wachtwoord” maakt jouw iPhone automatisch verbinding.

https://www.onemorething.nl/2017/06/ios-11-deel-je-wifi/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Draai het hier op een iPhone 7 en iPhone 5S, beide daily use. Werkt prima, echter heb ik op de 7 TomTom Go staan welke niet meer werkt. Voor de rest heb ik niet echt een merkbare afname in accuduur en overige apps werken vooralsnog naar behoren.

Af en toe loopt het control center even vast of reageert deze niet goed, locken van de iPhone en unlocken lost dit weer op.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Toch nog even benieuwd. Ik heb in het nieuwe control center het icoontje van de auto toegevoegd. Kan iemand aangeven of dat icoontje werkt? Bij mij doet hij het namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
KaiseRRuby schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:19:
Toch nog even benieuwd. Ik heb in het nieuwe control center het icoontje van de auto toegevoegd. Kan iemand aangeven of dat icoontje werkt? Bij mij doet hij het namelijk niet.
Werkt hier ook niet, zowel op iPhone 7 als iPhone 5S, zowel zonder connectie met auto als met connectie (bluetooth)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Rivanov schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:56:
Dit is ideaal! :)

Om Wi-Fi-wachtwoorden vragen verleden tijd met iOS 11

Je kent het wel. Je komt bij iemand thuis en vraagt om het Wi-Fi-wachtwoord. Dat blijkt een moeilijke code die ergens op het modem staat en het briefje met het wachtwoord is nergens te vinden. Eigenijk denk je dan: laat maar. Met iOS 11 is dit ongemak verleden tijd.

Met een nieuwe functie genaamd “Deel je Wi-Fi” kun je een Wi-Fi-wachwoord opvragen door je iPhone gewoon naast een iPhone of Mac te houden die het wachtwoord al heeft. Het wordt dan automatisch overgedragen.

Deel je Wi-Fi in iOS 11
Stel dat je op bezoek bij je tinderdate tante bent. In plaats van om het Wi-Fi-wachtwoord te vragen en over te typen, open je Instellingen en zoek je het draadloze netwerk op. Je hoeft het wachtwoord niet in te typen, jullie houden je iPhones bij elkaar en voilà! Je tante krijgt de vraag of ze het wachtwoord met je wil delen. Na een druk op de knop “Stuur Wachtwoord” maakt jouw iPhone automatisch verbinding.

https://www.onemorething.nl/2017/06/ios-11-deel-je-wifi/
Dit werkt niet bij mij. Net getest met een collega die ook iOS11 heeft.
Daarnaast vind ik het wel erg irritant dat foto's niet meer scherp blijven door het inzoomen. Hierdoor is het net alsof je een enorme crappy camera hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
Als daily draait ie prima. Enkel wat problemen met animaties en kaarten. Het meest vervelende vind ik dat knippen en plakken niet werkt.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Bioflap schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Dit werkt niet bij mij. Net getest met een collega die ook iOS11 heeft.
Daarnaast vind ik het wel erg irritant dat foto's niet meer scherp blijven door het inzoomen. Hierdoor is het net alsof je een enorme crappy camera hebt.
Ik denk dat hiervoor eerst de NFC mogelijkheden uitgebreid dienen te worden, en dit nog niet beschikbaar is in de huidige beta?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:29
IOS 11 op ipad pro 9.7 geinstalleerd. Zie nog geen bestanden op de ipad en flipboard crashed bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Rivanov schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat hiervoor eerst de NFC mogelijkheden uitgebreid dienen te worden, en dit nog niet beschikbaar is in de huidige beta?
NFC is hier denk ik niet voor nodig. Als jij de case van de Airpods openklapt, registreert hij dit ook alleen als hij dicht in de buurt is van het apparaat. Het lijkt mij dat dit dan dezelfde techniek is?(aanname)

Knippen en plakken van tekst lukt bij mij overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
"hey siri" werkt niet meer, meer mensen hier last van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13
hindrikv schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:42:
Had hier gister ook een bug mee. Werkte in eerste instantie goed, maar daarna bleef het scherm zwart zodra je iets vroeg. Reboot heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
hindrikv schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:42:
Bij mij werkt het wel.
Adblocker werkt bij mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiDoNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
Iemand die mijn 6s aan zijn test-arsenaal wilt toevoegen? Mijn vorige iPhone 5 was geregistreerd, maar na de wissel niet meer gesproken met de persoon die dit destijds voor mij geregeld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is iOS11 nu 64-bit ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Als je bedoelt dat 32-bits apps met iOS 11 niet meer werken, dan is het antwoord; ja, iOS 11 is 64-bits only. De stap naar 64-bits is natuurlijk al wel eerder in gang gezet met de iPhone 5s icm iOS 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sww89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Als je bedoelt dat 32-bits apps met iOS 11 niet meer werken, dan is het antwoord; ja, iOS 11 is 64-bits only. De stap naar 64-bits is natuurlijk al wel eerder in gang gezet met de iPhone 5s icm iOS 7 :)
Dank je, dan kan een 5 en 5c dus niet meer op iOS11 en zal 10.3.. de laatste update zijn.
Heb mijn dochter al voorzien van één 5s en ze kan nu vol op 4g bij Tele2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
KiDoNL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:48:
Iemand die mijn 6s aan zijn test-arsenaal wilt toevoegen? Mijn vorige iPhone 5 was geregistreerd, maar na de wissel niet meer gesproken met de persoon die dit destijds voor mij geregeld heeft..
Je kunt hem zelf inrollen door een profiel te downloaden, even Google bied de oplossing.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiDoNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
bardi-1 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:47:
[...]

Je kunt hem zelf inrollen door een profiel te downloaden, even Google bied de oplossing.
Ach, ik had het liever van een medetweaker dan van een random reddit post, iets met vertrouwen denk ik.. Maar thx voor de tip, ik was er nog niet van op de hoogte ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door KiDoNL op 08-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
KiDoNL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Ach, ik had het denk ik liever van een medetweaker dan van een random reddit post, iets met vertrouwen denk ik..
Als je hem wilt hebben, ik kan hem je geven, stuur maar DM. Overigens bedoel ik geen random reddit posts, die zou ik ook niet willen haha. Bedoel de wat bekendere sites mbt. Apple.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie trouwens al die echo effect en spotlight effect getest in iMessage? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
het wederom, totaal ontbreken van gegroepeerde notificaties zorgt toch wel voor fantastische extra 'usability'/gebruiksgemak in iOS 11 he? *kuch*
Hoe fijn is het om voor ELKE (!) notificatie zo'n fijn grote joekel van een notificatie melding op je scherm zien binnen komen.

Snap werkelijk niet hoe Apple dacht dat deze manier van notificaties het gebruik ervan zou kunnen vereenvoudigen.

Sowieso vind ik dat hele nieuwe notificatie (en zo ook via het lockscreen) gebeuren in iOS 11 alles behalve gebruiksvriendelijk.
En ik maar denken dat Apple te ALLE tijden voor gebruiksgemak zou gaan, I was (completely) wrong ;)

Tel daarbij het prachtig uitziende, maar vooral overzichtelijke Control Center op en je kan alleen maar concluderen dat Apple weer een knap staaltje werk heeft afgeleverd met iOS 11 met alleen maar zeer gebruiksvriendelijke toevoegingen/veranderingen *kuch*

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 09-06-2017 04:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Geert1976 Gebruik die Feedback app, daar is ie voor. :P
Daar kan je ook "Enhancement Requests" maken, dus in jou geval voor notificaties.
Wellicht doen ze er iets mee. En hoe meer mensen het vragen, hoe groter de kans dat het er komt.

Ik zou ook nog altijd geen enkele conclusie verbinden aan wat men nu ziet met iOS 11.
Dit is een pre-release beta, dus eigenlijk een alpha versie van iOS 11; die men eigenlijk al niet op hun productie toestel zou moeten draaien. Bleeding edge beta troep, dus nog van alles mis, het kan nog flink overhoop gehaald worden, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 09-06-2017 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 05:56:
@Geert1976 Gebruik die Feedback app, daar is ie voor. :P
Daar kan je ook "Enhancement Requests" maken, dus in jou geval voor notificaties.
Wellicht doen ze er iets mee. En hoe meer mensen het vragen, hoe groter de kans dat het er komt.

Ik zou ook nog altijd geen enkele conclusie verbinden aan wat men nu ziet met iOS 11.
Dit is een pre-release beta, dus eigenlijk een alpha versie van iOS 11; die men eigenlijk al niet op hun productie toestel zou moeten draaien. Bleeding edge beta troep, dus nog van alles mis, het kan nog flink overhoop gehaald worden, etc.
Ik werk zelf nog niet met de 1ste beta van iOS 11.
Ik baseer mij op 3 collega's die er mee werken.
Wat je zelf aangeeft, veel te vroeg om nu al iOS 11 op een werk telefoon te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 13:16
Kan iemand mij vertellen waar ik AirPlay nu aanzet ? Ik weet dat je de AirPlay mirroring kunt aanzetten via t control center, maar hier kon je eerst ook AirPlay aan en uitzetten (1x swipe naar volgende schermpje) .

Ik weet dat je vanuit een safari videoplayer t gewoon kan aangeven, maar als ik bijvoorbeeld de trailers app pak van Apple zelf , dan heb ik die mogelijkheid dus niet... eerder (pre ios11) kon ik via t control center dan AirPlay aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Geert1976 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 04:37:
het wederom, totaal ontbreken van gegroepeerde notificaties zorgt toch wel voor fantastische extra 'usability'/gebruiksgemak in iOS 11 he? *kuch*
Hoe fijn is het om voor ELKE (!) notificatie zo'n fijn grote joekel van een notificatie melding op je scherm zien binnen komen.

Snap werkelijk niet hoe Apple dacht dat deze manier van notificaties het gebruik ervan zou kunnen vereenvoudigen.

Sowieso vind ik dat hele nieuwe notificatie (en zo ook via het lockscreen) gebeuren in iOS 11 alles behalve gebruiksvriendelijk.
En ik maar denken dat Apple te ALLE tijden voor gebruiksgemak zou gaan, I was (completely) wrong ;)

Tel daarbij het prachtig uitziende, maar vooral overzichtelijke Control Center op en je kan alleen maar concluderen dat Apple weer een knap staaltje werk heeft afgeleverd met iOS 11 met alleen maar zeer gebruiksvriendelijke toevoegingen/veranderingen *kuch*
Huh dit had je toch al een keer gezegd :p?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sww89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Huh dit had je toch al een keer gezegd :p?
haha ja, ik moet eens stoppen met in de herhaling vallen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook 3d touch op notificaties doen heb ik net ontdekt (ja sorry gebruik dat eigenlijk nooit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
Heb eens alle apps volledig afgesloten op m’n iPhone. Sindsdien draait hij niet meer sloom en zelfs sneller dan onder ios 10!
Over batterijverbruik kan ik nu nog niets zeggen (heb het pas een uur geleden geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
enzoronald schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:02:
Kan iemand mij vertellen waar ik AirPlay nu aanzet ? Ik weet dat je de AirPlay mirroring kunt aanzetten via t control center, maar hier kon je eerst ook AirPlay aan en uitzetten (1x swipe naar volgende schermpje) .

Ik weet dat je vanuit een safari videoplayer t gewoon kan aangeven, maar als ik bijvoorbeeld de trailers app pak van Apple zelf , dan heb ik die mogelijkheid dus niet... eerder (pre ios11) kon ik via t control center dan AirPlay aanzetten.
Je moet dan 3D Touch doen op Screen Mirroring via Control Center

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:11

ddZ

Geert1976 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 04:37:

Als ik al je berichten zo lees, vraag ik me wel een beetje af waarom je het jezelf nog aan blijft doen iOS/ iPhone te gebruiken, no offense. Het is echt een lijdensweg voor je, zo lijkt het wel ;)

Ik heb overigens ook genoeg aan te merken (deel bv. jouw mening, dat bij nieuwe toevoegingen het gebruikersgemak meer achteruit lijkt te gaan, zoals het nieuwe Control Center).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ddZ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Als ik al je berichten zo lees, vraag ik me wel een beetje af waarom je het jezelf nog aan blijft doen iOS/ iPhone te gebruiken, no offense. Het is echt een lijdensweg voor je, zo lijkt het wel ;)

Ik heb overigens ook genoeg aan te merken (deel bv. jouw mening, dat bij nieuwe toevoegingen het gebruikersgemak meer achteruit lijkt te gaan, zoals het nieuwe Control Center).
I know. Heb vanmiddag een afspraak met mijn psycholoog hierover.
We gaan een plan de campagne maken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben het helaas wel eens met Geert1976: Apple lijkt totaal de weg kwijt qua design UI en gebruiksvriendelijkheid. Waar iOS 6 absoluut overzichtelijk was, was het met iOS 7 even schrikken.

Dat werd langzaam opgelost d.m.v. finetuning in latere versies, maar sinds de muziek-app is veranderd lijkt het einde zoek: grote vette letters, alles afgerond en minder strak, ander lettertype. Daarnaast is de manier van waar alles te vinden is erg complex. Ook de vele functies maken het voor 'oma' er niet eenvoudiger op.

Begrijp me niet verkeerd: we willen vooruitgang, we willen verandering, maar deze weg is mijn inziens verkeerd. Zeker als ik het UI van Android OS op een Galaxy S8 bekijk. En nee, ik stap niet over i.v.m. Apple Watch, EarPods, MacBook's, iMac en Apple TV's.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
Ik kan mijn sim kaart niet ontgrendelen, wie heeft hier nog meer last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:11

ddZ

Geert1976 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:59:
[...]

I know. Heb vanmiddag een afspraak met mijn psycholoog hierover.
We gaan een plan de campagne maken :P
:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 14:39
Heeft iemand nog meer last van het feit dat de camera niet meer werkt? Vrij zeker dat het niet mijn hardware is ;) Zowel de camera App als Snapchat blijven zwart beeld geven :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buffel1997
Tessa vd Heide schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:42:
Heeft iemand nog meer last van het feit dat de camera niet meer werkt? Vrij zeker dat het niet mijn hardware is ;) Zowel de camera App als Snapchat blijven zwart beeld geven :(
Jep! Heb hetzelfde. Soms werkt ‘ie, soms weer niet. Is altijd gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
johansw schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:58:
Ik kan mijn sim kaart niet ontgrendelen, wie heeft hier nog meer last van?
Waarom heb je een simkaart nodig in je dev toestel? Wifi is toch voldoende? ;)

(Sorry, ik kon het niet laten..)

De kans is klein dat het helpt maar probeer eens een factory reset te doen? Of de minder 'agressieve' "wis alle instellingen"-reset? Mijn 6s waar nog een oude simkaart in zit heeft dit probleem alleszins niet.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
iPhone 7 lijkt beetje rare spooktrillingen te geven.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
bibi2205 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Waarom heb je een simkaart nodig in je dev toestel? Wifi is toch voldoende? ;)

(Sorry, ik kon het niet laten..)

De kans is klein dat het helpt maar probeer eens een factory reset te doen? Of de minder 'agressieve' "wis alle instellingen"-reset? Mijn 6s waar nog een oude simkaart in zit heeft dit probleem alleszins niet.
Ik heb maar 1 toestel en alle bèta's (bijna) werkten redelijk tot goed. Ook bij dagelijks gebruik.
Maar even opnieuw installeren was de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:54
Ik vind die Control Center dus eigenlijk heel mooi. Mag dat ook? Zoveel mensen, zoveel wensen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:42
Control Center vind ik ook een vooruitgang. De vorige had een grote fail qua sliders die in dezelfde richting stonden als het swipen tussen de twee vensters. Met de nieuwe sliders is dat minder snel een probleem en hitzone is ook groter. Ook fijn dat cellular en hotspot nu binnen handbereik zijn. Alleen is airplay audio wat diep verstopt.

Het is ook veel meer customizable! Check instellingen > control centre. Er is ook een functie om je scherm op te nemen.

Ik ben nu aan de slag met de AR Kit, fantastische software die het ontwikkelen van AR Apps wel erg makkelijk maakt!

Heb nu iOS11 op een 6 plus (alles gaat vrij traag) en een 7 (werkt vrij snel allemaal)

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 09-06-2017 23:27 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms verbreekt whatsapp connectie maar weet niet of dit IOS 11 is, moet vaak Wifi uitzetten (kan ook ander issue zijn) maar als ik ontgrendel komen alle berichten soms aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Menesis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:14:
Control Center vind ik ook een vooruitgang. De vorige had een grote fail qua sliders die in dezelfde richting stonden als het swipen tussen de twee vensters. Met de nieuwe sliders is dat minder snel een probleem en hitzone is ook groter. Ook fijn dat cellular en hotspot nu binnen handbereik zijn. Alleen is airplay audio wat diep verstopt.

Het is ook veel meer customizable! Check instellingen > control centre. Er is ook een functie om je scherm op te nemen.

Ik ben nu aan de slag met de AR Kit, fantastische software die het ontwikkelen van AR Apps wel erg makkelijk maakt!

Heb nu iOS11 op een 6 plus (alles gaat vrij traag) en een 7 (werkt vrij snel allemaal)
Goed dat je het zegt idd, werkt alleen nog niet jammer genoeg. Wel handig snelle shortcuts naar bijv apple tv!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Menesis
Ik ben met die AR Kit aan de slag gegaan. Dit is de FK23 die te zien is in Rijksmuseum. Ik heb eerder een appje van dat vliegtuig gemaakt voor Google Cardboard en heb het 3D model daarvan hier gebruikt.
Ik moet zeggen dat die AR Kit echt hele toffe software is! Zulke AR tracking heb ik nooit eerder gezien, laat staan zelf kunnen gebruiken. Ik denk dat er heel veel hele toffe apps gaan aankomen.
Het komt misschien niet heel duidelijk naar voren in het filmpje, maar het voelt echt alsof dat vliegtuig er stond, ook al keek ik op een iPhone 7 schermpje. Gaaf is ook dat de AR kit dingen op de juiste schaal weergeeft. En het vliegtuigje had ik met de juiste dimensies gemodelleerd dus het klopte allemaal aardig moet ik zeggen! :9~

[ Voor 38% gewijzigd door Menesis op 11-06-2017 22:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Menesis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:22:
Ik ben met die AR Kit aan de slag gegaan. Dit is de FK23 die te zien is in Rijksmuseum. Ik heb eerder een appje van dat vliegtuig gemaakt voor Google Cardboard en heb het 3D model daarvan hier gebruikt.
Ik moet zeggen dat die AR Kit echt hele toffe software is! Zulke AR tracking heb ik nooit eerder gezien, laat staan zelf kunnen gebruiken. Ik denk dat er heel veel hele toffe apps gaan aankomen.
Het komt misschien niet heel duidelijk naar voren in het filmpje, maar het voelt echt alsof dat vliegtuig er stond, ook al keek ik op een iPhone 7 schermpje. Gaaf is ook dat de AR kit dingen op de juiste schaal weergeeft. En het vliegtuigje had ik met de juiste dimensies gemodelleerd dus het klopte allemaal aardig moet ik zeggen! :9~
[video]
Dus jij stond ergens op een open terrein en selecteert je vliegtuigje en op je scherm stond het er 'werkelijk'. Ziet er inderdaad gaaf uit!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
THE_BASE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Dus jij stond ergens op een open terrein en selecteert je vliegtuigje en op je scherm stond het er 'werkelijk'. Ziet er inderdaad gaaf uit!
Bijna, het kost iets meer werk. Ik heb eerst in een patch versie van Unity3D (gameengine) het vliegtuig geïmporteerd en als iOS app geexpoteerd, dat geimporteerd in XCode Beta (op high sierra9, maar HS had overigens niet gehoeven) op het vervolgens op een iPhone7 met iOS11 te kunnen zetten. Maar er komen ongetwijfeld heel snel apps die het makkelijk maken om gewoon een 3D model te kunnen kiezen en die te tonen :)

Het enige wat wel lijkt te missen wat wel tof zou zijn is SLAM (simultaneous localization and mapping). Dat zorgt er voor dat je als ontwikkelaar kunt bepalen waar (in de echte wereld) je augmented object zal opduiken. Soort van GPS met extra camera input om een object precies op een plek te laten verschijnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 12-06-2017 09:25 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:21
Kan niet wachten op de PB van iOS 11.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Nicj56 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:21:
Kan niet wachten op de PB van iOS 11.
Hoop dat hij een stuk stabieler is dan de dev beta, ik word er niet zo blij van op dit moment.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Hoop dat hij een stuk stabieler is dan de dev beta, ik word er niet zo blij van op dit moment.
Niet? Draait anders meer dan prima bij mij hoor. Oké sommige dingen werken niet maar stabiel is ie voor een eerste DP zeker te noemen, bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Niet? Draait anders meer dan prima bij mij hoor. Oké sommige dingen werken niet maar stabiel is ie voor een eerste DP zeker te noemen, bij mij dan.
Ja, ik doel dan ook meer op software. Diverse apps buggen veel of starten zelfs helemaal niet. Bijvoorbeeld TomTom Go, alleen die heeft dat altijd met beta's haha.

Voor de rest is iOS11 voor de eerste beta best oké.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Dat mijn foto's sinds iOS11 onscherp worden bij inzoomen zorgt er wel voor dat ik vandaag terug ga naar iOS10. Wel kloten dat ik dan alle apps kwijt ben (natuurlijk geen backup gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bardi-1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ja, ik doel dan ook meer op software. Diverse apps buggen veel of starten zelfs helemaal niet. Bijvoorbeeld TomTom Go, alleen die heeft dat altijd met beta's haha.

Voor de rest is iOS11 voor de eerste beta best oké.
Nog eigenlijk met niks meegemaakt, van de apps die ik gebruik dan. TomTom Go werkt bij mij ook niet inderdaad, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer sinds mijn RNS310 2017 kaarten heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Scrtz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Nog eigenlijk met niks meegemaakt, van de apps die ik gebruik dan. TomTom Go werkt bij mij ook niet inderdaad, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer sinds mijn RNS310 2017 kaarten heeft :P
Ah precies. Ja ik heb een back-up van mijn normale daily op m'n dev telefoon gezet om te testen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Dennisweb schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:38:
Ik vind die Control Center dus eigenlijk heel mooi. Mag dat ook? Zoveel mensen, zoveel wensen..
Menesis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:14:

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal de logica erachter waarom het zo groot moet zijn en het in bepaalde stukken is ingedeeld.

* Slechts deels aan te passen allemaal
* De keuze om twee stappen in de bouwen om informatie te zien vind ik slecht. Geeft de gebruiker de keuze dit in het eerste scherm te zien of niet (bijv. WIFI netwerk naam, Night Shift zit nu weggestopt)
* Je kunt nog steeds geen apps (van derden) selecteren, enkel een selectie aan instellingen
* geen mogelijkheid om het type actie of de grootte van de instelling/icon aan te passen
bijv. een non-3D Touch iDevice kan nu niet wisselen tussen WIFI of Bluetooth devices
bijv. een non-3D Touch iDevice kan nu niet het huidige verbonden WIFI zien en door er op te klikken te wisselen zoals dit nu wel gaat bij de widgets van derden (Launcher, Magic Launcher) al is het voor nieuwe gebruikers van die apps omslachtig
bijv.

Ik hou het voorlopig in iOS10 bij Launcher/Magic Launcher widget in het Notificatie Centrum alhoewel die enkele maanden geleden zijn gevraagd door Apple om hun Instellingen URL schemes te verwijderen uit de apps. Gelukkig werken ze nog wel in de apps als je ze had aangemaakt. Zie ook de lijst hier. Het is echter de vraag of dit in iOS11 nog steeds het geval is.

Magic Launcher (kopie van Launcher widget) screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/97gw04wzf/Magic_Launcher.png

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/88rzbsclf/Magic_Launcher2.png

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 12-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:19
Bioflap schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:42:
Dat mijn foto's sinds iOS11 onscherp worden bij inzoomen zorgt er wel voor dat ik vandaag terug ga naar iOS10. Wel kloten dat ik dan alle apps kwijt ben (natuurlijk geen backup gemaakt).
Als je de fw download voor je toestel op ispw.me. Open je iTunes en houd de shift toest (windows pc) in terwijl je kiest voor upgraden , je selecteert je 10.3 fw dat je gedownload hebt..... Dan ben je geen gegevens kwijt en er staat 10.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
funrider schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:51:
[...]

[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal de logica erachter waarom het zo groot moet zijn en het in bepaalde stukken is ingedeeld.

* Slechts deels aan te passen allemaal
* De keuze om twee stappen in de bouwen om informatie te zien vind ik slecht. Geeft de gebruiker de keuze dit in het eerste scherm te zien of niet (bijv. WIFI netwerk naam, Night Shift zit nu weggestopt)
* Je kunt nog steeds geen apps (van derden) selecteren, enkel een selectie aan instellingen
* geen mogelijkheid om het type actie of de grootte van de instelling/icon aan te passen
bijv. een non-3D Touch iDevice kan nu niet wisselen tussen WIFI of Bluetooth devices
bijv. een non-3D Touch iDevice kan nu niet het huidige verbonden WIFI zien en door er op te klikken te wisselen zoals dit nu wel gaat bij de widgets van derden (Launcher, Magic Launcher) al is het voor nieuwe gebruikers van die apps omslachtig
bijv.

Ik hou het voorlopig in iOS10 bij Launcher/Magic Launcher widget in het Notificatie Centrum alhoewel die enkele maanden geleden zijn gevraagd door Apple om hun Instellingen URL schemes te verwijderen uit de apps. Gelukkig werken ze nog wel in de apps als je ze had aangemaakt. Zie ook de lijst hier. Het is echter de vraag of dit in iOS11 nog steeds het geval is.

Magic Launcher (kopie van Launcher widget) screenshot:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind het iOS11 menu het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Het zou inderdaad leuk zijn met de mogelijkheid om apps van derden ook instellingen te kunnen laten tonen, maar daar is 3D touch op app icon ook al voor bschikbaar. En om nou álles in 1 menu weer te geven is info-overload.
Overigens heb ik geen 3D touch en dan houd je het iets langer in en dan popt ie op. Ik vind het eigenlijk erg geslaagd, zeker vergeleken bij het iOS10 menu. Dat was echt een fail vanwege het swipen en de sliders die in dezelfde richting stonden. Nu is dat met de twee sliders in iOS11 in mindere mate ook zo, maar het is een veel minder probleem omdat ze groter zijn en omdat ze op een andere manier werken (als je je vinger er even op laat rusten weet je zeker dat je de slider swipt en niet het menu).

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Menesis schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:56:
[...]
Ik vind het iOS11 menu het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Het zou inderdaad leuk zijn met de mogelijkheid om apps van derden ook instellingen te kunnen laten tonen, maar daar is 3D touch op app icon ook al voor bschikbaar. En om nou álles in 1 menu weer te geven is info-overload.
Overigens heb ik geen 3D touch en dan houd je het iets langer in en dan popt ie op. Ik vind het eigenlijk erg geslaagd, zeker vergeleken bij het iOS10 menu. Dat was echt een fail vanwege het swipen en de sliders die in dezelfde richting stonden. Nu is dat met de twee sliders in iOS11 in mindere mate ook zo, maar het is een veel minder probleem omdat ze groter zijn en omdat ze op een andere manier werken (als je je vinger er even op laat rusten weet je zeker dat je de slider swipt en niet het menu).
Ik blijf erbij dat het niet prettig werkt om meerdere stappen te moeten ondernemen om informatie te zien.
Geef de gebruiker de keuze wat hij wil zien. Nu duurt het langer om informatie te zien. Ik wil in één oogopslag zaken kunnen zien zonder eerst lang op een icoon te hoeven drukken.

Waarom moet je de WIFI naam verstoppen achter een 3D Touch/lang drukken?
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/nrvpt4zbp/Control_Center_stap2_i_OS11.png

Zou het alleen niet mooier zijn om standaard Control Center kleiner te hebben (ala nu) i.p.v. het volledige scherm te gebruiken als je slechts een aantal acties erop hebt staan?

Goed om te lezen dat ook met iDevices zonder 3D Touch je wel de informatie kunt zien zoals huidige WIFI naam en switchen tussen WiFi verbindingen. Dit laatste doet ie zonder naar Settings te hoeven gaan correct?

[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 13-06-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
funrider schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Zou het alleen niet mooier zijn om standaard Control Center kleiner te hebben (ala nu) i.p.v. het volledige scherm te gebruiken als je slechts een aantal acties erop hebt staan?

Goed om te lezen dat ook met iDevices zonder 3D Touch je wel de informatie kunt zien zoals huidige WIFI naam en switchen tussen WiFi verbindingen. Dit laatste doet ie zonder naar Settings te hoeven gaan correct?
Ik ben er ook erg tevreden over, al heel snel aan gewend maar zou het idd ook wel iets kleiner en compacter willen zien. En de achtergrond vervaagt nu helemaal, ook op iPads wat een beetje onnodig is. Heb vaker momenten dat ik het control center open terwijl ik ondertussen nog iets aan het kijken/lezen was op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:21
Ik ben van Control Centre en van het nieuwe lockscreen gecharmeed.
Puur en alleen omdat het wat gestroomlijnder uitziet.
Lockscreen omdat je dan niet alle meldingen in een keer ziet, en daarvan een hoop gewoon weg kan vergeten.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nicj56 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:27:
Ik ben van Control Centre en van het nieuwe lockscreen gecharmeed.
Puur en alleen omdat het wat gestroomlijnder uitziet.
Lockscreen omdat je dan niet alle meldingen in een keer ziet, en daarvan een hoop gewoon weg kan vergeten.
Ik heb vanaf het begin nu ios11 erop en was er echt meteen aan gewend, de iPhone voelt voor mij nu nog completer en makkelijker in gebruik aan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25
funrider schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Waarom moet je de WIFI naam verstoppen achter een 3D Touch/lang drukken?
[afbeelding]
Wellicht omdat 99% van de wereld het niet uitmaakt met wélk netwerk ie verbonden is, als ie daadwerkelijk met WiFi verbonden is? Het zou mij als Tweaker ook absoluut niet uitmaken, aangezien ik weet wat er in mijn lijst staat met 'vertrouwde netwerken'.

Daarnaast 'meer=meer'. Dat betekent dat je er ook méér voor moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Vilscon schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Wellicht omdat 99% van de wereld het niet uitmaakt met wélk netwerk ie verbonden is, als ie daadwerkelijk met WiFi verbonden is? Het zou mij als Tweaker ook absoluut niet uitmaken, aangezien ik weet wat er in mijn lijst staat met 'vertrouwde netwerken'.

Daarnaast 'meer=meer'. Dat betekent dat je er ook méér voor moet doen.
Ik snap dat dit niet voor alle gebruikers zo nuttig is. Daarom zeg ik ook dat het fijn zou zijn als het een optie is om het te kunnen tonen. Het jammere van Apple met iOS is vooral dat ze functionaliteiten weg lijken te stoppen achter veel submenu's en schermen terwijl het zo veel gebruiksvriendelijk en efficiënter kan. Begrijp me niet verkeerd, iedere gebruiker is anders en mijn wensen zijn inderdaad vast niet van toepassing op andere gebruikers, maar geeft de gebruiker dan op zijn minst de keuze.

Het punt is vooral dat iOS11 nog steeds niet een WiFi prioritizer heeft dus het gevolg is dat ik op diverse plekken nu heb dat het eerste WiFi signaal wat ie vind ook wordt vastgehouden, terwijl dit veelal niet het sterkste signaal is en niet de snelste. Hierdoor moet ik nu iedere keer handmatig switchen naar het sterkste WIFI signaal waarbij ik de beste snelheid heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
funrider schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:32:
[...]
Het punt is vooral dat iOS11 nog steeds niet een WiFi prioritizer heeft dus het gevolg is dat ik op diverse plekken nu heb dat het eerste WiFi signaal wat ie vind ook wordt vastgehouden, terwijl dit veelal niet het sterkste signaal is en niet de snelste. Hierdoor moet ik nu iedere keer handmatig switchen naar het sterkste WIFI signaal waarbij ik de beste snelheid heb.
Gelukkig niet. In mijn appartementencomplex zitten diverse KPN klanten met de bekende FON hotspots.

Ik weet niet hoe Android het doet, maar Apple zou een soort prio lijstje van known networks moeten maken. Zat volgens mij in "good old" Symbian.. heel lang geleden

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nevermind. Later noem je dat je iCloud Photo Library kan uploaden over cellular. Met mijn 20GB is dat zeker een handige feature.

[ Voor 27% gewijzigd door iAR op 14-06-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
loekf2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Gelukkig niet. In mijn appartementencomplex zitten diverse KPN klanten met de bekende FON hotspots.

Ik weet niet hoe Android het doet, maar Apple zou een soort prio lijstje van known networks moeten maken. Zat volgens mij in "good old" Symbian.. heel lang geleden
Ik vond wel eerder de WIFI Priority app in de App Store van developer Florian Schimanke, die ik vanavond ook maar eens ga uitproberen. Ook al ben ik wat huiverig om al mijn wifi inlog gegevens daar in te voeren. Daarmee maak je een profiel aan waarmee je een bepaalde wifi blokkert om automatisch mee te verbinden dus het is ook niet helemaal wat ik wil. Ik wil meer een volgorde aanbrengen.
Het zou echt in iOS ingebakken moeten zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 14-06-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Het lijkt erop dat Snapchat zich met de nieuwe update onklaar maakt op ios 11. Snapchat werkt namelijk niet meer. Ik moet opnieuw inloggen en zegt dan kan geen verbinding maken. Op mijn andere iphone waar ik de update nog niet heb gedaan, werkt snapchat nog gewoon met ios 11. Hmm keuzes..

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 14-06-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik heb ios 11 op mijn oude air2 gezet, ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Zo goed eigenlijk dat ik het graag ook op mijn nieuwe ipad zou willen zetten.

Maar, hoe kan ik hem weer downgraden mocht er iets misgaan? Hier is toch een ispw voor nodig die nu voor de nieuwe modellen nog niet beschikbaar zijn? Of kan dit ook op een andere manier?
Pagina: 1 2 ... 44 Laatste