Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

mikekiwi schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:33:
Ik ben op zoek naar een andere tablet voor onderweg. Moet vanaf heel binnenkort met het ov naar mijn werk en wil voor wat vertier onderweg een wat groter scherm hebben dan mijn telefoon. Hij zal gebruikt worden voor boeken, tijdschriften, wellicht netflix (geen idee of ik me daartoe kan zetten met pottenkijkers in de buurt).

Nu vraag ik me af of een iPad mini hier geschikt voor is met zijn 8" scherm of dat ik toch de volledige grootte van een reguliere iPad (of Android variant) nodig zal hebben. Ik denk het eigenlijk wel (tijdschriften op kleiner formaat zal denk ik meer zoomen worden dan ik leuk vind om het te kunnen lezen), maar een iPad mini is wel een stuk handzamer om mee te nemen...

Iemand ervaring hiermee?
Ongeacht formaat kan je grofweg hetzelfde met de iPads. (ok, de Pro biedt iets meer zoals de Pencil, maar als je daar niet specifiek op zoek naar bent boeit dat ook niet echt lijkt me. Voor mij was het gebruik van de Pencil in combinatie met een groot scherm wat ik wilde, maar dat wil jij zo te lezen helemaal niet)

Eerlijk gezegd denk ik dat het redelijk van de kwaliteit van je ogen afhangt. Ik heb helaas de leeftijd (hoewel, helaas ;)) dat ik een leesbrilletje nodig heb, en dus zou de iPad mini direct voor mij afvallen want dat kan ik helemaal niet meer lezen zonder leesbril. In mijn omgeving zie ik genoeg mensen die voor de mini kiezen vanwege het handzame formaat, maar wat je het beste kunt doen is even langsgaan bij de Apple store en kijken wat het prettigst is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Het zijn weer de Bulkdagen bij Bol.com. De iPad 10.5 - 64 GB is nu 699, euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
mikekiwi schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:33:
Ik ben op zoek naar een andere tablet voor onderweg. Moet vanaf heel binnenkort met het ov naar mijn werk en wil voor wat vertier onderweg een wat groter scherm hebben dan mijn telefoon. Hij zal gebruikt worden voor boeken, tijdschriften, wellicht netflix (geen idee of ik me daartoe kan zetten met pottenkijkers in de buurt).

Nu vraag ik me af of een iPad mini hier geschikt voor is met zijn 8" scherm of dat ik toch de volledige grootte van een reguliere iPad (of Android variant) nodig zal hebben. Ik denk het eigenlijk wel (tijdschriften op kleiner formaat zal denk ik meer zoomen worden dan ik leuk vind om het te kunnen lezen), maar een iPad mini is wel een stuk handzamer om mee te nemen...

Iemand ervaring hiermee?
Ik ben juist vanwege het formaat van een 9,7"naar een 7,9"gegaan en ik vind de mini 4 echt fantastisch. Je neemt em heel makkelijk mee, Netflix werkt er prima op. Omdat de mini een stuk lichter is dan de gewone ipad kan je em ook langer vasthouden als je de iPad niet kan neerzetten. Overigens lees ik er ook kranten op, en boeken en mijn RSS, voor mij is het formaat perfect.

Ik zou wel een 7,9 Pro willen hebben :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:47:
[...]

Ik ben juist vanwege het formaat van een 9,7"naar een 7,9"gegaan en ik vind de mini 4 echt fantastisch. Je neemt em heel makkelijk mee, Netflix werkt er prima op. Omdat de mini een stuk lichter is dan de gewone ipad kan je em ook langer vasthouden als je de iPad niet kan neerzetten. Overigens lees ik er ook kranten op, en boeken en mijn RSS, voor mij is het formaat perfect.

Wie weet gaat jou verzoek nog wel verhoord worden met een iPhone X Pro? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:30:
[...]

Wie weet gaat jou verzoek nog wel verhoord worden met een iPhone X Pro? :Y
Een iPad mini Pro waarmee je kan bellen, oftewel iPhone X Plus Pro? Dolgraag. Voor die 3 keer dat ik per jaar bel gebruik ik wel een headset.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:36

swv

Heilige poep wat zijn die nieuwe Pro’s een verschil met de vorige generatie. Aangezien mijn oude 12.9” 4g 128GB een probleempje had er maar voor gekozen om de overbodige upgrade te maken. Weer verse garantie, 64GB (32GB was te weinig de vorige keer) en geen 4g meer nodig toch relatief goedkoop de upgrade kunnen maken. En gratis BeatsX erbij :) Afijn 120Hz is echt bruut (mijn Pencil is ook blij nu) en het is te merken dat de A10X toch over wat meer RedBull beschikt :p Netflix en HDR is ook wel geinig. Om maar niet te spreken over True Tone en P3.

Ach t ken weer ff lijden zeggen we dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:51
Jeroen V schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:38:
[...]Eerlijk gezegd denk ik dat het redelijk van de kwaliteit van je ogen afhangt. Ik heb helaas de leeftijd (hoewel, helaas ;)) dat ik een leesbrilletje nodig heb, en dus zou de iPad mini direct voor mij afvallen want dat kan ik helemaal niet meer lezen zonder leesbril. In mijn omgeving zie ik genoeg mensen die voor de mini kiezen vanwege het handzame formaat, maar wat je het beste kunt doen is even langsgaan bij de Apple store en kijken wat het prettigst is voor jou.
Ik begin die leeftijd ook te naderen, kan het nog net af zonder leesbril. Apple store is hier niet in de buurt, wel MM. Lastig is dat ik daar nooit een tijdschrift-pdf op kan zetten om het te proberen...
Kassad schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:47:
[...]

Hmm...dat klinkt positief. Uiteraard is het meeneemgemak de voornaamste reden voor het kiezen voor de mini, maar het moet wel zin hebben uiteraard.
Jeffrey88 schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:43:
[...]
Tijdschriften op een mini wordt inderdaad zoomen. Ik ben zelf van een 9,7’’ naar een 12,9’’ gegaan omdat ik al niet blij was dat kranten/tijdschriften (mangas O-) ) altijd groter dan 9,7’’ zijn.

Conclusie is dan ook koop minstens een 9,7’’
Ha...12,9"...die krijg ik echt niet mee, dan moet ik 2 plaatsen in de trein/bus reserveren om hem goed op schoot te zetten 8)7 :X ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:54:
[...]

Een iPad mini Pro waarmee je kan bellen, oftewel iPhone X Plus Pro? Dolgraag. Voor die 3 keer dat ik per jaar bel gebruik ik wel een headset.
https://finance.yahoo.com...ple-iphone-165536896.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
mikekiwi schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:20:
[...]

Ik begin die leeftijd ook te naderen, kan het nog net af zonder leesbril. Apple store is hier niet in de buurt, wel MM. Lastig is dat ik daar nooit een tijdschrift-pdf op kan zetten om het te proberen...

L
[...]
Hmm...dat klinkt positief. Uiteraard is het meeneemgemak de voornaamste reden voor het kiezen voor de mini, maar het moet wel zin hebben uiteraard.

[...]
Ha...12,9"...die krijg ik echt niet mee, dan moet ik 2 plaatsen in de trein/bus reserveren om hem goed op schoot te zetten 8)7 :X ;)
Zijn er geen tijdschriften die een pdf variant hebben? Dan kan je die online zetten, Dropbox oid, en in de winkel op een mini bekijken. Online ga je ook vast tijdschriften vinden lijkt me.

Je went vrij snel aan het formaat trouwens, als ik nu de Air van mijn vriendin oppak lijkt die clownesk groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Sinds 2 weken heb ik een iPad Pro 10.5 met 256GB, inclusief Apple toetsenbord cover en Pencil. Ik kwam van een iPad Air af en wat een verschil is het! De snelheid is subliem en het scherm is erg mooi. De pencil nog niet veel gebruikt, daar moet ik nog een beetje mee inkomen maar werkt goed. Maar nu ik een toetsenbord heb bij mijn iPad blijft mijn laptop nog vaker links liggen. Ik kan mijn core werk niet uitvoeren op de iPad, maar mails sturen gaat echt perfect en snel met dit toetsenbord. Uiteraard had je die ook wel voor oudere iPads met Bluetooth, maar meestal moest je dan een lelijke cover die om de iPad geklikt moet worden en deze met magneten is goed, waardoor ik hem ook los kan klikken voor een lichtere iPad in de hand. Blij dus met mijn nieuwe aankopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Mijn Ipad 2 Mini start sinds gisteren niet meer op. Blijft hangen op het Apple Logo en doet verder niks. Ik kan 'm ook niet uitzetten.

Als ik google kom ik tegen dat dit vaker voorkomt. Echter de oplossing vind ik niet.

Wat heb ik geprobeerd:
1. reset door sluimerknop/home-knop ingedrukt te houden.
2. recovery-mode en herstellen via Itunes. Hierop krijg ik een foutmelding 4016.

Ik lees dat je ook *.ipsw bestande (firmware) handmatig kan downloaden. Deze kan je echter alleen installeren via I-tunes, alwaar de ipad niet goed herkend wordt.

Wie heeft er ideeën wat nog te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
Hoe lang heb je die Aan/Uitknop en Thuisknop tegelijk ingedrukt? Dit kan soms wel even duren!

Als het echt niet lukt volg dit stappenplan om je iPad in DFU mode te zetten:

Sluit je iPad via USB aan op je PC of Mac
Start iTunes (download en installeer de laatste versie)
Houd de Power-knop (aan de bovenkant) ingedrukt en zet je iPad helemaal uit
Houd de Power-knop ingedrukt en tegelijkertijd de Home-knop
Je houdt deze beide knoppen tegelijk ingedrukt voor 10 seconden
Na precies 10 seconden laat je de Power-knop los. Blijf de Home-knop ingedrukt houden! Niet loslaten dus.
Blijf de Home-knop 10 seconde ingedrukt houden.
Als je het goed gedaan hebt krijg je van iTunes de melding dat er een iPad in herstelmodus is aangetroffen.
Druk op de knop ‘Herstel iPad‘
Druk daarna op ‘Herstel en werk bij‘

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen een beetje meer aan het spelen met de app Samplr: http://samplr.net of zijn twitter account, waar hij blijkbaar nogal eens refereert aan filmpjes op internet waarin mensen gebruik maken van zijn app: https://twitter.com/samplr

Die app doet een beetje denken aan de OP-1 van Teenage Engineering wat UI betreft. Zijn echt leuke dingen mee te doen, een aanrader voor wie de iPad gebruikt voor synths etc.

Over synths op de iPad gesproken, het forum van Audiobus is een goede plek om informatie uit te wisselen daarover. Zijn ook meerdere developers van diverse iOS synths actief waardoor de communicatie met hen wel heel erg gemakkelijk wordt. Ook bijvoorbeeld Bram Bos van o.a. de app Ripplemaker. https://forum.audiob.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Zijn hier mensen met de pro 12,9 2nd gen onder ios 11 waar het naar boven of beneden vegen voor de menu’s niet altijd goed werkt?

Soms moet ik tich keer vegen voordat er iets gebeurd, maar als ie hem eenmaal pakt dan kan ik de keren daarna opeens weer probleemloos vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:04
Ik heb wat advies nodig van de ervaren Ipads gebruikers hier.

Mijn Surface Pro 2 is defect en kost teveel om te laten repareren.
Nou ben ik aan het kijken en denken om deze te vervangen voor een IPad i.c.m. toetsenbord en muis.
Alles wat ik nodig heb ( voornamelijk MS Office 365 ) kan ik draaien op de iPad op een paar programma's na, die wil ik draaien via Teamviewer of Mirror.

Waarom is mijn eerste keuze IPad en geen laptop, puur vanwege de hanteerbaarheid. Tablet meeslepen is lichter :) en deze kan dan weer gekoppeld worden aan mijn IPhone.

De vraag voor de ervaren gebruikers, is dit goed te doen een iPad bedienen met toetsenbord en Muis ?
Hier heb ik namelijk geen ervaring mee.

Alvast bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
ErwinJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:32:

Nou ben ik aan het kijken en denken om deze te vervangen voor een IPad i.c.m. toetsenbord en muis.
Alles wat ik nodig heb ( voornamelijk MS Office 365 ) kan ik draaien op de iPad op een paar programma's na, die wil ik draaien via Teamviewer of Mirror.

Waarom is mijn eerste keuze IPad en geen laptop, puur vanwege de hanteerbaarheid. Tablet meeslepen is lichter :) en deze kan dan weer gekoppeld worden aan mijn IPhone.

De vraag voor de ervaren gebruikers, is dit goed te doen een iPad bedienen met toetsenbord en Muis ?

Ik denk dat je toch beter voor een laptop/Surface kan gaan kijken. Muis en iPad is geen combi.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Muis werk hoe dan ook niet op een iPad, er is simpelweg geen cursor ingebouwd. Toetsenbord daaromtegen werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
xh3adshotx schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Muis werk hoe dan ook niet op een iPad, er is simpelweg geen cursor ingebouwd. Toetsenbord daaromtegen werkt perfect. :)
Dat met de muis was ook meer bedoeld om via Teamviewer te werken, maar volgens mij gaat dit dan ook niet werken begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
ErwinJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Dat met de muis was ook meer bedoeld om via Teamviewer te werken, maar volgens mij gaat dit dan ook niet werken begrijp ik.
Correct, het is voor zover ik weet niet eens mogelijk om een muis te pairen.

Edit:

Tijdje terug geprobeerd met aantal bluetooth muizen waaronder een Apple Magic Mouse 1 & 2 en dat lukte niet (waren niet eens te zien in bluetooth overzicht) terwijl het met een MacBook wel lukte (dus muizen werkte gewoon).

[ Voor 26% gewijzigd door xh3adshotx op 10-10-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
xh3adshotx schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Correct, het is voor zover ik weet niet eens mogelijk om een muis te pairen.

Edit:

Tijdje terug geprobeerd met aantal bluetooth muizen waaronder een Apple Magic Mouse 1 & 2 en dat lukte niet (waren niet eens te zien in bluetooth overzicht) terwijl het met een MacBook wel lukte (dus muizen werkte gewoon).
Dank je voor je feedback.
Dan moet ik gaan kijken wat ik ga doen, dan is een nieuwe surface toch weer interessant helaas alleen een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ErwinJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Je kan in teamviewer instellen of je touch bediening wilt (werkt misschien handiger met pen ivm nauwkeurigheid) of de muis wilt besturen en dan gebruik je het scherm als touchpad. Het lijkt me handig als je een externe muis kan gebruiken, er zijn toch ook game controllers? maar dat zal zoals anderen al posten vast niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Zoals door anderen al aangegeven kan je geen muis gebruiken...

Ik ken de TeamViewer client op de iPad niet, maar de Microsoft Remote Desktop client werkt prima, en de emulatie voor een muis werkt erg goed. Overigens zie ik mezelf niet uren werken, maar voor af-en-toe gebruik volstaat het prima. Mocht je dit heel vaak gebruiken dan lijkt het me verstandiger om voor een ultrabook te kiezen en niet voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jeroen V schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Zoals door anderen al aangegeven kan je geen muis gebruiken...

Ik ken de TeamViewer client op de iPad niet, maar de Microsoft Remote Desktop client werkt prima, en de emulatie voor een muis werkt erg goed. Overigens zie ik mezelf niet uren werken, maar voor af-en-toe gebruik volstaat het prima. Mocht je dit heel vaak gebruiken dan lijkt het me verstandiger om voor een ultrabook te kiezen en niet voor een tablet.
Teamviewer werk goed en Remote desktop ook, temminste op de IPhone voor af en toe te gebruiken.
Ik verwacht ook dat dit op de Ipads ook goed zal werken echter ik zal moeten testen of de ingebouwde cursor goed werkt in dit programma als ik hem bedien via touch.

De reden voor een iPad was dat ik 1 programma heb waar ik dus moet werken via een muis, althans dit werkt het gemakkelijkste i.v.m. precisie. Echter een pen zou het ook kunnen doen maar zoals ik al zei dit moet ik gaan proberen.
Voor de rest heb ik geen laptop enz. nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

ErwinJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Teamviewer werk goed en Remote desktop ook, temminste op de IPhone voor af en toe te gebruiken.
Ik verwacht ook dat dit op de Ipads ook goed zal werken echter ik zal moeten testen of de ingebouwde cursor goed werkt in dit programma als ik hem bedien via touch.

De reden voor een iPad was dat ik 1 programma heb waar ik dus moet werken via een muis, althans dit werkt het gemakkelijkste i.v.m. precisie. Echter een pen zou het ook kunnen doen maar zoals ik al zei dit moet ik gaan proberen.
Voor de rest heb ik geen laptop enz. nodig.
Misschien handig om te weten; net even snel geprobeerd, en de MS Remote Desktop client werkt prima met de pen... (uiteraard geen idee of TeamViewer dat ook kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jeroen V schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

Misschien handig om te weten; net even snel geprobeerd, en de MS Remote Desktop client werkt prima met de pen... (uiteraard geen idee of TeamViewer dat ook kan)
Dank je voor het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
De iPad Pro 12.9 2e generatie zou ik graag willen kopen. Echter bij een vergelijking van de iPad 12.9 met de 10.5 zie ik dat de foto's op de 10.5 scherper en tevens lichter zijn. Dit zie ik ook bij video's. De instellingen waren gelijk. Het maakt mij aan het twijfelen of ik niet beter de 10.5 kan kopen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 16:45
Robkerk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:15:
De iPad Pro 12.9 2e generatie zou ik graag willen kopen. Echter bij een vergelijking van de iPad 12.9 met de 10.5 zie ik dat de foto's op de 10.5 scherper en tevens lichter zijn. Dit zie ik ook bij video's. De instellingen waren gelijk. Het maakt mij aan het twijfelen of ik niet beter de 10.5 kan kopen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Volgens mij hebben ze dezelfde resolutie maar op meer oppervlakte van 12.9 lijkt het dus iets minder scherp. Omdat ik met de Pencil wilde werken en mee wil nemen als ik voor m’n werk even weg moet heb ik de 10.5 genomen. De 12.9 was te groot. Ga je e het pro met tekenen en andere art stuff dan is de 12.9 misschien mooier om op te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Galvatron schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:05:
[...]
Volgens mij hebben ze dezelfde resolutie maar op meer oppervlakte van 12.9 lijkt het dus iets minder scherp.
Dit klopt niet. De iPad 12.9 heeft een hogere resolutie, zie ook de tabel met specs op de volgende pagina:
reviews: Apple iPad Pro's 2017 - Pro met een grote P, voor een klein publiek

De resolutie is in verhouding met het formaat van het scherm, waardoor het aantal dots per inch bij beide modellen 265 is. Het scherm zou dus exact even scherp moeten zijn. Wel las ik in de review van Tweakers dat het 10.5 model grafisch iets beter presteert, aangezien deze minder pixels hoeft aan te sturen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:55
Railgunner schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Dit klopt niet. De iPad 12.9 heeft een hogere resolutie, zie ook de tabel met specs op de volgende pagina:
reviews: Apple iPad Pro's 2017 - Pro met een grote P, voor een klein publiek

De resolutie is in verhouding met het formaat van het scherm, waardoor het aantal dots per inch bij beide modellen 265 is. Het scherm zou dus exact even scherp moeten zijn. Wel las ik in de review van Tweakers dat het 10.5 model grafisch iets beter presteert, aangezien deze minder pixels hoeft aan te sturen.
Dat zelfde hoeft natuurlijk niet te gelden voor de afgebeelde foto’s en video’s. Deze resolutie is statisch. Dwz dat een foto met gelijke resolutie er op een kleiner scherm scherper uitzien dan op een groter scherm. Ik denk dat dat de constatering was van meneer, en dat is natuurlijk ook logisch. :) Dezelfde pixels uitgestrekt over een groter oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Op de ipad mini na zijn alle ipads 265 per inch, (is al zo sinds de ipad 3/the new ipad)

En beide pro modellen van 2017 hebben hetzelfde type scherm, dus ik weet niet hoe het mogelijk is dat Rob Kerk een verschil in scherpte kon waarnemen bij de fotos. Misschien een optisch bedrog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Robkerk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:15:
Ja, ik kan je helpen. Koop gewoon welke je nodig hebt, want je gaat ze toch niet naast elkaar gebruiken waardoor je verschillen blijft zien. Beide hebben een prachtig scherm.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 23:26
Jeffrey88 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:11:
Op de ipad mini na zijn alle ipads 265 per inch, (is al zo sinds de ipad 3/the new ipad)

En beide pro modellen van 2017 hebben hetzelfde type scherm, dus ik weet niet hoe het mogelijk is dat Rob Kerk een verschil in scherpte kon waarnemen bij de fotos. Misschien een optisch bedrog?
Lees de reactie van Wouter Lucassen nog even na, de resolutie van de foto staat vast en wordt op een groter oppervlak weergegeven. Een plausibele verklaring lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Jimijames75 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:46:
[...]

Lees de reactie van Wouter Lucassen nog even na, de resolutie van de foto staat vast en wordt op een groter oppervlak weergegeven. Een plausibele verklaring lijkt mij.
Dan is de foto gewoon van een slechte kwaliteit of heeft het een (te) lage resolutie.. of zeg ik nu iets geks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:55
Jeffrey88 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Dan is de foto gewoon van een slechte kwaliteit of heeft het een (te) lage resolutie.. of zeg ik nu iets geks?
Ja, een beetje wel. Vooral bij smartphone fotos is het verschil goed te zien. Op je mobiel zal de foto veelal er een stuk beter uitzien dan op een ipad. Idem ditto met het verschil 10.5 vs 12+ inch. Zo zal ruis veel beter zichtbaar zijn op een groot scherm, ook al is de resolutie van de foto weliswaar hoog genoeg voor de Ipad.

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 16-10-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Zijn er hier nog gebruikers van oudere IPads/IPhone die draaien op IOS 9.3.5? Heeft Apple gereageerd op de Blueborne kwestie? Ik kan me voorstellen dat er nog genoeg gebruikers zijn van IOS 9.3.5 (of ouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* het vragen om (hulp met) warez is niet toegestaan. Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 21-10-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds iOS 11.1 en de afzonderlijke update van het netwerkprofiel (Vodafone) doet 4G het niet meer op mijn iPad Pro. Verbinden via wifi of de hotspot van m’n iPhone werkt wel. Ik zie alle streepjes van de netwerkontvangst, daar ligt het niet aan, en sms-pushberichten krijg ik nog gewoon. Sterker nog, ik kreeg er net na een herstart eentje binnen van 2016!

Mijn iPad is ruim een jaar oud en 4G heeft het altijd goed gedaan. Moet ik nu bij Vodafone zijn of bij Apple voor een oplossing?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 16:54
Is er iemand die ervaring heeft met een converter van HDMI naar tulp?
Het beeld van de iPad moet op een oude tv afgespeeld kunnen worden. Lightning naar HDMI heb ik, maar nu moet het nog door naar tulp (of scart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

I heb een iPad Pro met fysiek toetsenbord. Het probleem lijkt te zijn dat je voor het fysieke toetsenbord niet kunt switchen tussen talen? Ik typ veel in Engels en Nederlands en met het softwarematige toetsenbord kun je eenvoudig switchen.

Op dit moment is de autocorrect echt killing op het fysieke toetsenbord als ik in het Nederlands wil typen. Mis ik iets? Het toetsenbord zelf is echt geweldig.

Zelf vind ik dat vooral het voordeel op de iPad Pro vs de standaard iPad 2017. Het verbeterde scherm is leuk als je ze naast elkaar zet, maar voor mijn gebruik: O365 suite (ongeveer alle apps) en web browsing maakt het allemaal weinig verschil. Omdat ik veel typ is een goed werkend fysiek toetsenbord wel echt een vereiste om de laptop thuis te laten.

(Ik heb de iPad 2017 128 GB prive en een iPad pro 9'7" 64GB voor werk, dus kan de meest recente modellen direct vergelijken.)

Ik laat de typo van het eerste woord ook gewoon staan. Dit bericht is op dat toetsenbord getypt. Geeft het probleem mooi weer :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 08-11-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:11:
I heb een iPad Pro met fysiek toetsenbord. Het probleem lijkt te zijn dat je voor het fysieke toetsenbord niet kunt switchen tussen talen? Ik typ veel in Engels en Nederlands en met het softwarematige toetsenbord kun je eenvoudig switchen.

Op dit moment is de autocorrect echt killing op het fysieke toetsenbord als ik in het Nederlands wil typen. Mis ik iets? Het toetsenbord zelf is echt geweldig.

Zelf vind ik dat vooral het voordeel op de iPad Pro vs de standaard iPad 2017. Het verbeterde scherm is leuk als je ze naast elkaar zet, maar voor mijn gebruik: O365 suite (ongeveer alle apps) en web browsing maakt het allemaal weinig verschil. Omdat ik veel typ is een goed werkend fysiek toetsenbord wel echt een vereiste om de laptop thuis te laten.

(Ik heb de iPad 2017 128 GB prive en een iPad pro 9'7" 64GB voor werk, dus kan de meest recente modellen direct vergelijken.)

Ik laat de typo van het eerste woord ook gewoon staan. Dit bericht is op dat toetsenbord getypt. Geeft het probleem mooi weer :+
Ik gebruik Apple Smart Keyboard, die heeft gewoon een dedicated toets hiervoor (globe icoon linksonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

JSt1983 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:31:
[...]
Ik gebruik Apple Smart Keyboard, die heeft gewoon een dedicated toets hiervoor (globe icoon linksonder).
Doh......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54
Ga een nieuwe iPad kopen, en ben komende week in Maleisie. Prijs scheelt minimaal 50 euro tov de prijs in Nederland. Los van de stekker die anders is, nog andere overwegingen waarom ik het wel/niet zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
Blik1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:35:
Ga een nieuwe iPad kopen, en ben komende week in Maleisie. Prijs scheelt minimaal 50 euro tov de prijs in Nederland. Los van de stekker die anders is, nog andere overwegingen waarom ik het wel/niet zou moeten doen?
Garantie? In Nederland krijg je 2 jaar garantie, dat is mij iig de 50 euro extra wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BlazeMuis schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:37:
[...]

Garantie? In Nederland krijg je 2 jaar garantie, dat is mij iig de 50 euro extra wel waard.
Die is toch wereldwijd van Apple hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
Blik1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:
[...]

Die is toch wereldwijd van Apple hetzelfde?
https://www.apple.com/leg...ducts/ipad-english-a.html
If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. Where international service is available, Apple may repair or replace Apple Products and parts with comparable Apple Products and parts that comply with local standards.
Er is dus een kans dat je extra moet gaan betalen mocht je een garantie aanvraag in Nederland gaan doen.

Edit:
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Kans dat ze het niet eens gaan repareren hier mocht er iets mis mee zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door BlazeMuis op 13-11-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
Blik1984 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:35:
Ligt eraan welke versie je koopt maar als je boven de 430,- komt moet je er bij invoer nog belasting overheen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
dutchgio schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:19:
[...]

Ligt eraan welke versie je koopt maar als je boven de 430,- komt moet je er bij invoer nog belasting overheen betalen.
Daar ga ik onder blijven :)
BlazeMuis schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:01:
[...]

https://www.apple.com/leg...ducts/ipad-english-a.html

[...]

Er is dus een kans dat je extra moet gaan betalen mocht je een garantie aanvraag in Nederland gaan doen.

Edit:

[...]

Kans dat ze het niet eens gaan repareren hier mocht er iets mis mee zijn.
Dat niet repareren geldt volgens mij alleen voor als het product ook echt anders, zoals bijv andere frequenties zoals bij je telefoon mogelijk is.

Maar het lijkt er dus op dat de stekker anders is en dat er beperkte garantie is. Even nakijken hoeveel het daadwerkelijke verschil is en of ik dat de moeite waard vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb onlangs een iPad Pro aangeschaft om aantekeningen mee te maken op mijn werk. Nu was ik zeer onder de indruk van ProMotion binnen de notes app van Apple en ook de manier om direct vanaf het lock screen erin kunt komen. Echter gebruik ik op mijn werk veel OneNote en daar viel mij op dat het schrijven al niet zo smooth was. Ligt dit aan OneNote? Ik neem aan dat de toegang vanuit lockscreen er waarschijnlijk nooit zal komen? :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:57:
Sinds iOS 11.1 en de afzonderlijke update van het netwerkprofiel (Vodafone) doet 4G het niet meer op mijn iPad Pro. Verbinden via wifi of de hotspot van m’n iPhone werkt wel. Ik zie alle streepjes van de netwerkontvangst, daar ligt het niet aan, en sms-pushberichten krijg ik nog gewoon. Sterker nog, ik kreeg er net na een herstart eentje binnen van 2016!

Mijn iPad is ruim een jaar oud en 4G heeft het altijd goed gedaan. Moet ik nu bij Vodafone zijn of bij Apple voor een oplossing?
Ik zou even een ander simkaartje proberen van Vodafone of een andere provider om even het een en ander uit te sluiten. Als het dan echt aan VF ligt dan bij hun aankloppen. Als het hardwarematig is dan naar Apple. Netwerkinstellingen al eens gereset? Misschien een schone restore doen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
Ik sta (of stond) op het punt om een iPad te kopen, de vraag was alleen welke. Ik heb nu een paar keer de iPad 2017 gezien en vind het scherm een beetje meeh. Vandaag heb ik een iPad Air 2 gezien en hier was ik wel erg enthousiast over. Mooi dun en een prachtig scherm! De prijs is ook erg scherp dus dat heeft mij zo goed als over de streep getrokken.

Echter, al surfend over het internet zie ik dat de iPad 2017 toch wel een paar voordelen heeft. De hardware is wat actueler en sowieso is de iPad Air 2 al drie jaar op de markt. Ik koop juist een iPad omdat ik lang updates en ondersteuning wil.

Zal de iPad Air 2 net zo lang ondersteuning krijgen van Apple als de iPad 2017 gezien de vergelijkbare hardware, of kan ik support-wise beter een iPad 2017 kunnen kopen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 23:26
Jassy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:00:
Ik sta (of stond) op het punt om een iPad te kopen, de vraag was alleen welke. Ik heb nu een paar keer de iPad 2017 gezien en vind het scherm een beetje meeh. Vandaag heb ik een iPad Air 2 gezien en hier was ik wel erg enthousiast over. Mooi dun en een prachtig scherm! De prijs is ook erg scherp dus dat heeft mij zo goed als over de streep getrokken.

Echter, al surfend over het internet zie ik dat de iPad 2017 toch wel een paar voordelen heeft. De hardware is wat actueler en sowieso is de iPad Air 2 al drie jaar op de markt. Ik koop juist een iPad omdat ik lang updates en ondersteuning wil.

Zal de iPad Air 2 net zo lang ondersteuning krijgen van Apple als de iPad 2017 gezien de vergelijkbare hardware, of kan ik support-wise beter een iPad 2017 kunnen kopen?
De A8x en A9 processor liggen qua prestaties niet zover uit elkaar. Mijn veronderstelling is dat ze qua ondersteuning niet veel zullen schelen.

Het verschil in scherm is wel een ding, als je de iPad 2017 haalt dan ga je je daar zeker aan ergeren. We hebben hier thuis 3 iPads, de mini 4, 2017 en een ipad pro 10.5, Maar het 2017 model worden vooral door de kinderen en Mn vriendin gebruikt, die hebben er niet zoveel last van.

En als de prijs ook nog aantrekkelijk is zou ik boor de air 2 gaan!

[ Voor 47% gewijzigd door Jimijames75 op 16-11-2017 14:20 ]

• Jassy
Jimijames75 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:18:
[...]

De A8x en A9 processor liggen qua prestaties niet zover uit elkaar. Mijn veronderstelling is dat ze qua ondersteuning niet veel zullen schelen.

Het verschil in scherm is wel een ding, als je de iPad 2017 haalt dan ga je je daar zeker aan ergeren. We hebben hier thuis 3 iPads, de mini 4, 2017 en een ipad pro 10.5, Maar het 2017 model worden vooral door de kinderen en Mn vriendin gebruikt, die hebben er niet zoveel last van.

En als de prijs ook nog aantrekkelijk is zou ik boor de air 2 gaan!
Dank je wel voor je antwoord! Ik kan de Air 2 voor rond 70 euro minder krijgen dan een nieuwe 2017 maar hij is wel een beetje lelijk aan de achterkant.. Maar goed, er komt toch een hoes overheen.

Ik ben alleen een beetje bang dat ik voor dit kleine prijsverschil wordt geconfronteerd met support die na een paar jaar alweer stopt terwijl de iPad 2017 gewoon wel updates krijgt... twijfel twijfel twijfel

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het is koffiedik kijken welke van de twee iPads langer support zal krijgen omdat er met iPads eerder
geen vergelijkbare situatie voorhanden is geweest. Gevoelsmatig zou ik de iPad 2017 zeggen, omdat die drie jaar later uitgebracht is. Maar zoals eerder gezegd ontlopen de beide processoren elkaar niet veel. De iPad Air 2 gaat na 3 jaar hier nog als een trein en op basis van ervaringen met eerdere iPads verwacht ik ondersteuning tot minimaal 2019.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:28
Ik ben momenteel sterk aan het overwegen om de ipad 017 aan te schaffen.

Echter hoor ik van velen zeggen dat dit geen goeie beslissing zou zijn, aangezien je er geen films kan op afspelen.. Nu vraag ik mij af of dit wel degelijk zo is?

Ik zie in de app store apps staan zoals vlc, wat mij de indruk geeft dat dit toch wel zou moeten lukken.

Kan iemand bevestigen of je al dan niet films kan kijken op een ipad? Zijn er trouwens andere beperkingen tegenover een android tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe zit het met een toestel dat nog geen 1 jaar oud en die nu al kuren heeft met het opstarten. Toestel blijft rebooten op Apple logo heb al een restorz gedaan en ios11 er al opgezet maar blijft hetzelfde.

Kan ik het toestel binnenbrengen bij een Apple Store/reseller? Zo ja wat hebben die van mij nodig buiten de iPhone/aankoop bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
Rubberen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:53:
Ik ben momenteel sterk aan het overwegen om de ipad 017 aan te schaffen.

Echter hoor ik van velen zeggen dat dit geen goeie beslissing zou zijn, aangezien je er geen films kan op afspelen.. Nu vraag ik mij af of dit wel degelijk zo is?

Ik zie in de app store apps staan zoals vlc, wat mij de indruk geeft dat dit toch wel zou moeten lukken.

Kan iemand bevestigen of je al dan niet films kan kijken op een ipad? Zijn er trouwens andere beperkingen tegenover een android tablet?
Waarom zou je geen films kunnen kijken?
Die kun je gewoon naar het juiste formaat omzetten en via itunes erop zetten.

Android is open dus je kan makkelijk apps/films/fotos zelf erop zetten en Ios gaat dat via itunes / app store.

:)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
JustSys schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:07:
Hoe zit het met een toestel dat nog geen 1 jaar oud en die nu al kuren heeft met het opstarten. Toestel blijft rebooten op Apple logo heb al een restorz gedaan en ios11 er al opgezet maar blijft hetzelfde.

Kan ik het toestel binnenbrengen bij een Apple Store/reseller? Zo ja wat hebben die van mij nodig buiten de iPhone/aankoop bewijs
ook al zelf het IPSW bestand gedownload voor de Ipad en zelf herstelt probeer dat eerst eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Nick25 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:12:
[...]

Waarom zou je geen films kunnen kijken?
Die kun je gewoon naar het juiste formaat omzetten en via itunes erop zetten.

Android is open dus je kan makkelijk apps/films/fotos zelf erop zetten en Ios gaat dat via itunes / app store.

:)
Omzetten? Vlc speelt toch alles af, waarom zou je het dan moeten omzetten?

Lijkt me zeer omslachtig als je een film download en je die eerst moet omzetten om die te kunnen bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Nick25 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:16:
[...]

ook al zelf het IPSW bestand gedownload voor de Ipad en zelf herstelt probeer dat eerst eens :)
Ja, ik heb een restore gedaan dus gedownload via iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
JustSys schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:18:
[...]

Ja, ik heb een restore gedaan dus gedownload via iTunes
Nee zelf ispw downloaden en dan herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De air 2017 kost nu op Duitse eBay met kortingscode 262 euro. prachtige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:20:
De air 2017 kost nu op Duitse eBay met kortingscode 262 euro. prachtige aanbieding.
Ding heet geen Air meer, toch :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:23:
[...]

Ding heet geen Air meer, toch :?
Klopt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben jullie gelijk in. Het is de iPad 9,7 (2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Vandaag trotse eigenaar geworden van de iPad 2017!

Vroeger was er hier ergens een topic met allerhande handige apps + games. Enkel lijkt dat topic niet meer up to date..

Iemand die tips kan geven rond must have apps rond games/handige apps etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:56:
De X sinds vandaag in gebruik, wat een gigantisch top toestel!! Ik kom van de iphone 8 plus. Ik dacht stiekem dat het toestel een beetje tegen zou vallen, ook gezien sommige reacties hier maaaar het tegenovergestelde is waar! :)

Het formaat is geweldig, ik dacht dat ik de grootte van de plus zou gaan missen. Maar tot nu toe juist niet, hij lig heerlijk in de hand. Scherm is top, voelt echt als iets nieuws in handen. Geluid is er nóg meer op vooruit gegaan ( bij de 8 plus was er al prima geluid). Face id loopt als een tierelier. En HOE ontzettend fijn is de nieuwe functie dat ik alleen de voorvertoning van meldingen op mijn scherm kan zien. Camera valt me tot nu toe ietsje tegen t.o.v. de 8 plus.
Terug zou ik nu al zeker niet meer willen, de plus voelt nu als een lomp apparaat in mijn handen.

Geniet van dit prachtige, nieuwe speeltje mensen!
oeps verkeerde topic

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Rubberen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:50:

Vroeger was er hier ergens een topic met allerhande handige apps + games. Enkel lijkt dat topic niet meer up to date..

Als je van puzzelen houdt kan ik The Talos Principle aanbevelen. Het betreft een 3D puzzel spel.

Dit spel is een paar weken terug uitgekomen op iOS en was al eerder beschikbaar op Windows, macOS, Linux, Android en Playstation 4. Ik speel het zelf nu ook. In het begin zijn de puzzels vrij makkelijk, maar geleidelijk aan wordt het steeds moeilijker. Maar buiten het puzzelen gaat het er ook om dat je probeert te ontdekken wie/wat je bent en in wat voor wereld je rondloopt.

Filmpje: YouTube: The Talos Principle - iOS Launch Trailer
Info / website: http://www.croteam.com/talosprinciple/
App store link: https://itunes.apple.com/...os-principle/id1250484428

Het spel kost € 5,49 maar dan heb je wel iets moois voor op je nieuwe iPad.

Ik kan nog wel meer spellen aanbevelen, maar het ligt er ook aan wat voor (soort) spellen je graag speelt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik vind Bear erg fijn voor notities en Things voor to-do's. En ook voor apps geldt dat er meer aanraders zijn, maar het er maar net aan ligt waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Bedankt voor de tips!

Iemand die een oplossing weet voor het blokkeren van advertenties op YouTube? Ik gebruik deze app namelijk best vaak (klussen), en op een filmpje van 30min, zie ik soms 4 reclames verschijnen.. uitermate irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 19:48

GHR

Aan zowel de linker- als rechter zijde van mijn Ipad Pro is een blauwe vlek waarneembaar. Deze vlek zit precies op die plek van het scherm waar je normaal gesproken overheen wrijft wanneer je het scherm aanraakt om te scrollen bijvoorbeeld. Iemand soortgelijke klachten? Scherm is in april 2016 rechtstreeks bij Apple aangeschaft.

Link afbeelding scherm: http://nl.tinypic.com/vie...=2eusgaa&s=9#.Whq1enmDPDA

[ Voor 29% gewijzigd door GHR op 26-11-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Rubberen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:50:

Bejeweld Blitz vind ik leuk.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:20:
Fijn dat je een link en de korting code post !

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:52
h4ns schreef op maandag 27 november 2017 @ 05:47:
[...]

Fijn dat je een link en de korting code post !

:?
Daar is een speciaal topic voor gestart, helaas voorzien van een slotje. Nu zakt ie snel weg.

Anywho: Apple iPad 32GB (2017) voor 262,65 @Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:57
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

Mar.tin schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:40:
[...]

Ik zou even contact opnemen met Apple, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.. :).

Heb het niet eerder gezien overigens, maar verkleuringen die ZO duidelijk op een foto te zien zijn gaan ze vast wat mee doen.. ;)
De Ipad wordt deze week naar Apple opgestuurd. De ervaringen die ik tot dusver met de helpdesk had m.b.t. deze klacht zijn tot dusver negatief.

Een bijzonder trage helpdesk waarbij je allerlei niet ter zake doende handelingen behoorde te verrichten en vervolgens ook nog een kletsverhaal te horen krijgen over maar 1 jaar garantie. In totaal 3 verschillende werknemers aan de telefoon gehad waarvan je de indruk zou hebben, dat ze net een dag in dienst waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:57
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• Jassy
Gisteravond mijn allereerste i-Device in gebruik genomen, een iPad 2017. Dit ter vervanging van een Nexus 7 2013 die mij te klein werd. Ik zocht een tablet waarmee ik minstens weer zo lang vooruit kan als de Nexus, maar dan zonder het geklooi met Custom ROM's om nog enigsinds op de laatste software te zitten. Al gauw kom je dan bij een iPad uit, want ook met de Galaxy Tab S3 van Samsung heb je maximaal 2 jaar Android Systeem en hooguit 3 jaar beveiligingsupdates.

Ik ben benieuwd hoe mij dit op de lange termijn gaat bevallen. De eerste pasjes zijn onwennig en veel dingen zijn voor mij niet logisch zoals het instellingen menu en het toetsenbord. In het instellingen menu staat anders op een andere plek (Logisch natuurlijk) en ik vind het toetsenbord niet zo intiutief als GBoard (Suggesties voor woorden mis ik, autocorrect is te aggresief). Ook mis ik een 'Terugknop' zoals in Android om bijvoorbeeld het toetsenbord dicht te klappen en om sowieso terug te gaan in het menu. Die laatste knop zit linksbovenin maar dat voor mij nogal een verschil.

Natuurlijk is dit voor jullie die-hards de normaalste zaak van de wereld, maar ik als die-hard Android user met een allereerste iOS device zie dit natuurlijk heel anders :)

Voor wat betreft de performance van de iPad zelf ben ik dik tevreden, dit loopt zeer gesmeerd en is een hele grote stap voorwaarts ten opzichte van mijn Nexus 7 2013. Ik ben nu wel van een 16:9 naar een 4:3 scherm gegaan en met video's is het wel wennen dat ik nu zwarte balken boven en onder heb. Dit had ik echter ook gehad met de Samsung Tab S3 dus dit schrijf ik niet toe aan de iPad.

Tot nu toe heb ik één slechte ervaring gehad met de app van de Tubantia (Krant) die een paar keer is gecrashed maar ik ga er vanuit dat dit niet standaard is en dat de rest van de apps gewoon goed werken. Wel heb ik direct alle Google Apps geinstalleerd en heb ik Mail/Kaarten/Foto's verwijderd en vervangen voor de Google App. Wellicht dat ik de Apple varianten nog wel eens ga proberen, maar ik wil wel dat een en ander goed integreert met mijn Android Smartphone.

[ Voor 25% gewijzigd door Jassy op 30-11-2017 10:41 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Mijn ouders gaan op vakantie en hebben een ipad 2017. Nu willen ze daar graag de foto's op backuppen.
Welke assocaire is daar het meest geschikt voor?
Apple heeft iets met een usb3 aansluiting en een sd kaart lezer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:36:
Mijn ouders gaan op vakantie en hebben een ipad 2017. Nu willen ze daar graag de foto's op backuppen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202037
U kunt foto's en video's naar uw iOS-apparaat importeren vanaf een SD-kaart, een digitale camera of een ander ondersteund accessoire met behulp van de volgende accessoires:
  • Lightning-naar-SD-kaartlezer
  • Lightning-naar-USB-3-camera-adapter
  • Lightning-naar-USB-camera-adapter
  • iPad Camera Connection Kit bestaande uit een iPad-camera-adapter en een iPad-SD-kaartlezer

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ja dat ken ik, maar wat is het handigste/beste voor niet tech savy mensen.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:24

Hupske

AFCA

icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:49:
[...]

Ja dat ken ik, maar wat is het handigste/beste voor niet tech savy mensen.
Dat zul je bij hun zelf moeten navragen. Hoe zetten ze hun foto's normaal op de computer? Als ze dat met USB doen, dan kan je het beste een Lightning - usb adapter gebruiken.

Halen ze altijd de SD kaart uit hun camera, dan kan je het beste lightning - SD card reader nemen.

Want de stappen van de foto's op de iPad zetten worden er niet anders van. De stappen ervoor is alleen verschillend.

[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 30-11-2017 17:56 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
Hupske schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:52:
[...]

Dat zul je bij hun zelf moeten navragen. Hoe zetten ze hun foto's normaal op de computer? Als ze dat met USB doen, dan kan je het beste een Lightning - usb adapter gebruiken.

Halen ze altijd de SD kaart uit hun camera, dan kan je het beste lightning - SD card reader nemen.
Dat inderdaad. En anders een extra SD kaartje meenemen en alles opsparen tot thuis, ben je ook nog goedkoper uit ;) (en dan gaan we er even vanuit dat er SD gebruikt wordt!)

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:24

Hupske

AFCA

ZiSE schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:55:
[...]

Dat inderdaad. En anders een extra SD kaartje meenemen en alles opsparen tot thuis, ben je ook nog goedkoper uit ;) (en dan gaan we er even vanuit dat er SD gebruikt wordt!)
Mwah, dat valt nog wel mee. Zo een adapter is 35 euro.

https://www.amac.nl/apple...d-card-camera-reader-usb3

https://www.amac.nl/apple-lightning-naar-usb-camera-adapter

Extra SD kaartje betekent dat je nog geen backup kan maken. Dus voor een backup zullen ze het wel op de iPad moeten zetten.
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:01:
[...]

Niet want ze maken geen foto's met de camera en als ze het doen doe ik het. Ze gaan nu echter naar Nieuw Zeeland.
Nou, dan koop je 1 van deze 2 accessoires en dan leg je het paar keer uit voordat ze op vakantie gaan.

Neem aan dat ze wel een iPad hebben met minimaal 128GB opslag?
Anders moet je wellicht dit er ook nog naast nemen:
https://www.amac.nl/sandisk-ixpand

[ Voor 41% gewijzigd door Hupske op 30-11-2017 18:06 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hupske schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:52:
[...]

Want de stappen van de foto's op de iPad zetten worden er niet anders van. De stappen ervoor is alleen verschillend.
Niet want ze maken geen foto's met de camera en als ze het doen doe ik het. Ze gaan nu echter naar Nieuw Zeeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHR

GHR

Mar.tin schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:50:
[...]

Zonde, de ervaring die ik met de Apple Support heb is meestal ergens tussen "ok" en uitstekend. Soms wat extra stappen, maar altijd wél met als resultaat een nieuw / gefikst apparaat. :)
update afhandeling klacht Apple:
Afgelopen woensdag contact opgenomen met UPS inzake verzending Ipad naar Apple. Meteen de eerste mevrouw die ik aan de telefoon kreeg kon me gelijk verder helpen en twee uren later stond de koerier al voor de deur.

Donderdag bericht gekregen van Apple dat ze een vervangend product zouden sturen.

Deze is vrijdag door mij ontvangen en naar het zich laat aanzien is deze helemaal nieuw. Kortom de uiteindelijke afhandeling door Apple is duidelijk boven verwachting. Zowel de snelheid waarmee dit is gegaan als ook de vervanging van de oude Ipad Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 11:39
Sinds kort ben ik verhuisd en nu heb ik een vreemd probleem
Ik heb 200Mbit internet van Telfort met een Nighthawk R7000.
Nu haal ik op mijn iPad Air 2 slechts een download snelheid van 45 Mbit/sec.
Upload is wel gewoon 200Mbit/sec zo als je zou verwachten.
Op mijn iPhone 6 haal ik wel gewoon download en upload van 200Mbit/sec.
Hoe kan het dat ik dit op mijn iPad niet haal maar met mijn iPhone wel?
Wifi bereik of afname in snelheid door verbruik van andere apparaten heb ik al uitgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/83sPqdl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vraag, wat zouden jullie doen.

Maand geleden is ipad gestolen uit mijn auto, find my iphone stond erop, maar uiteraard is die direct uitgezet en niet meer online gezien. Ik kreeg zojuist een melding dat de ipad weer online gekomen was, in Marokko... ik kan nu 2 dingen doen, de ipad wissen met als gevolg dat de daders de ipad gewoon kunnen gaan gebruiken of hem als verloren blijven rapporteren en de nieuwe eigenaars pesten met geluiden en berichten iedere keer als die online komt. Wel met dien verstande dat er wel gegevens op die ipad staan.

Aan de ene kant gun ik het ze niet om de ipad te wissen zodat ze de ipad kunnen gebruiken, maar aan de andere kant krijg ik de ipad er niet mee terug en staan er nog wel gegevens op die ipad.

Wat zouden jullie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:53
Blik1984 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:10:
Vraag, wat zouden jullie doen.

Maand geleden is ipad gestolen uit mijn auto, find my iphone stond erop, maar uiteraard is die direct uitgezet en niet meer online gezien. Ik kreeg zojuist een melding dat de ipad weer online gekomen was, in Marokko... ik kan nu 2 dingen doen, de ipad wissen met als gevolg dat de daders de ipad gewoon kunnen gaan gebruiken of hem als verloren blijven rapporteren en de nieuwe eigenaars pesten met geluiden en berichten iedere keer als die online komt. Wel met dien verstande dat er wel gegevens op die ipad staan.

Aan de ene kant gun ik het ze niet om de ipad te wissen zodat ze de ipad kunnen gebruiken, maar aan de andere kant krijg ik de ipad er niet mee terug en staan er nog wel gegevens op die ipad.

Wat zouden jullie doen
Als verloren rapporteren met een bericht dat het gestolen is (zou het er in het Engels neerzetten aangezien het apparaat in het buitenland is). Op die manier wordt het activatieslot direct ingeschakeld en kunnen ze alleen nog maar naar je bericht staren. Je zou je telefoonnummer er bij kunnen zetten, maar ik betwijfel of je 'm ooit terugziet.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 04-12-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik probeer wat lokaal op mijn ipad op te slaan maar ik kan in de bestanden app mijn lokale opslag niet zien. Als ik vanuit andere apps wat op mijn lokale opslag wil zetten dan is dit niet mogelijk...

Wat zie ik over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:45:
Ik probeer wat lokaal op mijn ipad op te slaan maar ik kan in de bestanden app mijn lokale opslag niet zien. Als ik vanuit andere apps wat op mijn lokale opslag wil zetten dan is dit niet mogelijk...

Wat zie ik over het hoofd??
Ligt eraan wat voor bestanden het zijn.
Apple is een gesloten systeem en zij bepalen hoe je het apapraat gebruikt. Je kan misschien minder dan een Android tablet. maar dat is maar net hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:36:
Je kan het met Google Photos, OneDrive, Dropbox en andere cloud diensten doen.
Zo heb je een back-up en kan je ze op computer zetten zonder accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Berlinetta schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:50:
[...]

Ligt eraan wat voor bestanden het zijn.
Apple is een gesloten systeem en zij bepalen hoe je het apapraat gebruikt. Je kan misschien minder dan een Android tablet. maar dat is maar net hoe je het bekijkt.
Ik probeer zowel een pdf als een foto op te slaan. De pdf vanuit safari en de foto vanuit de foto’s app. Ik hoop toch dat dit wel gewoon kan.

Het rare is dat ik de lokale opslag niet eens zie in de bestanden verkenner, alleen de icloud.. vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:53:
[...]

Ik probeer zowel een pdf als een foto op te slaan. De pdf vanuit safari en de foto vanuit de foto’s app. Ik hoop toch dat dit wel gewoon kan.

Het rare is dat ik de lokale opslag niet eens zie in de bestanden verkenner, alleen de icloud.. vreemd?
Nee, dat hoort zo, De app bestanden of files is eigenlijk bedoeld voor iCloud.

https://www.iculture.nl/gids/bestanden-app/

Foto's komen in foto's app en pfd kan je lezen met de app "iBooks"

[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 04-12-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Berlinetta schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:01:
[...]

Nee, dat hoort zo, De app bestanden of files is eigenlijk bedoeld voor iCloud.

https://www.iculture.nl/gids/bestanden-app/

Foto's komen in foto's app en pfd kan je lezen met de app "iBooks"
Oke, dank je wel voor je antwoord. Dit is ten opzichte van Android wel een groot gemis. Ik sla veel pdf bestanden op om ze later offline te lezen. Dat gaat dus met de ipad zonder meer niet lukken. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:13:
[...]

Oke, dank je wel voor je antwoord. Dit is ten opzichte van Android wel een groot gemis. Ik sla veel pdf bestanden op om ze later offline te lezen. Dat gaat dus met de ipad zonder meer niet lukken. Nogmaals dank!
Geen probleem, ik sla ook PDF's op om later terug te lezen en dit kan prima met de iPad en app iBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 16:15
Ik gebruik daar de app documents voor. Kan je ordenen mapjes maken etcetera. En syncen met Google drive, dropbox of iCloud

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Je kan wel degelijk pdf bestanden opslaan in iBooks en deze later gewoon offline lezen!
Hetzelfde geld voor foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bedankt voor jullie tips! Hier kan ik wat mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

PDF-jes kun je echt wel op je iPad laden hoor en daar bekijken in een reader, bijvoorbeeld PDF Viewer (om maar een app-je te noemen). Voordeel van die app vind ik persoonlijk dat het de mogelijkheid heeft de kleur van je PDF zodanig aan te passen (gelig papier-achtig) dat het gemakkelijk leest: https://itunes.apple.com/...spdfkit/id1120099014?mt=8

Sommigen vinden de app LiquidText lekkerder werken. Daar kun je heel gemakkelijk visueel aantekeningen maken naast het bestand: https://itunes.apple.com/...f-reader/id922765270?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Holy crap, ben vandaag van een Mini4 naar een Pro 10,5 gegaan, ik heb het idee dat ik een 12,9” in mijn handen heb :)

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste